Xs4all zegt dat xms hem niet heeft vrijgegeven ;-)
En als ik hier dan teruglees dan denk ik dat xs4all gelijk heeft.
En als ik hier dan teruglees dan denk ik dat xs4all gelijk heeft.
GerkeP
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
GerkeP
Monteur XS4All had die NT mee moeten nemen. Is eigendom van XMS. Geizen de ervaringen van Nick zou ik de NT gewoon even boven in de meterkast leggen en wachten. Lang wachten...GerkeP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:47:
Beetje jammer weer.
Mijn xms verbinding is vanmorgen om 11.18 uur platgegaan. Inmiddels een werkende xs4all verbinding.
Helaas is de portering van de telefoon niet goed gegaan
Iedereen die mij belt krijgt de voicemail, maar niet bij xs4all maar van xms.
Pffffff, er zal ook eens een keer wel administratief iets goed gaan........
En dan heb ik hier nog een ntu liggen, kan die gewoon in de vuilnisbak, of wil reggefiber/xms die nog terug hebben?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Heb de monteur gevraagd, die zei dat die niet van xs4all is en hij die niet mee mag nemenBarre73 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:35:
[...]
Monteur XS4All had die NT mee moeten nemen. Is eigendom van XMS. Geizen de ervaringen van Nick zou ik de NT gewoon even boven in de meterkast leggen en wachten. Lang wachten...
[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 04-04-2014 08:15 ]
GerkeP
Verwijderd
quote]GerkeP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:50:GerkeP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:47:
Beetje jammer weer.
Mijn xms verbinding is vanmorgen om 11.18 uur platgegaan. Inmiddels een werkende xs4all verbinding.
Helaas is de portering van de telefoon niet goed gegaan
Iedereen die mij belt krijgt de voicemail, maar niet bij xs4all maar van xms.
Pffffff, er zal ook eens een keer wel administratief iets goed gaan........
En dan heb ik hier nog een ntu liggen, kan die gewoon in de vuilnisbak, of wil reggefiber/xms die nog terug hebben?
Wij kijken graag wat we voor je kunnen doen. Wil je ons je adresgegevens sturen via een DM? - SophieGerkeP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:42:
[...]
Heb de monteur gevraagd, die zei dat die niet van xs4all is en hij die niet mee mag nemen
En van XMS heb ik verder geen communicatie ontvangen daarover. Dus als ze er om willen komen mag dat, als ik hem weggooi hebben ze geen poot om op te staan
Maar goed, als Webcare hier even op wil reageren, dan hoor ik wel hoe of wat.
En vwb die meterkast, daar heb ik geen ruimte meer om dat ding neer te leggen
edit:
En @#$@@# nog is de portering niet gedaan![]()
Dat hij van XMS is klopt, maar waarom zou de XS4ALL monteur (AKA Gideon monteur in opdracht van XS4ALL) die mee moeten nemen dan? Hebben ze bij mij overigens ook niet gedaan.Barre73 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:35:
[...]
Monteur XS4All had die NT mee moeten nemen. Is eigendom van XMS. Geizen de ervaringen van Nick zou ik de NT gewoon even boven in de meterkast leggen en wachten. Lang wachten...
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
GerkeP
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
GerkeP
Probeer de dvb-c maar eensNakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:28:
Jep, die Genexis heb ik ook nu, en hier zit de CATV module er ook nog in.
Stiekem een beetje jammer dat IPTV @ XS4ALL via een VLAN werkt, en niet direct op de Genexis zelf.
Kost weer een poort op de router.
[ Voor 32% gewijzigd door GerkeP op 04-04-2014 09:31 ]
GerkeP
DM gestuurd!Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:12:
[...]
Het ligt aan het netwerk waar een klant is aangesloten of de Titanium Hybrid compatible is met het netwerk. Ervaar je dit probleem toevallig zelf ook? Zo ja, zou je dan je adresgegevens willen sturen via een DM? - Sophie
Als in, serieus? Zit er nog signaal op die vezel die die module ingaat nog? Heb niet eens coax aangesloten, doe alleen nog maar aan IPTV
Yep, geen idee hoe lang nog, maar het doet het gewoon nogNakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:40:
[...]
Als in, serieus? Zit er nog signaal op die vezel die die module ingaat nog? Heb niet eens coax aangesloten, doe alleen nog maar aan IPTV
[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 04-04-2014 09:44 ]
GerkeP
Hmm. Heb jij al de universele FTU dan? Of gewoon de oude 'smalle'.GerkeP schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:22:
de CATV module zit er gewoon nog in, alleen is het deel met de 4 ethernet poorten en 2 telefoniepoorten vervangen door een module met 1 ethernetpoort
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
GerkeP
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
GerkeP schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:44:
[...]
Ff voor je geteld.
5 connected TV's
1 Connected Audio-Videocontroller
7 Smartphones
5 Mediaplayers
6 Laptops
4 Servers
3 Nasservers
4 Tablets
En dan vergeet ik vast nog wel iets
En dan ff geteld bij mijn ouders (>80 )
2 connected TV's
1 connected BRay
1 PC
2 Tablets
20 apparaten die via Domotica zijn aangesloten
En dat zit op een xs4all adsl2 aansluiting op 6 Mbit :-)
OKGerkeP schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:53:
Gewoon de smalle.
Als die 2e fiber gewoon aangesloten blijft werkt het dus gewoon.
Uiteraard kan xs4all dat gewoon, maar ja als ze niet willen?
Als xs4all dat ook gaat aanbieden, wat denk je dat er dan gebeurt met de "goedkope" providers?
Ik zou genoeg hebben aan alleen internet en telefonie met dvb-c. En dat voor die 60 euro, no problemo.
Nu betaald mijn baas het verschil en ben ik met tv van ziggo er bij totaal net geen 80 euro kwijt (dus 25-30€ extra per maand)
GerkeP
Grappig en ook logisch. Maar hoe zit dat dan met de packetfront. Ik heb een XMS packetfront en er loopt een glasvezel kabel uit een oversized lasdoos: de FTU vergelijkbaar met de Genexis (FXP-100), maar dan zonder electronica.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:56:
Simpel: XS4all geeft alleen maar de opdracht om de bestaande digitale vezel van de klant om te patchen in de PoP naar een andere actieve poort (of eigenlijk doet de operator dat dus). Een zogenaamde patch-migratie.
Maar XS4all kan niet de opdracht geven om de bestaande analoge vezel van de klant in de PoP te verwijderen. Die opdracht komt pas als XMS de opheffing doorgeeft. Dan zou pas de analoge vezel verwijderd moeten zijn. Tot die tijd blijft het signaal naar de woning gaan. Maar daar zou je niets mee moeten kunnen doen aangezien de NT die nu voor XS4All geplaatst is geen coax module heeft. Daarom verbaas ik mij erover dat Nakebod dat wel heeft. Die NT zou helemaal niet moeten werken met een XS4All abonnement.
Die worden op termijn sowieso allemaal vervangen door een Genexis...debom schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:41:
[...]
Grappig en ook logisch. Maar hoe zit dat dan met de packetfront. Ik heb een XMS packetfront...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
10 second ninja DONE
Niet alleen op termijn. Zodra je verandert van provider, of als je nu geen abonnement hebt maar er wel eentje neemt, komt Reggefiber de Packetfront vervangen voor een Genexis FTU.Fiber schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:00:
[...]
Die worden op termijn sowieso allemaal vervangen door een Genexis...
Verrek... ik realiseer me ineens dat je gelijk hebt. De CATV module zit bij dit model niet in de NT maar in de FTU ingebakken. Dus je kan de NT wel vervangen maar je blijft een F-connector uitgang hebben.Nakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:08:
Geen idee hoe het allemaal precies zit, en een foto maken was een beetje krap.
Hier zie je de Genexis van XS4ALL op de FTU zitten, maar op de FTU zit dus ook nog gewoon de CATV module van XMS/GHM/Iemand. Oude Genexis ligt trouwens op de voorgrond
Waar zit je nu dan...?
Gigabit...Nakebod schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:08:
Geen idee hoe het allemaal precies zit, en een foto maken was een beetje krap.
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Iets met KPN monteur....
Verwijderd
Wel off-topicSagat schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:11:
Eerste bevindingen zijn dat de amino misschien nog wel iets sneller is dan de huidige interactieve tv box (een hmb2260 ofzo?) de tv gids moest iig nog bijwerken, dat is mij bij xms niet vaak overkomen.
Verwijderd
Leuk dat ze dat twee keer dubbel vertellen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 21:39 ]
Ga er maar vanuit dat dat nog niet veranderd is hoor. Maar je gaat wel OT zo. In het KPN topic werd ook een en ander geroepen over deze decoders.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:36:
[...]
Wel off-topic
Als de 2260 net zo opstart als de oude ontvangers van KPN dan duurd het 8-10 minuten voordat de o.a EPG beschikbaar is. Zal je eens wiillen kijken wat de bitrate van de HD streams is bij deze 2260 ontvangers?
Bij een 100/100Mbit lijn en de POP is ook niet sneller dan voldoet een speedtest al. Of met Wireshark, de experia box heef flexpoorten en als een PC met Wireshark aansluit via een switch op dezelfde poort waarop ook de 2260 is aangesloten kun je bitrate zo uitlezen.
Grappig inderdaad. Dit model ken ik ook helemaal niet. Ja, wel de behuizing en de vorm ervan en zo. Maar bij mijn Genexis zitten F-connector en telefoniepoorten samen met de voeding bovenin. En een heel stuk naar onderen de 4 ethernet poorten. Toen ik bij Tweak Groen zat had ik alleen bovenin de voeding en een heel stuk naar onderen 4 ethernet poorten.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:31:
[...]
Verrek... ik realiseer me ineens dat je gelijk hebt. De CATV module zit bij dit model niet in de NT maar in de FTU ingebakken. Dus je kan de NT wel vervangen maar je blijft een F-connector uitgang hebben.
Dan blijft ie werken tot die tweede vezel gedepatcht is.
Yup, die heb ik ookCaelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 00:32:
Volgens mij hangt heel Veenendaal west vol met die dingen
Sturen ze die zomaar op? Of krijg je eerst bericht dat ze hem gaan opsturen?Drukkert schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:55:
Ik kreeg gisteren een Amino A140 toegestuurd. Aangesloten, werkt goed, mooi beeld.
...
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Je krijgt een brief dat ze hem binnenkort gaan sturen... (Als je een Amino 110 hebt.)Thasaidon schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:42:
[...]
Sturen ze die zomaar op? Of krijg je eerst bericht dat ze hem gaan opsturen?
Ik heb hier namelijk nog helemaal niets van gehoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 07-04-2014 12:01 ]
Als je last van de aaa-bug hebt, waarom bel je dan niet gewoon xms en laat je ze het modem vervangen?Caelorum schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:01:
Nou, vandaag de stap ook maar gewaagd en per 7 mei ben ik weg bij XMS en ga ik naar Ziggo. De hogere upload van XMS is wel fijn, maar weegt niet op tegen de meerprijs en de AAA-bug, dan maar 5x langer wachten bij het pushen van zooi naar een server. Bespaar gewoon eerste jaar ongeveer 150E met de overstap. Kijk daarna wel weer hoe de staat van glasvezel is.
(Nu alleen maar hopen dat Ziggo niet op de 5e de zooi aflevert, want dan ben ik nog in het buitenland ^^ en dat ze weer stabiel internet kunnen leveren hier)
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2014 12:19 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 07-04-2014 13:02 ]
Ik heb 2 A110's, dus ben benieuwd.Fiber schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:23:
[...]
Je krijgt een brief dat ze hem binnenkort gaan sturen... (Als je een Amino 110 hebt.)
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dan zul je er waarschijnlijk nog steeds maar 1 krijgen, net als in het begin van digitale tv.
De CATV module zit zeker niet in de FTU, maar gewoon in de NT. De NT bestaat echter uit twee gedeeltes. Waarschijnlijk is de monteur die de NT heeft vervangen vergeten het CATV gedeelte te verwijderen.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:31:
[...]
Verrek... ik realiseer me ineens dat je gelijk hebt. De CATV module zit bij dit model niet in de NT maar in de FTU ingebakken. Dus je kan de NT wel vervangen maar je blijft een F-connector uitgang hebben.
Dan blijft ie werken tot die tweede vezel gedepatcht is.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
[ Voor 36% gewijzigd door [FrEEzEr] op 09-04-2014 10:31 ]
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Tot vorige week deed mijn dvb-c het nog gewoon en bij de buren die nooit XMS abonnee zijn geworden maar altijd bij Ziggo hebben gezeten doet dvb-c het ook gewoon.GerkeP schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:43:
[...]
Yep, geen idee hoe lang nog, maar het doet het gewoon nog
Na deze post waarschijnlijk niet meer
[ Voor 68% gewijzigd door Nick39 op 09-04-2014 15:38 ]
Je DL is pas snel genoeg als je enkele HDD het niet zo snel kan wegschrijvenNick39 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:21:
Joepie vandaag mogen snuffelen aan de snelheidsverhoging van Ziggo ( pilot) en haal nu Divergent binnen met 22 Megabyte per seconde.
4 gig ( dvd) in krap 3 minuten... dit wordt wel echt leuk zo.
[...]
Dat gaat lullig worden,er staan er 30 ( 5 in raid 0 opstelling en 5 in raid 5 opstelling ) plus nog wat nasjes hier en daar.. alleen de Linksys wordt erg heet... dus dat gaat een Asus RT-AC66U worden..Unknown Alien schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:28:
[...]
Je DL is pas snel genoeg als je enkele HDD het niet zo snel kan wegschrijven
Je DL is snel genoeg als je niet genoeg tijd hebt om de content te consumeren die je download..Unknown Alien schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:28:
[...]
Je DL is pas snel genoeg als je enkele HDD het niet zo snel kan wegschrijven
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dan zat ik met mijn 50 mbit al goed.. Ik loop zwaar achter met Helix,Intelligence en Revolution.denan schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:05:
[...]
Je DL is snel genoeg als je niet genoeg tijd hebt om de content te consumeren die je download..
Ik kom met mijn 16Mbit xDSL lijntje al niet toe aan het consumeren van alle content. Vooral niet als ik tegenwoordig het merendeel stream terwijl op de achtergrond de downloads doortikken. Sterker nog.. van die 16Mbit blijft gemiddeld maar 4Mbit over als ik op beide Amino's TV aan heb staan of stream via een van de applicaties.Nick39 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:52:
[...]
Dan zat ik met mijn 50 mbit al goed.. Ik loop zwaar achter met Helix,Intelligence en Revolution.
Game of Thrones heb ik nu seizoen 4 aflevering 1 net binnen, en ik moet nog aan seizoen 1 beginnen... de Tomorrow People heb ik nu ingehaald, supernatural ben ik mee gestopt, Grimm lig ik een eeuw achter, under the Dome wacht op seizoen 2 en almost Human loop ik nu weer mee gelijk... En dan de boeken nog niet meegeteld, Divergent 3 heb ik nu, ik moet nog aan 1 beginnen en de film is er al... alles gelijk maar opslaan want de notice and takedown's zijn sneller dan ooit,let 3 dagen niet op en je kan naar een backuplink gaan schooieren..
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 10-04-2014 10:38 ]
Al mijn kids zijn het huis uit nu, dus van de 5 geregistreerde smartcards worden er 2 actief gebruikt hoewel ik vandaag even naar de Samsung UE46F7000 ga kijken bij de BCC.denan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:37:
[...]
Ik kom met mijn 16Mbit xDSL lijntje al niet toe aan het consumeren van alle content. Vooral niet als ik tegenwoordig het merendeel stream terwijl op de achtergrond de downloads doortikken. Sterker nog.. van die 16Mbit blijft gemiddeld maar 4Mbit over als ik op beide Amino's TV aan heb staan of stream via een van de applicaties.
Gisteren begonnen aan HBO-On Demand "Banshee" en direct 4 afleveringen bekeken. Ik blijf erbij dat de kwaliteit en hoeveelheid content in die on demand omgeving een onderschat iets is. Vooral het film aanbod is groot en van hoge kwaliteit (80% A segment, 20% B segment.. geen pulp). Dat is bij veel concurrentie toch wel anders.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dat zou voor mij en waarschijnlijk veel anderen het einde van glasvezel betekenen sinds bijna alles achter verimatrix zit...Nick39 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:14:
[...]
...
Ik wil tenslotte wel op de hoogte blijven of meedoen aan pilots, binnenkort begin ik er aan een met een upload van 50 mbits...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
GerkeP
Als men hier echt tegen gaat optreden ( bv usenet providers uit de lucht halen ) dan zie ik voor de doorsnee consument echt geen reden meer om nog over te schakelen op glasfiber, dan is een adsl lijntje genoeg om nog wat te browsen, en sterker, dan voorzie ik ook dat de doorsnee bij een vraagtraject ook zo reageert en niet tekent voor een fiberlijntje en het dan voor degene die hoopt op fiber "verpest"...j1nx schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:18:
downloaden is zo 2013
[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 11-04-2014 21:20 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 21:53 ]
Ik denk dat het downloadverbod weinig tot geen invloed zal hebben op de vraag naar snellere internetverbindingen. Ik kijk nu al steeds meer on demand via Netflix,HBO,Apple tv, Chromecast en KPN iTV.. Downloaden doe ik nog wel zo af en toe, maar er komt weinig van om het allemaal te kijken. Denk niet dat ik de enigste ben voor wie dat geldtFiber schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:22:
Steeds meer mensen zijn zelf actief bezig met video en filmpjes maken etc. Dan is een snelle upload naar YouTube, Vimeo en zo toch wel fijn.
Maar ik denk nog steeds dat, behalve wellicht voor online gamers, dat 4g straks nog de grootste bedreiging gaat worden...
Dat schoot bij mij ook al door mijn hoofd en ik download nog wel regelmatig 50GB+ aan legale content waar ik liever niet langer dan een uur op wacht.Nick39 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:08:
[...]
zelfs 90 wordt dan al "overbodige" luxe.
Brussel zet voor een aantal projecten de tijd zeker jaren terug.
Ik denk echt dat je je nogal vergist in de gemiddelde consument. De mensen die ik om mij heen zie hebben allemaal 60-90 mbit down om lekker "snel" te kunnen downloaden. Wordt er echt opgetreden tegen downloaders zal er voor hun totaal geen reden zijn om nog 'veel' geld te betalen voor een internet verbinding die ruim 5x zo snel is dan dat ze daadwerkelijk nodig hebben.JanR1969 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:42:
[...]
Ik denk dat het downloadverbod weinig tot geen invloed zal hebben op de vraag naar snellere internetverbindingen. Ik kijk nu al steeds meer on demand via Netflix,HBO,Apple tv, Chromecast en KPN iTV.. Downloaden doe ik nog wel zo af en toe, maar er komt weinig van om het allemaal te kijken. Denk niet dat ik de enigste ben voor wie dat geldt[...]
50/50 is tot daaraantoe hoewel je alleen je download verdedigd en niet zegt waarom je 50 upload zou gebruiken, maar betalen voor 50 is echt wat anders als betalen voor 180+eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:45:
Ook ik denk dat het nog wel mee zal vallen.
Zelfs zonder dat ik een grote downloader ben (zo nu en dan een filmpje) zou ik niet meer terug willen naar een cheape 8 mbit lijn. Ik zou zeker wel op mijn 50/50 willen blijven.
In een gemiddeld gezin, waar steeds meer mensen streaming video kijken (met toch nog snel zo'n 6-8 mbit per stream) zal 50 mbit tegenwoordig nog steeds wel een absoluut minimum zijn. En zelfs al download ik niet zwaar: Op het moment dat ik wél even wat binnen wil halen (bv. software updates), dan vind ik het nog steeds fijn dat dit snel kan ipv op 8 mbit.
Bij het gebruik van eurodocsis 3 (huidige systeem) is bij 4 upload kanalen een maximale upload van 108 Mbit/s haalbaar. (Wikipedia: DOCSIS)eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:27:
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik zit ook niet voor niets op 'slechts' 50/50
Wat overigens niet weg neemt dat ik ook met die hoge upload erg blij ben en niet meer snel zonder zou willen (als ik ergens woon waar ook glasvezel voor handen is of waar dat kan komen).
Ik werk regelmatig thuis en moet nog wel eens grotere hoeveelheden data over pompen en dan is die hoge upload echt heerlijk. Of als ik foto's ergens heen stuur.
Maar dat gezegd hebbend, mocht UPC hier ook komen met een internetvorm waar ik bijvoorbeeld 30 down en 30 up zou hebben, dan zou mijn keus voor glas alweer een stuk minder vanzelfsprekend zijn.
Het is je bekend dat voor EuroDOCSIS (appendix B) de upstream frequenties zich in het gebied van 5 tot 65 MHz bevinden en de downstream frequenties van 108 tot 862 MHz (in theorie is vanaf 47 MHz mogelijk voor de downstreams, maar omdat we ook nog analoge radio frequenties hebben zitten praktisch gezien alle downstreams boven de 108 MHz)? Downstream frequenties inleveren levert in de coax frequentieband dus niet meer bandbreedte op voor de upstream.eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:35:
Maar ik wil nog steeds die hogere upload. Wie weet dat kabelaars straks meer frequentieruimte kunnen gaan reserveren voor upload bandbreedte, als de lol van extreem hoge downloadsnelheden eraf gaat.
[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 12-04-2014 18:44 ]
Hangt een beetje van de toegepaste modulatie techniek van een upstream kanaal. Onderstaand de mogelijke upstream bandbreedtes uit hetzelfde document:eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:41:
Tussen de 5 en de 65 mhz... tot hoe veel bruikbare kanalen (en dus ruimte) vertaalt dat zich in totaal?
Net als bij de downstreams is er bij de upstreams qua EuroDOCSIS 3.0 specificatie geen maximum gedefinieerd voor het aantal kanalen. Er is natuurlijk wel een fysieke beperking gezien de frequentie ruimte die beschikbaar wordt gesteld. Er zijn ondertussen ook 24x8 kabelmodems met 24 kanalen downstream en 8 kanalen upstream. De CMTS bepaalt echter welke upstream kanalen er gebruikt mogen worden. Bij Ziggo en UPC zijn dat 4 upstream kanalen per coaxsegment.Gegeven de 4 gelijktijdige upstream kanalen die de huidige kabelmodems kunnen gebruiken.
Ik merk dat het concept lastig blijft, maar de frequentie ruimte in een coaxsegment wordt gedeeld door alle aansluitingen in dat coaxsegment, dus ook de upstream frequenties. Dat betekent dus in de praktijk dat de CMTS moet regiseren welk modem op een bepaald moment mag zenden en voor hoe lang want als iedereen tegelijktijd zou zenden dan is er voor de ontvanger geen kaas meer van te maken. Die 108 Mbps (4 x 27 Mbps) moet dus door de CMTS dynamisch verdeeld worden over de actieve klanten. Kennelijk is dat bij het huidige aantal aansluitingen in een coax segment lastiger dan bij de downstream aangezien UPC nog niet zolang geleden besloten heeft om de upstream snelheden te halveren.Overigens, als up- en downstream elkaar dan toch niet uitsluiten en er volgens mij verder ook niet echt radio- en tvdiensten in het gebied van de upstream zitten, waarom blijven kabelaars dan toch zo zuinigjes met het bieden van upstream?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
[ Voor 26% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-04-2014 00:54 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 13-04-2014 03:27 ]
Hmmm .. klagen dat de helpdesk niet te bereiken is op een zateravond.. terwijl een deel van het probleem al een paar dagen speelt.The-Source schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:00:
Ik heb nu al een aantal dagen last dat analoog radio signaal niet meer doorkomt. En nu blijkbaar ook nog eens TV signaal (via amino decoder) ook niet meer.
Begin steeds meer tegen het hele xms gebeuren aan te hikken. Het is dat ik geen experiabox wil maar anders is de keuze snel gemaakt.
En storing melden op dit tijdstip is ook online weer niet mogelijk (website van xms is echt bedroevend)
Verwijderd
Dat zou je ook om kunnen draaien. De avonden en weekenden zijn de klanten van een consumenten ISP doorgaans vrij en hebben ze tijd om de diensten te gebruiken. Logisch dat mensen het frustrerend vinden om dan anderhalve dag te moeten wachten om een storing te kunnen melden.denan schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:42:
[...]
Hmmm .. klagen dat de helpdesk niet te bereiken is op een zateravond.. terwijl een deel van het probleem al een paar dagen speelt.
Verwijderd
Inderdaad.. ik heb in een ver verleden wel eens die graveyard shift gedraaid op een helpdesk. En ik kan je vertellen dat na een aantal weken het internet op is.. en zelfs Unreal tournament met collega's ging vervelen.. met slechts 1 beller per avond.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:17:
Mja, zit wat in. Maar niet om 22.00 op een zaterdagavond. Er moet ook ergens geld verdient worden en dat doe je niet door bereikbaar te zijn op zaterdagavond 22 uur voor iemand die al een paar dagen een storing heeft en niet de moeite heeft genomen om dat dan eerder te melden.
Vandaar dat de helpdesk ook doordeweeks tot 9 uur open is (of zelfs half 10?).. en op zaterdag tot een uur of vier.Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:13:
[...]
Dat zou je ook om kunnen draaien. De avonden en weekenden zijn de klanten van een consumenten ISP doorgaans vrij en hebben ze tijd om de diensten te gebruiken. Logisch dat mensen het frustrerend vinden om dan anderhalve dag te moeten wachten om een storing te kunnen melden.
Met winkelopeningstijden precies hetzelfde. Waarom gooien ze die toko's nou open als heel NL moet werken en zijn ze meeztal dicht als de potentiele klant tijd heeft om te winkelen?
[ Voor 35% gewijzigd door denan op 13-04-2014 12:46 ]
Dat snap ik, en dat is dan ook niet erg zinvol. Maar je zou dat ook anders kunnen regelen. Tot voor kort kon je bijvoorbeeld voor het melden van serieuze storingen ook 's nachts en in het weekend nog doorgeschakeld worden naar de mobiel van een monteur. Niet dat hij er dan direct wat mee deed, maar hij kon de klachten wel noteren, verzamelen en doorgeven. En bij veel dezelfde klachten wellicht toch nog actie ondernemen.denan schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:39:
[...]
Inderdaad.. ik heb in een ver verleden wel eens die graveyard shift gedraaid op een helpdesk. En ik kan je vertellen dat na een aantal weken het internet op is.. en zelfs Unreal tournament met collega's ging vervelen.. met slechts 1 beller per avond...
Serieuze storingen worden nog steeds opgepakt 24/7, daar heb je monitoring voor en de operatortjes die 's nachts uit bed gehaald worden. Dat er ooit een lijntje was waarop je een melding kon doorgeven wil niet zeggen dat die support er niet meer is. En geloof mij maar: De kwaliteit van de support van de operatortjes is een stuk beter als er geen 40 meldingen per avond binnenkomen van mensen die het wachtwoord van hun emailprogramma kwijt zijn. Dan kunnen ze zich focussen op de echte alarmenFiber schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:11:
[...]
Dat snap ik, en dat is dan ook niet erg zinvol. Maar je zou dat ook anders kunnen regelen. Tot voor kort kon je bijvoorbeeld voor het melden van serieuze storingen ook 's nachts en in het weekend nog doorgeschakeld worden naar de mobiel van een monteur. Niet dat hij er dan direct wat mee deed, maar hij kon de klachten wel noteren, verzamelen en doorgeven. En bij veel dezelfde klachten wellicht toch nog actie ondernemen.
Het is erg jammer dat die mogelijkheid er blijkbaar niet meer is.
IPTV gaat gewoon over dezelfde vezel als je internet, dus dat kan het niet zijn. Wat werkt er precies niet op je amino dan?The-Source schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:32:
Nou gaat mij niet om dat ik een persoon aan de lijn krijg, vind het zelf makkelijker als alles via email zou verlopen aangezien ik dat in de start mail toch wel vertel wat ik zoal zelf heb geprobeerd om dat in ronde 1 gelijk uit te sluiten.
Gaat mij er gewoon om dat ik de klacht in ieder geval kwijt kan zodat het bijvoorbeeld maandag word opgepakt. Snap zelf namelijk ook wel dat er op zaterdagavond a niemand graag helpdesk wil draaien en b dat het ook niet rendabel is om een helpdesk open te hebben.
Het lijkt er namelijk op dat de aders voor video transport niet functioneren (video en internet komen verschillende aders binnen)
Dat is normaal...
Mja, het concept snap ik wel (ongeveer) alleen dat de frequentieruimte voor upstreams zo duidelijk apart was, dat wist ik dus niet.ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:11:
[...]
Ik merk dat het concept lastig blijft, maar de frequentie ruimte in een coaxsegment wordt gedeeld door alle aansluitingen in dat coaxsegment, dus ook de upstream frequenties. Dat betekent dus in de praktijk dat de CMTS moet regiseren welk modem op een bepaald moment mag zenden en voor hoe lang want als iedereen tegelijktijd zou zenden dan is er voor de ontvanger geen kaas meer van te maken. Die 108 Mbps (4 x 27 Mbps) moet dus door de CMTS dynamisch verdeeld worden over de actieve klanten. Kennelijk is dat bij het huidige aantal aansluitingen in een coax segment lastiger dan bij de downstream aangezien UPC nog niet zolang geleden besloten heeft om de upstream snelheden te halveren.
Verwijderd
Ik snap ook best wel, dat het voor een ISP onmogelijk is om 24x7 gekwalificeerd personeel beschikbaar te hebben, zonder de prijs van de abonnementen flink te verhogen. De avond diensten van de helpdesk vind ik dan ook een goede ontwikkeling. 10 jaar geleden was dat wel anders.denan schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:39:
[...]
Inderdaad.. ik heb in een ver verleden wel eens die graveyard shift gedraaid op een helpdesk. En ik kan je vertellen dat na een aantal weken het internet op is.. en zelfs Unreal tournament met collega's ging vervelen.. met slechts 1 beller per avond.
[...]
Vandaar dat de helpdesk ook doordeweeks tot 9 uur open is (of zelfs half 10?).. en op zaterdag tot een uur of vier.
Absoluut.. maar "de frustratie van een klant die aangeeft al een aantal dagen geen diensten meer te hebben.. en op zaterdag om 22:00 online klaagt" iets minderVerwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:34:
Je kunt het nooit iedereen 100% naar de zin maken, maar ik kan me de frustratie van een klant, die op zaterdag om 18:00 uur ineens geen diensten meer heeft, heel goed voorstellen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq