(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 78 Laatste
Acties:
  • 430.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhuizing zou pijnloos moeten zijn. Je gaat naar een ander 'platform' en KPN doet als het goed is ook al langer migraties ondersteunen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 10:44

BombaAriba

Ondertitel

Sagat schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 16:45:
Heeft iemand hier ervaring met een verhuizing van xms naar kpn (glas)? Ben ik heel naïef als ik denk dat dit een verhuizing binnen 'de familie' is, dus dat het redelijk pijnloos zou moeten zijn?
Theoretisch zou het natuurlijk altijd pijnloos moeten gaan maar je kan altijd net pech hebben en het plezier mogen hebben om de helpdesk te bellen :P

Maar beide partijen hebben nu al vaker migraties van en naar elkaar behandeld dus het zou in principe goed moeten gaan ;)

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

denan schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:23:
[...]

Bij een meeting op de transportstreams zijn geen overloaded Transportstreams gevonden.
Er is 38Mb per stream beschikbaar en de maximale piek ligt op 35Mb. De "blokjes" en "haperend geluid" die je aangaf liggen in de bron, bvb bij de BBC zenders die wat problemen hebben gehad. Die zijn al een tijdje verholpen in de bron.

[...]

Deze worden binnenkort opgeruimd. :)
De storingen liggen dus blijkbaar aan/in de "bron".
Ik heb vanmiddag nog een keer de zenders hier in Wijchen op 360,00 MHz bekeken.
Ik zag storingen (blokkerig beeld) op RTi Hilversum, TV Nijmegen, Arte, TV Wijchen.
Welke "bron" zou hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn?
Interferentie door een terrestrische zender bijvoorbeeld?
Of zou er misschien een andere bron (leverancier) gekozen kunnen worden?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
dunklefaser schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:43:
[...]

De storingen liggen dus blijkbaar aan/in de "bron".
Ik heb vanmiddag nog een keer de zenders hier in Wijchen op 360,00 MHz bekeken.
Ik zag storingen (blokkerig beeld) op RTi Hilversum, TV Nijmegen, Arte, TV Wijchen.
Welke "bron" zou hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn?
Interferentie door een terrestrische zender bijvoorbeeld?
Of zou er misschien een andere bron (leverancier) gekozen kunnen worden?
Dit ligt dan bij de zender zelf. Zij voeren het signaal naar ons aan en daar zien we af en toe issues in de aanlevering (packageloss). We zijn al bezig om daar een alternatieve route voor op te zetten voor een paar zenders, en andere zenders gaan op zoek naar een andere IP verbinding die stabieler is.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:40
Ik kan niet meer inloggen in mijn webmail. Ik krijg de volgende foutmelding.
FOUT:
FOUT: Verbinding verbroken door IMAP-server
Query: SELECT "INBOX"

Hebben meer mensen daar ook last van?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik kom gewoon in de webmail ;)
Maar gebruik je de webmail, of gebruik je imap?

[ Voor 44% gewijzigd door GerkeP op 19-12-2013 16:35 ]

GerkeP

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:40
Ik ben er nu ook in na 10 minuten proberen. Maar krijg steeds allemaal foutmeldingen.
FOUT: Verbinding verbroken door IMAP-server
Query: COPY 870:875,877:883 "INBOX.Verwijderde Items"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Weet iemand op welk kanaal Serious request zit op de dvb-c output? Heb 101tv wel via iptv, maar kan deze niet vinden op de kabel. Op kanaal 100 lijkt wel iets te zitten, maar deze zender blijft op "zwart" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier doet hij het op kanaal 100 wel :). Kijk er al sinds het begin naar :D

"Hier" is trouwens Almere, headend Flevoland

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 20-12-2013 23:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Hmmm, ok thx. Ik ga de tv maar eens een schop geven.

Edit: heeft niet geholpen.
Het beeld blijft hier (3905) op zwart staan met de melding "zender niet beschikbaar" op kanaal 100.

[ Voor 56% gewijzigd door marigo op 21-12-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:18:
Hmmm, ok thx. Ik ga de tv maar eens een schop geven.

Edit: heeft niet geholpen.
Het beeld blijft hier (3905) op zwart staan met de melding "zender niet beschikbaar" op kanaal 100.
hier ook 3905, kunnen gewoon op dvb-c naar 101tv kijken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Blijkt aan de tv te liggen. Alle andere kanalen doen het wel, alleen deze dus niet. Vreemd...

iig bedankt voor de bevestiging. Ga wel kijken of er een nieuwe firmware beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:11
Goede reden voor een nieuwe tv... :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 16:16
Ook hier doet 101tv op kanaal 100 het niet 3823 de rest van de kanalen wel. Snap eff niet waarom het aan de tv zou kunnen liggen aangezien deze door een humax ir fox c voorzien wordt van het signaal en dus zelf geen decodering oid hoeft uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:20
Wingie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:21:
Ook hier doet 101tv op kanaal 100 het niet 3823 de rest van de kanalen wel. Snap eff niet waarom het aan de tv zou kunnen liggen aangezien deze door een humax ir fox c voorzien wordt van het signaal en dus zelf geen decodering oid hoeft uit te voeren
Misschien is die zender h264? De IR Fox C is een SD ontvanger die afaik alleen MPEG2 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay1990
  • Laatst online: 09:35
101TV doet het hier (3822) ook niet via DVB-C op diezelfde Humax ir fox c. Zou wel lame zijn als die zender alleen in HD uitgezonden wordt, ik zal straks eens op andere TV met ingebakken (hd) decoder kijken of hij daar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:34
101tv kon wel eens in HD doorgegeven worden, of in elk geval h264.. Via mijn oudere Panasonic SD DVB-C ontvanger werkte het ook niet, maar met de Dreambox 800HD DVB-C wel weer.

In elk geval wordt het in een niet SD compatible (MPEG2) doorgegeven volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 09:20
jayjay1990 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:56:
101TV doet het hier (3822) ook niet via DVB-C op diezelfde Humax ir fox c. Zou wel lame zijn als die zender alleen in HD uitgezonden wordt, ik zal straks eens op andere TV met ingebakken (hd) decoder kijken of hij daar wel werkt.
h264 != altijd HD. Je kan ook prima SD content in een h264 codec proppen. Codec en resoluties zijn 2 verschillende dingen.

Hetzelfde zie je overigens meen ik bij sommige zenders uit de KPN straat, de A110 kon niet alles weergeven door gebrek aan h264 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay1990
  • Laatst online: 09:35
DJSmiley schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:07:
[...]

h264 != altijd HD. Je kan ook prima SD content in een h264 codec proppen. Codec en resoluties zijn 2 verschillende dingen.

Hetzelfde zie je overigens meen ik bij sommige zenders uit de KPN straat, de A110 kon niet alles weergeven door gebrek aan h264 support.
Haha oke, maar dan zou het nog stommer zijn. Dan ga je een codec gebruiken die niet bij iedereen werkt voor content die eigenlijk ook in Mpeg had gekund. Of heb ik gewoon een te "oude" decoder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

nautaonline schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:47:
101tv kon wel eens in HD doorgegeven worden, of in elk geval h264.. Via mijn oudere Panasonic SD DVB-C ontvanger werkte het ook niet, maar met de Dreambox 800HD DVB-C wel weer.

In elk geval wordt het in een niet SD compatible (MPEG2) doorgegeven volgens mij..
Zou wel apart zijn, op iptv is het gewoon sd ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
101tv is verre van HD. Het is kwalitatief wel wat beter dan de online stream en gewoon op SD resolutie. De online stream blijft steken op ongeveer het halve aantal beeldlijnen.

Op DVB-C en IPTV is de kwaliteit optisch ongeveer hetzelfde.

101tv op DVB-C is (heb ik net even ge-checked m.b.v. VLC) gewoon mpeg2. Specifiek "MPEG-1/2 Video (mpgv)". 720x576. Bitrate is rond de 5 mbit.

Op DVB-C zijn er overigens wel meer SD-zenders (met name lokale) die in mpeg4/h.264 worden doorgegeven. Geen idee of dat is vanwege 'besparen op bitrate' of omdat die lokale zenders het zo aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Heb gisteren nog even de firmware van de tv vernieuwd, maar dat biedt helaas geen soelaas; nog steeds geen 101tv op kanaal 100.

Later op de dag toch maar even een coax kabeltje aangelegd tussen een andere (huiskamer) tv en het coax netwerk en wat blijkt....hier werkt het weer wel. Het enige verschil is dat deze tv een ingebouwde HD tuner heeft en de andere (slaapkamer) tv niet.

Aangezien het volgens eymey een normale MPEG2 stream is kan ik niet verklaren waarom het niet werkt. Al de overige, en zelfs de lokale (mpeg4) streams, werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
marigo schreef op zondag 22 december 2013 @ 08:32:
Heb gisteren nog even de firmware van de tv vernieuwd, maar dat biedt helaas geen soelaas; nog steeds geen 101tv op kanaal 100.

Later op de dag toch maar even een coax kabeltje aangelegd tussen een andere (huiskamer) tv en het coax netwerk en wat blijkt....hier werkt het weer wel. Het enige verschil is dat deze tv een ingebouwde HD tuner heeft en de andere (slaapkamer) tv niet.

Aangezien het volgens eymey een normale MPEG2 stream is kan ik niet verklaren waarom het niet werkt. Al de overige, en zelfs de lokale (mpeg4) streams, werken perfect.
Wat er vermoedelijk aan de hand is.
Veel oudere coax kabels gaan maar tot 500Mhz en daarna stort het signaal snel in. En de veel gebruikte moderne maar dunne coax kabels laten op meer dan 5 meter ook een groot verlies zien op de hogere frequenties.
Het tweede waar je nu met coax rekening met houden is dat de oude TV frequenties zijn verkocht aan de Vodafone en Tele2´s van deze wereld. Wat inhoud dat zij begonnen zijn met de uitrol van een nieuw netwerk (3 en 4G) en een dik signaal neerzetten in je woning die er eerst niet was..... Met andere woorden, je coax netwerk is zo sterk als de zwakste schakel. Een enkele slechte connector of een klein snoertje tussen een PVR en je TV kan je hele TV kijk beleving onderuit trekken.

Dit geld niet alleen voor de FttH klanten maar ook voor de UPC en Ziggo klanten in ´t land...

Gebruik kabelkeur en zorg dat je deze producten dan ook correct(!) aansluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is idd een mogelijke oorzaak, maar naar mijn idee zou hij dan met veel meer zenders een probleem moeten hebben.... hij geeft aan dat andere zenders het wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
eymey schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:57:
Is idd een mogelijke oorzaak, maar naar mijn idee zou hij dan met veel meer zenders een probleem moeten hebben.... hij geeft aan dat andere zenders het wel gewoon doen.
Helaas weet ik niet welke andere zenders in de transport-stream van 101 zit in jouw woonplaats. Ik kan de frequenties zo snel niet achterhalen, anders had ik een wat preciezer antwoord kunnen geven. Maar in jouw specifieke geval lijkt het er sterk op dat het een interferentie klacht is geweest.
Dit houd in dat een ander signaal van buiten jouw coax netwerk is gepenetreerd. Hierdoor krijgt de TV (of andere DVB-C ontvanger) te weinig data om binnen de error-correctie nog wat kijkbaars te maken.

Met name in deze koude tijd krijg je vaker met ´rare´ storingen te maken door weerstations van de mensen thuis. Als de batterij bijna leeg is en de temperatuur buiten zak gebeuren de raarste dingen in die zendertjes :9

Daarbij realiseert men niet dat met 3 & 4G de stoorzender nu vaak in de broekzak of de salontafel van de klant ligt. Nu dat een paar maanden geleden is begonnen met de uitrol van deze netwerken zien wij duidelijk aan de call´s waar die mobiele-boeren de knop hebben aangezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

eymey schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:22:
Op DVB-C zijn er overigens wel meer SD-zenders (met name lokale) die in mpeg4/h.264 worden doorgegeven. Geen idee of dat is vanwege 'besparen op bitrate' of omdat die lokale zenders het zo aanleveren.
Zou daar niet de KPN streams van deze zenders voor worden gebruikt? Het bespaard zeker met maar 1.5 Mbit per zender. Je weet wel volgens de KPN regel hoe hoger de bitrate hoe slechter het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:46

M-ThijZ

Riding on Rails

marigo schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:05:
Weet iemand op welk kanaal Serious request zit op de dvb-c output? Heb 101tv wel via iptv, maar kan deze niet vinden op de kabel. Op kanaal 100 lijkt wel iets te zitten, maar deze zender blijft op "zwart" staan.
Crosspost uit ander topic: M-ThijZ in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Bij Tweak Blauw heb ik hetzelfde probleem. Zowel met een Humax Fox C (SD-decoder) als een Samsung DCB-H380R (HD-decoder), werkt kanaal 100, 101TV niet via DVB-C.

Zwart beeld, de samsung geeft de melding E38-32: Programma is momenteel niet beschikbaar.

Jammer, maar gelukkig is Serious Request ook regelmatig op Ned 1 en Ned 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Het is ook geen probleem, want via de app (live tv) lukt het wel. En die goede actie is natuurlijk bijna afgelopen.

Ik gebruik kwaliteits kabel van Hirschmann en de connectoren daarvan. Dus geen action rommel. :)
De lengte van de kabel is ongeveer 13m, dus dat er signaalverlies optreedt is duidelijk.

Het blijft een vreemd verhaal, maar er stroomt geen bloed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 319232 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:28:
Zou daar niet de KPN streams van deze zenders voor worden gebruikt? Het bespaard zeker met maar 1.5 Mbit per zender. Je weet wel volgens de KPN regel hoe hoger de bitrate hoe slechter het beeld.
De medewerker die dat gequote heeft (aan totaalTV) was volgens mij meer een marketing typ dan een techneut. Ik weet zeker dat ook binnen KPN niemand dat denkt. Er stonden wel meer onwaarheden in dat stuk, waarvan er een aantal ook zeer negatief waren over KPN's eigen dienst. Iemand die met de materie bekend is zou al snel moeten zien dat er niets van klopt.. en dat had ik eigenlijk ook van totaaltv verwacht. :)

Wat 101tv betreft:
Het toevoegen van 101tv aan de DVB-C kanalen is meer een 'extra' actie bovenop de IPTV aanpassingen waarbij Cultura24 en 101tv aan het basispakket werden toegevoegd. Het DVB-C aanbod is regiogebonden, elk gebied heeft haar eigen TV headend. De codec waarin het signaal toegevoegd kan worden zal vast afhangen van eventueel beschikbare 'restcapaciteit' (lees: wat voor hardware is er voorhanden).

En: Bestel IPTV diensten! Het is zo'n mooi product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 319232 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:28:
[...]

Als dat zo zou zijn, dan zou je ook verwachten dat er Verimatrix op zit. Lijkt me dus sterk.

Bovendien kan het ook best zo zijn (maar daar heb ik geen kennis van) dat die lokale zenders het zelf zo aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 18:16

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik wil iedereen hier alvast fijne (en storingsloze ;) ) feestdagen wensen!
En ik hoop dat we een mooi XMS (Telfort) jaar tegemoet gaan!

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van hetzelfde @Thasaidon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:47:
Ik wil iedereen hier alvast fijne (en storingsloze ;) ) feestdagen wensen!
En ik hoop dat we een mooi XMS (Telfort) jaar tegemoet gaan!
Ik doe mijn best :-)
Iedereen fijne dagen!

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
eymey schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:08:
Hier doet hij het op kanaal 100 wel :). Kijk er al sinds het begin naar :D

"Hier" is trouwens Almere, headend Flevoland
En jij zit bij Lybrand, want bij XMS (lees Almere Buiten) zit kanaal 100 niet op DVB-C. Ondanks regiogebonden zoals Denan stelt, verschilt het binnen de regio ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Vreemd hier bij XMS in Almere Buiten wel gewoon 101TV op kanaal 100 DVB-C (Samsung TV)

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

chocka schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:05:
[...]
En jij zit bij Lybrand, want bij XMS (lees Almere Buiten) zit kanaal 100 niet op DVB-C. Ondanks regiogebonden zoals Denan stelt, verschilt het binnen de regio ook nog.
Ligt aan je TV of dvb-c tuner ;)
Staat hier al het nodige over geschreven

GerkeP

@Chocka: Wat zxspectrum zegt.

Provider maakt in dit geval niets uit. De hele regio zit op headend Flevoland. Heck, er zitten zelfs dorpen uit Gelderland, Overijssel en Drenthe op dit headend (als ik zie hoe veel lokale stations er op dvb-c zitten).

Op IPTV is er nog onderscheid tussen providers (afhankelijk van hun gekozen agentuur model). Maar de CATV feed is echt overal hetzelfde binnen 1 headend.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 26-12-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Idd op mijn tuner kreeg ik kanaal 101TV niet, maar op de Samsung wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Speedy-Andre schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:18:
Ik zie op de basis een tekst over geschiktheid voor het Belgische net, alleen FSK dus.
Een NL model had zowel DTMF als FSK aangekund.
Altijd fijn als je op Mp iets voor weinig vindt :+
Ik lees dat er dtmf-fsk converters zijn, zou dat werken?
Even hier op terugkomen nadat bleek dat Xms mijn lijn niet aan kon passen.
Ik heb een omzettertje op Ebay gescoord en deze lost het dtmf/fsk probleem op :*)
Het ding zit in serie met de lijn zonder eigen voeding.
Nu kan ik tenminste gemiste calls zien en ook de ontvangen calls natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTk2WDc4MA==/z/lcEAAMXQhpdRw7pA/$T2eC16Z,!ygE9s7HJ-8oBRw7o+7ZpQ~~60_12.JPG

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Alhoewel dit meer portaal gebied gerelateerd is, weet iemand wanneer de fibers vrij worden gegeven zodat we naar andere ISP's kunnen overstappen? wil graag naar een zakelijke ISP over en mogelijk hogere snelheid zodra de pop's zijn omgebouwd naar 1gbit.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
De fibers zijn al een paar jaar vrij. En in de meeste plaatsen maken de diverse ISP's daar ook prima gebruik van.

Wat is je woonplaats en postcode? En tik hem eens hier in...: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Ik woon ook in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, en daar was eerst ook alleen XMS, maar sinds een jaar of wat is er keus genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 27-12-2013 18:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Hier dus alleen xms/telfort vandaar de vraag :<

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Ik wacht er ook op, vrees dat wij (leiden) op het laaste plekje van de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-06 22:32
Klopt het dat xms nu gebruik maakt van een andere usenet provider? Ik dacht dat dit eerst XSnews was maar zie nu astraweb voorbij komen. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
MJLJO schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:32:
Ik wacht er ook op, vrees dat wij (leiden) op het laaste plekje van de lijst staan.
Helaas wel ja :) waar hebben wij dit aan verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gangster93 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:51:
Klopt het dat xms nu gebruik maakt van een andere usenet provider? Ik dacht dat dit eerst XSnews was maar zie nu astraweb voorbij komen. Iemand anders dit ook opgemerkt?
Ik zie dat nergens voorbij komen en met name niet in Mijn Xms ;)
M'n al oude news is nog steeds hetzelfde, traag en onvolledig :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Vandaag ontving ik een brief van Reggefiber, waarbij gesteld werd dat zowel kabel alsook ADSL gedeeld wordt met anderen. Volgens mij klopt dit niet. Althans wat betreft ADSL. ADSL gaat via een dedicated telefoonlijn en wordt niet gedeeld met anderen. Stellen dat de snelheid omlaag gaat omdat anderen in mijn straat aan het internetten zijn, is dan ook niet juist.
Ik hou wel van vooruitgang, maar heb een hekel aan misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Adsl heeft vaak last van overspraak. Er zit dus wel een heel klein kerntje van waarheid in ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
En wat heeft dat verder met XMS te maken...? O-)
MJLJO schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:32:
Andere providers zullen wel geen trek hebben in die lastige klanten uit Leiden... :z

[ Voor 76% gewijzigd door Fiber op 28-12-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Klanten uit Arnhem zitten met het zelfde probleem >> XMS/Telfort
KPN investeert hier liever in VDSL dan dat ze de pop upgraden, het is toch veel goedkoper om 2 netwerken naast elkaar te draaien 8)7

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:04:
Adsl heeft vaak last van overspraak. Er zit dus wel een heel klein kerntje van waarheid in ;-)
Ik vraag me af in hoeverre dat met de technieken van tegenwoordig nog oeen probleem is. Een collega van me, ook woonachtig in Almere, heeft een XS4ALL 8/1 abbo'tje. De Fritz!box die hij erbij heeft doet echter ook VDSL. En blijkbaar zit zijn lijn op een VDSL-kaart ge-patched. Zijn modem staat vrolijk een 50/5 verbinding open te houden terwijl hij op de PPP gateway netjes op 8/1 geknepen wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:05:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre dat met de technieken van tegenwoordig nog oeen probleem is. Een collega van me, ook woonachtig in Almere, heeft een XS4ALL 8/1 abbo'tje. De Fritz!box die hij erbij heeft doet echter ook VDSL. En blijkbaar zit zijn lijn op een VDSL-kaart ge-patched. Zijn modem staat vrolijk een 50/5 verbinding open te houden terwijl hij op de PPP gateway netjes op 8/1 geknepen wordt 8)7
Toevallig collega die bij xs4all zat, verplicht over van haar 8/1 ADSL naar vdsl 20/2. Toen begon de ellende, niet meer stabiel te krijgen. Na half jaar heen en weer gestuiterd tussen xs4all en KPN noodgedwongen de boel daar beeindigd. Nadien bleek dat overspraak de oorzaak was in haar appartementencomplex. Kon wel opgelost worden door KPN, bekabeling vervangen, maar kosten voor de eindgebruiker. Ze heeft nu UPC, dat doet wat het moet doen ;-)

Xs4all medewerkers wilden graag de boel oplossen (kosteloos), maar helaas mocht dat niet van KPN. Hoezo stug en absoluut klantonvriendelijke. Dus na 13 jaar was xs4all wederom een klant kwijt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Synthiman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:50:
Vandaag ontving ik een brief van Reggefiber, waarbij gesteld werd dat zowel kabel alsook ADSL gedeeld wordt met anderen. Volgens mij klopt dit niet. Althans wat betreft ADSL. ADSL gaat via een dedicated telefoonlijn en wordt niet gedeeld met anderen. Stellen dat de snelheid omlaag gaat omdat anderen in mijn straat aan het internetten zijn, is dan ook niet juist.
Ik hou wel van vooruitgang, maar heb een hekel aan misleiding.
Je hebt helemaal gelijk. In welke plaats was dat als ik vragen mag?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gangster93 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:51:
ping news.xmsnet.nl -> krijg je ip, kijk bij welke 'as' die hoort
https://www.robtex.com/ip/94.232.116.84.html#graph

klik op het as nummer en
AS48345 XSNEWS XS News B.V.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:36:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. In welke plaats was dat als ik vragen mag?
Helaas, vanaf de centrale word er gewoon overboeking toegepast bij adsl lijnen.
Een dsl lijn met 1/1 overboeking is erg duur en word zakelijk vaak verkocht.

De lijn die je huis verlaat is inderdaad een 1op1 lijn, in de centrale worden meerdere lijnen met overboeking verder aangesloten.
Een overboeking van 1op20 bij dsl is niet vreemd, gezien het aantal actieve aansluitingen zul je hier ook niet snel last van hebben vrees ik.
Bij fiber is de verbinding inderdaad altijd 1op1, de bewering van Reggefiber klopt op papier dus zeker wel.

[ Voor 20% gewijzigd door arjants op 29-12-2013 23:20 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 09:14
arjants schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:17:
[...]

Helaas, vanaf de centrale word er gewoon overboeking toegepast bij adsl lijnen.
Een dsl lijn met 1/1 overboeking is erg duur en word zakelijk vaak verkocht.

De lijn die je huis verlaat is inderdaad een 1op1 lijn, in de centrale worden meerdere lijnen met overboeking verder aangesloten.
Een overboeking van 1op20 bij dsl is niet vreemd, gezien het aantal actieve aansluitingen zul je hier ook niet snel last van hebben vrees ik.
Bij fiber is de verbinding inderdaad altijd 1op1, de bewering van Reggefiber klopt op papier dus zeker wel.
Volgens mij heeft geen enkele consumentenprovider overal op zijn hele netwerk een 1-op-1 overboeking. Die capaciteit kost een heleboel geld en is totaal overbodig. Het gebeurt namelijk nooit dat ineens alle mensen vol zouden geen downloaden. Het lijkt me heel sterk dat Reggefiber dat wel zou hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:33:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele consumentenprovider overal op zijn hele netwerk een 1-op-1 overboeking. Die capaciteit kost een heleboel geld en is totaal overbodig. Het gebeurt namelijk nooit dat ineens alle mensen vol zouden geen downloaden. Het lijkt me heel sterk dat Reggefiber dat wel zou hebben.
Ik ga er wel vanuit dat Reggefiber dat doet, als ze dat niet doen hebben ze mij opgelicht namelijk ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dream on...
Geen enkele consumenten verbinding is 1 op 1. Uiteindelijke capaciteit is altijd gedeeld. Ja, het stukje FttH tussen jouw huis en de POP is 1 op 1 (stervormig aangelegd vanuit de POP naar iedere woning). Maar er is echt geen 1 op 1 datapad van jouw woning richting de AMS-IX hoor! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Maar Reggefiber heeft daar geen invloed op natuurlijk. Die leveren alleen het donkere glas. Verbinding naar PoP is 100% van jezelf. Verbinding van PoP naar buitenwereld is zeker geen 1 op 1. Daar vindt zeker overboeking plaats. Wil niet weten hoe duur de routers moeten zijn in de wijkcentrale om een 1-op-1 verbinding te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ehtweak schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:45:
Dream on...
Geen enkele consumenten verbinding is 1 op 1. Uiteindelijke capaciteit is altijd gedeeld. Ja, het stukje FttH tussen jouw huis en de POP is 1 op 1 (stervormig aangelegd vanuit de POP naar iedere woning). Maar er is echt geen 1 op 1 datapad van jouw woning richting de AMS-IX hoor! ;)
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik heb een 1 op 1 verbinding naar de pop, dat is hetgeen wat in mijn contract staat.
Dat heb je bij ADSL dus niet, daar ligt een verbinding waar als je pech hebt met 400 klanten gebruik van maakt.

Het verschil is dus je verbinding naar de glaspop (gegarandeerd) en die naar de telefooncentrale (gedeeld).

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik dacht altijd dat je bij ADSL een eigen lijn naar de telefooncentrale hebt? Want dat was vroeger het argument: als je kabelinternet nam zat je op een ring, waarbij je snelheid omlaag ging als iedereen aan het downloaden was, terwijl bij ADSL dit een stervorm was naar de centrale, waarbij je niet een lijn met iedereen deelt. Klopt dat niet?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:47

DjVe

Hatsaflats!

Bij DSL heb je ook gewoon een eigen lijn naar een centrale hoor, die deel je met niemand anders. Bij kabelaars heb je alleen te maken van een "gedeelde" lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Klopt, misschien heb ik het wat te simpel verwoord.
Het gaat om de DSLAM die alles verder bepaald, en die deel je dus.
Nu roept er ongetwijfeld iemand iets van switches etc, maar dit is toch iets andere techniek

Wikipedia: DSLAM

En bij ADSL ben je natuurlijk afhankelijk van je afstand tot de KPN centrale ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus is FttH hetzelfde als ADSL. In ieder geval bij KPN als operator. Die plaatsen namelijk ook gewoon Dslams in de PoP van Reggefiber. En vanaf daar moet je alles delen. Net als bij ADSL dus. Alleen de afstand is geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:51:
Dus is FttH hetzelfde als ADSL. In ieder geval bij KPN als operator. Die plaatsen namelijk ook gewoon Dslams in de PoP van Reggefiber. En vanaf daar moet je alles delen. Net als bij ADSL dus. Alleen de afstand is geen probleem meer.
Niet helemaal waar. Ik zit toch zeker 3 km van de pop bij ons, dus haal ik met adsl nooit en te nimmer de snelheid die ik zou willen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34

Nakebod

Nope.

Je haalt bij ADSL toch nooit de snelheid die je zou willen? :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nakebod schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:18:
Je haalt bij ADSL toch nooit de snelheid die je zou willen? :+
Jazeker wel, ik woonde in de begintijd naast de telefooncentrale en had altijd meer snelheid dan zou moeten ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:57:
[...]

Niet helemaal waar. Ik zit toch zeker 3 km van de pop bij ons, dus haal ik met adsl nooit en te nimmer de snelheid die ik zou willen ;)
Dat zeg ik ook. Maar het ging niet over afstanden en dergelijke. Het ging over delen van lijnen, verbinding 1-op-1 etc..
En daarbij is ADSL dus gelijk aan FttH, althans bij KPN als operator. Anderen zouden het anders kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hebben meer mensen last van een beetje haperende lijn? Ik merkte het al aan een paar dingen: soms wilde mijn telefoon (via Wifi) bijvoorbeeld de ene keer niet zoeken in de Windows Phone store, de keer erop ging het goed. Ook inloggen op plex gaat meestal goed, maar soms niet. Daarnaast heb ik op mijn PC een muziekstream aan staan die hakkelt soms een heel klein beetje.

Ik heb daarop een continue ping eens aangezet naar tweakers.net (ping -t www.tweakers.net) en die raakt de helft van de pakketjes kwijt. Nou zegt een ping niet alles (tweakers kan de ping niet beantwoorden als de server druk is bijvoorbeeld), maar het geeft wel aan dat het niet lekker loopt. Ik woon in Wijchen (6601).

Dadelijk de router en modem eens restarten.

Edit: Ok na een reboot van router en modem is er weer een strakke ping van 5ms naar tweakers zonder verlies.

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 03-01-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Luuk1983 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:39:
Hebben meer mensen last van een beetje haperende lijn? Ik merkte het al aan een paar dingen: soms wilde mijn telefoon (via Wifi) bijvoorbeeld de ene keer niet zoeken in de Windows Phone store, de keer erop ging het goed. Ook inloggen op plex gaat meestal goed, maar soms niet. Daarnaast heb ik op mijn PC een muziekstream aan staan die hakkelt soms een heel klein beetje.

Ik heb daarop een continue ping eens aangezet naar tweakers.net (ping -t www.tweakers.net) en die raakt de helft van de pakketjes kwijt. Nou zegt een ping niet alles (tweakers kan de ping niet beantwoorden als de server druk is bijvoorbeeld), maar het geeft wel aan dat het niet lekker loopt. Ik woon in Wijchen (6601).

Dadelijk de router en modem eens restarten.

Edit: Ok na een reboot van router en modem is er weer een strakke ping van 5ms naar tweakers zonder verlies.
5ms is best top begrijp me niet verkeerd, maar ik heb altijd al een strakke ping van 2ms gehad naar tweakers.net

Iemand die weet waar dit aan zou kunnen liggen. ? puur nieuwschierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
zondag 05 januari 2014 @ Boekee is jarig:

Er is er een jarig

HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA HOERA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Congratz boekee :)

Dat verschil van 5ms en 2ms is waarschijnlijk de router en de drivers/hardware in de pc. Die kunnen makkelijk 3ms vertraging toevoegen op de verbinding. Ik heb hier een tijdje een router gehad, een basicsitecom van ziggo, die er zo 25ms bovenop gooide. Mijn huidige netgear, een WNDR3800 met custom firmware, doet ook 2ms met een enkele uitschieter naar 3ms. Met de standaard firmware haal ik 10-12ms. Laat maar weer zien dat goede hardware met goede software erg belangrijk is wil je het beste uit je glasvezel halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 05-01-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 15:12
Toch ben je redelijk afhankelijk wat Reggefiber danwel KPN (XMS) je uiteindelijk biedt qua uplink. Zo is een packetloss van 10% niet gek blijkbaar. (XMS, Nijmegen, Lindenholt)

Ik weet wel dat de POPs in onze wijk een tijdelijke uplink hebben, dus wellicht dat het daar ergens niet lekker zit nu. Toch wel schandalig dat dat dan gewoon 'maar' voor lief wordt genomen.. 10% is namelijk aardig wat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/firewall.home%20%20%20Status%20%20RRD%20Graphs.png

[ Voor 35% gewijzigd door _BLAST3R op 05-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:51:
Je vergeet ook even dat FttH symmetrische verbindingen levert (up & down zijn gelijk). Wat bij xDSl dus absoluut niet zo is (SHDSL uitgezonderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vergeet niks... maar als je alleen mijn bericht leest mis je de context. De hele discussie begon toen het ging over het delen van je verbinding. Mijn uiteindelijke conclusie luidt dat dit voor ADSL en FttH hetzelfde werkt. Je deelt de verbinding vanaf de wijkcentrale.
En daar ging het om. Uiteraard weet ik dat het symmetrisch is. Ik werk in deze branche :-) en er zijn gelukkig nog wel meer verschillen maar het ging even om 1 ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ik had de hele discussie wel gelezen en je hebt helemaal gelijk in het feit dat beide tot de pop niet gedeeld zijn, zoals bij de kabel wel. Het was ook niet de bedoeling je "aan te vallen". Ik wilde er enkel op wijzen dat dat het enige is wat beide media delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, voel me niet aangevallen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
chocka schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:59:
zondag 05 januari 2014 @ Boekee is jarig:

Er is er een jarig

Offtopic

Dankjewel :) (en ook @Caelorum) 30 geworden, zou het niet vieren, lag lekker op de bank dexter op netflix te kijken tot ik werd ontvoerd en daarnaar een surpriseparty met alles erop en eraan :)

Offtopic/

Ok dat verklaart het dan denk ik wel. Heb een Draytek 2850vn en een zeer stabiele verbinding, hier heeft bijna niemand internet via Glasvezel in de buurt.

Ondanks dat mijn router best zwaar belast wordt soms (af en toe aantal actieve VPN connecties waaronder 1 Lan to Lan die 24/7 is.

VPN is SSL VPN en firewall is ook aardig ingesteld. Had altijd het idee hoe meer je instelt en gebruikt hoe trager en onstabieler je router wordt.

Moet ook wel zeggen dan ik Wireless en Voip op draytek niet gebruik. Voip = Fritz 7340 en AP is een
http://www.dlink.com/nl/n...ual-band-poe-access-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

GerkeP schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:14:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet?
Ik heb een 1 op 1 verbinding naar de pop, dat is hetgeen wat in mijn contract staat.
Dat heb je bij ADSL dus niet, daar ligt een verbinding waar als je pech hebt met 400 klanten gebruik van maakt.

Het verschil is dus je verbinding naar de glaspop (gegarandeerd) en die naar de telefooncentrale (gedeeld).
Zelfs KPN Corporate fiber aansluitingen hebben - doorgaans - een overboeking van 1:10. Voor 1:1 moet echt heel dik betaald worden hoor. Allemaal leuk en aardig, dat je "de laatste meters" een 1:1 verbinding hebt (wat met xDSL eigenlijk ook zo is). Na die eerste meters ben je toch afhankelijk van de rest van de infrastructuur van je provider. En daar zit de overboeking, niet in de laatste meters (bij kabel werkt dat iets anders).

Wij hebben hier op de zaak (nog) 2 KPN Corporate fiber aansluitingen en, om heel eerlijk te zijn, daar ben ik eigenlijk niet zo heel blij mee. Het zijn dure lijnen en ze zouden bij KPN gemonitorred worden. We hebben de afgelopen jaren toch een paar keer wat vage problemen gehad, met name met internationaal verkeer. Verder vraag ik me af wat een lijn "monitorren" inhoudt bij KPN, want als ik de stroom van de CPE + managed routers haal, dan gebeurt er bij KPN echt helemaal niets. De oorspronkelijke afspraak was eigenlijk, dat we dit soort situaties zouden doorgeven bij KPN i.v.m. de monitorring. Maar aangezien ze toch niets ondernemen, melden we dat tegenwoordig ook maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478952

goedemiddag zijn er meer mensen met storing tv in hilversum
1214 geen tv maar wel 10 zenders rest niet al gebelt maar zien niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voor de geintereseerden...

het lijkt erop dat we hier heen gaan...
Telfort brengt het triple play aanbod terug van vier naar twee pakketten: het Alles-in-1 basispakket en het Alles-in-1 Glasvezelpakket. Het aanbod voor glasvezelklanten bestaat standaard uit internet (50 Mbps down en up), Interactieve TV (60 tv- (11 in HD) en 90 radiozenders) en een gratis telefoonnummer voor 45 euro per maand. Naast Interactieve TV zit ook Analoge TV standaard in het pakket inbegrepen.

Het pakket kan daarnaast op diverse manieren worden geüpgraded. Er zijn bel- en zenderpakketten die desgewenst kunnen worden toegevoegd en de internetsnelheid kan voor 7,50 euro per maand verdubbeld worden.

Het Alles-in-1 basispakket voor DSL-klanten bevat dezelfde mogelijkheden, waarbij de internetmogelijkheden afwijken van het glasvezelaanbod. Standaard is de downloadsnelheid bij dit pakket 30 Mbps, met een uploadsnelheid van 3 Mbps. Per maand kost dit pakket 36 euro. Voor 5 euro per maand meer kan de snelheid verhoogd worden naar 50/5 Mbps.

Voorheen bood Telfort verschillende pakketten, voornamelijk gebaseerd op internetsnelheid en tv-mogelijkheden.
Het glasvezelpakket van Telfort is beschikbaar op alle FTTH-netwerken van Reggefiber.
http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

Kortom, standaard glasvezel (analoog TV/radio, IPTV basis, internet 50Mb en Tel.) voor € 45,-
Voor mij komt daar dan € 7,50 bij want ik heb Internet 100Mb, is € 52,50.
Hetzelfde bedrag als wat ik nu ook betaal.

Maar wat is dan het verschil tussen mij (iemand die zijn STB's moet kopen) en mensen die hem nu al huren?

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze de huidige contracten gaan omzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 07-01-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
* Fiber loopt een klein fortuin mis...

Shit, had ik dat domein nou maar ooit een keer vastgelegd...: http://fiber.nl/

Als ik de postcode check op hun website moet geloven dan kan ik bij Fiber nu 500/500 internet krijgen in Amersfoort Soesterkwartier, oud Portaal gebied, 3812. O-)

Maar eigenlijk geloof ik er geen hout van... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Fiber schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:23:
[...] Als ik de postcode check op hun website moet geloven dan kan ik bij Fiber nu 500/500 internet krijgen in Amersfoort Soesterkwartier, oud Portaal gebied, 3812. O-)

Maar eigenlijk geloof ik er geen hout van... :z
Och wees blij dat je iets krijgt :P
Voor 3905 krijg ik "Er ligt glasvezel bij u, of dit ligt in de planning om te worden aangelegd. Wij kunnen echter om technische redenen nog niet leveren op uw adres. Wij zijn hard bezig om dit mogelijk te maken, maar u moet helaas nog heel even geduld hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Fiber" is trouwens de nieuwe naam van Fype :).

Dat er in Amersfoort Soesterkwartier nu al 500 mbps beschikbaar is lijkt me sterk. Aan de andere kant, KPN heeft onlangs bekend gemaakt ook bestaande gebieden geschikt te gaan maken voor gigabit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:48:
"Fiber" is trouwens de nieuwe naam van Fype :).

Dat er in Amersfoort Soesterkwartier nu al 500 mbps beschikbaar is lijkt me sterk. Aan de andere kant, KPN heeft onlangs bekend gemaakt ook bestaande gebieden geschikt te gaan maken voor gigabit :)
Kun jij dan nog geen 500/500 bestellen? Ik al wel.aanleg netwerk 2009/2010. Normaal is KPN niet zo snel

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 07-01-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 16:56
Ik kan bij Fiber wel gewoon 500/500 bestellen (het staat er in ieder geval wel), maar bij de KPN site niet :+. Heb het gevoel dat die site van Fiber gewoon niet helemaal lekker is (of geen rekening houd met of 500/500 beschikbaar is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 319232 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:21:
[...]

Kun jij dan nog geen 500/500 bestellen? Ik al wel.aanleg netwerk 2009/2010. Normaal is KPN niet zo snel
Net even ge-checked op de site van KPN. En nope, helaas niet. Netwerk in Almere Stad (kpn apparatuur), aangelegd medio 2008/2009.

@Xaero: Dat idee heb ik ook. Het lijkt erop dat ze bij Fiber geen echte check doen in de systemen van KPN ITNS, of die systemen zitten hartstikke fout. Maar ik meen dat het bij bv. Vodafone wel aardig klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 07-01-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Caelorum schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Och wees blij dat je iets krijgt :P
Voor 3905 krijg ik "Er ligt glasvezel bij u, of dit ligt in de planning om te worden aangelegd. Wij kunnen echter om technische redenen nog niet leveren op uw adres. Wij zijn hard bezig om dit mogelijk te maken, maar u moet helaas nog heel even geduld hebben."
Net voor de gein eens gekeken. Wees jij maar blij, dat Fiber in ieder geval erkent dat er glasvezel bij je ligt. Voor mijn adres in 3906 krijg ik niet meer dan een "Oeps. Er ging iets fout bij het checken van de beschikbaarheid." of zoiets.

Om eerlijk te zijn vind ik het "aanbod" nou niet echt zo mooi. Een contract voor 24 maanden (!!!) en dan krijg je de eerste 12 maanden een verdubbelde snelheid. Dus als je de 50/50 versie neemt, bespaar je 5 euro per maand, de eerste 12 maanden. Maar..... dan moet je 49 euro aansluitkosten betalen, terwijl je bij een 100/100 abonnement geen aansluitkosten hoeft te betalen. Je bespaart met deze "aanbieding" dus (12 x 5) - 49 = een shocking 11 euro op het eerste jaar. |:( En voor die 11 euro zit je er dus wel 2 jaar aan vast. Nou..... prachtig...... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nog een interesante uit Telecompaper:

Men verwacht dat XMS in Q2 over gaat naar Telfort
Integratie FTTH-merken in KPN langdurig proces
dinsdag 7 januari 2014 | 16:32 CET | Nieuws

De FTTH-merken KickXL en Concepts worden op dit moment gemigreerd naar de Telfortsystemen. Alle lopende abonnementen bij deze providers worden overgezet naar een Telfort abonnement en daarmee gemigreerd naar de Telfortprocessen. Vanaf Q2 volgen XMS en Lijbrandt. OnsBrabantNet blijft zelfstandig opereren.

KPN heeft de integratie van de aangekochte FTTH serviceproviders in tweeën gedeeld. Het is gestart met de integratie van KickXL en Concepts. XMS en Lijbrandt worden vanaf het tweede kwartaal van 2014 gemigreerd. Deze migratie zal doorlopen tot en met Q1 2015, zo geeft KPN aan.

Om de integratieprocessen zo soepel mogelijk te laten verlopen, heeft KPN voor een gefaseerde aanpak gekozen, zo verklaart het tegenover Telecompaper. Sinds de zomer van 2013 is het niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om zich in te schrijven bij één van deze vier providers. De sites, die nog wel actief zijn, verwijzen door naar het aanbod van Telfort.

De bestaande klanten worden op wisselende tijdstippen overgezet. Zij worden per brief op de hoogte gesteld van de stand van zaken.

KPN heeft ervoor gekozen om het merk OnsBrabantNet te laten voortbestaan. De Brabantse serviceprovider is succesvol, volgens KPN, en het zorgt voor herkenbaarheid in de regio. Afgezien van het Brabantse merk blijft KPN actief op de FTTH-markt met de merken KPN, Telfort en XS4ALL.

Het integreren van de merken neemt de nodige tijd in beslag. De overname van Concepts, XMS, Edutel (OnsBrabantNet) en KickXL is sinds oktober 2012 goedgekeurd, nadat KPN en Reggeborgh al in november 2011 de overname hadden aangekondigd. Na de overname eind 2012 bevestigde KPN dat het de overgenomen merken, inclusief het al eerder overgenomen Lijbrandt, in 2013 zou rebranden naar Telfort. Enkele maanden later bleek dat Edutel pas op zijn vroegst in 2014 aan de beurt zou komen.
KPN wil geen mededelingen doen over het aantal klanten van de verschillende providers. XMS, Edutel, KickXL en Concepts (voorheen Concepts ICT) bedienden in november 2011 gezamenlijk 110.000 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 14:53
Zijn er mensen die ervaring hebben met Plinq?
Het lijkt een interessant alternatief op XMS, met vast IP nr en goedkoper dan XS4ALL.

Gaat overstappen nu makkelijk zonder downtime..?

Ik wil alleen maar internet zonder telefoon en zonder TV.
Telefoon regel ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk met slag om de arm, maar overstappen naar Plinq zou volgens mij probleemloos moeten kunnen (ander wholesale kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 29-05 10:55
Thasaidon schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:11:
Voor de geintereseerden...

het lijkt erop dat we hier heen gaan...

[...]

http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

Kortom, standaard glasvezel (analoog TV/radio, IPTV basis, internet 50Mb en Tel.) voor € 45,-
Voor mij komt daar dan € 7,50 bij want ik heb Internet 100Mb, is € 52,50.
Hetzelfde bedrag als wat ik nu ook betaal.

Maar wat is dan het verschil tussen mij (iemand die zijn STB's moet kopen) en mensen die hem nu al huren?

Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze de huidige contracten gaan omzetten.
Ik heb genoeg aan 50/50, en ik ben ook een XMS-klant die geen 5 euro hoeft te betalen voor digitale tv omdat ik al sinds het begin een STB heb. Maar als ik mijn abonnement bij XMS wil downgraden, moet ik toch weer 5 euro per maand betalen. Bij Telfort is digitale tv gratis. Dus ik kan 7,50 per maand besparen door (nu al) naar Telfort over te stappen (vergeleken met 2,50 euro per maand besparen door bij XMS te blijven en te downgraden). Ik vraag me eigenlijk af: is er nog een reden te verzinnen om niet over te stappen naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee. Misschien als je nu nog onversleutelde IPTV streams gebruikt en dat dat straks bij Telfort eventueel niet meer zou kunnen (weet niet of je in een WGDO gebied ook meteen over gezet wordt naar WMP+ ). En dat je dan eventueel ook surround geluid bij de Nederlandse HD-kanalen kwijt raakt, indien WMP+.

Als je daar geen gebruik van maakt, dan lijkt mij dat er verder geen nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 29-05 10:55
eymey schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:15:
Geen idee. Misschien als je nu nog onversleutelde IPTV streams gebruikt en dat dat straks bij Telfort eventueel niet meer zou kunnen (weet niet of je in een WGDO gebied ook meteen over gezet wordt naar WMP+ ). En dat je dan eventueel ook surround geluid bij de Nederlandse HD-kanalen kwijt raakt, indien WMP+.
Daar dacht ik dus ook aan. Ik zit inderdaad in een WGDO-gebied. Maar de kans dat Telfort over gaat op WMP+ lijkt me net zo groot als bij XMS, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat ze intern besluiten bij KPN (werk er niet).

Maar ik kan me zo voorstellen dat tegenwoordig óók KPN apparatuur beschikbaar is naast WGDO. En dan zie ik niet in waarom ze niet naar WMP+ zouden overstappen. Maar goed, dat weet ik dus niet zeker. Kan ook heel goed zijn dat er nog genoeg plekken zijn waar het WGDO only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk om de faq van Telfort eens te lezen :)

"Kan ik met meerdere televisies kijken naar digitale tv?"

"Ja dat kan. Interactieve TV is geschikt voor maximaal 2 tv's, afhankelijk van de snelheid op jouw adres. Wil je op meer tv's digitale tv, dan biedt Telfort je een gratis abonnement op Digitenne van KPN."

Het is alleen de vraag of dit geldt als je voor nieuwe Amino's betaalt of ook als je er al een of meer had :P
Je zal wel de newsserver kwijt raken denk ik, blijvers wellicht niet maar gaat de prijs straks dan omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Iptv weer van slag. Na opstarten Amino 5 minuten lang "authenticating" en vervolgens blauwe menu's

En bij apparaten zijn de tablets nu weg :-(

[ Voor 19% gewijzigd door GerkeP op 10-01-2014 06:50 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:46:

"Ja dat kan. Interactieve TV is geschikt voor maximaal 2 tv's, afhankelijk van de snelheid op jouw adres. Wil je op meer tv's digitale tv, dan biedt Telfort je een gratis abonnement op Digitenne van KPN."

Het is alleen de vraag of dit geldt als je voor nieuwe Amino's betaalt of ook als je er al een of meer had :P
Je zal wel de newsserver kwijt raken denk ik, blijvers wellicht niet maar gaat de prijs straks dan omlaag?
https://www.telfort.nl/Pe...-weten/Over-TV-kijken.htm
code:
1
2
3
4
Op meer dan 1 televisie Interactieve TV

Wilt u op meer dan 1 televisie in huis Interactieve TV kijken? Dat kan! U kunt nog 2 extra
 tv's via Interactieve TV aansluiten. Per Interactieve tv-ontvanger betaalt u 4,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:46:

Dat is de FAQ voor ADSL van Telfort... niet voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:15:

Als je daar geen gebruik van maakt, dan lijkt mij dat er verder geen nadelen zijn.
De reden voor mij om (nog) te blijven is idd dat het merendeel van de zenders ongecodeerd binnen komen bij mij (WGDO) en ik dus via mijn HTPC overal in huis tv kan kijken op pc/laptop/tablet, zonder gezeur.
Ook is idd de audio bij HD kanalen 5.1 en dat vind ik erg prettig. (Wat heb je aan een HD "ervaring" als daar gewoon 2.0 bij geleverd word? 8)7 ).
En het feit dat ik (nog) een (semi) vast IP heb, zijn voor mij dus redenen om te blijven waar ik zit.
Bij Telfort ben ik dat zeker kwijt.
https://forum.telfort.nl/...nnement-36225/#post356180

Ook zou Telfort poort 25 (uitgaand) blokkeren, dus als je een eigen mailserver hebt, moet je die verplicht laten relayen via de Telfort mail server!
https://forum.telfort.nl/...lokkade-poort-25-a-36258/
Dit wordt, anders dan op het forum, ook nergens genoemd door Telfort!

Ik vraag me dan ook af welke poorten ze nog meer blokkeren, want volgens mij blokkeerd KPN ook tcp en udp 53, dus het draaien van een eigen DNS server zou dan ook niet kunnen.

Kortom, ik zit er niet op te wachten om over te gaan...

Pagina: 1 ... 44 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.