(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:12:
[...]

Was misschien het laatste zetje om dat nu al te doen.
Geen idee wie of wat dat vanuit tweakers aangezwengeld heeft.. of wanneer. Maar dit stond al een tijdje in de planning. Er kon alleen niet over gecommuniceerd worden.
Volgende stap in 'signaalneutraliteit' is bijv HbbTV. Het zit nu al in het DVB-C signaal maar alleen bij iptv moet ook nog de ontvanger HbbTV ondersteunen i.p.v de tv. Maar ontvangers die al html5 ondersteuning hebben zijn al wel in het voordeel
Hbbtv is de reden dat die wet er nu juist niet doorheen is. Hbbtv is gekoppeld aan de rode knop en de kabelaars hebben die knop al jaren in gebruik voor hun eigen functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Geen idee wie of wat dat vanuit tweakers aangezwengeld heeft.. of wanneer. Maar dit stond al een tijdje in de planning. Er kon alleen niet over gecommuniceerd worden.
Dit is op 17 april gepost in een ander topic.
KPN heeft niet geluisterd, KPN is gedwongen door RTL Nederland B.V.

Dank voor uw brief en oplettendheid.

Wij hebben KPN (op het gewenste niveau) zojuist geïnformeerd om eea te verifiëren en zo nodig te herstellen.

Ik verwacht zeker een terugkoppeling van KPN, maar ik vrees dat even gaat duren.

Ik ben beperkt in mijn tijd en tot zal ik niet verder reageren op eventuele mail van uw kant.

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland
[...]
Hbbtv is de reden dat die wet er nu juist niet doorheen is. Hbbtv is gekoppeld aan de rode knop en de kabelaars hebben die knop al jaren in gebruik voor hun eigen functionaliteit.
Bij kabel werkt volgens mij Hbbtv alleen als de TV daar ook geschikt voor is. Dus het DVB-C signaal gaat rechtstreeks de TV in.

Wat is recht dan van de kabel om beslag te leggen op die rode knop van de tv?

Maar als een provider ook verplicht wordt om Hbbtv door te geven op een "eigen" ontvangers waarbij de rode knop wel in gebruik is dat wel natuurlijk wat anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Als ze nu wel het signaal 1:1 doorgeeft kan iemand eens zien wat de bitrate van de Ac3 stream op de sbs zenders zijn? als het echt 1:1 doorgegeven word heeft de Ac3 stream een bitrate van 640kbit/s, alles lager dan is het weer een reencode.

bij rtl is dit 384kbit/s en bij npo 448kbit/s.

[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 27-05-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

An sich ben ik groot voorstander van IPv6, maar dat artikel heeft ook een interessant punt:
'Netwerkgoeroe' Iljitsch van Beijnum waarschuwt echter dat deze "creatieve interpretatie van het concept netneutraliteit" IPv4 en IPv6 onterecht een gelijkwaardige status geeft, met als gevolg dat IPv4 niet uitgeschakeld kan worden, terwijl we daar juist van af willen. "Waar we naartoe moeten is IPv6 zonder IPv4, IPv4+IPv6 ("dual stack") is alleen een tussenstap."
Dus het idee is leuk, maar ze moeten dus nog wel even goed nadenken, voordat we straks verplicht IPv4 moeten houden :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Uiteraard. Ik draai nu thuis IPV6 only, IPV4 wordt gedropt. Ik mis nog niets, maar gebruik nog wel een proxy voor IPV4 only adressen. Lijkt allemaal goed te gaan.

Andersom is wel lastiger, kan vanaf mijn werk helaas geen gebruik maken van mijn remote apps, omdat de provider nog geen IPV6 ondersteunt. Dus op zoek naar een serieuze provider die dat wel doet.

[ Voor 38% gewijzigd door GerkeP op 27-05-2014 14:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Op je mikrotik?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nee, dat lukt nog niet helemaal, dus met de Fritzbox.
Mikrotik blijft een lastige, maar als het draait draait het wel erg goed ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:29:
Uiteraard. Ik draai nu thuis IPV6 only, IPV4 wordt gedropt. Ik mis nog niets, maar gebruik nog wel een proxy voor IPV4 only adressen. Lijkt allemaal goed te gaan.

Andersom is wel lastiger, kan vanaf mijn werk helaas geen gebruik maken van mijn remote apps, omdat de provider nog geen IPV6 ondersteunt. Dus op zoek naar een serieuze provider die dat wel doet.
Werkt ongeveer op dezelfde manier bij deze IPV6 VPS http://lowendspirit.com/ met een NAT IPv4. Waarbij er nog wel standaard 10 poorten open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:47:
[...]

Werkt ongeveer op dezelfde manier bij deze IPV6 VPS http://lowendspirit.com/ met een NAT IPv4. Waarbij er nog wel standaard 10 poorten open staan.
Inmiddels was ik wat aan het testen en heb ik dat inmiddels ook werkend. Omdat ik bij xs4all nu shelltoegang heb (standaard bij xs4all) gebruik ik dat nu als proxy om van IPV4 naar IPV6 toe te kunnen. Ook dat is het extra geld tov XMS al dubbel en dwars waard _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Laatste keer dat ik Denan hier quote, dat heet damage control ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:06
Speciaal voor nick:

ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Ironisch genoeg is ziggo flink bezig de bitrates te verlagen op heel wat zenders.

Straks heb je via kpn betere beeld kwaliteit televisie _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door White_Collar op 28-05-2014 01:20 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat is toch een slechte ontwikkeling. En zeer tegenstrijdig met wat TV fabrikanten aan het doen zijn met bv UHD (4k & 8K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:13:
Straks heb je via kpn betere beeld kwaliteit televisie _/-\o_
Je bedoeld zeker Telfort glas en niet KPN glas want dat zit nog steeds op 7 Mbit en dat is nog wel een verschil met variabele bitrate van Ziggo

Reactie van Ziggo op een tweet. nieuwe techniek van transcoderen geen zichtbaar kwaliteitsverlies.
Aartstyle in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Iemand heeft weer lopen slapen bij XMS. Kreeg een betalingsherinnering binnen over eind 2013. Of ik nog even 96E wou betalen. Alles was natuurlijk al netjes afgehandeld een paar maanden geleden. Meneer aan de telefoon zei dat er iets fout was gegaan in het factureringssysteem. Ja, lekker 2 maanden rente hopen te trekken over foutief betaalde bedragen natuurlijk (want zo lang duurt het wel voordat het weer "gecrediteerd" is...)

Echt... zucht... Hoop dat ze iedereen daar op die factuur-afdeling ontslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Heeft niks met de factuur afdeling te maken maar het facturatie sydteem dat faalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Tja, ik vraag me alleen af hoe ze telkens aan die problemen en creatieve oplossingen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik heb vandaag via rabobank internet bankieren de automatisch incasso laten stoppen voor de zekerheid. De teveel betaalde heb ik terug gekregen, en sta dus quitte. Heb alleen geen zin dat er plots weer geld wordt afgeschreven en dat daardoor weer een procedure op gang moet worden gezet om het terug te krijgen.

Als ik terug kijk wat er allemaal qua administratie/facturatie is misgegaan sta ik er niet van te kijken dat het nu alles rond is alsnog fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Zijn er mensen die de newsserver van XMS gebruiken (retorische vraag :) )

Vanavond niet v o o r u i t te branden. Snelheden van 400KB/s t/m 3MB/s (terwijl ik normaal 11,5MB/s haal).

[ Voor 14% gewijzigd door TFZ61 op 28-05-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 09:15
Offtopic: http://www.sunnyusenet.com/pakketten
Goedkoper dan XMS en niet enkel vanaf XMS IP te gebruiken.

Ik denk ook dat als XMS klanten gemoved gaan worden naar Telfort de usenet paketten van XMS
ook komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik heb een lcd tv boven, 37 inch maar helaas zonder dvb-c decoder.
Kan ik een UPC decoder gebruiken, natuurlijk zonder dat kaartje ??

Anders moet ik weer een decoder kopen :/

In de huiskamer heeft mijn tv een ingebouwde decoder :9

[ Voor 14% gewijzigd door Marsjee op 29-05-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Gewoon proberen. In de OP van dit draadje staat een lijstje, maar dat is niet compleet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Fiber schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:26:
Gewoon proberen. In de OP van dit draadje staat een lijstje, maar dat is niet compleet.
Ga ik ook zeker doen. Maar krijg hem morgen pas, misschien had iemand het hier geprobeerd. Thanks voor reply :)
Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb altijd begrepen dat de UPC decoders dichtgezet zijn voor andere instellingen. Maar goed... Gewoon proberen zou ik zeggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:41:
Ik heb altijd begrepen dat de UPC decoders dichtgezet zijn voor andere instellingen. Maar goed... Gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik meen ook wel eens zoiets gehoord te hebben, maar weet het niet zeker. Anders ergens een tweedehands Ziggo kastje zien te scoren. Bij de kringloopwinkel liggen ze ook wel eens voor weinig...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Ik denk zelf ook dat het niet werkt.. maargoed.. eerst proberen ! en morgen haal ik hem even op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Na enige haperingen de gehele ochtend, ligt sinds zojuist het DVB-C er uit (postcode 1339; Almere Buiten)

[ Voor 3% gewijzigd door chocka op 30-05-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:05
Hebben er toevallig meerdere mensen problemen met de Amino m532?
Ik krijg met grote regelmaat de melding "Deze zender is momenteel niet beschikbaar"

Dit gebeurd regelmatig met zappen naar bijv RTL4 RTL7 SBS6. Enige oplossing is dan een stroom reset. Ik heb ook geprobeerd nieuwe software erop te zetten maar geen resultaat.

Is een Portaal gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen210 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:31:
Hebben er toevallig meerdere mensen problemen met de Amino m532?
Ik krijg met grote regelmaat de melding "Deze zender is momenteel niet beschikbaar"

Dit gebeurd regelmatig met zappen naar bijv RTL4 RTL7 SBS6. Enige oplossing is dan een stroom reset. Ik heb ook geprobeerd nieuwe software erop te zetten maar geen resultaat.

Is een Portaal gebied.
storing

denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 18:05
White_Collar schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:13:
Heeft niks met de factuur afdeling te maken maar het facturatie sydteem dat faalt
Ik wil de boekhouder van XMS niet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Weet iemand toevallig wat de standaard pincode is voor de Amino 140?
Dit zou 0000 moeten zijn, maar dat slikt mijn nieuwe A140 niet. Ook 1111 (welke wel op mijn oude werkte) werkt niet evenals 1234.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 30-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
1111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Sorry, was iets te vlug met posten, maar ook 1111 werkt dus niet.

Ook heb ik hem al een paar keer opnieuw de firmware laten inladen, maar dat heeft ook niet geholpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Thasaidon op 30-05-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dan zal ik XMS even bellen om de code te resetten, want dat waren de codes bij mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dank je voor je input, zal straks es bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Helaas werkt de UPC decoder niet.

Ik krijg wel singnaal sterkte en kwaliteit als ik de juiste waardes invul, maar met zenders zoeken reset hij deze waardes naar de waardes die op de smartcard staan. Zonder smartcard werkt de decoder niet, dus geen mogelijkheid om de dvb-c kanaal van XMS vast te zetten in de decoder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Marsjee schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:59:
Helaas werkt de UPC decoder niet.

Ik krijg wel singnaal sterkte en kwaliteit als ik de juiste waardes invul, maar met zenders zoeken reset hij deze waardes naar de waardes die op de smartcard staan. Zonder smartcard werkt de decoder niet, dus geen mogelijkheid om de dvb-c kanaal van XMS vast te zetten in de decoder :(
UPC heeft een eigen methode voor het opbouwen van de kanalenlijst waarvoor informatie in het DVB signaal ontbreekt bij alle andere aanbieders. Gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
En een alternatieve firmware er op zetten kan zeker ook niet...?

(Geen idee hoor, ik doe maar een gooi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Fiber schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:48:
En een alternatieve firmware er op zetten kan zeker ook niet...?

(Geen idee hoor, ik doe maar een gooi...)
Heb heel eventjes gegoogled vanmiddag na een custom firmware, maar kon niet snel iets vinden.. De moed opgegeven en een Samsung DCB-H360R via via op de kop getikt. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Marsjee op 30-05-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
boekee schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:45:
Offtopic: http://www.sunnyusenet.com/pakketten
Goedkoper dan XMS en niet enkel vanaf XMS IP te gebruiken.

Ik denk ook dat als XMS klanten gemoved gaan worden naar Telfort de usenet paketten van XMS
ook komen te vervallen.
Vandaag een brief gekregen dat ze per 1 juli geen toegang meer hebben tot usenet (nieuwsgroepen) en dat je met korting naar XS News kan gaan. Voor 100Mbps betaal je dan €7,50pm (gelijk aan wat ik nu betaal bij XMS.

Edit:
Wilde gelijk af van de usenet-server, krijg je dit weer:

Helaas is er een fout opgetreden bij het verwerken van je bestelling. Neem contact met de XMS helpdesk op.
De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 088 - 555 2 555

[ Voor 23% gewijzigd door TFZ61 op 31-05-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees19
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:37
Heeft hier iemand ook last van niet werkende live tv kanalen op de glashart app?
Ik heb namelijk op 3 kanalen na geen ontvangst in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Jerk61 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:08:
[...]

Helaas is er een fout opgetreden bij het verwerken van je bestelling. Neem contact met de XMS helpdesk op.
De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 088 - 555 2 555
Gelukkig, vandaag wel gelukt!
Je bestelling is correct ontvangen bij XMS en er is een bevestigings e-mail verstuurd naar jouw e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Jerk61 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:35:
[...]

Gelukkig, vandaag wel gelukt!
Je bestelling is correct ontvangen bij XMS en er is een bevestigings e-mail verstuurd naar jouw e-mail adres.
Naar de ervaring in dit topic is dat niet meer dan een stukje tekst. Ze hadden er net zo goed bij kunnen zetten: 'We hebben uw bestelling ontvangen maar we doen er mogelijk verder niets mee en blijven gewoon facturen sturen'. :+

Ik hoop voor je dat alles goed komt.

[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 01-06-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:32:
[...]

Naar de ervaring in dit topic is dat niet meer dan een stukje tekst. Ze hadden er net zo goed bij kunnen zetten: 'We hebben uw bestelling ontvangen maar we doen er mogelijk verder niets mee en blijven gewoon facturen sturen'. :+

Ik hoop voor je dat alles goed komt.
En niet te vergeten, bij elke wijziging ben je het vaste IP nummer kwijt (dat wil KPN >:) ) 8)7
Ik heb ook die brief gekregen, maar even een e-mail gestuurd met wat opmerkingen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Sinds kort wordt email die ik wil versturen ten onrechte aangemerkt als spam en dus geblokkeerd door Gmail vanaf de xms verbinding, kan ik dit oplossen bij Gmail? Of omzeilen door nieuw ip adres te krijgen?
Zo ja, krijg je van xms een nieuw ip adres als de modem een nacht geen stroom heeft?

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
buran schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:46:
Sinds kort wordt email die ik wil versturen ten onrechte aangemerkt als spam en dus geblokkeerd door Gmail vanaf de xms verbinding, kan ik dit oplossen bij Gmail? Of omzeilen door nieuw ip adres te krijgen?
Zo ja, krijg je van xms een nieuw ip adres als de modem een nacht geen stroom heeft?
Zelfde probleem hier. De server van gmail vind elk verzonden bericht vanaf een xms mail adres dat de inhoud spam teksten bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Hebben wij hier ook last van... Hoop dat ze het zo snel mogelijk fixen de komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
vreemde is wel dat ze hier worden geblokt op inhoud en niet op "mail server listed on blacklist X"

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 01-06-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Waarschijnlijk komt dat doordat de smtp server geen TLS ondersteunt, waardoor Google alle mail afkomstig daarvan als spam aanmerkt (in mijn optiek terecht overigens)

Smtp staat niet op blacklists in ieder geval

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
GerkeP schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:59:
Waarschijnlijk komt dat doordat de smtp server geen TLS ondersteunt, waardoor Google alle mail afkomstig daarvan als spam aanmerkt (in mijn optiek terecht overigens)

Smtp staat niet op blacklists in ieder geval
Ik maak gebruik van de smtp server van xms en niet van google. Ik mis even de link wat dat met tls ondersteuning te maken heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Omdat de XMS smtp server potentieel onveilig is, mede omdat er geen TLS gebruikt wordt. XMS is daar al veel vaker op aangesproken.

Google heeft in de strijd sinds een tijdje alle deuren dichtgegooid voor slecht onderhouden en onveilige smtp servers. Jullie mail komt ook niet meer aan bij outlook/hotmail.

Ik weiger zelf ook dat soort mail, scheelt heel veel spam, malware, phishing en virusmail ;-)

Maar goed, ik heb daar geen last meer van, want geen klant meer bij XMS

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mxtoolbox.com

Pref Hostname IP Address TTL
10 mx.xmsnet.nl 37.251.0.130 5 min

220 mx2.ispfabriek.nl ESMTP Postfix
SMTP Reverse DNS Mismatch Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. More Info
SMTP Reverse Banner Check OK - 37.251.0.130 resolves to mx.ispfabriek.nl

De overige 3 servers zijn wel goed m.u.v natuurlijk TLS. Er zijn veel meer providers die geen TLS hebben aanstaan. XS4ALL natuurlijk wel

https://checktls.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je checkt nu de mx records, je moet smtp in dit geval hebben ;-)

En bij xs4all heb ik geen smtp van de provider nodig, dat kan gewoon rechtstreeks vanaf mijn eigen server/ipadres ;-)

[ Voor 48% gewijzigd door GerkeP op 01-06-2014 22:28 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm een mail server weigeren vanwege het niet ondersteunen van tls lijkt mij een brug te ver. Reverse dns, spf en blacklists zijn meer dan genoeg middelen om spam tegen te gaan.

Ik run verschillende mail servers en tegenhouden van smtp servers die geen tls ondersteunen (of een brakke tls implementatie gebruiken, zoals gnutls) zou mij enorm veel extra werk opleveren want ik kan je verzekeren dat er legio (legitieme) smtp servers worden gebruikt die geen tls ondersteunen. Volgens mij is dit ook niet conform rfc.

Trouwens, ik run ook een mail server die geen tls ondersteunt, en mails van die server worden door gmail gewoon geaccepteerd en komen gewoon in de jnbox terecht, het zal dus een andere reden hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:26:
Je checkt nu de mx records, je moet smtp in dit geval hebben ;-)

En bij xs4all heb ik geen smtp van de provider nodig, dat kan gewoon rechtstreeks vanaf mijn eigen server/ipadres ;-)
Dat van de MX records weet ik maar met checktls.com kun je de uitgaande smtp servers ook testen.

Vandaag van KPN glas naar Telfort glas gegaan en poort 25 staat open en mijn ip staat volgens mxtoolbox niet op spamlijst zoals bij KPN wel. Ik wel een op ip gekregen van Concepts en het hele netwerk is zo te zien ook van Concepts bij Telfort glasvezel.
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:37:
Hmm een mail server weigeren vanwege het niet ondersteunen van tls lijkt mij een brug te ver. Reverse dns, spf en blacklists zijn meer dan genoeg middelen om spam tegen te gaan.
Gaat denk ook meer om de beveiliging van het mailverkeer dan tegen spam.

Omdat ik vandaag een ander ip adres heb gekregen van een andere provider zijn de mailboxen geblokkeerd

Hallo ,

Iemand heeft onlangs uw wachtwoord gebruikt om te proberen in te loggen op uw Google-account xxxx@gmail.com. Deze persoon gebruikte een app, zoals een e-mailclient, of een mobiel apparaat.

We hebben de inlogpoging geblokkeerd voor het geval dit een hacker was die toegang tot uw account probeerde te krijgen. Bekijk de details van de inlogpoging:

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Dat is wazig, ik gebruik een GMail app op mijn telefoon en daar heb je constant wisselende IP's. Jouw melding heb ik nog nooit gezien though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Volgens mij komt dat omdat hij vrijwel nooit met een ander (lees "vreemd") ip inlogt op gmail.
Als je dan ineens met een ander IP inlogt vind gmail dat "vreemd gedrag" en maakt daar melding van.

Ik heb dat ook een paar keer gehad toen ik m'n gmail ook op m'n telefoon ging gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie reactie Lijbrandt in andere topic (zelfde probleem, zelfde server)

Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:21:
Volgens mij komt dat omdat hij vrijwel nooit met een ander (lees "vreemd") ip inlogt op gmail.
Als je dan ineens met een ander IP inlogt vind gmail dat "vreemd gedrag" en maakt daar melding van.

Ik heb dat ook een paar keer gehad toen ik m'n gmail ook op m'n telefoon ging gebruiken.
Dat klopt voorheen alleen via KPN glasvezel en dat adres was vast in de afgelopen 5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
gisteren was er een update bij XMS(decoder gaf dat aan)
nu zie ik niks meer over 1080p in het menu staan.
weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Zijn er mensen binnen het Amersfoort Vathorst XMS gebied die onlangs zijn overgestapt op een andere provider? Ik ben mij aan het orienteren op bijvoorbeeld XS4ALL (in het verleden goede ervaringen mee gehad) aangezien alle voordelen van XMS zo goed als aan het wegvallen zijn. IPTV was een van de belangrijkste redenen om bij XMS te blijven, maar nu de RTL HD zenders gecodeerd zijn en ik ze dus niet meer via IPTV/Mediacenter kan ontvangen is deze eis vervallen en zou ik in principe iedere provider kunnen nemen. Weten jullie bijvoorbeeld of de internet snelheid via XS4ALL onveranderd goed blijft, of de Fritzbox die je ontvangt vrij configureerbaar is (Bij KPN kun je bijv. niets veranderen, zelfs je WiFi naam niet). Nog andere nadelen/voordelen?

Groet
Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Probleem met de amino pincode is opgelost.

Wat blijkt, als je eenmaal een pincode op een amino insteld, dan geldt die pincode voor ALLE amino's welke je aansluit/aangesloten hebt.

Ik ging er van uit dat die pincode lokaal in de amino ingesteld werd, maar blijkbaar staat dat op het netwerk en geldt dus voor alle amino's.

Dat, in combinatie met een defecte afstandsbediening gaf de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ajwkappe schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:06:
Zijn er mensen binnen het Amersfoort Vathorst XMS gebied die onlangs zijn overgestapt op een andere provider? Ik ben mij aan het orienteren op bijvoorbeeld XS4ALL (in het verleden goede ervaringen mee gehad) aangezien alle voordelen van XMS zo goed als aan het wegvallen zijn. IPTV was een van de belangrijkste redenen om bij XMS te blijven, maar nu de RTL HD zenders gecodeerd zijn en ik ze dus niet meer via IPTV/Mediacenter kan ontvangen is deze eis vervallen en zou ik in principe iedere provider kunnen nemen. Weten jullie bijvoorbeeld of de internet snelheid via XS4ALL onveranderd goed blijft, of de Fritzbox die je ontvangt vrij configureerbaar is (Bij KPN kun je bijv. niets veranderen, zelfs je WiFi naam niet). Nog andere nadelen/voordelen?

Groet
Alex
Indien je eerder last had van lagere internet snelheden, hoeft dit niet per definitie aan je provider te liggen. Het kan ook zo zijn dat dit probleem zich afspeelt in het gedeelte tussen je huis en de routers van je provider. In dat geval kan een provider er weinig aan doen, en zal het probleem door de operator moeten worden opgelost. Je kunt dus niet per definitie zeggen dat een provider 'onveranderd goede snelheid' kan leveren, daar er grote verschillen zitten in de verschillende Reggefiber gebieden. Het is daarom ook goed dat je specifiek vraagt naar mensen die ook in jouw gebied zitten, dat is al een stuk representatiever.

Wat betreft je andere vraag: wat ik weet is dat Xs4All zo open is als maar kan, dus ja, je kunt die FritzBox volgens mij helemaal zelf instellen. Zelf nooit echt Xs4All gehad, maar van wat ik heb gelezen en gehoord moet dat no problem zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door _BLAST3R op 03-06-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Xs4all biedt je alle vrijheid, goede service, shelltoegang, rdns, vast IP, zelden black list vermeldingen, een wel functionerend spam/virusfilter, als je wilt op 3 machines f-secure antivirus, bij het 100/100 ook nog gratis 200MB mobiel internet per maand, native ipv6, poort beveiliging indien gewenst, telefonie waar je een derde vd XMS prijs betaald per minuut met je sipgegevens zodat je altijd je eigen nummer kunt gebruiken, ook op vakantie in hert buitenland.

Moet ik nog meer melden?

Ik heb geen TV van xs4all vanwege hun beperkingen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
GerkeP schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:11:
Xs4all biedt je alle vrijheid, goede service, shelltoegang, rdns, vast IP, zelden black list vermeldingen, een wel functionerend spam/virusfilter, als je wilt op 3 machines f-secure antivirus, bij het 100/100 ook nog gratis 200MB mobiel internet per maand, native ipv6, poort beveiliging indien gewenst, telefonie waar je een derde vd XMS prijs betaald per minuut met je sipgegevens zodat je altijd je eigen nummer kunt gebruiken, ook op vakantie in hert buitenland.

Moet ik nog meer melden?

Dank je! Dit is een overtuigend relaas! Ik had inderdaad die overige extras gezien, aantrekkelijk. Maar in eerste instantie gaat het mij om de basis diensten, internet, tel + tv.

Welke beperkingen van TV doel jij op? Ongecodeerd digitaal signaal voor HTPC? Of heb je het over beeld kwaliteit, of de online opname functies?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
_BLAST3R schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:46:
[...]

Indien je eerder last had van lagere internet snelheden, hoeft dit niet per definitie aan je provider te liggen. Het kan ook zo zijn dat dit probleem zich afspeelt in het gedeelte tussen je huis en de routers van je provider. In dat geval kan een provider er weinig aan doen, en zal het probleem door de operator moeten worden opgelost. Je kunt dus niet per definitie zeggen dat een provider 'onveranderd goede snelheid' kan leveren, daar er grote verschillen zitten in de verschillende Reggefiber gebieden. Het is daarom ook goed dat je specifiek vraagt naar mensen die ook in jouw gebied zitten, dat is al een stuk representatiever.
Mee eens, de provider kan uiteraard niet direct iets aan de infra veranderen. Ik heb eigenlijk nooit snelheids issues gehad in Vathorst, al is de ping soms wat traag, en soms duurt het omzetten van netwerkadressen eventjes (dns geloof ik). Dank voor je bijdrage!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
GerkeP schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:11:

Moet ik nog meer melden?

Mag ik er overigens van uit gaan dat jij ook een ex XMS gebruiker bent in Vathorst? Weet je of bijvoorbeeld de Packetfront (glasvezel modem) blijft hangen of vervangt XS4ALL deze?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tv beperking is kwaliteit die minder is dan Ziggo. Ik heb 5 tv's in huis waar xs4all max 4 ondersteund (2x iptv en 2x digitenne), wat ook in verhouding een heel stuk duurder is.

Ik ben ex XMS, geen vathorst ;-)

Was ik nog vergeten dat de newsservers van xs4all ook prima voldoen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

"PING www.ebay.com (66.211.181.161): 56 data bytes

--- www.ebay.com ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss"

Dit heb ik nu 2 dagen, ook Tweakers geeft een time-out of de pagina laadt pas na 5 sec of meer.
M'n router heb ik een paar keer herstart en ik heb diverse dns-en geprobeerd.
Ben ik de enige die dit heeft (Almere, WGDO) :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Ebay geeft hier ook 100% packet loss and time outs als ik het ping:
Pinging www.g.ebay.com [66.211.181.181] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 66.211.181.181:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Tweakers geeft geen probleem; response in 5 ms. Ik zit bij G-3 Nijmegen (WGDO gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
EricJH schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:14:
Ebay geeft hier ook 100% packet loss and time outs als ik het ping:
[...]

Tweakers geeft geen probleem; response in 5 ms. Ik zit bij G-3 Nijmegen (WGDO gebied).
Denk dat Ebay ICMP uit heeft gezet in de firewalls van de servers. Hier namelijk ook timeouts.
Verder werkt ebay.com prima.

Overigens moet ik zeggen dat ik zo nu en dan ook wel eens een timeout bemerk (en dat ik pagina's moet reloaden omdat ze anders 'stuck' zitten in loading). Ook het (HTTP) downloaden loopt geregeld vast (en wordt uiteindelijk gecancelled). Vraag me nu nog steeds af of dit aan mijn eigen netwerk ligt, of nou aan XMS (als ik bovenstaande posts lees). Ook WGDO.

Heb in mijn router in ieder geval weer een monitor naar 8.8.8.8 ingesteld op verbindingskwaliteit.. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb vanochtend ook eens een DNS benchmark gedaan, omdat ook ik het gevoel had dat de DNS van XMS af en toe traag is of helemaal niet reageert. Maar ben zo op het oog een beetje teleurgesteld in de alternatieven; OpenDNS lijkt twee keer langzamer, Google is nog erger.

Overigens, OpenDNS gaat over 5 hops, Google over maar liefst 10, XMS over 4.

Ik weet niet of ik de resultaten goed interpreteer, maar zo op het eerste gezicht lijken mij Google en OpenDNS niet echt betere alternatieven dan de DNS-server van XMS?

Final benchmark results, sorted by nameserver performance:
 (average cached name retrieval speed, fastest to slowest)

188.142.  0.  6 |  Min  |  Avg  |  Max  |Std.Dev|Reliab%|
  ----------------+-------+-------+-------+-------+-------+
  - Cached Name   | 0,003 | 0,003 | 0,003 | 0,000 | 100,0 |
  - Uncached Name | 0,004 | 0,051 | 0,321 | 0,084 | 100,0 |
  - DotCom Lookup | 0,004 | 0,065 | 2,005 | 0,292 | 100,0 |
  ---<-------->---+-------+-------+-------+-------+-------+
                    ns1.ispfabriek.nl
              XMS KPN ITNS Services B.V.,NL

129.250. 35.250 |  Min  |  Avg  |  Max  |Std.Dev|Reliab%|
  - Cached Name   | 0,003 | 0,003 | 0,004 | 0,000 | 100,0 |
  - Uncached Name | 0,004 | 0,063 | 0,311 | 0,093 | 100,0 |
  - DotCom Lookup | 0,004 | 0,007 | 0,095 | 0,013 | 100,0 |
                    x.ns.gin.ntt.net
     NTT-COMMUNICATIONS-2914 - NTT America, Inc.,US

208. 67.220.220 |  Min  |  Avg  |  Max  |Std.Dev|Reliab%|
  - Cached Name   | 0,003 | 0,003 | 0,004 | 0,000 | 100,0 |
  - Uncached Name | 0,004 | 0,101 | 0,467 | 0,132 | 100,0 |
  - DotCom Lookup | 0,004 | 0,166 | 0,413 | 0,125 | 100,0 |
                  resolver2.opendns.com
                OPENDNS - OpenDNS, LLC,US

208. 67.222.222 |  Min  |  Avg  |  Max  |Std.Dev|Reliab%|
  - Cached Name   | 0,003 | 0,003 | 0,003 | 0,000 | 100,0 |
  - Uncached Name | 0,004 | 0,105 | 0,489 | 0,132 | 100,0 |
  - DotCom Lookup | 0,005 | 0,087 | 0,239 | 0,065 | 100,0 |
                  resolver1.opendns.com
                OPENDNS - OpenDNS, LLC,US

8.  8.  4.  4 |  Min  |  Avg  |  Max  |Std.Dev|Reliab%|
  - Cached Name   | 0,007 | 0,009 | 0,026 | 0,004 | 100,0 |
  - Uncached Name | 0,008 | 0,150 | 0,745 | 0,206 | 100,0 |
  - DotCom Lookup | 0,013 | 0,032 | 0,162 | 0,039 | 100,0 |
             google-public-dns-b.google.com
                 GOOGLE - Google Inc.,US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ns1.ispfabriek.nl 188.142.0.6 en ns2.ispfabriek.nl 188.142.0.22 niet de oude DNS servers?

Test deze maar eens ns4.ispfabriek.nl 37.251.1.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Klopt, de 188 servers zijn de oude. de 37 is de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Zijn de nieuwe servers dan stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegelijkertijd heeft Google statistieken vrijgegeven waaruit blijkt dat Google zelf 69 procent van de berichten versleutelt die het naar andere mailservers verstuurt. Bij binnenkomende berichten op Gmail-adressen is dat 48 procent. Google heeft de nieuwe statistieken opgenomen in zijn transparantierapport. Mails vanaf Hotmail-adressen zijn in meer dan de helft van de gevallen versleuteld; in het geval van Twitter is 99,9 procent versleuteld. Mails aan abonnees van de Amerikaanse provider Comcast zijn juist in minder dan 1 procent van de gevallen versleuteld.

Het gaat in het transparantierapport om de verbindingen tussen mailservers. Die kunnen met ssl/tls beveiligd zijn, zodat het bijvoorbeeld voor een inlichtingendienst niet mogelijk is om op grote schaal alle inkomende en uitgaande berichten te vergaren in zonder veel moeite in te zien. Beide mailservers moeten echter ondersteuning voor ssl/tls hebben om de versleuteling mogelijk te maken.
nieuws: Google komt met pgp-plug-in voor Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Krizna schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:00:
Zijn de nieuwe servers dan stabieler?
Ik heb de nieuwe een tijdje mogen testen en toen heb ik geen problemen ondervonden. Maar wat ze nu doen onder een zwaardere load weet ik niet.

Ik had overigens een tijd geleden een mtr script draaien wat ieder uur 250 pakketjes naar Tweakers stuurt en dan de output in een file dumpt zodat ik drops/vertragingen kan zien.
Dat stond al weer even uit, maar heb ik nu maar weer even aan gezet. Dan zal ik es kijken of ik drops/vertragingen zie.
Ik heb zelf het idee dat "de vertraging" niet met DNS te maken heeft, maar misschien met "vertraging" in het netwerk.

het eerste resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-----------------------------
Wed Jun  4 12:29:01 CEST 2014
HOST: Syndisk                     Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   0.6   0.0
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.5   0.5   4.0   0.3
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    2.8   2.8   2.7   6.8   0.3
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.7   8.5   2.4 231.0  29.1
  5.|-- 188.142.0.46               0.0%   250    2.5   5.4   2.4 197.3  18.0
  6.|-- kpn-itns.nikhef.openpeeri  0.0%   250    9.8   6.4   2.7  39.8   5.7
  7.|-- amsix.true.nl              0.0%   250    2.9   5.0   2.8  75.6   7.8
  8.|-- ams7.edge01.tengig-6-1-11  0.0%   250    9.3   8.2   3.0  21.8   4.6
  9.|-- tweakers.net               0.0%   250    3.2   3.1   3.0   6.3   0.3

[ Voor 79% gewijzigd door Thasaidon op 04-06-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
GerkeP schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:39:
Tv beperking is kwaliteit die minder is dan Ziggo. Ik heb 5 tv's in huis waar xs4all max 4 ondersteund (2x iptv en 2x digitenne), wat ook in verhouding een heel stuk duurder is.

Ah OK. Ik heb maar 2 TV's, kijken eigenlijk bijna nooit Live TV... meer van de films enzo... Ik ken de Ziggo kwaliteit niet, is dat vergelijkbaar met XMS?

En dank voor de newsserver tip, al is downloaden van films tegenwoordig 'illegaal' :-)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Het mail probleem met Gmail is nog steeds niet opgelost, op de forums van Google staat meer informatie: https://productforums.goo...opic/gmail-nl/laP3KGg06Zc

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de 37.x dns ingesteld en nu gaat het beter met Got, althans de volgorde is nu eerst het forum laden en dan pas de links onderin (fb enz.).
Andere dingen zoals marktplaats.nl beginnen nog steeds met 'host vaststellen' en laden niet tot dit gebeurd is.
Ebay is ook nog traag, maar met name als je wilt inloggen.
Er zit echt iets niet goed, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Wat betreft het Gmail-probleem:
Beste meneer ...,
Graag reageren wij op uw e-mail waarin u aangeeft storing te ervaren bij het versturen van e-mails naar Gmail adressen.
Op het moment ervaren wij een communicatie storing tussen ons systeem en dat van het bedrijf Google. Wij hebben de storing aangemeld bij de afdeling netwerk beheer voor verder onderzoek. Informatie over het lopende onderzoek kunt u vinden op onze website www.xmsnet.nl/storingen/storing-op-email.
Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker 1e lijn
Niet zo informatief verder, maar ik dacht ik deel het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Het lijkt er op dat de spamfiltering niet goed functioneert en dat er sinds gisteravond erg veel spamactiviteit is geweest via zowel de smtp1 als smtp2.ispfabriek.nl. Lashback heeft een hoos aan meldingen, waardoor de blacklisting is verlengd ;)

Dus iedereen heeft nu last van die listing, het is dus niet zo dat het maar voor sommige gebruikers is ;)

Ook bij mij komt je mail dus niet door :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:47:
Ik heb de 37.x dns ingesteld en nu gaat het beter met Got, althans de volgorde is nu eerst het forum laden en dan pas de links onderin (fb enz.).
Andere dingen zoals marktplaats.nl beginnen nog steeds met 'host vaststellen' en laden niet tot dit gebeurd is.
Ebay is ook nog traag, maar met name als je wilt inloggen.
Er zit echt iets niet goed, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen ...
Het enige wat ik zie is dat de 188.142.0.37 en de ams7.edge01.tengig-6-1-11 de meeste vertraging leveren... bij die 2 ligt het gemiddelde het hoogst.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Wed Jun  4 20:29:01 CEST 2014
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   7.6   0.7
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.5   0.4   5.8   0.4
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    2.9   2.8   2.6   8.3   0.5
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.5  12.3   2.4 317.8  42.3
  5.|-- 188.142.0.46               0.0%   250    2.5   4.2   2.4 145.7  12.7
  6.|-- kpn-itns.nikhef.openpeeri  0.0%   250    3.0   6.5   2.7  43.9   6.1
  7.|-- amsix.true.nl              0.0%   250    2.9   5.3   2.8  65.4   8.4
  8.|-- ams7.edge01.tengig-6-1-11  0.0%   250    3.3   8.3   3.0  27.9   4.9
  9.|-- tweakers.net               0.0%   250    3.2   3.2   3.1   8.4   0.4

http://thasaidon.net/mtr/mtr.txt
(in het begin staan nog de resultaten van mijn test in April, die overigens hetzelfde beeld laten zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het blijft modderen, ongeacht de dns die ik kies.
Bijv. www.ns.nl en Tweakers ook, vaak moet ik tot 10 sec wachten op een pagina of hij maakt hem half af :/
In een intercity met wifi of met m'n smartphone via 3G heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Speedy-Andre schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:11:
Bijv. www.ns.nl en Tweakers ook, vaak moet ik tot 10 sec wachten op een pagina of hij maakt hem half af :/
Ik zou eens een andere router proberen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:42:
[...]

Ik zou eens een andere router proberen
Daar lijkt het idd wel op ja.

.
Speedy-Andre schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:11:
Ik neem aan dat je het op andere systemen of met andere browsers ook hebt?

Ik zie trouwens in mijn mtr, dat de route naar Tweakers af en toe ook verschilt vanaf hop 5...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Fri Jun  6 01:29:01 CEST 2014
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   2.6   0.2
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.5   0.4   8.0   0.6
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    2.9   2.9   2.7   7.1   0.3
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.5  10.9   2.4 213.0  32.7
  5.|-- 188.142.0.46               0.0%   250    2.5   2.9   2.4  66.0   4.2
  6.|-- kpn-itns.nikhef.openpeeri  0.0%   250    7.3   6.7   2.7  43.7   6.0
  7.|-- amsix.true.nl              0.0%   250    2.9   4.8   2.8  59.4   7.2
  8.|-- ams7.edge01.tengig-6-1-11  0.0%   250    3.4   8.9   3.1  17.7   4.8
  9.|-- tweakers.net               0.0%   250    3.1   3.2   3.0   8.2   0.6
Fri Jun  6 02:29:01 CEST 2014
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   1.7   0.1
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.6   0.4  14.6   1.3
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    2.9   2.9   2.7   8.9   0.4
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.7  19.0   2.4 407.0  47.0
  5.|-- 185.2.172.10               0.0%   250    3.3   3.3   2.8  11.9   0.7
    |  `|-- 185.2.172.6
  6.|-- kpn-itns.nikhef.openpeeri  0.0%   250    9.2   8.5   2.7 141.6  10.2
    |  `|-- 139.156.127.2
  7.|-- amsix.true.nl              0.0%   250    3.6   4.7   3.0  67.5   6.4
  8.|-- ams7.edge01.tengig-6-1-11  0.0%   250    5.6   8.5   3.3  27.4   4.3
  9.|-- tweakers.net               0.0%   250    3.8   3.4   2.9   8.5   0.6
Fri Jun  6 03:29:01 CEST 2014
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   2.6   0.2
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.5   0.4  10.8   0.7
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    3.1   2.9   2.8   3.3   0.1
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.5   9.5   2.4 216.3  32.9
  5.|-- 185.2.172.10               0.0%   250    3.3   3.3   2.9  10.5   0.6
  6.|-- openpeering.nikhef.nl-ix.  0.0%   250    3.2   7.1   2.8  41.4   6.9
  7.|-- openpeering.atom86.net     0.0%   250    3.7   4.3   3.4  38.6   3.9
  8.|-- a3850.tweakers.atom86.net  0.0%   250    4.2   4.1   3.8   4.6   0.1
Fri Jun  6 04:29:01 CEST 2014
  1.|-- 172.16.0.254               0.0%   250    0.3   0.3   0.2   5.5   0.3
  2.|-- 37-251-80-1.FTTH.ispfabri  0.0%   250    0.5   0.5   0.4   8.7   0.6
  3.|-- 188.142.0.38               0.0%   250    2.9   2.9   2.7   5.3   0.2
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.5   8.1   2.4 177.9  25.0
  5.|-- 185.2.172.10               0.0%   250    3.1   3.2   2.9   8.7   0.4
  6.|-- kpn-itns.nikhef.openpeeri  0.0%   250    9.5   6.4   2.8  37.7   5.5
  7.|-- amsix.true.nl              0.0%   250   11.4   5.9   3.2  64.7   8.7
  8.|-- ams7.edge01.tengig-6-1-11  0.0%   250   13.0   7.6   3.5  17.5   4.2
  9.|-- tweakers.net               0.0%   250    3.5   3.5   3.4   7.7   0.4

[ Voor 79% gewijzigd door Thasaidon op 06-06-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Weten jullie nog, mijn herhaalde melding over mijn twee Amino M540 STB's die elkaar storen bij een zenderwissel?

Ik heb inmiddels @%#$ keer de XMS helpdesk gebeld, twee keer tevergeefs een monteur op bezoek gehad, meerdere keren gePM'd met Sophie, twee keer tevergeefs een formele klacht bij XMS ingediend, geprobeerd te escaleren naar Glashart (wat niet lukt, want die zijn onbereikbaar voor gewone stervelingen), dus naar Reggefiber (want die zijn daar de baas), die weer terugverwijst naar XMS.
En het enige dat ik hoor, is dat het probleem "in onderzoek" is, en dat ik maar moet afwachten.

Destijds bij UPC heb ik ook ooit een serieus probleem gehad, maar daar was slechts één partij, en na het indienen van een formele klacht werd er ineens een heel ander team op gezet, die wel met een professionele oplossing kwamen. En telefoontjes kwamen daarna automatisch bij dat gespecialiseerde team uit. Er is in het verleden veel geklaagd over UPC service, maar hier was echt sprake van een resultaatgerichte aanpak.

Nu met de glasvezel heb ik te maken met zo'n geweldig "open netwerk" en zie: de partijen verwijzen met excuses naar elkaar, en niemand lost iets op. En de klant wordt letterlijk aan het lijntje gehouden. Het wordt tijd om Kassa of Tros Radar eens in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Reggefiber kun je volgen op Twitter. En @XmsGlasvezel ook.
Een bericht naar @Reggefiber, met een #GlashartMedia wil misschien ook wel helpen.
Meestal vinden ze dat niet leuk als er klachten in het openbaar kenbaar gemaakt worden.
Succes in ieder geval!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 08:03

zaadstra

Überprutser

Jerk61 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:08:
[...]
Vandaag een brief gekregen dat ze per 1 juli geen toegang meer hebben tot usenet (nieuwsgroepen) en dat je met korting naar XS News kan gaan. Voor 100Mbps betaal je dan €7,50pm (gelijk aan wat ik nu betaal bij XMS.
Open-deur-vraag: wat gebeurt er met de gratis 512kb news toegang? Krijgen we dan helemaal geen diensten meer bij ons abbo? Ik heb nog geen communicatie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 08:03

zaadstra

Überprutser

Is er ook iets veranderd aan het DVB-C signaal? SInds een week of zo start m'n Humax 5200 met grijs beeld en een E37-32 error, Service unknown, zo te zien op alle zenders. Als ik in de instellingen menu kij dan zie ik signaal op tuner 1 staan. Vandaag een tijdje aan laten staan en ineens na 10 minuten beeld. In de opname van Top Gear zaten blokken en later tijdens live viel hij tijdens het kijken zomaar op grijs beeld met de foutmelding. Hier is aan de installatie niets veranderd. Ik heb na googlen de Humax een tijdje spanningsloos gehad en 'm van de spanning afgehaald, maar de volgende dag is het probleem dus terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Ook na resetten en opnieuw zenders laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Thasaidon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:51:

[...]

Ik neem aan dat je het op andere systemen of met andere browsers ook hebt?
Jep, het maakt niet uit of ik een Chrome browser op W8.1 gebruik of een Android tablet of smartphone via wifi.
Inmiddels lijkt het beter te gaan, de wachttijden bij de genoemde websites zijn weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:39:

Als Cor Bosman nog steeds newszilla doet,dan is het soms beter dan een payserver, de news van xs4all is altijd perfect,die van Ziggo is ballen... het enige slechte bij Ziggo vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:02:
[...]

Als Cor Bosman nog steeds newszilla doet,dan is het soms beter dan een payserver, de news van xs4all is altijd perfect,die van Ziggo is ballen... het enige slechte bij Ziggo vind ik..
Naar mijn weten doet Miquel newszilla sinds de overname van Cistron door XS4ALL dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Volgens mij doet Cor niet zoveel meer, die doet zeker geen beheer meer ;)
@Segs, jazeker, maar niet alleen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

Op de beperkte retentie na, ~30 dagen, is newszilla een goede extra dienst van XS4ALL.
Gebruik het eigenlijk alleen nog voor series die niet op Netflix staan, en die komen altijd goed binnen. Payserver heb ik alweer een paar maanden de deur uit gedaan, en mis er tot op heden niets aan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 08:56:
Volgens mij doet Cor niet zoveel meer, die doet zeker geen beheer meer ;)
@Segs, jazeker, maar niet alleen ;)
Aha, een insider :)

OT:
Als je IPV6 hebt kan je gratis gebruik maken van de volgende servers:
newszilla6.xs4all.nl
weathergirl-ipv6.tele2.net

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 09:06:
[...]

OT:
Als je IPV6 hebt kan je gratis gebruik maken van de volgende servers:
newszilla6.xs4all.nl
weathergirl-ipv6.tele2.net
Zowel bij KPN ITNS als bij Telfort glas is IPV6 geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/j2mnqbagv/IPV6_test_3_6_2014.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geurt-kun schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:12:
Reggefiber kun je volgen op Twitter. En @XmsGlasvezel ook.
Een bericht naar @Reggefiber, met een #GlashartMedia wil misschien ook wel helpen.
Meestal vinden ze dat niet leuk als er klachten in het openbaar kenbaar gemaakt worden.
Succes in ieder geval!
Maar wat heeft Reggefiber er mee te maken dan?? Ze zijn al twee jaar geen eigenaar meer van Glashart en ze kunnen je alleen helpen met storingen van de fysieke kabels want die zijn van hen. Alles wat er overheen gaat is van XMS of (in dit geval) van KPN-ITNS. Dat je door Reggefiber wordt verwezen naar XMS lijkt me gezien de aard van het probleem logisch. Bovendien ging jij zelf bellen zonder dat iemand ander je dat had verteld

Ik begrip de frustratie maar je moet je pijlen wel richten op de partij die je moet helpen.En dat kan dus alleen maar XMS zijn. Waar zijn hun diensten ook inkopen, dat maakt voor jou niet uit natuurlijk.

Laat je door XMS NOOIT doorverwijzen naar een ander. Jij bent klant bij hen.

En even voor mijn beeldvorming: Waarom stap je niet over naar een ander dan? Glasvezelmigratie gaat tegenwoordig binnen een halve dag.

Pagina: 1 ... 57 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.