De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:46:
Op de Hanze moesten we ook op tentamens code uitwerken. Dus met pen en papier...
Heb ik ook nog gedaan, is wel nogal speciaal zo je code schrijven zonder iets te kunnen testen :-). Geef mij toch maar examens waar ik men code kan compileren / debuggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:20

HMS

Nactive schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:50:
[...]

Heb ik ook nog gedaan, is wel nogal speciaal zo je code schrijven zonder iets te kunnen testen :-). Geef mij toch maar examens waar ik men code kan compileren / debuggen :p
Het dwingt je wel om goed na te denken over wat je code doet, in plaats van gewoon maar wat neer te knallen en hopen dat het werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
HMS schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:52:
[...]

Het dwingt je wel om goed na te denken over wat je code doet, in plaats van gewoon maar wat neer te knallen en hopen dat het werkt ;).
Zorgt ook voor een hoop falende mensen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:48

StM

Doe het tentamen dan op beveiligde computers met notepad(++). Op papier heeft geen enkele meerwaarde dan studentje pesten.

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 15-04-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
StM schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:53:
Doe het tentamen dan op beveiligde computers met notepad(++). Op papier heeft geen enkele meerwaarde dan studentje pesten.
We hebben een keer een tentamen op de computer gedaan in een speciale omgeving er voor, volgens mij was het een tentamen java. Dat was zo dramatisch dat ik echt dan liever op papier programmeer. En zo ver ik weet werd er voornamelijk gekeken naar hoe je een probleem op zou lossen. Een typo in een variable leverde volgens mij geen aftrek op maar dat weet ik ook niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58
F.West98 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:41:
Nog even een voorbeeldje wat dan weer met Word kan (allemaal één keer gemaakt, gebruik ik nu met één druk op de knop en dan export to PDF om compatibiliteitsproblemen op te lossen):
https://docs.google.com/f...IcGVfZkU/edit?usp=sharing
Ziet er een stuk beter uit dan het Word-verslag wat eerder langs kwam, maar ik zou wel de margin aan de bovenkant van de pagina wat groter maken zodat de blauwe tekst een witte achtergrond heeft (je zou ook de achtergrond minder hoog kunnen maken).
En bij de code de zou het beter leesbaar zijn als je geen regels hoeft af te breken (dan kloppen de regelnummers ook met de regelnummers in de digitale code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Eärendil schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:00:
[...]

Ziet er een stuk beter uit dan het Word-verslag wat eerder langs kwam, maar ik zou wel de margin aan de bovenkant van de pagina wat groter maken zodat de blauwe tekst een witte achtergrond heeft (je zou ook de achtergrond minder hoog kunnen maken).
En bij de code de zou het beter leesbaar zijn als je geen regels hoeft af te breken (dan kloppen de regelnummers ook met de regelnummers in de digitale code).
Die code had ik voor de lol toegevoegd, die docent snapt er toch niets van. En ja, dat had beter gekund, maar het was al genoeg gedoe om 2 kolommen + regelnummering te krijgen (iets met secties).
En die margin, vond ik ook al een probleem inderdaad. Zal ik nog eens naar kijken.

Ik heb ook een mooi bijpassend powerpoint thema, maar dan met grijze achtergrond en fancy animaties :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ealanrian schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:58:
[...]

We hebben een keer een tentamen op de computer gedaan in een speciale omgeving er voor, volgens mij was het een tentamen java. Dat was zo dramatisch dat ik echt dan liever op papier programmeer. En zo ver ik weet werd er voornamelijk gekeken naar hoe je een probleem op zou lossen. Een typo in een variable leverde volgens mij geen aftrek op maar dat weet ik ook niet meer zeker.
Echt goed kunnen programmeren staat natuurlijk ook bij het goed kunnen opzetten van een structuur die het probleem oplost, i.p.v. in een brakke editor je helemaal lijp zitten zoeken naar een eventuele ; die je vergeten bent :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:58:
[...]

Maar we hebben het hier niet over gewoon vermogen, maar over geld dat is verdiend in dat jaar en bestemd is voor de belastingdienst. Het ingehouden deel van je loon is toch ook geen vermogen? Want dat is het gewoon. Stel je verdient in het buitenland 100.000 euro. Dit moet je opgeven bij de belastingdienst. Er is over dat bedrag geen belasting betaald, dus het valt onder je vermogen. Maar toch is ~50k bestemd voor de belastingdienst.

Vergelijk dat met de situatie waarbij je gewoon 100k loon per jaar verdient in NL. Die 50k is dan alvast ingehouden, dus je hebt die 50k dan niet eens apart staan om de BD ervan te betalen. Goed, het verschil is natuurlijk dat je het geld dan ook niet kan laten renderen. Maar we weten allemaal dat die 4% rendement waar de vermogensbelasting vanuit gaat momenteel echt nergens over gaat. Waar je eigenlijk voor moet zorgen is dus dat het bedrag al voor 1 januari is overgemaakt aan de BD dmv een voorlopige aanslag oid :)
Maar het werkt toch gewoon als volgt:

Jaar 1
Op 1 januari nog geen omzet.

Jaar 2
Je doet aangifte voor jaar 1. Je hebt €100.000 inkomsten waar je €50k aan belasting over moet betalen.
Na het indienen van een dergelijke aangifte over jaar 1 ontvang je direct een voorlopige aanslag voor jaar 2.
In jaar 2 betaal je via de voorlopige aanslag al de belasting.

Jaar 3
Je betaalt vermogensrendementheffing voor je saldo op 1 januari jaar 2. Maar je hebt dan ook een heel jaar gehad om je vermogen te laten renderen. 4% fictief rendement zul je met een spaarrekening niet halen, maar de 1,2% over het vermogen boven de drempel haal je prima met een spaarrekening.

Als het zakelijk vermogen is (ondernemer voor de belastingdienst) hoef je geen vermogensheffing te betalen, maar dan betaal je loonheffingen over de inkomsten door rente. Dat kan nadeliger zijn dan de 1,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Waarom zou je dan niet gewoon halverwege jaar 1 de voorlopige aanslag aanvragen? Dan omzeil je dat gedoe met de vermogensheffing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

StM schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:49:
Waarom zou je dan niet gewoon halverwege jaar 1 de voorlopige aanslag aanvragen? Dan omzeil je dat gedoe met de vermogensheffing...
Eh, ja, dat kan natuurlijk ook. :)
Maar het maakt dus eigenlijk gewoon niet zoveel uit. Ja, je betaalt de heffing, maar je hebt het ook een jaar kunnen laten renderen waardoor je waarschijnlijk zelfs nog iets beter uitkomt.

[ Voor 25% gewijzigd door orf op 15-04-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ealanrian schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:52:
[...]

Zorgt ook voor een hoop falende mensen :p
Vind ik niet per se erg :P. Het niveau van sommige afstudeerders was nogal bedroevend in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:15

mrc4nl

Procrastinatie expert

jeey nieuwe functie in youtube, verry useful :N

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0acDOb7W7fRNMwgEA5yF5448/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

orf schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:50:
[...]
Maar het maakt dus eigenlijk gewoon niet zoveel uit. Ja, je betaalt de heffing, maar je hebt het ook een jaar kunnen laten renderen waardoor je waarschijnlijk zelfs nog iets beter uitkomt.
Renderen? Met die geweldige spaarrentes hier in Nederland :?

Ik had een zelfde probleem in mijn eenmanszaak. Uiteindelijk heb ik besloten het geld op een aparte rekening te zetten en aan te merken als bedrijfsgeld (hoewel er bij een eenmanszaak geen onderscheid is tussen "zaak" en persoon, dus ook het geld gedeeld is). Na overleg met de boekhouder was dat het meest gunstige, zolang ik geen prive transacties deed met die rekening en de tegenrekening de rekening was die zakelijk gebruikt werd konden we aannemelijk nemen dat het geen prive vermogen was en zodanig dus "er onderuit komen".

Wel moesten we die rente netjes opgeven als winst uit de onderneming, maar so be it. Dit is een werkwijze die ik vaker heb gehoord. Voorwaarde is dus wel een aparte rekening en gemarkeerd zijn als Winst-uit-onderneming.

Uiteindelijk maakte het niet zo heel veel uit, want in gemeenschap van goederen ligt de grens rond 45 000 euro en enkel over het tegoed daarboven betaal je die heffing, terwijl ik nu over alle rente van bedrijfsgeld +/- 50% heb moeten afdragen... Desalniettemin heb ik dus gewoon lekker bijgedragen aan de staatskas ;)

Dat is het voordeel, maar tevens het nadeel van een eenmanszaak, alles is gedeeld en kan door elkaar lopen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:28:
[...]

Renderen? Met die geweldige spaarrentes hier in Nederland :?
Een klein rendement van €800 bij 2% rente op €100.000. En ja, dat is minder dan de inflatie, maar dat is onveranderd ten opzichte van een voorlopige aanslag.
.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:28:
[...]
Uiteindelijk maakte het niet zo heel veel uit, want in gemeenschap van goederen ligt de grens rond 45 000 euro en enkel over het tegoed daarboven betaal je die heffing, terwijl ik nu over alle rente van bedrijfsgeld +/- 50% heb moeten afdragen... Desalniettemin heb ik dus gewoon lekker bijgedragen aan de staatskas ;)
Waarom betaal je direct 50%? 20% Vennootschapsbelasting. Alleen als je het als salaris uitkeert betaal je ~52%. Maar beter keer je het uit als dividend of doe je andere handige dingen met een BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

orf schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:46:
[...]

Jaar 3
Je betaalt vermogensrendementheffing voor je saldo op 1 januari jaar 2. Maar je hebt dan ook een heel jaar gehad om je vermogen te laten renderen. 4% fictief rendement zul je met een spaarrekening niet halen, maar de 1,2% over het vermogen boven de drempel haal je prima met een spaarrekening.
Volgens mij maak je hier een denkfout. Die 50k moet je afdragen aan de belastingdienst op 1 juli jaar 2 (daarna ge ja belastingrente betalen). Je hebt dus slechts een half jaar extra om het geld te laten renderen. Dat komt neer op 2,4% effectief rendement om de belasting eruit te halen. Dat wordt al wat lastiger met een spaarrekening.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Ligt er ook aan wanneer je het geld in jaar 1 hebt ontvangen. Als je elke maand salaris krijgt stond het er gemiddeld al een half jaar langer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Nog even een voorbeeldje wat dan weer met Word kan (allemaal één keer gemaakt, gebruik ik nu met één druk op de knop en dan export to PDF om compatibiliteitsproblemen op te lossen):
Tip, arrays en loopjes, al die codeduplicatie doet mijn vingers kriebelen :(.

Al moet ik wel zeggen dat ik met Arduino meestal al lang blij ben als het werkt, heb er voor mijn opleiding een paar projecten mee gedaan, en Arduino is heel leuk, totdat je er te veel van vraagt, dan wordt het heel gauw heel vervelend en onmogelijk om te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

orf schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:34:
[...]

Een klein rendement van €800 bij 2% rente op €100.000. En ja, dat is minder dan de inflatie, maar dat is onveranderd ten opzichte van een voorlopige aanslag.
Eens, maar er zit ergens een omslagpunt. Uiteindelijk haalt de vermogensheffing je ontvangen rente in. Ik heb het ooit berekend, maar weet niet meer waar dat omslag punt zat. Daarnaast betaal je bij de belastingdienst ook nog rente over de som die je ze moet betalen. Dus zo rooskleurig ziet het er niet uit ;)

Uiteraard is op 100k een lekker rendement te halen, maar je verliest een deel aan vermogensheffing waardoor je na verhouding redelijk weinig overhoudt. Zeker vergeleken met de rentes van een paar jaar geleden. Elke euro die je kunt verdienen moet je gewoon binnenhalen :)
Waarom betaal je direct 50%? 20% Vennootschapsbelasting. Alleen als je het als salaris uitkeert betaal je ~52%. Maar beter keer je het uit als dividend of doe je andere handige dingen met een BV.
Eenmanszaak, dan heb je geen vennootschapsbelasting (tenminste niet als je IB-ondernemer bent). Nu in mijn BV is het inderdaad 20%, maar vorige jaar was ik gewoon een eenmanszaakje.
Term eenmanszaak is verwarrend aangezien een BV ook prima een eenmanszaak kan zijn en een IB ondernemer ook personeel kan hebben. Anyway, mijn situatie was vorige jaar eenmanszaak als IB ondernemer, dus 50% :)

De handige dingetjes van de BV gaan we dit jaar proberen ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eärendil schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:49:
Ligt er ook aan wanneer je het geld in jaar 1 hebt ontvangen. Als je elke maand salaris krijgt stond het er gemiddeld al een half jaar langer op.
Dat doet er niet zo toe, je kan ervoor kiezen om het in december alvast te betalen of in juli het volgende jaar. Het verschil is dat je in het eerste geval geen vermogensbelasting betaalt, en in het tweede geval het geld een half jaar extra kunt laten renderen.

Je kan het ook maandelijks afdragen, maar dan ben je gewoon dief van je eigen portemonnee, beter pak je iig tot december die rente :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:43:
[...]

Volgens mij maak je hier een denkfout. Die 50k moet je afdragen aan de belastingdienst op 1 juli jaar 2 (daarna ge ja belastingrente betalen). Je hebt dus slechts een half jaar extra om het geld te laten renderen. Dat komt neer op 2,4% effectief rendement om de belasting eruit te halen. Dat wordt al wat lastiger met een spaarrekening.
Volgens mij niet? of ik begrijp het niet goed. De 50k moet je afdragen op 1 juli jaar 3. Je betaalt dan heffingsrente voor de periode 1 januari jaar 3 t/m 1 juli jaar 3. Je kunt het ook al op 1 januari van jaar 3 betalen; dan betaal je geen heffingsrente. Je hebt dan toch een vol jaar rendement (+ een gedeelte lopende het jaar ervoor)?

Belastingdienst heffingsrente/belastingrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Sinds belastingjaar 2012 betaal je pas rente vanaf 1 juli van het volgende jaar (heffingsrente -> belastingrente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

windwarrior schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:50:
[...]

Tip, arrays en loopjes, al die codeduplicatie doet mijn vingers kriebelen :(.

Al moet ik wel zeggen dat ik met Arduino meestal al lang blij ben als het werkt, heb er voor mijn opleiding een paar projecten mee gedaan, en Arduino is heel leuk, totdat je er te veel van vraagt, dan wordt het heel gauw heel vervelend en onmogelijk om te debuggen.
Ik had niet geprobeerd dat te doen omdat het juist zo moeilijk te debuggen is :P
Het was inderdaad vreselijke code, maar het werkte :D

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

orf schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:04:
[...]

Volgens mij niet? of ik begrijp het niet goed. De 50k moet je afdragen op 1 juli jaar 3.
Nee, het is inkomensbelasting over jaar 1. Die betaal je in jaar 2.

Verder heet heffingsrente sinds 2012 belastingrente en loopt ie vanaf 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:31:
[...]

Ik had niet geprobeerd dat te doen omdat het juist zo moeilijk te debuggen is :P
Het was inderdaad vreselijke code, maar het werkte :D
Debuggen op embedded is inderdaad een hel. Ik heb ooit een project gedaan waar we op een gegeven moment tegen een reset bug aanliepen met de volgende karakteristieken:

Wanneer de grootte van de binary veranderende, veranderde ook de karakteristieken en positie waarin de crash bug optrad.
Wanneer je de boud rate veranderde, of een andere waarde die geen invloed heeft op de grootte van de binary, idem.

Happy debugging... Zet er een paar print statements tussen, verplaatst de bug zich opeens naar een totaal andere plek. Uiteindelijk hebben we maar gewoon de hardware de schuld gegeven. Dat was makkelijk, de andere helft van het groepje moet de correctheid van de hardware immers verifiëren :+

Het ergste was dat je niet kon debuggen, er bestond wel een simulator. Maar die dingen zijn duidelijk niet gemaakt voor software devs.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Nu online

orf

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:39:
[...]

Nee, het is inkomensbelasting over jaar 1. Die betaal je in jaar 2.

Verder heet heffingsrente sinds 2012 belastingrente en loopt ie vanaf 1 juli
In jaar 1 had je toch nog geen vermogen op de peildatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Haha, ik ken het probleem, een interrupt die wel of niet wou afgaan, maar binnen een interrupt kan je niet naar de serial schrijven, want dan gaat het stuk. Hoe ga je nou uitvinden of die interrupt wel of niet werkt :(?

En laatst, we hadden een arduino String (het object dus), en daar wouden we een int van maken, nou oke, maken een charbuffer, toCharArray() aangeroepen, atoi aanroepen, prima, maar om een of andere reden wou het niet. Nu blijkt arduino ook op het String object een methode "toInt()" te hebben, die volledig ongedocumenteerd is, maar wel werkt. Tot zover het "makkelijke hardware platform"

[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 15-04-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windwarrior schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:45:
Haha, ik ken het probleem, een interrupt die wel of niet wou afgaan, maar binnen een interrupt kan je niet naar de serial schrijven, want dan gaat het stuk. Hoe ga je nou uitvinden of die interrupt wel of niet werkt :(?
In interrupt naar tellertje schrijven. In main routine continue de teller naar uart schrijven. Makkie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 00:21
Pak dan een microcontroller die in deze eeuw ontworpen is met een fatsoenlijke debug interface, bijvoorbeeld een Cortex-M gebaseerde controller. Er zijn er ook die ( als je daar echt om zit te springen ) Arduinio compatible zijn. De bordjes van Olimex bijvoorbeeld zijn te goedkoop voor woorden ..

In een interrupt routine niet naar de uart kunnen schrijven? Wat is dat nou voor achterlijke beperking?

[ Voor 15% gewijzigd door farlane op 15-04-2013 22:11 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

orf schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:43:
[...]

In jaar 1 had je toch nog geen vermogen op de peildatum?
Je haalt denk ik een aantal dingen door elkaar. Het onderwerp van discussie is het (tijdelijke) vermogen dat je gebruikt om inkomensbelasting te betalen. In jaar 1 verdien je 100k bruto zonder dat er iets wordt ingehouden voor de belasting. 50k daarvan gaat naar de BD. Dat gebeurt op 1 juli jaar 2, maar die 50k doet dus wel mee voor je vermogensbelasting in jaar 2 (peildatum 1 januari jaar 2, te voldoen in jaar 3).

Tenzij jij dit jaar nu doodleuk je belasting over 2011 hebt zitten invullen, maar dan ben je eigenlijk een jaar te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 11:49
Wij zijn recent begonnen met Scrummen. Ik code nog niet zo lang en zie de potentie van scrum wel in maar het is wennen. Hoevaak veranderd bij jullie de backlog prio's tijdens een sprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jezus, ik zie net gewoon beelden van straten in Boston waar ik gewoon heb gestaan en doorheen gelopen :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:19
oh, aanslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Tristan schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:45:
Wij zijn recent begonnen met Scrummen. Ik code nog niet zo lang en zie de potentie van scrum wel in maar het is wennen. Hoevaak veranderd bij jullie de backlog prio's tijdens een sprint?
Waarom zouden die niet mogen veranderen? Je pakt gewoon de eerstvolgende story en die zet je op je naam. En wat de business verder het belangrijkste vindt op dat moment staat bovenaan. Daar moet je je niet te druk om maken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:30

Matis

Rubber Rocket

Tristan schreef op maandag 15 april 2013 @ 23:45:
Van de items die comitted zijn, kan de prio per standup veranderen bij ons, maar bij ons bepaalt de developper eigenlijk de prio. Zolang aan het einde van de sprint, alles maar af is.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
En dan te bedenken dat eerst de bedoeling was dat ik op die dag in Boston zou zijn. Ben ik even blij dat dat niet door is gegaan :/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 10:11
Matis schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:24:
[...]

Van de items die comitted zijn, kan de prio per standup veranderen bij ons, maar bij ons bepaalt de developper eigenlijk de prio. Zolang aan het einde van de sprint, alles maar af is.
Dat gaat op voor de sprint backlog items. Voor de product backlog maakt het niets uit, dat zie je als developer toch niet in een sprint, als het goed is ;)
Verder hou ik er wel van om een story eerst af te ronden en niet middenin een story door gewijzigde prioriteit aan een andere story te beginnen (helaas komt het in bepaalde teams voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-10 11:49
cenix schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:57:
[...]

Dat gaat op voor de sprint backlog items. Voor de product backlog maakt het niets uit, dat zie je als developer toch niet in een sprint, als het goed is ;)
Verder hou ik er wel van om een story eerst af te ronden en niet middenin een story door gewijzigde prioriteit aan een andere story te beginnen (helaas komt het in bepaalde teams voor).
Dat bedoel ik precies. Prioriteiten kunnen veranderen waardoor je geforceerd word om aan een andere story te beginnen. Is dit niet juist anti productief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 10:11
Tristan schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:35:
[...]

Dat bedoel ik precies. Prioriteiten kunnen veranderen waardoor je geforceerd word om aan een andere story te beginnen. Is dit niet juist anti productief?
Zeer zeker. Het continue context switchen, halve implementaties waar je later weer aan moet werken (en opnieuw alle kennis en (veranderde) informatie moet opfrissen).
Dat is precies de reden waarom ik aangeef dat je eerst je huidige story moet afmaken.
Zo heel af en toe kan het voorkomen dat het echt noodzakelijk is om alles te laten vallen om aan een story te beginnen, maar dit moet wel zeer exclusief en sporadisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:03

alienfruit

the alien you never expected

Laatste werkdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat gaat snel daar :o Al moet ik zeggen, de dagen vliegen ook voorbij XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik had een opzegtermijn van een week :) Maar inderdaad gaat het misschien wat te snel :+

[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 16-04-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:13:
Ja, ik had een opzegtermijn van een week :) Maar inderdaad gaat het misschien wat te snel :+
Volgende week begin je ook al bij je nieuwe werkgever als ik me niet vergis. Kijk je er naar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, en tegelijkertijd vind ik het ook spannend. Nieuwe stad en mijn appartement hier in Bern achter laten etc. Maar ze doen volgens mij wel gave dingen, bijv: http://www.ubergizmo.com/2012/03/ceo-vision/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Niet lullig bedoeld maar dit zijn dus echt documenten waar ik van ga huilen. De header is te shiny en er loopt regelmatig tekst of afbeeldingen overheen. Daarnaast doet de tekst mij ook bold aan, maar dat kan nog wel eens liggen aan google docs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:46:
[...]

Niet lullig bedoeld maar dit zijn dus echt documenten waar ik van ga huilen. De header is te shiny en er loopt regelmatig tekst of afbeeldingen overheen. Daarnaast doet de tekst mij ook bold aan, maar dat kan nog wel eens liggen aan google docs.
Owh nee daar hou ik ook niet van, gewoon zwart/wit met slechts een kleur om dingen te accentueren. Achtergronden zijn hier ook uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TheNephilim schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:49:
[...]

Owh nee daar hou ik ook niet van, gewoon zwart/wit met slechts een kleur om dingen te accentueren. Achtergronden zijn hier ook uit den boze.
Dat is wat tekstverwerkingsprogrammas zoals Word in de hand werken, in tegenstelling to bijvoorbeeld Latex, dat de gebruiker in staat stelt zich te concentreren op de daadwerkelijke inhoud in plaats van opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Blubber schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:07:
[...]

Dat is wat tekstverwerkingsprogrammas zoals Word in de hand werken, in tegenstelling to bijvoorbeeld Latex, dat de gebruiker in staat stelt zich te concentreren op de daadwerkelijke inhoud in plaats van opmaak.
Notepad ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:37
Gropah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:46:
[...]

Eens. Geen mooi voorbeeld imho.

Punt blijft wel dat als je netjes semantisch de stylen gebruikt, je alles super makkelijk kunt stylen. Dan is word helemaal niet slecht (al zijn de gegenereerde PDFs wel van lage kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-10 08:48

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Niemand houd je tegen om LaTeX te schrijven in Notepad ;)

Voor de rest kan je met LaTeX en lekker puur op de inhoud richten, en ziet het er uiteindelijk ook nog eens mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou dat in Word niet kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

.oisyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:32:
Waarom zou dat in Word niet kunnen dan?
Waar zeg ik dat het niet zou kunnen?

Naar mijn mening gaat dat alleen in LaTeX makkelijker doordat je simpelweg met een plaintext bestand zelf alle constructies intypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blubber zeg dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Haha, dat klopt, Notepad is natuurlijk wel een stuk minder 1337 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik ben al jaren een LaTeX fan, maar nu begin ik toch te twijfelen om eens naar Markdown over te stappen!
Weet nog niet echt wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ryur schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:44:
Ik ben al jaren een LaTeX fan, maar nu begin ik toch te twijfelen om eens naar Markdown over te stappen!
Vind ik zelf ook wel een goeie, Markdown. Je ziet het steeds meer! Ben er nog niet helemaal handig mee ofzo, maar het ziet er best goed uit zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Nou ja, ik heb nooit gezegt dat dat in Word e.d. niet kan. Maar het is een stuk makkelijker om je op de inhoud te richten als je opmaak en inhoud volledig van elkaar gescheiden houdt. Ik geloof best dat je dat ook goed in Word kan doen, maar het dan werkt je mijn inziens wel tegen de draad van het programma in.

Persoonlijk ben ik geen fan van markdown, ik gebruik liever reStructuredText, maar dat komt vast door mijn Python achtergrond :).

[ Voor 13% gewijzigd door Blubber op 16-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is gewoon een kwestie van semantische styles gebruiken ipv alles afzonderlijk gaan zitten formatten. Dat geldt net zo goed voor LaTeX, ook daar zul je zeggen dat iets een heading is ipv dat je bijv. het font vergroot of een bold typeface gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:51:
Dat is gewoon een kwestie van semantische styles gebruiken ipv alles afzonderlijk gaan zitten formatten. Dat geldt net zo goed voor LaTeX, ook daar zul je zeggen dat iets een heading is ipv dat je bijv. het font vergroot of een bold typeface gebruikt.
Nogmaals, ik beweer nergens dat je dat in Word niet kunt doen. Het enige wat ik zeg is dat Latex (en ook markdown en rst) de gebruiker helpen bij het scheiden van opmaak en inhoud, en dat maakt het schrijven van documenten (in mijn ervaring) aanzienlijk makkelijker. Ik geloof best dat jij dat in Word kan, dat is het punt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snáp je punt wel maar ik vind 'm gewoon onzin. Of je je opmaak nou intypt of aanklikt met de muis danwel een shortcut key gebruikt, dat maakt echt geen zak uit. Sterker nog, met iets als markdown zit je plain text te formatten om op zo'n manier dat het er gestructureerd uit ziet. Hoe is dat "scheiden van content en opmaak"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

.oisyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:00:
Ik snáp je punt wel maar ik vind 'm gewoon onzin. Of je je opmaak nou intypt of aanklikt met de muis danwel een shortcut key gebruikt, dat maakt echt geen zak uit. Sterker nog, met iets als markdown zit je plain text te formatten om op zo'n manier dat het er gestructureerd uit ziet. Hoe is dat "scheiden van content en opmaak"?
Het punt is dat Word zoveel opties biedt voor losvaste opmaak, dat het simpelweg in de hand werkt om niet puur op de inhoud en de structuur te focussen.

Wat betreft Markdown: het voornaamste doel van de syntax is om structuur te brengen in je source file. De opgestelde syntax regels zorgen er inderdaad voor dat het source bestand er ook mooi uitziet, maar dat is vaak niet de uiteindelijke opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20% performancewinst geboekt door een lookup table in een class te vervangen door een 'gewone' globale variabele.

33% performancewinst geboekt met één __forceinline keyword op een functie die maar op 1 plek wordt gebruikt.

Gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:30:
20% performancewinst geboekt door een lookup table in een class te vervangen door een 'gewone' globale variabele.

33% performancewinst geboekt met één __forceinline keyword op een functie die maar op 1 plek wordt gebruikt.

Gaat lekker zo :P
Ben ik de enige die deze post met het ritme van 't liedje Fort minor- remember the name las? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:44:
Markdown hoor je de laatste tijd inderdaad meer en meer. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ik gebruik markdown al een tijdje voor mijn website, bevalt mij prima. :) Fijne syntax, en af toe de mogelijkheid om HTML te gebruiken is ook wel fijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Sh4wn op 16-04-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:43:
Ik gebruik markdown al een tijdje voor mijn website, bevalt mij prima. :)
Nu we het over je website hebben, ik ben fan van je layout! Zelf ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:44:
[...]

Nu we het over je website hebben, ik ben fan van je layout! Zelf ontwikkeld?
Haha bedankt! Alle functionaliteit is inderdaad zelf ontwikkeld, heb hem alleen niet zelf ontworpen. :) Scheelt als je veel webdesigners kent :P

Ik moet zeggen dat ik wel altijd onderschat hoeveel tijd in het schrijven van zo'n blogpost gaat zitten. Is al behoorlijk wat maandjes geen activiteit meer op de website, maar binennkort komt er weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:48:
[...]

Haha bedankt! Alle functionaliteit is inderdaad zelf ontwikkeld, heb hem alleen niet zelf ontworpen. :) Scheelt als je veel webdesigners kent :P

Ik moet zeggen dat ik wel altijd onderschat hoeveel tijd in het schrijven van zo'n blogpost gaat zitten. Is al behoorlijk wat maandjes geen activiteit meer op de website, maar binennkort komt er weer iets.
Dat hebben die webdesigners goed gedaan d:)b
Ik neem aan dat je je back-end in Python (Django?) hebt geschreven?

Ik heb mispak me ook telkens aan de tijd die in het schrijven van een kwalitatieve blogpost kruipt. Ik heb onlangs een domeinnaam gekocht maar heb bewust nog geen website online gezet omdat ik eerst nog wat over de content wil nadenken. Ik heb al wel een ideetje voor een blogpost maar er kruipt helaas nogal veel tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb mijn hele afstudeertraject met LibreOffice Writer en Impress en Adobe Illustrator gedaan. Ging prima en zag er strak uit maar je moet je inderdaad wel beperken tot het structureren van je tekstdocument en alleen je template steeds wijzigen. Zelfs zo'n harde page break voor een nieuw hoofdstuk was gewoon te programmeren in de template.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Laatst online: 08-10 13:03
Sh4wn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:29:
[...]

Voor de rest kan je met LaTeX en lekker puur op de inhoud richten, en ziet het er uiteindelijk ook nog eens mooi uit.
Ik kan me bij LaTeX juist niet op de inhoud richten, want die zit verstopt in allemaal LaTeX-code.

Het prettigst vind ik nog altijd de Wordpress 'distraction-free' optie:

http://en.blog.files.word...1-05-19-at-1-02-09-pm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Rekcor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:11:
[...]

Ik kan me bij LaTeX juist niet op de inhoud richten, want die zit verstopt in allemaal LaTeX-code.

Het prettigst vind ik nog altijd de Wordpress 'distraction-free' optie:

http://en.blog.files.word...1-05-19-at-1-02-09-pm.png
De diverse distraction free modi zijn inderdaad mooi. Maar het hangt er uiteraard ook vanaf wat je probeert te bereiken.

Ik snap wat je bedoeld met betrekking tot de Latex codes, het is niet altijd optimaal leesbaar. Voor sommige dingen is Latex heel handing vind ik, bijvoorbeeld het schrijven van formules of andere technische dingen (zoals pseudocode). Maar uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van the right tool for the job en een vors aandeel voorkeur, ieder zijn eigen ding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:55:
[...]

Dat hebben die webdesigners goed gedaan d:)b
Ik neem aan dat je je back-end in Python (Django?) hebt geschreven?

Ik heb mispak me ook telkens aan de tijd die in het schrijven van een kwalitatieve blogpost kruipt. Ik heb onlangs een domeinnaam gekocht maar heb bewust nog geen website online gezet omdat ik eerst nog wat over de content wil nadenken. Ik heb al wel een ideetje voor een blogpost maar er kruipt helaas nogal veel tijd in.
Yep, website draait op Django.

Jij wil ook een programmeerblog beginnen? Als de eerste post af is zou ik hem online gooien inderdaad. Beginnen in een tekstbestandje op je computer, en elke keer als je zin hebt om wat te schrijven breidt je de post wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4wn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:29:
[...]

Yep, website draait op Django.

Jij wil ook een programmeerblog beginnen? Als de eerste post af is zou ik hem online gooien inderdaad. Beginnen in een tekstbestandje op je computer, en elke keer als je zin hebt om wat te schrijven breidt je de post wat uit.
Wel, op dit moment heb ik Rubinski's blog. Mijn blog zal niet enkel over programmeren gaan. Het grootste deel van de blogposts zal uiteraard wel IT-gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb ook al enige tijd een domeinnaam, maar nog geen tijd gehad om een simpel thema in elkaar te draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

De vraag is alleen, ga je het ook volhouden. Het schrijven moet je best goed en natuurlijk afgaan, anders is de kans groot dat je na 2 posts er weer me ophoud (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:34:
De vraag is alleen, ga je het ook volhouden. Het schrijven moet je best goed en natuurlijk afgaan, anders is de kans groot dat je na 2 posts er weer me ophoud (zoals ik).
Mja, soms schrijf ik een hele hoop, soms heel weinig. Het varieert en dat maakt me weinig uit.

Heb me de laatste tijd wel ten doel gesteld om alles waar ik op wil ranten ook eens echt te doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb een eigen website over m'n fotografie, maar door drukte heb ik die al maanden niet meer geupdate.
Wel zonde, want had toch een redelijk stabiel aantal bezoekers wat nu helemaal weg geëbt is.

Inmiddels zit ik erover na te denken om die site te dumpen en de domein naam voor prive doeleinden te gaan gebruiken. Wat alleen, geen flauw idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik wel ja. Het is in ieder geval wel niet de bedoeling van elke week een blog te schrijven maar ik denk toch dat ik maandelijks 1 blogitem moet kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Bij Jetbrains lijken ze trouwens geen zin in een single personal license voor alle producten te hebben... Enigste wat kan is 5% korting als je voor 5 producten tegelijk een licentie afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik zou een blog eerder als een soort braindump gebruiken, bijvoorbeeld als je iets obscuurs gefixt hebt en het gedocumenteerd wil hebben voor als je het nog een keer moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:37
Ik zit een beetje te twijfelen welke richting ik op wil met mijn blog:

a) voor alle problemen die ik tegenkom met programmeren en waar ik lang mee bezig ben op ze op te lossen een post schrijven met hoe ik het heb opgelost (vrij technisch, hoop details).
b) wat abstractere posts... Algemene software-gerelateerde dingen, updates van projecten waar ik aan werk, dingen die ik heb gereleased, etc.

b) zorgt voor veel meer followers en wordt veel vaker gerefereerd op andere sites/blogs/etc., maar a) zorgt weer voor veel doelgerichter publiek dat voornamelijk via zoekmachines komt. Met b) posts heb je eigenlijk alleen traffic (heel veel traffic) als je een nieuwe post hebt, met a) krijg je over een langere periode bezoekers, zelfs zonder dat je nieuwe content toevoegt.

Probleem is dat door elkaar doen m.i. niet werkt... Vaste volgers zitten niet te wachten op hele specifieke technische dingen, mensen die vooral komen voor alle technische dingen zullen een post over bijvoorbeeld marketing juist weer niet heel interessant vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 16-04-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
weet iemand toevallig een website/tool om een XML tegen een XSD aan te houden en kijken of hij valid is?
Anders moet ik zelf even wat in elkaar flansen, maar wellicht dat iemand dit idee al eens zelf heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 19:08
pdebie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:25:
weet iemand toevallig een website/tool om een XML tegen een XSD aan te houden en kijken of hij valid is?
Anders moet ik zelf even wat in elkaar flansen, maar wellicht dat iemand dit idee al eens zelf heeft gehad.
Kun je in Visual Studio doen (mocht je die toch al hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sardaukar schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:27:
[...]

Kun je in Visual Studio doen (mocht je die toch al hebben).
Ow? Ik gebruik VS (2010/2012), maar heb dat nog nooit ontdekt. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
pdebie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:25:
Jep:

Gratis
http://when-others-then-n...nst-an-XSD-using-npp.html

Betaald
http://www.altova.com/xml-editor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Da's dan 1 biertje graag >:)

(Na twaalven, dus het mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: http://www.potjebier.nl/bieren/hertogjan/pilsener2.jpg

Dat hij mag smaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jaja, als ik even kiezen mag, is het toch altijd Hertog Jan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:14:
Ik zit een beetje te twijfelen welke richting ik op wil met mijn blog:

a) voor alle problemen die ik tegenkom met programmeren en waar ik lang mee bezig ben op ze op te lossen een post schrijven met hoe ik het heb opgelost (vrij technisch, hoop details).
b) wat abstractere posts... Algemene software-gerelateerde dingen, updates van projecten waar ik aan werk, dingen die ik heb gereleased, etc.

b) zorgt voor veel meer followers en wordt veel vaker gerefereerd op andere sites/blogs/etc., maar a) zorgt weer voor veel doelgerichter publiek dat voornamelijk via zoekmachines komt. Met b) posts heb je eigenlijk alleen traffic (heel veel traffic) als je een nieuwe post hebt, met a) krijg je over een langere periode bezoekers, zelfs zonder dat je nieuwe content toevoegt.

Probleem is dat door elkaar doen m.i. niet werkt... Vaste volgers zitten niet te wachten op hele specifieke technische dingen, mensen die vooral komen voor alle technische dingen zullen een post over bijvoorbeeld marketing juist weer niet heel interessant vinden.
Waarom niet gewoon een combinatie van de twee? Of ben je bang dat je beide doelpublieken dan niet meer terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb ook nog wel wat tentamens op papier gedaan, met name SQL. Een lamme pols krijg je er van, slechter dan acht uur rammelen achter een keyboard.
pdebie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:37:
[...]

Inmiddels zit ik erover na te denken om die site te dumpen en de domein naam voor prive doeleinden te gaan gebruiken. Wat alleen, geen flauw idee. :+
Ik denk daar al sinds 1995 over na en ik heb nog steeds geen privésite. Misschien zijn we gewoon saai?
TheNephilim schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:34:
[...]

Voor de Nederlandse normale biertjes zeker. Geen concurrentie.

[ Voor 35% gewijzigd door BikkelZ op 16-04-2013 14:51 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lh5dd9AuaA1qc7njz.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jammer zoiets, het moet blijkbaar per se een domeinnaam zijn, een IP adres (dev omgeving) gaat niet werken: http://www.buildmypinnedsite.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:55

Acid_Burn

uhuh

Och, in de hosts file even een domeinnaampje plakken aan dat ip-adres ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acid_Burn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:36:
Och, in de hosts file even een domeinnaampje plakken aan dat ip-adres ;)
Ja ik weet het, maar het moest niet nodig zijn... :/

Overigens valt het niet altijd mee om voor elk logo een vierkante versie te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BikkelZ schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:49:
Voor de Nederlandse normale biertjes zeker. Geen concurrentie.
Wat is er normaal aan bier dat mais bevat? :P

Pils met mais. Dat is de biervariant van oh-er-moet-suiker-in-anders-lust-niemand-het-gedachte die de voedselindustrie lijkt te overheersen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 ... 62 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.