Nou ik heb momenteel een Ziggo verbinding naast mijn XMS verbinding lopen. Ergens is er iets fout gegaan met de overstapservice van Ziggo, want ze hebben het ruim 10 dagen later pas aan XMS laten weten. Op zich niet erg, want nu was ik iig verzekerd van een werkende verbinding. Ben van 100/100 3ms ping naar 90/9 14ms ping gegaan, maar merk van de overstap eigenlijk helemaal niets. Alles werkt nog steeds zoals het hoorde en merkbaar langzamer is het er ook niet op geworden. Ben zelfs sterk aan het overwegen de Ubee van Ziggo als router aan te houden en mijn WNDR3700 weg te geven aan iemand. Die ubee veroorzaakt denk ik wel ruim 5ms vertraging*, maar daar kan ik wel mee leven denk ik 
Hoe dan ook, over een paar dagen houd mijn verhaal bij XMS dus voorgoed op en voor glasvezel zie ik over een jaar wel weer. Dan ben ik dus ook uit dit topic verdwenen.
* Eigenlijk moet ik dat testen, maar dan moet ik Ziggo vragen de routerfunctie van de Ubee uit te zetten. DMZ is niet goed genoeg, omdat dan alsnog die router software zijn ding moet doen. Dat is mij net iets teveel werk eigenlijk. Al helemaal omdat ze het weer moeten terugdraaien als het vrijwel geen effect heeft gehad.
Hoe dan ook, over een paar dagen houd mijn verhaal bij XMS dus voorgoed op en voor glasvezel zie ik over een jaar wel weer. Dan ben ik dus ook uit dit topic verdwenen.
* Eigenlijk moet ik dat testen, maar dan moet ik Ziggo vragen de routerfunctie van de Ubee uit te zetten. DMZ is niet goed genoeg, omdat dan alsnog die router software zijn ding moet doen. Dat is mij net iets teveel werk eigenlijk. Al helemaal omdat ze het weer moeten terugdraaien als het vrijwel geen effect heeft gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 08-05-2014 10:09 ]