(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:16
Darkangle schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:07:
[...]

DNSsen zijn al jaren gaar, maar XMS ziet het probleem niet; dus er is geen probleem. Geen last meer gehad van gezeur er mee toen ik overstapte. Na router switch zat ik weer op de oude DNSsen, gelijk de traagheid en af en toe een timeout terug.

De lijnen zijn goed, maar ALLES er omheen moet eens stevig geevalueerd worden; heden ten dagen eisen zelfs de minder wetende klanten meer dan wat er geleverd word (wat er geboden word is tevens niet wat men krijgt).
Gelukkig HOEF je als echte Tweaker geen gebruik te maken van de DNS van XMS. Gewoon die van Google instellen in je router en je komt al een heel eind. Hier nooit problemen daarmee. Zelfde geldt voor de maildienst van ze, en (in het extreme geval) de telefoniedienst. Een andere VOIP provider is zo gevonden. Zolang die lijnen maar goed blijven werken, is er dan geen vuiltje aan de lucht wat mij betreft. Daarvoor ben ik een Tweaker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:51:
[...]

Als je een goede relatie hebt met een bedrijf, kun je ze best een keer een maand geven om de boel recht te zetten. Je kunt nu overigens alsnog die vorige incasso storneren. Volgens mij heb je daar tegenwoordig 56 dagen de tijd voor (8 weken).

Aangezien ze zich dus niet aan hun belofte gehouden hebben, zou ik het gewoon storneren en XMS laten weten dat je het gestorneerd hebt omdat ze hun afspraken niet nagekomen zijn.
Toch maar deze maand alsmede ook de vorige maand gestorneerd. Ze krijgen het zelfs voor elkaar mijn maandbedrag van 60,95 te verhogen naar 65,79. Waar die verhoging van 4.84 dan ineens weer vandaan komt...
Denk je geen klant meer te zijn, blijf je toch nog betrokken bij het bedrijf :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
_BLAST3R schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:08:
[...]

Gelukkig HOEF je als echte Tweaker geen gebruik te maken van de DNS van XMS. Gewoon die van Google instellen in je router en je komt al een heel eind. Hier nooit problemen daarmee. Zelfde geldt voor de maildienst van ze, en (in het extreme geval) de telefoniedienst. Een andere VOIP provider is zo gevonden. Zolang die lijnen maar goed blijven werken, is er dan geen vuiltje aan de lucht wat mij betreft. Daarvoor ben ik een Tweaker. ;)
Ik als tweaker heb er inderdaad geen problemen mee. Constateer een probleem, meld dit probleem, los het voor mijzelf op door andere DNS servers te gebruiken (tijdens constateer fase), en zie vervolgens dat het euvel voor andere klanten niet verholpen word.

Dat laatste zit niet helemaal lekker. Meerdere klanten hebben dit al aangegeven, XMS geeft echter aan dat de DNSsen naar behoren werken (ook al is het makkelijk te reproduceren). Zit gevoelsmatig niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
@ Denan,
Thasaidon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:44:
[...]
Ze gaan er nu een call voor aanmaken naar GHM (en Nickelodeon?) toe.

Word vervolgt...
Hier nog wat van gehoord?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 10:28

GerkeP

Vragen mag altijd........

Valt me op dat al bijna 14 dagen SBS gemist een hoop mist.
Begin van het einde?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk einde?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Even een vraagje over telefonie, mijn Gigaset C470 ip gebruik ik nog even zonder voip.
Hij geeft geen caller-id van inkomende gesprekken via Xms weer.
Een andere dect set (USR 9630C) doet dat wel.
Als ik de USR aanmeld op de C470 ip dan werkt de handset wel, maar ook deze geeft geen caller-id weer.
Het probleem moet dus in de basis van de C470 ip zitten :/
[edit]Hij meldt 'extern telefoonlijn' als er gebeld wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-11-2013 13:22 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
externe telefoonlijn is logisch, want hij ziet de XMS lijn gewoon als 'analoge lijn'

Ik weet even niet meer zeker welk systeem voor nummerherkenning er voor XMS wordt gebruikt, maar ik dacht gewoon FSK (net als ook de meeste kabel providers). Waarschijnlijk is jouw DECT set alleen geschikt voor DTMF, wat zo ongeveer in de hele wereld allee KPN gebruikt(e) op de POTS lijnen. Daar zijn veel op NL gerichte DECT sets ook nog steeds op ingesteld.

Of het is precies andersom :P

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 26-11-2013 13:54 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
DTMF bellsouth. Maar handmatig is ook FSK te provisionen bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie op de basis een tekst over geschiktheid voor het Belgische net, alleen FSK dus.
Een NL model had zowel DTMF als FSK aangekund.
Altijd fijn als je op Mp iets voor weinig vindt :+
Ik lees dat er dtmf-fsk converters zijn, zou dat werken?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De desk kan handmatig het type schakelen in de administratie, dat zou ik eerst doen voordat je iets aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 17:36

BombaAriba

Ondertitel

GerkeP schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:12:
Valt me op dat al bijna 14 dagen SBS gemist een hoop mist.
Begin van het einde?
Het is ook nooit echt veel geweest. Vanaf 1 januari wordt Uitzending Gemist van NL1,2,3 volgens mij ook nog eens betaald dus dan is het helemaal crisis. Ik ben blij dat ik ondertussen Netflix heb om toch altijd wat leuks te kunnen kijken.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

denan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:17:
De desk kan handmatig het type schakelen in de administratie, dat zou ik eerst doen voordat je iets aanschaft.
Net ff Xms gebeld, nee dat kunnen ze dus niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
BombaAriba schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:25:
[...]

Het is ook nooit echt veel geweest. Vanaf 1 januari wordt Uitzending Gemist van NL1,2,3 volgens mij ook nog eens betaald dus dan is het helemaal crisis. Ik ben blij dat ik ondertussen Netflix heb om toch altijd wat leuks te kunnen kijken.
Ik geloof niet dat ze helemaal deze tijden begrijpen. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, wordt niet betaald. De huidige dienst blijft zo. Er komt een betaalde dienst bij, waar programma's van de NPO langer te bekijken zijn (tot een jaar) en in betere kwaliteit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 17:04
Ik heb op dit moment enorme storingen op zowel IPTV als ook analoog en DVB-C. Postcode 1223PT. Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:57

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net storing Ned 1,2,3 en een paar Rtl zenders
Nu is Ned 3 pleite, rest doet het weer.

6535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ned 3 doet het weer hier. Nu DWDD, straks Voetbal... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21
Ik gok een storing bij NOB oid, hetzelfde nl op UPC en op Caiway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:32:
Ned 3 doet het weer hier. Nu DWDD, straks Voetbal... :z
Jammer. Moet ik toch zo weer naar 020 tegen Barcelona kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Zit nog wel ergens een stekkertje los geloof ik... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Hier in Winterswijk 7103 ook storing op NED 1 ,2 en 3 via glashartmedia digitaal.
Analoog DVB-C werkt ned 1 (SD en HD) ,2 (SD en HD) en 3 (SD en HD) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Storing in de uitzendstraat van het NOB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10 16:13

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Hier ook storing Dordrecht kijk nu via coax op mijn digitale tv :X
NDSFREAK schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:49:
Hier in Winterswijk 7103 ook storing op NED 1 ,2 en 3 via glashartmedia digitaal.
Analoog DVB-C werkt ned 1 (SD en HD) ,2 (SD en HD) en 3 (SD en HD) wel.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Storing bij de NOS. De SD feeds lijken stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ned 1 sputtert hier soms ook heel even een beetje op mijn A110 in Amersfoort. (3812) Maar voor de rest heb ik gewoon al weer een tijdje beeld en geluid.

Amino een keertje herstarten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Op het jounaal 20:00 melde ze net dat er problemen zijn Hilversum met NED1 NED2 NED3 . Eindtijd is op het moment onbekend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Net tweet terug gekregen van het Vodafone Webcare @vodafoneNL

@Wwijkopglasvzl Het schijnt een stroomstoring te zijn bij de NOS. Heb begrepen dat het grotendeels is opgelost. ^PH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Wanneer kunnen we in de oude portaal (6834) gebieden gaan kiezen voor andere providers? Hierover is al lang gesproken er zouden upgrades komen maar tot op heden is het alleen nog maar XMS(telfort) en Vodafone(zelfde onbruikbare ITNS aanbod)

Zou mooi zijn als hier providers zoals XS4all en Solcon te kiezen waren...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
En wij kunnen hier wel kiezen uit een aantal providers, maar helaas bij allen alleen maar tot 100Mb/s
Ik wil hoger ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Marsjee schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:01:
En wij kunnen hier wel kiezen uit een aantal providers, maar helaas bij allen alleen maar tot 100Mb/s
Ik wil hoger ! :P
Ik denk dat dat nog wel even gaat duren....
Dan moeten niet alleen de FTU's maar ook de apparatuur in de POP's aangepast worden vermoed ik.
En dat gaat zo'n "budget" provider als Telfort natuurlijk nooit betalen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:38:
Wanneer kunnen we in de oude portaal (6834) gebieden gaan kiezen voor andere providers? Hierover is al lang gesproken er zouden upgrades komen maar tot op heden is het alleen nog maar XMS(telfort) en Vodafone(zelfde onbruikbare ITNS aanbod)

Zou mooi zijn als hier providers zoals XS4all en Solcon te kiezen waren...
Ik kan nu bij xs4all aanvragen, in ieder geval de beschikbaarheidschecker daar geeft nu iets terug. Dat was vroeger niet. Het kan misschien zijn dat je eerst van Packetfront naar Genexis moet gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:18:
[...]

Dan moeten niet alleen de FTU's maar ook de apparatuur in de POP's aangepast worden vermoed ik.
Men heeft bij mij nu Packetfront door Genexis vervangen (CRA-F12tc). Alleen dat ding gaat nog steeds maar tot 100Mbps. Men zou best wat meer future-proof apparaten kunnen inmonteren, want nu kunnen ze over n jaar weer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat ze bij jou een "oude" Genexis ophangen ipv een nieuwe die wel GigabitEthernet heeft, geeft alleen maar weer aan dat ze dus voorlopig nog lang niet van plan zijn om hoger te gaan aanbieden.
Anders hadden ze (in mijn optiek) wel een nieuwere geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:22:
[...]
Het kan misschien zijn dat je eerst van Packetfront naar Genexis moet gemigreerd.
Dat moet sowieso gebeuren, ik hoop dat die oude ASR's het snel opgeven :X

ze hebben echter al een paar keer aangegeven dat ze bezig waren met een planning? om de oude gebieden te gaan upgraden.

Er zijn hier op dit moment een hoop mensen naar de kabel en VDSL gegaan door het brakke glasnetwerk en het gebrek aan providers die wel de service en diensten leveren waar de klant om vraagt.

Kabel en VDSL zijn ook niet alles maar mensen zijn overgestapt omdat Internet stabieler is (geen hickups) en telefonie stoort niet.

Kan me niet voorstellen dat KPN hierdoor graag klanten verliest en het oude glasnetwerk laat wegrotten.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik moet eerlijk bekennen dat Internet van XMS in mijn optiek wel stabiel is hoor.
Ik heb vrijwel nooit problemen met de verbinding zelf.
Dat het administratief een zooitje (geworden) is en alle diensten er omheen (mail/news-server, etc) niet lekker werken heb ik geen last van. Daar heb ik (als Tweaker) mijn eigen oplossingen voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 27-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Thasaidon schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:18:
[...]

Dat had ik idd al begrepen.. Toch jammer, dan heb je mooi glasvezeltje liggen, en dan is het alles behalve future-proof. :X :|
Thasaidon schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:32:
Ik moet eerlijk bekennen dat Internet van XMS in mijn optiek wel stabiel is hoor.
Dat het administratief een zooitje (geworden) is en alle diensten er omheen (mail/news-server, etc) niet lekker werken heb ik geen last van. Daar heb ik (als Tweaker) mijn eigen oplossingen voor :)
Heb in 3.5 jaar echt 2keer een grote storing gehad.. 1 van een stroomstoring hier in de buurt, en de ander was een dhcp storing vanuit XMS. Verder echt maar dan ook echt NOOIT een storing gehad. :D
Ben dan ook gewoon zeer tevreden over XMS. Klantenservice geen ervaring mee, die bel ik niet. Mail van XMS gebruik ik ook niet en evenals de usenet ( die dan niet via XMS gaat ) maar toch, die gebruik ik ook niet. :)

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Marsjee schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:51:
[...]
Toch jammer, dan heb je mooi glasvezeltje liggen, en dan is het alles behalve future-proof. :X :|
Tja, ik heb al eerder gezegd dat ik het uitermate jammer vind dat van alle beloftes over "Het medium van de toekomst" niets is waargemaakt.

Tsja, het is natuurlijk nog steeds feitelijk "het medium van de toekomst".

Alleen is er tussen toen het tussen 2005 en 2007 begon in de eerste plaatsen tot nu erg veel veranderd in deze markt (bv. de kabelaars die het ook flink bij hebben kunnen trekken).

Feit blijft wel dat, ookal heb je daar nu misschien nog niks aan, je wel een paar vezeltjes in je meterkast hebt waarop bij wijze van spreken volgende week ineens een tweede operator met snelheden tot 1 of zelfs 10 gbps actief kan worden. Zelfs al gebeurt dat pas over 1 tot 5 jaar, je weet het kán terwijl er op 'de kabel' echt nooit een andere partij dan UPC of Ziggo zal aanbieden.

En zelfs al is er nu maar 1 operator (KPN) dat nauwelijks investeert in hogere snelheden voor bestaande gebieden en ook qua TV op z'n best een 'redelijk' product aanbiedt waar alle ISP's van afhankelijk zijn, dan nog steeds is er een range aan keuzes. Van el cheapo (tele2) tot net wat extra met native ipvt, etc. (XS4ALL).

Dus "medium van de toekomst", misschien niet. Maar er is zeker keuzevrijheid bij gekomen. Ik ken div. mensen die in Amsterdam Zuid wonen (het duurdere stuk zeg maar) en er flink de balen van hebben dat ze alleen maar kunnen kiezen tussen UPC als monopolist op de kabel (met nog veel te grote shared loops voor beetje fatsoenlijk internet) of crappy ADSL.

Ik heb sinds glasvezel er is dat probleem toch echt niet meer en heb ong. dezelfde keus tussen ISP's als via ADSL, alleen dan wél snel.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 28-11-2013 09:30 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:32:
Inderdaad, verbinding is hier altijd goed. Jaarlijks hooguit 1 a 2 keer dat de verbinding even wegvalt door een storing oid en dat is het dan.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Een keer grote problemen gehad met XMS, snelheden die omlaag gingen naar inbel (up en down stream) waarvan de helpdesk vrolijk wist te melden dat het aan de router lag (Asus RT-66NU), maar na veel geschreeuw van mijn kant af (half jaar lang bijna elke week bellen) is toch de Packetfront vervangen waarna alle problemen weg waren ..... rara

Maar goed over het algemeen genomen nog steeds zeer tevreden over de internet verbinding. Het TV signaal daarintegen .... :S, De helpdesk bij XMS is knap waardeloos, die spenderen er meer tijd aan om je ervan te overtuigen dat het jouw fout is dan echt te kijken waar het probleem ligt. TV signaal is slecht > ligt aan je router .... zeur niet, TV komt uit de packetfront heeft mijn router niets mee te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ashrah op 28-11-2013 10:43 ]

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:29:
Tsja, het is natuurlijk nog steeds feitelijk "het medium van de toekomst".

Alleen is er tussen toen het tussen 2005 en 2007 begon in de eerste plaatsen tot nu erg veel veranderd in deze markt (bv. de kabelaars die het ook flink bij hebben kunnen trekken).

Feit blijft wel dat, ookal heb je daar nu misschien nog niks aan, je wel een paar vezeltjes in je meterkast hebt waarop bij wijze van spreken volgende week ineens een tweede operator met snelheden tot 1 of zelfs 10 gbps actief kan worden. Zelfs al gebeurt dat pas over 1 tot 5 jaar, je weet het kán terwijl er op 'de kabel' echt nooit een andere partij dan UPC of Ziggo zal aanbieden.

En zelfs al is er nu maar 1 operator (KPN) dat nauwelijks investeert in hogere snelheden voor bestaande gebieden en ook qua TV op z'n best een 'redelijk' product aanbiedt waar alle ISP's van afhankelijk zijn, dan nog steeds is er een range aan keuzes. Van el cheapo (tele2) tot net wat extra met native ipvt, etc. (XS4ALL).

Dus "medium van de toekomst", misschien niet. Maar er is zeker keuzevrijheid bij gekomen. Ik ken div. mensen die in Amsterdam Zuid wonen (het duurdere stuk zeg maar) en er flink de balen van hebben dat ze alleen maar kunnen kiezen tussen UPC als monopolist op de kabel (met nog veel te grote shared loops voor beetje fatsoenlijk internet) of crappy ADSL.

Ik heb sinds glasvezel er is dat probleem toch echt niet meer en heb ong. dezelfde keus tussen ISP's als via ADSL, alleen dan wél snel.
Ja, het is het medium van de toekomst, maar het zal ook altijd toekomst blijven als er niks mee gedaan word.

Het enige voordeel wat glas op dit moment nog heeft is de hoge upload snelheid. Maar 99% van de internetters boeit dat niet. Die vinden een download belangrijker . Dus ook dat er vezels in de meterkast hangen is dan niet belangijk, "want kabel is toch sneller".

Wij als tweakers denken daar anders over :P Maar stilstand is achteruitgang. En op dit moment gaan we dus heel hard achteruit.

Maar dat je zegt dat er keuze genoeg is ben ik niet met je eens, want onderwater is (bijna) alles gewoon KPN.
Dat is net als wasmiddel... heel veel "keuze" maar het komt allemaal uit dezelfde fabriek.

Hoe je het ook wendt of keert, er is nog steeds onderscheid. Is het niet op TV, dan is het wel op internet (bv. XS4ALL versus KPN of anderen). Dat kan je van 'de kabel' niet zeggen.

Zelfs al kon je op adsl of glas alleen uit KPN en XS4ALL (beiden KPN) kiezen, dan nog steeds is dat keuze uit 2 verschillende offerings. Op kabel is het UPC of UPC. En Ziggo of Ziggo.

Dat 'de gewone consument' dit allemaal niet boeit omdat die alleen naar prijs en downloadsnelheid kijken, dat ben ik met je eens. Daarom is ook in een stad als Almere slechts 22% van de aansluitingen in gebruik.

Overigens, dat beperkte aanbod is ook op geen enkele manier de schuld van KPN of Reggefiber. Het netwerk is zo open als zijn kan. Maar als er geen partijen zijn die verder willen investeren (terwijl KPN dat initieel dus wél gedaan heeft, ookal is het slechts 100 mbit), dan is dat 'de markt' en niet KPN of Reggefiber.

• fast-server
Dat klopt als je niet in een XMS/Telfort/ITNS only gebied woont.

In het gebied waar ik woon past er geen eens andere apparatuur in de POP omdat deze erg klein zijn en al volzitten.

En de ASR's kunnen hier geen eens QOS afhandelen zonder dat de CPU op 100% blijft hangen en alle gebruikers op die ASR delays krijgen tot 2500ms.

Vervangen dus die hap en direct ombouwen naar een + gebied met keuze.

Daarnaast is UPC op dit moment hier de enige die snel internet zonder delays kan leveren en van de telefonie dienst kan XMS nog heel wat leren.
TV heeft iets voller geluid bij UPC maar dit is lood om oud ijzer (gelijkwaardige kwaliteit)

De onderstaande snelheid haal ik altijd, en ik heb in de laatste 5 maanden nog nooit problemen gehad.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3130966242.png

Werk aan de winkel voor KPN dus.

[ Voor 35% gewijzigd door fast-server op 28-11-2013 13:55 ]

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Vind ook dat er wel eens iets mag gebeuren zeker in leiden (stevenshof oud portaal) upgrade aub de wijkpop
we lopen achter op de kabel boeren terwijl het zoveel malen beter kan. dus KPN upgrade

• Fiber
Inderdaad, gewoon de fik er in en een nieuwe neerzetten... ;)

• jacques1971
  • Laatst online: 23-10 11:55
Het geld is op bij KPN....dus voorlopig geen upgrades

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
jacques1971 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:10:
Het geld is op bij KPN....dus voorlopig geen upgrades
Tja... de aandeelhouders willen tenslotte ook hun dikke winst opstrijken :9

• jacques1971
Tja....4G heeft (helaas) meer prioriteit.

Ook leuk...4G nu nog sneller internetten, oftewel sneller door je data limiet (ook zo 1998).

Voorlopig ben ik verder wel tevreden met glasvezel 100Mbit, misschien zakt straks de prijs nog wel >:)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

KPN wordt inderdaad inmiddels inderdaad voorbij gestreefd door de download van UPC, maar ook op gebied van geluid en aantal HD zenders. Kortom, UPC is bezig aan het terugwinnen van zieltjes.
Dan helpt het de glasboeren in WMP+ gebieden ook nog eens niet mee dat je niet naadloos kunt overstappen. Ook zoiets! 8)7

De korte termijn filosofie van KPN + dochters (POP + modem 100 mbit) gaat ze binnen nu en twee jaar geld kosten denk ik.
Helemaal als kabel een hogere upload voor elkaar weet te krijgen!

Te koop....

• jacques1971
Symmetrische down/upload zal de kabel nooit voor elkaar krijgen.
Ik denk ook niet dat we ons moeten blind staren op de 200Mbit download van UPC.
Het prijskaartje van zo`n verbinding is ook anders. Zoals wat ik al eerder vertelde, zal de prijs van de 100Mbit glas verbinding gaan zakken in de toekomst.

• fast-server
jacques1971 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:58:
Het prijskaartje van zo`n verbinding is ook anders. Zoals wat ik al eerder vertelde, zal de prijs van de 100Mbit glas verbinding gaan zakken in de toekomst.
Voor mij is het goedkoper.

UPC
200/20
Onbeperkt bellen vast/mobiel
Pluspakket, Film1, en meer HD zenders
euro 89,50

Telfort
Interactief Extra 60,-
100/100 (160 gecombineerd, dus eigenlijk 80/80 minus IPTV)
Onbeperkt bellen vast/mobiel 15,-
Pluspakket 10,-
Film1 15,-
HD pakket 7,50
euro 107,50

• jacques1971
Tja...als je het zo bekijkt.

Ik heb alleen XMS internet 100Mbit 42,50

TV via de schotel.

• fast-server
Als je naar Telfort overgezet wordt is dit pakket niet meer mogelijk, aangezien je perse 1 van de 3 pakketten moet kiezen.

Er zijn bij concepts ook mensen met 200 en/of 500Mbps deze worden teruggezet naar Interactief Extra 100Mbps.

Een contact bij een ITNS ISP is niets waard...
jimmy87 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:59:
Pfft wat een onzin, heb nu 500mbit glas van concepts, krijg ik een brief waar ze doodleuk in vertellen dat ik terug geschaald wordt naar 100Mbit. |:( Ja ;w Telfort, de enige reden dat ik glas heb ik voor die 500Mbit.

Die 100mbit is leuk maar daar betaal ik geen 50 euro voor als ik ook nog een 150mbit Ziggo abo heb liggen hier ook al is dan de upload lager.

[ Voor 45% gewijzigd door fast-server op 28-11-2013 16:06 ]

• jacques1971
Er is mij tot 2x toe beloofd door XMS dat mijn pakket ongewijzigd blijft.

Als het toch (dreigt) te wijzigen, zal ik moeten overstappen.

Telefonie en TV regel ik graag zelf.

Verwijderd

jacques1971 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:58:

TV via de schotel.
Mooi he, hier ook maar dan voor 35,50 euro. :P

• Fiber
jacques1971 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:58:

TV via de schotel.
Telefonie er bij hoeft niet veel te kosten, als je het verder niet gebruikt.
fast-server schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:04:
[...] Een contact bij een ITNS ISP is niets waard...
Een contact wel... Een contract wellicht wat minder... ;)

• Darkangle
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:15:
[...]

Mooi he, hier ook maar dan voor 35,50 euro. :P
Niet lang meer.

• Fiber
Want...? Wordt het goedkoper...? *O*

albino71 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:38:
KPN wordt inderdaad inmiddels inderdaad voorbij gestreefd door de download van UPC, maar ook op gebied van geluid en aantal HD zenders. Kortom, UPC is bezig aan het terugwinnen van zieltjes.
Dan helpt het de glasboeren in WMP+ gebieden ook nog eens niet mee dat je niet naadloos kunt overstappen. Ook zoiets! 8)7

De korte termijn filosofie van KPN + dochters (POP + modem 100 mbit) gaat ze binnen nu en twee jaar geld kosten denk ik.
Helemaal als kabel een hogere upload voor elkaar weet te krijgen!
Dat van dat overstappen is inmiddels achterhaald.

Vanuit ITNS / KPN WMP+ kan het nu prima geregeld worden met een migratie order.

Als het nu dus nog niet kan, dan komt dat door de provider zelf.....

• Darkangle
Fiber schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:36:
[...]

Want...? Wordt het goedkoper...? *O*
Word niet meer aangeboden, en je word automatisch overgezet als ik mij niet vergis.

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
jacques1971 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:08:
Er is mij tot 2x toe beloofd door XMS dat mijn pakket ongewijzigd blijft.

Als het toch (dreigt) te wijzigen, zal ik moeten overstappen.

Telefonie en TV regel ik graag zelf.
XMS heeft wel meer beloofd en vervolgens niet waargemaakt of is er op terug gekomen.
Vast IP adres om maar een voorbeeld te noemen.

Dus ik wacht het nog wel even af wat er gaat gebeuren. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik voorlopig nog niet dat we binnenkort over gaan.

• fast-server
eymey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:49:
[...]

Van Concepts naar Solcon >> Minimaal 6 weken downtime (schoonouders zitten daar nu mee, hebben mazzel dat ze ziggo per maand kunnen krijgen)

Lijn moest eerst "gesloopt" worden voordat ze solcon kunnen aanvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 28-11-2013 18:52 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:49:
[...]

Ik hoop het, want met name de mensen die het allemaal wat minder goed snappen, hebben hier last van en hoe!

Waar haal jij dit vertrouwen vandaan dat het nu wel werkt?

De post hierboven doet in ieder geval nog anders vermoeden en hoewel ik best het e.e.a. van je aan wil nemen, ben ik geneigd (door eigen ervaring afgelopen maart) fast-server te geloven.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen vertrouwen. Dat is een tijd geleden al bekend gemaakt op dit forum door Denan. En zijn informatie is 100% betrouwbaar.

De operator waar deze providers bij aangesloten zijn (ITNS dus) heeft het na lang wachten technisch mogelijk gemaakt. Maar zoals Eymey al zei: de providers blijkbaar nog niet in hun orderstraat. En wat ik hierboven lees van Concepts naar Solcon verbaast me heel erg. Solcon staat juist bekend als een provider die dat soort dingen heel snel voor elkaar heeft.

Ik wacht persoonlijk op Vodafone maar ben helaas nog aan het wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:51:
[...]

Van Concepts naar Solcon >> Minimaal 6 weken downtime (schoonouders zitten daar nu mee, hebben mazzel dat ze ziggo per maand kunnen krijgen)

Lijn moest eerst "gesloopt" worden voordat ze solcon kunnen aanvragen.
Dan is dat een flinke misser (valt me tegen van ze) van Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:46:
...
Even uit nieuwsgierigheid...
Waarom wacht je op Vodafone? En bv niet op XS4All?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijs, kwaliteit zenders op IPTV en ontbreken van DVB-C signaal voor mijn slaapkamer. En ja, ik zou zo een UTP kabel kunnen trekken naar de slaapkamer d.m.v. het vervangen van de coax. Maar dat wil ik niet. Geen behoefte aan IPTV in de slaapkamer.
En laat me niet beginnen over de Motorola decoders.... mijn ouders in dezelfde woonplaats hebben KPN ITV en ik erger me daar suf. Dat is bij XS4All niets anders.

Je merkt: TV is voor mij het belangrijkste. Internet is niet spannend. Werkt altijd wel, en dan zou ik zelfs genoeg hebben aan een KPN Experia Box (bij wijze van spreken...) en telefonie wordt bijna niet gebruikt.

Ik heb nu Concepts en wil over naar Vodafone. Deels voor de prijs en deels voor het zenderpakket dat voor mij bij Vodafone beter is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Ik mis eigenlijk vooral een iPhone app (al is het alleen maar als tvgids/opname mogelijkheid)...

Dus dan kom ik bij kpn misschien beter uit dan bij vodafone? Geen idee eigenlijk.

Wanneer wordt de hele bups nou Telfort? Want als klant hoor je maar weinig van XMS

.edit: laatste nieuwsbrief was in September.....

[ Voor 8% gewijzigd door D2k op 29-11-2013 11:56 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer genoeg heb je bij Telfort glas dezelfde slechte ondersteuning voor apps e.d. (alleen ipad en handje vol Android tabs).

In glasvezelland zal je voor uitgebreide support voor div. soorten 'schermen' dan inderdaad toch bij KPN uit komen. Alleen mis je dan dus weer dvb-c+analoog en is de beeldkwaliteit vooralsnog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkangle schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:17:
[...]

Word niet meer aangeboden, en je word automatisch overgezet als ik mij niet vergis.
Naar wie en wat?

"Ze" mogen best een aanbieding doen. Als dat een beetje redelijk is dan is dat prima maar anders ga ik echt ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:47:
[...]

Dan is dat een flinke misser (valt me tegen van ze) van Solcon.
Solcon kan/mag pas bestellen als dit zo is...

Solcon levert Internet via KPN en (IP)TV via GHM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barre73 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 07:46:
Dat is geen vertrouwen. Dat is een tijd geleden al bekend gemaakt op dit forum door Denan. En zijn informatie is 100% betrouwbaar.

De operator waar deze providers bij aangesloten zijn (ITNS dus) heeft het na lang wachten technisch mogelijk gemaakt. Maar zoals Eymey al zei: de providers blijkbaar nog niet in hun orderstraat. En wat ik hierboven lees van Concepts naar Solcon verbaast me heel erg. Solcon staat juist bekend als een provider die dat soort dingen heel snel voor elkaar heeft.

Tja, dan heb ik dat bericht gemist. Bedankt voor de heads-up! :)

Jammer dat er blijkbaar nog providers zijn die het nog niet ondersteunen, waardoor het voor de klant nog steeds hetzelfde probleem met overstappen van glas naar glas is....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Waarom heb ik zonder abbo opeens Fox Sport 2 en 4...? Een of andere actie...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Fiber schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:18:
Waarom heb ik zonder abbo opeens Fox Sport 2 en 4...? Een of andere actie...? O-)
Inderdaad een actie, van Fox Sports:
http://foxsports.nl/nieuw...fox-sports-10-daagse.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:59:
[...]

Solcon kan/mag pas bestellen als dit zo is...

Solcon levert Internet via KPN en (IP)TV via GHM
Solcon levert van alles. In een heel groot aantal gebieden het standaard wholesalepakket van KPN-ITNS met inderdaad de TV diensten van (voorheen) GHM. Net als Lijbrandt, Concepts etc. tot 1 juli deden.

In een paar plaatsen zijn ze zelf operator en leveren ze wel alles zelf. En op ADSL is het weer anders maar dat ken ik niet goed.

Er vanuitgaande dat het hier niet ging over Dronten waar ze zelf operator zijn, is het dus van Concepts naar Solcon binnen KPN-ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Barre73,

Kun jij ook zien of dit in Beilen (9411RC) ook het geval is?
Als een korte migratie mogelijk is zouden mijn schoonouders erg blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fox Sports international tijdelijk gratis in het basispakket
Alle klanten met IPTV van GlashartMedia (KPN-ITNS) hebben tussen 30/11 en 9/12 tijdelijk gratis Fox Sports international in het basispakket zitten. Na de gratis periode vervalt de zender automatisch en gaat hij weer naar het specifieke Fox Sports International pakket.
- Voor klanten die al een betaald abonnement hebben verandert er niets, deze actie is specifiek voor klanten zonder abonnement op Fox Sports International (er is dus ook geen korting)
- Deze actie loopt buiten de administraties van de ISP's om, er is dus geen risico dat er abonnementen doorlopen of dat er plotseling kosten op een factuur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Kapotte Verimatrix server? ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fast-server schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:44:
...

Daarnaast is UPC op dit moment hier de enige die snel internet zonder delays kan leveren en van de telefonie dienst kan XMS nog heel wat leren.
....
delays :?

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=4ms TTL=54
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=4ms TTL=54
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=5ms TTL=54
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=3ms TTL=54

En dit is na de grote verhuizing van ip adressen en shit, hiervoor was het 2 ms
(btw ik ping wireless, altiijd weer mensen die het niet geloven)

wired
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=54

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Geen probleem hier. (XMS, 100/100, Amersfoort 3812)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=58 time=3.493 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=58 time=6.196 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=58 time=5.560 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=58 time=5.705 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=58 time=4.497 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=58 time=6.302 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=58 time=5.528 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=58 time=5.463 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=58 time=5.607 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=58 time=5.932 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=10 ttl=58 time=3.876 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=11 ttl=58 time=5.479 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=12 ttl=58 time=5.529 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=13 ttl=58 time=5.299 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=14 ttl=58 time=5.467 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=15 ttl=58 time=5.164 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=16 ttl=58 time=5.409 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=17 ttl=58 time=5.507 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=18 ttl=58 time=5.525 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=19 ttl=58 time=3.629 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=20 ttl=58 time=5.512 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=21 ttl=58 time=5.506 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=22 ttl=58 time=5.457 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=23 ttl=58 time=5.596 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=24 ttl=58 time=5.378 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=25 ttl=58 time=5.611 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=26 ttl=58 time=5.379 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=27 ttl=58 time=6.263 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=28 ttl=58 time=5.475 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=29 ttl=58 time=5.605 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=30 ttl=58 time=5.571 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=31 ttl=58 time=5.480 ms

--- tweakers.net ping statistics ---
32 packets transmitted, 32 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 3.493/5.375/6.302/0.634 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to tweakers.net (31.22.80.140), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.254 ms  0.751 ms  0.871 ms
 2  188-142-58-1.ftth.ispfabriek.nl (188.142.58.1)  2.557 ms
    188.142.0.38 (188.142.0.38)  4.348 ms  3.308 ms
 3  188.142.0.37 (188.142.0.37)  3.341 ms  3.526 ms  2.961 ms
 4  188.142.0.134 (188.142.0.134)  3.518 ms  3.216 ms  3.267 ms
 5  openpeering.nikhef.nl-ix.net (193.239.116.17)  7.018 ms  14.350 ms  3.360 ms
 6  openpeering.atom86.net (82.150.153.219)  4.208 ms  4.059 ms  3.881 ms
 7  a3850.tweakers.atom86.net (31.22.80.140)  4.309 ms  4.543 ms  4.496 ms

PS.

Over wifi, met tv aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3133858078.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
En met http://myspeed.visualware.com
Even bij Graph kijken.

Bij advanced view text heb je ook een mooi overzicht.

Maximum TCP delay: 28ms
Average Download pause: 1ms

Dit is bij UPC, bij XMS had ik daar waardes tot 2500ms!

[ Voor 89% gewijzigd door fast-server op 29-11-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Niet dat ik weet.. hoezo? :)

add: nope. up and running

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 29-11-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:47:
En met http://myspeed.visualware.com
Even bij Graph kijken.

Bij advanced view text heb je ook een mooi overzicht.

Maximum TCP delay: 28ms
Average Download pause: 1ms

Dit is bij UPC, bij XMS had ik daar waardes tot 2500ms!
Met alle respect, maar 2500 ms.... klinkt eerder als niet deugende test servers van die site. Dat claimt die zogenaamde test hier inderdaad op dit moment ook met meerdere test ervers (met consistency of service, het vermogen om een stabiele stream data te krijgen, op rood). Ook de zogenaamde speedtest toont resultaten die op dit moment niet overheen komen met wat ik werkelijk haal.

Terwijl ik net 5 minuten geleden gestopt ben met het bekijken van een online video stream van ongeveer 10 mbit/s die de hele avond zonder haperen heeft gedraaid terwijl er ondertussen ook nog een telefoongesprek over onze voip provider van een uur is gevoerd.

De Fritz!box hier slaat zelf ook kwaliteits-statistieken van de gevoerde telefoongesprekken op en overal komt de voice transmission delay (zelfs tijdens een volle download) niet boven de 3 ms. uit met een maximale jitter van 10 ms.

Dit met een Lijbrandt verbinding (dus zelfde als XMS).

edit: Right, en nu weer een test op de server in Amsterdam. Nu is de verbinding ineens helemaal top met een consistency of service van 97%, average download pause van 1 ms. en maximum tcp delay van 15 ms. 8)7

Nee.... als er iets is waar ik hier met de ITNS verbinding nooit last van heb, dan is het delays..... Dit in tegenstelling tot wat ik van UPC klanten in mijn buurt (of persoonlijk bij mijn ouders) ervaar.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 29-11-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:23:
Barre73,

Kun jij ook zien of dit in Beilen (9411RC) ook het geval is?
Als een korte migratie mogelijk is zouden mijn schoonouders erg blij zijn.
Het is geen kwestie van ergens zien. Het is gewoon een feit dat het nu mogelijk is gemaakt door de operator waar deze providers hun diensten vanaf nemen (KPN-ITNS). Maar het lijkt ook zo te zijn dat ze providers er nog niet klaar voor zijn om migratieorders aan te nemen en op de goede manier bij ITNS in te schieten.

Op dit moment is in Beilen dus een korte migratie tussen twee providers alleen mogelijk als de ene diensten levert via ITNS (dus alle providers met analoge TV in hun pakket) en de andere via KPN zelf (KPN en XS4all).
Dat geldt tenminste voor Beilen. Er zijn nog wel meer mogelijkheden maar daar zal ik niet over beginnen als het niet van toepassing is.

Laten we nog even geduld houden terwijl meerdere partijen de druk bij de providers erop houden om dit in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En wederom sinds donderdag geen SBS gemist, bij Ziggo is dat wel gewoon aanwezig.
Moet GHM dat zelf lokaal opslaan? Servers vol?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Het lijkt er op dat mijn gehele verbinding er uit ligt (PC3905)
Meer mensen die problemen hebben?
Ik zit natuurlijk nu niet thuis ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:02:
Het lijkt er op dat mijn gehele verbinding er uit ligt (PC3905)
Meer mensen die problemen hebben?
Ik zit natuurlijk nu niet thuis ;)
3906, geen problemen.
toch weer de andere kant van de sloot :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 02-12-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Uiteindelijk bleek het een volgelopen Nattabel te zijn :-(
Arpcache geleegd en de natrules opnieuw aangemaakt. Het wordt tijd voor een native implementatie van IPV6, dan kan ik van die NATrules af

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiriw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi iedereen. Vorige week Donderdag is mijn glasvezelmodem geplaatst (Lindenholt, Nijmegen). Net de laatste onderdelen (Amino M540 PVR) van XMS toegestuurd gekregen. Na 3 maanden tegen een leeg glasvezelkastje aanstaren (omdat door de verhuizing naar KPN, XMS me in het klantensysteem 'kwijt' was) is nu dan eindelijk de verbinding operationeel. Alleen telefonie moet ik nog omzetten. Voor een test heb ik de lijn eventjes dichtgetrokken. 100mbit/s is blijkbaar ook echt 100 mbit/s :) Een grote verbetering t.o.v. de 6/1 mbit/s ADSL lijn die ik had.

Een vraagje. De standaard pin-codes van de Amino box? Wat zijn die tegenwoordig? Voor de niet-betaal pin had ik na een aantal keer gokken een pin-code van 8888 te pakken. Maar voor de betaal-pin zit ik al op 3/5 pogingen en ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Het zou 0000 moeten zijn... Ik heb 0000, 1111 en 8888 geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door jiriw op 03-12-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard staat de Betaal PIN-code op '4444', u kunt deze PIN-code eenvoudig wijzigen: Via Menu -> Instellingen -> Algemeen -> Betaal PIN -> ""wijzigen""
Hier kan de een eigen PIN-code ingevoerd worden.

Onthoudt u deze PIN-code goed, deze PIN-code is namelijk niet te resetten via een software update.

Neem kontakt op met de Provider indien u de eigen PIN-code vergeten bent.
De Provider kan de PIN-code weer resetten naar de default waarde ""4444"".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Stroomstoring in de wijkcentrale in Amersfoort, aldus XMS. Alle diensten liggen eruit.
Edit: Het werkt weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Krizna op 04-12-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Lijkt er op dat er wat probleempjes zijn met de smtp1.ispfabriek.nl

1 * PAA002 192.168.1.10 mijnserver 192.168.1.10 Microsoft SMTP Server 12/5/2013 3:01:46 AM
2 1 Second mijnserver smtp1.ispfabriek.nl ESMTP 12/5/2013 3:01:47 AM
3 7 hour smtp1.ispfabriek.nl 10.3.1.140 localhost 10.3.1.67 ESMTP 12/5/2013 9:53:14 AM
4 21 seconds localhost 10.3.1.67 smtp1.ispfabriek.nl ESMTP 12/5/2013 9:53:35 AM
5 1 Second smtp1.ispfabriek.nl mx.google.com ESMTP 12/5/2013 9:53:36 AM
6 2 seconds 10.67.23.225 SMTP 12/5/2013 9:53:38 AM

Mail is ruim 7 uur blijven hangen in het netwerk van ispfabriek voordat het doorgestuurd werd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat noemen ze toch een "spam"-filter? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:08:
Dat noemen ze toch een "spam"-filter? :D
nee deze heet localhost ;)

Maar inderdaad dat zal de spamfiltering wel zijn die op localhost draait, normaal duurt die zelfde mail daar 15 seconden (is dagelijkse rapportage van mijn netwerk en servers )

[ Voor 40% gewijzigd door GerkeP op 05-12-2013 11:14 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
L0L ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojoh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04 23:07
Hallo allemaal...

Heb al 7 jaar glasvezel van xms en tot nu toe weinig problemen mee gehad.. Heb tv en telefoon van upc.. ben nu van plan om een alles in 1 pakket te nemen. Ik weet alleen nog niet waar.. Heb niet zulke goeie ervaringen met upc en over de animo m540 kan ik niet zoveel vinden..(ervaringen) Heeft iemand een suggestie??

Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voor de liefhebbers...

Reggefiber: FTTH-huishoudens tevreden over glasvezel

http://www.telecompaper.c...2013&utm_content=textlink

Ze hebben alleen mij niets gevraagd :P

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 05-12-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 11:27
Mojoh schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:51:
Hallo allemaal...

Heb al 7 jaar glasvezel van xms en tot nu toe weinig problemen mee gehad.. Heb tv en telefoon van upc.. ben nu van plan om een alles in 1 pakket te nemen. Ik weet alleen nog niet waar.. Heb niet zulke goeie ervaringen met upc en over de animo m540 kan ik niet zoveel vinden..(ervaringen) Heeft iemand een suggestie??

Thanks!!
Ik ben op zich best tevreden met de M540. Dat is de eerste STB die ik gehad heb die lekker snel werkt en tot nu toe eigenlijk altijd stabiel is. Ik haal 'm nooit van de stroom en eigenlijk crasht ie maar twee keer per jaar: als de zomer of wintertijd ingaat. Dat ding snapt daar nooit wat van. Maar verder werkt timeshifting heerlijk en de opnames zijn tot nu toe ook gewoon prima. Zapsnelheid is nog steeds veel te laag, maar dat heeft meer met het bufferen te maken. Ik 'zap' eigenlijk altijd gewoon met de pijltjes toetsen en druk pas op OK als ik iets wil zien. Dat is razend snel. De gids zelf is nog steeds veel en veel te langzaam voor mijn smaak. Maar verder weinig problemen of klachten met de M540 moet ik zeggen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 42 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.