(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 78 Laatste
Acties:
  • 430.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat verschilt dus per persoon.

Ik persoonlijk gebruik niets van dit alles. De resolvers van OpenDNS vind ik perfect, eigen servers draai ik thuis ook niet meer anders dan wat web interfaces van verschillende appparaten of applicaties. En het DVB-C aanbod (wat 99% van de tijd goed genoeg is voor mij) heb ik in het hele huis ontsloten met een HDHomerun :).

Ik begrijp wat dat betreft ook perfect waarom consumentenproviders graag well known poortnummers voor services, die bij verkeerd configureren vanuit jouw IP-adres space allemaal narigheid kunnen veroorzaken, blokkeren.

Niet leuk (10-14 jaar geleden zou ik als nerd studentje die het stoer vond en de tijd had om alles qua servers zelf thuis te draaien hier waarschijnlijk ook flinke tegenaan geschopt hebben), wel begrijpelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 10-01-2014 10:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Barre73 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:25:
[...]

Dat is de FAQ voor ADSL van Telfort... niet voor glasvezel.
Bah, waarom klik je daar dan zo makkelijk op als je naar glasvezel kijkt :/
Ik ben wel benieuwd wat er met de prijs gebeurt straks.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 10:02

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:24:
Tsja, dat verschilt dus per persoon.

Ik persoonlijk gebruik niets van dit alles. De resolvers van OpenDNS vind ik perfect, eigen servers draai ik thuis ook niet meer anders dan wat web interfaces van verschillende appparaten of applicaties. En het DVB-C aanbod (wat 99% van de tijd goed genoeg is voor mij) heb ik in het hele huis ontsloten met een HDHomerun :).

Ik begrijp wat dat betreft ook perfect waarom consumentenproviders graag well known poortnummers voor services, die bij verkeerd configureren vanuit jouw IP-adres space allemaal narigheid kunnen veroorzaken, blokkeren.

Niet leuk (10-14 jaar geleden zou ik als nerd studentje die het stoer vond en de tijd had om alles qua servers zelf thuis te draaien hier waarschijnlijk ook flinke tegenaan geschopt hebben), wel begrijpelijk.
DNS draai ik zelf ook niet, maar dat was ook meer als voorbeeld voor het blokkeren van poorten wat dus gedaan word bij Telfort, maar bij XMS dus niet.
Ik vraag me overigens af hoe dit wettelijk zit, want er word (officieel) nergens melding gemaakt dat ze poorten blokkeren.
Minister Verhagen zegt dat internetproviders niet op eigen houtje sites mogen blokkeren, dat mag alleen als de klant daarom vraagt.
http://www.marketingonlin...-mogen-internet-filteren/

Maar dat is een hele andere discussie ;)

Waar ik wel mee zit is dat ik mijn mail dus moet gaan relayen via de Telfrot mailservers. Als we daar dus hetzelfde gezeur gaan krijgen als bij XMS dat deze constant op allerlij spam listen staan, ga ik daar niet vrolijk van worden.

En qua HD, ik kijk toch liever naar de HD variant van zenders (mits beschikbaar). Dan vind ik het ook wel zo prettig als daar ook 5.1 bij zit, maar zoals je zegt... dat is dus persoonlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Thasaidon op 10-01-2014 10:57 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 09:59

Sagat

Is pappa x2!

Dat hd homerun klinkt interresant. Ik twijfel nog tussen een tv op de slaapkamer, of een tablet of laptopje en dan daar tv op kijken. Kan je met de homerun ook alles wat je op de tv binnenkomt bekijken? of heeft het beperkingen? (ik denk dan met name aan HBO, omdat er op hun site specifek staat: 'free channels')

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Een van de vervelendste dingen vind ik dat de vaste ip-adressen verdwijnen bij overgang naar Telfort (of tenminste dat is wat de helpdesk me vertelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:41:
Dat hd homerun klinkt interresant. Ik twijfel nog tussen een tv op de slaapkamer, of een tablet of laptopje en dan daar tv op kijken. Kan je met de homerun ook alles wat je op de tv binnenkomt bekijken? of heeft het beperkingen? (ik denk dan met name aan HBO, omdat er op hun site specifek staat: 'free channels')
Je kan, in het geval van de DVB-C service van KPN ITNS, alles bekijken wat erop binnen komt. Simpel gezegd omdat er alleen maar free channels op binnen komen. HBO is dan ook niet beschikbaar via DVB-C ;)
Ashrah schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:28:
Een van de vervelendste dingen vind ik dat de vaste ip-adressen verdwijnen bij overgang naar Telfort (of tenminste dat is wat de helpdesk me vertelde).
Idd vervelend, als je dat wel had. Aan de andere kant: Hoe veel mensen bij XMS hebben dat? XMS biedt het al tijden niet meer standaard aan en bij de andere ISP's die nu van KPN zijn is het nooit geweest. Een relatief kleine groep dus waar Telfort waarschijnlijk niet wakker van zal liggen.

Overigens, misschien heb je nog wel mazzel en houd je het 'onder water' wel. Want technisch gezien blijf je toch op hetzelfde netwerk. Sterker nog, een collega van me is onlangs van Vodafone naar Telfort gemigreerd, eigen router gehouden. En hij is gewoon op hetzelfde IP-adres gebleven :D

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 10-01-2014 14:22 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
eymey schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:19:
[...]
Idd vervelend, als je dat wel had. Aan de andere kant: Hoe veel mensen bij XMS hebben dat? XMS biedt het al tijden niet meer standaard aan en bij de andere ISP's die nu van KPN zijn is het nooit geweest. Een relatief kleine groep dus waar Telfort waarschijnlijk niet wakker van zal liggen.

Overigens, misschien heb je nog wel mazzel en houd je het 'onder water' wel. Want technisch gezien blijf je toch op hetzelfde netwerk. Sterker nog, een collega van me is onlangs van Vodafone naar Telfort gemigreerd, eigen router gehouden. En hij is gewoon op hetzelfde IP-adres gebleven :D
Merk het volgende week wel, zit een verhuizing aan te komen eerst en dan willen ze het ook al niet meer garanderen :S. Voor sommige activiteiten is een fixed ip gewoon makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook dat kan ik me voorstellen. Zelf ben ik 1,5 jaar terug verhuist binnen dezelfde city-PoP en hield ik mijn (dynamische) IP bij Lijbrandt.

Maar als je naar een andere verhuist kan het ook weer anders zijn.

Vaste Ipv4 adressen worden gewoon steeds meer een luxe, in consumentenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Blijf op dezelfde pop, ach als ik mijn fixed ip verlies en XMS word Telfort misschien toch eens verder kijken kwa provider ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:50

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb inmiddels Ziggo Zakelijk (met 5 bruikbare ipv4 adressen), maar dat is helaas ook niet zoals je zou verwachten. Inmiddels al 3 keer (in 4 maanden) in een nieuwe range geplaatst.
Voor mij blijft eigenlijk alleen Xs4all over met native IPV6 (fixed), maar ja, geen DVB-c en ruim 20 euro duurder dan XMS per maand.

Zal eens gaan bedelen bij mijn werkgever, die moet dat verschil maar gaan bijleggen denk ik.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Kijk eens bij Plinq, vast IP, 100/100 voor zelfde prijs als nu XMS. Hou het zelf ook als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ashrah schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:25:
Kijk eens bij Plinq, vast IP, 100/100 voor zelfde prijs als nu XMS. Hou het zelf ook als optie.
Ik ben al bezig geweest met Plinq, kwam erg amateuristisch over, werd een hoop ja en amen gezegd, maar toen ik wat lastigere vragen ging stellen bleef het doodstil en heb ik geen enkele reactie meer gehad.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
GerkeP schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:17:
Ik heb inmiddels Ziggo Zakelijk (met 5 bruikbare ipv4 adressen), maar dat is helaas ook niet zoals je zou verwachten. Inmiddels al 3 keer (in 4 maanden) in een nieuwe range geplaatst.
Voor mij blijft eigenlijk alleen Xs4all over met native IPV6 (fixed), maar ja, geen DVB-c en ruim 20 euro duurder dan XMS per maand.

Zal eens gaan bedelen bij mijn werkgever, die moet dat verschil maar gaan bijleggen denk ik.
Je kan ook eens informeren bij een semi-zakelijke ISP. Er zijn meerdere (Wholesale) partijen die ook op Reggefiber consumer glasvezel kunnen leveren. Dat is dan zonder TV, maar dat kun je via de coax aanhouden (Ziggo/UPC/whatever). Dan heb je meestal wel vaste IP's, en mogelijkheden tot routed subnets. Ik weet van bv Routit en Voiceworks 100% zeker ook op glasvezel diensten kunnen leveren (via het KPN netwerk). Dat zijn dan Wholesale partijen, maar het is een kwestie van een passende wholesaler vinden, de techniek erachter is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:39
Solcon levert ook nog steeds een vast ip voor particulier.
Staat in de dienstenPDF van glasvezel.... ("Een internetpakket geeft de beschikking over 1 vast IP-adres.
")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Deshmir schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:44:
Solcon levert ook nog steeds een vast ip voor particulier.
Staat in de dienstenPDF van glasvezel.... ("Een internetpakket geeft de beschikking over 1 vast IP-adres.
")
Ja, daar zit ik ook hard over na te denken. Weet alleen niet wanneer ze daar eigen tv streams op glasvezel gaan leveren en hoe die kwaliteit zich verhoudt t.o.v. de huidige streams. Ik zit in WGDO gebied.. Is nu alleen op DSL het geval als ik me niet vergis, maar t.z.t. ook op glas de bedoeling. Dan alleen geen 18+ kanalen meer, maar die kijk ik nu toch ook niet.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:39
Ze zijn er nog steeds mee bezig; je krijgt in ieder geval bij DSL de dunebox decoders.
Daar heb ik al veel meer vertrouwen mee dan een amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Deshmir schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:02:
Daar heb ik al veel meer vertrouwen mee dan een amino.
Heb ik over het algemeen ook weinig problemen mee. Laatst werkte timeshiften niet helemaal lekker, maar na een firmware update gaat dat ook weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk ook compleet geen problemen met mijn Amino m540. Werkt gewoon vlot, timeshiften werkt altijd (i.t.t. een UPC mediabox bij m'n ouders), prima in orde.

Dune boxen zijn dan in theorie wel mooi, maar het hangt er maar helemaal van af wat ze met de software en eventuele middleware doen bij Solcon. En natuurlijk ook het zenderaanbod (en kwaliteit).

Naar ik nu zie vind ik het 'eigen' IPTV aanbod van Solcon (verzorgd door Compenz media services?) maar schraal tov. dat van GHM, zelfs al heb je WMP+ streams. En bv. ook geen CATV signaal meer.

Tot nu toe vind ik in IPTV land eigenlijk het aanbod van Glashart Media gewoon het beste, zeker met CATV erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1k0
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Weet iemand van jullie of straks de usenet toegang gaat verdwijnen bij de overgang van XMS naar Telfort?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Dat zit niet in het Telfort pakket. En je wordt echt volledig overgezet op een Telfort pakket. En wel het pakket dat het jouw huidige abonnement het beste benadert.Maar een newsserver zit daar niet bij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1k0
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ok bedankt Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
eymey schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:03:
Naar ik nu zie vind ik het 'eigen' IPTV aanbod van Solcon (verzorgd door Compenz media services?) maar schraal tov. dat van GHM, zelfs al heb je WMP+ streams. En bv. ook geen CATV signaal meer.

Tot nu toe vind ik in IPTV land eigenlijk het aanbod van Glashart Media gewoon het beste, zeker met CATV erbij.
Mee eens, maar de belangrijkste zenders voor mij staan er wel tussen. Helemaal als ik het pluspakket erbij neem, waar het me dan in eerste instantie om RTL television gaat i.v.m. Formule 1, maar dat moet je ook maar weer afwachten of dat daar komend jaar weer uitgezonden wordt.

Ben met 't Plus pakket wel 7 euro meer kwijt dan momenteel bij XMS, daar heb ik geen plus pakket, maar heb dan wel weer het voor mij belangrijkere fixed IP-adres!

Vwb CATV, als ik de website van Solcon bekijk en op de tab TV analoog klik lees ik onderstaande tekst:

"Zenderoverzicht TV analoog via glasvezel

Indien u TV via glasvezel kijkt, dan ontvangt u ook analoge TV (DVB-c). Het zenderaanbod is afhankelijk van uw woonplaats. Selecteer in de lijst uw woonplaats en klik op bekijken. De voor u geldende zenderlijst wordt vervolgens getoond. Onderaan vindt u de mogelijkheid om de lijst te printen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar dat CATV is dus de huidige situatie, met KPN ITNS als aanbieder.

En ik neem niet aan dat men straks IPTV uit eigen bron gaat aanbieden maar nog wel CATV van ITNS. Maar het zou kunnen hoor :).

Overigens, als de IPTV streams die Solcon gaat gebruiken 100% open en zonder encryptie zouden zijn, dan zou ik eventueel nog kunnen overwegen om de eis voor CATV te droppen (en radio dan maar weer vanaf een FM antenne of in de toekomst DAB+ ).

Any way, het komende jaar kom ik vast te zitten aan Vodafone. Gisteren een telefoontje ontvangen dat men mij op 12 februari 'patchloos' gaat migreren van Lijbrandt naar Vodafone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Eymey: Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
eymey schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:03:
Any way, het komende jaar kom ik vast te zitten aan Vodafone. Gisteren een telefoontje ontvangen dat men mij op 12 februari 'patchloos' gaat migreren van Lijbrandt naar Vodafone. :)
Heel interressant! Als het jou lukt om eindelijk naadloos naar VF over te stappen, doe ik het waarschijnlijk ook.
Het VF IPTV pakket is beter en de i-net snelheid hoger voor dezelfde maandprijs. Na contact met XMS is het mij duidelijk dat ze er niets voor over hebben om een klant te behouden. Dus waarom dan nog blijven zitten?
Ik hoop alleen wel dat m'n huidige amino het bij VF ook doet.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je Amino zal het gewoon blijven doen. Dat is allemaal precies hetzelfde als bij XMS. Ik heb alleen wel vernomen (en hier op GoT gelezen) dat Vodafone volgende maand met nieuwe aantrekkelijke acties komt. Dus ik wacht nog heel even.
Alhoewel die 6 maanden voor 34 euro ook niet slecht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik volg het ook op de voet,als naadloos overstappen lukt ga ik ook naar FV.

Alleen als je bij hun 100/100 internet neemt en het plus pakket ben je wel duurder uit na een half jaar. Ik vraag me daarom ook af wat voor meerwaarde het heeft om een 100/100 pakket te nemen.
Als ik nu in de avond op volle snelheid iets download,beginnen de tv kijkers meteen te schelden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Heel interressant! Als het jou lukt om eindelijk naadloos naar VF over te stappen, doe ik het waarschijnlijk ook.
Het VF IPTV pakket is beter en de i-net snelheid hoger voor dezelfde maandprijs. Na contact met XMS is het mij duidelijk dat ze er niets voor over hebben om een klant te behouden. Dus waarom dan nog blijven zitten?
Ik hoop alleen wel dat m'n huidige amino het bij VF ook doet.
Ik heb inmiddels ook een bevestigingsbrief binnen van mijn aanvraag bij Vodafone. En de orderstatuts op de inlogportal vertoont informatie. De order loopt nu dus echt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:32:
Je Amino zal het gewoon blijven doen. Dat is allemaal precies hetzelfde als bij XMS. Ik heb alleen wel vernomen (en hier op GoT gelezen) dat Vodafone volgende maand met nieuwe aantrekkelijke acties komt. Dus ik wacht nog heel even.
Alhoewel die 6 maanden voor 34 euro ook niet slecht is....
Ik heb wel meegekregen dat er binnenkort nieuwe mobiele abbo's (meh) bij VF geintroduceerd gaan worden, maar van nieuwe acties op glasvezel weet ik nog niks. Waar kan ik evt de geruchten lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:25:

Alleen als je bij hun 100/100 internet neemt en het plus pakket ben je wel duurder uit na een half jaar. Ik vraag me daarom ook af wat voor meerwaarde het heeft om een 100/100 pakket te nemen.
Als ik nu in de avond op volle snelheid iets download,beginnen de tv kijkers meteen te schelden 8)7
Eerlijk gezegd twijfel ik ook over het nut van 100Mbit. Ik heb nu 50Mbit en download niet zo heel veel. Kost nu een minuut of 10 voor een TV-show met 1080p kwaliteit. Daar zit de controle en het uitpakken dan nog bij. So what als dat een paar minuten sneller gaat denk ik dan...

Met 50Mbit betaal ik bij VF minder dan nu by XMS, heb ik meer HD-zenders, een werkende app voor tablet en smartphone, een extra amino en een extra wifi-router. Als ik bij XMS blijf krijg ik niks behalve straks een gedwongen overstap naar Telfort waar ik qua service echt hele slechte herinneringen aan heb. Voorlopig levert VF in feite hetzelfde WMP+ product, dus wat maakt het dan nog uit wat voor logo op de faktuur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:55:
[...]

Ik heb inmiddels ook een bevestigingsbrief binnen van mijn aanvraag bij Vodafone. En de orderstatuts op de inlogportal vertoont informatie. De order loopt nu dus echt d:)b
De GoT-gemeente zal a.s. zondag voor broeder Eymert bidden opdat hij op 12 februari een voorspoedige overstap naar VF mag beleven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

ambilight schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:14:
[...]

Voorlopig levert VF in feite hetzelfde WMP+ product, dus wat maakt het dan nog uit wat voor logo op de faktuur staat?
Niet helemaal het zenderpakket is afwijkend t.o.v Glashart media en telfort. Zo is bijv 13th Street niet te bekijken via Vodafone.

Voor ons is dat een reden om niet over te stappen naar Vodafone.

http://www.13thstreet.nl/node/1603

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 15-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:25:

Dat laatste snap ik niet. De TV stream hoort ten allen tijde voorrang te hebben op de internetpoort (je downloaden dan zeg maar). Dat is bij jou niet zo begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:04:
[...]

Ik heb wel meegekregen dat er binnenkort nieuwe mobiele abbo's (meh) bij VF geintroduceerd gaan worden, maar van nieuwe acties op glasvezel weet ik nog niks. Waar kan ik evt de geruchten lezen?
Poeh... in 1 van de 10 topics die ik dagelijks volg. Stond verder niks hoor. De bewuste persoon had gebeld met Vodafone over evt overstappen en had ook te horen gekregen dat er leuke acties aan kwamen in februari.

EDIT: Gevonden: Arjen8 in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:00:
[...]

Dat laatste snap ik niet. De TV stream hoort ten allen tijde voorrang te hebben op de internetpoort (je downloaden dan zeg maar). Dat is bij jou niet zo begrijp ik?
Nee,als ik in de avond vol ga downloaden kan er beneden,boven ook trouwens absoluut geen tv gekeken worden.het beeld staat dan gewoon stil zeg maar.
dus niet af en toe een freez zoals wel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 15:12
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:06:
[...]

Nee,als ik in de avond vol ga downloaden kan er beneden,boven ook trouwens absoluut geen tv gekeken worden.het beeld staat dan gewoon stil zeg maar.
Ik neem dan aan dat je een ouder modem hebt? De oudere modems hebben nagenoeg geen QoS, dus dan is het te verwachten. Indien je gewoon een Genexis Core hebt hangen, is er wellicht iets anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat zo is helpt een overstap ook niet. Modem (NT dus) blijft dan hetzelfde namelijk... Dan zou inderdaad alleen een downgrade naar 50/50 helpen maar dat is eigenlijk belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
_BLAST3R schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:07:
[...]

Ik neem dan aan dat je een ouder modem hebt? De oudere modems hebben nagenoeg geen QoS, dus dan is het te verwachten. Indien je gewoon een Genexis Core hebt hangen, is er wellicht iets anders mis.
Nee helaas,nog niet zolang geleden een nieuwe gekocht :*) te weten een TP link WDR4900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:11:
[...]

Nee helaas,nog niet zolang geleden een nieuwe gekocht :*) te weten een TP link WDR4900
Met modem bedoel ik het NT.. Dat is het glasvezelkastje in je meterkast, die bij het binnenbrengen van de glasvezel is opgehangen. Wat jij nu omschrijft is je router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
_BLAST3R schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:17:
[...]

Met modem bedoel ik het NT.. Dat is het glasvezelkastje in je meterkast, die bij het binnenbrengen van de glasvezel is opgehangen. Wat jij nu omschrijft is je router ;)
Oh ja sorry,niet goed gelezen :D Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/got/foto%201.JPG

deze heb ik hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:26:
[...]

[..oud ding..]

deze heb ik hangen.
Dat is idd een oudere versie.. Ik ben bang dat de problemen die je ondervind helaas 'horen' bij die generatie modems.. Helaas |:(.. Je zou Reggefiber kunnen benaderen om je modem om te wisselen. Mochten ze hem niet willen swappen, dan kun je vast wel een creatieve manier vinden om ze alsnog zo ver te krijgen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Anoniem: 319232 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:49:
[...]

Niet helemaal het zenderpakket is afwijkend t.o.v Glashart media en telfort. Zo is bijv 13th Street niet te bekijken via Vodafone.

Voor ons is dat een reden om niet over te stappen naar Vodafone.

http://www.13thstreet.nl/node/1603
Ja ik ben uiteraard er van op de hoogte dat er kleine verschillen in het zenderpakket zijn. Wat ik eigenlijk meer bedoelde te zeggen is dat de i-net services per saldo ook door KPN verzorgd worden en dat ik daar bij XMS best tevreden over ben. Op een paar kleine issues met DHCP servers na, loopt glas hier al 1.5 jaar als een zonnetje. Als dat bij VF ook zo blijft, blijf ik dik tevreden. Want met de helpdesk van VF heb ik geen positieve ervaringen. Niet dat men onwillig is ofzo, maar wat een drama om gewoon een simpel antwoord op een simple vraag te krijgen zeg.

Ik ga ook niet meer met extra zenderpakketten stoeien. Vind de combinatie usenet + netflix veel handiger. Verder ben hoofdzakelijk in HD-zenders en open CATV geinterresseerd. Dan is VF op dit moment voor mij geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Poeh... in 1 van de 10 topics die ik dagelijks volg. Stond verder niks hoor. De bewuste persoon had gebeld met Vodafone over evt overstappen en had ook te horen gekregen dat er leuke acties aan kwamen in februari.

EDIT: Gevonden: Arjen8 in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"
Da's inderdaad goed verstopt zeg. Hoe dan ook, we gaan het binnenkort meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:32:
[...]

Dat is idd een oudere versie.. Ik ben bang dat de problemen die je ondervind helaas 'horen' bij die generatie modems.. Helaas |:(.. Je zou Reggefiber kunnen benaderen om je modem om te wisselen. Mochten ze hem niet willen swappen, dan kun je vast wel een creatieve manier vinden om ze alsnog zo ver te krijgen. :Y)
Lijkt mij ook de enige manier. Maar er zijn gebieden waar deze oude DRG's hangen waarbij het niet mogelijk is deze voor een Genexis te verwisselen.
Overigens swapt Reggefiber niet het modem maar de FTU. Wat bij deze dingen geloof ik in 1 behuizing zit.

Gokje: Portaal woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
Nee Dudok in Hilversum

Volgens mij hangt heel Hilversum nog vol met deze dingen,dus de kans dat ze vervangen worden op korte termijn is nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:52:
[...]

Lijkt mij ook de enige manier. Maar er zijn gebieden waar deze oude DRG's hangen waarbij het niet mogelijk is deze voor een Genexis te verwisselen.
Overigens swapt Reggefiber niet het modem maar de FTU. Wat bij deze dingen geloof ik in 1 behuizing zit.

Gokje: Portaal woning?
Wel opletten dat als je nu een fixed IP-adres hebt dat dat met een Genexis niet meer werkt, dit was alleen bij Packetfronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58
Dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door Fiber op 16-01-2014 18:13 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Bij mij is de (Portaal) PacketFront met losse DRG voor telefoon een tijdje terug op verzoek van XMS en/of Reggefiber compleet vervangen door een (oud model) Genexis...

Fiber in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan. Ik zei ook: Er zijn (voor zover ik weet dan) gebieden waar dat nog niet kan. Daar valt jouw woonplaats dus niet onder. Hilversum ook niet volgens mij. Overigens woont een vriend van mij in Hilversum en die heeft vanaf het begin een Genexis. Weliswaar het oudere model maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 08:55
Gisteravond rond 21:30u ineens Authentication Failed op de Amino.
Sinds dit tijd krijg ik dit scherm.Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79354969/2014-01-17%2007.32.00.jpg

Restart lost het probleem niet op.

Dit is de laatste maanden al vaker opgetreden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Bubba76 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:06:
[...]

bel xms, Reggefiber kan andere firmware inladen op het modem waardoor dit soort issues opgelost kunnen worden. Bij mij heeft dat een jaar terug het probleem verholpen :)

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 17-01-2014 13:00 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 16:48
bluesparkle schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:04:
Gisteravond rond 21:30u ineens Authentication Failed op de Amino.
Sinds dit tijd krijg ik dit scherm.[afbeelding]

Restart lost het probleem niet op.

Dit is de laatste maanden al vaker opgetreden. :F
Ik had die melding ook na mijn 'gedwongen' portering van KickXL naar Telfort. Ik heb de servicelijn gebeld en mijn serienummer/MAC adres doorgeven. Blijkbaar hanteren ze een soort whitelist voor de authenticatie.
Behalve de irritante melding kon k verder wel alles doen overigens, en die melding was na mijn telefoontje ook snel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
XMS abo Nijmegen-Oost. Vannacht 17 jan 2014 een paar minuten over twaalf wil ik op mijn 2e Amino M540 nog even een tv opname programmeren: ipv de rode menus heeft ie (iets licht-)blauwe menus, blijkt niet geauthenticeerd, geeft geen abo op Plus pakket meer weer [wat ik wel heb], maar laat wel een abo op een Programma Gemist pakket zien [ken ik niet van XMS], en weet niets meer van mijn Amino instellingen. Is dit het moment van overgang XMS>Telfort, niet eens aangekondigd? Meteen software upgrade van mijn 2e Amino M540: alles weer rood, XMS abos weer, zelfs mijn oude instellingen zijn weer terug, oude opnames zitten er nog op. Nog oude tv programmeringen had ie op moment van ontdekking van de blauwe menus niet. Nieuwe tv programmering gedaan. Controle op mijn 1e Amino M540 in de huiskamer: gewoon rode XMS menus; alles goed. Opmerkelijk.

Edit 18 jan: omdat ik tijdens de blauwe menus opeens verlegen zat welke menu instellingen ik ook al weer had op mijn Amino, heb ik, nu ik de oude rode menus en instellingen weer terug heb, toch maar even alle instellingen en gegevens in een bestandje vastgelegd. Just in case.

[ Voor 14% gewijzigd door brogues op 18-01-2014 08:29 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik heb de laatste dagen URI cannot found. als de ik de Amino m540 aanzet.

Moet het apparaat dan helemaal restarten (12v er af en er weer op) en dan werkt het weer.

Elke dag als ik thuis kom en rond 19.00 de TV aanzet of eerder krijgen wij deze melding. Heel gek nog nooit gehad.

Software Upgrade gedaan en HDD format voor de zekerheid (je weet maar nooit)

Iemand een Idee.

Heb ook een authenticatie fout gehad, dat het menu blauw was (dus alleen basic zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Wil weer glas nemen maar zit met dilemma

vodafone of telfort-----hier kan ik uit kiezen leiden

vodafone heeft mooie aktie nu
telfort niet

kunnen jullie ervaringen delen aub

[ Voor 11% gewijzigd door MJLJO op 19-01-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Het is technisch hetzelfde, dus zet de aanbiedingen gewoon naast elkaar en kies degene die het beste bij jouw wensen past. De verschillen zitten vooral in tv pakketten en telefoon prijzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MJLJO schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:57:
Wil weer glas nemen maar zit met dilemma

vodafone of telfort-----hier kan ik uit kiezen leiden

vodafone heeft mooie aktie nu
telfort niet

kunnen jullie ervaringen delen aub
Prijsoverzicht
Anoniem: 319232 in "Fiber (Voorheen Fype) Glasvezel provider ervaring"

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-01-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Andere mensen ook problemen om op bepaalde websites te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01
Romulus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:18:
Andere mensen ook problemen om op bepaalde websites te komen?
Ja, Heb zelf Vodafone Glasvezel. Al gebeld met klantenservice en het betreft een storing.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 15:00
Ja. Een groot aantal servers in de Verenigde Staten zijn voor mij niet bereikbaar.
Postcodegebied 3945.

Ik kan bijvoorbeeld de University of Maryland niet bereiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Traceren van de route naar noc.net.umd.edu [128.8.5.2]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     2 ms     2 ms  188-142-52-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.52.1]
  3     2 ms     2 ms     2 ms  188.142.0.157
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, juist die website lijkt het hier ook niet te doen (vanaf het werk, corporate proxy in de UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
Als ik deze lijst af ga kan ik ca. de helft niet bereiken.
http://www.traceroute.org/#USA

Opvallend dat ik Maryland niet kan bereiken, maar Washington wel.
Edit: Washington Seattle, dus niet zo opvallend.
Edit2: Kan nu meer bereiken, maar lang niet alles.

[ Voor 25% gewijzigd door Tvern op 21-01-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:42
Ik bedacht me, IPTV kan waarschijnlijk qua bandbreedte en opzet veel sneller aan 4K-uitzendingen dan de kabelboeren. In theorie in ieder geval. IPTV verbruikt alleen de bandbreedte van de zender die bekenen wordt, terwijl de kabelboeren de streams in hun beperkte beschikbare frequentie moeten zien te krijgen. Zou mooi zijn als glasvezel die voorsprong kon pakken.

Helaas zitten we (behalve de beschikbare content uiteraard) vast aan beperkte infrastructuur, zoals 100Mbit modems en achterliggende hardware in de POPs die dan vervangen moet worden. Maar qua opzet is IPTV natuurlijk ideaal voor 4K televisie.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:54
Tvern schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:28:
Ja. Een groot aantal servers in de Verenigde Staten zijn voor mij niet bereikbaar.
Postcodegebied 3945.

Ik kan bijvoorbeeld de University of Maryland niet bereiken.
Even gecheckt en kan deze site ook niet bereiken. G-3 Nijmegen. XMS heeft'm niet op de storingspagina staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kan die sites ook niet bereiken via KPN en Tele2.
zal wel een storing zijn bij Ams-ix

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De website van University of Maryland, http://umd.edu , doet het gewoon. De eerder gequote pagina, http://noc.net.umd.edu/ , die geeft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:02:
Ik bedacht me, IPTV kan waarschijnlijk qua bandbreedte en opzet veel sneller aan 4K-uitzendingen dan de kabelboeren. In theorie in ieder geval. IPTV verbruikt alleen de bandbreedte van de zender die bekenen wordt, terwijl de kabelboeren de streams in hun beperkte beschikbare frequentie moeten zien te krijgen. Zou mooi zijn als glasvezel die voorsprong kon pakken.

Helaas zitten we (behalve de beschikbare content uiteraard) vast aan beperkte infrastructuur, zoals 100Mbit modems en achterliggende hardware in de POPs die dan vervangen moet worden. Maar qua opzet is IPTV natuurlijk ideaal voor 4K televisie.
KPN heeft al bekend gemaakt in 2014 alle 100 Mbit PoPs te upgraden naar Gigabit. Volgorde van uitrol is niet openbaar maar 2014 lijkt me op tijd voor de komst van 4K televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Barre73 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:55:
[...] maar 2014 lijkt me op tijd voor de komst van 4K televisie.
Understatement van de eeuw... :z

Serieuze 4k tv als standaard zal echt nog wel een jaar of vijf duren, als het geen tien jaar is. Gewone HD is nog niet eens op alle zenders standaard... Maar incidentele uitzendingen en speciale 4k zenders zullen er over een paar jaar wellicht wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:02:

De kabelaars kunnen ook nog wel wat konijntjes uit hun hoge hoed toveren, hoor :).

QAM256 modulatie geeft ong. 50 mbit aanbandbreedte voor DVB-C services per 'analoge' frequentie.

En in het ultieme geval zouden zij ook gewoon kunnen switchen naar slechts het basispakket via dvb-c broadcast en de rest via IPTV of een dedicated DVB-C kanaal per huishouden (dat laatste gebruikt Ziggo al voor |nteractieve TV).

Het enige wat bij kabel gewoon fundamenteel mis blijft, is het gesloten karakter.

Ik kan niet wachten tot de dag dat een tweede operator grootschalig gaat uitrollen op Reggefiber netwerken (en dan ook liefst met een pakket dat zich onderscheidt van wat KPN reeds kan aanbieden). Dan kan 'men' pas echt zien hoe open het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frahoo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Vanaf dinsdag 14 januari heb ik regelmatig storingen in de ontvangst van tv en radio signaal. Soms uren totaal geen ontvangst, soms uren wel goede ontvangst, meestal beginnend en eindigend met haperingen. Enig idee waar dit aan kan liggen? Resetten en antennekabels (naar tv en tuner) losmaken lijken geen invloed te hebben. Ik heb de indruk dat de storing in het signaal zit, maar xmsnet gebruikers in mijn buurt lijken hiermee geen problemen te hebben. Ik las zojuist in mijn factuur: "De TV-dienst van XMS wordt geleverd door KPN". Dus misschien zou ik dan KPN support moeten bellen?

Ik zou het zeer op prijs stellen indien je mij kunt helpen bij het oplossen van dit probleem. Deze supportvraag heb ik ook bij XMS neergelegd, maar ik krijg een standaard antwoord waar ik niets aan heb. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Welk standaard antwoord kreeg je dan? En hebben we het hier over iptv/radio, over analoog of over DVB-C...?

En wat zijn 'antennekabels'...? O-)

En nee, je moet geen KPN bellen, maar gewoon XMS! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 21-01-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frahoo
Het antwoord was: Om de meest voorkomende problemen op de lossen vindt u hieronder een aantal tips. Wij adviseren u om volgende stappen te doorlopen:
Frequenties opnieuw instellen
Wanneer u de frequenties handmatig instelt, dan adviseren wij u de frequenties van uw regio op te zoeken via de website www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69. Voor het instellen van de frequenties kunt u de handleiding van uw televisie raadplegen.
Een andere kabel aansluiten
Het is mogelijk dat er een defect is opgetreden in uw bekabeling. Om deze reden willen wij u vriendelijk verzoeken om een andere kabel direct aan te sluiten tussen uw glasvezelmodem en uw televisie of radio apparatuur. Voer deze stap uit zonder gebruik te maken van een coax splitter of versterker.
Het TV/Radio signaal op een ander toestel testen
Indien u na het verwisselen van de bekabeling nog steeds hinder ondervindt bij het gebruik van uw diensten, dan adviseren wij u het binnenkomende signaal op een ander televisie en/of radio toestel te testen.
Het glasvezelmodem opnieuw opstarten
Dit kunt u doen door de stroomstekker van het glasvezelmodem gedurende twintig seconden uit het stopcontact te verwijderen. Plaats vervolgens de stekker weer in het stopcontact en laat het glasvezelmodem volledig opstarten.

Het gaat hier om analoge tv en radio
coaxkabels ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Probeer eens met een korte kabel en de tuner dichtbij het modem.

Mocht je een Genexis Core Advanced hebben dan zit daar een verloopstukje op F plug naar gewone coax plug. Zorg dat dat goed aangedraaid zit. Wolfskuil? Zit je dan in Portaal gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Heb je die tips allemaal opgevolgd? Wat was het resultaat?

Waarom gebruik je geen DVB-C...? Kan je tv dat niet aan? Meeste moderne tv's hebben een ingebouwde DVB-C decoder. Als dat niet het geval is kun je vaak wel voor een paar tientjes een oude Ziggo decoder scoren die het over het algemeen ook prima doen. DVB-C levert sowieso beter beeld dan analoog.

In plaats van bellen kun je ook kijken of Webcare nog op Twitter zit...: https://twitter.com/#!/XMS_Webcare of e-mail webcare@kantoor.xmsnet.nl, Sophie en Tim. Maar geen idee of die er nog steeds zijn. In geen tijden meer wat van gehoord eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frahoo
Ik had al drie verschillende kabels uitgeprobeerd, modem is al tientallen keren gereset. Maar dit maakt allemaal geen verschil. Op dit moment werkt alles wel even, terwijl ik de laatste uren niets veranderd heb. Maar voor hoelang?? Als ik de kabel aansluit zie ik wel steeds kleine vonkjes, dat zal wel normaal zijn?

Dank je voor de tip van de Ziggo decoder. Mijn tv is wel HD ready, maar het gaat niet vanzelf...

En ik zal het morgen eens op Webcare proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wat voor modem heb je? Genexis of Packetfront...? Als je het beschermkapje voorzichtig lostrekt kun je dan voelen of het analoge deel heet wordt? Als dat te heet wordt dan moet het vervangen worden. Of er moet een klein dempend/isolerend koppelstukje tussen gezet worden. (DC-block) Maar dat weet de helpdesk als het goed is allemaal veel beter dan ik... :)

Vonken lijken mij sowieso niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het enige dat ik nog kan bedenken is een andere tuner dichtbij de modem met een korte draad aansluiten. Treedt het zelfde op dan ben ik concludeer dat het probleem in de modem ligt of in het glasvezeldraadje dat het R/TV signaal levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
EricJH schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:50:
De website van University of Maryland, http://umd.edu , doet het gewoon. De eerder gequote pagina, http://noc.net.umd.edu/ , die geeft het probleem.
Je hebt gelijk.
Gisteren kon ik rond half vier het meeste weer bereiken en een groot deel van de niet bereikbare servers kan ik ook niet bereiken via een proxy en lijken gewoon offline te zijn.
Toch zijn er nog steeds een aantal sites die ik alleen via een proxy kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 15:18

Jheroen

Jheroen

Is er een storing oid we zitten op postcode 3766 inmiddels bijna 12 uur zonder diensten:-[

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Jheroen schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:41:
Is er een storing oid we zitten op postcode 3766 inmiddels bijna 12 uur zonder diensten:-[
Al gebeld? elders in het land werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik kan thuis mijn server niet bereiken (Wijchen, 6601). Kan natuurlijk aan van alles liggen, maar dat gebeurt niet zo vaak!

Laatste paar uur meer meldingen: http://allestoringen.nl/storing/xms

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 22-01-2014 14:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Darkangle schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:28:
[...]
Al gebeld? elders in het land werkt het wel.
Ja getweet van alles maar de communicatie stopt wanneer XMS het 'doorgeeft' wat een waardeloos gezeik zeg. Wil je nou klanten houden of deleten. Een netbeheerder moet gewoon de klant íets laten weten, nu wacht je op ja waarop eigenlijk :( :(

Nog even en Ziggo komt weer terug

:(

[ Voor 17% gewijzigd door Jheroen op 22-01-2014 14:23 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frahoo
Fiber schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:19:
Wat voor modem heb je? Genexis of Packetfront...? Als je het beschermkapje voorzichtig lostrekt kun je dan voelen of het analoge deel heet wordt? Als dat te heet wordt dan moet het vervangen worden. Of er moet een klein dempend/isolerend koppelstukje tussen gezet worden. (DC-block) Maar dat weet de helpdesk als het goed is allemaal veel beter dan ik... :)

Vonken lijken mij sowieso niet goed.
Packetfront, het kapje beneden blijft er nu even vanaf. Alles voelt koel aan. Kleine vonkjes bij aansluiting van kabels lijkt mij toch wel normaal. Dat gebeurt toch heel vaak, misschien niet als je alles eerst uitzet? Het zou kunnen zijn dat er iemand in de buurt mijn coaxkabels zit te storen. Dat zou dan sinds 14 januari zijn...

???? Zal wel niet mijn met problemen te maken hebben?

Storing alle diensten Nijmegen
22 Januari 2014

Vanwege een kabelbreuk is het mogelijk dat u geen gebruik kunt maken van uw diensten in Nijmegen. Wij werken eraan om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Ons excuus voor enig ongemak en wij danken u voor uw begrip.

[ Voor 16% gewijzigd door Frahoo op 22-01-2014 15:31 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Pff hebben ze bij XMS een SLA waarin staat dat de netbeheerder het probleem BINNEN 5 WERKDAGEN moet oplossen; dat is toch niet meer van deze tijd sjeses wat een idiotie

En inderdaad we zijn inmiddels 24 uur verstoken van alle diensten, "bedankt voor uw bericht, we zullen bladieblanutteloosantwoordvolgensprotocollenboekje"
Met andere woorden zoek het lekker uit klant wij gaan weer naar huis.

Ooit was XMSnet iets maar dat is long long time ago,

nu is het meer een |:( 8)7 :( }:O :-( ballentent

[ Voor 50% gewijzigd door Jheroen op 22-01-2014 20:03 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

2316NR Leiden, even snelle check. Is alles nog OK met IPTV? Kan geen stream meer openen op mijn TvHeadend server, maar voordat ik weer ga klooien ff checken of het niet remote is.

Hmm, laat maar, moest die PF weer even een schop geven

[ Voor 13% gewijzigd door j1nx op 22-01-2014 20:31 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Frahoo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Packetfront, het kapje beneden blijft er nu even vanaf. Alles voelt koel aan. Kleine vonkjes bij aansluiting van kabels lijkt mij toch wel normaal. Dat gebeurt toch heel vaak, misschien niet als je alles eerst uitzet? Het zou kunnen zijn dat er iemand in de buurt mijn coaxkabels zit te storen. Dat zou dan sinds 14 januari zijn...

???? Zal wel niet mijn met problemen te maken hebben?

Storing alle diensten Nijmegen
22 Januari 2014

Vanwege een kabelbreuk is het mogelijk dat u geen gebruik kunt maken van uw diensten in Nijmegen. Wij werken eraan om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Ons excuus voor enig ongemak en wij danken u voor uw begrip.
Vonkjes zijn *niet* normaal. Als je dat ziet staat er spanning op de randaarde van de coax kabel. Dus iets veroorzaakt een feedback in je tv. Het kan heel goed zijn dat de CATV converter in de genexis daardoor oververhit raakt. Probeer het anders eens zonder randaarde (die metalen mantel eromheen). Je beeld is dan wel slechter/storingsgevoeliger.. maar je kunt zo wel kijken of het weer uitvalt na een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Luuk1983 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:05:
Ik kan thuis mijn server niet bereiken (Wijchen, 6601). Kan natuurlijk aan van alles liggen, maar dat gebeurt niet zo vaak!

Laatste paar uur meer meldingen: http://allestoringen.nl/storing/xms
Hm, ook in Wijchen, maar de hele dag geen problemen gehad. Maar goed ook, hele week school examen die via thuis server lopen ( Hyper-v ) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denan schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:09:
[...]

Vonkjes zijn *niet* normaal. Als je dat ziet staat er spanning op de randaarde van de coax kabel. Dus iets veroorzaakt een feedback in je tv. Het kan heel goed zijn dat de CATV converter in de genexis daardoor oververhit raakt. Probeer het anders eens zonder randaarde (die metalen mantel eromheen). Je beeld is dan wel slechter/storingsgevoeliger.. maar je kunt zo wel kijken of het weer uitvalt na een paar uur.
Mocht dat werken kun je een gound loop isolator er tussen zetten
https://www.google.nl/sea...kQ_AUoAQ&biw=1440&bih=750

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Wij hebben sinds vannacht 01.30 uur geen internet (Almere Buiten 1339) Vannacht de modem van stroom gehaald en vanmorgen om 7 uur op stroom gezet, maar dat gaf geen oplossing. Dadelijk als ik thuis kom, eens kijken of die het alweer doet. #wordternietvrolijkvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had 1:05 een hikje van 2 minuten in 1338 maar verder lijkt het ok, zelfde ip enz.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
chocka schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:05:
Wij hebben sinds vannacht 01.30 uur geen internet (Almere Buiten 1339) Vannacht de modem van stroom gehaald en vanmorgen om 7 uur op stroom gezet, maar dat gaf geen oplossing. Dadelijk als ik thuis kom, eens kijken of die het alweer doet. #wordternietvrolijkvan
Net thuis en de lijn doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:
Ik had 1:05 een hikje van 2 minuten in 1338 maar verder lijkt het ok, zelfde ip enz.
Dat hikje had ik ook van 1:05 tot 1:07, gebied 3906
code:
1
2
Date: Thu, 23 Jan 2014 01:05:14 +0100, Netwatch has detected the DNS server 208.67.220.220 was NOT pingable
Date: Thu, 23 Jan 2014 01:07:01 +0100, Netwatch has detected the DNS server 208.67.220.220 was pingable

[ Voor 31% gewijzigd door Thasaidon op 23-01-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vandaar dat m'n internetradio door speelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Zo, dat was het dan met xmsprut. Ziggo gebeld en xms de deur uit wát een klereservice zeg waar-de-loos

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:29:
Vandaar dat m'n internetradio door speelde ;)
Had verder niks met DNS te maken, maar mijn Netwatch pingt de DNS om te kijken of de verbinding live is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben (nog) steeds tevreden met XMS. Ik heb wel zo iets van: nergens aankomen, geen wijzigingen doorvoeren, dan gaat het allemaal goed ;) TV doet gewoon wat het moet doen. De Amino 540 is de eerste decoder die ik echt prima vind werken, geen problemen mee. Loopt heeeeel sporadisch wel eens vast en dat is bijna altijd met de overgang van zomer- naar wintertijd.

Internet doet het bijna altijd is lekker rap en een lage ping.

Telefonie doe ik niet zoveel mee. Hierbij gebeurt het nog wel eens dat de andere kant mij niet (meer) kan horen. Dan is het tijd voor een reset van de modem. Ook dat is sporadisch.

Al met al best tevreden. Bij UPC kan ik 5 euro besparen op het totaalpakket, maar dat vind ik op dit moment de moeite niet. Ik ga dan qua download iets omhoog 100 -> 120, maar de upload gaat drastisch omlaag en de ping zal waarschijnlijk ook niet hetzelfde zijn.

Zolang er geen gekke dingen gebeuren blijf ik nog wel even bij XMS/Telfort. We zien wel wat de overname gaat betekenen. Als ik bij een nieuw abonnement 'huur' moet gaan betalen voor mijn decoder, dan wordt het bijvoorbeeld al minder interessant. Ik heb nu nog het alles-in-1 abonnement van 55 euro, zonder de 5 euro per maand voor interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
yup, same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk1983 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:14:
Als ik bij een nieuw abonnement 'huur' moet gaan betalen voor mijn decoder, dan wordt het bijvoorbeeld al minder interessant. Ik heb nu nog het alles-in-1 abonnement van 55 euro, zonder de 5 euro per maand voor interactieve TV.
Tenzij Telfort nu opeens zegt je mag je bestaande (oude) ontvanger niet meer gebruiken dan heb je normaal geen extra huurontvangers nodig en betaal je dus ook niet extra. Bij Telfort bestaat het opnamepakket uit een 540 ontvanger aangezien deze duurder is dan een normale ontvanger zonder harddisk dus betaal je dus bij huur extra voor deze ontvanger. Maar heb je al een eigen 540 ontvanger dan heb je normaal geen 540 extra nodig om te kunnen opnemen dan betaal je dus ook niet extra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Wel zuinig zijn op de m540 dus :).

Overigens ben ik verder ook best tevreden. Nu nog Lijbrandt, straks Vodafone.

Mijn enige directe wensen zijn nog:
* Betere streams (iig bij SD, toevoegen dd5.1 waar van toepassing en liefst zonder Verimatrix)
* Mogelijkheid om meerdere programma's tegelijk op te nemen. Zeker bij 50 mbit abbo's is er 50 mbit aan bandbreedte over, moet dus best kunnen .

Pagina: 1 ... 45 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.