In de devschuur Coffee corner heb ik het al een keer geopperd, maar begint nu echt een topic an sich te worden, dus hierbij.
Even een quote:
De machines zelf staan ook met twee vingers in hun neus te werken, want de processor load en het geheugen verbruik zijn stabiel.
Het probleem treedt alleen op met de laatste versie van Google Chrome. IE8 IE9, FireFox reageren zoals gewenst. Safari ben ik nog aan het testen. Safari werkt ook correct.
Als iemand de kans ziet om op een oude pc (+/- 1Gb geheugen, C2D 1.6Ghz processor, WinXP) een GPU onderhevig website/applicatie in de laatste versie van Google Chrome (26.0.1410.43 m) te testen, graag!
Onze applicatie kan/mag ik helaas niet hier plaatsen. Maar ik ben al op zoek naar andere sites waar Chrome ook ontzettend traag word. Deze zal ik hier dan plaatsen.
--edit--
ik heb zojuist ontdekt dat als ik snel op en neer scroll met de pijltjes toetsen in Chrome het probleem ook al optreedt. De processor load van m'n verouderde PC stijgt echt tot soms wel 80%.
Even een quote:
pdebie schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:32:
ondertussen heb ik op Google Discussions maar even een topic gemaakt voor de Chrome issues van gisteren:
https://productforums.goo.../emkqGVnH6I0/JFbVJzF3HAYJ
Ben benieuwd of er wat nuttigs uit komt.
Hier is helaas nog niets uitgekomen. Maar onze eindgebruikers beginnen het nu echt als heel lastig te ervaren. In de log files van onze webapplicatie zie ik niets ernstigs, dus daar ligt het niet aan.Chrome Version (type about:version into your omnibox): 26.0.1410.43m
Operating System (Windows 7/8/Vista/XP, Mac, Linux, Android, iOS): Windows XP
Extensions (type Chrome:extensions into your omnibox): none
I'm getting several calls from my clients who says that their browser is really slow.
After some research I found out they are all working with Chrome version 26.0.1410.43 m.
I know that my clients don't have the fastest machines on earth and most of them are working on Windows XP machines with about 2Gb RAM and a 2.0Ghz processor.
I got myself an older laptop with about the same specifications and updates Chrome. While browsing I sometimes see that my CPU loads gets real high (60%+) for about 10 seconds.
I've reinstalled Chrome, but no effect. Deleted my user profile, no effect.
I haven't got any extensions installed and the problem doesn't exists on my new PC (with an up to date processor and 8Gb RAM). Maybe it occurs on my new PC also, but isn't very noticable because of the better specifications.
Hope someone can resolve this problem.
De machines zelf staan ook met twee vingers in hun neus te werken, want de processor load en het geheugen verbruik zijn stabiel.
Het probleem treedt alleen op met de laatste versie van Google Chrome. IE8 IE9, FireFox reageren zoals gewenst. Safari ben ik nog aan het testen. Safari werkt ook correct.
Als iemand de kans ziet om op een oude pc (+/- 1Gb geheugen, C2D 1.6Ghz processor, WinXP) een GPU onderhevig website/applicatie in de laatste versie van Google Chrome (26.0.1410.43 m) te testen, graag!
Onze applicatie kan/mag ik helaas niet hier plaatsen. Maar ik ben al op zoek naar andere sites waar Chrome ook ontzettend traag word. Deze zal ik hier dan plaatsen.
--edit--
ik heb zojuist ontdekt dat als ik snel op en neer scroll met de pijltjes toetsen in Chrome het probleem ook al optreedt. De processor load van m'n verouderde PC stijgt echt tot soms wel 80%.
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 05-04-2013 09:59 ]