AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 16% gewijzigd door cgok op 24-01-2014 15:40 ]
Indeed as well
Alhoewel die spookstoringen blijven soms nog steeds beetje vreemd, helpdesk bellen doen al lang niet meer, want krijgen toch alleen maar standaard repertoire van reset en kabeltjes.
Dat gaat automagisch... Hoef je helemaal niks voor te doen...cgok schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:39:
[...] denk aan Telfort... Ik kom ook van Lijbrandt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mja ok, die geldt ook voor mijLuuk1983 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:20:
[...]
Bij mij komt daar bij dat als er geluidsstreams of ondertitelingstreams in meerdere talen bij een zender zitten dat ik ze moet kunnen kiezen. Simpelste voorbeeld is Cartoon Network dat gewoon in het Engels beschikbaar is, maar niet te kiezen is.
*wat boven mij genoemd wordt. Als je naar Telfort wil, gewoon afwachten. Gebeurt vanzelf.cgok schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:39:
@eymey: mag ik vragen waarom Vodafone? ik ben nl ook op zoek naar een provider voor 100mb. Net voorlopige aanmelding bij Fiber laten annuleren . Ik zit te twijfelen, denk aan telfort.. Ik kom ook van lijbrandt. is er geen downtime bij lijbrandt<>Vodafone?
Overstap naar Vodafone kan op WGDO al een hele poos. Op WMP+ (waar ik zit) kan KPN ITNS het sinds afgelopen november/december ondersteunen en is Vodafone nu hard bezig om het te implementeren. Ik ben er tussenuit gepikt (wrs ook wel via 'connecties' hier
Ik ben naar Vodafone gegaan omdat ze:
* Een leuke actie hebben (eerste half jaar korting)
* Ze hebben een eigen app die het wél op meer Android devices doen dan een handje vol tablets van Samsung en Asus.
* Alles wat bij Lijbrandt en co in een HD pakket zou zitten krijg je bij Vodafone bij de prijs inbegrepen
En de hoop / nieuwsgierigheid dat zij binnen afzienbare termijn misschien ook eigen operator zullen gaan spelen in PoP's.
[ Voor 58% gewijzigd door eymey op 24-01-2014 20:57 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Mijn firewall in Ubuntu stond aankegeltje26 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:55:
Even wat anders:
gameservers draaien, is dat mogelijk?
Ik wil in Open Arena (gebaseerd op de open source Quake II engine) knallen met een vriend en even een spel hosten..
Maar het ding blijft zeggen dat de poort dicht is en die vriend kan niet connecten. Heb mijn router geconfigureerd. Zit er in het wijkpunt ( neem aan dat daar een soort switch staat?) nog een firewall ofzo?
Of ligt het aan Xubuntu, dat er standaard personal firewall aanstaat erin?
Later maar weer proberen, we gingen uiteindelijk maar op een bestaande server knallen
Ik heb dit gequote, zat nog in een oud XMS topic...
Krijg geen WAN IP adres via het modem !
Nog meer mensen last van zit in postcodegebied 3881 het popstation zit aan de Gebbekuillaan in Putten.
Even stroom eraf en dan krijg ik weer mijn oude IP adres terug.
Nou vooruit.. (omdat ik jarenlang een amiga 500/1200 heb gehad.. en daar fantastische herinneringen aan hebAmiga4Eva schreef op zondag 26 januari 2014 @ 11:58:
En de verbinding weer verdwenen voor slechts 8 maal dit weekend !
Krijg geen WAN IP adres via het modem !
Nog meer mensen last van zit in postcodegebied 3881 het popstation zit aan de Gebbekuillaan in Putten.
Even stroom eraf en dan krijg ik weer mijn oude IP adres terug.
Zit er een router tussen? Of zit je direct aangsloten? Probeer het eens zonder router. (of vertel iets meer over je setup)

GEFELICITEERD met je verjaardag Nick!

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
We zijn druk bezig met het implementeren van een nieuwe uitzendinggemist voor ned1,2,3 en in de tussentijd monitoren we dagelijks de performance van de applicatie. De capaciteit van het oude platform is sterk uitgebreid en elke avond kijken we mee of de NPO applicatie goed blijft draaien. Ook vandaag komt er weer een extra capaciteitsuitbreiding die de problemen nog verder moet reduceren.
Jullie zouden in de avonduren tijdens piekmomenten dus verbeterde performance moeten zijn.
en: Gefeeeeeeeeeeeeeeeeeeliciteerd nick! Als "cadeautje" hebben we je email account in leven gelaten!
http://tweakimg.net/files...Den%20Haag%2020140128.pdf
Zwaar irritante club dat xms
Met vriendelijke groet,
Goed bezigdenan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:04:
Uitzendinggemist:
We zijn druk bezig met het implementeren van een nieuwe uitzendinggemist voor ned1,2,3 en in de tussentijd monitoren we dagelijks de performance van de applicatie. De capaciteit van het oude platform is sterk uitgebreid en elke avond kijken we mee of de NPO applicatie goed blijft draaien. Ook vandaag komt er weer een extra capaciteitsuitbreiding die de problemen nog verder moet reduceren.
Maar, misschien een domme vraag en zeker geen zeiken om te zeiken
Is het dan wel verstandig dat GHM daarin nog investeert, kan dat geld niet beter benut worden voor het upgraden van de pops naar Gigabit?
GerkeP
De laatste paar seconden afgekapt heb ik nog nooit gehoord op ons platform. Meestal zit alles er tot de laatste seconde aftiteling in. Voorbeelden aub
Verder staat het investeren in het wholesale IPTV platform van GHM natuurlijk compleet los van investeringen van KPN in POP hardware. Of klaag je ook als de frietboer op de hoek investeert in een nieuwe frituurpan terwijl jouw auto eigenlijk ook een nieuwe distributieriem nodig heeft?
Mooiste voorbeeld waar het echt altijd opvalt is Wegmisbruikers en Overtreders (oke dat is sbs gemist)denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:58:
Momenteel krijgen wij alleen SD bronnen vanuit de NPO binnen, we zijn aan het kijken of we daar ook HD kunnen regelen (staat wel op mijn planning).
De laatste paar seconden afgekapt heb ik nog nooit gehoord op ons platform. Meestal zit alles er tot de laatste seconde aftiteling in. Voorbeelden aub
Nee hoor, maar omdat de meeste tv's inmiddels smarttv's zijn, is de toegevoegde waarde van uitzending gemist natuurlijk niet meer zo groot.Verder staat het investeren in het wholesale IPTV platform van GHM natuurlijk compleet los van investeringen van KPN in POP hardware. Of klaag je ook als de frietboer op de hoek investeert in een nieuwe frituurpan terwijl jouw auto eigenlijk ook een nieuwe distributieriem nodig heeft?
En om in jouw vergelijking te blijven, waarom een 4 TB schijf in je PC er bij plaatsen, terwijl je die niet meer gebruikt en alles op je tablet doet
[ Voor 23% gewijzigd door GerkeP op 28-01-2014 16:04 ]
GerkeP
Fantastisch dat jij een tablet hebt, dat wil niet zeggen dat de rest van je buren die hebben. Zij willen graag meer ruimte in hun pcGerkeP schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:01:
Nee hoor, maar omdat de meeste tv's inmiddels smarttv's zijn, is de toegevoegde waarde van uitzending gemist natuurlijk niet meer zo groot.
En om in jouw vergelijking te blijven, waarom een 4 TB schijf in je PC er bij plaatsen, terwijl je die niet meer gebruikt en alles op je tablet doet
Als je wat concrete voorbeelden hebt (met dagen) dan kan ik er naar laten kijken. Maar valt echt een stuk van de uitzending weg? Of gaat het om de aftiteling? Met andere woorden: Mis je wat?
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 28-01-2014 16:16 ]
Die PC met XP dan zeker ?denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:15:
[...]
Fantastisch dat jij een tablet hebt, dat wil niet zeggen dat de rest van je buren die hebben. Zij willen graag meer ruimte in hun pc
Als je wat concrete voorbeelden hebt (met dagen) dan kan ik er naar laten kijken. Maar valt echt een stuk van de uitzending weg? Of gaat het om de aftiteling? Met andere woorden: Mis je wat?

Wat bij die uitzendingen die ik aangaf gebeurt is dat er kennelijk reclame achteraankomt die er af wordt gehaald. Vaak valt het laatste woord wat gesproken wordt weg.Als je wat concrete voorbeelden hebt (met dagen) dan kan ik er naar laten kijken. Maar valt echt een stuk van de uitzending weg? Of gaat het om de aftiteling? Met andere woorden: Mis je wat?
Ik gebruik dat gemist niet zo vaak, maar als het dan gebruikt wordt door de kinderen zeuren ze daar dus over. Overtreders is op zondag van 20.30 uur geloof ik, wegmisbruikers zat op de zelfde tijd.
[ Voor 37% gewijzigd door GerkeP op 28-01-2014 16:19 ]
GerkeP
Die reclame knipt SBS eraf, wij doen niets met de content. Maar als ze dat "te vroeg" knippen kan ik dat aankaarten bij SBS.GerkeP schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16:
Wat bij die uitzendingen die ik aangaf gebeurt is dat er kennelijk reclame achteraankomt die er af wordt gehaald. Vaak valt het laatste woord wat gesproken wordt weg.
Ik gebruik dat gemist niet zo vaak, maar als het dan gebruikt wordt door de kinderen zeuren ze daar dus over. Overtreders is op zondag van 20.30 uur geloof ik, wegmisbruikers zat op de zelfde tijd.
En wat betreft het platform: Dat jij je smarttv gebruikt wil niet zeggen dat de penetratie van smarttv's zo groot is dat wij onze interactieve applicaties de deur uit kunnen gooien. Sterker nog: de meeste smarttv platformen zijn sterk verouderd, traag, missen content en zijn ook niet te upgraden. Vergeet bvb niet de reeks samsung tv's uit 2011 die vorig jaar opeens te horen kregen dat UZG niet meer gesupport werd op hun platform.
Verder merk ik bij de meeste mensen dat men gewoon via 1 interface wil werken. Kijkt men tv via de STB dan wil men ook de diensten vanuit die STB aanroepen. Men gaat dan echt niet de smarthub in hun TV opstarten en daar in lopen navigeren als alles met 1 klik op de STB te vinden is.
Ik heb het je wel eens eerder aangegeven; maak niet de fout die ik ook te vaak maak -> Projecteer je eigen media en contentgedrag niet op de rest van de bevolking. Wij tweakers zijn uitzonderingen..
Hier thuis is er nog geen smart-TV in huis, laat staan eentje die een overeenkomst met zenders heeft voor goede kwaliteit streams.
Vooral m'n vriendin is enthousiast gebruiker van de "gemist" dienst, wel voornamelijk NPO. En ik heb nog steeds de indruk dat de kwaliteit daarvan via ITNS zelfs een stuk beter is dan de VHS streams die je bij de NPO zelf op intenret krijgt.
M'n vriendin zal dus zeker blij gaan zijn met een nieuwe, opgefriste gemist dienst.
Maar goed, ik maak ook geregeld de fout dat ik mijn wensen projecteer op 'iedereen'
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 28-01-2014 16:27 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Misschien mag ik dan de volgende vraag stellen:denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:23:
Verder merk ik bij de meeste mensen dat men gewoon via 1 interface wil werken. Kijkt men tv via de STB dan wil men ook de diensten vanuit die STB aanroepen. Men gaat dan echt niet de smarthub in hun TV opstarten en daar in lopen navigeren als alles met 1 klik op de STB te vinden is.
Bij RTL gemist, als ik voetbal international wil kijken, dan moet ik 1.50 (o.i.d) aftikken. Echter als ik het via mijn xbox 360 bekijk (rtl gemist app) is het gratis? Ik vind dit erg vreemd. Via internet (tablet/laptop/koelkast etc) is het ook gratis. Vandaar dat ik me afvroeg of dit dus vanuit RTL is of vanuit XMS.
10 second ninja DONE
Ik denk dat dit beleid is van RTL. De reden is dat er op de rtl app reclame wordt vertoond en via xms niet. Daar staat dus een vergoeding tegen over. De reclame is namelijk erg lucratief.Sagat schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47:
[...]
Misschien mag ik dan de volgende vraag stellen:
Bij RTL gemist, als ik voetbal international wil kijken, dan moet ik 1.50 (o.i.d) aftikken. Echter als ik het via mijn xbox 360 bekijk (rtl gemist app) is het gratis? Ik vind dit erg vreemd. Via internet (tablet/laptop/koelkast etc) is het ook gratis. Vandaar dat ik me afvroeg of dit dus vanuit RTL is of vanuit XMS.
Van harte gefeliciteerd Nick.Nick39 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:16:
Dank je wel ThasaidonEn een leuk verjaardagskado voor Stichting Brein, ze mogen 326.000 euro dokken, Ziggo en XS4ALL hoeven The Piratebay niet meer te blokkeren.
http://tweakimg.net/files...Den%20Haag%2020140128.pdf
Ik tel 4 werkdagen in jou 7 dagen. Dus ze hebben nog een dagJheroen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:34:
Zo, dag 7 zonder diensten van top provider XMS wat een waardeloze zooi is dat zeg, 5 werkdagen dan is het voor elkaar; dat is dus vandaag maar nee helemaal niks voor elkaar dus.
Zwaar irritante club dat xms
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik heb de laatste tijd wel wat problemen gespot met de uitzendinggemist dienst, zoals bijna niet te laden, compleet zwart scherm, of alleen de miniatuur vakje te zien de rest eromheen is compleet zwart.denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:04:
Uitzendinggemist:
Jullie zouden in de avonduren tijdens piekmomenten dus verbeterde performance moeten zijn.
en: Gefeeeeeeeeeeeeeeeeeeliciteerd nick! Als "cadeautje" hebben we je email account in leven gelaten!
waren dat capaciteit problemen?
Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren
nieuws: Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren
Dan moet je dat eens aankaarten, want op SBSgemist via Internet is dit niet het geval, en bij Ziggo ook niet.denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:23:
[...]
Die reclame knipt SBS eraf, wij doen niets met de content. Maar als ze dat "te vroeg" knippen kan ik dat aankaarten bij SBS.
Is dat iets wat ze per afnemer moeten doen?
GerkeP
RTL gaat kwaliteit videostreamingdienst opschroeven
nieuws: RTL gaat kwaliteit videostreamingdienst opschroeven
Voor diegenen die er misschien over denken om over te stappen...
Anoniem: 39993
Ik zag 'm ook voorbijkomen op nu.nl. Goede reclame voor Vodafone.....Thasaidon schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:05:
nieuws: Vodafone laat klanten glasvezelpakketten maandelijks aanpassen
Voor diegenen die er misschien over denken om over te stappen...
Er viel mij wel 1 ding op: leverbaar vanaf 1 april. Het zal wel geen grap zijn, maar dat is dan wel weer een uiterst beroerd gekozen ingangsdatum. Ik ga 'm in de gaten houden, want per mei/juni mag ik weer weg bij Ziggo en dan gaan we natuurlijk even goed kijken naar alle opties. En even snel kijkend naar de kosten, komt een 100Mb Vodafone abonnement qua prijs aardig overeen met mijn 60Mb Ziggo abonnement. En dan reken ik dus onbeperkt bellen naar vaste nummers mee, want dat heb ik nu bij Ziggo ook.
Ziggo moet dus nog wat doen, wil ik na mijn contractsperiode nog blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 29-01-2014 15:02 ]
Maar voordat ik een investering van 150+ ga doen voor alleen deze gegevens, zou ik (indien mogelijk) graag meeliften op andermans kennis :-)..
Maar dat zeg ik uit mijn hoofd op basis van info op andere topics van ITNS providers.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wat ik probeer is een eigen NT (heb hier een KPN GoF glasvezelkastje liggen) direct op de fiber aan te sluiten. Zodra ik dat (op dit moment) doe, kom ik terecht op het Reggefiber CPE customer network. Ik neem aan dat de Genexis Core vanuit dat netwerk de config krijgt, en dus ook welke VLAN's gebruikt moeten worden op welke poorten.Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:20:
Voor zover ik weet worden die bij KPN ITNS niet in VLANs afgeleverd dus kan je het zelf beslissen m.b.v. de 2 switches die je dan moet plaatsen.
Maar dat zeg ik uit mijn hoofd op basis van info op andere topics van ITNS providers.
En dat is de info die ik graag zou willen verkrijgen.. Heb al 3 managed switches staan in huis waar ik TV/internet gescheiden heb (dat is dus iets anders).
Let wel op:Anoniem: 39993 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:00:
[...]
Ik zag 'm ook voorbijkomen op nu.nl. Goede reclame voor Vodafone.....
Er viel mij wel 1 ding op: leverbaar vanaf 1 april. Het zal wel geen grap zijn, maar dat is dan wel weer een uiterst beroerd gekozen ingangsdatum. Ik ga 'm in de gaten houden, want per mei/juni mag ik weer weg bij Ziggo en dan gaan we natuurlijk even goed kijken naar alle opties. En even snel kijkend naar de kosten, komt een 100Mb Vodafone abonnement qua prijs aardig overeen met mijn 60Mb Ziggo abonnement. En dan reken ik dus onbeperkt bellen naar vaste nummers mee, want dat heb ik nu bij Ziggo ook.
Ziggo moet dus nog wat doen, wil ik na mijn contractsperiode nog blijven.
Dt techniek achter het 'nieuwe' Vodafone is geheel anders.
Geen ITNS meer (en dus ook geen analoog en DVB-C). Streams voorlopig van KPN.
Maar dat laatste hoeft niet voor altijd zo te blijven.... het kan best zijn dat ze deze (op het eerste oog vreemde) stap hebben genomen om een soepeler overgang te maken naar een eigen operatorschap.
Dit is voor het geval je weer terug wil naar XMS, dan kom je in een gespreid bedje.Nick39 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:12:
Mijn e-mail account bij xms bestaat nog steeds,ik kan inloggen op de mijn xms portal, ik kan aliassen aanmaken,de forward werkt ook.. mijn klantnummer bestaat ook nog.. merkwaardig allemaal..
Zeker nu de moedermaatschappij van UPC Ziggo gaat overnemen. Alles onder de naam van Ziggo maar met de kwaliteit van UPC
Houden we de @xms.nl adressen en 5 stuks...
Ik weet bijvoorbeeld dat veel Ziggo klanten nog een @casema.nl mail adres hebben.
Ik heb nu al de 5 XMS adressen in gebruik met meerdere aliassen, heb o.a. wiebo@xmsnet.nl en die wil ik eigenlijk niet kwijt.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Er staan hier wat documenten, die vandaag nog zijn geupdated (tabje Documenten):XanaduNL schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:07:
Weet iemand of je ergens kan volgen waar 500mbit aangeboden wordt? En of er ergens een planning te vinden is?
http://www.kpn-wholesale....televisie/w/wmp-plus.aspx
http://www.kpn-wholesale....edband-toegang/w/wba.aspx (Onder Overig)
Probleem is alleen dat we daar helaas niet bij kunnen. Iets met een wachtwoord vereist (heel geheimzinnig enzo).. Wellicht kan iemand met toegang tot die documenten ons (al dan niet direct) wat duidelijkheid verschaffen. Ik ben namelijk ook zeer geinteresseerd in de planning voor de GoF upgrades.
[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 29-01-2014 16:21 ]
Hierop voortbordurend een andere vraag: weet iemand wat nou eigenlijk de wavelength is waarop het ITNS internet/WAN signaal verstuurd wordt?_BLAST3R schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:14:
Een tijdje terug heb ik gevraagd of iemand de VLAN ID's wist van respectievelijk Internet, TV en Bellen van XMS. Is iemand hier ondertussen heel toevallig ook nog mee bezig geweest? Ik zit te kijken hoe ik deze gegevens zou kunnen verkrijgen. De enige optie lijkt tot op dit moment om een switch met dual SFP fiber poortjes te kopen, en dan het verkeer te mirroren (zodat ik de 802.1q tags kan zien die voorbij komen).
De Genexis Core Advanced doet het op 'TX 1310nm / RX 1490 – 1550nm'. Ik kan echter alleen SFP modules vinden die TX 1310nm / RX 1550nm doen. Kan iemand bevestigen dat dat gaat werken?
Gaat dat zonder downtime? of weken van problemen zoals xmsnet?
Ik zag op http://www.eindelijkglasvezel.nl, dat hier in Arnhem veel meer aanbieders zijn qua glasvezel.
Denk dat het een fout is van die site, maar vodafone ziet er interessant uit.
Maar tweakers zegt 1 april, maar de maar daar zie ik niks van op de vodafone site.
Dank jullie, ik weet nu eindelijk waar Abraham de mosterd haaltEricJH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:18:
Gefeliciteerd met je verjaardag Nick...
Dank Martijndenan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:04:
Laat ik er toch maar geen gebruik van maken, ik betaal er niet voor dus dat is niet eerlijk,en als het opeens wegvalt.. in praktijk blijft het toch gmail.
[ Voor 61% gewijzigd door Nick39 op 29-01-2014 17:31 . Reden: Alle bedankjes in een quote gestopt, ik leer het wel hoor ;) ]
Dat 1 april krijg je op op de Vodafone site pas te zien als je aan het bestellen gaat en je al 2 pagina's hebt ngevuld...MADLAX schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:51:
Zelf zit ik al een tijdje te denken om overstappen, maar heb niet echt zin in overstap problemen
Gaat dat zonder downtime? of weken van problemen zoals xmsnet?
Ik zag op http://www.eindelijkglasvezel.nl, dat hier in Arnhem veel meer aanbieders zijn qua glasvezel.
Denk dat het een fout is van die site, maar vodafone ziet er interessant uit.
Maar tweakers zegt 1 april, maar de maar daar zie ik niks van op de vodafone site.
In mijn geval tenminste. Ik moest aangeven wanneer ik het wilde laten ingaan en achter de optie "zo snel mogeljk" stond "vanaf 01-04-2014"
Overstappen kan in heel veel gevallen zonder noemenswaardige downtime. Geef even aan naar welke provider je wil. Neem aan dat je nu op XMS zit.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat laatste weet ik nog niet zo.. Ziggo was van Warburg en Pinsven, dat zijn durf capitalisten die willen cashen...elke cent die zij er instaken had als insteek,dit moet zo snel mogelijk winst opleveren.wiebo66 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:06:
[...]
Dit is voor het geval je weer terug wil naar XMS, dan kom je in een gespreid bedje.
Zeker nu de moedermaatschappij van UPC Ziggo gaat overnemen. Alles onder de naam van Ziggo maar met de kwaliteit van UPC![]()
Het HD aanbod van UPC is beter en als het doorgaat want dat is nog lang niet zeker zal er wel e.e.a. gelijk getrokken moeten worden.
Toen Essent, Multikabel en Casema verder gingen als Ziggo werd het zeker voor oud Casema klanten zoals ik echt een stuk beter.
Als men het beste combineert krijgen we een ongecodeerd basispakket en flink wat HD zenders er bij.
Zeker 25% van de aandeelhouders moet ook nog akkoord gaan ( 30% was al van Liberty Global en het is er daarbij voor Ziggo ook niet veel slechter op geworden ) en de NMA moet er ook nog mee instemmen.
Je kan van de huidige Ziggo abonnees niet verwachten dat die er heel erg op achteruit gaan dus ik denk dat het met name voor de UPC abonnees interessant gaat worden.
Dus eerst maar eens kijken wat het gaat worden, ik kan per maand opzeggen dus...
Kan zwaar up en downloaden zonder de verbinding kwijt te raken.
Opstelling Modem: Genexis Core Advanced CRA-F12tc dan een Router: Linksy EA6500 AC (router) dan een Switch: Linksys SE2800 daarop is de Xbox aangesloten deze is in DMZ gezet in de router op Mac adres.
NAT type is altijd netjes open de Xbox maakt gebruik van poort 3074.
Bedrading is Draka Cat 5E waar ik snelheden van 33 MB/s haal tussen NAS en desktop PC
Ben alleen mijn WAN IP adres kwijt in het LAN netwerk kan ik nog gewoon verbindingen maken.
Enige suggesties zijn welkom !
denan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Nou vooruit.. (omdat ik jarenlang een amiga 500/1200 heb gehad.. en daar fantastische herinneringen aan heb)
Zit er een router tussen? Of zit je direct aangsloten? Probeer het eens zonder router. (of vertel iets meer over je setup)
[ Voor 4% gewijzigd door Amiga4Eva op 29-01-2014 19:31 ]
Eerste suggestie; waarom zet je je XBOX in de DMZ? Werkt het niet zonder? Moet je natuurlijk wel even een port forwardje instellen voor die poort en zorgen dat UPnP aan staat..Amiga4Eva schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:28:
Ben alleen mijn WAN IP adres kwijt in het LAN netwerk kan ik nog gewoon verbindingen maken.
Enige suggesties zijn welkom !![]()
[...]
Mijn ervaringen met Linksys zijn icm glas niet echt denderend
GerkeP
Kun je dat ook onderbouwen? Linksys is in feite gewoon de consumer lijn van Cisco. Prima spul voor thuis en ik heb nog nergens problemen ondervonden met Linksys routers i.c.m. glas.GerkeP schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:56:
Heb je de mogelijkheid om die Linksys ff te vervangen door een wat fatsoenlijkere router?
Mijn ervaringen met Linksys zijn icm glas niet echt denderend
Testen met een andere router klinkt als een goed idee. Een firmware update is ook altijd een goed idee. Linksys afdoen als "niet fatsoenlijk" vind ik onterecht. Da's puur persoonlijke smaak. Bedenk je wel, dat lang niet iedereen baat heeft bij een dure high-end router.
Linksys is geen Cisco meer, is van BelkinAnoniem: 39993 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:06:
[...]
Kun je dat ook onderbouwen? Linksys is in feite gewoon de consumer lijn van Cisco. Prima spul voor thuis en ik heb nog nergens problemen ondervonden met Linksys routers i.c.m. glas.
Testen met een andere router klinkt als een goed idee. Een firmware update is ook altijd een goed idee. Linksys afdoen als "niet fatsoenlijk" vind ik onterecht. Da's puur persoonlijke smaak. Bedenk je wel, dat lang niet iedereen baat heeft bij een dure high-end router.
Omdat Linksys in het verleden al regelmatig steken liet vallen en bugs niet oploste zijn er gelukkig alternatieven ontwikkeld, zoals het Tomato project, DD-wrt etc.
Op zich is Cisco/Linksys prima spul, maar vooral bij veel connecties en de wat zwaardere toepassingen lopen de buffers vol en krijg je vreemde effecten.
Grrotste boosdoeners zijn torrents etc. Ook XBox schijnt veel connecties op te zetten die de Linksys niet snel genoeg weer vrij geeft, waardoor je dit soort ongewenste effecten krijgt. Zie regelmatig spontane herstarts avn de duurdere Linksys apparaten die daardoor veroorzaakt worden.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar: https://www.google.nl/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8
Inmiddels toch al een stuk of 10 kennissen over gezet van Linksys naar Draytek, en de problemen zijn daar allemaal op die manier opgelost.
Let wel, allemaal redelijk heavy gebruikers.
Als je alleen een beetje surft met 2 of 3 man etc, dan is er niets mis met Linksys
GerkeP
Nee is ook Belkin. Overname is vorig jaar geweest.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:49:
Zijn ze nu weer van Belkin? Gaat ook hard in dat wereldje. De EA6500 AC is overigens nog wel "van Cisco". Sterker nog, op de website van Linksys kun je zien dat er in grote letters "Cisco" op staat en daaronder heel klein "Linksys EA6500 AC".
Net zoals met Lenovo, die hadden de pc divisie van IBM ook overgenomen, pas 2 jaar later werd IBM daadwerkelijk vervangen door merknaam Lenovo
GerkeP
Jammer. Ik was altijd wel gecharmeerd van Linksys voor bij mij thuis. Over Belkin denk ik toch iets anders..... Kan me haast niet voorstellen dat Cisco het geen probleem vindt om hun merknaam te verbinden aan producten van Belkin. IBM deed een hele productlijn van de hand. Dat is toch anders. Cisco heeft nog steeds zelf ook een SOHO lijn.GerkeP schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:59:
[...]
Nee is ook Belkin. Overname is vorig jaar geweest.
Net zoals met Lenovo, die hadden de pc divisie van IBM ook overgenomen, pas 2 jaar later werd IBM daadwerkelijk vervangen door merknaam Lenovo
Dat klinkt meer als een routing issue in je linksys. Je xbox live verkeer heeft echt geen impact op de NT hoorAmiga4Eva schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:28:
Ik ben er nou achter dat ik alleen de verbindig kwijtraak als ik Xbox Live gebruik met de Xbox 360 !
Kan zwaar up en downloaden zonder de verbinding kwijt te raken.
Zat naar vodafone te kijken, maar die zeggen nu dat ik geen glasvezel heb, na de site veranderen.Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:31:
Dat 1 april krijg je op op de Vodafone site pas te zien als je aan het bestellen gaat en je al 2 pagina's hebt ngevuld...
In mijn geval tenminste. Ik moest aangeven wanneer ik het wilde laten ingaan en achter de optie "zo snel mogeljk" stond "vanaf 01-04-2014"
Overstappen kan in heel veel gevallen zonder noemenswaardige downtime. Geef even aan naar welke provider je wil. Neem aan dat je nu op XMS zit.
www.eindelijkglasvezel.nl, zegt nu dat ik uit de volgende providers kan kiezen.
Tweak
KPN
Fieber
Kliksafe
Tele2
Vodafone
Heldenvan.NU
Plinq
Trined
XS4ALL
Maar op de providers sites, zeggen ze allemaal dat ik geen glasvezel heb op mijn adress
Dus dit kan een fout zijn, of ze zijn bezig dat je in de nabij toekomst de ~"portaal" glasvezel netwerk~ open gaat voor meerder providers?
Raar genoeg staat telfort er niet bij, en dat is de enige site die zegt dat er glasvezel ligt op mijn adress.
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 30-01-2014 18:48 ]
Dit werkt altijd goed in verband met NAT type gezeur met XBL !
_BLAST3R schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:50:
[...]
Eerste suggestie; waarom zet je je XBOX in de DMZ? Werkt het niet zonder? Moet je natuurlijk wel even een port forwardje instellen voor die poort en zorgen dat UPnP aan staat..
Een keer opnieuw de firmware erin flashen zou dat kunnen helpen ?
denan schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:46:
[...]
Dat klinkt meer als een routing issue in je linksys. Je xbox live verkeer heeft echt geen impact op de NT hoor
Een al wat oud bericht, maar ik heb nu hetzelfde probleem en krijgt dezelfde 'hulp' (not) van XMSNET. Webmail gebruiken...Speedy67 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:52:
Ik loop al een paar weken tegen een smtp probleem aan bij XMSnet, namelijk dat ik helemaal geen verbinding meer kan maken met smtp.xmsnet.nl op poort 25 (timeout). Ik draai een eigen mailserver op een vast ip-adres, en die staat normaal gesproken zo ingesteld dat alle uitgaande mail ge-relayed wordt via smtp.xmsnet.nl. Toen dat ophield met werken ben ik uiteraard de logfiles gaan checken waaruit dus de timeout bleek. Ook in mail-clients kan ik geen verbinding maken, zelfs telnet smtp.xmsnet.nl 25 geeft een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Mijn mailserver stuurt nu de mailtjes rechtstreeks naar de mailservers van de geadresseerden, daarbij geen problemen, andere mailservers dan die van XMS zijn prima te bereiken via poort 25.
Tot tweemaal toe de helpdesk gebeld, die kunnen mij alleen verzekeren dat als mijn webmail werkt, het probleem in mijn client-software moet liggen en daarop biedt XMS geen ondersteuning. Ik kom daar helaas geen steek verder. Voordat ik de klachtenprocedure induik (ik wil immers dat mijn internetverbinding werkt zoals het hoort), steek ik hier m'n licht even op om te zien of ik zelf iets over het hoofd zie, zijn er nog andere dingen die ik kan proberen...?
Alvast dank,
Sander
Iemand anders die eens een telnet sessie wil proberen op te zetten naar smtp.xmsnet.nl? Krijg je dan ook een time-out?
jandirks schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:30:
[...]
Een al wat oud bericht, maar ik heb nu hetzelfde probleem en krijgt dezelfde 'hulp' (not) van XMSNET. Webmail gebruiken...
Iemand anders die eens een telnet sessie wil proberen op te zetten naar smtp.xmsnet.nl? Krijg je dan ook een time-out?
1
2
3
4
| Trying 37.251.0.131... Connected to smtp.xmsnet.nl. Escape character is '^]'. 220 smtp-isp.ispfabriek.nl ESMTP Postfix |
Maar iets zegt mij dat dit mijn toegewezen 'lokale' SMTP server is (gezien mijn IP in dezelfde range zit).
Ik snap de beredenering, echter zal er m.i. toch wel een verschil zitten tussen een host DMZ'en, en gewoon door de firewall laten gaan (net zoals de rest). Het is iets wat je kunt proberen.Amiga4Eva schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:23:
Wat zou er mis zijn met een Xbox in DMZ op mac adres ?
Dit werkt altijd goed in verband met NAT type gezeur met XBL !
[...]
Persoonlijk vind ik het nooit zo fijn om 'iets' (wat dan ook) in een DMZ te zetten. Een Xbox is natuurlijk een heel gespecialiseerd iets, maar dan nog vind ik het eigenlijk een slordige oplossing.
Hier werkt de Xbox prima via een static port-NAT icm. UPnP (pfSense).
Dank voor je snelle reactie. Dit is een trace route naar de SMTP server:_BLAST3R schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:39:
[...]
code:
1 2 3 4 Trying 37.251.0.131... Connected to smtp.xmsnet.nl. Escape character is '^]'. 220 smtp-isp.ispfabriek.nl ESMTP Postfix
Maar iets zegt mij dat dit mijn toegewezen 'lokale' SMTP server is (gezien mijn IP in dezelfde range zit).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Tracing route to smtp.xmsnet.nl [37.251.0.131] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 1 ms 1 ms 1 ms 37-251-98-193.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.98.193] 3 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.38 4 3 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37 5 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.134 6 2 ms 3 ms 2 ms smtp-isp.ispfabriek.nl [37.251.0.131] |
en dit is het resultaat van de telnet sessie:
1
2
3
| C:\> telnet smtp.xmsnet.nl 25 Connecting To smtp.xmsnet.nl...Could not open connection to the host, on port 25 : Connect failed |
Wat kan hier aan de hand zijn...
Het lijkt eerder op een blokkade op de SMTP server dan op een connectie probleem. Dit omdat je gewoon kunt pingen/tracen. Kun je andere SMTP servers wel benaderen via Telnet?jandirks schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:20:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Dit is een trace route naar de SMTP server:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tracing route to smtp.xmsnet.nl [37.251.0.131] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 1 ms 1 ms 1 ms 37-251-98-193.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.98.193] 3 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.38 4 3 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37 5 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.134 6 2 ms 3 ms 2 ms smtp-isp.ispfabriek.nl [37.251.0.131]
en dit is het resultaat van de telnet sessie:
code:
1 2 3 C:\> telnet smtp.xmsnet.nl 25 Connecting To smtp.xmsnet.nl...Could not open connection to the host, on port 25 : Connect failed
Wat kan hier aan de hand zijn...
Anoniem: 481660
Ik gok op McafeeGerkeP schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:30:
Anti virus software?
Dat wilde ik nog niet schrijven, maar die staat daar wel om bekend, was ergens vinkje uitzetten bij mailwormen oid.
Maar Symantec kan er ook wat van hoor
GerkeP
Het volgende heb ik nog geprobeerd/gecontroleerd:
- Met mijn telefoon naar smtp.xmsnet.nl verbonden over 3G: success!
- Host file gecontroleerd, geen verwijzingen naar andere ip adressen
- Geen portforwarding op mijn router
Ik zal vanavond mijn modem/router eens opnieuw starten. Misschien dat dit helpt.
Ideeën? Laat ze maar komen!
Gemiddeld duurt het 15 seconden nadat een pc aan het internet hangt om de eerste besmetting binnen te halen
Ik zou eerst dan maar eens een virusscanner en malware scanner loslaten op die machine
GerkeP
Off topic. Als je louter aan het web hangt en een firewall aan hebt staan dan gaat het niet zo vlug. Met surfen stijgt de kans natuurlijk. Met default settings en UAC aan en je Windows, alles later dan XP, bijgewerkt dan ben je al redelijk beveiligd. Dat word wel eens vergeten.GerkeP schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:21:
Schoon geinstalleerde pc zonder antivirus?
Gemiddeld duurt het 15 seconden nadat een pc aan het internet hangt om de eerste besmetting binnen te halen
Ik zou eerst dan maar eens een virusscanner en malware scanner loslaten op die machine
IK kan je verzekeren dat het wel zo snel gaat. Je hoeft maar een website te bezoeken die advertenties toont en je bent het haasjeEricJH schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Off topic. Als je louter aan het web hangt en een firewall aan hebt staan dan gaat het niet zo vlug. Met surfen stijgt de kans natuurlijk. Met default settings en UAC aan en je Windows, alles later dan XP, bijgewerkt dan ben je al redelijk beveiligd. Dat word wel eens vergeten.
Vaak heb je al Java of Adobe geinstalleerd, dan hoef je niet eens te gaan surfen.
Geen firewall die dat tegenhoudt, want je initieert zelf de connectie, en UAC houdt dat soort dingen al helemaal niet tegen.
Kom maar eens een kop koffie drinken, laat ik je mijn Honeypotomgeving wel even zien
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 31-01-2014 15:08 ]
GerkeP
Had de 150N en de 610N nog steeds en totaal geen problemen met 100 mbits download EN upload bij XMS, gebruik hem nu bij Ziggo en zit nu op een strakke 155 mbits met torrents ( bijna 18MB per seconde ) Amanda Knox,Murder on Trial in Italy te downloaden, ik deel dus die ervaring niet, liep en loopt prima hier.GerkeP schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:18:
[...]
Linksys is geen Cisco meer, is van Belkin
De oude experia boxen van KPN liepen muurvast bij Torrents en UDP verkeer.
De Linksysjes deden het prima op glas.
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2014 17:45 ]
Ook nog even met mijn telefoon geprobeerd op wifi en weer een timeout op port 25 naar smtp.xmsnet.nl. Ook op PC's waar up to date anti virus software op staat krijg ik de timeouts.GerkeP schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:21:
Schoon geinstalleerde pc zonder antivirus?
Off topic. Je had het over een bak aan het web hangen niet over surfen...GerkeP schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:06:
[...]
IK kan je verzekeren dat het wel zo snel gaat. Je hoeft maar een website te bezoeken die advertenties toont en je bent het haasje
Vaak heb je al Java of Adobe geinstalleerd, dan hoef je niet eens te gaan surfen.
Geen firewall die dat tegenhoudt, want je initieert zelf de connectie, en UAC houdt dat soort dingen al helemaal niet tegen.
Kom maar eens een kop koffie drinken, laat ik je mijn Honeypotomgeving wel even zien
Kan het misschien zo zijn dat je op een blacklist bent beland op de smtp server?jandirks schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Ook nog even met mijn telefoon geprobeerd op wifi en weer een timeout op port 25 naar smtp.xmsnet.nl. Ook op PC's waar up to date anti virus software op staat krijg ik de timeouts.
Wellicht toch nog even contact opnemen met xms en even vragen naar de abuse afdeling. Wellicht kunnen ze je van de backlist afhalen.
Anoniem: 481660
Als dat zo is dan, of je modem blokkeert poort 25, of XMS heeft je geblokkeerd..... Het laatste zal niet zonder reden zijn.jandirks schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:39:
[...]
Ook nog even met mijn telefoon geprobeerd op wifi en weer een timeout op port 25 naar smtp.xmsnet.nl. Ook op PC's waar up to date anti virus software op staat krijg ik de timeouts.
Edit:
Het modem achter het glas modem van XMS
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 481660 op 02-02-2014 06:15 ]
Zover ik weet is het modem wat XMS gebruikt een bridge modem, dus theoretisch kan die niets blokkeren. Ik denk inderdaad dat ie op een blacklist staat oid op die SMTP server.Anoniem: 481660 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:59:
[...]
Als dat zo is dan, of je modem blokkeert poort 25, of XMS heeft je geblokkeerd..... Het laatste zal niet zonder reden zijn.
maar idd kijk eens of je (ip) op een blacklist staat e.g. http://blacklistalert.org/
[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 01-02-2014 20:47 ]
Zover ik weet is het altijd al een speerpunt van XMS geweest dat het 1:1 je verbindingen doorzet. En inderdaad, er zijn meerdere type modems in omloop. Maar zover ik weet staan die standaard allemaal in bridge-modus.fish schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:44:
xms gebruikt meerdere modems. er is geen "het" modem
maar idd kijk eens of je (ip) op een blacklist staat e.g. http://blacklistalert.org/
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| combined.njabl.org No Result (REFUSED) db.wpbl.info No Result (REFUSED) dnsbl.ahbl.org No Result (REFUSED) l2.apews.org Listed! See why (zie voor details onder, een zoekopdracht op Google leverde op dat heel veel ip adressen door hen geblacklist zijn) Whitelist: accredit.habeas.com NOT WHITELISTED iadb2.isipp.com NOT WHITELISTED ips.whitelisted.org NOT WHITELISTED Read about this way to exclude an IP from UCEPROTECT Level2/3 list.dnswl.org NOT WHITELISTED wl.mailspike.net NOT WHITELISTED |
Details l2.apews.org
1
2
3
4
5
6
7
8
| Entry matching your Query: E-513212 37.128.0.0/9 CASE: C-131 Unallocated CIDR, no traffic until allocated, or allocated to bad reputation provider or allocated but dynamic / generically named IPs, or bogons, see www.cidr-report.org, or orphaned IP / CIDR in routing table |
Het zou goed zijn als iemand anders die bij XMS is aangesloten ook de blacklist.org resultaten zou kunnen laten weten. Ik ben benieuwd of je ongeveer de vergelijkbare resultaten krijgt.
Ik neem morgen nog maar een keer contact op met XMS.
Reverse DNS (PTR) exists and claims to be: 188-142-102-92.FTTH.ispfabriek.nl.
Forward DNS for 188-142-102-92.FTTH.ispfabriek.nl is: 188.142.102.92.
DNS is consistent.
Voor de rest alles ok, en niet op de blacklist.
Voor In en Uitgaande mail gebruik ik MailCleaner (virtual appliance)
Kan, maar dat soort blacklist worden vaak van "hogerhand" overgenomen.White_Collar schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:04:
Nee, ik denk dat je op een blacklist staat bij XMS zelf, en dat dat de reden is dat je niet kan connecten.
Als dat laatste zo zou zijn, dan hadden ze dat wel even mogen melden toen er met XMS gebeld werd over het probleem.Anoniem: 481660 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 15:59:
[...]
Als dat zo is dan, of je modem blokkeert poort 25, of XMS heeft je geblokkeerd..... Het laatste zal niet zonder reden zijn.
Blacklists zijn aan de ene kant een "goed iets", maar aan de andere kant ook weer niet. Gelukkig gebeurt het niet vaak, maar onze mailserver is ook weleens op een blacklist beland. Het zijn altijd false positives, maar je mag er wel weer achteraan. Wij hebben het eigenlijk alleen met de blacklist van AT&T. Ik weet niet wat die toko precies doet, maar volgens mij gooien die gewoon hele IP-ranges in de blacklist, zodra er 1 spam mailtje binnenkomt vanaf 1 IP in de hele range. Als er een klant uit de US klaagt over het niet ontvangen van e-mail, is onze eerste vraag ook altijd "Is AT&T your e-mail provider?".Edit:
Het modem achter het glas modem van XMS
Ach.. backscatter had ook altijd de neiging om een "afwijkend geconfigureerde mailserver" als "slecht" te flaggen. Met als gevolg dat iedereen die backscatter als blacklist configureerde de mails weigerde.Anoniem: 39993 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:23:
Blacklists zijn aan de ene kant een "goed iets", maar aan de andere kant ook weer niet. Gelukkig gebeurt het niet vaak, maar onze mailserver is ook weleens op een blacklist beland. Het zijn altijd false positives, maar je mag er wel weer achteraan. Wij hebben het eigenlijk alleen met de blacklist van AT&T. Ik weet niet wat die toko precies doet, maar volgens mij gooien die gewoon hele IP-ranges in de blacklist, zodra er 1 spam mailtje binnenkomt vanaf 1 IP in de hele range. Als er een klant uit de US klaagt over het niet ontvangen van e-mail, is onze eerste vraag ook altijd "Is AT&T your e-mail provider?".
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
Ik zou zeggen, lees de laatste 2 draadjes eens door ;-)pejoar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:42:
werken alleen de dure tablets op de glashart-app?
heb xms en wil soms tv kijken op een tablet .
iemand hier ervaring mee?
Samenvattend: een handvol, maar de meest gebruikte Android tablets niet
GerkeP
http://xmsnet.nl/service/studentenactie-portaal/android-appOp welke Android apparaten werkt deze app?
Samsung Galaxy Tab 10.1 / Samsung Galaxy Tab 8.3 / Samsung Galaxy Tab 7.7 / Sony S.
XMS kan de volledige werking van de applicatie op andere Android tablets niet garanderen.
Ik kan je vertellen dat de app ook op een Asus Transformer TF300-T werkt (10")
Verder echt bijna niets.
Was ook 1 van m'n redenen om over te stappen naar Vodafone: Hun app werkt wel op een breed scala aan tablets en zelfs smartphones.
Dit topic is gesloten.