(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:16:
[...]

Zo ver ik het begrijp is het technisch helemaal niet onmogelijk extra sporen of hogere bitrate door te geven. Niet vanuit encryptie oogpunt iig.
Ook die extra "sporen" zijn maar streams met datapakketjes die met behulp van een encryptie algoritme te beveiligen zijn. Een voorbeeld uit de oudheid: Kabelbedrijf Multikabel paste vroeger het Irdeto CAS toe en had de boel zodanig ingesteld dat alle elementary streams (ook wel componenten genoemd) van een kanaal werden encrypt, dus ook de extra audio, teletekst, DVB ondertiteling, etc elementary streams. Meer werk voor de ontvanger omdat alle weer te geven elementary streams eerst gedecrypt moeten worden voordat de MPEG chipset ze kan gaan verwerken. Tegenwoordig beveiligt Ziggo alleen de video en audio elementary streams van een kanaal en geeft de overige elementary streams zonder encryptie door. Zo kan een ontvanger dus wel de ondertiteling weergeven van een kanaal dat niet in mijn pakket zit (voor zover dat kanaal natuurlijk ondertiteling heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46
De kogel is door de kerk!

Ik heb het weekend eens goed nagedacht over XMS/Telfort en de toekomst van het Glasvezel wat in Leiden 2324 ligt. Ik ga niet wachten tot ze het vaste IP van mijn wegnemen. Ik ga ook niet wachten op andere ISP`s omdat ik verwacht dat deze op korte termijn toch niet gaan leveren.

Ik ben nu bezig div websites over te zetten naar een VPS en als dat achter de rug is ga ik uitzoeken wat de beste manier van Overstap is. Aangezien ik nog steeds facturen krijg van XMS waar usenet + hbo+ berekend word + daarna weer een credit van deze 2 (usenet al meer dan een jaar opgezegd en hbo+ nooit gelever gekregen.

Een normale overstap zal het niet worden, dus alvorens ik opzeg zal ik eerst de automatisch incasso stoppen, anders ben ik net zoals de vorig keer weer 7 maanden 8 uur bellen 4 klachtbrieven verder voordat ik mijn teveel betaalde centjes terug krijg.

Volgens Mijn XMS heb ik nog steeds geen diensten, en sinds 2 weken haalt gmail mijn pop.xmsnet.nl ook niet meer op om dat de gegevens niet kloppen. De hele bende staat dus op overleiden.

Gaat lekker!

Ik ga naar Ziggo en dan niet het duurste pakket, puur omdat mijn interesse in de afgelopen 4 jaar dat ik bij XMS zat zijn veranderd.

Het is jammer dat Glasvezel wat de toekomst is ingeruild gaat worden voor een coax netwerk dat veel beter presteert op diverse punten!

Goodby XMS, Hello Ziggo!

[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 09-03-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:42:
De kogel is door de kerk!

[...]

Goodby XMS, Hello Ziggo!
Zorg dat Ziggo de lijn overneemt, dus gebruik de overstap service.
Zorg voor een overlap, dit kost meer maar XMS gooide de diensten er bij mij al 5 dagen voor de echte overstapdatum er af. ( maar toen werkte Ziggo al omdat dit er al een tijd "bijdraaide" )
Had ik Ziggo niet al gehad dan had ik 5 dagen zonder internet en dergelijke gezeten.
Schrijf een brief naar XMS dat je opzegt en geef aan dat je de overstapservice gebruikt en per de datum van Ziggo ingang wilt opzeggen, bij mij gebruikte XMS namelijk de datum in de brief, en die was 3 dagen later dus feitelijk hebben ze zelfs 8 dagen voor de einddatum de dienst er afgegooid.
Bij mij ging XMS namelijk mekkeren dat "volgens de algemene voorwaarden" ik zelf schriftelijk moet opzeggen.
Ziggo zei per de 18e de diensten op, mijn brief was de 21e gedateerd en per de 13e gooide men internet er af, maar factureert netjes tot aan de 21e.
Zeg de machtiging niet af en blokkeer je rekening niet anders migreert men je niet.
Je kan tot 56 kalender dagen een machtiging laten storneren,het beste kun je dus zodra je diensten bij ziggo draaien de boel laten storneren en dan je rekening laten blokkeren voor XMS,men kan dan niet meer dreigen met het stopzetten van je diensten of de migratie blokkeren. >:)
Daarna krijg je een boel boze brieven waar je [censored] aan moet hebben,reken zelf de boel uit en stort dat,en stuur XMS een brief met de specificatie van je storting.
Dan ff je kiezen op elkaar houden want je blijft tot zeker 3 maanden ( bij mij zelfs 6 maanden) rekeningen krijgen,aanmaningen en noem maar op welke geen stand houden want wat ze echt tegoed hebben heb je ze betaald en hun belangrijkste dwangmiddel,stopzetten van je diensten,hebben dan toch geen effect meer.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Zorg dat Ziggo de lijn overneemt, dus gebruik de overstap service.
Zorg voor een overlap, dit kost meer maar XMS gooide de diensten er bij mij al 5 dagen voor de echte overstapdatum er af. ( maar toen werkte Ziggo al omdat dit er al een tijd "bijdraaide" )
Had ik Ziggo niet al gehad dan had ik 5 dagen zonder internet en dergelijke gezeten.
Schrijf een brief naar XMS dat je opzegt en geef aan dat je de overstapservice gebruikt en per de datum van Ziggo ingang wilt opzeggen, bij mij gebruikte XMS namelijk de datum in de brief, en die was 3 dagen later dus feitelijk hebben ze zelfs 8 dagen voor de einddatum de dienst er afgegooid.
Bij mij ging XMS namelijk mekkeren dat "volgens de algemene voorwaarden" ik zelf schriftelijk moet opzeggen.
Ziggo zei per de 18e de diensten op, mijn brief was de 21e gedateerd en per de 13e gooide men internet er af, maar factureert netjes tot aan de 21e.
Zeg de machtiging niet af en blokkeer je rekening niet anders migreert men je niet.
Je kan tot 56 kalender dagen een machtiging laten storneren,het beste kun je dus zodra je diensten bij ziggo draaien de boel laten storneren en dan je rekening laten blokkeren voor XMS,men kan dan niet meer dreigen met het stopzetten van je diensten of de migratie blokkeren. >:)
Daarna krijg je een boel boze brieven waar je [censored] aan moet hebben,reken zelf de boel uit en stort dat,en stuur XMS een brief met de specificatie van je storting.
Dan ff je kiezen op elkaar houden want je blijft tot zeker 3 maanden ( bij mij zelfs 6 maanden) rekeningen krijgen,aanmaningen en noem maar op welke geen stand houden want wat ze echt tegoed hebben heb je ze betaald en hun belangrijkste dwangmiddel,stopzetten van je diensten,hebben dan toch geen effect meer.
Succes !
Dankjewel voor de goeie tips.

Wat een bak ellende staat me te wachten, ik ga er van uit dat dit me ook gaat overkomen. Er is namelijk niets bij XMS dat een keertje goed is gegaan

Vroeg ik HDTV aan kreeg ik mn decoder, waren al mn plus zenders weg
Vroeg ik Usenet aan Werkte het slecht
Vroeg ik trial HBO aan werd het gefactureerd maar nooit geleverd gekregen.
Klachtbrieven: na 4 brieven en een jaar later geen enkele reactie.

Ik ga niet verder, karma is een bitch en rust op mijn schouders.

We gaan zien welke bak ellende we tegen gaan komen. Ik ben wel dolblij als ik weg ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Dankjewel voor de goeie tips.

Wat een bak ellende staat me te wachten, ik ga er van uit dat dit me ook gaat overkomen. Er is namelijk niets bij XMS dat een keertje goed is gegaan

Vroeg ik HDTV aan kreeg ik mn decoder, waren al mn plus zenders weg
Vroeg ik Usenet aan Werkte het slecht
Vroeg ik trial HBO aan werd het gefactureerd maar nooit geleverd gekregen.
Klachtbrieven: na 4 brieven en een jaar later geen enkele reactie.

Ik ga niet verder, karma is een bitch en rust op mijn schouders.

We gaan zien welke bak ellende we tegen gaan komen. Ik ben wel dolblij als ik weg ben!
Ik heb dus gewoon met Ziggo gebeld en gevraagd of ze de diensten 2 weken eerder konden activeren dan mijn opzeg datum bij XMS, je krijgt dan wel een tijdelijk nummer maar dat heb ik niet gebruikt omdat het nummer van XMS nog werkte en toen de diensten wegvielen zorgde Ziggo er dezelfde dag nog voor dat het XMS nummer werkte, ik heb ondanks dat alles werkte gekozen voor gratis installatie door monteur,gewoon om zeker te zijn dat activatie van het Ziggo modem goed zou gaan,bij eventuele problemen gaat die man niet weg voor het werkt en hij heeft nummers waarmee hij direct de 1e lijn kan bereiken.
Het kost je dan welliswaar 2 weken dubbele kosten maar daarmee voorkwam ik wel een downtime van een paar dagen.
Ik ga hier geen waslijst neerzetten van dingen die mis zijn gegaan bij XMS in de 5 jaar die ik er gezeten heb.
Het is jammer dat de voordelen van een in technisch oogpunt veel beter medium,teniet worden gedaan door de operator(s) die de dienst faciliteren.
Ik zit nu 8 maanden officieel bij Ziggo en heb nog met geen enkele dienst een downtime gehad terwijl er bij XMS bijna elke 14 dagen iets mis is,al is het maar het even uitvallen van een tv dienst o.i.d. zoals ook afgelopen week weer (witte page en decoder in bootloop)
Ook klopt de factuur tot op de cent.
Als je slim bent gebruik je de afwezigheidsmelding van de maildienst van XMS om mensen te verwijzen naar je nieuwe mail adres, in mijn geval kon ik gewoon emailadres@xmsnet.nl veranderen in emailadres@ziggo.nl maar het merendeel loopt toch via gmail.
Zodra alles liep heb ik de boel gestorneerd bij XMS, ze kunnen je dan toch niet meer afsluiten.
Aangezien ik ook na stornering nog geld tegoed had van XMS ( dat kwam pas 6 maanden later terug ) heb ik iedere brief van ze retour afzender gestuurd met een keer een motivatie waarom ik dat deed ( geen zin om mijn tijd te verspillen aan toch niet correcte facturen en de totale onwil van XMS om daar iets aan te doen ) en desnoods door te gaan tot aan de rechter.
Men heeft het nog een paar keer per mail geprobeerd en na 2,5 maand kreeg ik geen brief meer.
Ik had wel een kopie klaarliggen voor het geval men een incassoburo zou inschakelen,die post open ik uiteraard wel,maar dat hebben ze niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Telefonie neem ik niet af
Facturen krijg ik op @xmsnet.nl mail

Overlap maak ik me geen zorgen over, heb genoeg ziggo spots om mij heen, alle buren hebben dat zo`n beetje dus heb goed ontvangst. Login heb ik via account van moeders die al ziggo heeft.

En anders heb ik een android phone met tethering.

Het moet goedkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:09:
[...]

Indirect is het echter wel zo: doordat er de noodzaak is voor encryptie moet het eea door Vermatrix worden gehaald. Het gevolg daarvan is dan dat het (al dan niet technisch) blijkbaar onmogelijk is extra stream sporen door te zetten, of de bitrate te verhogen. Het probleem blijft echter dat dankzij de encryptie-eis de betere kwaliteit dus moet wijken, anders dan hoeft er toch niet aan de streams gezeten te worden met dure hercoderingshardware?

Als het inderdaad zo is dat KPN gewoon zelf al de streams vóór Verimatrix versleuteling loopt te her-coderen, is het al helemaal een kwalijke situatie imo.
Meten is weten, gissen is pmissen :)
Ik heb de vraag voor gelegd aan de ACM en de overheid om duidelijkheid te krijgen of het nu wel of niet is toegestaan:

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het Agentschap Telecom die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar deze organisatie.

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is gewoon heel simpel:

Verimatrix en de lagere bitrate / ontbrekende stream components staan in principe, technisch gezien, los van elkaar.

Lagere kwaliteit en ontbrekende stream onderdelen (zoals Archie al tig keer heeft geprobeerd duidelijk te maken) zijn geen onherroepelijk gevolg van de Verimatrix encryptie.

Dat dit bij KPN wel zo is, is gewoon een gevolg van keuzes die zij maken aan de hand van de door hun gebruikte apparatuur, kosten, etc.

Men wil/moet blijkbaar enkele zenders van encryptie voorzien en kiest, om dat te doen, gewoon streams die reeds voor handen zijn en op WBA-netwerken al sinds 2010 gebruikt worden. En helaas zijn die dus mindere bitrate en gestript van extra stream componenten om dezelfde redenen waarom dit op WBA-netwerken ook al zo is:

Men vindt het gewoon niet lonend om voor glas betere streams te gaan doorgeven / 'fabriceren', op wat HD+ materiaal na.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:18:
Men vindt het gewoon niet lonend om voor glas betere streams te gaan doorgeven / 'fabriceren', op wat HD+ materiaal na.
En daarmee doen ze gewoon de potentie van glas helemaal te niet en heeft glas geen enkel voordeel meer ten opzichte van andere verbindingstypen. Ik vind het dan ook niet gek dat de groei in glasvezel stagneert, omdat de gemiddelde klant toch gewoon kiest voor de "standaard kabelboer" in hun regio. Dat is tenslotte "vertrouwd".
En ook voor de gemiddelde tweaker blijft enkel nog de upload over als "voordeel".

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 10-03-2014 10:46 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:23

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:38:
[...]

En daarmee doen ze gewoon de potentie van glas helemaal te niet en heeft glas geen enkel voordeel meer ten opzichte van andere verbindingstypen. Ik vind het dan ook niet gek dat de groei in glasvezel stagneert, omdat de gemiddelde klant toch gewoon kiest voor de "standaard kabelboer" in hun regio. Dat is tenslotte "vertrouwd".
En ook voor de gemiddelde tweaker blijft enkel nog de upload over als "voordeel".
De upload is inderdaad het enige voordeel wat er nog is.

Wat waren ook alweer de speerpunten bij de vraagbundeling indertijd?
Hoge snelheid en toekomstvast.
Vast ip
Eigen servers
Superieur TV
Onbeperkt vwb mogelijkheden
Voor ouderen een beeldverbinding met de huisarts
Lage telefoniekosten.

Wat is er nu nog van over?

Hoge upload, download blijft achter bij de kabelaars

Heb net eens naar de belkosten gekeken. Na de goedkeuring inzake de overname door KPN, zijn de belkosten van 2 nar ruim 9 cent per minuut gegaan. Het starttarief van 0 naar ruim 10 cent.
Met hetzelfde belgedrag (wat weinig is bij ons thuis) zijn de kosten gemiddeld per maand van 2 naar 10 euro gegaan.

Cru gezegd, KPN heeft de boel om zeep geholpen en innovatie van het glasvezelgebeuren gewoon teniet gedaan.

Ik zeg applaus voor KPN _/-\o_ ze krijgen het iedere keer weer voor elkaar.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:54:
[...]
Cru gezegd, KPN heeft de boel om zeep geholpen en innovatie van het glasvezelgebeuren gewoon teniet gedaan.

Ja, die (negatieve) ervaringen heb ik ook al.
Dat was o.a. één van de redenen waarom ik toen naar XMS ging... glasvezel, vast IP, hoge upload, lage kosten en géén invloed van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Same, helaas is er van alle "goede" dingen weinig meer over (upload ..)

Als de contracten overgaan naar Telfort toch maar eens voor alternatieven gaan kijken (contract ontbinding yada yada yada)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vast ip
Eigen servers
Superieur TV
Lage telefoniekosten.

Heb net eens naar de belkosten gekeken. Na de goedkeuring inzake de overname door KPN, zijn de belkosten van 2 nar ruim 9 cent per minuut gegaan. Het starttarief van 0 naar ruim 10 cent.
Met hetzelfde belgedrag (wat weinig is bij ons thuis) zijn de kosten gemiddeld per maand van 2 naar 10 euro gegaan.

Wat betreft de belkosten ben je niet helemaal eerlijk. KPN (en andere glasvezel aanbieders) zijn echt niet de enigen die de belkosten naar 9 cent per minuut hebben laten gaan. Dus ook niet terecht om dat hier te vermelden onder dezelfde noemer als andere dingen die KPN fout heeft gedaan vwb glasvezel.

En het speerpunt van "toekomstvastheid" staat ook nog steeds, gezien de openheid van het netwerk. Ookal hebben Portaal-gebruikers daar niets aan en is er ook in 'gewone' gebieden slechts op beperkte schaal concurrentie op de ODF-laag (Dronten, Ermelo), het is er wel degelijk. Iets wat op 'de kabel' nooit gaat gebeuren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:56:
[...]

Wat betreft de belkosten ben je niet helemaal eerlijk. KPN (en andere glasvezel aanbieders) zijn echt niet de enigen die de belkosten naar 9 cent per minuut hebben laten gaan. Dus ook niet terecht om dat hier te vermelden onder dezelfde noemer als andere dingen die KPN fout heeft gedaan vwb glasvezel.
Waarom niet, xs4all (ook KPN, maar toch eigen bedrijfsvoering) kan het wel, die gebruiken dan ook niet het KPN platform voor telefonie, maar een of ander platform van een Franse telecomleverancier.
Daar bel ik gewoon voor 3 cent per minuut, hebben ze ook nog eens een open SIP platform, zodat ik tijdens vakantie etc gewoon via mijn thuisnummer voordelig kan blijven bellen ;)
En het speerpunt van "toekomstvastheid" staat ook nog steeds, gezien de openheid van het netwerk. Ookal hebben Portaal-gebruikers daar niets aan en is er ook in 'gewone' gebieden slechts op beperkte schaal concurrentie op de ODF-laag (Dronten, Ermelo), het is er wel degelijk. Iets wat op 'de kabel' nooit gaat gebeuren.
Ja, maar alles via Wholesale en dus zelfde kosten, alles dus eenheidsworst. Met ADSL ging dat ook precies zo.
Je kunt proberen alles goed te praten, maar feit blijft dat ik al ruim 20 jaar bij KPN probeer weg te komen, en altijd op een of andere manier weer mee moet in de opkoopwoede van KPN. En altijd ga je meer betalen en krijg je er minder voor terug.

Nu dus voor het minst slechte alternatief gekozen (noodgedwongen) en terug naar Xs4all

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vast ip
Eigen servers
Superieur TV
Lage telefoniekosten.

AMEN!!

Ik weet niet wat het is, iedere keer als ik denk, ik ben van die groene slopert af, halen ze me op één of manier binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13
GerkeP schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:05:
[...]
Nu dus voor het minst slechte alternatief gekozen (noodgedwongen) en terug naar Xs4all
Waarom geen Ziggo of UPC...?

Dan ben je tenminste echt van KPN af... :) :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Waarom geen Ziggo of UPC...?

Dan ben je tenminste echt van KPN af... :) :)
Als je alles een beetje gevolgd had, dan wist je dat er eigenlijk nog maar 2 providers fixed ip afgeven in de consumentenmarkt, xs4all en kpn, en nog een paar adsl providers die niet onder de kpn vlag vallen.

Ik draai eigen servers, mag niet bij Ziggo/UPC, kan wel, maar geen fixed ip en geblokkeerde poorten.
Vanwege die geblokkeerde poorten kan ik eigenlijk alleen nog maar terecht bij xs4all, want KPN heeft ook het nodige dichtstaan. Daarnaast kun je bij xs4all nog steeds gebruik maken van je eigen routers en bij kpn niet, want die experiaboxen hebben ze dichtgetimmerd (is wel om heen te werken, maar na elke update kun je weer opnieuw beginnen met die meuk).

Het allergrootste voordeel is dat xs4all ook nog eens fixed IPV6 afgeeft, RDNS biedt, een shellserver, Newszilla over ipv6 en de sipgegevens voor telefonie.

Uiteraard zijn er nog wel zakelijke providers die dit bieden, maar dan hebben we het over sla's (die heb ik niet nodig, kan echt wel eens zonder bij een storing) en daaraan gekoppelde abonnementsprijzen die absurd hoog zijn.

Ergo, een wide open aansluiting zoals xs4all die nu aanbiedt en de hoge upload van glasvezel is eigenlijk het enige fatsoenlijke alternatief. En vwb TV ga ik lekker weer terug naar Ziggo.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Best of both worlds... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Waarom niet, xs4all (ook KPN, maar toch eigen bedrijfsvoering) kan het wel, die gebruiken dan ook niet het KPN platform voor telefonie, maar een of ander platform van een Franse telecomleverancier.
Daar bel ik gewoon voor 3 cent per minuut, hebben ze ook nog eens een open SIP platform, zodat ik tijdens vakantie etc gewoon via mijn thuisnummer voordelig kan blijven bellen ;)
En Ziggo en UPC doen hetzelfde als KPN......

XS4ALL (en andere VOIP aanbieders, bv. ook Tweak) spreken een heel andere doelgroep aan.
Ja, maar alles via Wholesale en dus zelfde kosten, alles dus eenheidsworst. Met ADSL ging dat ook precies zo.
Je kunt proberen alles goed te praten, maar feit blijft dat ik al ruim 20 jaar bij KPN probeer weg te komen, en altijd op een of andere manier weer mee moet in de opkoopwoede van KPN. En altijd ga je meer betalen en krijg je er minder voor terug.

Ah dus jij leest niet goed en vindt dan dat ik dingen "goed probeer te praten"?

Solcon (Dronten) en XSYOU (Ermelo) doen absoluut niets met Wholesale en dus zeker geen eenheidsworst. Zij gebruiken het netwerk van Reggefiber zoals "open" bedoeld is.

Dat jij probeert bij KPN weg te blijven, daar zal je vast voor jou persoonlijk zeer legitieme redenen voor hebben, maar dat zegt nog steeds niet dat dan KPN maar fout is.

Een deel van de overnames betrof partijen die al in slecht weer zaten (of dreigden te raken). En nou niet in een volgende post met XS4ALL komen dat niet in slecht weer zat, ik zeg ook duidelijk "een deel van".....

En zelfs al is er in de meeste gebieden alleen wholesale en dus eenheidsworst: Het is nog steeds keuze (immers, bij XS4ALL heb je een vast IP, goedkoop bellen, etc. ;) ). Met alleen maar UPC of Ziggo ben je zéker verzekerd van eenheidsworst.

Wat dat betreft kan je, zoals je zelf hierboven ook al aangeeft, dat de ISP-markt als geheel eenheidsworst biedt. Met nog wat uitzonderingen (zoals xs4all) voor speciale doelgroepen.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 10-03-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:23:

Solcon (Dronten) en XSYOU (Ermelo) doen absoluut niets met Wholesale en dus zeker geen eenheidsworst. Zij gebruiken het netwerk van Reggefiber zoals "open" bedoeld is.
Die bieden geen vast ip adres, dus valt ook af als alternatief
Dat jij probeert bij KPN weg te blijven, daar zal je vast voor jou persoonlijk zeer legitieme redenen voor hebben, maar dat zegt nog steeds niet dat dan KPN maar fout is.
Uiteraard, daar heb je gelijk in, maar wel opvallend dat KPN in klanttevredenheidsonderzoeken slechts een 5,2 scoort (lager dan UPC/Ziggo etc). Dat duidt er toch wel op dat ze erg veel ontevreden klanten hebben ;)
Als er in NL geklaagd wordt valt de NS altijd erg op, maar KPN doet het slechter ;)
Een deel van de overnames betrof partijen die al in slecht weer zaten (of dreigden te raken).
Vergeet niet waardoor een aantal van die partijen in slecht weer terecht kwamen ;) Iets met guerrillamarketing van KPN, dat trucje is al zo vaak uitgevoerd door ze.
Prijsvechten, klanten binnenharken en vervolgens laten barsten. (Ik kan je wel wat interne memo's laten zien van KPN-ers ;) )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Wat dat betreft kan je, zoals je zelf hierboven ook al aangeeft, dat de ISP-markt als geheel eenheidsworst biedt. Met nog wat uitzonderingen (zoals xs4all) voor speciale doelgroepen.
Vergeet niet dat XMS ook zo'n uitzondering was... Vast IP, relatief lage kosten en zeker een hele goede service. XMS was toen nog op de goede weg.

Maar sinds de overname van KPN zijn al die voordelen komen te vervallen, met alle consequenties van dien voor de klant.
Iedere keer als KPN zich ging bemoeien met de providers waar ik zat ging eerst de service drastisch omlaag en vervolgens de prijzen omhoog... En nee, ik ben niet per sé anti KPN, maar ik vind het wel heel frappant...

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 10-03-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vandaag Ziggo aangevraagd, voor de zekerheid eerst even gebeld. Inderdaad regelen zij de overstap, ze zeggen dat het vaak goed gaat, sterker nog ze communiceren via een intern systeem. Mochten er problemen voorkomen met bijvoorbeeld facturen die blijven komen aan de kant van XMS, kan ik dit aangeven bij Ziggo die het dan weer gaan oppakken.

Ik ben toch wel benieuwd. Fingers Crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Weet iemand of de adressen van de RTL HD kanalen zijn gewijzigd? SD werkt nog wel ...

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
[...]

Vast ip
Eigen servers
Superieur TV
Lage telefoniekosten.

Dit. Keer duizend.

Ik zeg het al sinds KPN XMS heeft overgenomen. Het voelt niet fijn om als initiatiefnemer al meer dan 2 jaar jezelf hard te maken voor glasvezel (inclusief de benodigde liters bloed, zweet en tranen: campagne voeren, mensen helpen, adviseren, etc.), om vervolgens alle voordelen ontnomen te worden (en soms zelfs bijna voor leugenaar uitgemaakt te worden om de acties van KPN).

Als initiatiefnemer heb ik mij namelijk 100% ingezet voor juist deze voordelen, en door deze voordelen zijn er veel buurtgenoten mee gegaan in het aanbod van XMS. Vast IP, goede kwaliteit TV en goedkoop bellen waren de speerpunten. En jawel hoor, tegen de tijd dat ze hier begonnen met aanleggen was het goedkoop bellen ondertussen al verleden tijd: de prijs zou gelijk komen te liggen met UPC; gevolg: veel mensen die al een contract hadden gesloten via de vraagbundeling waren uiteindelijk gewoon duurder uit dan ze nu zijn. Pijnlijk. Vanaf dat moment kon het alleen maar erger worden. En ja hoor: stukje bij stukje werd vervolgens ook het TV platform verneukt, waar afgelopen dinsdag (wat mij betreft) de genade klap is gevallen door de omschakeling van de RTL streams.

Er werd afgelopen donderdag ook doodleuk verteld dat er voor de 'overige speciale klanten' (lees: met vast IP) bij ons word gekeken of die niet beter naar XS4ALL gezet kunnen worden. Echter waren ze hier nog niet helemaal over uit, omdat XS4ALL toch écht in een 'heel andere prijsklasse' zou zitten dan Telfort (lees: ze geen zin hebben om dat te vergoeden), en dat ze dat niet zomaar konden doen (waarom niet?).

Toch zullen ze hiervoor een oplossing moeten zoeken, aangezien er vanuit ons initiatief contracten liggen die garanderen dat XMS 2 jaar lang dezelfde prijs aan moet houden. En dat zullen ze dan ook waar moeten maken bij aankomende migratie.

Ik voel mij op dit moment in mijn waarde aangetast als initiatiefnemer. Het is zo zonde om alles waar je voor vecht zo verloren te zien gaan.. Alles wat die mooie glasvezel zou brengen, wordt nu weer afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ajwkappe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:15:
Weet iemand of de adressen van de RTL HD kanalen zijn gewijzigd? SD werkt nog wel ...
Zie: Thasaidon in "IPTV op je HTPC"

Korte samenvatting: ze hebben afgelopen week alle RTL HD streams omgezet naar de KPN leverstraat. Gevolg: Verimatrix 'HD+' streams zonder extra sporen (DD5.1 etc.) maar met versleuteling t.o.v. de niet-versleutelde (met alle sporen intact) streams die mensen in WGDO gebieden gewend zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door _BLAST3R op 10-03-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Als je alles een beetje gevolgd had, dan wist je dat er eigenlijk nog maar 2 providers fixed ip afgeven in de consumentenmarkt, xs4all en kpn, en nog een paar adsl providers die niet onder de kpn vlag vallen.

Ik draai eigen servers, mag niet bij Ziggo/UPC, kan wel, maar geen fixed ip en geblokkeerde poorten.
Vanwege die geblokkeerde poorten kan ik eigenlijk alleen nog maar terecht bij xs4all, want KPN heeft ook het nodige dichtstaan. Daarnaast kun je bij xs4all nog steeds gebruik maken van je eigen routers en bij kpn niet, want die experiaboxen hebben ze dichtgetimmerd (is wel om heen te werken, maar na elke update kun je weer opnieuw beginnen met die meuk).

Het allergrootste voordeel is dat xs4all ook nog eens fixed IPV6 afgeeft, RDNS biedt, een shellserver, Newszilla over ipv6 en de sipgegevens voor telefonie.

Uiteraard zijn er nog wel zakelijke providers die dit bieden, maar dan hebben we het over sla's (die heb ik niet nodig, kan echt wel eens zonder bij een storing) en daaraan gekoppelde abonnementsprijzen die absurd hoog zijn.

Ergo, een wide open aansluiting zoals xs4all die nu aanbiedt en de hoge upload van glasvezel is eigenlijk het enige fatsoenlijke alternatief. En vwb TV ga ik lekker weer terug naar Ziggo.
Ik ben altijd een voorstander van xs4all geweest en ben van plan terug te gaan wanneer de telfort overgang een feit is. Alleen ik dacht dat xs4all hetzelfde doet als telfort namelijk ppoe en vlan tagging ?

Ik wil gewoon dhcp op mijn cisco router wan1=glas, wan2=kabel.

Is dat met xs4all mogelijk, of moet ik een switch ervoor zetten die vlan 6 tagged ?

Ik zit officieel weer een jaar aan xms vast (blijkbaar is het niet meer afnemen van televisie een reden om het contract onvermeld een jaar op te schuiven) maar wen gedwongen overgang maar telfort en een voor mij onacceptabel verlies van dhcp zal toch genoeg reden zijn om onder dat contract uit te komen.

Als ik xs4all glas tot op mijn router kan krijgen zijn zij de logische keuze, vast ipv4, vast ipv6 48 prefix en rdns op de koop toe. Een provider die nog wel weet hoe het moet.

Een advies over de mogelijkheid om zowel de ipv4 als de ipv6 prefix op mijn routertje te krijgen zal gewaardeerd worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar halen mensen toch steeds vandaan dat Telfort PPPoE en VLAN tagging doet ???

Telfort Glasvezel werkt op -exact- dezelfde manier als nu XMS/Lijbrandt via ISPfabriek/ITNS. Sterker nog, waarschijnlijk verandert bij de overgang je IP-adres nieteens. Beiden werken gewoon via ITNS. Je hoeft nog geen kabel om te prikken. Alleen voor de "vast IP" klanten van XMS zal het IP waarschijnlijk veranderen in eentje die eens in de zo veel tijd, bij netwerk-reorganisaties of als jij zelf een router met een ander MAC adres aansluit, zal veranderen.

Verder kan je bij XS4ALL verschillende dingen doen om verder je eigen router te gebruiken. XS4ALL gebruikt inderdaad nog steeds een PPPoE tunnel over een bepaald VLAN. Als je een 'echte' Cisco router hebt lijkt me zelfs dat geen probleem. En anders gebruik je bv. een l2-switch om het VLAN voor internet te un-taggen en bouw je weer met iets anders de PPPoE tunnel op.

Als je bedoelt dat je een normale 'consumenten' Cisco (linksys) router hebt: Misschien is het het overwegen waard om dan gewoon de Fritz!box die je van XS4ALL gaat krijgen te gebruiken. Zo slecht is die absoluut niet (desnoods schakel je z'n DHCP-server uit en regel je dat met je eigen apparatuur of gooi je je eigen router in de DMZ-functie van de Fritz!box.

edit: Maar waarschijnlijk kan je voor XS4ALL-vragen het beste even naar het XS4ALL glasvezel topic gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 10-03-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:20:
[...]

Zie: Thasaidon in "IPTV op je HTPC"

Korte samenvatting: ze hebben afgelopen week alle RTL HD streams omgezet naar de KPN leverstraat. Gevolg: Verimatrix streams in 'HD+' kwaliteit (8mbit) zonder extra sporen (DD5.1 etc.) maar met versleuteling t.o.v. de 13mbit (met alle sporen intact) niet-versleutelde streams die mensen in WGDO gebieden gewend zijn.
Kleine correctie: de HD+ streams zijn 13 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey, ik heb vorige week gehoord van een KPN medewerker dat telfort dezelfde leverstraat zal gaan leveren als KPN, dus geen dhcp meer. Volgens hem zou voor het einde van dit jaar, alle bestaande dhcp klanten (nu oa. Lijbrandt en xms) geen dhcp meer geleverd krijgen via telfort, maar ppoe en vlan tagging.

Over de fritzbox niets dan goed, maar een iets te simpele router voor mijn gebruik. Ik heb niets voor niets een dual want router, ik heb immers twee verbindingen en wil dat beide verbindingen worden gebruikt en als er een uit ligt het verkeer automatisch via de andere verbinding loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Ik begrijp de onvrede heel goed van wat ik lees. Woon niet in XMS-gebied, dus kan er verder niet over oordelen. Denk wel dat dingen veranderen nu glasvezel groter wordt. enelke verandering is niet altijd een verbetering. :) XMS was natuurlijk pionier en nog uit de tijd van de woningcorporaties waar het mee begonnen is.
Zou leuk zijn als bijv. Vodafone of Tele2 onafhankelijke diensten gaan leveren.
Ziggo is helaas ook niet meer zo klantvriendelijk als een paar jaar terug. Ze gaan onderling gratis bellen afschaffen per 1 april en ook daar ga je een starttarief van 9 cent betalen en per minuut een tarief van 9 cent. Tenzij je onbeperkt bellen afneemt voor 10 euro per maand. Voor ons is dit juist reden geweest het abonnement op te zeggen. We gaan vanaf 1 april wel bellen via VoipCheap, 200 minuten per week gratis bellen met vaste nummers.
TV vind ik zelf niet zo interessant. Bij Ziggo hadden we ooit BBC HD. Dat is verdwenen en wat er voor terug is gekomen zijn pulpzenders (in mijn ogen).
Kijk voornamelijk Netflix, blurays en films die ik gedownload heb. Of ik het journaal en een paar andere programma's in 8 Mbit/s mpeg4 kijk of in een wat hogere bitrate zou mij een zorg zijn.
Voor mij is de snelheid van de internetverbinding veel belangrijker. Geweldig dat ik straks een zeer lage Ping en hoge upload heb. Heb voor KPN gekozen omdat ik niet perce een vast IP nodig heb. Was in het verleden wel zo met thuiswerken en VPN-verbinding, maar tegenwoordig doen we alles met Citrix en sms passcode autorisatie, werkt heel goed en ik kan vanaf elke internetverbinding 'veilig' inloggen.
Mocht KPN mij na een jaar toch tegenvallen dan zal het waarschijnlijk XS4ALL worden, maar terug naar Ziggo zal ik niet snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:37:
[...]

Vergeet niet dat XMS ook zo'n uitzondering was... Vast IP, relatief lage kosten en zeker een hele goede service. XMS was toen nog op de goede weg.

Maar sinds de overname van KPN zijn al die voordelen komen te vervallen, met alle consequenties van dien voor de klant.
Iedere keer als KPN zich ging bemoeien met de providers waar ik zat ging eerst de service drastisch omlaag en vervolgens de prijzen omhoog... En nee, ik ben niet per sé anti KPN, maar ik vind het wel heel frappant...
Tsja, toch wist ook XMS, zelfs in die goede tijd, zeer waarschijnlijk al dat dat ooit zou gaan op houden.Van alleen wat Portaal-gebiedjes kan een provider niet overeind blijven. Reggefiber moest noodgedwongen wel iets van ISP's en contentproviders hebben (over alleen de kale vezels heb je nog geen diensten). Maar vanaf hun deal met KPN, dat wel de kracht had om te investeren in apparatuur in al die PoP's in grotere plaatsen, was zeker al duidelijk welke kant het uiteindelijk op zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:44:
[...]

Kleine correctie: de HD+ streams zijn 13 mbit.
I stand corrected O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:45:
@enemy, ik heb vorige week gehoord van een KPN medewerker dat telfort dezelfde leverstraat zal gaan leveren als KPN, dus geen dhcp meer. Volgens hem zou voor het einde van dit jaar, alle bestaande dhcp klanten (nu oa. Lijbrandt en xms) geen dhcp meer geleverd krijgen via telfort, maar ppoe en vlan tagging.

Over de fritzbox niets dan goed, maar een iets te simpele router voor mijn gebruik. Ik heb niets voor niets een dual want router, ik heb immers twee verbindingen en wil dat beide verbindingen worden gebruikt en als er een uit ligt het verkeer automatisch via de andere verbinding loopt.
Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar de informatiebron van die KPN-medewerker.

Natuurlijk, het kan allemaal hoor. Maar zelfs helemaal nieuwe Telfort glasvezel klanten worden gewoon op de ISPFabriek-manier met DHCP aangesloten. Dit weet ik doordat ik persoonlijk wat mensen ken die van een helemaal 'schone' lijn Telfort hebben genomen. Het past ook in de hele WMP+ propositie waar Telfort nu onder valt (Internet via ITNS/ISP-fabriek, TV via ITNS, etc. ).

Sterker nog: KPN heeft er nu zelfs WBA levermethode bij (WIA noemen ze dat volgens mij) waarbij er weliswaar nog voor internet VLAN's gebruikt worden (in dit geval VLAN 34) maar dan met DHCP, dus geen PPPoE meer. De nieuwere abonnementen van "Tweak Groen", wat voorheen altijd een propositie was met KPN Interactieve TV + VLAN's en PPPoE, werken nu gewoon over VLAN 34 met DHCP.

Any way, ik ken het professionele CIsco spul niet zo goed. Maar ik neem aan dat deze toch wel op z'n minst VLAN's en waarschijnlijk ook PPPoE moet ondersteunen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Tsja, toch wist ook XMS, zelfs in die goede tijd, zeer waarschijnlijk al dat dat ooit zou gaan op houden.Van alleen wat Portaal-gebiedjes kan een provider niet overeind blijven. Reggefiber moest noodgedwongen wel iets van ISP's en contentproviders hebben (over alleen de kale vezels heb je nog geen diensten). Maar vanaf hun deal met KPN, dat wel de kracht had om te investeren in apparatuur in al die PoP's in grotere plaatsen, was zeker al duidelijk welke kant het uiteindelijk op zou gaan.
Toch wel weer grappig dat Reggefiber het met het geimproviseerde XMS/Glashart Media uiteindelijk allemaal veel beter kon dan KPN, met al zijn jaren ervaring op de consumentenmarkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:55:
[...]

Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar de informatiebron van die KPN-medewerker.

Natuurlijk, het kan allemaal hoor. Maar zelfs helemaal nieuwe Telfort glasvezel klanten worden gewoon op de ISPFabriek-manier met DHCP aangesloten. Dit weet ik doordat ik persoonlijk wat mensen ken die van een helemaal 'schone' lijn Telfort hebben genomen. Het past ook in de hele WMP+ propositie waar Telfort nu onder valt (Internet via ITNS/ISP-fabriek, TV via ITNS, etc. ).

Sterker nog: KPN heeft er nu zelfs WBA levermethode bij (WIA noemen ze dat volgens mij) waarbij er weliswaar nog voor internet VLAN's gebruikt worden (in dit geval VLAN 34) maar dan met DHCP, dus geen PPPoE meer. De nieuwere abonnementen van "Tweak Groen", wat voorheen altijd een propositie was met KPN Interactieve TV + VLAN's en PPPoE, werken nu gewoon over VLAN 34 met DHCP.

Any way, ik ken het professionele CIsco spul niet zo goed. Maar ik neem aan dat deze toch wel op z'n minst VLAN's en waarschijnlijk ook PPPoE moet ondersteunen? ;)
Hij was zeer stellig in zijn bewering dat men bij KPN de boel wil omgooien. Of het inderdaad allemaal klopt, daar heb ik geen idee van.

Hij vertelde mij in ieder geval dat telfort binnenkort ppoe en vlan tagging gaat toepassen (net als xs4all nu), en dat bestaande xms klanten nog tot eind van dit jaar hun dhcp behouden (al dan niet onder de telfort vlag) en daarna kunnen buigen (blijven bij Telfort zonder dhcp), of barsten. Hij merkte fijntjes op dat voor mij de alternatieven dan klein zouden zijn, helden van nu zou een alternatief zijn, tweak niet (want alleen blauw in mijn woonplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:55:
[...]

Toch wel weer grappig dat Reggefiber het met het geimproviseerde XMS/Glashart Media uiteindelijk allemaal veel beter kon dan KPN, met al zijn jaren ervaring op de consumentenmarkt. :+
Hoezo "veel beter"? Anders, zal je bedoelen.

Tegen de tijd dat KPN op glas instapte had men al een compleet IPTV platform draaien. Weliswaar voor ADSL-gebruik (en helaas dus met navenant lage bitrates.

In het begin moest XMS voor internet improviseren met InterNL. Voor CATV improviseerde men samen met Herzinger met knutselkunstwerkjes in de nog niet gestandaardiseerde PoP-huisjes. Voor IPTV had men nog helemaal niets en was het dus het meest gemakkelijk om gewoon IPTV streams rechtstreeks uit Hilversum en SAT ontvangst headends te plukken. Die 'luxe' had men ook, aangezien men toch ook nog routeringen voor die IGMP bronnen moest opzetten op het operator netwerk.

Lees: Bovenstaande situatie is zoals ik hem inschat, vanuit wat ik de voorbije jaren sinds het begin lees aan ontwikkelingen, discussies, etc.

Voor KPN geldt dus een "wet van de remmende voorsprong". En een deel "keuzes maken". "Wet van de remmende voorsprong" omdat men nou eenmaal al een heel platform inclusief streams had. En "keuzes maken" omdat men ook toen waarschijnlijk vast al wel zal hebben gekeken naar de vraag of men voor glas aparte streams moest gaan regelen, al dan niet CATV aanbieden, etc.

Getuige de meer dan 1 miljoen (misschien zelfs wel meer) tevreden klanten voor Interactieve TV via ADSL maar waarschijnlijk ook vanwege capaciteit op hun core netwerk, waar voorheen alleen ADSL-centrales aan hingen en nu ineens ook snelle glas aansluitingen, heeft men toen dus waarschijnlijk gewoon een bewuste kosten-afweging gemaakt om IPTV voorlopig zo te laten. En met Glashart Media had men inmiddels een partner (en later dochter) in handen om ook CATV diensten aan te kunnen bieden.

Lees: KPN mocht dan misschien al jarenlang ervaring hebben op de consumentenmarkt, maar dat kan dus ook jn je nadeel werken als je plots besluit om op een 'nieuwe' markt in te haken.

XMS, Concepts, Glashart Media en ong. alles wat in het begin nog zonder KPN een actief glasvezelnetwerk moest opbouwen moest dit van scratch af aan doen en dan kan je dus nog bepaalde keuzes maken. Dat daarbij kwam kijken dat je een utopisch IPTV pakket ging krijgen zonder encryptie en dergelijke zal men toen echter ook al wel als 'tijdelijk' hebben gezien.

Ik zeg overigens hiermee helemaal niet dat KPN het allemaal zo goed doet en dat we dit maar leuk moeten vinden. In tegendeel: Ook ik vind dat KPN er nu echt alles aan zal moeten gaan doen om TV vele malen beter te maken, te beginnen met het 1:1 doorgeven van de streams (en waar noodzakelijk uitsluitend Verimatrix toe te passen).

En ik ben ook verre van KPN-fan. Aan de andere kant begrijp ik hun keuzes maar al te goed en iedereen met beetje bedrijfskundig inzicht zou dat begrijpejn. En ieder met bedrijfskundig inzicht zal ook wel op z'n vingers na kunnen tellen dat in deze markt KPN die verbeteringen ook echt wel zal gaan doorvoeren.

En tot die tijd vind ik zelfs het Telfort van vandaag nog steeds absoluut geen slechte propositie. Wel aanmerkelijk slechter dan wat 'jullie' op WGDO van XMS gewend waren (slechtere streams, geen vast IP meer) en ik snap maar al te goed dat daar verbittering over bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:03:
[...]

Hij was zeer stellig in zijn bewering dat men bij KPN de boel wil omgooien. Of het inderdaad allemaal klopt, daar heb ik geen idee van.

Hij vertelde mij in ieder geval dat telfort binnenkort ppoe en vlan tagging gaat toepassen (net als xs4all nu), en dat bestaande xms klanten nog tot eind van dit jaar hun dhcp behouden (al dan niet onder de telfort vlag) en daarna kunnen buigen (blijven bij Telfort zonder dhcp), of barsten. Hij merkte fijntjes op dat voor mij de alternatieven dan klein zouden zijn, helden van nu zou een alternatief zijn, tweak niet (want alleen blauw in mijn woonplaats).
Dat laatste lijkt mij al helemaal vreemd (in welke woonplaats zit je trouwens?).

Tweak Blauw suggereert dat je in een WGDO omgeving zit. Dat is dus van oudsher XMS, InterNL (later ISPfabriek), etc. dus aanvankelijk helemaal zonder KPN apparatuur.

PPPoE en VLAN's suggereert dat er dus inmiddels ook KPN apparatuur bij jou in de PoP's hangt. Wat ook aansluit bij wat 'insiders' hier zeggen: Namelijk dat bijna ieder WGDO gebied, eventueel op de Portaal gebieden na, ook KPN apparatuur zal hebben. Dsn zouden er iig nog veel meer alternatieven moeten komen (en ook Tweak Groen).

Wat voor medewerker was het eigenlijk? Gewoon een helpdesk persoon? Of ook een 'insider'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry tweak groen moet dat zijn :) in mijn woonplaats zitten xs4all, KPN zelf, xms, lijbrandt en nog een paar andere providers. In mijn gebied hebben we bijvoorbeeld ook geen ongecodeerde iptv streams.

Die emedewerker is een netwerk engineer. Goede kerel, geen idee of jet klopt wat hij zegt, maar is zeker geen help desk persoon, daarvoor is zijn kennis veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, zelfde dus als bij mij (Almere, KPN gebied).

Tweak Groen werkt nu dus al met verbindingen zonder PPPoE, alleen nog maar VLAN scheiding (wat nu bij Lijbrandt, XMS, Telfort, etc. al in de Genexis wordt gescheiden).

In ieder geval blijft het voor mij "eerst zien, dan geloven".

Naast het feit dat, als jouw contactpersoon gelijk heeft, Telfort ook nog een behoorlijke provisioning effort gaat krijgen (en misschien zelfs wel nieuwe routers uitdelen), maken ook andere partijen zoals Fiber, Solcon en Vodafone nog steeds gebruik van dezelfde opzet als Telfort nu.

Vodafone en Solcon gaan wel langzaam naar een andere levermethode over, al dan niet via een eigen netwerk. Maar of dat voor het einde van dit jaar gereed is?

Het lijkt me dus zeer onlogisch dat KPN dit alleen voor Telfot allemaal om gaat gooien, zeker als alle klanten nu al fantastische Genexis configuraties hebben hangen. En waar gaat in de nieuwe opzet IPTV dan vandaan komen? Blijft dat op poort 2 van de Genexis of gaat dat ook verhuizen naar de nieuw uit te leveren routers?

edit: Zie trouwens ook pagina 14-16 van dit document:
http://www.kpnwholesale.c...ig_per_3_maart__2014_.pdf

Hieruit blijkt dus ook dat een "KPN Leverstraat" niet per se hoeft te betekenen dat het ook PPPoE wordt. Tegenwoordig is zowel access via PPPoE als via DHCP tussen consument en netwerk van de ISP (in dit geval ISPfabriek/ITNS) mogelijk.

De enige reden voor Telfort die ik zou kunnen bedenken om toch naar een PPPoE constructie toe gaan, zou zijn dat men ook graag bij Telfort een Experiabox naar binnen wil rollen, bv. ook vanwege het FON wifispots verhaal? Maar dan nog. Ook in dit geval zal het gewoon mogelijk blijven om eigen apparatuur te gebruiken, net zoals nu veel KPN- en XS4ALL klanten ook al succesvol doen.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 10-03-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede vraag, dat heb ik niet eens gevraagd, ik neem geen televisie af via glas, dat gaat bij mij via de kabel, beter zender aanbod en gewoon binnen op mijn win8 wmc, iets dat niet mogelijk was met de iptv van xms. Heb hier nog zo'n animo box liggen, ben benieuwd of ze dat ding nog terug willen hebben :)

Ik ben het met je eens, eerst zien en dan geloven, alhoewel uit oogpunt van management is het voor kpn "providers" wellicht wel wenselijk om een technisch gelijke leverstraat te hebben.

Zelf ben ik geen voorstander van ppoe (overhead) noch van vlan tagging, iets wat wij in ons data center gaan vervangen door Hyper-v's virtual Network, wat in principe het mogelijk maakt om te stoppen met vlan tagging op verschillende switchen en bepaalde poorten, een ieder die in een multi customer hosting omgeving werkt, weet hoe vervelend het beheer van vlan tagging is, en een centraal geregelde beheer van verschillende virtual Networks een veel betere oplossing is, terwijl jet gescheiden houden van netwerken op een veel makkelijkere manier kan worden bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de overhead van PPPoE houdt KPN tegenwoordig rekening (weet ik uit speedtests bij KPN klanten en Tweak Groen 'PPPoE-stijl' klanten).

En wat betreft VLAN's: Tsja, ze zijn de industrie-standaard om meerdere gescheiden netwerken over 1 fysieke verbinding te transporteren.

Leuk dat jullie in je datacenter Hyper-V gebruiken, maar dat kan alleen maar omdat jullie dat datacenter zelf beheren en dus ook specifiek voor 1 oplossing kiezen. Natuurlijk kan je dan ook alle netwerk virtualisatie goodies gebruiken. In een VMWare Vsphere omgeving maak je ook gebruik van Virtual Distributed switches en geen VLAN's meer voor je netwerkvirtualisatie ;).

Maar ik neem aan dat je zelf wel met me eens bent dat voor het grootschalig aan elkaar knopen van netwerken, consumentenaansluitingen en div. provider en access networks, VLAN's nog steeds de best beschikbare standaard is.

Overigens, in het algemeen wellicht nog interessant voor meer mensen:
http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wmp-plus.aspx

Hier staat de huidige stand van zaken beschreven omtrent hoe het nu staat met WGDO, WMP+, etc. Zeker bij WMP+ blauw (voormalig WGDO) heeft men dus aardig wat mitsen en maren, dus men is in ieder geval de Portaal gebieden met Packetfronts e.d. niet vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in deze context is vlan tagging de beste manier. Vanuit mijn oogpunt is dhcp op de wan poort het beste alternatief. Dat gaat nu (nog) met xms en ciaway. Mocht xms (Telfort) bij dhcp blijven, dan ga ik wellicht ook gewoon door.

Tv neem ik niet meer af van Xms, internet is snel en stabiel, telefoon is helaas een ander verhaal, ik merk dat ik regelmatig in de voicemail beland als ik naar huis bel, terwijl er niemand belt, maar telefoon gaat niet over, een paar keer opnieuw proberen en er wordt wel verbinding gemaakt, niet bepaald betrouwbaar. Ik zit er serieus over te denken om mijn nummer gewoon via een sip provider, rechtstreeks op mijn asterisk box te zetten, daar hangt nu een did aan die wel gewoon altijd werkt :).

Toch denk ik er serieus over om naar xs4all terug te gaan, vast ipv4, vast ipv6 prefix en reverse dns, zodat ik mijn exim bak gewoon rechtstreeks kan laten leveren i.p.v. via de caiway smtp host. Televisie interesseert mij niet, gewoon een goede verbinding met internet. Desnoods zet ik er een switch voor om zo vlan 6 te taggen want die cisco lijkt geen vlan tagging op wan poorten te doen.

Ben ik ook gelijk af van de ronduit chaotische manier van factureren van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf zou ik het liefste ook naar XS4ALL toe gaan. Ookal draai ik verder geen (kritieke) servers thuis, vast ipv4 adres en native ipv6 trekken me zeker (vooral omdat mijn VPS provider, CloudVPS, ook native ipv6 doet).

Echter, ik vind TV wel belangrijk in die zin dat ik de wens om een ongecodeerd basispakket in DVB-C voorrang geef op de meerwaarde die XS4ALL me zou kunnen bieden. En qua IPTV vind ik het Amino platform van ITNS gewoon beter dan het ITV platform van KPN.

Als XS4ALL nou ook met WMP+ pakketten kwam of op z'n minst het CATV signaal, dan was de keus makkelijk geweest. Hybride met de kabelaar gaat hier helaas niet. UPC kost 19 euro per maand voor alleen basis TV. Tel daar XS4ALL bij op. Dan is het me gewoon te duur.

Zelf zit ik nu bij Vodafone (nog niet op hun nieuwe propositie maar op hun ITNS propositie). Voorlopig ben ik daar tevreden mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04
Bij mij, Nijmegen G-3 6524, liggen catv, internet en telefoon er uit. Het lampje van internet knippert en die van tv en telefoon zijn uit. Het powerledje is aktief.

Het begon met tv. Checkte de modem en het tv lampje was uit. Nadat ik de modem van het lichtnet had gehaald en weer aansloot deed niets het meer. Voor de zekerheid de modem meer dan een minuut van de adapter gehaald en dat mag niet baten.

Zijn er meer mensen met een storing?

Edit: 03:40 ik ben terug thuis en alles doet het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door EricJH op 11-03-2014 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ajwkappe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:15:
Alle RTL HD zenders zijn idd sinds een paar dagen verimatrix gecodeerd. Dus niet meer te zien op je HTPC.
Daarnaast zit er in de KPN streams ook geen 5.1 audio meer, maar enkel stereo :( (nu dus ook voor mensen in een WGDO gebied |:( ).

.
eymey schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:49:
[...]
Dat weet ik niet, maar mijn regio en de regio's om mij heen, waar XMS (samen met Solcon) het eerste jaar "alleenrecht" had op glasvezel, zijn zeker geen "handje vol" portaal gebieden.
XMS en Solcon waren in veel nieuw uitgerolde gebieden de enige providers op glas het eerste jaar. Dus XMS was wel degelijk aan het groeien, totdat KPN achter de schermen via allerlei rare aandeelconstructies de touwtjes grotendeels in handen kreeg binnen de glasvezel wereld.

Vanaf dat moment werd er bijna niets meer uitgerold en vervolgens werden de zgn slecht draaiende ISP-tjes dus maar overgenomen door diezelfde KPN die de boel gewoon aan het verkloten is.
Even lekker een filmpje kijken op RTL4 in HD met Dolby geluid kan nu gewoon niet meer, omdat we mee moeten in de door KPN door ons strot gedrukte eenheidsworst.
De beeldkwaliteit is nu gewoon minder en enkel stereo ipv 5.1 is ronduit ruk.
Dank je wel KPN!

Van het hele concept "glasvezel heeft de toekomst" is nu geen bal meer over.

Nee (ik blijf het zeggen) ik ben niet anti KPN, maar als een bedrijf (voor de zoveelste keer) iets goed zo weet te verkloten, dan ben ik daar niet positief over.

[ Voor 77% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Als je dan alles terugleest, was de eerste die dit allemaal riep Nick39 ;)
Verguisd, bejubeld, maar hij heeft weer gelijk gekregen _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:29:
Nick heeft in mijn optiek (bijna) altijd gelijk gehad ;)

Alleen in mijn situatie had ik bij XMS nog wat voordeeltjes tov andere providers, dus wilde ik nog even blijven.
Maar ook die voordeeltjes zijn nu grotendeels afgepakt en bied XMS/Telfort mij nu geen voordelen meer.
Dus ja, ook voor mij tijd om om me heen te gaan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:29:
Achteraf weet je alles ja.... 8)7

Je kan altijd wat zeggen met 50% kans dat je gelijk hebt.

Je kan het echter pas met zekerheid zeggen als het ook daadwerkelijk een feit is en dat is dus nu pas.

Tot nu kon het 50% kans zijn dat ook Nick z'n contact misschien voor z'n beurt gepraat had (of ingehaald werd door andere ontwikkelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat ik niet begrijp is waarom de genexis die hier 16 maanden terug is opgehangen, een 100 mbps aansluiting heeft. Dat terwijl de kabelaar gewoon een gbit docsis modem heeft geleverd.

Dan lijkt het erop alsof men de potentie die glasvezel heeft niet op korte termijn wil uitbuiten. Dat is jammer en eigenlijk heel kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:43:
[...]

Achteraf weet je alles ja.... 8)7

Je kan altijd wat zeggen met 50% kans dat je gelijk hebt.

Je kan het echter pas met zekerheid zeggen als het ook daadwerkelijk een feit is en dat is dus nu pas.

Tot nu kon het 50% kans zijn dat ook Nick z'n contact misschien voor z'n beurt gepraat had (of ingehaald werd door andere ontwikkelingen).
Natuurlijk, maar alles (ALLES) wat Nick al vroegtijdig riep is daadwerkelijk bewaarheid geworden, niets 50% kans wel of niet, hij heeft gewoon op alle fronten gelijk gekregen (ja, ik had ook vaak mijn twijfels bij hetgeen hij schreef, die zijn nu wel degelijk weg ;) )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:05:
[...]

Dat weet ik niet, maar mijn regio en de regio's om mij heen, waar XMS (samen met Solcon) het eerste jaar "alleenrecht" had op glasvezel, zijn zeker geen "handje vol" portaal gebieden.
XMS en Solcon waren in veel nieuw uitgerolde gebieden de enige providers op glas het eerste jaar. Dus XMS was wel degelijk aan het groeien, totdat KPN achter de schermen via allerlei rare aandeelconstructies de touwtjes grotendeels in handen kreeg binnen de glasvezel wereld.

Vanaf dat moment werd er bijna niets meer uitgerold en vervolgens werden de zgn slecht draaiende ISP-tjes dus maar overgenomen door diezelfde KPN die de boel gewoon aan het verkloten is.
Even lekker een filmpje kijken op RTL4 in HD met Dolby geluid kan nu gewoon niet meer, omdat we mee moeten in de door KPN door ons strot gedrukte eenheidsworst.
De beeldkwaliteit is nu gewoon minder en enkel stereo ipv 5.1 is ronduit ruk.
Dank je wel KPN!
Waarom zou KPN toch die touwtjes in handen hebben gekregen? Dat is gewoon een afspraak die is gemaakt met Reggefiber hoor, daar is ook niets "achter de schermen" aan, dat is gewoon allemaal openbaar.

Ik weet niet wat je met "jouw regio" bedoelt, maar pas toen de Joint-Venture tussen Reggefiber en KPN was gesloten kwam de uitrol echt grootschalig op stoom, bijvoorbeeld in grotere plaatsen als Almere en Leeuwarden.

Tot die tijd waren er hoogstens wat Portaal gebiedjes en wat andere kleinere plaatsen met vraagbundeling. De enige grotere plaats die ik ken van vóór de Joint-Venture is Deventer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:48:
[...]

Waarom zou KPN toch die touwtjes in handen hebben gekregen? Dat is gewoon een afspraak die is gemaakt met Reggefiber hoor, daar is ook niets "achter de schermen" aan, dat is gewoon allemaal openbaar.

Ik weet niet wat je met "jouw regio" bedoelt, maar pas toen de Joint-Venture tussen Reggefiber en KPN was gesloten kwam de uitrol echt grootschalig op stoom, bijvoorbeeld in grotere plaatsen als Almere en Leeuwarden.

Tot die tijd waren er hoogstens wat Portaal gebiedjes en wat andere kleinere plaatsen met vraagbundeling. De enige grotere plaats die ik ken van vóór de Joint-Venture is Deventer
Nu America Móvil (grootaandeelhouder van KPN) in Mexico onder vuur komt te liggen vanwege "KPN-gedrag", wordt het tijd dat er hier in NL ook eens wat aan gedaan wordt. Op de een of andere manier krijgt KPN het voor elkaar om elke denkbare goede dienst te verkloten. Of het wordt duurder, of de prijs blijft gelijk terwijl de kwaliteit en service achteruit holt. "Als er KPN voor staat, hoef ik het niet."

Iemand nog een nauwelijks gebruike Amino M540 kopen? Stamt uit mijn XMS-tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:48:
[...]
Nou... het begon hiermee:
http://www.glasvezel.nu/n...eggefiber-reggeborgh-over
en
http://www.computable.nl/...belang-in-reggefiber.html

en vervolgens hiermee:
http://www.computable.nl/...svezelbedrijven-over.html

en uiteindelijk:
http://www.computable.nl/...schap-bij-reggefiber.html

En met achter de schermen bedoel ik dat geïnteresseerden hier misschien wel van op de hoogte waren, maar de gemiddelde klant dus absoluut niet.
Volgens mij heb ik hier ooit wel eens een plaatje voorbij zien komen van hoe KPN overal met z'n vingers in de "aandelen-pap" zit.

Maar in de regio Veenendaal werd ook al glas uitgerold vóórdat KPN zijn vingers in de pap had. Dat was voor mij namelijk één van de redenen om voor XMS te kiezen...

[ Voor 22% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welk jaar werd in regio Veenendaal glas uitgerold? Deze overeenkomst tussen KPN en Reggefiber stamt namelijk al minimaal uit 2007 / 2008

Ik blijf erbij: Jij doet alsof KPN overal met z'n vingers in de aandelen-pap zit in de zin van vijandelijk alles willen overnemen / controleren.

Volgens mij hebben de betreffende partijen die deze deals met KPN sluiten daar ook zelf wat over te zeggen en zij zullen vast hun redenen hebben gehad om met KPN samen te gaan werken. Bijvoorbeeld omdat Reggefiber niet de wil en de middelen had om in alle toekomstige gebieden ook operatortje te gaan spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 11-03-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:09:
In welk jaar werd in regio Veenendaal glas uitgerold?
In 2009 is mijn aansluiting opgeleverd. Volgens mij was eind 2008 het eerste deel al aangesloten.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik al dacht: Ook de aanleg in Veenendaal is dus al ruim in de periode dat de Joint-Venture tussen Reggefiber en KPN er was.

Moet de consument van alle bedrijfskundige beslissingen of dingen die er in de toekomst aan komen (als de bedrijven dat zelf al kunnen voorspellen uberhaupt) maar het naadje van de kous weten?

Toen ik in het voorjaar van 1999 over kon op internet via de kabel via Telekabel was ik ook niet op de hoogte van het feit dat een grote internationale toko (UPC) binnen een half jaar de boel over ozu nemen en de service drastisch slechter ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Yup, in 2007 ingeschreven en oktober of november 2008 ben ik volgens mij aangesloten...

Overigens vind ik een joint-venture wel wat anders als 51% (in 2012) en nu al 61% (sinds 1-1-'14) van de aandelen hebben en het voor het zeggen hebben...
In 2008 had KPN namelijk nog een minderheidsbelang van 41%

Maar ik denk dat je me misschien verkeerd begrijpt. Het gaat mij er niet om dat KPN overal een vinger in de pap heeft, want het zal me een worst wezen wie wat beheerd.

Het gaat mij om het feit dat ze goede dingen om zeep helpen.
Geen vast IP meer, slechtere beeldkwaliteit bij IPTV, geen 5.1 audio meer bij HD kanalen, etc...
Maargoed, zoals ik al zei, ik zal de "aanbieding" van Telfort afwachten, maar ben ondertussen al druk om me heen aan het kijken.

[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 2007/2008 waren er al afspraken tussen KPN en Reggefiber dat dit belang uitgebreid kon worden, zelfs tot uiteindelijke uitkoping van Reggeborgh.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de goede dingen om zeep worden geholpen, in ieder geval voor mensen die in WGDO gebied zitten (ik woon in een gebied dat vanaf het begin al door KPN is beheerd dus voor mij verandert er sowieso niks wezenlijks).

Maar meer dan met je voeten stemmen (of te wel, je heil ergens anders zoeken) kan je dus ook gewoon niet doen.

Verder ageer ik dus alleen maar tegen het beeld dat KPN op een vijandige manier met een evil face op partijen loopt over te nemen. Dit is in het verleden misschien heus wel gebeurd. Maar in het geval van Reggefiber is het gewoon al jaren (nog vóór de eerste berichten in 2011 omtrent overnames) doorgestoken kaart. Netals dat, toen ik in 1999 internet via de kabel nam met een mooie dienst van Telekabel, zij waarschijnlijk al lang wisten dat UPC de boel zou komen verzieken.

De achteruitgang was toen van ongeveer een zelfde orde als wat jullie WGDO'ers nu ervaren: Geen vast IP adres meer, veel lagere uploadsnelheid, modemplatform dat veel vaker storingen had, leuke zenders die uit het pakket verdwenen, geen mozaiekkanaal meer maar een UPC zelfverheerlijkingskanaal, etc. etc.

Als je van te voren denkt te moeten weten wat er evt. met een partij waar je klant wil worden zou kunnen gaan gebeuren, dan kan je nergens meer 'veilig' een abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reggeborgh is niets anders dan een investeringsmaatschappij die uiteindelijk gewoon de boel met winst wil verkopen (wat nu ook gebeurd, de melding bij de NMA voor de 100% overname is gedaan)

Reggeborgh heeft met de verkoop van Reggefiber een leuke slag geslagen en hopen dat nu met http://www.deutsche-glasfaser.de/ opnieuw te doen in duitsland lijkt het.
Geen verkeerde beslissing gezien de deal die ze met het netwerk in nederland gemaakt hebben :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:41:
...
Als je van te voren denkt te moeten weten wat er evt. met een partij waar je klant wil worden zou kunnen gaan gebeuren, dan kan je nergens meer 'veilig' een abonnement afsluiten.
Eens, maar iedere provider die ik had en overgenomen is door KPN is qua dienstverlening dramatisch achteruit gegaan of gewoon de stekker uit getrokken...
Freeler, HCCnet, Demon, World Online (later Tiscali) om maar een paar voorbeelden te noemen...
en nu dus weer XMS.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 11-03-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjants schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:59:
Reggeborgh is niets anders dan een investeringsmaatschappij die uiteindelijk gewoon de boel met winst wil verkopen (wat nu ook gebeurd, de melding bij de NMA voor de 100% overname is gedaan)
Dta is geen melding voor de 100% overname. Dat is de melding voor de overname van de volgende 10%. Dat zou het aandeel op 61% brengen hetgeen wordt beschouwd als eigendom. Vandaar de formulering.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:39:
[...]

Eens, maar iedere provider die ik had en overgenomen is door KPN is qua dienstverlening dramatisch achteruit gegaan of gewoon de stekker uit getrokken...
Freeler, HCCnet, Demon, World Online (later Tiscali) om maar een paar voorbeelden te noemen...
en nu dus weer XMS.
Tsja, hetzelfde heeft bij mij dus ook gegolden voor een niet-door-KPN overname. Ik zie dat dus nog steeds niet als inherent aan KPN, maar inherent aan grote toko's die zo veel mogelijk eenheidsworst willen bieden met zo min mogelijk frills, want dat geeft winstmaximalisatie. Voor een kleinere doelgroep houden we dan nog een toko in leven die wel wat meer kan bieden (voor meer abonnementsgeld). Zie XS4ALL.

Erg sneu, maar zo werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Iemand ervaring met WebTV van XS4ALL? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Als ik kijk naar welke zenders ze hebben bij WebTV krijg ik alleen maar radio zenders te zien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59

Sagat

Is pappa x2!

Heb de laatste paar dagen last van een vast zittende amino. Soms staat deze uit en reageert deze niet meer op de ab, het scherm blijft dan zwart.
Soms staat er (iets in de trent van) 'this devices will shutdown after x minutes' en een grote annuleer button, maar die is met geen mogelijkheid te selecteren. In beide gevallen even de stroom eraf en hij werkt weer, maar leuk is anders. Ik heb vrij recentelijk nog een update van de software gedaan (2-3 weken geleden ofzo), maar ga dat vanavond nog maar is proberen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sagat schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:36:
Heb de laatste paar dagen last van een vast zittende amino. Soms staat deze uit en reageert deze niet meer op de ab, het scherm blijft dan zwart.
Soms staat er (iets in de trent van) 'this devices will shutdown after x minutes' en een grote annuleer button, maar die is met geen mogelijkheid te selecteren. In beide gevallen even de stroom eraf en hij werkt weer, maar leuk is anders. Ik heb vrij recentelijk nog een update van de software gedaan (2-3 weken geleden ofzo), maar ga dat vanavond nog maar is proberen.
Hier het zelfde met regelmaat, gebeurt als er een hickup is geweest met de glashartservers, meestal icm een hickup in de internetverbinding

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:45:
[...]

Natuurlijk, maar alles (ALLES) wat Nick al vroegtijdig riep is daadwerkelijk bewaarheid geworden, niets 50% kans wel of niet, hij heeft gewoon op alle fronten gelijk gekregen (ja, ik had ook vaak mijn twijfels bij hetgeen hij schreef, die zijn nu wel degelijk weg ;) )
:)
Ik heb meerdere kontakten die zeer betrouwbaar zijn en een aantal dingen heb ik nooit kunnen plaatsen omdat ze zo specifiek waren dat onmiddelijk duidelijk zou worden wie de bron was.
Voor jullie zou ik blijer zijn geweest als dingen niet klopten.
Ik heb ook geen behoefte aan een "zie je nu wel" uitspraak,ik wist dat vroeger of later de dingen wel bekend zouden worden.
Hoewel ik weggegaan ben uit princiepe heb ik er geen dag spijt van gehad tot nu toe.
Er zit dus duidelijk een limiet aan glasvezel: Geld.
De opzegklappers vallen bij de mensen die decoders en dergelijke hebben gehuurd,mensen die er zelf veel geld in gestoken hebben zullen nog wat langer blijven hangen en de belofte van KPN om iets aan de streams te gaan doen komen ze ook niet na,de nieuwe Verimatrix streams zijn wederom ontdaan van Dolby e.d. en de WDGO mensen die verwend waren gaan nu inleveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN gaat inderdaad niet meer doen dan strikt noodzakelijk. Er is immers nauwelijks tot geen echte concurrentie meer op glasvezel. Alle franje is inmiddels weg bij de glasvezel. Op het medium van de toekomst gaan ze van stilstand naar achteruitgang. De consument kan toch nergens anders heen. Net als Nick hebben wij nog geen moment spijt gehad van onze stap terug naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Beste meneer / mevrouw Boekee,

Graag reageren wij op uw verzoek van Ziggo waarin u aangeeft uw abonnement te willen opzeggen. We vinden het jammer dat u voor een nieuwe provider heeft gekozen.

Einddatum
Het abonnement wordt beëindigd per 9 april 2014.

Factuur
Na 9 april 2014 ontvangt u de eindfactuur. Alle teveel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd.

U krijgt de eindafrekening altijd één maand na de opzegdatum van uw abonnement. U krijgt op deze eindfactuur de eventuele verbruikskosten gefactureerd en de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd. Bijvoorbeeld: Uw abonnement stopt per 10 maart 2014. Dit betekent dat u de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt op de factuur van april 2014.

Glasvezelmodem
We verzoeken uw het glasvezelmodem niet te verwijderen. Dit modem is van de netwerkeigenaar, Reggefiber. Als het modem beschadigd raakt, betaalt u de kosten daarvoor.
Moet zeggen dat het zelfs een opluchting is! VPS in ingericht en alles inmiddels overgezet.
Binnekort dus in de aanbieding een Amino A110 en een Amino M540. Iemand interesse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het modem is niet van Reggefiber,het modem is eigendom van Portaal.
Er geldt een verminderde aansprakelijkheid,het apparaat is in opdracht van derden geplaatst in de woning en niet op verzoek van jezelf,daardoor ben je alleen aansprakelijk indien de eigenaar kan aantonen dat de schade opzettelijk is aangebracht (vernieling).
Gebeurt er een ongelukje,dan ben je niet aansprakelijk voor de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb het trouwens zelf verplaats, omdat hij waarschijnlijk geplaatst is door een dronken monteur. Zat nog schever dan de toren van pizza.

Maar stroom er af, en lekker laten zitten. Mochten er ooit andere providers gaan leveren MET vast IP en een beetje service (dus geen low budget aanbieders) dan gaan we maar eens overwegen om over te stappen.

Ik zal dit topic wel blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:57:
Ik heb het trouwens zelf verplaats, omdat hij waarschijnlijk geplaatst is door een dronken monteur. Zat nog schever dan de toren van pizza.

Maar stroom er af, en lekker laten zitten. Mochten er ooit andere providers gaan leveren MET vast IP en een beetje service (dus geen low budget aanbieders) dan gaan we maar eens overwegen om over te stappen.

Ik zal dit topic wel blijven volgen.
Dat verhaaltje over kosten betalen voor een modem is voor veel mensen ook totaal niet van toepassing. Bij ons hangt het modem er bijvoorbeeld vanaf 2009. Dat ding is dus bijna 5 jaar oud en zo'n beetje afgeschreven. Over een paar maanden heeft dat ding nog een restwaarde van 0 euro. Mocht dat ding kapot gaan als ik het binnenkort verwijder, dan betaal ik ze met alle liefde die 0 euro terug.

Verder lijkt het erop, dat niemand zich druk maakt over de modems van ex-klanten. Ik ben nu alweer een maand of 10 bij Ziggo en ze hebben nooit aangegeven dat ze dat ding terug zouden willen hebben. Sterker nog: toen ik klant werd bij XMS wilden ze een monteur langssturen voor het plaatsen van een Genexis. Toen ik ze uitlegde dat die er al hing toen ik het huis kocht, kreeg ik een nogal verbaasde reactie. :) Ze probeerden daarna overigens wel 350 euro installatiekosten in rekening te brengen, terwijl ze alleen maar de diensten hoefden te provisionen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
In mijn nieuwe huis hing ook al een Packetfront, Monteur knalde die zo in de vuilnisbak. Mee terugnemen kostte meer dan weggooien volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:36:
[...]

Dat verhaaltje over kosten betalen voor een modem is voor veel mensen ook totaal niet van toepassing. Bij ons hangt het modem er bijvoorbeeld vanaf 2009. Dat ding is dus bijna 5 jaar oud en zo'n beetje afgeschreven. Over een paar maanden heeft dat ding nog een restwaarde van 0 euro. Mocht dat ding kapot gaan als ik het binnenkort verwijder, dan betaal ik ze met alle liefde die 0 euro terug.

Verder lijkt het erop, dat niemand zich druk maakt over de modems van ex-klanten. Ik ben nu alweer een maand of 10 bij Ziggo en ze hebben nooit aangegeven dat ze dat ding terug zouden willen hebben. Sterker nog: toen ik klant werd bij XMS wilden ze een monteur langssturen voor het plaatsen van een Genexis. Toen ik ze uitlegde dat die er al hing toen ik het huis kocht, kreeg ik een nogal verbaasde reactie. :) Ze probeerden daarna overigens wel 350 euro installatiekosten in rekening te brengen, terwijl ze alleen maar de diensten hoefden te provisionen. |:(
Afgeschreven of niet: Het FTU deel van die Genexissen is in principe van Reggefiber en het kost geld om het te vervangen. Niet de kosten van die FTU, maar wel het sturen van de monteur/lasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Grappig`s

Uurtje geleden gebeld door XMS, wat de reden was om op te zeggen.
Heb hem kort en bondig uitgelegd hoe het verhaal in elkaar zit.

Voor het hele verhaal kan hij beter mijn ticket/mail geschiedenis nalopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wel goed dat ze er achter aan bellen. Hopelijk doen ze wat met de kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
boekee schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:
Grappig`s

Tja... tis alleen zo jammer dat ze er verder niets mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

boekee schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:
Grappig`s

als ze dat doen bij iedere opzegging konden ze het wel eens druk krijgen ;-)
Bij mij was het toch een gesprek van 10 minuten :-D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:10:
[...]

als ze dat doen bij iedere opzegging konden ze het wel eens druk krijgen ;-)
Bij mij was het toch een gesprek van 10 minuten :-D
Ik ben nooit gebeld, denk dat ik duidelijk genoeg was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:51:
[...]

Afgeschreven of niet: Het FTU deel van die Genexissen is in principe van Reggefiber en het kost geld om het te vervangen. Niet de kosten van die FTU, maar wel het sturen van de monteur/lasser.
Tegen de tijd dat wij misschien weer naar glasvezel gaan, moet er toch iemand langskomen. We hebben besloten om bij Ziggo te blijven tot er een ISP is opgestaan, die via glasvezel volledig aan onze wensen kan voldoen. We hebben nu een 100Mb Genexis hangen en die zou dan al niet meer voldoen., aangezien ik niet verwacht dat we over bijvoorbeeld 2 jaar nog genoegen zullen nemen met 100Mb minus de gebruikte bandbreedte voor IPTV (al doet KPN hard zijn best om die bandbreedte voor IPTV te beperken door hun crappy streams te gaan leveren i.p.v. de 1-op-1 streams die we vroeger van XMS kregen) . Ze zullen dus eerst het netwerk moeten upgraden, want dat is nu 100Mb-only.

Ik denk dat het belangrijker is dat de kabel heel blijft. Die Genexis is een waardeloze doos geworden. En een kabeltje in de meterkast heel en schoon houden is niet zo'n heel grote kunst.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 07:46:
[...]

Tegen de tijd dat wij misschien weer naar glasvezel gaan, moet er toch iemand langskomen. We hebben besloten om bij Ziggo te blijven tot er een ISP is opgestaan, die via glasvezel volledig aan onze wensen kan voldoen. We hebben nu een 100Mb Genexis hangen en die zou dan al niet meer voldoen., aangezien ik niet verwacht dat we over bijvoorbeeld 2 jaar nog genoegen zullen nemen met 100Mb minus de gebruikte bandbreedte voor IPTV (al doet KPN hard zijn best om die bandbreedte voor IPTV te beperken door hun crappy streams te gaan leveren i.p.v. de 1-op-1 streams die we vroeger van XMS kregen) . Ze zullen dus eerst het netwerk moeten upgraden, want dat is nu 100Mb-only.

Ik denk dat het belangrijker is dat de kabel heel blijft. Die Genexis is een waardeloze doos geworden. En een kabeltje in de meterkast heel en schoon houden is niet zo'n heel grote kunst.
Bij nieuwere installaties is een UFTU geplaatst. De nieuwere Genexis modems kunnen hier heel gemakkelijk opgeschoven worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8183/8144581806_c0f42ce85b.jpg

Ik kan mij voorstellen dat zo'n UFTU afmonteren toch wat moeilijker is dan een simpele connector erop maken.. Het is dus wel de bedoeling dat deze heel blijft :-).. Hier kan namelijk zo een Hybrid opgezet worden met 1Gbit WAN aansluiting.

Als je het modem er met geweld afhaalt, beschadig je de UFTU waardoor deze waarschijnlijk opnieuw moet worden gemonteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door _BLAST3R op 13-03-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:32:
[...]

Bij nieuwere installaties is een UFTU geplaatst. De nieuwere Genexis modems kunnen hier heel gemakkelijk opgeschoven worden.

[afbeelding]

Ik kan mij voorstellen dat zo'n UFTU afmonteren toch wat moeilijker is dan een simpele connector erop maken.. Het is dus wel de bedoeling dat deze heel blijft :-).. Hier kan namelijk zo een Hybrid opgezet worden met 1Gbit WAN aansluiting.

Als je het modem er met geweld afhaalt, beschadig je de UFTU waardoor deze waarschijnlijk opnieuw moet worden gemonteerd.
Die hebben we hier niet. Hier hangt echt een forse kast aan de muur. Over zo'n UFTU zou ik heel simpel een beugeltje kunnen maken om mijn kabelmodem toch daar op te kunnen hangen. Bij die joekel van ons ga ik daar niet aan beginnen.

"Afmonteren" is overigens een groot woord. Zo'n UFTU is niet meer dan een connector in een mooi hulsje waar je makkelijk een router op kunt klikken. Vergelijk het maar met het "afmonteren" van een beugeltje voor een kilometertellertje op je fiets.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meende dat je beter op de hoogte was. Ik vind afmonteren wel degelijk het goede woord. Bij montage van de UFTU moeten hier glasvezelkabels op afgelast worden. Dus de pigtails moeten ter plaatse op de 2 binnenkomende vezels worden gelast. Dan alles netjes inwikkelen, pigtails in de connector en dichtmaken. Wel iets meer werk dan een connector ine en mooi hulsje stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:32:
[...]

Die hebben we hier niet. Hier hangt echt een forse kast aan de muur. Over zo'n UFTU zou ik heel simpel een beugeltje kunnen maken om mijn kabelmodem toch daar op te kunnen hangen. Bij die joekel van ons ga ik daar niet aan beginnen.

"Afmonteren" is overigens een groot woord. Zo'n UFTU is niet meer dan een connector in een mooi hulsje waar je makkelijk een router op kunt klikken. Vergelijk het maar met het "afmonteren" van een beugeltje voor een kilometertellertje op je fiets.
Ik heb de monteur bezig gezien bij de installatie bij mij thuis, en het is zoals barre al aangeeft net iets ingewikkelder dan simpelweg ding op de muur schroeven en kabel erin.

De fibers in de glasvezelmantel moeten op de pigtails worden gespliced. Dit gebeurt met een apparaat wat ervoor zorgt dat dat met hoge precisie kan gebeuren. Zelfs met het apparaat gaat dat nog wel eens mis. De monteur moest het bij mij 3x overdoen voordat hij de 'perfecte' las had gemaakt.

Als je je pigtails beschadigd (wat best gemakkelijk gebeurt, omdat je modem daar aan vast zit als hij goed in de FTU hangt), zal deze las dus opnieuw gezet moeten worden. En dat is niet iets wat een gemiddelde thuisgebruiker even zelf kan doen. Daar moet dus echt een monteur voor langskomen.

Close up van de fibers binnen in de UFTU (en pigtails):

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7341/8719323931_4291be9d23_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Ik heb de monteur bezig gezien bij de installatie bij mij thuis, en het is zoals barre al aangeeft net iets ingewikkelder dan simpelweg ding op de muur schroeven en kabel erin.

De fibers in de glasvezelmantel moeten op de pigtails worden gespliced. Dit gebeurt met een apparaat wat ervoor zorgt dat dat met hoge precisie kan gebeuren. Zelfs met het apparaat gaat dat nog wel eens mis. De monteur moest het bij mij 3x overdoen voordat hij de 'perfecte' las had gemaakt.

Als je je pigtails beschadigd (wat best gemakkelijk gebeurt, omdat je modem daar aan vast zit als hij goed in de FTU hangt), zal deze las dus opnieuw gezet moeten worden. En dat is niet iets wat een gemiddelde thuisgebruiker even zelf kan doen. Daar moet dus echt een monteur voor langskomen.

Close up van de fibers binnen in de UFTU (en pigtails):

[afbeelding]
Ik zie het probleem nog steeds niet. Dit is gewoon standaard fibre materiaal. Die UFTU is niet meer dan een plastic houdertje. Als ik dit weekend even tijd heb, zal ik weleens kijken of ik even de meterkast een beetje op kan gaan ruimen. Ik heb onze oude Genexis (principe is hetzelfde) nog nooit opengemaakt (ook al is hij niet verzegeld) en ken de binnenkant dus alleen van foto's. Als ik besluit om hem inderdaad te verwijderen, zal ik wel even een kort verslagje hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
Hoi,

Zit alweer een tijdje bij XMS. ben de laatste tijd best tevreden en de laatste keer dat ik de technische hulp van XMS nodig had stond er binnen 2 dagen een monteur die het genesis modem heeft vervangen zonder poespas. Dat is wel eens anders geweest. Daarnaast is er een hele tijd geleden een tijdje gedonder geweest met de telefoon. Dat is op een gegeven moment opgelost en verder werkt alles eigenlijk altijd. Heb nooit internetstoring of tvstoring. Moet wel eerlijk zeggen dat ik me niet heel druk maak of ik wel 100% snelheid haal en over surround geluid en dat soort gedoen.

Waar ik wel geirriteerd over ben is dat beroerde amigo140 kastje. Het ding geraakt defect, maar het is hij is je eigendom, dus als je buiten de garantieperiode gaat vallen (en dat doe ik) betekent dat gewoon dikke pech.

Nu heb ik 2 vragen: 1) Zijn er alternatieven voor dat malle kastje? Als ik toch iets moet gaan aanschaffen, dan liever iets met wat meer kwaliteit.
2) Zijn er mogelijkheden om de stream ook op je laptop/pc te bekijken? (Dus softwarematige decoders o.i.d.)? Ik stel me zo voor dat je de ethernet kabel van die tv best op een hubje kan zetten en het signaal zo naar meerdere ontvangers sturen?

Grtx

[ Voor 16% gewijzigd door Tuckson809 op 14-03-2014 13:34 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 17:29
Tuckson809 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:19:
Hoi,

Zit alweer een tijdje bij XMS. ben de laatste tijd best tevreden en de laatste keer dat ik de technische hulp van XMS nodig had stond er binnen 2 dagen een monteur die het genesis modem heeft vervangen zonder poespas. Dat is wel eens anders geweest. Daarnaast is er een hele tijd geleden een tijdje gedonder geweest met de telefoon. Dat is op een gegeven moment opgelost en verder werkt alles eigenlijk altijd. Heb nooit internetstoring of tvstoring. Moet wel eerlijk zeggen dat ik me niet heel druk maak of ik wel 100% snelheid haal en over surround geluid en dat soort gedoen.

Waar ik wel geirriteerd over ben is dat beroerde amigo140 kastje. Het ding geraakt defect, maar het is hij is je eigendom, dus als je buiten de garantieperiode gaat vallen (en dat doe ik) betekent dat gewoon dikke pech.

Nu heb ik 2 vragen: 1) Zijn er alternatieven voor dat malle kastje? Als ik toch iets moet gaan aanschaffen, dan liever iets met wat meer kwaliteit.
2) Zijn er mogelijkheden om de stream ook op je laptop/pc te bekijken? (Dus softwarematige decoders o.i.d.)? Ik stel me zo voor dat je de ethernet kabel van die tv best op een hubje kan zetten en het signaal zo naar meerdere ontvangers sturen?

Grtx
Na de migratie naar Telfort huur je hem (naar ik aanneem) en zijn de kosten voor Telfort, het eerste kastje zit standaard in het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Tuckson809 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:19:

1) Nee (je bent gebonden aan de Amino omdat dat de enige hardware is die met het platform overweg kan en daadwerkelijk de Verimatrix certs en zenderlijsten juist ontvangt)
2) Nee (eigenlijk ja, maar de technische moeite die je hiervoor moet doen is te groot, en dan werkt het nog niet goed)

Met andere woorden: het is niet mogelijk om zomaar je eigen oplossing aan het IPTV netwerk te knopen, en dat het dan gaat werken. Er komt veel meer bij kijken, en daarom is het op dit moment onmogelijk om zelf iets te bakken. Totdat we een Verimatrix VCAS plugin oplossing krijgen voor softcams (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren).

Wat je wel kunt doen is een HDHomerun (of een andere DVB-C tuner kaart) kopen, en genoegen nemen met het basispakket op analoog. Dan kijk je ned 123 in HD en de rest in SD kwaliteit, maar kun je met een beetje klussen wel kijken op een media center/alle pc's in je netwerk en op tablets/telefoons.

Voor 175 euro (excl) kun je dan 4 streams tegelijk kijken op je netwerk.
https://www.hdhomerun.net/product.aspx

Mocht je nu nog in een WGDO gebied wonen, dan kun je (op dit moment) de streams nog van het IPTV netwerk plukken. Ondertussen zijn er al heel wat streams versleuteld, en versleutelde streams kun je niet kijken via je eigen oplossing. Nadeel van deze manier is dat het zomaar volgende week allemaal versleuteld kan zijn. Dus geen lange termijn oplossing. Voor meer info hierover ga je naar IPTV op je HTPC.

[ Voor 27% gewijzigd door _BLAST3R op 14-03-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Misschien nog iets wat interessant kan zijn, stond vandaag toevallig in de mailing van Conrad:

http://www.marmitek.com/n...mart-tv/iptv-coax-pro.php

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
GerkeP schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:23:
Misschien nog iets wat interessant kan zijn, stond vandaag toevallig in de mailing van Conrad:

http://www.marmitek.com/n...mart-tv/iptv-coax-pro.php
Als ze nou zoiets hadden, maar dan andersom, was mijn probleem hier opgelost :-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

_BLAST3R schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:51:
[...]

Als ze nou zoiets hadden, maar dan andersom, was mijn probleem hier opgelost :-)..
Mailtje naar Marmitek? })

Of zoiets? http://www.netup.tv/de-DE/dvb-ip_gateway_4x.php

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 14-03-2014 15:06 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
joop99 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:42:
[...]

Na de migratie naar Telfort huur je hem (naar ik aanneem) en zijn de kosten voor Telfort, het eerste kastje zit standaard in het abonnement.
OK, Zover had ik nog niet nagedacht. Op zich wel grappig, heb jarenlang adsl van telfort gehad tot ik overstapte naar XMS voor glasvezel. Ook over telfort was ik niet bijzonder ontevreden of zo, hoewel ze zich wat meer gedroegen als 1 van die grote boeren die gebruikers maar lastig vinden en liever willen dat je betalende donateur bent dan iemand die diensten afneemt.

We zullen het gaan meemaken dan maar.

Grtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Dat is helaas hetzelfde als een hdhomerun (heb ik nu al staan). Het probleem is analoog, en dan heb ik het over kabelradio en analoge TV. Het lijkt me ook complex om een dergelijk product te maken, van analoog (frequenties) naar IP, en dan weer terug naar frequenties. Zelfs als het mogelijk was, zou het veel bandbreedte trekken.

Ik dacht (te optimistisch) dat er wel een coax + een STP ethernet kabel door dezelfde buis konden in de meterkast. Nope. |:( En da's jammer, want dan kun je dingen als tuners niet meer gebruiken zolang je geen extra kabel door de kruipruimte trekt (hebben geen loze buizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Zijn er toevallig in regio nijmegen meer mensen die last hebben van een lage download? In welke test of download dan ook kom ik niet hoger dan 53mbit. Upload komt wel tot 95 mbit.. Alle kastjes/routers gereset, enige dat ik nog wil testen is mijn laptop met gigabit aansluiting direct op het modem. Het heeft in het verleden wel prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
MrDrako schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:21:
Zijn er toevallig in regio nijmegen meer mensen die last hebben van een lage download? In welke test of download dan ook kom ik niet hoger dan 53mbit. Upload komt wel tot 95 mbit.. Alle kastjes/routers gereset, enige dat ik nog wil testen is mijn laptop met gigabit aansluiting direct op het modem. Het heeft in het verleden wel prima gewerkt.
6546 (Lindenholt) alles prima. 90mbit/s op XMS WGDO (heb 1 TV stream lopen van 7mbit).

[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 14-03-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

_BLAST3R schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:35:
[...]

6546 (Lindenholt) alles prima. 90mbit/s op XMS WGDO (heb 1 TV stream lopen van 7mbit).
hmm beetje jammer, ik zit op 6545 :P
Net de laptop direct aan de modem, weer max 53 mbit, alles uit modem gehaald en nog geen verbetering.
Morgen maar eens XMS bellen als het nog niet verbeterd is.

Plug ik alles er weer in, internet weer via router, kom ik boven bij mijn vaste pc en staat hij doodleuk te downloaden op 11,5 megabyte per seconde...

[ Voor 16% gewijzigd door MrDrako op 14-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:20:
[...]

Dat is helaas hetzelfde als een hdhomerun (heb ik nu al staan). Het probleem is analoog, en dan heb ik het over kabelradio en analoge TV. Het lijkt me ook complex om een dergelijk product te maken, van analoog (frequenties) naar IP, en dan weer terug naar frequenties. Zelfs als het mogelijk was, zou het veel bandbreedte trekken.

Ik dacht (te optimistisch) dat er wel een coax + een STP ethernet kabel door dezelfde buis konden in de meterkast. Nope. |:( En da's jammer, want dan kun je dingen als tuners niet meer gebruiken zolang je geen extra kabel door de kruipruimte trekt (hebben geen loze buizen).
En deze oplossing? Niet heel goedkoop met 2 euro per meter en minimaal 25 meter. Maar met een totaal doorsnede van ca 12,5mm zeker wel geschikt om door een bestaande 5/8"buis te voeren. Netjes met een dubbele wandcontactdoos afwerken in de kamer

http://www.coaxcombikabel...lliet-utp-cat-5e-25m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 18:14

msh

trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:23:
Er is vanavond voor genodigden een bijeenkomst georganiseerd om uiteen te zetten hoe men XMS klanten wil migreren naar Telfort.
......
- Iedereen die een Amino 110 heeft krijgt een nieuwe STB opgestuurd. Dit loopt al.
......
trankilo schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:08:
......
Je zal dan 1 vervangende Amino ontvangen. Als je aangeeft dat je er twee hebt zal je voor de 2e dus 4,50 p/m extra bruikleen kosten moeten gaan betalen.
Maar als je 3 diensten af neemt kan het nog meer dan 6 maanden duren voordat dit bij jou gaat spelen.
Als je echt een hele oude klant bent en nog niet specifiek voor digitale TV betaald zal je in principe GEEN Amino ontvangen.
......
Ondanks dat ik zo'n 'hele oude klant' ben, dus een Amino 110 in eigendom heb en geen abonnement betaal voor interactieve tv heb ik gisteren een Amino 140 gekregen. Er wordt in de begeleidende brief nergens gesproken over verandering in abonnement, dus ik ga er vanuit dat daaraan niets verandert.
Ik krijg de settopbox overigens wel expliciet in bruikleen.
Misschien goed nieuws voor mede- 'hele oude klanten'?

abonnement referentie: 3play, Portaal, 3582 gebied

[ Voor 4% gewijzigd door msh op 15-03-2014 11:45 . Reden: nog wat info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
msh schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Ondanks dat ik zo'n 'hele oude klant' ben, dus een Amino 110 in eigendom heb en geen abonnement betaal voor interactieve tv heb ik gisteren een Amino 140 gekregen. Er wordt in de begeleidende brief nergens gesproken over verandering in abonnement...
Welke reden stond er dan wel in die brief...? Kun je die brief online zetten...?

Pagina: 1 ... 50 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.