Nice one.. Gaan we overwegen. Thx voor de tip.Barre73 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:32:
[...]
En deze oplossing? Niet heel goedkoop met 2 euro per meter en minimaal 25 meter. Maar met een totaal doorsnede van ca 12,5mm zeker wel geschikt om door een bestaande 5/8"buis te voeren. Netjes met een dubbele wandcontactdoos afwerken in de kamer
http://www.coaxcombikabel...lliet-utp-cat-5e-25m.html
Het relevante stuk van de brief. De rest ging over "De voordelen van uw nieuwe tv-ontvanger" en "Installatie nieuwe tv-ontvanger".Fiber schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Welke reden stond er dan wel in die brief...? Kun je die brief online zetten...?

Je gekochte 110 wordt waardeloos en vervangen door een geleende 140, het "voordeel" is dat zolang je klant blijft je kan kijken,het nadeel is dat als je overstapt naar Ziggo oid je je investering in de 110 niet meer terug kan krijgen want je kan je 140 niet verkopen.
Het geld dat je voor je 110 hebt betaald krijg je niet meer terug.
Met optimaal genieten heeft het niets te maken,je gekochte 110 wordt gewoon onbruikbaar en vervangen door een geleende 140, weg geld.
Met optimaal genieten heeft het niets te maken,je gekochte 110 wordt gewoon onbruikbaar en vervangen door een geleende 140, weg geld.
XMS zet hiermee een goede stap. Ze kunnen ook niet anders, de klant krijgt steeds minder zenders op zijn amino 110. De 110 wordt inderdaad waardeloos maar je hoeft geen nieuwe te kopen. Nu zit het met de garantie wel goed na 2 jaar.Nick39 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:06:
Je gekochte 110 wordt waardeloos en vervangen door een geleende 140, het "voordeel" is dat zolang je klant blijft je kan kijken,het nadeel is dat als je overstapt naar Ziggo oid je je investering in de 110 niet meer terug kan krijgen want je kan je 140 niet verkopen.
Vraag me af of dat ik ook een 140 ga krijgen. Heb een 110 aangeschaft bij XMS lang geleden maar inmiddels via andere wegen een 140 en 532 kunnen bemachtigen.
Verwijderd
"Vanaf 1 juli 2014 kunt u nog minder zenders kijken via dit type tv-ontvanger", dus dit zou betekenen dat er tussen nu en 1 juli nog meer zenders gecodeerd gaan worden (WGDO-gebied).msh schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:34:
[...]
Het relevante stuk van de brief. De rest ging over "De voordelen van uw nieuwe tv-ontvanger" en "Installatie nieuwe tv-ontvanger".
[afbeelding]
Want wat ik ooit had gelezen is dat de 110 niet overweg kan met gecodeerde streams en je daarom dus minder zenders kunt bekijken.
Ik hoop echt dat er binnenkort iemand komt met een oplossing voor Verimatrix

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 17:30 ]
Ik weet niet of het veel zegt voor wie in aanmerking komt maar ik ontving mijn A110 in maart 2009.Gangster93 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:19:
[...]
Vraag me af of dat ik ook een 140 ga krijgen. Heb een 110 aangeschaft bij XMS lang geleden maar inmiddels via andere wegen een 140 en 532 kunnen bemachtigen.
Ik heb mijn 110 ook in 2009 gekregen, in dat jaar een abonnement afgesloten bij XMS. Ben benieuwd of ik er ook een krijg. Ben namelijk aan het twijfelen om nu al over te stappen naar Telfort. Gratis router en gratis nieuwe amino. Aangezien ik op het moment 2 amino ontvangers heb(en een 110 in doos) en nergens meer analoge kabels heb liggen kan ik niet naar een andere provider zonder meer te gaan betalen.msh schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:30:
[...]
Ik weet niet of het veel zegt voor wie in aanmerking komt maar ik ontving mijn A110 in maart 2009.
[ Voor 35% gewijzigd door Gangster93 op 15-03-2014 17:35 ]
Misschien levert de slechte administratie mij ook nog een 140 op, ik ruilde m'm 110 in voor een M540
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
- Volgens mij kan de A110 wel overweg met verimatrix, maar niet met h264.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:
[...]
"Vanaf 1 juli 2014 kunt u nog minder zenders kijken via dit type tv-ontvanger", dus dit zou betekenen dat er tussen nu en 1 juli nog meer zenders gecodeerd gaan worden (WGDO-gebied).![]()
Want wat ik ooit had gelezen is dat de 110 niet overweg kan met gecodeerde streams en je daarom dus minder zenders kunt bekijken.
Ik hoop echt dat er binnenkort iemand komt met een oplossing voor Verimatrix.
- De A110 is een SD ontvanger.
Conclusie: vanaf 1 juli krijgen we op WGDO ook voor de SD kanalen de KPN bagger.
Ach, zo duur was die A110 niet geloof ik en in de ict is het op zich niet zo heel gek om apparaten in vijf jaar af te schrijven.Nick39 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:06:
Ik ben overigens ook zo'n oude klant dus ik zal binnenkort ook wel een A140 thuisgestuurd krijgen. Mijn A110 doet het op dit moment overigens nog prima, dus ik ben benieuwd.
Zolang ik maar op mijn oude tarief blijf en dus niet apart voor iptv hoef te gaan betalen vind ik het allemaal wel prima zo...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het grote probleem is niet zozeer de Verimatrix encryptie, maar de pre-processing die KPN uitvoert op de streams. Zover ik nu weet (wat in dit topic al eerder door anderen uitgelegd) wordt alles wat vanuit de KPN straat komt eerst daar omgezet naar H264, en dat ondersteunt de A110 dus niet. Logisch gevolg zou zijn dat zodra ze volledig omschakelen naar de KPN straat, alle streams die nu nog niet-versleuteld doorkomen ook versleuteld worden/zijn. Maar de versleuteling op zichzelf is dus niet de reden dat we de DD5.1 opties missen, en opeens slechtere kwaliteit krijgen. Dat wordt dus veroorzaakt door die voorbewerking die KPN doet om (vermoedelijk) bandbreedte te besparen, en waarschijnlijk ook een stukje formaat uniformiteit.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:
[...]
"Vanaf 1 juli 2014 kunt u nog minder zenders kijken via dit type tv-ontvanger", dus dit zou betekenen dat er tussen nu en 1 juli nog meer zenders gecodeerd gaan worden (WGDO-gebied).![]()
Deze brief geeft mij het gevoel dat vanaf 1 juli dus alle zenders (incl. SD) uit de KPN straat zullen komen. En als dat gebeurt, krijgen we naast slechtere streams in WGDO gebieden er als bonus Verimatrix bij.

Het hele IPTV op je PC via glasvezel verhaal is dan verleden tijd in deze gebieden, en mensen met een HTPC zullen geforceerd worden hun reeds bestaande media center 'te versterken' met zo'n kekke set-top box van hun provider. Dit betekend het einde van overal in huis lekker streamen naar alles wat aan je netwerkje hangt.
Laten we hopen dat we aansluitend wel meteen de gigabit upgrade krijgen. Als ze dit niet doen, en WGDO gebieden juist als laatste vervangen ten opzichte van de overige gebieden, wordt je wederom dubbel genaaid. Ze halen alle positieve dingen weg en geven er niets voor terug..

[ Voor 17% gewijzigd door _BLAST3R op 15-03-2014 19:54 ]
Verwijderd
Volledig mee eens, hopen dat ze die gigabit upgrade als compensatie geven._BLAST3R schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:43:
[...]
Deze brief geeft mij het gevoel dat vanaf 1 juli dus alle zenders (incl. SD) uit de KPN straat zullen komen. En als dat gebeurt, krijgen we naast slechtere streams in WGDO gebieden er als bonus Verimatrix bij.![]()
Het hele IPTV op je PC via glasvezel verhaal is dan verleden tijd in deze gebieden, en mensen met een HTPC zullen geforceerd worden hun reeds bestaande media center 'te versterken' met zo'n kekke set-top box van hun provider. Dit betekend het einde van overal in huis lekker streamen naar alles wat aan je netwerkje hangt.
Laten we hopen dat we aansluitend wel meteen de gigabit upgrade krijgen. Als ze dit niet doen, en WGDO gebieden juist als laatste vervangen ten opzichte van de overige gebieden, wordt je wederom dubbel genaaid. Ze halen alle positieve dingen weg en geven er niets voor terug..
Even terug op het iptv verhaal: Nu dat alles zo wat gecodeerd is/gaat worden is de enige oplossing dus om die slechte GHM app te gebruiken, maar die is ook echt om te huilen: hij is ten eerste alleen voor tablets, loopt constant vast en zijn zenders ook nog eens in SD kwaliteit.
Edit: En dan kan je ook nog eens hdhomerun gebruiken, maar cattv bevat alleen sd zenders/basis pakket, totdat ze cattv ook weer gaan coderen of eruit gooien zoals bij vodafone's nieuwe pakketten

Eigenlijk hebben ze ons dan drie keer genaaid
Nu maar, als het echt zo wordt als gespeculeert wordt, de laatse weken gaan genieten van iptv op alle apparaten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 23:00 ]
Is satelliet (DVB-S) dan geen goed idee aan het worden voor TV? Veel FTA zenders, goede kwaliteit en mogelijk een optie om via tvheadend en een softcam ook het Nederlandse aanbod te ontvangen?
Dan TV (voor zover je dat nog gebruikt) via sat, internet via glas, en telefoon via een voip provider (niet via je glas boer). Zou zeggen dat je dan zo al het goede van alle werelden kan krijgen.
Dit is natuurlijk indien de prijzen van alle losse diensten bij elkaar interessant genoeg zijn.
Het is zo jammer dat TV zo zwaar is qua bandbreedte, wat het geen dienst maakt die je gemakkelijk (net zoals voip) los kunt aanbieden. Bandbreedte, en de eisen van de 'content eigenaren' die nogal hoog van de toren blazen terwijl hun wereldje langzaam instort.
Dan TV (voor zover je dat nog gebruikt) via sat, internet via glas, en telefoon via een voip provider (niet via je glas boer). Zou zeggen dat je dan zo al het goede van alle werelden kan krijgen.
Dit is natuurlijk indien de prijzen van alle losse diensten bij elkaar interessant genoeg zijn.
Het is zo jammer dat TV zo zwaar is qua bandbreedte, wat het geen dienst maakt die je gemakkelijk (net zoals voip) los kunt aanbieden. Bandbreedte, en de eisen van de 'content eigenaren' die nogal hoog van de toren blazen terwijl hun wereldje langzaam instort.
[ Voor 81% gewijzigd door _BLAST3R op 16-03-2014 00:17 ]
Ik kan me heel goed voorstellen dat WGDO feitelijk opgeruimd wordt, waarom zou KPN er 2 verschillende wholesale netwerken op na houden? Het zou goed kunnen dat de upgrade naar Gigabit betekent dat ze maar 1 netwerk met 1 set apparatuur gebruiken._BLAST3R schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:43:
[...]
Deze brief geeft mij het gevoel dat vanaf 1 juli dus alle zenders (incl. SD) uit de KPN straat zullen komen. En als dat gebeurt, krijgen we naast slechtere streams in WGDO gebieden er als bonus Verimatrix bij.
Ik moet overigens zeggen dat ik na de overstap op Telfort heb gezien dat de Amino's beter zijn als de KPN ontvangers, qua bediening logischer met wat handige extra features en qua response consistenter qua snelheid.
[ Voor 15% gewijzigd door joop99 op 16-03-2014 08:40 ]
Ik had al eerder "gegokt" dat men geen 2 verschillende systemen zou blijven hanteren dus uiteindelijk zal heel het wdgo gebied dezelfde streams ontvangen als in de rest ,maar misschien dat ze het daarna wel verbeteren.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:57:
[...]
- Volgens mij kan de A110 wel overweg met verimatrix, maar niet met h264.
- De A110 is een SD ontvanger.
Conclusie: vanaf 1 juli krijgen we op WGDO ook voor de SD kanalen de KPN bagger.
Ik heb het niet zo over de afschrijving,in mijn geval wordt veel al na een jaar vervangen,maar voor sommige mensen kost het wel een paar duiten en het is wat anders als je iets vrijwillig afschrijft dan dat je iets gedwongen moet vervangen omdat het simpelweg niet meer ondersteund wordt.Fiber schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57:
[...]
Ach, zo duur was die A110 niet geloof ik en in de ict is het op zich niet zo heel gek om apparaten in vijf jaar af te schrijven.
Ik ben overigens ook zo'n oude klant dus ik zal binnenkort ook wel een A140 thuisgestuurd krijgen. Mijn A110 doet het op dit moment overigens nog prima, dus ik ben benieuwd.
Zolang ik maar op mijn oude tarief blijf en dus niet apart voor iptv hoef te gaan betalen vind ik het allemaal wel prima zo...
Ik ken ook nog hele volksstammen die nog bij Ziggo met de eerste Samsung zitten,of de eerste Panasonic,die al bijna 10 jaar niet meer gemaakt wordt en nu zelfs bij dvb-c van xms wordt ingezet.
[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 16-03-2014 11:30 . Reden: Quote van Fiber toegevoegd met reactie anders wordt het zo'n rommeltje ;) ]
Zo'n oude Samsung van Ziggo werkt inderdaad prima bij Telfort de DVB-C!Nick39 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:24:
Ik ken ook nog hele volksstammen die nog bij Ziggo met de eerste Samsung zitten (...) en nu zelfs bij dvb-c van xms wordt ingezet.
En daarom geven ze nu een 140 in bruikleen, wat mij betreft best netjes dat ze na al die tijd (de amino 110 is al jaren uit de productie en Amino levert er geen ondersteuning meer op) deze klanten een 140 sturen. Meer en meer zenders en diensten werken gewoon niet meer op de 110 aangezien leveranciers / contentpartijen op MPEG4 overgaan.Nick39 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:24:
Ik heb het niet zo over de afschrijving,in mijn geval wordt veel al na een jaar vervangen,maar voor sommige mensen kost het wel een paar duiten en het is wat anders als je iets vrijwillig afschrijft dan dat je iets gedwongen moet vervangen omdat het simpelweg niet meer ondersteund wordt.
Ik ken ook nog hele volksstammen die nog bij Ziggo met de eerste Samsung zitten,of de eerste Panasonic,die al bijna 10 jaar niet meer gemaakt wordt en nu zelfs bij dvb-c van xms wordt ingezet.
add: stuk netter als wat canaaldigitaal een tijd geleden heeft gedaan toen ze naar de andere sats overgingen. Toen kreeg je de melding dat MPEG2 ontvangers uit gingen.. en kon ik mijn dreambox voor veel geld zelf gaan vervangen. Of ik kreeg een 30$ boxje van CD wat nog geen kwart van de functionaliteit van mijn oude ontvanger had.
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 17-03-2014 08:46 ]
Maar als ik me niet vergis heeft de Amino 140 alleen een HDMI uitgang, wat moeten de mensen met een oude TV zonder HDMI dan, krijgen die gratis een nieuwe TV bij hun nieuwe Amino?
De Amino110 valt niet uit (al gaat dat ooit vast een keer gebeuren). Het aanbod is gewoon beperkter.db I Delirium schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:11:
Maar als ik me niet vergis heeft de Amino 140 alleen een HDMI uitgang, wat moeten de mensen met een oude TV zonder HDMI dan, krijgen die gratis een nieuwe TV bij hun nieuwe Amino?
Verwijderd
Consuwijzer.nl CQ ACM vertelde mij dat dit niet onder netneutraliteit valt maar houdt vanaf nu KPN heel scherp in de gaten vanwege de overname van de glas providers
Die mensen hebben ongetwijfeld wel een SCART aansluiting op hun TV en kunnen dan via de provider een mini-scart kabel krijgen (DIN-SCART).db I Delirium schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:11:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
De A140 heeft ook een mini scart aansluiting, dezelfde als de A110.db I Delirium schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:11:
De kabel van je 110 kan je dus gewoon overprikken.
Och ja, dat was ik vergeten. Dan wordt het dus nog makkelijker.
In de mij geleverde doos van de A140 waren óók nog een verloopkabel mini-scart (ronde DIN achtige plug) >> SCART en een cat5e netwerkkabel meegeleverd.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:44:
[...]
De A140 heeft ook een mini scart aansluiting, dezelfde als de A110.
De kabel van je 110 kan je dus gewoon overprikken.
De 140 heeft zelfs een RF modulator ,voor tv's zonder scart e.d !
Soms weet ik het ook niet meer.........
Die laatste werkt niet met IPTV. Bij TV's zonder Scart kan je beter gewoon helemaal geen Amino gebruiken maar of een andere TV kopen, of het analoge signaal gebruiken.
Verwijderd
Huh? Die RF modulator heb ik toch echt werkend gehad (kanaal 38 als ik me goed herinner). Hij staat default wel uitgeschakeld.
Beeld is natuurlijk niet geweldig, maar in mijn beleving toch nog beter dan analoog via coax.
Beeld is natuurlijk niet geweldig, maar in mijn beleving toch nog beter dan analoog via coax.
Vreemd. Ik heb hier meerdere mensen gezien die het als zeer slecht ervoeren. En zeker niet beter dan het analoge signaal via de glasvezel.
Verwijderd
Misschien dat het referentiekader verschilt, ik had het vergeleken met analoog van UPC 
(DVB-C kijk ik via de Genexis maar de analoge kanalen stonden nog afgesteld op de UPC frekwenties)
Heb ook niet lang gekeken, wilde gewoon weten of het kon. Maar ik kan me wel voorstellen dat het dan verschil maakt of je Nieuwsuur zit te kijken of Return of the Jedi...
(DVB-C kijk ik via de Genexis maar de analoge kanalen stonden nog afgesteld op de UPC frekwenties)
Heb ook niet lang gekeken, wilde gewoon weten of het kon. Maar ik kan me wel voorstellen dat het dan verschil maakt of je Nieuwsuur zit te kijken of Return of the Jedi...
Ik las dat UPC tv aanbiedt op alle android tablets van versie 4 en hoger.
weer een reden om weg te gaan bij XMS,want daar kan bijna niks
weer een reden om weg te gaan bij XMS,want daar kan bijna niks
Afgelopen vrijdag toch maar de gok gewaagd en KPN aangevraagd. De hoofd redenen zijn dat ik dan tv kan kijken op tablet, telefoon en laptop, opnemen via cloud. En dat ik hoop/verwacht dat kpn administratief zijn zaakjes beter op orde heeft. Ook heeft kpn dacht ik standaard betere news access, al hoewel dat voor mij niet heel spannend (meer) is.
Verder had ik nog analoge telefonie van kpn, is dat ook gelijk meegenomen.
Een paar maanden korting (ook op hbo) zijn mooi meegenomen, en spotify ook.
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verloopt.
Verder had ik nog analoge telefonie van kpn, is dat ook gelijk meegenomen.
Een paar maanden korting (ook op hbo) zijn mooi meegenomen, en spotify ook.
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verloopt.
10 second ninja DONE
Voor zover ik weet word de 140 standaard met een HDMI kabel geleverd, maar er zijn voor dat model ook scart aansluitingen volgens mij. Het ding heeft namelijk ook nog de 10-pins aansluiting zoals de Amino 110.db I Delirium schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:11:
Zou me dus niks verbazen als die oude 110 kabel ook werkt op de 140.
.
De A110's zouden wel met verimatrix overweg kunnen (is ooit door XMS bevestigd), maar het probleem is dat KPN alles hercodeerd naar Mpeg4. En dat kan de A110 niet aan, want het is een SD (Mpeg2) box.Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:23:
[...]
.
Ik vind het idd ook wel netjes dat ze je (gekochte) A110 nu vervangen voor een A140 in gratis bruikleen (volgens de brief die hier gepost is).denan schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:39:
[...]
En daarom geven ze nu een 140 in bruikleen, wat mij betreft best netjes dat ze na al die tijd (de amino 110 is al jaren uit de productie en Amino levert er geen ondersteuning meer op) deze klanten een 140 sturen. Meer en meer zenders en diensten werken gewoon niet meer op de 110 aangezien leveranciers / contentpartijen op MPEG4 overgaan.
add: stuk netter als wat canaaldigitaal een tijd geleden heeft gedaan toen ze naar de andere sats overgingen. Toen kreeg je de melding dat MPEG2 ontvangers uit gingen.. en kon ik mijn dreambox voor veel geld zelf gaan vervangen. Of ik kreeg een 30$ boxje van CD wat nog geen kwart van de functionaliteit van mijn oude ontvanger had.
Het enige wat ik me dan weer afvraag is of dat voor alle 110's geldt.
Ik heb er namelijk 2, dus ik ben erg benieuwd of ik daarvoor dan ook 2 140's krijg en zo ja, dan ook gratis in bruikleen...
[ Voor 19% gewijzigd door Thasaidon op 18-03-2014 16:38 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik ben wat aan het zoeken, maar wat zijn nu die WGDO gebieden? Ikzelf woon in Vathorst (hooglanderveen) en de woning is 3 jaar oud. Mijn oude woning was wel gelegen in een WGDO gebied (ook vathorst, maar 6 jaar geleden opgeleverd). Ik neem nu alleen 100mbit internet af (+ telefoon...) van XMS, maar ik krijg nog weinig mee van de overname door bijv. Telfort of kpn. Alle communicatie en mail en inlog dingetjes lopen nog via de XMS site. Gaat dat nog veranderen?
superB
Vreemd probleem hier. Facebook.com laadt niet, wel bereikbaar via ping en op 3G werkt het wel, verschillende computers geprobeerd maar werkt daar ook niet op. Hebben meer mensen problemen met Facebook?
Dat is staatsgeheim...inXs schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:44:
[...] Ik ben wat aan het zoeken, maar wat zijn nu die WGDO gebieden...?
Als XMS aan de beurt is zal je een brief krijgen met een soortgelijk aanbod als wat je nu hebt van Telfort. Ze zijn eerst nog met Concepts en Lijbrandt bezig geloof ik. Die worden ook telfort.[...] Alle communicatie en mail en inlog dingetjes lopen nog via de XMS site. Gaat dat nog veranderen...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Geen probleem hier. Probeer eens andere DNS servers: Google DNS of Open DNS.Gangster93 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:53:
Vreemd probleem hier. Facebook.com laadt niet, wel bereikbaar via ping en op 3G werkt het wel, verschillende computers geprobeerd maar werkt daar ook niet op. Hebben meer mensen problemen met Facebook?
Hier precies het zelfde probleem. Wel bereikbaar vanaf 4g maar niet via een xms aansluitingGangster93 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:53:
""Foutcode: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT"
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Andere DNS al geprobeerd, geen verschil.Fiber schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:55:
[...]
Geen probleem hier. Probeer eens andere DNS servers: Goole DNS of Open DNS.
Lijkt dus ergens in het netwerk een probleem te zitten.White_Collar schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:56:
[...]
Hier precies het zelfde probleem. Wel bereikbaar vanaf 4g maar niet via een xms aansluiting
""Foutcode: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT"
Dacht het even door te geven bij de helpdesk maar deze zijn gesloten, dacht dat ze altijd tot 22:00 bereikbaar waren. Bandje met de melding dat de servicedesk is gesloten en daarna wordt de verbinding meteen verbroken.
22:00, facebook is weer bereikbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 18-03-2014 22:00 ]
Dat staatsgeheim lijkt er haast wel op jaFiber schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:53:
[...]
Dat is staatsgeheim...![]()
[...]
Als XMS aan de beurt is zal je een brief krijgen met een soortgelijk aanbod als wat je nu hebt van Telfort. Ze zijn eerst nog met Concepts en Lijbrandt bezig geloof ik. Die worden ook telfort.
superB
Op basis van het verhaal van XS4ALL ben ik maar eens bij Portaal gaan informeren. Van Portaal kreeg ik gisteren een mailtje terug met de tekst "Naar aanleiding van uw vraag over de glasvezelaansluiting kan ik u informeren dat bij elke provider aangesloten kan worden. Reggefiber levert namelijk alleen het netwerk en niet de dienst.".Malthus schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:48:
Het verhaal van XS4ALL is dat de glasvezel bij Portaal niet door Reggefiber is aangelegd, maar door een andere partij. Deze andere partij heeft voorlopig nog een alleen-recht op de glasvezel, waardoor XS4ALL niet kan leveren. Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar het resultaat is hetzelfde: ik zit voorlopig vast aan XMSNet/Telfort.
Dus volgens XS4ALL kan ik niet aangesloten worden omdat zij niet op dit glasvezel-netwerk kunnen leveren, maar volgens Portaal kan iedere provider via het netwerk leveren. Dit begint al redelijk op een kastje en een murr te lijken, dus ik heb nu geen idee wat ik hier verder nog aan kan doen. Wordt vervolgd...
Verwijderd
Wat ik begreep is dat de POPs te klein zijn en geen ruimte hebben voor spullen van andere providers. Dat las ik hier vorige week ergens dacht ik.Malthus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Op basis van het verhaal van XS4ALL ben ik maar eens bij Portaal gaan informeren. Van Portaal kreeg ik gisteren een mailtje terug met de tekst "Naar aanleiding van uw vraag over de glasvezelaansluiting kan ik u informeren dat bij elke provider aangesloten kan worden. Reggefiber levert namelijk alleen het netwerk en niet de dienst.".
Dus volgens XS4ALL kan ik niet aangesloten worden omdat zij niet op dit glasvezel-netwerk kunnen leveren, maar volgens Portaal kan iedere provider via het netwerk leveren. Dit begint al redelijk op een kastje en een murr te lijken, dus ik heb nu geen idee wat ik hier verder nog aan kan doen. Wordt vervolgd...
Ik zit met hetzelfde issue.. Ook portaal en alleen maar XMS, en dus straks geen vast IP meer (maar wel een hoop domeintjes op mn DNS server ;o( ).
Dat is wat ik ook begrijp. Het is al vaker genoemd.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:03:
[...]
Wat ik begreep is dat de POPs te klein zijn en geen ruimte hebben voor spullen van andere providers. Dat las ik hier vorige week ergens dacht ik.
Uit nieuwsgierigheid. Wat vertelt de postcode check van Reggefiber: http://www.eindelijkglasvezel.nl/ ?
Er zit helaas in sommige plaatsen en wijken soms een verschil tussen kunnen (in theorie) en kunnen (in de praktijk)...Malthus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:03:
[...] Op basis van het verhaal van XS4ALL ben ik maar eens bij Portaal gaan informeren. Van Portaal kreeg ik gisteren een mailtje terug met de tekst "Naar aanleiding van uw vraag over de glasvezelaansluiting kan ik u informeren dat bij elke provider aangesloten kan worden. Reggefiber levert namelijk alleen het netwerk en niet de dienst."...

Iemand storing DVB-C bekend in Almere Buiten (1339)? Om 14.00 uur had ik normaal signaal en nu staat alles op zwart, en dat terwijl het internet het wel doet? Vreemd, een keer het omgekeerde.
chocka schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:45:
Iemand storing DVB-C bekend in Almere Buiten? Om 14.00 uur had ik normaal signaal en nu staat alles op zwart, en dat terwijl het internet het wel doet? Vreemd, een keer het omgekeerde.
Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:11:
[...]
Dit probleem is opgepakt door onze technische dienst. Zodra we meer weten krijgt u antwoord van ons. - Fleur
DVB-C werkt hier ook niet (Almere Buiten 1333)
[ Voor 9% gewijzigd door zxspectrum op 19-03-2014 18:14 ]
sent from zxspectrum
OK bedankt, want supportdesk wist van niets en kwam alleen met de eeuwige standaardprocedure van het uitvoeren van testjes. "Ja meneer, anders doen wij niets voor u!" Enigszins begripvol, wordt ik daar intussen wel eens moedeloos van. Na de zoveelste storing, is ons huisnetwerk wel een keer uitgetest.zxspectrum schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:56:DVB-C werkt hier ook niet (Almere Buiten 1333)
Hopelijk dat meer mensen gaan bellen, en dat er iemand wakker wordt
Hier Zeewolde hetzelfde, valt in dezelfde regio als Almere. Zal even bij Fiber een melding maken.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik wilde vanmiddag al eens bij Reggefiber informeren, en was via Reggefiber.nl ook al op Eindelijkglasvezel.nl uitgekomen. De postcodecheck van Eindelijkglasvezel.nl geeft aan dat er een groot aantal providers, waaronder XS4ALL, internet leveren op mijn adres. Via de website is het ook mogelijk om gelijk glasvezel te bestellen, dus dat heb ik gedaan (maar ik verwacht er niet te veel van).EricJH schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:57:
Uit nieuwsgierigheid. Wat vertelt de postcode check van Reggefiber: http://www.eindelijkglasvezel.nl/ ?
Goh, mijn 35/35mbit verbinding via XMS is sinds een paar dagen een 100/35 geworden, mij hoor je niet klagen
(Nijmegen, 6538)
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik blijf het raar vinden.
Per 3 april ben ik weg bij XMS, dat weten ze al sinds 3 maart.
Toch krijg ik een factuur voor de volledige maand april
Ik snap best dat ze voor die 3 dagen in april nog geld willen vangen, en ook voor de eventuele telefoonkosten, maar dit is natuurlijk een absurd verhaal
Ik snap best dat ze voor die 3 dagen in april nog geld willen vangen, en ook voor de eventuele telefoonkosten, maar dit is natuurlijk een absurd verhaal
GerkeP
Dat is toch geen verrassing?
Xms wil vooral eerst innen voor ze ook maar iets verrekenen.
Volgende maand crediteren ze het verschil, tenminste als ze inmiddels wel kunnen rekenen.
Net als Nick dus zelf een afrekening maken en die als referentie aanhouden voor volgende maand.
Volgende maand crediteren ze het verschil, tenminste als ze inmiddels wel kunnen rekenen.
Net als Nick dus zelf een afrekening maken en die als referentie aanhouden voor volgende maand.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Uiteraard, maar ze hanteren bij XMS echt nog een kasschrijfboek volgens mij. Hoe simpel is de rekensom, dat die 3 dagen 10% van de maand inhoudt? Hoe moeilijk is het dan om een rekening te sturen van € 5,20, desnoods met 10 euro extra als borg voor de telefoonkosten?Speedy-Andre schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:21:
Dat is toch geen verrassing?![]()
Ik moet dit soort zaken eens bij mijn klanten uithalen, denk niet dat ik veel klanten over houd
[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 20-03-2014 10:38 ]
GerkeP
Ik denk dat het ze toch niet veel meer uit maakt.
XMS bestaat straks niet meer, en Telfort heeft toch al geen beste naam...
En ik ga er even van uit dat Telfort straks een "normaal" systeem hanteert.
XMS bestaat straks niet meer, en Telfort heeft toch al geen beste naam...
En ik ga er even van uit dat Telfort straks een "normaal" systeem hanteert.
[ Voor 23% gewijzigd door Thasaidon op 20-03-2014 11:12 ]
Telfort geen beste naam? Ik ken best veel mensen met Telfort en die zijn er allemaal best tevreden mee hoor.
En wat ik tot nu toe heb gelezen van mensen die al pre-emptive zijn overgestapt naar Telfort Glasvezel vanuit bv. Lijbrandt, heeft Telfort duidelijk een stuk betere administratie en service (en informatievoorziening) dan Lijbrandt of XMS
En wat ik tot nu toe heb gelezen van mensen die al pre-emptive zijn overgestapt naar Telfort Glasvezel vanuit bv. Lijbrandt, heeft Telfort duidelijk een stuk betere administratie en service (en informatievoorziening) dan Lijbrandt of XMS
[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 20-03-2014 11:13 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Tja, dat is natuurlijk persoonsafhankelijk.
Ik heb geen ervaring met Telfort, dus ik ga het zien.
Maar ik ken dus veel mensen die minder goede ervaringen hebben met Telfort.
Maar zoals ik al zei, dat is dus per persoon verschillend
Ik heb geen ervaring met Telfort, dus ik ga het zien.
Maar ik ken dus veel mensen die minder goede ervaringen hebben met Telfort.
Maar zoals ik al zei, dat is dus per persoon verschillend
Zo kreeg ik vorige maand een factuur van =/- 200 Euro voor februari. Even bellen dus "ja meneer u moet toch gewoon betalen en dan word het volgende maand verrekend". Dacht het niet dus .....GerkeP schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Uiteraard, maar ze hanteren bij XMS echt nog een kasschrijfboek volgens mij. Hoe simpel is de rekensom, dat die 3 dagen 10% van de maand inhoudt? Hoe moeilijk is het dan om een rekening te sturen van € 5,20, desnoods met 10 euro extra als borg voor de telefoonkosten?
Ik moet dit soort zaken eens bij mijn klanten uithalen, denk niet dat ik veel klanten over houden zeker geen nieuwe klanten binnenhaal met dat soort reclame (of is dat nu juist de bedoeling van XMS/Telfort?)

Krijg er nog een aanmaning voor hetzelfde bedrag overheen en nu Dinsdag de factuur voor komende maand waarbij alle bedragen wel lijken te kloppen (Feb/Mrt bij elkaar).
[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 20-03-2014 11:21 ]
Haha dat zou ik ook niet zomaar betalen, wat een zooitje zeg
Als de telefoonkosten ergens in het rijtje kloppen dan zou ik alleen het juiste deel betalen, laat maar voor komen als je verzekerd bent
Als de telefoonkosten ergens in het rijtje kloppen dan zou ik alleen het juiste deel betalen, laat maar voor komen als je verzekerd bent
Verwijderd
Hoi Wallie,
Mocht je twijfelen of er een wijziging heeft plaatsgevonden, dan kijken we dit graag voor je na.
In dat geval ontvangen wij graag je adresgegevens via een DM. - Sophie
Mocht je twijfelen of er een wijziging heeft plaatsgevonden, dan kijken we dit graag voor je na.
Wallie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:19:
Goh, mijn 35/35mbit verbinding via XMS is sinds een paar dagen een 100/35 geworden, mij hoor je niet klagen(Nijmegen, 6538)
Verwijderd
Hoi GerkeP,
Het is, zoals al genoemd in de reacties, zo dat de abonnementskosten altijd een maand vooruit in rekening worden gebracht. Bij een opzegging ontvangt u de maand na de opzegging de creditering op de eindfactuur. Hier worden ook de laatste eventuele gesprekskosten of gehuurde films in rekening gebracht. - Sophie
Het is, zoals al genoemd in de reacties, zo dat de abonnementskosten altijd een maand vooruit in rekening worden gebracht. Bij een opzegging ontvangt u de maand na de opzegging de creditering op de eindfactuur. Hier worden ook de laatste eventuele gesprekskosten of gehuurde films in rekening gebracht. - Sophie
GerkeP schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:43:
Ik blijf het raar vinden.
Toevallig ook een paar dagen terug de rekening gehad, daar staat nog gewoon 35/35 op, ook qua prijsVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:14:
Hoi Wallie,
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Wallie op 20-03-2014 13:21 ]
Hoi Sophie,Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:16:
Hoi GerkeP,
[...]
Dat is gecommuniceerd, maar zeker niet meer van deze tijd.
Van die 52 euro kunnen wij een week eten thuis. Nu heb ik wel een buffertje, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet hebben.
Overigens films huren doe ik nooit en vertrouwen in een juiste afhandeling heb ik ook niet na de ervaringen met HBO en de betaalde newsserver etc.
Ik heb de vraag ook bij Consuwijzer neergelegd, die geven ook aan dat dit niet mag (dat antwoord heb ik al eerder gehad
Nu krijg ik de vraag terug of ik officieel een klacht wil indienen, wat ik dan ook maar ga doen.
Overigens, welkom terug!
Of zijn jullie met damagecontrol bezig?
GerkeP
Verwijderd
Hallo,
Heeft iemand ook het probleem dat sommige websites niet bereikbaar zijn?
Ik krijg een bericht 'host vaststellen' in chrome en vervolgens een foutmelding dat de site niet geladen kon worden. Als ik later weer probeer doet de site het af en toe. De site waar deze problemen optreden zijn o.a. nu.nl
Heb mijn DNS cache al leeg gemaakt, meerdere computers geprobeerd, router gereset, gepingt naar de site die niet werkt (en pingen werkt gewoon naar behoren), maar niks lost het probleem op.
Iemand een idee?
Ik krijg een bericht 'host vaststellen' in chrome en vervolgens een foutmelding dat de site niet geladen kon worden. Als ik later weer probeer doet de site het af en toe. De site waar deze problemen optreden zijn o.a. nu.nl
Heb mijn DNS cache al leeg gemaakt, meerdere computers geprobeerd, router gereset, gepingt naar de site die niet werkt (en pingen werkt gewoon naar behoren), maar niks lost het probleem op.
Iemand een idee?
@GerkeP
Ik heb het even opgezocht; ik heb bij Solcon op 1/2/2013 de TV diensten opgezegt.
19/2/2013 een factuur waar de televisiediensten niet meer op te vinden zijn.
Ik kreeg pas op 19/2 een ticket reactie op het terugsturen van de decoder e.d.
Snap dus niet dat XMS het perse nog vooruit moet factureren om het vervolgens weer terug te storten.
Het kan dus wel anders.
Ik heb het even opgezocht; ik heb bij Solcon op 1/2/2013 de TV diensten opgezegt.
19/2/2013 een factuur waar de televisiediensten niet meer op te vinden zijn.
Ik kreeg pas op 19/2 een ticket reactie op het terugsturen van de decoder e.d.
Snap dus niet dat XMS het perse nog vooruit moet factureren om het vervolgens weer terug te storten.
Het kan dus wel anders.
[ Voor 0% gewijzigd door Deshmir op 20-03-2014 15:44 . Reden: spelling ]
Ik heb precies hetzelfde. Ik had er maandag ook al last van, maar dacht dat het aan mij lag.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:
Hallo,
Iemand een idee?
Had geen zin om een andere DNS in te stellen, maar ik verwacht dat het dan opgelost is.
Kijk van het weekend wel.
postcode: 6605
Ik had dat ook rond dat tijdstip bij een buurman die ook bij XMS zit. Event viewer liet problemen met DNS servers zien. De DNS servers van XMS geven enkele keren per dag problemen.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:
Hallo,
Iemand een idee?
De DNS servers van XMS zijn sowieso brak. Altijd al geweest ook. Gewoon Open DNS of Google DNS instellen op je router en/of computers
En toch fijn dat Google nu ook kan opslaan welke sites jij allemaal bezoekt...
Iemand nog interesse in een Amino M540 en een AminoA110 (de laatste krijg je er gratis bij)
GEFELICITEERD met je verjaardag Wallie!

.
@Sophie,
Welkom terug

.
@Sophie,
Welkom terug
[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 21-03-2014 13:04 ]
Gefelici. XMS hun cadeautje was gewoon wat vroeger dit jaar
Weet iemand waarom XMS_webcare spontaan terug is gekomen ? Ik ben eigenlijk een beetje in shock ?
Amino is trouwens verkocht onder voorbehoud.
Amino is trouwens verkocht onder voorbehoud.
Fleur van de Lijbrandt Desk is ook weer terug...boekee schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:33:
Weet iemand waarom XMS_webcare spontaan terug is gekomen ? Ik ben eigenlijk een beetje in shock...?
Vergelijk...:
http://gathering.tweakers...nd/poster/422770/messages
http://gathering.tweakers...nd/poster/422018/messages
Misschien wel één van de positieve gevolgen van KPN?boekee schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:33:
Weet iemand waarom XMS_webcare spontaan terug is gekomen ? Ik ben eigenlijk een beetje in shock ? [...]
KPN is wel bezig met social media om deze op een hoger plan te krijgen voor ondersteuning. Daar horen fora ook bij.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
XMS was een tijd geleden wel goed bezig met Webcare hier op het forum, maar ze waren van het een op het andere moment niet meer aktief hier. Op DM reageerden ze nog wel volgens mij.
Daarvoor in de plaats hadden we gelukkig de heren Operator(s) nog, maar ook die zie ik hier jammergenoeg nauwlijks meer.
Ook werd ik heel af en toe nog wel eens gebeld/DM-ed of ik wat wilde controleren/testen, maar ook dat gebeurd niet meer.
XMS is gewoon een aflopende zaak. Tot die tijd hou ik dit draadje nog wel open, maar als we straks op Telfort zitten stop ik er ook mee.
Daarvoor in de plaats hadden we gelukkig de heren Operator(s) nog, maar ook die zie ik hier jammergenoeg nauwlijks meer.
Ook werd ik heel af en toe nog wel eens gebeld/DM-ed of ik wat wilde controleren/testen, maar ook dat gebeurd niet meer.
XMS is gewoon een aflopende zaak. Tot die tijd hou ik dit draadje nog wel open, maar als we straks op Telfort zitten stop ik er ook mee.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 22-03-2014 12:42 ]
Hier in veenendasl west lopen een paar dames met Telfort reclame. Ik denk niet dat de gehanteerde slogan indruk maakt.
"zelfde glasverbinding, zelfde service, 45€"
Had dat niet moeten zijn: "Zelfde glasverbinding, Wel Service"
Dan gaan mensen misschien overstag, nu jaag je ze weg
"zelfde glasverbinding, zelfde service, 45€"
Had dat niet moeten zijn: "Zelfde glasverbinding, Wel Service"
Dan gaan mensen misschien overstag, nu jaag je ze weg
GerkeP
Mostert na de maaltijd
Ligt het aan mij of is het beeld en HD van Ziggo veel mooier dan bij Glashart ?
Wat een verademing trouwens als je de helpdesk belt.
Gebruik gemaakt van overstapservice, ze hebben XMS opgezegd en dat is per 9 april, maar 18 maart ging mijn ziggo abbo al actief.
Na een belletje gaven ze aan om een mail te sturen betreft de overlapping zodat ik de kosten van ziggo tot 9 april gecrediteerd worden.
Ook een paar andere vragen waren zo opgelost en gewijzigd.
Ligt het aan mij of is het beeld en HD van Ziggo veel mooier dan bij Glashart ?
Wat een verademing trouwens als je de helpdesk belt.
Gebruik gemaakt van overstapservice, ze hebben XMS opgezegd en dat is per 9 april, maar 18 maart ging mijn ziggo abbo al actief.
Na een belletje gaven ze aan om een mail te sturen betreft de overlapping zodat ik de kosten van ziggo tot 9 april gecrediteerd worden.
Ook een paar andere vragen waren zo opgelost en gewijzigd.
Hier sinds een paar dagen ook problemen met het laden van pagina's. Zowel op mijn ipad als op mijn pc. Soms helpt het om een pagina opnieuw te laden. Websites waar ik problemen heb. nu.nl marktplaats.nl. En nog veel meer. Iemand van xmsnet die hier kan helpen? support webcare ?
Open DNS of Google DNS instellen op je router en/of computers... De DNS servers van XMS hebben vaak kuren.
Verwijderd
Ik gebruik de DNS servers van xms niet, gebruik een bind9 instance lokaal die ook dnssec validate doet.
Zag wel dat xms servers ook dnssec validatie doen, wellicht zit daar het probleem, dnssec validatie levert grotere udp pakketten op (tot iets over de 4000), als die door een firewall geblokt worden krijg je servfail errors bij sommige queries.
Zag wel dat xms servers ook dnssec validatie doen, wellicht zit daar het probleem, dnssec validatie levert grotere udp pakketten op (tot iets over de 4000), als die door een firewall geblokt worden krijg je servfail errors bij sommige queries.
Ik wil gewoon dat het via XMS werkt. Ik hoef zelf toch geen rare fratsen uit te halen omdat XMS verzaakt? Ik wil ook niet dat google weet wanneer ik welke websites bezoek.
Begrijpelijk, en je krijgt van mij helemaal gelijk. Echter is er weinig aan te doen aan onze kant. Het enige wat je kunt doen, is de DNS van XMS vermijden en zelf een server vinden. Dat het te zot voor woorden is, ben ik met je eens.michaeltb schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:55:
Ik wil gewoon dat het via XMS werkt. Ik hoef zelf toch geen rare fratsen uit te halen omdat XMS verzaakt? Ik wil ook niet dat google weet wanneer ik welke websites bezoek.
Misschien kun je er hier een vinden waar je je meer comfortabel bij voelt:
http://www.wikileaks.org/wiki/Alternative_DNS
Weet dat we geen SLA hebben, maar tijdelijke uitvallen komen de laatste tijd steeds vaker voor. Net weer ruim drie minuten internet uitgevallen (1339 Almere Buiten) Erg vervelend.
Niks van gemerkt in 1338, Chocka heeft wel vaker last met z'n eigen apparatuur
Nu alweer bijna een jaar bij XMS. Telefonie blijft problematisch. Het is een tijdje goed gegaan maar inmiddels weer regelmatig dat iemand die belt ons niet kan horen (wij de bellende partij wel). Over internet en TV eigenlijk geen klachten, dat loopt prima.
Sinds 2 weken UPC voor TV, maar nu al meer problemen met de mediabox dan afgelopen 2,5 jaar bij XMS!! Dus even een opstekertje voor XMS..
Al gemeld bij de helpdesk? In de beginjaren van XMS kwamen dit soort klachten regelmatig voor, maar ik dacht dat daar al heel lang een oplossing voor was. Ik hoop dat ze nog weten wat die oplossing toen was...ch4rl3m4gn3 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:54:
Nu alweer bijna een jaar bij XMS. Telefonie blijft problematisch. Het is een tijdje goed gegaan maar inmiddels weer regelmatig dat iemand die belt ons niet kan horen (wij de bellende partij wel). Over internet en TV eigenlijk geen klachten, dat loopt prima.

Sinds 1 week KPN Interactieve TV na meer dan 10 jaar Ziggo. Een verademing! Beeldkwaliteit is prima, heb meerdere HD uitzendingen vergeleken omdat we nog tot 1 april Ziggo hebben. Bitrate kan lager zijn, maar het beeld laat alle details zien en doet niet onder voor dat van Ziggo.Meultje schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:59:
Sinds 2 weken UPC voor TV, maar nu al meer problemen met de mediabox dan afgelopen 2,5 jaar bij XMS!! Dus even een opstekertje voor XMS..
De Arcadyan HMB2260 settopbox reageert supersnel, Begin Gemist is een geweldige vinding en interactieve tv werkt veel beter dan bij Ziggo. Daar gebruikte ik het niet eens meer, bij KPN werkt het zo gebruiksvriendelijk dat ik het haast vanzelf gebruik.
Hmm (even op het gevaar af hier off-topic te gaan). Maar jij hebt een Arcadyan HMB2260 set top box gekregen?
. Ik wist niet dat die al worden uitgeleverd.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat is er vannacht aan de hand geweest?
Van 02.09 tot 04.34 geen verbinding geweest.
Postcode 3905
Postcode 3905
GerkeP
OK, helaas ben ik qua fiber nogsteeds gebonden aan XMS, helaas helaas.
1 van de problemen waar ik maar niet omheen kom is het volgende:
30Mbit up, prima, kan ik prima mee leven via speedtest aangezien ik met torrents ruim 70~100Mbit haal.
Welnu, ik upload regelmatig grote lappen data via S3, dit gaat via een curlscript wat via andere servers zonder issue met 500Mbit wordt gedaan, alleen vanaf mijn thuis verbinding haal ik maximaal 2Mbit. tevens spiked de errorrate bij de S3 server gigantisch, via andere servers thuis? geen verschil. Het enige wat hierin gelijk is is de internet verbinding, xms.
Zou dit aan de AAAbug kunnen liggen? het is immers niets anders dan een http_post naar een server toe, alleen dan met posts van 24GB groot.
router: vm met PFsense, modem is een Packetfront (DRG 600)
1 van de problemen waar ik maar niet omheen kom is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from Koninklijke KPN N.V. (37.251.68.42)... Selecting best server based on ping... Hosted by NFOrce Entertainment B.V. (Amsterdam) [23.39 km]: 12.0 ms Testing download speed........................................ Download: 90.13 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 30.07 Mbit/s |
30Mbit up, prima, kan ik prima mee leven via speedtest aangezien ik met torrents ruim 70~100Mbit haal.
Welnu, ik upload regelmatig grote lappen data via S3, dit gaat via een curlscript wat via andere servers zonder issue met 500Mbit wordt gedaan, alleen vanaf mijn thuis verbinding haal ik maximaal 2Mbit. tevens spiked de errorrate bij de S3 server gigantisch, via andere servers thuis? geen verschil. Het enige wat hierin gelijk is is de internet verbinding, xms.
Zou dit aan de AAAbug kunnen liggen? het is immers niets anders dan een http_post naar een server toe, alleen dan met posts van 24GB groot.
router: vm met PFsense, modem is een Packetfront (DRG 600)
Ook op 3905.GerkeP schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:00:
Wat is er vannacht aan de hand geweest?
Postcode 3905
Log vaak remote vanaf mijn werk in, maar krijg geen verbinding meer.
Enige optie is lokaal de boel te rebooten.
internet nic zal wel weer een random (niet xms) IP hebben.

Maar eens kijken of daar niets voor te vinden valt.
[ Voor 6% gewijzigd door mwoe op 24-03-2014 09:10 ]
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Verwijderd
Hoi ch4rl3m4gn3, Wat vervelend dat je problemen ervaart met je telefoniedienst. Wij zoeken graag met je uit waar dit probleem door wordt veroorzaakt. Wil je ons via een DM je adresgegevens sturen en uitleggen wat je al hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen? - Sophiech4rl3m4gn3 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:54:
Dan denk ik iets in de wijkcentrale. 3906 lijkt geen problemen gehad te hebben vannacht.mwoe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:09:
[...]
Ook op 3905.
Log vaak remote vanaf mijn werk in, maar krijg geen verbinding meer.
Enige optie is lokaal de boel te rebooten.
internet nic zal wel weer een random (niet xms) IP hebben.
Maar eens kijken of daar niets voor te vinden valt.
Verwijderd
En je werkt bij KPN? Dolby Surround, ondertiteling etc zijn gewoon niet aanwezig bij KPN......JanR1969 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:41:
[...]
Sinds 1 week KPN Interactieve TV na meer dan 10 jaar Ziggo. Een verademing! Beeldkwaliteit is prima, heb meerdere HD uitzendingen vergeleken omdat we nog tot 1 april Ziggo hebben. Bitrate kan lager zijn, maar het beeld laat alle details zien en doet niet onder voor dat van Ziggo.
De Arcadyan HMB2260 settopbox reageert supersnel, Begin Gemist is een geweldige vinding en interactieve tv werkt veel beter dan bij Ziggo. Daar gebruikte ik het niet eens meer, bij KPN werkt het zo gebruiksvriendelijk dat ik het haast vanzelf gebruik.
Dit topic is gesloten.