Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nog niet aan toegekomen om je Chrome extension aan te passen? Hulp nodig?
[ Voor 72% gewijzigd door BtM909 op 16-04-2013 16:55 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Victory!
Nothing to see here!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En straks rechtzaken dat start8 geen bestaansrecht meer heeft en uit de markt wordt gedrukt doordat Microsoft standaard een startbutton meelevert!Rutix schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:59:
hadden dit al gezien? : nieuws: 'Windows 8.1 ziet terugkeer startknop en maakt startscherm optioneel'
Victory!![]()
Verwijderd
Ik vind Desperados ook best lekker. Daarnaast zijn Duvel en Omer mijn favo bieren..oisyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:
Desperados is troep. Over zoete zooi gesproken.
Verwijderd
Mijne de Bat out of HellVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:35:
[...]
Ik vind Desperados ook best lekker. Daarnaast zijn Duvel en Omer mijn favo bieren.
Ik bekeek de auth.log op mijn gisteren opgeleverde Raspberry Pi eens, die stond al vol met inlogpogingen uit China. Fail2ban geïnstalleerd (via apt-get), configuratie wat gefinetuned, en al die gasten krijgen nu automatisch een IP-ban na een aantal pogingen. Lijkt prima te werken
We are shaping the future
Duh
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Klopt, maar ook een imperial stout ontstaan uit een samenwerking tussen Flying Dog en De Molen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:38:
[...]
De Bat Out Of Hell? Dat is toch een album van Meat Loaf he?
Nu ja, morgen maar eens vragen aan infrastructuur afdeling of ze mijn VM image terug willen plaatsen, snapshot terug zetten ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 16-04-2013 21:59 ]
In 40 uur van 0 kennis van .NET MVC naar een heel systeem met inlog/uitlog en ander beheershit.
Nu vrij. Volgende week stage (raar) en daarna weekje Portugal
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Login => membership provider?F.West98 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:46:
In 40 uur van 0 kennis van .NET MVC naar een heel systeem met inlog/uitlog en ander beheershit.
Anyway, mooi gedaan! Volgende keer dat je iets maakt, gaat het vlotter en zul je nog andere coole zaken ontdekken
[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 16-04-2013 23:58 ]
Dat ja... Met een uitgebreide userdb, veel extra models en redelijk ingewikkeld met rechten.Styxxy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:57:
[...]
Login => membership provider?En zit dat niet al standaard in MVC als je een bepaalde template kiest?
Anyway, mooi gedaan! Volgende keer dat je iets maakt, gaat het vlotter en zul je nog andere coole zaken ontdekken.
En natuurlijk direct heel fancy: "Subactions" erin gemaakt.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
MVC onder ASP.Net rockt gewoon zwaar. Super intuitief en snel op te zetten. Concurreert nu zwaar met PHP wat betreft "even snel een site in elkaar zetten" platform.F.West98 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:46:
Jeej. Opdracht voor mn werk af.
Nu vrij. Volgende week stage (raar) en daarna weekje Portugal
iOS developer
Verwijderd
Op zoek naar de hangjeugd in je buurt?pdebie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:20:
morguh. Vroeg voor mij dit keer. Vannacht rond 4.00 uur kwam er een politie helicopter boven onze stad gecirkeld. Wat een herrie maakt zo'n ding zeg. Kon niet meer in slaap komen.
Ik denk naar BikkelZ, die was zo te zien nog om 4:15 wakker!
Het probleem is alleen nog de hosting. Dat is toch nog wel een serieuze drempel voor kleine simpele sites. ( Al kan je met Azure Websites al wel een eind komen )BikkelZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 04:15:
[...]
MVC onder ASP.Net rockt gewoon zwaar. Super intuitief en snel op te zetten. Concurreert nu zwaar met PHP wat betreft "even snel een site in elkaar zetten" platform.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ongelofelijk hoeveel dr in Nederland wordt ingebroken.pdebie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:36:
haha denk het. Nee, volgens twitter op zoek naar een stel inbrekers.
Verwijderd
Ik vermoed dat dat wel zal beteren na verloop van tijd. Hosting is inderdaad vaak een probleem. Hetzelfde zie je bij webstites geschreven in Ruby of Python maar ik ben er vrij zeker van dat dat in de komende tijd zal beteren.Woy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:36:
[...]
Het probleem is alleen nog de hosting. Dat is toch nog wel een serieuze drempel voor kleine simpele sites. ( Al kan je met Azure Websites al wel een eind komen )
Herkenbaar, hier worden ook afspraken voor je gepland zonder dat er eerst nagegaan wordt of dat kan. En als dat niet kan, dan wordt wel aangegeven dat de nieuwe afspraak belangrijker is en dat we zelf de oude moeten verzetten, of wat anders regelen. (management + verkoop == lastigEvilbee schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:03:
Krijg vandaag te horen of ik maandag even in Lyon wil zijn om een offerte te presenteren. Dat sales werk mag wel gestolen worden. Want natuurlijk had ik maandag al een sign-off sessie bij een andere klant staan.
Ik denk dat WebMatrix / Web Pages Razor daar nog wat beter in is. Dat is echt bijna PHP stijl programmerenBikkelZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 04:15:
[...]
MVC onder ASP.Net rockt gewoon zwaar. Super intuitief en snel op te zetten. Concurreert nu zwaar met PHP wat betreft "even snel een site in elkaar zetten" platform.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
QFT. Heb jaren gePHPed waaronder (veel) werk aan Magento. Maar Razor is echt geweldig. Het is klein en simpel in gebruik (in tegenstelling tot PHP waar je weer veel met <?= ?> of zelfs <?php ?> uit komt in templates), maar is wel net zo krachtig als een volledige programmeertaal, als je dat zou willen. En daarnaast dan nog het bijbehorende MVC laagje er omheen met de Html helpers etc.Sebazzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:42:
[...]
Ik denk dat WebMatrix / Web Pages Razor daar nog wat beter in is. Dat is echt bijna PHP stijl programmeren
Verwijderd
Verwijderd
Al sinds gisteren zit ik te zoeken op een error die ik krijg in ADF Mobile. Het gaat om een functie van 3 lijntjes code waarbij hij zo te zien op de laatste regel crasht. Ik krijg helaas geen stacktrace te zien in Logcat (zelfs niet als ik het error level op finest zet). Enorm frustrerend is dit.
Het feit dat er amper documentatie te vinden is over ADF Mobile maakt het natuurlijk niet veel beter.
In de berm? Die had ipv der sigaret per ongeluk der telefoon uit het raam gegooid?Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:25:
Zo goeie daad voor vandaag zit er weer op. Telefoon gevonden in de berm en weer terug gebracht bij rechtmatige eigenaar. Had ze wel mazzel dat ze er geen vergrendeling op had zitten.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
En dan die brandende sigaret aan je oren om de baas te bellen dat je wat later bent ...kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:10:
Sigareten uit het raam gooien kan bermbranden veroorzaken, telefoons niet. Logische keuze om je telefoon dus uit het raam te gooien
Helaas zijn Windows VPSen toch aanzienlijk duurder dan dat. In elk geval de laatste keer dat ik er naar zat te kijkenSh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:38:
Een VPS heb je tegenwoordig al vanaf 7,50 per maand, dat is echt niks. En het is extreem chill dat je zelf kan bepalen wat je erop zet, bijv. Python support in Apache, of als je een Windows VPS hebt ASP.NET MVC.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De kleinst beschikbare Windows VM (incl. Windows License) in Windows Azure kost ongeveer €11 per maand.Cloud schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
[...]
Helaas zijn Windows VPSen toch aanzienlijk duurder dan dat. In elk geval de laatste keer dat ik er naar zat te kijkenHet lijkt mij ook heel fijn maar 7,50 per maand is voor mij wel een beetje de bovengrens. Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een Linux VPS.
Dat is een VM met shared CPU en 768 MB ram
Fijn he... Licentie kostenCloud schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
[...]
Helaas zijn Windows VPSen toch aanzienlijk duurder dan dat. In elk geval de laatste keer dat ik er naar zat te kijkenHet lijkt mij ook heel fijn maar 7,50 per maand is voor mij wel een beetje de bovengrens. Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een Linux VPS.
Het zou mooier zijn als er voor VPS hosters een ander licentie model, of speciale versie waarin je voor de rest geen windows features hebt behalve wat er nodig is om een .net applicatie te runnen, zou komen, waardoor de kosten voor een VPS voor puur en alleen .net hosting fors naar beneden zouden gaan.
Voor .NET is het momenteel nog net te duur. Ik speel tegenwoordig ook veel met Python dus op zich zou een Linux VPS waar ik met Django kan spelen ook wel wat zijn maar met Windows hou ik mijn opties open.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
I feel your pain..Kayr schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:26:
Pffffff... weekje documenteren, API documentatie maken, CM doc, user manual etc.......
Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.
Ik weet niet of het nog veel goedkoper kan overigens...
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-04-2013 10:55 ]
Pfff, daar vind ik dus niets fancies aan.. Erg lelijk zelfs. area\controller\action, verder moet je niet willen gaan. Als je subactions nodig hebt, klopt naar mijn mening je onderverdeling gewoon niet.F.West98 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:06:
[...]
Dat ja... Met een uitgebreide userdb, veel extra models en redelijk ingewikkeld met rechten.
En natuurlijk direct heel fancy: "Subactions" erin gemaakt.
m.b.t. Azure, kon je niet gratis 10 kleine websites hosten daar? Lijkt me voldoende om hobbymatig met asp.net mvc te spelen.
Ja dat risico wil je natuurlijk niet lopenThe Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:47:
[...]
I feel your pain... Ik lijk nu zelfs het risico te lopen dat de documentatie al geheel af is voordat het eindproduct klaar is
. Misschien toch eerst nog maar wat coden..
Ik moet binnenkort ook eens een paar dagen aan documentatie besteden, maar dat is altijd zo saai
JaGateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:02:
[...]
m.b.t. Azure, kon je niet gratis 10 kleine websites hosten daar? Lijkt me voldoende om hobbymatig met asp.net mvc te spelen.
Met enkele beperkingen, zie:
http://www.windowsazure.com/en-us/pricing/details/web-sites/
Andere cloud instanties zijn veelal duurder, omdat die gewoon al € 7,50 voor je windows licentie (moeten) rekenen.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeIT op 17-04-2013 11:17 ]
Voor die 7,50 euro heb je niet veelSh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:38:
Een VPS heb je tegenwoordig al vanaf 7,50 per maand, dat is echt niks. En het is extreem chill dat je zelf kan bepalen wat je erop zet, bijv. Python support in Apache, of als je een Windows VPS hebt ASP.NET MVC.
Nu weten we nog niet helemaal wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat we de max aan het pushen zijn van de VPS. Bij extreme berekeningen (400 000 lijnen uit de DB halen en verwerken) is dat ding niet echt snel.
Maar aangezien de omgevingen best verschillen is het lastig om de vinden waar de issues zitten. Komt het door SQL express, komt het door de shared hardware, te weinig geheugen, configuratie van iis?
Zit nu te twijfelen of Azure een oplossing kan zijn, de applicatie wordt niet vaak gebruikt, maar als hij wordt gebruikt dan kan het zomaar om grote brokken data gaan. Zeker nu we meer klanten op het systeem zetten wordt het lastiger de resources te delen (iedere klant heeft een eigen DB, maar SQL express mag maar 1GB geheugen gebruiken), alle sites hebben een eigen app-pool dus het geheugen van de machine wordt ook daar verdeeld... SaaS is wat dat betreft best een lastig iets, want je moet opletten dat je niet teveel instances gaat draaien op hardware die de piek niet trekt...
Gisteren ook iets "moois" ontdekt in IIS. Als ik een stukje code laat uitvoeren in een unittest duurt het 1 seconde, doe ik het in iis duurt het 5 seconden, voer ik het uit in de IIS express of in de Visual Studio web server dan duurt het tientallen seconden... Exact dezelfde call, exact dezelfde DB en data, en steeds reproduceerbaar....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Is een server van Hetzner dan niet beter voor die klant? Gewoon dedicated server. De EX 4S spreekt mij persoonlijk erg aan, en sta al een tijdje op het punt om over te stappen van VPS naar de 4S Kan natuurlijk zijn dat die VPS gewoon slecht gevisualiseerd is en daar behoorlijk wat performance in verliest.
Heb ooit ergens een performance vergelijking gezien in een blog. Kan 'm zo snel niet terug vinden, maar echt om ziek van te worden.
Al is iets als Azure natuurlijk ook geweldig als je slechts een aantal pieken hebt die je moet kunnen opvangen. Standaard goedkoop servertje, en opschalen wanneer nodig.
Oh wacht.. Ich habe es gefunden.
[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 17-04-2013 11:27 ]
Die ken ik. Hebben hier wel een windows VPS draaien, maar wel een linux guest op KVM. De host is een i7, maar mijn macbook rend rondjes om dat ding als het gaat om grote queries. Probleem is in ons geval io, het is zelfs zo erg dat, op het moment dat er grote batch jobs worden uitgevoerd, de REST API die op dezelfde guest draait onbereikbaar wordt.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:17:
[...]
Nu weten we nog niet helemaal wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat we de max aan het pushen zijn van de VPS. Bij extreme berekeningen (400 000 lijnen uit de DB halen en verwerken) is dat ding niet echt snel.
Nou ja... muziekje dr bij op en GAAAAN... kloppen alsof je leven er vanaf hangt met zweet in de bilnaat totdat je zwart voor de ogen zietBlubber schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:03:
[...]
Ja dat risico wil je natuurlijk niet lopen.
Ik moet binnenkort ook eens een paar dagen aan documentatie besteden, maar dat is altijd zo saai.
Bovenstaande omschrijving kan afwijken van de realiteit
We hebben destijds wel naar dedicated gekeken, maar dat was redelijk prijzig en beperkt je in hardware updates. Een VPS verplaats je relatief makkelijk (pas zelf een set van een Core2Duo server naar een i5 overgezet) bij een dedicated is dat wat lastiger. Daarnaast zaten we gigantisch met de license kosten in onze maag. Windows + SQL is een redelijk heftige investering.GateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:24:
@.Gertjan.
Is een server van Hetzner dan niet beter voor die klant? Gewoon dedicated server. De EX 4S spreekt mij persoonlijk erg aan, en sta al een tijdje op het punt om over te stappen van VPS naar de 4S Kan natuurlijk zijn dat die VPS gewoon slecht gevisualiseerd is en daar behoorlijk wat performance in verliest.
Heb ooit ergens een performance vergelijking gezien in een blog. Kan 'm zo snel niet terug vinden, maar echt om ziek van te worden.
Al is iets als Azure natuurlijk ook geweldig als je slechts een aantal pieken hebt die je moet kunnen opvangen. Standaard goedkoop servertje, en opschalen wanneer nodig.
Maar ik zal deze optie eens bekijken.
Grote kans dat het inderdaad IO is. Ik merk op mijn eigen servertjes (allemaal VM-etjes op mijn eigen server) dat de SQL performance is teruggelopen, maar goed in de laatste update van de tool hebben we het aantal SQL requests teruggebracht (liever een klein aantal calls en matching van data in het geheugen dan 100 000 sql calls), dus de IO problemen zouden minder moeten zijn.Blubber schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:25:
[...]
Die ken ik. Hebben hier wel een windows VPS draaien, maar wel een linux guest op KVM. De host is een i7, maar mijn macbook rend rondjes om dat ding als het gaat om grote queries. Probleem is in ons geval io, het is zelfs zo erg dat, op het moment dat er grote batch jobs worden uitgevoerd, de REST API die op dezelfde guest draait onbereikbaar wordt.
Waar ik voor vrees is dat IIS de tool niet genoeg geheugen kan geven en besluit te gaan swappen ofzo... Nou ja, we zijn in ieder geval van wachttijden van over een minuut voor complexe berekeningen naar enkele seconden gegaan. Dus zo heel slecht hebben we het nog niet gedaan
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Windows en SQL Server kan je makkelijk goedkoop licensen als je een SPLA-licentie neemt. Dan betaal je per maand, alleen voor de instanties die je daadwerkelijk gebruikt, en je hebt automatisch recht op de meest recente versie van elk product..Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:31:
[...]
We hebben destijds wel naar dedicated gekeken, maar dat was redelijk prijzig en beperkt je in hardware updates. Een VPS verplaats je relatief makkelijk (pas zelf een set van een Core2Duo server naar een i5 overgezet) bij een dedicated is dat wat lastiger. Daarnaast zaten we gigantisch met de license kosten in onze maag. Windows + SQL is een redelijk heftige investering.
Maar ik zal deze optie eens bekijken.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ah, yet another licenseKorben schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:39:
[...]
Windows en SQL Server kan je makkelijk goedkoop licensen als je een SPLA-licentie neemt. Dan betaal je per maand, alleen voor de instanties die je daadwerkelijk gebruikt, en je hebt automatisch recht op de meest recente versie van elk product.
Moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen af en toe het bos niet meer zie bij die MS licenties. Ik had al voorgesteld om te onderzoeken of we een MS partner konden worden, dat heeft ook diverse voordelen. Als ik tijd heb moet ik mij toch weer eens verdiepen in die licenties
Zelf hoef ik mij vooralsnog niet druk te maken
Ach, ik heb de E10,-/maand VPS van DirectVPS (512 MB RAM, geen idee welke processor), en dat is meer dan genoeg voor mij. Het zwaarste wat die tot nu toe te verduren heeft gehad is denk ik een spike van 10.000 bezoekers op een dag (stond een keer op Reddit), geen problemen mee gehad..Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:17:
[...]
Voor die 7,50 euro heb je niet veelMomenteel heb ik voor een klant een VPS van bijna 100 euro per maand draaien, maar dat ding is bij de pieken niet echt snel. Mijn i7 laptop rent wat dat betreft rondjes om dat ding heen...
Wat mij erg aanspreekt is dat je (bijna) alles met je toetsenbord kan doen, dat vind ik echt geniaalMegamind schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Ik gebruik Youtrack, zit vrij goed in elkaar als je het eenmaal doorhebt. Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer
Hmm - wij zaten nujuist te denken om een Traq/SVN combo op te zetten ter vervanging van ons huidige systeem.. Wat zijn dan de grote minpunten aan Traq?Megamind schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer
Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.
Waarom niet Git?The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:58:
[...]
Hmm - wij zaten nujuist te denken om een Traq/SVN combo op te zetten ter vervanging van ons huidige systeem.. Wat zijn dan de grote minpunten aan Traq?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat we nu hebben is waarschijnlijk makkelijker te importeren naar SVN dan Git, en er is intern net iets meer ervaring met SVN. Maar als er goede argumenten te maken zijn voor Git boven SVN is het zeker iets waar we naar willen kijken..Firesphere schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:01:
Waarom niet Git?
Gebruik je alleen Youtrack, of gebruik je hem in samenwerking met TeamCity? En als je het met TeamCity gebruikt gebruik je die dan alleen zodat Youtrack de wijzigingen van je VCS ziet of volledig? De combi lijkt me erg mooi maar dan loop je weer tegen de build config limiet aan, ook al doe je niks met die build configs.Megamind schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Ik gebruik Youtrack, zit vrij goed in elkaar als je het eenmaal doorhebt. Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer
Git heeft een bridge naar SVN. Als je de boel in SVN weet te krijgen kun je daarna met git svn de boel binnen halen. Dit werkt ook beide kanten op, dus als dev X lokaal werkt met Git kan hij wel weer zijn eigen commits terugsturen naar de SVN server.The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:05:
[...]
Wat we nu hebben is waarschijnlijk makkelijker te importeren naar SVN dan Git, en er is intern net iets meer ervaring met SVN. Maar als er goede argumenten te maken zijn voor Git boven SVN is het zeker iets waar we naar willen kijken..
Persoonlijk vind ik het gemak van het gebruik van branches in Git een enorm voordeel. Dit maakt het zo makkelijk om bv. verschillende releases (1.0, 1.1, 2.0 etc) naast elkaar te onderhouden. Daarnaast is lokaal kunnen werken ook een voordeel. Het opvragen van logs, diffs, maken van commits is supersnel doordat het een lokale operatie is die niet met een centrale server hoeft te communiceren. Wat ook weer handig is als eens een keer de centrale server eruit ligt, of je een laptop van het werk hebt en onderweg/thuis nog wat wilt werken.
Daarnaast is Git op het moment gewoon populair en stappen vele open source projecten en bedrijven over van SVN (of ander VCS) naar Git (of een andere DVCS). Waarmee dit ook een beetje overkomt als "we stappen als bedrijf nu over naar Windows 7/VS2010/...". Op het moment is er al min of meer een opvolger van SVN en toch beslis je nu nog om er naar over te stappen. Al mag alleen populariteit/"er is een opvolger" niet de overhand krijgen in de keuze terwijl de kennis van SVN al gewoon aanwezig is.
Het ligt natuurlijk wel aan wat voor diensten je biedtSh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:48:
[...]
Ach, ik heb de E10,-/maand VPS van DirectVPS (512 MB RAM, geen idee welke processor), en dat is meer dan genoeg voor mij. Het zwaarste wat die tot nu toe te verduren heeft gehad is denk ik een spike van 10.000 bezoekers op een dag (stond een keer op Reddit), geen problemen mee gehad.
Een website/cms zal geen probleem zijn. Een webapp welke redelijk complexe berekeningen uitvoert grote blokken financiële data is toch wel een ander verhaal
Ik zou graag lokaal over willen stappen. (Ook bij eerdere projecten al met git-svn gewerkt) Helaas krijg ik het bij m'n huidige werkgever niet werkend. Cygwin + git + Windows SVN ivm NTLM = no go.RobertMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:16:
[...]
Git heeft een bridge naar SVN. Als je de boel in SVN weet te krijgen kun je daarna met git svn de boel binnen halen. Dit werkt ook beide kanten op, dus als dev X lokaal werkt met Git kan hij wel weer zijn eigen commits terugsturen naar de SVN server.
[...]
En inderdaad, nu bezig met een ClearCase -> Subversion migratie. Zelfs de migratietools voor ClearCase worden niet meer ondersteund.
[ Voor 9% gewijzigd door Nick_S op 17-04-2013 12:31 ]
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Het grote probleem met veel van de VPS boeren is dat ze gewone hardeschijven gebruiken. Vervolgens delen verschillende VPS'en die hardeschijf. Thuis werken de meeste van ons met een SSD en delen we die SSD niet met verschillende machines. Dat scheelt uiteraard gigantisch in de performance.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:25:
[...]
Het ligt natuurlijk wel aan wat voor diensten je biedt
Een website/cms zal geen probleem zijn. Een webapp welke redelijk complexe berekeningen uitvoert grote blokken financiële data is toch wel een ander verhaalEen grafiekje plotten over een berekening met 400 000 lijnen is toch net een slagje complexer
Op kleine hoeveelheden data voldoet de VPS overigens meer dan prima
Ik heb ook zo'n VPS met een bagger hardeschijf
Dat kan ik mij enigszins voorstellen.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:25:
[...]
Het ligt natuurlijk wel aan wat voor diensten je biedt
Een website/cms zal geen probleem zijn. Een webapp welke redelijk complexe berekeningen uitvoert grote blokken financiële data is toch wel een ander verhaalEen grafiekje plotten over een berekening met 400 000 lijnen is toch net een slagje complexer
Op kleine hoeveelheden data voldoet de VPS overigens meer dan prima
Dat kan niet met een lokale SVN checkout? Volgens mij maakt dat niks uitRobertMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:16:
[...]
Wat ook weer handig is als eens een keer de centrale server eruit ligt, of je een laptop van het werk hebt en onderweg/thuis nog wat wilt werken.
Volgens mij is er met GIT in dat opzicht juist meer risico, omdat je langer lokaal werkt. Als er iets gebeurt met je laptop ben je potentieel meer werk kwijt.
Verder maakt het volgens mij uiteindelijk voor de devs niet zoveel uit. Of je nou commit naar SVN of GIT. Het is meer een beheerkwestie. (Mij maakt het iig geen zak uit
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2013 12:34 ]
Lokaal heb je met SVN inderdaad geen history, geen commit mogelijkheden en geen branching, dus echt lokaal versiebeheer is het niet.Bosmonster schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]
Dat kan niet met een lokale SVN checkout? Volgens mij maakt dat niks uit
[...]
En wat betreft werk kwijt, gewoon je lokale branches aan een remote repository hangen en dat syncen. Maar dat is zelfs met GIT makkelijker op te lossen als met SVN.
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Dat geeft je tegelijkertijd ook veel meer vrijheid. Eerste lekker werken en commiten, daarna even de goede commits bij elkaar voegen en sturen naar de server. Met SVN moet je direct je "crap" naar de server sturen en kan je je commits daarna natuurlijk niet meer wijzigen.Bosmonster schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]
Dat kan niet met een lokale SVN checkout? Volgens mij maakt dat niks uit
Volgens mij is er met GIT in dat opzicht juist meer risico, omdat je langer lokaal werkt. Als er iets gebeurt met je laptop ben je potentieel meer werk kwijt.
SVN is overigens met hele grote repositories toch wel een betere keus, omdat een git repository dan gewoon veel te groot wordt
Onze wensen zijn denk ik wel wat simpeler dan voor de meeste bedrijven. We hebben niet veel mensen die tegelijk aan één codebase werken, vrijwel geen behoefte aan branches of het simultaan onderhouden van veel verschillende releases en geen enorm grote codebases per project. We willen wél graag goede integratie met een issue tracking systeem waar we ook nog wat extra info in kwijt kunnen, zoals project status/details. Iemand bij ons heeft ervaring met Traq(icm SVN) op die manier gebruiken, vandaar dat daar het oog op viel tot nu toe.
Maar, we zitten dus nergens aan vast en ik sta open voor suggesties voor onze komende oplossing..
(*op zich nog wel afdoende voor de meeste wensen, maar vrij traag en vrijwel obsolete)
Overigens is Git niet het enige RVS dat gedistribueerd werkt en goedkope branches heeft. Zo is er bijvoorbeeld ook Mercurial, dat is over het algemeen eenvoudiger in het gebruik, maar bied verder wel de belangrijkste functies van Git.
[ Voor 25% gewijzigd door Blubber op 17-04-2013 13:04 ]
IT: Neem je je laptop mee naar de nieuwe afdeling?
Ik: Nope
IT: Neem maar mee
Ik: Waarom, deze is op sterven na dood?
IT: Laptops worden pas vervangen als ze stuk zijn, niet eerder.
Ik: Waarom vraag je dan initieel of ik hem mee neem?
IT: Om te kijken of je een nieuwe laptop nodig had
Ik: Maar blijkbaar maakt dat dus niet uit?
IT: Hoezo?
Ik: Omdat ik Nee antwoordde, wat een nieuwe laptop betekent, maar blijkbaar niet mag, dus ik hem mee moet nemen
IT: Maar je neemt hem toch al mee?
Ik: Omdat ik hem niet hier mocht laten
IT: Klopt, laptops worden pas vervangen als ze stuk zijn
Wat?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Zou een optie zijn, maar ook dat is weer een gevalletje door de bomen het bos niet meer kunnen zienSh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]
Dat kan ik mij enigszins voorstellenZijn voor zulke dingen Google Compute Engine of Amazon EC2 niet een goed alternatief? Of is dat duur?
In principe zouden we dan de hele site daar willen hosten, anders treed je bottleneck alsnog op je VPS op (als je bv webservices zou aanroepen). De hele handel de cloud in mikken is wel het afwegen waard. Momenteel draaien ik denk een kleine 15 instances op onze VPS, maar aangezien die dezelfde SQL express delen gaan we uiteindelijk ergens de mist in. We sturen klanten al een beetje aan op het hosten in-house (ook vanwege de veiligheid van de data). Maar dat heeft als nadeel dat beheer een drama wordt. Aangezien we de laatste tijd de tool redelijk bijschaven en veel customer feedback krijgen (en willen blijven krijgen) zijn er veel releases, die doen we liever zelf
We dachten een goede keus te hebben gemaakt met onze VPS, maar nu we ineens ook grotere partijen gaan bedienen zien we onze VPS langzaam maar zeker dichtslibben. Tijd om binnenkort weer een kritisch naar te kijken. Het voordeel van onze VPS is dat we deze ook makkelijk kunnen killen als we er vanaf willen. Een hardware investering van duizenden euro's zet je niet zo snel aan de kant.
Allen dank voor de tips, heb het handeltje in mijn bookmarks gezet, kan ik het op mijn gemak eens bekijken
Lol... dat is zo'n echte bot-discussie. Weet je zeker dat je tegen een echte collega aan zit te lullen, en niet een nieuw speeltje van de IT?armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:03:
Vervolgens de volgende Lync discussie met IT:
Wat?
Ja, ik weet zeker dat het een echt persoon is. Het is ook wel triest om op de IT-afdeling te werken hoor, want vanwege bezuinigingen moeten zij de hele dag nee verkopen. Ik zou er moedeloos van worden.GateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:15:
[...]
Lol... dat is zo'n echte bot-discussie. Weet je zeker dat je tegen een echte collega aan zit te lullen, en niet een nieuw speeltje van de IT?
Lekker op de bank
Laten ze dan gewoon eerlijk zijn en dat zeggen ipv zo een wazig vraag antwoord spelletje..armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:17:
[...]
Ja, ik weet zeker dat het een echt persoon is. Het is ook wel triest om op de IT-afdeling te werken hoor, want vanwege bezuinigingen moeten zij de hele dag nee verkopen. Ik zou er moedeloos van worden.
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
Ik heb de IT procedure even in een flow-chart vastgelegd:
[afbeelding]
Je kunt ook bare-metal server lease doen via bijv. Leaseweb, zit je hooguit 1 jaar vast aan de server. Dat moet zakelijk prima in te dekken zijn lijkt mij..Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:10:
[...]
Het voordeel van onze VPS is dat we deze ook makkelijk kunnen killen als we er vanaf willen. Een hardware investering van duizenden euro's zet je niet zo snel aan de kant.
Allen dank voor de tips, heb het handeltje in mijn bookmarks gezet, kan ik het op mijn gemak eens bekijken
Ik mis de vraag: is hij stuk?armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
Ik heb de IT procedure even in een flow-chart vastgelegd:
[afbeelding]
Dar?
Mijn laptop ligt ook op apegapen hier op m'n werk, ding maakt een rete-irritante piep die hoog genoeg is dat één collega en ikzelf het nog horen, de rest hoort het al niet meer...
Maarja, is pas 2 jaar oud dus moet nog even wachten (worden allemaal vervangen als ze 3 jaar oud zijn, hopelijk naar een T540 of een hoge-reso lenovo
Volgens de website heeft de MK80 wel andere switches dan de MK50 - Cherry MX Blue vs Cherry MX Red (http://www.qpad.com/products/keyboards/).TheNephilim schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:32:
Dan toch maar de MK 80 bestellen? Het duurt me nu al veel te lang voor die MK 50 weer eens op voorraad is
Je kunt de meestvoorkomende switches krijgen, beide in ieder geval met Blue switches. Check de 'Buy' pagina. Met US/Int layout natuurlijk XDThe Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:43:
[...]
Volgens de website heeft de MK80 wel andere switches dan de MK50 - Cherry MX Blue vs Cherry MX Red (http://www.qpad.com/products/keyboards/).
Nope, werkt hier gewoon.michiel_ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:50:
Nog meer mensen waarbij Google Docs (/Drive) een status 500 geeft?
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.