De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:24
Firesphere schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:11:
Zo, zeiknat geregend, maar ik ben op kantoor.

Iemand koffie?
En waar blijft die quick-react?!
Regen? welke regen?

En ja doe nog maar een bakkie, zwart graag. ps. woensdag misschien al.

Vandaag maar weer eens achter de Creditcard aan. Volgens de ING medewerkers mag ik de studenten cc gewoon hebben alleen word wel elke aanvraag geweigerd. Nu is er 31 juli een klacht aangemaakt en zou ik binnen 10 werkdagen een reactie krijgen. 13 werkdagen later nog niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nja in feite hoef je mij ook niet direct te overtuigen van de kracht van win 8 en de overgang naar iets 'nieuws'.
Zoals ik zei zijn er een aantal dingen die dus niet echt "intuitive" zijn, dat is wel prima, maar waarom dan niet wat simpels zoals een 'tour' zoals we zelfs met het simpelere XP toentertijd hadden? :+
Op bepaalde momenten voel ik me echt retarded en zelfs schaam ik me haast dat ik bepaalde dingen niet weet/snap of w/e. Ik had verwacht dat een redelijk doorgewinterde IT'er iets simpeler hier mee om kon gaan :9
Nja goed geef het een paar dagen en dan zal ik er vast wel meer thuis in voelen.

Overigens gewoon een vraag/stelling;

Beeld je eens in dat windows 95 niet windows 95 is, maar puur het startscherm van windows 8 alleen dan minder dynamisch (geen nieuws en dat soort meuk). Windows 98 gaf wat meer graphics, mooie kleurtjes en dat soort meuk. Windows XP zou een ruimere marketplace bevatten en bij windows 7 zou er meer dynamische content zijn zoals live feeds/nieuws etc.
Windows 8 zou windows XP zijn waarbij je een desktop zou hebben. :+

Zou windows 8 dan niet verdomd vernieuwend zijn en enorm aanslaan? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

With ^^
Ik kom veel te vaak mensen tegen (zowel online als irl) die niets van W8 willen weten. Vaak hebben ze het nog niet geprobeerd maar ze vinden het er gewoon niet uit zien en zoals je zelf aangaf: "bitchen over W8 is hip".

Vaak vertel ik ze dat Windows 8 toch ook echt zijn voordelen heeft: Onderandere de snelle opstarttijd en de vlotte werking doorheen het systeem, vind ik echte pluspunten.

Steeds vaker wordt de lijn doorgetrokken: mensen stappen steeds vaker over naar OS X zonder enige reden. Macbooks zijn hip en vele studenten kopen tegenwoordig een Macbook in plaats van een Windows laptopje voor de helft van de prijs. Waarom? "Ik heb gehoord dat Windows slechter is als Apple en ik roep dus maar wat".
Ja, Windows en Apple vergelijken, van OS X hebben ze meestal nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.Gertjan. schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:16:
Vooruitgang/verbetering is soms pijnlijk ;)
En soms is het een vergissing die in de .1 release word teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:25:
Nja in feite hoef je mij ook niet direct te overtuigen van de kracht van win 8 en de overgang naar iets 'nieuws'.
Zoals ik zei zijn er een aantal dingen die dus niet echt "intuitive" zijn, dat is wel prima, maar waarom dan niet wat simpels zoals een 'tour' zoals we zelfs met het simpelere XP toentertijd hadden? :+
Daar hebben ze van geleerd, in W8.1 zit een wat uitgebreidere help en tips.
Op bepaalde momenten voel ik me echt retarded en zelfs schaam ik me haast dat ik bepaalde dingen niet weet/snap of w/e. Ik had verwacht dat een redelijk doorgewinterde IT'er iets simpeler hier mee om kon gaan :9
Nja goed geef het een paar dagen en dan zal ik er vast wel meer thuis in voelen.

Overigens gewoon een vraag/stelling;
:) Ik voel mij soms ook zo hoor, maar dat had ik ook toen ik voor het eerst met IIS 7 ging werken, IIS 6 zat er zo ingebakken dat ik soms best moet zoeken. Dus wat dat betreft hoef je je niet te schamen.
Beeld je eens in dat windows 95 niet windows 95 is, maar puur het startscherm van windows 8 alleen dan minder dynamisch (geen nieuws en dat soort meuk). Windows 98 gaf wat meer graphics, mooie kleurtjes en dat soort meuk. Windows XP zou een ruimere marketplace bevatten en bij windows 7 zou er meer dynamische content zijn zoals live feeds/nieuws etc.
Windows 8 zou windows XP zijn waarbij je een desktop zou hebben. :+

Zou windows 8 dan niet verdomd vernieuwend zijn en enorm aanslaan? :Y
Ik denk dat men de toevoeging van een desktop juist vreemd zou vinden. Stel je voor dat je op een iPad ineens een dekstop hebt (en het dus meer op android lijkt), gegarandeerd dat mensen dat niet direct waarderen. Sterker nog, veel mensen schrikken van Android tablets omdat je er gewoon teveel mee kunt. De desktop is eigenlijk een redelijk complex concept om te begrijpen voor veel mensen. Het zit er inmiddels ingebakken, maar een mens is eigenlijk geen multi-tasker. We kunnen snel switchen, maar dingen tegelijk doen is niet echt iets voor ons.

In principe sluit full-screen perfect aan op onze werkwijze. Ik heb bijna al mijn schermen full-screen staan en switch daar tussen (of switch van monitor naar monitor). De fullscreen filosofie van W8 kan ik mij daarom wel in vinden :)
PrisonerOfPain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:28:
[...]
En soms is het een vergissing die in de .1 release word teruggedraaid.
Zo heel veel draaien ze niet terug. De "startknop" is gewoon een retarded sneltoets naar het "metro" scherm ;)

Wat wel geinig is, is dat men het nu toe staat om de achtergrond van de desktop te tonen als achtergrond van het metroscherm, op die manier is de overgang wat minder "hard". Wat wel weer vervelend is, is dat men de instellingen voor dat scherm heeft verplaatst. Als je W8 gewend bent moet je bij 8.1 alsnog zoeken naar bepaalde zaken...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:48:

:Y Het nieuwe startscherm is (vooralsnog) niet het beste wat MS ooit gemaakt heeft, maar voor de rest is W8 imho op alle vlakken beter dan W7.
Je hebt die gruwelijk mislukte 'open with..' dialog nog niet gezien? Elke keer dat ik die zie wil ik de eerste letter van mijn lijst van 50 programa's intikken, maar dat werkt gewoon niet. :X
.Gertjan. schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:03:
[...]

Is dat zo? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar in mijn W8... Show me master.. ;)
Yup:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KVlOCl3eDwfQLThZ5ASfNyRF/thumb.png

Ik draai 8.0.

Ik gebruik overigens maar 3 icoontjes regelmatig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Was te verwachten natuurlijk :). Ze hebben nu de patent maar ik ben meer benieuwd of en hoe ze het in glass gaan inbouwen. Gebaseerd op hoe ze het inbouwen zou het voor mij wel een deal breaker zijn of ik een glass zou nemen of niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:46:

Yup:
[afbeelding]

Ik draai 8.0.

Ik gebruik overigens maar 3 icoontjes regelmatig.
Even de korte uitleg, uitzoomen met ctrl. Rechtermuis op je groep, en dan krijg je die name optie :)

[ Voor 22% gewijzigd door denyos op 19-08-2013 10:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Firesphere schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:11:
Zo, zeiknat geregend, maar ik ben op kantoor.

Iemand koffie?
En waar blijft die quick-react?!
Koffie kan ik wel weer gebruiken! Eerste dag na een vakantie blijft toch altijd wel een beetje hard!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

denyos schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:00:
[...]
Even de korte uitleg, uitzoomen met ctrl. Rechtermuis op je groep, en dan krijg je die name optie :)
Ah, dat uitzoomen is een goede. Ligt ook erg voor de hand :+ Thanks!

In 8.1 kun je dat gelukkig direct doen zonder uit te zoomen :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:14:
[...]

Dan gewoon zo over straat: 8), plus eventueel een aluhoedje. :9
Uit recent onderzoek blijkt dat je beter een loden hoedje kan dragen, want aluminium helpt niet :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Als ik thuis m'n PC weer eens voorzie van een verse installatie, misschien toch maar eens Windows 8 proberen. Pas als 8.1 uit is natuurlijk en als ik zeker weet dat het allemaal een beetje compatibel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:41:
Als ik thuis m'n PC weer eens voorzie van een verse installatie, misschien toch maar eens Windows 8 proberen. Pas als 8.1 uit is natuurlijk en als ik zeker weet dat het allemaal een beetje compatibel is :+
Qua compatibiliteit heb ik tot nu toe nog geen klachten. Al mijn randapparatuur en software werkt nog steeds d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Qua compatibiliteit heb ik tot nu toe nog geen klachten. Al mijn randapparatuur en software werkt nog steeds d:)b
Same here, dat was in Windows 7 helaas iets anders :'(
Kon mijn dure Canon scanner bij het afval zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Mijn canon scanner doet het idd vanaf 7 al niet meer, dus op 8 heb ik nog steeds een probleem. Kun je zoiets virtueel in een VM aan de praat krijgen?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze Vos schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:03:
Mijn canon scanner doet het idd vanaf 7 al niet meer, dus op 8 heb ik nog steeds een probleem. Kun je zoiets virtueel in een VM aan de praat krijgen?
Ik gebruikte voor dergelijke problemen altijd Windows XP Mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze Vos schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:03:
Yup. De meeste VM software ondersteunt usb pass-through. Tegenwoordig kan je zelfs PCI pass-through doen met een processor die VT-d ondersteunt om oude PCI-e kaarten aan de praat te krijgen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

alienfruit

the alien you never expected

Leuk! Drama op het werk de systembeheerders hebben zonder onze toestemming een paar transports doorgevoerd. Nu werken allemaal functies in onze webapp niet meer :( Natuurlijk allemaal mijn/onze fout ;(

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 19-08-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden 8)7
Serieus hoe deed je dit in een kale W7 installatie dan? De extensie .torrent heeft daar ook gewoon een applicatie nodig. Je staat nu met je hakken in het zand en de meest standaard dingen die niet lukken zijn dan ineens de schuld van W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Yup. De meeste VM software ondersteunt usb pass-through. Tegenwoordig kan je zelfs PCI pass-through doen met een processor die VT-d ondersteunt om oude PCI-e kaarten aan de praat te krijgen
Klopt, ik heb het een tijdje gedaan via VirtualBox (Hyper-V kon het toen niet), maar dat ging ook niet altijd goed, soms ging de USB plug-and-play van Windows 7 eikelen en kon hij in VirtualBox de poort niet meer binden. Vrouwlief snapte er helemaal geen bal van, dus ik stond uiteindelijk alles te scannen of het meerdere malen uit te leggen...

Uiteindelijk het ding maar in de container gemikt en een nieuwe gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
pff ssd van mijn werk pc is kapot :(
Echt een fijn begin van de werkweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUUUUUUU!
Shift deleten is nooit een goed idee. Ik had een Excel file met een macro erin. Ik wou de macro in een andere Excel file plakken dus kopieer ik hem naar het klembord. Ik sluit Excel af en duw op Shift-Delete om de file te verwijderen.

Ik open mijn nieuw Excel bestand en wanneer ik plak, is mijn klembord ineens leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:14:
FUUUUUUU!
Shift deleten is nooit een goed idee. Ik had een Excel file met een macro erin. Ik wou de macro in een andere Excel file plakken dus kopieer ik hem naar het klembord. Ik sluit Excel af en duw op Shift-Delete om de file te verwijderen.

Ik open mijn nieuw Excel bestand en wanneer ik plak, is mijn klembord ineens leeg. :(
Dodelijk duidelijk blond!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Dat is wel klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door dat irritante copy-paste gedrag van excel ben ik laatst ook eens op mijn bek gegaan. Ik ben blijkbaar niet de enige die daarover valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
gister maar even het avontuur gestart met win8. Wat een ****** bocht is het eigenlijk. Ben alleen bezig geweest met kutten, en uiteindelijk snap ik nog niet waarom ik met zogenaamde apps kan werken of gewoon 'desktop'. Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden 8)7

Hoe werken mensen uberhaubt met windows 8? Het is dat ik windowsphone -wel - weer ontzettend goed vind maar ik twijfel nu toch sterk of ik door wil gaan met het maken van een winphone app :|
Hoezo verwacht jij dat er in Windows een ingebouwde torrent-app zit? Dat heeft er bij mijn weten nooit in gezeten.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:02:
Ik zit niet te ranten omdat het hip is, ik heb het toch gebruikt en ik ga proberen er verder mee te gaan?
Je moet toch toegeven dat je torrent opmerking echt een ontzettend kulargument is, niet? Alsof je in vorige versies van Windows wel gewoon out of the box een torrent kon downloaden.

Ik heb 8 nu een paar weken op m'n desktop staan. Wat me vooral irriteert is dat je niet lekker kan multitasken met Metro apps. Ik gebruik de mail app regelmatig, maar een mailtje tikken terwijl je informatie nodig hebt uit een ander mailtje kun je vergeten. Dan zit je de hele tijd je getypte mail op te slaan in Drafts, dan weer die andere mail te zoeken, eventueel iets copypasten, weer terug naar je drafts, etc.

Ook met meerdere monitoren werkt het niet echt fijn. Je kan Metro op een specifieke monitor zetten terwijl de andere in desktop staat en dan kun je ze in principe tegelijk bedienen, maar als op de desktop dan een keer een window op de verkeerde monitor opent dan zie je 'm dus niet... maar hij heeft wél focus.

En ik kan me ook echt storen aan het feit dat het klikken op een tile de active instance opent ipv een nieuwe start. En waar zijn mijn contextuele recent items per app? Foetsie. Tenzij je ze pint op de taskbar, maar dat wil ik niet.

En de mail app luistert blijkbaar niet naar de algemene spellcheck instellingen, en kun je verder niet uitzetten :(. Moet je weer DLLs gaan zitten deleten oid.

Maar verder is het een fijn OS. Zeker icm een UEFI bios is hij echt binnen een paar seconden geboot, heerlijk.

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2013 11:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken met apps heb ik al lang opgegeven in windows 8. Ik heb zelfs mijn eigen XBMC afstandsbediening gemaakt omdat er alleen windows 8 apps bestonden die aan mijn wensen voldeden.

Als je 3 of 4 apps open hebt staan werkt het switchen tussen apps gewoon voor geen meter meer. Zelfs met dingen die je toch fullscreen wilt gebruiken, zoals remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En de tendens dat "app" nu ineens een Metro applicatie betekent vind ik ook bloedirritant. Hoe heet een desktop app dan? Ik noem die dingen al apps lang voordat de eerste iPhone uitkwam

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2013 12:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:03:
En de tendens dat "app" nu ineens een Metro applicatie betekent vind ik ook bloedirritant. Hoe heet een desktop app dan? Ik noem die dingen al apps lang voordat de eerste iPhone uitkwam
Een progsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 08:41
Onze ontwikkeldatabank is daarnet gecrashed. De persoon die hier intern dba speelt is in verlof dus hebben we zelf moeten kijken om de databank te herstarten. In de command history van bash "oninit -i" gevonden, en de oninit utility start inderdaad de informix server. De "-i" switch geeft wel een melding dat alle databanken "not acessible" zouden zijn, maar ja, dat zijn ze nu toch ook niet. Dus hebben wij ja geantwoord op de prompt. Probleem: de "-i" switch doet een volledige initialisatie en wist dus alle databanken! Onze volledige ontwikkelserver is nu dus leeg |:( |:( :F :X
We hebben geen idee of er backups zijn. De server is nog maar een paar weken oud en er zijn wel exports van de databanken van op de oude server, maar we weten niet hoe we die moeten importeren. Nu maar hopen dat die collega snel ons mailtje leest en ons op weg kan helpen.
Bijkomend nadeel: een collega was een import module aan het testen die al een week bezig was, al die data is nu dus weg, dus wordt het weer een week wachten om alles in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otherside1982 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:13:
Onze ontwikkeldatabank is daarnet gecrashed. De persoon die hier intern dba speelt is in verlof dus hebben we zelf moeten kijken om de databank te herstarten. In de command history van bash "oninit -i" gevonden, en de oninit utility start inderdaad de informix server. De "-i" switch geeft wel een melding dat alle databanken "not acessible" zouden zijn, maar ja, dat zijn ze nu toch ook niet. Dus hebben wij ja geantwoord op de prompt. Probleem: de "-i" switch doet een volledige initialisatie en wist dus alle databanken! Onze volledige ontwikkelserver is nu dus leeg |:( |:( :F :X
We hebben geen idee of er backups zijn. De server is nog maar een paar weken oud en er zijn wel exports van de databanken van op de oude server, maar we weten niet hoe we die moeten importeren. Nu maar hopen dat die collega snel ons mailtje leest en ons op weg kan helpen.
Bijkomend nadeel: een collega was een import module aan het testen die al een week bezig was, al die data is nu dus weg, dus wordt het weer een week wachten om alles in te laden.
Auwtsj, dat is wel heel erg pijnlijk. Als je collega niet in het buitenland zit, zou ik hem gewoon even uit vakantie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Daarom worden hier meestal backups/snapshots gemaakt voordat er zulke commands ook maar uberhaupt worden geprobeerd :p.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Onze ontwikkeldatabank is daarnet gecrashed. (....)
Daar ben je mooi mee. Ik heb wel respect voor het toegeven van je fouten. Sommigen lopen weg, en doen alsof ze van niets weten. Gewoon open kaart spelen scheelt de recovery-meneer een hoop gissen en uitzoeken wat er gebeurd is. Plus, wellicht komt er nu wèl budget voor kennisdeling,

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 08:41
Rutix schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:23:
[...]

Daarom worden hier meestal backups/snapshots gemaakt voordat er zulke commands ook maar uberhaupt worden geprobeerd :p.
Daarvoor moet je natuurlijk wel kennis genoeg hebben van het beheer van die database server. Wij zijn ontwikkelaars, geen dba. Met behulp van wat commando history en wat googlen hebben we geprobeerd de server te herstarten, wegens gebrek aan kennis is dat dus mislukt :'( Ik heb dus ook geen flauw benul hoe ik een backup zou moeten nemen van die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.nu.nl/buitenla...lagen-treinen-europa.html

Als ik dat zo lees, alsmede laatst dat over mogelijke aanslagen in Jemen, krijg ik het idee dat de NSA alleen maar bezig is met een charmeoffensief om zogenaamd te bewijzen dat hun afluisterpraktijken echt wel essentieel zijn voor onze veiligheid.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:31:

Als ik dat zo lees, alsmede laatst dat over mogelijke aanslagen in Jemen, krijg ik het idee dat de NSA alleen maar bezig is met een charmeoffensief om zogenaamd te bewijzen dat hun afluisterpraktijken echt wel essentieel zijn voor onze veiligheid.

/rant
Dat was mij ook al duidelijk. Hoe bewijs je het nut van iets fouts? Door er iets "goeds" mee te doen en dan heel hard roepen "ZIE JE WEL"

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:31:

/rant
Nee joh, dat is gewoon puur toeval.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand waar je in VS 2012 uit kan zetten dat hij een closing brace insert als je na een opening brace op tab drukt? Het is echt voor het eerst dat ik daar last van heb, ik gebruik die plek vaak om een comment neer te zetten (ik doe opening braces altijd op een nieuwe regel)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:52:
Weet iemand waar je in VS 2012 uit kan zetten dat hij een closing brace insert als je na een opening brace op tab drukt? Het is echt voor het eerst dat ik daar last van heb, ik gebruik die plek vaak om een comment neer te zetten (ik doe opening braces altijd op een nieuwe regel)
Is dat niet een of andere plugin die je erin hebt gezet? Plugins zoals R# en productivity powertools hebben volgens mij die functie. Kan mij niet herinneren dat VS dat zelf deed.

Zo maar eens lunchen, een beetje gaar inmiddels... In de ochtend bezig geweest met het opzetten van een VPN (tussen de werkzaamheden door), damn wat een gedoe is dat zeg. Je vindt ook nergens een complete tutorial. Overal moet je maar brokjes informatie vandaan halen. :-( Zou toch verwachten dat Windows 2012 redelijk makkelijk een VPN laat configureren... Maar schijnbaar valt dat vies tegen... Misschien ben ik wel niet slim genoeg voor VPN configuratie :X DirectAccess valt af omdat je van Windows 8 de enterprise versie moet hebben, welke ik als BizSparker niet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Dat is voor zover ik weet niet iets dat Visual Studio out-of-the-box doet, dus dat lijkt me een add-on.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oei, succes er nog mee! Dat zijn geen leuke grapjes, maarja... je moet wat hè als de verantwoordelijke op vakantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Otherside1982 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:29:
[...]

Daarvoor moet je natuurlijk wel kennis genoeg hebben van het beheer van die database server. Wij zijn ontwikkelaars, geen dba. Met behulp van wat commando history en wat googlen hebben we geprobeerd de server te herstarten, wegens gebrek aan kennis is dat dus mislukt :'( Ik heb dus ook geen flauw benul hoe ik een backup zou moeten nemen van die server.
Ik heb ook geen kennis van de beheer van de database server maar bij ons is gewoon verplicht om scripts te hebben voor backup of w/e zodat het geautomatiseerd gaat :). Daarnaast draaien onze servers vaak in dikke hyper-v omgevingen waardoor snapshots echt appeltje eitje zijn ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40
Korben schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:01:
[...]

Dat is voor zover ik weet niet iets dat Visual Studio out-of-the-box doet, dus dat lijkt me een add-on.
Doet hij hier ook (VS2012, C++, geen add-ons)
Ik had het verwacht bij Options->Text Editor->C++->Formatting, maar daar lijkt het niet bij te staan (voor c# lijken er een pak meer opties te zijn)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
zojuist mijn nieuwe Nikon 50mm f/1.8D lens binnen gekregen. Weg concentratie. Ik wil de straat op om te fotograferen :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan (nog) niet via de GUI. Is onderdeel van de code-snippets (auto-complete zeg maar)

http://stackoverflow.com/...ion-in-visual-studio-2012

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik wil (echt) internet |:( . Maand geleden glasvezel abonnement aangevraagd, blijkt blijkt dat de installateur van het glasvezel modem gefaald heeft om contact met mij op te nemen. Levertijd tussen 3 en 5 weken, ik had dus al wel 2 weken glasvezel kunnen hebben hier. In elk geval vlot en goed geholpen door de helpdesk, dus hopelijk belt de installateur mij nu snel :) .

Nu komt zo'n oud i150 abonnement wel van pas, echt unlimited data verbruiken. Afgelopen dagen er al 10+ GB doorheen gesleept via tethering >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Aloys schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:18:
Ik wil (echt) internet |:( . Maand geleden glasvezel abonnement aangevraagd, blijkt blijkt dat de installateur van het glasvezel modem gefaald heeft om contact met mij op te nemen. Levertijd tussen 3 en 5 weken, ik had dus al wel 2 weken glasvezel kunnen hebben hier. In elk geval vlot en goed geholpen door de helpdesk, dus hopelijk belt de installateur mij nu snel :) .

Nu komt zo'n oud i150 abonnement wel van pas, echt unlimited data verbruiken. Afgelopen dagen er al 10+ GB doorheen gesleept via tethering >:) .
Nou ik zou hier al blij zijn met kabel :+ We zitten hier nog met DSL 20/1 Mbit waarvan je uiteraard maar 8/1 Mbit haalt :/

Overigens wel slordig van de installateur, je kunt dan niks anders dan nog meer geduld hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 19-08-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Nou ik zou hier al blij zijn met kabel :+ We zitten hier nog met DSL 20/1 Mbit waarvan je uiteraard maar 8/1 Mbit haalt :/
Op de zaak hebben wij glasvezel, maar privé ADSL. En bij navraag bij de gemeente gaat glasvezel voorlopig nog niet komen i.v.m. de kosten die het met zich mee brengt |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

Kan (nog) niet via de GUI. Is onderdeel van de code-snippets (auto-complete zeg maar)

http://stackoverflow.com/...ion-in-visual-studio-2012
Thank you! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Overigens wel slordig van de installateur, je kunt dan niks anders dan nog meer geduld hebben.
Ja inderdaad nog maar meer geduld hebben. Op zich doet m'n telefoon het niet verkeerd, behalve dat de snelheid gelimiteerd is tot exact 252 KB/s (maar wel ongelimiteerd, ping 80ms).

Ik heb gekozen voor glasvezel ipv. kabel omdat ik geen televisie kijk en dan hoef ik daar ook geen 18 euro extra voor te betalen. Daarnaast is de vlotte upload natuurlijk wel leuk, hoewel dezelfde dag aansluiten (wat kan bij Ziggo) ook erg leuk is :| .
pdebie schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:23:
[...]

Op de zaak hebben wij glasvezel, maar privé ADSL. En bij navraag bij de gemeente gaat glasvezel voorlopig nog niet komen i.v.m. de kosten die het met zich mee brengt |:( :?
Ja ik heb geluk, want glasvezel is nog helemaal niet ruim beschikbaar in Groningen. Rondom het oude Ciboga terrein is het wel redelijk te krijgen (tot 500/500 Mbit/s :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik zou hier ook met 78mbit moeten halen maar kom niet verder dan 10mbit. Grote stad internetproblemen :/ ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de .NET'ters onder ons:
quote: JonSkeet
50% off C# in Depth 3rd edition today at http://manning.com/skeet3 - use code dotd0819au. Check out the other deals for ".NET week" too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:
Ja, ik zou hier ook met 78mbit moeten halen maar kom niet verder dan 10mbit. Grote stad internetproblemen :/ ADSL
Huh, hoe kan dat nou? 2 abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ze hebben verschillende abonnementen. Zelfs met onbeperkt dataverkeer :P

http://www.productsandser...oducts/broadband/packages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:37:
Ja, ze hebben verschillende abonnementen. Zelfs met onbeperkt dataverkeer :P

http://www.productsandser...oducts/broadband/packages
Apart gekozen snelheden eigenlijk. Prijzen zijn niet verkeerd, dat wil ik ook wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:32:
100mbit en een grote stad zonder internet problemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Ik heb hier 100/10 kabelinternet, heerlijk :) Heb ik even geluk dat ik nog ouders heb die nog TV kijken :P ADSL komt hier maar tot max 14 mbit, schiet niet op dus. En glasvezel ligt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik heb hier nu 50/50 glas en er gaat een upgrade komen naar 100/100 maar pas wanneer de problemen met tv zijn opgelost, het beeld stopt soms gewoon een tijdje. De monteur gaat net weg en morgen komt er een nieuwe fritzbox misschien dat het dan wel werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kabel is niet zozeer beter, maar vaak eerder voorhanden dan glasvezel. Hier op het industrieterrein hebben we dus geen van beide :+ De ADSL kabel moest bij het betrekken van het pand nog aangelegd worden. Helemaal vanaf de straat, dus alles open met graafmachine. Er ligt wel een loze pijp overigens voor het geval dat er toch iets van glasvezel beschikbaar word.

Thuis Ziggo 150/15 Mbit/s, dus daar niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 13:02
Ik betaal voor 20mb en het maximale wat ik kan krijgen met de kabels die hier liggen is 8mb. Ik leeft ook nog eens in een grote boerderij met een broertje en zusje die ook internet willen. Kan het beter? Nee ik zit namelijk 15 meter van de router af en heb alleen wifi :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
2Keys schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:49:
Ik betaal voor 20mb en het maximale wat ik kan krijgen met de kabels die hier liggen is 8mb. Ik leeft ook nog eens in een grote boerderij met een broertje en zusje die ook internet willen. Kan het beter? Nee ik zit namelijk 15 meter van de router af en heb alleen wifi :'( :'( :'( :'(
Ehm, kabeltje vanaf de router naar je pc trekken is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:38
Vorige week zondag ben ik vader geworden.

Nu maar weer eens aan het werk. Maar ik moet zeggen dat mijn productiviteit echt is gekelderd sinds hij naast me ligt :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evilbee schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:53:

Nu maar weer eens aan het werk. Maar ik moet zeggen dat mijn productiviteit echt is gekelderd sinds hij naast me ligt :)
Proficiat! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

Gefeliciflapstaart dan! *O*

Ik ben vandaag heel de dag al bezig met het installeren van m'n nieuwe developer-Mac hier op werk. Gaat toch altijd meer tijd in zitten dan je aanvankelijk denkt :F
Wel een lekker verschil; van een iMac medio 2010 naar een nieuwe met fusiondrive, 16gb geheugen en een rappe i5!

[ Voor 10% gewijzigd door IJsrace op 19-08-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50

Gecondoleerd. -O-
Jij liever dan ik O-)

Nee hoor, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik vind het gewoon reuze aardig dat Microsoft Windows heeft aangepast aan mijn persoonlijke werkwijze. Al sinds Windows 95 gebruik ik WIN+R executablenaam om snel programma's op te starten, de meesten kende ik wel uit mijn hoofd. photoshp, winword, iexplore.

Heb puur uit routine nog steeds wel eens dat ik WIN+R pak in plaats van alleen de WIN toets. Spiergeheugen :Y

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0032/7882/products/new_baby_medium.jpg?803
oja ff bron vermelding :P http://shop.theoatmeal.co...having-kids-greeting-card

[ Voor 22% gewijzigd door Ealanrian op 19-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
BikkelZ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:11:
Ik vind het gewoon reuze aardig dat Microsoft Windows heeft aangepast aan mijn persoonlijke werkwijze. Al sinds Windows 95 gebruik ik WIN+R executablenaam om snel programma's op te starten, de meesten kende ik wel uit mijn hoofd. photoshp, winword, iexplore.

Heb puur uit routine nog steeds wel eens dat ik WIN+R pak in plaats van alleen de WIN toets. Spiergeheugen :Y
Ik doe precies hetzelfde, samen met onze in-house commandline tool en Search Everything. Explorer gebruik vrijwel alleen maar als ik op de network share moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook regelmatig Win-R. Vooral voor applicaties zoals notepad en calculator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:17:
[...]

Ik gebruik ook regelmatig Win-R. Vooral voor applicaties zoals notepad en calculator.
Haha, hier ook notepad, calc en af en toe cmd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dat terwijl je dat al kon sinds Vista (alleen de WIN toets gebruiken bedoel ik). Of was het niet bedoeld als een pro 8 argument?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

PrisonerOfPain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:44:
100mbit en een grote stad zonder internet problemen :9
Ja, dat was in Zwitserland en Nederland ook geen probleem :+ Maar in Londen blijkbaar wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:18:

That reminds me. Ik kan hier €18 per maand besparen door van internet 8/1 +bellen+tv over te stappen naar glasvezel 75/75 +bellen+tv. Laten we dat maar eens gaan regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Ja, dat was in Zwitserland en Nederland ook geen probleem :+ Maar in Londen blijkbaar wel :X
Als je wil kun je hier zelfs 1Gbps fiber bestellen :o http://www.stokab.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:22:
[...]

En dat terwijl je dat al kon sinds Vista (alleen de WIN toets gebruiken bedoel ik). Of was het niet bedoeld als een pro 8 argument?
Startup times zijn wel net wat trager dan Win+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar hetzelfde als het Win 8 startmenu imho, en dat was het argument dat gegeven werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 7 werkt dat perfect idd, in Windows 8 hebben ze het vernaaid maar naar wat ik hoor is het in Windows 8.1 weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

That reminds me. Ik kan hier €18 per maand besparen door van internet 8/1 +bellen+tv over te stappen naar glasvezel 75/75 +bellen+tv. Laten we dat maar eens gaan regelen...
Haha, dat zijn leuke deals ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:37:
In Windows 7 werkt dat perfect idd, in Windows 8 hebben ze het vernaaid maar naar wat ik hoor is het in Windows 8.1 weer gefixed.
Hoe bedoel je? Win-R werkt toch nog steeds in Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

Hoe bedoel je? Win-R werkt toch nog steeds in Windows 8?
Ja, maar ik bedoelde het werken via de Windows toets, waar volgens mij .oisyn ook op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:19:
[...]

Haha, hier ook notepad, calc en af en toe cmd :D
Totdat je een keer elevated rights nodig hebt en win+r -> cmd dat dus niet geeft ;)

Sinds ik daar met enige regelmaat tegenaan liep heb ik mijzelf aangeleerd om win -> commando te gebruiken, moet je dan een keer elevated dan houdt je de control/alt/shift (2 van de 3 zijn nodig, maar ik gebruik ze gewoon alle drie :+ ) in als je op enter drukt.
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:37:
W8 heeft de neiging om in plaats van een nieuwe instance te starten de huidige naar voren te brengen. Dit is best vervelend als je bijvoorbeeld een extra browser wilt openen... Dat is weer op te lossen door de shift in te drukken als je klikt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:02:
Jullie doen net alsof HTML verder heel logisch in elkaar zit. Kunnen we al verticaal centreren?
Ik wist dat ik nog een vraag moest beantwoorden :P

Ja, dat kunnen we (maar dan met CSS [zonder hacks en andere vieze dingen] :+)

http://codepen.io/shshaw/full/gEiDt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:46:
W8 heeft de neiging om in plaats van een nieuwe instance te starten de huidige naar voren te brengen. Dit is best vervelend als je bijvoorbeeld een extra browser wilt openen... Dat is weer op te lossen door de shift in te drukken als je klikt geloof ik.
Klopt ja, rete irritant in Windows 8. Hopelijk is dat ook weer gefixed in Windows 8.1.

In Windows 7 is het gewoon Windowstoets, iets wat in de buurt komt van een paar letters die in de titel zitten en dan enter rammen. 99% van de tijd krijg je dan precies wat je wil. Maar in plaats van deze handige functionaliteit te behouden hebben ze het kapot gemaakt in Windows 8 door alles weer op te delen en heel irritant te zoeken. Ook het onthouden van je 'favoriete optie' bij het intypen van een paar random letters hebben ze kapot gemaakt.

Sowieso zal ik nog niet overstappen naar Windows 8 met 8.1, zodra je op de Windows toets drukt om even iets te starten neemt die klote interface je hele scherm over waardoor je compleet uit je workflow wordt gehaald.

Majah ik gebruik ook nog de quickstart, zo gebruiken mijn 10 meest gebruikte shortcuts de ruimte van 2 gepinde applicaties ipv dat iedere applicatie die je regelmatig gebruikt continu ruimte inneemt. Ik gebruik mijn PC voor verschillende doeleinden, afhankelijk van dat doeleinde heb ik bepaalde applicaties nodig, dan is het zeer hinderlijk dat andere applicaties alsnog veel schermruimte innemen. Ook het "stacken" of "combinen" van applicaties gebruik ik niet, dan moet je namelijk continu 2x klikken als je van venster wil wisselen. In de praktijk gebruikte ik dan toch liever de alt-tab functionaliteit waardoor de hele functie zinloos werd.

Windows 7 was op UI gebied gewoon prima, if it ain't broke, don't fix it.

Hopelijk komt MS nog met een 8.2 wat gewoon Windows 7 UI is met de motor van Windows 8.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
BtM909 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

Ik wist dat ik nog een vraag moest beantwoorden :P

Ja, dat kunnen we (maar dan met CSS [zonder hacks en andere vieze dingen] :+)

http://codepen.io/shshaw/full/gEiDt
Merci, die kende ik nog niet :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ryur schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:42:
[...]

Toch maar even besteld! :)
QFT :D

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Klopt ja, rete irritant in Windows 8. Hopelijk is dat ook weer gefixed in Windows 8.1.

In Windows 7 is het gewoon Windowstoets, iets wat in de buurt komt van een paar letters die in de titel zitten en dan enter rammen. 99% van de tijd krijg je dan precies wat je wil. Maar in plaats van deze handige functionaliteit te behouden hebben ze het kapot gemaakt in Windows 8 door alles weer op te delen en heel irritant te zoeken. Ook het onthouden van je 'favoriete optie' bij het intypen van een paar random letters hebben ze kapot gemaakt.
Ik denk dat de methodiek van het W8 start menu gelijk is aan de knoppen op de menubalk. Als die draaien krijg je ook de actieve versie ipv een nieuwe instance. Waarschijnlijk is dit ook gedaan met het oog op apps, je zit op een tablet (of in metro mode) niet te wachten op 3x dezelfde app.

Desalniettemin is het wel redelijk irritant, maar ook dat went.
Windows 7 was op UI gebied gewoon prima, if it ain't broke, don't fix it.

Hopelijk komt MS nog met een 8.2 wat gewoon Windows 7 UI is met de motor van Windows 8.
Nah, not gonna happen... Als Microsoft die kant uit zo willen hadden ze dat in 8.1 wel gedaan, 8.1 maakt de beleving wat soepeler voor W7 users, maar blijft in de kern nog redelijk gelijk. Microsoft gaat er vanuit de de W8 flow bij veel mensen erin komt te zitten. Over 1 of 2 versies weer de handel terugdraaien zorgt voor negatieve reacties bij die mensen.

Ik vind het nieuwe menu best handig (mits goed ingericht) en ben ook helemaal gewend aan het swypen/slepen/whatever bij mijn tablet. Als ze de boel terugdraaien wordt ik niet echt blij. Ik zit nu nog wel eens achter een W7 bak, ram op de windows toets en sta verbaasd dat ik geen Metro schermpje krijg :+

De gemiddelde gebruiker zal gaan wennen en dan is er geen reden om terug te draaien. Microsoft zal niet veel waarde hechten aan die paar die-hards die niet kunnen/willen wennen ;)

In other news (letterlijk). Vanochtend zat ik even wat te surfen op de site van het Brabants Dagblad en kwam deze briljante quote tegen:
DEN BOSCH De politie heeft zaterdagmiddag een verwarde man aangehouden omdat hij met twee - naar later bleek ongeladen of onbruikbare - pistolen op het hoofd van een politieagent heeft geschoten.
Kan iemand mij uitleggen hoe je schiet met ongeladen pistolen? Ik zie het al voor mij, een volwassen man die roept "Piew piew, je bent af!!" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik ook, kreeg meteen daarna een mailtje van m'n bank of dat 't wel een geautoriseerde betaling was. Apart, maar wel aardig dat ze dat even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En nu zit ik ergens mee wat eens een keer niet code-technisch is, maar van meer persoonlijke aard.

Ik krijg van een pseudo-collega (ik ben extern ingehuurd, hij werkt voor de klant) sinds anderhalve week zo nu en dan een vervelende opmerking naar mijn naam geslingerd die betrekking heeft op mij, mijn persoon, of een zinspeling op mijn naam. Ik weet ook niet goed of het nou gemeend is of onder het motto 'flauw geintje, moet kunnen', maar echt prettig voel ik me er niet bij.

Ik weet niet precies wat ik hier nou weer mee moet doen, iemand ervaring mee? -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 19-08-2013 16:30 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:30:
En nu zit ik ergens mee wat eens een keer niet code-technisch is, maar van meer persoonlijke aard.

Ik krijg van een pseudo-collega (ik ben extern ingehuurd, hij werkt voor de klant) sinds anderhalve week zo nu en dan een vervelende opmerking naar mijn naam geslingerd die betrekking heeft op mij, mijn persoon, of een zinspeling op mijn naam. Ik weet ook niet goed of het nou gemeend is of onder het motto 'flauw geintje, moet kunnen', maar echt prettig voel ik me er niet bij.

Ik weet niet precies wat ik hier nou weer mee moet doen, iemand ervaring mee? -O-
Als je je er niet prettig bij voelt, probeer het eerst eens bij de betreffende collega aan te kaarten. Als hij daar geen begrip voor kan tonen, eens met je opdrachtgever bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Duidelijk te kennen geven dat je er niet zo van gecharmeerd bent. Nu moet een geintje op zijn tijd wel kunnen (neem aan dat je niet echt een zeurpiet bent die nergens tegen kan), maar sommige "grapjassen" kennen geen grens. Daarnaast is het niet altijd duidelijk dat iemand het niet leuk (meer) vindt.

Zo kreeg ik ooit op mijn kop dat ik onze Limburgse collega geen Kavin meer mocht noemen :+ Nooit echt gemerkt dat hij het vervelend vond, maar na die opmerking ben ik er gewoon mee gestopt (was er een beetje ingesleten). Enige prank die we later hadden uitgehaald was op zijn toetsenbord de e vervangen voor een a, want een e gebruikte ze toch niet in Limburg :+ Kon hij gelukkig nog wel om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19

De collega op de hoogte brengen van jou gedachten hierover. Ofwel, zeggen dat je het niet fijn vind of iets in die trant. Ik ga er vanuit dat hij volwassen genoeg is om na deze opmerking te stoppen met het hele gedoe..

Zo niet, hogerop opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je een voorbeeld noemen zonder dat het direct herleidbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bedankt voor de reacties. :)
BtM909 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:35:
[...]

Kan je een voorbeeld noemen zonder dat het direct herleidbaar is?
Een zinspeling op mijn naam is snel gemaakt (plak er maar een F voor), en verder nog wat opmerkingen over uiterlijk e.d., en als ik dan een reactie geef erop antwoorden met "Als ik dat vind kan ik het toch beter gewoon zeggen?"

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 185 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.