"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Ook dat mag, daarvoor is het een forumdenan schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:57:
[...]
Al die specials in amersfoort vielen onder de "vathorst" portfolio. Kattenbroek hoort daar ook bij.
[...]
Wie veegt hier "weer" zijn straatje schoon???
Bij deze sta je op mijn ignore lijst. Niet alleen heb je meermaals bewezen dat het je aan technische kennis ontbreekt, nu probeer je zelfs iets negatiefs in mijn schoenen te schuiven. Daar trek ik de grens.
Ghehehe.. die neiging heb ik echt wel eens gehad bij sommige mensen.
Normaal heb ik ook echt wel wat meer geduld, maar segs springt ook in andere threads op elke discussie en gooit feiten en fabels op een berg om zijn mening kracht bij te zetten. Als vervolgens de andere forumgebruikers hem daarop wijzen, of als blijkt dat het "kwaliteitsprobleem" van een eindgebruiker toch aan een peuter lag die de afstandbediening te pakken had gekregen, hult hij zich in stilte. Tot hij weer ergens anders iets tegenkomt waarop hij zijn mening kan botvieren.
Daar heb ik echt geen problemen mee, maar dit is de zoveelste keer dat hij beschuldigingen over partijdigheid/oneerlijkheid.mijnerzijds uit. En dat ben ik toch echt wel beu. Vandaar dat hij op een zeer illuster lijstje "black flag.. ignore.. IGNORE" terecht is gekomen.. als derde tweaker ooit (op zich ook wel een prestatie).
Of zoals een eeuwenoud gezegde gaat ""Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience".
denan schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:05:
...
(geen idee wat marketing er voor sausje overheen gooit, maar technisch klopt mijn verhaal in ieder geval beter)
...
Caelorum schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:32::
Wel blijft het redelijk kut dat de marketingafdeling dus gigantisch heeft zitten falen bij die mensen waarbij wel een echt statisch ip-adres werd aangeboden.
Niks persoonlijks hoor....denan schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:05:Dat ligt eraan. Als het gaat om de *betaalde* optie (30 euro was het?) -> dat was een echt static IP.
Maar volgens mij heb ik zelfs het oorspronkelijke aanvraag formulier nog wel ergens liggen waarop ik aangevinkt heb een vast ip te willen voor een eenmalig bedrag van € 25,- (De betaalde dienst dus).
Echter was de promo toen zo dat als ik me op dat moment gelijk inschreef, ik dan géén € 25,- hoefde te betalen, dus uiteindelijk heb ik er niet voor hoeven betalen. Maar het was wel degelijk de betaalde dienst.
Tenzij XMS er toen al een administratieve puinhoop van aan het maken was
Maargoed, het is niet anders.
Als we Telfort worden en nieuwe contracten krijgen zijn we het zeker kwijt.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Toch vreemd dat er voor als nog niks veranderd is.
Nog steeds het "vast aan mac adres" gekoppelde IP.
Maanden geleden heb ik nog eens contact gehad met XMS.
Toen werd er verteld dat de huidige klanten gewoon de zelfde condities gaan behouden.
Ik wacht geduldig af.
XS4ALL is natuurlijk wel een stuk duurder.
Verwijderd
Dank voor deze eer! Ook al lees je mijn post niet meer, ik vind het beeld niet goed, moet ik dat elke keer blijven ventileren? Ik hoef mijn gelijk niet te hebben, ik ventileer mijn mening en één keer is genoeg IMHO.denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:43:
[...]
Ghehehe.. die neiging heb ik echt wel eens gehad bij sommige mensen.
Normaal heb ik ook echt wel wat meer geduld, maar segs springt ook in andere threads op elke discussie en gooit feiten en fabels op een berg om zijn mening kracht bij te zetten. Als vervolgens de andere forumgebruikers hem daarop wijzen, of als blijkt dat het "kwaliteitsprobleem" van een eindgebruiker toch aan een peuter lag die de afstandbediening te pakken had gekregen, hult hij zich in stilte. Tot hij weer ergens anders iets tegenkomt waarop hij zijn mening kan botvieren.
Daar heb ik echt geen problemen mee, maar dit is de zoveelste keer dat hij beschuldigingen over partijdigheid/oneerlijkheid.mijnerzijds uit. En dat ben ik toch echt wel beu. Vandaar dat hij op een zeer illuster lijstje "black flag.. ignore.. IGNORE" terecht is gekomen.. als derde tweaker ooit (op zich ook wel een prestatie).
Of zoals een eeuwenoud gezegde gaat ""Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience".
Het enige wat ik merk aan je is dat je niet tegen kritiek kan en dat vind ik jammer.
Suc6 verder!
Klopt, maar als je de betaalde dienst gratis kreeg is dat wat anders dan dat je een "semi static IP via DHCP" kreeg. De enige "echt" static dienst is namelijk de variant waarbij je via de selfcare een IP/subnet/gateway opkreeg die je met de hand moest invullen. (was alleen mogelijk binnen het packetfront netwerk)Thasaidon schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
Niks persoonlijks hoor....
Maar volgens mij heb ik zelfs het oorspronkelijke aanvraag formulier nog wel ergens liggen waarop ik aangevinkt heb een vast ip te willen voor een eenmalig bedrag van € 25,- (De betaalde dienst dus).
Echter was de promo toen zo dat als ik me op dat moment gelijk inschreef, ik dan géén € 25,- hoefde te betalen, dus uiteindelijk heb ik er niet voor hoeven betalen. Maar het was wel degelijk de betaalde dienst.
Tenzij XMS er toen al een administratieve puinhoop van aan het maken was
Maargoed, het is niet anders.
Als we Telfort worden en nieuwe contracten krijgen zijn we het zeker kwijt.
Waar ik een beetje huiverig voor ben is dat ze in jouw geval het semi static genexis verhaal als "echt static" verkocht hebben. Puur omdat men het niet in WMP+ geïmplementeerd heeft en dit een "goed genoeg" oplossing was.
Ik kan prima tegen kritiek. Ik kan heel slecht tegen onterechte beschuldigingen en pogingen om mij (of anderen) zwart te maken. Als ik slecht tegen kritiek zou kunnen zou ik het halve forum op zwart hebben staan.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:42:
Het enige wat ik merk aan je is dat je niet tegen kritiek kan en dat vind ik jammer.
Wat dat betreft is het mijn eigen schuld.. Mijn valkuil is dat ik ervan uitga dat met voldoende feiten en technische informatie een boodschap voor iedereen duidelijk moet zijn. Terwijl de meeste mensen gewoon Ja of Nee willen horen, en niet het waarom/hoe. Wat ik nu dus ook weer doe
Pas je je houding aan en laat je beschuldigingen achterwege, dan wil ik best met je in discussie op basis van feiten. Maar dat heb ik al vaker aangegeven en ik zie duidelijk geen verbetering.
Anyway.. nu echt op ignore.. back on topic
Verwijderd
Ga ik niet eens meer op in.......denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:58:
[...]
Ik kan prima tegen kritiek. Ik kan heel slecht tegen onterechte beschuldigingen en pogingen om mij (of anderen) zwart te maken. Als ik slecht tegen kritiek zou kunnen zou ik het halve forum op zwart hebben staan.
Wat dat betreft is het mijn eigen schuld.. Mijn valkuil is dat ik ervan uitga dat met voldoende feiten en technische informatie een boodschap voor iedereen duidelijk moet zijn. Terwijl de meeste mensen gewoon Ja of Nee willen horen, en niet het waarom/hoe. Wat ik nu dus ook weer doe
Pas je je houding aan en laat je beschuldigingen achterwege, dan wil ik best met je in discussie op basis van feiten. Maar dat heb ik al vaker aangegeven en ik zie duidelijk geen verbetering.
Anyway.. nu echt op ignore.. back on topic
Ik heb idd ook zo'n betaald "vast ip" wat nu een DHCP reservation is geworden, mag hopen dat we die straks wel behouden (heb een packetfront hangen).denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:53:
[...]Klopt, maar als je de betaalde dienst gratis kreeg is dat wat anders dan dat je een "semi static IP via DHCP" kreeg. De enige "echt" static dienst is namelijk de variant waarbij je via de selfcare een IP/subnet/gateway opkreeg die je met de hand moest invullen. (was alleen mogelijk binnen het packetfront netwerk)
Daarnaast ga ik binnenkort verhuizen dus dan word het helemaal een getouwtrek.
Het was wel zeker een betaalde dienst, want mijn buurman, die toen niet gelijk op het aanbod in ging van "NU aanmelden = géén € 25,- betalen", heeft dit naderhand wél moeten betalen toen hij zich later aanmeldde. Dus omdat ik gelijk op die aanbieding ben ingegaan heb ik niet betaald, maar anderen later dus wel.denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:53:
[...]
Klopt, maar als je de betaalde dienst gratis kreeg is dat wat anders dan dat je een "semi static IP via DHCP" kreeg. De enige "echt" static dienst is namelijk de variant waarbij je via de selfcare een IP/subnet/gateway opkreeg die je met de hand moest invullen. (was alleen mogelijk binnen het packetfront netwerk)
Waar ik een beetje huiverig voor ben is dat ze in jouw geval het semi static genexis verhaal als "echt static" verkocht hebben. Puur omdat men het niet in WMP+ geïmplementeerd heeft en dit een "goed genoeg" oplossing was.
Op mijn contract staat ook letterlijk "Statisch IP (middels DHCP)"
Maar het verhaal is nog wat ingewikkelder... maar daar kwam ik pas achter tijdens de tweakers meeting toen.
Ik zit in een WGDO gebied met een Genexis, en op die dingen zou het technisch niet mogelijk zijn om een vast IP te configureren. Maar omdat dat dus wel verkocht is (o.a. dus ook aan mij) heeft men toen het "statische IP via DHCP op basis van MAC-address" bedacht.
Wat ik dan weer wel raar vind is dat ik, in het begin, echt alles aan m'n FTU kon hangen (ongeacht het MAC adres) en altijd hetzelfde IP kreeg. Pas later toen ik omgezet ben naar de 37 range kon dat ineens niet meer en is de "mac-oplossing" bedacht.
.
Als dat zo is, dan zou ook mijn vaste IP (wat dus in mijn contract staat) overgenomen moeten worden door Telfort. Maar als ik dan de comment van Operatortje2 lees vrees ik dat dat gewoon niet gaat gebeuren.jacques1971 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:33:
...
Maanden geleden heb ik nog eens contact gehad met XMS.
Toen werd er verteld dat de huidige klanten gewoon de zelfde condities gaan behouden.
...
Maar zoals je zegt, we wachten het gewoon nog even af.
[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 04-11-2013 13:45 ]
Doe maar niet. Je maakt jezelf alleen maar meer belachelijk.
Met kritiek leveren heeft hier niemand een probleem, maar als jij op de persoon af ( "jij-bakken" noemen ze dat ook wel ) gaat insinueren dat iemand partijdig is en vanuit "zijn eigen straatje schoonvegen" post, terwijl diegene al sinds het bestaan van XMS de GoT'ers hier van extreem nuttige informatie voorziet, dan heb je daanra niks meer goed te praten.
Dus ga er inderdaad maar niet meer op in. Puur met die post van dat straatje schoon vegen ben je namelijk gewoon over de schreef gegaan. Dat heeft niets te maken met "deelnemen aan een forum" of "niet tegen kritiek kunnen" van Denan z'n kant, maar puur onvolwassen gedrag van jouw kant.
En ja, zie het maar als een "jij-bak" op mijn beurt naar jou toe. Maar ik wilde het toch even kwijt. Het is maar goed dat ik geen mod ben.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ook jij mag dat, laten we het er maar bij laten anders verzand de thread in een welles niets en ik/jij hebt gelijk discussieeymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:37:
[...]
Doe maar niet. Je maakt jezelf alleen maar meer belachelijk.
Met kritiek leveren heeft hier niemand een probleem, maar als jij op de persoon af ( "jij-bakken" noemen ze dat ook wel ) gaat insinueren dat iemand partijdig is en vanuit "zijn eigen straatje schoonvegen" post, terwijl diegene al sinds het bestaan van XMS de GoT'ers hier van extreem nuttige informatie voorziet, dan heb je daanra niks meer goed te praten.
Dus ga er inderdaad maar niet meer op in. Puur met die post van dat straatje schoon vegen ben je namelijk gewoon over de schreef gegaan. Dat heeft niets te maken met "deelnemen aan een forum" of "niet tegen kritiek kunnen" van Denan z'n kant, maar puur onvolwassen gedrag van jouw kant.
En ja, zie het maar als een "jij-bak" op mijn beurt naar jou toe. Maar ik wilde het toch even kwijt. Het is maar goed dat ik geen mod ben.....
Edit:
Mij K toets is defect zie ik nu..
En dat bedoelde ik ook met de "ik weet niet wat een marketeer ervan gemaakt heeft"-opmerking. Vreemd ook dat die buurman het wel als betaalde optie heeft genomen (en dus ook heeft moeten betalen) terwijl dat niet zo geconfigureerd is. Alleen voor packetfront gebieden is er een aparte range gereserveerd (buiten de normale boekhouding om) waaruit static IP's werden uitgedeeld.Thasaidon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:19:
Het was wel zeker een betaalde dienst, want mijn buurman, die toen niet gelijk op het aanbod in ging van "NU aanmelden = géén € 25,- betalen", heeft dit naderhand wél moeten betalen toen hij zich later aanmeldde. Dus omdat ik gelijk op die aanbieding ben ingegaan heb ik niet betaald, maar andere later dus wel.
Op mijn contract staat ook letterlijk "Statisch IP (middels DHCP)"
Maar het verhaal is nog wat ingewikkelder... maar daar kwam ik pas achter tijdens de tweakers meeting toen.
Ik zit in een WGDO gebied met een Genexis, en op die dingen zou het technisch niet mogelijk zijn om een vast IP te configureren. Maar omdat dat dus wel verkocht is (o.a. dus ook aan mij) heeft men toen het "statische IP via DHCP op basis van MAC-address" bedacht.
Er is een overgang geweest van de oude genexis WGDO administratie (waar ik toen nog bij betrokken was) naar de nieuwe genexis WGDO administratie (richting ISPfabriek.. de route die ik ook volgdeWat ik dan weer wel raar vind is dat ik, in het begin, echt alles aan m'n FTU kon hangen en altijd hetzelfde IP kreeg. Pas later toen ik omgezet ben naar de 37 range kon dat ineens niet meer en is de "mac-oplossing" bedacht.
Ik zou dat inderdaad gewoon even afwachten. Er zijn contractafspraken en de base met *echte* static IP's is aardig groot. Het is aan telfort om te beslissen of ze daar iets mee doen.Als dat zo is, dan zou ook mijn vaste IP (wat dus in mijn contract staat) overgenomen moeten worden door Telfort. Maar als ik dan de comment van Operatortje2 lees vrees ik dat dat gewoon niet gaat gebeuren.
Maar zoals je zegt, we wachten het gewoon nog even af.
Ik vind het alleen wel jammer dat we nog steeds niets horen over de overname en overgang naar Telfort.
Ik had toch wel verwacht dat we daar zo langzamerhand wel meer (beter) over geïnformeerd zouden worden.
no news is good news toch?Thasaidon schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:07:
yup, maarja, we weten allebei wel dat de marketing dames/heren in een andere wereld leven dan de techneuten die maar weer techinish moeten proberen mogelijk te maken wat zij verkocht hebben
Ik vind het alleen wel jammer dat we nog steeds niets horen over de overname en overgang naar Telfort.
Ik had toch wel verwacht dat we daar zo langzamerhand wel meer (beter) over geïnformeerd zouden worden.
Migratietrajecten zijn zeer complex, vooral bij administraties als die XMS. Ik denk dat telfort dat eerst 100% uitgewerkt wil hebben voordat men het project start.
Uiteraarddenan schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:11:
[...]
no news is good news toch?
Migratietrajecten zijn zeer complex, vooral bij administraties als die XMS. Ik denk dat telfort dat eerst 100% uitgewerkt wil hebben voordat men het project start.
Zolang ik nog ongestoord door het hele huis IPTV kan kijken via mijn HTPC vind ik het prima en dat mag van mij nog heel lang zo duren
ACM legt KPN last-onder-dwangsom op over FttO
[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 04-11-2013 16:12 ]
Dat heb ik ook met mijn postcode check, XMS en Telfort staan niet in de lijst als ISP.ch4rl3m4gn3 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:30:
Wat ik i.v.m. Telfort wel vreemd vind is dat volgens Reggefiber de opvolger van XMS (nog) niet beschikbaar is in mijn postcodegebied, maar ook XMS niet meer.
Als ik zoek naar hetzelfde als wat ik nu heb blijven enkel Vodafone en Solcon als provider over.
Tenzij ik "Analoge TV" uit zet als optie, dan komt de rest er ook weer bij BEHALVE Telfort.
Die komt bij mij pas in de lijst tevoorschijn als ik "Digitale TV (IPTV)" ook uit zet als optie
Toch wel jammer zeg maar
[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 04-11-2013 16:49 ]
Roep eens wat postcodesThasaidon schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:47:
Tenzij ik "Analoge TV" uit zet als optie, dan komt de rest er ook weer bij BEHALVE Telfort.
Die komt bij mij pas in de lijst tevoorschijn als ik "Digitale TV (IPTV)" ook uit zet als optie
Toch wel jammer zeg maar
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 04-11-2013 17:01 ]
* Fiber bedoelde de stekker van het Mediapark gisteravond...denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:43:
[...] Ghehehe.. die neiging heb ik echt wel eens gehad bij sommige mensen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
6605
EDIT: Oke, me router deed stoer
[ Voor 26% gewijzigd door Marsjee op 04-11-2013 17:52 ]
In sommige gebieden is het open, maar hier in Leiden Portaal gebied helemaal niet.alleen XMS/Telfort.ehtweak schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:57:
[...]
Het FttH netwerk IS open! Da's wettelijk geregeld.
Iedereen kan en mag zelf operatortje spelen in de POPs. Kwestie van je eigen infra/feed daarheen (laten) brengen, eigen hardware in de POPs hangen en je kunt de klanten je helemaal custom-made ISP diensten aanbieden... Reggefiber houd je niet tegen hoor. Het is alleen een kwestie van wat financiële armslag...![]()
En dat is op de coax markt absoluut NIET het geval. In hun respektievelijke gebieden hebben Ziggo, UPC, en nog wat kabelboeren het alleenrecht/monopolie.
Er waren toen geruchten of bijna toezeggingen dat het OPEN zou worden, maar het is nog steeds GESLOTEN.
Ik weet even niet hoe ik dit moet opvatten, waarom zou ik een ISP moeten oprichten omdat ik graag een vast IP wil of dat ik gewoon een ISP wil die zijn administratie WEL op orde heeft ?Fiber schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:47:
[...]
Het netwerk is open. Het staat je volkomen vrij om zelf je eigen perfecte operator en/of isp bedrijf te beginnen op het Reggefiber netwerk...
[ Voor 29% gewijzigd door boswandeling op 04-11-2013 18:42 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
I know.. maar dan nog heb ik die neiging ook wel eens bij mensenFiber schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:29:
[...]
* Fiber bedoelde de stekker van het Mediapark gisteravond...
Volgens mij zijn *alle* gebieden (al een tijdje.. of ik moet het heel fout hebben) ondertussen open voor levering voor alle ISP's die daarop zouden willen leveren. Moeten ze alleen wel hun administratie opengooien en de adressen bestelbaar zetten.boekee schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:31:
In sommige gebieden is het open, maar hier in Leiden Portaal gebied helemaal niet.alleen XMS/Telfort.
Er waren toen geruchten of bijna toezeggingen dat het OPEN zou worden, maar het is nog steeds GESLOTEN.
Verder is het netwerk open: als tele2 morgen langskomt en aangeeft dat men op basis van ODF (eigen netwerk/hardware) of WBA/WMP+ wil leveren.. dan kan dat.
Als je WBA only zou afnemen en je eigen over the top IPTV dienst zou bouwen kan dat gewoon. Maar de meesten kiezen toch wel voor de KPN BCS streams aangezien die bijna overal voorhanden zijn.Barre73 schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:56:
@Fiber: Je bedoelt natuurlijk een operator en niet een ISP neem ik aan? Als ISP kan je niet zoveel anders dan bij KPN of KPN ITNS je diensten inkopen. Op TV gebied dan. Op internet en telefonie gebied kan je wel wat meer zelf maar ook nog niet zoveel als Tweakers zouden willen.
"De huidige ISP`s" Heb je mij nooit horen zeggen. Wel mijn huidige ISP en aangezien ik geen keuze heb voor een betere ISP omdat het aanbod in Leiden niet verder reikt dan XMS en Telfort (wat uiteindelijk hetzelfde is). Is het toch zo dat het netwerk hier niet "open" maar gesloten is............of je kan het zien als............er is geen andere ISP die levert.Fiber schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:22:
Je moet niks. Maar als de bestaande ISP's je niet bevallen dan kun je er gewoon zelf een beginnen. Ik reageerde op jouw bewering dat het netwerk gesloten is, maar dat is gewoon niet zo. Wellicht is zoiets voor een enkele persoon inderdaad een beetje begrotelijk en daardoor dus onhaalbaar, maar als alle tweakers bijvoorbeeld meedoen hebben we zo de perfecte glasvezel ISP opgericht met alles wat je je maar kan wensen, tegen kostprijs.
Het blijft allemaal hetzelfde, ik kan niet switchen en sta met mijn rug tegen de muur.
En als er iemand echt heel echt van mening is dat het netwerk hier in Leiden open is, schroom niet om mij te helpen. Ik wil graag naar een ISP met een vast IP mag best wat meer kosten.
Wat betreft dat IPTV verhaal: Heb je dan als ISP die eigen streams wil gebruiken tegenwoordig wel de mogelijkheid om dit met IGMP multicast te doen? Of is dit nog steeds een probleem met de KPN IP transport diensten (wat de lezing was toen eind 2010 bleek dat Glashart Media in KPN-gebieden KPN BCS streams moest gaan gebruiken).denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:09:
[...]
Als je WBA only zou afnemen en je eigen over the top IPTV dienst zou bouwen kan dat gewoon. Maar de meesten kiezen toch wel voor de KPN BCS streams aangezien die bijna overal voorhanden zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Multicast veroorzaakt waarschijnlijk een aardige netwerk drain, dan zul je voor ODF moeten gaan. Volledig over the top kan natuurlijk ook, dan is alles singlecast en heb je een redelijk beperkt pakket. Of "spreadcast" via p2p oplossingen (zoals die club uit eindhoven wilde implementeren.. iphion)eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:06:
[...]
Wat betreft dat IPTV verhaal: Heb je dan als ISP die eigen streams wil gebruiken tegenwoordig wel de mogelijkheid om dit met IGMP multicast te doen? Of is dit nog steeds een probleem met de KPN IP transport diensten (wat de lezing was toen eind 2010 bleek dat Glashart Media in KPN-gebieden KPN BCS streams moest gaan gebruiken).
Maar wat bedoel je precies met netwerk drain? Als je het gewoon over "het internet" gaat proberen kan ik me wel voorstellen dat het problemen geeft ja. Dus dan moet er toch (bv. van KPN Wholesale?) een mogelijkheid komen dat je meerdere VLAN's als wholesale kan afnemen. Dan zou je een tweede VLAN naar je eigen multicast omgeving kunnen laten gaan.
Singlecast lijkt me haast geen optie, aangezien dan iedere televisiekijker de volledige bandbreedte nodig heeft..... laat staan meerdere settopboxen per huishouden of opnames.
De partij daar achter is gestopt, maar het protocol en het design zijn een mooie blueprint voor een over the top service die niet afhankelijk is van een multicast bron.eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:58:
Oh ja, iphion.... daar hoor je volgens mij ook helemaal niks meer van
een 2e multicast wolk over het complete netwerk hangen (met daarin 600-900Mbit aan kanalen) verzadigd het netwerk aardig. Als een partij dat wil zal het ODF moeten worden gok ik zo.Maar wat bedoel je precies met netwerk drain? Als je het gewoon over "het internet" gaat proberen kan ik me wel voorstellen dat het problemen geeft ja. Dus dan moet er toch (bv. van KPN Wholesale?) een mogelijkheid komen dat je meerdere VLAN's als wholesale kan afnemen. Dan zou je een tweede VLAN naar je eigen multicast omgeving kunnen laten gaan.
Afhankelijk van de penetratie per regio/ring kan dit een lagere load opleveren dan multicast. Hangt ook van je encoding af, stel je gaat op h265 over dan heb je meer speelruimte dan met mpeg2.Singlecast lijkt me haast geen optie, aangezien dan iedere televisiekijker de volledige bandbreedte nodig heeft..... laat staan meerdere settopboxen per huishouden of opnames.
[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 05-11-2013 10:51 ]
Knap gevonden... vage omschrijving...gratis of betaald lang ?White_Collar schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:48:
Ik ben toch wel erg benieuwt wat ze met dat nummer wilde gaan doen![]()
[afbeelding]
Interessant om in de gaten te houden dusdenan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:08:
[...]
De partij daar achter is gestopt, maar het protocol en het design zijn een mooie blueprint voor een over the top service die niet afhankelijk is van een multicast bron.
Hmm ok, dus extra VLAN's (bv. door KPN als virtueel transportkanaal aan te bieden) is dus niet zo'n goed idee? Moet de hele buts aan multicast streams dan altijd tot op City- of Area-PoP niveau (en dus op het corenetwerk van de operator) verspreid worden? Ik dacht altijd dat alleen de streams die ook ergens in een Area- of City-PoP niveau gevraagd worden, getransporteerd hoeven te worden.een 2e multicast wolk over het complete netwerk hangen (met daarin 600-900Mbit aan kanalen) verzadigd het netwerk aardig. Als een partij dat wil zal het ODF moeten worden gok ik zo.
Dat is waar jaAfhankelijk van de penetratie per regio/ring kan dit een lagere load opleveren dan multicast. Hangt ook van je encoding af, stel je gaat op h265 over dan heb je meer speelruimte dan met mpeg2.
Klopt, zo werkt multicast. Alleen met een relatief grote penetratie binnen een regio ontstaat al snel de situatie dat bijna alle zenders wel ergens bekeken worden (of: "aan staan". Het zal je verbazen hoe veel mensen de STB gewoon aan laten staan terwijl de TV uit gaat. Waardoor er een continue stream data open blijft staan naar die node).eymey schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:58:
Hmm ok, dus extra VLAN's (bv. door KPN als virtueel transportkanaal aan te bieden) is dus niet zo'n goed idee? Moet de hele buts aan multicast streams dan altijd tot op City- of Area-PoP niveau (en dus op het corenetwerk van de operator) verspreid worden? Ik dacht altijd dat alleen de streams die ook ergens in een Area- of City-PoP niveau gevraagd worden, getransporteerd hoeven te worden.
In ander nieuws:
Rebranding Moviemax videotheek
Sinds gisteren is de videotheek aangepast van MovieMax naar Videoland. Vooralsnog is dit alleen een wijziging in de look en feel. Functioneel is het dezelfde videotheek als de nieuwe videotheek die wij een aantal weken terug live hebben gezet.
Hmm, interesting
Nee, ze maken beiden deel uit van TEG, the entertainment group, maar RTL nederland heeft een meerderheidsbelang genomen in Videoland ( althans het digitale deel ) en deze heeft een uitgebreidere lijst.eymey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:01:
Of de Amino gooit zelf de streams niet dicht terwijl je denkt dat hij 'uit' is gegaan
Hmm, interesting. Is Moviemax over genomen door Videoland?
Het ziet er naar uit dat TEG Videoland als merk meer naar voren gaat schuiven, mede door de komst van Netflix.
Als je toch de concurrentie aan wil gaan kun je als beste je meest uitgebreide merk naar voren schuiven, voor TEG maakt het toch niet uit als Videoland populairder wordt dan Moviemax aangezien ze beiden heeft, net als het overig zo goed als onbekende Mejane.com.
De uiteindelijke bedoeling gaat worden dat het digitale compound Videoland gaat worden en de winkelketens Moviemax.
KPN is medeverkoper geworden van Videoland, dus is een overstap ook snel verklaard.
Bron: mijn kennis bij KPN en http://www.emerce.nl/nieuws/kpn-wederverkoper-videoland
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 06-11-2013 11:15 . Reden: bron vermelding ]
Maar dat Moviemax bij hetzelfde consortium hoort, dat wist ik niet. Dus thanks daarvoor
Het lijkt erop dat ze in de begin tijd een 0900 nummer hadden?Nick39 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:50:
[...]
Knap gevonden... vage omschrijving...gratis of betaald lang ?
Ik heb sinds kort glasvezel, een abonnement bij XMS en een Genexis modem (IPTV, 100/100 internet en telefonie). Vanaf het begin heb ik al regelmatig storingen met de telefonie. Dan blijkt het telefoonlampje op de Genexis uit te zijn. Na een reset doet hij het weer.
Helpdesk gebeld, en de standaardprocedure: 30 minuten stroom eraf voor een grote reset. De storing was: "modem is vol", ik neem aan dat er dus een buffer is volgelopen.
Ik zei: dat is pas nog gebeurd, sterker nog: ik heb sinds ca. een maand een nieuwe modem, dus als ik nu al een "volle modem storing" heb dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.
Helpdesk wilde de ticket niet doorsturen naar netwerk servicedienst, eerst moest deze procedure worden gevolgd. Ik heb de Genexis dus ca. een uur lang stroomloos gemaakt.
Ik zie aankomen dat ik volgende week weer moet bellen.
Is dit een bekende storing, en zo ja: hoe gaat dit aflopen?
Correct, wat je nu al ziet is dat de hoeveelheid items in de videotheek ook enorm is toegenomen.Nick39 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:12:
[...]
Nee, ze maken beiden deel uit van TEG, the entertainment group, maar RTL nederland heeft een meerderheidsbelang genomen in Videoland ( althans het digitale deel ) en deze heeft een uitgebreidere lijst.
Het ziet er naar uit dat TEG Videoland als merk meer naar voren gaat schuiven, mede door de komst van Netflix.
Als je toch de concurrentie aan wil gaan kun je als beste je meest uitgebreide merk naar voren schuiven, voor TEG maakt het toch niet uit als Videoland populairder wordt dan Moviemax aangezien ze beiden heeft, net als het overig zo goed als onbekende Mejane.com.
De uiteindelijke bedoeling gaat worden dat het digitale compound Videoland gaat worden en de winkelketens Moviemax.
KPN is medeverkoper geworden van Videoland, dus is een overstap ook snel verklaard.
Bron: mijn kennis bij KPN en http://www.emerce.nl/nieuws/kpn-wederverkoper-videoland
Vooral op het gebied van series is de toestroom enorm, in korte tijd zo veel dat we een andere serieview moeten gaan implementeren.
Lijkt me geen bekende storing.. en "modem is vol" lijkt me ook een vreemd verhaal.edelhert2010 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:19:
Hallo,
Ik heb sinds kort glasvezel, een abonnement bij XMS en een Genexis modem (IPTV, 100/100 internet en telefonie). Vanaf het begin heb ik al regelmatig storingen met de telefonie. Dan blijkt het telefoonlampje op de Genexis uit te zijn. Na een reset doet hij het weer.
Helpdesk gebeld, en de standaardprocedure: 30 minuten stroom eraf voor een grote reset. De storing was: "modem is vol", ik neem aan dat er dus een buffer is volgelopen.
Ik zei: dat is pas nog gebeurd, sterker nog: ik heb sinds ca. een maand een nieuwe modem, dus als ik nu al een "volle modem storing" heb dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.
Helpdesk wilde de ticket niet doorsturen naar netwerk servicedienst, eerst moest deze procedure worden gevolgd. Ik heb de Genexis dus ca. een uur lang stroomloos gemaakt.
"Volgelopen" was toch echt de boodschap van de helpdesk. Kort resetten zou maar een beetje van het geheugen wissen. Dus moest ik hem lang (30 min) resetten, om alles leeg te maken.denan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:26:
[...]
Lijkt me geen bekende storing.. en "modem is vol" lijkt me ook een vreemd verhaal.
Dit probleem is al meerdere keren voorgekomen, ook bij mijn vorige Genexis modem die ik zo'n twee maanden heb gehad. Ik had dus achteraf gezien meteen naar de helpdesk moeten bellen, dan was ik nu misschien een stap verder geweest.
Reden voor het omwisselen van de modem was trouwens een hernieuwde aansluiting op de vezel, de eerste was niet goed uitgevoerd. Omdat de oude modem het daarna niet meer deed (?!) heeft de aannemer hem omgewisseld.
Trouwens... ook onze IPTV vertoont soms storingen. Ik heb 2 amino's M540 die via een 100Mb switch zijn aangesloten. Beide toestellen vertonen zo'n 2 à 3 keer per week even een stilstaand beeld, dan zwart, dan even de Amino mededeling "geen netwerk", en dan is het beeld weer terug. Tot nu toe geen aandacht aan geschonken en niet gemeld aan de helpdesk, maar zou hier ook " iets zijn volgelopen" in de modem??
Dat de NT (wat zij 'modem' noemen) 30 minuten uit moet staan om iets langzaam leeg te laten lopen, wat een giller
Het enige geval waarin dat half uur van toepassing kan zijn, is als jij een ander apparaat (en dus ander MAC adres) aan de internetpoort wil hangen. Maar zelfs dan volstaat het volgens mij gewoon om alleen het oude apparaat er af te halen, wachten tot de DHCP leasetijd van het oude apparaat is verlopen en dan het nieuwe aansluiten.
In bepaalde gevallen kan het wel voor komen dat IC's en chips in een elektronische schakeling 'de weg kwijt kunnen zijn'. In zo'n geval helpt het om het apparaat enkele minuten stroomloos te maken zodat de boel zich reset. Dit heb ik bijvoorbeeld hier thuis ook bij mijn mediacenterbak, waar eens in de zo veel tijd de NIC er helemaal mee ophoudt tot ik de voeding ong. een minuut stroomloos heb gemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 06-11-2013 21:54 ]
Ik heb dit destijds ook met UPC meegemaakt. Pas na enorm lang aandringen en een formele klacht kwamen er echte deskundigen aan te pas, die de problemen ook hebben opgelost, althans tijdelijk.
Nu met glasvezel dacht ik van die ellende verlost te zijn, maar ik begin daar nu al aan te twijfelen. In elk geval hebben ze hetzelfde soort newbies die de telefoon oppakken.
Staat die Genexis goed bekend?
Voor mij is dit een bekende storing. Hier valt denk ik elke dag de telefoon wel een keer weg en een reset helpt altijd. De helpdesk zei tegen ons dat de problemen met telefonie bekend zijn. In een brief hebben ze dat ook bevestigd en natuurlijk dat ze 'ermee bezig zijn'... maar dat is nu al een behoorlijke tijd aan de gang.edelhert2010 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:19:
Hallo,
Kan je versnellen tot <1 minuuteymey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:52:
Het enige geval waarin dat half uur van toepassing kan zijn, is als jij een ander apparaat (en dus ander MAC adres) aan de internetpoort wil hangen. Maar zelfs dan volstaat het volgens mij gewoon om alleen het oude apparaat er af te halen, wachten tot de DHCP leasetijd van het oude apparaat is verlopen en dan het nieuwe aansluiten.
Oude apparaat, meestal een router maar een PC kan ook, eerst een DHCP release doen, dan kan je direct een nieuw apparaat met een ander MAC adres aansluiten.
Je bent hoe dan ook je oude IP kwijt, dus liever 1 minuut wachten ipv een uur
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Tenzij je op dat nieuwe apparaat je oude mac even spoofedNakebod schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:35:
[...]
Kan je versnellen tot <1 minuutHoef je niet per se een uur voor te wachten.
Oude apparaat, meestal een router maar een PC kan ook, eerst een DHCP release doen, dan kan je direct een nieuw apparaat met een ander MAC adres aansluiten.
Je bent hoe dan ook je oude IP kwijt, dus liever 1 minuut wachten ipv een uur
zelf zeggen ze ipad en samsung (beiden 10 inch)
hier lees ik dat de tablets van samsung veel storingen hebben
op laptop kijken kan ook al niet dus wat zou ik kunnen gebruiken
bedankt alvast
Voor een nieuwe sip-registratie voldoet een korte powerflip toch ook? In de praktijk zie je ook dat de telefoon het na een korte spanningsonderbreking gewoon weer doet. Dan gaat hij binnenkort vast en zeker weer op storing, want dat is de afgelopen paar maanden al zeker 10 keer gebeurd. Meestal merken we dat wanneer we gebeld worden: de telefoon gaat een paar keer over, en als je dan opneemt hoor je niets. De andere kant hoort ook niets. Bij controle blijkt dan het telefoonlampje op de Genexis uit te zijn gegaan.denan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:45:
Ik kan me zo voorstellen dat een sip-registratie wegvalt door een software bug.. of een server issue. Maar "modem loopt vol" lijkt me echt een broodje aap. Door een powerflip van je modem registreer je jezelf natuurlijk wel opnieuw op de sip server waardoor eventuele uitval voorbij zou moeten zijn. Maar "vol lopen" kan nooit de oorzaak zijn
Ik gebruik zelf een Asus TF300T (Transformer) met de GMH app.pejoar schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:43:
weet iemand welke tablets werken als 2de scherm(tv kijken) bij XMS
zelf zeggen ze ipad en samsung (beiden 10 inch)
hier lees ik dat de tablets van samsung veel storingen hebben
op laptop kijken kan ook al niet dus wat zou ik kunnen gebruiken
bedankt alvast
Werkt op zich prima, alleen wil de app soms nog wel eens een error geven tijdens het kijken. "zappen" naar een andere zender en dan terug naar de zender die je keek is dan vaak de oplossing.
"Volgelopen modem" is mischien een vage omschrijving maar het kan wel een bekend probleem omschrijven. Is het een PacketFront? Ik kan mijn PacketFront laten "vollopen" door in bulk heel snel IGMP join/leave requests te sturen op de IPTV poort. De enige manier om hem dan weer werkend te krijgen is door kortstondig de stroom er af te halen.edelhert2010 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:49:
[...]
"Volgelopen" was toch echt de boodschap van de helpdesk. Kort resetten zou maar een beetje van het geheugen wissen. Dus moest ik hem lang (30 min) resetten, om alles leeg te maken.
Dit probleem is al meerdere keren voorgekomen, ook bij mijn vorige Genexis modem die ik zo'n twee maanden heb gehad. Ik had dus achteraf gezien meteen naar de helpdesk moeten bellen, dan was ik nu misschien een stap verder geweest.
Reden voor het omwisselen van de modem was trouwens een hernieuwde aansluiting op de vezel, de eerste was niet goed uitgevoerd. Omdat de oude modem het daarna niet meer deed (?!) heeft de aannemer hem omgewisseld.
Trouwens... ook onze IPTV vertoont soms storingen. Ik heb 2 amino's M540 die via een 100Mb switch zijn aangesloten. Beide toestellen vertonen zo'n 2 à 3 keer per week even een stilstaand beeld, dan zwart, dan even de Amino mededeling "geen netwerk", en dan is het beeld weer terug. Tot nu toe geen aandacht aan geschonken en niet gemeld aan de helpdesk, maar zou hier ook " iets zijn volgelopen" in de modem??
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik denk dat men de bewoners naast de pop heel blij maakt hiermee.
Als je dat met je STB voor elkaar krijgt is het een issue, als je dat via je computer doet nietari3 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:44:
"Volgelopen modem" is mischien een vage omschrijving maar het kan wel een bekend probleem omschrijven. Is het een PacketFront? Ik kan mijn PacketFront laten "vollopen" door in bulk heel snel IGMP join/leave requests te sturen op de IPTV poort. De enige manier om hem dan weer werkend te krijgen is door kortstondig de stroom er af te halen.
Ik beschouw ze zeker niet als allesreiniger, in tegendeel, ik zou wel willen dat ik zo veel wistdenan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:08:
eerder een 'laat 1e lijn dat maar eens goed uitzoeken en ruggespraak houden met de 2e lijn'. Operatortje is niet meteen "allesreiniger"
Goed nieuws voor de bewoners van leiden! Al was een compleet nieuwe pop natuurlijk nog mooier geweest.Nick39 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:54:
[...] een nieuwe grotere airco stond te blinken in zijn verpakking ( Toshiba) .
Ik denk dat men de bewoners naast de pop heel blij maakt hiermee.
Die kennis is wel te doen,uiteraard na een flinke studie, maar je moet er ook wat mee kunnen doen,het lijkt me nog veel erger dat als je ergens zit achter een buro en je weet de oplossing en je kan er niets aan doen omdat je functie gewoon niet toelaat dat je je kennis in de praktijk kan brengen..White_Collar schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:32:
[...]
Ik beschouw ze zeker niet als allesreiniger, in tegendeel, ik zou wel willen dat ik zo veel wist
Kwestie van elkaar even opzoeken en "om de tafel" gaan zitten toch?Nick39 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 09:47:
[...]
Die kennis is wel te doen,uiteraard na een flinke studie, maar je moet er ook wat mee kunnen doen,het lijkt me nog veel erger dat als je ergens zit achter een buro en je weet de oplossing en je kan er niets aan doen omdat je functie gewoon niet toelaat dat je je kennis in de praktijk kan brengen..
OT: de heren aan de andere kant van de tafel zitten er niet altijd op te wachten dat "de systeembeheerder/veredelde helpdesker" van dat dochterbedrijfje hen komt uitleggen dat hun complete MPLS netwerkarchitectuur krom in elkaar zit.Thasaidon schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:34:
Kwestie van elkaar even opzoeken en "om de tafel" gaan zitten toch?
add: voorbeeld heeft geen raakvlakken met de waarheid.. al heb ik zelf wel iets dergelijks meegemaakt. Maar dat was een ander verhaal en betrof andere diensten
[ Voor 16% gewijzigd door denan op 11-11-2013 11:03 ]
Maar ik mag toch hopen dat men binnen hetzelfde bedrijf toch wel met elkaar communiceert
Zowel TV A als TV B staan op de zender ned 1. Vervolgens zap ik alleen TV B naar ned 2. Nu stoort TV A. Met storen bedoel ik beeld en geluid staan stil.
Als beide tv's niet op dezelfde zender staan is het probleem niet aanwezig. In ieder geval niet zo eenvoudig na te spelen. Kan iemand dit ook even testen? Indien dit niet alleen bij mij speelt, dan is het weer wat eenvoudiger om bij XMS neer te leggen.
Extra informatie:
TV A is aangesloten op Amino A140
TV B is aangesloten op Amino M540
Ik heb het probleem ook nagespeeld met een ander geleende Amino. Ze zijn bijgewerkt naar een recente softwareversie.
Zit er een smart switch tussen of een goedkope?jwsmit82 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:41:
Ik heb al tijden af en toe storing met IPTV als we tegelijkertijd op twee tv's kijken. Nu heb ik een situatie die ik bijna altijd kan naspelen:
Zowel TV A als TV B staan op de zender ned 1. Vervolgens zap ik alleen TV B naar ned 2. Nu stoort TV A. Met storen bedoel ik beeld en geluid staan stil.
Als beide tv's niet op dezelfde zender staan is het probleem niet aanwezig. In ieder geval niet zo eenvoudig na te spelen. Kan iemand dit ook even testen? Indien dit niet alleen bij mij speelt, dan is het weer wat eenvoudiger om bij XMS neer te leggen.
Extra informatie:
Ik heb het probleem ook nagespeeld met een ander geleende Amino. Ze zijn bijgewerkt naar een recente softwareversie.
De TP-Link TL-SG1005D gigabit switch. Een goedkope dus.denan schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:58:
[...]
Zit er een smart switch tussen of een goedkope?
Dit probleem heb ik eerder gemeld en speelt al bij mij sinds 2011, helaas tot op heden niks meer van gehoord.jwsmit82 schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:41:
Ik heb al tijden af en toe storing met IPTV als we tegelijkertijd op twee tv's kijken. Nu heb ik een situatie die ik bijna altijd kan naspelen:
Extra informatie:
Ook met het zelfde type router dat vroeger in het XMS huis Amersfoort stond
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2013 22:55 ]
De ironie, dat was precies de reactie van het noc op mijn interne ticketdenan schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:56:
hmmm klinkt eigenlijk alsof de multicast joins niet goed gesplitst worden als je met 2 devices naar dezelfde zender kijkt. Wat voor netwerk/glasvezelswitch heb je?
Dat betreffende ticket was destijds doorgestuurd naar de tweede/derde lijn noc maar daar heb ik eigenlijk nooit meer iets meer over gehoord.
Het gekke is dat de exact dezelfde switch wel altijd functioneerde in het xms huis.
Het enige andere was dat in het xms huis een dubbele packetfront (zo'n old school ding
Ik zal de netwerk/glasvezelswtich nog even opzoeken, kom ik later nog even op terug.
[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2013 23:02 ]
Mijn vrouw mag tegenwoordig thuiswerken. Dat gaat via een RDS portal van haar werkgever.
Overal vandaan werkt het behalve vanuit thuis
Nu ben ik aan het troubleshooten geweest en heb de volgende constateringen gedaan:
Met windows 8.1 kan ze inloggen op de portal. Als ze is ingelogd wordt ze na een hoop certificaatmeldingen netjes doorgestuurd naar de juiste remote server en dan blijft het hangen.
Mijn eerste conclusie was, dat er iets niet klopte aan de werkgeverkant en kennelijk de routering van ons netwerksegment niet helemaal jofel was. Daar zijn ze inmiddels 2 weken mee bezig en ze kunnen niets vinden.
Ook ik kan voor de gewone kantooromgeving op mijn werk gebruik maken van een soortgelijke opzet. Ook daar kan ik inloggen en bij het doorsturen naar de juiste remote server blijft de boel hangen.
Daardoor begin ik dus te twijfelen naar mijn eerste conclusie.
Ik ben dus verder gaan puzzelen. Een virtuele Windows 7 machine gepakt. Inloggen en zo doorrollen, geen enkel probleem.
De conclusie zou dus moeten zijn dat het aan Windows 8.1 ligt icm de InternetExplorer 11.
Toch ben ik niet overtuigd.
Ik heb ook nog een Ziggo zakelijk aansluiting. Die dan maar even misbruiken om te testen. Met de 8.1 machine inloggen en zonder problemen werkt het.
Volgende test, naar de overburen die ook XMS hebben. Inloggen op de portal en de boel blijft ook daar hangen. Als laatste naar de andere buren met xs4all glas, inloggen en ook daar werkt het zonder problemen.
Voorzichtig trek ik nu de conclusie dat het issue toch ergens veroorzaakt wordt in het XMS netwerk.
Het lastige is nu hoe ik dit moet gaan uitleggen aan de helpdesk en hoe we dit moeten gaan troubleshooten?
Iemand een suggestie?
GerkeP
Je zou nog even kunnen checken of er niet automatisch van een proxy-server gebruik wordt gemaakt. Daarnaast zou je nog even kunnen proberen een andere DNS server (Google of OpenDNS).
Ten slotte kan je proberen via Wireshark boven water te krijgen waar het stokt, maar als er gebruik wordt gemaakt van SSL of andere encryptie gaat dat waarschijnlijk niet helpen. Eventueel kun je nog proberen om Fiddler te installeren (een soort debugging tool voor je browser, hiermee kun je het verkeer bekijken) Maar als het meteen een remote desktop sessie is gaat dat niet helpen.
Barry
Dus...
XMS:
- W8.1 werkt niet
- Win7 werkt wel
Andere Provider
- beiden werkt gewoon
Aangezien je wel vaker problemen hebt gehad welke min of meer te maken hadden met IPv6...
Heb je het ook geprobeerd met enkel IPv4?
Het zou misschien kunnen liggen aan de manier waarop XMS bv IPv6 geimplementeerd heeft tov andere providers?
Ook IPV6 al uitgezetThasaidon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:19:
[...]
Dus...
XMS:
- W8.1 werkt niet
- Win7 werkt wel
Andere Provider
- beiden werkt gewoon
Aangezien je wel vaker problemen hebt gehad welke min of meer te maken hadden met IPv6...
Heb je het ook geprobeerd met enkel IPv4?
Het zou misschien kunnen liggen aan de manier waarop XMS bv IPv6 geimplementeerd heeft tov andere providers?
Alle verkeer gaat over 443
DNS etc alles al uitgeprobeerd.
Met wireshark komt ook niets boven water.
Ook de ontvangende kant ziet niets raars, ze zien me binnen komen op de rds portal, daarna stokt het daar, de requests komen dus niet meer door, ondanks het inloggen.
Ik zat al te denken aan de AAAAAA bug, maar dan zou ik die ineens weer hebben en de overburen ook. Of heb ik een nieuwe bug in de Genexys gevonden
Misschien dat ik ook eens bij jou thuis mag testen?
GerkeP
Bijvoorbeeld als je thuis 192.168.1.x hebt, en je logt in via VPN, en daar gebruiken ze ook 192.168.1.x als IP reeks, dan gaat dat problemen geven.
Ken RDS verder niet, dus geen idee hoe je daar precies verbinding mee maakt.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De koffie staat klaarGerkeP schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:31:
[...]
Misschien dat ik ook eens bij jou thuis mag testen?
Nee RDS portal is gewoon 443, geen VPN etc.Nakebod schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:36:
Als je VPN gebruikt, kan het een IP reeks probleem zijn.
Bijvoorbeeld als je thuis 192.168.1.x hebt, en je logt in via VPN, en daar gebruiken ze ook 192.168.1.x als IP reeks, dan gaat dat problemen geven.
Ken RDS verder niet, dus geen idee hoe je daar precies verbinding mee maakt.
Aanloggen op de portal, die stuurt je dan door naar de gateway en die zet het verder door.
GerkeP
Ik hoorde de koters klagen dat Nickelodeon op zowel analoog (16) als IPTV (171) continue van formaat verspringt (gister tijdens het kijken van Slot Marsepeinstein
Dan is het 4:3, dan weer 16:9. En op IPTV blijft het beeld soms heel even hangen en gaat dan weer verder.
Aangezien het zowel analoog als op IPTV speelt, ga ik er even van uit dat het bij de bron dus al niet goed gaat...? Anderen hier ook last van? (3906)
Ik heb zelf nog niet gekeken op een van de andere tv's of het daar ook speelt, maar ik vermoed van wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 12-11-2013 11:25 ]
Digitaal zit er af en toe een paar seconden zwart tussen hier ja. Bron is dus rot. (omgeving nijmegen hier). Alleen bij die zender, is al langer.
Doe eens raar: maak in ieder geval een call aan, anders gebeurd er niks.
/Edit: ik heb een call aangemaakt, als mensen die ook last hebben van knippernde marsepein dat nou ook doen dan hebben ze zo uitgevogeld waar het allemaal optreed.
[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 12-11-2013 12:00 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
De call maak ik wel aan, maar ik wil het eerst zelf even zien en ook op andere tv's testen om zoveel mogelijk info te kunnen geven.
Oh ja... en ik zal vast mijn modem even een uur van de spanning halen, want dat is toch het eerste wat ze roepen
Amersfoort.
Heb nu ziggo +. TV en internet zijn prima. Alleen Net5HD heeft een zwak signaal. DL en UL haal ik altijd de afgenomen snelheid.
Ik vraag me af of het de moeite waard is om over te stappen op XMS.
Is er iemand die ook van ziggo+ naar XMS is gegaan en daar nog steeds blij mee is?
ik blijf bij ziggo voor tv vanwege het karige aanbod van xms. en ik heb teveel gelezen over brakke amoni's
internet heb ik wel van xms nniets mis mee.
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 12-11-2013 12:15 ]
Ik heb hirshman kabels. En een pro splitter ertussen zitten.fish schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:12:
klinkt alsod je gewoon een antenversterker nodig heb (of beter kabels/stekkers)
ik blijf bij ziggo voor tv vanwege het karige aanbod van xms. en ik heb teveel gelezen over brakke amoni's
internet heb ik wel van xms nniets mis mee.
Net5HD was altijd goed tot op een dag 5% signaal sterkte. In beide kamers met verschillende kabels.
Ik heb XMS een mail gestuurd met de vraag of ik alleen i-net kan afnemen, maar kreeg een link waar je de paketten kan uitkiezen, maar daar staat niet tussen enkel i-net. 100Mb up &down.
Wat betaal je voor 100Mb i-net bij XMS?
Zag je dat op analoog of (ook) op IPTV?albino71 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:15:
Gisteren ook vreemde dingen (verspringend beeld) gezien bij Nickelodeon (KickXL, nu Telfort). Na een herstart van alles en firmware update alles weer normaal.
.
Ik heb dat met SBS6 op analoog. Alle zenders zien er goed uit (voor analoog) alleen is SBS6 ruk. Daar zit een "ruis" doorheen. Maakt niet uit hoe of waarmee ik de boel aansluit en op welke tv ik kijk.Unknown Alien schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:26:
[...]
Ik heb XMS een mail gestuurd met de vraag of ik alleen i-net kan afnemen, maar kreeg een link waar je de paketten kan uitkiezen, maar daar staat niet tussen enkel i-net. 100Mb up &down.
Wat betaal je voor 100Mb i-net bij XMS?
Maar gelukkig kijk ik die zender nooit, dus heb ik er geen last van
Maar...
XMS kent geen "internet only" abonnement (meer).
Je kunt nu enkel kiezen tussen
Internet 50Mb / TV / Tel € 45.95
Internet 100Mb / TV / Tel € 55.95
Internet 100Mb / Tel € 45.95
Internet 100Mb / TV € 53.50
Maar volgens mij neemt XMS geen nieuwe klanten meer aan, aangezien we over gaan naar Telfort.
[ Voor 63% gewijzigd door Thasaidon op 12-11-2013 14:34 ]
Dat doet hij al meer dan een jaar. Heeft niets met de TV te maken, is echt het signaal.Thasaidon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:23:
Even wat anders...
Ik hoorde de koters klagen dat Nickelodeon op zowel analoog (16) als IPTV (171) continue van formaat verspringt (gister tijdens het kijken van Slot Marsepeinstein)
Dan is het 4:3, dan weer 16:9. En op IPTV blijft het beeld soms heel even hangen en gaat dan weer verder.
Aangezien het zowel analoog als op IPTV speelt, ga ik er even van uit dat het bij de bron dus al niet goed gaat...? Anderen hier ook last van? (3906)
Ik heb zelf nog niet gekeken op een van de andere tv's of het daar ook speelt, maar ik vermoed van wel.
Op IPTV; DVB-C niet gecheckt.Thasaidon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:26:
Zag je dat op analoog of (ook) op IPTV?
Is dat af en toe dan, of continue?Darkangle schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:48:
[...]
Dat doet hij al meer dan een jaar. Heeft niets met de TV te maken, is echt het signaal.
[ Voor 40% gewijzigd door albino71 op 12-11-2013 12:49 ]
hier ook IPTV.albino71 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:49:
[...]
Op IPTV; DVB-C niet gecheckt.
[...]
Is dat af en toe dan, of continue?
mmmmm kweenie hoor http://xmsnet.nl/pakketten/internet-100Thasaidon schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:26:
[...]
Maar...
XMS kent geen "internet only" abonnement (meer).
Je kunt nu enkel kiezen tussen
Internet 50Mb / TV / Tel € 45.95
Internet 100Mb / TV / Tel € 55.95
Internet 100Mb / Tel € 45.95
Internet 100Mb / TV € 53.50
[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 12-11-2013 12:56 ]
Merk het hier ook al lang, digitaal en analoog, van de week ook op UPC en Ziggo gezien, lijkt dus echt in de bron te zitten.Darkangle schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:48:
[...]
Dat doet hij al meer dan een jaar. Heeft niets met de TV te maken, is echt het signaal.
Nee, beslist niet, ik ben weer terug gegaan en alles werkt weer probleemloos.Unknown Alien schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:06:
Heb een aantal pagina's door genomen, maar kan nergens iets vinden om antwoord op mijn vraag te krijgen. Dus probeer het zo maar
Amersfoort.
Heb nu ziggo +. TV en internet zijn prima. Alleen Net5HD heeft een zwak signaal. DL en UL haal ik altijd de afgenomen snelheid.
Ik vraag me af of het de moeite waard is om over te stappen op XMS.
Is er iemand die ook van ziggo+ naar XMS is gegaan en daar nog steeds blij mee is?
Die pagina bestaat idd nog wel, maar ik heb (toen ik dit forum over nam) van Webcare het volgende te horen gekregen...fish schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:54:
[...]
mmmmm kweenie hoor http://xmsnet.nl/pakketten/internet-100
Als je op de site ook kijkt bij "pakketten" staat die Internet Only er ook niet meer tussen.Hoi Thasaidon,
De pakketten zoals in de startpost kloppen niet meer.
Wij bieden geen RTV only meer aan en geen internet only.
Als je wilt, kun je de juiste pakketten van onze site plukken en het aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Sophie
Ik denk dat een luie site beheerder gewoon vergeten is die pagina te verwijderen
[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 12-11-2013 14:30 ]
Iets anders:
Beste meneer,
In uw e-mail van 4 september 2013 schrijft u dat u een herinnering heeft ontvangen welke niet juist is. U vraagt dit na te kijken en te corrigeren.
Correctie
Wij zien dat wij de abonnementskosten over de periode 22 augustus 2013 tot 31 augustus 2013 nog moeten crediteren. Ook voor deze maand betaalt u geen 55,95 maar 40,50 per maand. € 66,09 wordt verrekend met het openstaande saldo van € 52,31. U krijgt nog van ons 13,78 dit wordt verwerkt op de volgende factuur.
De herinnering
Het spijt ons dat u een onterechte herinnering heeft ontvangen. Deze mag u als niet verzonden beschouwen.
Heeft u vragen?
Heeft u nog vragen, belt u ons dan gerust. Ons telefoonnummer is 088 555 25 55. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur. U kunt ons ook e-mailen op support@xmsnet.nl.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klachten
T: 088 555 25 55
E: info@xmsnet.nl
www.xmsnet.nl
Je snapt, 2 maanden later nog niets ontvangen, het gaat me niet om die 13,78 maar als je zelf 2 weken te laat ben krijg je al dreigementen zoals administratie en incasso kosten, maar XMS mag rustig 2 maanden wachten tot je zelf maar eens aan de bel trekt.
[ Voor 88% gewijzigd door Nick39 op 12-11-2013 14:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()