De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:43

alienfruit

the alien you never expected

[b]PrisonerOfPain schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:40:Bedoel je dat je ook naar EA gaat, of...?
Nee of dit bedrijf ook zoiets gaat aanbieden... Anders ben ik de komende maanden nog niet in Londen moet dan eerst shitload regelen. Onderhuurder zoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
alienfruit schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:48:
[...]

Nee of dit bedrijf ook zoiets gaat aanbieden... Anders ben ik de komende maanden nog niet in Londen moet dan eerst shitload regelen. Onderhuurder zoeken etc.
Ah ja, hier was 't de standaard deal, zelfs voor interne relocations. Dus wat dat bereft ben ik wel blij :) mocht ik nog een keertje naar Canada of de US willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10 21:47
Ik ben een halve migrant, 50% van de tijd NL, 50% van de tijd weg :) . Vaak maandagochtend weg, vrijdagavond terug. Zit nu in Madrid voor 2 weken. Zolang je single bent prachtige manier om eens wat nuttigs met je tijd te doen en tegelijkertijd een shitton aan miles en hotel points te sparen. Het is ook wel een lekker goedkope manier van leven, alles op je expense account. Overigens wordt hier ook de evt. relocation volledig betaald (Telenor Noorwegen), maar Oslo is mij te koud ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 12:09
Alex) schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:39:
Zoals hier wellicht bekend is werk ik in de IT-consultancy, ofwel "uurtje factuurtje, weer een nieuw designmontuurtje". Ik had vorige week een intakegesprek waarbij ik de vraag kreeg "Hou je van pizza?"

Err, ja hoor. Thuis op de bank. :+
Ja, Ik maak regelmatig (toevallig vanavond ;) ) verse, zelfgemaakte pizza.
Duidelijke hint, lijkt me zo.

Overwerken is geen probleem, mits dit niet "te vaak" gebeurd.
Maar contractueel vastleggen? Alleen bij (hoger) management posities. Maar dan verwacht je dat ook in bonussen terug te zien ;)

Maar bij consultancy bedrijven heb je vaak de semi-verplichte team-meeting avonden. Dat kost je ook bijna 1 avond per maand.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik vraag me af waarom overuren niet betaald zouden moeten worden eigenlijk. Als de werkgever *vraagt* om langer door te werken mag je er toch vanuit gaan dat daar voor betaald wordt?
Ik kan me niet voorstellen dat het normaal gevonden wordt dat dat onbetaade uren zouden zijn.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
SPee schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:27:
[...]

Maar bij consultancy bedrijven heb je vaak de semi-verplichte team-meeting avonden. Dat kost je ook bijna 1 avond per maand.
Die avonden zijn er bij ons inderdaad ook, maar ze zijn altijd vrijwillig. Ik ga ook bijna nooit, want veel te onhandig. Ik woon in Breda, zit bij klanten in de zuidelijke randstad, en dat soort avonden is vrijwel altijd op kantoor of op locaties die dan onhandig te bereiken zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

farlane schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:13:
Ik vraag me af waarom overuren niet betaald zouden moeten worden eigenlijk. Als de werkgever *vraagt* om langer door te werken mag je er toch vanuit gaan dat daar voor betaald wordt?
Ik kan me niet voorstellen dat het normaal gevonden wordt dat dat onbetaade uren zouden zijn.
Er is een verschil tussen een uurtje en een een week crunchen natuurlijk. Maar als ik een zaterdag moet werken omdat er een beurs is dan wil ik daar wel een woensdag of wat uren voor terug.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Hoogie2004 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:44:
Sharepoint 2010: "De beveiligingsvalidatie voor deze pagina is ongeldig. Klik op Vorige in de webbrowser, vernieuw de pagina en probeer de bewerking opnieuw uit te voeren." bij een javascript call (van sharepoint zelf) in een pagina....

|:( |:( |:(

Vertel nu wat er echt mis is..... (en zet die foutmelding in het engels :X :X :X )
Klinkt als een CSRF bescherming die de de soep in gedraaid is. Mogelijk iets met AllowUnsafeUpdates?

En aan iedereen die mij nog met mijn leeftijd++ gefeliciteerd heeft; dank jullie wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
farlane schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:13:
Ik denk dat het om flexibiliteit gaat. Als jij als werkgever verplicht bent om elk uurtje overwerk uit te betalen mag je ook inhouden, van mijn part, als ze werknemer in werktijd naar de tandarts gaat.

Op mijn werk krijg je overuren niet uitbetaald, tenzij je voor je werk naar het buitenland moet. Daartegenover staat dat ik prima mijn bandenwissel/tandarts/etc. tijdens werktijd (in alle redelijkheid natuurlijk, dus het liefst om 9:00 oid) kan doen.

Het mes snijdt aan 2 kanten. Wil je heel graag elk uurtje overwerk betaald krijgen, dan moet je ook korten als je eens wat later bent :)

Dus volgens mij scheelt het gewoon een heel gezeik als je het een beetje als een geven-en-nemen relatie beschouwt.

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-04-2013 19:52 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
armageddon_2k1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:51:
Dus volgens mij scheelt het gewoon een heel gezeik als je het een beetje als een geven-en-nemen relatie beschouwt.
Ik ga er van uit dat als je je banden laat verwisselen die tijd al compenseert doort (misschien wel diezelfde dag) langer door te werken, dat zijn in mijn beleving geen overuren. Overuren zijn voor mij de uren die je bovenop je normale uren werkt, en die zouden wmb gewoon gecompenseerd moeten worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:53

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Woy schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:43:
[...]

Dat komt omdat je met Include ook geen gebruik maakt van Lazy loading, maar juist van Eager Loading.
Ik wil juist gebruik maken van Lazy Loading. Dat werkte niet (:?) en dus stapte ik terug naar Eager Loading...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( Chrome wat doe je...

De meest recente versie heeft heftige performance issues bij DOM interactie. Het toevoegen van 70 divjes kost jquery in de nieuwste chrome versies gewoon 6 seconden... :/ Wtf.... Gewoon een simpele append :X Het toevoegen van die dingen aan het einde van de body gaat wel snel...

Zelfs IE doet het niet zo bizar... :@ Zit er al veel te lang naar te kijken... Ergens een combi van jQuery en select2 die niet lekker gaat in chrome.... :@ Blegh..

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.Gertjan. schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:53:

De meest recente versie heeft heftige performance issues bij DOM interactie. Het toevoegen van 70 divjes kost jquery in de nieuwste chrome versies gewoon 6 seconden... :/ Wtf.... Gewoon een simpele append :X Het toevoegen van die dingen aan het einde van de body gaat wel snel...

Zelfs IE doet het niet zo bizar... :@ Zit er al veel te lang naar te kijken... Ergens een combi van jQuery en select2 die niet lekker gaat in chrome.... :@ Blegh..
De nieuwste Chrome liep volgens mij helemaal niet soepel.
Hier is ook vanalles erg traag, wat wel goed ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 20:53
Yeah, dat zal die nieuwe blink engine wel zijn. :+

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZpAz schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:59:
Yeah, dat zal die nieuwe blink engine wel zijn. :+
Die blinkt niet echt uit in snelheid he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:08

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Sommige dingen horen gewoon bij je baan.
Dat je ooit eens een uurtje overwerkt per 1-2 weken vind ik wel 'ok'. Logischerwijs kun jij zelf ook eens een keer een langere break nemen, eens ietsjes later komen vanwege afspraak X of Y.

Dingen zoals ik net las als
dat hoort er ook gewoon bij.
9/10 x wist je dit al van te voren, en hoe je het went of keert is dit een deel van je functie.
Anders moet je bij het *insert overheidsbedrijf * gaan werken.

Menig salaris is wel conform, dat je dan eens iets extra's doet / moet vind ik dan soms wel logisch.

Als je pertinent 42 uur werk ipv de 40 uur kun je er wat van zeggen.
Maar als ik een zaterdag moet werken omdat er een beurs is dan wil ik daar wel een woensdag of wat uren voor terug.
Je hebt je baan toch?
In feite zou je dit als je eigen bedrijf moeten zien.
Gewoon lekkere inzet e.d. en de rest komt van zelf.

Uiteindelijk als jij vind dat je niet genoeg krijgt zit je niet op je plek. Als je op je plek zit doe je wat je wilt doen omdat je dit leuk vind en de beloningen in welke vorm zijn het dan waard.

Ik heb voor mijzelf gewerkt en ik snap dingen vanuit het bedrijfs oogpunt. Zolang het een goed 2 verkeer is en vooral als jij je goed erbij voelt zit alles goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:08

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor chrome:

Hebben jullie al eens gewoon client side dingen geprobeerd?
Ik heb eigenlijk geen problemen, en heb zelfs geprobeerd jullie problemen te reproduceren maar merk echt niets.

Kijk eens of je niet opeens gare extensies hebt draaien, toolbars (ye I know) en probeer eens je profile te reseten of eens een echte clean install (verwijder je profile etc.) .
Kan me haast niet voorstellen dat het aan chrome zou liggen, juist de laatste updates bevatten o.a. extra performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
F.West98 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:14:
[...]

Die blinkt niet echt uit in snelheid he :+
Ach zolang de blink tag maar ondersteund wordt. :+

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/7031953_700b.jpg*

:(

Van jezelf zeggen dat je een brilliant mind hebt is natuurlijk nogal... mja. :+ Uiteraard is iedereen hier daar wel van voorzien ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 08-04-2013 22:40 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12

RayNbow

Kirika <3

.Gertjan. schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:53:

De meest recente versie [...]
Welke versie? "Meest recent" is niet zo informatief als het om Chrome gaat. Stable? Beta? Dev? Canary?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F.West98 schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:27:
[...]

Ik wil juist gebruik maken van Lazy Loading. Dat werkte niet (:?) en dus stapte ik terug naar Eager Loading...
Ik weet natuurlijk niet hoe je precies werkt, maar je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om Lazy Loading te ondersteunen: MSDN: Entity Framework Loading Related Entities

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47

Hoogie2004

Whohooooo

Ik krijg echt de schijt van SharePoint. Als ik een pagina uitcheck, vult ie de FormDigest niet goed (die zorgt voor een security token voor javascript webservice-calls en dergelijke). Ververs ik vervolgens diezelfde pagina werkt alles prima 8)7

Het is vast iets dat ergens gebeurt tijdens het request, maar nu nog de vraag wat, waar, en waarom gaat het alleen mis bij het uitchecken van een document :(

Alles wat ik kan vinden gaat over AllowUnsafeUpdates, maar daar kom ik niet aan... Aaarrrgghhh

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2013 07:56 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ah ben gelukkig niet de enige met Chrome problemen dus.
Zie mijn chrome topic:
Google Chrome 26.0.1410.43m traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoogie2004 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:51:
Ik krijg echt de schijt van SharePoint. Als ik een pagina uitcheck, vult ie de FormDigest niet goed (die zorgt voor een security token voor javascript webservice-calls en dergelijke). Ververs ik vervolgens diezelfde pagina werkt alles prima 8)7

Het is vast iets dat ergens gebeurt tijdens het request, maar nu nog de vraag wat, waar, en waarom gaat het alleen mis bij het uitchecken van een document :(

Alles wat ik kan vinden gaat over AllowUnsafeUpdates, maar daar kom ik niet aan... Aaarrrgghhh
Ik neem aan dat je wel een MSDN: FormDigest class (Microsoft.SharePoint.WebControls) hebt geregistreerd in je masterpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:27:
[...]

Ik neem aan dat je wel een MSDN: FormDigest class (Microsoft.SharePoint.WebControls) hebt geregistreerd in je masterpage?
Jep :)

Het issue doet zich voor als ik naar de edit-mode switch, waarbij hij de pagina moet uitchecken. Alleen dan wordt dat ding niet goed gevuld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

farlane schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:15:
[...]

Ik ga er van uit dat als je je banden laat verwisselen die tijd al compenseert doort (misschien wel diezelfde dag) langer door te werken, dat zijn in mijn beleving geen overuren. Overuren zijn voor mij de uren die je bovenop je normale uren werkt, en die zouden wmb gewoon gecompenseerd moeten worden.
Dit. Je zorgt dat je elke week je nodige uren werkt, als je tussen door eens een uurtje afwezig bent, werk je een andere dag een uurtje langer. Verder vind ik een mooie regeling dat overwerk in het weekend hogere compensatie krijgt dan weekdagen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
farlane schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:15:
[...]

Oja, uiteraard. Vaak niet dezelfde dag, maar bijvoorbeeld de dag ervoor. Anders is het geen geven en nemen he? :) Als ik een week lang overuren heb gemaakt ga ik lekker rustig de bandenwissel doen en dan die dag gewoon om 17:00 naar huis hoor ;) Mijn manager is het daar mee eens, zijn motto is: Flexwerken is een privilege en als je flexibiliteit wil moet dat van twee kanten komen. Voor mij werkt het perfect.

Ik denk dat het wel aan de werkzaamheden ligt. In mijn geval heb ik redelijk fluctuerende werkzaamheden; Als ik twee weken heel druk ben, heb ik daarna weer twee weken een rustige periode, waar ik wat rustiger aan doe. Maar als je constant overuren moet draaien moet het gewoon gecompenseert worden :)

Trouwens: /3 <- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:13:
[...]

Bevalt eigenlijk prima, leuk bedrijf, leuke collegas. Beetje jammer dat mijn vriendin nog op school zit en stage loopt in Brussel op het moment maar voor de rest bevalt het goed. Relocation werd inderdaad vanuit EA geregeld en d'r zit ook een cursus Zweeds in het verschiet. Leuke uitdaging & manier om mensen (en jezelf) te leren kennen.
Volgens mij is het inderdaad een enorm leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen en eens wat verschillende landen te zien. Dat is trouwens een van de hoofdredenen waarom ik op stage ben in het buitenland. Ik ben single en heb geen vriendin die er over kan klagen. Misschien dat dat in de toekomst veranderd, who knows ;).
Is je vriendin van plan je te volgen?
PrisonerOfPain schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:13:

Zo'n beetje iedere grote stad heeft een horde aan software development studios, kan het je zeker aanraden om te doen. Stockholm stond bij mij niet zo op de planning op het eerste gezicht maar de carriere kansen waren super dus waarom niet?

[...]

Gamedev is leven met crunch, vandaar dat ik zo fel reageerde in de discussie net. Ik moet een beetje van me af bijten om te laten merken dat het vooral een uitzondering moet blijven. Nu zijn ze er hier nog niet zo erg mee (heb kleine web bureautjes gezien die er veel moeilijker over deden).
Ik ben niet echt het type dat voor Gamedev in de wieg is gelegd, geef mij maar businessapplicaties. Ik veronderstel dat er ook voor die branche tal van mogelijkheden zijn in het buitenland.

Hebben jullie trouwens direct gesolicteerd bij een bedrijf in het buitenland of zijn jullie van uit een binnenlandse onderneming naar het buitenland "gestuurd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja vet, ik ben benieuwd of ze blijven! /3

Had trouwens al een account op Bokt.nl, voor de 1 aprilgrap. Zat toch wel even te kijken van de plotselinge samenwerking. Het zou me overigens niet verbazen als de eigenaar van Tweakers.net ook Bokt.nl overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoogie2004 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:32:
[...]

Jep :)

Het issue doet zich voor als ik naar de edit-mode switch, waarbij hij de pagina moet uitchecken. Alleen dan wordt dat ding niet goed gevuld 8)7
Heb je al eens geprobeerd of het in een andere site collection wel goed werkt? Ik heb hier namelijk ook een situatie waarbij iets niet goed werkt in site collection A, maar wel naar behoren werkt in site collection B. Beide sites zijn gemaakt met dezelfde template en er zijn geen verschillen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:27:
[...]

Heb je al eens geprobeerd of het in een andere site collection wel goed werkt? Ik heb hier namelijk ook een situatie waarbij iets niet goed werkt in site collection A, maar wel naar behoren werkt in site collection B. Beide sites zijn gemaakt met dezelfde template en er zijn geen verschillen 8)7
Eens even proberen. Zijn nu verschillende webs onder 1 site-collection. Het werkt overigens op alle omgevingen niet...

Ik zal even een topic maken voor we hier lopen te helpdesken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mijn ervaring met SharePoint is inmiddels dat dat soort vage issues ineens de kop opsteekt, dat je na veel zoeken meer mensen met klachten tegenkomt (zij het mondjesmaat en met slechte omschrijvingen), dat niemand er een antwoord op heeft en dat één of andere Indiër voorstelt om je hele farm maar opnieuw op te bouwen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:38:
Mijn ervaring met SharePoint is inmiddels dat dat soort vage issues ineens de kop opsteekt, dat je na veel zoeken meer mensen met klachten tegenkomt (zij het mondjesmaat en met slechte omschrijvingen), dat niemand er een antwoord op heeft en dat één of andere Indiër voorstelt om je hele farm maar opnieuw op te bouwen. :')
Hier ongeveer dezelfde ervaring :p

Misschien kun je toch even het topic lezen, wie weet schiet je iets te binnen. Ik verwacht er in ieder geval weinig van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:16:
Je hebt je baan toch?
In feite zou je dit als je eigen bedrijf moeten zien.
Gewoon lekkere inzet e.d. en de rest komt van zelf.
Je kunt het ook zo zien: "je baas heeft een werknemer", dat laatste is tegenwoordig ook niet meer zo vanzelfsprekend. Zo heel slecht gaat het niet in de IT hoor ;) Bij ons geldt echt niet "voor jou 10 anderen". ;)
Uiteindelijk als jij vind dat je niet genoeg krijgt zit je niet op je plek. Als je op je plek zit doe je wat je wilt doen omdat je dit leuk vind en de beloningen in welke vorm zijn het dan waard.
Dat is absoluut waar. Als je eenmaal ontevreden bent is er weinig kans dat je je ooit nog goed gaat voelen. Als je je ondergewaardeerd voelt duurt het vaak niet lang voordat je vertrekt (of een erg verbittert figuur wordt).

Vooral het goede gevoel is belangrijk, maar dit komt in een goede relatie van beide kanten :)
douweegbertje schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:26:
Kan me haast niet voorstellen dat het aan chrome zou liggen, juist de laatste updates bevatten o.a. extra performance
Dat men zegt dat er performance in zit betekent nog niet dat het zo is ;)
Het ligt niet aan extensies, diverse versies geprobeerd bij diverse mensen op diverse configuraties en via diverse servers. Probleem bleef zich voor doen in Chrome... :'(
RayNbow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:48:
[...]

Welke versie? "Meest recent" is niet zo informatief als het om Chrome gaat. Stable? Beta? Dev? Canary?
Zowel stable als beta lopen te klooien... :/ Uiteindelijk het stukje code gevonden wat lag te buggen. In bepaalde situaties inserte het control een stukje HTML in een div. Deze html bevatte text<span>nog wat text</span>meertekst, het toewijzen van dit stukje als innerText ging bloedsnel, het toevoegen via innerHTML of .html() (jQuery) duurde 100~200 milliseconden. Dit kost op een lijst van 70 items dus al snel 7 seconden...De zelfde performance hit ontstond ook wanneer de control onder aan de body werd toegevoegd, het had dus niet te maken met de plek waarop iets werd toegevoegd...

Dit probleem trad alleen op bij "complexe" schermen (veel elementen), en dan vooral wanneer er meerdere slectboxen op het scherm staan. Het zoeken van het element middels $(el) was snel, het was puur de toewijzing van de html code die achterlijk lang duurde.

Uiteindelijk maar de HTML tags eruit gestript en de boel geplaatst via .innerText. Zelfs het handmatig opbouwen van de html content en deze toe voegen via $(parent).append(htmlCode) duurde absurd lang. Er is dus ergens iets bugged geraakt in Chrome.

Probleem doet zich sinds enkele dagen voor in de stable versies op zowel Windows als Mac. :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
bezig met het bouwen van een Single Sign On url op basis van een md5 hash.
Onder http werkt het perfect. Onder https niet. Zowel creëren als uitlezen van de url gebeurt op dezelfde wijze en er wordt rekening gehouden met de Scheme van de Uri, dus mja.... waaaaaaar zit het probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:18:

[...]

Ik ben niet echt het type dat voor Gamedev in de wieg is gelegd, geef mij maar businessapplicaties. Ik veronderstel dat er ook voor die branche tal van mogelijkheden zijn in het buitenland.

Hebben jullie trouwens direct gesolicteerd bij een bedrijf in het buitenland of zijn jullie van uit een binnenlandse onderneming naar het buitenland "gestuurd"?
Dus jij wil ook naar het buitenland? Cool. :-) Ik zit op dit moment in Beijing voor mijn afstudeerstage. Ik heb dat geregeld via hutong-school.com. Kost wat, maar het scheelt ook een berg stress en regelwerk. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die die organisatie als kick-starter gebruiken voor een nieuwe carriere in China. Dus mocht je naar China willen komen zou ik eens naar hutong school kijken. :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 20:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dilemma. Bij het maken van de Nederlandse vertaling van een webapplicatie loop ik tegen het probleem aan dat de Nederlandse vertaling in sommige situaties niet past. Bijv. "User settings" -> "Gebruikersinstellingen". Dit past wel in de kop bovenaan het user settings-scherm, maar niet in het menu aan de zijkant. Daardoor rekt het menu uit en float het formulier onder het menu ipv. ernaast.

Aangezien soft hyphens nog totaal niet ondersteund worden kan ik 2 dingen doen: ofwel hard een koppelteken toevoegen, wat het menu fixt maar wel een overbodig (imho lelijk) koppelteken in de koptekst oplevert, ofwel aan taalverloedering doen en het gewoon spellen als "Gebruikers instellingen".

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of je kiest een ander woord, zoals Voorkeuren of Opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
WernerL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:35:
[...]

Dus jij wil ook naar het buitenland? Cool. :-) Ik zit op dit moment in Beijing voor mijn afstudeerstage. Ik heb dat geregeld via hutong-school.com. Kost wat, maar het scheelt ook een berg stress en regelwerk. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die die organisatie als kick-starter gebruiken voor een nieuwe carriere in China. Dus mocht je naar China willen komen zou ik eens naar hutong school kijken. :D
Ik heb al mijn stages ook in het buitenland gedaan, en werk nu alweer 3 jaar in China. Ik heb alle bedrijven waar ik heb gewerkt direct aangeschreven. Heb even gekeken op die site, maar 1700 euro (!!) per maand is belachelijk duur. Een goed appartement kost echt niet meer dan 300 euro per maand, en de stages die ik heb gelopen waren allemaal betaald en visum werd door de bedrijven zelf geregeld. Advies: contacteer een bedrijf dat je interessant lijkt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:35:
[...]

Naar het buitenland gaan is altijd een leuke ervaring. Momenteel ben ik op stage in Letland wat me prima bevalt :). Ik hoop later ook in het buitenland aan de slag te kunnen, ik ben namelijk wel iemand die graag wat van de wereld ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:57:
Onder http werkt het perfect. Onder https niet. Zowel creëren als uitlezen van de url gebeurt op dezelfde wijze en er wordt rekening gehouden met de Scheme van de Uri, dus mja.... waaaaaaar zit het probleem. :P
Ik hoop dat je md5 gebruikt omdat het om een legacy-systeem gaat. Verder, bij hashes berekenen gaat het vaak om subtiele verschillen. Andere encoding wellicht?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Not Pingu schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:46:
Aangezien soft hyphens nog totaal niet ondersteund worden kan ik 2 dingen doen: ofwel hard een koppelteken toevoegen, wat het menu fixt maar wel een overbodig (imho lelijk) koppelteken in de koptekst oplevert, ofwel aan taalverloedering doen en het gewoon spellen als "Gebruikers instellingen".
In welke browsers mist er ondersteuning voor soft hyphens? Als ik deze bekijk, zou het toch aardig moeten gaan: http://www.quirksmode.org/oddsandends/wbr.html
Zelf te weinig gebruikt/getest.
Alex) schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:48:
Of je kiest een ander woord, zoals Voorkeuren of Opties. :)
Als soft hyphens inderdaad geen oplossing zijn, dan zou ik zoals Alex) voorstelt een ander woord gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door OkkE op 09-04-2013 11:01 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ontwikkelaar, 3 jaar terug: "kom, laten we een stuk metadata in een XML-veld opslaan, want dan is het makkelijk uitbreidbaar"
Ik, nu: "****, mag ik dat XML-veld gaan parsen om er wat nuttige info uit te halen. Waarom hebben ze niet gewoon standaardfunctionaliteit gebruikt?"

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 12:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:27:
[...]

Ja vet, ik ben benieuwd of ze blijven! /3
Ik niet, ik zie het nut er niet helemaal van in om Sarah Jessica Parker een eigen smiley te geven op GoT.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:09:
[...]

Ik niet, ik zie het nut er niet helemaal van in om Sarah Jessica Parker een eigen smiley te geven op GoT.
Ik dacht 't, jij zei 't :D _O-
WTF? :P O-)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 09-04-2013 11:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

_O-

Also: Gefeliciteerd .oisyn *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Deze kwam ik laatst tegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<settings>
   <as json>
   settings = {
        db: *********
       ...etc
    }
   </as json>
</settings>

Onparsebaar!!!! Tenzij je natuurlijk de houtje-touwtje parser van de bouwer van dit waanzinnige XML-document gebruikt :)
Gelukkig is het niet voor een bedrijfskritisch iets, maar voor een simpel scriptje, waar een enthousiaste collega, die ernstig geintresseerd is in nieuwe technieken zoals Jason en Faiton, z'n nieuw-geleerde ideeen op botviert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Hahaha, gefeliciteerd met je verjaardag dude! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn, van harte .gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 11:16
Wat, zei er iemand taart? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 12:34
[...]

En ik maar denken dat het Ankie van Grunsven was!

En gefeliciteerd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Proficiat .oisyn
Doe mij dan maar een lekker stukje echte Limburgse vlaai :) (je bent natuurlijk een limburger of je bent het niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 23-10 11:20
.oisyn zei dat hij ons allemaal ging trakteren voor zijn verjaardag :+

Gefeli .oisyn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:05
gefeliflappert .oisyn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Taart? Waar? Ik heb een suikershot nodig :9

Gefeliciteerd .oisyn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Gefeliciteerd .oisyn!

[ Voor 4% gewijzigd door Xpoint op 09-04-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 12:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://cadeaushop.punt.nl/_files/2006-07-27/taart.jpg

Astublieft :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:33:
Taart? Waar? Ik heb een suikershot nodig :9

Gefeliciteerd .oisyn! :)
Same here. Ik heb enorme honger. Nog 24 minuten en ik ga eten. Ik ga gewoonlijk elke middag eten in het hotel aan de overkant van de straat. Salade/soep + hoofdgerecht voor 2,7lvl, wat een kleine 4 euro is. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:57:
Maak je toevallig gebruik van de HTTP referer? Deze is niet (altijd) gevuld bij https. Liep ik onlangs ook tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd en dank u voor de taart.
Klopt het aantal kaarjes met de behaalde leeftijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
.oisyn gefeliciteerd!

taartje gaat er wel in :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:45
Gefeliciteerd .oisyn! Als het aantal kaarsjes overeen komt met je leeftijd, mag je bijnaben je al een tijdje op pensioen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 09-04-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44

Rhapsody

In Metal We Trust

Gefeliciteerd .oisyn!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 10:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*O*
Dankuzeer! En gefeliciteerd natuurlijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Herzlichen glückwunsch zum geburtstag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:37

BM

Moderator Spielerij
Gefeliciteerd .oisyn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
Gratz .oisyn!

Achterlijke recruiters... Maand geleden benaderd door iemand van Bonque.nl via Linkedin, vriendelijk bedankt, geen interesse, was net begonnen bij een nieuwe werkgever.

Vandaag dus weer een berichtje, zelfde recruiter dat mijn profiel was opgevallen of ik interesse had... Heb d'r nu ietsje duidelijker gemaakt dat ik echt niet op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Hopelijk snapt ze het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-10 19:24
Flowmo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:27:
Heb d'r nu ietsje duidelijker gemaakt dat ik echt niet op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Hopelijk snapt ze het nu.
O, nu krijg ik allerlei beelden van Asterix en Obelix die een romeins kamp neermaaien door m'n hoofd. WRAAWWW =P

Ik gok dat je het een tikkie subtieler hebt gedaan als dat? =')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Vandaag dus weer een berichtje, zelfde recruiter dat mijn profiel was opgevallen of ik interesse had... Heb d'r nu ietsje duidelijker gemaakt dat ik echt niet op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Hopelijk snapt ze het nu.
Meh, daar vegen ze hun reet mee af hoor ;) Feedback verwerken kunnen ze vaak niet :+

Ik heb ook wel eens gereageerd of ze misschien op zijn minst mijn naam correct kunnen spellen omdat ze op die manier anders een modderfiguur slaan. Maar dan hoor je niets meer. Niet zo vreemd als ze 100 mensen tegelijk aanschrijven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:11
Ijstheefles schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:37:
[...]

O, nu krijg ik allerlei beelden van Asterix en Obelix die een romeins kamp neermaaien door m'n hoofd. WRAAWWW =P

Ik gok dat je het een tikkie subtieler hebt gedaan als dat? =')
Hahaha, ja dat wel ;) Maar als ze over een maand nog een keer aan komt kloppen dan zal het wel ongeveer zoals je eerste voorbeeld worden })
.Gertjan. schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:47:
[...]

Meh, daar vegen ze hun reet mee af hoor ;) Feedback verwerken kunnen ze vaak niet :+

Ik heb ook wel eens gereageerd of ze misschien op zijn minst mijn naam correct kunnen spellen omdat ze op die manier anders een modderfiguur slaan. Maar dan hoor je niets meer. Niet zo vreemd als ze 100 mensen tegelijk aanschrijven... :X
Ja, dat heb ik al een paar keer gemerkt. Mijn naam vinden ze ook vaak lastig om te spellen: Iain. Lezen ze de eerste letter als een L en wordt het dus vaak geschreven als Lain. Dan lees ik al niet eens meer verder ^^

[ Voor 42% gewijzigd door Flowmo op 09-04-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Feli .oisyn! *O* (Had 't taartje gemist :P )
Achterlijke recruiters... Maand geleden benaderd door iemand van Bonque.nl via Linkedin, vriendelijk bedankt, geen interesse, was net begonnen bij een nieuwe werkgever.

Ik heb dan ook in m'n profiel staan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Km5LzabIeEqF3r77OIled3ql/full.png
Dat werkt best goed; en de keren dat ik toch benaderd word kan ik ze fijntjes wijzen op 't feit dat ze m'n profiel niet (of half) gelezen hebben :Y) >:)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 23-10 20:28
Voorheen kon je in je profiel aangeven of je interesse had in een nieuwe job -> voer voor recruiters dus.
Tegenwoordig kan ik die functie nergens meer vinden en moet je dus terugvallen op oplossingen als die van RobIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 23-10 11:20
RobIII schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:48:

[...]

[afbeelding]
Dat werkt best goed; en de keren dat ik toch benaderd word kan ik ze fijntjes wijzen op 't feit dat ze m'n profiel niet (of half) gelezen hebben :Y) >:)
En het moment dat je dat weghaalt je huidige baas boos natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobIII schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:48:

[...]

[afbeelding]
Lezen ze dat dan? Ik heb er ook een tijdje in gezet dat ik vanwege mijn eigen bedrijf absoluut niet zat te wachten op een aanbod voor een vaste baan en ook niet zat te wachten op een mail "ik heb de perfecte baan, bel mij" (zonder extra informatie).

De meeste lezen dat niet eens en plempen gewoon een copy-paste bericht naar je toe... Heb zelfs overwogen om InMail helemaal uit te schakelen... :/ Moest er gemiddeld 1 a 2 per dag uit mijn box mikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
@.Gertjan. iemand gevonden? Je signature is doorgestreept.
Of heb je de moed opgegeven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:37

BM

Moderator Spielerij
pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:33:
Exact wat me net opviel :) Was ook al benieuwd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:33:
Is al enkele dagen zo :). Had het ook gemerkt. Ik was namelijk aan het twijfelen om contact op te nemen maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat het hier waarschijnlijk om een full-time job gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Ik kom deze code tegen. Ik had echt zoiets van: Wie en waarom zou je zoiets toevoegen?
Ruby:
1
2
3
4
if params[:job_opening_file].present?
    media = params[:job_opening_file].delete :media
    params[:job_opening_file][:media] = media
end

Ik doe een git blame en zoek de originele commit op...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
+
+    protected
+    def build_resource
+        if params[:job_opening_file].present?
+            media = params[:job_opening_file].delete :media
+            params[:job_opening_file][:media] = media
+        end
+        super
+    end

Mijn eigen code... Ik overschijf hier een methode van een superclass en voeg enkel deze "functionaliteit" toe. Echt... wtf. Volgens mij was ik serieus aan vakantie toe.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 09-04-2013 13:48 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

@pdebie @BM
Inmiddels iemand gevonden die zo gek is :)

Op een van de projecten die ik doe was ik bezig een stagiair in te leren en deze jongen bleek uitermate geschikt te zijn voor de functie die ik aanbood. Ik heb hem daarom gevraagd om te overwegen in dienst te treden bij mij. Gisteren deelde hij mij met enthousiasme mee dat hij graag op mijn voorstel in wil gaan en verzocht mij om met een loonvoorstel te komen :)
Leuk detail is dat hij zelf niet op het idee was gekomen om te solliciteren omdat hij weet dat ik erg kritisch ben en vreesde dat ik niet op hem zat te wachten. Dat ik hem toch gevraagd heb zag hij wel als een eer denk ik 8)

Nu dus druk bezig te bekijken wat ik hem qua voorwaarden wil bieden. Dus mijn focus is wederom volledig foetsie :/

Binnenkort mag ik dus officieel "wij" gebruiken als ik het over mijn bedrijf heb :+
Ik liet de signature staan, want makelaars doen dat ook altijd.. Adverteren met verkochte huizen :+
Ik moet nog denken of ik de vacature volledig weg ga halen of dat ik hem laat staan om misschien op termijn een extra collega te vinden of voor het geval ik het lot uit de loterij tegen kom :) Er zitten bij een aantal klanten misschien nog wat grote orders aan te komen, dus het kan ineens snel gaan...

Wel spannend allemaal :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Kijk dat klinkt goed! :)

Nu hopen dat het vertrouwen tussen jullie iets stabieler word (want hij dacht dat jij hem niet wilde en jij twijfelde eerst ook nog) en dan komen jullie een heel eind denk ik ;)

Voorwaarden?
Elke week saucijzenbroodjes voor de baas mee brengen is een goed begin dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Spannende tijden, .Gertjan. :)
Je hebt het vast wel 100x gezegd, maar wat doe je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel de indruk dat het de laatste maanden enorm snel is gegaan voor je. Pas zelfstandig geworden en nu al personeel in dienst kunnen nemen, dat doe je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Ik heb vorig jaar ook zelfstandig gewerkt, echt geweldig leuk is dat!
Helaas kreeg ik het niet helemaal van de grond, had nog niet echt een idee wat ik wilde. Zit nu dus gewoon weer in loondienst, maar m'n bedrijf bestaat nog steeds. Nu eerst maar langzaam gaan kijken hoe ik zelfstandig mijn brood ga verdienen in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik later groot ben }:O wil ik dat ook doen. Eerst wat ervaring opdoen bij bedrijf X (bij voorkeur in het buitenland) en daarna als zelfstandige beginnen. Lijkt me enorm leuk. Het nadeel is wel dat je dubbel zo hard moet werken omdat er naast je gewone werk nu ook allerhande administratieve klussen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
Het leuke met je eigen bedrijf is, als software ontwikkelaar zijnde: je kan al je processen (of meeste) in theorie automatiseren. :+ Helaas heb je daar in de praktijk niet echt tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:56:
Het nadeel is wel dat je dubbel zo hard moet werken omdat er naast je gewone werk nu ook allerhande administratieve klussen bij komen.
Of het dubbele vragen, zodat je op 4 uur echt werken wel voor 8 betaald krijgt en je in die overige 4 uur dus de administratie kunt doen :Y). Al denk ik niet dat je klanten daar blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
administratie uitbesteden kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

RobertMe schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:01:
[...]

Of het dubbele vragen, zodat je op 4 uur echt werken wel voor 8 betaald krijgt en je in die overige 4 uur dus de administratie kunt doen :Y). Al denk ik niet dat je klanten daar blij van worden.
Soms heb je het ook weer andersom.. je werkt 8, maar kan maar 4 declareren. Het is niet allemaal zo mooi als 't lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
ik zit er ook al maanden over na te denken om part-time zzp aan de slag te gaan. Beetje de professionele hobby-bob uithangen zeg maar. Websites voor het (M)KB maken in de avond uurtjes.
Heb zelfs al een bedrijfsnaam bedacht en een domeinnaam ervoor aangeschaft.

Die website heb ik al enige tijd klaar staan om online te knallen, maar heb de stap naar het KVK nog niet genomen. Dat laatste beetje lef mis ik nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:04:
Die website heb ik al enige tijd klaar staan om online te knallen, maar heb de stap naar het KVK nog niet genomen. Dat laatste beetje lef mis ik nog :p
Geen lef voor nodig :) Ze bijten niet, en tegenwoordig kost het ook nog eens niks meer ook. Gewoon doen dus! Leuk man. Als is 't alleen maar voor het factureren van het hobby werk wat je nu waarschijnlijk toch wel al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Echt klantjes heb ik nog niet. Ooit twee websites gemaakt, that's it.
Maar wil het wel iets meer profi gaan doen.

Ik zit alleen nog met wat vragen over het administratieve werk. Maandelijkse belasting aangifte etc.
Daar moet ik bij het kvk eerst nog voor langs. :)

Facturatie programma heb ik zelfs ook al draaien :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@.Gertjan.: Nice! Scheelt natuurlijk wel, een stagair weet immers al wat je doet en waar je mee bezig bent. Je hoeft hierdoor niet weer een nieuw iemand in te werken. Zeker als je alleen bent, is dat lastig te combineren soms.
Die is goed! :+

[ Voor 35% gewijzigd door TheNephilim op 09-04-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:11:
Maandelijkse belasting aangifte etc.
Woah, normaal is het volgens mij per kwartaal en zelfs voor kleine bedrijven kan je het per jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:01:
[...]

Soms heb je het ook weer andersom.. je werkt 8, maar kan maar 4 declareren. Het is niet allemaal zo mooi als 't lijkt :)
Dat is waar. Maar dat hoort er eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:39:
[...]

Is al enkele dagen zo :). Had het ook gemerkt. Ik was namelijk aan het twijfelen om contact op te nemen maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat het hier waarschijnlijk om een full-time job gaat.
Nou ja, enkele dagen, sinds gisterenochtend eigenlijk :P

Het ging inderdaad om een fulltime functie. Part-time is helaas erg lastig te doen (op dit moment), maar mogelijk in de toekomst ;)
Zeker!
Nu hopen dat het vertrouwen tussen jullie iets stabieler word (want hij dacht dat jij hem niet wilde en jij twijfelde eerst ook nog) en dan komen jullie een heel eind denk ik ;)
Ik twijfelde niet zo zeer, ik had hem al wat langer op het oog. Maar hij zit er pas iets meer dan 2 maanden, dus ik wilde hem eerst even goed kunnen beoordelen. Ik moet zeggen dat hij in die 2 maanden zichzelf echt goed heeft weten te profileren en dat hij een goede groei doormaakt :) Nog wat ruwe kantjes er af schaven en het komt helemaal goed. Hij is pas in juni klaar met zijn opleiding/stage, dus had heeft ook geen zin om hem in februari al een contract aan te bieden ;)

Hij twijfelde omdat hij nogal onzeker is, hij zegt ook geregeld: "Tja dat had ik nooit kunnen verzinnen". Dat wordt ook niet verwacht, dat is een kwestie van ervaring op doen. :) Zelf was ik overigens bang dat hij misschien geen zin had om bij mij te werken omdat ik (vind ik zelf) nogal onervaren ben in de people-skills die horen bij het leidinggeven.

Zelf denk ik dat er geen probleem is met vertrouwen. Ik vertrouw dat hij voldoende intelligent is om mee te kunnen draaien. Hij is wel een beetje bang dat hij het niet trekt. Op de een of andere manier ziet hij mogelijk wat meer afstand tussen ons (ik zit ook maar part-time op die opdracht). Het gevoel is denk ik vooral door nieuwigheid aan beide kanten en een stukje "aftasten". Maar ik denk dat het helemaal goed komt :)
Voorwaarden?
Elke week saucijzenbroodjes voor de baas mee brengen is een goed begin dacht ik zo.
:D goed idee! Maar aangezien het regio 's-Hertogenbosch is prefereer ik eigenlijk bosche bollen :+
Xpoint schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:51:
Spannende tijden, .Gertjan. :)
Je hebt het vast wel 100x gezegd, maar wat doe je precies?
Lastig samen te vatten in een kort stukje tekst maar ik ga een poging doen:
Het aanbieden van software/ICT oplossingen voor bedrijven welke een sterke ICT/software behoefte hebben, maar geen behoefte hebben aan of capaciteit voor een volledige ICT afdeling. Meeste klanten zijn klein (qua personeelsbestand), maar leveren wel diensten aan grote bedrijven.

Taken variëren van cloud-advies+implementatie, naar software ontwikkeling tot CIO rol. Meestal nemen "we" de hele ICT huishouding van onze klanten op onze schouders.

Momenteel bedien ik ongeveer 5 klanten tegelijkertijd, het zijn dus veel balletjes die ik aan het hooghouden ben :) De reden van mijn uitbreiding ligt ook daarin, mijn klanten willen eigenlijk een capaciteitsuitbreiding (meer uren/werk verzetten), maar ik kan gewoon niet meer uitbreiden. Door iemand aan te nemen kan ik bepaalde taken delegeren en zo meer tijd/werk verzetten voor klanten, maar ook nieuwe klanten aannemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:52:
Ik heb wel de indruk dat het de laatste maanden enorm snel is gegaan voor je. Pas zelfstandig geworden en nu al personeel in dienst kunnen nemen, dat doe je goed!
Officieel ben ik al sinds 2010 zelfstandig ;) Maar in 2012 ben ik volledig zelfstandig gegaan en nu inderdaad al personeel :P Het gaat snel, maar dat vind ik ook wel weer gaaf :*)
Xpoint schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:54:
Helaas kreeg ik het niet helemaal van de grond, had nog niet echt een idee wat ik wilde.
Door schade en schande wist ik inmiddels wel wat ik wilde doen, en vooral ook wat ik niet wilde doen :+
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:56:
Als ik later groot ben }:O wil ik dat ook doen. Eerst wat ervaring opdoen bij bedrijf X (bij voorkeur in het buitenland) en daarna als zelfstandige beginnen. Lijkt me enorm leuk. Het nadeel is wel dat je dubbel zo hard moet werken omdat er naast je gewone werk nu ook allerhande administratieve klussen bij komen.
Jep, het is even ploeteren. Ik ben de eerste jaren ook menig uurtje in het weekend of de avond bezig geweest. Maar achteraf is het het wel waard geweest :)

Overigens is de mogelijkheid om op termijn zelfstandig te kunnen zijn binnen mijn bedrijf (als businesspartner) ook wel iets wat hem volgens mij aansprak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:13:
@.Gertjan.: Nice! Scheelt natuurlijk wel, een stagair weet immers al wat je doet en waar je mee bezig bent. Je hoeft hierdoor niet weer een nieuw iemand in te werken. Zeker als je alleen bent, is dat lastig te combineren soms.
Klopt, hoewel ik hem nu maar op 1 project heb ingewerkt :) Maar mijn stijl/werkwijze is redelijk consistent over alle projecten dus ik verwacht dat ik hem technisch snel up-to-speed heb. Functioneel wordt misschien wat spannender (er zitten wat complexe projecten tussen), maar dat gaat ook lukken.

Het scheelt mij ook een hoop "angst", ik weet wat ik nu heb, bij een nieuw iemand is het maar de vraag wat je binnenhaalt. Nu kan hij natuurlijk ook na zijn stage vies tegen gaan vallen, maar daar gaan we niet van uit :)
ZpAz schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:20:
[...]
Woah, normaal is het volgens mij per kwartaal en zelfs voor kleine bedrijven kan je het per jaar doen.
Inderdaad, per kwartaal in de meeste gevallen. Hele kleine ondernemers krijgen zelfs vrijstelling, je mag dan geen BTW vooraftrekken, maar het scheelt wel een hoop administratie.

Overigens zou ik voor je inkomsten belasting wel iemand in de hand nemen. Deze is voor een ondernemer wel een stukje complexer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
@.Gertjan.: klinkt erg interessant. Ik ben vooral benieuwd hoe je aan je klanten gekomen bent? Dat is waar ik momenteel de grootste moeite mee heb. Meeste projecten die ik nu heb gedaan zijn bekende en via via, maar dat zijn meestal erg kleine klanten waar ik niet van kan leven, tenzij ik er 200 van heb.

Maar dat is volgens mij ook 1 van de moeilijkere dingen waar meeste ondernemers problemen mee zullen hebben. Technische kennis heb ik. Communicatief met bestaande klanten ook geen enkel probleem. De vervelende klusjes die ook moeten gebeuren als ZZPer zijn ook nooit een probleem. Maar klanten vinden/werven, ik heb geen idee waar te beginnen. 8)7
Pagina: 1 ... 53 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.