Helemaal mee eens.denan schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:36:
[...]
Absoluut.. maar "de frustratie van een klant die aangeeft al een aantal dagen geen diensten meer te hebben.. en op zaterdag om 22:00 online klaagt" iets minder
@Webcare:
Als ik mail wil binnenhalen via POP en voor STARTTLS kies voor beveiliging krijg ik een ongeldig/onvertrouwd example.mail.com certificaat geserveerd. Wordt dit nog eens opgelost? Het lijkt nu geheel niet mogelijk om mail versleuteld op te halen.
Als ik mail wil binnenhalen via POP en voor STARTTLS kies voor beveiliging krijg ik een ongeldig/onvertrouwd example.mail.com certificaat geserveerd. Wordt dit nog eens opgelost? Het lijkt nu geheel niet mogelijk om mail versleuteld op te halen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Het is weer zover: xms staat op de blacklist.
Webcare kunnen jullie hier iets mee?
Reporting-MTA: dns; smtp2.ispfabriek.nl
X-Postfix-Queue-ID: 4C49813F84D
X-Postfix-Sender: rfc822; XXXXX@xmsnet.nl
Arrival-Date: Mon, 14 Apr 2014 21:47:09 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822; info@vijverkoopjes.nl
Original-Recipient: rfc822;info@vijverkoopjes.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; vijverkoopjes.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550-"JunkMail rejected - smtp2.ispfabriek.nl
[37.251.0.169]:60279 is in an RBL, 550 see Blocked - see
http://www.spamcop.net/bl.shtml?37.251.0.169"
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Helaas staan we nog op de blacklist en kunnen klanten hier problemen mee ervaren. - SophieWhite_Collar schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:04:
Het is weer zover: xms staat op de blacklist.
[...]
Alleen de smtp2 staat op de blacklist, als je de smtp1 gebruikt is er niets aan de handVerwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:11:
[...]
Helaas staan we nog op de blacklist en kunnen klanten hier problemen mee ervaren. - Sophie
GerkeP
Ik ga verhuizen en moet daarom (helaas) mijn XMS glasvezel internet opzeggen. Ik heb het al sinds januari 2007 en ben onwijs tevreden, betaal sinds jaar en dag 35,50 voor 100/100 en heb zelden downtime gehad. Misschien 2 a 3x in al die jaren iets van gemerkt. Er zijn dus ook gebruikers met louter positieve ervaringen... 
Anyway, ik heb gister mijn opzegging doorgegeven (14/4) en kreeg ook die dag de bevestiging dat ik per 14/5 (een maand later dus) opgezegd zou zijn. Is er altijd een maand opzegtermijn? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik ben inderdaad wat laat met doorgeven (eigen huis, klussen, verhuizen, dan vergeet je wel eens wat...
), maar had stiekem gehoopt dat de opzegging ook met 1 of 2 weken geregeld zou kunnen zijn.
Is het inderdaad altijd een maand, ook al zit je nergens meer aan vast? Zou daar nog iets aan te doen zijn? Ik heb ook de XMS orderdesk gemaild met deze vraag.
Anyway, ik heb gister mijn opzegging doorgegeven (14/4) en kreeg ook die dag de bevestiging dat ik per 14/5 (een maand later dus) opgezegd zou zijn. Is er altijd een maand opzegtermijn? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik ben inderdaad wat laat met doorgeven (eigen huis, klussen, verhuizen, dan vergeet je wel eens wat...
Is het inderdaad altijd een maand, ook al zit je nergens meer aan vast? Zou daar nog iets aan te doen zijn? Ik heb ook de XMS orderdesk gemaild met deze vraag.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Opzeggen is bij de meeste providers wel standaard een maand ja. Is niet zo heel vreemd. Verwacht ook nog maar een telefoontje in de komende dagen over "de reden dat je bij ons weggaat". Heb zelf gezegd "Het scheelt mij 150E". Kreeg ik als antwoord "Is er iets dat wij kunnen doen om je nog te laten blijven" (nee, dus want heb nu een 1jarig contract met Ziggo), maar heb maar als antwoord gegeven "In de toekomst goedkopere abonnementen aanbieden en dan zie ik jullie weer over een jaar" (niet dat ze dan nog bestaan als merk...) Was ook meteen stil aan de andere kant van de lijn.. "oh... eh... *stamel* *stamel* dan noteer ik dat wel". Ben benieuwd ^^
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 12:16 ]
Hou er wel rekening mee dat XMS vooraf afschrijft.
Je zult dus voor de gehele maand mei nog een volledige rekening krijgen alsof je nog abbo bent. En pas in Juni (als het een keer goed gaat
), krijg je dan een verrekening.
Je zult dus voor de gehele maand mei nog een volledige rekening krijgen alsof je nog abbo bent. En pas in Juni (als het een keer goed gaat
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dat is ook nog wel op te lossen hoor. Gewoon tegenin gaan en ze duidelijk maken dat het ze meer gaat kosten om het op die manier te doen dan dat het ze kost om meteen het correcte bedrag te berekenen en af te schrijven.
Was er hier niet iemand die het bedrag heeft laten storneren en ze meerdere manuren heeft gekost om tot inzicht te komen dat het op die manier niet gaat?
Was er hier niet iemand die het bedrag heeft laten storneren en ze meerdere manuren heeft gekost om tot inzicht te komen dat het op die manier niet gaat?
Als je geen (extra) ellende wil, zou ik het gewoon afwachten. Anders ben ik bang dat je nog lang aan XMS vast zit
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
XMS is vrij hardleers
buigen niet voor klanten die ze in de shit laten zitten
geld is toch al binnen ?
Ik ben sinds 09-04-2014 geen klant meer, maar heb wel al vooruit betaald het gehele bedrag voor April, ik ben dus echt benieuwd of ik voor de rest een credit krijg, aangezien ik volgens mijn xms geen diensten heb e.d.
Je kan in je recht staan, maar je moet het ook krijgen
"Ow meneer ik zie het, ja excuus we gaan het regelen" maar vervolgens gebeurt er geen kloot. (ervaring genoeg helaas)
Dus ik ben best wel huiverig.
Ik ben sinds 09-04-2014 geen klant meer, maar heb wel al vooruit betaald het gehele bedrag voor April, ik ben dus echt benieuwd of ik voor de rest een credit krijg, aangezien ik volgens mijn xms geen diensten heb e.d.
Je kan in je recht staan, maar je moet het ook krijgen
"Ow meneer ik zie het, ja excuus we gaan het regelen" maar vervolgens gebeurt er geen kloot. (ervaring genoeg helaas)
Dus ik ben best wel huiverig.
Uiteindelijk komt het, denk ik, wel goed
Die belofte heb ik namelijk ook meerdere keren mogen aanhoren. Heb sinds eind januari geen last meer gehad van XMS. En dat was ook nog een afschrijving waar ik het eigenlijk niet mee eens ben, al was hij maar €0.01.
Abbo was per half september beëindigd, oktober en november gewoon nieuwe facturen (Voor november en december dus) en uiteraard stond er ineens weer HBO bij. 1 maand een beetje naar gekeken, een jaar lang plezier van gehad ..
Die belofte heb ik namelijk ook meerdere keren mogen aanhoren. Heb sinds eind januari geen last meer gehad van XMS. En dat was ook nog een afschrijving waar ik het eigenlijk niet mee eens ben, al was hij maar €0.01.
Abbo was per half september beëindigd, oktober en november gewoon nieuwe facturen (Voor november en december dus) en uiteraard stond er ineens weer HBO bij. 1 maand een beetje naar gekeken, een jaar lang plezier van gehad ..
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Check.Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:45:
Dat is ook nog wel op te lossen hoor. Gewoon tegenin gaan en ze duidelijk maken dat het ze meer gaat kosten om het op die manier te doen dan dat het ze kost om meteen het correcte bedrag te berekenen en af te schrijven.
Leuk feit daarbij is dat ze nu al 3x de bedragen die de vorige maand zijn gecorrigeerd op de nieuwe rekening er gewoon vrolijk weer bij optellen (ja meneer het is een geautomatiseerd systeem) ...
Kijk eens aan! Kon het toch niet laten om het volgende even hier te delen:
Het open karakter van glasvezel is bij deze weer bewezen! Je hebt er voorlopig wel helaas alleen iets aan als je in Enschede of Almere woont:
nieuws: Kleine provider Tweak levert gigabit-verbindingen in Almere en Enschede
Grote hamvraag is even waar de TV-streams vandaan komen
Het open karakter van glasvezel is bij deze weer bewezen! Je hebt er voorlopig wel helaas alleen iets aan als je in Enschede of Almere woont:
nieuws: Kleine provider Tweak levert gigabit-verbindingen in Almere en Enschede
Grote hamvraag is even waar de TV-streams vandaan komen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
En wat dat kost
10 second ninja DONE
En wanneer ze door KPN overgenomen worden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tweak site gaf via de postcodecheck (Nijmegen) slechts 100Mbit ter beschikking. Jammer, leek me wel wat, zo'n kleine provider.
Wat het kost zal op 25 april bekend worden
.
Maar goed, zelf heb ik 2 maanden terug voor een jaar bij Vodafone getekend. Kan dus nog niet mee pionieren
Maar goed, zelf heb ik 2 maanden terug voor een jaar bij Vodafone getekend. Kan dus nog niet mee pionieren
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@eymey; kosten staan op de site. 75 voor 1Gbit; TV voor minimaal 14.95 (geen HD).
Bellen vanaf €2.50.
Bellen vanaf €2.50.
Dat zijn kosten van losse diensten. Pakketten worden pas volgende week bekend gemaakt.
Ik was er al bang voor.
Sinds 3 april geen klant meer bij XMS
Zojuist de factuur in de mail.
Jullie raden het vast.
Een rekening voor de maand mei.
PRUTSERS
Sinds 3 april geen klant meer bij XMS
Zojuist de factuur in de mail.
Jullie raden het vast.
Een rekening voor de maand mei.
PRUTSERS
GerkeP
Ach ja. Storneren.. En als ze moeilijk gaan doen een rekening sturen voor de uren. Dat was het toch?
Toch blijft het vaag dat XMS er blijkbaar zo'n rotzooitje van maakt, terwijl mijn vertrek bij Lijbrandt perfect verlopen is (zonder dat ik ooit zelf expliciet heb opgezegd, dat is allemaal via de migratie order vanuit Vodafone verlopen
)
Nog steeds geen oplossing voor mijn probleem met 2 amino's die elkaar storen. Twee keer een monteur op bezoek gehad, allebei een nieuwer type modem geprobeerd zonder succes, allebei maar weer een Core Advanced opgehangen, onverrichterzake vertrokken, probleem niet opgelost. Het schijnt nu geëscaleerd te zijn naar een Hogere Macht, maar ook daarvan heb ik nog geen resultaat vernomen. Probleem is er nog steeds elke dag. Het probleem is volgens dit forum nog maar een jaar of 3, 4 oud, dus het is misschien heel onrealistisch om te verwachten dat het al opgelost zou zijn.
Gisteren kreeg ik telefoon - een tevredenheidsonderzoek van XMS. Hij had geen beter moment kunnen kiezen. De jongen begreep ook wel dat ik inmiddels overweeg om over te stappen naar een andere provider.
Maar.... helpt dat wel? De FTTH ligt hier in Nijmegen-Oost nog geen jaar, en geen enkele aanbieder levert meer dan 100/100. Volgens de monteurs is de apparatuur in de PoP niet geschikt voor hogere snelheden. Voor de goede orde: die PoP is ook nog geen jaar geleden neergezet. Hebben ze daar dan apparatuur van een generatie van 10 jaar geleden ingebouwd? Wat moet er gebeuren om die apparatuur te laten moderniseren? Een nieuw bewonersinitiatief? Wie neemt daar een beslissing over, en op grond waarvan?
Ik heb destijds UPC met een zucht van verlichting verlaten, in de verwachting dat we nu zouden overstappen op het meest moderne, storingsvrije, nieuwe generatie netwerk met schier oneindige capaciteit. Ik was enthousiast ambassadeur van het bewonersinitiatief, en heb vele buurtbewoners overtuigd met mijn verhaal. Met de kennis van nu zou ik een heel wat minder enthousiast verhaal hebben opgehangen. Wat is nu de status:
Mijn internet werkt (hoewel ik begrepen heb dat de IPTV streams à 15Mbps per stuk ervan moeten worden afgetrokken, dus als beide TV's aan staan heb ik 70 Mbps over). Dat staat niet in de brochure.
Mijn telefonie is sinds kort bruikbaar (na een firmware upgrade van de modem - in het half jaar daarvoor viel de telefonie om de paar dagen uit), maar bij nader inzien is bellen via de vaste lijn heel erg duur.
Mijn IPTV is goed, zo lang we één TV aan hebben. Zodra de tweede aan gaat of van kanaal wisselt valt de andere uit.
Dit heb ik mijn buurtbewoners niet verteld toen ik als ambassadeur huis aan huis de glasvezel "verkocht".
Gisteren kreeg ik telefoon - een tevredenheidsonderzoek van XMS. Hij had geen beter moment kunnen kiezen. De jongen begreep ook wel dat ik inmiddels overweeg om over te stappen naar een andere provider.
Maar.... helpt dat wel? De FTTH ligt hier in Nijmegen-Oost nog geen jaar, en geen enkele aanbieder levert meer dan 100/100. Volgens de monteurs is de apparatuur in de PoP niet geschikt voor hogere snelheden. Voor de goede orde: die PoP is ook nog geen jaar geleden neergezet. Hebben ze daar dan apparatuur van een generatie van 10 jaar geleden ingebouwd? Wat moet er gebeuren om die apparatuur te laten moderniseren? Een nieuw bewonersinitiatief? Wie neemt daar een beslissing over, en op grond waarvan?
Ik heb destijds UPC met een zucht van verlichting verlaten, in de verwachting dat we nu zouden overstappen op het meest moderne, storingsvrije, nieuwe generatie netwerk met schier oneindige capaciteit. Ik was enthousiast ambassadeur van het bewonersinitiatief, en heb vele buurtbewoners overtuigd met mijn verhaal. Met de kennis van nu zou ik een heel wat minder enthousiast verhaal hebben opgehangen. Wat is nu de status:
Mijn internet werkt (hoewel ik begrepen heb dat de IPTV streams à 15Mbps per stuk ervan moeten worden afgetrokken, dus als beide TV's aan staan heb ik 70 Mbps over). Dat staat niet in de brochure.
Mijn telefonie is sinds kort bruikbaar (na een firmware upgrade van de modem - in het half jaar daarvoor viel de telefonie om de paar dagen uit), maar bij nader inzien is bellen via de vaste lijn heel erg duur.
Mijn IPTV is goed, zo lang we één TV aan hebben. Zodra de tweede aan gaat of van kanaal wisselt valt de andere uit.
Dit heb ik mijn buurtbewoners niet verteld toen ik als ambassadeur huis aan huis de glasvezel "verkocht".
[ Voor 3% gewijzigd door edelhert2010 op 18-04-2014 02:21 ]
Wat ik natuurlijk dacht is ook gebeurt.
9 Maart XMS opgezegd oftewel 9 april einddatum. Nog wel voor de gehele maand april betaald, maar daar zou een creditatie uitkomen.
Krijg net een mooie factuur over de maand Mei, gewoon de volle pont, niets creditatie.
Daar gaan we weer, maar deze keer gaan we gewoon de automatische incasso stilleggen.
@XMS_Webcare Of hebben jullie andere ideen.
Mijn vorige ervaring van bellen mailen en klachtbrieven maakten namelijk niets uit, na een half jaar pas creditatie gekregen. Maar ik ga geen half jaar a €325 (6x64euro)betalen n 8 uur bellen 2 klachtbrieven en dreigen op te zeggen, oftewel heel veel moeite doen om mijn gelijk en niet eerlijk afgenomen geld terug te krijgen.
9 Maart XMS opgezegd oftewel 9 april einddatum. Nog wel voor de gehele maand april betaald, maar daar zou een creditatie uitkomen.
Krijg net een mooie factuur over de maand Mei, gewoon de volle pont, niets creditatie.
Daar gaan we weer, maar deze keer gaan we gewoon de automatische incasso stilleggen.
Mijn vorige ervaring van bellen mailen en klachtbrieven maakten namelijk niets uit, na een half jaar pas creditatie gekregen. Maar ik ga geen half jaar a €325 (6x64euro)betalen n 8 uur bellen 2 klachtbrieven en dreigen op te zeggen, oftewel heel veel moeite doen om mijn gelijk en niet eerlijk afgenomen geld terug te krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door boswandeling op 18-04-2014 07:45 ]
Er is vanuit klanten iets anders nodig dan druk op de providers om hogere snelheden te kunnen leveren. Die providers gaan dan in overleg met hun operator en die maakt de keuze voor het vervangen van de apparatuur en het opwaarderen van de backbone.edelhert2010 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 01:49:
Dat is de theorie in ieder geval. In de praktijk trekt de operator (KPN Wholesale) zich er niet zoveel van aan helaas. Er zijn echt grote partijen als bijv. Vodafone voor nodig om ze te bewegen. Of de acties van UPC/Ziggo...
De reden dat jouw PoP voorzien is van "oude" apparatuur is heel simpel. De veel langer geleden geplaatste CityPoP waar deze op aangesloten is maakt ook gebruik van die 100 Mbit apparatuur. En pas als je de cityPoP opwaardeert en daarbij ook de backbone kan je de Area-Pops die erachter in de ring hangen ook opwaarderen.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit landelijk gezien dit jaar toch gedaan worden door KPN, alhoewel niemand hier daar nog een planning van heeft gezien (of dat wil toegeven)/
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
De abonnementskosten na 9 april worden automatisch gecrediteerd op de volgende factuur. De laatste gebruikskosten worden dan in rekening gebracht. U kunt de factuur storneren de gebruikskosten overmaken deze maand, en nogmaals volgende maand. - Sophieboekee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 07:43:
Wat ik natuurlijk dacht is ook gebeurt.
Jammer voor Vodafone dat ze net iets te laat waren, maar ze kwamen hier in Veenendaal West eventjes langs de deur om te melden dat ze hun apparatuur in gaan bouwen en binnenkort tot 500/500 gaan leveren voor een lagere prijs dan XMS/KPN nu doet. Gaf aan dat ze eerst wat aan de dure kant zitten (rond KPN prijs), maar nu onder druk de prijzen hebben verlaagd.
Overigens nog nooit zo'n nette en goed geïnformeerde verkoper aan de deur gehad. Bleef ook netjes op afstand staan en had zelfs wel begrip voor mijn overstap naar Ziggo (want alles beter dan KPN denk ik?).
Heb dan weer vreemd genoeg nog geen Ziggo verkoper gezien hier, maar die schijnen ook een rondje te lopen. Strijd is dus losgebarsten.
Overigens nog nooit zo'n nette en goed geïnformeerde verkoper aan de deur gehad. Bleef ook netjes op afstand staan en had zelfs wel begrip voor mijn overstap naar Ziggo (want alles beter dan KPN denk ik?).
Heb dan weer vreemd genoeg nog geen Ziggo verkoper gezien hier, maar die schijnen ook een rondje te lopen. Strijd is dus losgebarsten.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 18-04-2014 14:03 ]
Even een voorbeeld voor XMS hoe het zou moeten, namelijk bij Telfort (waar jullie dus straks ook zitten):
Via migratie van Telfort naar Vodafone (nieuw pakket). Migratie ingezet op 2 april met wensdatum 16 april (minimale 2 weken). 9 april kwam een brief van Telfort met de bevestiging van de ontvangen opzegging via de netwerkoperator (want migratie). Beëindiging abonnement per 16 april, zwart op wit.
11 april kwam de reguliere factuur met vooruitbetaling van 11 april tot 11 mei.
16 april overgezet dus afgesloten van Telfort
En op 18 april nieuwe factuur van Telfort met het creditbedrag wat ik binnen twee weken terugkrijg. Dus abonnementsgeld van 16 april tot 11 mei.
Niks wachten op een factuur van de volgende maand waarop het teveel betaalde gecrediteerd wordt. Gewoon meteen een paar dagen na beëindiging diensten een eindfactuur opmaken.
Via migratie van Telfort naar Vodafone (nieuw pakket). Migratie ingezet op 2 april met wensdatum 16 april (minimale 2 weken). 9 april kwam een brief van Telfort met de bevestiging van de ontvangen opzegging via de netwerkoperator (want migratie). Beëindiging abonnement per 16 april, zwart op wit.
11 april kwam de reguliere factuur met vooruitbetaling van 11 april tot 11 mei.
16 april overgezet dus afgesloten van Telfort
En op 18 april nieuwe factuur van Telfort met het creditbedrag wat ik binnen twee weken terugkrijg. Dus abonnementsgeld van 16 april tot 11 mei.
Niks wachten op een factuur van de volgende maand waarop het teveel betaalde gecrediteerd wordt. Gewoon meteen een paar dagen na beëindiging diensten een eindfactuur opmaken.
Bij ons doen rtl 4,5,6,7 en sbs 6, net 5 en Veronica het niet. De overige zenders wel. Hebben meer mensen hier last van?
Alle zenders prima hier in Nijmegen. Of heb je het over analoog? Werkt ook prima.stansfield schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:04:
Bij ons doen rtl 4,5,6,7 en sbs 6, net 5 en Veronica het niet. De overige zenders wel. Hebben meer mensen hier last van?
Misschien even je modem power-cyclen (stroom eraf en erop)?
Nee gewone digitaal met een hd ontvanger. Ga ik even testen. Zal eerst nog wel even een update doen van de hd ontvanger._BLAST3R schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:37:
[...]
Alle zenders prima hier in Nijmegen. Of heb je het over analoog? Werkt ook prima.
Inderdaad, maar dat niet alleen. Nijmegen wordt volgens mij nog als WGDO uitgerold (KPN-ITNS had nog wat apparatuur op de plank staan) en daarom is alles maar 100Mbit.Barre73 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:15:
[...]
Er is vanuit klanten iets anders nodig dan druk op de providers om hogere snelheden te kunnen leveren. Die providers gaan dan in overleg met hun operator en die maakt de keuze voor het vervangen van de apparatuur en het opwaarderen van de backbone.
Dat is de theorie in ieder geval. In de praktijk trekt de operator (KPN Wholesale) zich er niet zoveel van aan helaas. Er zijn echt grote partijen als bijv. Vodafone voor nodig om ze te bewegen. Of de acties van UPC/Ziggo...
De reden dat jouw PoP voorzien is van "oude" apparatuur is heel simpel. De veel langer geleden geplaatste CityPoP waar deze op aangesloten is maakt ook gebruik van die 100 Mbit apparatuur. En pas als je de cityPoP opwaardeert en daarbij ook de backbone kan je de Area-Pops die erachter in de ring hangen ook opwaarderen.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit landelijk gezien dit jaar toch gedaan worden door KPN, alhoewel niemand hier daar nog een planning van heeft gezien (of dat wil toegeven)/
KPN hetzelfde verhaal, de rest van Nijmegen is 100Mbit, dus Nijmegen Oost ook.
An sich niets mis mee, maar je zou toch wel de mogelijkheid tot Gbit willen hebben. En zo moeilijk is dat niet. Gewoon een extra blade met Gbit GBICS plaatsen i.c.m. een iets betere voeding via de ring.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Werkt weer!_BLAST3R schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:37:
[...]
Alle zenders prima hier in Nijmegen. Of heb je het over analoog? Werkt ook prima.
Vanuit betrouwbare bron vernomen dat 500/500 in Nijmegen er ergens Q2/Q3 aan zit te komen..Mojo schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:46:
[...]
Inderdaad, maar dat niet alleen. Nijmegen wordt volgens mij nog als WGDO uitgerold (KPN-ITNS had nog wat apparatuur op de plank staan) en daarom is alles maar 100Mbit.
KPN hetzelfde verhaal, de rest van Nijmegen is 100Mbit, dus Nijmegen Oost ook.
Overigens was het idd zo dat Nijmegen een iets andere set-up heeft dan een doorsnee nieuw Reggefiber gebied. Zo waren er voor XMS en KPN eigen feeds. Deze waren dus nog niet optimaal.
Daar zijn ze nu mee bezig.
[ Voor 18% gewijzigd door _BLAST3R op 19-04-2014 18:59 ]
Ha, da's goed nieuws. Wellicht een goede reden om van XMS over te stappen. Zeker zo lang ze het doorlopende probleem van de elkaar storende amino's niet weten op te lossen.
Binnenkort is het toch einde verhaal XMS.. Iets met migratie naar Telfort.edelhert2010 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:53:
Ha, da's goed nieuws. Wellicht een goede reden om van XMS over te stappen. Zeker zo lang ze het doorlopende probleem van de elkaar storende amino's niet weten op te lossen.
Ja, maar gaat Telfort niet gewoon door met de apparatuur van Genexis en amino? Als dat zo is, zullen ze toch die storing een keer moeten oplossen, of ze nou XMS heten of Telfort.
Nice, weet je of dat ook voor de Portaal gebieden het geval is in Nijmegen?_BLAST3R schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:50:
[...]
Vanuit betrouwbare bron vernomen dat 500/500 in Nijmegen er ergens Q2/Q3 aan zit te komen..
Overigens was het idd zo dat Nijmegen een iets andere set-up heeft dan een doorsnee nieuw Reggefiber gebied. Zo waren er voor XMS en KPN eigen feeds. Deze waren dus nog niet optimaal.
Daar zijn ze nu mee bezig.
Zover ik weet worden/zijn Portaal gebieden omgezet naar de nieuwe pop's. In ieder geval in de nieuwe gebieden was dat de bedoeling zover ik weet (Glazenholt bijvoorbeeld). Ik weet niet hoe het zit met de overige gebieden. Heb daar in ieder geval geen kennis van (noch of bovenstaande daadwerkelijk al is gebeurt).wizkid_niels schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:56:
[...]
Nice, weet je of dat ook voor de Portaal gebieden het geval is in Nijmegen?
In Arnhem wachten we nog op de overzetting, hoop dat dit nog dit jaar nog gaat gebeuren.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Als je Wikipedia: DOCSIS leest zie je bijna onderaan een tabel waarop voldoende capaciteit wordt geboden voor een ruime upload van meer dan 100 Mbits.eymey schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:35:
Aardig concurrerend ja.
Maar ik wil nog steeds die hogere upload. Wie weet dat kabelaars straks meer frequentieruimte kunnen gaan reserveren voor upload bandbreedte, als de lol van extreem hoge downloadsnelheden eraf gaat.
Oh ja, en dan ook nog graag keuzevrijheid op dat kabeltje.
Glas heeft wat mij betreft dus nog steeds meerwaarde in de vorm van kunnen kiezen uit meerdere ISP's, etc.
Iemand anders citeert graag andere publicaties waaruit het tegendeel zou blijken.
Volgens die persoon zou vezel tot aan de straat ook niet kunnen terwijl wij in een ster configuratie zitten en het dus wel kan.
Tevens wordt de upload van 30 mbits als pilot gevoerd.. nou lieg ik natuurlijk altijd,maar tipje, de specificaties zijn wat ruim en onder de 88 mhz is genoeg te knutselen om 4 uploadstreams te reserveren.
"16x4 and 24x8 bonding modes haven't been deployed yet, but hardware supporting them has been released."
Dan hebben we nog eurodocsis 3.1 hetgeen sommigen wel eens als euroscepsis 3.1 willen benoemen.
Het gaat sneller dan je denkt.
UPC heeft al een pilot lopen met een downloadsnelheid van 500 Mbps met een uploadsnelheid van 30 Mbps.
Toevallig dat zowel Ziggo als UPC een pilot hebben met 30 Mbps... die upload komt er heel snel.
Het haalt het nog steeds niet bij de upload van glas.
En dat er bij jou inmiddels ster ligt (wat ik nog waag te betwijfelen: In 'kabelland' betekent glas tot aan de straatkast nog niet per definitie dat het ineens een sterstructuur is tot aan de wijkhub), daar kan ik nog wel mee in komen. Maar in heel veel gebieden is dat niet zo. Zelfs al wordt 16x4 of 24x8 uitgerold, hoe veel mensen op 1 segment delen dus 8 upload kanalen?
Oh ja, en je kan alleen uit "Ziggo en ziggo" of "UPC en UPC" kiezen.
Maar van mij mogen mensen waar nog geen glas ligt tot het einde der tijden blijven zeggen dat ze tevreden met kabel zijn. Als ik tevreden was, zou ik ook niet de behoefte hebben om naar iets anders over te stappen. Maar als je er om de 1 of andere reden ineens niet meer tevreden mee bent, dan kan je dus meteen een hele stap terug en moet je naar ADSL (als er geen glas ligt).
Op dit moment zie je op glasvezel meer ontwikkeling (ook in de vorm nieuwe operators naast KPN of WGDO) dan op de kabel die weliswaar qua capaciteit mee kan groeien, maar niet qua marktwerking.
Eigen netwerk en eigen apparatuur van Tweak in de PoP's van Almere en Eneschede is maar het begin..... (heb ik dan weer uit betrouwbare bron die ik hier niet ga noemen vernomen).
En dat er bij jou inmiddels ster ligt (wat ik nog waag te betwijfelen: In 'kabelland' betekent glas tot aan de straatkast nog niet per definitie dat het ineens een sterstructuur is tot aan de wijkhub), daar kan ik nog wel mee in komen. Maar in heel veel gebieden is dat niet zo. Zelfs al wordt 16x4 of 24x8 uitgerold, hoe veel mensen op 1 segment delen dus 8 upload kanalen?
Oh ja, en je kan alleen uit "Ziggo en ziggo" of "UPC en UPC" kiezen.
Maar van mij mogen mensen waar nog geen glas ligt tot het einde der tijden blijven zeggen dat ze tevreden met kabel zijn. Als ik tevreden was, zou ik ook niet de behoefte hebben om naar iets anders over te stappen. Maar als je er om de 1 of andere reden ineens niet meer tevreden mee bent, dan kan je dus meteen een hele stap terug en moet je naar ADSL (als er geen glas ligt).
Op dit moment zie je op glasvezel meer ontwikkeling (ook in de vorm nieuwe operators naast KPN of WGDO) dan op de kabel die weliswaar qua capaciteit mee kan groeien, maar niet qua marktwerking.
Eigen netwerk en eigen apparatuur van Tweak in de PoP's van Almere en Eneschede is maar het begin..... (heb ik dan weer uit betrouwbare bron die ik hier niet ga noemen vernomen).
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 20-04-2014 15:09 ]
Nick: even een technische vraag: Dat de techniek er is of heel snel komt om dit soort snelheden mogelijk te maken dan geloof ik wel, maar kan de kabel van wijkkast naar woning dat allemaal nog wel aan? Het overgrote deel van de kabels die in de grond liggen richting woningen, ligt daar al tientallen jaren of meer... Wordt dat dan straks niet de bottleneck?Nick39 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:54:
[...]
Als je Wikipedia: DOCSIS leest zie je bijna onderaan een tabel waarop voldoende capaciteit wordt geboden voor een ruime upload van meer dan 100 Mbits.
Iemand anders citeert graag andere publicaties waaruit het tegendeel zou blijken.
Volgens die persoon zou vezel tot aan de straat ook niet kunnen terwijl wij in een ster configuratie zitten en het dus wel kan.
Tevens wordt de upload van 30 mbits als pilot gevoerd.. nou lieg ik natuurlijk altijd,maar tipje, de specificaties zijn wat ruim en onder de 88 mhz is genoeg te knutselen om 4 uploadstreams te reserveren.
"16x4 and 24x8 bonding modes haven't been deployed yet, but hardware supporting them has been released."
Dan hebben we nog eurodocsis 3.1 hetgeen sommigen wel eens als euroscepsis 3.1 willen benoemen.
Het gaat sneller dan je denkt.
UPC heeft al een pilot lopen met een downloadsnelheid van 500 Mbps met een uploadsnelheid van 30 Mbps.
Toevallig dat zowel Ziggo als UPC een pilot hebben met 30 Mbps... die upload komt er heel snel.
Er is daarover gewoon een pers bericht verstuurt hooreymey schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:00:
Wat betreft Twéak wel ja
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 20-04-2014 15:06 ]
Huh, maar waarop slaat: "(heb ik dan weer uit betrouwbare bron die ik hier niet ga noemen vernomen)." dan op?
Ik volg het even niet
Ik denk dat je mijn reactie niet begrepen hebt. Ik reageerde op de opmerking van eymey waarin hij ervan uit ging dat frequentieruimte gebruikt voor Downstreams eventueel aangewend zou kunnen worden Upstreams. Ik heb hem daarom verwezen naar appendix B (Additions and Modifications for European Specification) van de officiële DOCSIS specificatie waar o.a. wordt gedefinieerd wat de te gebruiken frequentiegebieden zijn voor EuroDOCSIS.Nick39 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:54:
[...]
Als je Wikipedia: DOCSIS leest zie je bijna onderaan een tabel waarop voldoende capaciteit wordt geboden voor een ruime upload van meer dan 100 Mbits.
Waar heb ik nu precies beweert dat dit niet zou kunnen? Sterker nog in februari dit jaar beaam ik jouw specifieke situatie nog die je in een eerdere discussie had beschreven en stel zelfs voor om dit via captures van de Internet downstreams aantoonbaar te maken:Volgens die persoon zou vezel tot aan de straat ook niet kunnen terwijl wij in een ster configuratie zitten en het dus wel kan.
Verder heb ik in september vorig jaar in een uitgebreid bericht op het Ziggo gebruikersforum op basis van het TNO rapport dat NLkabel de mogelijkheden van het vergroten van de capaciteit van EuroDOCSIS beschreven waarbij ster configuraties en optical node splitsing de reveu zijn gepasseerd:ArChie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:35:
Uiteraard prettig voor jou, maar gezien het rapport van TNO eerder een uitzondering dan de standaard bij Ziggo en UPC. Als dat namelijk wel de standaard situatie bij Ziggo en UPC was, dan zou ik dat ook moeten hebben waargenomen met mijn steekproeven. Als je trouwens (via via) de beschikking kan hebben over een DVB-C PC-TV kaart dan heb ik eventueel wat instructies voor je hoe je capture bestanden van de downstreams kan maken zodat ik ook kan aantonen dat Ziggo in sommige gebieden al bezig is met het doortrekken van de glasvezel richting de klant.
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=448895&postcount=102
Het lijkt mij dan sterk dat ik hier op dit forum opeens zou gaan beweren dat dit allemaal niet zou kunnen.
Waarom is daarvoor een pilot nodig? Ziggo en UPC hebben allebei 4 upstreams per coaxsegment wat volgens de theorie past binnen die 108 Mbps upstream capaciteit.Tevens wordt de upload van 30 mbits als pilot gevoerd..
Vanaf versie 3.1 is er geen aparte EuroDOCSIS variant meer van de specificatie. Ook in Europa zal dan de DOCSIS 3.1 specificatie toegepast worden.Dan hebben we nog eurodocsis 3.1 hetgeen sommigen wel eens als euroscepsis 3.1 willen benoemen.
Ik ben wel benieuwd naar die capture van Nick39 in ieder geval
(is daar eigenlijk een topic voor hier op het forum? Aangezien dit nu steeds in het XMS topic plaats vindt).
Volgens mij bedoelt Nick trouwens dat Ziggo nu een pilot doet om ook daadwerkelijk 30 mbit/s upstream aan individuele abonnees aan te bieden. Terwijl UPC zoals je zelf aan gaf trouwens onlangs juist de upstream snelheden per abonnee weer omlaag heeft geschroeft
Maar uit nieuwsgierigheid: Als Nick z'n wijk echt volgens een "sterstructuur" zit aangesloten, betekent dat dan ook feitelijk geen gedeelde segmenten meer maar de hele frequentieruimte per abonnee op soort van eigen headend?
Volgens mij bedoelt Nick trouwens dat Ziggo nu een pilot doet om ook daadwerkelijk 30 mbit/s upstream aan individuele abonnees aan te bieden. Terwijl UPC zoals je zelf aan gaf trouwens onlangs juist de upstream snelheden per abonnee weer omlaag heeft geschroeft
Maar uit nieuwsgierigheid: Als Nick z'n wijk echt volgens een "sterstructuur" zit aangesloten, betekent dat dan ook feitelijk geen gedeelde segmenten meer maar de hele frequentieruimte per abonnee op soort van eigen headend?
Hangt ervan af. Volgens het TNO rapport behoort een coaxsegment met één aansluiting tot de mogelijkheden. Iedere aansluiting heeft in dat geval zijn eigen optical node. Een andere mogelijkheid is dat alle aansluitingen in de laatste straatkast de daar geplaatste optical node delen. Uit de uitleg die Nick39 destijds gaf over de infrastructuur aanpassingen in zijn straatkast meende ik te begrijpen dat de multitaps waar allle aansluitingen van zijn straat op uit kwamen verwijderd zijn en vervangen door iets anders.eymey schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:59:
Bij mij is de glasvezel in ieder geval niet verder gekomen dan het wijkcentrum en onlangs heb ik vanwege een storing in onze wijk de bevestiging gekregen dat dit wijkcentrum een behoorlijk aantal straten verder op staat aangezien Ziggo daar apparatuur aan het vervangen was op het moment dat het signaal weg viel. Maar goed, gezien het aantal EuroDOCSIS 2 en 3 kabelmodems in de capture bestanden van mijn coaxsegemnt niet echt een verrassing.
Mja, uit het TNO rapport had ik begrepen dat je dus bijvoorbeeld ook een optical node in de straatkast kan laten uit komen, met daarachter meerdere coax aansluitingen. Maar dat die coax aansluitingen dus nog steeds 1 segment vormen (qua gedeelde frequentieruimte) dat nu echter ipv coax over glas naar het wijkcentrum gaat (wat iig verlies en dus versterkers scheelt).
Maar goed, ik ben niet werkzaam in de coaxwereld
(ook niet in de glas wereld overigens, hoewel ik dat wel interessant zou vinden).
Maar goed, ik ben niet werkzaam in de coaxwereld
Dat klopt, dat is het steeds verder doortrekken van de glasvezel richting het AOP van de klanten. Zolang de kabelbedrijven ook daadwerkelijk (coax)kabelbedrijven blijven dan stopt dat doortrekken van die glasvezel uiteindelijk in de laatste straatkast voor het AOP van de klanten. Daar aangekomen zijn er dan twee mogelijkheden, namelijk dat de glasvezel/coax infrastructuur zodanig wordt ingericht dat iedere klant zijn eigen coaxsegment heeft en dus het via glasvezel aangeleverde signaal niet deelt met de overige klanten die op die zelfde straatkast zijn aangesloten (de ideaal situatie) of dat de klanten die op dezelfde straatkast uitkomen wel in hetzelfde coaxsegment zitten en dus de DOCSIS capaciteit met elkaar moeten delen. Die laatste mogelijk is wat minder ideaal, maar nog steeds een verbetering omdat het aantal kabel internet klanten waarmee de DOCSIS capaciteit gedeeld moet worden afneemt. Het aantal aansluitingen op de laatste straatkast is immers maar enkele tientallen i.p.v. honderden op het wijkcentrum.eymey schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:50:
Mja, uit het TNO rapport had ik begrepen dat je dus bijvoorbeeld ook een optical node in de straatkast kan laten uit komen, met daarachter meerdere coax aansluitingen. Maar dat die coax aansluitingen dus nog steeds 1 segment vormen (qua gedeelde frequentieruimte) dat nu echter ipv coax over glas naar het wijkcentrum gaat (wat iig verlies en dus versterkers scheelt).
Maar goed, het TNO rapport beschrijft de toestand omstreeks augustus 2012 waarbij het gemiddelde aantal aansluitingen op een optical node nog 800 was. Willen de kabelbedrijven sindsdien inderdaad ondertussen overal de glasvezel hebben doorgetrokken tot in de laatste straatkast, dan zou in de tussenliggende tijd zo'n beetje in heel Nederland de straten hebben moeten open gelegen om die coaxkabel te vervangen door een glasvezel inclusief het vervangen van de apparatuur in de straatkasten. Misschien heb ik niet goed opgelet, maar ik heb dat niet gezien. Wat overigens niet wil zeggen dat de kabelbedrijven niet hier en daar bij vernieuwing wel die kabel hebben doorgetrokken, maar dat zijn dan vooralsnog de gelukkige uitzonderingen. Voor mij wordt dat bevestigd op basis van de analyse van de EuroDOCSIS capture bestanden die ik van een aantal personen in Ziggo en UPC kabelgebied heb ontvangen. Al die captures laten coaxsegmenten zien met zo'n 1000 actieve kabelmodems wat beter past bij coaxsegmenten met een gemiddeld aantal aansluitingen van 800 i.p.v enkele tientallen aansluitingen.
Voor de geïnteresseerden in het HFC netwerk van de kabelbedrijven voegt dit misschien iets toe:

Bron: http://www.cablers.nl/Web...boek/Boek_hetkabelnet.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 21-04-2014 09:52 ]
TNO rapporten zijn niet zaligmakend, @eymey ik volg even niet de vraag over de capture,kan zijn dat ik er overheen lees.
UPC is bezig net als Ziggo ( toevallig tegelijk ?? ) met een pilot van 30 mbits upload, Ziggo doet er geheimzinnig over,UPC niet, dus ik zal straks ff kijken of ik er iets over terug kan vinden,wat ik wel,gewoon ff los,"vervelend" vind is dat ik altijd met bewijzen aan moet komen,dus als ik het zeg is het discutabel,maar staat het op een page van een journalist met een dikke duim dan is het waarheid, ik dacht dat ik mijn betrouwbaarheid als bron ondertussen wel een beetje had bewezen.... Als tip kan ik zeggen dat niet elke kabelmaatschappij zich houdt aan elke standaard als die standaard buigbaar is en bruikbaar is en geen problemen oplevert met de gebruikte apparatuur.
Als abstract voorbeeld, weet even niet meer wie,geloof Caiway, die de DVB-T band gebruikt om een ongecodeerd basispakket aan te bieden,je hebt geen losse module nodig, je kan je DVB-C aanbod volledig gecodeerd houden,veel oudere tv's hebben nog geen ingebouwde DVB-C decoder maar al wel een DVB-T, je kan een hybride aanbod aanbieden door gebruik van interactieve tv waar je zenders op kan plaatsen die dan niet meer via DVB-C hoeven.
Kleinere truukjes zijn ook mogelijk, het aloude "video kanaal" ( meestal 36 ) dat gebruikt kan worden om een digitale stream in te plaatsen nu er bijna geen video recorders meer zijn,het merendeel scart gebruikt en geen HF zendertje meer heeft en degenen die dat nog wel hebben hebben meestal een vrij kiesbaar kanaal en geen "schroefie" meer aan de achterkant om de frequentie te kiezen,en Ziggo die zich bv niet aan het netjes 8 MHz rastertje houdt.
Kabelbedrijven kunnen nog veel meer,terwijl KPN overal "schijt" aan heeft en steeds meer zenders in SD kwaliteit toch opeens in mpeg4 codec gaat aanbieden (medium van de toekomst maar toch gaan besparen op bandbreedte en de amino kijker van het eerste uur mag zijn decodertje omwisselen,hopend op een inruilactie) zou de kabel dat ook kunnen gaan doen,een enorme besparing op bandbreedte,nadeel... de oude SD decodertjes moeten worden ingeleverd,als Ziggo het op grote schaal zou doen is Nederland te klein,KPN doet het gewoon.)
Nog lang niet alle streams zijn over op QAM256 bij Ziggo,zeker 8 streams zitten nog op QAM64.
Kan de huidige kabel buiten in de straat het allemaal nog aan... technisch gezien wel.
Kabel is onderhevig uiteindelijk aan weersinvloeden, vorige week had mijn buurman opeens een kabelbreuk tussen straatkastje en zijn huis.. niets verzakt,niets gegraven.. toch kapot.
In dat geval is Ziggo nu wat slimmer,vroeger werd er een f-connectortje geplaatst,breukje overbrugd, nog een f-connector koppeling, krimphoes met lijm er omheen en voila... Nu werd de hele stoep open gebroken en werden alle 8 aangesloten coaxkabels vervangen die er nog op zitten ( incl de mijne dus) en werd er gelijk een lege huls ingegraven voor eventuele fiber zodat de straat niet meer openhoeft als dat gaat gebeuren.
Heeft Ziggo plannen om dat laatste stukje te verglazen tot aan huis.... het ingraven van een huls ervoor geeft in elk geval aan dat de mogelijkheid bij werkzaamheden hiervoor alvast wordt "ingebouwd..".
http://www.totaaltv.nl/ni...adsnelheid-monitoren.html
"In een test met hogere downloadsnelheden levert UPC een downloadsnelheid van 500 Mbps en koppelt hieraan een uploadsnelheid van 30 Mbps .. "
UPC is bezig net als Ziggo ( toevallig tegelijk ?? ) met een pilot van 30 mbits upload, Ziggo doet er geheimzinnig over,UPC niet, dus ik zal straks ff kijken of ik er iets over terug kan vinden,wat ik wel,gewoon ff los,"vervelend" vind is dat ik altijd met bewijzen aan moet komen,dus als ik het zeg is het discutabel,maar staat het op een page van een journalist met een dikke duim dan is het waarheid, ik dacht dat ik mijn betrouwbaarheid als bron ondertussen wel een beetje had bewezen.... Als tip kan ik zeggen dat niet elke kabelmaatschappij zich houdt aan elke standaard als die standaard buigbaar is en bruikbaar is en geen problemen oplevert met de gebruikte apparatuur.
Als abstract voorbeeld, weet even niet meer wie,geloof Caiway, die de DVB-T band gebruikt om een ongecodeerd basispakket aan te bieden,je hebt geen losse module nodig, je kan je DVB-C aanbod volledig gecodeerd houden,veel oudere tv's hebben nog geen ingebouwde DVB-C decoder maar al wel een DVB-T, je kan een hybride aanbod aanbieden door gebruik van interactieve tv waar je zenders op kan plaatsen die dan niet meer via DVB-C hoeven.
Kleinere truukjes zijn ook mogelijk, het aloude "video kanaal" ( meestal 36 ) dat gebruikt kan worden om een digitale stream in te plaatsen nu er bijna geen video recorders meer zijn,het merendeel scart gebruikt en geen HF zendertje meer heeft en degenen die dat nog wel hebben hebben meestal een vrij kiesbaar kanaal en geen "schroefie" meer aan de achterkant om de frequentie te kiezen,en Ziggo die zich bv niet aan het netjes 8 MHz rastertje houdt.
Kabelbedrijven kunnen nog veel meer,terwijl KPN overal "schijt" aan heeft en steeds meer zenders in SD kwaliteit toch opeens in mpeg4 codec gaat aanbieden (medium van de toekomst maar toch gaan besparen op bandbreedte en de amino kijker van het eerste uur mag zijn decodertje omwisselen,hopend op een inruilactie) zou de kabel dat ook kunnen gaan doen,een enorme besparing op bandbreedte,nadeel... de oude SD decodertjes moeten worden ingeleverd,als Ziggo het op grote schaal zou doen is Nederland te klein,KPN doet het gewoon.)
Nog lang niet alle streams zijn over op QAM256 bij Ziggo,zeker 8 streams zitten nog op QAM64.
Kan de huidige kabel buiten in de straat het allemaal nog aan... technisch gezien wel.
Kabel is onderhevig uiteindelijk aan weersinvloeden, vorige week had mijn buurman opeens een kabelbreuk tussen straatkastje en zijn huis.. niets verzakt,niets gegraven.. toch kapot.
In dat geval is Ziggo nu wat slimmer,vroeger werd er een f-connectortje geplaatst,breukje overbrugd, nog een f-connector koppeling, krimphoes met lijm er omheen en voila... Nu werd de hele stoep open gebroken en werden alle 8 aangesloten coaxkabels vervangen die er nog op zitten ( incl de mijne dus) en werd er gelijk een lege huls ingegraven voor eventuele fiber zodat de straat niet meer openhoeft als dat gaat gebeuren.
Heeft Ziggo plannen om dat laatste stukje te verglazen tot aan huis.... het ingraven van een huls ervoor geeft in elk geval aan dat de mogelijkheid bij werkzaamheden hiervoor alvast wordt "ingebouwd..".
http://www.totaaltv.nl/ni...adsnelheid-monitoren.html
"In een test met hogere downloadsnelheden levert UPC een downloadsnelheid van 500 Mbps en koppelt hieraan een uploadsnelheid van 30 Mbps .. "
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 21-04-2014 10:49 ]
In de vorige topics.. ff terug, gebruikte ik 1 upload stream, tijdens de test ( die overigens nu gestopt is) 4.
Mijn uploadsnelheid is dus weer normaal,maar de uploadstreams zijn er 4 gebleven ipv 1, in de her en der neergegooide specs is te zien welke snelheden er met 4 uploadstreams bereikt kunnen worden, 100 zoveel Megabits.
De upload is nu ook veel constanter.
http://nl.tinypic.com/r/eijmuc/8
http://nl.tinypic.com/r/b9exw3/8
Mijn uploadsnelheid is dus weer normaal,maar de uploadstreams zijn er 4 gebleven ipv 1, in de her en der neergegooide specs is te zien welke snelheden er met 4 uploadstreams bereikt kunnen worden, 100 zoveel Megabits.
[ Voor 49% gewijzigd door Nick39 op 21-04-2014 11:20 . Reden: toevoegen plaatjes ]
Hm, Ik zit zelf in een oud Portaal gebied (pc 6537) - ben benieuwd. We zullen het zien dit jaar_BLAST3R schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:26:
[...]
Zover ik weet worden/zijn Portaal gebieden omgezet naar de nieuwe pop's. In ieder geval in de nieuwe gebieden was dat de bedoeling zover ik weet (Glazenholt bijvoorbeeld). Ik weet niet hoe het zit met de overige gebieden. Heb daar in ieder geval geen kennis van (noch of bovenstaande daadwerkelijk al is gebeurt).
Bij mijn ouders worden ook 4 upload kanalen gebruikt (60/6 --> straks 90/9). Bij mijn zwager idem. Het is dus een standaard instelling (geworden).Nick39 schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:58:
In de vorige topics.. ff terug, gebruikte ik 1 upload stream, tijdens de test ( die overigens nu gestopt is) 4.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dus kijken we even op het tabelletje voor Euro Docsis 3.0 ( nog niet eens op 3.1)The Wizard schreef op maandag 21 april 2014 @ 13:00:
[...]
Bij mijn ouders worden ook 4 upload kanalen gebruikt (60/6 --> straks 90/9). Bij mijn zwager idem. Het is dus een standaard instelling (geworden).
http://nl.tinypic.com/r/2niy738/8
Daar zien we dat in de huidige configuratie met 8 download kanalen en 4 upload kanalen het volgende kan:
Downstream 400 Mbit/s en upstream 108 Mbit/s .
Nu gaan we heel negatief doen want Ziggo die al voor de tweede of derde keer tot internetprovider van het jaar is uitgeroepen door dit zelfde Tweakers deugt bij velen niet.
We gaan het door twee delen... Downstream 200 Mbit/s en Upstream 50 Mbit/s, ik denk dat menig tweaker hier al zoiets heeft van.. da's zo slecht nog niet..
We gaan het met dat waardeloze netwerk waar de hele buurt buiten moet gaan roepen tegen zijn buren dat ze moeten stoppen met up of downloaden zoals hier soms,ja ik overdrijf heel sterk nu nog erger doen, we delen de snelheid door 4 !
Downstream 100 mbit/s en Upstream pak um beet 25 mbit/s da's voor een doorsnee consument nog niet zo gek...
Geen theorie meer want Ziggo heeft nu gewoon 4 upstream kanalen in het netwerk gezet.
Maar wacht ff... de tv streams naar Qam 256, whahahaha Nick de dorpsgek...: check.
8 gebundelde download kanalen... kom op zeg !!! : check.
4 gebundelde upload kanalen, doe's normaal man: check.
En nog steeds heeft Ziggo meer digitale tv kanalen dan KPN / glas
Nog steeds kunnen we sneller downloaden dan KPN / glas ( door de 100 mbits genexis bakken.. )
Ziggo zou op h.264 kunnen gaan zitten met haar SD kanalen... wacht ff... KPN met die ongelimiteerde glasvezel is daar potdorie al mee bezig !!! Gegroet amino 110 bezitter...
Nah.. die coax sucks... en we kijken er ook nog tv on demand mee en interactieve tv... wat jaren 20 zeg...
Nick: je hebt gelijk, KPN pakt het totaal verkeerd aan. Tweak probeert nu wat KPN eigenlijk veel eerder had moeten doen; superieur internet (van 30 Mbit t/m 1 Gbit) aanbieden en een tv dienst met de originele streams vanuit het mediapark.
Ik ben een fervente glasvezel gebruiker, maar ik zit toch over te denken om weer terug te gaan naar UPC. Alleen de lage upload is het probleem, zit met een server. Als UPC de upload ook naar 30 Mbit gooit in de toekomst...
Ik ben een fervente glasvezel gebruiker, maar ik zit toch over te denken om weer terug te gaan naar UPC. Alleen de lage upload is het probleem, zit met een server. Als UPC de upload ook naar 30 Mbit gooit in de toekomst...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Nu? Op basis van terug zoeken in oude topics heeft Ziggo volgens mij al ergens in augustus/september 2013 het gebruik van 4 upstream kanalen geactiveerd in de EuroDOCSIS 3.0 modems. Die 108 Mbps upstream capaciteit (niet te verwarren met abonnementssnelheid) in de coaxsegmenten is er dus al enige tijd. Net als bij de downstream capaciteit wordt ook de upstream capaciteit in het coaxsegment gedeeld door de gelijktijdig internettende klanten waarbij de CMTS regiseert welk kabelmodem er mag zenden op één of meerdere van de upstream kanalen en voor hoe lang.Nick39 schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:13:
[...]
Geen theorie meer want Ziggo heeft nu gewoon 4 upstream kanalen in het netwerk gezet.
In Zwitserland biedt UPC-Cablecom in regio Bern en omstreken een 500 Mbps down en 25 Mbps up abonnement. Net als in Nederland biedt UPC dus ook in Zwitserland een upstream bitrate die 5% is van de downstream. Als dat beleid wordt doorgezet zal je dus nog even moeten wachten op het 600 Mbps abonnement van UPC hier in Nederland. Dat gaat echter pas lukken als UPC meer frequentieruimte gaat vrijmaken voor Internet downstreams, want UPC heeft momenteel maar ruimte voor 10 Internet downstreams per coaxsegment in het frequentieplan. Ik denk dat een aankondiging dat UPC het aantal analoge TV kanalen gaat inkrimpen een mogelijk signaal kan zijn dat daarvoor ruimte gemaakt gaat worden.The Wizard schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:41:
Alleen de lage upload is het probleem, zit met een server. Als UPC de upload ook naar 30 Mbit gooit in de toekomst...
Waar heeft ooit iemand beweerd dat jij bij wijze van spreken een dorpsgek zou zijn als je beweert dat Ziggo voor de DVB-C streams op QAM256 zou gaan zitten, of wat betreft de down- of uploadkanalen?Nick39 schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:13:
[...]
Maar wacht ff... de tv streams naar Qam 256, whahahaha Nick de dorpsgek...: check.
8 gebundelde download kanalen... kom op zeg !!! : check.
4 gebundelde upload kanalen, doe's normaal man: check.
Dat heeft nog nooit iemand hier tegen gesproken. Dus daar hoef je niet zo semi verongelijkt over te doen zo van "Kijk, ik had het voorspeld. Het is toch uit gekomen". Iedereen wist namelijk al dat dit met Docsis 3.0 mogelijk zou zijn.
Ook wil ik hiermee niet per se jouw betrouwbaarheid als bron in twijfel trekken. Vooral als je het hebt over jouw eigen situatie neem ik aan dat die gewoon geldt zoals je het zegt. Maar zoals Archie het ook al aangeeft: Er staat hier een UPC straatkast op 1 meter vanaf de voorgevel van mijn huis. Ik woon hier sinds het voorjaar van 2012 en heb nog nooit ook maar iets van werkzaamheden gezien. Grote kans dus dat ik hier met zeker 4 wifispots netwerken van UPC in de straat en 8x4 configuratie al inderdaad spreekwoordelijk richting mijn buren moet gaan schreeuwen dat ze ff moeten dimmen als ik wil uploaden of downloaden.
En ik heb het vandaag ook weer bij mijn ouders gemerkt hoe weinig er van die 60/6 mbit van hun abonnement over blijft (zelfs naar servers waar ik hier gewoon altijd volle bak 50/50 haal).
Je gaat er dus nog steeds aan voorbij dat op die 8 gebundelde download kanalen en 4 gebundelde upload kanalen meerdere gebruikers tegelijk zitten. Overigens: Wat betreft die down- en upstreams bij jou meten wat je niet helemaal snapt: Daarmee doel ik op de uitnodiging van Archie richting jou dat je met wat instructies van hem eens een capture maakt van het signaal op jouw Ziggo lijn. Zodat hij kan zien hoe veel andere gebruikers er nog op jouw segment zitten.
En wie weet investeert Ziggo op dat gebied ook harder dan UPC. Laten we hopen dat dit zo blijft als de fusie met UPC er definitief door is.
Oh ja, en dan blijft er nog de open markt op de kabel (die er niet is). Dat zou ook pas kunnen in de ideaalsituatie die Archie heeft beschreven: Ieder huis z'n eigen segment.
Maar goed, ik ga me weer richten op de ontwikkelingen die hier op glas nu allemaal gaande zijn
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 21-04-2014 23:11 ]
Verwijderd
Bij ons zijn ze niet langsgeweest. Maar ik vermoed ook, dat het niet zo'n zin heeft. De prijs moet t.o.v. Ziggo wel erg scherp zijn om het gemis van analoge RTV en DVB-C te compenseren.Caelorum schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:02:
Jammer voor Vodafone dat ze net iets te laat waren, maar ze kwamen hier in Veenendaal West eventjes langs de deur om te melden dat ze hun apparatuur in gaan bouwen en binnenkort tot 500/500 gaan leveren voor een lagere prijs dan XMS/KPN nu doet. Gaf aan dat ze eerst wat aan de dure kant zitten (rond KPN prijs), maar nu onder druk de prijzen hebben verlaagd.
Ach, niet iedereen heeft behoefte aan analoge RTV en DVB-C. Als je ziet hoe veel mensen er nu uberhaupt IPRTV via DSL afnemen (nog nieteens via glas).
Het is iig allang mooi dat je straks gewoon de keuze hebt tussen div. dingen. Als kabel je niet bevalt, kan je straks gewoon fatsoenlijke snelheden via glas krijgen... én straks dus ook nog zonder dat je aan KPN vast zit.
Het is iig allang mooi dat je straks gewoon de keuze hebt tussen div. dingen. Als kabel je niet bevalt, kan je straks gewoon fatsoenlijke snelheden via glas krijgen... én straks dus ook nog zonder dat je aan KPN vast zit.
Op een 100/100 abbo met alleen TV scheelt het het eerste jaar zo'n 150E kon hij me vertellen. Ongeveer hetzelfde als dat ik nu bespaar met mijn (tijdelijke) overstap naar Ziggo. Dat is toch een redelijk bedrag lijkt mij zo..Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:09:
[...]
Bij ons zijn ze niet langsgeweest. Maar ik vermoed ook, dat het niet zo'n zin heeft. De prijs moet t.o.v. Ziggo wel erg scherp zijn om het gemis van analoge RTV en DVB-C te compenseren.
Het maakt voor mij de keuze aan het einde van het jaar wel wat makkelijker. Ik stap waarschijnlijk weer over naar glasvezel om daar wat korting mee te pakken en dan kijk ik over twee jaar wel weer hoe het op de kabel bevalt. Gewoon lekker heen en weer switchen en die introductiekortingen meepakkeneymey schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:15:
[...]Het is iig allang mooi dat je straks gewoon de keuze hebt tussen div. dingen. Als kabel je niet bevalt, kan je straks gewoon fatsoenlijke snelheden via glas krijgen... én straks dus ook nog zonder dat je aan KPN vast zit.
[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2014 11:08 ]
Ziggo 180/18 alles in 1 met standaard TV pakket € 65 euro per maand in het eerste jaar waarbij ik dan zou kiezen voor de gratis HD ontvanger, om het gelijk te trekken met Vodafone (waar je die ook bijgeleverd krijgt). Ja, bij Ziggo is het je eigendom en bij Vodafone is het bruikleen, dat weet ik.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:09:
[...]
Bij ons zijn ze niet langsgeweest. Maar ik vermoed ook, dat het niet zo'n zin heeft. De prijs moet t.o.v. Ziggo wel erg scherp zijn om het gemis van analoge RTV en DVB-C te compenseren.
Vodafone 500/500 (dat scheelt nog al in snelheid) met standaard TV pakket: 55 euro per maand in het eerste jaar.
Paar zenders minder in het pakket maar wel 24 HD zenders in plaats van 16.
Tel er dan 5 euro per maand bij op voor een extra decoder op de slaapkamer en je zit nog steeds onder Ziggo met de prijs. En met een snelheid van 500 down en 500 up.
Verwijderd
500/500 is voor mij overkill. Als Ziggo volgende maand mijn snelheid verhoogt, zit ik op 90Mb. Upload is niet zo heel belangrijk voor mij, dus dan zou 100Mb genoeg moeten zijn voor mij, zolang de bandbreedte voor IPTV er maar niet afgaat, want met 3 HD-streams zakt je internet dan aardig in.Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:09:
[...]
Ziggo 180/18 alles in 1 met standaard TV pakket € 65 euro per maand in het eerste jaar waarbij ik dan zou kiezen voor de gratis HD ontvanger, om het gelijk te trekken met Vodafone (waar je die ook bijgeleverd krijgt). Ja, bij Ziggo is het je eigendom en bij Vodafone is het bruikleen, dat weet ik.
Vodafone 500/500 (dat scheelt nog al in snelheid) met standaard TV pakket: 55 euro per maand in het eerste jaar.
Paar zenders minder in het pakket maar wel 24 HD zenders in plaats van 16.
Tel er dan 5 euro per maand bij op voor een extra decoder op de slaapkamer en je zit nog steeds onder Ziggo met de prijs. En met een snelheid van 500 down en 500 up.
Ben benieuwd wanneer ze bij mij langskomen. Ik betaal nu bij Ziggo iets van 64 euro per maand inclusief onbeperkt bellen binnen NL naar vast en mobiel en dan heb ik natuurlijk een HD recorder. Ik ben benieuwd hoeveel goedkoper dat kan bij Vodafone (= geen analoog RTV, geen DVB-C en waarschijnlijk ook helaas de uitegklede KPN streams).
Edit:
Laat maar zitten. Ik heb net even op de VF site gekeken, omdat het aanbod op zich wel aantrekkelijk klonk. Maar volgens de website betaal ik voor:
- 100Mb
- Extra box met opname erbij
- Onbeperkt bellen naar vast en mobiel
het eerste jaar: 60 euro per maand
het tweede jaar: 70 euro per maand
eenmalig: 30 euro
Die eenmalige kosten trek ik bij het eerste jaar, waardoor ik per maand op 62,50 euro uitkom. Dan blijf ik dus gewoon bij Ziggo, want dan heb ik voor ongeveer dezelfde prijs meer zenders en analoge RTV + DVB-C.
En ik waag te betwijfelen of ze voor een 100Mb abonnement wel mijn Genexis komen vervangen door een 1Gb model....
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 14:32 ]
Als Vodafone langs de deur komt zullen ze wel een speciale aanbieding hebben om je over de streep te trekken. De aanbieding die de Vodafone verkoper bij mij op hintte is echt totaal anders dan de prijzen die op de site staan
@BazzH: Wat betreft dat laatste:
Natuurlijk komen ze je NT vervangen. Áls ze echt eigen apparatuur gaan plaatsen al helemaal. Maar ook als ze over KPN WBA zouden werken. Vodafone werkt met een andere router met fiber connectie
Natuurlijk komen ze je NT vervangen. Áls ze echt eigen apparatuur gaan plaatsen al helemaal. Maar ook als ze over KPN WBA zouden werken. Vodafone werkt met een andere router met fiber connectie
2 maanden geleden zag ik op eindelijkglasvezel dat we hier mega veel keuze zouden gaan krijgen (15 providers o.i.d.) waaronder een stuk of 5 die een vast IP (kunnen) leveren.
Ik was YES! direct xs4all besteld, welke vorige week in eens afgewezen is...
Gisteren was die keuze in eens nog maar telfort, scarlet en Trined
Hopelijk komt er als nog een provider bij welke een vast IP adres levert, wat moet je nu met die upload als je er geen geen dienst op kan bedienen...
Zonder vast IP kun je beter voor kabel kiezen aangezien je dan goedkoper uit bent meer zenders krijgt en een betere beeldkwaliteit krijgt etc.
Ik was YES! direct xs4all besteld, welke vorige week in eens afgewezen is...
Hopelijk komt er als nog een provider bij welke een vast IP adres levert, wat moet je nu met die upload als je er geen geen dienst op kan bedienen...
Zonder vast IP kun je beter voor kabel kiezen aangezien je dan goedkoper uit bent meer zenders krijgt en een betere beeldkwaliteit krijgt etc.
[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 22-04-2014 15:48 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
In de praktijk blijft je ip adres gelijk als je router maar kort van de stroom haalt bij de meeste providers. Waarvoor je een echt vast ip adres voor nodig hebt is me niet duidelijk . Via een dynamic dns service ben je gewoon te vinden. Als je een of andere service draait kun je ok een dynamic dns updater draaien.fast-server schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:47:
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
All,
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2
Willen degenen die in de spitsuren nog steeds last hebben van het feit dat ze hun snelheid niet halen en hoge pingtijden ervaren, hun postcode en huisnummer naar mij sturen via private-message ?
Liefst met ping en traceroutes voorbeelden erbij.
Snelheidstests op http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html doen aub
Thanks
O2
Mailserver met een dynamic adres is een NO GO aangezien een hoop spamlijsten deze IP's blokkeren.leuk_he schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:11:
[...]
In de praktijk blijft je ip adres gelijk als je router maar kort van de stroom haalt bij de meeste providers. Waarvoor je een echt vast ip adres voor nodig hebt is me niet duidelijk . Via een dynamic dns service ben je gewoon te vinden. Als je een of andere service draait kun je ok een dynamic dns updater draaien.
@ Bazzh: Mijn hele vergelijking was gebaseerd op het plaatsen van eigen apparatuur.En daar zitten dan geen KPN streams bij. Qua NT: zie reactie Eymey. Ook via WBA (wat ik nu heb) komt er een compleet ander ding.eymey schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:40:
@BazzH: Wat betreft dat laatste:
Jouw prijsvergelijking klopt zelfs nog niet helemaal. Je betaalt bij Vodafone 65 euro 1e jaar en 75 tweede jaar. 42.50+12.50+15= 70. En een HD recorder kost 5 euro per maand, Dus 75. En een tientje eraf voor het eerste jaar.
Maar daarom is vergelijken zo persoonlijk. Als je nu helemaal niks zou hebben en je zou ze naast elkaar houden dan wordt het al een ander verhaal. Want dan moet je die HD recorder bij Ziggo ook afrekenen voor 49 euro.
En zo kan je wel verder gaan.
Rara.. Portaal gebied in Arnhem?fast-server schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:47:
2 maanden geleden zag ik op eindelijkglasvezel dat we hier mega veel keuze zouden gaan krijgen (15 providers o.i.d.) waaronder een stuk of 5 die een vast IP (kunnen) leveren.
Ik was YES! direct xs4all besteld, welke vorige week in eens afgewezen is...![]()
Er zijn meer dan genoeg mensen geweest die toen ik zei wat er allemaal mogelijk zou zijn met docsis 3 zeiden.. dat loopt zo'n vaart niet, idem met docsis 3.1eymey schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:00:
[...]
Waar heeft ooit iemand beweerd dat jij bij wijze van spreken een dorpsgek zou zijn als je beweert dat Ziggo voor de DVB-C streams op QAM256 zou gaan zitten, of wat betreft de down- of uploadkanalen?
Dat heeft nog nooit iemand hier tegen gesproken. Dus daar hoef je niet zo semi verongelijkt over te doen zo van "Kijk, ik had het voorspeld. Het is toch uit gekomen". Iedereen wist namelijk al dat dit met Docsis 3.0 mogelijk zou zijn.
Vriend Archie.. ach weet je.. ik sta er om bekend dat ik hele verhalen hou... hij haalt er gewoon bij wat op dat moment van toepassing en bruikbaar is.
Nu weer de keuze tussen ziggo.. of anders niet.
Het heeft weinig te maken met waar ik het over had maar er is concurrentie zat.
Alleen iedereen wil concurrentie op identieke eigenschappen... ik heb kabel 50/50 als voorbeeld, dus ik wil een concurrent die datzelfde bied.
Ziggo monopolie... en dat voor een bedrijf als KPN die dat als PTT sinds de oprichting van wat we het telefoonnet noemen al heeft.
In de meeste gevallen heb je keuze en concurrentie,bevalt de kabel je niet dan neem je ADSL of nog iets anders..
Tja... niet dezelfde snelheid... jammer..
Als groot nadeel berijdt iedereen heel graag het stokpaardje dat je aan kabel "niets hebt" want die upload... maar de capaciteit is er wel degelijk, dat blijkt al met de 4 upload kanalen.
Ziggo / upc gebruikt het (nog) niet... Oh wacht ff.... KPN heeft het maar gebruikt het ook niet..
Dan vertel ik over een pilot.. als ik diezelfde pilot hier bij XMS voerde vroeg niemand om screenshots.
Bij Ziggo moet dat ik drievoud, ik reageer ff op jou maar ik bedoel het in het algemeen.
Maar weet je, ik HOEF het niet te bewijzen... ik wacht gewoon af en dan gebeurt het gewoon.
Ik geniet van die inferieure coax meer dan al die jaren met dat medium van de toekomst.
En dat is een feit,hoef ik niet te bewijzen voor mezelf !
Jij mag niet meer gokken
6834GA idd, weet jij hier meer van en mag je er ook iets over zeggen?
[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 22-04-2014 19:53 ]
Nee, ik weet er niet meer van op dit moment. Kan alleen maar vaststellen dat er iets niet klopt met de vergelijker op eindelijkglasvezel.nl. Dat gokje was simpel: Je profiel geeft je woonplaats aan en daar ligt (los van de nieuwbouw aan de andere kant van de rivier) alleen maar Portaal netwerk. Geen nieuw Reggefiber netwerk..
Daarnaast is Trined een produkt via KPN WBA, net als Tweak Groen en XS4All. Dus moet KPN en XS4All ook beschikbaar zijn.
Kan wel even voor je doorgeven morgen dat er iets niet goed lijkt te zijn.
Daarnaast is Trined een produkt via KPN WBA, net als Tweak Groen en XS4All. Dus moet KPN en XS4All ook beschikbaar zijn.
Kan wel even voor je doorgeven morgen dat er iets niet goed lijkt te zijn.
Als je dit zou willen graag, ik dacht eerst dat de POP al omgebouwd was of dat dit op korte termijn zou gaan gebeuren.
Vraag me af of dit nog wel op korte termijn zal gaan gebeuren, als ze dit wel doen dan komen er een hoop klanten (terug) van kabel naar glas.
Vraag me af of dit nog wel op korte termijn zal gaan gebeuren, als ze dit wel doen dan komen er een hoop klanten (terug) van kabel naar glas.
KidsTV On Demand aanbod
Vanaf vandaag is voor klanten met het KidsPakket het on demand aanbod van KidsTV actief. Dit is terug te vinden onder kiezen en kijken en in deze applicatie staan zo'n 1200 kinder TV items gerangschikt op leeftijdscategorie.
Vanaf vandaag is voor klanten met het KidsPakket het on demand aanbod van KidsTV actief. Dit is terug te vinden onder kiezen en kijken en in deze applicatie staan zo'n 1200 kinder TV items gerangschikt op leeftijdscategorie.
Fouten in het aanbod op eindelijkglasvezel.nl zijn snel gemaakt: providers houden dit zelf via een CMS bij en moeten per gebied aangeven of ze wel of niet willen leveren. Er is wel een 'select-all' knop, maarja.. Wat nou als er dan ineens een gebied bijkomt?
Ik zou die vergelijker van Reggefiber dus niet al te serieus nemen, of ten minste met een flink korreltje zout (vooral als het 'too good to be true' is). De website van de provider is altijd leidend..
Ik zou die vergelijker van Reggefiber dus niet al te serieus nemen, of ten minste met een flink korreltje zout (vooral als het 'too good to be true' is). De website van de provider is altijd leidend..
Volgens mij klopt die site voor geen meter.
Als ik een postcode check doe (Leiden oud portaal)
Kan ik een aantal providers kiezen. Telfort, Scarlet, Trined
Bij scarlet kan ik 500/500 kiezen
Kan wel hoor, zal de mensen in de straat vragen of ik vanaf hun packetfront een touwtje mag spannen naar mijn huis
5x 100/100 maakt toch 500/500
EDIT:
http://www.trined.nl/glasvezel-in-leiden/
Ziet er veelbelovend uit, en vast IP
Als ik een postcode check doe (Leiden oud portaal)
Kan ik een aantal providers kiezen. Telfort, Scarlet, Trined
Bij scarlet kan ik 500/500 kiezen
Kan wel hoor, zal de mensen in de straat vragen of ik vanaf hun packetfront een touwtje mag spannen naar mijn huis
EDIT:
[ Voor 12% gewijzigd door boswandeling op 22-04-2014 22:26 ]
Biedt ook 500/500, maar vast niet bij jou en bij mij in de straat. En ik kan dat vaste ip niet vinden op hun site. Doe eens quoten?boekee schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:24:
EDIT:
Ik zie verder niet in wat hier nou zo heel veel anders aan is dan wat XMS, Telfort, KPN, Vodafone, etc. etc. aanbieden...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Trined stond er eerst in Arnhem ook bij, als ik nu op hun site een postcode check doe:
Had ook ergens gezien dat Trined een vast IP levert.
Vraagbundeling? lolReggefiber is op dit adres leverbaar na succesvolle vraagbundeling.
En ik geniet van glasvezel inmiddels alweer 4 jaar meer dan ik ooit met UPC of ADSL gedaan heb.Nick39 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:07:
[...]
<knip>
Maar weet je, ik HOEF het niet te bewijzen... ik wacht gewoon af en dan gebeurt het gewoon.
Ik geniet van die inferieure coax meer dan al die jaren met dat medium van de toekomst.
En dat is een feit,hoef ik niet te bewijzen voor mezelf !
En daar gaat het uiteindelijk natuurlijk ook om
Verwijderd
Volgens de website kost een recorder geen 5, maar 10 euro per maand. En aangezien DVB-C voor mij weg zou vallen, heb ik dus direct een 2e STB nodig (en in de toekomst mogelijk nog een derde, als we de zolder helemaal af hebben). Ik heb het rekensommetje niet zelf gemaakt: gewoon een kwestie van op de VF website aanklikken welke diensten en producten je wil en dan geeft de website je de prijs voor het eerste jaar en de prijs na het eerste jaar.Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:18:
[...]
@ Bazzh: Mijn hele vergelijking was gebaseerd op het plaatsen van eigen apparatuur.En daar zitten dan geen KPN streams bij. Qua NT: zie reactie Eymey. Ook via WBA (wat ik nu heb) komt er een compleet ander ding.
Jouw prijsvergelijking klopt zelfs nog niet helemaal. Je betaalt bij Vodafone 65 euro 1e jaar en 75 tweede jaar. 42.50+12.50+15= 70. En een HD recorder kost 5 euro per maand, Dus 75. En een tientje eraf voor het eerste jaar.
Maar daarom is vergelijken zo persoonlijk. Als je nu helemaal niks zou hebben en je zou ze naast elkaar houden dan wordt het al een ander verhaal. Want dan moet je die HD recorder bij Ziggo ook afrekenen voor 49 euro.
En zo kan je wel verder gaan.
Als ik nu niets zou hebben, dan zou ik een abonnement bij Ziggo afsluiten. Ik heb net even de totale kosten voor Ziggo + VF berekend voor de periode van 2 jaar en dan is VF 16,68 euro goedkoper. Dat is dus net geen 70 ct. per maand. Blijf je langer dan 2 jaar klant, dan is Ziggo na een paar maanden al goedkoper.
70 ct. per maand besparen en dan DVB-C en analoog inleveren, minder zenders krijgen en weer extra UTP moeten trekken klinkt voor mij gewoon niet zo heel aantrekkelijk. Die 10Mb extra download vind ik niet zo spannend en 9 Mb upload is meer dan genoeg voor ons.
Dat had ik ook, Portaal gebied in Nijmegen. Stond in het lijstje van eindelijkglasvezel dat ik XS4ALL kon krijgen, met vast IP, maar op de site van XS4ALL zelf stond van niet. Toch maar even contact met XS4ALL gehad en eindelijkglasvezel.nl leek inderdaad niet te kloppenfast-server schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:37:
Trined stond er eerst in Arnhem ook bij, als ik nu op hun site een postcode check doe:
[...]
Vraagbundeling? lol
Je moet ook gewoon voor jezelf de afweging maken. Overigens staat e rop de VF website dat een extra digitale ontvanger met opname 10 euro per maand kost. Wil je niks extra maar gewoon de standaard ontvanger wisselen voor eentje met opname, dan betaal je 5 euro.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:00:
[...]
Volgens de website kost een recorder geen 5, maar 10 euro per maand. En aangezien DVB-C voor mij weg zou vallen, heb ik dus direct een 2e STB nodig (en in de toekomst mogelijk nog een derde, als we de zolder helemaal af hebben). Ik heb het rekensommetje niet zelf gemaakt: gewoon een kwestie van op de VF website aanklikken welke diensten en producten je wil en dan geeft de website je de prijs voor het eerste jaar en de prijs na het eerste jaar.
Als ik nu niets zou hebben, dan zou ik een abonnement bij Ziggo afsluiten. Ik heb net even de totale kosten voor Ziggo + VF berekend voor de periode van 2 jaar en dan is VF 16,68 euro goedkoper. Dat is dus net geen 70 ct. per maand. Blijf je langer dan 2 jaar klant, dan is Ziggo na een paar maanden al goedkoper.
70 ct. per maand besparen en dan DVB-C en analoog inleveren, minder zenders krijgen en weer extra UTP moeten trekken klinkt voor mij gewoon niet zo heel aantrekkelijk. Die 10Mb extra download vind ik niet zo spannend en 9 Mb upload is meer dan genoeg voor ons.
In jouw geval zit je dus op een tientje want jij wil een extra STB hebben voor boven.
Overigens reken ik voor mezelf niet met 2 jaar want je contractsduur is 1 jaar. Of anders gezegd: na 1 jaar mag je kostenloos opzeggen. Ik bewaar mijn Amino M540 voor het geval ik volgend jaar toch terug naar telfort wil bijvoorbeeld.
Verwijderd
Dat is lood om oud ijzer. Linksom of rechtsom moet ik 2 STB's hebben, waarvan 1 met PVR functionaliteit. Of ik nu 5 euro extra betaal om een STB met PVR functionaliteit bij mijn alles-in-1 pakket te krijgen i.p.v. een normale STB en daarnaast 5 euro ga betalen voor een extra STB zonder PVR functionaliteit, of dat ik 1 STB zonder PVR functionaliteit gratis bij het alles-in-1 pakket krijg en 10 euro ga betalen voor een extra STB met PVR functionaliteit..... 5 + 5 = 10.
Ik reken overigens altijd meerdere scenario's door. Het liefst blijf ik langere tijd bij een provider, maar helaas dwingt het prijsbeleid van veel providers je toch naar jaarlijks overstappen. Blijkbaar is een nieuwe klant voor hen meer waard dan een blijvende klant.
Ik reken overigens altijd meerdere scenario's door. Het liefst blijf ik langere tijd bij een provider, maar helaas dwingt het prijsbeleid van veel providers je toch naar jaarlijks overstappen. Blijkbaar is een nieuwe klant voor hen meer waard dan een blijvende klant.
Heb net Trined gesproken, ze leveren standaard een vast IP en een rDNS/PTR is alleen mogelijk bij zakelijke abonnementen.
Het huidige 6834 gebied gaat omgebouwd worden, er is echter nog geen exacte planning bekend wanneer dit gaat gebeuren.
Het huidige 6834 gebied gaat omgebouwd worden, er is echter nog geen exacte planning bekend wanneer dit gaat gebeuren.
Staat dat ook ergens 'op papier'...? Of ergens op hun website of in hun algemene voorwaarden...?fast-server schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:57:
Heb net Trined gesproken, ze leveren standaard een vast IP...

(Ik geloof niet meer zo in uitspraken van wie dan ook over de telefoon. Maar dat staat verder los van TriNed...

Als ik op eindelijk glasvezel kijk:

Toen ik belde en vroeg wat voor een soort IP's ze uitgeven>> Wij hebben alleen maar vaste IP adressen.
Denk dat dit dus wel goed zit.

Toen ik belde en vroeg wat voor een soort IP's ze uitgeven>> Wij hebben alleen maar vaste IP adressen.
Zegt helaas niks...fast-server schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:21:
Als ik op eindelijk glasvezel kijk:
[afbeelding]
Zegt al iets meer. Maar als het belangrijk voor je is, dan zou ik het toch zwart op wit willen hebben...Toen ik belde en vroeg wat voor een soort IP's ze uitgeven>> Wij hebben alleen maar vaste IP adressen.
Je kan altijd een mail sturen met de vraag, persoonlijk hoop ik dat Solcon hier beschikbaar komt.
Mijn schoonouders hebben Solcon Alles in één 100Mps en DVB-C etc , de HD stelde zelf al voor om een PTR record aan te maken voor de mail server!
Solcon werkt een beetje als het oude xs4all maar dan nog beter, zijn ook nog goedkoper ook.
Mijn schoonouders hebben Solcon Alles in één 100Mps en DVB-C etc , de HD stelde zelf al voor om een PTR record aan te maken voor de mail server!
Solcon werkt een beetje als het oude xs4all maar dan nog beter, zijn ook nog goedkoper ook.
Verwijderd
Gebruik bij die vraag dan de formele benaming. Je kan best een vast ip adres hebben (in de zin van iedere dag hetzelfde) maar dat wil nog niet zeggen dat het een statisch ip adres is.
Vergeet ook niet dat Solcon op termijn ook van DVB-C af zal stappen. Of in ieder geval van DVB-C van KPN/ITNS
Voor UPC kan ik niet spreken,maar van wat ik hoor,moet het horror zijn.eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:59:
[...]
En ik geniet van glasvezel inmiddels alweer 4 jaar meer dan ik ooit met UPC of ADSL gedaan heb.
En daar gaat het uiteindelijk natuurlijk ook om
We hebben het regelmatig gehad over de verschillen van kabel, (die het echt wel had gehad..) over eurodocsis 3 en de mogelijkheden tot upload.
Toen kwamen er ( ik quote nu op jou maar bedoel er jou niet specifiek mee) bezwaren over de upload, werden er tabellen bij gehaald, er werden weinig mogelijkheden gezien qua bandgebruik om dat ene uploadkanaal naar meer uit te breiden dus die hogere upload zou nooit in de buurt van die van glas kunnen komen.
Met de aantekening van de huidige situatie met de momenteel gebruikte genexis packetfront dan he...
Ik vertelde toen dat er een pilot gaande was met 4 upload kanalen ( deed ik augustus/september al aan mee..) niet door jou,maar dat werd met enig hoongelach ontvangen en ok.. het zijn er dus intussen 4, en via de huidige tabellen die eerst heilig waren kan daar een upload op tot 100.
Een stelling dat Ziggo de upload niet zou verhogen omdat de klant hier geen interesse voor zou hebben werd onderuit gehaald met weer die tabellen,Ziggo zou het niet kunnen met dat ene upload kanaal.
Nu het er daadwerkelijk 4 zijn, is het dus technisch gezien mogelijk gemaakt om die hoge upload snelheid ook echt te halen en lijkt het verhaal van Ziggo realistischer.
Maar dan wordt er weer naar andere tabellen gewezen... en dat dat allang bekend was van die 4 upload kanalen vind ik wel het jammere.
Technisch gezien kan Ziggo morgen een 50/50 abonnement leveren over kabel, en dat wordt zometeen al weer ontkracht door een medeforummer die dan andere tabelletjes gebruikt.
Je kan ook denken... als Ziggo nooit van plan zou zijn die hogere upload te leveren, waarom zouden ze dan het aantal kanalen gaan updaten van 1 naar 4.
Sterker.. het worden er 6.
Ook dat gaat weer ontkracht worden middels verwijzingen naar weer andere tabellen of vragen naar bron e.d..
Er zijn hier personen met een enorme hekel aan Ziggo,maar begin dan geen discussie.. sterker.. diezelfde personen gebruiken Ziggo wel.
Als ik zo'n enorme hekel heb aan een provider en geen enkele mogelijkheid ongebruikt laat om hun personeel voor alles en nog wat uit te maken... incompetent... o.a., dan begrijp ik werkelijk niet wat je nog bij Ziggo doet.. toon dan ruggengraat.
XMS heeft voor mij afgedaan en ook al moet ik naar minder, dan wijk ik toch uit...ook al moet ik minder.
Momenteel is dit mijn Ziggo plaatje:
http://www.speedtest.net/result/3467198101.png
Ik heb geen losse decoder, een irdeto module geschikt voor interactieve tv in beide tv's .
Bovenstaand plaatje wordt nog wat vertekend, ik gebruik een nieuwe router (Asus RT-AC66U) omdat de oude Linksys afgelopen week na een indirecte blikseminslag is overleden ( beide radio's er in zijn kapot ) en er loopt een upload.
Op de upload na kan ik hier dus alleen zeggen, als ik de producten van alle leveranciers voor consumenten via glas,naast die van de kabel leg dan scoort die kabel op alle fronten beter,groter aanbod,lagere prijzen,geen adsl tv streams.. want de HD streams hebben van KPN en consorten nog steeds een lagere bitrate.. veel aangepaste geluidsstreams.....
En eurodocsis 3.1 ligt al op de loer... ik hoor de kritiek al weer, tabelletje zus of zo.
Met de huidige capaciteit hebben ze die 3.1 ook nog bij lange na niet nodig,en UPC Zwitserland schakelt volgend jaar analoog helemaal uit.. als dat hier volgt... er is gewoon een modulator aan te sluiten die van een paar speciale streams weer het analoge tv aanbod biedt,net als het kastje van de glasvezel... 4 van die streams kunnen zo'n 32 analoge zenders weer geven.. houden ze nog heeeeel veel plekjes over, voorlopig blijf ik mijn centjes op de kabel inzetten..
@Nick39: Je blijft er steeds maar weer erop hameren hoe zeer anderen je in het verleden je voor gek verklaard en en hoe ontzettend gelijk je inmiddels hebt gekregen. Dus het zit je blijkbaar erg hoog.
En dat Ziggo technisch jou nu al 50 mbit (of meer) upload kan geven wordt ook door geen enkel tabelletje of andere user ontkracht of tegen gesproken.
Echter, je blijft eraan voorbij gaan dat 4 of 6 gebundelde uploadkanelen nog steeds gedeeld worden door anderen op jouw segment (tenzij je echt je 'persoonlijke segment' naar de wijkhub hebt).
Je kan toch zelf wel uitrekenen hoe veel abonnees dan tegelijk met jou over die 6 kanalen kunnen uploaden voor je door de totale capaciteit heen schiet? Prima als dat bij jou niet of bijna nooit gebeurt omdat men bij jou de loops qua gedeelde segmenten door modernisatie heel klein heeft gemaakt. Maar je zal het met me eens zijn dat je met een simpele rekensom nog steeds prima kan bepalen hoe veel huishoudens er op die 6 kanalen tegelijk met 50 mbit/s kunnen uploaden... en in het merendeel van de gebieden zal dat aantal snel bereikt zijn.
Laten we het erop houden dat jij gewoon tevreden bent met Ziggo en niet meer terug wil naar XMS of een andere glas aanbieder. Prima, jouw recht.
Maar persoonlijk zet ik mijn centjes liever op een netwerk waarop vandaag de dag al écht keuzevrijheid bestaat via wholesale of zelfs al via ODF ( Almere, Enschede, Ermelo, Dronten, Reggefiber projecten waar ook Glasoperator actief is). En waar de verbinding tussen mijn huis en de wijkverdeler (PoP) altijd 100 mbit, 1 gbit of 10 gbit is zonder dat er ook andere abonnees op de gebruikte frequenties zitten.
edit: Ik snap overigens ook dat jij aan dat laatste helemaal niks hebt (en wrs ook niet snel zal hebben) omdat je nou eenmaal in een knutselgebied van Portaal woont. Vanuit die positie en met Ziggo als lokale kabelaar zou ik het wrs ook wel geweten hebben
Het gaat mij echter om de toon waarop je steeds vindt dat anderen jou ongelijk geven, terwijl je an sich in jouw specifieke situatie absoluut gelijk hebt maar wel stelsemlatig details vergeet/negeert.
En dat Ziggo technisch jou nu al 50 mbit (of meer) upload kan geven wordt ook door geen enkel tabelletje of andere user ontkracht of tegen gesproken.
Echter, je blijft eraan voorbij gaan dat 4 of 6 gebundelde uploadkanelen nog steeds gedeeld worden door anderen op jouw segment (tenzij je echt je 'persoonlijke segment' naar de wijkhub hebt).
Je kan toch zelf wel uitrekenen hoe veel abonnees dan tegelijk met jou over die 6 kanalen kunnen uploaden voor je door de totale capaciteit heen schiet? Prima als dat bij jou niet of bijna nooit gebeurt omdat men bij jou de loops qua gedeelde segmenten door modernisatie heel klein heeft gemaakt. Maar je zal het met me eens zijn dat je met een simpele rekensom nog steeds prima kan bepalen hoe veel huishoudens er op die 6 kanalen tegelijk met 50 mbit/s kunnen uploaden... en in het merendeel van de gebieden zal dat aantal snel bereikt zijn.
Laten we het erop houden dat jij gewoon tevreden bent met Ziggo en niet meer terug wil naar XMS of een andere glas aanbieder. Prima, jouw recht.
Maar persoonlijk zet ik mijn centjes liever op een netwerk waarop vandaag de dag al écht keuzevrijheid bestaat via wholesale of zelfs al via ODF ( Almere, Enschede, Ermelo, Dronten, Reggefiber projecten waar ook Glasoperator actief is). En waar de verbinding tussen mijn huis en de wijkverdeler (PoP) altijd 100 mbit, 1 gbit of 10 gbit is zonder dat er ook andere abonnees op de gebruikte frequenties zitten.
edit: Ik snap overigens ook dat jij aan dat laatste helemaal niks hebt (en wrs ook niet snel zal hebben) omdat je nou eenmaal in een knutselgebied van Portaal woont. Vanuit die positie en met Ziggo als lokale kabelaar zou ik het wrs ook wel geweten hebben
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 28-04-2014 15:46 ]
Verwijderd
Nick 39 ik lees altijd uw stukjes met veel interesse, moet mij van het hart als UPC gebruiker dat wij hier sinds 5 jaar zeer tevreden zijn.Nick39 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:03:
[...]
Voor UPC kan ik niet spreken,maar van wat ik hoor,moet het horror zijn.
We hebben het regelmatig gehad over de verschillen van kabel, (die het echt wel had gehad..) over eurodocsis 3 en de mogelijkheden tot upload.
Toen kwamen er ( ik quote nu op jou maar bedoel er jou niet specifiek mee) bezwaren over de upload, werden er tabellen bij gehaald, er werden weinig mogelijkheden gezien qua bandgebruik om dat ene uploadkanaal naar meer uit te breiden dus die hogere upload zou nooit in de buurt van die van glas kunnen komen.
Met de aantekening van de huidige situatie met de momenteel gebruikte genexis packetfront dan he...
Ik vertelde toen dat er een pilot gaande was met 4 upload kanalen ( deed ik augustus/september al aan mee..) niet door jou,maar dat werd met enig hoongelach ontvangen en ok.. het zijn er dus intussen 4, en via de huidige tabellen die eerst heilig waren kan daar een upload op tot 100.
Een stelling dat Ziggo de upload niet zou verhogen omdat de klant hier geen interesse voor zou hebben werd onderuit gehaald met weer die tabellen,Ziggo zou het niet kunnen met dat ene upload kanaal.
Nu het er daadwerkelijk 4 zijn, is het dus technisch gezien mogelijk gemaakt om die hoge upload snelheid ook echt te halen en lijkt het verhaal van Ziggo realistischer.
Maar dan wordt er weer naar andere tabellen gewezen... en dat dat allang bekend was van die 4 upload kanalen vind ik wel het jammere.
Technisch gezien kan Ziggo morgen een 50/50 abonnement leveren over kabel, en dat wordt zometeen al weer ontkracht door een medeforummer die dan andere tabelletjes gebruikt.
Je kan ook denken... als Ziggo nooit van plan zou zijn die hogere upload te leveren, waarom zouden ze dan het aantal kanalen gaan updaten van 1 naar 4.
Sterker.. het worden er 6.
Ook dat gaat weer ontkracht worden middels verwijzingen naar weer andere tabellen of vragen naar bron e.d..
Er zijn hier personen met een enorme hekel aan Ziggo,maar begin dan geen discussie.. sterker.. diezelfde personen gebruiken Ziggo wel.
Als ik zo'n enorme hekel heb aan een provider en geen enkele mogelijkheid ongebruikt laat om hun personeel voor alles en nog wat uit te maken... incompetent... o.a., dan begrijp ik werkelijk niet wat je nog bij Ziggo doet.. toon dan ruggengraat.
XMS heeft voor mij afgedaan en ook al moet ik naar minder, dan wijk ik toch uit...ook al moet ik minder.
Momenteel is dit mijn Ziggo plaatje:
http://www.speedtest.net/result/3467198101.png
Ik heb geen losse decoder, een irdeto module geschikt voor interactieve tv in beide tv's .
Bovenstaand plaatje wordt nog wat vertekend, ik gebruik een nieuwe router (Asus RT-AC66U) omdat de oude Linksys afgelopen week na een indirecte blikseminslag is overleden ( beide radio's er in zijn kapot ) en er loopt een upload.
Op de upload na kan ik hier dus alleen zeggen, als ik de producten van alle leveranciers voor consumenten via glas,naast die van de kabel leg dan scoort die kabel op alle fronten beter,groter aanbod,lagere prijzen,geen adsl tv streams.. want de HD streams hebben van KPN en consorten nog steeds een lagere bitrate.. veel aangepaste geluidsstreams.....
En eurodocsis 3.1 ligt al op de loer... ik hoor de kritiek al weer, tabelletje zus of zo.
Met de huidige capaciteit hebben ze die 3.1 ook nog bij lange na niet nodig,en UPC Zwitserland schakelt volgend jaar analoog helemaal uit.. als dat hier volgt... er is gewoon een modulator aan te sluiten die van een paar speciale streams weer het analoge tv aanbod biedt,net als het kastje van de glasvezel... 4 van die streams kunnen zo'n 32 analoge zenders weer geven.. houden ze nog heeeeel veel plekjes over, voorlopig blijf ik mijn centjes op de kabel inzetten..
groet.
Dit topic is gesloten.