(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 78 Laatste
Acties:
  • 430.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 17:26
dus alleen dure Ipads,3 samsungs en een dure Asus
jammer

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10

GerkeP

Vragen mag altijd........

pejoar schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:19:
dus alleen dure Ipads,3 samsungs en een dure Asus
jammer

bedankt
Troost je, na diverse mailwisselingen met XMS, GlasHart en Stoneroos heb ik de hoop opgegeven.
Iets met kastje, muur en geld.
Gelukkig kan ik met Ziggo wel gewoon overal kijken (nog meer zenders en betere kwaliteit ook).

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben er hier onlangs overigens nog mensen een enquete gehad via de mail?

Ik van Lijbrandt in ieder geval wel (vreemd, aangezien ook Lijbrandt ergens dit jaar wel over zal gaan in Telfort).

De nadruk van de enquete lag heel duidelijk op het doen van onderzoek naar hoe mensen voornamelijk TV (willen) kijken: IPTV, analoog/dvb-c en ook op andere schermen dan TV.

Ik heb uiteraard aangegeven dat met name analoog/DVB-C een belangrijke manier van TV en vooral radio consumeren is voor ons thuis, en dat smartphone en tablet ook steeds belangrijker worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Uiteraard ook de enquête ingevuld, maar dan voor XMS.
Ik denk dat dat input is voor Denan, kan die misschien mooie dingen voor ons mee regelen :-)

Hier ook 5 TV's in huis. Alleen in de woonkamer IPTV met Amino 540. Opnemen doen we eigenlijk niet, programma gemist zelden, videotheek niet want te duur.
Opnemen doe ik op een Synology met 2 Hauppauge USB sticks met DVBc.
Alle TV's in huis hebben ook DVBc.
Ook aangegeven dat ik het belachelijk vind dat ik extra zou moeten betalen voor extra HD zenders.

Verder uiteraard weer aangegeven hoe belangrijk fixed ip (IPV4 of IPV6 maakt niet uit) is en dat dat ook contractueel is vastgelegd.
Telefonie kwaliteit is nog steeds slecht (maar gelukkig gebruik ik dat nauwelijks) en te duur.

En als wens aangegeven dat ik een 100 Mbit aansluiting met fixed IP en meer zenders op DVBc prefereer boven totaalpakket met telefonie en IPTV voor een concurrerende prijs.

[ Voor 72% gewijzigd door GerkeP op 04-02-2014 14:47 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het is omdat KPN toch aan het inventariseren is hoe veel pijn het zou doen om DVB-C en analoog af te stoten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:45:
Of het is omdat KPN toch aan het inventariseren is hoe veel pijn het zou doen om DVB-C en analoog af te stoten.
Ik hoop dat KPN de boel verkoopt aan niet KPN partij, zodat we weer blije en tevreden gebruikers krijgen en een leverancier die wel zuinig is op zijn klanten })

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
pejoar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
werken alleen de dure tablets op de glashart-app?
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
Voor IOS alles, voor android zijn we aan het kijken wat de opties zijn. Die markt is gewoon erg gefragmenteerd en je zit daar aan strikte beperkingen qua hardware support vanuit gebruikte videoplayers.

Het nadeel is dat "opengooien" niet altijd de beste optie is aangezien de operationele afdelingen van bedrijven dan overspoeld worden met klanten die klagen dat het signaal hapert op hun cherrypad. Ook worden sommige processoren niet eens gesupport door een aantal DRM capable players.. en voor OverTheTop diensten is DRM een harde vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
maar.. we're working on it.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Goed bezig.
Maar als jullie nu eerst eens die beperking van scherm er uit gooien? Wat Stoneroos mij mailde is dat de app alleen Large screens support, en dan niet in resolutie maar daadwerkelijk schermgrootte, dus 7" valt daar buiten, 7,1" valt er binnen.
Het is natuurlijk raar dat er high end tablets zijn met een betere resolutie, maar 7"scherm die het niet doen, en 10" tablets merk wokkietokkie waar de app het wel doet, maar die geen performance hebben.
Dan in de kleine lettertjes aangeven dat je alleen maar de genoemde tablets support en de rest is voor eigen risico.
Ik denk dat je dan heel veel gebruikers blij maakt, en zeker de tweakers hier. Is een minor change in de software ;)

En anders een webplayer, dan maakt het niet uit wat de achterliggende hardware is, dan maak je de Windows gebruikers ook blij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 04-02-2014 16:31 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Bovendien bewijst Vodafone dat het wel degelijk kan met hun app (alleen pairen doet ie op m'n Lijbrandt verbinding dus nog niet met de Amino :+ ).

Ook kon ik op m'n Minix Neo X7 (Chinees android boxje) met 1080p kernel na het spoofen van een Samsung Galaxy tablet gewoon de GHM app prima gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:17

mb1

Ik heb de app ook werkend op m'n S3 en 2 x op een 8"tab3.
Als je het apk tje even uit de (alternatieve) market download dan kun je hem installeren.
enige vervelende is dat door de afwijkende beeldverhouding bij het pairen met de amino je sommige koppelingscode's niet kan invoeren omdat de 0 of de 9 volgens mij net buiten het scherm valt......
Dan net zolang een nieuw koppelingsverzoek doen totdat het gewraakte getal niet meer voorkomt in de code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

mb1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:02:
Ik heb de app ook werkend op m'n S3 en 2 x op een 8"tab3.
Als je het apk tje even uit de (alternatieve) market download dan kun je hem installeren.
enige vervelende is dat door de afwijkende beeldverhouding bij het pairen met de amino je sommige koppelingscode's niet kan invoeren omdat de 0 of de 9 volgens mij net buiten het scherm valt......
Dan net zolang een nieuw koppelingsverzoek doen totdat het gewraakte getal niet meer voorkomt in de code!
Dat werkt dus helaas niet op mijn Nexus 7 met Full HD scherm ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Even iets anders.

Ik heb mijn Onkyo TX-NR905E ingeruilt voor een TX-NR828.
Ik heb mijn Amino M540 via HDMI erop aangesloten. Bij mijn vorige Onkyo ging dit altijd goed.

Bij mij nieuwe heb ik heel soms een geluidsonderbreking van 1-2 seconden. Het is vrij willekeurig en vooral in het begin, maar het gebeurd sneller bij reclames of wanneer ik naar dvr modus ga.

Dus mijn eerste gedachte was dat hij misschien moeite met schakelen heeft wanener een anders soort geluidspoor tegenkomt (Stereo, Dolby, etc), maar het lijkt er toch op dat het te maken heeft met de HDMI Handshake die instabiel is. (Je hoort de bekende klikken van de onkyo dat ie een modus inschakeld of uitschakeld en een melding ophet display, dus het zit niet in de videofeed oid.)

Mijn mediaplayer heeft geen problemen via HDMI. Laatste firmware update is geinstalleerd van de Onkyo. Amino is geupdate. Nieuwe HDMI kabel geprobeert.

Voor dat ik echt alles ga testen en resetten... vroeg ik mij af of iemand dit probleem is tegen gekomen en een oplossing weet?

(Men zegt dat het dan 9 van de 10 keer een probleem is van de setupbox. De enige oplossing is de HDMI direct op de tv en je audio via een toslink kabel te laten lopen naar de receiver, maar dat vind ik beetje zonde en echt de laatste oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 23:29
Mau_Maus schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:11:
Even iets anders.

Ik heb mijn Onkyo TX-NR905E ingeruilt voor een TX-NR828.
Ik heb mijn Amino M540 via HDMI erop aangesloten. Bij mijn vorige Onkyo ging dit altijd goed.

Bij mij nieuwe heb ik heel soms een geluidsonderbreking van 1-2 seconden. Het is vrij willekeurig en vooral in het begin, maar het gebeurd sneller bij reclames of wanneer ik naar dvr modus ga.

Dus mijn eerste gedachte was dat hij misschien moeite met schakelen heeft wanener een anders soort geluidspoor tegenkomt (Stereo, Dolby, etc), maar het lijkt er toch op dat het te maken heeft met de HDMI Handshake die instabiel is. (Je hoort de bekende klikken van de onkyo dat ie een modus inschakeld of uitschakeld en een melding ophet display, dus het zit niet in de videofeed oid.)

Mijn mediaplayer heeft geen problemen via HDMI. Laatste firmware update is geinstalleerd van de Onkyo. Amino is geupdate. Nieuwe HDMI kabel geprobeert.

Voor dat ik echt alles ga testen en resetten... vroeg ik mij af of iemand dit probleem is tegen gekomen en een oplossing weet?

(Men zegt dat het dan 9 van de 10 keer een probleem is van de setupbox. De enige oplossing is de HDMI direct op de tv en je audio via een toslink kabel te laten lopen naar de receiver, maar dat vind ik beetje zonde en echt de laatste oplossing)
Dit klinkt als een probleem wat ik eerder ook met mijn receiver heb gezien; toen was het XBMC die inderdaad telkens van modus switchte (als je bijvoorbeeld overvloeien van muzieknummers aan had staan, en hij dan tijdens dat overvloeien de hele tijd 'tikte' vanuit de receiver over digital). Dat was toen met een software tweak op te lossen. Die luxe heb je echter niet met een Amino (helaas).

Ik ben bang het de Amino een worst kan wezen wat hij eruit pompt, als de modus verandert dan zal dit gewoon 1:1 gebeuren. Als je receiver hier dus minder goed mee om kan gaan, lijkt me dat inderdaad best storend.

Door inderdaad je TV ertussen te stoppen zorgt de TV in dat geval voor het aanleveren van een constant signaal, ten kosten van je originele stream (waarschijnlijk downmix naar 2.0, afhankelijk van je TV), en natuurlijk niet optimaal. Verder zou je dus de uitvoer vanuit de Amino kunnen 'vastleggen' op bijvoorbeeld Stereo, wat natuurlijk ook jammer is. Maar ik ben bang dat er vrij weinig aan te doen is verder.

PS: Dit is ook direct een van die voorbeeldsituaties waar het wenselijk zou zijn als je de vrijheid had om je eigen set-topbox/speler te kunnen kiezen. |:( Met XBMC had je alles gewoon kunnen upsampelen naar 5.1.

[ Voor 11% gewijzigd door _BLAST3R op 05-02-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik heb het opgelost met een optische kabel. Heb het probleem hier met een 607 en een vriend van me met een recenter maar iets lager model 508 of 509 geloof ik. In beide gevallen "opgelost" met een optische kabel.

Probleem was er met Amino 130, 140 en 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Thanks voor de reacties...

Ik verwacht niet zo snel dat het zal gebeuren... Maar is dat een hardware-issue of zou zoiets kunnen worden opgelost met een software/driver update op de amino's? Iemand die wat meer weet over HDMI handshakes?

Ik vind wel vreemd dat het op mijn Onkyo TX-NR905E nooit gebeurde en dus ookkan vershcillen per receiver of het gebeurd.

[ Voor 27% gewijzigd door Mau_Maus op 06-02-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:32:
Thanks voor de reacties...

Ik verwacht niet zo snel dat het zal gebeuren... Maar is dat een hardware-issue of zou zoiets kunnen worden opgelost met een software/driver update op de amino's? Iemand die wat meer weet over HDMI handshakes?

Ik vind wel vreemd dat het op mijn Onkyo TX-NR905E nooit gebeurde en dus ookkan vershcillen per receiver of het gebeurd.
HDMI -> receiver en Toslink -> receiver.. al dan niet met een smarttv ertussen veroorzaken regelmatig problemen en complexe situaties. Vooral qua timing. Ik ben zelf erg lang aan het stoeien geweest met mijn receiver in combinatie met een LG smarttv (geluids sync issues) en uiteindelijk heb ik het opgelost door alle "smart" dingen in de LG uit te zetten.

Als jij een 'plopje' hoort zie je waarschijnlijk ook in het display van de onkyo dat hij tussen audio modes schakelt. Bij mij heb ik dat als ik van kanaal wissel en mijn receiver weet even niet of het 5.1 is of stereo. Dat heb ik uiteindelijk kunnen oplossen middels een software update van de receiver.. maar dat is natuurlijk model afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gebeuren die dingen op zich ook ( Amino HDMI -> TV en dan TV optisch -> Yamaha RX-V663 ).

Hier gebeurt het (gelukkig) nooit zo maar tijdens het gewoon bekijken van een tv, een opname of een VoD dienst. Dat werkt perfect.

Maar bij schakelen, bv. timeshift activeren en weer hervatten, afspelen van een opname starten, zappen, etc. hoor ik m'n Yamaha schakelen tussen decoder kanalen (ralais klik). Omdat het alleen op die momenten gebeurt stoort het me verder niet. Blijkbaar stopt de Amino gewoon even whatever bit stream hij uit z'n HDMI of optische uitgang gooit op zulke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:31:
[...]

HDMI -> receiver en Toslink -> receiver.. al dan niet met een smarttv ertussen veroorzaken regelmatig problemen en complexe situaties. Vooral qua timing. Ik ben zelf erg lang aan het stoeien geweest met mijn receiver in combinatie met een LG smarttv (geluids sync issues) en uiteindelijk heb ik het opgelost door alle "smart" dingen in de LG uit te zetten.

Als jij een 'plopje' hoort zie je waarschijnlijk ook in het display van de onkyo dat hij tussen audio modes schakelt. Bij mij heb ik dat als ik van kanaal wissel en mijn receiver weet even niet of het 5.1 is of stereo. Dat heb ik uiteindelijk kunnen oplossen middels een software update van de receiver.. maar dat is natuurlijk model afhankelijk.
Nou volgens mij switcht ie toch niet van geluid. Hij is de connectie gewoon even kwijt. Dus audio-mode gaat uit display en zelfde audio-mode komt terug in beeld na 1-2 seconden.
Bij beeld is het heel kort een hickup die bijna niet opvalt... Bij geluid moet ie opnieuw zijn setting activeren lijkt het, vandaar de 'plop'.

Het is trouwens bij mij: Amino -> HDMI -> Receiver -> HDMI -> TV

Alles wijst er volgens mij op dat het een HDMI handshake probleem is tussen de Amino en Receiver. Want het gebeurd altijd tussendoor. Niet precies bij een switch van materiaal.
Alleen bij Timeshiften gebeurd het altijd, dat is de enige keer dat het eerder wijst op een type audio input die veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Welke cases gebeurt dit precies bij? (teruglezen en filteren is lastig als je het druk hebt.. dus als je het kant en klaar kunt aanleveren.. graag :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:13:
Welke cases gebeurt dit precies bij? (teruglezen en filteren is lastig als je het druk hebt.. dus als je het kant en klaar kunt aanleveren.. graag :))
Is dit een vraag aan mij?

Het gebeurd willekeurig, vooral wanneer die net aanstaat. Alleen bij Timeshiften gebeurd het altijd, voor de rest midden in materiaal.

Het zijn mijn laatste 3, nu 4 berichten in de afgelopen 24 uur.
Dus valt nog mee ;)

Als ik vanavond even tijd heb zal ik het eens proberen te filmen. Ook apart van het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat was een verzoek aan u ja :)

Ik heb de berichten wel gezien maar wat ik eigenlijk wil weten is:
Wat was je aan het doen..
Welke actie ondernam je
Wat had tot tot gevolg.. etc

Zo gedetailleerd mogelijk :)

Dus:
- Ik kijk naar nederland 1 en wissel kanaal naar nederland 2. Dan hoor ik geen plop. Echter als ik van nederland 1 naar nederland 10 "zap" en snel door de kanalen loop, waarbij ik elke keer wel wacht tot ik beeld zie en daarna pas doorzap, hoor ik regelmatig plopjes.

Daarbij zie ik het volgende op mijn receiver.. (etcetc)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Hier alleen net na zappen, paar keer seconde geluid weg, daarna geen haperingen meer tot volgende keer zappen. Amino > HDMI > Receiver > HDMI > TV

Amino > Optisch > Receiver > HDMI > TV lost het op.

Amino instellen op Altijd Stereo lost het probleem ook op dacht ik maar dat is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Bedoel je met "paar seconden geluid weg" dat je bij sommige zenders een paar seconden moet wachten tot je audio hoort terwijl je wel al beeld hebt? Audio zou eigenlijk altijd voor moeten liggen op beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik zal vanavond eens paar scenario's proberen te omschrijven of filmen. Het is zo willekeurig dat er weinig consistentie in zit, maar ik snap dat je die willekeurigheid dan graag ziet in voorbeelden.

BTW:
Kreeg trouwens deze reactie van een Nederlandse Sales Representative bij Onkyo, toen ik vertelde over de issue en ik het vermeoden heb dat het een HDMI handshake probleem is:

"Ik heb dit ook met mijn TX-NR929. Dit is behaviour by design dus niets om je zorgen om te maken. Dit is voor zover ik weet ook niet te veranderen."

Natuurlijk geen techneut, maar komt eigenlijk wel overeen met wat ik op internet vind met vergelijkbare voorbeelden. Dat er dus weinig aan te doen valt en dat het nogal vaak voorkomt tussen verschillende apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat die Sales rep het inderdaad niet goed begrepen heeft.

Of hij heeft alleen het scenario opgepikt wat ik hierboven ook beschreef (lees: Tijdens een door mij geinitieerde actie voor schakelen tussen weergaves hoor je de AVR schakelen, maar niet midden tijdens het kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Euhm.. Ja dat kunnen 2 verschillende oorzaken zijn..
Met handshake problemen kan het wel tussendoor gebeuren, zoals bij mij.

Dus als hij hetzelfde probleem heeft... Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ey: plopt het geluid dan ook als jij zit te kijken? Dus terwijl je verder niets doet met de AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:24
pejoar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
werken alleen de dure tablets op de glashart-app?
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
Bij mij werkt het op een Galaxy Note 10.1 maar de performance is belabberd. Om de haverklap vastlopers, of je nu fullscreen via MX Player afspeelt of embedded in de app zelf. Vanwege die vastlopers gebruik ik 'm ook niet meer, met de NPO app kun je ook live TV kijken (zij het alleen Nederland 1-3 en in een lagere bitrate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Zijn er toevallig meer XMS klanten die storing op DVB-C/CATV ondervinden (postcode 3882)? Er staat bij XMS wel iets op de site over problemen op nijmegen 1 sinds 5 feb. Bij mij gaat het sinds gisteren ook fout op alle zenders + radio. Digitaal en analoog.

Soms werkt het voor zo'n 15 minuten, dan weer is het een hele tijd mis met signaalonderbrekingen. Modem uiteraard al gereset.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:20
Hier geen probleem, Amersfoort, 3812.

Maar ik lees er wel over in de andere draadjes:
Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)
Vodafone Thuis via Glasvezel

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:44:
ey: plopt het geluid dan ook als jij zit te kijken? Dus terwijl je verder niets doet met de AB?
Nope, hier nooit problemen met het geluid terwijl ik verder niets doe met de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 29-05 20:13
Misschien een vreemde vraag, maar ik kan er bijna nergens een goed antwoord op vinden.

Ik ben opzoek naar een alternatief voor een adres waar eerst een XMSNet aansluiting lag (portaal woning) maar elke provider geeft aan dat er nog geen aansluiting ligt (behalve XMSNet). Het gaat om een woning in Leiden.

Is het niet mogelijk om een andere aansluiting te nemen op de glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
In Leiden lopen ze geloof ik nog een beetje achter en heb je niet zo veel keus...

XMS is overigens ook niet meer te bestellen, dat heet nu Telfort.

Kijk voor de zekerheid nog even hier: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 14:43
Mmore schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:47:
Misschien een vreemde vraag, maar ik kan er bijna nergens een goed antwoord op vinden.

Ik ben opzoek naar een alternatief voor een adres waar eerst een XMSNet aansluiting lag (portaal woning) maar elke provider geeft aan dat er nog geen aansluiting ligt (behalve XMSNet). Het gaat om een woning in Leiden.

Is het niet mogelijk om een andere aansluiting te nemen op de glas?
Heb ik hier in Bussum sinds kort ook, voorheen gaven die glasvezel-postcode-check sites netjes aan dat ik een glasvezelaansluiting heb, maar sinds kort zeggen die allemaal dat een aansluiting nog niet aanwezig is... behalve bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 00:13
Fiber schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:07:
In Leiden lopen ze geloof ik nog een beetje achter en heb je niet zo veel keus...

XMS is overigens ook niet meer te bestellen, dat heet nu Telfort.

Kijk voor de zekerheid nog even hier: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Paar weken geleden had ik ook alleen nog XMS/Telfort. Ik zie nu dat hier nu ook XS4ALL/Trined zijn bijgekomen. Trined heb ik nog nooit van gehoord :o (Nijmegen Portaal gebied)

EDIT: Hm, volgens de site van XS4ALL zelf is glas nog niet mogelijk :/

[ Voor 5% gewijzigd door wizkid_niels op 09-02-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:21
Nog 2 dagen XMS en dan naar XS4ALL, ik ben benieuwd of alles goed gaat.
Als het goed is, binnen 24 uur weer internet..Het is jammer dat je de FTU niet zelf mag wisselen.
Ik weet niet of dat je tot die tijd met de DRG600 FTU verbinding kan maken. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meer mensen die last hebben van een veel tragere verbinding op dit moment?
Ik ben aan het downloaden bij Microsoft, maar kom niet boven de 1 Mbit.
Als ik een externe speedtest gebruik, hangt het rond de 10 Mbit.
Met de speedtest van Operator haal ik wel gewoon meer dan 90 Mbit.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
GerkeP schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:17:
Meer mensen die last hebben van een veel tragere verbinding op dit moment?
Ik ben aan het downloaden bij Microsoft, maar kom niet boven de 1 Mbit.
Als ik een externe speedtest gebruik, hangt het rond de 10 Mbit.
Met de speedtest van Operator haal ik wel gewoon meer dan 90 Mbit.
Nergens last van hier in Nijmegen:

http://www.speedtest.net/result/3299813883.png

Zelfs 0ms ping :9~

Ook naar willikeurige testserver in de US&A netjes 93+mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

_BLAST3R schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:31:
[...]

Nergens last van hier in Nijmegen:

http://www.speedtest.net/result/3299813883.png

Zelfs 0ms ping :9~

Ook naar willikeurige testserver in de US&A netjes 93+mbit/s.
Hier inmiddels ook weer normale waardes sinds 23.15 uur
Vraag me toch af wat er aan de hand is geweest.
Ook op werk bij niet KPN provider had ik de zelfde problemen.
Zal wel weer een of andere DDos zijn geweest oid.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup hier ook goed

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3299851723.png

is op de oude laptop gedaan via wireless g, dus kan sneller maar ping is goed ..

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 11-02-2014 23:55 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 20:14
Vanmorgen vroeg rond 5:45u moest ik volgens de WiFi van mijn telefoon voor internetgebruik inloggen.

Het bleek dat de internetconnectie er uit lag.

Packetfront had stroom, Router had stroom.
DVB-C gaf wel TV.

Meer mensen hier last van (gehad)?

BETREFT 3825 Amersfoort Vathorst

[ Voor 6% gewijzigd door bluesparkle op 12-02-2014 12:53 . Reden: postcode en lokatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is in dit soort gevallen altijd handig om even te vermelden welke plaats/postcode het betreft.

1325 (Almere) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Heb het op dit moment ook, 10Mbps max (Amersfoort Vathorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:10

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Gefeliciteerd met je verjaardag _BLAST3R
*O* :)F *O* :)F *O* :)F *O*

[ Voor 40% gewijzigd door Thasaidon op 12-02-2014 11:36 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Gefeliciteerd _Blast3r

Net even de helpdesk gebeld "SP downloaden bij HP zorgt ervoor dat mijn ip tv word weggedrukt, na testen met o.a. speedtest (maar ook bij het downloaden van de Servicepack bij HP) kom ik erachter dat mijn snelheid op dit moment maar 10mbps is"

reactie: kunt u uw computer direct op de glasmodem aansluiten

wat is dat nu voor vraag .......

Moet dus het standaard "ik ervaar dat mijn sneldheid te laag is" process doorlopen om uberhaupt hulp te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ashrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:51:
Gefeliciteerd _Blast3r

Net even de helpdesk gebeld "SP downloaden bij HP zorgt ervoor dat mijn ip tv word weggedrukt, na testen met o.a. speedtest (maar ook bij het downloaden van de Servicepack bij HP) kom ik erachter dat mijn snelheid op dit moment maar 10mbps is"

Moet dus het standaard "ik ervaar dat mijn sneldheid te laag is" process doorlopen om uberhaupt hulp te krijgen.
Dat is altijd zo en ook een logische redenering, je router kan altijd een bottleneck zijn.
Maar om je te troosten zal ik zo ook wel even bellen (en misschien die mensen bij Lijbrandt die ook het zelfde probleem ondervinden).
Ik had dat gisteravond ook extreem. Binnen het reggefiber netwerk gaat het prima, zodra je het netwerk van reggefiber/ITNS uitgaat is het drama.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik hetzelfde ervaar op ons zakelijke netwerk bij een niet KPN provider. Maar via Ziggo is er dan weer niets aan de hand.
Ik vermoed dat er ergens iets niet goed gaat op de AMS-IX

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ashrah schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:51:
Gefeliciteerd _Blast3r

Ja.. je weet nooit of je router een firmware bug heeft die de snelheid afkapt na een bepaalde set aan packages. Altijd er tussenuit halen, dan pas testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
GerkeP schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:00:
[...]

Dat is altijd zo en ook een logische redenering, je router kan altijd een bottleneck zijn.
Maar om je te troosten zal ik zo ook wel even bellen (en misschien die mensen bij Lijbrandt die ook het zelfde probleem ondervinden).
Ik had dat gisteravond ook extreem. Binnen het reggefiber netwerk gaat het prima, zodra je het netwerk van reggefiber/ITNS uitgaat is het drama.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik hetzelfde ervaar op ons zakelijke netwerk bij een niet KPN provider. Maar via Ziggo is er dan weer niets aan de hand.
Ik vermoed dat er ergens iets niet goed gaat op de AMS-IX
Hier nergens last van, zover ik kan zien behaal ik 'de normale snelheden' (buitenland + nationaal).. WGDO Nijmegen (maar da's eigenlijk geen KPN WBA dus, want zover ik weet zitten die 2 netwerken in Nijmegen apart, waardoor je dus WGDO en WBA naast elkaar hebt)

Misschien is het wel een probleem wat zich alleen zo nu en dan afspeelt, en mis ik steeds net de actie. Alhoewel ik dergelijke snelheden eigenlijk wel zou merken..

Thx voor de felicitaties! oOo

[ Voor 7% gewijzigd door _BLAST3R op 12-02-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:29
jacques1971 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:37:
Nog 2 dagen XMS en dan naar XS4ALL, ik ben benieuwd of alles goed gaat.
Als het goed is, binnen 24 uur weer internet..Het is jammer dat je de FTU niet zelf mag wisselen.
Ik weet niet of dat je tot die tijd met de DRG600 FTU verbinding kan maken. Afwachten maar.
Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met de verhuizing! Kun je misschien na de verhuizing een kort verslag van maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 18:00
In hilversum op het moment geen DVB-C en nederland 1 analoog laat zien: nood-signaal hilversum
Helaas, wilde zo schaatsen lekker in HD kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
en op iptv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ziggo heeft besloten om mijn abonnement per 1 april 1 euro per maand duurder te maken en om het telefonie-aanbod te wijzigen. Als ik het er niet mee eens ben, mag ik kostenloos per 1 april opzeggen. Ik moest eigenlijk mijn contract uitzitten tot mei of juni, maar dat hoeft dus niet meer.

Op dit moment lijkt mij Telfort 100Mb wel interessant. In dat geval kom ik dus gezellig weer "terug"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debom schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met de verhuizing! Kun je misschien na de verhuizing een kort verslag van maken. _/-\o_
Misschien mag ik ook een verhuizings-ervarinkje posten:

Vandaag was de datum dat men bij mij een "patchloze migratie" zou gaan proberen van Lijbrandt naar Vodafone, op KPN WMP+ leverstraat.

En....... dat lijkt allemaal prima te zijn verlopen! _O_

Ik heb hetzelfde ITNS/ISPfabriek IP-adres gehouden, Amino m540 staat nu in Vodafone huisstijl en vast telefoonnummer dat ik van Vodafone heb gekregen (wat ik verder niet gebruik maar wat wel aan m'n Fritz!box fixed line hangt) is netjes provisioned en bereikbaar.

Eindelijk, overstappen van glas->glas begint ook in dit scenario nu eindelijk ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
denan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Ja.. je weet nooit of je router een firmware bug heeft die de snelheid afkapt na een bepaalde set aan packages. Altijd er tussenuit halen, dan pas testen.
TV zit op de 2e poort van de Packetfront, Router op de eerste.

Echter verleden met XMS leert dat het in 99% van de gevallen niet aan de apparatuur ligt. In mijn vorige huis 2 jaar bezig geweest om een kapotte packetfront vervangen te krijgen "nee meneer het ligt aan uw router", ja maar met pc direct op de packetfront zelfde probleem en toch ligt het aan de router.

Mijn RT-N66U draait al een paar maanden op dezelfde firmware nog niet eerder problemen gehad. De Cisco's waar ik overdag mee werk draaien soms jaren op dezelfde zonder issues en het eerste waar ze heen wijzen is altijd je eigen omgeving ...

(niet zeggende dat dat bij een andere provider anders is btw)

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
inet en tv hebben er hier een paar dagen uitgelegen, en nu heeft de Amino 130 weer kuren (was laatste keer zelfde verhaal).

Kan geen IP meer krijgen.

Ik weet niet meer hoe ik dit de laatste keer heb opgelost (precies hetzelfde euvel), kan iemand me hier toevallig makkelijk op weg helpen, voordat ik weer een uur tegen dat ding ga staan vloeken? :D

Ik kan me vaag herrinderen dat ik een geheim menu in gegaan was o.i.d. om het kreng te resetten.

Bij voorbaat dank.

• Fiber
Darkangle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:35:
inet en tv hebben er hier een paar dagen uitgelegen...
Door een storing...?

Software upgrade via het gewone menu werkt niet...?

• Darkangle
Fiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:17:
[...]

Door een storing...?

Software upgrade via het gewone menu werkt niet...?
Nee, problemen met de automatische afschrijving :).

Updaten gaat niet, gezien hij geen IP heeft/krijgt.

• Fiber
Darkangle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:21:
[...]

Nee, problemen met de automatische afschrijving :).
Eigen schuld dus... :P

Modem al een uur van de stroom gehad...?

• Darkangle
Fiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Eigen schuld dus... :P

Modem al een uur van de stroom gehad...?
Niet eigen schuld, maar goed :). En ja, alle standaard stuff al door gelopen.

• jacques1971
@debom

Vanmorgen om 10uur XMS eraf en toen ik thuis kwam om 18uur, de fritzbox opnieuw ingesteld op XS4ALL en zowaar via de Packetfront DRG600 internet (Ipv4 en Ipv6). Morgen komt de monteur om de 1Gbit Genexis FTU te installeren. Dit toch maar door laten lopen voor toekomstige snelheids upgrades. Morgen dan ook gelijk maar de 7390 aankleden...nu nog de 7340. Overstap is dus wel soepel verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 11:20
Heb de Linksys EA6500 voorzien van dd-wrt firmware :)
En maak nu gebruik van UPnP en het gaat tot nu toe goed !

dd-wrt-K3x-22524-ea6500.trx is de gebruikte Firmware !

Zoals je al zei een routing issue !
denan schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:46:
[...]

Dat klinkt meer als een routing issue in je linksys. Je xbox live verkeer heeft echt geen impact op de NT hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik zag vandaag dat we hier (Arnhem) andere providers kunnen aanvragen (yes!), heb meteen XS4all aangevraagd :)

Gekke is dat telfort waarin XMS is opgegaan niet meer aan te vragen is.
XS4all, KPN, Tele2, Plinq, Helden van nu, fieber, Vodafone en nog een paar anderen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
fast-server schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:59:
[...]
Gekke is dat Telfort waarin XMS is opgegaan niet meer aan te vragen is...
Zal wel een foutje op de postcode-check website zijn. Of heb je ze er ook over gebeld...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 11:03
Krijg geen lease van de dhcp server, meer mensen last van?

Leiden 2321 in de 'static ip' range.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fiber schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:08:
[...]

Zal wel een foutje op de postcode-check website zijn. Of heb je ze er ook over gebeld...?
Heb niet gebeld aangezien er toch geen haar op mijn hoofd is die er over denkt om Telfort aan te vragen, het was gewoon een observatie.

Xs4all heeft een een vast IP en je kan "gewoon" een PTR/rDNS aanmaken, daarom heb ik deze aangevraagd.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 15:18

Jheroen

Jheroen

Na 12 dagen zonder diensten gezeten te hebben bij XMS en overgestapt te zijn naar Ziggo bied nu een mogelijkheid zich aan om Ziggo te stoppen vanwege een tariefswijziging.
Het standaard HD beeld bij Ziggo is wel veel mooier dan het standaard beeld bij xms. bovendien moet je bij xms voor HD extra betalen.
wat is nu wijsheid, de snelheid down bij Ziggo is oke maar up weer veel lager en dat bepaald ook een deel van je snelheid down.
volgens mij moet je bij xms betalen voor HD terwijl je bij Ziggo al wat hd zenders in het basispakket hebt. zijn er eventueel naast xms betere alternatieven?

we betalen nu voor alles wat we hebben bij Ziggo 90.35 per maand terwijl we voor hetzelfde bij Telfort 70 euro per maand zouden betalen... voordeel bij Telfort is onder meer het betalen van eenmalig 15 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel voor twee lijnen nu betalen we bij ziggo per lijn 9.95 per maand voor bellen naar vaste nummers

wat is wijsheid |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Jheroen op 16-02-2014 09:10 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Heb niet gebeld aangezien er toch geen haar op mijn hoofd is die er over denkt om Telfort aan te vragen, het was gewoon een observatie.
Waarom zou je geen Telfort willen hebben? Dat is toch eigenlijk de 'nieuwe' XMSnet en dus KPN?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Telfort is leuk als je alleen wil browsen etc, ze bieden geen extra faciliteiten zoals een vast IP etc.
Geen goed werkende TV App voor android etc, en de laatste keer dat ik hun algemene voorwaarden las mocht je ook geen server draaien.
Ook krijg je bij telfort ieder jaar een tariefsverhoging, daarnaast moet je een duur 0900 nummer bellen...
Binnen NO-Time ben je bij telfort dus al een stuk duurder uit.

KPN levert wel een vast IP maar daar heb je ook weinig aan als je een mail server wil draaien aangezien ze standaard poort 25 blokkeren en er geen mogelijkheid is om dit te veranderen.
Als je elders een server hebt en deze wil controleren d.m.v. een portscan o.i.d. dan krijg je al meteen een waarschuwing...

Het nieuwe' XMSnet is juist de reden geweest waarom ik ben weggegaan van glas, in 2011 was XMS XMS niet meer.
In eind 2012 en in de rest van 2013 is de rest van de XMS ziel er uit getrokken.

Providers zoals Telfort die glasvezel aanbieden bieden niets meer t.o.v. de kabel van 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
terror538 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:03:

Nog steeds down... En natuurlijk geen helpdesk op zondag....

Ben ik de enige???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
terror538 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:00:
[...]

Nog steeds down... En natuurlijk geen helpdesk op zondag....

Ben ik de enige???
Lijkt hier gewoon te werken.

Weet iemand nog hoe ik ook alweer in het "geheime menu" van de Amino 130 kom?

Ik krijg hier nog steeds geen IP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
terror538 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:03:

Hier Leiden 2324 (helaas omgeving Benno L) ook "static" maar geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
boekee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:18:
[...]

Hier Leiden 2324 (helaas omgeving Benno L) ook "static" maar geen problemen
Meh wordt een leuk gesprek dan morgen met de helpdesk. Gezien het huidige gebrek aan competentie daar wordt het niet makkelijk ze te overtuigen dat het niet aan mijn systeem ligt.

Ben jij trouwens boekee die ook wel is naar Tekno gaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
terror538 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:01:
[...]

Meh wordt een leuk gesprek dan morgen met de helpdesk. Gezien het huidige gebrek aan competentie daar wordt het niet makkelijk ze te overtuigen dat het niet aan mijn systeem ligt.

Ben jij trouwens boekee die ook wel is naar Tekno gaat? :P
Nee niet naar Tekno ... wel naar Hardcore feestjes beetje style ala Partyraiser/Tieum/Dr. Peacock.

Maar ehhh... toevallig andere router er tussen gehangen ? of iets anders veranderd. Het lijke mij nog al lokaal te liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Lijkt er wel op.

Ten overvloede: Alles al een uur van de stroom gehad...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Uur van de stroom nog niet ... Wel FF 2 min.

Het is niet een simpele router ;) een 1u freebsd bak die het werk als router doet. Wel de firewall uitgezet natuurlijk.

Als ik straks thuis ben maar een uur zonder stroom proberen... Anders morgen naar de helpdesk... Maar mijn ervaring daar is allesbehalve positief daar ze zelfs eisten d vorige keer dat ik een Windows PC gebruik om te testen. En ik ga geen Windows installeren om de helpdesk te plezieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
En haal die router er dan eerst even tussenuit... (Gewoon om een probleem daarmee uit te sluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Is dus been router heh ;) is gewoon een PC die dezelfde dingen als een router doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
terror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:51:
Is dus geen router heh ;) is gewoon een PC die dezelfde dingen als een router doet.
Dat snap ik, maar die moet er wel tussenuit... (Om hem als oorzaak van de storing uit te sluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Fiber schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:28:
[...]

Dat snap ik, maar die moet er wel tussenuit... (Om hem als oorzaak van de storing uit te sluiten.)
Het zou inderdaad de netwerk interface kunnen zijn of spontane software problemen ;)

Helpdesk ziet geen diensten of andere data actief maar ziet het modem wel online....

Het gaat nu naar de technische dienst.... Ik hou mijn hart vast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:38
terror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Het zou inderdaad de netwerk interface kunnen zijn of spontane software problemen ;)

Helpdesk ziet geen diensten of andere data actief maar ziet het modem wel online....

Heb je pctje/router er tussenuit gehad? Zou toch zonde zijn als daar een probleem in zit en je zou moeten wachten op bericht van de technische dienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

terror538 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Welke versie van PFSense draai je?
Heb je al naar 2.1 geupgrade?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
FreeBSD 10 ;) (geen pfsense ik heb het niet zo op die webbased config ;) )

Helpdesk heeft al toegegeven dat het probleem bij hen ligt. Daar ze geen gegevens uit het modem kunnen trekken behalve dat het online staat. (ze horen minstens ook nog een internet profiel te kunnen zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Nou... ik heb weer internet.....

Nieuw modem erin gehangen en op de asn gemoved naar een andere poort.

Alleen heb ik nu dus het verkeerde IP.... dat wordt dus weer uren bellen met de helpdesk. Ik heb verdomme niet voor niets een vast IP genomen....

-edit- ik vraag mij af of dit bij iedereen die zijn oude vaste IP adres heeft laten overzetten naar nieuw vast gebeurd, ik heb nog steeds gewoon hetzelfde mac adres maar nu dus gewoon wel ineens een ander IP adres. Kan zijn doordat het een nieuw modem maar zou ook gewoon prima kunnen zijn dat de DHCP server de lease toch gewoon vergeet.....

-edit 2- Mijn IP adres is nu ook nog is vergeven aan iemand anders! (pingt gewoon!) _hartelijk_ dank XMS! Al mijn vertrouwelijke mails wachtwoorden van mijn mail gebruikers en meer worden nu dus gewoon verzonden naar een RANDOM persoon! Niet alleen dat, maar een traceroute laat ook een _vreemd_ pad zien:
1 nikola.heteigenwijsje.nl (10.168.0.1) 0.168 ms 0.151 ms 0.135 ms
2 188-142-112-1.FTTH.ispfabriek.nl (188.142.112.1) 0.340 ms 0.501 ms 1.063 ms
3 * * *
4 * * *
5 188.142.0.37 (188.142.0.37) 2.199 ms 1.976 ms 2.228 ms
6 kpn-itns.telecity2.jointtransit.nl (217.170.23.34) 8.007 ms 6.626 ms 6.608 ms
7 te0-0-0-19.mag21.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.76.121) 2.141 ms asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net (134.222.128.169) 1.605 ms 1.596 ms
8 asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.199.118) 2.099 ms be2322.mpd21.ams03.atlas.cogentco.com (154.54.78.105) 2.121 ms ae11-xcr1.amd.cw.net (195.2.25.45) 160.082 ms
9 asd2-rou-1022.NL.eurorings.net (134.222.199.82) 155.998 ms 155.960 ms 155.647 ms
10 chg-s1-rou-1041.US.eurorings.net (134.222.233.21) 101.468 ms be2386.ccr21.bos01.atlas.cogentco.com (154.54.44.161) 77.311 ms chg-s1-rou-1041.US.eurorings.net (134.222.233.21) 104.045 ms
11 sjca-s1-rou-1041.US.eurorings.net (134.222.232.64) 155.857 ms 155.834 ms be2097.mpd22.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.30.117) 83.362 ms
12 be2170.mpd21.atl01.atlas.cogentco.com (154.54.31.105) 98.998 ms 134.222.249.50 (134.222.249.50) 152.810 ms be2171.mpd22.atl01.atlas.cogentco.com (154.54.31.109) 106.771 ms
13 202.97.58.213 (202.97.58.213) 321.537 ms * *
14 be2174.mpd21.iah01.atlas.cogentco.com (154.54.29.202) 114.864 ms 202.97.50.105 (202.97.50.105) 315.992 ms *
15 202.97.34.89 (202.97.34.89) 409.847 ms be2076.ccr21.lax04.atlas.cogentco.com (154.54.2.165) 148.902 ms be2019.ccr21.lax04.atlas.cogentco.com (154.54.88.10) 148.976 ms
16 be2017.ccr21.lax04.atlas.cogentco.com (154.54.0.237) 150.728 ms 202.97.35.193 (202.97.35.193) 531.117 ms 527.502 ms
17 202.97.43.65 (202.97.43.65) 554.888 ms 38.122.146.146 (38.122.146.146) 168.170 ms *
18 222.213.7.237 (222.213.7.237) 559.843 ms 570.375 ms 560.919 ms
19 202.97.34.93 (202.97.34.93) 420.230 ms * *
20 * * *
21 * * *
22 * * 202.97.43.65 (202.97.43.65) 553.039 ms
23 * * *

-edit 3- ik heb een vermoeden waardoor mijn oude IP over china gerouteerd wordt.... zou het kunnen zijn dat china _snel_ na mijn down gaan het IP gesquad heeft daar ik een guard relay draai op het tor netwerk..... ? Interesting........ And scary....

-edit 4- IP adres is 188.142.102.77 voor wie ook een traceroute wil draaien ;)

[ Voor 110% gewijzigd door terror538 op 18-02-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:03
Dit gaf het bij mij:

Traceren van de route naar 188-142-102-77.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.102.77]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 4 ms 1 ms 192.168.0.138
2 2 ms 2 ms 2 ms 37-251-16-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.16.1]
3 7 ms 5 ms 7 ms 188.142.0.38
4 26 ms 5 ms 6 ms 188.142.0.37
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@terror538: Ik denk dat die vreemde traceroute eerder aan lokale routing quirk bij jou is (wrs vanwege aanpassingen in je routing tabellen m.b.t dat tor gebeuren van je ). Of je storing is nog steeds niet helemaal over en je zit nog op een 'tijdelijk' IP met funky routeringen in het netwerk van ITNS.

Een IP adres 'kapen' naar een totaal ander werelddeel kan niet zo maar.

Verder snap ik ook je boosheid rond die 'vertrouwelijke mails' niet helemaal. Weliswaar had je op je 'vaste' IP adres waarschijnlijk wat MX records en dergelijke staan, maar zelfs al heeft een andere klant daar ook een SMTP ontvanger op luisteren, dan nog zou het wel heel raar zijn als diens mailserver zo maar die mails, die wrs aan 1 van jouw domains gericht zijn, zou accepteren.

Ik snap dat je het vervelend vindt dat je je 'vaste' IP adres kwijt bent en dat dat tegen de afspraken is die je met XMS hebt. Maar nog steeds zit je bij een consumenten provider waarvan je overigens ook weet dat dat vast IP feestje vroeg of laat afgelopen zou zijn. Misschien is dit dus ook een goede reminder om eens een andere partij te gaan overwegen waar je écht een vast IP krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik heb er ook maar niet op gewacht en ben naar XS4ALL overgestapt.
Dit alles gaat soepel en heb nu dus WEL een vast IPnr en native ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:00:
@terror538: Ik denk dat die vreemde traceroute eerder aan lokale routing quirk bij jou is (wrs vanwege aanpassingen in je routing tabellen m.b.t dat tor gebeuren van je ). Of je storing is nog steeds niet helemaal over en je zit nog op een 'tijdelijk' IP met funky routeringen in het netwerk van ITNS.

Een IP adres 'kapen' naar een totaal ander werelddeel kan niet zo maar.

Verder snap ik ook je boosheid rond die 'vertrouwelijke mails' niet helemaal. Weliswaar had je op je 'vaste' IP adres waarschijnlijk wat MX records en dergelijke staan, maar zelfs al heeft een andere klant daar ook een SMTP ontvanger op luisteren, dan nog zou het wel heel raar zijn als diens mailserver zo maar die mails, die wrs aan 1 van jouw domains gericht zijn, zou accepteren.

Ik snap dat je het vervelend vindt dat je je 'vaste' IP adres kwijt bent en dat dat tegen de afspraken is die je met XMS hebt. Maar nog steeds zit je bij een consumenten provider waarvan je overigens ook weet dat dat vast IP feestje vroeg of laat afgelopen zou zijn. Misschien is dit dus ook een goede reminder om eens een andere partij te gaan overwegen waar je écht een vast IP krijgt.
Overstappen is niet mogelijk: ik zit in oud portaal gebied ik _kan_ dus geen andere provider nemen daar er geen andere glas providers mogelijk zijn.
XMS heeft mij niets te kennen gegeven en dan mag ik er vanuit gaan dat het allemaal blijft werken ongeacht dat ik weet dat de vast IP "ooit" gaat eindigen.

Mijn routing table (desktop)
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags MSS Window irtt Iface
default nikola.heteigen 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
10.168.0.0 * 255.255.254.0 U 0 0 0 eth0

Routing table op mijn firewall/gateway
Routing tables

Internet:
Destination Gateway Flags Refs Use Netif Expire
default 188-142-112-1.FTTH UGS 0 8625908 re1
10.168.0.0/23 link#1 U 0 7200428 re0
nikola link#1 UHS 0 574 lo0
localhost link#4 UH 0 1417 lo0
188.142.112.0 link#2 U 0 1 re1
188-142-112-246.FT link#2 UHS 0 2 lo0

Internet6:
Destination Gateway Flags Netif Expire
:: localhost UGRS lo0 =>
default ftth.ispfabriek.nl UGS tun0
localhost link#4 UH lo0
::ffff:0.0.0.0 localhost UGRS lo0
ftth.ispfabriek.nl link#1 U re0
ftth.ispfabriek.nl link#1 UHS lo0
fe80:: localhost UGRS lo0
fe80::%re0 link#1 U re0
fe80::201:2eff:fe5 link#1 UHS lo0
fe80::%lo0 link#4 U lo0
fe80::1%lo0 link#4 UHS lo0
fe80::%tun0 link#5 U tun0
ff01::%re0 fe80::201:2eff:fe5 U re0
ff01::%lo0 localhost U lo0
ff02:: localhost UGRS lo0
ff02::%re0 fe80::201:2eff:fe5 U re0
ff02::%lo0 localhost U lo0

Tor doet trouwens niets met je routing table, ik voer de traceroute daarnaast ook niet via TOR uit (is onmogelijk btw, tor ondersteunt geen ICMP naar ik weet)

Wat kan, en wat mij behoorlijk waarschijnlijk lijkt is dat een chinese ASN het IP adres als een /255 adverteerd (meest specifieke routering) en daarbij de XMS routers het IP adres als onrouteerdbaar beschouwen binnen het eigen netwerk (host is is immers down) waardoor, vanwege brakke configuratie, er via china gerouteerd wordt.

Het kan trouwens zijn dat andere traceroutes weinig opleveren daar ieder OS weer net iets omgaat met de pakketjes, ik deed een trace vanuit ubuntu en vanuit XMS netwerk. Iemand anders instaat om met vergelijkbare setup een trace te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Traceroute vanaf Linux (NAS), ISPFabriek IP (Vodafone, ITNS via WMP+ ):

traceroute to 188.142.102.77 (188.142.102.77), 30 hops max, 38 byte packets
1 fritz.box (192.168.9.254) 0.553 ms 0.455 ms 0.790 ms
2 77-175-144-1.FTTH.ispfabriek.nl (77.175.144.1) 4.850 ms 4.847 ms 4.521 ms
3 188.142.0.149 (188.142.0.149) 4.445 ms 4.280 ms 4.331 ms
4 188.142.0.38 (188.142.0.38) 4.591 ms 4.679 ms 4.322 ms
5 188.142.0.37 (188.142.0.37) 4.539 ms 4.471 ms 4.509 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *

& counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
oops...... iedereen die wat beter had opgelet, vooral dan ook beter dan mij ;) had gezien dat ik een tikfout gemaakt had bij de traceroute..... ; 182 ipv 188.... Vandaag nogal een dag van drama daar simyo ook besloten had om vanwege hoog data gebruik mijn telefoon volledig buiten werking te stellen (dat ze data afsluiten is uiteraard logisch bij ver buiten de bundel gaan, maar dat ik ineens niet meer mag bellen of gebeld worden.....)

Gesprek is net wel doorgezet naar de tweede lijn... en die gaf al wel toe dat voor _iedereen_ die indertijd de brief voor het mac adres had ontvangen er feitelijk niets mee gedaan is: dat mac adres is nimmer in de dhcp server ingevoerd en iedereen heeft dus feitelijk het semi-vaste adres waar zoveel verzet tegen is geweest..... _errug_ jammer dat ik gebeld heb met mijn backup telefoon en ik het gesprek dus niet kon opnemen...
Tegen half 5 word ik terug gebeld, hopelijk met de oplossing dat mijn oude IP adres terugkomt..... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door terror538 op 18-02-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Van welk ip wil je nou een trace hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

fast-server schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:04:
Telfort is leuk als je alleen wil browsen etc, ze bieden geen extra faciliteiten zoals een vast IP etc.
Geen goed werkende TV App voor android etc, en de laatste keer dat ik hun algemene voorwaarden las mocht je ook geen server draaien.
Ook krijg je bij telfort ieder jaar een tariefsverhoging, daarnaast moet je een duur 0900 nummer bellen...
Binnen NO-Time ben je bij telfort dus al een stuk duurder uit.

KPN levert wel een vast IP maar daar heb je ook weinig aan als je een mail server wil draaien aangezien ze standaard poort 25 blokkeren en er geen mogelijkheid is om dit te veranderen.
Als je elders een server hebt en deze wil controleren d.m.v. een portscan o.i.d. dan krijg je al meteen een waarschuwing...

Het nieuwe' XMSnet is juist de reden geweest waarom ik ben weggegaan van glas, in 2011 was XMS XMS niet meer.
In eind 2012 en in de rest van 2013 is de rest van de XMS ziel er uit getrokken.

Providers zoals Telfort die glasvezel aanbieden bieden niets meer t.o.v. de kabel van 5 jaar geleden.
Tsja, mijn VOIP siemens telefoon heeft problemen met de Ubee Ziggo modem, sluit ik em aan op xms dan loopt ie prima.
Wat is nou wijsheid, ik heb geen vast IP nodig etc. maar wel analoge tv wat overigens beter werkt via xms dan via ziggo; het signaal is veel sterker plus als ik het koppel aan de antenneaansluiting van Ziggo waar de HD recorder ook aan vast zit dan werkt die niet meer, signaal valt weg tot bijna 0% :(
Ik ben met Telfort per maand 20 euries goedkoper uit voor alles wat we nu bij ziggo hebben, zelf goedkoper dan we bij XMSnet hadden en daarnaast combi voordeel als we met onze 2 mobieltjes bij Telfort een abbo nemen...
daarbij natuurlijk 100/100 internet en dat merk je toch, we hebben nu even ziggo en xms tegelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Jheroen op 18-02-2014 19:56 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Het verschilt gewoon per persoon en het kan heel goed dat Telfort voor jou de beste keus is.

En sluit je Ziggo DVB-C decoder als je die hebt eens op de analoge kabel van XMS aan en probeer de DVB-C van XMS eens. Die is nog veel beter dan analoog en krijg je er 'gratis' bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

@Fiber: klopt alleen mijn kleine meid heeft een klein tvtje en dan is 1 afstandsbediening oké, nog een kastje en weer een a/b is niet zo praktisch dat geldt overigens ook voor de slaapkamer waar we de tv nogal eens op de sleep zetten en dan zit je ook weer met 2 a/b's

Ervaring met Telfort?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telfort is verder gewoon prima. Zelfde isp netwerk, zelfde tv mogelijkheden, alleen dus geen vast ip. En waarschijnlijk meteen geen IPTV op je HTPC meer, mocht je dat hebben.

Hierboven lees ik "XMS biedt nu niet meer dan wat de kabel 5 jaar geleden bood". Tsja, qua wat meet je dat dan? Qua internet is de upload en latency nog steeds beter. Vast IP heb je ook bij de kabel niet (tenzij je naar een zakelijk abbo gaat).

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

inXs

known as inXs

mmm er gebeurd veel, ook ik zit nog met XMS... Dit is ook een oud portaal gebied, dus ik kan niet overal naar overstappen...

Wel even een vraag, ik heb nu een internet/telefonie abbo, maar ik wil tijdens de WK toch wel in HD voetbal kunnen kijken. Ik kan het nergens zo terugvinden, maar kan ik voor 1 maand mijn abbo upgraden naar TV en dan weer afsluiten? De amigo settopbox heb ik nog liggen!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nee, volgens mij kan dat niet. Dat zien ze als een nieuw (jaar-)contract.

Overigens zal dat dan ook direct Telfort moeten worden denk ik omdat XMS sowieso geen contracten meer afsluit.

• Ashrah
Fiber schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:21:
Nee, volgens mij kan dat niet. Dat zien ze als een nieuw (jaar-)contract.

Overigens zal dat dan ook direct Telfort moeten worden denk ik omdat XMS sowieso geen contracten meer afsluit.
Je kan nog wel upgraden/opties aanpassen op je huidige abbo bij XMS.
terror538 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:58:
oops...... iedereen die wat beter had opgelet, vooral dan ook beter dan mij ;) had gezien dat ik een tikfout gemaakt had bij de traceroute..... ; 182 ipv 188.... Vandaag nogal een dag van drama daar simyo ook besloten had om vanwege hoog data gebruik mijn telefoon volledig buiten werking te stellen (dat ze data afsluiten is uiteraard logisch bij ver buiten de bundel gaan, maar dat ik ineens niet meer mag bellen of gebeld worden.....)

Gesprek is net wel doorgezet naar de tweede lijn... en die gaf al wel toe dat voor _iedereen_ die indertijd de brief voor het mac adres had ontvangen er feitelijk niets mee gedaan is: dat mac adres is nimmer in de dhcp server ingevoerd en iedereen heeft dus feitelijk het semi-vaste adres waar zoveel verzet tegen is geweest..... _errug_ jammer dat ik gebeld heb met mijn backup telefoon en ik het gesprek dus niet kon opnemen...
Tegen half 5 word ik terug gebeld, hopelijk met de oplossing dat mijn oude IP adres terugkomt..... ;)
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Nick>tracert 182.142.102.77

Traceren van de route naar 182.142.102.77 via maximaal 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms WRT610N [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms FIRE_WALL [192.168.178.1]
3 9 ms 7 ms 18 ms 5469****.cm-12-2c.dynamic.ziggo.nl [84.105.***.*]
4 6 ms 7 ms 7 ms ssh-rc0004-ds101-vl221.core.as9143.net [213.51.169.161]
5 6 ms 10 ms 11 ms gv-rc0011-cr101-ae14-0.core.as9143.net [213.51.158.175]
6 57 ms 8 ms 7 ms asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.12]
7 11 ms 11 ms 7 ms xe-8-1-0.edge3.Amsterdam1.Level3.net [212.72.33.213]
8 154 ms 154 ms 153 ms ae-52-52.csw2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.185]
9 154 ms 152 ms 154 ms ae-57-222.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.205]
10 155 ms 155 ms 152 ms ae-45-45.ebr2.London1.Level3.net [4.69.143.70]