Google Chrome 26.0.1410.43m traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:08
In de devschuur Coffee corner heb ik het al een keer geopperd, maar begint nu echt een topic an sich te worden, dus hierbij.

Even een quote:
pdebie schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:32:
ondertussen heb ik op Google Discussions maar even een topic gemaakt voor de Chrome issues van gisteren:
https://productforums.goo.../emkqGVnH6I0/JFbVJzF3HAYJ

Ben benieuwd of er wat nuttigs uit komt.
Chrome Version (type about:version into your omnibox): 26.0.1410.43m
Operating System (Windows 7/8/Vista/XP, Mac, Linux, Android, iOS): Windows XP
Extensions (type Chrome:extensions into your omnibox): none
I'm getting several calls from my clients who says that their browser is really slow.

After some research I found out they are all working with Chrome version 26.0.1410.43 m.

I know that my clients don't have the fastest machines on earth and most of them are working on Windows XP machines with about 2Gb RAM and a 2.0Ghz processor.

I got myself an older laptop with about the same specifications and updates Chrome. While browsing I sometimes see that my CPU loads gets real high (60%+) for about 10 seconds.

I've reinstalled Chrome, but no effect. Deleted my user profile, no effect.

I haven't got any extensions installed and the problem doesn't exists on my new PC (with an up to date processor and 8Gb RAM). Maybe it occurs on my new PC also, but isn't very noticable because of the better specifications.

Hope someone can resolve this problem.
Hier is helaas nog niets uitgekomen. Maar onze eindgebruikers beginnen het nu echt als heel lastig te ervaren. In de log files van onze webapplicatie zie ik niets ernstigs, dus daar ligt het niet aan.
De machines zelf staan ook met twee vingers in hun neus te werken, want de processor load en het geheugen verbruik zijn stabiel.
Het probleem treedt alleen op met de laatste versie van Google Chrome. IE8 IE9, FireFox reageren zoals gewenst. Safari ben ik nog aan het testen. Safari werkt ook correct.

Als iemand de kans ziet om op een oude pc (+/- 1Gb geheugen, C2D 1.6Ghz processor, WinXP) een GPU onderhevig website/applicatie in de laatste versie van Google Chrome (26.0.1410.43 m) te testen, graag!
Onze applicatie kan/mag ik helaas niet hier plaatsen. Maar ik ben al op zoek naar andere sites waar Chrome ook ontzettend traag word. Deze zal ik hier dan plaatsen.

--edit--
ik heb zojuist ontdekt dat als ik snel op en neer scroll met de pijltjes toetsen in Chrome het probleem ook al optreedt. De processor load van m'n verouderde PC stijgt echt tot soms wel 80%.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 12:10

TheNephilim

Wtfuzzle

Ga ik even kijken of ik diezelfde versie heb, komt er een update om de hoek kijken :+

Nu versie 27.0.1453.15 beta-m. Wellicht is het probleem hierin opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zal zo eens kijken. Ben nu nog met Safari aan het testen om te kijken of het geen webkit probleem is. Zie edit 2.

-edit-
bij mij geeft hij aan dat 26.0.1410.43m de laatste versie is. Krijg nog geen update.
Heb jij bij about:flags aangegeven dat je ook beta updates wilt ontvangen? Dat staat standaard uit geloof ik.

-edit 2-
Safari werkt ook correct.

-edit 3-
Ik heb de developer tools van chrome er eens naast gehouden en als ik dan naar het tabblad 'network' kijk, zie ik dat hij er langer dan 3 sec. over doet om utm.gif van google analytics aan te roepen (waarschijnlijk het plaatje waarmee ze de telling doen ofzo?). Ik kan dit alleen niet aan een van onze eindgebruikers vragen om te controleren, want die zijn van het type 'ga met muis naar rechterbovenhoek'-reclame. Dus dan zou ik eens met remote desktop moeten kijken. Ga dit overleggen met onze helpdesk. Die nemen namelijk contact op met de eindgebruikers.

Zijn er nog meer zaken waar ik op zou kunnen controleren?

[ Voor 108% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Je mag mij eventueel een DM sturen met de link naar je applicatie. Ik zal hem dan eens testen op een C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Onze applicatie kan/mag ik helaas niet hier plaatsen, danwel via DM sturen naar 'onbekenden'. Bedrijfspolicy.

Maar dan nog: in alle browsers werkt het naar behoren, behalve in Chrome. Ik ben nu andere websites aan het testen.

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Oh, op die manier. Heb je al je extensions uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Chrome Version (type about:version into your omnibox): 26.0.1410.43m
Operating System (Windows 7/8/Vista/XP, Mac, Linux, Android, iOS): Windows XP
Extensions (type Chrome:extensions into your omnibox): none

yup ;)

Met name sites die grafisch onderhevig zijn lijken problemen te geven.
www.Flickr.com/explore gaat ook niet heel snel.

[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb zojuist ontdekt dat als ik snel op en neer scroll met de pijltjes toetsen in Chrome het probleem ook al optreedt. De processor load van m'n verouderde PC stijgt echt tot soms wel 80%.
optie "vloeiend scrollen" afzetten?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
H!GHGuY schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:17:
[...]

optie "vloeiend scrollen" afzetten?
Dat is natuurlijk geen optie die je aan je gebruikers wil gaan opdringen :X (Het zou nog kunnen tot op bepaalde hoogte voor intranet applicaties e.d. en natuurlijk kun je die optie zélf uitzetten om te zien of 't probleem ermee te maken zou hebben, maar ik zou 't niet graag als "de oplossing" (gaan) presenteren).

@TS: Kun je niet gewoon een anonymized versie online zetten waar je gewoon de html/css/restvandeshebang van een probleempagina gebruikt maar de namen/merken/whatever vervangt door random strings oid. (liefst van gelijke lengte). Je zult toch iets van een testcase moeten produceren wil iemand hier iets zinnigs op kunnen zeggen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb met Chrome de laatste tijd ook een boel gezeik. Niet meer scrollen of moeilijk, Facebook is vaak compleet niet meer responsive en die tab kan ik ook niet meer gebruiken om Facebook in te herladen.

Drama. En dan komt die fantastische nieuwe renderingengine straks nog.

Ik zit al weer steeds vaker in Firefox.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Zojuist even getest op mijn 3 jaar oude laptop C2D T6400, 4GB Ram.
Het geheugen gebruik neemt niet heel veel toe, ongeveer 150MB bij het laden van een site als Flickr. Verder heb ik geen gevoel van vertraging bij het scrollen. Wel zag ik dat bij het laden van de site het processor verbruik omhoog ging en tevens bij het scrollen. Ook getest met Firefox, maar daar was mijn processor load gedurende mijn hele test hoog. Bij chrome was het beter. Verder geen significante vertragingen bemerkt.

Mogelijk te maken met hoeveelheid geheugen?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Er is een update versie 26.0.1410.64 m van Chrome, maar hier treden de problemen nog steeds in op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:10
BikkelZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:33:
Ik heb met Chrome de laatste tijd ook een boel gezeik. Niet meer scrollen of moeilijk, Facebook is vaak compleet niet meer responsive en die tab kan ik ook niet meer gebruiken om Facebook in te herladen.

Drama. En dan komt die fantastische nieuwe renderingengine straks nog.

Ik zit al weer steeds vaker in Firefox.
Ik vind dit altijd van die non issues, misschien heb jij er last van ja maar het is een gevalletje n=1, het ligt zeer zeker ergens aan jou kant want van deze problemen heb ik nog nooit last gehad of uberhaupt van gehoord.

OT:

Chrome op een dual core en 1 GB RAM zou prima moeten werken, de meeste mensen bij ons intern die nog met oude machines werken om bepaalde redenen draaien ook Chrome i.p.v. IE omdat het gewoon veel sneller gaat.
Interessant wat er uit de Google Discussions voortkomt.
Pagina: 1