(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Heeft iemand een idee wanneer de Portaal gebieden (naarden oa) omgaan naar 1gbit en vrije markt zodat ik over kan stappen van XMS?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:47

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zit ik lekker Source Code te kijken, blijft het beeld hier bijna stilstaan op iptv :-(
Dat was Rtl5

Zelfde moment klaagt mijn vrouw over Een waar ze het zelfde met Midsummer Murders heeft.

Probleem bij Glashart?

[ Voor 43% gewijzigd door GerkeP op 21-02-2014 22:24 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20
Keertje heen en weer zappen helpt niet...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (Almere, WMP+) ff gekeken. RTL5 loopt als een zonnetje :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier 3905 WGDO
zowel iptv als dvb-c schokt hier.
Nu aan het vergelijken met Ziggo.
Schokkend beeld op IPTV rtl5, rtl8 en beide belgen
Dvb-c op beide belgen en rtl4
Bij Ziggo nergens last van.

Zal de Genexis wel eens uit zetten, daar kun je een ei op bakken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nergens last van en mijn A110 staat ook de hele avond al aan en is gewoon koel... (Amersfoort 3812)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GerkeP:

Meteen maar "The Core" af gekeken op IPTV :P. Geen enkele hapering gehad ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht afgelopen avond ook serieuze verstoringen op DVB-C (Lijbrandt). Analoog deed het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:24:
@GerkeP:

Meteen maar "The Core" af gekeken op IPTV :P. Geen enkele hapering gehad ;)
Lijkt mijn Genexys te zijn, na afkoeling geen problemen meer gezien.
Verklaard ook waarom ik de laatste tijd 's avonds iedere keer de snelheid in zie zakken naar dramatische waarde.

Gelukkig hebben we Ziggo nog.

Als ik overstap naar XS4ALL, wordt dan die genexys vervangen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan wat voor FTU je hebt. Is je hele FTU nog een Genexis? Dus onder- en bovendeel?
Of heb je een nieuwere UFTU met daarover een Genexis Core?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:19:
Ligt eraan wat voor FTU je hebt. Is je hele FTU nog een Genexis? Dus onder- en bovendeel?
Of heb je een nieuwere UFTU met daarover een Genexis Core?
Ik heb een uit 2009, 4 poorten, bovenin een module voor catv

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou je een andere Genexis krijgen met maar 1 poort en geen CATV module meer. En die ene poort dient alleen voor een UTP kabel naar een Fritzbox. Dus dan verwacht ik niet dat je nog veel problemen met opwarming zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:59:
Dan zou je een andere Genexis krijgen met maar 1 poort en geen CATV module meer. En die ene poort dient alleen voor een UTP kabel naar een Fritzbox. Dus dan verwacht ik niet dat je nog veel problemen met opwarming zou krijgen.
Thnx, dan ga ik geen moeite meer doen richting XMS. Zo maar eens de aanvraag indienen bij xs4all

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Als je Genexis serieus heet wordt dan vervangt XMS hem toch gewoon na een belletje...? Een loeihete Genexis lijkt me sowieso niet goed en wellicht zelfs gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:03:
Als je Genexis serieus heet wordt dan vervangt XMS hem toch gewoon na een belletje...? Een loeihete Genexis lijkt me sowieso niet goed en wellicht zelfs gevaarlijk.
Dat weet ik wel, maar ik ga toch weg omdat ik ontevreden ben en het risico van vast IP wat vervalt niet ga afwachten.
Ik ga over naar xs4all, en dan kan Ziggo er ook weer uit

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb toevallig gisteren een mail gestuurd naar Xs4all met de vraag of er plannen zijn om in een kort termijn (nu en half jaar) om daar hun diensten te gaan leveren ....

Ik ben benieuwd naar het antwoord, mocht dit antwoord negatief uitvallen, ga ik definitief XMS vaarwel zeggen. Mijn M540 is aan het overlijden en mijn A110 is niet meer vooruit te branden.

Als ik deze moet gaan vervangen moet ik ze zelf betalen of met een paar euro per maand extra weer aan een jaarcontract vastzitten.

Aangezien ik dan waarschijnlijk naar Telfort gemoved wordt, raak ik ook mijn vaste IP kwijt. Ik ga het niet zover laten komen.

Als Xs4all dus geen plannen heeft in Leiden te gaan leveren ga ik overstappen naar Ziggo.

Met een VPS erbij kan ik de meeste dingen die ik nu thuis draai opvangen.

Glasvezel: er had zoveel mee gekund :)

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:30:
Ziggo heeft besloten om mijn abonnement per 1 april 1 euro per maand duurder te maken en om het telefonie-aanbod te wijzigen. Als ik het er niet mee eens ben, mag ik kostenloos per 1 april opzeggen. Ik moest eigenlijk mijn contract uitzitten tot mei of juni, maar dat hoeft dus niet meer.

Op dit moment lijkt mij Telfort 100Mb wel interessant. In dat geval kom ik dus gezellig weer "terug"!
Het abonnement is een euro duurder geworden en het telefonie abonnement is veranderd, je krijgt nu met volop bellen voor 9,95 er ook gratis van vast naar mobiel bellen er bij, nou was van vast naar mobiel bellen al spotgoedkoop ( 7 cent ) maar het maakt dus nu niet meer uit of je met volop bellen nu naar vast of mobiel belt, dat kost nu niets meer extra.
Dus niet iedere verandering is nou gelijk ook een nadeel.
Na dik 5 jaar XMS heb ik nog steeds geen seconde spijt van mijn overstap naar Ziggo, zelfs op de goedkope ( 79,95 ) tablet van Bart Smit werkt de tv app prima, straks weer lekker in bad naar Arrow kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik precies hetzelfde. Ben ruim 2 jaar geleden (na heel wat jaren XMS) overgestapt naar Ziggo.
Met XMS was er elke week (vaak ook dagelijks) wel een probleem. Internet op glasvezel was wel lekker, maar de rest van de diensten waren k*t.
Met Ziggo heb ik zelden tot nooit problemen, ze hebben leuke diensten, het werkt altijd en vooral dat is me meer waard dan een "klaar voor de toekomst" abonnement.
Dat volop bellen bij Ziggo nu ook naar mobiel gratis wordt vind ik juist een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:47:
[...]

Het abonnement is een euro duurder geworden en het telefonie abonnement is veranderd, je krijgt nu met volop bellen voor 9,95 er ook gratis van vast naar mobiel bellen er bij, nou was van vast naar mobiel bellen al spotgoedkoop ( 7 cent ) maar het maakt dus nu niet meer uit of je met volop bellen nu naar vast of mobiel belt, dat kost nu niets meer extra.
Dus niet iedere verandering is nou gelijk ook een nadeel.
Na dik 5 jaar XMS heb ik nog steeds geen seconde spijt van mijn overstap naar Ziggo, zelfs op de goedkope ( 79,95 ) tablet van Bart Smit werkt de tv app prima, straks weer lekker in bad naar Arrow kijken :9
Klopt. Ik denk zelfs, dat het in het "gemak" voor ons een vooruitgang zou zijn. Wij hebben inderdaad ook Volop Bellen bij Ziggo en bellen nooit naar het buitenland. De wijziging in Volop Bellen is dus gewoon in ons voordeel. Alleen de prijs van de overige diensten gaat dus 1 euro omhoog. Daar staat dan wel tegenover, dat we op onze mobieltjes wellicht naar een goedkoper abonnement zouden kunnen.

Maar ik heb het met de vrouw besproken (grootverbruiker in telefonie en TV) en die bevestigt eigenlijk mijn vermoedens wel:
- telefonie bij Ziggo ervaart zij als beter (in vergelijking met XMS 2 jaar geleden en Tweak 1 jaar geleden).
- TV ervaart zij als beter en stabieler.
- modem hoeft nooit herstart te worden (vooral bij Tweak kon ze minimaal 1 keer per week die Packetforce router herstarten).

Daarnaast wil ze voor in "noodgevallen" terug kunnen vallen op analoge TV en/of DVB-C voor als er eens iemand ziek op bed ligt en we onze portable TV daar neer willen zetten. (En waarom zou je alle coax-kabels gaan vervangen, als daar geen echte vooruitgang qua diensten tegenover staat?)

Voorlopig maakt glasvezel dus even geen kans meer bij ons in huis. Toch die oude Genexis maar eens van de muur af schroeven. (Ja, ik weet dat dat officieel niet mag. En nee, dat interesseert me niets. Op die plek ga ik het kabelmodem ophangen. Die staat nu op een scheef wiebelig plankje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 11:51
Het gaat er niet om of Volop Bellen naar vast en mobiel voor € 10,00 een goede zaak is. Er zal zeker behoefte aan bestaan en prima als mensen dat geld ervoor over hebben. Het gaat erom dat gratis onderling bellen afgeschaft wordt en dat voor velen juist een reden is geweest om een abonnement bij Ziggo te nemen. Ik heb zelfs familieleden overgehaald om over te stappen naar Ziggo omdat we dan gratis konden bellen. Tot nu toe heb ik nauwelijks belkosten. Bel vooral met familie en kennissen die ook Ziggo hebben. Bellen naar mobiel doe ik vanaf mijn mobiel en die kosten vallen ruim onder de bundel.
Ik weiger om vanaf 1 april € 10,00 meer te betalen voor een tot nu toe gratis dienst of min of meer gedwongen een Volop Bellen abonnement af te nemen. Heb het abonnement daarom ook opgezegd.
Per 1 april stap ik over naar VDSL van KPN, in augustus of wat later zal dat glasvezel worden. De diensten van Ziggo zal ik niet missen. Interactieve tv via de Humax is dramatisch. Begrijp niet wie dat bedacht heeft, vergelijk het eens met Netflix via een Apple tv. Dat werkt 100 keer beter. De app van Ziggo op iPad gebruik ik nauwelijks. Op zich niet slecht, maar kijk vooral NPO en die hebben een eigen app met een veel ruimer aanbod.
Verder ben ik niet onder de indruk van het tv aanbod van Ziggo. BBC hebben we bijv. nog steeds niet in HD. Alleen de zenders die flink betalen zoals Fox,HBO komen er in HD bij. Ik ga dit jaar daarom nog een schotel aanschaffen zodat ik een ruim HD aanbod zonder beperkingen kan ontvangen. En ook nog eens een stuk voordeliger dan via Ziggo.
Internet via glasvezel is zoals het hoort, upload en download horen symmetrisch te zijn. Alleen al daarom zou ik nooit meer voor Ziggo kiezen nu er in mijn woonplaats eindelijk concurrentie komt.
Daarnaast wil ik ook niet meer betalen aan een bedrijf waar de directie buiten proportionele bedragen ontvangt ivm overname door UPC. ( bijv. 3 miljoen in drie weken voor René Obermannn.. )
Heb geen ervaring met XMS, maar in mijn woonplaats kunnen we kiezen uit veertien providers via glasvezel. Heb het ook al bij meerdere mensen gezien en vind het prima. Kan niet wachten tot het augustus is en ik ook over ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanR: Heel herkenbaar verhaal. Zo dacht ik er ook over, toen ik in een huis met glasvezelaansluiting ging wonen. Na een paar jaar was de lol er wel weer af. Ik hoop voor jou, dat het bij jou anders gaat verlopen.

(Voor de doorsnee consument is een symetrische verbinding trouwens helemaal niet nodig. Daarom kiezen Ziggo/UPC er, na uitgebreid onderzoek natuurlijk, voor om het verhogen van de upload niet de hoogste prio te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig behoor ik dan niet tot de 'doorsnee consument' :)

Ik ben nog steeds super blij dat er nu een alternatief is voor UPC en ik in ieder geval kan kiezen, ookal zijn TV en telefonie niet onderscheidend.

Inmiddels heb ik ook probleemloos zonder downtime van ISP naar ISP kunnen migreren. Dat zal bij UPC of Ziggo voorlopig niet gaan gebeuren.

Overigens heb ik qua stabiliteit, ook qua TV, nog nooit klagen gehad (en telefonie gebruik ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:22:

Ik ben nog steeds super blij dat er nu een alternatief is voor UPC en ik in ieder geval kan kiezen, ookal zijn TV en telefonie niet onderscheidend.

Inmiddels heb ik ook probleemloos zonder downtime van ISP naar ISP kunnen migreren. Dat zal bij UPC of Ziggo voorlopig niet gaan gebeuren.

Overigens heb ik qua stabiliteit, ook qua TV, nog nooit klagen gehad (en telefonie gebruik ik niet).
Mijn migratie van Tweak naar Ziggo verliep zonder downtime hoor. Nog beter zelfs: een paar dagen voor Tweak de stekker eruit trok, had ik al een werkende Ziggo verbinding! (Mijn migratie van XMS naar Tweak, een jaar geleden bijn, verliep ook zonder noemenswaardige downtime.)

Ik denk dat veel mensen hier geen "doorsnee consument" zijn. Privé gezien ben ik dat waarschijnljk wel. Ik ben de hele dag al met networking, servers en storage bezig. Dan heb ik 's avonds en in het weekend niet zoveel behoefte om thuis ook nog eens uren achter de PC te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-10 23:59
heb sinds een paar dagen een wazig probleem. Ik lijk de website van vodafone niet meer te kunnen bereiken. Via mijn mobiele connectie doet hij het gewoon.

Het is alleen de website van vodafone die ik niet kan bereiken, andere willekeurige website doen het prima.

Tracing route to vodafone.nl [47.73.8.15]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 1 ms 3 ms READYSHARE [192.168.1.1]
2 2 ms 1 ms 1 ms 188-142-112-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.112.1]

3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.38
7 56 ms 109 ms 2 ms 188.142.0.37
8 3 ms 1 ms 2 ms 188.142.0.134
9 8 ms 2 ms 2 ms kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.18
6]
10 14 ms 17 ms 23 ms AMDGW1.arcor-ip.net [195.69.145.123]
11 17 ms 20 ms 23 ms 188.111.185.45
12 12 ms 11 ms 12 ms 92.79.213.137
13 11 ms 11 ms 11 ms 188.111.128.77
14 11 ms 11 ms 10 ms 85.205.0.166
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Cardinal: Ik kom zelden op die site dus het was mij niet eens opgevallen, maar inderdaad. Hier zelfde probleem. Met 3G gaat het wel goed:
MTR: http://pastebin.com/raw.php?i=jXLFa5dk

[ Voor 90% gewijzigd door wizkid_niels op 24-02-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Vanaf hier 2324 Leiden ook geen vodafone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet bereikbaar op de zaak (KPN Corporate Fibre). Via Solcon (DSL) doet hij het wel gewoon.

Was maar van korte duur. Nu werkt hij hier ook vanaf KPN weer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:50
Arnhem ook geen vodafone.nl, of thepiratebay.se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
MADLAX schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:02:
Arnhem ook geen vodafone.nl, of thepiratebay.se
thepiratebay.se

heb ik dan weer wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:47
Hmm, Veenendaal en ook hier Vodafone en thepiratebay.se niet. Lijkt wel of ik in een infinite loop wordt geplaatst, want als ik aantal hops in tracert verhoog blijf die het gewoon opvullen met timeouts.

Nu we toch op netwerkproblemen zijn aangekomen. Al een jaar lang last van dat ik Visual Studio updates niet kan downloaden. Hangt altijd op hetzelfde punt in het bestand. Verschillende bestanden, allemaal van servers van MS af. Via mobiel netwerkt (via telefoon) kan ik gewoon de bestanden downloaden. Voorbeeld van een bestand dat niet wil downloaden: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41650

[ Voor 89% gewijzigd door Caelorum op 24-02-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:21:
Hmm, Veenendaal en ook hier Vodafone en thepiratebay.se niet. Lijkt wel of ik in een infinite loop wordt geplaatst, want als ik aantal hops in tracert verhoog blijf die het gewoon opvullen met timeouts.

Nu we toch op netwerkproblemen zijn aangekomen. Al een jaar lang last van dat ik Visual Studio updates niet kan downloaden. Hangt altijd op hetzelfde punt in het bestand. Verschillende bestanden, allemaal van servers van MS af. Via mobiel netwerkt (via telefoon) kan ik gewoon de bestanden downloaden. Voorbeeld van een bestand dat niet wil downloaden: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41650
Ff een heel eind terug gaan zoeken hier.
AAAAAA bug
en een aantal posts van mij.
Bij mij is uiteindelijk de Genexis vervangen waarna de problemen verholpen waren.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm ok. Ben het even gaan opzoeken en kwam deze post tegen
Mojo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:36:
[...]

Wat oudere versies van de Genexis FiberXport hadden een bug in de TCP-stack. Op het moment dat er veel a-karakters tegelijkertijd verstuurd worden gaat de CPE over de zeik. Dit is te verhelpen met een swap van de CPE.

Dit zijn trouwens die testcases:
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt
Als ik die open krijg ik een blanco pagina, maar powershell zegt tegen mij
PS C:\Windows\system32> wget http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
StatusCode : 200
StatusDescription : OK
Content : AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AA...
RawContent : HTTP/1.1 200 OK
Vary: Accept-Encoding
Keep-Alive: timeout=5, max=100
Connection: Keep-Alive
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 2018276
Content-Type: text/plain
Date: Mon, 24 Feb 2014 15:35:22...
Forms : {}
Headers : {[Vary, Accept-Encoding], [Keep-Alive, timeout=5, max=100], [Connection, Keep-Alive],[Accept-Ranges, bytes]...}
Images : {}
InputFields : {}
Links : {}
ParsedHtml : mshtml.HTMLDocumentClass
RawContentLength : 2018276

PS C:\Windows\system32> wget http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_2.txt
StatusCode : 200
StatusDescription : OK
Content : XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XX...
RawContent : HTTP/1.1 200 OK
Vary: Accept-Encoding
Accept-Ranges: bytes
Content-Length: 3188794
Content-Type: text/plain
Date: Mon, 24 Feb 2014 15:35:35 GMT
ETag: "2130d0-30a83a-475436692d4c0"
Last-Modified...
Forms : {}
Headers : {[Vary, Accept-Encoding], [Accept-Ranges, bytes], [Content-Length, 3188794], [Content-Type, text/plain]...}
Images : {}
InputFields : {}
Links : {}
ParsedHtml : mshtml.HTMLDocumentClass
RawContentLength : 3188794

Dat lijkt mij gewoon goed?

Een wget van het probleembestand hangt dan weer op
Reading web response
Reading response stream... (Number of bytes read: 344261)

*edit*
Bedenk me nu ook pas dat het sowieso niet een modem probleem kan zijn, want hetzelfde bestand kan ik wel weer binnen krijgen via XMS lijn over Skype. Tenzij Skype dingen doet met het bestand en niet gewoon 1-op-1 overzet lijkt mij een modem probleem wel uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 24-02-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:25:
JanR: Heel herkenbaar verhaal. Zo dacht ik er ook over, toen ik in een huis met glasvezelaansluiting ging wonen. Na een paar jaar was de lol er wel weer af. Ik hoop voor jou, dat het bij jou anders gaat verlopen.

(Voor de doorsnee consument is een symetrische verbinding trouwens helemaal niet nodig. Daarom kiezen Ziggo/UPC er, na uitgebreid onderzoek natuurlijk, voor om het verhogen van de upload niet de hoogste prio te geven.)
Ik heb zo mijn twijfels bij de uitgebreide onderzoeken van Ziggo/UPC. Volgens zo'n onderzoek was het ook logisch dat gratis onderling bellen afgeschaft wordt, de abonnee's hadden er zelf om gevraagd. Geloof je het zelf..?
En uit een recente poll hier op Tweakers blijkt dat 67% een hogere uploadsnelheid wil. nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid
En ook al zijn de mensen hier op Tweakers niet helemaal doorsnee consument, het geeft wel wat aan.
Andere kabelbedrijven zijn inmiddels druk aan het verglazen en zijn wel heel duidelijk over de voordelen die het biedt, o.a. Cogas,Caiway,Kabelnoord,Harderwijk,SKV. Ziggo en UPC verglazen niet omdat er zoveel mogelijk winst behaald moet worden, dat is de werkelijke reden. Met een 'foute' marketingcampagne moet de consument vervolgens op het verkeerde been gezet worden. Gelukkig heeft de Reclame Code Commissie Ziggo op de vingers getikt hiervoor.

Ben niet bang dat voor mij de lol er over een paar jaar af is. Ken teveel mensen die al jaren glasvezel hebben ( niet van XMS, maar bijv. van Solcon ) die zeer tevreden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:04:
[...]

Mijn migratie van Tweak naar Ziggo verliep zonder downtime hoor. Nog beter zelfs: een paar dagen voor Tweak de stekker eruit trok, had ik al een werkende Ziggo verbinding! (Mijn migratie van XMS naar Tweak, een jaar geleden bijn, verliep ook zonder noemenswaardige downtime.)

Ik denk dat veel mensen hier geen "doorsnee consument" zijn. Privé gezien ben ik dat waarschijnljk wel. Ik ben de hele dag al met networking, servers en storage bezig. Dan heb ik 's avonds en in het weekend niet zoveel behoefte om thuis ook nog eens uren achter de PC te zitten.
Hier ook, als ingangsdatum 7 dagen voor het afsluiten van XMS in laten gaan, geen downtime gehad, Tv was al van Ziggo en de rest van de diensten kwamen er gelijk bij, en
JanR1969:
Een hoop mensen klaagden dat er in dat volop bellen een aantal landen gratis waren maar dat men daar nooit gebruik van maakte dus men heeft gevraagd of daar niet onbeperkt mobiel bellen in kon ipv het gratis bellen naar die landen.
Daarnaast klaagden veel mensen over het prijsverschil tussen vast en mobiel en dus is dat gelijk getrokken, men heeft dus geluisterd naar de klant en ja sommigen vinden dat niet leuk,maar ik vind het daarentegen uitstekend,het maakt niet meer uit met wie ik bel,vast of mobiel, de kosten blijven altijd gelijk.
Bij heel veel providers is het onderling gratis bellen er al vanaf.
Je kan ook volop bellen avond/weekend nemen, voor 6,95 kun je werkdagen tussen 20.00 - 08.00 uur.
Zaterdag en zondag de gehele dag bellen, dat is nog goedkoper.
Dat je Humax niet goed omgaat met interactieve tv is niet de schuld van Ziggo, met mijn tv en insteekmodule gaat dat prima,geen extra decoder nodig, de amino laat ook regelmatig een steekje vallen dus of je er echt beter van wordt ??
JanR1969 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels bij de uitgebreide onderzoeken van Ziggo/UPC. Volgens zo'n onderzoek was het ook logisch dat gratis onderling bellen afgeschaft wordt, de abonnee's hadden er zelf om gevraagd. Geloof je het zelf..?
En uit een recente poll hier op Tweakers blijkt dat 67% een hogere uploadsnelheid wil. nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid
En ook al zijn de mensen hier op Tweakers niet helemaal doorsnee consument, het geeft wel wat aan.
Andere kabelbedrijven zijn inmiddels druk aan het verglazen en zijn wel heel duidelijk over de voordelen die het biedt, o.a. Cogas,Caiway,Kabelnoord,Harderwijk,SKV. Ziggo en UPC verglazen niet omdat er zoveel mogelijk winst behaald moet worden, dat is de werkelijke reden. Met een 'foute' marketingcampagne moet de consument vervolgens op het verkeerde been gezet worden. Gelukkig heeft de Reclame Code Commissie Ziggo op de vingers getikt hiervoor.

Ben niet bang dat voor mij de lol er over een paar jaar af is. Ken teveel mensen die al jaren glasvezel hebben ( niet van XMS, maar bijv. van Solcon ) die zeer tevreden zijn!
Ziggo en UPC verglazen ook hoor, alleen op straatnivo ligt nog coax, de rest is glas.
Je moet niet al die verkooppraatjes geloven, ik heb ruim 5 jaar glas gehad, ik download nu stukken sneller,het beeld is beter... ik wil er geen pro Ziggo verhaal van maken maar tegenover de gewone klanten zijn de Tweakers een heel,heel bescheiden aantal, waarvan 67% dan een hogere upload snelheid wil, maar op het totale klantenbestand is dat aantal maar heel weinig, en daarbij biedt Ziggo al een hogere upload dan UPC, en dat kleine stukje geen glas is dan in theorie, in praktijk merk je daar weinig van.
De reclame code commissie is geen handhavend orgaan,ze kunnen op zijn hoogst een advies geven en KPN deed exact hetzelfde door snelle ADSL aansluitingen te verkopen als glas terwijl het dat niet was.. de doorsnee XMS-er zit al meer dan een jaar in het ongewisse wat er met zijn aansluiting gaat gebeuren..
En bij dat mooie verglaasde Caiway begint je telefoongesprek met een starttik van 10 cent en kost het gesprek per minuut ruim 10 cent, ongekend hoog !

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 24-02-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 20:42
Nick39 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Ziggo en UPC verglazen ook hoor, alleen op straatnivo ligt nog coax, de rest is glas.
Je moet niet al die verkooppraatjes geloven, ik heb ruim 5 jaar glas gehad, ik download nu stukken sneller,het beeld is beter... ik wil er geen pro Ziggo verhaal van maken maar tegenover de gewone klanten zijn de Tweakers een heel,heel bescheiden aantal, waarvan 67% dan een hogere upload snelheid wil, maar op het totale klantenbestand is dat aantal maar heel weinig, en daarbij biedt Ziggo al een hogere upload dan UPC, en dat kleine stukje geen glas is dan in theorie, in praktijk merk je daar weinig van.
Klopt.. Maar zodra Vodafone eigen operatortje gaat spelen of KPN nou eens fatsoenlijke apparatuur in de pop's plaatst, is het 'aan' op de vezel :-).. Dan heb ik het over 500mbit tot gigabit speeds.

Toch zal er dan eerst veel moeten veranderen. KPN mag bijvoorbeeld een stuk minder rekenen voor hun wholesale diensten. Dat het goedkoper kan, hebben we wel gezien (Whisper), dus kom er maar in Vodafone.. Hopelijk breekt dan eindelijk eens de markt open, en kunnen we het grote groene monster vaarwel zeggen.

Met glasvezel is niets mis.. Met de diensten, operator en prijs op dit moment helaas wel..

[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 24-02-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:42:

[...]

Een wget van het probleembestand hangt dan weer op
Reading web response
Reading response stream... (Number of bytes read: 344261)

*edit*
Bedenk me nu ook pas dat het sowieso niet een modem probleem kan zijn, want hetzelfde bestand kan ik wel weer binnen krijgen via XMS lijn over Skype. Tenzij Skype dingen doet met het bestand en niet gewoon 1-op-1 overzet lijkt mij een modem probleem wel uitgesloten.
Is echt je Genesis, bij een bepaald karakter of combinatie van karakters gat het fout. Ik had het met updates van Apps op mijn Nexus 7.

Ik zit aan de overkant in 3905 en haal jouw VS bestand zonder een probleem gewoon binnen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerkeP schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:28:
[...] Is echt je Genesis, bij een bepaald karakter of combinatie van karakters gat het fout. Ik had het met updates van Apps op mijn Nexus 7.

Ik zit aan de overkant in 3905 en haal jouw VS bestand zonder een probleem gewoon binnen.
Hmm, eens kijken hoe ik XMS dan zover ga krijgen :P Op zich zou deze modem uit dezelfde serie kunnen komen als die van jou.

Enneh... overkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:32:
[...]

Hmm, eens kijken hoe ik XMS dan zover ga krijgen :P Op zich zou deze modem uit dezelfde serie kunnen komen als die van jou.

Enneh... overkant?
Gewoon precies aangeven wat er aan de hand is. Dat het bij sommige downloads niet gaat, altijd hetzelfde punt waar het fout gaat en verwijs maar naar Gerke Pekema die hetzelfde probleem had en waar een modemvervanging de oplossing was.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De reclame code commissie is geen handhavend orgaan,ze kunnen op zijn hoogst een advies geven en KPN deed exact hetzelfde door snelle ADSL aansluitingen te verkopen als glas terwijl het dat niet was.. de doorsnee XMS-er zit al meer dan een jaar in het ongewisse wat er met zijn aansluiting gaat gebeuren..
En bij dat mooie verglaasde Caiway begint je telefoongesprek met een starttik van 10 cent en kost het gesprek per minuut ruim 10 cent, ongekend hoog !
In praktijk merk je dus nog heel, heel, heel erg veel van dat 'laatste kleine stukje' geen glas. Namelijk dat een hogere upload niet mogelijk is zonder concessies op downloadsnelheid (wat Ziggo en UPC zelf ook toegeven: ze geven de prioriteit aan een hogere downloadsnelheid, ergo, hogere downloadsnelheid staat met de huidige stand van de techniek en prioriteiten een hogere uploadsnelheid in de weg). Leuk dat 'alleen dat laatste kleine stukje nog coax is', het stukje glas tussen de straatkast en de wijkhub maakt nog steeds onderdeel uit van 1 local loop waaorp meerdere huishoudens zitten en waarop de kabelaars nu netaan de downloadsnelheid hoger kunnen houden dan de concurrentie, meer rek zit er blijkbaar ook niet in.

Dat juist de 'kleinere' kabelaars massaal aan het verglazen zijn heeft niks met marketingpraat te maken, maar gewoon de realiteit die zij wél onder ogen zien.

Dat de 'gemiddelde consument' nu met name de hoogste downloadsnelheid interessant vindt is ook alleen nog maar interessant zolang het massaal (nu nog legaal) downloaden nog kan/mag. Persoonlijk zit ik echt niet continu de lijn dicht te stampen met uploads, maar de keren dat ik upload gebruik (foto's, online backups, etc.) is het heerlijk dat dit 5x zo snel gaat dan het maximale wat UPC aanbiedt. Meer dan 50 mbit down hoef ik echt niet. 50 mbit upload vind ik, ookal gebruik ik het maar een paar keer per week heerlijk. Maar goed, dat ben ik.

Het is slechts een kwestie van tijd tot UPC en Ziggo die realiteit ook in gaan zien. Maar tegen die tijd kunnen de meeste consumenten met een glasvezelaansluiting (op de pechvogels in "Portaal el cheapo" gebieden na) al genieten van een keuze uit meerdere ISP's die wholesale bij KPN afnemen en ook Vodafone en mogelijk tele2 als nieuwe operators.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 24-02-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:09:
[...]

Klopt.. Maar zodra Vodafone eigen operatortje gaat spelen of KPN nou eens fatsoenlijke apparatuur in de pop's plaatst, is het 'aan' op de vezel :-).. Dan heb ik het over 500mbit tot gigabit speeds.

Toch zal er dan eerst veel moeten veranderen. KPN mag bijvoorbeeld een stuk minder rekenen voor hun wholesale diensten. Dat het goedkoper kan, hebben we wel gezien (Whisper), dus kom er maar in Vodafone.. Hopelijk breekt dan eindelijk eens de markt open, en kunnen we het grote groene monster vaarwel zeggen.

Met glasvezel is niets mis.. Met de diensten, operator en prijs op dit moment helaas wel..
Het is al bekend dat KPN op dit moment ook in de bestaande gebieden aan het upgraden is naar gigabit optics. En her en der lichten ISP's als XS4ALL ook al tipjes van de sluier op dat er snelheidsupgrades aan zitten te komen.

Wat betreft die wholesale diensten: Voor zo ver ik de berichtgeving heb opgevangen gaat dat vooral om zakelijke aansluitingen, niet zozeer om de consumentenmarkt. Die is al aardig gereguleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
[...]

Een hoop mensen klaagden dat er in dat volop bellen een aantal landen gratis waren maar dat men daar nooit gebruik van maakte dus men heeft gevraagd of daar niet onbeperkt mobiel bellen in kon ipv het gratis bellen naar die landen.
Daarnaast klaagden veel mensen over het prijsverschil tussen vast en mobiel en dus is dat gelijk getrokken, men heeft dus geluisterd naar de klant en ja sommigen vinden dat niet leuk,maar ik vind het daarentegen uitstekend,het maakt niet meer uit met wie ik bel,vast of mobiel, de kosten blijven altijd gelijk.
Dat is jouw mening. Veel mensen in mijn omgeving ( Noord Nederland ) hebben Ziggo en bellen vooral onderling. En daarvan zijn er veel niet te spreken over het afschaffen van onderling gratis bellen. Zoals ik al eerder hier gezegd heb, prima als Ziggo met de dienst Volop Bellen Altijd komt. Andere providers hebben dat ook en het voorziet in een behoefte. Maar met het afschaffen van gratis onderling bellen maken ze zich hier niet populair. Maar goed, genoeg hierover, het topic is XMS glasvezel en niet Ziggo onderling bellen.. ;)

Verder zie ik KPN niet als groen monster zoals in een andere reactie wordt gesteld. Vind dat ze de laatste tijd met veel innovatieve diensten komen. Ze hebben nu een grote rol als operator, maar het is gereguleerd ( bij Ziggo/UPC krijgt geen enkele concurrent toegang tot hun netwerk.. ) Zou het overigens zeker goed vinden als er nog een operator naast KPN komt in de toekomst.
Ik ben jaren klant geweest van Ziggo ( nog uit de tijd toen het van Essent was, later @Home ). Ik zeg niet dat alles slecht is bij Ziggo, maar vind hun diensten op het moment niet onderscheidend genoeg om klant te blijven. Er wordt naar mijn mening te weinig geïnvesteerd in het netwerk. Als ze ook tot in de meterkast glasvezel gaan aanleggen dan mogen ze van mij roepen dat glasvezel overbodig is. Al vind ik dat ze vanaf dan ook concurrentie moeten toelaten op hun netwerk. :)

Sluit me verder volledig aan bij reactie van eymey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:42:

[...]

Als ik die open krijg ik een blanco pagina, maar powershell zegt tegen mij
Je hoort geen blanco pagina te zien, maar een sherm vol met A's, dus ik vermoed ook dat je de bug hebt...
probeer het anders eens met deze in de browser:
aaa-small.txt
of
aaa-big.txt
of
aaa-huge.txt

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanR1969 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 22:17:
[...]

Ik zeg niet dat alles slecht is bij Ziggo, maar vind hun diensten op het moment niet onderscheidend genoeg om klant te blijven. Er wordt naar mijn mening te weinig geïnvesteerd in het netwerk.

[...]
Dat zijn nou net mijn argumenten geweest om weer te vertrekken uit glasvezelland en weer terug te gaan naar Ziggo (een jaar geleden).

- De diensten die ik over de glasvezel kon krijgen waren niet onderscheidend. Dat kon Ziggo me ook leveren, maar dan met een hogere kwaliteit (minder telefonie-issues en een beter functionerend TV platform).
- Sinds de aanleg van het glasvezelnetwerk is er 0,0 geïnvesteerd in het netwerk. Ziggo levert inmiddels een hogere downloadsnelheid dan dat er überhaupt mogelijk is op ons glasvezelnetwerk.

Maargoed, blijkbaar wordt ook bij ons in de buurt over een tijdje (nog niet nader genoemd tijdstip) ook het netwerk geupgrade naar 1Gb. Maar..... dan moet ik tevreden zijn met minder diensten (geen DVB-C en analoge RTV meer) en een lagere beeldkwaliteit. Ook kan ik dan ineens mijn dure Amino M540 niet meer gebruiken....

Misschien kun je de negatieve geluiden, na deze uitleg, wat beter plaatsen. Ik dacht in het begin ook, dat ik de toekomst in huis had en dat het allemaal zoveel beter zou worden. Dat is dus uitgedraaid op een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Thasaidon schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:15:
[...]
Je hoort geen blanco pagina te zien, maar een sherm vol met A's, dus ik vermoed ook dat je de bug hebt...
probeer het anders eens met deze in de browser:
aaa-small.txt
of
aaa-big.txt
of
aaa-huge.txt
Ja, het is IE11 die het niet wil tonen. Zoals al gezegd download ik het prima in de console, dus die bug heb ik in ieder geval niet. Het blijft vreemd. Wellicht is het een combinatie van apparatuur in deze PC, de router en modem, maar ben na een jaar nog steeds geen steek verder. Router heeft ondertussen andere firmware gekregen en ook PC heeft verscheidene besturingssystemen gehad (win 7, 8, fedora, ubuntu) en het probleem blijft. dus het is in ieder geval iets hardwarematigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:50:
[...]

In praktijk merk je dus nog heel, heel, heel erg veel van dat 'laatste kleine stukje' geen glas. Namelijk dat een hogere upload niet mogelijk is zonder concessies op downloadsnelheid (wat Ziggo en UPC zelf ook toegeven: ze geven de prioriteit aan een hogere downloadsnelheid, ergo, hogere downloadsnelheid staat met de huidige stand van de techniek en prioriteiten een hogere uploadsnelheid in de weg).
Ik ben het met veel van je eens,maar hier speelt de coax verder geen rol, alleen de toegepaste techniek.
Simultane upload kan wel maar dan heeft men ook 8 upload kanalen nodig die gebundeld moeten worden, net als bij de download,dit kan wel,maar men gebruikt die ruimte liever ergens anders voor.
Mocht eventueel het analoge netwerk verder afgebouwd worden dan komen die kanalen wel beschikbaar en dan kiest men hier mogelijk wel voor,als er voldoende animo voor is.
Ik denk zelf overigens dat men ergens in het midden gaat zitten en een upload snelheid kiest die de helft van de download snelheid is.
Voor dat laatste stukje coax maakt het niet uit wat er overheen loopt.
In Amerika zijn er al modems/modulators in gebruik die net als een glasvezel modem/packetfront een aantal digitale tv kanalen bundelt en er weer analoog van maakt,een achterneef woont in Florida en daar kunnen ze zelfs via een webpage zelf configureren welke digitale zenders men als analoog wil hebben.
Door alle mogelijkheden die ze daar via de kabel hebben snapt hij ook niet waarom er hier zo'n hang naar glas is, voor hem voegt het niets toe.
Ziggo zou de "ballen" moeten hebben om de hele setup opnieuw te moeten inrichten, kost uiteraard een flinke hap aan nieuwe decoders e.d en apparatuur in de wijk/en kopstations, maar dan zijn ze wel helemaal klaar voor de toekomst, analoge tv uit het modem dat digitaal wordt verzonden voor die paar tv's die er nog analoog zijn (en mogelijk weer toenemen als men zelf uit het aanbod kan kiezen) synchrone up en download van zo'n 150 MB en dan is de vezel er alleen nog voor power users... het voordeel van vezel was ook, men kon in een keer de nieuwste technieken aanbieden,nam je vezel dan moest je er ook voor kiezen om de setup van de provider te accepteren,nieuwe apparatuur kopen en bepaalde kabel privilleges achter je laten, later is men de kabel gebruiker tegemoed gekomen door dvb-c aan te bieden,maar dat wilde men eerst niet.
Ziggo en UPC hangen niet zo aan dat coax, intern is het hele netwerk al glas, en dat laatste stukje naar de gebruiker thuis is ook het probleem niet,het probleem is dat de end user gedwongen over moet switchen naar het glasmodel, opgedwongen tv decoders, een tweede UTP netwerk intern aanleggen, je hebt niets meer aan je ingebouwde tuners omdat men niet het hele digitale aanbod over dvb-c meer geeft, enz enz en men is bang dat men daardoor de "oude user" wegjaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:22:

Die overstap was hier geen probleem, sterker, ik had voor een overlap gezorgd en het was XMS die ruim 2 dagen eerder opeens de boel uitgooide,had ik die overlap niet gekozen dan had ik door XMS 2 dagen zonder signaal gezeten.
Voor UPC kan ik niet spreken maar Ziggo heeft dat nu prima in orde.
Wat meerdere providers betreft,die heb je alleen qua administratie, op Vodaphone na heeft volgens mij niemand echt eigen diensten... Ziggo en UPC hebben zelfs Europa mee die om de een of andere reden waar ik me niet in heb verdiept,meerdere providers op coax niet toestaat en zelfs Nederland terug riep.
Misschien mag het wel als Liberty Global eigenaar wordt van beide netwerken, ik ben niet zo bang voor een overname, de markt eist tegenwoordig veel meer en de consument is mondiger.
Sorry voor 2 posts achter elkaar.. 2 boeken tegelijk is wat teveel voor het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:24:
[...]

Ja, het is IE11 die het niet wil tonen. Zoals al gezegd download ik het prima in de console, dus die bug heb ik in ieder geval niet. Het blijft vreemd. Wellicht is het een combinatie van apparatuur in deze PC, de router en modem, maar ben na een jaar nog steeds geen steek verder. Router heeft ondertussen andere firmware gekregen en ook PC heeft verscheidene besturingssystemen gehad (win 7, 8, fedora, ubuntu) en het probleem blijft. dus het is in ieder geval iets hardwarematigs.
Heb je al gebeld met XMS?
Is echt je Genexis ;)

Misschien leest Denan hier nog mee, die heeft zich er bij mij toen ook mee bemoeid ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:26

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Caelorum schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:24:
[...]

Ook Chocka heeft een soortgelijk probleem gehad:
[XMS] Probleem downloaden *.exe bestanden
Bleek ook de AAA-bug te zijn.
chocka schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:58:
Na bijna 7 maanden, is zojuist eindelijk de modem vervangen.

Ondanks dat de monteur vertelde dat er geen verschil tussen een OCG 118m V5 2009 en OCG 118m V6 2010, bleek de eerste vervanging een V5 en het probleem ook te hebben. Vervolgens heeft hij er een V6 opgezet en wij hebben opnieuw getest, en het probleem was verholpen. De testbestanden xxxx en aaaa, kwamen beide zonder problemen binnen. Lekker, dat is ook weer opgelost!

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 25-02-2014 13:09 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-10 12:47
ik vind de tv kwaliteit niet optimaal bij XMS,volgens mijn postcode kan ik hier (nijmegen) kiezen uit vodafone,kpn,tele2,xs4all en nog enkele.
zouden tv beelden bij andere beter zijn?
vind trouwens het hd aanbod slecht,tegenwoordig moet standaard toch HD zijn,of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:53:
[...]

Die overstap was hier geen probleem, sterker, ik had voor een overlap gezorgd en het was XMS die ruim 2 dagen eerder opeens de boel uitgooide,had ik die overlap niet gekozen dan had ik door XMS 2 dagen zonder signaal gezeten.
Voor UPC kan ik niet spreken maar Ziggo heeft dat nu prima in orde.
Wat meerdere providers betreft,die heb je alleen qua administratie, op Vodaphone na heeft volgens mij niemand echt eigen diensten... Ziggo en UPC hebben zelfs Europa mee die om de een of andere reden waar ik me niet in heb verdiept,meerdere providers op coax niet toestaat en zelfs Nederland terug riep.
Misschien mag het wel als Liberty Global eigenaar wordt van beide netwerken, ik ben niet zo bang voor een overname, de markt eist tegenwoordig veel meer en de consument is mondiger.
Sorry voor 2 posts achter elkaar.. 2 boeken tegelijk is wat teveel voor het forum ;)
Sorry, dan heb je de bedoeling van mijn bericht niet goed begrepen.

Ik heb het niet over een overstap naar ziggo of UPC toe.

Ik bedoel dat je binnen Ziggo of UPC netwerk gewoon geen keus hebt. Klaar, punt, uit. Een ISP-ISP migratie zal op kabel dus nooit aan de orde zijn en kan dus ook nooit goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
pejoar schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:33:
ik vind de tv kwaliteit niet optimaal bij XMS,volgens mijn postcode kan ik hier (nijmegen) kiezen uit vodafone,kpn,tele2,xs4all en nog enkele.
zouden tv beelden bij andere beter zijn?
vind trouwens het hd aanbod slecht,tegenwoordig moet standaard toch HD zijn,of niet?
Heb je het hier over analoog, over DVB-C of over iptv...? Dat maakt nogal wat uit.

KPN, Tele 2 en xs4all zijn minder. Vodafone is gelijkwaardig maar biedt geen analoog en DVB-C meer maar wel meer HD zenders in het standaard pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Is er al enig zicht op welke termijn XMS wordt omgesmurfd naar Telfort?
Excuses. Eerst startpost lezen en dan vragen stellen. :o

Ik zat gisteren op de Telfort site en zag eigenlijk wel mooie berichten als je ook mobiel bij Telfort hebt/afneemt. Je kunt dan aanspraak maken op combivoordeel wat inhoudt dat je meer belminuten krijgt, data, etc.

Als je zelf besluit om over te stappen, dan ben ik bang dat je je XMS e-mail adres kwijt bent. En dan is er zoiets als "echtgenote" die het lastig vindt (lees verandering) om iedereen weer een nieuw e-mail adres te geven. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door marigo op 25-02-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Thasaidon schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:08:
[...]
Ook Chocka heeft een soortgelijk probleem gehad:
[XMS] Probleem downloaden *.exe bestanden
Bleek ook de AAA-bug te zijn.
[...]
Zoals ik al zei, zal eerst hier eens een andere netwerkkaart instoppen, want beide testbestanden komen gewoon goed binnen. Ben benieuwd of ik wellicht een andere bug heb getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
via XMS krijg ik iptv (denk ik) analoog gebruik ik niet ,ik krijg alleen digitale zenders met XMS.
het klopt dat vodafone meer hd zenders biedt, maar welke provider geeft het beste beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Beter dan XMS wordt het voorlopig niet. Wellicht Vodafone in de toekomst. Volgens sommigen is Ziggo een tikkie beter, maar ik zie het niet.

Welk type Amino box gebruik je...?

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 25-02-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Heb je het hier over analoog, over DVB-C of over iptv...? Dat maakt nogal wat uit.

KPN, Tele 2 en xs4all zijn minder. Vodafone is gelijkwaardig maar biedt geen analoog en DVB-C meer maar wel meer HD zenders in het standaard pakket.
Vodafone "gelijkwaardig" noemen aan XMS is wel heel kort door de bocht.

In hun nieuwe propositie bieden ze alleen in "Wisper/glasoperator gebieden" streams uit een eigen bron. Waar nog weinig over bekend is, laat staan de kwaliteit, geen/wel encrypte, etc.

In gebieden waar ze nog geen eigen apparatuur hebben bieden ze precies dezelfde streams aan als Lijbrandt, KPN, XS4ALL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
eymey schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:11:
[...]

In gebieden waar ze nog geen eigen apparatuur hebben bieden ze precies dezelfde streams aan als Lijbrandt, KPN, XS4ALL , XMS, Concepts, Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Sorry, dan heb je de bedoeling van mijn bericht niet goed begrepen.

Ik heb het niet over een overstap naar ziggo of UPC toe.

Ik bedoel dat je binnen Ziggo of UPC netwerk gewoon geen keus hebt. Klaar, punt, uit. Een ISP-ISP migratie zal op kabel dus nooit aan de orde zijn en kan dus ook nooit goed gaan.
Maar ook nooit fout :p
Overigens, zelfs al zouden Ziggo en UPC het willen,dan nog zegt Europa nee tegen het openstellen van de kabel, dat zal Ziggo en UPC best uitkomen daar ben ik niet bang voor, maar ook als ze het zouden willen,het mag niet.

[ Voor 77% gewijzigd door Nick39 op 25-02-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
ik gebruik amino 140 geloof ik
die werd bij installatie aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 18:01
Ik heb weleens zitten kijken naar andere providers op glasvezel maar geen enkele provider die mij hetzelfde kan leveren als XMS.

Ik heb nu:

100/100 glas met een kale WAN poort dus modem zonder router functie ! (Genexis Core Advanced
en een ongecodeerd DVB-C signaal.

Postcodegebied is 3881 gemeente Putten

En UPC is instabiel met hun doscis systeem upload kan je niet teveel belasten dan klapt je verbinding eruit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
pejoar schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:35:
ik gebruik amino 140 geloof ik
die werd bij installatie aangesloten
Die zou gewoon goed moeten zijn. Wellicht nog eens naar de instellingen van je A140 en die van je tv kijken. 1080i schijnt bijvoorbeeld beter beeld te geven dan 1080p. Anyway, bij andere glasproviders ga je voorlopig geen beter beeld krijgen, al hopen we allemaal dat bijvoorbeeld een Vodafone het wel (nog) beter gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber: Eymey zegt het wel degelijk goed. Als je nu Vodafone klant wil worden (en daar ging het bij deze persoon om) krijg je straks vanaf 1 april in gebieden zonder eigen VF apparatuur de streams van KPN BCS. Dat zijn de KPN/XS4All streams. De Glashart Media Streams levert Vodafone dan niet meer, behalve aan klanten die dat nu nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
lamaar

[ Voor 98% gewijzigd door boswandeling op 25-02-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Barre73 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:12:
[...] Fiber: Eymey zegt het wel degelijk goed. Als je nu Vodafone klant wil worden (en daar ging het bij deze persoon om) krijg je straks vanaf 1 april in gebieden zonder eigen VF apparatuur de streams van KPN BCS. Dat zijn de KPN/XS4All streams. De Glashart Media Streams levert Vodafone dan niet meer, behalve aan klanten die dat nu nog hebben.
Hmm, dat klopt natuurlijk. Ik had het 'oude' Vodafone nog in gedachten. Dan is Vodafone op dit moment voor de meeste nieuwe klanten dus kwalitatief minder dan XMS. Die gebieden met eigen spullen zijn er (nog) niet zo veel, dus dat zou een 'lucky' moeten zijn dan.

Bottemline blijft: Overstappen van XMS naar een andere glasprovider in de hoop op betere kwaliteit tv streams is voorlopig zinloos. Het wordt hetzelfde of minder. Ik zelf vind het overigens prima hoor, maar beter is natuurlijk altijd leuk, of je het nou gebruikt of niet. Wie weet wat het nieuwe Vodafone ons nog gaat brengen als ze overal eigen spullen geplaatst hebben. Of Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:42:
Ik ben het met veel van je eens,maar hier speelt de coax verder geen rol, alleen de toegepaste techniek.
De toegepaste infrastructuur is bepalend welke techniek toegepast kan worden. In dit geval zorgt de keuze voor coax dat EuroDOCSIS 3.0 gebruikt wordt als techniek.
Simultane upload kan wel maar dan heeft men ook 8 upload kanalen nodig die gebundeld moeten worden, net als bij de download,dit kan wel,maar men gebruikt die ruimte liever ergens anders voor.
Een Internet upstream (27 Mbps) is niet gelijk aan een Internet downstream (50 Mbps). Verder kunnen de huidige door Ziggo uitgegeven kabelmodems maar 4 upstream kanalen bundelen.
Mocht eventueel het analoge netwerk verder afgebouwd worden dan komen die kanalen wel beschikbaar en dan kiest men hier mogelijk wel voor,als er voldoende animo voor is.
Internet upstreams worden volgens de EuroDOCSIS specificatie doorgegeven in het frequentiegebied van 5 MHz tot 65 MHz. Voor zover mij bekend geeft geen van de Nederlandse kabelbedrijven in dat gebied analoge signalen door.
Ziggo en UPC hangen niet zo aan dat coax, intern is het hele netwerk al glas, en dat laatste stukje naar de gebruiker thuis is ook het probleem niet,het probleem is dat de end user gedwongen over moet switchen naar het glasmodel, opgedwongen tv decoders, een tweede UTP netwerk intern aanleggen, je hebt niets meer aan je ingebouwde tuners omdat men niet het hele digitale aanbod over dvb-c meer geeft, enz enz en men is bang dat men daardoor de "oude user" wegjaagt.
Vanuit de klanten bezien worden de mogelijkheden bepaalt door de toegepaste technieken van dat "laatste stukje" coax. Voor de klanten is de glasvezel backbone van de kabelbedrijven net zo oninteressant als de glasvezel backbone van bijvoorbeeld de ADSL/VDSL aanbieders. Het belangrijkste kenmerk van de coax infrastructuur na de wijkcentrales is dat het een infrastructuur is die gedeeld wordt door meerdere aansluitingen. Een aantal metingen in Ziggo en UPC gebied laten vooralsnog zien dat het "laatste stukje" coax gedeeld wordt door 600 - 1100 kabelmodems die dus allemaal de beschikbare capaciteit van dat stukje coax moeten moeten delen. Bij Ziggo en UPC zijn daarvoor 4 Internet downstreams per coaxsegment beschikbaar (4 * 27 Mbps = 108 Mbps) en bij Ziggo 16 Internet downstreams (16 * 50 Mbps = 800 Mbps) en bij UPC 10 Internet downstreams (10 * 50 Mbps = 500 Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 07:41:

Een Internet upstream (27 Mbps) is niet gelijk aan een Internet downstream (50 Mbps). Verder kunnen de huidige door Ziggo uitgegeven kabelmodems maar 4 upstream kanalen bundelen.
Dat betekent dat bij de huidige maximale 15 mb die ik heb bij nu een upload stream, zowieso al een uploadstream van 60 Mbps en er zijn modems die ook meer kanalen kunnen bundelen, volgens ziggo zouden ook de Cisco modems software matig kunnen worden geupdated.
Ik denk echter dat 60 Mbps voor de meeste users meer dan voldoende is.
Internet upstreams worden volgens de EuroDOCSIS specificatie doorgegeven in het frequentiegebied van 5 MHz tot 65 MHz. Voor zover mij bekend geeft geen van de Nederlandse kabelbedrijven in dat gebied analoge signalen door.
Ik bedoelde meer dat als Ziggo analoog afschakelt er zeer waarschijnlijk een herstructuering plaats zal vinden en men het volledige potentieel zal ontsluiten.
Misschien dan ook eens een correcte implementatie van het 8 mhz raster.
Vanuit de klanten bezien worden de mogelijkheden bepaalt door de toegepaste technieken van dat "laatste stukje" coax. Voor de klanten is de glasvezel backbone van de kabelbedrijven net zo oninteressant als de glasvezel backbone van bijvoorbeeld de ADSL/VDSL aanbieders. Het belangrijkste kenmerk van de coax infrastructuur na de wijkcentrales is dat het een infrastructuur is die gedeeld wordt door meerdere aansluitingen. Een aantal metingen in Ziggo en UPC gebied laten vooralsnog zien dat het "laatste stukje" coax gedeeld wordt door 600 - 1100 kabelmodems die dus allemaal de beschikbare capaciteit van dat stukje coax moeten moeten delen. Bij Ziggo en UPC zijn daarvoor 4 Internet downstreams per coaxsegment beschikbaar (4 * 27 Mbps = 108 Mbps) en bij Ziggo 16 Internet downstreams (16 * 50 Mbps = 800 Mbps) en bij UPC 10 Internet downstreams (10 * 50 Mbps = 500 Mbps).
Zoals ik al aangaf is er in mijn gebied glas tot aan de straatkast aangelegd.
Het aantal users is daardoor al sterk verminderd hetgeen ook mogelijk de reden is dat ik totaal niets merk van het gebruik van mijn mede users.
Daarnaast zijn een aantal van die kabelmodems slechts bestemd voor video on demand diensten e.d. het zijn niet allemaal uploaders van 15 Mbps en downloaders van 120 Mbps.
Wees dan ook volledig en probeer niet een vertekend beeld te geven van de belasting per coax segment.
Je bedoelt er bij Ziggo en UPC 4 upstreams per coax segment beschikbaar zijn van 27 Mbps ?
Ik had je overigens al verwacht met je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Is de schotel misschien een alternatief voor TV?
Internet en tel. via XMS en dan TV via de schotel,iemand ervaring daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:08:
Dat betekent dat bij de huidige maximale 15 mb die ik heb bij nu een upload stream, zowieso al een uploadstream van 60 Mbps en er zijn modems die ook meer kanalen kunnen bundelen, volgens ziggo zouden ook de Cisco modems software matig kunnen worden geupdated.
Ik denk echter dat 60 Mbps voor de meeste users meer dan voldoende is.
Zo werkt het niet. De CMTS definieert in het coaxsegment een aantal upstreams die gebruikt mogen worden en regiseert vervolgens welk kabelmodem er mag zenden om te voorkomen dat alle kabelmodems in het coaxsegment tegelijkertijd gaan zenden waardoor er voor de CMTS aan de ontvangst kant geen kaas meer van te maken is. Daarbij zorgt de CMTS ervoor dat jouw modem gemiddeld gezien niet meer dan 15 Mbps mag verzenden.

Ook moet de CMTS daarbij natuurlijk rekening houden met de overboeking van de coaxsegmenten waardoor de upstream snelheid lager uit zal vallen op de momenten dat meerdere klanten in het coaxsegment gelijktijdig van hun maximale abonnementssnelheid gebruik zouden gaan willen maken. UPC heeft bijvoorbeeld nog recent na de introductie van de 200 Mbps downloadsnelheid de upstream abonnementssnelheid verhouding van 10% gehalveerd naar 5%. Kennelijk was de gelijktijdige belasting van de beschikbare capaciteit in de coaxsegmenten toch groter dan verwacht.
Ik bedoelde meer dat als Ziggo analoog afschakelt er zeer waarschijnlijk een herstructuering plaats zal vinden en men het volledige potentieel zal ontsluiten.
Misschien dan ook eens een correcte implementatie van het 8 mhz raster.
Dit begrijp ik niet. Al schakelt Ziggo alle analoge RTV diensten af, dan zal dat niets veranderen aan de huidige vastgestelde EuroDOCSIS 3.0 specificatie. De upstream kanalen worden volgens die specificatie dan nog steeds doorgegeven in het 5 MHz tot 65 MHz gebied. Dat is immers de huidige geldende specificatie voor alle EuroDOCSIS 3.0 apparatuur.
Zoals ik al aangaf is er in mijn gebied glas tot aan de straatkast aangelegd.
Het aantal users is daardoor al sterk verminderd hetgeen ook mogelijk de reden is dat ik totaal niets merk van het gebruik van mijn mede users.
Uiteraard prettig voor jou, maar gezien het rapport van TNO eerder een uitzondering dan de standaard bij Ziggo en UPC. Als dat namelijk wel de standaard situatie bij Ziggo en UPC was, dan zou ik dat ook moeten hebben waargenomen met mijn steekproeven. Als je trouwens (via via) de beschikking kan hebben over een DVB-C PC-TV kaart dan heb ik eventueel wat instructies voor je hoe je capture bestanden van de downstreams kan maken zodat ik ook kan aantonen dat Ziggo in sommige gebieden al bezig is met het doortrekken van de glasvezel richting de klant.
Daarnaast zijn een aantal van die kabelmodems slechts bestemd voor video on demand diensten e.d. het zijn niet allemaal uploaders van 15 Mbps en downloaders van 120 Mbps.
Klopt, maar als ze gebruikt worden delen ze ook mee in de beschikbare capaciteit in het coaxsegment.

Voor de volledigheid: er zijn ook nog diverse EuroDOCSIS 2.0 modems in gebruik die maar één downstream en één upstream kunnen configureren. Die EuroDOCSIS 2.0 modems maken gebruik van dezelfde set door de CMTS gedefinieerde up- en downstream kanalen als de EuroDOCSIS 3.0 modems. Nadeel van deze EuroDOCSIS 2.0 modems is dat ze niet zo flexibel zijn bij de toewijzing van te gebruiken kanalen als de EuorDOCSIS 3.0 modems.
Wees dan ook volledig en probeer niet een vertekend beeld te geven van de belasting per coax segment.
Hoezo probeer ik een een vertekend beeld te geven? Ik licht gewoon toe hoe EuroDOCSIS functioneert en wat ik op basis van metingen heb waargenomen wat in overeenstemming is met het rapport van TNO dat in opdracht van NLkabel is gemaakt.
Je bedoelt er bij Ziggo en UPC 4 upstreams per coax segment beschikbaar zijn van 27 Mbps ?
Ja, de MAC Domain Descriptor bevat de definitie voor 4 actieve upstream kanalen bij de steekproeven genomen in Ziggo en UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien wil het doortrekken van glas tot in de straatkast van @Nick39 nog steeds niet zeggen dat dan ook ineens ieder huis op die straatkast z'n coax krijgt aangesloten op een eigen vezel en ook niet dat de local loop dan beperkt blijft tot het aantal huizen op die straatkast. Het zou kunnen, maar zonder concrete informatie hierover of metingen kan je het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 11:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

pejoar schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:37:
Ik heb er een schotel bij, maar dan heb je ook een abonnement nodig of card sharing (wat illegaal is O-) ).
De kwaliteit is vergelijkbaar met dvd en je kan opnemen met o.a. dreambox-achtige receivers.
Je moet de schotel wel kwijt kunnen en redelijk vrij zicht hebben in bepaalde richtingen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Kwaliteit van de HD zenders via satelliet is beter dan DVD. Bitrate is zo'n 12 tot max. 16 Mbit/'s bij BBC en de Duitse publieke zenders. Schotel is zeker een goed alternatief voor tv via kabel of glasvezel als je ook veel buitenlandse zenders wilt zien.

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik mis op dit moment een aantal zenders op IPTV waaronder TLC (kanaal 71) en Discovery (61). Meer mensen hier last van?

Never mind. Software opnieuw inladen doet wonderen. :+
TLC is nu wel in HD; dat was geloof ik niet zo.

[ Voor 35% gewijzigd door marigo op 27-02-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:11
KPN heeft onlangs TLC toegevoegd als HD zender (standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
De beeldkwaliteit via de schotel ligt lager dan wat jij op jouw locatie krijgt. Kijk eerst maar eens naar de instellingen van je box, waarschijnlijk staat hij nog op SD.

IPTV update:
- TLC HD is aan het aanbod toegevoegd
- Er staat een nieuwe nachtclub online
- De telegraaf app is volledig vernieuwd

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 28-02-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
hij staat op HD Denan,maar ik verwachtte van glasvezel meer dan van coax.ik dacht dat tientallen zenders in hd zouden komen maar helaas
wat aanbod betreft,tlc hd is toegevoegd schrijf je,waarom niet ARD en ZDF (ivm voetbal) of BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat verschilt per aanbieder. Standaard een stuk of 12 (of 15?) HD zenders. Bij Vodafone bijvoorbeeld 24 zenders standaard, maar dat wist je al. Bij anderen komt de rest in een extra pakket van enkele euro's per maand (5 of 7,50 denk ik).

Tientallen is wat overdreven lijkt me. Alleen UPC biedt er 35 en dat is dan in het duurste pakket. En bij Ziggo in het duurste pakket zit je nog maar op 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
sport1 is deze maand gratis las ik,even XMS gevraagd of ze dit ook gratis kunnen doorgeven.
Nee was het antwoord !
Wat HD betreft,dit is toch de standaard in 2014 ,dus waarom zo weinig.Dadelijk komt ultra TV er aan ,wat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 11:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk maar naar de Telfort reclames, dat is wat je mag verwachten :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
K** ******* **** ten 2de maal van het weekend dat internet om niets 5 minuten weg valt, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pejoar schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:50:
sport1 is deze maand gratis las ik,even XMS gevraagd of ze dit ook gratis kunnen doorgeven.
Nee was het antwoord !
Wat HD betreft,dit is toch de standaard in 2014 ,dus waarom zo weinig.Dadelijk komt ultra TV er aan ,wat dan ?
Ik snap nog steeds het probleem niet. Je krijgt alle standaard zenders in HD. Wat voor standaard heb je nog meer nodig dan?

En ultra HD op televisiezenders gaat nog jaren duren hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Barre73 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:01:
[...] En ultra HD op televisiezenders gaat nog jaren duren hoor...
Waarom...?

De techniek is er, dus waarom wachten...?

Natuurlijk gaat dat niet van vandaag op morgen, maar HD is ook met kleine stapjes begonnen. Netflix en YouTube zijn al voorzichtig begonnen met UHD uitzendingen. De Olympische Spelen van 2016 in Brazilië zullen toch wel in UHD te zien zijn...? En wellicht de finale van het WK voetbal dit jaar ook al wel...

http://www.totaaltv.nl/ni...finitief-in-ultra-hd.html

Ik verwacht dat over een jaar of vijf SD helemaal weg is, dan is HD de standaard en zijn er speciale pakketten voor UHD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het WK voetbal verwacht ik ook niet veel hoor. Ja, je kan het opnemen en doorzenden in UHD. Maar de leverstraten van de verschillende zenders moeten het ook aan kunnen. En je leest regelmatig dat een bepaalde partij pas net haar straat heeft vervangen voor HD. En om dat weer te vervangen naar UHD binnen 2 jaar... ik denk het niet helaas.

Maar Netflix en Youtube is prima. Dat gaat gewoon via het Internet dus een beetje glasvezelverbinding kan dat prima aan. Geen afhankelijkheid van de zenders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
pejoar schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:06:
hij staat op HD Denan,maar ik verwachtte van glasvezel meer dan van coax.ik dacht dat tientallen zenders in hd zouden komen maar helaas
wat aanbod betreft,tlc hd is toegevoegd schrijf je,waarom niet ARD en ZDF (ivm voetbal) of BBC.
Zoveel bronmateriaal is er nog niet beschikbaar in HD. En ja.. op de sat zit veel hd, maar voornamelijk buitenlands spul waarvoor binnen nederland geen rechten te krijgen zijn.

En ARD/ZDF: De serviceproviders regelen de contentrechten, Zodra ze die hebben komt het op het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
chocka schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:17:
K** ******* **** ten 2de maal van het weekend dat internet om niets 5 minuten weg valt, irritant.
Ja ik merkte dat ook op, ik dacht dat mijn webserver aan het bokken was :) maar kreeg even later een mailtje van een pingmonitor dat de verbinding er +/- 5 minuten uitlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[oud nieuws] :P

[ Voor 104% gewijzigd door arjants op 01-03-2014 22:04 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-10 17:25
Vandaag problemen met internet. Sommige site's komen snel binnen, anderen helemaal niet. Speedtest die ik ooit van XMS heb gekregen ( http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html ) is de download perfect, echter de upload kan niet gemeten worden.

Vreemd!

Edit: dit berichtje heb ik 3 keer geprobeerd om te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Barre zegt Ik snap nog steeds het probleem niet. Je krijgt alle standaard zenders in HD. Wat voor standaard heb je nog meer nodig dan?

belgische,duitse en bbc tv zou ik graag in hd willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
pejoar schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:07:
Barre zegt Ik snap nog steeds het probleem niet. Je krijgt alle standaard zenders in HD. Wat voor standaard heb je nog meer nodig dan?

belgische,duitse en bbc tv zou ik graag in hd willen hebben
Rechten.. rechten.. rechten.. Simpeler dan dat kan ik het niet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder dat ik zelf behoefte heb aan HD (kijk zelden tv en zie het verschil nauwelijks) ben ik wel geïnteresseerd in de achtergrond van de rechten ;)

Is dat een kwestie van 'te duur' (wat wat mij betreft een prima argument is) of een kwestie van 'niet willen' bij de aanbieder? Ik heb de indruk dat een aantal HD kanalen exclusief door een of twee partijen worden doorgegeven.
In principe kan dat ook, een aanbieder heeft contractsvrijheid en kan weigeren om aan een deal mee te werken (mijn buurman kan mij ook niet verplichten om mijn auto aan hem te verkopen, al biedt hij 10 keer de nieuwprijs). Maar wanneer daarmee (semi-)monopolies ontstaan wordt dat misschien een ander verhaal (mag een Volkswagen dealer weigeren mij een auto te verkopen wanneer ik de gevraagde prijs wil betalen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:35:
Zonder dat ik zelf behoefte heb aan HD (kijk zelden tv en zie het verschil nauwelijks) ben ik wel geïnteresseerd in de achtergrond van de rechten ;)

Is dat een kwestie van 'te duur' (wat wat mij betreft een prima argument is) of een kwestie van 'niet willen' bij de aanbieder? Ik heb de indruk dat een aantal HD kanalen exclusief door een of twee partijen worden doorgegeven.
In principe kan dat ook, een aanbieder heeft contractsvrijheid en kan weigeren om aan een deal mee te werken (mijn buurman kan mij ook niet verplichten om mijn auto aan hem te verkopen, al biedt hij 10 keer de nieuwprijs). Maar wanneer daarmee (semi-)monopolies ontstaan wordt dat misschien een ander verhaal (mag een Volkswagen dealer weigeren mij een auto te verkopen wanneer ik de gevraagde prijs wil betalen?).
Lees: Geld, geld en nog eens geld. <klok/klepel>Ik heb ergens gelezen dat de ARD en ZDF achterlijk veel geld vroegen voor doorgifte van HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:35:
[...]

[...]

Hoezo probeer ik een een vertekend beeld te geven? Ik licht gewoon toe hoe EuroDOCSIS functioneert en wat ik op basis van metingen heb waargenomen wat in overeenstemming is met het rapport van TNO dat in opdracht van NLkabel is gemaakt.
Verkeerd beeld in de vorm van dat het aantal actieve modems niet betekent dat dat ook downloaders zijn, waarmee je je kabel deelt, een cisco of ander interactief apparaat registreert zichzelf ook als modem maar is dus geen echte gebruiker waarmee je je down/upload echt deelt, als ik met 150 Mbits download gebruik ik net zoveel data als ruim 10 interactieve apparaten die HD zitten te kijken en ruim 20 op SD beeld.
Het aantal aangesloten modems in een segment zegt niets over het daadwerkelijke dataverbruik waarmee je dat zou delen.
[...]

Ja, de MAC Domain Descriptor bevat de definitie voor 4 actieve upstream kanalen bij de steekproeven genomen in Ziggo en UPC gebied.
Je zei 2x download in je stuk ;) vandaar dat ik zei dat je 4x upload bedoelde.
Jawel.. maar ik moet eerlijk zeggen dat de laatste tijd het plezier behoorlijk vergald wordt.
CD zet meer kanalen in als zogenaamde "deel kanalen" en Ned. 1, 2 en 3 zijn ook niet gratis meer.
Ook worden er steeds meer, en veel regelmatiger, frequenties gewisseld, satellieten gewisseld, HD streams terug gezet naar SD streams ( O.A. Penthouse, HD halen ze er af en SD keert terug) en hanteer je de fastscan lijsten dan worden er regelmatig FTA zenders overgeslagen.
Momenteel moet je als je echt de beetje populaire spots wil ontvangen al minimaal 3 koppen in je schotel hangen omdat de zenders over 3 satellietposities zijn verdeeld bij Astra, wil je de eEutelsat op 10 en 16 graden er bij hebben dan ontkom je bijna niet meer aan een draaibaar systeem.
Door nieuwe normen moet je ook al gaan knoeien met je multytenne of Triplesat systeem als je in het Noorden of Oosten van Nederland zit.
Ik spendeer de laatste tijd teveel tijd aan het weer inscannen van de zenderlijsten en weer het dak op om er maar weer een schotel of kop bij te zetten.
SyFy, Crime & Investigation, Eurosport HD en History HD zijn weer verplaatst.
Cartoon network deelt nu het kanaal met Penthouse,MTVLiveHD er weer af.. Zapp24 en Zeppelin nu ook een deelkanaal.. Fox Sports vervangt in het weekeind deze kinderzenders die dan helemaal niet meer te zien zijn, AnimalPlanetHD is er nog steeds niet en zo maar door.. er blijven genoeg leuke dingen over maar dat "transponderhoppen" en satellietje verschuiven maakt het er niet leuker op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 17:16
boekee schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:41:
Ik heb toevallig gisteren een mail gestuurd naar Xs4all met de vraag of er plannen zijn om in een kort termijn (nu en half jaar) om daar hun diensten te gaan leveren ....

Ik ben benieuwd naar het antwoord, mocht dit antwoord negatief uitvallen, ga ik definitief XMS vaarwel zeggen. Mijn M540 is aan het overlijden en mijn A110 is niet meer vooruit te branden.

Als ik deze moet gaan vervangen moet ik ze zelf betalen of met een paar euro per maand extra weer aan een jaarcontract vastzitten.

Aangezien ik dan waarschijnlijk naar Telfort gemoved wordt, raak ik ook mijn vaste IP kwijt. Ik ga het niet zover laten komen.

Als Xs4all dus geen plannen heeft in Leiden te gaan leveren ga ik overstappen naar Ziggo.

Met een VPS erbij kan ik de meeste dingen die ik nu thuis draai opvangen.

Glasvezel: er had zoveel mee gekund :)
Al iets teruggehoord van XS4All ? Ik heb ze toevallig zelf ook gebeld omdat ik over wil, in Leiden is het vooralsnog niet mogelijk.
Ik had zelfs zoiets van "desnoods start ik gewoon zelf een ISP, daar KPN verplicht is het netwerk open te houden" vond die helpdeskmedewerker wel grappig :P

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Verkeerd beeld in de vorm van dat het aantal actieve modems niet betekent dat dat ook downloaders zijn, waarmee je je kabel deelt, een cisco of ander interactief apparaat registreert zichzelf ook als modem maar is dus geen echte gebruiker waarmee je je down/upload echt deelt,
Ik stel dan ook niet dat het downloaders zijn, maar modems die meedelen in de beschikbare capaciteit voor Internet streams van het coaxsegment.
als ik met 150 Mbits download gebruik ik net zoveel data als ruim 10 interactieve apparaten die HD zitten te kijken en ruim 20 op SD beeld.
Sterker nog: die kabelmodems in de Interactieve ontvangers vormen voor het kijken van RTV content geen belasting voor de beschikbare capaciteit van de Internet streams van het coaxsegment. Een kabelmodem in een Interactieve ontvanger wordt namelijk alleen gebruikt om bestelde VOD content te besturen en dat is nauwelijks een belasting van de Internet downstreams.
Het aantal aangesloten modems in een segment zegt niets over het daadwerkelijke dataverbruik waarmee je dat zou delen.
Klopt. Op basis van de fabrikant van de kabelmodems is echter redelijk af te leiden om wat voor een type kabelmodem het gaat. Als we dan ongeveer de helft wegstrepen als zijnde kabelmodems in Interactieve onvangers, dan laten die metingen in ieder geval zien dat het aantal "echte" kabelmodems per coaxsegment redelijk in overeenstemming is met hetgeen wat TNO gerapporteerd heeft na haar onderzoek. Ondanks de overboeking in de coaxsegementen leert de praktijk dus dat het werkelijke gelijktijdige gebruik van Internet klanten gelukkig meestal lager is dan de beschikbare capaciteit in de coaxsegmenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
terror538 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Al iets teruggehoord van XS4All ? Ik heb ze toevallig zelf ook gebeld omdat ik over wil, in Leiden is het vooralsnog niet mogelijk.
Ik had zelfs zoiets van "desnoods start ik gewoon zelf een ISP, daar KPN verplicht is het netwerk open te houden" vond die helpdeskmedewerker wel grappig :P
Ging natuurlijk helemaal niet goed (iets met karma)

Had eerst een mail gestuurd, en situatie uitgelegd, dat ik nu glas van XMS heb en dat het op den duur telfort gaat worden, en dat mijn vaste IP dan komt te vervallen. Ik had aangegeven dat een postcode check negatief uitviel, maar omdat ik al glas op mijn locatie was vroeg ik of ze op korte termijn gaan leveren of wat er voor nodig is te gaan leveren.

Ik kreeg daarop de volgende mail:
Geachte heer Boekee,

Hartelijk dank voor uw bericht.

In uw mail vraagt u of XS4ALL ook glasvezel kan leveren in uw gebied. Het is begrijpelijk dat u hier graag meer informatie over wenst.

XS4ALL kan alleen een glasverbinding leveren als het glasnetwerk door Reggefiber wordt aangelegd. U kunt dit via www.eindelijkglasvezel.nl in de gaten houden. Wanneer 30 % van uw gemeente een voorinschrijving plaatst legt Reggefiber het glasnetwerk aan. Dit gebeurd ook in gebieden waar reeds glasvezel ligt.

Erop vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
Waarna ik netjes een mail terug stuur waar ik aangeef dat ik er al een glasvezel netwerk ligt waar ik gebruik van maak (XMS)
(iets met niet lezen en een standaardmail terug sturen)

Krijg ik terug
Geachte heer Boekee,

In uw mail geeft u aan dat het glasnetwerk door Reggefiber is aangelegd. Dit heb ik niet uit uw mailbericht kunnen halen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw adresgegevens door te geven. Zo kan ik voor u nagaan of Glasvezel van XS4ALL leverbaar is op uw adres.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
En uiteindelijk de mail
Geachte heer Boekee,

Ik begrijp dat u graag gebruik wilt maken van Glasvezel van XS4ALL. Wij vinden het fijn dat u hierin geïnteresseerd bent. Op dit moment kunnen wij inderdaad niet op het betreffende adres leveren.

Ik heb u naar aanleiding van uw e-mail toegevoegd aan onze voorinschrijvingslijst. Dit houdt in dat u nog geen abonnement hebt uitgekozen, maar slechts kenbaar hebt gemaakt geïnteresseerd te zijn.

Voor XS4ALL is het ook niet mogelijk een abonnement aan te vragen voordat de dienst leverbaar is. Indien Glas van XS4ALL op uw adres beschikbaar komt neemt XS4ALL contact met u op om te bespreken of u een abonnement bij XS4ALL wilt afnemen en zo ja, hoe deze eruit mag zien.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
Te treurig voor woorden dat er een glasvezelnetwerk ligt, maar providers gewoon niet willen leveren. Natuurlijk mag elke ISP zelf bepalen of ze gaan leveren, maar is het niet gewoon erg zonde van het glasnetwerk wat er ligt. Het zou de toekomst moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 03-03-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is KPN Glasvezel wel leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:43:
Is KPN Glasvezel wel leverbaar?
Niets anders dan XMS / Telefort helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan denk ik dat ik wel weet wat de oorzaak is.Ik heb een paar van die PoP's gezien uit dat Portaal netwerk. Die zitten echt propvol. Er is momenteel gewoon geen ruimte voor de apparatuur van een tweede operator (KPN Wholesale Dslams dus) en dat heb je toch echt nodig om andere providers te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:48:
Dan denk ik dat ik wel weet wat de oorzaak is.Ik heb een paar van die PoP's gezien uit dat Portaal netwerk. Die zitten echt propvol. Er is momenteel gewoon geen ruimte voor de apparatuur van een tweede operator (KPN Wholesale Dslams dus) en dat heb je toch echt nodig om andere providers te kunnen krijgen.
Niet als aanval bedoeld maar er is gekozen voor een open netwerk,terwijl in praktijk dit gewoon niet kan omdat de pops te klein zijn, hier werd al vanaf het begin gezegd dat andere operators konden toetreden, wetende dat dit in praktijk door de volle pops nooit zou kunnen.
De pop was een prefab geval en staat in de tuin van iemand anders, die pop kan dus niet groter, kan op zijn hoogst vergroot worden door bij plaatsing van een nieuwe pop, wat de huurders dus niet willen want die moeten dan een stuk van hun bijzonder fraaie tuin inleveren.
Er kan op zijn hoogst een etage bovenop worden gezet wat het natuurlijk niet gaat worden en dat wist men al bij de aanleg.
De pop is ook zo vol omdat iedere aansluiting fisiek aanwezig is, een op een met het aantal huizen terwijl nog geen 5 % van al die aansluitingen daadwerkelijk wordt gebruikt.
Daar ga je met je open netwerk, bij de aanleg was die al gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:48:
Tijd dus om die ouwe PoP te slopen en er een moderne nieuwe PoP neer te zetten... :z

Afbeeldingslocatie: http://www.soestopglasvezel.nl/sites/default/files/images/IMAG0132.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:16:
[...]

Niet als aanval bedoeld maar er is gekozen voor een open netwerk,terwijl in praktijk dit gewoon niet kan omdat de pops te klein zijn, hier werd al vanaf het begin gezegd dat andere operators konden toetreden, wetende dat dit in praktijk door de volle pops nooit zou kunnen.
De pop was een prefab geval en staat in de tuin van iemand anders, die pop kan dus niet groter, kan op zijn hoogst vergroot worden door bij plaatsing van een nieuwe pop, wat de huurders dus niet willen want die moeten dan een stuk van hun bijzonder fraaie tuin inleveren.
Er kan op zijn hoogst een etage bovenop worden gezet wat het natuurlijk niet gaat worden en dat wist men al bij de aanleg.
De pop is ook zo vol omdat iedere aansluiting fisiek aanwezig is, een op een met het aantal huizen terwijl nog geen 5 % van al die aansluitingen daadwerkelijk wordt gebruikt.
Daar ga je met je open netwerk, bij de aanleg was die al gesloten.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar je zegt het volgens mij verkeerd. Bij elke PoP is elke aansluiting fysiek aanwezig tot in de ODF lade. Maar bij deze PoP's zijn al die woningen vanuit de ODF kasten ook al gepatcht op de actieve apparatuur. Daardoor heb je dus veel ruimte nodig voor de actieve apparatuur. In een normale PoP (zoals op die vrachtwagen) waar in beginsel misschien een keer 800 actieve klanten op zitten plaatst KPN 2 Dslams. Ieder voor 512 actieve klanten. Dat neemt 0,75 tot 1 kast in beslag. Heb je nog drie kasten over..,.
Inderdaad misschien een goed idee om dat terug te draaien, alleen de actieve klanten gepatcht te houden en dan ruimte te creeren door routers weg te halen. Dan kan KPN op die plek Dslams plaatsen en op die manier klanten bedienen.

Pagina: 1 ... 48 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.