+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hebben diegenen die vragen hebben gesteld al antwoorden ontvangen? Ik ben wel benieuwd!
It always seems impossible until it's done.
Vrolijk PSA-sen actie: Log in op Tweede Paasdag en maak kans op een Tablet !
Ben blij dat ik geen eigen auto rij... of veel moet declareren.Wijnands schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 08:36:
Ik wordt van dat hele PSA niet vrolijk tot nu toe.
Heb de power point gezien.... ik snap alleen niet goed waarom ik niet gewoon mijn secretaresse als delegated zou instellen...
Bedankt voor de tipmarcelmg2 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:08:
Voor zij die hun werk-mail niet bekijken in het weekend, maar wel hier rondhangen: er is weer wat te winnen!
Vrolijk PSA-sen actie: Log in op Tweede Paasdag en maak kans op een Tablet !
PS Krijg net een mooie paaskaart in de bus die hetzelfde zegt
[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 30-03-2013 12:20 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
edit: leuk, de expense tool belooft al weinig goeds.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 30-03-2013 12:49 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wijnands is waarschijnlijk de recent ingediende Adviesaanvraag PSA aan het lezen
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik vond trouwens de regels die je kunt opvragen op de CGI Portal als je te laat bent met het doorsturen van je timesheet wel apart (en wat de gevolgen zijn als je dat vaker binnen een jaar gebeurt). Ik ga hier niet posten wat die zijn, maar ik zou ze zeker lezen..
Ik mag er van uit gaan dat die regels ook voor ons gelden?
[ Voor 97% gewijzigd door Perenor op 31-03-2013 19:24 ]
Pluspunt is dat je personeelsnummer al ingvuld is (iig bij mij) dus dat scheel al een paar kliks.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja dat was me ook opgevallen.franssie schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:23:
Pluspunt is dat je personeelsnummer al ingvuld is (iig bij mij) dus dat scheel al een paar kliks.
Klein nadeeltje - althans wat ik in de e-learning modules gezien heb - na opzoeken van een project code zie je vervolgens in het uren overzicht alleen de codes, geen omschrijving. Je moet dus wel secuur zijn als je meerdere codes hebt waarop je moet schrijven.
@franssie: had je ook de regels voor te laat indienen gelezen?
[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 31-03-2013 19:27 ]
Ik zal het merken morgen, eerste dag invullen en eerste declaratie indienen.
Een groot deel van de members gaat dus vandaag lekker puzzelen met het tijdschrijven en declareren.
Op hun eigen vrije dag... niet in de baas/klant zijn tijd, Erg slim. Kost aanzienlijk minder dan 3 tablets, zeker als die alsnog niet doorgaan onder het mom van: **
- een 1-april grap
- de geest van het oude Logica weer elke worst die voorgehangen werd .....
** doorhalen wat niet van toepassing is.
[ Voor 35% gewijzigd door avotar op 01-04-2013 09:01 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
avotar schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:59:
...onder het mom van: **
- een 1-april grap
[ Voor 34% gewijzigd door Vandaahl op 01-04-2013 13:31 ]
Je kunt jezelf ook even achter de oren krabben en jezelf afvragen waarom jij je werk mail opent op je vrije dag.avotar schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:59:
Eigenlijk kon dit voor PSA niet beter gepland zijn.
Een groot deel van de members gaat dus vandaag lekker puzzelen met het tijdschrijven en declareren.
Op hun eigen vrije dag... niet in de baas/klant zijn tijd, Erg slim. Kost aanzienlijk minder dan 3 tablets, zeker als die alsnog niet doorgaan onder het mom van: **
- een 1-april grap
Omdat ik er tijdens mijn normale werkzame dag geen tijd voor heb... en ik uiteraard zoals altijd mezelf graag laat teleurstellen. Ik hoop namelijk elke keer weer dat mijn cynisme onterecht is.Roadman schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:44:
[...]
Je kunt jezelf ook even achter de oren krabben en jezelf afvragen waarom jij je werk mail opent op je vrije dag.

je begint een beetje op mij te lijken...avotar schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:20:
[...]
Omdat ik er tijdens mijn normale werkzame dag geen tijd voor heb... en ik uiteraard zoals altijd mezelf graag laat teleurstellen. Ik hoop namelijk elke keer weer dat mijn cynisme onterecht is.

Aan de andere kant, opsturen van bonnetjes kan ook met een pdf-je. Dat is dan wel weer een stuk handiger dan de hele tijd bonnetjes naar Amstelveen sturen.Vandaahl schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:04:
Overzichtje printen gaat ook erg handig... pdf via de mail
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
ik mis de per diem, of ik kijk er overheen. Zou t jammer vinden als ik weer moet klieren met stapels bonnetjes.Janoz schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:00:
[...]
Aan de andere kant, opsturen van bonnetjes kan ook met een pdf-je. Dat is dan wel weer een stuk handiger dan de hele tijd bonnetjes naar Amstelveen sturen.
Goede vraag voor de webinar van morgenpeter00 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:09:
[...]
ik mis de per diem, of ik kijk er overheen. Zou t jammer vinden als ik weer moet klieren met stapels bonnetjes.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Tja....
Nou ja, ik merk dat ik hele hoge verwachtingen had, maar dat ze tot nu toe absoluut niet zijn waargemaakt. Ik merk geen echte verbeteringen met pak hem beet een jaar geleden. En dat vind ik heel heel erg jammer.
Wellicht dat dit intern anders is overigens hoor. Maar voor mij, fulltime bij de klant, in elk geval niet.
Anoniem: 383121
Ik kan wel direct op mijn mail inloggen maar niet op weblinks -.-
Ja hoor, geen problemen hier.Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:06:
Iemand anders die niet meer kan inloggen via: https://nlweblinks.logica.com/dana-na/auth/url_4/welcome.cgi
Er is een algemeen probleem met een authenticatie server. Ze zijn op dit moment bezig het probleem te verhelpen. De service desk kon mij niet vertellen hoe lang het nog gaat duren.Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:06:
Iemand anders die niet meer kan inloggen via: https://nlweblinks.logica.com/dana-na/auth/url_4/welcome.cgi
Kom je verder dan ik ..... Helemaal niets toegang meerAnoniem: 383121 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:06:
Wel hoor ik nu van collegae dat ze nog niet de beschikking hebben over PSA Time. Kunnen dus nog niks doen in de tool. Ik heb het wel, jullie ook 'allemaal' ?
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Waarom via de mail en niet (zoals bij timenet) direct een pdf'je downloaden/printen?Janoz schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:00:
[...]
Aan de andere kant, opsturen van bonnetjes kan ook met een pdf-je. Dat is dan wel weer een stuk handiger dan de hele tijd bonnetjes naar Amstelveen sturen.
Overigens moet je de originele bonnetjes van declaraties nog steeds opsturen dacht ik?
De hele weblinks is aangepast (zal de storing eerder ook wel mee te maken hebben gehad).Donde schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:56:
Wat leuk! LARA is verdwenen bij mij en nog een paar links. Bij nog meer mensen?
Overigens kan je nog steeds bij Lara via MySite, of sneller via goto/lara. Zo kan je ook nog steeds bij je timenet om historie te bekijken.
[ Voor 31% gewijzigd door Vandaahl op 02-04-2013 12:00 ]
Bij mij staat hij niet op de CGI portal, pas als ik iets anders aanklik in het menu komt Time reporting er bij.marcelmg2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:10:
Ik kom er ook gewoon in, maar moet soms bij elke pagina die ik open opnieuw mn credentials opvoeren.
Wel hoor ik nu van collegae dat ze nog niet de beschikking hebben over PSA Time. Kunnen dus nog niks doen in de tool. Ik heb het wel, jullie ook 'allemaal' ?
Nope, voor zover ik kan zien kun (moet zelfs) je je bonnetjes gewoon als attachement aan je declaratie hangen. Niet meer mijn facturen printen (ik krijg ze als pdf) en vervolgens deze in een envelop naar Amstelveen sturen. En daar had ik het dan ook over. Dat een 'print' via pdf naar je mail wordt gestuurd is natuurlijk compleet ridicuul.Vandaahl schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:57:
[...]
Waarom via de mail en niet (zoals bij timenet) direct een pdf'je downloaden/printen?
Overigens moet je de originele bonnetjes van declaraties nog steeds opsturen dacht ik?
Do I have to print my report and send it somewhere?
1. Click the right mouse button.
2. Select Print.
3. Select the Landscape orientation option.
4. Attach the original copy of all supporting documents (receipts, sales slips, etc.) to the backside of the hard copy of the expense report.
5. Send the set of documents to Shared Services at the following address for fiscal audit purposes.
CGI, t.a.v. het declaratieteam ...
Hmmm, dan is het inderdaad wel weer rukVandaahl schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:40:
Zou nog eens de FAQ doornemen:
Do I have to print my report and send it somewhere?
spoiler:Yes, you have to print your report and send it with original receipts attached to Shared Services as follows:
1. Click the right mouse button.
2. Select Print.
3. Select the Landscape orientation option.
4. Attach the original copy of all supporting documents (receipts, sales slips, etc.) to the backside of the hard copy of the expense report.
5. Send the set of documents to Shared Services at the following address for fiscal audit purposes.
CGI, t.a.v. het declaratieteam ...
hmmm, ik heb de FAQ geopend en ik zie eigenlijk nergens een adres in nederland staan. Uit je knip en plak lijk jij dat wel ergens gelezen te hebben? Het enige wat ik zie is dat ik de spullenboel naar duitsland moet gaan sturen....
Wat blijft het toch een enorm overdreven gedoe, zeker ook omdat ik de facturen zelf al digitaal aangeleverd krijg. Laat het ze dan lekker zelf uitprinten als het perse op papier moet.
[ Voor 21% gewijzigd door Janoz op 02-04-2013 15:46 ]
Wijnands gaf eerder aan dat LARA gewoon in gebruik blijft.
Er is een reguliere storing gaande o.i.d.?
@peter00, toevallig net online je 'per diem' vraag gesteld?
ja hoor, dat was ikDonde schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:13:
Het lijkt er dan toch sterk op dat de 13.500 privékilometers die je met de leaseauto kunt rijden komt te vervallen.
@peter00, toevallig net online je 'per diem' vraag gesteld?
aanvulling: moet overigens zeggen dat ik wel wat zie in de nieuwe manier van declareren, gegeven de wettlijke randvoorwaarden vwb bonnetjesgeneuzel. Niks mis mee. Moet ik wel een oplossing krijgen voor die PD's, maar dat zal vast wel los lopen.
Het tijdschrijven ben ik nog niet van overtuigd, vooral het wekelijkse en dwingende aspect bevalt me (nog) niet, zoals het blokkeren van mail.
[ Voor 34% gewijzigd door peter00 op 02-04-2013 17:22 . Reden: aanvulling ]
Dat heeft weinig met CGI te maken maar meer met de wetgeving betreffende belastingen (zeker als het internationale declaraties betreft)Janoz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:38:
[...]
Hmmm, dan is het inderdaad wel weer ruk
Wat blijft het toch een enorm overdreven gedoe, zeker ook omdat ik de facturen zelf al digitaal aangeleverd krijg. Laat het ze dan lekker zelf uitprinten als het perse op papier moet.
Nope, ik heb geen vragen gesteld.peter00 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:14:
[...]
ja hoor, dat was ik. Was jij dat met die bevestiging over die 13.5k kilometer?
aanvulling: moet overigens zeggen dat ik wel wat zie in de nieuwe manier van declareren, gegeven de wettlijke randvoorwaarden vwb bonnetjesgeneuzel. Niks mis mee. Moet ik wel een oplossing krijgen voor die PD's, maar dat zal vast wel los lopen.
Het tijdschrijven ben ik nog niet van overtuigd, vooral het wekelijkse en dwingende aspect bevalt me (nog) niet, zoals het blokkeren van mail.
De vraag over de uren van ouderschapsverlof vond ik toch wel interessant. Ik ben toch wel benieuwd hoe ze dit waterdicht hebben gemaakt.
Ik begrijp de wetgeving. Ik vind het alleen zo onzinnig dat ik ze thuis uitprint en vervolgens in een envelop naar Amstelveen stuur waar dit printje vervolgens weer in het archief gestopt wordt. Kunnen ze toch beter dat printje daar printen? Scheelt een hoop gedoe.pagani schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:15:
[...]
Dat heeft weinig met CGI te maken maar meer met de wetgeving betreffende belastingen (zeker als het internationale declaraties betreft)
Inderdaad ja, als het een 1 april grap is, is het wel een goede zo, dan zijn bijna 1500 consultants er in gestonkenReneger schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:14:
Volgens mij zijn ze vergeten de namen te plaatsen. Of de juiste link te plakken. Of het was een dikke 1 april grap
[ Voor 7% gewijzigd door SithWarrior op 02-04-2013 20:45 ]
Heb je de faq wel gelezen? Zoek de vraag maar eens op. In het laatste stukje wat ik niet mee heb geplakt (obvious) staat toch vrij duidelijk een antwoordnummer. Volgens mij is dat zelfs het al bekende nummer...Janoz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:38:
[...]
hmmm, ik heb de FAQ geopend en ik zie eigenlijk nergens een adres in nederland staan. Uit je knip en plak lijk jij dat wel ergens gelezen te hebben? Het enige wat ik zie is dat ik de spullenboel naar duitsland moet gaan sturen....
Ik heb:
Expense Reporting Tools -> Expense Reports Training -> Expense Report Training -> 02 FAQ (1) -> PSA Expense - FAQ November 2012
Op pagina 10 staat het adres voo canada en op pagina 12 en 13 de rest van de adressen. Hier staat dat voor nederland de spullen naar een adres in Duitsland moeten. Dat klopt niet. Vandaar mijn vraag welke FAQ jij hebt. Geen reden om zo vijandig te doen.
Dan krijgen ze van mij de kudos vanwege de opzet, incluis een briefkaart thuis, etc, etc.SithWarrior schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:35:
[...]
Inderdaad ja, als het een 1 april grap is, is het wel een goede zo, dan zijn bijna 1500 consultants er in gestonken
Vijandig? Probeer je te helpen, maar enige zelfredzaamheid wordt toch wel verwacht.Janoz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:57:
Ja, van begin tot eind. Adressen over de hele wereld, maar het antwoord nummer staat niet in de faq die ik voor mijn neus kreeg. Vandaar dat ik vroeg welke FAQ jij had.
Ik heb:
Expense Reporting Tools -> Expense Reports Training -> Expense Report Training -> 02 FAQ (1) -> PSA Expense - FAQ November 2012
Op pagina 10 staat het adres voo canada en op pagina 12 en 13 de rest van de adressen. Hier staat dat voor nederland de spullen naar een adres in Duitsland moeten. Dat klopt niet. Vandaar mijn vraag welke FAQ jij hebt. Geen reden om zo vijandig te doen.
In de mail van NL PSA staat een link naar de (NL) PSA Intranet Portal. Probeer het daar eens in de faq->expenses faq's->preparing...
edit: dat mailtje van De Mos is dan wel weer geinig getimed.
edit2:// De PSA link laadt eindelijk na 10 minuten oid

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 02-04-2013 23:18 ]
als dat een 1 april grap is, dan is de invoering van PSA dat waarschijnlijk ook: "Prank System April fools"Reneger schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:14:
Volgens mij zijn ze vergeten de namen te plaatsen. Of de juiste link te plakken. Of het was een dikke 1 april grap
voorbeeld telefoongesprek op op 8 april:
"Nee, timenet werk ik aan t eind van de week bij....hoe bedoel je?....PSA?....was toch een 1 april grap..?"
een paar jaar geleden kregen we bij wijze van 1 april grap te horen dat we alleen nog een gele leaseautos mochten bestellen. UPH heb ik toen in de baas zn tijd een gele Manta gephotoshopped met een Logica logo en reply to all gedaan. Wie kaatst kan de bal verwachten

LARA is niet meer te bereiken via weblinks ivm als er aanpassingen zijn in de links dat dit op meerdere plaatsen aangepast moet worden. via de mysite link kan je naar LARA of via de GOTOWarfare schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:54:
Tja, en dan ligt nu LARA er helemaal uit. Ook via de workaround My Site --> LARA.
Wijnands gaf eerder aan dat LARA gewoon in gebruik blijft.
Er is een reguliere storing gaande o.i.d.?
LARA gaat er overigens ook uit dit jaar
en het is GEEN 1 april grappeter00 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:40:
[...]
als dat een 1 april grap is, dan is de invoering van PSA dat waarschijnlijk ook: "Prank System April fools"
voorbeeld telefoongesprek op op 8 april:
"Nee, timenet werk ik aan t eind van de week bij....hoe bedoel je?....PSA?....was toch een 1 april grap..?"
een paar jaar geleden kregen we bij wijze van 1 april grap te horen dat we alleen nog een gele leaseautos mochten bestellen. UPH heb ik toen in de baas zn tijd een gele Manta gephotoshopped met een Logica logo en reply to all gedaan. Wie kaatst kan de bal verwachten
Nee natuurlijk is het geen 1 april grap, dat weet iedereen hier ook wel. Maar het is toch wel op zijn minst slordig te noemen dat je mail er uit stuurt, voordat je de namen er op zet.
EensSithWarrior schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:29:
[...]
Nee natuurlijk is het geen 1 april grap, dat weet iedereen hier ook wel. Maar het is toch wel op zijn minst slordig te noemen dat je mail er uit stuurt, voordat je de namen er op zet.
Ik wordt beticht van het niet lezen terwijl ik de FAQ van voor tot achter 3 keer doorgelezen heb. Ik ben blijkbaar zo dom om te denken dat de FAQ die gewoon op het CGI intranet naast de daadwerkelijke expense tool staat helemaal niet voor ons bedoeld is.Vandaahl schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:01:
[...]
Vijandig? Probeer je te helpen, maar enige zelfredzaamheid wordt toch wel verwacht.
En dat was nu precies mijn vraag. Welke FAQ bedoel jij. Ik heb hem nu inderdaad gevonden.In de mail van NL PSA staat een link naar de (NL) PSA Intranet Portal. Probeer het daar eens in de faq->expenses faq's->preparing...
De NL PSA mail wijst toch naar de NL intranet? Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar de e-Learnings en de Webinar presentatie die daar ook staan. Wordt ook duidelijk in vermeld dat het opgestuurd moet worden of afgegeven kan worden op de Keesom (dat zal wel gaan veranderenJanoz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:53:
[...]
Ik wordt beticht van het niet lezen terwijl ik de FAQ van voor tot achter 3 keer doorgelezen heb. Ik ben blijkbaar zo dom om te denken dat de FAQ die gewoon op het CGI intranet naast de daadwerkelijke expense tool staat helemaal niet voor ons bedoeld is.
[...]
En dat was nu precies mijn vraag. Welke FAQ bedoel jij. Ik heb hem nu inderdaad gevonden.
Ik ben het met je eens dat de FAQ op de CGI site erg verwarrend is.
Ik werk enkel via nlweblinks. Daar staat een link naar de CGI enteprise portal waarop ook alle tool staan. De PSA portal heb ik nu inderdaad gevonden, maar deze is voor mijn enkel toegankelijk wanneer ik toevallig nog een mailtje van het PSA team bewaard heb waar die link in staat. Via NL Intranet is hij nauwelijks te vinden (alleen zoeken op psa portal en vervolgens vind je een nieuwsitem waarin ergens een link naar die PSA portal staat). Verwarring ontstaat ook voornamelijk omdat de CGI Enterprise Portal bij de time/expense tools een linkje naar time/expense training staat.Vandaahl schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:27:
[...]
De NL PSA mail wijst toch naar de NL intranet? Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar de e-Learnings en de Webinar presentatie die daar ook staan. Wordt ook duidelijk in vermeld dat het opgestuurd moet worden of afgegeven kan worden op de Keesom (dat zal wel gaan veranderen)
Ik ben het met je eens dat de FAQ op de CGI site erg verwarrend is.
Probeer het zelf maar eens. Ga naar de intranet pagina en probeer eens op de PSA portal uit te komen.
Webinar heb ik (pas) gisteren gevolgd.
Zelf werk ik ook alleen via Weblinks, maar het is toch vrij eenvoudig:Janoz schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:42:
Probeer het zelf maar eens. Ga naar de intranet pagina en probeer eens op de PSA portal uit te komen.
Op het intranet (My Site) rechtsboven in het zoekvenstertje 'PSA', even zoeken op 'intranet' (standaard is people), vervolgens de resultaten nog even filteren op 'Pages'. 1e resultaat is de pagina van PSA, 3e resultaat is de FAQ.
Tweede optie is gewoon in het menu via MyCGI - > Finance -> PSA
Anoniem: 383121
Leuk en aardig deze omschrijving van hoe makkelijk het is, maar normaal mag je er toch van uit gaan dan als je een FQA vind dat deze niet ineens ergens anders nog eens staat met andere informatie er in.Vandaahl schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:35:
[...]
Zelf werk ik ook alleen via Weblinks, maar het is toch vrij eenvoudig:
Op het intranet (My Site) rechtsboven in het zoekvenstertje 'PSA', even zoeken op 'intranet' (standaard is people), vervolgens de resultaten nog even filteren op 'Pages'. 1e resultaat is de pagina van PSA, 3e resultaat is de FAQ.![]()
Tweede optie is gewoon in het menu via MyCGI - > Finance -> PSA
Dit zal misverstanden veroorzaken waarbij de verantwoordelijkheid bij CGI ligt.
Of zijn we er al zo aan gewend dat niets klopt en alles nog eens gechecked moet worden, dat we dit nu normaal vinden?
Losse documenten vind ik wel nog terug, onder vergoedingen, kan zijn dat ik me vergis, en dat dit nooit in de gele gids gestaan heeft.
Hoe zit dat trouwens met al die regelingen die op de Arbeidsvoorwaarden site staan, maar niet in de gele gids vermeld staan, als daar wijzigingen in doorgevoerd worden, moeten die dan wel aan de OR voorgelegd worden?
[ Voor 53% gewijzigd door Perenor op 05-04-2013 09:08 ]
Enige dat ik ruk vind is die wekelijkse rapportage, maar misschien went dat ook nog wel. Ook ben ik nog benieuwd naar hoe er gerapporteerd moet worden als je (nog) geen code hebt bij bijvoorbeeld nieuwe of verlopen assignments. Mailen naar je secretaresse lukt niet meer na de deadline als ik de instructies goed lees.
Anoniem: 275330
Anoniem: 92616
Hier staan een stuk meer auto's.
ga naar mysite => my CGI => vraag en aanbod
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 92616 op 05-04-2013 10:15 ]
Maar mailen voor de deadline naar je PSA Super User (dat kan bijvoorbeeld je secretaresse zijn) werkt natuurlijk wel.peter00 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:09:
mwoah. PSA werkt redelijk soepel, valt me niks tegen.
Enige dat ik ruk vind is die wekelijkse rapportage, maar misschien went dat ook nog wel. Ook ben ik nog benieuwd naar hoe er gerapporteerd moet worden als je (nog) geen code hebt bij bijvoorbeeld nieuwe of verlopen assignments. Mailen naar je secretaresse lukt niet meer na de deadline als ik de instructies goed lees.
(met andere woorden, waarom wachten tot na de deadline...)
scenario:pagani schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:31:
[...]
Maar mailen voor de deadline naar je PSA Super User (dat kan bijvoorbeeld je secretaresse zijn) werkt natuurlijk wel.
(met andere woorden, waarom wachten tot na de deadline...)
- a) woensdag ga je naar een nieuwe assignment. Contract is mondeling akkoord. administratie loopt ALTIJD achter.
- b) vrijdag vul je je sheet in (10:00 uur). Het laatste moment inderdaad, wie doet het niet? Ik weet op vrijdagmorgen vaak pas dat ik 's middags vrij neem.
- Je komt erachter dat je geen correcte code hebt.
- Mail naar je secretaresse (10:30). Die vraagt er een aan (11:00)
- Secretaresse krijgt bericht dat code wordt aangemaakt en de volgende werkdag beschikbaar is (12:00)
- Invullen op zaterdag kan nog niet. Mail geblokkeerd op zondag
Mijn voorstel zou zijn een code toe te voegen "billable, tbd", zodat je je TS iig kunt submitten. Of accepteren dat je maandag je mail niet kunt gebruiken en een onterecht kruisje bij je naam krijgt
ik voorzie nog wel wat issues in de praktijk. Zie onderschrift.
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 05-04-2013 10:59 ]
Als dat het geval is, dan is er niks aan de handpagani schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:58:
Het systeem zal hooguit de volgende dag (niet werkdag) geupdate zijn, je teamleader geeft zondag of maandagochtend de urenstaat weer vrij en je kan hem maandagochtend aanpassen. Ik zie het probleem niet zo (tenzij de maandag je vaste vrije dag is...)
Kevert, Wat daar staat is duur, hoge catalogus prijs of geen 14%. Ik heb nog steeds een startsalaris van 2150.Anoniem: 92616 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:13:
macfanaat, je kan natuurlijk ook even kijken bij vraag en aanbod.
Hier staan een stuk meer auto's.
ga naar mysite => my CGI => vraag en aanbod
De goedkope zijn al weg of gereserveerd, mensen verwijderen hun advertenties niet.
Heb je nl leaseauto al gebeld, ik weet nog van vorige bestelstop dat sommige wel mochten bestellen ivm te dure auto's op de release en te lang rijden in een huurauto
Heb mail contact met ze gehad. Ze kunnen geen informatie geven.Anoniem: 92616 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:09:
Ok, ja dan houdt het inderdaad even op.
Heb je nl leaseauto al gebeld, ik weet nog van vorige bestelstop dat sommige wel mochten bestellen ivm te dure auto's op de release en te lang rijden in een huurauto
Ik wil mijn kosten wat drukken door in een goedkope lease auto te gaan rijden.
Grrrrr en ik ben bang dat door een eventuele harmonisatie ik straks ook een lagere budget (500) krijg.
Zie dit overigens (ook bij mezelf destijds) bij bijna alle joiners terug, eerst duur leasen en er dan achter komen hoeveel geld je eigenlijk weggooit...
Dat mogen ze niet zomaar veranderen, tenzij jij zelf goedkeuring geeft.
of dit: De werkgever moet zwaarwegende redenen hebben om de arbeidsvoorwaarden van de werknemers te wijzigen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als de werkgever bijna failliet is.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 92616 op 05-04-2013 11:36 ]
Ik heb een relatief goedkope auto voor je in de aanbieding. Is wel 20% en catalogus waarde is iets meer dan 23k met een eigen bijdrage van 49,99Anoniem: 275330 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:05:
[...]
Kevert, Wat daar staat is duur, hoge catalogus prijs of geen 14%. Ik heb nog steeds een startsalaris van 2150.
De goedkope zijn al weg of gereserveerd, mensen verwijderen hun advertenties niet.
Als ik dezelfde auto zal leasen heb ik 150 euro netto meer. Vind het gewoon raar, het zijn mijn secundaire arbeidsvoorwaarden maar mag geen lease auto bestellen, waardoor ik uiteindelijk nog meer netto salaris overhoud ook!
[ Voor 15% gewijzigd door Perenor op 05-04-2013 11:52 ]
Heel veel collega's rijden inmiddels in een huurauto. Als huurauto krijg je automatisch een benzine auto. De zeer populaire 14% bpm vrij auto’s (Diesel Megane/Focus) wordt niet aan CGI rijders beschikbaar gesteld.
Gezien de bestelstop is het einde van de ontslaggolf die op individuele basis hard doorgaat, nog niet in zicht.
rationale is eenvoudig: uniformisering. Hebben CGI collega's in andere landen een auto? nee? dan kun je verwachten dat dat ook voor ons gaat gelden,
Maar ja, ondertussen tank ik wel voor minimaal 100 - 150 euro per week aan benzine omdat ik een klus heb aan de andere kant van het land, dus prive rijden is ook met de 500 euro mobiliteitsvergoeding net niet aantrekkelijk genoeg om van mijn eerste inkomsten een auto te gaan kopen.
Ik sta er ook van te kijken hoe lang het duurt voordat die leasestop weg is, maar voorlopig heb ik liever nog geen leaseauto ivm vast contact van 4 jaar, dus ik hou me lekker stil voorlopig.
Uniformisering is leuk, maar als wij dezelfde voorwaarden gaan krijgen als mensen in Roemenië ben ik heel snel weg denk ik. Niets tegen de mensen daar maar ik mag hopen dat ze hier wel realiseren dat ze zichzelf wel heel erg in de vingers snijden als ze en gaan korten op vast salaris (bonusregeling die 1x per jaar uitbetaald wordt) en (nog meer) op secundaire arbeidsvoorwaarden.
[ Voor 14% gewijzigd door Sleepkever op 05-04-2013 12:43 ]
Mijzelf geeft het in ieder geval heel veel onzekerheid, dusdanig dat ik zeker ook verder aan het kijken ben net zoals vele collega's. Niemand zit immers te wachten om dit jaar zelfs aan arbeidsvoorwaarden in te leveren na de toch al magere laatste jaren bij Logica.
Ik vraag me af of CGI dit wel beseft en hoe ze hier mee om willen gaan..
Dat er iets gaat veranderen is al een feit. Kijk maar naar de 13.500KM wat je privé mag rijden met de leaseauto. Dat is iets wat al jaren wordt gehanteerd en met de introductie van PSA is het *POEF* uit het niets verdwenen. De vraag is of er een andere registratie voor terug komt of dat ze dit gewoon gaan doorvoeren in de nieuwe leaseregeling c.q. mobiliteitstoelage.
Anoniem: 1155
Ik ken nog veel Logicanen die niet weg durven, bang in de huidige markt voor hun baan. En zeker als je ook nog kostwinnaar bent, zul je hier erg behoudend in zijn. Maar er is echt voldoende werk beschikbaar en ja, bij de (kleinere) buren is het gras echt groener. En vermoedelijk stopt CGI voorlopig echt niet met het uithollen van de arbeidsvoorwaarden.
Ik zou trouwens ook graag wat meer duidelijkheid willen hebben over wat er gaat gebeuren met ons secundair arbeidsvoorwaardenpakket. Niet dat het straks als een donderslag bij heldere hemel opeens op ons bordje komt te liggen. Zodat we de mogelijkheid hebben om hier voortijdig op te reageren.
[ Voor 65% gewijzigd door Perenor op 05-04-2013 14:59 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
CGI is een bedrijf dat contstant bedrijven over wil nemen, je kan niet verschillende soorten arbeidsvoorwaarden hebben, is gewoon onmogelijk is mijn idee.
[ Voor 65% gewijzigd door Perenor op 05-04-2013 14:55 ]
Je kunt per land natuurlijk wel verschillen hebben in arbeidsvoorwaarden. Bij de één zal het positief uitpakken en bij de ander negatief.Anoniem: 275330 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:44:
Wat ik persoonlijk denk is dat ze het wel gaan harmoniseren en als bij huidige leaserijders het contract voorbij is automatisch het nieuwe budget gaat tellen van 500 euro.
CGI is een bedrijf dat contstant bedrijven over wil nemen, je kan niet verschillende soorten arbeidsvoorwaarden hebben, is gewoon onmogelijk is mijn idee.
@Valcon, mijn ontslagbrief ligt al klaar en ik weet aan wie ik die moet verzenden. Echter, ik heb nog een probleem met mijn sollicitatiebrief...het adres ontbreekt nog
Je kan kiezen uit of lease of een mobiliteits toelage (500 euro)
Vooralsnog geldt dit niet voor de huidige werknemers maar alleen voor mensen die nieuw in dienst komen (naar mijn weten).
Dit topic is gesloten.