Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.020.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Of dat bepaalde mensen alles negatief interpreteren?
De opbouw van anciënniteit is nog nooit een issue geweest. Op 1 maart jl. zijn veel collega’s ontslagen. Heel veel opgebouwde anciënniteitsdagen zijn verrekend. Kennelijk meer dan men lief is. Met het oog op ontslagen in de toekomst gaat men er nu direct iets aan doen.

Probeer jij het eens positief te duiden. ;(

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gateway werkt bij mij niet "Not allowed to sign in, please contact your administrator". Gisteren een kwartier met een indier aan de telefoon gezeten maar die kon mij niet helpen anders dan "Laat je laptop anders maar opnieuw inspoelen" |:(

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

werkt hier prima dus zou idd maar een nieuwe laptop aanvragen en omruilen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Gateway werkt bij mij niet "Not allowed to sign in, please contact your administrator".
Je moet met laptop naar kantoor. Als je daar inlogt wordt het certificaat vernieuwd. Helaas is deze maar een jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, lijkt me gewoon ergens een configuratie vinkje of een windows/virusscanner/andere update die nog moet draaien of zo. Het lijkt me ook dat dat wel ergens in een log terug gevonden moet kunnen worden. Om nu weer op mijn vrije middag naar kantoor te komen om mijn (volledig ingerichte) laptop om te gaan ruilen en vervolgens een andere vrije dag kwijt te zijn om de boel weer in te richten.......

Het is geen foutmelding. Het is een 'not allowed to sign in' . Een rechten issue oid.

--edit---
@hierboven: Werkelijk? En waarom weet die Indier dat dan niet? Maar eens even mijn vrije woensdag middag opofferen dan maar.....

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 11-03-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-05 09:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Janoz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:21:
Gateway werkt bij mij niet "Not allowed to sign in, please contact your administrator". Gisteren een kwartier met een indier aan de telefoon gezeten maar die kon mij niet helpen anders dan "Laat je laptop anders maar opnieuw inspoelen" |:(
Schijnbaar werkt de gateway ook alleen maar icm Internet Explorer.... tenminste zo heb ik me laten vertellen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is de enige applicatie waarvoor ik IE inderdaad nog gebruik op die laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

avotar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:22:
[...]

Schijnbaar werkt de gateway ook alleen maar icm Internet Explorer.... tenminste zo heb ik me laten vertellen.
Klopt ja, en remote gateway op IE 10 werkt ook niet lekker, dan moet je compatibiliteit modus aanzetten.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Perenor schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:45:
Je kunt ook i.p.v. Weblinks de Gateway gebruiken. Dat werkt een stuk sneller. Voordeel is ook dat je bijv. Outlook rechtstreeks kunt openen. Geen gedoe met de webmail.
Dan heb je dus wel een laptop nodig!

Ik zit bij een klant zonder laptop en moet het doen met weblinks (of een ander direct adres naar CGI portal?). Dan verwacht ik wel een klein beetje performance als ik uren of declaraties moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vandaahl schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:20:
[...]

Dan heb je dus wel een laptop nodig!

Ik zit bij een klant zonder laptop en moet het doen met weblinks (of een ander direct adres naar CGI portal?). Dan verwacht ik wel een klein beetje performance als ik uren of declaraties moet invoeren.
Getriggerd door het onterechte mailtje dat mijn wachtwoord verlopen was (en omdat ik even aan mezelf begon te twijfelen), toch even geprobeerd in te loggen op de nieuwe portal.
Duurde ongeveer 5 minuten voordat hij geladen was. En nadat een willekeurige link 3 minuten later nog steeds niet geladen was, heb ik het maar weer weggeklikt.

Dat gaat inderdaad nog interessant worden. Wellicht is de datum van invoeren niet geheel willekeurig gekozen. :+

zal er nog even bijzeggen: weblinks icm chrome 8)

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 11-03-2013 15:17 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505320

Begreep die mail ook al niet, had toch echt vorige week op kantoor mijn userID voorzien van een nieuw password.
De logon is v-r-e-s-e-l-i-j-k traag, staat nu al een kwartier te draaien in IE7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383121

Same here. Zondag mijn password aangemaakt met de bijbehoorende controle vragen(5!! waarom 5?!), maar kreeg toch een mail. Zelfs op zondag was dat ding niet vooruit te branden. Doet me denken aan LPS... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377903

Anoniem: 383121 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:30:
[...] met de bijbehoorende controle vragen(5!! waarom 5?!),[...]
Mocht je je password vergeten zijn dan moet je 3 van die 5 controlevragen goed beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

die hoofdletter gevoelig zijn, en je hebt 1 poging dan is je account gelocked, kan ik uit ervaring vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377903 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Mocht je je password vergeten zijn dan moet je 3 van die 5 controlevragen goed beantwoorden.
Klinkt alsof je ervaring hebt :P maar 3 controle vragen vind ik eigenlijk nogsteeds veel. Vooral met de vragen waar je uit mag kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SithWarrior schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:41:
die hoofdletter gevoelig zijn, en je hebt 1 poging dan is je account gelocked, kan ik uit ervaring vertellen....
Hoe heb je die blokkade er weer af gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Anoniem: 383121 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:43:
[...]

Hoe heb je die blokkade er weer af gekregen?
Ja nog niet, eerst mail afgelopen vrijdag naar one IS gestuurd, die begonnen over groupinfra password reset, maar dat is natuurlijk niet wat ik nodig heb. Vanmorgen mail gestuurd naar CGI App Support, kijken of hun me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SithWarrior schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Ja nog niet, eerst mail afgelopen vrijdag naar one IS gestuurd, die begonnen over groupinfra password reset, maar dat is natuurlijk niet wat ik nodig heb. Vanmorgen mail gestuurd naar CGI App Support, kijken of hun me verder kunnen helpen.
Je moet gewoon de helpdesk bellen en doorgeven dat je account op de CGI site gelocked is, je krijgt dan bijna meteen een resetmailtje. Heb dit vanochtend namelijk ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gewoon de helpdesk bellen, (020 - 5452600)
Die hebben mij ook aan een wachtwoord geholpen omdat ik die mail van augustus niet heb of verloren was. Tip: schrijf het helpdesk WW op want na de 5 vragen moet je het nogmaals invoeren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Anoniem: 377903 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Je moet gewoon de helpdesk bellen en doorgeven dat je account op de CGI site gelocked is, je krijgt dan bijna meteen een resetmailtje. Heb dit vanochtend namelijk ook gehad.
Welke helpdesk, die van CGI of van het oude Logica (One IS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SithWarrior schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:51:
[...]

Welke helpdesk, die van CGI of van het oude Logica (One IS)?
Gewoon One IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm dat ging inderdaad vrij soepel, en stuk sneller dan via de mail :) (wel enorm langzaam vandaag de CGI portal)

[ Voor 23% gewijzigd door SithWarrior op 11-03-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505341

Ik heb niet veel ervaring met de OR, maar met stomheid heb ik de mail over de wijziging in de regeling omtrent de Anciënniteitsdagen gelezen.
Nu vind ik de wijziging inhoudelijk niet zo heel boeiend en kan ik persoonlijk er ook prima mee leven, maar het is puur een mededeling ter informatie dat de OR het verzoek heeft goedgekeurd.

Behoort een OR dit niet vooraf te communiceren en haar achterban daar ook bij te betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432820

Kan op dit moment niet bij mijn mail, maar wat is er veranderd rond die dagen en per wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512

Met die mail over de anciënniteitsdagen heeft de OR definitief aangetoond niets anders te zijn dan een verlengstuk van de directie. Ik zal hier niet uit de mail gaan citeren, maar die zin over de "boekhoudkundige kosten" heb ik echt drie keer moeten lezen en ik was met stomheid geslagen.
De enige reden waarom deze wijziging (die simpelweg een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden is !!) wordt doorgevoerd is kostenbesparing, dat ziet iedereen. Dat de OR vervolgens een A4 besteed aan het goedpraten hiervan op basis van halfzacht boekhoudkundig gezeur is echt te gek voor woorden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit als een donderslag bij heldere hemel uit de lucht komt vallen.
Het is veeg teken voor wat er nog komen gaat, en de rol die de OR daarin niet zal spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 497512 op 11-03-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Er is maar één realiteit.
Wijnands in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

Met een eerste test case.
Het worden zeker spannende tijden en reken er maar op dat zodra de OR iets concreets onder handen heeft er zo snel mogelijk contact gezocht gaat worden met iedereen.
Het was nog maar een vingeroefening, maar de OR had met het anciënniteit instemmingsverzoek iets heel concreets onder handen. De instemming gaat sneller dan zelfs de ondernemingsraadwet voor mogelijk houdt.

[ Voor 21% gewijzigd door ESPACE op 12-03-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 497512 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:48:
Met die mail over de anciënniteitsdagen heeft de OR definitief aangetoond niets anders te zijn dan een verlengstuk van de directie. Ik zal hier niet uit de mail gaan citeren, maar die zin over de "boekhoudkundige kosten" heb ik echt drie keer moeten lezen en ik was met stomheid geslagen.
De enige reden waarom deze wijziging (die simpelweg een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden is !!) wordt doorgevoerd is kostenbesparing, dat ziet iedereen. Dat de OR vervolgens een A4 besteed aan het goedpraten hiervan op basis van halfzacht boekhoudkundig gezeur is echt te gek voor woorden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit als een donderslag bij heldere hemel uit de lucht komt vallen.
Het is veeg teken voor wat er nog komen gaat, en de rol die de OR daarin niet zal spelen.
zucht. Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen. OR is een wassen neus als het gaat om onze belangen. Ben al bijna 2 decennia in dienst. dit wordt een hele zure appel. Werknemers zijn een commodity. Een handelsgoed. Een kudde. Een kuddedier krijgt ook geen bonus als ie langer bij de kudde blijft. Na een paar jaar wordt ie verkocht of geslacht. Deze herders denken alleen aan die opbrengst.

heb hart voor de zaak. De zaak is ook hard voor u. QED. again.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mooiste vind ik wel dat in elke meeting geroepen word dat cgi het op de mens speelt. De mens is het belangrijkste, maar ondertussen is daar natuurlijk weer niets van waar. Als het om de mens ging dan hadden we bv geen merchandize gekregen als keuze kado, dan hadden we wat gekregen wat leuk was voor de mens... iets voor thuis.. Niet iets waar met koeie letters CGI op staat. Dat was dan echter wel een fractie duurder geweest en daarmee kunnen ze geen goedkope reclame maken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Had trouwens helemaal gemist dat Slot Keesomlaan dicht ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:18:
Huh? wat vertel je me nou? waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peter00 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:00:
[...]

Huh? wat vertel je me nou? waar heb je dat vandaan?
Tussen neus en lippen door werd dit verteld tijdens een team meeting en ik heb het ergens gelezen maar weet zo even niet meer waar. Ik zal even zoeken.

Edit:
Stukje uit de blog van Ron de Mos
Met een aantal mensen, waaronder ***, zijn we gaan kijken naar een aantal panden in de regio Amsterdam, waar we onze Amsterdamse CGI vestiging willen gaan vestigen, nu we per september de Prof. W.H. Keesomlaan gaan verlaten.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 383121 op 12-03-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:01:
[...]

Tussen neus en lippen door werd dit verteld tijdens een team meeting en ik heb het ergens gelezen maar weet zo even niet meer waar. Ik zal even zoeken.

Edit:
Stukje uit de blog van Ron de Mos
Met een aantal mensen, waaronder ***, zijn we gaan kijken naar een aantal panden in de regio Amsterdam, waar we onze Amsterdamse CGI vestiging willen gaan vestigen, nu we per september de Prof. W.H. Keesomlaan gaan verlaten.
Je was me voor ;)
Maar daar haalde ik het ook uit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Nou, tot nog toe hebben ze de ancienniteitsdagen (nog) niet afgeschaft. Dat was namelijk het eerst waar ik aan dacht toen ik die sharepoint alert in mn inbox zag verschijnen afgelopen vrijdag. En zo spannend vind ik die ingreep inderdaad niet. Het is wellicht ook raar dat die ancienniteitsdagen op een dergelijke manier opgebouwd werden.

Anyway - ik zie 't wel het komende jaar. Ik blijf positief, positiever zeker dan bij Logica tot nog toe, tot op het moment dat ze het tegendeel bewijzen (wat in mijn geval bijv. inhoudt dat ze aan secundaire voorwaarden als de betaalde ziektekostenregeling, betaald pensioen, verlof- en ancienniteitsdagen en leaseauto komen, zonder een vergelijkbare financiele (maandelijkse) tegemoetkoming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand opgevallen dat in de nieuwe time registratie tool niets gezegd word over CL uren... Verdwijnen die gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
avotar schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:18:
Ben dan benieuwd waar ze naartoe willen gaan. Paar jaar terug riepen ze nog omgeving Schiphol. Bij het UWV (station Sloterdijk) heb je volgens mij nu ook 2 torens leeg.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 15:39

Reneger

Wie? IK?

Slot Keesom gaat inderdaad dicht. De berichten die ik uit de wandelgangen heb opgevangen is dat het contract 1 september eindigt.
Er wordt gezocht naar een locatie in de buurt van Amsterdam, Zuid-oost, Hoofddorp en Schiphol-Rijk heb ik als kanshebbers gehoord. Maar nog niks concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:15:
Is het iemand opgevallen dat in de nieuwe time registratie tool niets gezegd word over CL uren... Verdwijnen die gewoon?
Lijkt mij niet dat dat arbeidsvoorwaarden technisch zo maar mogelijk is. Beide overwerkregelingen (CL en structureel betaald overwerk) zijn namelijk onderdeel van onze arbeidsvoorwaarden. En als ik mij niet vergis staan die ook in ons "gele" boekje vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
ESPACE schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:04:
Er is maar één realiteit.
Wijnands in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

Met een eerste test case.

[...]

Het was nog maar een vingeroefening, maar de OR had met het anciënniteit instemmingsverzoek iets heel concreets onder handen. De instemming gaat sneller dan zelfs de ondernemingsraadwet voor mogelijk houdt.
Toen ik dat schreef was het waar. Soms gaan dingen snel. :-(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Soms gaan dingen snel. :-(
Waarom moest dit zo snel dat de OR de achterban en wettelijke verplichtingen negeert? Is er niemand binnen de OR die aan de noodrem trekt als de OR uit de bocht dreigt te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
ESPACE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Waarom moest dit zo snel dat de OR de achterban en wettelijke verplichtingen negeert? Is er niemand binnen de OR die aan de noodrem trekt als de OR uit de bocht dreigt te vliegen?
Ik heb een e-mail naar de OR gestuurd die o.a. daarover gaat. M.n. ook als straks de "echte" wijzigingen op de arbeidsvoorwaarden aan de OR voorgelegd worden. En ook dat we tijdig hierover geïnformeerd worden, zodat we goed erover kunnen nadenken wat onze reactie op het daadwerkelijk doorvoeren van die wijzigingen gaat zijn, in de meest brede zin van dat woord (reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 02:34
In de nieuwe tijdregistratietool worden de gereden privé kilometers niet meer bijgehouden. We laten dus de 13.5k limiet los? Dit is dus een positieve ontwikkeling. Zal wel wat anders compenseren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:27
[...]

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: waarom organiseren werknemers geen andere werknemersvertegenwoordiging?

Een OR in NL is nooit primair bedoeld om de belangen op het vlak van arbeidsvoorwaarden van werknemers te dienen. Het heeft slechts die achtervang als er geen alternatief is.

Ik ken werkelijk geen enkel bedrijf waar een OR een volwaardige onderhandelingspartner is voor de werkgever op het vlak van arbeidsvoorwaarden. Voor veel zaken werkt een OR prima, maar als de messen op tafel nodig zijn dan werkt het niet en ben je als werknemer veel beter af met bv vakbonden of iets anders om een CAO(-achtige) onderhandeling te voeren ipv continua achter de feiten aan te lopen in context van een OR.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

marcelmg2 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:48:
In de nieuwe tijdregistratietool worden de gereden privé kilometers niet meer bijgehouden. We laten dus de 13.5k limiet los? Dit is dus een positieve ontwikkeling. Zal wel wat anders compenseren dan....
En hoe gaan ze dan doorgeven dat ik minder dan 500 gereden heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Janoz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:13:
[...]

En hoe gaan ze dan doorgeven dat ik minder dan 500 gereden heb?
Volgens mij is dat iets tussen jou en de belastingdienst. Jij hoort een kilometerregistratie bij te houden voor de belastingdienst. Niet je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:19
Privé kilometers = jaareind - jaarbegin - zakelijke kilometers

De conclusie dat we ongelimiteerde privé kilometers krijgen omdat we het niet meer maandelijks in de tijdsregistratie tool bijhouden is wel heel erg optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

marcelmg2 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is dat iets tussen jou en de belastingdienst. Jij hoort een kilometerregistratie bij te houden voor de belastingdienst. Niet je werkgever.
Ik heb uiteraard ook mijn eigen registratie, maar volgens mij geeft in eerste instantie de werkgever door hoeveel zij denken dat er prive gereden is. De werkgever is immers ook degene die de extra belasting niet inhoudt en afdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Janoz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:29:
[...]

Ik heb uiteraard ook mijn eigen registratie, maar volgens mij geeft in eerste instantie de werkgever door hoeveel zij denken dat er prive gereden is. De werkgever is immers ook degene die de extra belasting niet inhoudt en afdraagt.
Wij kregen gister tijdens team meeting te horen, dat je dit in nieuwe situatie zelf moet gaan bijhouden voor de belasting dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is natuurlijk altijd al zo geweest. Je moet, wanneer je geen prive rijdt, sowieso een administratie bijhouden. Maar ik begrijp dat ik dat nu dus nog maar 1x hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

ik was het woordje alleen vergeten tussen situatie en zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Janoz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:29:
[...]

Volgens mij wil de werkgever een kopie van de verklaring 'wel/geen privé gebruik' van de belastingdienst zien en houdt dan wel/niet bijtelling in.
En volgens mij moet je nog steeds elke rit registreren en onder de 500 blijven om bijtelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Je kunt het natuurlijk ook omdraaien: waarom organiseren werknemers geen andere werknemersvertegenwoordiging?
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Het is in het verleden wel geprobeerd. Maar ze hebben altijd de bonden van tafel weten te houden.
Een OR in NL is nooit primair bedoeld om de belangen op het vlak van arbeidsvoorwaarden van werknemers te dienen.
De OR speelde altijd een actieve rol in het buiten de deur houden van de bonden en vond vooral dat juist ZIJ exclusief over de arbeidsvoorwaarden gingen. Ik weet niet hoe de OR daar nu over denkt.

Het zou heel eenvoudig gerealiseerd kunnen worden. De OR doet m.b.t. arbeidsvoorwaarden een stap opzij en maakt plaats voor georganiseerde werknemers door te zeggen: Wij doen geen arbeidsvoorwaarden meer, verenigt u en regel het als werknemers zelf. Dan heb je de vertegenwoordiging zo op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vind het vrij naïef. We zijn een nieuw bedrijf. We zijn CGI.
We kunnen allemaal wel krampachtig gaan lopen vasthouden aan alles wat was, maar dat is niet meer. We zijn geen Logica meer, geen LogicaCMG, geen CMG. Maar goed ook lijkt me, want CMG was wellicht al aan zijn derde herstart toe geweest en Logica had ook niet lang meer bestaan op deze manier.

Dus het is normaal en logisch dat er dingen gaan veranderen. En je hebt nu te maken met een partner die de laatste 20 jaar alleen maar dit soort trajecten uitvoert. Die goed geworden is in het overnemen en assembleren. Die zoeken echt de randen wel op en zullen vrees ik erg goed weten wat ze zo snel mogelijk aan kunnen passen, zijnde alles wat meer geld kost dan het oplevert.

Resistance is futile. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
avotar schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 06:53:
Ik vind het vrij naïef. We zijn een nieuw bedrijf. We zijn CGI.
We kunnen allemaal wel krampachtig gaan lopen vasthouden aan alles wat was, maar dat is niet meer. We zijn geen Logica meer, geen LogicaCMG, geen CMG. Maar goed ook lijkt me, want CMG was wellicht al aan zijn derde herstart toe geweest en Logica had ook niet lang meer bestaan op deze manier.

Dus het is normaal en logisch dat er dingen gaan veranderen. En je hebt nu te maken met een partner die de laatste 20 jaar alleen maar dit soort trajecten uitvoert. Die goed geworden is in het overnemen en assembleren. Die zoeken echt de randen wel op en zullen vrees ik erg goed weten wat ze zo snel mogelijk aan kunnen passen, zijnde alles wat meer geld kost dan het oplevert.

Resistance is futile. }:O
Wellicht krijg je daar gelijk in. Maar we leven niet in Noord Amerika. Waar de bedrijfscultuur nu een maal harder is. Plus, wij weten allemaal wat ex-collega's aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen bij de kleinere concurrenten. Nu steekt dat bij CGI nog positief af. Sleutelen ze te veel aan onze secundaire arbeidsvoorwaarden, zonder financiele compensatie, waarbij sommige onderdelen daaruit belangrijker voor me zijn dan andere, dan weet ik wat ik ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Ehh.. hmmm... ik ga me over dit specifieke geval niet uitlaten hier. De OR neemt besluiten met een meerderheid van stemmen.
ESPACE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:40:

Het zou heel eenvoudig gerealiseerd kunnen worden. De OR doet m.b.t. arbeidsvoorwaarden een stap opzij en maakt plaats voor georganiseerde werknemers door te zeggen: Wij doen geen arbeidsvoorwaarden meer, verenigt u en regel het als werknemers zelf. Dan heb je de vertegenwoordiging zo op gang.
Dat laatste betwijfel ik. Solidariteit is bij bedroevend veel collega's heel ver te zoeken. Overigens hebben we in een aantal landen wel de vakbonden aan tafel en dat gaat meestal heel goed.

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 17-03-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De OR neemt besluiten met een meerderheid van stemmen.
"De ondernemingsraad beslist niet dan nadat over de betrokken aangelegenheid ten minste éénmaal overleg is gepleegd in een overlegvergadering."

Heb ik iets gemist? Mocht de OR wel beslissen?

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 18-03-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op zondag 17 maart 2013 @ 07:36:
[...]

Dat laatste betwijfel ik. Solidariteit is bij bedroevend veel collega's heel ver te zoeken. Overigens hebben we in een aantal landen wel de vakbonden aan tafel en dat gaat meestal heel goed.
Ik denk veel eerder dat het feit dat die solidariteit ver te zoeken is meer een algemene maatschappelijke tendens is binnen Nederland. Ik ben tijdens mijn studententijd bij de vakbond aangesloten geweest toen ik als zaterdagbesteller bij de PTT Post werkte. En heb ook meegestaakt als er CAO onderhandelingen en dergelijke waren. Stakingen haalden ook meer in het algemeen regelmatig de voorpagina's van de kranten. Sla nu eens een willekeurige krant open...

Het is helaas bedroevend gesteld met de solidariteit en actiebereidheid van de meeste Nederlanders.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 17-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja. En dat is jammer. Als ik kijk naar de ontwikkelingen op de politieke agenda's (nivelleren icm zeer vergaand afbreken van ontslagrecht) dan is een goeie vakbond voor veel werknemers in onze bedrijfstak helemaal zo gek nog niet. Of dat ook voor CGI geld weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Heeft de OR al eens aangekaart om het concurrentie- en relatiebeding op te doeken nu we toch de Amerikaanse kant opgaan qua arbeidsverhoudingen? Kan ik tenminste zorgeloos overstappen als ik t zat ben. Laatste restjes Rijnlandse model zijn over een paar jaar toch exit. Of zijn de aanpassingen die op stapel staan eenzijdig in het voordeel van de werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het wordt wel steeds makkelijker gemaakt om over te stappen: als het aantoonbaar is dat de medewerker er op vooruitgaat... :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coocoocachoo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:23:
Privé kilometers = jaareind - jaarbegin - zakelijke kilometers

De conclusie dat we ongelimiteerde privé kilometers krijgen omdat we het niet meer maandelijks in de tijdsregistratie tool bijhouden is wel heel erg optimistisch.
Tijdens onze team meeting is gezegd dat de 13,500km grens idd gaat verdwijnen. Ik zelf zie dit niet als een verbetering aangezien ik dat bij lange na niet haal... Dus als ze dit gaan aandragen als zijnde een verbetering van de arbeitsvoorwaarden dan zit 80% van CGI daar niet op te wachten denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 383121 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:26:
[...]

Tijdens onze team meeting is gezegd dat de 13,500km grens idd gaat verdwijnen. Ik zelf zie dit niet als een verbetering aangezien ik dat bij lange na niet haal... Dus als ze dit gaan aandragen als zijnde een verbetering van de arbeitsvoorwaarden dan zit 80% van CGI daar niet op te wachten denk ik. :/
Je kan je ook afvragen wat daarvoor in de plaats komt.
Volgens mij is het bij Atos zo, maar bedragen weet ik niet, dat ze daar een deel eigen bijdrage betalen voor het prive gebruik van de leasewagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Tjsa, als er allerlei verkapt loon gaat vervallen, dan zal daar toch echt loon tegenover moeten staan!

Als er straks extra een eigen bijdrage betaalt moet gaan worden voor iets wat ik nu al heb, dan moet er iets gecompenseerd gaan worden. Ook prima, heb ik zelf de keuze waar het aan uitgegeven wordt en zit het ook in ww en pensioen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

als de 13500 km grens verdwijnt kan ik dan zomaar bijbeunen met een koeriersdienst? wie gaat dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Snorren is denk ik lucratiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Haha, VW Transporter leasen om de nullijn te compenseren :)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Een slimme Backbox met goede afspraken zouden m.i. de houdbaarheid van de lease-regeling enorm ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

marcelmg2 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:48:
Waar zit die tool eigenlijk ergens als je op het CGI Portal zit? Is het dat deadline dingetje... (2e optie uit mijn hoofd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
ESPACE schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:38:
Een slimme Backbox met goede afspraken zouden m.i. de houdbaarheid van de lease-regeling enorm ten goede komen.
A la Capgemini?
Ik hoef geen *Big Brother is watching you* in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 20:47
Anoniem: 505341 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:07:
Ik heb niet veel ervaring met de OR, maar met stomheid heb ik de mail over de wijziging in de regeling omtrent de Anciënniteitsdagen gelezen.
Nu vind ik de wijziging inhoudelijk niet zo heel boeiend en kan ik persoonlijk er ook prima mee leven, maar het is puur een mededeling ter informatie dat de OR het verzoek heeft goedgekeurd.

Behoort een OR dit niet vooraf te communiceren en haar achterban daar ook bij te betrekken?
Ik heb de OR gevraagd wat hieronder de juridische basis is... Op het eerste zicht lijkt me dit iets te zijn waar de OR helemaal niets over te zeggen heeft namelijk...ook geen instemmingsrecht.

Men probeert het onder vakantieregeling te vangen, maar mij lijkt het gewoon primaire arbeidsvoorwaarden te zijn.

Zie ook bijvoorbeeld:
http://www.newsletter-nau...4&xzine_id=4409&aid=11771
en
http://www.fnvbondgenoten...en_Arbeidsvoorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dan rijst de vraag of er zomaar éénzijdig vanuit de werkgever primaire arbeidsvoorwaarden aangepast mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Denk dat je het antwoord daarop wel weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
avotar schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Waar zit die tool eigenlijk ergens als je op het CGI Portal zit? Is het dat deadline dingetje... (2e optie uit mijn hoofd)?
Er komt net een 'NL All Staff' mail binnen met info mbt PSA Time en Expense. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

En niet 1 mailtje/uitnodiging... Arg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

He je werkt bij een IT bedrijf - dan mag je niet verwachten dat dit soort dingen logisch opgezet worden :+
(oud gezegde: bij de loodgieter lekt het thuis altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

marcelmg2 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:25:
[...]

Er komt net een 'NL All Staff' mail binnen met info mbt PSA Time en Expense. Have fun!
8)7

Inmiddels wat verder gekeken dan mijn neus lang is en ook de eLearnings dan eindelijk gevonden.
Maar blijkbaar kan ik op de portal nog geen timesheet alvast invullen om er eens in te neuzen en wat te fröbbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:32:
[...]

8)7

Inmiddels wat verder gekeken dan mijn neus lang is en ook de eLearnings dan eindelijk gevonden.
Maar blijkbaar kan ik op de portal nog geen timesheet alvast invullen om er eens in te neuzen en wat te fröbbelen.
Dat is mij ook niet gelukt. Krijg elke keer errors als ik op de link klik. Hoeveel kans is er dat dit op 2 april nog net zo is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

zijn er meer mensen die bezwaar maken tegen het verstrekken van persoonsgegevens / personeelsgegevens aan een amerikaanse instantie? Dat is namelijk wel wat er op dit moment gebeurt met de nieuwe salarisverwerking.

Ik heb daar een principieel bezwaar tegen gezien de omgang met privacygevoelige informatie door onze angelsaksische "vrienden". Ik geloof er geen ruk van dat nederlandse privacywetgeving daar op van toepassing wordt verklaard, laat staan nageleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 20:47
peter00 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:22:
zijn er meer mensen die bezwaar maken tegen het verstrekken van persoonsgegevens / personeelsgegevens aan een amerikaanse instantie? Dat is namelijk wel wat er op dit moment gebeurt met de nieuwe salarisverwerking.

Ik heb daar een principieel bezwaar tegen gezien de omgang met privacygevoelige informatie door onze angelsaksische "vrienden". Ik geloof er geen ruk van dat nederlandse privacywetgeving daar op van toepassing wordt verklaard, laat staan nageleefd.
Deze vraag heb ik ook al gesteld. Canada schijnt te mogen vanuit de EU, USA alleen als ze voorkomen op de safe harbor agreement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde

Je persoonsgegevens kunnen verwerkt worden door Canada en USA. Verwerkt door wie, waarom, wat wordt ermee gedaan. Canada is HK, maar waarom naar USA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik heb de OR gevraagd wat hieronder de juridische basis is ...
Het zal me niets verbazen wanneer de schriftelijke instemming van de OR bol staat met het zwaarwegend zakelijk en boekhoudkundig belang voor CGI. Maar, het blijft natuurlijk een gotspe hoe men hier te werk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Donde schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:51:
[...]

Je persoonsgegevens kunnen verwerkt worden door Canada en USA. Verwerkt door wie, waarom, wat wordt ermee gedaan. Canada is HK, maar waarom naar USA? :?
Die zie ik ook nog niet maar ik vind dit ook een heel interessant onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb het ook gelezen, maar ik moet bekennen dat ik me hardop zit af te vragen wat het bezwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

mijn bezwaar is de garantie van privacygevoelige gegevens. De VS is een notoire misbruiker van persoonlijke gegevens, vooral die van buitenlanders.

De IRS en immigratiedienst hoeven niet te weten wat mijn gezinssamenstelling is, of wat ik krijg / verdien. Wat denk je van collega's met een Arabisch klinkende naam? Daar koppelen we inkomensgegevens, medische gegevens en gezinssamenstelling aan. Ik hoef toch niet echt uit te leggen wat de consequenties kunnen zijn van het openbaar maken van dat soort zaken? Wij krijgen die gegevens ook niet van amerikaanse burgers. Wel eens gehoord van Export Compliancy of Generally Embargoed Countries?

Ik herb nog geen ENKELE garantie of uitleg ontvangen over welke gegevens aan de VS worden verstrekt. Tot die tijd ga ik er voor liggen zolang ik kan. Waarom zouden we in NL daar zo moeilijk over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag mij ook af welke gegevens die kant op gaan en wat ze daar mee gaan doen. Percentages en schema’s daar kan ik inkomen(gemiddelde inkomen van bepaalde groep, percentages vrouwen in een bepaald vakgebied, enz), maar informatie dat aan één persoon gekoppeld is... Vraag me af wat ze hebben aan het feit dat Pietje in NL X verdient en X aantal kinderen heeft. Ik zou het ook niet fijn vinden als deze informatie de halve wereld rond gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als de verwerking van persoonsgegevens anders geregeld wordt, behoeft de ondernemer instemming van de ondernemingsraad. Die zullen goed naar de bescherming van de persoongegevens moeten kijken en hopelijk de input van de achterban bij de beeldvorming betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat ik hier zo zie lijkt al een aardig stukje input.

Dit soort materie is niet heel simpel en die EU teksten lezen een stuk minder prettig dan ons wetboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lijkt me dat voor dit soort specifieke dingen de OR moet kunnen beschikken over externe juridische ondersteuning? Ook ik ben niet blij als mijn gegevens in de USA bewaard worden, juridisch systeem van een bananen republiek daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het verwerken van onze persoonsgegevens door de USA is mogelijk door koppelen van PSA systemen met ons personeelssysteem LPS. Is dit zonder instemming van de OR niet illegaal? Is de OR bereid de confrontatie aan te gaan? Waarom laten we ons telkens door een stel cowbows ringeloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

* Reneger doet aluhoedje op

;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

jij bent vast nog nooit uit de rij gepikt omdat in je paspoort stempels staan van een van de GEC's. Dan piep je wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
ESPACE schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:32:
Het verwerken van onze persoonsgegevens door de USA is mogelijk door koppelen van PSA systemen met ons personeelssysteem LPS.
PSA systeem is toch van onze HK in Canada en wat heeft de USA hier mee te maken? Of heeft het iets te maken met waar het datacenter weer staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets met Canada heeft de slechtste internetbackbone van álle Westerse landen... (dus zal vast het datacenter in de VS staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik hoorde dat de OR afgelopen woensdag heeft vergaderd over de instemming anciënniteit en PSA. Een CommunicatOR voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm, straks naar Hoofddorp ipv Amstelveen, wel veel groen rond nieuwe pand en dicht bij het station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:19
SithWarrior schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:10:
Hmm, straks naar Hoofddorp ipv Amstelveen, wel veel groen rond nieuwe pand en dicht bij het station :)
Is er een besluit genomen over de nieuwe locatie dan? (En zo ja, waar wordt het dan precies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Coocoocachoo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Is er een besluit genomen over de nieuwe locatie dan? (En zo ja, waar wordt het dan precies?)
Las ik net in OR advies aanvraag op de OR site, daar staat ook een straat en adres bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:54:
lijkt me dat voor dit soort specifieke dingen de OR moet kunnen beschikken over externe juridische ondersteuning? Ook ik ben niet blij als mijn gegevens in de USA bewaard worden, juridisch systeem van een bananen republiek daar.
MEnsen die dit echt snappen zijn niet heel dik gezaaid.
SithWarrior schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Las ik net in OR advies aanvraag op de OR site, daar staat ook een straat en adres bij.
Ja, is op een steenworp afstand van het oude pand in Hoofddorp

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 22-03-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:20:
[...]

MEnsen die dit echt snappen zijn niet heel dik gezaaid.
ik neem aan dat dit door jullie geblokkeerd wordt tot er iemand is die het WEL snapt? Iets met "zwijgende instemming" en "voldongen feit" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja en nee. Ingewikkeld en voor een flink deel niet voor hier geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat wordt dus toegelicht in de volgende communicatie?
Pagina: 1 2 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.