Dat was begin dit jaar verholpen, als het goed is gaat hij niet meer down bij een zomer/wintertijd omschakeling. Dat hebben we ook getoetst bij de zomertijd en wintertijd omzetting na die release.Luuk1983 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:31:
. Ik haal 'm nooit van de stroom en eigenlijk crasht ie maar twee keer per jaar: als de zomer of wintertijd ingaat.
Mijn 540 gaf geen respons meer bij de laatste omschakeling naar wintertijd. Was echt weer van de stroom af halen om het werkend te krijgen. En ja, de laatste update stond er wel opdenan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:47:
[...]
Dat was begin dit jaar verholpen, als het goed is gaat hij niet meer down bij een zomer/wintertijd omschakeling. Dat hebben we ook getoetst bij de zomertijd en wintertijd omzetting na die release.
Nu je hier toch bent, Serious Request komt er weer aan, komt 101 tv dan weer beschikbaar voor iedereen zonder het pluspakket?
GerkeP
Jup, hier precies hetzelfde. Ding wilde niet meer aan en toen realiseerde ik me dat de wintertijd aangebroken was en toen was echt van 'oh ja, het is weer zo ver'. Stroom eraf en reboot en alles werkte weer. Dus verholpen? Helaas, ik ben bang van niet! Ik update de amino in ieder geval nooit handmatig, ik weet niet of updates automatisch geïnstalleerd worden? Dus ik heb geen idee of ik de laatste versie heb.GerkeP schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:02:
Mijn 540 gaf geen respons meer bij de laatste omschakeling naar wintertijd. Was echt weer van de stroom af halen om het werkend te krijgen. En ja, de laatste update stond er wel op
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Yup, zou automatisch moeten verlopen. In de browser die op de Amino draait bleek een zomer/wintertijdbug te zitten en die is toen geupdate. Ik zal eens kijken of er meer cases bekend zijn.Luuk1983 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:18:
[...]
Jup, hier precies hetzelfde. Ding wilde niet meer aan en toen realiseerde ik me dat de wintertijd aangebroken was en toen was echt van 'oh ja, het is weer zo ver'. Stroom eraf en reboot en alles werkte weer. Dus verholpen? Helaas, ik ben bang van niet! Ik update de amino in ieder geval nooit handmatig, ik weet niet of updates automatisch geïnstalleerd worden? Dus ik heb geen idee of ik de laatste versie heb.
@101tv: Het is aan telfort om dit te beslissen. Als ze dit willen uitvoeren en het live gaat roep ik hier wel iets.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 05-12-2013 16:20 ]
@denan:
Inderdaad geen crash meer, wel een bug met de recorder: Een programma dat wekelijks wordt opgenomen start nu een uur te vroeg (recorder werkt blijkbaar met GMT tijden ipv lokale tijd).
Inderdaad geen crash meer, wel een bug met de recorder: Een programma dat wekelijks wordt opgenomen start nu een uur te vroeg (recorder werkt blijkbaar met GMT tijden ipv lokale tijd).
Op mijn Amino m540 is de zomer-wintertijdwisseling vlekkeloos verlopen!
En wat betreft 101tv: Ik hoop dat Telfort hier nog wat mee gaat doen. Hoewel ik er niet in geloof, aangezien zij (en ook Vodafone) er vorig jaar ook niks aan hebben gedaan. KPN, naar wat ik heb gehoord, alleen maar na erg veel boze reacties.
En wat betreft 101tv: Ik hoop dat Telfort hier nog wat mee gaat doen. Hoewel ik er niet in geloof, aangezien zij (en ook Vodafone) er vorig jaar ook niks aan hebben gedaan. KPN, naar wat ik heb gehoord, alleen maar na erg veel boze reacties.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Helaas is het probleem niet verholpen... Opnames staan nog altijd verkeerd na een omschakeling...denan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:47:
[...]
Dat was begin dit jaar verholpen, als het goed is gaat hij niet meer down bij een zomer/wintertijd omschakeling. Dat hebben we ook getoetst bij de zomertijd en wintertijd omzetting na die release.
Dat zou kunnen, maar het ging om het feit dat de STB crashde bij een zomertijd/wintertijd omschakeling.Le-xxx-ie schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:22:
[...]
Helaas is het probleem niet verholpen... Opnames staan nog altijd verkeerd na een omschakeling...
Misschien wil je ook een issue aanmaken bij GlasHart over de opnames zomer/wintertijd ? Of mogen we blij zijn dat de STB niet meer crasht, en verder niet zeuren ;-)
Die staat al op de lijstbarryl schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:28:
Misschien wil je ook een issue aanmaken bij GlasHart over de opnames zomer/wintertijd ? Of mogen we blij zijn dat de STB niet meer crasht, en verder niet zeuren ;-)
De vezel zou oneindig zijn en bladiebla maar:
"De capaciteit van de huidige glasvezelkabels heeft zijn maximum bereikt, maar door de nieuwe technologie kan de bandbreedte zonder vervanging van infrastructuur fors toenemen. Dat betekent dat data sneller kan worden verzonden.
Glasvezelkabels versturen data via lichtpulsen. Deze lichtpulsen moeten een bepaalde afstand van elkaar hebben om zo het signaal niet te verstoren. De afstand van deze pulsen kan momenteel niet worden verkleind."
De techniek is nog niet klaar om die verdubbeling ook aan te kunnen en bovendien moet wel elke centrale worden aangepast om deze techniek ook toe te kunnen passen.
Begin ik echter over de nieuwe docsis techniek van de kabel dan is dat een hulp middel, nog niet uit het laboratorium en blablabla, maar dat is deze techniek ook niet.
De capaciteit van de techniek van de toekomst heeft zijn huidige maximum bereikt.
Net als de coax.. maar door truukjes uit te halen kan de capaciteit van de vezel vergroot worden,dezelfde truukjes die men ook bij coax uithaalt.
Synchone up en download speed kan met de kabel net zo goed als met vezel alleen moet men dan de upload kanalen ook bundelen.
De snelheid van licht kan in theorie oneindig zijn, om het te kunnen gebruiken moet men het moduleren en demoduleren, het kan geen konstante beam zijn en daarin zit de begrenzing. ( om van de KPN/Reggefiber strategie om overal categorisch apparatuur van max 100 mbits op te hangen nog maar te zwijgen.)
En wil de gewone consument die enorme snelheden wel... Reggefiber moet zijn stinkende best doen om 30% in een traject te halen, inschrijftermijnen worden keer op keer verlengd.
Ziggo was ook met een glasvezel project begonnen,maar vanwege gebrek aan belangstelling heeft men dat ook maar stopgezet.
http://www.totaaltv.nl/ni...oef-tv-via-glasvezel.html
Het "lekkere" is er wel vanaf.
Just my 9 cts over telefonie
Afgelopen week ontvangen van XMS (de glasvezelprovider):
"Laat maar komen die feestdagen.
Onbeperkt bellen [nationaal], eerste drie maanden gratis.
Daarna 10 euro per maand"
"Kies voor [vrijdag] 13 december" [sic!]
Wat een misleidende offerte/reclame van xmsnet(kpn)!!
Géén enkel woord over de looptijd van het [nieuwe?] contract - waarschijnlijk 12 maanden.
Eerst de tarieven verhogen in juli (Starttarief 9 ct - daarna 9 ct/min dus minimaal 300% duurder dan mijn
huidige aanbieder) en dan een zgn. "super" aanbieding doen, welke marketing idioot wil ons hiermee een "plaisier" doen?
Mededingingsautoriteit: Dat krijg je als je de concurrentie op nationaal niveau quasi uitschakelt.
=> Re-monopolisatie van de voormalige staatsbedrijven
Afgelopen week ontvangen van XMS (de glasvezelprovider):
"Laat maar komen die feestdagen.
Onbeperkt bellen [nationaal], eerste drie maanden gratis.
Daarna 10 euro per maand"
"Kies voor [vrijdag] 13 december" [sic!]
Wat een misleidende offerte/reclame van xmsnet(kpn)!!
Géén enkel woord over de looptijd van het [nieuwe?] contract - waarschijnlijk 12 maanden.
Eerst de tarieven verhogen in juli (Starttarief 9 ct - daarna 9 ct/min dus minimaal 300% duurder dan mijn
huidige aanbieder) en dan een zgn. "super" aanbieding doen, welke marketing idioot wil ons hiermee een "plaisier" doen?
Mededingingsautoriteit: Dat krijg je als je de concurrentie op nationaal niveau quasi uitschakelt.
=> Re-monopolisatie van de voormalige staatsbedrijven
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ik loop al een paar weken tegen een smtp probleem aan bij XMSnet, namelijk dat ik helemaal geen verbinding meer kan maken met smtp.xmsnet.nl op poort 25 (timeout). Ik draai een eigen mailserver op een vast ip-adres, en die staat normaal gesproken zo ingesteld dat alle uitgaande mail ge-relayed wordt via smtp.xmsnet.nl. Toen dat ophield met werken ben ik uiteraard de logfiles gaan checken waaruit dus de timeout bleek. Ook in mail-clients kan ik geen verbinding maken, zelfs telnet smtp.xmsnet.nl 25 geeft een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Mijn mailserver stuurt nu de mailtjes rechtstreeks naar de mailservers van de geadresseerden, daarbij geen problemen, andere mailservers dan die van XMS zijn prima te bereiken via poort 25.
Tot tweemaal toe de helpdesk gebeld, die kunnen mij alleen verzekeren dat als mijn webmail werkt, het probleem in mijn client-software moet liggen en daarop biedt XMS geen ondersteuning. Ik kom daar helaas geen steek verder. Voordat ik de klachtenprocedure induik (ik wil immers dat mijn internetverbinding werkt zoals het hoort), steek ik hier m'n licht even op om te zien of ik zelf iets over het hoofd zie, zijn er nog andere dingen die ik kan proberen...?
Alvast dank,
Sander
Tot tweemaal toe de helpdesk gebeld, die kunnen mij alleen verzekeren dat als mijn webmail werkt, het probleem in mijn client-software moet liggen en daarop biedt XMS geen ondersteuning. Ik kom daar helaas geen steek verder. Voordat ik de klachtenprocedure induik (ik wil immers dat mijn internetverbinding werkt zoals het hoort), steek ik hier m'n licht even op om te zien of ik zelf iets over het hoofd zie, zijn er nog andere dingen die ik kan proberen...?
Alvast dank,
Sander
Planes, trains and automobiles
Kraakpand DVB-C bij XMS (voormalig Glashart nu KPN Midden Nederland)
Nauwelijks tot niet onderhouden zenderbundels op de diverse frequenties:
(sinds minimaal 1,5 jaar!! - meerdere keren klachten geplaatst)
1) Onevenwichtig verdeelde zenders per frequentie, sommige frequenties zijn zwaar overbelast
met als gevolg om de haverklap transportstroomoverflows (blokkerig beeld, haperend geluid)
andere hebben nog ruim voldoende capaciteit bijvoorbeeld 312, 320, 328 MHz.
2) Ongeldige serviceindicators, zenders zonder naam, niet meer aaanwezige zenders (b.v. ERT)
etc. pp..
=> onderhoud/service - hoe spell je dat?
1) Onevenwichtig verdeelde zenders per frequentie, sommige frequenties zijn zwaar overbelast
met als gevolg om de haverklap transportstroomoverflows (blokkerig beeld, haperend geluid)
2) Ongeldige serviceindicators, zenders zonder naam, niet meer aaanwezige zenders (b.v. ERT)
etc. pp..
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Geen beveiligde mail-verbindingen bij XMS (PFS SSL/TLS etc.):
Zo iets hebben we niet - nieuwe certificaten lonen niet meer voor "XMS"
Ga maar naar Telfort of XS4ALL.
https://webmail.xmsnet.nl => Het certificaat is alleen geldig voor web2.lijbrandt.nl??
Kunnen ze niet of willen ze niet??
Zo iets hebben we niet - nieuwe certificaten lonen niet meer voor "XMS"
Ga maar naar Telfort of XS4ALL.
https://webmail.xmsnet.nl => Het certificaat is alleen geldig voor web2.lijbrandt.nl??
Kunnen ze niet of willen ze niet??
Ze weten het niet
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Als ik the certificaat check met Opera browser dan is het uitgegeven voor webmail.xmsnet.nl .dunklefaser schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:01:
Geen beveiligde mail-verbindingen bij XMS (PFS SSL/TLS etc.):
Interessant dat je Opera noemt, ik gebruik namelijk FF 25.0.1 en hier veroorzaakt https://webmail.xmsnet.nlEricJH schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 04:00:
[...]
Als ik the certificaat check met Opera browser dan is het uitgegeven voor webmail.xmsnet.nl .
wel problemen door het verkeerde certificaat aan te bieden.
"webmail.xmsnet.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het zelfondertekend is. Het certificaat is alleen geldig voor web2.lijbrandt.nl (Foutcode: sec_error_untrusted_issuer)"
Dolphin op android krijgt hetzelfde foutieve certificaat voorgeschoteld,
maar verstrekt additioneel de volgende info (Validity):
Issued on 2013-02-21 11:54:19+0100
BTW FF op android krijgt wel het juiste certificaat aangeboden.
Hoe dan ook je mag toch niet een ongeldig en dan nog verlopen certificaat aangeboden krijgen?
Hebben ze bij XMSnet, KPN ITN services of wie de boel ook beheert de serverconfiguratie goed ingericht?
Als ik de resultaten nu zo bekijk heb ik toch mijn twijfels.
Nu zelfs al UPC de bestaande klanten verhoogt, hoop ik ook dat Reggefiber/XMS/KPN niet blijft zitten en ook hoger dan 100Mbit gaat bieden.. Ook bij de reeds bestaande wijkkasten. Meeste wijkkasten zijn tot 100Mbit, en ik heb een sterk vermoeden dat dit érg lang gaat blijven..
Straks moet minstens 30% van de bewoners in een stad/dorp een verhoging willen voordat de wijkkasten worden geupgrade
Straks moet minstens 30% van de bewoners in een stad/dorp een verhoging willen voordat de wijkkasten worden geupgrade
Ik ben bang dat "het medium van de toekomst" hopeloos achter gaat lopen tov standaard Kabel.Xaero schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:31:
Nu zelfs al UPC de bestaande klanten verhoogt, hoop ik ook dat Reggefiber/XMS/KPN niet blijft zitten en ook hoger dan 100Mbit gaat bieden.. Ook bij de reeds bestaande wijkkasten. Meeste wijkkasten zijn tot 100Mbit, en ik heb een sterk vermoeden dat dit érg lang gaat blijven..
Voor zover dat al niet het geval is als je dit soort artikelen leest...
nieuws: UPC verhoogt internetsnelheid klanten met oudere abonnementen
Wil men op glas van die 100Mb limiet af, dan zal er volgens mij gigantisch geïnvesteerd moeten worden in zowel nieuwe FTU's als apparatuur op de POP's en wie weet verderop in de backbone ook.
En dat zie ik KPN gewoon niet doen. 4G is "belangrijker" en dus word daar nu al het geld in gepompt, want daar valt (straks) meer mee te verdienen, dan met "al die kleine miezerige fiber klantjes die alleen maar lopen te zeuren".
.
Ziet iemand trouwens bij Nickelodeon nog dat het beeld aan het "springen" is van 16:9 naar 4:3 en terug?
Ik hoor er van de koters geen klachten meer over en het is mij ook niet meer opgevallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 07-12-2013 12:53 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik heb het certificaat in FF bekeken maar zie geen enkele verwijzing naar lijbrandt. Waar zie jij deze? Kun je een screenshot laten zien?dunklefaser schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:23:
[...]
Interessant dat je Opera noemt, ik gebruik namelijk FF 25.0.1 en hier veroorzaakt https://webmail.xmsnet.nl
wel problemen door het verkeerde certificaat aan te bieden.
"webmail.xmsnet.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het zelfondertekend is. Het certificaat is alleen geldig voor web2.lijbrandt.nl (Foutcode: sec_error_untrusted_issuer)"
Dolphin op android krijgt hetzelfde foutieve certificaat voorgeschoteld,
maar verstrekt additioneel de volgende info (Validity):
BTW FF op android krijgt wel het juiste certificaat aangeboden.
Hoe dan ook je mag toch niet een ongeldig en dan nog verlopen certificaat aangeboden krijgen?
Hebben ze bij XMSnet, KPN ITN services of wie de boel ook beheert de serverconfiguratie goed ingericht?
Als ik de resultaten nu zo bekijk heb ik toch mijn twijfels.
Correctie: Casema was bezig met een FTTH project in Amersfoort, niet ziggo, echter na de overname door ziggo werd er niks mee mee gedaan en verwaarloost, abbo's verkopen met maximale snelheid van 10/10 is een goed voorbeeld daarvan.Nick39 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:19:
[...]
Ziggo was ook met een glasvezel project begonnen,maar vanwege gebrek aan belangstelling heeft men dat ook maar stopgezet.
http://www.totaaltv.nl/ni...oef-tv-via-glasvezel.html
Het "lekkere" is er wel vanaf.
Natuurlijk gaat iedereen dan kiezen voor een andere isp. Een keer raden waar ze naar overstapte, jawel XMS
[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 08-12-2013 01:44 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik zie de foutmelding in het browservenster van FF direkt na de aanmeldingspoging:EricJH schreef op zondag 08 december 2013 @ 00:31:
[...]
Ik heb het certificaat in FF bekeken maar zie geen enkele verwijzing naar lijbrandt. Waar zie jij deze? Kun je een screenshot laten zien?
"Deze verbinding is niet beveiligd
U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met webmail.xmsnet.nl, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is.
Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de juiste plek gaat. De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.
Wat moet ik doen?
Als u doorgaans zonder problemen verbinding maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.
webmail.xmsnet.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat wordt niet vertrouwd, omdat het zelfondertekend is. Het certificaat is alleen geldig voor web2.lijbrandt.nl (Foutcode: sec_error_untrusted_issuer)"
Een screenshot kan ik helaas niet laten zien omdat ik de afbeelding op dit moment niet kan invoegen
(lijkt alleen als externe http-link te kunnen)
Gewoon uploaden naar bijvoorbeeld Imageshack. Vermoedelijk krijg je dit certificaat te zien:dunklefaser schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:27:
Een screenshot kan ik helaas niet laten zien omdat ik de afbeelding op dit moment niet kan invoegen
(lijkt alleen als externe http-link te kunnen)

Dit certificaat opgehaald via: https://web2.lijbrandt.nl/
Inderdaad - jouw screenshots komen overeen met de gegevens welke ik via FF te zien krijg.ArChie schreef op zondag 08 december 2013 @ 13:59:
[...]
Gewoon uploaden naar bijvoorbeeld Imageshack.
....
Dit certificaat opgehaald via: https://web2.lijbrandt.nl/
Rest alleen nog de vraag: Hoe kom ik van de foutmelding af?
(Behalve dan een andere browser bv Opera te kiezen)
Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar krijg nu een ander certificaat te zien
namelijk van web1.lijbrandt.nl:
https://nobodyisperfeckt.dyndns.org:17001/fbsharing/zDKReK7u
(Link is alleen vandaag geldig)
[ Voor 19% gewijzigd door dunklefaser op 08-12-2013 15:39 ]
lol, ik krijg een soortgelijke foutmelding als ik deze link probeer te openen... (Dus dat nobodyisperfect.dyndns.org geen geldig certificaat toont)dunklefaser schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:13:
https://nobodyisperfeckt.dyndns.org:17001/fbsharing/zDKReK7u
(Link is alleen vandaag geldig)
UR right - Moet je maar doorheen - dan zie je het wel.Moraxv schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:54:
[...]
lol, ik krijg een soortgelijke foutmelding als ik deze link probeer te openen... (Dus dat nobodyisperfect.dyndns.org geen geldig certificaat toont)
(Accepteer het self signed certificaat van Synology, ik ga geen eigen geldig certificaat kopen)
Helaas werkt dit bij FF icm webX.lijbrandt.nl voor mij niet
Trouwens interessant dat web2.lijbrandt.nl en web1.lijbrandt.nl als commerciële websites
ook met self-signed certificaten willen werken.
[ Voor 19% gewijzigd door dunklefaser op 08-12-2013 20:47 ]
Kun je me iets meer info geven? Zet alles maar in een PM neer dan kijk ik wat er speelt.dunklefaser schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:53:
Kraakpand DVB-C bij XMS (voormalig Glashart nu KPN Midden Nederland)
etc. pp..
Als KPN straks z'n nieuwe iTV 3.0 platform er door heen drukt, betekent dat als je bijv. nu een wijkcentrale hebt met max 100mbit, en er vervolgens twee 16Mbit IPTV streams gebruikt worden, je maar 68Mbit overhoudt voor download e.d.?
.
Ja... het s net ADSL... "U heeft TOT 100Mb internet"Xaero schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:48:
Als KPN straks z'n nieuwe iTV 3.0 platform er door heen drukt, betekent dat als je bijv. nu een wijkcentrale hebt met max 100mbit, en er vervolgens twee 16Mbit IPTV streams gebruikt worden, je maar 68Mbit overhoudt voor download e.d.?.
Je kan toch rekenen...? Of niet...? Verder een beetje vragen naar de bekende weg vind ik. Ja, je streams gaan van je 100 Mbit af. Maar je kan ook 's nachts downloaden, of gewoon je abbo downgraden naar 50/50, dan heb je daar voorlopig geen last meer van. Of je zoekt gewoon een betere provider, of je begint er zelf een. It's a free world...!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
PM is gestuurd, ik ben benieuwd.denan schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:31:
[...]
Kun je me iets meer info geven? Zet alles maar in een PM neer dan kijk ik wat er speelt.
Op welke manier(en) kan je kijken wat er speelt?
Dat is z'n werk...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jij bent een goeie ondernemer!Fiber schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:08:
Je kan toch rekenen...? Of niet...? Verder een beetje vragen naar de bekende weg vind ik. Ja, je streams gaan van je 100 Mbit af. Maar je kan ook 's nachts downloaden, of gewoon je abbo downgraden naar 50/50, dan heb je daar voorlopig geen last meer van. Of je zoekt gewoon een betere provider, of je begint er zelf een. It's a free world...!
Met jou wordt de wereld echt een stuk mooier! "Of je zoekt gewoon een betere provider, of je begint er zelf een. "
Vind ik een beetje kinderachtig om dat tot nu toe al voor de tweede keer te roepen. zoals niet alleen ik, maar ook anderen is het niet mogelijk om over te stappen, en over de reactie om zelf ISP te gaan spelen slaat gewoon nergens op.
Mogen mensen niets meer zeggen over een provider die geen investeringen meer doet in de hardware ? ik ben van mening dat we dat best mogen zeggen.
En nee, ik deal er niet mee, als iedereen "dealt" met een slappe ISP/netwerkbeheerder die niet investeerd dan is dat gelijk aan geen mening hebben (mogen hebben)
Als we "gedeald" hadden met het vaste IP wat we binnen een aantal weken zouden kwijtraken, dan waren we die nu idd kwijt.
Omdat we met zijn alleen tegengas zijn gaan geven is XMS met een "oplossing" gekomen, omdat ze zagen dat we het er echt niet mee eens zijn.
Ik snap dat het niet zo makkelijk gaat als de infra upgraden, maar je bek houden helpt daar helemaal niet bij.
[ Voor 42% gewijzigd door boswandeling op 09-12-2013 17:11 ]
Ja hoor, daar mag je best wat van zeggen, en daar ben ik het zelfs mee eens. Maar ik hou er alleen niet van als dat in de vorm van 'vragen naar de bekende weg' wordt gegoten. Maar ook dat is niet verboden hoor, alleen mag ik dan wel wat terugzeggen. Lijkt me niet onredelijk.boekee schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:54:
[...] Mogen mensen niets meer zeggen over een provider die geen investeringen meer doet in de hardware ? ik ben van mening dat we dat best mogen zeggen...
Het lijkt erop dat je afhankelijk van de load naar een server wordt gestuurd. Het certificaat via https://web1.lijbrandt.nl/:dunklefaser schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:13:
Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar krijg nu een ander certificaat te zien
namelijk van web1.lijbrandt.nl:

Serious request en de top2000
Voor serious request en de top2000 zullen de zenders 101tv en cultura24 tijdelijk in het basispakket aangeboden worden. Dit zal voor de start van Serious Request 2013 actief worden.
Voor serious request en de top2000 zullen de zenders 101tv en cultura24 tijdelijk in het basispakket aangeboden worden. Dit zal voor de start van Serious Request 2013 actief worden.
Toppie!denan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:49:
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Helemaal TOP!denan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:49:
GerkeP
Tja - helaas is de juiste server er niet bij, namelijk https://webmail.xmsnet.nl.ArChie schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:21:
[...]
Het lijkt erop dat je afhankelijk van de load naar een server wordt gestuurd.
...
Misschien niet relevant:
Ik gebruik ook de via 6rd angeboden ipv6/56 adressen in mijn netwerk.
Verwijderd
+1Thasaidon schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:04:
[...]
Ja... het s net ADSL... "U heeft TOT 100Mb internet"
In het stukje noemt men Ziggo als naam, maar welke abbo's men aanbied/aanbood weet ik natuurlijk ook niet,maar als ik hier met de mobiel door de straat ga is het bij bijna elke deur (wifi analiser) Ziggo dat de klok slaat,en ik weet zeker dat als Portaal het niet had betaald, hier nooit de 30% gehaald zou worden.White_Collar schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:36:
[...]
Correctie: Casema was bezig met een FTTH project in Amersfoort, niet ziggo, echter na de overname door ziggo werd er niks mee mee gedaan en verwaarloost, abbo's verkopen met maximale snelheid van 10/10 is een goed voorbeeld daarvan.
Natuurlijk gaat iedereen dan kiezen voor een andere isp. Een keer raden waar ze naar overstapte, jawel XMS
Natuurlijk is deze wijk niet representatief,maar in veel gemeentes waar Ziggo en UPC de boel nog niet op orde heeft wijkt men uit naar glasvezel,maar alleen omdat de kabelaar het daar niet goed doet,in wijken waar dat wel zo is,is weinig tot geen behoefte aan glasvezel..maar misschien maakt ook hier onbekend is onbemind ?
@Nick39: Je vergeet dan wel dat bij jou het netwerk waarschijnlijk al aangelegd is in een tijd dat Ziggo en UPC nog zeer regelmatig beklaagd werden in Radar en Kassa (oftewel, het absoluut niet goed voor elkaar hadden).
Toen was glas nog wel degelijk revolutionair en 100/100 al helemaal (minus de overhead van iptv dan).
Dat het nu anders is zegt niets over 'toen'.
En wat nu het geval is, kan over een jaar weer geheel omgedraaid zijn.
Verder zijn Portaal gebieden tegenwoordig inderdaad verre van representatief voor 'echte' Reggefiber netwerken. Maar dat is hier ook al vaker uitgelegd.
Ook dat hele 100 mbit verhaal is compleet nutteloos voor eventuele mensen die hier of in andere topics komen kijken om te besluiten om wel of niet aan een vraagbundeling mee te doen, aangezien al deze nieuwe gebieden gewoon direct gigabit links zullen krijgen.
Toen was glas nog wel degelijk revolutionair en 100/100 al helemaal (minus de overhead van iptv dan).
Dat het nu anders is zegt niets over 'toen'.
En wat nu het geval is, kan over een jaar weer geheel omgedraaid zijn.
Verder zijn Portaal gebieden tegenwoordig inderdaad verre van representatief voor 'echte' Reggefiber netwerken. Maar dat is hier ook al vaker uitgelegd.
Ook dat hele 100 mbit verhaal is compleet nutteloos voor eventuele mensen die hier of in andere topics komen kijken om te besluiten om wel of niet aan een vraagbundeling mee te doen, aangezien al deze nieuwe gebieden gewoon direct gigabit links zullen krijgen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is dat echt zo...? Is alles wat er vanaf nu wordt aangelegd Gigabit...? Heb je daar een bron van?eymey schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:21:
[...] aangezien al deze nieuwe gebieden gewoon direct gigabit links zullen krijgen.
Apart dat het hier bij mij niet gebeurt deze rerouting. Ook in FF krijg ik gewoon een geldig certificaat voorgeschoteld. Ik zit bij G-3 Nijmegen. Dunklefaser, bij welke club zit jij?ArChie schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:21:
[...]
Het lijkt erop dat je afhankelijk van de load naar een server wordt gestuurd. Het certificaat via https://web1.lijbrandt.nl/:
At operatortje. Kun jij hier chocolade van maken?
Ja.... ;-)Fiber schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:31:
[...]
Is dat echt zo...? Is alles wat er vanaf nu wordt aangelegd Gigabit...? Heb je daar een bron van?
Kleine nuance: Mocht het een gebiedje betreffen dat aansluit op een oud gebied (100 Mbit) dan heb je nog wel een kans dat ook het nieuwe gebied max 100 Mbit heeft. Bijvoorbeeld omdat het op een oude PoP wordt aangesloten, of omdat een nieuwe PoP in een ring van een oude CityPoP wordt gehangen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Volgens mij is er geen 100% garantie dat elk nieuw gebied gigabit gaat worden. Dat hangt van het gebied af en de penetratie.Barre73 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 07:30:
[...]
Ja.... ;-)
Kleine nuance: Mocht het een gebiedje betreffen dat aansluit op een oud gebied (100 Mbit) dan heb je nog wel een kans dat ook het nieuwe gebied max 100 Mbit heeft. Bijvoorbeeld omdat het op een oude PoP wordt aangesloten, of omdat een nieuwe PoP in een ring van een oude CityPoP wordt gehangen.
Ik zit in Wijchen (bij xmsnet natuurlijk).EricJH schreef op woensdag 11 december 2013 @ 02:54:
[...]
Apart dat het hier bij mij niet gebeurt deze rerouting. Ook in FF krijg ik gewoon een geldig certificaat voorgeschoteld. Ik zit bij G-3 Nijmegen. Dunklefaser, bij welke club zit jij?
...
Trouwens op Android krijgt FF beta wel het juiste certificaat
aangeboden terwijl Dolphin een ongeldig certicaat van Lijbrandt voorgeschoteld krijgt.
Op een Win7 laptop kreeg ik net onder FF wel het goede certificaat aangeboden
(Ik ga nog met FF op Vista en misschien op Linux checken.)
FF vertoond op 2 verschillende XP-PC's dezelfde problemen met de certificaten.
IE gebruik ik niet. - Net getest met IE (laatste ondersteunde versie) hetzelfde resultaat als
met FF (certificaat van web2.lijbrandt.nl)
[ Voor 7% gewijzigd door dunklefaser op 11-12-2013 16:35 ]
Welke DNS server(s) gebruik je? Wat krijg je te zien als je 'nslookup webmail.xmsnet.nl' uitvoert? Het lijkt alsof de DNS meerdere IP-adressen (via round robin) aanbiedt, en deze soms naar een IP van web1.lijbrandt.nl wijst....
PS: Ik krijg van XMS als nameservers: 37.251.1.100 en 188.142.0.22, deze geven als IP adres voor webmail.xmsnet.nl altijd 37.251.0.134 terug.... Ik gebruik geen IPv6, jij wellicht wel ?
PS: Ik krijg van XMS als nameservers: 37.251.1.100 en 188.142.0.22, deze geven als IP adres voor webmail.xmsnet.nl altijd 37.251.0.134 terug.... Ik gebruik geen IPv6, jij wellicht wel ?
[ Voor 29% gewijzigd door barryl op 11-12-2013 17:29 ]
Een typische configuratie (volgens mij niets bijzonders)
Op Win-XP: nslookup webmail.xmsnet.nl
(alle andere netwerkapparatuur gebruikt dezelfde DNS-forwarder)
Server: fritz.box
Address: internal
Op fritz.box geconfigureerd:
2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844
188.142.0.22
37.251.1.100 (aktuell genutzt für Standardanfragen)
Non-authoritative answer:
Name: webmail.xmsnet.nl
Address: 37.251.0.134
Zoals reeds eerder aangegeven gebruikt mijn netwerk ook ipv6:
Op een XP-PC: ping6 webmail.xmsnet.nl
Bezig met pingen van webmail.xmsnet.nl [2a02:80c0:2::174]
vanaf 2a02:80c0:fe18:xxx met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 2a02:80c0:2::174: bytes=32 tijd=4ms
Op Win-XP: nslookup webmail.xmsnet.nl
(alle andere netwerkapparatuur gebruikt dezelfde DNS-forwarder)
Server: fritz.box
Address: internal
Op fritz.box geconfigureerd:
2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844
188.142.0.22
37.251.1.100 (aktuell genutzt für Standardanfragen)
Non-authoritative answer:
Name: webmail.xmsnet.nl
Address: 37.251.0.134
Zoals reeds eerder aangegeven gebruikt mijn netwerk ook ipv6:
Op een XP-PC: ping6 webmail.xmsnet.nl
Bezig met pingen van webmail.xmsnet.nl [2a02:80c0:2::174]
vanaf 2a02:80c0:fe18:xxx met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 2a02:80c0:2::174: bytes=32 tijd=4ms
[ Voor 26% gewijzigd door dunklefaser op 11-12-2013 18:02 ]
Hallo Allemaal.
Ik heb een vraagje met betrekking tot het analoge RTV aanbod via de glasvezel.
De situatie: Ik heb sinds een paar maanden een aansluiting bij XMS (Glazenholt project, Lindenholt Nijmegen). Over het algemeen werken alle services prima. Geen klachten over internet, IPTV beeldkwaliteit is zichtbaar minder dan UPC maar voor mij wel acceptabel en ook DVB-C werkt prima op alle TVs in huis. Ik heb een Hirschmann GHV41M versterker die het analoge & DVB-C signal door het hele huis verspreid (alles via koka799 kabel en kwalitatief goed aansluitmateriaal) en deze installatie heeft met UPC altijd probleemloos gefunctioneerd.
Het probleem: op mijn receiver in de woonkamer, een Yamaha RX-V767, komen sommige analoge radiozenders niet door terwijl andere zenders geen probleem hebben. Ik kan geen relatie vinden tussen frequentie en zenders die het wel of niet doen. een voorbeeld: Radio 1 op 94,1 doet het niet. Radio 2 op 94,6 doet het perfect. Radio 3 op 95,0 krijg ik soms, Radio 4 op 95,5 weer wel altijd probleemloos.
De problemen doen zich voor op de volgende zenders/frequenties:
94,1 Radio 1
95,5 Radio 3
101,9 WDR 2
102,8 WDR 4
106,3 Radio Gelderland
107,5 Radio Nijmegen 1
Op de betreffende frequenties gaat de "tuned" indicator op het schermpje van de receiver ook niet aan. Op alle andere frequenties in de lijst (http://www.glashartmedia....L&page=69?lang=NL&page=69) wel.
Aan de bekabeling in huis is niets veranderd behalve dat de aansluiting van het UPC AOP is verplaatst naar de Genexis Core Advanced.
Al geprobeerd: De kabel die naar de woonkamer loopt heb ik al geprobeerd op de diverse uitgangen van de antenneversterker met oplopende versterking (signaal te zwak?) maar dat maakt geen enkel verschil.
Ook heb ik geprobeerd deze kabel zonder de versterker rechtstreeks op de Genexis aan te sluiten (versterkt signaal te sterk?) en ook heb ik geprobeerd een 2-weg splitter voor de versterker aan te sluiten. dit mag allemaal niet baten, er is geen enkel verschil te bemerken. Op dezelfde aansluitpunten doen de televiesies het perfect, zowel analoog als dvb-c dus het lijkt echt een issue met deze radiozenders te zijn.
Ik kan op de receiver geen opties vinden voor het instellen van gevoeligheid of squelch niveaus.
Op zolder staat een goedkoop prutradiootje ook op dezelfde antenneversterker aangesloten en deze geeft de betreffende zenders wel door! het signaal is er dus maar op een of andere manier is er iets mis mee waardoor de Yamaha ze niet ziet. Troubleshooting tips? Iemand hier nog goede ideeen? Als ik de aansluiting terug zet op UPC heeft de receiver geen enkel probleem alle aangeboden zenders te vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een vraagje met betrekking tot het analoge RTV aanbod via de glasvezel.
De situatie: Ik heb sinds een paar maanden een aansluiting bij XMS (Glazenholt project, Lindenholt Nijmegen). Over het algemeen werken alle services prima. Geen klachten over internet, IPTV beeldkwaliteit is zichtbaar minder dan UPC maar voor mij wel acceptabel en ook DVB-C werkt prima op alle TVs in huis. Ik heb een Hirschmann GHV41M versterker die het analoge & DVB-C signal door het hele huis verspreid (alles via koka799 kabel en kwalitatief goed aansluitmateriaal) en deze installatie heeft met UPC altijd probleemloos gefunctioneerd.
Het probleem: op mijn receiver in de woonkamer, een Yamaha RX-V767, komen sommige analoge radiozenders niet door terwijl andere zenders geen probleem hebben. Ik kan geen relatie vinden tussen frequentie en zenders die het wel of niet doen. een voorbeeld: Radio 1 op 94,1 doet het niet. Radio 2 op 94,6 doet het perfect. Radio 3 op 95,0 krijg ik soms, Radio 4 op 95,5 weer wel altijd probleemloos.
De problemen doen zich voor op de volgende zenders/frequenties:
94,1 Radio 1
95,5 Radio 3
101,9 WDR 2
102,8 WDR 4
106,3 Radio Gelderland
107,5 Radio Nijmegen 1
Op de betreffende frequenties gaat de "tuned" indicator op het schermpje van de receiver ook niet aan. Op alle andere frequenties in de lijst (http://www.glashartmedia....L&page=69?lang=NL&page=69) wel.
Aan de bekabeling in huis is niets veranderd behalve dat de aansluiting van het UPC AOP is verplaatst naar de Genexis Core Advanced.
Al geprobeerd: De kabel die naar de woonkamer loopt heb ik al geprobeerd op de diverse uitgangen van de antenneversterker met oplopende versterking (signaal te zwak?) maar dat maakt geen enkel verschil.
Ook heb ik geprobeerd deze kabel zonder de versterker rechtstreeks op de Genexis aan te sluiten (versterkt signaal te sterk?) en ook heb ik geprobeerd een 2-weg splitter voor de versterker aan te sluiten. dit mag allemaal niet baten, er is geen enkel verschil te bemerken. Op dezelfde aansluitpunten doen de televiesies het perfect, zowel analoog als dvb-c dus het lijkt echt een issue met deze radiozenders te zijn.
Ik kan op de receiver geen opties vinden voor het instellen van gevoeligheid of squelch niveaus.
Op zolder staat een goedkoop prutradiootje ook op dezelfde antenneversterker aangesloten en deze geeft de betreffende zenders wel door! het signaal is er dus maar op een of andere manier is er iets mis mee waardoor de Yamaha ze niet ziet. Troubleshooting tips? Iemand hier nog goede ideeen? Als ik de aansluiting terug zet op UPC heeft de receiver geen enkel probleem alle aangeboden zenders te vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Vaag probleem met je Yamaha! Ik heb zelf een RX-V663 staan en die heeft geen enkel probleem met het FM signaal (wel op een ander headend, namelijk Flevoland). . Hier 4 coax aansluitingen via een Hirschmann multitap met oplopende demping (doorgang afgedopt). Zonder verdere versterking.
FM Radio:
Als ik me niet vergis klopt de lijst van Glashart (nu KPN ITNS Midden Nederland) niet meer
wat sommige frequenties betreft. Hier in Wijchen krijg ik op 94,1 MHz namelijk met
twee verschillende ontvangers ook geen lock. De frequentie van Radio 1 lijkt 94,2 MHz te zijn.
Kan dit iemand anders ff checken?
Als ik me niet vergis klopt de lijst van Glashart (nu KPN ITNS Midden Nederland) niet meer
wat sommige frequenties betreft. Hier in Wijchen krijg ik op 94,1 MHz namelijk met
twee verschillende ontvangers ook geen lock. De frequentie van Radio 1 lijkt 94,2 MHz te zijn.
Kan dit iemand anders ff checken?
Verwijderd
De webmail.xmsnet.nl heeft een ipv4 adres en een ipv6 adres
Het ipv4 adres geeft webmail.xmsnet.nl terug als CN in het certificaat.
Het ipv6 adres geeft web1.lijbrandt.nl.
Maw. of doe het goed en zorg dat ipv6 ook de goede CN geeft in het cert,
of gooi dat ipv6 adres weg voor webmail.
Het ipv4 adres geeft webmail.xmsnet.nl terug als CN in het certificaat.
Het ipv6 adres geeft web1.lijbrandt.nl.
Maw. of doe het goed en zorg dat ipv6 ook de goede CN geeft in het cert,
of gooi dat ipv6 adres weg voor webmail.
mathop,
bedankt voor het uitzoeken ivm webmail.xmsnet.nl!
Ik had al zo'n vermoeden wat ipv4 en ipv6 betreft.
Benieuwd of XMS de oorzaak kan bevestigen en het probleem kan verhelpen.
Blijkbaar gebruiken nog niet veel abonnees ipv6 (naast ipv4)
anders waren er meer klachten.
bedankt voor het uitzoeken ivm webmail.xmsnet.nl!
Ik had al zo'n vermoeden wat ipv4 en ipv6 betreft.
Benieuwd of XMS de oorzaak kan bevestigen en het probleem kan verhelpen.
Blijkbaar gebruiken nog niet veel abonnees ipv6 (naast ipv4)
anders waren er meer klachten.
Of veel mensen gebruiken de webmail niet
Of veel abonnees gebruiken alleen de http webmail?
Mij zelf gaat het om de enigszins beveiligde toegang tot de xmsnet mail.
IMAP met SSL/TLS of iets anders met versleuteling kent XMS blijkbaar niet
of vergis ik me?
Mij zelf gaat het om de enigszins beveiligde toegang tot de xmsnet mail.
of vergis ik me?
klopt.dunklefaser schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:16:
...
of vergis ik me?
IPTV houdt er van de ene seconde op de andere mee op...
Amersfoort 3812, A110
Amersfoort 3812, A110
Hier klapt IPTV er uit. Herstarten van de Amino levert blauwe menu's op, maar verder geen beeld.
Postcode 3905
Analoog en DVB-C doen het hier ook niet meer
Postcode 3905
Analoog en DVB-C doen het hier ook niet meer
[ Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 12-12-2013 22:08 ]
GerkeP
Ik verlies net het DTV signaal. (3945)
Edit: Analoog ook. Serie kijken dan maar.
Edit: Analoog ook. Serie kijken dan maar.
[ Voor 37% gewijzigd door Tvern op 12-12-2013 22:10 ]
Hetzelfde hier in Amersfoort (3824)
majime-it.nl
Lijkt landelijk te zijn: https://twitter.com/searc...oring&src=typd&f=realtime
Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een zwakker signaal? Hang er een paar splitters tussen oid en test dan direct op je modem.
Misschien is die radio erg gevoelig en gaat ie flippen bij te sterk signaal. Het signaal wat via glas binnenkomt is vaak aanzienlijk sterker dan het signaal van je kabelaar. (Kabelaar is gemiddeld rond de 65dBuV, bij glasvezel is het eerder 75dBuV). Een versterker kan dan mss zelfs teveel van het goede zijn.
Ik heb installaties gezien waar men achter de glasvezel hun UPC versterker van 20dB had zitten die ook nog eens voluit stond... Versterker niet opnieuw ingeregeld of weggehaald en kneiterhard door het huis blazen.
Helmond ook.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Een paar zenders, die ik vrijwel nooit kijk, doen het gek genoeg nog wel. Die hebben dan zeker een andere bron.
Ook in 6644 sinds ongeveer 22:00 geen tv-signaal meer
Doet analoog en/of DVB-C het nog wel...?
Hier nietFiber schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:14:
nu doen NLD1 en 3 het hier weer
En langzaam komen de zenders hier weer terug
[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 12-12-2013 22:17 ]
GerkeP
Ik ben nu alle zenders aan het afgaan. Lijkt alsof alleen de muziek/buitenlandse zenders werken.Fiber schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:14:
Verwijderd
Vooral lokale zenders doen het nog wel.Fiber schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:13:
Een paar zenders, die ik vrijwel nooit kijk, doen het gek genoeg nog wel. Die hebben dan zeker een andere bron.
Inmiddels weer ok.
Men is er mee bezig. WBA lijkt wel in orde, evenals de zenders die vanuit WBA komen.
IPTV doet het weer hier, gelukkig.
Hier (amersfoort) alleen een paar kanalen op IPTV, veel werkt er niet.
Ook de website van XMSnet geeft hier problemen
Unable to connect to your database server using the provided settings.
Filename: core/Loader.php
Line Number: 268
Edit:
Werkt nu wel weer, zag wel dat er iets met de firmware gedaan werd. Blauwe interface van Glashart i.p.v. de rode interface van XMS in de amino A140. Is inmiddels wel weer terug naar de XMS firmware
Ook de website van XMSnet geeft hier problemen
Unable to connect to your database server using the provided settings.
Filename: core/Loader.php
Line Number: 268
Edit:
Werkt nu wel weer, zag wel dat er iets met de firmware gedaan werd. Blauwe interface van Glashart i.p.v. de rode interface van XMS in de amino A140. Is inmiddels wel weer terug naar de XMS firmware
[ Voor 31% gewijzigd door MdBruin op 12-12-2013 22:23 ]
Als ik op allestoringen.nl kijk, lijkt het erop dat het probleem niet bij XMS ligt.
Hier ook blauwe menu's. Via de menu-optie de Amino herstart, maar nog steeds geen beeld.
De blauwe led op de M540 knippert.
Amino even van de spanning gehaald en daarna weer aangezet.
Nu weer rode menus en prima beeld.
De blauwe led op de M540 knippert.
Amino even van de spanning gehaald en daarna weer aangezet.
Nu weer rode menus en prima beeld.
Is nog niet goed, nu Ned1 zonder geluid
GerkeP
Wellicht de boel een keer herstarten. Bij mij geen probleem meer.
Hier nu ook niet meerFiber schreef op donderdag 12 december 2013 @ 23:03:
Wellicht de boel een keer herstarten. Bij mij geen probleem meer.
GerkeP
Bedankt voor het meedenken... De versterking van mijn versterker op de eerste uitgang is maar ongeveer 3 tot 3,5dB en die had ik met UPC ook echt nodig op de lengte kabel die er achter zit om hun mediabox van voldoende signaal te voorzien.DJSmiley schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:10:
[...]
Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een zwakker signaal? Hang er een paar splitters tussen oid en test dan direct op je modem.
Misschien is die radio erg gevoelig en gaat ie flippen bij te sterk signaal.
Zoals je in mijn verhaal kon zien heb ik al een directe aansluiting en een 2-weg splitter rechtstreeks op de Genexis geprobeerd; een kant naar de huiskamer, andere kant door naar versterker voor rest van het huis en dit maakte geen verschil.
Ik heb net nog een 3-weg splitter geprobeerd en ook nog de tweeweg en drieweg achter elkaar.
Ook dit maakt geen verschil.
Ik kan nog meer splitters achter elkaar hangen maar dan heb ik niet voldoende terminators bij de hand om alle ongebruikte aansluitingen netjes af te sluiten.
Als er inderdaad een 10dB verschil zit tussen UPC en Glasvezel dan moet ik dat echter toch ondertussen wel ongeveer hebben rechtgetrokken: -3,5dB versterker, -3,5dB 2weg splitter, -6dB 3-weg splitter is in totaal ongeveer 12dB minder bij de receiver ten opzichte van de oorspronkelijke situatie.
Helaas heeft dat geen resultaat.
Nog iemand ideeen?
Nee helaas niet,behalve dat de uitleg van DJSmiley niet helemaal klopt, het glasvezel signaal is niet harder dan het kabel signaal,tot aan je Genexis/packetfront is het signaal digitaal, de afregeling van je Genexis/packetfront bepaalt hoe sterk,met hoeveel DB het signaal bij je wordt aangeboden, bij de kabel is de lengte van de kabel tussen wijkversterker/straatkast bepalend voor het aangeboden signaal, staat je genexis/packetfront verkeerd ingesteld dan is het aantal db mogelijk te hoog,maar je kan niet zeggen dat overall het glas signaal harder is.
Kan je de bewuste frequenties niet handmatig inprogrammeren ? Mogelijk zit tussen je UPC aansluiting een filterkastje dat tv en radio van elkaar filtert ( de WCD ) is die eengats of tweegats ?
Het kan zijn dat je receiver het gecombineerde tv/radio signaal uit je Genexis/packetfront niet leuk vind, dus sluit je uitgaande coax eens aan op het UPC kastje ?
Kan je de bewuste frequenties niet handmatig inprogrammeren ? Mogelijk zit tussen je UPC aansluiting een filterkastje dat tv en radio van elkaar filtert ( de WCD ) is die eengats of tweegats ?
Het kan zijn dat je receiver het gecombineerde tv/radio signaal uit je Genexis/packetfront niet leuk vind, dus sluit je uitgaande coax eens aan op het UPC kastje ?
Jazeker, dat heb ik uiteraard ook gedaan. De presets staan er allemaal in maar helaas blijft het op de betreffende presets dan stil.Nick39 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:45:
Kan je de bewuste frequenties niet handmatig inprogrammeren ?
Jazeker en die zit er nu nog steeds (maar in mijn eigen installatie, niet als UPC AOP).Mogelijk zit tussen je UPC aansluiting een filterkastje dat tv en radio van elkaar filtert ( de WCD ) is die eengats of tweegats ?
Het UPC AOP is eengats. Van daar naar de antenneversterker en van daar door naar een Hirschmann EDC1000 op alle eindpunten die Radio/TV splitst. http://www.hirschmann-mul...oductspecs/EDC%201000.pdf
Dat krijgt 'ie dus ook niet. Dat word in de huiskamer tussen de TV en receiver (net als voorheen) gesplit door de ECD1000Het kan zijn dat je receiver het gecombineerde tv/radio signaal uit je Genexis/packetfront niet leuk vind, dus sluit je uitgaande coax eens aan op het UPC kastje?
Alle aansluitingen en modems van UPC, Reggefiber, de antenneversterker etc. zitten in de meterkast.
Dit klopt ook niet helemaal. Het signaal op de analoge RTV-fiber is net zo analoog als het signaal op de coax. In het glas-modem zit alleen omzetter van optisch naar elektrisch.Nick39 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:45:
Nee helaas niet,behalve dat de uitleg van DJSmiley niet helemaal klopt, het glasvezel signaal is niet harder dan het kabel signaal,tot aan je Genexis/packetfront is het signaal digitaal, de afregeling van je Genexis/packetfront bepaalt hoe sterk,met hoeveel DB het signaal bij je wordt aangeboden
Of je coax-signaal dan ook zwakker wordt als je minder licht binnenkrijgt of dat er nog een regeling op zit die zorgt voor een zeker signaalniveau op de coax weet ik niet, al zou dat voor deze discussie wel interessant zijn.
Dat zou nogal raar zijn he. Bedoel je moet toch al van compleet medium veranderen (optisch->elektrisch) en van signaalvorm (digitaal->analoog) dus waarom zou je dan de omstandigheden op de invoer gaan lopen nabootsen op de uitvoerOut.of.Control schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:37:
[...] Of je coax-signaal dan ook zwakker wordt als je minder licht binnenkrijgt [...]
Zonder echt kennis van deze dingen, maar als het lichtsignaal te zwak zou zijn zou de omvormer er niets meer mee kunnen en krijg je hooguit een raar signaal op de uitvoer. Dat signaal lijkt me gewoon normaal vermogen te hebben, alleen totaal onbegrijpelijk (/niet wat het hoort te zijn) voor de apparatuur die er verder nog wat mee moet doen.
Met digitaal bedoel ik in dit geval omgezet naar licht, met UPC/ Ziggo komt het je huis binnen zoals het na een genexis of packetfront verder gaat: als RF signaal, je genexis/packetfront zet het om van licht naar een rf signaal.Out.of.Control schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:37:
[...]
Dit klopt ook niet helemaal. Het signaal op de analoge RTV-fiber is net zo analoog als het signaal op de coax. In het glas-modem zit alleen omzetter van optisch naar elektrisch.
Of je coax-signaal dan ook zwakker wordt als je minder licht binnenkrijgt of dat er nog een regeling op zit die zorgt voor een zeker signaalniveau op de coax weet ik niet, al zou dat voor deze discussie wel interessant zijn.
Het RF signaal wordt niet zwakker als er minder licht binnen zou komen, het kan wel verstoord zijn, wat men nog wel eens wil doen is "glas poetsen" zodat de connectoren helemaal schoon zijn en er geen stofje zit, er is of signaal, of niet dus als het licht niet goed binnenkomt dan houdt het gewoon op of stottert de hele boel.. ( zoals Caelorum al zegt )
In de Genexis/Packetfront kan de monteur met een programma opgeven hoeveel db het signaal moet zijn dat uit de coax aansluiting komt.
Er is dus inderdaad een regeling op de modulator aanwezig die bepaalt hoe hoog de signaal (RF) output moet zijn.
Maar men kan dit zelfs zo instellen dat het RF signaal uit de glasfiber lager is dan die van de kabel.
Mijn Ziggo signaal staat netjes op 75 db.
Dat ligt aan de gebruikte optisch-coax converter.Out.of.Control schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:37:
[...]
De meest gebruikte modules zijn idd afhankelijk van het optische nivo. De OCG-14 die bv in de FiberXport CPE's gebruikt wordt levert 66-86dBuV bij een ingang van 0 tot -10dBm optisch. Bron: datasheet
De CRA-F12tc heeft vergelijkbare signaalnivo's: datasheet
Er zijn ook converters met AGC (Auto Gain Control) erin. Deze geven een fixed signaalnivo indien het optische nivo binnen het bereik blijft. Maar die zie ik, op consumentennetwerken, weinig langskomen.
Ok, ik zei het misschien wat te fel. Maar de ervaring is dat het catv signaal over glas in veel gevallen sterker is dan het signaal wat een kabelaar levert. Dat wil niet zeggen dat dat altijd zo is idd. De signaalsterkte bij glas wordt eigenlijk primair bepaald door de gebruikte splittervelden en specs van de catv converter. Demping in de vezels enz is minimaal kwa impact. Itt tot coax, daar is de kabellengte significant van impact op het eindresultaat op je AOP.Nick39 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:45:
Nee helaas niet,behalve dat de uitleg van DJSmiley niet helemaal klopt, het glasvezel signaal is niet harder dan het kabel signaal,tot aan je Genexis/packetfront is het signaal digitaal, de afregeling van je Genexis/packetfront bepaalt hoe sterk,met hoeveel DB het signaal bij je wordt aangeboden, bij de kabel is de lengte van de kabel tussen wijkversterker/straatkast bepalend voor het aangeboden signaal, staat je genexis/packetfront verkeerd ingesteld dan is het aantal db mogelijk te hoog,maar je kan niet zeggen dat overall het glas signaal harder is.
Zie hierboven, geheel afhankelijk van de gebruikte catv receiver.Nick39 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:33:
[...]
Met digitaal bedoel ik in dit geval omgezet naar licht, met UPC/ Ziggo komt het je huis binnen zoals het na een genexis of packetfront verder gaat: als RF signaal, je genexis/packetfront zet het om van licht naar een rf signaal.
Het RF signaal wordt niet zwakker als er minder licht binnen zou komen, het kan wel verstoord zijn, wat men nog wel eens wil doen is "glas poetsen" zodat de connectoren helemaal schoon zijn en er geen stofje zit, er is of signaal, of niet dus als het licht niet goed binnenkomt dan houdt het gewoon op of stottert de hele boel.. ( zoals Caelorum al zegt
Welke zijn dat? Ik heb ze nl nog nooit gezien, behalve waarin je soms de signaalsterkte kan uitlezen of de model remote kan uitschakelen. Output nivo's aanpassen via IP heb ik, bij de consumentendingen, nog niet gezien.In de Genexis/Packetfront kan de monteur met een programma opgeven hoeveel db het signaal moet zijn dat uit de coax aansluiting komt.
Er is dus inderdaad een regeling op de modulator aanwezig die bepaalt hoe hoog de signaal (RF) output moet zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2013 18:25 ]
Verwijderd
http://www.totaaltv.nl/nieuws/14300/Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:37:
Waar is TNT gebleven? (pluspakket, 326)
Bij een meeting op de transportstreams zijn geen overloaded Transportstreams gevonden.dunklefaser schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:53:
Er is 38Mb per stream beschikbaar en de maximale piek ligt op 35Mb. De "blokjes" en "haperend geluid" die je aangaf liggen in de bron, bvb bij de BBC zenders die wat problemen hebben gehad. Die zijn al een tijdje verholpen in de bron.
Deze worden binnenkort opgeruimd.2) Ongeldige serviceindicators, zenders zonder naam, niet meer aaanwezige zenders (b.v. ERT)
etc. pp..
Heeft iemand hier ervaring met een verhuizing van xms naar kpn (glas)? Ben ik heel naïef als ik denk dat dit een verhuizing binnen 'de familie' is, dus dat het redelijk pijnloos zou moeten zijn?
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.
![]()