Alleen al die Ping van 18ms is voor mij al reden om niet meer terug te willen naar Ziggo. Verder had ik een waardeloos kabelmodem van Cisco, WiFi was een drama wat ik ook probeerde (heb echt alles geprobeerd via inssider e.a. utilities). Heb nu Experiabox v9 (ZTE) van KPN en deze draait als een zonnetje. Overwogen om een ASUS RT-AC66U er achter te hangen, maar in mijn geval niet nodig. En van zogenaamd mindere tv streams ook totaal geen last. Beeld is haarscherp (misschien levert KPN stiekem al hogere kwaliteit streams in bepaalde gebieden?). Maar goed, prima dat er zoveel concurrentie is tussen de verschillende providers. Vraag me af of de snelheidsverhogingen bij Ziggo er wel waren gekomen zonder glasvezel..
Verwijderd
180/18 nog steeds 1/10. Dan heb ik toch liever glas waar dit soort zaken gewoon 1/1 zijn. Docsis kan worden verbeterd tot in lengte van dagen, de achterstand van het medium coax t.o.v. glas halen ze nooit of the nimmer meer in.
Sinds een paar dagen soms stotterend beeld op IPTV. Meer mensen last van?
6605
6605
[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 28-04-2014 23:20 ]
Verwijderd
Technisch gezien heb je gelijk. Maar aan een geweldig medium heb je niks zonder geweldige diensten. En dat laatste lijkt nog wel een aandachtspunt te zijn...Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:46:
180/18 nog steeds 1/10. Dan heb ik toch liever glas waar dit soort zaken gewoon 1/1 zijn. Docsis kan worden verbeterd tot in lengte van dagen, de achterstand van het medium coax t.o.v. glas halen ze nooit of the nimmer meer in.
('k krijg een beetje betamax associaties
Qua medium is glas inderdaad vele malen beter, als je het over de diensten hebt dan zie je op glas veelal omgekeerde innovatie.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:46:
Het oude reggefiber en de bijbehorende providers innoveerden, sinds het in handen is van KPN zie je helaas de omgekeerde innovatie waardoor de grote pluspunten die glas had gewoon wegvallen.
Mensen die in een oud XMS only gebied wonen en die nu alleen Telfort op het glasnet kunnen krijgen zijn helemaal slechter af sinds het nieuwe monopolie.
Sommige gebieden hadden 200Mbps >> WEG
Ongecodeerde IPTV streams >> WEG
Vast IP >> WEG
Helpdesk tegen normaal tarief >> WEG
Goede stream >> matige stream
Opnemen >> € 5 per maand
Extra Box >> huren (is duurder)
Vaste prijs >> Inflatie correctie, ieder jaar duurder dus.
Sommige dingen waren vroeger dus wel beter
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Dat 088 is toch tegen lokaal tarief??fast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:10:
[...]
Vast IP >> WEG
Opnemen >> € 5 per maand
Vorige week toevalig het nummer gebeld.
NETHERLANDS 088 00:09:18 25-04-2014 11:xx:xx 0,22134
Dat is ongeveer 2,5 cent per minuut. (via cheapconnect). Maar als ik via KPN had gebeld was het 9 cent start + 9 x 9 cent = 0,90 dus ongeveer 4 x zo duur geweest.
Verwijderd
Haha of Video 2000 associates (het Philips systeem had die naam geloof ik).Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:57:
[...]
Technisch gezien heb je gelijk. Maar aan een geweldig medium heb je niks zonder geweldige diensten. En dat laatste lijkt nog wel een aandachtspunt te zijn...
('k krijg een beetje betamax associaties)
De kabel heeft een voordeel, het tv aanbod is iets beter. Daar staat tegenover dat internet en dan vooral de upload sterk achterblijft.
Een ander groot voordeel van glasvezel is concurrentie, die is er tenminste op glas. Ja KPN heeft veel in de melk te brokkelen, maar zodra glas meer nationaal gaat, zullen er ook meer partijen zijn die het medium met betere diensten kunnen bedienen, en dan zal KPN niet kunnen achterblijven.
De problemen die wij als glas klanten ervaren zijn groeistuipen, die verdwijnen op den duur, juist vanwege het open karakter van Glas.
Nick praat hier trots over Ziggo, sommige juichen UPC toe, feit blijft dat beiden hier niet beschikbaar zijn, en ik dus op de kabel vast zit aan een bedrijf zoals Caiway, wat 50/4 als maximale snelheid aanbied.
Dat bedrijf is bezig zich in te zetten voor Glas, een teken aan de wand. Het investeert nauwelijks meer op haar coax netwerken.
Tsja, en as we speak krijgen sommige gebieden al gigabitfast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:10:
[...]
Qua medium is glas inderdaad vele malen beter, als je het over de diensten hebt dan zie je op glas veelal omgekeerde innovatie.
Het oude reggefiber en de bijbehorende providers innoveerden, sinds het in handen is van KPN zie je helaas de omgekeerde innovatie waardoor de grote pluspunten die glas had gewoon wegvallen.
Mensen die in een oud XMS only gebied wonen en die nu alleen Telfort op het glasnet kunnen krijgen zijn helemaal slechter af sinds het nieuwe monopolie.
Vast IP >> WEG
Opnemen >> € 5 per maand
Wat mijn bovenbuurman zegt: Glas heeft nog groeistuipen. Het is een markt die nog tot ontwikkeling moet komen (en dat nu ook echt begint te doen).
*denkt aan 10 jaar terug toen het met UPC en Ziggo ook nog huilen met de pet op was.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 29-04-2014 08:49 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ja Almere loopt wel achter.eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:47:
[...]
Tsja, en as we speak krijgen sommige gebieden al gigabit. Niet dat je het nodig hebt, maar toch. Plus de waslijst aan gebieden die KPN aan het upgraden is naar 500/500
Wat mijn bovenbuurman zegt: Glas heeft nog groeistuipen. Het is een markt die nog tot ontwikkeling moet komen (en dat nu ook echt begint te doen).
Groeistuipen?
code:
1
2
| Door de geringe stijging van het aantal klanten dat via glasvezel diensten afneemt, is het aantal actieve glasvezelaansluitingen met een procent tot 29 procent gedaald. |
http://www.totaaltv.nl/ni...an-glasvezel-bij-kpn.html
Tenzij nieuwe gebieden met minder dan 30% aktieve klanten worden opgeleverd, dan is het verloop in de bestaande gebieden groter dan nieuwe klanten in deze gebieden. (zullen ze in Rijssen blij mee zijn)
Dat verbaasd mij niets hoor. Hier in Veenendaal zijn in 2010 overigens wel gebieden opgeleverd met minder dan 30%. Dacht dat ze zeiden dat ze het nog eens hadden nagerekend en dat de kosten voor aanleg minder waren per huis. Persoonlijk geloof ik dat niet zo en denk ik dat het gewoon komt doordat de woonstichting en de gemeente met geld hebben lopen strooien.
Ziggo was in 2010 hier behoorlijk behelpen met internet, maar tegenwoordig hebben ze hier in de straat alles weer op orde. Er is dus niets dat de mensen tegenhoud om over te stappen en zo minder geld kwijt te zijn voor een gelijkwaardig product. Die upload is voor de gemiddelde consument namelijk *nog* helemaal niet zo interessant. Dat zal in de komende 5 jaar wel veranderen, maar ik vermoed dat Ziggo er dan ook wel op in gaat spelen, als Liberty Global niet teveel gaat veranderen aan de bedrijfsvoering.
Ziggo was in 2010 hier behoorlijk behelpen met internet, maar tegenwoordig hebben ze hier in de straat alles weer op orde. Er is dus niets dat de mensen tegenhoud om over te stappen en zo minder geld kwijt te zijn voor een gelijkwaardig product. Die upload is voor de gemiddelde consument namelijk *nog* helemaal niet zo interessant. Dat zal in de komende 5 jaar wel veranderen, maar ik vermoed dat Ziggo er dan ook wel op in gaat spelen, als Liberty Global niet teveel gaat veranderen aan de bedrijfsvoering.
Het was minder dan de toen geldende 40% 
Bij ons in West (Oudeveen e.o) was het toen 37% geloof ik
GerkeP
Dat gaat dus over KPN.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:01:
[...]
Ja Almere loopt wel achter.![]()
Groeistuipen?
code:
1 2 Door de geringe stijging van het aantal klanten dat via glasvezel diensten afneemt, is het aantal actieve glasvezelaansluitingen met een procent tot 29 procent gedaald.
http://www.totaaltv.nl/ni...an-glasvezel-bij-kpn.html
Tenzij nieuwe gebieden met minder dan 30% aktieve klanten worden opgeleverd, dan is het verloop in de bestaande gebieden groter dan nieuwe klanten in deze gebieden. (zullen ze in Rijssen blij mee zijn)
Op de 1 of andere manier bericht TotaalTV graag over KPN (vaak zonder ook op nuances en details in te gaan) en gaan ze dus voorbij aan het feit dat in het grootste deel van Almere inmiddels een nieuwe ODF partij actief is naast KPN (Tweak/Cambrium).
Ergo: Straks zegt alleen maar berichten over KPN niet alles meer over actieve aansluitingen.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Er zijn twee gebieden aangesloten. 1 daarvan was inderdaad 37%, maar de ander had nog minder (dacht 29%?). De andere 4 (5?) gebieden zijn uiteindelijk niet aangesloten omdat ze daar nog niet eens de 25% haalden. Veenendaal-Oost wordt nu ook gedaan. Nu heb je een leuke situatie in Veenendaal dat de bedrijventerreinen rondom Veenendaal en Veenendaal West al zijn aangesloten, maar de kern niet. Blijf het allemaal een beetje vreemd vinden, maar wellicht dat de gemeente nu eindelijk door het geld heen is voor dit soort projecten.GerkeP schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:55:
Het was minder dan de toen geldende 40%
Schepenbuurt en Muzikantenwijk was boven de 40%, die zijn als eerste aangesloten, Oudeveen e.o zat boven de 30%
GerkeP
TotaalTV kijkt vooral naar TVeymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:30:
[...]
Dat gaat dus over KPN.
Op de 1 of andere manier bericht TotaalTV graag over KPN (vaak zonder ook op nuances en details in te gaan) en gaan ze dus voorbij aan het feit dat in het grootste deel van Almere inmiddels een nieuwe ODF partij actief is naast KPN (Tweak/Cambrium).
Ergo: Straks zegt alleen maar berichten over KPN niet alles meer over actieve aansluitingen.....
KPN levert nog steeds een bedroevende beeldkwaliteit t.o.v. de rest, het artikel is daar voornamelijk op geschreven. (oorzaak/gevolg)
Met andere woorden: KPN lever eens een fatsoenlijk TV product over glasvezel dan zullen de klanten van zelf komen...
Op dit moment worden steeds meer glasaansluitingen inactief.
Mensen kijken nou eenmaal graag TV, als ze bij de kabelaar veel beter beeld krijgen (wat ze dagelijks bekijken) dan heeft dit veel meer waarde dan een iets hogere upload welke sporadisch gebruikt wordt door de meeste.
KPN had vanaf het begin de GHM streams moeten gebruiken voor glas, dan was dit hele probleem er niet geweest.
Wat maakt het nou uit dat de TV dienst tussen DSL en glas iets anders is... bij dsl zijn de snelheden van het internet ook anders.
KPN dringt mensen graag iets op of ze dit nou willen of niet, wat de klant wil boeit ze gewoon niet.
Ik hoop dat die 29% nog heel snel verder omlaag gaat, misschien komt er dan een keer een cultuur omslag welke heel hard nodig is (vergane glorie).
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik ben het eens met wat je zegt, voor wat betreft KPN met TV had moeten doen.
Maar "steeds meer glasaansluitingen inactief" kan je in Almere (en Enschede) dus niet meer meten aan hoe veel abonnementen er via KPN of KPN Wholesale zijn.
Tweak levert in Almere en Enschede nu ook buiten KPN om TV (direct uit Hilversum).
Maar "steeds meer glasaansluitingen inactief" kan je in Almere (en Enschede) dus niet meer meten aan hoe veel abonnementen er via KPN of KPN Wholesale zijn.
Tweak levert in Almere en Enschede nu ook buiten KPN om TV (direct uit Hilversum).
Dit zal ongetwijfeld kloppen voor Almere, maar tweak is gevestigd in Almere (lokaal voordeel!) en daar is een hele grote doelgroep "jonge"inwoners...
In de rest van NL ligt dit meestal iets anders aangezien vooral de buitengebieden aangesloten zijn, in de buitengebieden wonen veelal iets oudere mensen.
Sinds de overgang van XMS/Telfort zie ik hier in Arnhem steeds meer UPC signalen (horizon)
Ook mensen in Lingewaard en Midden Drenthe stappen weer over naar de kabel, het is dus wel een beetje een trend.
De groeistuipen hadden ze grotendeels kunnen voorkomen door eerst alle oude gebieden op orde te maken, dit is iets wat ik ook al jaren eerder heb geschreven.
Als je de oude gebieden aan hun lot overlaat en niet meer innoveert dan raak je gewoon klanten kwijt, als je daar vervolgens ook nog eens aan de diensten gaat rommelen (nadelig) dan is de keuze voor een klant helemaal makkelijk >> kabel
Ik ben absoluut geen fan van UPC maar ik moet wel zeggen dat mijn verbinding in 10 maanden maar 1 keer 2 minuten down is geweest en dit was nog aangekondigd ook.
Het doet dan wel een beetje zeer dat glas dit hier niet kon bieden, in de oude POP's is de netwerkapparatuur niet snel genoeg om de trafficshaping/QOS af te handelen door profielen onder 100Mbps
Dit probleem speelt al jaren maar er is tot nu toe nooit serieus moeite genomen om deze POP's een upgrade te geven en het probleem op te lossen.
In plaats van de POP's aan te pakken hebben ze hier wel een nieuw VDSL netwerk aangelegd... wtf?
Ben benieuw wanneer dit gaat gebeuren en welke providers er beschikbaar (mogen) komen (KPN beslist wie er mag komen)
In de rest van NL ligt dit meestal iets anders aangezien vooral de buitengebieden aangesloten zijn, in de buitengebieden wonen veelal iets oudere mensen.
Sinds de overgang van XMS/Telfort zie ik hier in Arnhem steeds meer UPC signalen (horizon)
Ook mensen in Lingewaard en Midden Drenthe stappen weer over naar de kabel, het is dus wel een beetje een trend.
De groeistuipen hadden ze grotendeels kunnen voorkomen door eerst alle oude gebieden op orde te maken, dit is iets wat ik ook al jaren eerder heb geschreven.
Als je de oude gebieden aan hun lot overlaat en niet meer innoveert dan raak je gewoon klanten kwijt, als je daar vervolgens ook nog eens aan de diensten gaat rommelen (nadelig) dan is de keuze voor een klant helemaal makkelijk >> kabel
Ik ben absoluut geen fan van UPC maar ik moet wel zeggen dat mijn verbinding in 10 maanden maar 1 keer 2 minuten down is geweest en dit was nog aangekondigd ook.
Het doet dan wel een beetje zeer dat glas dit hier niet kon bieden, in de oude POP's is de netwerkapparatuur niet snel genoeg om de trafficshaping/QOS af te handelen door profielen onder 100Mbps
Dit probleem speelt al jaren maar er is tot nu toe nooit serieus moeite genomen om deze POP's een upgrade te geven en het probleem op te lossen.
In plaats van de POP's aan te pakken hebben ze hier wel een nieuw VDSL netwerk aangelegd... wtf?
Ben benieuw wanneer dit gaat gebeuren en welke providers er beschikbaar (mogen) komen (KPN beslist wie er mag komen)
[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 29-04-2014 13:50 ]
KPN beslist dat helemaal niet. MIsschien wel op het gebied van WBA of WMP maar dat schijnen ze (tegenwoordig) te mogen.
Echter, op ODF zijn ze verplicht om andere partijen (zonder discriminatie) toe te laten.
Nou begrijp ik overigens dat je in Arnhem woont en voor zo ver ik weet is daar alleen ooit door Portaal glas aangelegd? Dan heb je wellicht last van hetzelfde probleem als in Leiden: Krakkemikkige PoP's met krakkemikkige apparatuur.
Oviergens was in Almere tot nu toe ook zeker de situatie dat er veel te weinig aansluitingen actief zijn gebruikt. Maar dat was al vanaf het begin een euvel. Nu zie je dus langzaamaan de markt hier open gebroken worden.
Er zullen vast veel mensen van het eerste uur weer terug gaan naar kabel, maar met steeds meer ODF partijen met een eigen aanbod zal er uiteindelijk ook echt wel weer een nieuwe doelgroep naar glas toe gaan, zeker in 'officiele' Reggefiber projecten waar genoeg ruimte is voor goede concurrentie.
Echter, op ODF zijn ze verplicht om andere partijen (zonder discriminatie) toe te laten.
Nou begrijp ik overigens dat je in Arnhem woont en voor zo ver ik weet is daar alleen ooit door Portaal glas aangelegd? Dan heb je wellicht last van hetzelfde probleem als in Leiden: Krakkemikkige PoP's met krakkemikkige apparatuur.
Oviergens was in Almere tot nu toe ook zeker de situatie dat er veel te weinig aansluitingen actief zijn gebruikt. Maar dat was al vanaf het begin een euvel. Nu zie je dus langzaamaan de markt hier open gebroken worden.
Er zullen vast veel mensen van het eerste uur weer terug gaan naar kabel, maar met steeds meer ODF partijen met een eigen aanbod zal er uiteindelijk ook echt wel weer een nieuwe doelgroep naar glas toe gaan, zeker in 'officiele' Reggefiber projecten waar genoeg ruimte is voor goede concurrentie.
Het probleem is hier (Arnhem met krakkemikkige apparatuur i.d.d.) dat er geen ruimte meer is in de POP's (zitten al stap vol) dus ODF toegang zit er niet in.
De POP is hier BxHxD +/- 2x1,2x0,7 meter en deze staat tegen een garage bij/op een brandgang/voetpad (lekker slim maar niet heus) ze kunnen er dus niet "even" een andere POP neerzetten.
Voor een nieuwe POP zullen ze of nieuwe kabels moeten gaan trekken of alles gaan oplassen en gaan verleggen.
Onze POP:
De POP is hier BxHxD +/- 2x1,2x0,7 meter en deze staat tegen een garage bij/op een brandgang/voetpad (lekker slim maar niet heus) ze kunnen er dus niet "even" een andere POP neerzetten.
Voor een nieuwe POP zullen ze of nieuwe kabels moeten gaan trekken of alles gaan oplassen en gaan verleggen.
Onze POP:

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 29-04-2014 14:11 ]
OMFG, dat is nog erger dan bij Nick39 in Leiden volgens mij 
Tsja..... daar kan KPN/Reggefiber dan ook niet zo veel aan doen. Vraag me af of ze ooit zullen durven daar apparatuur in te veranderen.
Leuk dat Portaal zo graag 'voorloper' wilde zijn maar daar plukken jullie nu dus de vruchten van

Tsja..... daar kan KPN/Reggefiber dan ook niet zo veel aan doen. Vraag me af of ze ooit zullen durven daar apparatuur in te veranderen.
Leuk dat Portaal zo graag 'voorloper' wilde zijn maar daar plukken jullie nu dus de vruchten van

GNEM/Reggefiber heeft die kast toch echt zelf geplaatst, ik neem toch ook wel aan dat een bedrijf weet wat ze kopen.
Er is een tijdelijke oplossing mogelijk, dit houdt in dat ze iedereen unrestricted op 100Mbps moeten zetten zodat de CPU niet volloopt door het toepassen van shaping.
Het is prima mogelijk om er nieuwe moderne apparatuur in te plaatsen en dan per poort een VLAN naar een provider te routeren.
Ze zijn van plan om hier iets te gaan doen, er is echter nog geen datum of planning bekend helaas.
Zou me inderdaad ook niets verbazen als ze hard wegrennen als ze deze kasten zien
Er is een tijdelijke oplossing mogelijk, dit houdt in dat ze iedereen unrestricted op 100Mbps moeten zetten zodat de CPU niet volloopt door het toepassen van shaping.
Het is prima mogelijk om er nieuwe moderne apparatuur in te plaatsen en dan per poort een VLAN naar een provider te routeren.
Ze zijn van plan om hier iets te gaan doen, er is echter nog geen datum of planning bekend helaas.
Zou me inderdaad ook niets verbazen als ze hard wegrennen als ze deze kasten zien
[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 29-04-2014 14:31 ]
Krijg net een brief thuis dat XMS gaat stoppen met het aanbieden van webspace..
Wat zijn dit nou weer voor geintjes? Welke ISP biedt er nou geen webspace aan?? Kan dus na 7 jaar weer opzoek naar een alternatief..
Wat zijn dit nou weer voor geintjes? Welke ISP biedt er nou geen webspace aan?? Kan dus na 7 jaar weer opzoek naar een alternatief..
Dit is demotivatie beleid zodat klanten snel overstappen (ze hopen telfort) zodat het merk XMS kan verdwijnen.
Ook zonder dat beleid kunnen ze XMS prima laten verdwijnen hoor. Alleen zou het dan hoogstens een paar maandjes later worden (tot de grote bulk gewoon gemigreerd wordt).
Ik kan bij Telfort ook niet zo snel iets vinden over webspace bij hun glasvezel-internet.. Ik vermoed dus dat zij het ook niet aanbieden en dat dat ook de reden is waarom ze ermee stoppen voor XMS klanten..
Ik word er wel een beetje moe van hoor.. Ik heb in het verleden al diverse keren meegemaakt dat de ISP waar ik bij zat werd overgenomen (A2000->UPC, Cistron->Demon, Demon->XS4ALL) en nog nooit ben ik er op vooruit gegaan, alleen maar achteruit.. En nu nemen ze dus weer een service weg die ik gebruik, de geschiedenis blijft zich steeds maar herhalen.. *zucht*
Ik word er wel een beetje moe van hoor.. Ik heb in het verleden al diverse keren meegemaakt dat de ISP waar ik bij zat werd overgenomen (A2000->UPC, Cistron->Demon, Demon->XS4ALL) en nog nooit ben ik er op vooruit gegaan, alleen maar achteruit.. En nu nemen ze dus weer een service weg die ik gebruik, de geschiedenis blijft zich steeds maar herhalen.. *zucht*
Solcon is wel een aanrader, weet niet of dat beschikbaar is in jouw regio.
XMS doet tegenwoordig aan IRL spammen

Deze (allemaal dezelfde) brieven kregen we vandaag binnen

[ Voor 11% gewijzigd door Antje14 op 29-04-2014 16:03 ]
Ik denk dat ze iets belangrijks willen melden.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
ik heb ook 2 brieven ontvangen precies de zelfde
Herhaling van zetten, maar dat KPN bedroevende beeldkwaliteit levert is absoluut niet zo. Ik heb nog steeds signaal van Ziggo en kan vergelijken tussen KPN en Ziggo (smartcard van familie doet het op mijn adres ook gewoon). Heb een aantal keren kritisch gekeken omdat ik graag dat verschil wil zien. Er mankeert niets aan mijn ogen en ik ben geen medewerker van KPN. Toch kom ik tot de conclusie dat de verschillen minimaal zijn. Ik zag bijv. iets verschil in het logo op Ned1 HD, maar heel minimaal. Denk dat het zelfs af te stellen is via contrast e.d. Van KPN heb ik een Arcadyan HMB2260 stb, Ziggo heb ik vergeleken met CI+ module.fast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:09:
[...]
TotaalTV kijkt vooral naar TV
KPN levert nog steeds een bedroevende beeldkwaliteit t.o.v. de rest, het artikel is daar voornamelijk op geschreven. (oorzaak/gevolg)
Met andere woorden: KPN lever eens een fatsoenlijk TV product over glasvezel dan zullen de klanten van zelf komen...
Op dit moment worden steeds meer glasaansluitingen inactief.
Mensen kijken nou eenmaal graag TV, als ze bij de kabelaar veel beter beeld krijgen (wat ze dagelijks bekijken) dan heeft dit veel meer waarde dan een iets hogere upload welke sporadisch gebruikt wordt door de meeste.
KPN had vanaf het begin de GHM streams moeten gebruiken voor glas, dan was dit hele probleem er niet geweest.
Wat maakt het nou uit dat de TV dienst tussen DSL en glas iets anders is... bij dsl zijn de snelheden van het internet ook anders.
KPN dringt mensen graag iets op of ze dit nou willen of niet, wat de klant wil boeit ze gewoon niet.
Ik hoop dat die 29% nog heel snel verder omlaag gaat, misschien komt er dan een keer een cultuur omslag welke heel hard nodig is (vergane glorie).
Misschien wordt er in mijn woonplaats al betere kwaliteit geleverd of is de HMB2260 gewoon een heel goede decoder.. Enige waar ik wel in mee kan gaan is het nog ontbreken van DD5.1 bij de Nederlandse zenders en de wat onlogische zenderposities. 701 voor Ned1HD etc., met eigen zenderlijst is het gelukkig geen echt probleem.
Van Telfort weet ik dat daar HD+ streams (12/13 Mbit/s) geleverd worden en sinds kort ook met DD5.1. Een vriend van me heeft Telfort, ook daar zie ik het verschil niet met Ziggo. Bij Ziggo zelfs wel vaker irritante problemen gehad met hickups in het DD5.1 geluid en blokjes in beeld ondanks zeer goede Hirschmann koka799 bekabeling en controle laten doen door Ziggo monteur...
Scaler en de kwaliteit van het scherm, op mijn pana plasma zie je het overduidelijk vooral op de thema (pluspakket) zenders, daarnaast klink het audiospoor aanzienlijk beter bij UPC.
De fik er in...!
En dan hopen dat er binnen een paar dagen zo'n mooie grote moderne POP staat...
[ Voor 42% gewijzigd door Fiber op 29-04-2014 19:09 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jammer dat die niet langs de weg staat. Dan had je nog kunnen hopen op een of andere "dronken" malloot (met geldproblemen). Nu moet je wachten tot oud en nieuw om de lokale jeugd financiële bij te staan... ^^
Verwijderd
Lastig leesbaar zo, ondanks de quantiteitAntje14 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:53:
XMS doet tegenwoordig aan IRL spammen
[afbeelding]
Misschien krijg ik ook wel zo'n brief of ook die hoeveelheid, maar in ieder geval niet vandaag.
Ik had die kleine straatkasten ook nog niet eerder gezien maar dat is wel erg triest ja. Dat wordt dan ook voor Reggefiber wel een hele grote investering. Een grote PoP vlakbij zetten zal vast niet lukken en ook al zou dat kunnen, wat dan? Op die straatkast zitten echt geen 2500 aansluitingen die in de grote PoP wel passen. En voor elke straatkast een nieuwe PoP plaatsen wordt wel een gigantisch dure operatie (en mag ook niet van de ACM denk ik omdat het dan erg duur wordt voor actieve operators). Er is ook een kleinere PoP bij Reggefiber maar dan nog.... die zet je nog steeds niet makkelijk ergens neer.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Er staan hier 650 woningen in de wijk, hiervan zal een 600 woningen aangesloten zijn op het glasvezel netwerk.
Volgens mij staan hier 6 tot 8 van deze kasten, zal dus i.d.d. wel een lastige operatie worden.
Denk dat er iets van +/- 80 aansluitingen gemiddeld per kast zullen zitten.
Wat ze gaan doen en/of kunnen doen is de grote vraag...
Volgens mij staan hier 6 tot 8 van deze kasten, zal dus i.d.d. wel een lastige operatie worden.
Heb een SONY 42 inch. Wellicht zal je het verschil zien op grotere schermen, maar bij mij is het beeld echt prima en een veel groter scherm wil ik toch niet. Misschien UltraHD als dat echt van de grond komt, maar dat zie ik dan wel weer.fast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:50:
Scaler en de kwaliteit van het scherm, op mijn pana plasma zie je het overduidelijk vooral op de thema (pluspakket) zenders, daarnaast klink het audiospoor aanzienlijk beter bij UPC.
Geloof me als ik zeg dat ik veel kennis heb en ervaring hiermee maar hier heb ik zo even geen oplossing voor, anders dan heel veel graven en omleggen e.d.fast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:30:
Er staan hier 650 woningen in de wijk, hiervan zal een 600 woningen aangesloten zijn op het glasvezel netwerk.
En dat is automatisch heeeeel duur.
vandaag een brief gehad van xms dat de homepages uitgefaseerd gaan worden
Tot Juni kun je nog updaten. daarna gaat de gaat de zaak op read only. oktober ofzo gaan de homepages plat. en tot februari ofzo kun je je webpage nog downloaden
Tot Juni kun je nog updaten. daarna gaat de gaat de zaak op read only. oktober ofzo gaan de homepages plat. en tot februari ofzo kun je je webpage nog downloaden
In de wijk vathorst in Amersfoort bestond ook eerst alleen maar uit straat pops, en dan heb je het over 20.000 huizenfast-server schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:30:
Daar hebben ze een mega operatie uitgevoerd en alles omgebouwd tot area pops.
Heeft in totaal volgens mij een half jaar hier geduurd bij mij weten, Er is dus nog hoop
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Mja, ik gok dat men in Amersfoort wel met deze operatie is gestart omdat er op een gegeven moment, gemotiveerd dor succesvolle vraagbundelingen in bepalde wijken, is besloten om heel Amersfoort te verglazen? 
Ik kan me voorstellen dat een zelfde scenario in Arnhem ook mogelijk is maar dat men dit niet automatisch gaat doen als de doelgroep puur en alleen uit Portaal bewoners bestaat.
Ik heb begrepen dat Reggefiber ook bij voorkeur eigenaar is van het stukje grond waar de PoP's op staan (volgens mij is dat in ieder geval in Almere zo). Ik kan me ook voorstellen dat in Arnhem de straatpop's op stukjes grond van Portaal staan en dat die nou eenmaal niet groter zijn.
Maar goed, dit is alleen een gedachtenspinsel.
Ik kan me voorstellen dat een zelfde scenario in Arnhem ook mogelijk is maar dat men dit niet automatisch gaat doen als de doelgroep puur en alleen uit Portaal bewoners bestaat.
Ik heb begrepen dat Reggefiber ook bij voorkeur eigenaar is van het stukje grond waar de PoP's op staan (volgens mij is dat in ieder geval in Almere zo). Ik kan me ook voorstellen dat in Arnhem de straatpop's op stukjes grond van Portaal staan en dat die nou eenmaal niet groter zijn.
Maar goed, dit is alleen een gedachtenspinsel.
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 30-04-2014 11:16 ]
De mini POP's staan hier allemaal op gemeente grond (stoep), er is ruimte genoeg om een een normale POP te plaatsen aangezien de wijk ruim is opgezet.
Op nog geen 70 meter aan de andere kant van de straat zou perfect een klein normaal model POP kunnen staan. (grote past er ook makkelijk)
De HDPE-buizen van KPN en Reggefiber zitten er zelfs maar een meter of 4 a 5 vandaan.
Op nog geen 70 meter aan de andere kant van de straat zou perfect een klein normaal model POP kunnen staan. (grote past er ook makkelijk)
De HDPE-buizen van KPN en Reggefiber zitten er zelfs maar een meter of 4 a 5 vandaan.
[ Voor 19% gewijzigd door fast-server op 30-04-2014 13:17 ]
Tsja, toch zal er toen ter tijd vast een reden geweest zijn voor Reggefiber om toch met kleine kasten te werken.
Aangezien Reggefiber in alle andere (niet-Portaal) projecten altijd normale PoP's plaatst zal er vast iemand geweest zijn die tegen Reggefiber heeft gezegd "nee, dat mag niet" .Of dat dan Portaal is geweest of de gemeente, dat is dan de vraag.
Overigens, dat er ruimte is betekent ook nog niet altijd dat het ook echt kan. In Almere weet ik bijvoorbeeld van 2 gevallen waarin omwonenden met gezwinde spoed en gepaste daadkracht de plaatsing van een PoP wisten te verhinderen (toen de voorbereidingen om dat stuk grond klaar te maken al begonnen waren).
Aangezien Reggefiber in alle andere (niet-Portaal) projecten altijd normale PoP's plaatst zal er vast iemand geweest zijn die tegen Reggefiber heeft gezegd "nee, dat mag niet" .Of dat dan Portaal is geweest of de gemeente, dat is dan de vraag.
Overigens, dat er ruimte is betekent ook nog niet altijd dat het ook echt kan. In Almere weet ik bijvoorbeeld van 2 gevallen waarin omwonenden met gezwinde spoed en gepaste daadkracht de plaatsing van een PoP wisten te verhinderen (toen de voorbereidingen om dat stuk grond klaar te maken al begonnen waren).
Ik vermoed dat er destijds ook zoiets heeft gespeeld, of de bewoners of de schoonheidscommissie.
De manier van aanleggen verdiend absoluut geen schoonheidsprijs, kan me ook niet voorstellen dat dit reggefibers keuze was.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze toen aan het experimenteren waren, het waren immers de eerste wijken die op glas aangesloten werden.
De manier van aanleggen verdiend absoluut geen schoonheidsprijs, kan me ook niet voorstellen dat dit reggefibers keuze was.
Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze toen aan het experimenteren waren, het waren immers de eerste wijken die op glas aangesloten werden.
Verwijderd
Het zou mij net verbazen wanneer ze (afgaande op de foto) net náást de gemeentegrond staan. Wanneer je kijkt naar hoe het trottoir achter de hekjes loopt, en die tegellijn doortrekt, staan ze precies naast het trottoir.fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:11:
De mini POP's staan hier allemaal op gemeente grond (stoep), er is ruimte genoeg om een een normale POP te plaatsen aangezien de wijk ruim is opgezet.
Maar om zekerheid te krijgen zou je het kadaster moeten raadplegen.
En als ik je vertel dat er minimaal 25 meter vrije ruimte moet zijn voor de PoP? Is er dan nog steeds ruimte genoeg?fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:11:
En dat de HDPE buizen er vlak bij zitten zegt mij niet zoveel. Feitelijk moet de hele opbouw van het netwerk compleet op de schop (zie Amersfoort dus). Dat er dan al HDPE buizen liggen hoeft geen toegevoegde waarde te hebben.
25 meter
waarvoor is die afstand dan nodig?
Ik heb net nog even goed gekeken in de wijk maar niet de hele wijk is aangesloten, alleen de portaal woningen.
Het lijkt dus maar om max .120 woningen te gaan, er staan maar 2 actieve kasten (UPC kasten zijn stil)
De bovenste rode markering is de kast de ik al eerder op de foto had gezet. (onderstaande is alleen het portaal gedeelte)

De onderste rode markering is POP2

de groene markeringen zijn potentiële POP plaatsen, maar wat heb je nodig voor iets van 120 aansluitingen?
Zo'n mega pop lijkt me dan een beetje overdreven of je moet ook de rest van de wijk willen ontsluiten...
Ik heb net nog even goed gekeken in de wijk maar niet de hele wijk is aangesloten, alleen de portaal woningen.
Het lijkt dus maar om max .120 woningen te gaan, er staan maar 2 actieve kasten (UPC kasten zijn stil)
De bovenste rode markering is de kast de ik al eerder op de foto had gezet. (onderstaande is alleen het portaal gedeelte)

de groene markeringen zijn potentiële POP plaatsen, maar wat heb je nodig voor iets van 120 aansluitingen?
Zo'n mega pop lijkt me dan een beetje overdreven of je moet ook de rest van de wijk willen ontsluiten...
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 30-04-2014 16:40 ]
Lijkt mij dat als ze nu nog iets gaan doen in die wijk dat ze dan meteen wat beter nadenken over de toekomst, zodat ze niet over een jaar of 5 weer alles moeten gaan lopen verbouwen.fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:38:
[...]Zo'n mega pop lijkt me dan een beetje overdreven of je moet ook de rest van de wijk willen ontsluiten...
Heh, ik vond net nog een mooie brief van XMS... "We gaan stoppen met de homepagedienst, voor alternatieven, kijk op http://hosting-gratis.startpagina.nl!"
Startpagina? Serieus? Professioneel hoor
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Met het strippen van de dienst zal het abonnementsbedrag ook wel omlaag gaan?Chakotay schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:06:
Heh, ik vond net nog een mooie brief van XMS... "We gaan stoppen met de homepagedienst, voor alternatieven, kijk op http://hosting-gratis.startpagina.nl!"

Die afstand is nodig voor het geluidsprofiel van de airco. Op die afstand is op warme dagen het geluid van de airco niet meer hoorbaar.fast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:38:
25 meterwaarvoor is die afstand dan nodig?
En ik zie geen plaatjes? Even de link knippen en plakken en dan wel...
Er zou een kleine PoP gebruikt kunnen worden. Die is nog steeds groot voor een wijk van 120 aansluitingen. Namelijk 600 max.
En van de plekken die je aangeeft kan dan nog alleen degene linksbovenin. Denk ik, want ik kan niet zien wat er voorbij de rand van de foto zit. En die plek is netwerktechnisch heel inefficient. Bij een stervormig netwerk zonder hoogbouw wil je de PoP graag min of meer in het midden hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 30-04-2014 19:21 ]
Dunno, lig er ook niet wakker van, ik heb net vorige week portering naar Tweak aangevraagd ivm slechte support en algemeen amateurismezaadstra schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:40:
[...]
Met het strippen van de dienst zal het abonnementsbedrag ook wel omlaag gaan?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nah, dat geld gaat naar de knappe koppen die dit bedacht hebben..zaadstra schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:40:
[...]
Met het strippen van de dienst zal het abonnementsbedrag ook wel omlaag gaan?

Karma is deze keer NIET een bitch!!
Zoals al bekend heb ik al bijna een maand Ziggo.
Ze zijn hier aan de voor/zijkant van het huis de straat aan het openbreken voor nieuwe leidingen/buizen. En toen was het glas kapot.

Ben blij dat ik het niet mee hoef te maken, hoorde de meneer van volkerwessels aan de telefoon zeggen "ja ik kwam voor een storing, maar de straat ligt open, ik denk dat we morgen maar verder moeten kijken"
Geluk is deze keer aan MIJN zijde!
Zoals al bekend heb ik al bijna een maand Ziggo.
Ze zijn hier aan de voor/zijkant van het huis de straat aan het openbreken voor nieuwe leidingen/buizen. En toen was het glas kapot.

Ben blij dat ik het niet mee hoef te maken, hoorde de meneer van volkerwessels aan de telefoon zeggen "ja ik kwam voor een storing, maar de straat ligt open, ik denk dat we morgen maar verder moeten kijken"
Geluk is deze keer aan MIJN zijde!
@Barre73
Die linker hoek ligt bij een verkeerskruising, een POP van 600 zou best kunnen, dan kunnen ze meteen de rest van de wijk in de toekomst meepakken.
Rest van de wijk is een stuk groter en is dan relatief goedkoop ook aan te sluiten.
@boekee
Laten ze dit zonder loopplanken en lint zomaar open liggen?
Die linker hoek ligt bij een verkeerskruising, een POP van 600 zou best kunnen, dan kunnen ze meteen de rest van de wijk in de toekomst meepakken.
Rest van de wijk is een stuk groter en is dan relatief goedkoop ook aan te sluiten.
@boekee
Zijn ze daar geen glasvezel aan het leggen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat je ziet is de zijkant van het appartementfast-server schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:34:
@Barre73
@boekee
Laat ze maar vezels bijleggen, maar er komt niet nog een kast in m`n huus
Verwijderd
FYI: Ik heb gehoord in de wandelgangen dat klanten van XMSNET met een vast IP nummer als laatsten (lees Q1 2015) worden gemigreerd.
Niet onlogisch. Die zijn het lastigst...
Verwijderd
Volgens mij bestaan er al geen vaste IP-adressen meer.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:11:
FYI: Ik heb gehoord in de wandelgangen dat klanten van XMSNET met een vast IP nummer als laatsten (lees Q1 2015) worden gemigreerd.
Zolang ik niets aan mijn internet-abonnement verander blijf ik hetzelfde IP-adres behouden [maar dat is toch iets anders dan een statisch IP-adres zonder beperkingen, waar ik wel voor betaald heb (ook al was dat maar een onbenulligbedrag { €10 eenmalig })]
Volgens mij welVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:37:
[...]
Volgens mij bestaan er al geen vaste IP-adressen meer.
Zolang ik niets aan mijn internet-abonnement verander blijf ik hetzelfde IP-adres behouden [maar dat is toch iets anders dan een statisch IP-adres zonder beperkingen, waar ik wel voor betaald heb (ook al was dat maar een onbenulligbedrag { €10 eenmalig })]

En het bedrag was 25,= hierzo (en toch nog een keer wijzigen)
je moest toen dat formulier invullen. 1-2 jaar geleden
[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 30-04-2014 23:44 ]
Geniet er nog maar een jaartje van dan...!
Verwijderd
Ik heb het uiteraard over XMSnet.fish schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:44:
[...]
Volgens mij wel
En het bedrag was 25,= hierzo (en toch nog een keer wijzigen)
je moest toen dat formulier invullen. 1-2 jaar geleden
Sinds de laatste administratieve veranderingen is duidelijk aangegeven dat hetzelfde IP-adres alleen behouden kan worden als de abonnee niets aan het internet-abonnement verandert.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 23:51 . Reden: typo ]
In Almere Buiten (1339) geen DVB-C signaal, krijg alleen maar E52 meldingen?
Verwijderd
6535 alles okéchocka schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:53:
Lijbrandt ook:chocka schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:53:
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:46:
Ik heb sinds +/- 23:00 geen analoge en DVB-C signaal meer.
Postcode 1333
Ah zo ... daarom worden de abbonnemente per maand verlengs oid. loopholeVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:50:
[...]
Ik heb het uiteraard over XMSnet.
Sinds de laatste administratieve veranderingen is duidelijk aangegeven dat hetzelfde IP-adres alleen behouden kan worden als de abonnee niets aan het internet-abonnement verandert.
it sucks, your right

En een meter verder alvast was laswerk aan andere kabels die ook kapot getrokken waren.
De Firma "Beun in de steun"?

Verwijderd
Er is geen storing bekend. Werkt het inmiddels weer naar behoren? - Sophiechocka schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:53:
Het was €25 en voor dat deze wijziging gemaakt werd had je echt een fixed ip en niet een DHCP reservation. Ik ben na deze periode verhuist en met diverse verstoringen in de afgelopen 2 weken heb ik al 3x een nieuw IP gekregen wat niet erg goed is voor mijn webservices (moet elke keer handmatig mijn DNS aanpassen)Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:50:
[...]
Verwijderd
Staat in je contract, het is nog geen gelopen race dat vaste IP nummers worden opgeheven, maar dat hoor je wel wanneer de tijd er rijp voor isVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:50:
[...]

DVB-C werkt momenteel prima hier (1333)
sent from zxspectrum
Verwijderd
Dacht dat het een tientje was, maar 25 is eenmalig is ook peanuts.Ashrah schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:23:
[...]
Het was €25 en voor dat deze wijziging gemaakt werd had je echt een fixed ip en niet een DHCP reservation. Ik ben na deze periode verhuist en met diverse verstoringen in de afgelopen 2 weken heb ik al 3x een nieuw IP gekregen wat niet erg goed is voor mijn webservices (moet elke keer handmatig mijn DNS aanpassen)
Al een halve generatie geleden. dus kan het best mis hebben; begonnen met half jaar gratis en daarna 19.95 per maand, 24 up en down, of meteen al 30/30 weet ik ook niet zeker meer. In ieder geval wel gratis verhoogd naar 50/50 en later 100/100.
Nou ja gratis: inmiddels 53.50 per maand en geen statisch IP meer als ik wat aan mijn internet-abonnement wil wijzigen.
heb geen post van XMS ontvangen(nijmegen) maar wel de factuur waarin staat dat KPN de TV diensten levert.
moet ik nu bij KPN zijn of XMS als ik vragen heb over tv kijken op een tablet?
kan ik dan ook mijn abbo veranderen en alleen internet en telefoon van XMS en TV van een ander?
moet ik nu bij KPN zijn of XMS als ik vragen heb over tv kijken op een tablet?
kan ik dan ook mijn abbo veranderen en alleen internet en telefoon van XMS en TV van een ander?
18 ms... je kan niet eens ademen in die tijd man ! je kan niet eens je stopwatch indrukken en loslaten om het te meten..JanR1969 schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:17:
Alleen al die Ping van 18ms is voor mij al reden om niet meer terug te willen naar Ziggo.

En jij blijft het stokpaardje maar berijden..eff denken,nee met een korte ei ga je hem opeten, over segmenten en aantallen gebruikers.eymey schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:30:
@Nick39: Je blijft er steeds maar weer erop hameren hoe zeer anderen je in het verleden je voor gek verklaard en en hoe ontzettend gelijk je inmiddels hebt gekregen. Dus het zit je blijkbaar erg hoog.
En dat Ziggo technisch jou nu al 50 mbit (of meer) upload kan geven wordt ook door geen enkel tabelletje of andere user ontkracht of tegen gesproken.
Echter, je blijft eraan voorbij gaan dat 4 of 6 gebundelde uploadkanelen nog steeds gedeeld worden door anderen op jouw segment (tenzij je echt je 'persoonlijke segment' naar de wijkhub hebt).
Tweakers is een site waar heel veel kennis zit... datzelfde tweakers heeft voor de zoveelste keer Ziggo als beste internetprovider gekozen.
Al die kiezers zaten natuurlijk precies in mijn gebiedje

Er zal ongetwijfeld een deelfactor zijn,komt vast wel weer een tabelletje voor op een kaneel aangereden
En al stopt KPN vanaf nu overal gigabit spul in dan nog wil dat niets zeggen of ze die snelheid ooit gaan aanbieden aan de gemiddelde consument voor een normale prijs,en of ze dat gaan doen zonder restricties.
Steeds meer gebieden krijgen de mismaakte tvstreams, ik heb niets aan de aanleg van een 14 baans snelweg als de weg mijn straat in vol drempels zit en nog geen vrachtauto kan doorlaten.
Steeds weer kom je met zoveel gebruikers per segment bezwaren terwijl je met oogkleppen op kijkt naar wat er door KPN gedaan wordt met die snelweg.
Ik ga niet meer over protocollen zeuren,was ook niet de bedoeling,excuus mods, in de praktijk zouden al die kritische tweaker stemmers niet kiezen voor Ziggo als ze die theoretische problemen waar jij steeds op hamert zouden ervaren.
Mijn router is ook een gigabit, maar die snelheid gaat er met de huidige strategie niet doorheen lopen,niet van Ziggo,niet van KPN, of van welke andere provider dan ook.
Wat er in theorie of met welk protocol ook doorheen gaat,en wat er in de praktijk bij Ziggo uitkomt,kan geen enkele glasprovider mij leveren op de upload na.
Bij mij en al die Tweakers geldt niet het theoretische resultaat,maar het haalbare resultaat met de daaraan gekoppelde kwaliteit, en dan staat KPN of welke andere glasprovider met zijn superieure netwerk niet op 1, klaar, tenzij je de Tweaker stemmers natuurlijk ook in een complot ziet.
Ik stop de discussie en ga weer genieten van mijn snelheid.
[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2014 15:42 ]
We zijn hier onder techneuten en die hechten hieraan. Sterker nog was jij niet vrij recent het evangelie van technische mogelijkheden van Ziggo/DOCSIS 3 aan het verkondigen?Nick39 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:15:
[...]
18 ms... je kan niet eens ademen in die tijd man ! je kan niet eens je stopwatch indrukken en loslaten om het te meten..
Die ping kan bij mij zonder enig probleem ook omlaag,echter er zit een hardware matige firewall tussen in de meterkast die een upgrade moet hebben, echter als ik zo bescheiden mag zijn,twijfel ik behoorlijk of ik degene die die kreet uitte als techneut mag kwalificeren, op verzoek van de mods laat ik mijn "geloof" hier verder buiten.EricJH schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:20:
[...]
We zijn hier onder techneuten en die hechten hieraan. Sterker nog was jij niet vrij recent het evangelie van technische mogelijkheden van Ziggo/DOCSIS 3 aan het verkondigen?
Lijkt wel een ikea kast..da's geen pop, da's nop !Fiber schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:04:
[...]
De fik er in...!
En dan hopen dat er binnen een paar dagen zo'n mooie grote moderne POP staat...
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2014 15:49 ]
Weet iemand op welke termijn glas hersteld moet worden door de leverancier/xms/reggefiber ?
Gister kapot gegraven, kom net thuis, sleuf is dicht gegooid behalve het stuk waar het glas kapot is. Er is nog helemaal niets aan gedaan.
Toen kwam de vraag eigenlijk op van hoe lang dit mag duren ?
Gister kapot gegraven, kom net thuis, sleuf is dicht gegooid behalve het stuk waar het glas kapot is. Er is nog helemaal niets aan gedaan.
Zelfs ik had in 2010 toen mijn Ziggo verbinding er elke minuut voor 5 sec uitlag door een oorlog tussen modem en straatkast (je kon gewoon terugzien in de logs wat er gebeurde, kutapparaten) een ping van onder de 10ms. Dat is inclusief de crappy sitecom router die er tussen zat. Daar had dus nog wel 5ms vanaf gekund. Wat mij betreft is alles onder de 10ms gewoon goed te doen hoor.
Zo lang als nodig is lijkt mij. Je hebt volgens mij nergens recht op een bepaalde termijn of zo. Hooguit op een kleine vergoeding per dag of zo en een aardigheidje om het weer goed te maken.boekee schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:39:
Weet iemand op welke termijn glas hersteld moet worden door de leverancier/xms/reggefiber ?

Maar je wordt inderdaad niet vrolijk van zo'n stelletje houthakkers...

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 01-05-2014 16:58 ]
Zojuist via de Consumentenbond nog maar eens mijn ongenoegen kenbaar gemaakt over de administratieve chaos bij XMS.
In de portal kan ik zien dat ik nog 0,49 € moet betalen voor april voor telefonie.
Ik moet dus nog 27/30 x 52,50€ minus die 49 eurocent terug ontvangen van XMS, die het normaal vinden dat dit pas eind mei wordt gedaan. Ik had de incasso al geblokkeerd en de 4,60€ gebruikskosten van maart aan ze betaald.
De dame vd consumentenbond gaf aan dat ze aan het onderzoeken zijn hoe ze deze praktijken kunnen aanpakken. Ze hebben al meer dan 4000 klachten inzake XMS hierover, ook van klanten die continu foutieve facturen ontvangen en correcties op correcties (dat ze nog zoveel klanten hebben met zo'n chaos).
Hier op GOT dus slechts het topje van de ijsberg
Wettelijk gezien is XMS zelfs verplicht om binnen 30 dagen na beëindiging van het abonnement de afhandeling afgerond te hebben (dat is dus zaterdag a.s) en daarna zou ik ze kunnen sommeren om dit op te lossen en rente eisen.
@Webcare werk aan de winkel voor de damagecontrol.
In de portal kan ik zien dat ik nog 0,49 € moet betalen voor april voor telefonie.
Ik moet dus nog 27/30 x 52,50€ minus die 49 eurocent terug ontvangen van XMS, die het normaal vinden dat dit pas eind mei wordt gedaan. Ik had de incasso al geblokkeerd en de 4,60€ gebruikskosten van maart aan ze betaald.
De dame vd consumentenbond gaf aan dat ze aan het onderzoeken zijn hoe ze deze praktijken kunnen aanpakken. Ze hebben al meer dan 4000 klachten inzake XMS hierover, ook van klanten die continu foutieve facturen ontvangen en correcties op correcties (dat ze nog zoveel klanten hebben met zo'n chaos).
Wettelijk gezien is XMS zelfs verplicht om binnen 30 dagen na beëindiging van het abonnement de afhandeling afgerond te hebben (dat is dus zaterdag a.s) en daarna zou ik ze kunnen sommeren om dit op te lossen en rente eisen.
GerkeP
Ik ben ook heel benieuwd wat er met mijn facturen gaat gebeuren. Ik wed dat ik voor de aankomende periode gewoon nog een factuur krijg. Ik heb 7 maart opgezegd 7 april definitief geen klant meer. Ze hebben geheel april en mei dus al gefactureerd. Dat is normaal, wat ik persoonlijk niet normaal vind. Als ik boodschappen doe betaal ik ook niet een paar tientjes extra voor de volgende week dat ik boodschappen kom doen.GerkeP schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:59:
Zojuist via de Consumentenbond nog maar eens mijn ongenoegen kenbaar gemaakt over de administratieve chaos bij XMS.
Maar je huur, verzekeringen en energie etc. betaal je over het algemeen wel vooruit. Lijkt me toch een wat betere vergelijking. Bij XMS betaal je in April de vaste kosten van Mei (vooruit) en de variabele kosten van Maart (achteraf). Je betaald dus in April niets over April zelf. Tot zo ver snap ik het dus nog wel.
Neemt niet weg dat ik de manier van eind-afrekening wel uitermate traag en verwarrend vind...
Neemt niet weg dat ik de manier van eind-afrekening wel uitermate traag en verwarrend vind...
Ik betaal mijn hypotheek gewoon achteraf 
En als je in maart weet dat ik in april klaar ben met mijn hypotheek, gaan ze echt niet de termijn voor mei incasseren en een maand later weer corrigeren.
En als je in maart weet dat ik in april klaar ben met mijn hypotheek, gaan ze echt niet de termijn voor mei incasseren en een maand later weer corrigeren.
GerkeP
Daarom noemde ik ook huur en niet hypotheek. Rente betalen over een schuld is een andere situatie. Maar daar gaat het niet om. Je hebt als het goed is vooraf in de voorwaarden van XMS gelezen hoe de betaling gaat en daar ben je mee akkoord gegaan. Dus over de maandelijks manier van betalen moet je gewoon niet zeiken.GerkeP schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:09:
Ik betaal mijn hypotheek gewoon achteraf
Maar ik heb toch al gezegd dat ik de manier van eind afrekening ook niet snap en te traag vind? Maakt ook allemaal niet zo heel veel meet uit. Over een paar maanden zitten we allemaal bij telfort of ergens anders en dan bestaat XMS gewoon niet meer. Dan is XMS historie.

En zit die zelfde administratie bij Telfort
GerkeP
Volgens mij draait oud concepts de hele glasvezel tak van telfort.
Welnee, die worden ontslagen of krijgen op z'n minst een heropvoeding...
Sowieso heb ik hier en daar al gelezen dat de helpdesk, administratie en andere processen van Telfort een stuk beter en professioneler zijn dan die van XMS, Lijbrandt en andere kleine bedrijfjes die het allemaal vast goed bedoelen maar vaak niet heel klantvriendelijk bezig zijn de laatste paar jaar.
Serieus, al zijn het dezelfde mensen, als de systemen en processen en interne opleidingen etc. een stuk beter zijn dan scheelt dat al een heel stuk, zeker als die mensen onderdeel gaan uitmaken van een groot bedrijf dat veel stabieler is dan al die kleintjes bij elkaar.
Ooit komt het goed...
Vreemd dat je geen signaal hebt en er geen storing bekend is. Maar intussen doet het weer.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:04:Er is geen storing bekend. Werkt het inmiddels weer naar behoren? - Sophie
Dat is volgens mij wel een gelopen race, want je krijgt (voor zover ik begrepen heb) gewoon een nieuw contract bij Telfort, waarbij ze je soortgelijke diensten aanbieden als welke je nu hebt, maar dan binnen het Telfort pakket.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:28:
[...]
Staat in je contract, het is nog geen gelopen race dat vaste IP nummers worden opgeheven, maar dat hoor je wel wanneer de tijd er rijp voor is
En binnen het Telfort pakket zit geen vast IP en dus zul je dat echt niet krijgen bij ze.
Ben je het daar niet mee eens? Dan accepteer je het Telfort aanbod niet en kun je een andere provider zoeken.
Tenminste, zo zal het wel lopen ben ik bang.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Wat ik heb begrepen uit het Concepts ICT topic, is de glasvezel tak van Telfort voor een groot gedeelte gebaseerd op de mensen (en ook de administratie en processen?) van Concepts.Fiber schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:50:
[...]
Welnee, die worden ontslagen of krijgen op z'n minst een heropvoeding...
Sowieso heb ik hier en daar al gelezen dat de helpdesk, administratie en andere processen van Telfort een stuk beter en professioneler zijn dan die van XMS, Lijbrandt en andere kleine bedrijfjes die het allemaal vast goed bedoelen maar vaak niet heel klantvriendelijk bezig zijn de laatste paar jaar.
Serieus, al zijn het dezelfde mensen, als de systemen en processen en interne opleidingen etc. een stuk beter zijn dan scheelt dat al een heel stuk, zeker als die mensen onderdeel gaan uitmaken van een groot bedrijf dat veel stabieler is dan al die kleintjes bij elkaar.
Ooit komt het goed...
Verwijderd
De Telfort mailservers zijn de (oude) mailservers van Concept (mx1.concepts.nl tm mx4.concepts.nl) Trouwens poort 995 SSL werkt ook terwijl dat volgens de Telfort website niet zou kunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 13:39 ]
En natuurlijk is communicatie binnen XMS heel goed geregeld

Dat was het antwoord van Sophie op mijn ongenoegen op Facebook, dit had ze hier ook al geroepen naar een andere gebruiker binnen GOT.
En dan vandaag met de post.

@Webcare Wat gaan jullie hier aan doen?
Zoals al eerder gemeld moet ik voor die 3 dagen in april nog € 0,49 aan gebruikskosten betalen en moet ik van XMS nog ontvangen 27/30 van € 52,50 = 47,25
Daar hadden jullie wettelijk gezien de tijd voor tot 3 mei (30 dagen voor afhandeling na beëindiging contractuele verplichtingen).
Zal ik dan nu maar kosten in rekening gaan brengen?
Wat een losers ook die dame die ik aan de telefoon had die mij wel even wilde uitleggen dat XMS volgens de regels volledig in hun recht stond, maar toch maar voorstelde om alleen de gebruikskosten te betalen van maart en de boel te storneren.
Het wordt echt tijd voor de digitale schandpaal met naam en toenaam

Dat was het antwoord van Sophie op mijn ongenoegen op Facebook, dit had ze hier ook al geroepen naar een andere gebruiker binnen GOT.
En dan vandaag met de post.

@Webcare Wat gaan jullie hier aan doen?
Zoals al eerder gemeld moet ik voor die 3 dagen in april nog € 0,49 aan gebruikskosten betalen en moet ik van XMS nog ontvangen 27/30 van € 52,50 = 47,25
Daar hadden jullie wettelijk gezien de tijd voor tot 3 mei (30 dagen voor afhandeling na beëindiging contractuele verplichtingen).
Zal ik dan nu maar kosten in rekening gaan brengen?
Wat een losers ook die dame die ik aan de telefoon had die mij wel even wilde uitleggen dat XMS volgens de regels volledig in hun recht stond, maar toch maar voorstelde om alleen de gebruikskosten te betalen van maart en de boel te storneren.
Het wordt echt tijd voor de digitale schandpaal met naam en toenaam
GerkeP
Ach.. XMS bestaat straks toch niet meer en neemt geen nieuwe klanten meer aan, dus ik denk niet dat ze zich daar veel van aantrekken.
Al deel ik wel je mening
Al deel ik wel je mening
Via Facebook heb ik nu een antwoord dat ze herinneringen uitschakelen van Webcare.
Blijft het feit dat ze hun wettelijke verplichting om uiterlijk 30 dagen na beeindiging contract een afrekening gemaakt te hebben voor de ex contractant niet zijn nagekomen.
Ik ben blij dat ik er straks vanaf ben en wens iedereen heel veel sterkte met dit geneuzel
Blijft het feit dat ze hun wettelijke verplichting om uiterlijk 30 dagen na beeindiging contract een afrekening gemaakt te hebben voor de ex contractant niet zijn nagekomen.
Ik ben blij dat ik er straks vanaf ben en wens iedereen heel veel sterkte met dit geneuzel
GerkeP
Misschien interesant leesvoer?
ACM onderzoekt overname Reggefiber door KPN
en...
Vodafone vindt ACM-onderzoek naar Reggefiber nodig
ACM onderzoekt overname Reggefiber door KPN
http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlinkDe Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat nader onderzoek doen naar de voorgenomen overname van Reggefiber door KPN. In 2008 heeft de toenmalige NMa aan Reggefiber voorwaarden opgelegd voor het beheer van de glasvezelkabel. Door de overname veranderen de zeggenschapsverhoudingen in Reggefiber en vervallen de oorspronkelijke voorwaarden, geeft de ACM aan. Er ontstaan mogelijk beperkingen voor andere bedrijven om gebruik te maken van de glasvezelkabel van KPN en daarvoor is nader onderzoek nodig om te bekijken of er nieuwe voorwaarden gesteld moeten worden.
en...
Vodafone vindt ACM-onderzoek naar Reggefiber nodig
http://www.telecompaper.c...reggefiber-nodig--1012132Vodafone is actief als aanbieder op de netwerken van Reggefiber. De operator uit de zorg dat het voor concurrenten van KPN steeds moeilijker wordt om hun diensten op het glasnetwerk aan te blijven bieden.Een andere zorg is dat minder huishoudens op glas zullen worden aangesloten, zodat KPN langer kan profiteren van zijn oude kopernetwerk dat met de komst van aan glasvezelnetwerk sterk aan waarde verliest.
[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 07-05-2014 11:49 ]
Mooi dat een (ook) grote partij zoals Vodafone zich er actief mee bemoeit.
Vodafone is, nu men waarschijnlijk (hopelijk) ook met ODF access wil gaan beginnen, een aardige belanghebber in de verdere uitrol van glasvezel.
Als KPN een meerderheidsaandeel in Reggefiber krijgt, en dus zeggenschap, dan kunnen ze naar goeddunken uitrolprojecten of vraagbundelingen blokkeren, bijvoorbeeld als ze net in de betreffende plaats een "buitenring" netwerk hebben aangelegd. Dat zou direct Vodafone of elke andere partij met ODF access benadelen.
Ik hoop dat ACM met de beslissing komt dat KPN Reggefiber niet mag overnemen. Of sterker zelfs, dat bijvoorbeeld andere ODF-partijen ook mede aandeelhouder zouden moeten worden ofzo (als dat juridisch mogeijk is).
Vodafone is, nu men waarschijnlijk (hopelijk) ook met ODF access wil gaan beginnen, een aardige belanghebber in de verdere uitrol van glasvezel.
Als KPN een meerderheidsaandeel in Reggefiber krijgt, en dus zeggenschap, dan kunnen ze naar goeddunken uitrolprojecten of vraagbundelingen blokkeren, bijvoorbeeld als ze net in de betreffende plaats een "buitenring" netwerk hebben aangelegd. Dat zou direct Vodafone of elke andere partij met ODF access benadelen.
Ik hoop dat ACM met de beslissing komt dat KPN Reggefiber niet mag overnemen. Of sterker zelfs, dat bijvoorbeeld andere ODF-partijen ook mede aandeelhouder zouden moeten worden ofzo (als dat juridisch mogeijk is).
Verwijderd
Time will tellThasaidon schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:03:
[...]
Dat is volgens mij wel een gelopen race, want je krijgt (voor zover ik begrepen heb) gewoon een nieuw contract bij Telfort, waarbij ze je soortgelijke diensten aanbieden als welke je nu hebt, maar dan binnen het Telfort pakket.
En binnen het Telfort pakket zit geen vast IP en dus zul je dat echt niet krijgen bij ze.
Ben je het daar niet mee eens? Dan accepteer je het Telfort aanbod niet en kun je een andere provider zoeken.
Tenminste, zo zal het wel lopen ben ik bang.
Dit topic is gesloten.