(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Nou ik heb momenteel een Ziggo verbinding naast mijn XMS verbinding lopen. Ergens is er iets fout gegaan met de overstapservice van Ziggo, want ze hebben het ruim 10 dagen later pas aan XMS laten weten. Op zich niet erg, want nu was ik iig verzekerd van een werkende verbinding. Ben van 100/100 3ms ping naar 90/9 14ms ping gegaan, maar merk van de overstap eigenlijk helemaal niets. Alles werkt nog steeds zoals het hoorde en merkbaar langzamer is het er ook niet op geworden. Ben zelfs sterk aan het overwegen de Ubee van Ziggo als router aan te houden en mijn WNDR3700 weg te geven aan iemand. Die ubee veroorzaakt denk ik wel ruim 5ms vertraging*, maar daar kan ik wel mee leven denk ik :P
Hoe dan ook, over een paar dagen houd mijn verhaal bij XMS dus voorgoed op en voor glasvezel zie ik over een jaar wel weer. Dan ben ik dus ook uit dit topic verdwenen.

* Eigenlijk moet ik dat testen, maar dan moet ik Ziggo vragen de routerfunctie van de Ubee uit te zetten. DMZ is niet goed genoeg, omdat dan alsnog die router software zijn ding moet doen. Dat is mij net iets teveel werk eigenlijk. Al helemaal omdat ze het weer moeten terugdraaien als het vrijwel geen effect heeft gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 08-05-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:07:
Nou ik heb momenteel een Ziggo verbinding naast mijn XMS verbinding lopen. Ergens is er iets fout gegaan met de overstapservice van Ziggo, want ze hebben het ruim 10 dagen later pas aan XMS laten weten. Op zich niet erg, want nu was ik iig verzekerd van een werkende verbinding. Ben van 100/100 3ms ping naar 90/9 14ms ping gegaan, maar merk van de overstap eigenlijk helemaal niets. Alles werkt nog steeds zoals het hoorde en merkbaar langzamer is het er ook niet op geworden. Ben zelfs sterk aan het overwegen de Ubee van Ziggo als router aan te houden en mijn WNDR3700 weg te geven aan iemand. Die ubee veroorzaakt denk ik wel ruim 5ms vertraging*, maar daar kan ik wel mee leven denk ik :P
Hoe dan ook, over een paar dagen houd mijn verhaal bij XMS dus voorgoed op en voor glasvezel zie ik over een jaar wel weer. Dan ben ik dus ook uit dit topic verdwenen.

* Eigenlijk moet ik dat testen, maar dan moet ik Ziggo vragen de routerfunctie van de Ubee uit te zetten. DMZ is niet goed genoeg, omdat dan alsnog die router software zijn ding moet doen. Dat is mij net iets teveel werk eigenlijk. Al helemaal omdat ze het weer moeten terugdraaien als het vrijwel geen effect heeft gehad.
Als je ziggo router niet in DMZ staat doet die router zijn ding toch wel, maar wat houdt je tegen om de bekabeling gewoon aan je Ubee te hangen, dan bypass je je eigen router en klaar... desnoods even de mac van je huidige router spoofen dan weet de Ubee niet eens dat niet meer je router maar je eigen pc er aan hangt.
Ziggo kan de Ubee in bridge gooien,maar dan moet je ook inderdaad weer gaan vragen dit uit te zetten.
Ik heb de cisco ipv de Ubee, ik vind het wireless signaal nogal laag daarvan, mijn oude linksys was weer defect na een spanningsklap dus dat is nu een Asus router geworden.
Bij mij resulteerde het in elk geval niet tot een lagere ping,dus de Cisco staat er nog gewoon tussen,en in gewone routermode.

Voor de geinteresseerden, Ziggo is ook in het centrum nu bezig de straatkasten direct op het glas te gaan zetten,helaas had ik mijn mobiel niet bij me (heb ik nooit) maar mijn vriendin wel, het zijn alleen wat wazige foto's geworden en het bedrijf dat er met 4 auto's op de stoep stond wilde niet dat ze foto's van dichtbij maakte.
Ik ben vandaag nog even terug gegaan en trof een wat vriendelijker iemand aan ( nog steeds geen foto's ) maar de straatkast gaat op een aftakking van de main vezel en dan met een optic convertor naar de aangesloten coax abonnees, bij een kleine straatkast gaat de oude kabel er helemaal uit maar blijft onder de grond.
Voor zover ik kon zien is het gewoon een optic convertor waarvan de output op de nog aanwezige coax multitap gaat.

Het is dus niet meer mijn "unieke wijkje" dat zo aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nick39 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:43:
[...]
Als je ziggo router niet in DMZ staat doet die router zijn ding toch wel, maar wat houdt je tegen om de bekabeling gewoon aan je Ubee te hangen, dan bypass je je eigen router en klaar...[...]
Dat doe ik nu ook, maar ik vermoed dat mijn eigen router een stuk sneller is in het routeren dan die Ubee, dus vandaar dat ik wellicht nog wel eens ga bellen om van die Ubee een domme modem te laten maken.

Maar dit is niet het juiste topic daarvoor, ik wilde alleen even aangeven dat ik hier niet meer ga komen na deze week en dat het gras niet groener is bij Ziggo, maar ook zeker niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:26:
[...]

Dat doe ik nu ook, maar ik vermoed dat mijn eigen router een stuk sneller is in het routeren dan die Ubee, dus vandaar dat ik wellicht nog wel eens ga bellen om van die Ubee een domme modem te laten maken.

Maar dit is niet het juiste topic daarvoor, ik wilde alleen even aangeven dat ik hier niet meer ga komen na deze week en dat het gras niet groener is bij Ziggo, maar ook zeker niet hier.
Ik vertrouw in elk geval meer op mijn eigen router, dus ik ga die van Ziggo zeker niet gebruiken,maar ik zet hem in DMZ dan kan ik in elk geval bij bepaalde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Voor zover ik kon zien is het gewoon een optic convertor waarvan de output op de nog aanwezige coax multitap gaat.

Het is dus niet meer mijn "unieke wijkje" dat zo aangesloten is.
Dus al die aansluitingen op de coax multitap waar die ene vezel op uit komt, zoals je omschrijft, delen de frequentieruimte en beschikbare down- en upstreams. Dus inderdaad, niet jouw "unieke wijkje", maar qua capaciteit ook geen verschil met toen de aanvoer van de straatkast nog coax was ;)

Meer zeg ik er verder niet over ;)

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 09-05-2014 14:20 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:26:
[...]

ook niet om te kijken hoe het afloopt? Ik vind het toch wel interresant om zo nu en dan een blik te werpen. Overigens heb ik zelf ook een minor issue met kpn die ik met XMS niet had, wellicht kan iemand het verklaren.
ik gebruik spotnet om cotent te zoeken, en dan grabbit om te downloaden. Met xms kon die prima tegelijk, maar met kpn krijg ik een melding dat er te weinig connecties zijn.....? Terwijl ik bij beide isp met maximaal aantal threads download....

[ Voor 35% gewijzigd door Sagat op 09-05-2014 14:55 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

KPN filtert, heb ik al vaker gemerkt. Dat was ook de reden om naar Xs4all te gaan en niet naar KPN ;)
KPN vaste ip adressen staan ook standaard op een 2tal blacklists, die KPN zelf voedt met die info, om te voorkomen dat mensen gekke dingen gaan doen op hun verbinding.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51
Sinds 'n paar dagen heb ik vertraging met mijn verbinding. Sites laden traag, een volgend artikel op b.v. tweakers, laat erg traag. Van gmail naar b.v. hardware.info duurt 5-6 sec. Voorheen direct.

Eerste wat ik gedaan heb is controleren of het aan mijn virusscanner kan liggen. (G-data). Virusscanner uitgeschakeld, geen verschil.

Daarna controle wat de staat van mijn verbinding is. Via http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html heb ik de snelheid gemeten, die is in beide gevallen 80Mbit down, 96Mbit up.

Nu de verbinding testen naar de sites. Ik heb tracert gebruikt om te kijken hoe de verbinding loopt. Richting Tweakers.net en ad.nl blijft in beide gevallen lang hangen bij 188.142.0.38 en 188.142.0.37. Pingen naar deze ip-adressen is niet mogelijk, ik krijg time-outs.

Weten jullie meer tips om te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51
Andere computer op die verbinding proberen. En een andere of geen router proberen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Pingen naar die IP's is niet mogelijk omdat dat de routers van Operator in ons gebied (Glazenholt) zijn. Daar is pingen op uitgeschakeld. Dus daarvan ontvang je geen response.

Al eens geprobeerd een andere DNS server te nemen? 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruik ik hier, en werkt prima. Heb ook geen noemenswaardige vertraging opgemerkt in het browsen de afgelopen dagen.

Ten opzichte van eind vorig jaar is juist de verbindingsstabiliteit enorm verbeterd. Van >1% packet loss average per dag tot zo'n 0.0 avg en 0.6 max. Een zeer mooie verbetering.

Having said that, nu ligt het eruit. TV, internet en bellen. Misschien zijn ze onderhoud aan het plegen? In dat geval; lekker gecommuniceerd. Vroeger bij UPC kreeg je daar netjes een brief over. Toegegeven: het is de eerste grote storing sinds dat we XMS hebben (augustus 2013). Naast wat kleine telefonieprobleempjes in het prille begin, en natuurlijk die packetloss die statistisch gezien veel te hoog was, nooit problemen gehad. Maarja, dat is eerder toe te rekenen aan het netwerk dan aan XMS. 8)

Ach, vooruit. Als het te maken heeft met de upgrade naar 1gbit, mag het van mij. In de tussentijd: ik wist wel dat dat UPC WifiSpots-account van een kennis een keer van pas zou komen. :D

EDIT: Zie net op FB van een kennis dat ze een eindje verderop (naast het spoor) heipalen aan het slaan zijn voor een nieuw NS station. Zover ik weet loopt daar langs het spoor de glasvezelring. Wat nou als ze daar doorheen zijn gegaan? Hopelijk heb ik het helemaal fout, maar je weet maar nooit.. :'(

Zou wat zijn zeg, heel Glazenholt (en waarschijnlijk ook Wijchen?) zonder glasvezel.. :+
En dan mogen ze er eerst achter gaan komen waar het probleem nou toch ligt.. Nou, hierbij alvast 1 suggestie, mocht het daartoe komen..

[ Voor 58% gewijzigd door _BLAST3R op 11-05-2014 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
_BLAST3R schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:56:
Ten opzichte van eind vorig jaar is juist de verbindingsstabiliteit enorm verbeterd. Van >1% packet loss average per dag tot zo'n 0.0 avg en 0.6 max. Een zeer mooie verbetering.

Having said that, nu ligt het eruit. TV, internet en bellen. Misschien zijn ze onderhoud aan het plegen? In dat geval; lekker gecommuniceerd.
Inderdaad, op glasvezel regelmatig behoolijk wat packetloss... ik heb het de laatste tijd niet zo gemonitord maar dat viel me heel erg tegen. Dat kwam bij UPC vrijwel nooit voor, daar was packetloss gewoon altijd 0 tenzij er een storing was! Ik had niet verwacht dat dat op glas zoveel slechter kon zijn.

Hier is TV, internet en bellen ook plat (6546). Analoog/dvb-c doet het wel.

S.R.

[ Voor 4% gewijzigd door ToTheBone op 11-05-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ToTheBone schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Inderdaad, op glasvezel regelmatig behoolijk wat packetloss... ik heb het de laatste tijd niet zo gemonitord maar dat viel me heel erg tegen. Dat kwam bij UPC vrijwel nooit voor, daar was packetloss gewoon altijd 0 tenzij er een storing was! Ik had niet verwacht dat dat op glas zoveel slechter kon zijn.

Hier is TV, internet en bellen ook plat (6546). Analoog/dvb-c doet het wel.

S.R.
Ik denk dat de packetloss iets is (geweest?) van ons gebied. Zo weet ik dat het netwerk (in Lindenholt?) niet optimaal is gebouwd in het begin. Zo zouden er nog wat wijzigingen gedaan worden in de uplink van de pop's. Als ik mijn RRD graphs mag geloven, is het nu in ieder geval een stuk beter dan voorheen.

De storing duurde overigens van half 2 tot half 11:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/Screenshot%202014-05-11%2015.19.47.png

[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 11-05-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Sinds 10:35 draait het inderdaad weer hier. Als ik snel even door mijn graphs kijk lijkt packetloss inderdaad sinds een aantal weken minder dan voorheen maar nog altijd meer dan ik bij UPC gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
_BLAST3R schreef op zondag 11 mei 2014 @ 01:56:
Pingen naar die IP's is niet mogelijk omdat dat de routers van Operator in ons gebied (Glazenholt) zijn. Daar is pingen op uitgeschakeld. Dus daarvan ontvang je geen response.

Al eens geprobeerd een andere DNS server te nemen? 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruik ik hier, en werkt prima. Heb ook geen noemenswaardige vertraging opgemerkt in het browsen de afgelopen dagen.
Niet aan gedacht... maar de google DNS servers in mijn router gezet.. werkt weer als een speer! Toch iets met het netwerk van XMS.

Over het algemeen ben ik niet tevreden met XMS. Contract loopt tot 07-09, denk dat ik de boel ga opzeggen, en wel 'n jaartje of 2-3 wacht. Die zgn. "aanloop" problemen heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Jerk61 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Niet aan gedacht... maar de google DNS servers in mijn router gezet.. werkt weer als een speer! Toch iets met het netwerk van XMS.

Over het algemeen ben ik niet tevreden met XMS. Contract loopt tot 07-09, denk dat ik de boel ga opzeggen, en wel 'n jaartje of 2-3 wacht. Die zgn. "aanloop" problemen heb ik geen zin in.
De DNS servers van XMS zijn inderdaad bagger eerste klas.. Heb nog nooit problemen ervaren hier, maar heb dan ook sinds het begin (ook al toen ik nog bij UPC zat) de google DNS servers gebruikt.

Overigens zal het waarschijnlijk niet eens mogelijk zijn om rond die tijd te verlengen; je zult een aanbod krijgen van Telfort (omdat alle XMS klanten binnenkort naar Telfort worden gemigreerd).. Wellicht dat dat nog interessant is voor je. ;)

Ik weet in ieder geval al waar ik heen ga. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Het door mij gerapporteerde probleem van de twee Amino's (M540) die elkaar storen bij inschakelen en zenderwissel, is nog in onderzoek, en XMS kan helaas niet aangeven hoe lang het nog gaat duren.

Toch even een verzoek tot reactie: Willen anderen die twee Amino's op een Genexis Core Advanced hebben aangesloten via een switch, eens laten weten of hun Amino's elkaar ook storen? Ik wil graag eens weten hoe wijd dit probleem verspreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Volgens mij is dit probleem al vaker aan de orde geweest als ik het me goed herinner, staat ergens in één van de vorige delen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

JME

zeg maar Jamie

Vandaag een mail van XMS: de Amino 110 die ik als Veenendaalse XMS-er van het eerste uur nog heb, wordt vanaf 15 juli niet meer ondersteund. Wat men er niet bij zet, is welke alternatieven ik heb en wat dit me gaat kosten. Iemand advies?

De laatste tijd krijg ik trouwens steeds vaker aanbiedingen van concurrenten in de bus. Ze bellen zelfs aan. Misschien beter daar op ingaan? Ik ben super tevreden over XMS maar als de toko toch ophoudt te bestaan en vlak daarvoor mijn decoder EOL is, dan is het misschien gewoon tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik verwacht dat ze je doorsturen naar telfort, of je daar wil zitten durf ik niet te zeggen.

Vergelijk de andere providers eens, dan weet je precies wat je opties zijn en tegen welke prijs.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:08
@JME: Krijg je in het geval van een EOL decoder niet gewoon een nieuwe Amino A140 van XMS?
Dit is het huidige model en zorgt ervoor dat je je diensten gewoon kunt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
JME schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:11:
Vandaag een mail van XMS: de Amino 110 die ik als Veenendaalse XMS-er van het eerste uur nog heb, wordt vanaf 15 juli niet meer ondersteund. Wat men er niet bij zet, is welke alternatieven ik heb en wat dit me gaat kosten. Iemand advies...?
Ik heb een Amino A140 'gratis in bruikleen' gehad... :)

En ik wacht gewoon eerst het Telfort aanbod nog even af. Als dat me niet aanstaat ga ik wel verder kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 14-05-2014 22:22 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
fast-server schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:05:
Volgens mij is dit probleem al vaker aan de orde geweest als ik het me goed herinner, staat ergens in één van de vorige delen.
Ja, dat klopt. Meerdere keren zelfs in dit forum. Maar nergens lees ik iets over de oplossing. Ik vraag me dus af of het probleem bij de eerdere melders inmiddels wel opgelost is. En ik blijf me verbazen over de reactie van XMS dat het probleem "nog in onderzoek" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
JME schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:11:
[...] De laatste tijd krijg ik trouwens steeds vaker aanbiedingen van concurrenten in de bus. Ze bellen zelfs aan. Misschien beter daar op ingaan? Ik ben super tevreden over XMS maar als de toko toch ophoudt te bestaan en vlak daarvoor mijn decoder EOL is, dan is het misschien gewoon tijd?
Sowieso handig om even rond te shoppen om te kijken of je niet goedkoper uit bent ergens anders. De kwaliteit van de internetverbinding zou gewoon hetzelfde moeten blijven, en de administratieve afdeling van XMS is nou niet echt iets om voor te blijven :)
Was Vodafone hier een week eerder aan de deur geweest had ik nu bij hun gezeten, maar ben inmiddels overgestapt op Ziggo. Ergens deze week zou mijn internet van XMS ook ophouden, maar heb eigenlijk geen idee of het al is gebeurt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
.NCK schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:18:
@JME: Krijg je in het geval van een EOL decoder niet gewoon een nieuwe Amino A140 van XMS?
Dit is het huidige model en zorgt ervoor dat je je diensten gewoon kunt blijven gebruiken.
Ik heb die nieuwsbrief ook gehad. Er staat enkel in dat de 110 het straks niet meer doet (op een beperkt aantal zenders na) en dat XMS dan dus ook geen support meer levert. punt!
Er word geen alternatief genoemd, niks.

Ja je kunt de servicedesk bellen.

Oftewel, abonnees met een 110... jullie kunnen barsten!
Lekker bot. 8)7

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
edelhert2010 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:47:
Het door mij gerapporteerde probleem van de twee Amino's (M540) die elkaar storen bij inschakelen en zenderwissel, is nog in onderzoek, en XMS kan helaas niet aangeven hoe lang het nog gaat duren.

Toch even een verzoek tot reactie: Willen anderen die twee Amino's op een Genexis Core Advanced hebben aangesloten via een switch, eens laten weten of hun Amino's elkaar ook storen? Ik wil graag eens weten hoe wijd dit probleem verspreid is.
Ik heb er twee, en dergelijke problemen nooit gehad. Amino M540 software versie ondertussen 2.7.2.Ax4x-opera11. Ze staan in verschillende kamers, zijn via een switch met het glasmodem Genexis Core Advanced CRA-F12tc verbonden.

brogues in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
.

[ Voor 6% gewijzigd door brogues op 15-05-2014 15:02 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Even tussendoor...

ACM: KPN mag Reggefiber nog niet overnemen
KPN mag Reggefiber nog niet overnemen. Omdat de overname van de FTTH-infrastructuuraanbieder mogelijk een negatieve invloed op de concurrentie heeft, moet er eerst nader onderzoek komen. ACM liet op zes mei al weten dat dit nadere onderzoek er moest komen.

De toezichthouder laat nu weten in een eindmededeling dat KPN bij ACM een vergunning kan aanvragen, waarna het nadere onderzoek zal volgen. Als er een vergunning wordt aangevraagd, neemt ACM binnen 13 weken een beslissing of de overname wel of niet door mag gaan.

KPN en Reggefiber kunnen in de tussentijd oplossingen aandragen om de invloed van de overname op de concurrentie te verminderen. Ook voorafgaand aan het aanvragen van de vergunning kunnen Reggefiber en KPN remedies aandragen. KPN meldde op 7 februari aan Reggefiber volledig te willen overnemen.
http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

.

Vwbt de srtaks niet meer ondersteunde Amino 110...
Mijn vrouw heeft de helpdesk gebeld en daar werd haar het volgende verteld:
Omdat wij naast onze 2 A110's ook een 140 hebben (alle 3 moeten KOPEN!) worden de 110's NIET vervangen.
De helpdesk medewerker zei nog wel dat als we die 140 niet gekocht hadden, de 110's WEL vervangen werden. Maar omdat we nu dus al een 140 hebben niet.
Willen we onze 110's vervangen, zullen we voor de volle mep 2 nieuwe 140's moeten kopen!

Het moet niet gekker worden met XMS. 8)7 7(8)7 |:(
Ik heb ze iig een klacht per mail gestuurd, evenals dit aangemeld bij de consumentenbond.

(ondertussen heb ik contact met Sofie via Facebook en Klachtekompas)

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 15-05-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Thasaidon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:18:
Even tussendoor...

ACM: KPN mag Reggefiber nog niet overnemen

[...]

http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

.

Vwbt de srtaks niet meer ondersteunde Amino 110...
Mijn vrouw heeft de helpdesk gebeld en daar werd haar het volgende verteld:
Omdat wij naast onze 2 A110's ook een 140 hebben (alle 3 moeten KOPEN!) worden de 110's NIET vervangen.
De helpdesk medewerker zei nog wel dat als we die 140 niet gekocht hadden, de 110's WEL vervangen werden. Maar omdat we nu dus al een 140 hebben niet.
Willen we onze 110's vervangen, zullen we voor de volle mep 2 nieuwe 140's moeten kopen!

Het moet niet gekker worden met XMS. 8)7 7(8)7 |:(
Ik heb ze iig een klacht per mail gestuurd, evenals dit aangemeld bij de consumentenbond.

(ondertussen heb ik contact met Sofie via Facebook en Klachtekompas)
Ach, nog even en je kunt die 140's gewoon blijven gebruiken.. Iets met gehakt, zonnig weerbericht en Verimatrix.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Of je doet zoals ik, iets meer betalen voor kwaliteit bij xs4all en tv weer gewoon bij Ziggo (alhoewel ik die misschien wel weer gewoon opzeg) of lekker Netflix en Hulu gebruiken

Vast ip, wide open, service (jazeker, die hebben wel service), een administratie die wel weet hoe het moet, rdns, newsserver, ssh toegang etc etc.

En geen STRESS

[ Voor 32% gewijzigd door GerkeP op 15-05-2014 15:34 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ben ik toch blij dat ik gewoon lekker alleen digitaal tv kijk zonder die amino :)

Heb dan ook nooit maar ook echt nooit ergens last van, storing o.i.d... :D

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 15-05-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
brogues schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:12:
[...]

Ik heb er twee, en dergelijke problemen nooit gehad. Amino M540 software versie ondertussen 2.7.2.Ax4x-opera11. Ze staan in verschillende kamers, zijn via een switch met het glasmodem Genexis Core Advanced CRA-F12tc verbonden.

brogues in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
.
Bedankt voor je reactie. Ook Nijmegen-Oost? Dan zijn we wellicht op dezelfde POP (Caesarstraat) aangesloten? Als dat zo is, dan is het wel frappant waarom de een de storing wel heeft, en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Marsjee schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 16:02:
Ben ik toch blij dat ik gewoon lekker alleen digitaal tv kijk zonder die amino :)

Heb dan ook nooit maar ook echt nooit ergens last van, storing o.i.d... :D
Ik moet zeggen dat een Amino M540 het eigenlijk best prima doet. Zeker timeshiften gebruik ik erg vaak. De guide vind ik nog steeds wel wat langzaam, maar ik heb er eigenlijk weinig over te klagen. Door de afstandsbediening te programmeren heb ik ook maar één afstandsbediening nodig voor TV kijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
edelhert2010 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:09:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ook Nijmegen-Oost? Dan zijn we wellicht op dezelfde POP (Caesarstraat) aangesloten? Als dat zo is, dan is het wel frappant waarom de een de storing wel heeft, en de ander niet.
Nijmegen Oost heeft er in principe 2: Caesarstraat en die in de Pater buurt. Later is voor een deel van Glas in Oost die in van Gentstraat erbij gekomen. Mijn POP is in ieder geval niet Caesarstraat, want ik woon in het noorden van Glas in Oost.

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
_BLAST3R schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:59:
[...]

Ach, nog even en je kunt die 140's gewoon blijven gebruiken.. Iets met gehakt, zonnig weerbericht en Verimatrix.. 8)
Ik had het over 110's niet 140's.

Maargoed, Webcare heeft aangeboden iig een 110 te vervangen voor een 140 die ik gratis in bruikleen krijg.
Ik zou hem binnen 2 weken moeten ontvangen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
brogues schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:25:
[...]

Nijmegen Oost heeft er in principe 2: Caesarstraat en die in de Pater buurt. Later is voor een deel van Glas in Oost die in van Gentstraat erbij gekomen. Mijn POP is in ieder geval niet Caesarstraat, want ik woon in het noorden van Glas in Oost.
In dat geval zou het te maken kunnen hebben met de gebruikte appartuur. In principe worden er 2 merken toegepast in Reggefiber pops. Volgens mij Cisco en nog een ander merk. Wellicht, omdat de ene pop nieuwer is dan de ander, zijn jullie verbonden op andere apparatuur die anders om gaat met IGMP join/leaves.

Indien het met de apparatuur in de pop te maken heeft: verwacht niet dat dit probleem op korte termijn (of überhaupt door XMS) verholpen zal gaan worden. Dit omdat de hardware van KPN (de operator) is, en niet van XMS. Grote kans dat het ook niet opgelost gaat worden indien je over hetzelfde netwerk een andere provider gaat nemen, tenzij die provider zijn eigen apparatuur in de pop heeft staan. Op dit moment zijn die er nog niet, maar het zit er wel steeds meer aan te komen.

Edit: Overigens zag ik zelf ook een dergelijk verschijnsel optreden: ik had expliciet op de media center op stop gedrukt terwijl ik Nederland 1 HD aan het kijken was. Het gevolg was dat op de STB (die ook naar Ned 1 HD getuned was), even kort vastliep, maar na een seconde of 3 toch weer verder ging. Kan niet zeggen of hij hetzelfde doet met meerdere Animo's, want die heb ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door _BLAST3R op 15-05-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Thasaidon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:39:
[...]

Maargoed, Webcare heeft aangeboden iig een 110 te vervangen voor een 140 die ik gratis in bruikleen krijg.
Nog steeds mogelijk. Zet er TVH tussen en je kunt transcoden naar elk formaat wat je wil, dus ook mpeg2. Of het praktisch is: nee, maar alles is mogelijk binnenkort. _/-\o_

Uiteraard doet dit echter niets af dat het gewoon een belachelijke zet is. Toch mooi dat ze uiteindelijk toch ten minste een vervangende STB aanbieden.

[ Voor 13% gewijzigd door _BLAST3R op 15-05-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
brogues schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:25:
[...]

Toch even quoten op mezelf: correctie dus. De POP in Paterbuurt is vervangen door een POP in de Dominicanenstraat. Dus Caesarstraat, Dominicanenstraat en van Gentstraat voor Nijmegen Oost.

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Thasaidon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:39:
[...]

Maargoed, Webcare heeft aangeboden iig een 110 eigendom.
ngen voor een 140 die ik gratis in bruikleen krijg.
Ik zit bij Lijbrandt wat volgens mij nog steeds hetzelfde is als xms. Onlangs heb ik mijn klaar 50 abonnement met 1 jaar verlengd. Kreeg bij die verlenging een Amino 140 gratis. Die is mij eigendom.
Op het Lijbrandt forum hier op tweakers lees ik echter dat er ook andere Aminos (geen 110) geleverd worden.
Als je het geen probleem vind om te verlengen is het wellicht een idee om xms te vragen of zij dit ook doen?
Met de overstap naar telfort tzt zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
stoffel63 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:34:
[...]

Ik zit bij Lijbrandt wat volgens mij nog steeds hetzelfde is als xms. Onlangs heb ik mijn klaar 50 abonnement met 1 jaar verlengd. Kreeg bij die verlenging een Amino 140 gratis. Die is mij eigendom.
Op het Lijbrandt forum hier op tweakers lees ik echter dat er ook andere Aminos (geen 110) geleverd worden.
Als je het geen probleem vind om te verlengen is het wellicht een idee om xms te vragen of zij dit ook doen?
Met de overstap naar telfort tzt zien we dan wel weer.
Dank je voor de tip, maar zoals ik een paar posts hierboven al had aangegeven...
Webcare heeft aangeboden iig een 110 te vervangen voor een 140 die ik gratis in bruikleen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:09:
[...]

Dus al die aansluitingen op de coax multitap waar die ene vezel op uit komt, zoals je omschrijft, delen de frequentieruimte en beschikbare down- en upstreams. Dus inderdaad, niet jouw "unieke wijkje", maar qua capaciteit ook geen verschil met toen de aanvoer van de straatkast nog coax was ;)

Meer zeg ik er verder niet over ;)
12 stuks zo te zien gaan direct vanaf de multitap de glasvezel in, je blijft op je (sterk verouderde) stokpaardje rijden.
Vriend van me woont in Soest..heeft glasvezel, maar net als zijn halve buurt kan hij het niet gebruiken omdat de aansluitingen in de pop op zijn... de hele buurt deelt alle aansluitingen op de pop,maar ze kunnen niet aangesloten worden omdat de pop vol zit. ( als in,geen vrije aansluitingen meer)
Die zijn dolblij met hun "zo volgens jou gelimiteerde coax" .
Een een uitbreiding zit er voorlopig niet in hebben ze al te horen gekregen.. mooi zo'n niets doend glasvezelkastje in de meterkast, en zo'n modern netwerk voor hun deur, hadden we het over delen ??
Men deelt liever de frequentieruimte, overigens heeft Ziggo nog meer ruimte vrij gemaakt hiervoor en weer 2 nieuwe streams vrijgemaakt, helaas veranderen er dan wel een paar zenders van plaats komende dinsdag maar jij blijft maar hameren op de nadelen van het oude netwerk en blijft blind voor de veranderingen naar een totaal nieuw netwerk.
Het maakt mij verder niet uit dat je selectief blind bent,maar het is zo vermoeiend.
Ook KPN heeft in toenemende mate capaciteitstekorten, alleen de oude Portaalwijken hebben een zogenaamde een op een aansluiting.

Misschien moet ik even wachten op mijn buren voordat ik de volle download krijg, er zijn er ook genoeg die met hun mooie vezel,moeten wachten tot hun buurman opzegt,want anders hebben ze gewoon helemaal niets.
(Oh ook geen concurrentie van een totaal andere ISP op dat "open" glas daar,want de apparatuur van de concurrent past er gewoonweg niet in..)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 17-05-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Voor zover ik weet hebben alle reggefiber gebieden gewoon een 1 op 1 aansluiting, ook de huizen die niet aangesloten zijn is de kabel + aansluiting gewoon gereserveerd. In Soest zal het wel anders gelopen zijn of een nieuwe wijk waar de huidige pop niet op berekend is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:05:
[...]

12 stuks zo te zien gaan direct vanaf de multitap de glasvezel in, je blijft op je (sterk verouderde) stokpaardje rijden.
Vriend van me woont in Soest..heeft glasvezel, maar net als zijn halve buurt kan hij het niet gebruiken omdat de aansluitingen in de pop op zijn... de hele buurt deelt alle aansluitingen op de pop,maar ze kunnen niet aangesloten worden omdat de pop vol zit. ( als in,geen vrije aansluitingen meer)
Die zijn dolblij met hun "zo volgens jou gelimiteerde coax" .
Een een uitbreiding zit er voorlopig niet in hebben ze al te horen gekregen.. mooi zo'n niets doend glasvezelkastje in de meterkast, en zo'n modern netwerk voor hun deur, hadden we het over delen ??
Men deelt liever de frequentieruimte, overigens heeft Ziggo nog meer ruimte vrij gemaakt hiervoor en weer 2 nieuwe streams vrijgemaakt, helaas veranderen er dan wel een paar zenders van plaats komende dinsdag maar jij blijft maar hameren op de nadelen van het oude netwerk en blijft blind voor de veranderingen naar een totaal nieuw netwerk.
Het maakt mij verder niet uit dat je selectief blind bent,maar het is zo vermoeiend.
Ook KPN heeft in toenemende mate capaciteitstekorten, alleen de oude Portaalwijken hebben een zogenaamde een op een aansluiting.

Misschien moet ik even wachten op mijn buren voordat ik de volle download krijg, er zijn er ook genoeg die met hun mooie vezel,moeten wachten tot hun buurman opzegt,want anders hebben ze gewoon helemaal niets.
(Oh ook geen concurrentie van een totaal andere ISP op dat "open" glas daar,want de apparatuur van de concurrent past er gewoonweg niet in..)
Wat is er "oude stokpaardje" en "selectief blind" aan jouw 12 coax aansluitingen die de frequentieruimte moeten delen? Nog steeds zal het met coax dus niet mogelijk zijn om met het kabeltje dat jouw huis in komt aangesloten te worden op een onafhankelijke operator, bijvoorbeeld.

Dan kan jij het een "oud stokpaardje" of "selectief blind" noemen, maar dat doet niets af aan de technische feiten.

Verder heeft een gebrek aan aansluitingen in een PoP totaal niets te maken met "delen van frequentieruimte" of wat dan ook. Ook die mensen die niks aan kunnen vragen hebben gewoon een 1 op 1 aansluiting met het ODF in de PoP. Alleen de operator zal wat DSLAM's of hoe ze het ook noemen bij moeten plaatsen.

Nee, vanuit mijn standpunt ben jij minstens zo vermoeiend selectief blind als ik, dus die kwalificatie heeft totaal geen kracht.

Maar goed, jij bent blij met je Ziggo aansluiting, waarop nóóit keuze zal komen. Dat is je goed recht. En ik gun het je ook van harte dat je voor altijd tevreden zult blijven met alles wat Ziggo doet. Want anders kan je niet anders dan toch maar naar (met een beetje pech langzaam) ADSL/VDSL of naar het halfbakken Portaal glasvezel.

Ik heb vandaag de dag al een helemaal eigen vezelpaar naar de PoP waar ik uit 2 onafhankelijk van elkaar werkende operators kan kiezen (binnenkort misschien 3) zonder dat ik met 12 buren een vezel moet delen, waarbij ik dus nooit op een nieuwe onafhankelijke operator aangesloten zou kunnen worden.

Maar goed, we vallen in de herhaling en gaan hier ook nooit uit komen. Ik denk dat het verstandig is dat ik gehoor geef aan de eerdere oproep van de mods en dat ik me nu maar afmeld van het topic. In de andere glasvezel topics kijken mensen tenminste wel naar de toekomst en de nieuwe ontwikkelingen die nu gaande zijn (en die de kabelaars ook scherp zullen houden zodat jij binnenkort docsis 3.1 krijgt ;) ).

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 17-05-2014 15:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
opgelost

[ Voor 93% gewijzigd door Horza2011 op 17-05-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier weer : http://www.totaaltv.nl/ni...x-snelste-verbinding.html
Kabel is ten opzichte van glas sneller.
Ziggo en Caiway geven Netflix de hoogste bandbreedte, aangezien we over milli seconden ping al gaan zeuren,waarom knijpt ook hierbij KPN met dat mooie glasvezel ook hier de verbinding weer ?
Ziggo geeft Netflix door met een 3,7 Mbps, KPN en haar klonen zitten rond de 3,1 a 3,3.
Op de upload na knijpt KPN glasvezel werkelijk op elke dienst of sloopt de boel er uit qua geluidskanalen.
Zowieso met SD en HD komt dat glasvezel ook niet in de buurt van wat de kabelaars bieden.
En dan, http://www.totaaltv.nl/ni...itingen-in-nederland.html van de totaal 2,1 miljoen aansluitingen wordt slechts 685.000 gebruikt... dat komt neer op de volgende verhouding, slechts 33% van de huizen die voorzien zijn van glasfiber neemt deze dienst ook af, bij de kabel ligt dit rond de 80%...
De mods vroegen om niet verder uit te wijden over het eurodocsis protocol,en vanaf het moment van die oproep heb ik me daaraan gebouden beste Eymey, alleen jij begint er steeds weer opnieuw over.
Voor de geinteresseerden vertel ik welke technische belemmeringen er op dit moment op de vezel zijn en waar de "kabel" tegenwoordig mee bezig is..
Je hebt niets aan verhalen met wat de vezel kan,je hebt te maken met de praktijk en die wijst uit dat op de upload na alle aangeboden diensten achterlopen op de kabel,door een voor mij onbegrijpelijke strategie van KPN/Reggefiber.
Ik hoef geen concurrent op die vezel,als die dezelfde mindere diensten biedt die KPN je voorschotelt,tegen een gewoon veel meer realistische prijs, KPN/Reggefiber en andere dozenschuivers benutten de vezel zo slecht dat de kabelaars ze inhalen, dat doe ik niet, dat doen ze echt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan grotendeels met Nick39 meegaan op een paar punten na.
KPN is niet de enige operator meer. En de nieuwe operators hebben het wel degelijk gesnapt en benutten de mogelijkheden wel degelijk.

En Nick39 weet heel goed hoe de boel werkt en dus ook dat Reggefiber niets te maken heeft met het benutten van de vezel. Sterker nog, ik durf te stellen dat ook daarfrustratie heerst over het onvoldoend benutten van die mooie techniek door derden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:01
Ter info, hier het rapport van netflix, kijk er zelf naar en je kunt concluderen dat er niets over de snelheid van kabel, glasvezel of ADSL te melden valt (zeker niet omdat een groot deel van de Caiway aansluitingen glasvezel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien snap ik het hele ding niet. De tekst van dat artikel op totaal tV (waardeloze site trouwens) suggereert dat providers Netflix met een bepaalde snelheid doorgeven. Dat kan helemaal niet en gaat in tegen de wettelijke netneutraliteit.
Ik neem aan dat het gelezen moet worden als de gemiddelde streamsnelheid die bij de verschillende ISP's gehaald wordt vanuit de Netflix servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Moet je dan ook sneller kijken of zo en is de film of serie dan ook sneller afgelopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Barre73 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:21:
Bovendien snap ik het hele ding niet. De tekst van dat artikel op totaal tV (waardeloze site trouwens) suggereert dat providers Netflix met een bepaalde snelheid doorgeven. Dat kan helemaal niet en gaat in tegen de wettelijke netneutraliteit.
Ik neem aan dat het gelezen moet worden als de gemiddelde streamsnelheid die bij de verschillende ISP's gehaald wordt vanuit de Netflix servers?
De info op TotaalTV is altijd erg gekleurd en er worden conclusies getrokken die niet op feiten berusten.
Netflix meet een gemiddelde bij bijv. KPN gebruikers waarbij ze geen onderscheid maken tussen DSL en glasvezel. Door het grote aantal DSL abonnee's zal de gemiddelde snelheid wat lager liggen dan bij kabel. De hoogste gemiddelde snelheid van 3.7 Mbps (Caiway) vind ik sowieso nogal laag, dat zal waarschijnlijk komen doordat alles op één hoop gegooid wordt. De streams via tablets zijn veel lager dan die via bijv. Apple TV, Chromecast en apps op smarttv's.
Ik heb zelf VDSL van KPN met een snelheid van ongeveer 65 Mbit/'s down en 6 Mbps up. De HD streams van Netflix zijn prima en niets anders dan toen ik nog Alles-In-1 van Ziggo had. Is ook nogal logisch, het maximum van een Netflix HD stream is 7 Mbit/'s en dat kan mijn verbinding prima aan.

[ Voor 10% gewijzigd door JanR1969 op 18-05-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Thasaidon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:34:
[Webcare heeft aangeboden iig een 110 te vervangen voor een 140 die ik gratis in bruikleen krijg.
Tot mijn grote verbazing stond gisteren de pakketdienst al voor de deur moet een nieuwe A140...
Je zou bijna denken dat ze wat goed te maken hebben >:)

Alleen jammer dat je, als oude trouwe klant, eerst een klacht moet indienen bij de consumentenbond voordat er wat voor je gedaan word...

@Webcare
iig bedankt voor de snelle afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

FF getest voor nick39.
HD streams van Netflix haal ik hier binnen met snelheden tussen de 5 en 9 Mbit op mijn xs4all verbinding, er wordt niet geknepen. Minimum vereiste voor HD wordt door Netflix op 5 Mbit gesteld.
Aankomende week zal ik ook de 4K stream proberen te testen, die zou minimaal 25 Mbit nodig hebben

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

JME

zeg maar Jamie

Gebeld met XMS over de binnenkort niet meer ondersteunde Amino A110. Ik kon kiezen: een A140 kopen voor 170 euro of beloven nog minimaal een jaar te blijven en dan een refurbished A130 in bruikleen krijgen.
Ik ga het aanbod elders dus maar eens vergelijken. Toen ik dat zei, werd ik gevraagd of ik woensdag terug wil bellen. Gingen zij intussen kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Moet niet gekker worden: zij stoppen de service en dan ben ik afhankelijk van hun bereidwilligheid om me te matsen? Rare toko. Jammer van al die jaren prima service, maar als ze woensdag niet met een heel nette deal komen ben ik pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:21:
Er is een hoop.. nee beter gezegd er zijn een hoop meningsverschillen tussen Netflix en de providers, en dan bedoel ik alle providers, een dienst als HBO maakt deel uit van een abonnement,dus daar pikt een provider een graantje van mee.
Aan Netflix verdient een provider (nog) niets, het genereert wel een hoop dataverkeer, hoe meer mensen kijken des te meer dataverkeer,en Netflix wil ook in HD gaan uitzenden.
Providers willen van Netflix centjes gaan zien omdat het een dienst is die wel gebruik maakt van hun infra structuur,dataverkeer genereert waar providers "last" van hebben maar waarvoor de provider niets terug ziet.
Eerst was het voornamelijk via tablets waarbij de lage kwaliteitsstream van Netflix gebruikt wordt, Netflix "ziet" of je kijkt via een tablet of telefoon en geeft je dan de lage datastream welke weinig megabitjes verbruikt.
De laatste tijd echter komen er steeds meer HD smart tv's en Playstations en andere devices die een veel hogere kwaliteit aan kunnen en die krijgen de hogere datastream.
Op een aantal diehards is niemand 4 tot 5 uur continue aan het downloaden,elke dag, maar nu krijg je dat mensen een abonnement afnemen per maand op Netflix.
Die willen zoveel mogelijk kijken in die maand en genereren dus een aardige hoeveelheid data.
Met daarnaast de normale download.
Dus werd de hoge datastream van Netflix geknepen, waarbij notabene de glas providers dus het meest knepen. ( Met geknepen wordt bedoeld dat feitelijk de toegang tot de hogere snelheid servers van Netflix werdt gerouteerd/omgeleid naar de lagere streams waardoor je wettelijk gezien niet echt knijpt.)
Er is nu een (Raam) overeenkomst waarbij providers betaald krijgen van Netflix, in ruil daarvoor staat de QOS bij de providers zo ingesteld dat Netflix altijd prioriteit krijgt en niet meer wordt geknepen. Daarvoor heeft Netflix dus haar prijs voor de nieuwe abonnees verhoogd met 1 euro.
Feitelijk is Netflix daardoor een dienst geworden die de kabel en de vezel deelt waardoor de kabel niet echt meer gesloten is,een derde partij biedt zijn/haar diensten aan over de kabel waarvoor de kabelaar/vezelaar een vergoeding krijgt.
Wat alleen het nadeel hiervan is, is de "who's next" vraag... hoe zit het met youtube, met spotify... Betaalde diensten waarvoor de kabelaar en de vezelaar niets terug zien maar die wel gebruik maken van hun net.
De verwachting is dat ook die diensten een vergoeding moeten gaan afdragen aan de providers,waardoor de prijs van de dienst zal gaan stijgen.
Alleen.. waar wordt de grens dan getrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Barre73 Om te voorkomen dat ik toch al een boek schrijf.. ik heb al regelmatig gezegd hoe dat komt en het staat in mijn profiel.. de wet...
De laatste keer dat ik me daarover heb gebogen ( kan wel eens vragen aan mijn familieleden ) is KPN in overtreding, de wet zegt een beetje versimpeld, dat je niet aan een signaal mag knoeien en het moet doorgeven zoals het binnenkomt,het er uit halen van geluidstreams mag dus niet.
Alleen heeft KPN een uitzondering gekregen met digitenne,anders kon men gewoon niet zoveel zenders weergeven,net als dat KPN zich wat digitenne betreft,ook niet hoeft te houden aan het aantal verplichte mininale zenders.
KPN lijkt dat allemaal wat uit te rekken,want een tijd terug kreeg Ziggo nog een boete omdat ze het geluidsnivo van alle tv zenders gelijk had getrokken zodat je niet van je stoel af lazerde als je naar een andere veel hardere zender overschakelde.
Tegen de wet,dus boete.. of ze het ongedaan hebben gemaakt weet ik eigenlijk niet.
Op de satelliet worden,door Canal Digitaal of hoe dat nu ook mag heten,ook overtredingen begaan doordat NPO 1,2 en 3 niet meer vrij te ontvangen zijn maar in een betaald pakket zitten.
Ziggo en UPC en nog wat, overtreden de wet door HBB-TV te blokkeren wat ook niet mag, je mag immers niets uit het aangeboden signaal verwijderen.
Maar blijkbaar ziet niemand er brood in om daar ook actie tegen te ondernemen.
Downloaden is nu verboden,maar ook hier zegt de regering daar niet actief op te gaan toezien.
Dat laten ze aan Brein en consorten over.
Net neutraliteit.... tja op papier bestaat het... net als bovenstaande wetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick, dat is in de US, niet in NL ;-)
Er wordt niet geknepen, doen ze dat wel dan handelen ze in strijd met de wet

En Netflix werkt hier perfect, in tegenstelling tot HBO wat bij XMS een drama was, daarbij bedoel ik dus de on demand van HBO

[ Voor 35% gewijzigd door GerkeP op 18-05-2014 18:16 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:14:
Nick, dat is in de US, niet in NL ;-)
Er wordt niet geknepen, doen ze dat wel dan handelen ze in strijd met de wet

En Netflix werkt hier perfect, in tegenstelling tot HBO wat bij XMS een drama was, daarbij bedoel ik dus de on demand van HBO
Lees het stukje net boven je post van mij,da's dus niet alleen de US,da's ook in Nederland.
(De US heeft heel weinig te maken met NPO 1,2 en 3 op een satelliet die ze niet eens kunnen ontvangen, en heeft ook weinig te maken met Digitenne.. dus ik denk dat je dat stuk nogal gemist hebt..)
Er is dus ondertussen een overeenkomst waardoor je nu de stream krijgt die je nodig hebt.
De wet,is dus rekbaar en alle partijen doen dat.
Om de tv kanalen ook aan te kunnen bieden via DSL is er een regeling getroffen waardoor de kanalen ontdaan mogen worden van bepaalde streams,anders gaat het niet lukken.
Er is alleen niemand bij de wetgevers (behalve KPN) die er bij nagedacht heeft dat diezelfde stream dan ook wel via glas aangeboden kan worden... want er is geen wet die zegt dat uitsluitend voor doorgifte via DSL er aan de streams geknoeid mag worden MAAR dat die stream dan niet op glas gebruikt mag worden...
En ik weet niet of de opvolgers in het nieuw te kiezen europarlement hun prioriteiten ook zo stellen als dat er nu werd gedaan..

/edit en wat wil je, de gortdroge regels van de wet,nagezocht en wel,die je toch niet leest ,die niemand leest,daardoor dus onnodig,of wil je misschien vertrouwen op de reputatie die ik heb,dat het uiteindelijk toch blijkt te kloppen ? Ik hoop het laatste want zoals gezegd,ik steek er een paar uur in,en niemand ,ook jij niet,die het leest... dus dan geloof je me toch simpel gewoon niet,mij maakt het niet uit zolang ik maar weet hoe het zit,ik ben geen Jehova getuige die je perse moet overtuigen hoor..ik geniet liever van het zonnetje..

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 18-05-2014 18:47 . Reden: Toevoeging stukje over de wet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:02:
@Barre73 Om te voorkomen dat ik toch al een boek schrijf.. ik heb al regelmatig gezegd hoe dat komt en het staat in mijn profiel.. de wet...
De laatste keer dat ik me daarover heb gebogen ( kan wel eens vragen aan mijn familieleden ) is KPN in overtreding, de wet zegt een beetje versimpeld, dat je niet aan een signaal mag knoeien en het moet doorgeven zoals het binnenkomt,het er uit halen van geluidstreams mag dus niet.
Alleen heeft KPN een uitzondering gekregen met digitenne,anders kon men gewoon niet zoveel zenders weergeven,net als dat KPN zich wat digitenne betreft,ook niet hoeft te houden aan het aantal verplichte mininale zenders.
KPN lijkt dat allemaal wat uit te rekken,want een tijd terug kreeg Ziggo nog een boete omdat ze het geluidsnivo van alle tv zenders gelijk had getrokken zodat je niet van je stoel af lazerde als je naar een andere veel hardere zender overschakelde.
Tegen de wet,dus boete.. of ze het ongedaan hebben gemaakt weet ik eigenlijk niet.
Op de satelliet worden,door Canal Digitaal of hoe dat nu ook mag heten,ook overtredingen begaan doordat NPO 1,2 en 3 niet meer vrij te ontvangen zijn maar in een betaald pakket zitten.
Ziggo en UPC en nog wat, overtreden de wet door HBB-TV te blokkeren wat ook niet mag, je mag immers niets uit het aangeboden signaal verwijderen.
Maar blijkbaar ziet niemand er brood in om daar ook actie tegen te ondernemen.
Downloaden is nu verboden,maar ook hier zegt de regering daar niet actief op te gaan toezien.
Dat laten ze aan Brein en consorten over.
Net neutraliteit.... tja op papier bestaat het... net als bovenstaande wetten...
Helaas, dat mag dus wel volgens ACM en de AT......
Edit: (IPTV) Die weg heb ik al bewandeld en omdat het geen openbaar netwerk (i-net) is mag KPN alles doen met die signalen en valt IPTV niet onder netwerk neutraliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste wilde ik ook al opmerken. Netneutraliteit geldt voor het internet en niet voor het aparte TV signaal (ook al is dat dan apart "gemaakt" via VLANS).
Netflix is gewoon een streaming dienst die via het internet loopt dus daar kan en mag niet op geknepen worden door providers. En ik weet ook wel vrij zeker dat dat niet gebeurt.

Of Netflix het niet zelf doet zoals Nick hier aangeeft... tja, daar kan ik niet over oordelen vanuit mijn positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:57:
Dat laatste wilde ik ook al opmerken. Netneutraliteit geldt voor het internet en niet voor het aparte TV signaal (ook al is dat dan apart "gemaakt" via VLANS).
Netflix is gewoon een streaming dienst die via het internet loopt dus daar kan en mag niet op geknepen worden door providers. En ik weet ook wel vrij zeker dat dat niet gebeurt.

Of Netflix het niet zelf doet zoals Nick hier aangeeft... tja, daar kan ik niet over oordelen vanuit mijn positie.
En dat gaf ik dus ook al aan ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
JME schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:29:
Gebeld met XMS over de binnenkort niet meer ondersteunde Amino A110. Ik kon kiezen: een A140 kopen voor 170 euro of beloven nog minimaal een jaar te blijven en dan een refurbished A130 in bruikleen krijgen.
Ik ga het aanbod elders dus maar eens vergelijken. Toen ik dat zei, werd ik gevraagd of ik woensdag terug wil bellen. Gingen zij intussen kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Moet niet gekker worden: zij stoppen de service en dan ben ik afhankelijk van hun bereidwilligheid om me te matsen? Rare toko. Jammer van al die jaren prima service, maar als ze woensdag niet met een heel nette deal komen ben ik pleite.
Ik zou een klacht indienen bij de consumentenbond. (www.klachtenkompas.nl).
Tegen mij riepen ze ook dat ik er een moest kopen voor de volle mep. Pas toen ik m'n klacht op klachtenkompas indiende kon ineens wél een 110 omgeruild worden voor een 140.

Ik blijf het jammer vinden dat een eens zo'n mooi bedrijf nu dit soort praktijken hanteert naar z'n klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<sarcastisch>Tja groene rakkers praktijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Ik dacht... handig, online opties toevoegen en verwijderen. Fox eredivisie in oktober genomen, 24 uur later had ik het. In mei weer afgemeld.. en wat denk je? Staat niet meer in mijn zenderlijst (zou vanaf 18 mei zijn, klopt ook) maar (uiteraard) wel gewoon op de rekening van juni.

XMS.. pffff.. wordt er zo moe van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik vrees met grote vreze. Ik zie de factuur nu ook staan in de portal met de eindafrekening.
Ben benieuwd, want weer hoop gegoochel, maar eindbedrag klopt.
Zul je zien dat ze dat volledige bedrag op mijn rekening gaan storten, inclusief het deel wat ik niet heb afgerekend

Fingers crossed

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de glasvezel verbinding vrij gegeven word voor andere partijen om te gebruiken?
Ik bedoel, ik zit eigenlijk niet op een andere provider te wachten , maar als het toch moet , wil ik graag zelf kiezen. XS4all wil wel , maar die wil eerst weten of de verbinding al "open" is.
Ik heb sinds 1 April 2008 en abonnement bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
GerkeP schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:06:
Ik vrees met grote vreze. Ik zie de factuur nu ook staan in de portal met de eindafrekening.
Ben benieuwd, want weer hoop gegoochel, maar eindbedrag klopt.
Zul je zien dat ze dat volledige bedrag op mijn rekening gaan storten, inclusief het deel wat ik niet heb afgerekend

Fingers crossed
Geweldig! mijn factuur klopt €150 euro retour :) hopelijk krijg ik het ook echt bijgeschreven. Pas als het op mijn rekening staat vier ik een feestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:45:
Weet iemand wanneer de glasvezel verbinding vrij gegeven word voor andere partijen om te gebruiken?
Ik bedoel, ik zit eigenlijk niet op een andere provider te wachten , maar als het toch moet , wil ik graag zelf kiezen. XS4all wil wel , maar die wil eerst weten of de verbinding al "open" is.
Ik heb sinds 1 April 2008 en abonnement bij XMS.
In dat geval kun je zover ik weet elke maand opzeggen. Zit je in een portaal gebied? Wat geeft de postcode check bij XS4All aan voor jouw postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raar verhaal van XS4all. Dat zou inhouden dat ze je vragen om eerst XMS op te zeggen en de hele lijn vrij te laten maken (dus dan heb je geen diensten meer) zodat zij de order kunnen isnchieten en dan twee weken later een keer weer diensten leveren. Dat is wel heel erg 2013...

Inmiddels werken bijna alle andere providers mee aan migratie binnen een dag/halve dag. En daarbij hoef je niks zelf op te zeggen en kan je gewoon je abonnement bij XS4all afsluiten. Zij schieten de order als migratie in bij de operator/Reggefiber en dan gaat het automatisch lopen. Aanvragen van migratie door je nieuwe provider bij je oude wordt door je oude dan als de opzegdatun beschouwd.

Of je contractstermijn bij XMS nog doorloopt doet daar niets aan af. Die moet je dan gewoon afkopen. Maar dat staat er volledig los van en is tussen klant en oude provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het gaat er niet om of ze mijn verbinding kunnen overnemen, maar of een derde partij glasvezel of de bestaande lijn mag aanbieden. Zij hadden het er over dat degene die de glasvezel heeft aangelegd, de eerste periode het alleen recht over de kabels heeft zeg maar.
Het moeilijke punt in dit geval is, dat mijn huis achteraf is aangesloten. Niemand in onze straat heeft glasvezel, alleen ik. De hoofd ader kwam bij ons voor de deur langs onderweg naar huurflats van portaal. ik heb toen gevraagd of ik aangesloten kon worden, en voor een bedrag kon dat. Maar in de postcode checks sta ik er nooit in als : glas vezel is beschikbaar. Krijg altijd iets van : er is een vraagbundelings traject gestart oid.

Om kort te gaan : het gaat er dus om of een andere partij dan xms op de glasvezel mag leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha... Ik snap em. Je maakt dus inderdaad deel uit van een Portaal netwerk. Zou je je pc en huisnr eens willen sturen? Dan kijk ik eens hoe je in de database staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Het kan dus toch :)
De eindfactuur was goed en ze hebben dit gestort zonder de inhouding die ik op de vorige factuur had gedaan.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:20:
Het kan dus toch :)
De eindfactuur was goed en ze hebben dit gestort zonder de inhouding die ik op de vorige factuur had gedaan.
Gefeliciteerd!
Ben je eindelijk ècht van XMS af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:36:
[...]

Gefeliciteerd!
Ben je eindelijk ècht van XMS af :P
_/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nou, dan mogen ze het hier ook wel fixen. Heb geen abbo meer bij ze lopen, maar toch komen ze met een nieuwe factuur voor een compleet nieuwe maand. Dat terwijl het abbo een paar dagen geleden al is afgelopen en ze op die van vorige maand al teveel hebben afgeschreven. Ik bel ze vanmiddag wel even op, heb er nu geen zin in. Wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Restutie van mij is ook terug gestort toch wel fijn dat je €150 euro terug krijgt :)

En heel fijn dat ik van XMS af ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

boekee schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:41:
Restutie van mij is ook terug gestort toch wel fijn dat je €150 euro terug krijgt :)

En heel fijn dat ik van XMS af ben!
Dus zij hebben rentewinst van 150 euro van jou?
Dat is niet fijn, dat heet oplichting ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 01:44
GerkeP schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Daar moet je management voor gestudeerd hebben, toch? :O 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
GerkeP schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Dat is waar..... ach tja.... tis al goud dat ik er vanaf ben. Alhoewel ze zijn in staat volgende maand gewoon weer een factuur/automatische incasso te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is enorm kloterig. Heb er vandaag ook over gebeld, omdat ze doodleuk anderhalve maand aan kosten in rekening brengen voor een dienst dat niet meer wordt geleverd aan mij. De persoon aan de lijn was wel heel duidelijk dat ik ook de rekening kon storneren, maar ik weet al genoeg van de mensen hier dat ik die route niet ga lopen. Ik heb geen zin in een maandenlange conflict met XMSnet.
Mochten ze volgende maand overigens het niet hebben gecorrigeerd, zoals de persoon aan de lijn mij beloofde dat ze gaan doen, is het natuurlijk een andere zaak. Maar simpel gezegd is het voor mij en ik denk de meeste mensen teveel gedoe over een relatief klein bedrag (de rente), waar je ook verder niet veel mee opschiet.
XMS (en dus ook KPN) raad ik iig niet meer aan aan mensen. Oplichters doe ik niet aan. Wist eerst nog niet of ik wel blij was met de overstap naar een andere provider, maar daar ben ik nu ook wel overheen. Ben blij dat ik bij XMS/KPN weg ben.

*edit*
Overigens was en ben ik nog steeds erg tevreden over de diensten die XMS levert. Daar is absoluut niets mis mee. Het is alleen dat administratief apparaat er omheen dat het allemaal verpest.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 21-05-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
Caelorum schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:17:
Het is enorm kloterig. Heb er vandaag ook over gebeld, omdat ze doodleuk anderhalve maand aan kosten in rekening brengen voor een dienst dat niet meer wordt geleverd aan mij. De persoon aan de lijn was wel heel duidelijk dat ik ook de rekening kon storneren, maar ik weet al genoeg van de mensen hier dat ik die route niet ga lopen. Ik heb geen zin in een maandenlange conflict met XMSnet.
Mochten ze volgende maand overigens het niet hebben gecorrigeerd, zoals de persoon aan de lijn mij beloofde dat ze gaan doen, is het natuurlijk een andere zaak. Maar simpel gezegd is het voor mij en ik denk de meeste mensen teveel gedoe over een relatief klein bedrag (de rente), waar je ook verder niet veel mee opschiet.
XMS (en dus ook KPN) raad ik iig niet meer aan aan mensen. Oplichters doe ik niet aan. Wist eerst nog niet of ik wel blij was met de overstap naar een andere provider, maar daar ben ik nu ook wel overheen. Ben blij dat ik bij XMS/KPN weg ben.

*edit*
Overigens was en ben ik nog steeds erg tevreden over de diensten die XMS levert. Daar is absoluut niets mis mee. Het is alleen dat administratief apparaat er omheen dat het allemaal verpest.
Neem anders even contact op met XMS_webcare. Na drie maanden leuren om mijn geld terug te krijgen was het na contact te hebben gehad met Sofie en Tim bij een eerst volgende factuur geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik wacht nu eerst even 20 juni af. Daarna zal ik zeker contact met ze opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:59:
Ik wacht nu eerst even 20 juni af. Daarna zal ik zeker contact met ze opnemen :)
Dreigen met een rode kaart voor XMSNET automatische incasso's afgeven bij je bank werkt ook zeer goed 8)
Bij teveel rode kaarten worden alle incasso's van XMSNET bij de bank ingetrokken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Thasaidon schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Ik zou een klacht indienen bij de consumentenbond. (www.klachtenkompas.nl).
Tegen mij riepen ze ook dat ik er een moest kopen voor de volle mep. Pas toen ik m'n klacht op klachtenkompas indiende kon ineens wél een 110 omgeruild worden voor een 140.

Ik blijf het jammer vinden dat een eens zo'n mooi bedrijf nu dit soort praktijken hanteert naar z'n klanten toe.
Mooi he die overnames.. Klanten van het overgenomen bedrijf worden op kosten gejaagd om zelf voor hun migratie te betalen.. Inderdaad gewoon niet accepteren, meestal draait men wel bij als je dreigt op te stappen..

Helaas doet niet iedereen dit.. En dat weten ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Iemand hier wel eens meegemaakt dat een Packetfront modem moest worden vervangen?

Ik heb de laatste tijd namelijk afentoe problemen met mijn internetverbinding (heel veel packetloss etc) en als ik dan de Packetfront even van de spanning haal en weer aanzet is alles weer ok.. Ik vermoed dus dat er wat met het modem aan de hand is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Inflatable schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:54:
Iemand hier wel eens meegemaakt dat een Packetfront modem moest worden vervangen?
We hadden problemen met bellen (uiteindelijk opgelost door via een voip cheapconnect abbot te gaan bellen), Bij de eerste telefoontjes stond er telkens de volgende dag een monteur op de stoep (ook bij problemen die niets met de glasvezel te maken hadden, maar omdat meer mensen er last van hadden, bij de centrale) Daarbij is onder andere de pakketfront vervangen. (om mijn vrouw gerust te stellen?)

Gewoon bellen met storings melding, en kijken wat men er van vind.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:45:
[...]

Mooi he die overnames.. Klanten van het overgenomen bedrijf worden op kosten gejaagd om zelf voor hun migratie te betalen.. Inderdaad gewoon niet accepteren, meestal draait men wel bij als je dreigt op te stappen..

Helaas doet niet iedereen dit.. En dat weten ze..
Overname en migratie heeft er niks mee te maken. De A110 wordt straks helemaal niet meer ondersteund door de operator. Ook al was XMS niet overgenomen dan nog had datzelfde gespeeld. Dat het niet goed wordt aangepakt is een ander verhaal.
Maar heeft niks te maken met een migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Overname en migratie heeft er niks mee te maken. De A110 wordt straks helemaal niet meer ondersteund door de operator. Ook al was XMS niet overgenomen dan nog had datzelfde gespeeld. Dat het niet goed wordt aangepakt is een ander verhaal.
Maar heeft niks te maken met een migratie.
Is dat zo?

Volgens mij is het zo dat als XMS niet overgenomen zou zijn door KPN (of KPN geen aandeelmeerderheid zou hebben bij Reggefiber), dan zou de IPTV leverstraat ook niet veranderen en zouden de streams gewoon onbewerkt bij GHM vandaan blijven komen.
Dan was er ook geen noodzaak geweest om de 110's eruit te gooien.

Maar omdat de leverstraat nu geheel over gaat naar KPN zal de 110 niet meer werken,
enkel door het feit dat KPN alles hercodeerd naar mp4 wat de 110 niet aan kan.

Even afgezien van het feit dat "niet meer ondersteund" natuurlijk wat anders is als "niet meer te gebruiken".

Of zie ik dat verkeerd?

En ja, dat ze het verkeerd aanpakken ben ik helemaal met je eens. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 26-05-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je redenering klopt niet. XMS heeft toch nooit een IPTV leverstraat gehad? Die was eerst van Reggefiber en daarna van KPN-ITNS. Of direct van KPN ITNS in het geval van de WMP+ gebieden.

Overigens is GHM ook overgenomen door KPN, maar dit terzijde.
Maar los daarvan: TV streams evolueren ook. De A110 kan niet meer werken met de codecs die tegenwoordig worden gebruikt in TV land zoals je zelf al aangeeft. Hercodering kan heel zinvol zijn/ en gebeurt echt niet alleen omdat KPN graag alles wil dichttimmeren. Andere partijen doen dat ook gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Wat ik bedoelde was dat GHM de leverstraat van o.a. XMS leverde. En GHM zette (voor zover mij bekend) alles 1op1 gewoon door zonder hercodering (en zonder encryptie).
Nu wil KPN alles naar zijn eigen leverstraat trekken, wat logisch is, maar KPN hercodeerd en encrypt.
maargoed...

En ja, dat zaken "evolueren" snap ik. En dat hercodering zinvol kan zijn snap ik ook. Maar ik het geval van KPN ben ik het daar niet mee eens.
GHM leverde HD kanalen met 5.1 geluid, KPN, hercodeerd en trekt die 5.1 er vervolgens uit?!?
Je krijgt dus nu "mooie" HD kanalen met reguliere stereo?
Dan heb je het als IPTV leverancier toch niet helemaal begrepen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:04:
En ja, dat zaken "evolueren" snap ik. En dat hercodering zinvol kan zijn snap ik ook. Maar ik het geval van KPN ben ik het daar niet mee eens.
GHM leverde HD kanalen met 5.1 geluid, KPN, hercodeerd en trekt die 5.1 er vervolgens uit?!?
Je krijgt dus nu "mooie" HD kanalen met reguliere stereo?
Dan heb je het als IPTV leverancier toch niet helemaal begrepen als je het mij vraagt.
De HD+ streams van RTL en SBS6 hebben zins enkele weken gewoon 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ok, ik meende hier een discussie gezien te hebben dat KPN dat eruit gesloopt zou hebben.
Ik weet alleen niet of er verschil is tussen HD+ zoals KPN het noemt en gewoon HD zoals het bij GHM vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Thasaidon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:34:
Ok, ik meende hier een discussie gezien te hebben dat KPN dat eruit gesloopt zou hebben.
Ik weet alleen niet of er verschil is tussen HD+ zoals KPN het noemt en gewoon HD zoals het bij GHM vandaan kwam.
Een hele tijd is dat het geval geweest. Sinds enkele weken hebben ze eindelijk ook voor de HD+ varianten 5.1 in de streams.

Ik moet zeggen, die HD+ streams zien er in principe niet slecht uit. Alleen kijkt het wat onrustiger (weet niet precies hoe dat komt, maar ik vind het minder prettig om naar te kijken, je ziet logo's bijvoorbeeld licht 'trillen'). Kan me niet herinneren dat we dat in de tijd van GHM-streams al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:22:
[...]

Dreigen met een rode kaart voor XMSNET automatische incasso's afgeven bij je bank werkt ook zeer goed 8)
Bij teveel rode kaarten worden alle incasso's van XMSNET bij de bank ingetrokken >:)
Kan je bij de ING gewoon online doen, gewoon naar incasso gaan en dan op blokkeren drukken,het zit achter een of 2 menu's maar dan kan het bedrijf gewoon niet meer incasseren, een rode kaart sturen betekent niet dat ze dan niets meer kunnen of doen, die rode kaart heb ik 2 keer ingezonden en men ging gewoon door met incasseren.
Dat knoppie doet wonderen,want het lukt ze gewoon niet meer, je hoeft dus ook niet te storneren... overigens gaat het dan wel acceptgiro's regenen maar die behandelde ik gewoon als volgt: Met typex maak je het adresvenster wit, onderaan de envelop staat een oranje opgespoten code voor post nl, die maak je ook onleesbaar, dan zet je op de opgedroogde typex : Geweigerd,retour afzender en terug de brievenbus in.
Dat kost ze dan 2x porto per brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:19:
[...]

Kan je bij de ING gewoon online doen, gewoon naar incasso gaan en dan op blokkeren drukken,het zit achter een of 2 menu's maar dan kan het bedrijf gewoon niet meer incasseren, een rode kaart sturen betekent niet dat ze dan niets meer kunnen of doen, die rode kaart heb ik 2 keer ingezonden en men ging gewoon door met incasseren.
Dat knoppie doet wonderen,want het lukt ze gewoon niet meer, je hoeft dus ook niet te storneren... overigens gaat het dan wel acceptgiro's regenen maar die behandelde ik gewoon als volgt: Met typex maak je het adresvenster wit, onderaan de envelop staat een oranje opgespoten code voor post nl, die maak je ook onleesbaar, dan zet je op de opgedroogde typex : Geweigerd,retour afzender en terug de brievenbus in.
Dat kost ze dan 2x porto per brief.
Hahaha,

Als, als, teveel klanten dat doen (een rode kaart afgeven) dan trekt de bank de automatische incasso machtiging in voor XMSNET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
_BLAST3R schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:37:
[...]

Een hele tijd is dat het geval geweest. Sinds enkele weken hebben ze eindelijk ook voor de HD+ varianten 5.1 in de streams.
Ok, dat wist ik niet. Ik heb nog de streams vanuit GHM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:11:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Ik heb nog de streams vanuit GHM ;)
Is gebeurt op verzoek van RTL dat kon KPN niet meer weigeren. Een mede-Tweaker is zo slim geweest om RTL in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
_BLAST3R schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:37:
[...]

Ik moet zeggen, die HD+ streams zien er in principe niet slecht uit. Alleen kijkt het wat onrustiger (weet niet precies hoe dat komt, maar ik vind het minder prettig om naar te kijken, je ziet logo's bijvoorbeeld licht 'trillen'). Kan me niet herinneren dat we dat in de tijd van GHM-streams al hadden.
Zet je STB eens op 1080i ipv 1080p, dat voorkomt het trillen.

Dolby Digital zit er nu al op een aantal kanalen bij, dat verklaart ook de klachten van een paar mensen die een tijd geleden merkten dat ze geen geluid meer hadden op een paar zenders. Als je STB op DD stond schakelde hij in het verleden gewoon naar stereo output terug. Echter met die instellingen werden na de toevoeging van DD de Dolby geluidstracks actief. Als je tv/receiver daar niet mee om kon gaan werd het stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:55:
[...]

Is gebeurt op verzoek van RTL dat kon KPN niet meer weigeren. Een mede-Tweaker is zo slim geweest om RTL in te schakelen.
Volgens mij was het plan al veel langer om deze toe te voegen, ook ivm de 'signaalneutraliteit' wetgeving (die er nog niet doorheen is). Het is namelijk ook voor een groot aantal andere kanalen actief geworden, niet alleen RTL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Mooi, weten we dat ook weer.
Ik vond het al zo stom dat KPN de 5.1 uit HD kanalen gesloopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Volgens mij was het plan al veel langer om deze toe te voegen, ook ivm de 'signaalneutraliteit' wetgeving (die er nog niet doorheen is). Het is namelijk ook voor een groot aantal andere kanalen actief geworden, niet alleen RTL :)
Toch bijzonder dat er al minstens twee jaar over geklaagd werd en er vanuit KPN-ITNS nooit een reaktie of tip van de sluier is geweest dat dit eraan zat te komen, en nét toevallig nu er een mede-tweaker via RTL aan de bel trekt wordt het geregeld vooruitlopend signaalneutraliteit (goed gevonden term trouwens).
Ben benieuwd of moeder KPN, die voor zichzelf vergelijkbare conclusies kan trekken uit de signaalneutraliteit als dat haaar dochter doet, nu ook DD gaat voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Was misschien het laatste zetje om dat nu al te doen.

Volgende stap in 'signaalneutraliteit' is bijv HbbTV. Het zit nu al in het DVB-C signaal maar alleen bij iptv moet ook nog de ontvanger HbbTV ondersteunen i.p.v de tv. Maar ontvangers die al html5 ondersteuning hebben zijn al wel in het voordeel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 56 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.