(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Bij @Nick39 hebben ze idd een kleine PoP huisje

Maar in Leiden zuidwest, letterlijk een straat verderop (van mijn woning) staat deze PoP

https://maps.google.nl/ma...Anrooystraat,+Leiden&z=20

Of wat zal ik zeggen, KPN centrale ? hier zit in ieder geval de PoP in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Er is vanavond voor genodigden een bijeenkomst georganiseerd om uiteen te zetten hoe men XMS klanten wil migreren naar Telfort.

Ik ga er niet in de diepte op in maar wil wel een opsomming geven van de veranderingen.

- Iedereen die een Amino 110 heeft krijgt een nieuwe STB opgestuurd. Dit loopt al.
- Gratis nieuwgroepen gaat weg. Telfort bied geen nieuwsgroep dienst aan. Bestaande aanbieder gaat betalende klant zelf benaderen met een aanbod.
- Onbeperkt bellen constructies in abonnementen of het gratis onderling bellen gaat weg, maar kan je wel weer afkopen voor 15 Euro p/m. En dan kan je meteen ook naar vast en mobiel gratis bellen.
- Voor 10 Euro meer kan je ook naar 39 landen gratis bellen.
- STBs (Amino´s in het geval van XMS) worden in bruikleen verstrekt bij Telfort. Bij bestaande klanten zullen onder de Telfort vlag de e.v.t. defect geraakte Amino´s dus worden vervangen. Wel vragen ze 4,50 per maand voor iedere extra STB die je wil gebruiken, maar ze kunnen niet zien hoeveel Amino´s een klant al heeft :) Ook het grijze marktplaats gebied blijft dus bestaan.
- Wel leuk is dat als je Amino is verhuist naar Telfort je met een 130 of 140 in the cloud kan gaan opnemen en afspelen. De retentie is 1 jaar voor de opname.
- Telfort levert standaard 50Mb op glasvezel en bieden de mensen aan om te downgraden om de toeslag van 7,50 p/m te besparen als ze nu 100/100 hebben.
- Voor sommige bestaande 100/100 klanten van XMS komt een aangepast aanbod.
- Telfort heeft geen internet only of TV only abonnement.
- Bestaande TV only of TV & Tel abonnementen zullen echter wel worden overgenomen omdat het er best nog veel zijn.
- De internet only klanten moeten voor 5 euro p/m de telefoon er bij nemen in de migratie...
- Vaste IPs heeft Telfort niet.
- Bij de migratie van Telfort krijg je dus een ander IP. Maar, als je die hebt en zo lang je router niet (te lang) offline gaat (of de DHCP server, stroomstoring ect ect...) hou je het zelfde adress.
- De gratis webruimte zal verdwijnen per 1 jan 2015
- De xmsnet mail adressen komen te vervallen en men krijgt een Telfort adress (maar dat kan zomaar weer worden veranderd...).
- Mail adressen met vathorst.net / glazenkamp e.d. zullen wel zondermeer behouden worden.
- De meeste klanten zullen iets goedkoper uit zijn bij Telfort.

Ze zijn aan de achterkant erg bezig geweest om de kwaliteit van de helpdesk te verhogen omdat deze op een gegeven moment niet meer voldeed. De verhuizing van interNLnet naar ITNS is ook niet zonder slag of stoot gegaan. En tijdens de migratie zullen er vast weer golven in het bad worden gemaakt ;) En de klant krijgt vanzelfsprekend een andere online omgeving waar we aan de knoppen kunnen draaien.

- Ze gaan eerst klanten met een TV abonnement migreren.
- Dan gaant ze klanten met TV & telefonie migreren.
- En als laatste de groep die 3 diensten afneemt.
Heeft allemaal te maken met het verhuizen naar een andere Leverstraat en billing system. De migratie moet in 2015 zijn afgerond.

Vast nog wel wat vergeten, maar dat hoor je later dan weer wel.

Alaaf
Staat daar nu een /3 in de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er was ooit iemand die zei dat er 'bijna niets' zou veranderen :o
Ik ben wel benieuwd naar het news aanbod, dat zal dan niet om 512Kb/s gaan hoop ik ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:47

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dank je wel Trankilo.
dit was voor mij de druppel.
zojuist migratie in gang gezet naar xs4all voor internet en telefonie. Tv terug naar Ziggo.

Wel gaaf, ik krijg mijn oude inlognaam bij xs4all weer terug :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
WAT ! Als ze mijn 100/100 afpakken of er meer voor willen hebben, dan ben ik pleite bij die telfort toko.
Ik wil meer ! niet minder potverdorie :P:D

Even gechecked op de site, maar blijkbaar ben ik met 100/100 niet duurder uit als nu. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Marsjee op 04-03-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:23:
- Telfort levert standaard 50Mb op glasvezel en bieden de mensen aan om te downgraden om de toeslag van 7,50 p/m te besparen als ze nu 100/100 hebben.
Mooi overzicht!
Het zou overigens wel erg zuur zijn als bestaande XMS klanten ineens méér moeten betalen voor 100/100 en dus ineens duurder uit zijn bij Telfort, voor hetzelfde product/dienst als ze al hadden bij XMS.
Wat is het criteria om een aangepast aanbod te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich vind ik het overzicht er nieteens heel slecht uit zien, behalve dan misschien voor klanten in specifieke situaties (internet only bv. ?).

Het is wel zuur voor de mensen die van de gratis nieuwsgroepen gebruik maken maar goed, er zijn uberhaupt nog maar 2 partijen die dat in een abonnement hebben zitten (Tweak en XS4ALL).

Ik weet niet of de migratie van XMS naar Telfort met zo veel meer 'gedonder' zal gaan als van InterNL naar ITNS. Dat was voor zo ver ik de ontwikkelingen heb gevolgd een heel ander netwerk, etc.

In principe blijft technisch nu nagenoeg alles gelijk. De meeste wijzigingen zijn administratief / pakket-inhoudelijk.

Heck, toen ik onlangs van Lijbrandt naar Vodafone migreerde (ITNS naar ITNS) behield ik hetzelfde IP.

Maar ehm... dat puntje van opnemen in de cloud vind ik dan wél weer interessant. Wist de spreker op die informatiebijeenkomst dat zeker? Ik heb verder nog nergens gezien/gelezen dat ITNS nu cloud opnames zou ondersteunen voor het GHM product met de amino's. Volgens mij kan alleen het Interactieve TV platform van KPN (wat Telfort over ADSL gebruikt) dat?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
LeGato23 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:24:
[...]

Wat is het criterium om een aangepast aanbod te krijgen?
Wellicht als je nog een oud abbo met oude prijzen uit de Portaal tijd hebt zoals ik...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
[...]

- De xmsnet mail adressen komen te vervallen en men krijgt een Telfort adres...
Dat gaan een hoop (oudere) mensen niet leuk vinden... 'Als we dan toch een nieuw mail adres moeten dan maar gelijk een Ziggo adres...'
(maar dat kan zomaar weer worden veranderd...).
Lijkt me toch een punt om serieus te heroverwegen. Het laten vervallen van het XMS mail adres neemt voor veel mensen echt een drempel weg om over te stappen naar de concurrent.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn Versatel en Tele2 adressen werken ook nog steeds en dat voor budget providers :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Ik ben hem vergeten, maar ik denk dat zelfs mijn oude Zonnet mail adres het nog wel doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Fiber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:15:
[...]

Het laten vervallen van het XMS mail adres neemt voor veel mensen echt een drempel weg om over te stappen naar de concurrent.
Ik ben hier ook niet blij mee. Ik zou graag het @xmsnet mail adres behouden. Als je nagaat hoeveel instanties er omgekat moeten worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 20:42
Blijkbaar is het technisch wel mogelijk, aangezien ze bij ons de @fo.nl adressen (die iedereen die meedeed bij de vraagbundeling heeft gekregen) wel gewoon over kunnen gaan nemen.

Ik denk dat dit pure luiheid is. Ben het verder met Fiber eens; het wegvallen van het adres geeft mensen motief om over te stappen naar een ander.

Het is bijna alsof ze die klanten gewoon niet willen hebben :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Niet zo zeer een motief, maar het neemt wel een drempel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Fiber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:31:
Niet zo zeer een motief, maar het neemt wel een drempel weg.
Nou, ik kan me anders ook goed voorstellen dat dit voor sommigen net dat laatste duwtje kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fiber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:25:
Ik ben hem vergeten, maar ik denk dat zelfs mijn oude Zonnet mail adres het nog wel doet...
Oh ja, die heb ik ook nog uit de inbel tijd :D
Eens zien hoe dicht ze bij de nieuwe Vodafone pakketten komen met de prijs, verschil is dan wel of geen coax erbij waar Vodafone meer HD kanalen en de betere tabletondersteuning tegenover zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 16:28

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik kan je vertellen dat die het nog gewoon doet, ik gebruik hem namelijk nog steeds ;)

Maar even over het Telfort verhaal...
er word gesteld dat iedereen met een 110 een vervangende amino krijgt.
Nu heb ik er 2 en ben ik een abonnee die deze heeft moeten kopen!
Zou ik dan ook 2 vervangende amino's krijgen?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 16:10

Midas.e

Is handig met dinges

Wat gebeurt er met de portaal gebieden vraag ik me dan af, ik kan geen andere ISP aanvragen dan XMS op mn fiber verbinding.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

In het ergste geval, je kan alleen maar kiezen uit Telfort. Oftewel alles blijft zoals het is met een ander naampje.
Het is natuurlijk voor jullie Portaal bewoners te hopen dat die markt eindelijk eens vrij komt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

PeaceNlove

Deugleuter

marigo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Ik ben hier ook niet blij mee. Ik zou graag het @xmsnet mail adres behouden. Als je nagaat hoeveel instanties er omgekat moeten worden. :(
Regel gewoon een domeinnaam en laat daar je mail over lopen. Kost tegenwoordig nauwelijks geld. Dan heb je zelf de controle en ben je niet meer afhankelijk van een provider. Ander alternatief zou webmail zoals gmail kunnen zijn, maar kan me goed voorstellen dat je niet je mails aan de NSA prijs wilt geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
PeaceNlove schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:25:
[...]

Regel gewoon een domeinnaam en laat daar je mail over lopen. Kost tegenwoordig nauwelijks geld. Dan heb je zelf de controle en ben je niet meer afhankelijk van een provider. Ander alternatief zou webmail zoals gmail kunnen zijn, maar kan me goed voorstellen dat je niet je mails aan de NSA prijs wilt geven ;)
Heb ik eigenlijk ook, maar pas het niet altijd consistent toe vanwege mijn tweak, eugh pruts, gehalte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:13:
[...]

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar je zegt het volgens mij verkeerd. Bij elke PoP is elke aansluiting fysiek aanwezig tot in de ODF lade. Maar bij deze PoP's zijn al die woningen vanuit de ODF kasten ook al gepatcht op de actieve apparatuur. Daardoor heb je dus veel ruimte nodig voor de actieve apparatuur. In een normale PoP (zoals op die vrachtwagen) waar in beginsel misschien een keer 800 actieve klanten op zitten plaatst KPN 2 Dslams. Ieder voor 512 actieve klanten. Dat neemt 0,75 tot 1 kast in beslag. Heb je nog drie kasten over..,.
Inderdaad misschien een goed idee om dat terug te draaien, alleen de actieve klanten gepatcht te houden en dan ruimte te creeren door routers weg te halen. Dan kan KPN op die plek Dslams plaatsen en op die manier klanten bedienen.
Ik had het dus even over onze portaal pop, die is dus voor elke woning gepatcht en daarom dus helemaal vol maar wordt effectief maar voor een handvol aansluitingen gebruikt.
Bij deze vorm van aanleg wist men al van te voren dat hier nooit andere Dslams in geplaatst kunnen worden.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vih6cg.jpg
Dit is de actuele pop, geplaatst op 23 juli 2006 en men wist toen al dat alle aansluitingen hier 1 op 1 in gepatcht zouden worden en er dus nooit apparatuur van een tweede bij geplaatst kon worden.
Dit ding is aanzienlijk kleiner dan de pop op de vrachtauto van Fiber.
.
.
.
JanR1969 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 07:47:
Het gaat er niet om of Volop Bellen naar vast en mobiel voor € 10,00 een goede zaak is. Er zal zeker behoefte aan bestaan en prima als mensen dat geld ervoor over hebben. Het gaat erom dat gratis onderling bellen afgeschaft wordt en dat voor velen juist een reden is geweest om een abonnement bij Ziggo te nemen. Ik heb zelfs familieleden overgehaald om over te stappen naar Ziggo omdat we dan gratis konden bellen.
[....]
Heb geen ervaring met XMS, maar in mijn woonplaats kunnen we kiezen uit veertien providers via glasvezel. Heb het ook al bij meerdere mensen gezien en vind het prima. Kan niet wachten tot het augustus is en ik ook over ben!
Zoals je hebt kunnen lezen ( trankilo in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17" ) zal het gratis onderling bellen voor XMS klanten dus ook wegvallen en zijn de genoemde kosten om het af te kopen ook een stuk duurder ( 15,- tegenover 9,95 ) dus ik hoop dat je het nog ongedaan kan maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2014 16:41 . Reden: Antwoord bijgevoegd voor JanR1969. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 20-09 15:08
Ik blijf het maar vaag vinden met de netwerken en hoe het nou precies zit met de overstapmogelijkheden naar b.v. XS4ALL bij mensen uit een (oud) portaal netwerk.

Kijk ik hier: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/ dan staat er dat ik XS4ALL + Telfort kan kiezen (glasvezel). Mooi zou je denken.
Kijk ik hier: http://www.eindelijkglasvezel.nl/ dan krijg ik eerst de mededeling van "Mooi, jouw woning beschikt over glasvezel" maar vervolgens worden er 0 resultaten weergegeven voor mogelijke aanbieders ???
En op de site van XS4ALL zeggen ze dat de hele woning geen glas heeft. (Terwijl ik nu gewoon XMS heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
eymey schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:38:
[...]
Maar ehm... dat puntje van opnemen in de cloud vind ik dan wél weer interessant. Wist de spreker op die informatiebijeenkomst dat zeker? Ik heb verder nog nergens gezien/gelezen dat ITNS nu cloud opnames zou ondersteunen voor het GHM product met de amino's. Volgens mij kan alleen het Interactieve TV platform van KPN (wat Telfort over ADSL gebruikt) dat?
Yep, het zelfde wat KPN(achtige) klanten ook al kunnen, kan straks dus ook met de Amino 130 en hoger. Dat is dus zeker nice dat ze dit aan bestaande klanten gaan aanbieden.

Daarbij zal de app aanzienlijk meer TV zenders gaan doorgeven en zal deze voor telefoons beschikbaar komen. En er waren hints dat voor de 4play producten die in de toekomst beschikbaar komen (dus vaste tel & internet + mobiele tel & internet +TV) combinaties kunnen ontstaan dat je via ook 4G TV kan gaan kijken ect ect. Dus als je een TV liefhebben bent dan zal het alleen maar leuker worden.
Thasaidon schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Maar even over het Telfort verhaal...
er word gesteld dat iedereen met een 110 een vervangende amino krijgt.
Nu heb ik er 2 en ben ik een abonnee die deze heeft moeten kopen!
Zou ik dan ook 2 vervangende amino's krijgen?
Je zal dan 1 vervangende Amino ontvangen. Als je aangeeft dat je er twee hebt zal je voor de 2e dus 4,50 p/m extra bruikleen kosten moeten gaan betalen.
Maar als je 3 diensten af neemt kan het nog meer dan 6 maanden duren voordat dit bij jou gaat spelen.
Als je echt een hele oude klant bent en nog niet specifiek voor digitale TV betaald zal je in principe GEEN Amino ontvangen.
Midas.e schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:40:
Wat gebeurt er met de portaal gebieden vraag ik me dan af, ik kan geen andere ISP aanvragen dan XMS op mn fiber verbinding.
Daar is men echt heel druk mee bezig aan de achte & voorkant van het netwerk (vervangen CPEs bij de eindgebruikers). Best een complex verhaal, en ga ik hier ook niet vertellen. Maar het is ook voor de netwerk eigenaar geen wenselijke situatie en al die netwerkjes zullen stap voor stap worden omgebouwd.

Overigens geld alles in deze en vorige post (de opsomming) voor alle klanten van KickXL, Concepts-ICT, Lijbrandt ect ect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Als je echt een hele oude klant bent en nog niet specifiek voor digitale TV betaald zal je in principe GEEN Amino ontvangen...
Dat ben ik dus...

Gaan wij dan een speciale regeling krijgen? Anders vrees ik dat ik een heel stuk duurder uit ga zijn bij Telfort dan ik nu ben bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Fiber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:19:
[...]

Dat ben ik dus...

Gaan wij dan een speciale regeling krijgen? Anders vrees ik dat ik een heel stuk duurder uit ga zijn bij Telfort dan ik nu ben bij XMS.
Ik ben bang dat je dan de de ´markt conforme prijs´ zal moeten gaan betalen. Maarja, je hebt dan wel al die tijd (jaren gok ik) flink bespaart en je voordeel ruim hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Graag reageren wij op uw verzoek van waarin u aangeeft uw abonnement te willen opzeggen. We vinden het jammer dat u voor een nieuwe provider heeft gekozen.

Einddatum
Het abonnement wordt beëindigd per 3 april 2014.

Factuur
Na 3 april 2014 ontvangt u de eindfactuur. Alle teveel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd.

U krijgt de eindafrekening altijd één maand na de opzegdatum van uw abonnement. U krijgt op deze eindfactuur de eventuele verbruikskosten gefactureerd en de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd. Bijvoorbeeld: Uw abonnement stopt per 10 maart 2014. Dit betekent dat u de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt op de factuur van april 2014.

Glasvezelmodem
We verzoeken uw het glasvezelmodem niet te verwijderen. Dit modem is van de netwerkeigenaar, Reggefiber. Als het modem beschadigd raakt, betaalt u de kosten daarvoor.
Ze vinden het jammer, bummer
Volgens mij hebben ze vreselijk hun best gedaan om me kwijt te raken als klant :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Goh... eindafrekening Altijd na één maand?
Dan denk ik dat ze eens terug naar de basisschool mogen, want bij mij liggen er tussen september en januari meerdere maanden, niet 1.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Ik ben bang dat je dan de de ´markt conforme prijs´ zal moeten gaan betalen. Maarja, je hebt dan wel al die tijd (jaren gok ik) flink bespaart en je voordeel ruim hebben gehad.
Jarenlang elke maand ruim 50 Euro Euro overmaken naar XMS is niet echt wat ik besparen noem...

Maar ik wacht het aanbod van Telfort wel af. Ik ga zeker niet significant meer betalen dan nu, dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is vanavond voor genodigden een bijeenkomst georganiseerd om uiteen te zetten hoe men XMS klanten wil migreren naar Telfort.

Ik ga er niet in de diepte op in maar wil wel een opsomming geven van de veranderingen.

- Iedereen die een Amino 110 heeft krijgt een nieuwe STB opgestuurd. Dit loopt al.
- Gratis nieuwgroepen gaat weg. Telfort bied geen nieuwsgroep dienst aan. Bestaande aanbieder gaat betalende klant zelf benaderen met een aanbod.
- Onbeperkt bellen constructies in abonnementen of het gratis onderling bellen gaat weg, maar kan je wel weer afkopen voor 15 Euro p/m. En dan kan je meteen ook naar vast en mobiel gratis bellen.
- Voor 10 Euro meer kan je ook naar 39 landen gratis bellen.
- STBs (Amino´s in het geval van XMS) worden in bruikleen verstrekt bij Telfort. Bij bestaande klanten zullen onder de Telfort vlag de e.v.t. defect geraakte Amino´s dus worden vervangen. Wel vragen ze 4,50 per maand voor iedere extra STB die je wil gebruiken, maar ze kunnen niet zien hoeveel Amino´s een klant al heeft :) Ook het grijze marktplaats gebied blijft dus bestaan.
- Wel leuk is dat als je Amino is verhuist naar Telfort je met een 130 of 140 in the cloud kan gaan opnemen en afspelen. De retentie is 1 jaar voor de opname.
- Telfort heeft geen internet only of TV only abonnement.
- Bestaande TV only of TV & Tel abonnementen zullen echter wel worden overgenomen omdat het er best nog veel zijn.
- De internet only klanten moeten voor 5 euro p/m de telefoon er bij nemen in de migratie...
- Vaste IPs heeft Telfort niet.
- Bij de migratie van Telfort krijg je dus een ander IP. Maar, als je die hebt en zo lang je router niet (te lang) offline gaat (of de DHCP server, stroomstoring ect ect...) hou je het zelfde adress.
- De gratis webruimte zal verdwijnen per 1 jan 2015
- De xmsnet mail adressen komen te vervallen en men krijgt een Telfort adress (maar dat kan zomaar weer worden veranderd...).
- Mail adressen met vathorst.net / glazenkamp e.d. zullen wel zondermeer behouden worden.

Ze zijn aan de achterkant erg bezig geweest om de kwaliteit van de helpdesk te verhogen omdat deze op een gegeven moment niet meer voldeed. De verhuizing van interNLnet naar ITNS is ook niet zonder slag of stoot gegaan. En tijdens de migratie zullen er vast weer golven in het bad worden gemaakt ;) En de klant krijgt vanzelfsprekend een andere online omgeving waar we aan de knoppen kunnen draaien.

- Ze gaan eerst klanten met een TV abonnement migreren.
- Dan gaant ze klanten met TV & telefonie migreren.
- En als laatste de groep die 3 diensten afneemt.
Heeft allemaal te maken met het verhuizen naar een andere Leverstraat en billing system. De migratie moet in 2015 zijn afgerond.

Vast nog wel wat vergeten, maar dat hoor je later dan weer wel.

Alaaf
Staat daar nu een /3 in de gang?
Inside infomatie of medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 17:16
eymey schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:38:
Op zich vind ik het overzicht er nieteens heel slecht uit zien, behalve dan misschien voor klanten in specifieke situaties (internet only bv. ?).
Zo specifiek komt die situatie mij eerlijk gezegd niet over, ik kijk al 10 jaar geen TV meer, hersenloze a-creatieve tijdsverspilling als je het mij vraagt, en ik ben min of meer opgegroeid met een mobiel in mijn zak.

Waarom zou ik een vaste lijn nemen ?!?!? En al helemaal te duur via VOIP ?!?

En als ik al een vaste lijn neem dan zal het een POTS lijn zijn omdat die tenminste nog werkt tijdens een stroomuitval....

En zo zijn er veel meer zoals mij.....

Als Portaal Leidenaar voel ik mij meer en meer genaaid op deze manier....

Iemand enig idee in hoeverre KPN verplicht is het netwerk open te hebben? Wellicht kunnen we met een Leidsche groep gewoon zelf iets gaan beginnen.... De ISP waar de telefoon niet Trring Trrring gaat maar Terrrrring Terrrrring...... ;)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Leuk dat je dat zegt! in het weekend was ik weer "ouwe koeien uit de sloot halen" en logde zonder slag of stoot in op mijn mikysoft@zonnet.nl mail.... alles stond er nog in :D zelfs mailtjes van mensen die mailde waarom ik geen reactie gaf (zal toen wel mikysoft@wanadoo.nl gehad hebben)

https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Volgends deze site inderdaad XS4all mogelijk in Leiden maar XS4all zegt zelf van niet.
Helaas dus.

Nee telfort gaat het niet worden.

Iets met een vast IP of goodby fiber!

[ Voor 19% gewijzigd door boswandeling op 04-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:15:
[...]

Inside infomatie of medewerker?
Geen van beide. Is gecommuniceerd naar een speciale groep klanten en belanghebbende. Hier Inside info verspreiden is zeker in mijn geval met ´meerdere petten´ beroepsmatige zelfmoord ;)

Niemand zit op koppijn te wachten dus probeert men de klant zo veel mogelijk zonder veranderingen over te zetten naar het nieuwe merk. ALs je alle merken naast XMS meerekent spreek je letterlijk over tientallen (!!!) abonnementen. Dat is voor geen enkel bedrijf werkbaar..
Ze hebben werkelijk gezocht naar een manier om de meeste klanten gelijk of met voordeel over te zetten. Het gaat namelijk echt om een behoorlijk aantallen. Als die allemaal na de eerste brief wegrennen zal de directeur van Telfort het zelfde lot ondergaan als de meneer van de reclame ben ik bang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
terror538 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:20:
[...]

En als ik al een vaste lijn neem dan zal het een POTS lijn zijn omdat die tenminste nog werkt tijdens een stroomuitval....
Dat is zeer zeker niet het geval !
Weet dit zelf uit eigen ervaring ;)
Meerdere malen thuis getest (2 stroomstoringen per maand in die periode)

Een relevant percentage PSTN lijnen gaan down omdat de no-break niet invalt. Deze worden ook niet of zelden getest. Of het personeel heeft alle brandstof gestolen uit de tank en de batterijen vallen dan na 20 minuten uit. Ook vaak genoeg gezien.

Heb zelfs meegemaakt dat ik 5 min na een stroomuitval ergens in Gelderland op een PSTN lijn met draaischijf (jawel :) ) 112 belde om te testen of dat verhaal wat de ronde ging waar was. Ik kreeg een boodschap in de strekking ¨wegens technische omstandigheden is dit nummer niet bereikbaar¨ te horen.
Wel kiestoon maar kon verder niks.

En wie wil je bellen als er geen stroom is, de meest hebben een DECT toestel of een mobiel. Zonder stroom heb je vermoedelijk andere zorgen aan je hoofd ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:03:
[...]

Dat is zeer zeker niet het geval !
Weet dit zelf uit eigen ervaring ;)
Meerdere malen thuis getest (2 stroomstoringen per maand in die periode)

Een relevant percentage PSTN lijnen gaan down omdat de no-break niet invalt. Deze worden ook niet of zelden getest. Of het personeel heeft alle brandstof gestolen uit de tank en de batterijen vallen dan na 20 minuten uit. Ook vaak genoeg gezien.

Heb zelfs meegemaakt dat ik 5 min na een stroomuitval ergens in Gelderland op een PSTN lijn met draaischijf (jawel :) ) 112 belde om te testen of dat verhaal wat de ronde ging waar was. Ik kreeg een boodschap in de strekking ¨wegens technische omstandigheden is dit nummer niet bereikbaar¨ te horen.
Wel kiestoon maar kon verder niks.

En wie wil je bellen als er geen stroom is, de meest hebben een DECT toestel of een mobiel. Zonder stroom heb je vermoedelijk andere zorgen aan je hoofd ;) :P
Ik deel die mening echt niet met je.. Ik ben Alarm/Telecom installateur, en als iets betrouwbaar is en blijft werken bij stroomuitval is het wel een traditionele Analoge of ISDN lijn.

Een beetje goed alarmsysteem ziet een 220 wegval en blijft doordraaien, hij slaat dit uiteraard ook op in het log. Als een analoge lijn wegvalt krijgt ook het alarmsysteem een lijn storing, omdat hij op zijn PSTN lijn geen rustspanning meer meet.

Ik doe dit werk al 12 jaar, en nagenoeg nooit meegemaakt dat ik in het log tegenkwam dat er 220 uitval + lijn wegval was tegelijkertijd. Het systeem melde naar de meldkamer trouwens netjes 220 uitval en na een aantal uur een herstel 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:26:
[...]

Jarenlang elke maand ruim 50 Euro Euro overmaken naar XMS is niet echt wat ik besparen noem...

Maar ik wacht het aanbod van Telfort wel af. Ik ga zeker niet significant meer betalen dan nu, dat weet ik wel.
Dat zou ik zeggen... voor 52,50 euro per maand heb je alles-in-1 100 Mbit met een gratis Amino erbij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:51:
[...]

Geen van beide. Is gecommuniceerd naar een speciale groep klanten en belanghebbende. Hier Inside info verspreiden is zeker in mijn geval met ´meerdere petten´ beroepsmatige zelfmoord ;)

Niemand zit op koppijn te wachten dus probeert men de klant zo veel mogelijk zonder veranderingen over te zetten naar het nieuwe merk. ALs je alle merken naast XMS meerekent spreek je letterlijk over tientallen (!!!) abonnementen. Dat is voor geen enkel bedrijf werkbaar..
Ze hebben werkelijk gezocht naar een manier om de meeste klanten gelijk of met voordeel over te zetten. Het gaat namelijk echt om een behoorlijk aantallen. Als die allemaal na de eerste brief wegrennen zal de directeur van Telfort het zelfde lot ondergaan als de meneer van de reclame ben ik bang :+
T.O.P. je reactie, kan ik zeer waarderen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:47:
[...]

Dat zou ik zeggen... voor 52,50 euro per maand heb je alles-in-1 100 Mbit met een gratis Amino erbij.
Ik vind dat een hoop geld... En ik heb er geen enkele behoefte aan dat het nog duurder wordt. Die Amino heb ik overigens gekocht, die was zeker niet gratis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:54
In hoeverre verschilt het dan nog of je een M540 of een A130/A140 gebruikt?

Telfort lijkt bij het 'opnemen pakket' voor €5,- extra per maand een M540 te verstrekken in bruikleen in plaats van de standaard aangeboden A140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zou de 'prijs' van bijv. van 100Mb/s naar 50Mb/s gaan straks een nieuw jaarcontract zijn of blijft de maand opzegtermijn die velen nu hebben gehandhaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-10 10:35
boekee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:44:
Ik deel die mening echt niet met je.. Ik ben Alarm/Telecom installateur, en als iets betrouwbaar is en blijft werken bij stroomuitval is het wel een traditionele Analoge of ISDN lijn.

Een beetje goed alarmsysteem ziet een 220 wegval en blijft doordraaien, hij slaat dit uiteraard ook op in het log. Als een analoge lijn wegvalt krijgt ook het alarmsysteem een lijn storing, omdat hij op zijn PSTN lijn geen rustspanning meer meet.

Ik doe dit werk al 12 jaar, en nagenoeg nooit meegemaakt dat ik in het log tegenkwam dat er 220 uitval + lijn wegval was tegelijkertijd. Het systeem melde naar de meldkamer trouwens netjes 220 uitval en na een aantal uur een herstel 220.
220? In welk land ben je dan installateur? ;)
De netspanning is in Nederland (en de rest van Europa) tussen 1998 en 2004 naar 230 Volt gebracht. Dat is toch al weer een hele tijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, is dát het. Ik begreep al helemaal niet wat boekee bedoelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Iemand bekend met de kwaliteit van de Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV streams t.o.v. Glashart?
Ik wil gaan overstappen naar Fieber of Helden van Nu i.v.m. vast-ip (internet) i.c.m. UPC (TV). Ik heb echter alleen RTL Television nodig uit de extra paketten, dus heb zitten kijken naar het TV aanbod van Helden van Nu, wat prijstechnisch dan wel een stukkie interessanter is, maar heb geen idee over de kwaliteit van die streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terror538 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:20:
[...]

Zo specifiek komt die situatie mij eerlijk gezegd niet over, ik kijk al 10 jaar geen TV meer, hersenloze a-creatieve tijdsverspilling als je het mij vraagt, en ik ben min of meer opgegroeid met een mobiel in mijn zak.

Waarom zou ik een vaste lijn nemen ?!?!? En al helemaal te duur via VOIP ?!?

En zo zijn er veel meer zoals mij.....

Als Portaal Leidenaar voel ik mij meer en meer genaaid op deze manier....

Iemand enig idee in hoeverre KPN verplicht is het netwerk open te hebben? Wellicht kunnen we met een Leidsche groep gewoon zelf iets gaan beginnen.... De ISP waar de telefoon niet Trring Trrring gaat maar Terrrrring Terrrrring...... ;)
Er zullen er vast meer zijn zoals jij, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik beweer dat het aantal triple play afnemers verreweg de grootste groep vormt.

Wat betreft vast bellen: zie hierboven voor wat betreft POTS lijnen. Verder heb ook ik jarenlang een afname gezien van vast bellen in mijn omgeving. Maar ik zie het om mij heen weer helemaal terug komen. Een gemiddelde DECT handset belt stukken comfortabeler dan een smartphone slagschip. Verder zijn alle 'groten' (UPC, Ziggo, KPN, etc. ) fors aan het inzetten op bundels om vast bellen (ook naar mobiel toe) aantrekkelijk te maken.

Wat betreft open stellen: Op bijna alle netwerken van Reggefiber is de situatie allang zo open als ie ooit gaat worden. Iedere ISP die wil beginnen heeft de keus om wholesale bij KPN in te kopen of ODF bij Reggefiber (moet je wel eigen apparatuur in de PoP's plaatsen en backbone verbinding en zo).

Waarom dit bij Portaal zo moeilijk gaat, tsja, trek bij Portaal aan de bel zullen we maar zeggen ;)
.NCK schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:59:
[...]

In hoeverre verschilt het dan nog of je een M540 of een A130/A140 gebruikt?

Telfort lijkt bij het 'opnemen pakket' voor €5,- extra per maand een M540 te verstrekken in bruikleen in plaats van de standaard aangeboden A140.
Dit. Ik blijf erbij dat dat cloud opnemen met een A140 kletspraat is van die persoon van Telfort die dat beweerde.

Sowieso mis je dan ook nog altijd de timeshift functionaliteit (waarvoor bv. de HDD-loze ontvangers van KPN nog een SSD buffer hebben).

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 05-03-2014 09:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10 14:10
Meultje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 03:20:
Iemand bekend met de kwaliteit van de Com­penz Me­dia Ser­vi­ces BV streams t.o.v. Glashart?
Ik wil gaan overstappen naar Fieber of Helden van Nu i.v.m. vast-ip (internet) i.c.m. UPC (TV). Ik heb echter alleen RTL Television nodig uit de extra paketten, dus heb zitten kijken naar het TV aanbod van Helden van Nu, wat prijstechnisch dan wel een stukkie interessanter is, maar heb geen idee over de kwaliteit van die streams?
Dit lijkt me meer een vraag voor het topic "Ervaringen met Helden van Nu", dit topic gaat over "XMS ervaringen".

Eventueel kun je je vraag ook stellen in een forum met 'ervaringen met Plinq', aangezien Plinq ook televisie van Compenz Media doorgeeft. (Overigens krijgen Plinq abonnees zowel analoog/dvb-c als interactieve TV, terwijl Helden van Nu alleen interactieve TV krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist trouwens nieteens dat Compenz ook DVB-C doorgeeft. Ik dacht dat men dat alleen in beperkte gebieden doet waar dit toevallig door glasvezel corporaties is afgesproken.

Hoe dan ook: Als je in een Reggefiber gebied woont waar KPN de actieve operator is, dan krijg je, áls compenz hier al kan aanbieden, waarschijnlijk gewoon KPN IPTV streams en geen dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
davides schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:03:
[...]

Dit lijkt me meer een vraag voor het topic "Ervaringen met Helden van Nu", dit topic gaat over "XMS ervaringen".

Eventueel kun je je vraag ook stellen in een forum met 'ervaringen met Plinq', aangezien Plinq ook televisie van Compenz Media doorgeeft. (Overigens krijgen Plinq abonnees zowel analoog/dvb-c als interactieve TV, terwijl Helden van Nu alleen interactieve TV krijgen.)
Klopt, maar ik zit nu bij XMS en er zijn legio Tweakers die meelezen en er meer over weten, zie alleen al bovenstaand antwoord.. ;)
Maar je hebt wel een punt, zal daar eens m'n licht op steken, bedankt voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Ik waardeer het dat je dit hier deelt, maar of ik hier vrolijk van word weet ik niet.

Ik ben zo'n oude klant die idd niet apart betaald voor IPTV omdat ik de amino's heb moeten kopen.
Dat betekend dus dat ik géén vervangende zou krijgen en dus 9,- pm meer ga betalen (2x A110).
Daarnaast heb ik 100/100 en daarvoor zou ik ook weer 7,50 meer moeten gaan betalen...

Dan zit ik al op bijna 20,- per maand meer dan wat ik nu betaal. En dan word overstappen toch echt een serieuze optie.
Of lees ik het verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 05-03-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 09:10

Schonhose

Retro Icoon

Ik ga er vanuit dat de bedragen die bij Telfort per maand extra moet betalen bovenop de kosten van Telfort zelf komen.

Dat wil zeggen dat als de 50/50 abbo 45 euro per maand kost dat dan de 100/100 per maand 52,50 kost. Die genoemde bedragen zullen vast niet bovenop de huidige prijs van XMS komen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik ga er even van uit dat alles nog in "geuren en kleuren" per brief ofzo aan de klanten uitgelegd gaat worden? Of dat ze met een "aanbieding" gaan komen.
Dus ik wacht het nog even af, maar ik ga wel vast serieus naar alternatieven kijken, just in case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 09:10

Schonhose

Retro Icoon

Ik zie wanneer je een nieuw abbo aanvraagt dezelfde bedragen terugkomen.

Dat betekend dat de extra genoemde bedragen nooit bovenop je XMS kosten worden gezet. Ik was overigens ook al aan het kijken naar alternatieven, maar ik wil graag DVB-C aangezien ik meer dan drie tv's heb.

Dit scheelt me ook een heel gedoe met veranderen van kabels. Probleem is dat bijvoorbeeld Vodafone, waar ik wel graag heen wou, geen DVB-C meer heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Schonhose op 05-03-2014 12:58 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schonhose schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:45:
Ik ga er vanuit dat de bedragen die bij Telfort per maand extra moet betalen bovenop de kosten van Telfort zelf komen.

Dat wil zeggen dat als de 50/50 abbo 45 euro per maand kost dat dan de 100/100 per maand 52,50 kost. Die genoemde bedragen zullen vast niet bovenop de huidige prijs van XMS komen.
Dat laatste lijkt mij ook te kloppen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Nou heb de overstap gemaakt.. Heb me voor internet aangemeld bij Heldenvan.NU en voor TV weer terug naar UPC. Het beste van twee werelden... hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:55
Speedy-Andre schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:00:
Zou de 'prijs' van bijv. van 100Mb/s naar 50Mb/s gaan straks een nieuw jaarcontract zijn of blijft de maand opzegtermijn die velen nu hebben gehandhaafd?
Trankilo schreef al:
"Telfort levert standaard 50Mb op glasvezel en bieden de mensen aan om te downgraden om de toeslag van 7,50 p/m te besparen als ze nu 100/100 hebben."
Afgezien daarvan is de 100Mb een optie en dat aan- of uitzeggen levert geen pakketwijziging en dus een nieuw jaarcontract op, als ik de info op http://www.telfort.nl/Per...ce/Glasvezel/Wijzigen.htm mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
eymey schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:33:
[...]

Dit. Ik blijf erbij dat dat cloud opnemen met een A140 kletspraat is van die persoon van Telfort die dat beweerde.

Sowieso mis je dan ook nog altijd de timeshift functionaliteit (waarvoor bv. de HDD-loze ontvangers van KPN nog een SSD buffer hebben).
Dat klinkt logischer, in het geval van een A140 zou je dan in 'de cloud' moeten pauzeren of een USB stick moeten gebruiken als buffer.
Ik verwacht niet dat KPN ITNS hier op zit te wachten.

Wat zou dan het voordeel van een M540 (opnemen pakket) boven de A140 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

janbrede schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:17:
[...]

Trankilo schreef al:
"Telfort levert standaard 50Mb op glasvezel en bieden de mensen aan om te downgraden om de toeslag van 7,50 p/m te besparen als ze nu 100/100 hebben."
Afgezien daarvan is de 100Mb een optie en dat aan- of uitzeggen levert geen pakketwijziging en dus een nieuw jaarcontract op, als ik de info op http://www.telfort.nl/Per...ce/Glasvezel/Wijzigen.htm mag geloven.
Dus dat moeten we maar aardig vinden van Telfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Ik kreeg vandaag deze brief in de bus

Afbeeldingslocatie: http://www.boekee.net/wp-content/uploads/2014/03/media-20140305.jpg

oftewel: http://www.boekee.net/wp-...014/03/media-20140305.jpg

Ik heb aangegeven dat ik eventueel klant wil worden, als glas leverbaar is.
Misschien iets voor andere Leidenaren aan mee te doen. Ondanks dat het technisch misschien niet mogelijk is, maken we wel een statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.NCK schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:42:
[...]

Dat klinkt logischer, in het geval van een A140 zou je dan in 'de cloud' moeten pauzeren of een USB stick moeten gebruiken als buffer.
Ik verwacht niet dat KPN ITNS hier op zit te wachten.

Wat zou dan het voordeel van een M540 (opnemen pakket) boven de A140 zijn?
ALS ze dit toch zouden gaan invoeren, dan zou het voordeel kunnen zijn dat men nog maar 1 apparaat hoeft te ondersteunen, namelijk de A140 (neem aan dat, net als bij KPN, de "opnemen in de cloud" functionaliteit dan ook pas wordt geactiveerd als je het opnemen pakket afneemt).

Op termijn zou Telfort dan de apparaten met harddisk kunnen afschaffen, netals KPN heeft gedaan. Scheelt ook een hoop potentiele storingsgevallen als gevolg van ge-crashte harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Eymey, dat is waar. Zijn we ook meteen van die irritant klikkende en draaiende harddisks af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Alleen dan wel hopen dat dat cloud platform een beetje robuust is.

Maar goed, eerst maar eens zin of er in dat verhaal op die bijeenkomst toch waarheid zit :)

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 06-03-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
davides schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:03:
[...]
(Overigens krijgen Plinq abonnees zowel analoog/dvb-c als interactieve TV, terwijl Helden van Nu alleen interactieve TV krijgen.)
eymey schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:14:
Ik wist trouwens nieteens dat Compenz ook DVB-C doorgeeft. Ik dacht dat men dat alleen in beperkte gebieden doet waar dit toevallig door glasvezel corporaties is afgesproken.

Hoe dan ook: Als je in een Reggefiber gebied woont waar KPN de actieve operator is, dan krijg je, áls compenz hier al kan aanbieden, waarschijnlijk gewoon KPN IPTV streams en geen dvb-c.
N.a.v. jou post heb ik nog wat postcodes zitten invoeren op de site van Plinq en dat bevestigt wat jij schrijft: Bij postcodes uit coöperatie-gebieden (Waalre en Heeze-Leende) geeft de site productkeuze uit DVB-C en iTV. Typ ik postcodes in Reggefiber gebied (Hilversum, Almere) dan is er alleen een productkeuze uit iTV.

Of DVB-C door Plinq (/Compenz Media) geleverd wordt, is dus afhankelijk van je specifieke netbeheerder, al doet de algemene info op de site van Plinq vermoeden dat iedere abonnee van Plinq kan kiezen uit DVB-C en iTV.

[ Voor 11% gewijzigd door avdkooij op 06-03-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de bevestiging :).

Het lag ook in de lijn der verwachting. Wil een ISP (of een media leverancier) in Reggefiber-gebied zaken als DVB-C en eigen IPTV source doorgeven (dus niet alleen eigen platform maar ook eigen multicast streams), dan zal men zelf operator moeten worden.

Voor DVB-C sowieso omdat je daar de aparte vezel voor moet gebruiken maar ook voor IPTV omdat KPN Wholesale niet uit meerdere bronnen multicast kan routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-10 12:47
Vandaag de nieuwsbrief van XMS gekregen.
Geen melding over Telfort, wel dat je Sport 1 voor 15 euro p/m kunt krijgen.
Geen vermelding dat Sport 1 deze maand gratis aan geboden wordt (alleen niet bij XMS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
pejoar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:10:
Vandaag de nieuwsbrief van XMS gekregen.
Geen melding over Telfort, wel dat je Sport 1 voor 15 euro p/m kunt krijgen.
Geen vermelding dat Sport 1 deze maand gratis aan geboden wordt (alleen niet bij XMS )
ik heb vanuit XMS nog helemaal niets gehoord vwbt de overgang/overname van Telfort.
de enige brief die ik in al die tijd gehad heb ging over het feit dat IPTV voortaan via KPN zou gaan lopen.
Maar geen woord over iets anders...
Alles wat ik erover lees komt van dit forum en andere fora.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 06-03-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zojuist werd ik gebeld door XMS. Of ik wou bevestigen dat ik daadwerkelijk weg ga.
Werd netjes gevraagd wat de reden is van de opzegging.
Ik heb duidelijk aangegeven wat voor mij de redenen zijn.
Misschien dat ze hier iets van leren en voor jullie alsnog wat oplevert, zoals vast ip etc ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
GerkeP schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:09:
Zojuist werd ik gebeld door XMS. Of ik wou bevestigen dat ik daadwerkelijk weg ga.
Heb je zelf opgezegd of loopt dat via XS4all bij jou...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meultje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:12:
[...]

Heb je zelf opgezegd of loopt dat via XS4all bij jou...??
xs4all regelt het allemaal

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-10 17:25
Film kijken, opeens update, reset, update installeren....... en dan:

The page you are looking for is temporarily unavailable.

Glasvezel... techniek van de toekomst.... (nog maar 5 maanden, ben ik af van die techniek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Bij Vodafone ook problemen: Vodafone Thuis via Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-08 21:25
Meer mensen die last hebben dat de Amino probeert te upgraden en dat het upgrade proces steeds faalt? Hij blijft opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 10:33
Hij komt er wel door. Daarna krijg je een wit scherm met de melding : The page you are looking for is temporarily unavailable. Please try again later.

Althans hier in Nijmegen.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:57
Grasz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:25:
Meer mensen die last hebben dat de Amino probeert te upgraden en dat het upgrade proces steeds faalt? Hij blijft opnieuw opstarten.
Hier in Hilversum precies hetzelfde,na tien keer upgrade fail nu inderdaad de witte pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook wit scherm met melding page unavailable.
Fijne update weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-08 21:25
Apart, wij kregen de witte melding voor de melding dat hij wilde updaten. Heb ze nu maar uitgezet anders blijven ze de hele nacht opnieuw opstarten. Een is al een uurtje constant opnieuw aan het opstarten. Kijken morgenochtend wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Zwolle hier, Same story helemaal niks, paar keer herstarten wel een keer beeld gehad maar dan met een witte waas en geen menu's herstart geeft wederom een 403

Hier ook een amino 540

[ Voor 7% gewijzigd door Necrocon op 07-03-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hetzelfde, Vodafone ITNS, Amino m540 (WMP+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Doe ik iets verkeerd met mijn nog goed werkende M540 (WGDO) ?
Ik kan hem beter aan laten staan geloof ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Ik wist dat het ooit handig zou zijn om op het IPTV netwerk een caching proxy servertje te laten draaien.. :*)
Merk overigens wel op dat alle knoppen en plaatjes nu weg zijn.. :-(

Oh, en alle RTL HD zenders doen het niet. Maar dat lag in de lijn der verwachting. ;w Je snapt dan ook wel hoe ik eerder vanavond bij de migratiemeeting XMS -> Telfort zat, en hoe ik over dit hele gebeuren denk.

Ondertussen even aan het kloten met een Genexis Hybrid Titanium Live!. Ziet er leuk uit, dat modulaire gebeuren. Lijkt net een PCI-E X1 aansluiting. Beetje jammer alleen dat hij de WAN Interface niet ziet. Ik denk dat ie' niet zomaar geprovisioned wordt :-).. Morgen maar verder gaan met kloten.

[ Voor 44% gewijzigd door _BLAST3R op 07-03-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier doet de M540 het ook nog gewoon, ook WGDO
Of rollen ze de update uit voor opnemen in de cloud? :devil:

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 23:49
Necrocon schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:49:
Zwolle hier, Same story helemaal niks, paar keer herstarten wel een keer beeld gehad maar dan met een witte waas en geen menu's herstart geeft wederom een 403

Hier ook een amino 540
@allen:
Ik krijg meer van dit soort meldingen en dit zou niet mogen gebeuren. Speelt dit nog steeds? Aub de helpdesk bellen zodat ze een ticket voor het NOC loggen. En als je daar zin in hebt zou ik ook graag postcode/huisnummer per DM willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Toen de mijne uit was geweest gebeurde het ook, nu werkt m'n M540 weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier was de storing er nog toen ik rond 0:30 naar bed ging. Vanochtend om 7:00 was het weer over en deed alls het gewoon weer (vannacht de Amino aan laten staan dus hij is ook uit zichzelf hersteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gistere rond 1:45 werkte het hier in Hilversum weer.
Apart tijdstip... wellicht kon het systeem zichzelf herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt rond 2:00 uur de iptv data ververst op w1.zt6.nl. Wellicht dat dat ermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Zette net TV aan en idd wit scherm, even reboot en weer beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Het lijkt wel of er weer volume problemen zijn na de laatste update van mijn (532) Amino. Vooral bij de publieke omroep is het geluid harder. Op de commerciele zenders moet het volume 3x omhoog irt de publieke zender. Als je dan weer terug schakelt zit je tegen het plafond aan. :)

Ervaren meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
denan schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:21:
[...]

- De telegraaf app is volledig vernieuwd
Zijn er echt mensen die dit soort dingen meer dan één keer (om even te kijken wat het is) gebruiken...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:04:
Het lijkt wel of er weer volume problemen zijn na de laatste update van mijn (532) Amino. Vooral bij de publieke omroep is het geluid harder. Op de commerciele zenders moet het volume 3x omhoog irt de publieke zender. Als je dan weer terug schakelt zit je tegen het plafond aan. :)

Ervaren meerdere mensen dit?
Op de M540 precies andersom

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Waarschijnlijk is het volumeverschil tussen de DD5.1 (niet-Verimatrix streams) en de wel-gehercodeerde Verimatrix streams duidelijker geworden nu de helft van de standaard-commerciële zenders dit ook is geworden. Ik merk het namelijk ook tussen ned 123 en RTL 458. Veronica en SBS zijn ook harder dan de RTL zenders.

Blijkbaar is de gain na hercodering lager dan de 5.1 streams.

Nu is de oplossing natuurlijk heel simpel voor KPN.. Álles maar met Verimatrix hercoderen zodat de 5.1 stream het ook op de overige streams niet overleefd! :+

[ Voor 26% gewijzigd door _BLAST3R op 08-03-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10 10:05
@_BLAST3R: hebben we nu DD5.1 op de commerciële zenders dan? Dat is nieuw voor mij.

Ik zou bovendien de oplossing eerder zoeken in het op alle zenders juist aanzetten van DD5.1, of was je opmerking ironisch bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Speedy-Andre schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:18:
Mijn Versatel en Tele2 adressen werken ook nog steeds en dat voor budget providers :P
De bij mij werken ook nog steeds gebruik ze voor o.a. de nieuwsbrieven en andere dingen. Mocht het ooit uitfaseren.

Voor mijn mails gebruik ik niet het mail adres van xmsnet maar van de hcc computer vereniging. Gebruik dat al jaren als primair mail adres. En dat zal de komende jaren ook zo blijven. Veranderen van provider is voor mij dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
boekee schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:44:
[...]
https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Volgends deze site inderdaad XS4all mogelijk in Leiden maar XS4all zegt zelf van niet.
Helaas dus.

Nee telfort gaat het niet worden.

Iets met een vast IP of goodby fiber!
Ik heb in Arnhem (6823) precies hetzelfde probleem. Volgens https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/ kan ik XS4All krijgen, maar als ik bij XS4All zelf kijk, kan ik alleen mijn interesse aangeven. Ik heb daarop XS4All gebeld. Daar kreeg ik een verbaasd iemand aan de lijn, die toch een paar minuten bezig is geweest met navragen hoe het zit.

Zijn verhaal is dat de glasvezel hier bij Portaal niet door Reggefiber is aangelegd, maar door een andere partij. Deze andere partij heeft voorlopig nog een alleen-recht op de glasvezel, waardoor XS4All niet kan leveren. Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar het resultaat is hetzelfde: ik zit voorlopig vast aan XMSNet/Telfort.

Ik heb mijn interesse maar aangegeven en net zo'n brief gekregen als boekee. Ik hoop dat het effect heeft. XS4All meldde nog wel dat ik een vrij snelle ADSL-verbinding kan krijgen op dit adres, met een vast IP, dus dat zou nog een alternatief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Rallye schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:07:
@_BLAST3R: hebben we nu DD5.1 op de commerciële zenders dan? Dat is nieuw voor mij.

Ik zou bovendien de oplossing eerder zoeken in het op alle zenders juist aanzetten van DD5.1, of was je opmerking ironisch bedoeld?
Die opmerking was inderdaad ironisch bedoeld.

Op WGDO hadden we altijd al een AC3 5.1 audiospoor in de steams van de HD commerciele omroepen zitten, aangezien deze stream 1:1 werd doorgegeven. Sinds afgelopen dinsdag zijn alle RTL zenders achter Verimatrix geplaatst (en dus komen deze nu vanuit KPN, terwijl deze voorheen bij Technicolor vandaan kwamen, de welbekende goede Glashart kwaliteit). Helaas dus niet langer. Zie hiervoor ook het IPTV op je HTPC thread: Nicap in "IPTV op je HTPC"

We hebben nu dus te maken (op WGDO) met een helft de oude vertrouwde (goede) streams, en een andere helft nu dus (veel) mindere streams, met alle extra's eruit gestript. En ja, dat zeg ik omdat het dus écht wel een zichtbaar verschil is. Alles ziet er veel pixeliger uit en gewoon fletser dan wat het was/in vergelijking met de SBS/Veronica/publieke omroep zenders. En dus de missende 5.1/extra audio (talen) en subtitle sporen, die dus tijdens de hercodering naar Verimatrix niet worden meegenomen.

Waar de mensen dus voorheen goede kwaliteit hadden met een unencrypted stream die ze ook op hun media centers konden gebruiken, met alle voordelen van dien, word dit nu stapje voor stapje onmogelijk gemaakt.

Ik snap dat, indien het letterlijk vereist wordt door de betreffende zenders en hun rechthebbende, dat KPN dit moet volgen. Maar dat kunnen ze ook zodanig doen dat de kwaliteit er niet onder lijdt, en de extra opties binnen de stream gewoon zoveel mogelijk beschikbaar blijven. Nu wordt het signaal voor WGDO kijkers gewoon inferieur vergeleken met wat het voorheen was, zonder dat dit wordt aangekondigd.

[ Voor 11% gewijzigd door _BLAST3R op 08-03-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
_BLAST3R schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:25:
En dus de missende 5.1/extra audio (talen) en subtitle sporen, die dus tijdens de hercodering naar Verimatrix niet worden meegenomen.
Ik weet niet wat jij je precies voorstelt bij "hercodering naar Verimatrix", maar Verimatrix is net als bijvoorbeeld Nagravision of Irdeto een Conditional Access System (CAS) waarbij de elementary streams van de content van encryptie worden voorzien in de headend van de provider en vervolgens weer van encryptie worden ontdaan in ontvanger van de klant indien die klant beschikt over een abonnement op het kanaal en dus over de benodigde sleutel(s) om de encryptie te kunnen verwijderen. Dergelijke Condition Access Systems veranderen niets aan de elementary streams zelf, de data van die streams wordt slechts door een encryptie algoritme gehaald zodat ze niet direct aan de kant van de ontvanger te verwerken zijn door MPEG chipsets of codecs.

Dat KPN ervoor kiest om de bron signalen te hercoderen om de bitrate omlaag te krijgen staat los van het gebruik een CAS om de content te beveiligen. Kennelijk zijn de MPEG encoders die KPN voor die hercodering worden gebruikt niet in staat om realtime ook de overige elementary streams zoals AC-3 audio en ondertiteling te hercoderen waardoor ze genoodzaakt zijn om deze te verwijderen. Ook zou het kunnen dat ze ervoor kiezen om die extra elementary streams te verwijderen voor een nog lagere totale bitrate van het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ArChie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Dat KPN ervoor kiest om de bron signalen te hercoderen om de bitrate omlaag te krijgen staat los van het gebruik een CAS om de content te beveiligen. Kennelijk zijn de MPEG encoders die KPN voor die hercodering worden gebruikt niet in staat om realtime ook de overige elementary streams zoals AC-3 audio en ondertiteling te hercoderen waardoor ze genoodzaakt zijn om deze te verwijderen. Ook zou het kunnen dat ze ervoor kiezen om die extra elementary streams te verwijderen voor een nog lagere totale bitrate van het kanaal.
Wat mij betreft is het hele technische verhaal irrelevant. Het feit blijft dus dat KPN, ongeacht waar dat probleem nou zit, 'gewoon' even alle WGDO mensen 'downgrade' naar een mindere stream. Dat ze daar dan de hardware niet voor hebben of (2e optie) willen besparen op bandbreedte/dezelfde streams gebruiken voor ADSL IPTV klanten, maakt mij geen hol uit. Uiteindelijk is dit hun keuze, hun netwerk, en in dit geval dus hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
_BLAST3R schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:23:
[...]

Wat mij betreft is het hele technische verhaal irrelevant. Het feit blijft dus dat KPN, ongeacht waar dat probleem nou zit, 'gewoon' even alle WGDO mensen 'downgrade' naar een mindere stream.
Duidelijk, maar maak er dan zelf geen technisch verhaal van door aan te geven dat die mindere streams een gevolg zijn van de toepassing van het Verimatrix Conditional Access System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ArChie schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:36:
[...]

Duidelijk, maar maak er dan zelf geen technisch verhaal van door aan te geven dat die mindere streams een gevolg zijn van de toepassing van het Verimatrix Conditional Access System.
Indirect is het echter wel zo: doordat er de noodzaak is voor encryptie moet het eea door Vermatrix worden gehaald. Het gevolg daarvan is dan dat het (al dan niet technisch) blijkbaar onmogelijk is extra stream sporen door te zetten, of de bitrate te verhogen. Het probleem blijft echter dat dankzij de encryptie-eis de betere kwaliteit dus moet wijken, anders dan hoeft er toch niet aan de streams gezeten te worden met dure hercoderingshardware?

Als het inderdaad zo is dat KPN gewoon zelf al de streams vóór Verimatrix versleuteling loopt te her-coderen, is het al helemaal een kwalijke situatie imo.

[ Voor 4% gewijzigd door _BLAST3R op 08-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:47
_BLAST3R schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:09:
[...] Indirect is het echter wel zo: doordat er de noodzaak is voor encryptie moet het eea door Vermatrix worden gehaald. Het gevolg daarvan is dan dat het (al dan niet technisch) blijkbaar onmogelijk is extra stream sporen door te zetten, of de bitrate te verhogen.[...]
Zo ver ik het begrijp is het technisch helemaal niet onmogelijk extra sporen of hogere bitrate door te geven. Niet vanuit encryptie oogpunt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Even ter verduidelijking van mijn eerdere statement; ik snap dat het niet direct aan Verimatrix te verwijten is dat de extra stream sporen verloren gaan. Echter, als er geen noodzaak is om encryptie toe te passen, zou er ook geen noodzaak zijn geweest om de streams van Glashart media nu te gaan vervangen (als we de achterliggende redenering waar we nu vanuit gaan aanhouden: rechten).

Uiteindelijk wordt de WGDO-klant nu dubbel genaaid: mindere bitrate, en geen mogelijkheid meer tot IPTV op de HTPC. Waarom? Omdat het makkelijker is voor KPN.

Voeg daarbij de migratie van XMS naar Telfort, waarbij het vaste IP tot het verleden hoort (waarom? omdat het makkelijker is voor KPN), en er is helemaal niets meer over van de voordelen van glasvezel in deze gebieden, behalve dan misschien de upload snelheid.

Ik heb dit al eerder gezegd, maar.. Jammer.. Er had zoveel meer in gezeten.

[ Voor 10% gewijzigd door _BLAST3R op 08-03-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
_BLAST3R schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:09:
Indirect is het echter wel zo: doordat er de noodzaak is voor encryptie moet het eea door Vermatrix worden gehaald. Het gevolg daarvan is dan dat het (al dan niet technisch) blijkbaar onmogelijk is extra stream sporen door te zetten, of de bitrate te verhogen. Het probleem blijft echter dat dankzij de encryptie-eis de betere kwaliteit dus moet wijken, anders dan hoeft er toch niet aan de streams gezeten te worden met dure hercoderingshardware?
Ik probeer het nog een keer. Encryptie is een omkeerbare nabewerking van data met als doel de data zodanig te scramblen dat het niet direct verwerkbaar is door de ontvangende toepassing. Als jij een document wil beveiligen dan pas je encryptie toe op de data van het document. De persoon die het document moet lezen zal dan eerst de data van het document moeten decrypten door gebruik te maken van een sleutel. Na die decryptie is het document weer exact hetzelfde als voor de encryptie en kan het document dus geopend worden door de bijbehorende toepassing.

Bij digitale TV gaat dit op dezelfde manier, groepen bytes uit de data streams worden geëncrypt met een sleutel waarbij de hoeveelheid data (lees bitrate) niet wijzigt. Het Conditional Access System (CAS) zorgt ervoor dat de ontvanger van de klant de beschikking krijgt over de sleutel zodat die ontvanger de data weer kan decrypten en dus exact dezelfde groepen bytes terug krijgt als voor de encryptie. Vervolgens kan die data zonder encryptie door de MPEG decoder gehaald worden voor weergave.

De meeste DTV providers in Nederland passen een CAS toe om ervoor te zorgen dat de klanten alleen die kanalen kunnen bekijken waarop ze geabonneerd zijn. Dus ook UPC (Nagravision), Ziggo (Irdeto), Digitenne (Conax), etc.
Als het inderdaad zo is dat KPN gewoon zelf al de streams vóór Verimatrix versleuteling loopt te her-coderen, is het al helemaal een kwalijke situatie imo.
KPN past MPEG hercodering toe om de bitrate omlaag te krijgen. MPEG hercodering is in dit geval een voorbewerking. Het resultaat van die voorbewerking wordt vervolgens met het Verimatrix systeem beveiligd. Voor de duidelijkheid: In geval van WGDO had men er ook voor kunnen kiezen om hun hogere kwaliteitstreams te beveiligen met een CAS zoals bijvoorbeeld Verimatrix. Dat wil dan niet zeggen dat de kwaliteit omlaag gaat of dat er streams weggelaten moeten worden.

Nog een voorbeeld: UPC dat het Nagravision CAS toepast heeft recent nog besloten om het basis DTV kanalen pakket zonder beveiliging door te geven en voor de rest van de kanalen wel Nagravision te blijven toepassen. Dat heeft verder totaal niets gewijzigd aan de bitrate of kwaliteit van die basis DTV kanalen. Aan de ontvangstkant betekent dit dat de decryptie stap overgeslagen kan worden zodat de data direct in de MPEG decoder omgezet kan worden voor weergave.
Pagina: 1 ... 49 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.