(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
DiscoveryHD doet het nog steeds niet bij mij (iptv, Amersfoort), ik heb er recent geen berichten meer over voorbij zien komen op het forum, ook niet op de storingspagina van XMS. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
denan schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:56:
hmmm klinkt eigenlijk alsof de multicast joins niet goed gesplitst worden als je met 2 devices naar dezelfde zender kijkt. Wat voor netwerk/glasvezelswitch heb je?
Ik heb ergens gelezen dat je het beste een unmanaged switch voor IPTV kunt gebruiken. Ik ben best bereid om een duurdere switch te kopen dan de TP-Link TL-SG1005D als daarmee de storingen afnemen. Maar tot op heden kan niemand mij vertellen aan wat voor eisen de switch moet voldoen... Ik heb trouwens een Genexis als glasvezelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwsmit82 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:52:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je het beste een unmanaged switch voor IPTV kunt gebruiken. Ik ben best bereid om een duurdere switch te kopen dan de TP-Link TL-SG1005D als daarmee de storingen afnemen. Maar tot op heden kan niemand mij vertellen aan wat voor eisen de switch moet voldoen... Ik heb trouwens een Genexis als glasvezelmodem.
Die switch zou gewoon moeten voldoen. Ik heb in mijn XMS en Tweak tijd ook 2 HD-ontvangers (M540 en A140) tegelijk in gebruik gehad en dat werkte toevallig op precies dezelfde switch, maar dan de 8-poorts versie, uitstekend. Ik heb dit zelfs goed werkend gehad met een stokoude 100Mb prul-switch.

Wel heb ik eens problemen gehad met een brakke kabel. En toevallig kwamen die problemen aan het licht, toen ik een switch tussen de IPTV-poort van de Genexis en de TV's hing. Maar dat is voor mij alweer best een tijdje terug, dus ik durf niet te zeggen of die problemen identiek waren aan die van jou.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-10 14:40

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken naar Nickelodeon en zie het volgende:

Het beeld springt regelmatig van 16:9 naar 4:3 en terug.
Dit speelt niet constant maar lijkt "random" voor te komen.(Gisteren toevallig weer tijdens Slot Marcepeinstein).
Het speelt op analoog én op IPTV
Op IPTV zowel met een A110 als een A140
Op IPTV "hikt" het beeld ook (blijft even hangen)
Op verschillende TV's

Ik lees hier ook dat dit dus al veel langer speelt en ook de koters zeggen dat het vaker voor komt en idd al langer zo is.

Genexis v2 nog niet gereset (had geen mogelijkheid ivm storingsdienst).

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 09:22 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:19:
...
Ik lees hier ook dat dit dus al veel langer speelt en ook de koters zeggen dat het vaker voor komt en idd al langer zo is.).
Regio?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Stond al in mijn eerdere post, 3906 (Veenendaal)
Maar Darkangel en mgeevers hebben het ook, maar weet niet waar zij zitten.
En jij zelf in Nijmegen.

zal vanmiddag eens bellen met de helpdesk.

.
albino71 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:15:
Gisteren ook vreemde dingen (verspringend beeld) gezien bij Nickelodeon (KickXL, nu Telfort). Na een herstart van alles en firmware update alles weer normaal.
Ik heb het probleem ook op analoog, dus ik zou het nog even controleren als ik jou was, want een software update (IPTV STB) heeft niets met analoog te maken.

[ Voor 69% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
jwsmit82 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:52:
Dat was ook de reden dat ik het vroeg. Bij een managed switch vergeten mensen nog wel eens een dedicated IPTV vlan te bouwen en daarin ICMP snooping aan te zetten. Daardoor werkt multicast niet/slecht.
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:25:
En jij zelf in Nijmegen.

Ik heb het probleem ook op analoog, dus ik zou het nog even controleren als ik jou was, want een software update (IPTV STB) heeft niets met analoog te maken.
Aub al dit soort issues bij de helpdesk melden. Naast het feit dat er dan ook een log is van de melding en alle verantwoordelijke domeinen op de hoogte zijn wil ik zelf ook geen storingsloket worden :)

Ook verloopt zo'n case dan ook door het assurance proces waarbij eerst alle domeinen gecontroleerd worden, voordat we ergens in de top van de boom sleutelen.

Hoe meer mensen dit melden hoe sneller het probleem gepinpoint kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
denan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:04:
[...]
Aub al dit soort issues bij de helpdesk melden. Naast het feit dat er dan ook een log is van de melding en alle verantwoordelijke domeinen op de hoogte zijn wil ik zelf ook geen storingsloket worden :)
Het was niet mijn bedoeling dit bij jou neer te leggen, ik was enkel benieuwd of er meer met dit probleem zijn, want dan weet ik zeker dat het niet aan mij of mijn setup ligt ;)

Maar bellen ga ik zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:08:
[...]

Het was niet mijn bedoeling dit bij jou neer te leggen, ik was enkel benieuwd of er meer met dit probleem zijn, want dan weet ik zeker dat het niet aan mij of mijn setup ligt ;)

Maar bellen ga ik zeker :D
Dat is helder! Ik zie alleen regelmatig issues hier op het forum langskomen waarbij ik weet dat er geen meldingen bij de CSD's van de providers zijn gemaakt.. en dus ook geen tickets. Online klagen dat iets niet goed werkt is een handige eerste check of anderen er ook last van hebben. Maar alleen met storingstickets kunnen structurele issues gedetecteerd en opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nou... net gebeld met de helpdesk, hele verhaal uitgelegd met alles erop en eraan...
Medewerker moest even overleggen, maar na een paar minuten in de wacht...
willen ze geen call aanmaken en zeggen niets te kunnen doen omdat Glashard hier niets mee zou kunnen. ?!?

Het zou aan de instellingen van mij tv's liggen en ze kunnen niet voor 1 klant en 1 zender dit bij GHM aanmelden. Andere calls waren hun ook niet bekend.

Echt, als ik klompen aan gehad had, waren ze gebroken. En het is dat ik een goede riem in mijn broek heb anders was die ook nog afgezakt...

Wat een ballentent. 8)7 |:( :(

---edit--
@leuk_he
ik heb nog expliciet gevraagd of ze hier toch een call van willen maken zodat het iig geregistreerd staat en ze dan evt bij meer calls hiermee naar GHM kunnen.
Antwoord: "Nee, dat doen we niet, we kunnen hier geen call van maken".

Maar er gaat nog wel een pittig mailtje naar de helpdesk, want ik vind dit belachelijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:25:
[...]

Gisteren een call aangemaakt, vandaag staat dus een monteur op de stoep :X :X :X (zonder afspraak..)... Ondanks dat ik een mailtje heb aangegeven dat het in de BRON zit..... 8)7 8)7 8)7 BRON! toch een monteur sturen.... zucht... na een stukje over instellingen in TV of breedbeeld of auto (op dat moment ging nick jr uiteraard goed) ging hij bellen....

Gewoon call aanmaken, wellicht legt iemand ??? de relatie.

Probeer het anders nogmaals, wellicht dat het je lukt bij 2e lijns te komen, en dat die de bron bij glashard/kpn kunnen uitzoeken. Glashard monteurs moet je inderdaad niet bij zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 13-11-2013 12:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja weer zo'n geval van miscommunicatie met de helpdesk.
Ik heb maar eens gemaild waar mijn geld bleef, met het volgende antwoord:
Beste meneer,

Hartelijk dank voor uw email. Wij zien in ons systeem dat de credit van €13,78
niet juist verwerkt is. Dit zal met de volgende facturatie ronde van november
worden hersteld. Op dit moment heeft u nog een open post van €8,68. De credit
zal hiermee worden verrekend, en het overgebleven bedrag zal op uw rekening
teruggestort worden. 

Met vriendelijke groet,
Klachten medewerker

T: 088 555 25 55
E: [1]info@xmsnet.nl
 [2]www.xmsnet.nl

Waar het bedrag van 8,68 nu weer vandaan komt is onduidelijk, voor een specificatie verwijst men terug naar de factuur die er a niet was en waar b nooit opstaat waar de bedragen vandaan komen.
Volgens mij kom ik nooit van XMS af.
De klachten medewerker noemt zijn/haar naam ook niet,dus je kan nooit terug verwijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 13-11-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
*pissed mode on*

ik vind het niet willen aanmaken van een call (ondanks mijn aandringen) "omdat men er toch niks mee kan" geen miscommunicatie maar gewoon onwil.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

*pissed mode off*

[ Voor 23% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:32:
*pissed mode on*
ik vind het niet willen aanmaken van een call "omdat men er toch niks mee kan" geen miscommunicatie maar gewoon onwil.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
*pissed mode off*
Excuus voor mijn understatement, maar ik ben net zo pissed off, de xms soap houdt gewoon nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Excuus niet nodig hoor, ik ken je al langer dan vandaag ;)

Maar dit is weer zo'n typisch voorbeeld van hoe XMS met zijn klanten om gaat zodra er wat mis is.

[ Voor 46% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:58:
@leuk_he
ik heb nog expliciet gevraagd of ze hier toch een call van willen maken zodat het iig geregistreerd staat en ze dan evt bij meer calls hiermee naar GHM kunnen.
Antwoord: "Nee, dat doen we niet, we kunnen hier geen call van maken".

Maar er gaat nog wel een pittig mailtje naar de helpdesk, want ik vind dit belachelijk.
Dit lijkt me gewoon een incident, het komt namelijk niet overeen met de instructies die ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Eens, maar als ik expliciet vraag om hier een call van te maken en de betreffende medewerker zegt nee (en blijft nee zeggen), dan ben ik er klaar mee. Maar hier gaat nog wel een mail achteraan naar de helpdesk.

[ Voor 88% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:02:
Eens, maar als ik expliciet vraag om hier een call van te maken en de betreffende medewerker zegt nee (en blijft nee zeggen), dan ben ik er klaar mee. Maar hier gaat nog wel een mail achteraan naar de helpdesk.
Best wrang, we hebben het medium van de toekomst maar het bedrijf dat het runt zit nog in het stenen tijdperk... xms.. extreme slow ? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 14:15
oowwkeeee XMS vertoond KPN praktijken |:(

Geen XMS voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
XMS is (overgenomen door) KPN
En zal ge-rebrand worden naar Telfort.

Je kunt volgens mijn zowiso niet meer naar XMS. Ze nemen geen nieuwe klanten meer aan omdat ze over gaan naar Telfort. De helpdesk zit iig al op het Telfort niveau >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 13-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:44:

Je kunt volgens mijn zowiso niet meer naar XMS. Ze nemen geen nieuwe klanten meer aan omdat ze over gaan naar Telfort. De helpdesk zit iig al op het Telfort niveau >:)
Dat lag die toch al?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Anderen ook last van een trage upload?

Download zit iets boven de 100Mbit maar de upload komt niet hoger dan +- 4.5M/s.

Ik test de download door een file te downloaden met WGET (bbned 100mb.bin file).

Deze file plaats ik op mijn server en download ik (http) met wget vanaf een andere locatie. Dit komt dus niet hoger uit dan 4.5M/s.

Regio leiden.

Moet ik nu bij Telfort zijn of XMSnet met dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Kelfox op 13-11-2013 15:51 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:44:

Volgens mij beledig je nu Telfort >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Kelfox schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:51:

Download zit iets boven de 100Mbit maar de upload komt niet hoger dan +- 4.5M/s.

Ik test de download door een file te downloaden met WGET (bbned 100mb.bin file).

Deze file plaats ik op mijn server en download ik (http) met wget vanaf een andere locatie. Dit komt dus niet hoger uit dan 4.5M/s.

Regio leiden.

Ik heb geen upload problemen op het moment, maar als je bij XMS zit, moet je bij XMS zijn. Tenzij je gehoord hebt dat het officieel nu Telfort is ;)
Nick39 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:30:
[...]

Volgens mij beledig je nu Telfort >:)
LOL _/-\o_ , nou... mijn ervaringen met Telfort zijn ook niet al te best hoor, maar dat is al weer even geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 00:43
De mensen die bij de XMS helpdesk zitten (op een aantal na) die moeten eigenlijk gewoon achter een kassa bij de plaatselijke AH zitten.

Die mensen hebben 0,niets verstand van techniek.

Mijn buurtjongen die ICT doet heb ik twee weken mee op stage mogen nemen, hij doet ICT.
"moet ik even een internet kabel pakken?" vroeg hij ........een internet kabel ? wat is dat? een kabel die je op internet koopt? "nee dat is een kabel die je in je pc steekt dan kan je internetten"

Jaja die kant gaan we op, maar ik vermoed dat mensen op de helpdesk gewoon willekeurige studenten zijn, die een hele andere studie doen dan iets wat met techniek te maken heeft. En heeft het WEL met techniek te maken, dan moeten ze zich heel erg diep schamen.

Tis een soepzootje daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
boekee schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:23:

Jaja die kant gaan we op, maar ik vermoed dat mensen op de helpdesk gewoon willekeurige studenten zijn, die een hele andere studie doen dan iets wat met techniek te maken heeft. En heeft het WEL met techniek te maken, dan moeten ze zich heel erg diep schamen.

Tis een soepzootje daar
Je moet niet alles over 1 kam scheren. Ik ken aardig wat helpdeskmedewerkers die bij XMS werken die heel goed weten hoe alles werkt. Helaas is het verloop op zo'n groot callcenter ook altijd lastig, maar ondanks dat zijn er nog genoeg mensen die al tijden op die desk werken en alles weten. Je hebt alleen wel een continue stroom van nieuwe mensen, en dan kan er wel eens iemand tussen zitten die het minder goed weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:57
denan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:18:
[...] en dan kan er wel eens iemand tussen zitten die het minder goed weet.
Hebben ze daar dan geen testjes voor of zo...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00

Regio leiden.

Misschien moet deze eens proberen http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:23:
De mensen die bij de XMS helpdesk zitten (op een aantal na) die moeten eigenlijk gewoon achter een kassa bij de plaatselijke AH zitten.

Die mensen hebben 0,niets verstand van techniek.

Mijn buurtjongen die ICT doet heb ik twee weken mee op stage mogen nemen, hij doet ICT.
"moet ik even een internet kabel pakken?" vroeg hij ........een internet kabel ? wat is dat? een kabel die je op internet koopt? "nee dat is een kabel die je in je pc steekt dan kan je internetten"

Tis een soepzootje daar
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:01:
[...]
Hebben ze daar dan geen testjes voor of zo...? O-)
Tuurlijk.. maar het gaat echt om *heel* *veel* kennis. Niet alleen computers/techniek/os/netwerkkennis, maar ook processen/systemen/etc.

Elk callcenter heeft troubleshoot flows die agents kunnen volgen (je weet wel.. die dingen waar jullie altijd over klagen) maar echt goede kennis doe je alleen om met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Regio leiden.

4.5 M/s? Dat staat voor meter per seconde dus dat bedoelde je vast niet. Bedoel je Mbit? of MB/s op die andere computer? Dus keer 8 is 36 Mbit? Zo lees ik het wel eigenlijk..

In dat geval is mijn vraag: Staat er een router tussen je server en je glasmodem op jouw adres? Veel routers hebben de nare eigenschap wel snel te kunnen downloaden maar niet zo goed om te gaan met uploads...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:13
denan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:08:
[...]

Tuurlijk.. maar het gaat echt om *heel* *veel* kennis. Niet alleen computers/techniek/os/netwerkkennis, maar ook processen/systemen/etc.

Elk callcenter heeft troubleshoot flows die agents kunnen volgen (je weet wel.. die dingen waar jullie altijd over klagen) maar echt goede kennis doe je alleen om met ervaring.
En of die er zijn stel ik grote vraag tekens bij. Is dat inderdaad zo dat alle troubleshoots flows helemaal geregeld zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 13-11-2013 23:50 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
denan schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:08:
[...]

Ja en nee...
Het ligt er maar net aan wat je gebruikt. Een callcenter of een (skilled) helpdesk.
Een call center neemt enkel calls aan en gebruikt scripts om te kijken waar ze daarna heen moeten
Een (skilled) helpdesk gaat verder en doet gewoon 1e lijn onderzoek.

Een callcenter gebruikt dus vooral "scripts" en hier is een brede kennis niet echt nodig.
Een (skilled) helpdesk doet 1e lijns onderzoek en dan is een brede kennis inderdaad wel vereist.

Mijn ervaring met XMS is dat ze in het begin een echte skilled helpdesk hadden, de mensen wisten waar ze het over hadden en begrepen wat je bedoelde als je met technische vragen/problemen kwam. En heel vaak werd het probleem dan ook binnen no-time opgelost.

Maar inmiddels is de helpdesk langzaam afgezakt naar het niveau van callcenter.
En in dit geval een call center welke niet eens calls wil aanmaken als een klant belt met een probleem.
(ja ik vind het nog steeds belachelijk dat die medewerker weigerde een call aan te maken).
Vandaag nog maar eens bellen.

.
White_Collar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:30:
[...]
En of die er zijn stel ik grote vraag tekens bij. Is dat inderdaad zo dat alle troubleshoots flows helemaal geregeld zijn?
Dat denk ik dus niet, de persoon welke ik aan de lijn had moest namelijk overleggen met een collega. En dat zou niet nodig zijn als je flows in je scripts kloppen. En uiteindelijk wilde hij geen call aanmaken omdat ze met mijn "probleem" niks zouden kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Thasaidon op 14-11-2013 08:40 ]

• denan
White_Collar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:30:
[...]

Niet alle, excepties in een troubleshoot zijn er altijd. En dan komt ervaring om de hoek kijken :)

Maar sinds jij weg bent zijn er wel wat dingen veranderd, of die waren al veranderd net voordat je ging. Naast "examens" zijn er ook regelmatige kwaliteitscontroles. Met een groot callcenter sluit je daarmee echter niet alles uit.. en dat blijkt maar weer uit de respons die thais kreeg.

• denan
Thasaidon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 07:17:
Het ligt er maar net aan wat je gebruikt. Een callcenter of een (skilled) helpdesk.
\

Vanaf een bepaalde grote is het onmogelijk om een "skilled helpdesk" te gebruiken. De hoeveelheid kennis die ze moeten absorberen is werkelijk enorm. Naast affiniteit met de materie spelen zaken als ervaring en persoonlijke motivatie een grote rol. Whitecollar was in het begin vast ook niet de XMS guru die hij nu is :)

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
denan schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:15:
[...]
\

Vanaf een bepaalde grote is het onmogelijk om een "skilled helpdesk" te gebruiken. De hoeveelheid kennis die ze moeten absorberen is werkelijk enorm. Naast affiniteit met de materie spelen zaken als ervaring en persoonlijke motivatie een grote rol. Whitecollar was in het begin vast ook niet de XMS guru die hij nu is :)
Helemaal mee eens, maar dat betekend dus dat XMS nu een callcenter heeft en geen helpdesk, want (met uitzondering van een paar) is de kennis ver te zoeken op dit moment. En heb ik het idee dat het niveau steeds verder daalt.

Maar om ook een positief geluid te laten horen...
Ik heb maar heel even in de wacht hoeven staan :P

--edit--
Nou, net weer gebeld en dit keer werd ik wel "serieus" behandeld. Deze medewerker snapte wat ik bedoelde en dacht ook dat het dus niet aan mijn tv's lag. Overigens was mijn belletje van gisteren wel geregistreerd, maar was er verder nog niets mee gedaan (volgens de medewerken welke ik nu aan de lijn had).

Maar...
Dit keer was het wel iemand met ervaring, want 5 minuten later werd ik teruggebeld.
Wat bleek, ze hadden de tv's (welke ze daar hebben staan) op Nickelodeon gezet en zagen daar op alle tv's tegelijkertijd hetzelfde probleem voorkomen (op verschillende aansluitingen).

Ze gaan er nu een call voor aanmaken naar GHM (en Nickelodeon?) toe.

Word vervolgt...

[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 14-11-2013 12:02 ]

• denan
Thasaidon schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:44:
Ze gaan er nu een call voor aanmaken naar GMH (en Nickelodeon?) toe.

Word vervolgt...
Gracias! :)

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
No problemo :D

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Is er al wat bekend over audio keuze voor kanalen?

Bv de cartoons op bepaalde kanalen geven engels geluid op de matrix, maar nl geluid als je er heen zapt.

Ik erger mij groen en geel aan de NL voice overs, dus zou de keuze om engels geluid aan te kunnen zetten (zit dus wel in bron) bijna een must ;).

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Thasaidon schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:19:

Het beeld springt regelmatig van 16:9 naar 4:3 en terug.
Dit speelt niet constant maar lijkt "random" voor te komen.(Gisteren toevallig weer tijdens Slot Marcepeinstein).
Het speelt op analoog én op IPTV
Op IPTV zowel met een A110 als een A140
Op IPTV "hikt" het beeld ook (blijft even hangen)
Op verschillende TV's

Ik lees hier ook dat dit dus al veel langer speelt en ook de koters zeggen dat het vaker voor komt en idd al langer zo is.

Genexis v2 nog niet gereset (had geen mogelijkheid ivm storingsdienst).
Dit hebben wij dus ook al langer (Vathorst, DVBC), Philips al het main board van mijn TV laten vervangen omdat ik dacht dat die kapot was ........

Toch XMS ook maar eens bellen.

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ashrah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:53:
[...]
Toch XMS ook maar eens bellen.
Als het goed is, is er nu een call aangemaakt naar GHM toe. Dus ze zijn er al mee bezig.
Maar als je wil bellen, graag. Hoe meer meldingen, hoe meer druk ze hierop kunnen zetten.
Zegt het voort! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 14-11-2013 13:30 ]

Het kan zijn dat er steeds nieuwe mensen zijn op de helpdesk,en mogelijk ook op de financiele afdeling,alleen mogen die dan maar gewoon beslissingen invoeren en wijzigingen doorvoeren ?
Ik heb voor de vierde keer een verzoek ingediend om alle credits en debets nu eens te specificeren,maar het komt niet van de grond,je moet er maar op vertrouwen.
In mijn vorige posts vertelde ik hoe een openstaande credit van 13,78 weer zonder enige specificatie was verminderd naar 8,68 en dat er dus een bedrag van 5,10 weer is verdwenen.
Ik vraag XMS waar die 5,10 dan vandaan komt.
Ik krijg een heel bemoedigend antwoord:
Beste meneer, mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw email. Wij passen uw bank gegevens aan en zullen een bedrag van €13,78 crediteren. Er is geen openstaand bedrag meer. Door een vergissing was u dit verkeerd doorgegeven. U kunt de €13,78 voor het einde van de maand op uw rekening verwachten.

Met vriendelijke groet,
Klachten medewerker

Heel leuk natuurlijk maar het blijft me dwarszitten dat ik alle credits en debets van de afgelopen facturen niet kan herleiden en dat XMS weigert ze te specificeren, misschien heb ik wel recht op 23,80 of 2428,56 of wat dan ook, en dat kan ik toch echt niet afdoen als een foutje of ja ze weten ook niet alles daar.
Het bevestigt alleen maar dat mijn beslissing om er weg te gaan vanwege de falende administratie de juiste was en dat het geen incidentele fouten waren.

• Kelfox
Barre73 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:20:
[...]

4.5 M/s? Dat staat voor meter per seconde dus dat bedoelde je vast niet. Bedoel je Mbit? of MB/s op die andere computer? Dus keer 8 is 36 Mbit? Zo lees ik het wel eigenlijk..

In dat geval is mijn vraag: Staat er een router tussen je server en je glasmodem op jouw adres? Veel routers hebben de nare eigenschap wel snel te kunnen downloaden maar niet zo goed om te gaan met uploads...
Inderdaat MB/s. Omdat ik met Wget aan het testen was, die notatie gekopieerd.

35% [============> ] 36,724,172 4.17M/s eta 15s

Er staat inderdaad een router tussen (Vigor 2130VN). Dit zou de router makkelijk aan moeten kunnen.
Kelfox schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:10:
[...]

Inderdaat MB/s. Omdat ik met Wget aan het testen was, die notatie gekopieerd.

35% [============> ] 36,724,172 4.17M/s eta 15s

Er staat inderdaad een router tussen (Vigor 2130VN). Dit zou de router makkelijk aan moeten kunnen.
Probeer eens direct zonder router ?

• Kelfox
Nick39 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:11:
[...]

Probeer eens direct zonder router ?
Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Film1 on demand
Klanten die een film1 abonnement hebben kunnen vanaf nu ook OnDemand films en series kijken. De applicatie is terug te vinden onder "kiezen en kijken". In de applicatie staan zo'n 200-250 films en een aantal series, bvb Breaking Bad seizoen 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-10 21:46
Meer mensen problemen analoge radio? Sinds een paar dagen storing op oa radio 1. Via de kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik ben van plan binnen Hilversum te verhuizen en gebruik nu IPTV via mijn PC.

Weet iemand of dit blijft werken als ik verhuis? Hier (nieuwe huis) was XMS ook de aanbieder.

Normaal lijkt me dat geen probleem maar nu XMS overgenomen is door KPN vraag ik me af of ik dan ook gelijk omgezet wordt naar een versleutelde stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ashrah schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:53:
[...]

Dit hebben wij dus ook al langer (Vathorst, DVBC), Philips al het main board van mijn TV laten vervangen omdat ik dacht dat die kapot was ........
wij hebben het alleen maar over nickelodeon

Bereid je voor voor:
-Er wordt je gevraagd wat de instellingen zijn van de TV wat betreft breedbeeld/autobreed.
-Je DVB-C van de de tv wordt niet ondersteund. Maak vooral duidelijk dat het in de bron ligt.
-Bij ons stond dus een monteur aan de deur... DAT wil je niet, en mag je wel meteen melden.

Wat betreft helpdesken heb je 2 typen:
-UnSkilled helpdek. -> neemt calls aan en stuurt die door naar de juiste expert, al dan niet via een script.

-skilled helpdesk. -> Probeert zoveel mogelijk direct met de klant op te lossen en als dat niet lukt wordt er een call aangemaakt.

de 2e vereist opgeleidde mensen, de eerste alleen een script. ra ra welk model gebruikt xms (/telfort?)

PS, als XMS telfort wordt, veranderd er dan nog iets aan de techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
tyfoon_2 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:52:

Weet iemand of dit blijft werken als ik verhuis? Hier (nieuwe huis) was XMS ook de aanbieder.

Normaal lijkt me dat geen probleem maar nu XMS overgenomen is door KPN vraag ik me af of ik dan ook gelijk omgezet wordt naar een versleutelde stream.
Staat gewoon in de startpost, even lezen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
jwsmit82 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:41:
Ik heb al tijden af en toe storing met IPTV als we tegelijkertijd op twee tv's kijken. Nu heb ik een situatie die ik bijna altijd kan naspelen:

Zowel TV A als TV B staan op de zender ned 1. Vervolgens zap ik alleen TV B naar ned 2. Nu stoort TV A. Met storen bedoel ik beeld en geluid staan stil.

Als beide tv's niet op dezelfde zender staan is het probleem niet aanwezig. In ieder geval niet zo eenvoudig na te spelen. Kan iemand dit ook even testen? Indien dit niet alleen bij mij speelt, dan is het weer wat eenvoudiger om bij XMS neer te leggen.

Extra informatie:
TV A is aangesloten op Amino A140
TV B is aangesloten op Amino M540
Switch is een TP-Link TL-SG1005D.
Ik heb het probleem ook nagespeeld met een ander geleende Amino. Ze zijn bijgewerkt naar een recente softwareversie.
Bovenstaand probleem bij XMS helpdesk neergelegd.

Na de standaard reactie van de helpdesk over 'Software opnieuw inladen' kreeg ik de volgende reactie:
'Wij hebben uw storing besproken met de technische dienst. Zij geven aan dat dit probleem verholpen kan worden door een "unbalanced switch" te gebruiken. Een dergelijke switch kunt u aanschaffen bij een electronica speciaalzaak.'

Reactie gegeven dat ze waarschijnlijk een unmanaged switch bedoelen. En aangegeven dat in mijn eerste mail al staat dat ik een unmanaged switch heb. Vervolgens de reactie:
'Wij hebben uw storing besproken met de technische dienst. Zij geven aan dat dit probleem verholpen kan worden door een nieuwe switch aan te schaffen.'

Ik heb nu geen idee welke switch ik nu moet gaan kopen? Een andere, niet TP link, die ook unmanaged is? En maar hopen dat daar het probleem niet meer mee speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:08
White_Collar schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:42:
[...]

Staat gewoon in de startpost, even lezen dus ;)
Heb hem twee keer doorgenomen maar kan dit echt niet vinden. Lijkt me overigens beetje vreemd dat dit specifieke geval erin staan. Maar laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
tyfoon_2 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 11:52:

Wat wil je precies? Je verhuizing cancelen als je straks andere streams zou krijgen? O-)

Die overname door KPN is alleen op papier, technisch verandert er (voorlopig) niets. Dus als je op hetzelfde netwerk blijft is er niets aan de hand. Maar in sommige steden liggen meerdere netwerken, verschillend per wijk, dus als je nou eens met postcodes zou komen, of die zelf eens intikt op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/ of zo...

Overigens neemt XMS geen nieuw klanten meer aan, maar ik weet niet of een verhuizing ook als 'nieuwe klant' geldt. Anders wordt het Telfort, maar het netwerk en de streams etc. blijven gewoon hetzelfde. Pakketten en prijzen zijn natuurlijk wel een tikje anders.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber: Dat hoeft natuurlijk niet. Hij gaf al aan dat hij binnen Hilversum verhuist. Hij zit nu op XMS via WGDO (zie de hint "versleutelde stream")
Waar WGDO is, is ook WMP+ inmiddels bijgeplaatst. Dus verhuizen kan een prima mogelijkheid zijn voor XMS/KPN om de klant over te zetten naar Telfort en dan ook maar meteen op WMP+... En dan heb je het dus niet meer over hetzelfde netwerk en dezelfde streams.

Ik kan me de ongerustheid eigenlijk wel voorstellen. Aan de andere kant: echt niks mis met de HD+ streams van WMP+ hoor. Alleen niet onversleuteld, dat klopt. Maar eerlijk is eerlijk: Dat zal op korte termijn toch af gaan lopen denk ik. De content-owners zijn er nooit blij mee geweest en ik vermoed dat het ook nog eens een prijsverhogend effect heeft. Of andersom: Je betaalt minder voor de content als operator wanneer je het versleutelt. Want dan kunnen mensen het niet zomaar kijken op van alles en nog wat en opnemen en op Internet zetten en zo...

Dat laatste was uiteraard niet mijn mening maar cynisch bedoeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18

d0s

sssst

Barre73 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:54:
Fiber: Dat hoeft natuurlijk niet. Hij gaf al aan dat hij binnen Hilversum verhuist. Hij zit nu op XMS via WGDO (zie de hint "versleutelde stream")
Waar WGDO is, is ook WMP+ inmiddels bijgeplaatst. Dus verhuizen kan een prima mogelijkheid zijn voor XMS/KPN om de klant over te zetten naar Telfort en dan ook maar meteen op WMP+... En dan heb je het dus niet meer over hetzelfde netwerk en dezelfde streams.
Hilversum is WGDO of 'WBA' (WMP). Hier is geen WMP+ beschikbaar. Telfort (Concepts-ICT) zelf levert hier WGDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Barre73 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:54:
[...] Dus verhuizen kan een prima mogelijkheid zijn voor XMS/KPN om de klant over te zetten naar Telfort en dan ook maar meteen op WMP+... En dan heb je het dus niet meer over hetzelfde netwerk en dezelfde streams...
Tja en dan...? Je verhuizing cancelen...? Er is volgens mij niet zoiets dat je een keuze-vakje kan aan aanvinken voor de ene of de andere smaak...

Ik geloof er eigenlijk niks van. Heb je praktijkvoorbeelden waar dit echt is gebeurd? Volgens mij zal het wel loslopen, tenzij je echt naar een andere stad of wijk met een echt ander netwerk verhuist.

(Ik zou overigens wel weer bang zijn voor een paar weken downtime... O-) )

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 17-11-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d0s schreef op zondag 17 november 2013 @ 01:15:
[...]

Hilversum is WGDO of 'WBA' (WMP). Hier is geen WMP+ beschikbaar. Telfort (Concepts-ICT) zelf levert hier WGDO.
Wat jij wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:18

d0s

sssst

Ik zelf wou het liever anders ;)

Kies je voor een ISP met analoge diensten dan zit je in Hilversum vast aan WGDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
never mind... Ik was nog niet wakker :z

[ Voor 98% gewijzigd door Thasaidon op 18-11-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwsmit82 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:36:
[...]

Bovenstaand probleem bij XMS helpdesk neergelegd.

Na de standaard reactie van de helpdesk over 'Software opnieuw inladen' kreeg ik de volgende reactie:
'Wij hebben uw storing besproken met de technische dienst. Zij geven aan dat dit probleem verholpen kan worden door een "unbalanced switch" te gebruiken. Een dergelijke switch kunt u aanschaffen bij een electronica speciaalzaak.'

Reactie gegeven dat ze waarschijnlijk een unmanaged switch bedoelen. En aangegeven dat in mijn eerste mail al staat dat ik een unmanaged switch heb. Vervolgens de reactie:
'Wij hebben uw storing besproken met de technische dienst. Zij geven aan dat dit probleem verholpen kan worden door een nieuwe switch aan te schaffen.'

Ik heb nu geen idee welke switch ik nu moet gaan kopen? Een andere, niet TP link, die ook unmanaged is? En maar hopen dat daar het probleem niet meer mee speelt...
Geen switch kopen. Leen even van iemand een andere switch en test het daarmee. Als een andere switch het probleem niet oplost, dan terugkoppelen dat je de switch vervangen hebt zonder resultaat.

Weet je zeker dat je bekabeling 100% OK is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Meer mensen traag internet in Wijchen ?
100/100 abbo

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5mlvt/1c9c969ecf.png

[ Voor 19% gewijzigd door Marsjee op 18-11-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 11:27
Marsjee schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:20:
100/100 abbo
Nope,
94,70Mbit down en 77,94Mbit up volgens http://speedtest.onsbrabantnet.nl/. Kan eigenlijk alleen wat klagen over de upload dan, maar langzaam is het zeker niet. (6601 btw)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
d0s schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:17:
Ik zelf wou het liever anders ;)

Kies je voor een ISP met analoge diensten dan zit je in Hilversum vast aan WGDO.
Wat barre waarschijnlijk bedoelt is dat je gewoon wmp+ krijgt als je het verandert ;)

Dat telfort nog niet beschikbaar is wil niet zeggen dat wmp+ daar niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al dat "gezeur" van mij over XMS nou iets positiefs, ik ben afgelopen donderdag afgesloten vanwege "een niet betaalde factuur" wat later bleek dat XMS mijn betaling op een andere klant had geboekt. Het ging wel wat moeizaam om het terug te draaien maar ik wil XMS nu wel een compliment geven over A: de communicatie en B: de bereidwilligheid om het zo snel mogelijk te willen terug draaien van een vergissing.

Ik gebruik specifiek het woord vergissingen, want ik vind, waar gewerkt wordt, worden vergissingen gemaakt, waar niet wordt gewerkt worden fouten gemaakt.

Ik ben zeer positief verrast door de XMS administratie en helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:57:
Na al dat "gezeur" van mij over XMS nou iets positiefs, ik ben afgelopen donderdag afgesloten vanwege "een niet betaalde factuur" wat later bleek dat XMS mijn betaling op een andere klant had geboekt. Het ging wel wat moeizaam om het terug te draaien maar ik wil XMS nu wel een compliment geven over A: de communicatie en B: de bereidwilligheid om het zo snel mogelijk te willen terug draaien van een vergissing.

Ik gebruik specifiek het woord vergissingen, want ik vind, waar gewerkt wordt, worden vergissingen gemaakt, waar niet wordt gewerkt worden fouten gemaakt.

Ik ben zeer positief verrast door de XMS administratie en helpdesk.
Zo positief dat je eerst afgesloten moest worden door een "domme fout" en dat het moeizaam was om terug te draaien.

Gelukkig is mij dit in heel ISP land nog nooit gebeurd.

Het had ook in dit geval niet hoeven gebeuren als de administratie op orde was.

Mijn administratie is nu officieel meer dan een jaar een puinhoop. Mijn XMS werkt nog steeds niet, diensten niet zichbaar. Nog steeds HBO en Usenet toegang op factuur met erda direct een creditnota.

Iets om heel tevreden over te zijn :)

Sorry niet persoonlijk, maar heb idee dat je een geintje maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-10 15:06
Marsjee schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:20:
100/100 abbo
Ik haal op het moment 41 down en 43 up, waar normaal de download rond de 97 mbit ligt en de upload ook veel hoger, voor de zekerheid even de router ertussen uit gehad maar dat gaf geen verschil. Misschien toch ergens iets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
Kan iemand zich de XMS netschijf nog herinneren? De pilot daarvan begon in september 2010.
Vandaag kreeg ik dit trieste bericht:
Beste pilot-deelnemer,

In het verleden heeft u meegedaan aan een pilot van onze dienst ‘Netschijf’. De pilot is afgerond en de dienst Netwerkschijf zal per 1 januari 2014 stoppen.

Mochten er nog bestanden op de Netschijf staan die voor u van waarde zijn dan heeft u nog tot uiterlijk 1 januari 2014 de tijd om deze ergens anders op te slaan. Via internet zijn er diverse aanbieders van opslagdiensten, zoals Dropbox. Na 1 januari 2014 zullen alle gegevens van de dienst Netschijf gewist worden.

Na de start van de jarenlange pilot is dit de eerste keer dat ik er weer wat van XMS over hoor. Ik denk dat ik de Netschijf niet erg zal missen, maar toch leuk om hier nog eens iets van te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Toen bestonden Dropbox, Google Drive, Apple iCloud en Microsoft Skydrive zeker nog niet...? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 19-11-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:45:
[...]

Zo positief dat je eerst afgesloten moest worden door een "domme fout" en dat het moeizaam was om terug te draaien.

Gelukkig is mij dit in heel ISP land nog nooit gebeurd.

Het had ook in dit geval niet hoeven gebeuren als de administratie op orde was.

Mijn administratie is nu officieel meer dan een jaar een puinhoop. Mijn XMS werkt nog steeds niet, diensten niet zichbaar. Nog steeds HBO en Usenet toegang op factuur met erda direct een creditnota.

Iets om heel tevreden over te zijn :)

Sorry niet persoonlijk, maar heb idee dat je een geintje maakt.
:)

Nee, wat mij positief verraste lijkt de ingezette verandering van mentaliteit en bereidwilligheid van het personeel. Vroegah kon je bij wijze van spreken "de pot op" en daar lijkt nu verandering in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
En weer geen televisie signaal vanochtend (Analoog/DVB-C) in Vathorst, meer mensen last van voordat ik weer in de telefoon ga klimmen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 20-11-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Hier in Amersfoort centrum werkt geen enkele dienst meer. Volgens het bandje van de XMS helpdesk is er sprake van een algehele storing.

Edit: alles werkt hier weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Krizna op 20-11-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Prijzen zijn aangepast na overname door telfort of lijkt het zo?

bijv de 100/100 kost nu 50 in plaats van 45,95

[ Voor 28% gewijzigd door Chadi op 20-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Chadi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:16:
Prijzen zijn aangepast na overname door telfort of lijkt het zo?

bijv de 100/100 kost nu 50 in plaats van 45,95
Over welk pakket heb je het dan?
want enkel 100/100 internet word niet meer verkocht.

De prijzen zijn namelijk niet veranderd sinds ik dit topic overgenomen heb in februari.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 20-11-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Thasaidon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:27:
[...]

Over welk pakket heb je het dan?
want enkel 100/100 internet word niet meer verkocht.

De prijzen zijn namelijk niet veranderd sinds ik dit topic overgenomen heb in februari.
100/100 wordt toch wel aangeboden?? Moet je alleen 10 euro extra betalen op het 50/50 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Krizna schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:21:
Hier in Amersfoort centrum werkt geen enkele dienst meer. Volgens het bandje van de XMS helpdesk is er sprake van een algehele storing.

Edit: alles werkt hier weer.
Bij mij in het Soesterkwartier (3812) lag vanmorgen rond half acht het internet er ook uit, ik had geen tijd om verder te kijken. Nu doet alles het weer, geen idee hoe lang het geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chadi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:05:
[...]

100/100 wordt toch wel aangeboden?? Moet je alleen 10 euro extra betalen op het 50/50 abonnement.
Hij bedoelde Internet Only. En dat wordt idd niet verkocht bij Telfort. Wel Internet + Bellen. Dat bellen kost je niks als je niet belt dus dat zou je kunnen doen. Ben je 40,- + 10,- = 50,- per maand kwijt. Is niet heel erg goedkoop vind ik...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Jeej XMS. Ik ben nu lotgenoot geworden van Nick39 denk ik.
Mijn abonnement is per 14-09-2013, uiteraard lukt het dan niet om de facturatie/eindafrekening op te maken, dus vorige maand een factuur voor een nieuwe maand waar ik niet eens meer klant ben. Nee meneer, dat gaat goedkomen!. En uiteraard deze maand weer een factuur, die ik nu wel ga storneren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Dat glasvezel is zo verschrikkelijk snel dat het wel een maand of 4 duurt voordat de administratieve systemen volledig gestopt zijn... (schijnt nog met papieren postbakjes en postduiven te gaan)

Tenzij je HDTV bekijkt, want dan gaat er 20% van de snelheid af ;-)

Blijft toch triest om te zien, dat een technisch goede infrastructuur volledig ongeloofwaardig wordt door de administratieve organisatie eromheen... (mijnxmsnet, facturen, modems gecapped op 100Mbit, vast IP, etc)

Om toch te eindigen met een positieve noot: Het lijkt erop dat de gratis newsserver niet meer wordt gecapped op 512Kbit, ik krijg er de laatste tijd 2Mbit doorheen :-)

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:04:
[...]
Hij bedoelde Internet Only. ...
Ja, dat begreep ik ook, maar dat word dus al bijna een jaar niet meer verkocht. ;)

.
barryl schreef op donderdag 21 november 2013 @ 07:45:
Blijft toch triest om te zien, dat een technisch goede infrastructuur volledig ongeloofwaardig wordt door de administratieve organisatie eromheen... (mijnxmsnet, facturen, modems gecapped op 100Mbit, vast IP, etc)
yup, van alle beloften die ooit gemaakt zijn is bar weinig terecht gekomen, maar dat is niet alleen bij XMS.

[ Voor 48% gewijzigd door Thasaidon op 21-11-2013 08:22 ]

Verwijderd

Nakebod schreef op donderdag 21 november 2013 @ 07:20:
Jeej XMS. Ik ben nu lotgenoot geworden van Nick39 denk ik.
Mijn abonnement is per 14-09-2013, uiteraard lukt het dan niet om de facturatie/eindafrekening op te maken, dus vorige maand een factuur voor een nieuwe maand waar ik niet eens meer klant ben. Nee meneer, dat gaat goedkomen!. En uiteraard deze maand weer een factuur, die ik nu wel ga storneren.
Onterecht afgeschreven bedragen altijd direct storneren en hiervan melding doen bij de "schuldige" (in dit geval dus XMS). Storneren kan tegenwoordig gewoon via internetbankieren en met 2 of 3 dagen staat het geld weer terug op je rekening.

Wat ik tegenwoordig dus niet meer doe, is afwachten wanneer zo'n bedrijf (of dat nou XMS is of een ander bedrijf, maakt niet uit) het teveel betaalde eens terugboekt. Dat kan soms wel anderhalve maand duren. Dan doe ik het wel via de bank, gaat wat vlotter.

Het is dan natuurlijk wel de bedoeling, dat je vooraf even goed controleert of de incasso ook echt onterecht is.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

De vorige had ik niet gestorneerd, je gaat soms toch van het goede van XMS uit :+ In de hoop, want "ik beloof u"... dat ik deze maand een factuur zou krijgen dat ik het maandbedrag van vorige maand + gedeelte van die maand ervoor terug zou krijgen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Nakebod schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:30:
De vorige had ik niet gestorneerd, je gaat soms toch van het goede van XMS uit :+ In de hoop, want "ik beloof u"... dat ik deze maand een factuur zou krijgen dat ik het maandbedrag van vorige maand + gedeelte van die maand ervoor terug zou krijgen.
Als je een goede relatie hebt met een bedrijf, kun je ze best een keer een maand geven om de boel recht te zetten. Je kunt nu overigens alsnog die vorige incasso storneren. Volgens mij heb je daar tegenwoordig 56 dagen de tijd voor (8 weken).

Aangezien ze zich dus niet aan hun belofte gehouden hebben, zou ik het gewoon storneren en XMS laten weten dat je het gestorneerd hebt omdat ze hun afspraken niet nagekomen zijn.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
barryl schreef op donderdag 21 november 2013 @ 07:45:
Om toch te eindigen met een positieve noot: Het lijkt erop dat de gratis newsserver niet meer wordt gecapped op 512Kbit, ik krijg er de laatste tijd 2Mbit doorheen :-)
Vanaf de dag dat ik voor XMS heb gekozen draait de nieuws sever altijd al op 4Mbps. Heb ook altijd gedacht dat die 512Kbps eigenlijk 512KBps had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
marigo schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:44:
Vanaf de dag dat ik voor XMS heb gekozen draait de nieuws sever altijd al op 4Mbps. Heb ook altijd gedacht dat die 512Kbps eigenlijk 512KBps had moeten zijn.
Dat was toch echt Kbps en niet KBps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Was even op zoek naar het adres van XMS nieuwsserver en kwam deze handleiding tegen:

"In deze handleiding vindt u stap voor stap beschreven hoe u uw Windows 98 Computer kunt instellen om gebruik te kunnen maken van van de snelle glasvezelverbinding"

Altijd handig om nog eens te weten hoe dat je glasaansluiting had kunnen instellen met W98 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Toekomst staat voor niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
chocka schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:47:
Altijd handig om nog eens te weten hoe dat je glasaansluiting had kunnen instellen met W98 :F
L0L, ach, gelukkig staat XP er ook nog in _/-\o_

.
idd...
Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.net/codg.jpg
Call of Duty Ghosts story takes you to “a new near-furute era”…

_/-\o_ :P

[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 22-11-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
denan schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:33:
[...]

Dat was toch echt Kbps en niet KBps :)
Hmmm, nou begon ik wel even te twijfelen en heb ik "news.xmsnet.nl" alleen even laten downloaden en zie ik toch echt dat het downloaden met 2 threads schommelt tussen de 500 en 512KBps.

Voor een gratis nieuwsserver is dit nog wel acceptabel. Als het echt 512Kbps dan zou het downloaden theoretisch neerkomen op 64KBps. Als dat zo zou zijn dan stond deze er niet eens tussen. :)

Misschien heb ik een unieke aansluiting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:22
Nee hoor, je download met een half MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
oorspronkelijk was het echt met 4 threads van 512Kpbs. En dat schoot inderdaad niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Dus dat betekent dat er inderdaad iets is verandert voor de gratis news-server waardoor het nu hoger uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Mijn internet lag er vanmorgen weer even uit. Even later werkte het weer gewoon en nu ook. Was dat weer een klein hikje of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:22
barryl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:45:
Dus dat betekent dat er inderdaad iets is verandert voor de gratis news-server waardoor het nu hoger uitvalt?
Vraag het me af. Ik download al zolang ik het mij kan herinneren met 500KBps. Het is dus al minstens een jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik heb het ook over "waaaaaaay back".. toen het product aangezet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Het viel me vanmorgen op dat op de zenders van BBC 3 en BBC 4 nu een testkaart te zien is dat ze vanaf 20:00 uur te zien zijn. Ik weet niet hoe lang dit al is, maar ik herinner me dat ze daar eerst nog gewoon CBBC en CBeebies doorgaven. Verdere stap naar de omzetting naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 13:21
elwinvangestel schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:05:
Het viel me vanmorgen op dat op de zenders van BBC 3 en BBC 4 nu een testkaart te zien is dat ze vanaf 20:00 uur te zien zijn. Ik weet niet hoe lang dit al is, maar ik herinner me dat ze daar eerst nog gewoon CBBC en CBeebies doorgaven. Verdere stap naar de omzetting naar Telfort?
Dat is iets wat GHM bepaald. Als dat idd gewijzigd is zal dat voor alle GHM providers gelden die het GHM pakket 1:1 resellen (Lijbrand, Solcon, Concepts enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
weet iemand of ipv6 al werkt al bij xms

heb pas een router met ondersteuning daar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:46:
weet iemand of ipv6 al werkt al bij xms

heb pas een router met ondersteuning daar voor
Native ipv6 werkt niet.
6rd via dhcp zoude wel moeten werken, maar dat werkt nu ook niet meer zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Test met een IPv4 DNS record
goed (0.172s) gebruik makend van ipv4

Test met een IPv6 DNS record
goed (0.185s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test met een Dual Stack DNS record
goed (0.174s) gebruik makend van ipv4

Test met een Dual Stack DNS en grote pakketten
goed (1.076s) gebruik makend van ipv4

Test IPv4 zonder DNS
goed (0.167s) gebruik makend van ipv4

Test IPv6 zonder DNS
goed (1.111s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test IPv6 met grote pakketten
goed (1.109s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test of uw ISP's DNS server IPv6 gebruikt
timeout (15.015s)

Find IPv4 Service Provider
goed (0.187s) gebruik makend van ipv4 ASN 49562

Find IPv6 Service Provider
goed (0.175s) gebruik makend van ipv6 6to4

ik krijg dit uit een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Horza2011 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:23:
Test met een IPv4 DNS record
goed (0.172s) gebruik makend van ipv4

Test met een IPv6 DNS record
goed (0.185s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test met een Dual Stack DNS record
goed (0.174s) gebruik makend van ipv4

Test met een Dual Stack DNS en grote pakketten
goed (1.076s) gebruik makend van ipv4

Test IPv4 zonder DNS
goed (0.167s) gebruik makend van ipv4

Test IPv6 zonder DNS
goed (1.111s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test IPv6 met grote pakketten
goed (1.109s) gebruik makend van ipv6 6to4

Test of uw ISP's DNS server IPv6 gebruikt
timeout (15.015s)

Find IPv4 Service Provider
goed (0.187s) gebruik makend van ipv4 ASN 49562

Find IPv6 Service Provider
goed (0.175s) gebruik makend van ipv6 6to4

ik krijg dit uit een test
DNSsen zijn al jaren gaar, maar XMS ziet het probleem niet; dus er is geen probleem. Geen last meer gehad van gezeur er mee toen ik overstapte. Na router switch zat ik weer op de oude DNSsen, gelijk de traagheid en af en toe een timeout terug.

De lijnen zijn goed, maar ALLES er omheen moet eens stevig geevalueerd worden; heden ten dagen eisen zelfs de minder wetende klanten meer dan wat er geleverd word (wat er geboden word is tevens niet wat men krijgt).
Pagina: 1 ... 41 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.