dus alleen dure Ipads,3 samsungs en een dure Asus
jammer
bedankt
jammer
bedankt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Troost je, na diverse mailwisselingen met XMS, GlasHart en Stoneroos heb ik de hoop opgegeven.pejoar schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:19:
dus alleen dure Ipads,3 samsungs en een dure Asus
jammer
bedankt
GerkeP
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
[ Voor 72% gewijzigd door GerkeP op 04-02-2014 14:47 ]
GerkeP
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ik hoop dat KPN de boel verkoopt aan niet KPN partij, zodat we weer blije en tevreden gebruikers krijgen en een leverancier die wel zuinig is op zijn klanteneymey schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:45:
Of het is omdat KPN toch aan het inventariseren is hoe veel pijn het zou doen om DVB-C en analoog af te stoten.
GerkeP
Voor IOS alles, voor android zijn we aan het kijken wat de opties zijn. Die markt is gewoon erg gefragmenteerd en je zit daar aan strikte beperkingen qua hardware support vanuit gebruikte videoplayers.pejoar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
werken alleen de dure tablets op de glashart-app?
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
Goed bezig.
[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 04-02-2014 16:31 ]
GerkeP
Dat werkt dus helaas niet op mijn Nexus 7 met Full HD schermmb1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:02:
Ik heb de app ook werkend op m'n S3 en 2 x op een 8"tab3.
Als je het apk tje even uit de (alternatieve) market download dan kun je hem installeren.
enige vervelende is dat door de afwijkende beeldverhouding bij het pairen met de amino je sommige koppelingscode's niet kan invoeren omdat de 0 of de 9 volgens mij net buiten het scherm valt......
Dan net zolang een nieuw koppelingsverzoek doen totdat het gewraakte getal niet meer voorkomt in de code!
GerkeP
Dit klinkt als een probleem wat ik eerder ook met mijn receiver heb gezien; toen was het XBMC die inderdaad telkens van modus switchte (als je bijvoorbeeld overvloeien van muzieknummers aan had staan, en hij dan tijdens dat overvloeien de hele tijd 'tikte' vanuit de receiver over digital). Dat was toen met een software tweak op te lossen. Die luxe heb je echter niet met een Amino (helaas).Mau_Maus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:11:
Even iets anders.
Ik heb mijn Onkyo TX-NR905E ingeruilt voor een TX-NR828.
Ik heb mijn Amino M540 via HDMI erop aangesloten. Bij mijn vorige Onkyo ging dit altijd goed.
Bij mij nieuwe heb ik heel soms een geluidsonderbreking van 1-2 seconden. Het is vrij willekeurig en vooral in het begin, maar het gebeurd sneller bij reclames of wanneer ik naar dvr modus ga.
Dus mijn eerste gedachte was dat hij misschien moeite met schakelen heeft wanener een anders soort geluidspoor tegenkomt (Stereo, Dolby, etc), maar het lijkt er toch op dat het te maken heeft met de HDMI Handshake die instabiel is. (Je hoort de bekende klikken van de onkyo dat ie een modus inschakeld of uitschakeld en een melding ophet display, dus het zit niet in de videofeed oid.)
Mijn mediaplayer heeft geen problemen via HDMI. Laatste firmware update is geinstalleerd van de Onkyo. Amino is geupdate. Nieuwe HDMI kabel geprobeert.
Voor dat ik echt alles ga testen en resetten... vroeg ik mij af of iemand dit probleem is tegen gekomen en een oplossing weet?
(Men zegt dat het dan 9 van de 10 keer een probleem is van de setupbox. De enige oplossing is de HDMI direct op de tv en je audio via een toslink kabel te laten lopen naar de receiver, maar dat vind ik beetje zonde en echt de laatste oplossing)
[ Voor 11% gewijzigd door _BLAST3R op 05-02-2014 19:16 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Mau_Maus op 06-02-2014 12:34 ]
HDMI -> receiver en Toslink -> receiver.. al dan niet met een smarttv ertussen veroorzaken regelmatig problemen en complexe situaties. Vooral qua timing. Ik ben zelf erg lang aan het stoeien geweest met mijn receiver in combinatie met een LG smarttv (geluids sync issues) en uiteindelijk heb ik het opgelost door alle "smart" dingen in de LG uit te zetten.Mau_Maus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:32:
Thanks voor de reacties...
Ik verwacht niet zo snel dat het zal gebeuren... Maar is dat een hardware-issue of zou zoiets kunnen worden opgelost met een software/driver update op de amino's? Iemand die wat meer weet over HDMI handshakes?
Ik vind wel vreemd dat het op mijn Onkyo TX-NR905E nooit gebeurde en dus ookkan vershcillen per receiver of het gebeurd.
Nou volgens mij switcht ie toch niet van geluid. Hij is de connectie gewoon even kwijt. Dus audio-mode gaat uit display en zelfde audio-mode komt terug in beeld na 1-2 seconden.denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:31:
[...]
HDMI -> receiver en Toslink -> receiver.. al dan niet met een smarttv ertussen veroorzaken regelmatig problemen en complexe situaties. Vooral qua timing. Ik ben zelf erg lang aan het stoeien geweest met mijn receiver in combinatie met een LG smarttv (geluids sync issues) en uiteindelijk heb ik het opgelost door alle "smart" dingen in de LG uit te zetten.
Als jij een 'plopje' hoort zie je waarschijnlijk ook in het display van de onkyo dat hij tussen audio modes schakelt. Bij mij heb ik dat als ik van kanaal wissel en mijn receiver weet even niet of het 5.1 is of stereo. Dat heb ik uiteindelijk kunnen oplossen middels een software update van de receiver.. maar dat is natuurlijk model afhankelijk.
Is dit een vraag aan mij?denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:13:
Welke cases gebeurt dit precies bij? (teruglezen en filteren is lastig als je het druk hebt.. dus als je het kant en klaar kunt aanleveren.. graag)
Bij mij werkt het op een Galaxy Note 10.1 maar de performance is belabberd. Om de haverklap vastlopers, of je nu fullscreen via MX Player afspeelt of embedded in de app zelf. Vanwege die vastlopers gebruik ik 'm ook niet meer, met de NPO app kun je ook live TV kijken (zij het alleen Nederland 1-3 en in een lagere bitrate).pejoar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
werken alleen de dure tablets op de glashart-app?
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nope, hier nooit problemen met het geluid terwijl ik verder niets doe met de AB.denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:44:
ey: plopt het geluid dan ook als jij zit te kijken? Dus terwijl je verder niets doet met de AB?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heb ik hier in Bussum sinds kort ook, voorheen gaven die glasvezel-postcode-check sites netjes aan dat ik een glasvezelaansluiting heb, maar sinds kort zeggen die allemaal dat een aansluiting nog niet aanwezig is... behalve bij Telfort.Mmore schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:47:
Misschien een vreemde vraag, maar ik kan er bijna nergens een goed antwoord op vinden.
Ik ben opzoek naar een alternatief voor een adres waar eerst een XMSNet aansluiting lag (portaal woning) maar elke provider geeft aan dat er nog geen aansluiting ligt (behalve XMSNet). Het gaat om een woning in Leiden.
Is het niet mogelijk om een andere aansluiting te nemen op de glas?
Paar weken geleden had ik ook alleen nog XMS/Telfort. Ik zie nu dat hier nu ook XS4ALL/Trined zijn bijgekomen. Trined heb ik nog nooit van gehoordFiber schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:07:
In Leiden lopen ze geloof ik nog een beetje achter en heb je niet zo veel keus...
XMS is overigens ook niet meer te bestellen, dat heet nu Telfort.
Kijk voor de zekerheid nog even hier: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
[ Voor 5% gewijzigd door wizkid_niels op 09-02-2014 21:27 ]
GerkeP
Nergens last van hier in Nijmegen:GerkeP schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:17:
Meer mensen die last hebben van een veel tragere verbinding op dit moment?
Ik ben aan het downloaden bij Microsoft, maar kom niet boven de 1 Mbit.
Als ik een externe speedtest gebruik, hangt het rond de 10 Mbit.
Met de speedtest van Operator haal ik wel gewoon meer dan 90 Mbit.
Hier inmiddels ook weer normale waardes sinds 23.15 uur_BLAST3R schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:31:
[...]
Nergens last van hier in Nijmegen:
http://www.speedtest.net/result/3299813883.png
Zelfs 0ms ping![]()
Ook naar willikeurige testserver in de US&A netjes 93+mbit/s.
GerkeP
[ Voor 6% gewijzigd door bluesparkle op 12-02-2014 12:53 . Reden: postcode en lokatie toegevoegd ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dat is altijd zo en ook een logische redenering, je router kan altijd een bottleneck zijn.Ashrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:51:
Gefeliciteerd _Blast3r
Net even de helpdesk gebeld "SP downloaden bij HP zorgt ervoor dat mijn ip tv word weggedrukt, na testen met o.a. speedtest (maar ook bij het downloaden van de Servicepack bij HP) kom ik erachter dat mijn snelheid op dit moment maar 10mbps is"
reactie: kunt u uw computer direct op de glasmodem aansluiten
wat is dat nu voor vraag .......
Moet dus het standaard "ik ervaar dat mijn sneldheid te laag is" process doorlopen om uberhaupt hulp te krijgen.
GerkeP
Ja.. je weet nooit of je router een firmware bug heeft die de snelheid afkapt na een bepaalde set aan packages. Altijd er tussenuit halen, dan pas testen.Ashrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:51:
Gefeliciteerd _Blast3r
Net even de helpdesk gebeld "SP downloaden bij HP zorgt ervoor dat mijn ip tv word weggedrukt, na testen met o.a. speedtest (maar ook bij het downloaden van de Servicepack bij HP) kom ik erachter dat mijn snelheid op dit moment maar 10mbps is"
reactie: kunt u uw computer direct op de glasmodem aansluiten
wat is dat nu voor vraag .......
Moet dus het standaard "ik ervaar dat mijn sneldheid te laag is" process doorlopen om uberhaupt hulp te krijgen.
Hier nergens last van, zover ik kan zien behaal ik 'de normale snelheden' (buitenland + nationaal).. WGDO Nijmegen (maar da's eigenlijk geen KPN WBA dus, want zover ik weet zitten die 2 netwerken in Nijmegen apart, waardoor je dus WGDO en WBA naast elkaar hebt)GerkeP schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:00:
[...]
Dat is altijd zo en ook een logische redenering, je router kan altijd een bottleneck zijn.
Maar om je te troosten zal ik zo ook wel even bellen (en misschien die mensen bij Lijbrandt die ook het zelfde probleem ondervinden).
Ik had dat gisteravond ook extreem. Binnen het reggefiber netwerk gaat het prima, zodra je het netwerk van reggefiber/ITNS uitgaat is het drama.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik hetzelfde ervaar op ons zakelijke netwerk bij een niet KPN provider. Maar via Ziggo is er dan weer niets aan de hand.
Ik vermoed dat er ergens iets niet goed gaat op de AMS-IX
[ Voor 7% gewijzigd door _BLAST3R op 12-02-2014 12:26 ]
Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met de verhuizing! Kun je misschien na de verhuizing een kort verslag van maken.jacques1971 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:37:
Nog 2 dagen XMS en dan naar XS4ALL, ik ben benieuwd of alles goed gaat.
Als het goed is, binnen 24 uur weer internet..Het is jammer dat je de FTU niet zelf mag wisselen.
Ik weet niet of dat je tot die tijd met de DRG600 FTU verbinding kan maken. Afwachten maar.
Anoniem: 39993
Misschien mag ik ook een verhuizings-ervarinkje posten:debom schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:36:
[...]
Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met de verhuizing! Kun je misschien na de verhuizing een kort verslag van maken.
TV zit op de 2e poort van de Packetfront, Router op de eerste.denan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Ja.. je weet nooit of je router een firmware bug heeft die de snelheid afkapt na een bepaalde set aan packages. Altijd er tussenuit halen, dan pas testen.
Door een storing...?Darkangle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:35:
inet en tv hebben er hier een paar dagen uitgelegen...
Nee, problemen met de automatische afschrijvingFiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:17:
[...]
Door een storing...?
Software upgrade via het gewone menu werkt niet...?
Eigen schuld dus...Darkangle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:21:
[...]
Nee, problemen met de automatische afschrijving.
Niet eigen schuld, maar goedFiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
[...]
Eigen schuld dus...![]()
Modem al een uur van de stroom gehad...?
denan schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:46:
[...]
Dat klinkt meer als een routing issue in je linksys. Je xbox live verkeer heeft echt geen impact op de NT hoor
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Zal wel een foutje op de postcode-check website zijn. Of heb je ze er ook over gebeld...?fast-server schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:59:
[...]
Gekke is dat Telfort waarin XMS is opgegaan niet meer aan te vragen is...
too weird to live too rare to die
Heb niet gebeld aangezien er toch geen haar op mijn hoofd is die er over denkt om Telfort aan te vragen, het was gewoon een observatie.Fiber schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:08:
[...]
Zal wel een foutje op de postcode-check website zijn. Of heb je ze er ook over gebeld...?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
[ Voor 24% gewijzigd door Jheroen op 16-02-2014 09:10 ]
Met vriendelijke groet,
Waarom zou je geen Telfort willen hebben? Dat is toch eigenlijk de 'nieuwe' XMSnet en dus KPN?Heb niet gebeld aangezien er toch geen haar op mijn hoofd is die er over denkt om Telfort aan te vragen, het was gewoon een observatie.
Met vriendelijke groet,
Nog steeds down... En natuurlijk geen helpdesk op zondag....terror538 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:03:
Krijg geen lease van de dhcp server, meer mensen last van?
Leiden 2321 in de 'static ip' range.
Lijkt hier gewoon te werken.terror538 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:00:
[...]
Nog steeds down... En natuurlijk geen helpdesk op zondag....
Ben ik de enige???
Hier Leiden 2324 (helaas omgeving Benno L) ook "static" maar geen problementerror538 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:03:
Krijg geen lease van de dhcp server, meer mensen last van?
Leiden 2321 in de 'static ip' range.
Meh wordt een leuk gesprek dan morgen met de helpdesk. Gezien het huidige gebrek aan competentie daar wordt het niet makkelijk ze te overtuigen dat het niet aan mijn systeem ligt.boekee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Hier Leiden 2324 (helaas omgeving Benno L) ook "static" maar geen problemen
Nee niet naar Tekno ... wel naar Hardcore feestjes beetje style ala Partyraiser/Tieum/Dr. Peacock.terror538 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:01:
[...]
Meh wordt een leuk gesprek dan morgen met de helpdesk. Gezien het huidige gebrek aan competentie daar wordt het niet makkelijk ze te overtuigen dat het niet aan mijn systeem ligt.
Ben jij trouwens boekee die ook wel is naar Tekno gaat?
Lijkt er wel op.
Dat snap ik, maar die moet er wel tussenuit... (Om hem als oorzaak van de storing uit te sluiten.)terror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:51:
Is dus geen router hehis gewoon een PC die dezelfde dingen als een router doet.
Het zou inderdaad de netwerk interface kunnen zijn of spontane software problemenFiber schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:28:
[...]
Dat snap ik, maar die moet er wel tussenuit... (Om hem als oorzaak van de storing uit te sluiten.)
Heb je pctje/router er tussenuit gehad? Zou toch zonde zijn als daar een probleem in zit en je zou moeten wachten op bericht van de technische dienstterror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:16:
[...]
Het zou inderdaad de netwerk interface kunnen zijn of spontane software problemen
Helpdesk ziet geen diensten of andere data actief maar ziet het modem wel online....
Het gaat nu naar de technische dienst.... Ik hou mijn hart vast.....
Welke versie van PFSense draai je?terror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:16:
[...]
Het zou inderdaad de netwerk interface kunnen zijn of spontane software problemen
Helpdesk ziet geen diensten of andere data actief maar ziet het modem wel online....
Het gaat nu naar de technische dienst.... Ik hou mijn hart vast.....
GerkeP
[ Voor 110% gewijzigd door terror538 op 18-02-2014 14:33 ]
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 15:01 ]
Overstappen is niet mogelijk: ik zit in oud portaal gebied ik _kan_ dus geen andere provider nemen daar er geen andere glas providers mogelijk zijn.eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:00:
@terror538: Ik denk dat die vreemde traceroute eerder aan lokale routing quirk bij jou is (wrs vanwege aanpassingen in je routing tabellen m.b.t dat tor gebeuren van je ). Of je storing is nog steeds niet helemaal over en je zit nog op een 'tijdelijk' IP met funky routeringen in het netwerk van ITNS.
Een IP adres 'kapen' naar een totaal ander werelddeel kan niet zo maar.
Verder snap ik ook je boosheid rond die 'vertrouwelijke mails' niet helemaal. Weliswaar had je op je 'vaste' IP adres waarschijnlijk wat MX records en dergelijke staan, maar zelfs al heeft een andere klant daar ook een SMTP ontvanger op luisteren, dan nog zou het wel heel raar zijn als diens mailserver zo maar die mails, die wrs aan 1 van jouw domains gericht zijn, zou accepteren.
Ik snap dat je het vervelend vindt dat je je 'vaste' IP adres kwijt bent en dat dat tegen de afspraken is die je met XMS hebt. Maar nog steeds zit je bij een consumenten provider waarvan je overigens ook weet dat dat vast IP feestje vroeg of laat afgelopen zou zijn. Misschien is dit dus ook een goede reminder om eens een andere partij te gaan overwegen waar je écht een vast IP krijgt.
[ Voor 5% gewijzigd door terror538 op 18-02-2014 16:00 ]
Tsja, mijn VOIP siemens telefoon heeft problemen met de Ubee Ziggo modem, sluit ik em aan op xms dan loopt ie prima.fast-server schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:04:
Telfort is leuk als je alleen wil browsen etc, ze bieden geen extra faciliteiten zoals een vast IP etc.
Geen goed werkende TV App voor android etc, en de laatste keer dat ik hun algemene voorwaarden las mocht je ook geen server draaien.
Ook krijg je bij telfort ieder jaar een tariefsverhoging, daarnaast moet je een duur 0900 nummer bellen...
Binnen NO-Time ben je bij telfort dus al een stuk duurder uit.
KPN levert wel een vast IP maar daar heb je ook weinig aan als je een mail server wil draaien aangezien ze standaard poort 25 blokkeren en er geen mogelijkheid is om dit te veranderen.
Als je elders een server hebt en deze wil controleren d.m.v. een portscan o.i.d. dan krijg je al meteen een waarschuwing...
Het nieuwe' XMSnet is juist de reden geweest waarom ik ben weggegaan van glas, in 2011 was XMS XMS niet meer.
In eind 2012 en in de rest van 2013 is de rest van de XMS ziel er uit getrokken.
Providers zoals Telfort die glasvezel aanbieden bieden niets meer t.o.v. de kabel van 5 jaar geleden.
[ Voor 3% gewijzigd door Jheroen op 18-02-2014 19:56 ]
Met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groet,
[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 21:47 ]
superB
Je kan nog wel upgraden/opties aanpassen op je huidige abbo bij XMS.Fiber schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:21:
Nee, volgens mij kan dat niet. Dat zien ze als een nieuw (jaar-)contract.
Overigens zal dat dan ook direct Telfort moeten worden denk ik omdat XMS sowieso geen contracten meer afsluit.
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]terror538 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:58:
oops...... iedereen die wat beter had opgelet, vooral dan ook beter dan mijhad gezien dat ik een tikfout gemaakt had bij de traceroute..... ; 182 ipv 188.... Vandaag nogal een dag van drama daar simyo ook besloten had om vanwege hoog data gebruik mijn telefoon volledig buiten werking te stellen (dat ze data afsluiten is uiteraard logisch bij ver buiten de bundel gaan, maar dat ik ineens niet meer mag bellen of gebeld worden.....)
Gesprek is net wel doorgezet naar de tweede lijn... en die gaf al wel toe dat voor _iedereen_ die indertijd de brief voor het mac adres had ontvangen er feitelijk niets mee gedaan is: dat mac adres is nimmer in de dhcp server ingevoerd en iedereen heeft dus feitelijk het semi-vaste adres waar zoveel verzet tegen is geweest..... _errug_ jammer dat ik gebeld heb met mijn backup telefoon en ik het gesprek dus niet kon opnemen...
Tegen half 5 word ik terug gebeld, hopelijk met de oplossing dat mijn oude IP adres terugkomt.....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq