De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:09:
Ik moet binnenkort een bachelorproef schrijven over mijn stage. De meeste mensen op school schrijven die gewoon in Word, wat er dan zo uit komt te zien. Ben ik nu de enige die dit iets of wat amateuristisch vind?
Niet perse amateuristisch, wel minder professioneel. Persoonlijk gebruik ik tegenwoordig LaTeX voor alles. Ziet er standaard gewoon goed uit. Daarnaast werk je gewoon in een flat text document, dus kun je het op alle platformen openen en de compilers zijn er ook gewoon voor alle platformen. Geen portabiliteit issues meer dus. En laat ik het maar niet gaan hebben over formules of referentie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik moet binnenkort een bachelorproef schrijven over mijn stage. De meeste mensen op school schrijven die gewoon in Word, wat er dan zo uit komt te zien. Ben ik nu de enige die dit iets of wat amateuristisch vind?
Ach, het ziet er wel netjes uit vind ik. De verslagen die mijn klasgenoten wisten te produceren verbleken bij de door jouw gelinkte. :+

De screenshots vind ik dan weer niet zo netjes, maar over het algemeen ziet het er goed uit denk ik. Creatief is het ook zeker weer niet, gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:11:
[...]

Ik vind het nog enigzins meevallen hoe amateuristisch het eruit ziet. Ik heb veel erger gezien hoor :) in het bedrijfsleven en op school. Wat vind je er dan zo amateuristisch uit zien?
Wel, het is gewoon het standaardthema. Ik zou verwachten dat je er net wat meer moeite insteekt. Het is namelijk je eindwerk ... Why not Zoidberg LaTeX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:12:
[...]

Niet perse amateuristisch, wel minder professioneel. Persoonlijk gebruik ik tegenwoordig LaTeX voor alles. Ziet er standaard gewoon goed uit. Daarnaast werk je gewoon in een flat text document, dus kun je het op alle platformen openen en de compilers zijn er ook gewoon voor alle platformen. Geen portabiliteit issues meer dus. En laat ik het maar niet gaan hebben over formules of referentie's.
:Y LaTeX.

Binnen mijn instituut werkt het merendeel nog met office producten maar ik ga liever dood dan dat ik daar aan moet beginnen. Supervisor heeft lang geklaagd als hij werk van mij moest commentarieren dat het niet in word geschreven was. Ik moest en zou het in Word doen! Hij ontvang gewoon fijn een pdf'je, converteren mag hij zelf doen O-)

Blijf het bizar vinden dat veel onderzoekers hier, alle data en zelfs simulaties in excel knallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:43
Het zou al helpen als er niet regelafstand 1.5 was gebruikt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:17:
[...]

:Y LaTeX.

Binnen mijn instituut werkt het merendeel nog met office producten maar ik ga liever dood dan dat ik daar aan moet beginnen. Supervisor heeft lang geklaagd als hij werk van mij moest commentarieren dat het niet in word geschreven was. Ik moest en zou het in Word doen! Hij ontvang gewoon fijn een pdf'je, converteren mag hij zelf doen O-)
Bij ons op de RuG wordt er op het moment overwogen om bij Informatica LaTeX verplicht te stellen voor alle verslagen. De reden waarom het nog niet gebeurd is, is dat er ook bedrijfskundige sommige vakken bij ons volgen en dus kunnen (natuurlijk) geen LaTeX en het zou te zwaar zijn om ze dat ook nog eens te gaan leren. (Persoonlijk ben ik het hier niet mee eens, wij krijgen ook geen lessen in LaTeX, alleen een syllabus waarin de basics staan, other stuff: Google it!) Reden waarom het nu wel eens zou kunnen is dat bedrijfskunde is gestopt met de IT-track (yes!) waardoor het aantal bedrijfskunde wel eens zo laag zou kunnen zijn dat het geforceerd kan worden, ook onder het deel motivatie en inzet etc etc.
Blijf het bizar vinden dat veel onderzoekers hier, alle data en zelfs simulaties in excel knallen 8)7
Hangt er erg vanaf. Persoonlijk gebruik ik allemaal opensource software als het gaat om verslagen, behalve als het gaat om simpele balansen ed. Daar heb ik gewoon nog geen goed alternatief voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 13:58
Ben het met jullie eens dat LaTex potentie heeft, het gaat bij mij alleen fout wanneer ik iets moois/professioneels probeer te maken.

Heb absoluut 0 gevoel voor design of kleurgebruik waarmee ik dus effectief altijd op 'saai ' zwart/wit eindig.

Weten jullie nog een plek voor LaTex themas? =P behalve degene die je met 10 seconden googlen vind, die heb ik uiteraard al bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-10 08:48
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik was gebonden aan een template van school uit.

Ondertussen al aan het programmeren geslagen?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oempf, ik zit alweer weken te wachten tot de MK 50 van Qpad, met MX Blue, weer eens op voorraad is. Kan me niet voorstellen dat zoiets zolang moet duren. Als je als fabrikant ziet dat de voorraad bijna op is, bestel je toch tijdig... :?

---

Wat betreft dat LaTeX gebeuren; het ziet er wel grappig uit, maar wel heel beperkt. Ik vraag me af of een document hier nu meteen duidelijker van word. Het blijft namelijk nog steeds zo dat degene die het document bepaald wat waar staat.

Nu kan ik me vergissen, heb namelijk geen ervaring met LaTeX. Het ziet er echter niet uit als een handig tooltje om even een documentje in elkaar te zetten. Daarnaast lijkt het al heel oud, al hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk.

Overigns tik ik de meeste documentjes tegenwoordig in Google Apps, werkt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-10 20:34
Je kan in principe heel veel met Word (qua uiterlijk van je document) doen. Ik vind het er eigenlijk altijd wel goed uit zien ook.

Het enige waar ik mij echt aan irriteer is het plaatsen van tabellen, afbeeldingen en bijschriften. Dat is altijd zo'n gefuck als je die goed wilt plaatsen. Zeker als je document wat groter wordt. Verder vind ik alles wel goed werken. Nakijk/comment/controle functionaliteit werkt ook goed. Alleen het bronnen beheer zou iets beter kunnen (zoeken binnen bronnen etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 15-04-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand op twitter die heel serieus in gaat op mijn rants op m'n site :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:26:
Wat betreft dat LaTeX gebeuren; het ziet er wel grappig uit, maar wel heel beperkt. Ik vraag me af of een document hier nu meteen duidelijker van word. Het blijft namelijk nog steeds zo dat degene die het document bepaald wat waar staat.

Nu kan ik me vergissen, heb namelijk geen ervaring met LaTeX. Het ziet er echter niet uit als een handig tooltje om even een documentje in elkaar te zetten. Daarnaast lijkt het al heel oud, al hoeft dat geen probleem te zijn natuurlijk.

Overigns tik ik de meeste documentjes tegenwoordig in Google Apps, werkt wel aardig.
Ik vraag me af wat je bedoelt met:
Het blijft namelijk nog steeds zo dat degene die het document bepaald wat waar staat.
maar ik neem aan dat je bedoelt dat degene die het maakt uitmaakt waar wat staat?

LaTeX werkt met een source file en een output file. De source is gewoon flat text, de output kan van alles zijn. PDF, DVI, eigenlijk alle grote open standaarden wel. Het is waar dat degene die het maakt inderdaad bepaald waar alles staat, maar je kunt gewoon de source file sturen, waarna iemand anders er aan kan werken zonder dat je problemen krijgt met interpretatie, zoals dat tussen OpenOffice en MS Office (of zelfs tussen verschillende versie's van MS Office) vaak nog wel is. Als je wil dat iemand een tekst niet kan aanpassen, dan stuur je de PDF.

Het punt is dat je met LaTeX heel makkelijk referentie's kan maken naar artikelen. Dit gebeurd gewoon met het \citep{} of \citet{} commando. Daarnaast kun je naar plaatjes en geimporteerde stukken code verwijzen met \ref{}. Het is allemaal erg flexibel en daardoor het geschikt voor alles wat ook maar een beetje wetenschappelijk is. Referentie's verplaatsen is geen punt, toevoegen niet en verwijderen ook niet. Dat kan tegenwoordig in Word ook nog wel soort van redelijk met refworks oid, maar naar wat ik heb gezien is LaTeX veel makkelijker.

Daarnaast kan het wiskundige formules met commando's. Je hoeft dus niet meer door de equationzooi van MS Office heen te klikken en typen, alles kan getypt worden. Daarnaast ziet het er goed uit. Ook tabellen gaat probleemloos, wederom met commands.

Als je wilt kan ik wel even een documentje voor je regelen waarbij je zowel de sourcefile als PDF kunt krijgen van iets waarin redelijk wat verschillend spul gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10 13:58
Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:35:
[...]

Als je wilt kan ik wel even een documentje voor je regelen waarbij je zowel de sourcefile als PDF kunt krijgen van iets waarin redelijk wat verschillend spul gebruikt wordt...
Niet tegen mij bedoelt, maar ik ben wel geinteresseerd =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Firesphere schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:32:
Iemand op twitter die heel serieus in gaat op mijn rants op m'n site :D
consistency would be way too easy :+

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:23:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik was gebonden aan een template van school uit.

Ondertussen al aan het programmeren geslagen?
Wij hebben niet echt een template maar ik vrees dat ik het toch in Word zal moeten doen. De leerkracht die onze "thesis" zal verbeteren op taalfouten, gebruikt de review-functie van MS Word.

Nog niet echt aan het programmeren geslagen nee, wel al een tablet mogen ontvangen (die ik moet delen met de andere collega's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat mij betreft is één van de grootste voordelen van LaTeX de consistente layout, al kan je dat met een beetje wil ook nog verknallen natuurlijk. Word is sinds enkele versies wel een flink stuk handiger geworden m.b.t. referenties, maar die kant blijft ook een sterk voordeel van LaTeX. Wat velen dan wel weer missen is de zeer uitgebreide mogelijkheden in Word tot het aanbrengen van commentaar e.d.

Tip voor instappende LaTeX-gebruikers: LyX is een semi-WYSIWYG editor die je een flink eind kan helpen, aangezien het soms via de handmatige stappen nogal frustrerend kan zijn om dingen uit te proberen tot je het eindelijk goed hebt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:44:
[...]

Wij hebben niet echt een template maar ik vrees dat ik het toch in Word zal moeten doen. De leerkracht die onze "thesis" zal verbeteren op taalfouten, gebruikt de review-functie van MS Word.

Nog niet echt aan het programmeren geslagen nee, wel al een tablet mogen ontvangen (die ik moet delen met de andere collega's).
Lucky bast... Onze docent zou ons het document direct terug geven op het moment dat hij een taalfout tegen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Ik vraag me af wat je bedoelt met:
[...]
maar ik neem aan dat je bedoelt dat degene die het maakt uitmaakt waar wat staat?

LaTeX werkt met een source file en een output file. De source is gewoon flat text, de output kan van alles zijn. PDF, DVI, eigenlijk alle grote open standaarden wel. Het is waar dat degene die het maakt inderdaad bepaald waar alles staat, maar je kunt gewoon de source file sturen, waarna iemand anders er aan kan werken zonder dat je problemen krijgt met interpretatie, zoals dat tussen OpenOffice en MS Office (of zelfs tussen verschillende versie's van MS Office) vaak nog wel is. Als je wil dat iemand een tekst niet kan aanpassen, dan stuur je de PDF.

Het punt is dat je met LaTeX heel makkelijk referentie's kan maken naar artikelen. Dit gebeurd gewoon met het \citep{} of \citet{} commando. Daarnaast kun je naar plaatjes en geimporteerde stukken code verwijzen met \ref{}. Het is allemaal erg flexibel en daardoor het geschikt voor alles wat ook maar een beetje wetenschappelijk is. Referentie's verplaatsen is geen punt, toevoegen niet en verwijderen ook niet. Dat kan tegenwoordig in Word ook nog wel soort van redelijk met refworks oid, maar naar wat ik heb gezien is LaTeX veel makkelijker.

Daarnaast kan het wiskundige formules met commando's. Je hoeft dus niet meer door de equationzooi van MS Office heen te klikken en typen, alles kan getypt worden. Daarnaast ziet het er goed uit. Ook tabellen gaat probleemloos, wederom met commands.

Bedankt voor de uitleg! _/-\o_

Klinkt interessant, als je wil, dan ontvang ik graag je voorbeeld documentje. Wellicht is het ook iets voor mij. Niet dat ik heel vaak documentatie maak. Zou dat meer moeten doen en als dit helpt, dan is dat mooi meegenomen.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Goed, voor de mensen die wat LaTeX documenten willen zien:

Document via DM opvraagbaar

Let er wel op dat er oa een opdracht van mij is die ik heb gebruikt voor mijn studie. Gelieve niet te kopieren etc etc. De map WorkshopLaTeX bevat een PDF met slides over hoe sommige dingen kunnen, een PDF met wat opdrachtjes om met LaTeX bekend te raken en een texfile + PDF van een uitwerking hiervan.

Veel plezier er mee :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 01-05-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:00:

Hier is de download link en ja het is via mediafire, want ik heb atm geen server oid.

Let er wel op dat er oa een opdracht van mij is die ik heb gebruikt voor mijn studie. Gelieve niet te kopieren etc etc. De map WorkshopLaTeX bevat een PDF met slides over hoe sommige dingen kunnen, een PDF met wat opdrachtjes om met LaTeX bekend te raken en een texfile + PDF van een uitwerking hiervan.

Thanks! Zal zeker en vast van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Oooh btw, er zit geen document in met veel referentie's, helaas. Dit komt omdat ik daar pas sinds kort gebruik van heb hoeven maken en de eerste opdracht die er echt gebruik van maakt, nog niet definitief is ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:23
[...]
Daarnaast kan het wiskundige formules met commando's. Je hoeft dus niet meer door de equationzooi van MS Office heen te klikken en typen, alles kan getypt worden. Daarnaast ziet het er goed uit. Ook tabellen gaat probleemloos, wederom met commands. [...]
Kan met word ook hoor. Wordt dan automatisch omgezet in die mooie formules.
Heb zelf maanden geprobeert met latex reports enz. te maken, maar uiteindelijk ben ik met Word toch 10x sneller en ziet het uiteindelijke document er bij mij ook stukken beter uit. Wel stoor ik mij mateloos aan documenten van anderen die overduidelijk nog geen een keer moeite hebben gedaan om ook maar een klein beetje te verdiepen in Word.
En natuurlijk dat Word voor 2013 de neiging had om te crashen als je 10+ lange equations in je document had zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:44:
[...]

De laatste versie(s) van Adobe Acrobat converteren PDFs best aardig naar Word. Zo doe ik het meestal als mensen per se een Word versie van een LaTeX document willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote voordeel van LaTeX vind ik ook dat in combinatie met bijvoorbeeld psfrag je heel makkelijk .eps figuren kan includen die het zelfde font gebruiken als de rest van je document. Naast de hoge kwaliteit van eps (ook bij inzoomen) kan je dus ook 'math' en speciale tekens in je figuren stoppen en alles blijft consistent met de rest van het document.

Edit: Eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat het werken met verschillende libs niet altijd even intuitief is en dat er bij het eerste gebruik aardig wat geklooi bij komt kijken. Maar als je er dan bekend mee bent is het resultaat wel piekfijn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 19:08
Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:00:

Hier is de download link en ja het is via mediafire, want ik heb atm geen server oid.

Zomaar een beetje je SigSys practicum online zetten, straks lezen er eerstejaars mee Guus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Intru schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:15:
[...]

Zomaar een beetje je SigSys practicum online zetten, straks lezen er eerstejaars mee Guus! ;)
Tweedejaars vak en zie disclaimer. Daarnaast denk/hoop ik dat mensen door hebben dat kopieren van werk nou niet echt goed is voor je studie. Daarnaast zal ik het denk ik in een dag of 3 offline halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:03

alienfruit

the alien you never expected

Je hebt ook gewoon WYSWYG-editor voor LaTeX hoor. Dat heeft mijn zus in Delft toen ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb hier nog een iGoogle app draaien die opeens niet meer werkt. Deze haalt een XML bestand op van mijn server waarmee ie speelt, maar opeens krijg ik bij de return dit terug:
code:
1
throw 1; < don't be evil' >{ restvan de XML etc.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:22:
Bij ons op de RuG wordt er op het moment overwogen om bij Informatica LaTeX verplicht te stellen voor alle verslagen. De reden waarom het nog niet gebeurd is, is dat er ook bedrijfskundige sommige vakken bij ons volgen en dus kunnen (natuurlijk) geen LaTeX en het zou te zwaar zijn om ze dat ook nog eens te gaan leren. (Persoonlijk ben ik het hier niet mee eens, wij krijgen ook geen lessen in LaTeX, alleen een syllabus waarin de basics staan, other stuff: Google it!) Reden waarom het nu wel eens zou kunnen is dat bedrijfskunde is gestopt met de IT-track (yes!) waardoor het aantal bedrijfskunde wel eens zo laag zou kunnen zijn dat het geforceerd kan worden, ook onder het deel motivatie en inzet etc etc.
In elk geval is het al verplicht bij de rest van de vakken (vakken waar geen bedrijfskundigen bij zitten). Ik kan het ook echt niet waarderen als ik weer eens een verslag mag nakijken dan in een Office programma gemaakt is. De tijd die studenten dan nodig hebben om hun Office document er strak uit te laten zien kunnen ze beter besteden aan het leren van LaTeX :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Aloys schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:58:
[...]

In elk geval is het al verplicht bij de rest van de vakken (vakken waar geen bedrijfskundigen bij zitten). Ik kan het ook echt niet waarderen als ik weer eens een verslag mag nakijken dan in een Office programma gemaakt is. De tijd die studenten dan nodig hebben om hun Office document er strak uit te laten zien kunnen ze beter besteden aan het leren van LaTeX :) .
Ooh? Is het daadwerkelijk verplicht bij andere vakken? Ik ben zelf nog geen enkel vak tegen gekomen waar het verplicht is, terwijl ik wel vakken heb gedaan waar geen bedrijfskundige waren. Wel veel waar het sterk aangeraden is en ook een aantal waar je bonuspunten kreeg als je het gebruikt, maar nog geen enkel vak waar je aftrek krijgt of iets anders nadeligs op het moment dat het geen LaTeX is.

Ben het btw totaal met je eens dat die tijd beter in LaTeX gestoken kan worden. Het werkt zo lekker :9~ Enige wat ik een beetje nadelig vind aan LaTeX is dat je het heel makkelijk kan herkennen als zodanig en dat het een beetje oudbollig is qua stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Intru schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:15:
[...]

Even noteren Tijmen, kunnen we altijd nog gebruiken tegen Guus :+ . Overigens, dan pats ik ook even met een pdfje, want het is toch leuk om je werk een beetje te showen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/337710/report.pdf (Vorig jaar 2011-2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:46:
Ik heb hier nog een iGoogle app draaien die opeens niet meer werkt. Deze haalt een XML bestand op van mijn server waarmee ie speelt, maar opeens krijg ik bij de return dit terug:
code:
1
throw 1; < don't be evil' >{ restvan de XML etc.

8)7
http://stackoverflow.com/...-evil-and-for-in-front-of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:10:
[...]

Even noteren Tijmen, kunnen we altijd nog gebruiken tegen Guus :+ . Overigens, dan pats ik ook even met een pdfje, want het is toch leuk om je werk een beetje te showen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/337710/report.pdf (Vorig jaar 2011-2012)
Geef toe, een document als dit ziet er toch 100x zo netjes uit als het document waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik weiger mijn documenten te debuggen. De verschillende omgevingen voor LaTeX hebben GUI's uit de jaren 80. Geef mij maar lekker word, heb ik mijn scriptie ook in geschreven. Grootste probleem met word is dat de meeste mensen er gewoon niet mee om kunnen gaan. gewoon je shit schrijven, semantisch gebruik van je headings, en achteraf de layout doen. Als ik het nog eens zou moeten doen zou ik wellicht markdown gebruiken, dat werkt eigenlijk ook best fijn voor documenten tegenwoordig.

Enige reden dat ik LaTeX zou gebruiken is als ik veel wiskundige formules zou hebben.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:12:
[...]

Geef toe, een document als dit ziet er toch 100x zo netjes uit als het document waar ik het over had.
Ik lees nu pas dat je het voor je thesis wil gebruiken (of dat nu mag of niet). Bekijk de pdf die bij deze template hoort dan maar eens (wel een rot karwei hoor). :)

http://www.latextemplates...thesis-typographic-thesis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:18:
[...]

Ik lees nu pas dat je het voor je thesis wil gebruiken (of dat nu mag of niet). Bekijk de pdf die bij deze template hoort dan maar eens (wel een rot karwei hoor). :)

http://www.latextemplates...thesis-typographic-thesis
Bedankt, ik zal er deze avond eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
:w

[ Voor 109% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 19-04-2013 16:28 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:39

Hoogie2004

Whohooooo

Heel misschien met Browserstack?
Overigens 3 maanden gratis te proberen via http://modern.ie

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
pdebie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:45:
[...]

Ik heb wel eens tegen de productie database aan zitten debuggen om een probleem op te sporen. Vervolgens de connectionstring vergeten aan te passen en vrolijk tegen de productie database aan te zitten ontwikkelen.

Na twee telefoontjes op de helpdesk van leden die rare orders zagen begon er bij mij een lichtje te branden. :+

[afbeelding]
En echt heel slecht, maar ik had het dus zojuist weer. Ditmaal doordat iemand de web.config met de verkeerde connectionstring had ingechecked. |:(

*iets met ezels en stenen :$

Dus ik heb het anders opgelost. Ik heb even snel een usercontrol gemaakt die bovenaan de pagina getoond wordt op de develop omgeving. Indien er naar de productie database wordt gekeken, staat er in het rood met gele achtergrond "PRODUCTIE".

Als het me nu nog een keer overkomt in deze applicatie, word ik leraar programmeren op een MBO opleiding en ga ik mensen leren hoe het vooral niet moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:39

Hoogie2004

Whohooooo

pdebie schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:13:
[...]

Als het me nu nog een keer overkomt in deze applicatie, wordt ik leraar programmeren op een MBO opleiding en ga ik mensen leren hoe het vooral niet moet. :+
Mogen we je daar aan houden? :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gropah schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:01:
Ben het btw totaal met je eens dat die tijd beter in LaTeX gestoken kan worden. Het werkt zo lekker :9~ Enige wat ik een beetje nadelig vind aan LaTeX is dat je het heel makkelijk kan herkennen als zodanig en dat het een beetje oudbollig is qua stijl.
Bedoel je LaTeX of het standaardfont Computer Modern? Als je gewoon een beetje fris lettertype gebruikt :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Grijze Vos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:12:
schrijven, semantisch gebruik van je headings, en achteraf de layout doen
Dat. Die werkbalk met fonts en kleuren moeten ze gewoon uit Word slopen.

1. Selecteer tekst
2. Pas een betaande of nieuwe stijl toe
3. Bewerk de stijl eventueel

Met een stijl "code" (courier new, 8 pt, regelafstand 1, 1 tab inspringen, donkergrijs) die ik met één klik kan toepassen tik ik al mijn documentjes vrolijk in Word, werkt perfect en ziet er prima uit. Betekent niet dat ik LaTeX niet ooit wil proberen, maar het is met Word echt niet moeilijk documenten er verzorgd en "niet-Word" te laten uitzien.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 15-04-2013 14:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het record is leeg maar m'n bestelling is niet weg. * Firesphere is veronthutseld

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 22:25
[...]

wordt ik leraar programmeren
Doe maar niet. Ook als leraar programmeren moet je grammaticaal correcte zinnen kunnen schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Avalaxy schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:19:
[...]

Doe maar niet. Ook als leraar programmeren moet je grammaticaal correcte zinnen kunnen schrijven :P
|:( |:( Gaat lekker hier. Maandag, need coffee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Avalaxy schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:19:
[...]

Ik zie het probleem niet zo:
Als het me nu nog een keer overkomt in deze applicatie, word ik leraar programmeren op een MBO opleiding en ga ik mensen leren hoe het vooral niet moet. :+
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Good point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Er is trouwens weer een dikke korting op de JetBrains tools (Gertjan maybe?): http://blog.jetbrains.com...to-plant-a-billion-trees/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:17:
[...]

Dat. Die werkbalk met fonts en kleuren moeten ze gewoon uit Word slopen.

1. Selecteer tekst
2. Pas een betaande of nieuwe stijl toe
3. Bewerk de stijl eventueel

Met een stijl "code" (courier new, 8 pt, regelafstand 1, 1 tab inspringen, donkergrijs) die ik met één klik kan toepassen tik ik al mijn documentjes vrolijk in Word, werkt perfect en ziet er prima uit. Betekent niet dat ik LaTeX niet ooit wil proberen, maar het is met Word echt niet moeilijk documenten er verzorgd en "niet-Word" te laten uitzien.
Inderdaad, Word kan er best netjes uit zien, alleen mensen weten niet wat ze met word moeten doen. Die passen iedere keer het kopje aan met de hand. Wil je het dan allemaal in 1x aanpassen dan faalt het. Als ik mensen eenmaal aan het verstand heb gepeuterd dat ze moeten werken met een soort syntax gaat het vaak een stuk beter.

Daarnaast is het gebruik van enters iets wat mensen ook niet lijken te begrijpen. Het leuke is dat programma's als InDesign en andere drukwerktools al jaren de enter behandelen als "new paragraph", sterker nog, die mensen lagen allemaal te vloeken op Word dat het zo krom werkte :+

Echter, Word kan af en toe zo'n achterlijk programma zijn. Afgelopen week diverse keren meegemaakt dat hij bij het inspringen van een lijst besloot dat ding te markeren als Heading 2... :X Daarnaast wil hij met tabellen ook niet altijd even lekker omspringen, afgelopen weken constant een crash gekregen als ik een tabelletje aanpaste, ding sloopte gewoon mijn document...

:'( Chrome heeft nu al mijn vertrouwen verloren. Afgelopen weken geconstateerd dat hij traag was bij complexe pagina's als .html() of innerHTML werd gebruikt. Nu blijkt dat dus extreme problemen op te leveren bij het gebruik van LESS. Op complexe pagina's duurt het renderen in Chrome op sommige machines ruim een minuut terwijl het op IE binnen enkele seconden op het scherm staat :/

Zucht....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:29:
Er is trouwens weer een dikke korting op de JetBrains tools (Gertjan maybe?): http://blog.jetbrains.com...to-plant-a-billion-trees/.
Inmiddels al voorzien :9 Tijdje geleden een commercial licentie aangeschaft... Maar mogelijk wel interessant voor mijn nieuwe werknemer, hoewel ik vrees dat ik niet deze korting + starters aftrek mag hanteren :D

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:30:
:'( Chrome heeft nu al mijn vertrouwen verloren. Afgelopen weken geconstateerd dat hij traag was bij complexe pagina's als .html() of innerHTML werd gebruikt. Nu blijkt dat dus extreme problemen op te leveren bij het gebruik van LESS. Op complexe pagina's duurt het renderen in Chrome op sommige machines ruim een minuut terwijl het op IE binnen enkele seconden op het scherm staat :/

Zucht....
Je laat de less files door de browser parsen? Ik zou dat namelijk gewoon lekker door de server laten doen. Met .NET (wat je volgensmij gebruikt) kun je bv. dotLess gebruiken. Dit is een dll (/NuGet package) die zich registreert als handler voor .less files waarna de server ze parsed. Evt kun je hierop ook (een vorm van) caching aanzetten en de file laten minimizen. Daarbij zit ook een kleine .exe. Ik gebruik deze nu om tijdens elke build de css file te genereren. Het enige nadeel hiervan is dan weer wel dat je niet snel de less file kunt aanpassen en kunt runnen, omdat je dus eerst zult moeten builden zodat de .exe ook runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:31:
[...]

Inmiddels al voorzien :9 Tijdje geleden een commercial licentie aangeschaft...
Hier zijn wij nu ook naar aan het kijken, maar ons is nog een ding niet helemaal duidelijk.
Wij lezen het als volgt: 1 licentie per gebruiker, maar per licentie onbeperkt aantal pc's.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:20

HMS

pdebie schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:36:
[...]

Hier zijn wij nu ook naar aan het kijken, maar ons is nog een ding niet helemaal duidelijk.
Wij lezen het als volgt: 1 licentie per gebruiker, maar per licentie onbeperkt aantal pc's.

Klopt dit?
Dat klopt volgens mij wel. Het is een persoonsgebonden licentie, maar je mag het op al je eigen pc's zetten. Dus een installatie op je desktop en laptop kan gewoon.

edit: En dan is het dus niet de bedoeling dat er iemand anders op je laptop werkt als jij op je desktop werkt, en vice versa volgens de licentie :+

[ Voor 14% gewijzigd door HMS op 15-04-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Klopt dit?
Voor zo ver ik de licentie's ken gaat het om het aantal gebruikers en niet om het aantal computers. Als je dus een dev hebt die thuis werkt 2 van de 5 dagen, dan zou hij 1 licentie kunnen gebruiken, want hij zal nooit meer dan 1 installatie tegelijk gebruiken.

Zie ook licentie voor IntelliJ IDEA voor commercial license.
Yes — a license can be used by any developer within in a company/organization, provided that the total number of concurrent users does not exceed the number of purchased licenses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:35:
[...]

Je laat de less files door de browser parsen? Ik zou dat namelijk gewoon lekker door de server laten doen. Met .NET (wat je volgensmij gebruikt) kun je bv. dotLess gebruiken. Dit is een dll (/NuGet package) die zich registreert als handler voor .less files waarna de server ze parsed. Evt kun je hierop ook (een vorm van) caching aanzetten en de file laten minimizen. Daarbij zit ook een kleine .exe. Ik gebruik deze nu om tijdens elke build de css file te genereren. Het enige nadeel hiervan is dan weer wel dat je niet snel de less file kunt aanpassen en kunt runnen, omdat je dus eerst zult moeten builden zodat de .exe ook runt.
Is eigenlijk historisch zo gegroeid, maar ja wij renderen ze inderdaad op de client. Vroeger had ik een handig Ruby scriptje wat op de achtergrond liep, maar dat zorgde soms ook voor problemen.

Ik ga er eens naar kijken, maar het is natuurlijk van de zotten dat het altijd zo snelle Chrome een minuut over een render doet... :/
[...]

Klopt dit?
Volgens mij is het zelfs zo dat je een x aantal actieve licenties koopt. Dat mag dus door meerdere developers worden gebruikt op meerdere machines, maar nooit tegelijk (uitgaande van commercial).
Licenses that are registered in a legal entity name allow for use of the software on any computer, operating system, and by any developer within a legal entity, provided that the total number of concurrent users never exceeds the number of purchased licenses.
Bij personal is het per gebruiker, maar dan ook weer onbeperkt aantal PC's.

Tenminste dit is hoe ik de boel gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dat is wel erg vrij. Als je dan met 10 part time devs bent zou je dus aan bv. 5 licenties voldoende kunnen hebben. Zo kom je de licenties volgensmij niet vaak tegen.

En inderdaad is het bij personal zo dat je ook meerdere installs mag doen, maar dan maar eentje tegelijk mag hebben draaien. Al is het natuurlijk de vraag of ze er überhaupt een check op hebben, en hoe strikt die is. Lijkt me nu ook weer niet zo dat je hem niet kunt gebruiken als je geen actieve internet verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Is eigenlijk historisch zo gegroeid, maar ja wij renderen ze inderdaad op de client. Vroeger had ik een handig Ruby scriptje wat op de achtergrond liep, maar dat zorgde soms ook voor problemen.

Ik ga er eens naar kijken, maar het is natuurlijk van de zotten dat het altijd zo snelle Chrome een minuut over een render doet...
Vind je? Parsen van een behoorlijke grote less file kan aardig wat resources kosten. Als je het dan toch zonodig op de client wilt renderen zorg er dan in ieder geval dat het lokaal in de cache komt. Maar eigenlijk vind ik dat het compilen van al je resources naar een native formaat in aan de server kant hoort te zitten.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobertMe schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik ook dotLess. Dat, i.c.m. bundling, minifying en caching maakt 't ideaal om te gebruiken. Ik heb niet eens een build script. Ik zou 't project even moeten uitpluizen, maar volgens mij doet de WebEssentials extension 't minifyen en css-bakken gewoon "on save" van een .less bestand.
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:47:
[...]

Vind je? Parsen van een behoorlijke grote less file kan aardig wat resources kosten. Als je het dan toch zonodig op de client wilt renderen zorg er dan in ieder geval dat het lokaal in de cache komt. Maar eigenlijk vind ik dat het compilen van al je resources naar een native formaat in aan de server kant hoort te zitten.
:Y

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 15-04-2013 14:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Tempting. Maar welke IDE zou 'k dan eerst aanschaffen? IntelliJ of PHPStorm.. Dilemma's, dilemma's.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-10 16:17
Ik loop eigenlijk al tijden tegen het issue aan dat Chrome issues vertoont tijdens het hobbyen met betrekking tot css/js caching. Ik vind dit nu vervelend worden, andere browsers vertonen de layout gewoon prima :(.

Frustrerendddd

ps dit is geen verkapte helpdesk vraag, ik probeerde door te gaan over de discussie mbt de performance van Chrome

[ Voor 21% gewijzigd door Gusev op 15-04-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah even kijken, heb nu de trial van PhpStorm! :P

Edit: Kan ik ook gewoon een personal license kopen en die gebruiken thuis én op kantoor?

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 15-04-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

TheNephilim schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:56:
[...]

Ah even kijken, heb nu de trial van PhpStorm! :P

Edit: Kan ik ook gewoon een personal license kopen en die gebruiken thuis én op kantoor?
Volgens mij is dat mogelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoopMeister
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 11:19
Vanavond maar eens Appcode uitproberen en dan waarschijnlijk aanschaffen. Het moet toch wel beter zijn dan Xcode? :)

Op het werk ook eindelijk de baas zover dat hij Resharper wil aanschaffen, alleen wil hij nog wachten tot de nieuwe versie uit is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:47:
[...]

Meh, zo complex is de LESS niet, de zwaarste kost +/- 50ms aan parsing. Het is echt die verrekte Chrome die er een zooitje van maakt :'(

IE doet het wel snel, maar Chrome gaat de mist in. Echter ben ik nu wel enigszins aan het denken gezet en toch maar besloten om de handel uitgerenderd te serveren. Desalniettemin blijf ik Chrome gewoon de schuld geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
TheNephilim schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:56:
[...]
Je mag hem wel op het werk gebruiken, maar volgens de licentie mag je het niet bij de baas declareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Eärendil schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:06:
[...]

Je mag hem wel op het werk gebruiken, maar volgens de licentie mag je het niet bij de baas declareren
Ik dacht dat de license alleen voorschreef dat de baas hem niet mocht aanschaffen (je kunt ook geen company name invullen bij personal), maar wat jij doet qua vergoeding mogen zij weinig over zeggen.

Alleen moet het wel zo zijn dat de license personal blijft, dus niet dat hij na declaratie eigendom van de baas wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
http://www.jetbrains.com/idea/buy/buy.jsp#personal
Transfer of personal licenses to any third party and/or reimbursement for personal license purchase by a company are prohibited by the Personal License Agreement.

[ Voor 17% gewijzigd door Eärendil op 15-04-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:08:
[...]

Ik dacht dat de license alleen voorschreef dat de baas hem niet mocht aanschaffen (je kunt ook geen company name invullen bij personal), maar wat jij doet qua vergoeding mogen zij weinig over zeggen.

Alleen moet het wel zo zijn dat de license personal blijft, dus niet dat hij na declaratie eigendom van de baas wordt ;)
Duudelijk! :D Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:08:
[...]

Alleen als de baas 'm vergoedt dan mag je 'm niet persoonlijk gebruiken, want anders is het gewoon een verkapte vorm van loon waar belasting over betaald dient te worden.
Ja ik zou idd ook gewoon die comment op een forum die voor jou het voordeligst is als waar aannemen...

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2013 16:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:15:
[...]

Alleen als de baas 'm vergoed dan mag je 'm niet persoonlijk gebruiken, want anders is het gewoon een verkapte vorm van loon waar belasting over betaald dient te worden.

[...]

Ja ik zou idd ook gewoon die comment op een forum die voor jou het voordeligst is als waar aannemen...
Dat is dan weer iets wat tussen de baas en de belastingdienst is ;) Maar je hebt gelijk, dat stukje had ik even over het hoofd gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RobIII schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:48:
[...]

Ik gebruik ook dotLess. Dat, i.c.m. bundling, minifying en caching maakt 't ideaal om te gebruiken. Ik heb niet eens een build script. Ik zou 't project even moeten uitpluizen, maar volgens mij doet de WebEssentials extension 't minifyen en css-bakken gewoon "on save" van een .less bestand.
Oeee, nice. Alleen staan de files hier ook nog eens "op de verkeerde plaats", waardoor ze tijdens build verplaatst worden. Van het framework project waarin ook al wat templates zitten met bijbehorende framework CSS + JS en die worden tijdens compilen verplaatst naar <opstart project>/Views/... Maar ook de algemene editor features zien er erg nice uit. Vendor prefixes in sync. houden, pijltjes ondersteuning voor nummers, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Er lopen hier nu toevallig twee discussies naast elkaar die indirect ook met elkaar te maken hebben: sinds versie 6 heeft phpStorm (en de overigen producten in die familie) file watchers, waarmee o.a. less-files automatisch gecompileerd kunnen worden en door een minifier worden gehaald. Werkt over het algemeen super, alleen heb ik een enkele keer meegemaakt dat een file-save niet werd opgemerkt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik gebruik hier de LESS watcher in PhpStorm in combinatie met Node.js. Net even geprobeerd of dat ook wil met dotless, maar het configureren is niet zo handig. Ik kan (volgens mij) geen compress/gzip/etc. parameters meegeven.

Zo te zien voor in gebruik in .Net omgevingen of iets dergelijks. Terug naar Node.js dus... :+

[ Voor 17% gewijzigd door TheNephilim op 15-04-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mijn Pi is binnen *O*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Nice, wat ga er erop zetten?

Die van mij moet uiteindelijk wat mooie LED stripjes kunnen aansturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Smakelijk :P

Waarvoor ga je hem gebruiken? Ik heb al een paar maanden eentje, maar ondanks mijn voornemen om ook wat ermee gaan te spelen met een gewone Linux install en dan dus ook proggelen ervoor ben ik nog niet verder gekomen dan OpenELEC (XBMC "embedded image") op een SD kaartje te zetten. Alhoewel die daar ook fijn voor werkt. Het opstarten is wat traagjes, maar daarna werkt het gewoon allemaal vlekkeloos voor wat ik ermee doe. Kan dan ook gewoon met de AB van de TV door de menus navigeren (m.b.v. CEC dus). Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De mijne hangt in een datacenter, media center-achtige toepassingen gaan het dus niet worden. Ik wil 'm gaan gebruiken voor Apache (evt icm Tomcat, als dat te doen is), Squid en ZNC. Of equivalenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10 08:09

StM

Waarom heeft Jetbrains nu geen licentie dat je al hun producten voor een leuke prijs mag gebruiken. Ik kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken, maar ik werk in zoveel verschillende talen dat ik eigenlijk al hun IDE's wel nodig (zou) hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
StM schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:52:
Waarom heeft Jetbrains nu geen licentie dat je al hun producten voor een leuke prijs mag gebruiken. Ik kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken, maar ik werk in zoveel verschillende talen dat ik eigenlijk al hun IDE's wel nodig (zou) hebben...
Stuur het op als een idee! Op zich zou het inderdaad een mooi iets zijn als je voor een x bedrag de complete suite zou kunnen kopen voor één gebruiker.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 11:08
Woy schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:01:
[...]

Stuur het op als een idee! Op zich zou het inderdaad een mooi iets zijn als je voor een x bedrag de complete suite zou kunnen kopen voor één gebruiker.
Dat kan voor een groot deel al via de Ultimate versie van IntelliJIDEA. Daar kun je met de plugins voor PHP, Python en Ruby de functionaliteit van PHPStorm, Pystorm en Rubymine integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zie nu ook die Webstorm. Dat lijkt me ook een verdomd handig programmaatje naast R#.
Ik moet namelijk naast het develop werk hier ook het front-end werk doen. En dat is nog niet echt helemaal mijn ding. Wellicht dat dit me een flink stuk op weg helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

dev10 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:05:
[...]

Dat kan voor een groot deel al via de Ultimate versie van IntelliJIDEA. Daar kun je met de plugins voor PHP, Python en Ruby de functionaliteit van PHPStorm, Pystorm en Rubymine integreren.
Dan hebben we nog geen oplossing voor Resharper, DotTrace etc ;) En persoonlijk heb ik liever aparte programma's per taak, al ik is het maar om dingen makkelijker uit elkaar te houden en verschillende configuraties te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
RobIII schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:48:
[...]
Dat maakt alleen wel weer dat je WebEssentials geinstalleerd moet hebben om aan je project te werken of om een succesvolle build neer te zetten. Eigenlijk geen goed idee. Ik ben dus ook blij dat ik die 'generate on save' troep allemaal uit kan zetten.

Werk hier zelf met een build target op basis van r.js (de require.js optimizer) om JS en (via CSSMin, iirc) ook CSS te optimaliseren. Deze bouwt compile-time gewoon productie folders met JS en CSS. Vervolgens een eigen route er overheen gooien om automatisch een netjes statisch version token (en dus niet zo'n idiote query string fingerprint) op basis van de assembly versie van de applicatie er tussen te hangen en far future cache headers te zetten.

De komende tijd eens kijken of ik er ook LESS in kan hangen.

offtopic:
De Microsoft bundling feature ziet er trouwens intern uit alsof het door een stagair die eigenlijk had moeten zakken voor z'n stage in elkaar gefietst is. 't Is dat je het even weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag je je belastingschuld aftrekken van je vermogen? Het zou wel suf zijn dat je aan de ene kant geld opzij zet voor de belastingdienst, maar dat je daar ondertussen wel vermogensbelasting over moet betalen.

Maar hoeveel mag je dan aftrekken? Want je vermogensbelasting is zelf ook onderdeel van je belastingschuld. :P

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2013 16:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 04:03

alienfruit

the alien you never expected

Meneer de belastingadviseur vond dat ik te weinig geld had om de moeite te doen om geen belastingen er over te betalen :( Hij lachte me zelfs uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:24:
Mag je je belastingschuld aftrekken van je vermogen? Het zou wel suf zijn dat je aan de ene kant geld opzij zet voor de belastingdienst, maar dat je daar ondertussen wel vermogensbelasting over moet betalen.

Maar hoeveel mag je dan aftrekken? Want je vermogensbelasting is zelf ook onderdeel van je belastingschuld. :P
Ik dacht alleen als het een echte schuld was (dus er is reeds een aanslag voor geweest en die moet je nog betalen) en niet als je weet dat je het nog moet betalen in de toekomst, maar er nog geen aanslag over is geweest. Daarom is je vermogensbelasting geen onderdeel van de schuld want de schuld gaat over een eerder jaar.

Maar belastingwetgeving is dusdanig complex dat het enige echte advies is, ga er mee naar een specialist/adviseur.

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 15-04-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, vorige week zou de website online gaan. Dag van te voren kwamen er nog wijzigingen wat betreft looks en vandaag moet de hele structuur van de website op z'n kop. Achteraf had ik voor alle wijzigingen veel meer moeten rekenen, al was het alleen al omdat ik er geen zin in heb :/

Als je websites voor klanten ontwikkeld, kun je toch niet tegen de bouwer zeggen 'hier een extra knop'? Dan heb je er toch te weinig van begrepen om zoiets überhaupt aan klanten aan te bieden...

Edit: Wtfuzzle, werd net uitgelogd hier op tweakers.net en kreeg cookiemelding? :X

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 15-04-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
pffff lijkt wel alsof het moderatie systeem op tweakers meer en meer een 'ik ben het met je eens/ik ben het niet met je eens' spelletje word. :(

Iemand reageert op een ander en krijgt een dikke -1 score. En dat terwijl zijn reactie (hoewel niet volledig on-topic) geen aanval of belediging op de vorige gebruiker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:32:
pffff lijkt wel alsof het moderatie systeem op tweakers meer en meer een 'ik ben het met je eens/ik ben het niet met je eens' spelletje word. :(

Iemand reageert op een ander en krijgt een dikke -1 score. En dat terwijl zijn reactie (hoewel niet volledig on-topic) geen aanval of belediging op de vorige gebruiker was.
Misschien word je ook gewoon te oud om in PlayStation vs XBox newsitems te reageren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
Mensen denk gewoon dat de +1/-1 functies gelijk staan aan 'Vind ik leuk/niet leuk' op facebook.

Edit:
Ook meet een WebStorm licentie aangeschaft. 30 euro vind ik wel een mooi prijsje. Wil toch meer gaan doen met JavaScript de komende tijd dus nu heb ik alvast een stok achter de deur :)

[ Voor 50% gewijzigd door Ozzie op 15-04-2013 16:46 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:31:
[...]

Ik dacht alleen als het een echte schuld was (dus er is reeds een aanslag voor geweest en die moet je nog betalen) en niet als je weet dat je het nog moet betalen in de toekomst, maar er nog geen aanslag over is geweest. Daarom is je vermogensbelasting geen onderdeel van de schuld want de schuld gaat over een eerder jaar.
Maar we hebben het hier niet over gewoon vermogen, maar over geld dat is verdiend in dat jaar en bestemd is voor de belastingdienst. Het ingehouden deel van je loon is toch ook geen vermogen? Want dat is het gewoon. Stel je verdient in het buitenland 100.000 euro. Dit moet je opgeven bij de belastingdienst. Er is over dat bedrag geen belasting betaald, dus het valt onder je vermogen. Maar toch is ~50k bestemd voor de belastingdienst.

Vergelijk dat met de situatie waarbij je gewoon 100k loon per jaar verdient in NL. Die 50k is dan alvast ingehouden, dus je hebt die 50k dan niet eens apart staan om de BD ervan te betalen. Goed, het verschil is natuurlijk dat je het geld dan ook niet kan laten renderen. Maar we weten allemaal dat die 4% rendement waar de vermogensbelasting vanuit gaat momenteel echt nergens over gaat. Waar je eigenlijk voor moet zorgen is dus dat het bedrag al voor 1 januari is overgemaakt aan de BD dmv een voorlopige aanslag oid :)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

.oisyn schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:58:
[...]

Maar we hebben het hier niet over gewoon vermogen, maar over geld dat is verdiend in dat jaar en bestemd is voor de belastingdienst. Het ingehouden deel van je loon is toch ook geen vermogen? Want dat is het gewoon. Stel je verdient in het buitenland 100.000 euro. Dit moet je opgeven bij de belastingdienst. Er is over dat bedrag geen belasting betaald, dus het valt onder je vermogen. Maar toch is ~50k bestemd voor de belastingdienst.

Vergelijk dat met de situatie waarbij je gewoon 100k loon per jaar verdient in NL. Die 50k is dan alvast ingehouden, dus je hebt die 50k dan niet eens apart staan om de BD ervan te betalen. Waar je eigenlijk voor moet zorgen is dus eigenlijk dat het bedrag al voor 1 januari is overgemaakt aan de BD :)
Daarvoor heb je dus voorlopige aanslagen :) Anders mag je er wss gewoon vermogensbelasting over betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 15-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat edit ik er net bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:20

HMS

Even inhakend op de LaTeX discussie van eerder, ik heb ook even een voorbeeldje van een LaTeX document online gezet voor diegene die daar in geïnteresseerd is: http://www.vandertil.eu/jos/MasterThesis.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ZNC draait inmiddels al op mijn Raspberry Pi *O*

Wel even wennen hoor, zo'n bouncer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 12:58

RayNbow

Kirika <3

pdebie schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:32:

Bedoel je deze reactie Mizgala28 in 'nieuws: Japanse gamers boos over prijs Tomb Raider-vertaling'?

Als een reactie een foute score heeft, dan moet je dat niet op de frontpage aankaarten (zoals je hier deed: PdeBie in 'nieuws: Japanse gamers boos over prijs Tomb Raider-vertaling'), maar hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVI

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nog even een voorbeeldje wat dan weer met Word kan (allemaal één keer gemaakt, gebruik ik nu met één druk op de knop en dan export to PDF om compatibiliteitsproblemen op te lossen):
https://docs.google.com/f...IcGVfZkU/edit?usp=sharing

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-10 21:51
F.West98 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:41:
Nog even een voorbeeldje wat dan weer met Word kan (allemaal één keer gemaakt, gebruik ik nu met één druk op de knop en dan export to PDF om compatibiliteitsproblemen op te lossen):
https://docs.google.com/f...IcGVfZkU/edit?usp=sharing
Wat, jullie moeten code op papier inleveren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:19
Op de Hanze moesten we ook op tentamens code uitwerken. Dus met pen en papier...
Pagina: 1 ... 61 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.