Ik denk dat ze de Gigabit switches geplaatst hebben voor alleen 3905Thasaidon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:35:
[...]
Dan denk ik iets in de wijkcentrale. 3906 lijkt geen problemen gehad te hebben vannacht.
GerkeP
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik denk dat ze de Gigabit switches geplaatst hebben voor alleen 3905Thasaidon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:35:
[...]
Dan denk ik iets in de wijkcentrale. 3906 lijkt geen problemen gehad te hebben vannacht.
GerkeP
Gigabit switches? Zijn ze bezig met een netwerk upgrade?GerkeP schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Ik denk dat ze de Gigabit switches geplaatst hebben voor alleen 3905
10 second ninja DONE
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:18:
[...]
En je werkt bij KPN? Dolby Surround, ondertiteling etc zijn gewoon niet aanwezig bij KPN......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De post was alleen geschreven door iemand die nog duidelijk erg enthousiast is met zijn nieuwe aanwinst. Gezien de woordkeuze en schrijfstijl.eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:00:
Moet iemand bij KPN werken dan om er tevreden mee te mogen zijn?
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 21:04 ]
Dat diegene enthousiast was over KPN tov. Ziggo was me duidelijk. Ik word echter altijd een beetje kriebelig van de insinuatie dat zo'n iemand dan ineens voor KPN zou werken of hiervoor wordt betaald of andere dingen die ik wel eens voorbij zag komen.Caelorum schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:02:
[...]
De post was alleen geschreven door iemand die nog duidelijk erg enthousiast is met zijn nieuwe aanwinst. Gezien de woordkeuze en schrijfstijl.
Ik vond het zelf wel erg opvallend dat ik iemand hoorde zeggen dat KPN beter was dan Ziggo, waar ik dat normaal eigenlijk altijd andersom hoort. Zegt uiteraard nog steeds niet, want kan best zijn dat KPN tv voor hem beter was.
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 24-03-2014 22:07 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Nee hoor, maar opeens is xmscare en Fleur terug op de foras en een "tevreden" klant, hoeveel toeval bestaat er....eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:00:
Moet iemand bij KPN werken dan om er tevreden mee te mogen zijn?
Verwijderd
Extra kanaal zoals teletekst pagina 888 (uit mijn hoofd) voor doven en slechthorende personen.Sagat schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:17:
Eh? Geluid kan ik inkomen, maar kpn kan toch geen content doorsturen zonder ondertiteling?
Mijn tv is prima afgesteld voor Ziggo, (zelfs paar jaar terug gekalibreerd), ben niet voor niets een tweakereymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:03:
[...]
Dat diegene enthousiast was over KPN tov. Ziggo was me duidelijk. Ik word echter altijd een beetje kriebelig van de insinuatie dat zo'n iemand dan ineens voor KPN zou werken of hiervoor wordt betaald of andere dingen die ik wel eens voorbij zag komen.
Het toont wat mij betreft aan hoe subjectief de kwaliteitsbeleving is, ookal zijn technisch gesproken de Ziggo streams superieur. Voor hetzelfde had deze poster de apparatuur van Ziggo niet optimaal ingesteld staan (icm. de gebruikte TV bijvoorbeeld) en is dat nu bij KPN wel het geval.
@spaceone: Wellicht interessant om dit naar het KPN glasvezel topic toe te gooien, maar ook ik ben dan wel benieuwd welke streams die Arcadyan krijgt. Hoe dan ook, uit een topic op het KPN gebruikers forum had ik begrepen dat KPN de 1853 en en andere xxx3 boxen op korte termijn ook van een update zou gaan voorzien waarop de 'nieuwe' interface actief is, met ondersteuning voor begin gemist.
Verwijderd
Welke TV heb je?JanR1969 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:34:
[...]
Mijn tv is prima afgesteld voor Ziggo, (zelfs paar jaar terug gekalibreerd), ben niet voor niets een tweakerIk heb de instellingen voor de KPN stb ietsje bijgesteld (contrast,helderheid). Heb op twee tv's Ziggo en KPN vergeleken en het verschil is miniem. Alle details worden ook prima weergegeven bij de KPN HD zenders. Het verschil dat ik zie zit 'm hooguit in net iets ander contrast of kleur en dat is via de tv nog anders af te stellen. En wat kijkafstand betreft, ik heb een 102 cm Sony tv in de woonkamer en zit op zo'n 4 meter afstand wat normaal is voor deze beelddiagonaal. Ga ik er vlakbij zitten dan zie je natuurlijk meer details, oneffenheden etc., maar niet veel anders dan bij Ziggo. En Ziggo DVB-C is hier aangesloten met Hirschmann Koka 799 kabel, de BER is 0.00. Dus het is ook niet zo dat ik een slecht DVB-C signaal vergelijk met KPN IPTV.
Van wat ik tot nu toe gezien heb, zou ik KPN adviseren zsm de Arcadyan HMB2260 als standaard stb uit te rollen. Als bestaande klant zou je 'm ook gewoon moeten kunnen krijgen, lijkt me alleen maar beter om meer tevreden klanten te krijgen.
Nogmaals, ik heb geen enkele connectie met KPN en wordt nergens voor betaald.
Had zelf ook twijfels over of keuze voor KPN iTV een goede was, maar ben verbaasd over de beeldkwaliteit en het gebruiksgemak. Ben in 2009 juist weggegaan bij KPN omdat mijn ervaring met de Motorola stb slecht was.
NB: evt. discussie naar KPN topic verplaatsen, ik besef dat we het hier eigenlijk over XMS/Telfort moeten hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door speedyjules07 op 24-03-2014 23:17 ]
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Verwijderd
Tuurlijk niet. Dan had men dat toch wel even gecommuniceerd naar de klanten? Ik krijg zo nu en dan netjes een kleine week vooraf aankondigingen van Ziggo, dat er tijdens een bepaalde nacht gewerkt wordt en er een korte signaalonderbreking voor kan komen.Caelorum schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:26:
[...]
Gigabit switches? Zijn ze bezig met een netwerk upgrade?
Verwijderd
Er is geen storing bekend in Soest. Wilt u het glasvezelmodem een paar minuten stroomloos maken? Wanneer u hierna nog problemen ervaart, ontvangen wij graag uw adresgegevens via een DM. - Sophiespeedyjules07 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:15:
Niemand anders last van een storing (3766XB Soest)? Hier geen Internet/IPTV/DVB-C.
[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 25-03-2014 15:42 ]
GerkeP
Laat me raden: 4 keer? Bij elke wissel tussen zomertijd en wintertijd?eymey schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:55:
De Amino biedt voor ons gebruik prima functionaliteit, de m540 voert alles soepel uit en de keren (in de 2 jaar dat we 'm nu hebben) dat we hem moeten rebooten zijn op 1 hand te tellen.
[ Voor 68% gewijzigd door Luuk1983 op 25-03-2014 16:47 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
De discussie hebben we natuurlijk al gevoerd, maar ik blijf erbij dat als je blijkbaar ZO afhankelijk bent van een vast IP dat je niet naar consumentenproviders moet gaan. Ik vraag me altijd af in hoeverre de consumentenproviders die vaste IP's aanbieden betrouwbaar zijn en geen foutje maken waardoor het toch fout gaat. En dan heb je ook niks om op terug te vallen lijkt me. XS4ALL springt er natuurlijk wel uit qua service en mogelijkheden, dat is waar.GerkeP schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:48:
Omdat ik niet het risico kan lopen bij wijziging van het ip adres (betekend dat ik 3 weken lang niet vanuit huis kan werken) heb ik de stap genomen richting xs4all.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
En dat is dus onzin, hebben we het al vaker over gehad.Luuk1983 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:50:
[...]
De discussie hebben we natuurlijk al gevoerd, maar ik blijf erbij dat als je blijkbaar ZO afhankelijk bent van een vast IP dat je niet naar consumentenproviders moet gaan. Ik vraag me altijd af in hoeverre de consumentenproviders die vaste IP's aanbieden betrouwbaar zijn en geen foutje maken waardoor het toch fout gaat. En dan heb je ook niks om op terug te vallen lijkt me. XS4ALL springt er natuurlijk wel uit qua service en mogelijkheden, dat is waar.
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 25-03-2014 16:59 ]
GerkeP
+1GerkeP schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:48:
Ik had niet weggehoeven bij XMS/Telfort als ze gewoon een vast IP adres waren blijven aanbieden.
+1 Ook hier.
Er vanuit gaande dat je geen Onbeperkt Bellen nu hebt, en geen extra zenderpakketten, dan zal Telfort je waarschijnlijk een aanbod van 52,50 euro doen. Dat is namelijk de prijs voor een 100/100 3-in-1 pakket bij Telfort.LeGato23 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:41:
De ervaringen met XMS zijn blijkbaar erg divers.
Persoonlijk begrijp ik alle negativiteit richting XMS niet.
Ik gebruik met volle tevredenheid en zonder noemenswaardige verstoringen:
Digitale TV met een Amino M540, en via Coax met DVB-C op een tweede TV
Internet 100/100Mb
Telefonie-in via XMS en telefonie-uit via een Betamax VoIP provider. (met als backup XMS telefonie-uit)
Dit alles voor een maandbedrag van Eur 55,95. (dus zonder toevoeging van extra Eur 5,- ivm zelf aangeschafte Amino decoder)
Ik ben benieuwd wat voor 'n aanbieding Telfort mij tzt gaat doen...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Sony KDLBX400 uit 2010 en als tweede tv een LG32LE5300. Op beide prima beeld. Heb onlangs nog KPN Alles-in-1 geïnstalleerd bij familie in Lelystad. Zij hebben een nieuwe Samsung UE42F500 en ook daar is er niets op de beeldkwaliteit aan te merken.
+1GerkeP schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:48:
Ik had niet weggehoeven bij XMS/Telfort als ze gewoon een vast IP adres waren blijven aanbieden.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Zoals Gerke ook al aangaf... XMS bood als consumentenprovider gewoon een vast IP aan (wat xs4all ook doet). Sterker nog, dat was een van de speerpunten tijdens het "zieltjes winnen" ten tijde van de uitvragen.Luuk1983 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:50:
[...]
De discussie hebben we natuurlijk al gevoerd, maar ik blijf erbij dat als je blijkbaar ZO afhankelijk bent van een vast IP dat je niet naar consumentenproviders moet gaan. Ik vraag me altijd af in hoeverre de consumentenproviders die vaste IP's aanbieden betrouwbaar zijn en geen foutje maken waardoor het toch fout gaat. En dan heb je ook niks om op terug te vallen lijkt me. XS4ALL springt er natuurlijk wel uit qua service en mogelijkheden, dat is waar.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 26-03-2014 12:29 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
UPC zakelijk?Malthus schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:21:
[...]
+1
Ik probeer ook weg te komen bij XMS, maar dat is in een Portaal/UPC-gebied nog niet zo heel makkelijk. En dat alleen omdat ik een vast IP-adres wil houden.
Dank je wel voor deze suggestie. Ik heb hier ook naar gekeken, maar als ik het wil bestellen moet ik een bedrijfsnaam invullen. Ik kan natuurlijk wel iets verzinnen, maar ik vraag me af of dat de bedoeling is. Bovendien zijn mijn ervaringen met UPC niet heel erg goed (veel blokjes met de digitale tv).
Same, echter na mijn verhuizing ben ik het toch mooi kwijt, volgens xms omdat het tegenwoordig niet meer geleverd kan worden, wat imo onzin is daar ze nog steeds DHCP reservations kunnen doen. 3 "vastlopers" van de verbinding gehad in de afgelopen 2 maanden waarbij de helpdesk adviseerd om de packetfront van de stroom te halen (of eigenlijk mijn eigen router, maar als je ook geen tv signaal krijgt is dat helemaal onzin ...). Waardoor ik dus al 3 ip adressen verder ben.Thasaidon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:27:
[...]Ook bij mij staat zwart op wit in mijn contract dat ik een vast IP heb (Hoe zekerder wil je het hebben?)
En ik kan je vertellen dat dit zeer betrouwbaar was, want, voordat we over gingen naar nieuwe IP ranges en de "technische overname" naar Telfort begon, had ik altijd hetzelfde IP, ongeacht wat ik aan het modem hing.
Yup, maar ik denk dat ze gewoon de administratieve rompslomp niet meer willen, want dat kost ten slotte meer, en dat willen ze niet voor een "budget provider". Nu hoeven ze gewoon nergens meer rekening mee te houden.Ashrah schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:21:
[...]
Same, echter na mijn verhuizing ben ik het toch mooi kwijt, volgens xms omdat het tegenwoordig niet meer geleverd kan worden, wat imo onzin is daar ze nog steeds DHCP reservations kunnen doen.
Verwijderd
Een vast IP is niet alleen handig voor het draaien van servers. Er zijn nog andere toepassingen waarbij een vast IP zeker van belang is.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:33:
Ik denk dat de providers die een vast ip adres aanbieden aan consumenten op een hand te tellen zijn.
Een vast ip is mooi meegenomen, maar meer ook niet. Ik heb hier enkele diensten draaien, en op een multi wan verbinding. Met een ttl van 360 en een rock solid dynamic dns client die een onbeperkt aantal a records wijzigt kom je ook een heel eind.
[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 26-03-2014 20:33 ]
Verwijderd
Dat het anders kan wil niet zeggen dat dat beter is ;-)Barre73 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:32:
Dat laatste is ook niet echt slim meer. Er zijn genoeg andere mogelijkheden dan IP based.
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 26-03-2014 20:59 ]
GerkeP
Verwijderd
Correct... alleen heb je daar als medewerker Jan Doedel vaak errug weinig invloed op...Barre73 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:32:
Dat laatste is ook niet echt slim meer. Er zijn genoeg andere mogelijkheden dan IP based.
Verwijderd
Verwijderd
Er is geen storing bekend met de telefoniedienst. Wij zoeken graag met je uit waar dit probleem door veroorzaakt wordt. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - SophieWingie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:07:
Iemand ook last van dat als je probeert te bellen wel een kiestoon hebt maar alle nummers in gesprek zijn. En als je zelf belt krijg je het nummer dat u gekozen heeft reageert niet. Nu maar noodgedwongen naar mijn 06 overgestapt omdat XMS ook geen storingsnummer heeft wat nu te bereiken is.
Wel toevallig zeg dat dit gebeurd als nog geen 2 uur geleden iemand van ziggo aan mijn deur stond om me over te halen om naar hun over te stappen met extra korting en 2 gratis decoders bij 1 jaar contract en 150 mbit down en 15mb up.
Ik heb dit ook wel eens gehad, ff je modem een paar minuten van de stroom af. Dat hielp bij mij iig toen.Wingie schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:07:
Iemand ook last van dat als je probeert te bellen wel een kiestoon hebt maar alle nummers in gesprek zijn. En als je zelf belt krijg je het nummer dat u gekozen heeft reageert niet. Nu maar noodgedwongen naar mijn 06 overgestapt omdat XMS ook geen storingsnummer heeft wat nu te bereiken is.
Wel toevallig zeg dat dit gebeurd als nog geen 2 uur geleden iemand van ziggo aan mijn deur stond om me over te halen om naar hun over te stappen met extra korting en 2 gratis decoders bij 1 jaar contract en 150 mbit down en 15mb up.
Verwijderd
Ipv blokjes is nu alles uitgevallen.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 00:17:
IPTV is vrij naadje op het moment (blokjes / uitval op alle zenders)
Wie heeft er nog meer last van?
(postcode 6522)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 21:38 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 31-03-2014 08:30 ]
nope, eerste keer dat het goed is gegaan (en de laatste keer )
GerkeP
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 31-03-2014 16:56 ]
Nee hoor, dat ging daar vorig jaar ook al goed, wel een veel leukere melding:
Machtig mooi!Nick39 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:09:
[...]
Nee hoor, dat ging daar vorig jaar ook al goed, wel een veel leukere melding:
Ik ga van 150 nog wat verder omhoog :
Klanten die een abonnement hebben met een downloadsnelheid van 150 Mbps, krijgen een upgrade naar 180 Mbps. De hoogste uploadsnelheid gaat omhoog van 15 naar 18 mbps.
http://www.nu.nl/tech/374...den-ziggo-mei-omhoog.html
Verwijderd
Klinkt als een probleem met multicast subscribing. Multicast werkt op basis van groups; een client 'abonneert' zichzelf op een stream, en dat zorgt ervoor dat de data begint te 'stromen'. Wanneer de client klaar is, verzend hij een 'leave', waardoor de stream stopt. Ik denk dat dat bij jou mis gaat, wanneer de ene stb een leave stuurt zorgt dat ervoor dat de stream stopt met stromen en ontvangt de 2e stb dus ook niets meer voor die stream.edelhert2010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:10:
Hallo,
Mag ik nogmaals het probleem noemen van 2 Amino stb's op 1 IPTV aansluiting van een Genexis Core Advanced modem? Wordt op dit forum al sinds 2012 genoemd als een "probleem" maar is kennelijk nog niet opgelost. Als ik 1 Amino (M540) aan- of uitzet, of van kanaal wissel, staat de andere geregeld stil.
[..]
Wat mag ik hiervan verwachten, en weet iemand op het forum wat de echte oorzaak van deze storing is, en hoe die kan worden opgelost?
Al een keer helemaal van de stroom afgehad?Jerk61 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:59:
Vraagje: mijn animo box (540) neemt niet meer op. Niet via -> zender->REC knop, en niet via handmatige opname. Rode lampje van opname brand wel, maar de opname is niet terug te vinden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
GerkeP
Ik had laatst ook problemen met opnemen. STB reageerde niet op rode knop en ook niet via de tv gids en dan opname inplannen. Probleem opgelost door een software update te draaien.Jerk61 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:16:
Oooo.. wist niet dat daar 'n bug in kan zitten. (eigenlijk niet aan gedacht) Stroom al wel eraf geweest. Format wil ik als laatste doen, staan nog programma's op die kids willen zien.
Verwijderd
Jammer dat de winter/zomertijd toch nog een probleem geeft. Wil je proberen dit met een software update op te lossen? - SophieLe-xxx-ie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:36:
Geplande opnames zijn bij mij ook allemaal weer veranderd, een uur later dan dat ze daadwerkelijk uitgezonden worden.
Klantenservice doet net of ze gek zijn en dat ze dit nog nooit gehoord hebben terwijl ik het iedere keer (2x per jaar) aan ze meld.
En met de overgang naar Telfort wordt er zeker niets meer mee gedaan werd nog net gemeld voor dat de verbinding verbroken werd omdat het gesprek te lastig werd.
@WebCare, jullie nog iets hierover te melden ?
Verwijderd
Dit probleem is bij ons bekend. Het probleem wordt verder onderzocht en er wordt gezocht naar een oplossing voor dit probleem. - Sophieedelhert2010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:10:
Hallo,
Mag ik nogmaals het probleem noemen van 2 Amino stb's op 1 IPTV aansluiting van een Genexis Core Advanced modem? Wordt op dit forum al sinds 2012 genoemd als een "probleem" maar is kennelijk nog niet opgelost. Als ik 1 Amino (M540) aan- of uitzet, of van kanaal wissel, staat de andere geregeld stil.
Ik heb inmiddels al vier verschillende switches geprobeerd, maar het probleem doet zich bij alle vier voor.
Ik heb onlangs twee keer een Reggefiber monteur op bezoek gehad, en die hebben allebei een nieuwe Genexis Titanium Hybrid modem geplaatst, maar die kwamen niet online. Kennelijk niet compatible met andere hard/software. Dus weer een Core Advanced teruggeplaatst, en probleem is uiteraard niet opgelost. Nu is er een ticket aangemaakt richting TV signaalleverancier.
Wat mag ik hiervan verwachten, en weet iemand op het forum wat de echte oorzaak van deze storing is, en hoe die kan worden opgelost?
Hoi Sophie, een softwareupdate heeft geen resultaat gegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:16:
[...]
Jammer dat de winter/zomertijd toch nog een probleem geeft. Wil je proberen dit met een software update op te lossen? - Sophie
[ Voor 74% gewijzigd door michaeltb op 01-04-2014 17:16 ]
Ff voor je geteld.michaeltb schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:11:
Zijn er hier mensen die thuis met meer dan 3 apparaten internetten? Volgens XMSnet kan dit helemaal niet, en moet je een zakelijk abbonnement afsluiten. Een gemiddeld huishouden maakt namelijk maar gebruik van 3 apparaten.
"Router
De verbindingskwaliteit van een router neemt af in grote hoeveelheden naar mate meer apparaten verbonden zijn met de router en het draadloos internet. Om deze reden adviseren wij bij het gebruik van een router om niet meer dan 3 apparaten gekoppeld te hebben."
Als ik niet meer dan 3 apparaten kan gebruiken dan kunnen we beter het abonnement opzeggen. Dat is toch niet meer van deze tijd. kom op zeg....
"Particuliere providers richten hun diensten in op basis van gemiddeld gebruik van internetdiensten door particulieren. Om deze reden is het gemiddeld dat providers tussen de 3 en 5 apparaten ondersteunen op hun verbinding, afhankelijk van de verbindingsspecificaties. Helaas kunnen wij ons netwerk niet dusdanig wijzigen om 20+ apparaten correct te doen functioneren.
Mocht u deze aantal apparatuur aangesloten willen houden dan willen wij u adviseren om mogelijk een zakelijk internet abonnement af te gaan nemen. Deze abonnementen ondersteunen grote hoeveelheden aangesloten apparatuur."
HELPdesk![]()
Mijn vraag over de dns problemen wordt volkomen genegeerd. Leidinggevende? Iemand met technische know how? Nee, iemand dit kan copy-pasten vanuit een hulp documentje met standaard vragen en antwoorden. Zo doen we dat!
Tot dusver mijn ergenis bij XMSnet.
[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 01-04-2014 17:50 ]
GerkeP
Wat een onzin. Gewoon een goede router kopen, die overigens helemaal niet duur hoeft te zijn. En eventueel nog een extra switch er achter die nog minder kost en je kan met tientallen apparaten 'internetten'. Ook bij XMS. Je moet natuurlijk niet op al die apparaten tegelijk films gaan downloaden en zo.michaeltb schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:11:
Zijn er hier mensen die thuis met meer dan 3 apparaten internetten? Volgens XMSnet kan dit helemaal niet...
[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 01-04-2014 18:36 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Om jezelf van heeeeeel lang geleden aan te halen, inderdaad koop een goede router en check smallnetbuilderdenan schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:59:
Het verschil is alleen dat je op XMS een 50/50Mbit of een 100/100Mbit lijntje hebt. Zelfs een sweex kan die 6Mbit makkelijk managen. Een huis/tuin/keuken router valt echter om op 50/50.
Maar.. de tekst is wel iets te kort door de bocht.. Ik zou daar eerder neerzetten "koop een goede router".
GerkeP
Performancetechnisch een topapparaatBarre73 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:55:
Ik heb er over twee weken juist eentje in huis (maar dan de N versie met Wifi :-) van Vodafone.
GerkeP
Net vernomen van mijn ouders dat ze ook DNS problemen hebben. Dan toch maar de DNS van Google in de router instellen. Jammer.michaeltb schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:11:
Zijn er hier mensen die thuis met meer dan 3 apparaten internetten? Volgens XMSnet kan dit helemaal niet, en moet je een zakelijk abbonnement afsluiten. Een gemiddeld huishouden maakt namelijk maar gebruik van 3 apparaten.
HELPdesk![]()
Mijn vraag over de dns problemen wordt volkomen genegeerd. Leidinggevende? Iemand met technische know how? Nee, iemand dit kan copy-pasten vanuit een hulp documentje met standaard vragen en antwoorden. Zo doen we dat!
Tot dusver mijn ergenis bij XMSnet.
Ik heb dit vorig jaar ook al gemeld op dit forum en bij XMS. Bij mij is er uiteindelijk ook een monteur langs geweest. Die heeft de Genexis modem vervangen. Dat heeft ook niet geholpen. Daarna nog verschillende mailtjes gestuurd om uiteindelijk in maart 2014 te horen krijgen dat het probleem bij Reggefiber ligt. En er geen zicht is wanneer het probleem is opgelost. Ik ben bang dat het daarom nog wel even duurt voordat het probleem is opgelost.edelhert2010 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:10:
Hallo,
Ik heb inmiddels al vier verschillende switches geprobeerd, maar het probleem doet zich bij alle vier voor.
Ik heb onlangs twee keer een Reggefiber monteur op bezoek gehad, en die hebben allebei een nieuwe Genexis Titanium Hybrid modem geplaatst, maar die kwamen niet online. Kennelijk niet compatible met andere hard/software. Dus weer een Core Advanced teruggeplaatst, en probleem is uiteraard niet opgelost. Nu is er een ticket aangemaakt richting TV signaalleverancier.
[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 01-04-2014 22:50 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Probleem is bekend en is al een tijdje in onderzoek... Lijkt gekoppeld te zijn aan een specifieke reeks van glasvezelmodems.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 02:10:
Ik heb geen idee hoe je dit op zou kunnen lossen, maar wat me opvalt is dat je expliciet zegt dat de 2 amino's om te beginnen op dezelfde zender staan.
Treedt het alleen op wanneer ze op dezelfde zender staan, of ook wanneer ze op andere zenders staan? (bijvoorborbeeld TV A op Ned 1 en dan op TV B van RTL4 naar Fox zappen; of oedere willekeurige andere combinatie, zolang het maar steeds onderling verschillende zenders zijn)
Wat gebeurt er als TV A op Ned 1 staat en met TV B zap je naar Ned 1? Zie je dan ook storin gop TV A?
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 08:55 ]
Verwijderd
Wat vervelend dat je problemen ervaart met de televisie. Er is geen storing bekend. Is het analoog, iptv? - SophieVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:37:
geen TV meer 6535 sinds 1 minuut
8:39 weer oké
Ligt er weer uit 8:54
Weer oké 8:55
Verwijderd
Verwijderd
Wij kijken graag de verbinding na. Wil je ons je adresgegevens sturen via een DM? - SophieVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:07:
Analoog & dvb-c
Mijn animo 110 is al een jaar kapot, meldt niet meer aan, dus daarvoor opgezegd.
Lampje blijft wel groen branden, als tv uitvalt.
In theorie zou het niet uit mogen maken of je op 2 STB's hetzelfde kijkt of niet.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 02:10:
Ik heb geen idee hoe je dit op zou kunnen lossen, maar wat me opvalt is dat je expliciet zegt dat de 2 amino's om te beginnen op dezelfde zender staan.
Treedt het alleen op wanneer ze op dezelfde zender staan, of ook wanneer ze op andere zenders staan? (bijvoorborbeeld TV A op Ned 1 en dan op TV B van RTL4 naar Fox zappen; of oedere willekeurige andere combinatie, zolang het maar steeds onderling verschillende zenders zijn)
Wat gebeurt er als TV A op Ned 1 staat en met TV B zap je naar Ned 1? Zie je dan ook storin gop TV A?
4 pc'smichaeltb schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:11:
Het is wel interessant dat het probleem kennelijk al in 2011 werd opgemerkt - werd er toen al gebruik gemaakt van dezelfde Genexis Core Advanced modems?denan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:18:
[...]
Probleem is bekend en is al een tijdje in onderzoek... Lijkt gekoppeld te zijn aan een specifieke reeks van glasvezelmodems.
[ Voor 81% gewijzigd door GerkeP op 02-04-2014 20:20 ]
GerkeP
GerkeP schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:19:
Zwaait nog even
Geen idee wanneer de stekker er uit gaat morgen, maar in de loop van morgen zit ik bij xs4all.
TV vandaag omgezet naar Ziggo.
Suc6 daaro!GerkeP schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:19:
Zwaait nog even
Geen idee wanneer de stekker er uit gaat morgen, maar in de loop van morgen zit ik bij xs4all.
TV vandaag omgezet naar Ziggo.
Verwijderd
Het ligt aan het netwerk waar een klant is aangesloten of de Titanium Hybrid compatible is met het netwerk. Ervaar je dit probleem toevallig zelf ook? Zo ja, zou je dan je adresgegevens willen sturen via een DM? - Sophieedelhert2010 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:29:
[...]
Het is wel interessant dat het probleem kennelijk al in 2011 werd opgemerkt - werd er toen al gebruik gemaakt van dezelfde Genexis Core Advanced modems?
In mijn geval waren beide monteurs ook onvolledig geïnformeerd - op hun werkbrief stond zoiets als "storingen met het IPTV signaal". Ik heb het probleem dus aan beide monteurs gedemonstreerd, en toen was het voor hen duidelijk.
Ze hebben allebei geprobeerd de Core Advanced te vervangen door een Titanium Hybrid, maar de één bleef knipperen, zelfs na pakweg een kwartier wachten, en de tweede hield wel op met knipperen, maar kwam toch niet online. Toch jammer, want zo konden we de Core Advanced niet uitsluiten als mogelijke oorzaak van het probleem.
Ik heb inmiddels de vierde Core Advanced hangen sinds ik bij XMS ben, en de storing is bij al deze modems hetzelfde.
Ik heb ook het idee dat het probleem zich vooral voordoet als beide Amino's op hetzelfde kanaal staan, en één van de twee van kanaal wisselt, maar ik heb dat nog niet uitgebreid getest.
Beste XMS: Is het technisch mogelijk om de Titanium Hybrid compatible te maken met de backbone apparatuur, zodat we die optie eens kunnen proberen om het probleem aan te pakken?
[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 03-04-2014 18:48 ]
GerkeP
Dan zul je echt even xs4all voor onder de kont moeten schoppenGerkeP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:47:
Beetje jammer weer.
Mijn xms verbinding is vanmorgen om 11.18 uur platgegaan. Inmiddels een werkende xs4all verbinding.
Helaas is de portering van de telefoon niet goed gegaan
Iedereen die mij belt krijgt de voicemail, maar niet bij xs4all maar van xms.
Pffffff, er zal ook eens een keer wel administratief iets goed gaan........
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq