Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.731 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maïs in bier? Corona :9

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Desperados :9 :9

Nog niet aan toegekomen om je Chrome extension aan te passen? Hulp nodig?

[ Voor 72% gewijzigd door BtM909 op 16-04-2013 16:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18

TheNephilim

Wtfuzzle

Corona vind ik niet zo bijzonder, Desperados is dan wel weer eens lekker. Zo in de zomer op een terassje :D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024

Nothing to see here!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 16:27
Krijg vandaag te horen of ik maandag even in Lyon wil zijn om een offerte te presenteren. Dat sales werk mag wel gestolen worden. Want natuurlijk had ik maandag al een sign-off sessie bij een andere klant staan.

LinkedIn - Collega worden?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Desperados is troep. Over zoete zooi gesproken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

En straks rechtzaken dat start8 geen bestaansrecht meer heeft en uit de markt wordt gedrukt doordat Microsoft standaard een startbutton meelevert! :+ O-)

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:19:
Desperados is troep. Over zoete zooi gesproken.
Ik vind Desperados ook best lekker. Daarnaast zijn Duvel en Omer mijn favo bieren. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:35:
[...]

Ik vind Desperados ook best lekker. Daarnaast zijn Duvel en Omer mijn favo bieren. :Y)
Mijne de Bat out of Hell :9. Stiekem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:59:
[...]

Mijne de Bat out of Hell :9. Stiekem.
De Bat Out Of Hell? Dat is toch een album van Meat Loaf he?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Yay voor fail2ban *O*

We are shaping the future

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik bekeek de auth.log op mijn gisteren opgeleverde Raspberry Pi eens, die stond al vol met inlogpogingen uit China. Fail2ban geïnstalleerd (via apt-get), configuratie wat gefinetuned, en al die gasten krijgen nu automatisch een IP-ban na een aantal pogingen. Lijkt prima te werken :)

We are shaping the future

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:38:
[...]

De Bat Out Of Hell? Dat is toch een album van Meat Loaf he?
Klopt, maar ook een imperial stout ontstaan uit een samenwerking tussen Flying Dog en De Molen.

• Styxxy
  • Laatst online: 28-11 15:56
Kwartier voor ik stopte met werken, heeft mijn VS2010 installatie het begeven. Ik kan niet meer knippen en kopiëren :( . Ik krijg steeds één of andere windows exception voorgeschoteld (een of andere HResult). Anyway, wat ik vond op Google was dat het iets met corrupte data / memory te maken; zelfs na een reboot was het nog steeds (de oplossing zou een reinstall van VS zijn).

Nu ja, morgen maar eens vragen aan infrastructuur afdeling of ze mijn VM image terug willen plaatsen, snapshot terug zetten ofzo :).

[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 16-04-2013 21:59 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Volgende week naar The Next Web conference :9 http://thenextweb.com/conference/europe/speakers/

• Styxxy
Morgen Visugday (Visual Studio User Group) :). Mag gaan van mijn baas, yay :D.

[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 16-04-2013 22:53 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jeej. Opdracht voor mn werk af.
In 40 uur van 0 kennis van .NET MVC naar een heel systeem met inlog/uitlog en ander beheershit.

Nu vrij. Volgende week stage (raar) en daarna weekje Portugal 8)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Styxxy
F.West98 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:46:
In 40 uur van 0 kennis van .NET MVC naar een heel systeem met inlog/uitlog en ander beheershit.
Login => membership provider? :+ En zit dat niet al standaard in MVC als je een bepaalde template kiest?

Anyway, mooi gedaan! Volgende keer dat je iets maakt, gaat het vlotter en zul je nog andere coole zaken ontdekken ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 16-04-2013 23:58 ]

• F.West98
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Styxxy schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:57:
[...]

Login => membership provider? :+ En zit dat niet al standaard in MVC als je een bepaalde template kiest?

Anyway, mooi gedaan! Volgende keer dat je iets maakt, gaat het vlotter en zul je nog andere coole zaken ontdekken ;).
Dat ja... Met een uitgebreide userdb, veel extra models en redelijk ingewikkeld met rechten.
En natuurlijk direct heel fancy: "Subactions" erin gemaakt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:46:
Jeej. Opdracht voor mn werk af.

Nu vrij. Volgende week stage (raar) en daarna weekje Portugal 8)
MVC onder ASP.Net rockt gewoon zwaar. Super intuitief en snel op te zetten. Concurreert nu zwaar met PHP wat betreft "even snel een site in elkaar zetten" platform.

iOS developer

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 14:07
morguh. Vroeg voor mij dit keer. Vannacht rond 4.00 uur kwam er een politie helicopter boven onze stad gecirkeld. Wat een herrie maakt zo'n ding zeg. Kon niet meer in slaap komen.

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:20:
morguh. Vroeg voor mij dit keer. Vannacht rond 4.00 uur kwam er een politie helicopter boven onze stad gecirkeld. Wat een herrie maakt zo'n ding zeg. Kon niet meer in slaap komen.
Op zoek naar de hangjeugd in je buurt? :+

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-11 11:09
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:29:
[...]

Op zoek naar de hangjeugd in je buurt? :+
Ik denk naar BikkelZ, die was zo te zien nog om 4:15 wakker! :+

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BikkelZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 04:15:
[...]

MVC onder ASP.Net rockt gewoon zwaar. Super intuitief en snel op te zetten. Concurreert nu zwaar met PHP wat betreft "even snel een site in elkaar zetten" platform.
Het probleem is alleen nog de hosting. Dat is toch nog wel een serieuze drempel voor kleine simpele sites. ( Al kan je met Azure Websites al wel een eind komen )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• PdeBie
haha denk het. Nee, volgens twitter op zoek naar een stel inbrekers.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
pdebie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:36:
haha denk het. Nee, volgens twitter op zoek naar een stel inbrekers.
Ongelofelijk hoeveel dr in Nederland wordt ingebroken.

Verwijderd

Woy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:36:
[...]

Het probleem is alleen nog de hosting. Dat is toch nog wel een serieuze drempel voor kleine simpele sites. ( Al kan je met Azure Websites al wel een eind komen )
Ik vermoed dat dat wel zal beteren na verloop van tijd. Hosting is inderdaad vaak een probleem. Hetzelfde zie je bij webstites geschreven in Ruby of Python maar ik ben er vrij zeker van dat dat in de komende tijd zal beteren.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
Evilbee schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:03:
Krijg vandaag te horen of ik maandag even in Lyon wil zijn om een offerte te presenteren. Dat sales werk mag wel gestolen worden. Want natuurlijk had ik maandag al een sign-off sessie bij een andere klant staan.
Herkenbaar, hier worden ook afspraken voor je gepland zonder dat er eerst nagegaan wordt of dat kan. En als dat niet kan, dan wordt wel aangegeven dat de nieuwe afspraak belangrijker is en dat we zelf de oude moeten verzetten, of wat anders regelen. (management + verkoop == lastig :P)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

BikkelZ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 04:15:
[...]

Ik denk dat WebMatrix / Web Pages Razor daar nog wat beter in is. Dat is echt bijna PHP stijl programmeren :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Sebazzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat WebMatrix / Web Pages Razor daar nog wat beter in is. Dat is echt bijna PHP stijl programmeren :)
QFT. Heb jaren gePHPed waaronder (veel) werk aan Magento. Maar Razor is echt geweldig. Het is klein en simpel in gebruik (in tegenstelling tot PHP waar je weer veel met <?= ?> of zelfs <?php ?> uit komt in templates), maar is wel net zo krachtig als een volledige programmeertaal, als je dat zou willen. En daarnaast dan nog het bijbehorende MVC laagje er omheen met de Html helpers etc.

Verwijderd

Zo goeie daad voor vandaag zit er weer op. Telefoon gevonden in de berm en weer terug gebracht bij rechtmatige eigenaar. Had ze wel mazzel dat ze er geen vergrendeling op had zitten.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Een VPS heb je tegenwoordig al vanaf 7,50 per maand, dat is echt niks. En het is extreem chill dat je zelf kan bepalen wat je erop zet, bijv. Python support in Apache, of als je een Windows VPS hebt ASP.NET MVC.

Verwijderd

Aaaarghh!

Al sinds gisteren zit ik te zoeken op een error die ik krijg in ADF Mobile. Het gaat om een functie van 3 lijntjes code waarbij hij zo te zien op de laatste regel crasht. Ik krijg helaas geen stacktrace te zien in Logcat (zelfs niet als ik het error level op finest zet). Enorm frustrerend is dit.

Het feit dat er amper documentatie te vinden is over ADF Mobile maakt het natuurlijk niet veel beter.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:25:
Zo goeie daad voor vandaag zit er weer op. Telefoon gevonden in de berm en weer terug gebracht bij rechtmatige eigenaar. Had ze wel mazzel dat ze er geen vergrendeling op had zitten.
In de berm? Die had ipv der sigaret per ongeluk der telefoon uit het raam gegooid?

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
Sigareten uit het raam gooien kan bermbranden veroorzaken, telefoons niet. Logische keuze om je telefoon dus uit het raam te gooien ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Verwijderd

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:10:
Sigareten uit het raam gooien kan bermbranden veroorzaken, telefoons niet. Logische keuze om je telefoon dus uit het raam te gooien ;)
En dan die brandende sigaret aan je oren om de baas te bellen dat je wat later bent ...

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:38:
Een VPS heb je tegenwoordig al vanaf 7,50 per maand, dat is echt niks. En het is extreem chill dat je zelf kan bepalen wat je erop zet, bijv. Python support in Apache, of als je een Windows VPS hebt ASP.NET MVC.
Helaas zijn Windows VPSen toch aanzienlijk duurder dan dat. In elk geval de laatste keer dat ik er naar zat te kijken :) Het lijkt mij ook heel fijn maar 7,50 per maand is voor mij wel een beetje de bovengrens. Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een Linux VPS.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, vandaag weer verder met een project waarbij ze een export nodig hebben van klant gegevens. Deze moeten helaas weer gekoppeld worden met betaalkenmerken en de export moet naar een relatie database. Uiteindelijk ben je alleen maar ingewikkeld aan het doen met de derde partijen, terwijl het allemaal veel simpeler had gekunt :/

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Pffffff... weekje documenteren, API documentatie maken, CM doc, user manual etc....... :O

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27

Hoogie2004

Whohooooo

Cloud schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
[...]

Helaas zijn Windows VPSen toch aanzienlijk duurder dan dat. In elk geval de laatste keer dat ik er naar zat te kijken :) Het lijkt mij ook heel fijn maar 7,50 per maand is voor mij wel een beetje de bovengrens. Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een Linux VPS.
De kleinst beschikbare Windows VM (incl. Windows License) in Windows Azure kost ongeveer €11 per maand.

Dat is een VM met shared CPU en 768 MB ram

My iRacing profile | Strava

• kwaakvaak_v2
Cloud schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:14:
[...]

Fijn he... Licentie kosten ;) Dat vind ik persoonlijk het grootste nadeel om voor hobby projecten iets met .net te doen. Naast het feit dat ik er Windows voor moet draaien om het fatsoenlijk te kunnen testen. Want mono op OSX is het toch net niet.

Het zou mooier zijn als er voor VPS hosters een ander licentie model, of speciale versie waarin je voor de rest geen windows features hebt behalve wat er nodig is om een .net applicatie te runnen, zou komen, waardoor de kosten voor een VPS voor puur en alleen .net hosting fors naar beneden zouden gaan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nu ben ik op zich geen zuinig iemand als het om hobbies gaat, maar €11/maand is best wat geld :) En als ik er dan maar een paar keer per week mee kan klooien voor de hobby, gevoelsmatig is me dat niet goed genoeg.

Voor .NET is het momenteel nog net te duur. Ik speel tegenwoordig ook veel met Python dus op zich zou een Linux VPS waar ik met Django kan spelen ook wel wat zijn maar met Windows hou ik mijn opties open.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Kayr schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:26:
Pffffff... weekje documenteren, API documentatie maken, CM doc, user manual etc....... :O
I feel your pain.. :z . Ik lijk nu zelfs het risico te lopen dat de documentatie al geheel af is voordat het eindproduct klaar is :P. Misschien toch eerst nog maar wat coden.. >:)

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De Linux VPS kost 7,50 per maand, dus het verschil is ongeveer twee biertjes. (ja bij ons kost een biertje 1,60 :P )

Ik weet niet of het nog veel goedkoper kan overigens...

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-04-2013 10:55 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

F.West98 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:06:
[...]

Dat ja... Met een uitgebreide userdb, veel extra models en redelijk ingewikkeld met rechten.
En natuurlijk direct heel fancy: "Subactions" erin gemaakt.
Pfff, daar vind ik dus niets fancies aan.. Erg lelijk zelfs. area\controller\action, verder moet je niet willen gaan. Als je subactions nodig hebt, klopt naar mijn mening je onderverdeling gewoon niet.

m.b.t. Azure, kon je niet gratis 10 kleine websites hosten daar? Lijkt me voldoende om hobbymatig met asp.net mvc te spelen.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:47:
[...]

I feel your pain.. :z . Ik lijk nu zelfs het risico te lopen dat de documentatie al geheel af is voordat het eindproduct klaar is :P. Misschien toch eerst nog maar wat coden.. >:)
Ja dat risico wil je natuurlijk niet lopen :).

Ik moet binnenkort ook eens een paar dagen aan documentatie besteden, maar dat is altijd zo saai :s.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

GateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:02:
[...]
m.b.t. Azure, kon je niet gratis 10 kleine websites hosten daar? Lijkt me voldoende om hobbymatig met asp.net mvc te spelen.
Ja :)

Met enkele beperkingen, zie:
http://www.windowsazure.com/en-us/pricing/details/web-sites/

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

En daarnaast, als ik op Azure kijk, dan zie ik toch echt een (extra) kleine virtuele machine, met 10gb data, voor €7,42/maand. Hobbymatig ging 't om toch?

Andere cloud instanties zijn veelal duurder, omdat die gewoon al € 7,50 voor je windows licentie (moeten) rekenen.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

CodeIT

Code IT

De goedkoopste die ik weet is via burst.net. $7.95 voor een Windows VPS. Server staat dan wel in de VS. Kan zelfs goedkoper als je een jaar vooruit betaalt.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeIT op 17-04-2013 11:17 ]

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:38:
Voor die 7,50 euro heb je niet veel ;) Momenteel heb ik voor een klant een VPS van bijna 100 euro per maand draaien, maar dat ding is bij de pieken niet echt snel. Mijn i7 laptop rent wat dat betreft rondjes om dat ding heen... :X

Nu weten we nog niet helemaal wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat we de max aan het pushen zijn van de VPS. Bij extreme berekeningen (400 000 lijnen uit de DB halen en verwerken) is dat ding niet echt snel.

Maar aangezien de omgevingen best verschillen is het lastig om de vinden waar de issues zitten. Komt het door SQL express, komt het door de shared hardware, te weinig geheugen, configuratie van iis? :/

Zit nu te twijfelen of Azure een oplossing kan zijn, de applicatie wordt niet vaak gebruikt, maar als hij wordt gebruikt dan kan het zomaar om grote brokken data gaan. Zeker nu we meer klanten op het systeem zetten wordt het lastiger de resources te delen (iedere klant heeft een eigen DB, maar SQL express mag maar 1GB geheugen gebruiken), alle sites hebben een eigen app-pool dus het geheugen van de machine wordt ook daar verdeeld... SaaS is wat dat betreft best een lastig iets, want je moet opletten dat je niet teveel instances gaat draaien op hardware die de piek niet trekt...

Gisteren ook iets "moois" ontdekt in IIS. Als ik een stukje code laat uitvoeren in een unittest duurt het 1 seconde, doe ik het in iis duurt het 5 seconden, voer ik het uit in de IIS express of in de Visual Studio web server dan duurt het tientallen seconden... Exact dezelfde call, exact dezelfde DB en data, en steeds reproduceerbaar.... :/ Dat was absoluut mijn WTF momentje. Mogelijk dat IIS express wat minder tof omgaat met parallel statements ofzo...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

@.Gertjan.

Is een server van Hetzner dan niet beter voor die klant? Gewoon dedicated server. De EX 4S spreekt mij persoonlijk erg aan, en sta al een tijdje op het punt om over te stappen van VPS naar de 4S Kan natuurlijk zijn dat die VPS gewoon slecht gevisualiseerd is en daar behoorlijk wat performance in verliest.

Heb ooit ergens een performance vergelijking gezien in een blog. Kan 'm zo snel niet terug vinden, maar echt om ziek van te worden.

Al is iets als Azure natuurlijk ook geweldig als je slechts een aantal pieken hebt die je moet kunnen opvangen. Standaard goedkoop servertje, en opschalen wanneer nodig.

Oh wacht.. Ich habe es gefunden.

[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 17-04-2013 11:27 ]

• Blubber
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:17:
[...]
Nu weten we nog niet helemaal wat er aan de hand is, maar het lijkt erop dat we de max aan het pushen zijn van de VPS. Bij extreme berekeningen (400 000 lijnen uit de DB halen en verwerken) is dat ding niet echt snel.
Die ken ik. Hebben hier wel een windows VPS draaien, maar wel een linux guest op KVM. De host is een i7, maar mijn macbook rend rondjes om dat ding als het gaat om grote queries. Probleem is in ons geval io, het is zelfs zo erg dat, op het moment dat er grote batch jobs worden uitgevoerd, de REST API die op dezelfde guest draait onbereikbaar wordt :s.

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Blubber schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:03:
[...]

Ja dat risico wil je natuurlijk niet lopen :).

Ik moet binnenkort ook eens een paar dagen aan documentatie besteden, maar dat is altijd zo saai :s.
Nou ja... muziekje dr bij op en GAAAAN... kloppen alsof je leven er vanaf hangt met zweet in de bilnaat totdat je zwart voor de ogen ziet :/

Bovenstaande omschrijving kan afwijken van de realiteit :9

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:24:
@.Gertjan.

Is een server van Hetzner dan niet beter voor die klant? Gewoon dedicated server. De EX 4S spreekt mij persoonlijk erg aan, en sta al een tijdje op het punt om over te stappen van VPS naar de 4S Kan natuurlijk zijn dat die VPS gewoon slecht gevisualiseerd is en daar behoorlijk wat performance in verliest.

Heb ooit ergens een performance vergelijking gezien in een blog. Kan 'm zo snel niet terug vinden, maar echt om ziek van te worden.

Al is iets als Azure natuurlijk ook geweldig als je slechts een aantal pieken hebt die je moet kunnen opvangen. Standaard goedkoop servertje, en opschalen wanneer nodig.
We hebben destijds wel naar dedicated gekeken, maar dat was redelijk prijzig en beperkt je in hardware updates. Een VPS verplaats je relatief makkelijk (pas zelf een set van een Core2Duo server naar een i5 overgezet) bij een dedicated is dat wat lastiger. Daarnaast zaten we gigantisch met de license kosten in onze maag. Windows + SQL is een redelijk heftige investering.

Maar ik zal deze optie eens bekijken. :)
Blubber schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:25:
[...]

Die ken ik. Hebben hier wel een windows VPS draaien, maar wel een linux guest op KVM. De host is een i7, maar mijn macbook rend rondjes om dat ding als het gaat om grote queries. Probleem is in ons geval io, het is zelfs zo erg dat, op het moment dat er grote batch jobs worden uitgevoerd, de REST API die op dezelfde guest draait onbereikbaar wordt :s.
Grote kans dat het inderdaad IO is. Ik merk op mijn eigen servertjes (allemaal VM-etjes op mijn eigen server) dat de SQL performance is teruggelopen, maar goed in de laatste update van de tool hebben we het aantal SQL requests teruggebracht (liever een klein aantal calls en matching van data in het geheugen dan 100 000 sql calls), dus de IO problemen zouden minder moeten zijn.

Waar ik voor vrees is dat IIS de tool niet genoeg geheugen kan geven en besluit te gaan swappen ofzo... Nou ja, we zijn in ieder geval van wachttijden van over een minuut voor complexe berekeningen naar enkele seconden gegaan. Dus zo heel slecht hebben we het nog niet gedaan :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Blubber
  • Niet online
Overigens draait onze VM host op een EX-4S van Hetzner, op zich een leuke machine, die cpu is prima te gebruiken. De disks zijn echter vrij traag voor DB toepassingen, vooral seeks gaan traag (zoals je verwacht van grote sata schijven ...), throughput is nog wel redelijk.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:31:
[...]

We hebben destijds wel naar dedicated gekeken, maar dat was redelijk prijzig en beperkt je in hardware updates. Een VPS verplaats je relatief makkelijk (pas zelf een set van een Core2Duo server naar een i5 overgezet) bij een dedicated is dat wat lastiger. Daarnaast zaten we gigantisch met de license kosten in onze maag. Windows + SQL is een redelijk heftige investering.

Maar ik zal deze optie eens bekijken. :)
Windows en SQL Server kan je makkelijk goedkoop licensen als je een SPLA-licentie neemt. Dan betaal je per maand, alleen voor de instanties die je daadwerkelijk gebruikt, en je hebt automatisch recht op de meest recente versie van elk product.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:39:
[...]

Windows en SQL Server kan je makkelijk goedkoop licensen als je een SPLA-licentie neemt. Dan betaal je per maand, alleen voor de instanties die je daadwerkelijk gebruikt, en je hebt automatisch recht op de meest recente versie van elk product.
Ah, yet another license ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen af en toe het bos niet meer zie bij die MS licenties. Ik had al voorgesteld om te onderzoeken of we een MS partner konden worden, dat heeft ook diverse voordelen. Als ik tijd heb moet ik mij toch weer eens verdiepen in die licenties :)

Zelf hoef ik mij vooralsnog niet druk te maken :) Aangezien ik een bizsparker ben heb ik diverse development maar ook live licenses tot mijn beschikking :9

• Blubber
  • Niet online
Heeft iemand hier enige ervaring met Youtrack? Wij gebruiken momenteel Assembla, maar dat bevalt niet echt (op zijn zachtst gezegt.) Youtrack lijkt ons wel wat, alsmede CodebaseHQ.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:17:
[...]

Voor die 7,50 euro heb je niet veel ;) Momenteel heb ik voor een klant een VPS van bijna 100 euro per maand draaien, maar dat ding is bij de pieken niet echt snel. Mijn i7 laptop rent wat dat betreft rondjes om dat ding heen... :X
Ach, ik heb de E10,-/maand VPS van DirectVPS (512 MB RAM, geen idee welke processor), en dat is meer dan genoeg voor mij. Het zwaarste wat die tot nu toe te verduren heeft gehad is denk ik een spike van 10.000 bezoekers op een dag (stond een keer op Reddit), geen problemen mee gehad.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik gebruik Youtrack, zit vrij goed in elkaar als je het eenmaal doorhebt. Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer :P

• Blubber
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:49:
Ik gebruik Youtrack, zit vrij goed in elkaar als je het eenmaal doorhebt. Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer :P
Wat mij erg aanspreekt is dat je (bijna) alles met je toetsenbord kan doen, dat vind ik echt geniaal :). Gebruik jij het lokaal of hosted bij Jetbrains? Ik kreeg de indruk dat die laatste optie vrij traag is.

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Kom van Trac af dus het kon ook niet slechter meer :P
Hmm - wij zaten nujuist te denken om een Traq/SVN combo op te zetten ter vervanging van ons huidige systeem.. Wat zijn dan de grote minpunten aan Traq?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:58:
[...]

Hmm - wij zaten nujuist te denken om een Traq/SVN combo op te zetten ter vervanging van ons huidige systeem.. Wat zijn dan de grote minpunten aan Traq?
Waarom niet Git?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Wat we nu hebben is waarschijnlijk makkelijker te importeren naar SVN dan Git, en er is intern net iets meer ervaring met SVN. Maar als er goede argumenten te maken zijn voor Git boven SVN is het zeker iets waar we naar willen kijken..

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-11 10:12
Eh, waarom argumenteren voor Git? Ik vroeg mij al af waarom er in 2013 nog SVN opgezet wordt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Gebruik je alleen Youtrack, of gebruik je hem in samenwerking met TeamCity? En als je het met TeamCity gebruikt gebruik je die dan alleen zodat Youtrack de wijzigingen van je VCS ziet of volledig? De combi lijkt me erg mooi maar dan loop je weer tegen de build config limiet aan, ook al doe je niks met die build configs.
The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:05:
[...]

Wat we nu hebben is waarschijnlijk makkelijker te importeren naar SVN dan Git, en er is intern net iets meer ervaring met SVN. Maar als er goede argumenten te maken zijn voor Git boven SVN is het zeker iets waar we naar willen kijken..
Git heeft een bridge naar SVN. Als je de boel in SVN weet te krijgen kun je daarna met git svn de boel binnen halen. Dit werkt ook beide kanten op, dus als dev X lokaal werkt met Git kan hij wel weer zijn eigen commits terugsturen naar de SVN server.

Persoonlijk vind ik het gemak van het gebruik van branches in Git een enorm voordeel. Dit maakt het zo makkelijk om bv. verschillende releases (1.0, 1.1, 2.0 etc) naast elkaar te onderhouden. Daarnaast is lokaal kunnen werken ook een voordeel. Het opvragen van logs, diffs, maken van commits is supersnel doordat het een lokale operatie is die niet met een centrale server hoeft te communiceren. Wat ook weer handig is als eens een keer de centrale server eruit ligt, of je een laptop van het werk hebt en onderweg/thuis nog wat wilt werken.

Daarnaast is Git op het moment gewoon populair en stappen vele open source projecten en bedrijven over van SVN (of ander VCS) naar Git (of een andere DVCS). Waarmee dit ook een beetje overkomt als "we stappen als bedrijf nu over naar Windows 7/VS2010/...". Op het moment is er al min of meer een opvolger van SVN en toch beslis je nu nog om er naar over te stappen. Al mag alleen populariteit/"er is een opvolger" niet de overhand krijgen in de keuze terwijl de kennis van SVN al gewoon aanwezig is.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:48:
[...]

Ach, ik heb de E10,-/maand VPS van DirectVPS (512 MB RAM, geen idee welke processor), en dat is meer dan genoeg voor mij. Het zwaarste wat die tot nu toe te verduren heeft gehad is denk ik een spike van 10.000 bezoekers op een dag (stond een keer op Reddit), geen problemen mee gehad.
Het ligt natuurlijk wel aan wat voor diensten je biedt ;)

Een website/cms zal geen probleem zijn. Een webapp welke redelijk complexe berekeningen uitvoert grote blokken financiële data is toch wel een ander verhaal ;) Een grafiekje plotten over een berekening met 400 000 lijnen is toch net een slagje complexer :+ Op kleine hoeveelheden data voldoet de VPS overigens meer dan prima :)

• Nick_S
  • Laatst online: 21:34

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

RobertMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:16:
[...]

Git heeft een bridge naar SVN. Als je de boel in SVN weet te krijgen kun je daarna met git svn de boel binnen halen. Dit werkt ook beide kanten op, dus als dev X lokaal werkt met Git kan hij wel weer zijn eigen commits terugsturen naar de SVN server.
[...]
Ik zou graag lokaal over willen stappen. (Ook bij eerdere projecten al met git-svn gewerkt) Helaas krijg ik het bij m'n huidige werkgever niet werkend. Cygwin + git + Windows SVN ivm NTLM = no go. :(

En inderdaad, nu bezig met een ClearCase -> Subversion migratie. Zelfs de migratietools voor ClearCase worden niet meer ondersteund. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Nick_S op 17-04-2013 12:31 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:25:
[...]

Een website/cms zal geen probleem zijn. Een webapp welke redelijk complexe berekeningen uitvoert grote blokken financiële data is toch wel een ander verhaal ;) Een grafiekje plotten over een berekening met 400 000 lijnen is toch net een slagje complexer :+ Op kleine hoeveelheden data voldoet de VPS overigens meer dan prima :)
Het grote probleem met veel van de VPS boeren is dat ze gewone hardeschijven gebruiken. Vervolgens delen verschillende VPS'en die hardeschijf. Thuis werken de meeste van ons met een SSD en delen we die SSD niet met verschillende machines. Dat scheelt uiteraard gigantisch in de performance :)

Ik heb ook zo'n VPS met een bagger hardeschijf :+ .

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:25:
[...]

Dat kan ik mij enigszins voorstellen ;) Zijn voor zulke dingen Google Compute Engine of Amazon EC2 niet een goed alternatief? Of is dat duur?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

RobertMe schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:16:
[...]
Wat ook weer handig is als eens een keer de centrale server eruit ligt, of je een laptop van het werk hebt en onderweg/thuis nog wat wilt werken.
Dat kan niet met een lokale SVN checkout? Volgens mij maakt dat niks uit :)

Volgens mij is er met GIT in dat opzicht juist meer risico, omdat je langer lokaal werkt. Als er iets gebeurt met je laptop ben je potentieel meer werk kwijt.

Verder maakt het volgens mij uiteindelijk voor de devs niet zoveel uit. Of je nou commit naar SVN of GIT. Het is meer een beheerkwestie. (Mij maakt het iig geen zak uit :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-04-2013 12:34 ]

• Nick_S
  • Laatst online: 21:34

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Bosmonster schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]

[...]
Lokaal heb je met SVN inderdaad geen history, geen commit mogelijkheden en geen branching, dus echt lokaal versiebeheer is het niet.

En wat betreft werk kwijt, gewoon je lokale branches aan een remote repository hangen en dat syncen. Maar dat is zelfs met GIT makkelijker op te lossen als met SVN.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]

Volgens mij is er met GIT in dat opzicht juist meer risico, omdat je langer lokaal werkt. Als er iets gebeurt met je laptop ben je potentieel meer werk kwijt.
Dat geeft je tegelijkertijd ook veel meer vrijheid. Eerste lekker werken en commiten, daarna even de goede commits bij elkaar voegen en sturen naar de server. Met SVN moet je direct je "crap" naar de server sturen en kan je je commits daarna natuurlijk niet meer wijzigen.

SVN is overigens met hele grote repositories toch wel een betere keus, omdat een git repository dan gewoon veel te groot wordt :-( .

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Dat zijn goede argumenten. Vooral omdat we met deze stap van oud* naar iets nieuws toe willen waar we toch weer even mee vooruit kunnen. Als Git hét New Thing is waarmee we vervolgens weer x jaar vooruit kunnen, is dat een betere optie dan overstappen op het Bijna Old Thing. Het feit dat het distributed is telt voor ons niet zo zwaar..

Onze wensen zijn denk ik wel wat simpeler dan voor de meeste bedrijven. We hebben niet veel mensen die tegelijk aan één codebase werken, vrijwel geen behoefte aan branches of het simultaan onderhouden van veel verschillende releases en geen enorm grote codebases per project. We willen wél graag goede integratie met een issue tracking systeem waar we ook nog wat extra info in kwijt kunnen, zoals project status/details. Iemand bij ons heeft ervaring met Traq(icm SVN) op die manier gebruiken, vandaar dat daar het oog op viel tot nu toe.

Maar, we zitten dus nergens aan vast en ik sta open voor suggesties voor onze komende oplossing..

(*op zich nog wel afdoende voor de meeste wensen, maar vrij traag en vrijwel obsolete)

• Blubber
  • Niet online
Een van de ideeen van Git is dat het branchen heel goedkoop en snel is. Wat men vaak doet is voor elke issue (of de grotere issues, wat jij wilt) een nieuwe branch maken. Ik heb er zelf momenteel 7 in gebruik, een master branch, een dev branch en dan nog voor 5 tickets een branch per stuk. Je kunt die branches heel simpel en snel mergen.

Overigens is Git niet het enige RVS dat gedistribueerd werkt en goedkope branches heeft. Zo is er bijvoorbeeld ook Mercurial, dat is over het algemeen eenvoudiger in het gebruik, maar bied verder wel de belangrijkste functies van Git.

[ Voor 25% gewijzigd door Blubber op 17-04-2013 13:04 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Lekkere IT hier weer; Ik ga naar een andere afdeling die volledig losstaat van mijn huidige afdeling, dus dat betekent altijd gezeik met badges / laptops etc. Met mijn nieuwe baas overeengekomen dat ik een nieuwe laptop krijg. Vervolgens de volgende Lync discussie met IT:

IT: Neem je je laptop mee naar de nieuwe afdeling?
Ik: Nope
IT: Neem maar mee
Ik: Waarom, deze is op sterven na dood?
IT: Laptops worden pas vervangen als ze stuk zijn, niet eerder.
Ik: Waarom vraag je dan initieel of ik hem mee neem?
IT: Om te kijken of je een nieuwe laptop nodig had
Ik: Maar blijkbaar maakt dat dus niet uit?
IT: Hoezo?
Ik: Omdat ik Nee antwoordde, wat een nieuwe laptop betekent, maar blijkbaar niet mag, dus ik hem mee moet nemen
IT: Maar je neemt hem toch al mee?
Ik: Omdat ik hem niet hier mocht laten
IT: Klopt, laptops worden pas vervangen als ze stuk zijn

Wat? 8)7

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/jackie-chan-whut/lolwut.jpg

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sh4wn schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:32:
[...]
Dat kan ik mij enigszins voorstellen ;) Zijn voor zulke dingen Google Compute Engine of Amazon EC2 niet een goed alternatief? Of is dat duur?
Zou een optie zijn, maar ook dat is weer een gevalletje door de bomen het bos niet meer kunnen zien ;)

In principe zouden we dan de hele site daar willen hosten, anders treed je bottleneck alsnog op je VPS op (als je bv webservices zou aanroepen). De hele handel de cloud in mikken is wel het afwegen waard. Momenteel draaien ik denk een kleine 15 instances op onze VPS, maar aangezien die dezelfde SQL express delen gaan we uiteindelijk ergens de mist in. We sturen klanten al een beetje aan op het hosten in-house (ook vanwege de veiligheid van de data). Maar dat heeft als nadeel dat beheer een drama wordt. Aangezien we de laatste tijd de tool redelijk bijschaven en veel customer feedback krijgen (en willen blijven krijgen) zijn er veel releases, die doen we liever zelf :)

We dachten een goede keus te hebben gemaakt met onze VPS, maar nu we ineens ook grotere partijen gaan bedienen zien we onze VPS langzaam maar zeker dichtslibben. Tijd om binnenkort weer een kritisch naar te kijken. Het voordeel van onze VPS is dat we deze ook makkelijk kunnen killen als we er vanaf willen. Een hardware investering van duizenden euro's zet je niet zo snel aan de kant.

Allen dank voor de tips, heb het handeltje in mijn bookmarks gezet, kan ik het op mijn gemak eens bekijken :)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:03:
Vervolgens de volgende Lync discussie met IT:

Wat? 8)7
Lol... dat is zo'n echte bot-discussie. Weet je zeker dat je tegen een echte collega aan zit te lullen, en niet een nieuw speeltje van de IT?

• armageddon_2k1
GateKeaper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:15:
[...]

Lol... dat is zo'n echte bot-discussie. Weet je zeker dat je tegen een echte collega aan zit te lullen, en niet een nieuw speeltje van de IT?
Ja, ik weet zeker dat het een echt persoon is. Het is ook wel triest om op de IT-afdeling te werken hoor, want vanwege bezuinigingen moeten zij de hele dag nee verkopen. Ik zou er moedeloos van worden.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

Dus vanavond valt jouw laptop van de trap.

Lekker op de bank

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:17:
[...]
Ja, ik weet zeker dat het een echt persoon is. Het is ook wel triest om op de IT-afdeling te werken hoor, want vanwege bezuinigingen moeten zij de hele dag nee verkopen. Ik zou er moedeloos van worden.
Laten ze dan gewoon eerlijk zijn en dat zeggen ipv zo een wazig vraag antwoord spelletje.. :P

http://hawvie.deviantart.com/

• armageddon_2k1
Ik heb de IT procedure even in een flow-chart vastgelegd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WTj1OOq.png

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
[afbeelding]
_O-

• kwaakvaak_v2
.Gertjan. schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:10:
[...]

Het voordeel van onze VPS is dat we deze ook makkelijk kunnen killen als we er vanaf willen. Een hardware investering van duizenden euro's zet je niet zo snel aan de kant.

Allen dank voor de tips, heb het handeltje in mijn bookmarks gezet, kan ik het op mijn gemak eens bekijken :)
Je kunt ook bare-metal server lease doen via bijv. Leaseweb, zit je hooguit 1 jaar vast aan de server. Dat moet zakelijk prima in te dekken zijn lijkt mij.

• PdeBie
armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:32:
[afbeelding]
Ik mis de vraag: is hij stuk?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

pdebie schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:43:
[...]

Ik mis de vraag: is hij stuk?
Met dank aan paint:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bI6sKNT.png

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:45
Dar klopt echt geen hout van :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is juist het punt toch? :+

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Dar?

Mijn laptop ligt ook op apegapen hier op m'n werk, ding maakt een rete-irritante piep die hoog genoeg is dat één collega en ikzelf het nog horen, de rest hoort het al niet meer...
Maarja, is pas 2 jaar oud dus moet nog even wachten (worden allemaal vervangen als ze 3 jaar oud zijn, hopelijk naar een T540 of een hoge-reso lenovo :) )

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dan toch maar de MK 80 bestellen? Het duurt me nu al veel te lang voor die MK 50 weer eens op voorraad is :/

Bij Nkon zijn ze gelukkig goedkoop te krijgen, al blijft die € 72,- toch een aantrekkelijkere deal :o

Verwijderd

/me besluit maar niet over zijn laptop te beginnen praten

• The Dutch Dude

The Dutch Dude

Haiku Rules!

TheNephilim schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:32:
Dan toch maar de MK 80 bestellen? Het duurt me nu al veel te lang voor die MK 50 weer eens op voorraad is :/
Volgens de website heeft de MK80 wel andere switches dan de MK50 - Cherry MX Blue vs Cherry MX Red (http://www.qpad.com/products/keyboards/).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

The Dutch Dude schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:43:
[...]

Volgens de website heeft de MK80 wel andere switches dan de MK50 - Cherry MX Blue vs Cherry MX Red (http://www.qpad.com/products/keyboards/).
Je kunt de meestvoorkomende switches krijgen, beide in ieder geval met Blue switches. Check de 'Buy' pagina. Met US/Int layout natuurlijk XD

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nog meer mensen waarbij Google Docs (/Drive) een status 500 geeft?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

michiel_ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:50:
Nog meer mensen waarbij Google Docs (/Drive) een status 500 geeft?
Nope, werkt hier gewoon.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

same here.
Pagina: 1 ... 63 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.