Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Klopt ja, rete irritant in Windows 8. Hopelijk is dat ook weer gefixed in Windows 8.1.
In Windows 7 is het gewoon Windowstoets, iets wat in de buurt komt van een paar letters die in de titel zitten en dan enter rammen. 99% van de tijd krijg je dan precies wat je wil. Maar in plaats van deze handige functionaliteit te behouden hebben ze het kapot gemaakt in Windows 8 door alles weer op te delen en heel irritant te zoeken. Ook het onthouden van je 'favoriete optie' bij het intypen van een paar random letters hebben ze kapot gemaakt.
Ik denk dat de methodiek van het W8 start menu gelijk is aan de knoppen op de menubalk. Als die draaien krijg je ook de actieve versie ipv een nieuwe instance. Waarschijnlijk is dit ook gedaan met het oog op apps, je zit op een tablet (of in metro mode) niet te wachten op 3x dezelfde app.
Desalniettemin is het wel redelijk irritant, maar ook dat went.
Windows 7 was op UI gebied gewoon prima, if it ain't broke, don't fix it.
Hopelijk komt MS nog met een 8.2 wat gewoon Windows 7 UI is met de motor van Windows 8.
Nah, not gonna happen... Als Microsoft die kant uit zo willen hadden ze dat in 8.1 wel gedaan, 8.1 maakt de beleving wat soepeler voor W7 users, maar blijft in de kern nog redelijk gelijk. Microsoft gaat er vanuit de de W8 flow bij veel mensen erin komt te zitten. Over 1 of 2 versies weer de handel terugdraaien zorgt voor negatieve reacties bij die mensen.
Ik vind het nieuwe menu best handig (mits goed ingericht) en ben ook helemaal gewend aan het swypen/slepen/whatever bij mijn tablet. Als ze de boel terugdraaien wordt ik niet echt blij. Ik zit nu nog wel eens achter een W7 bak, ram op de windows toets en sta verbaasd dat ik geen Metro schermpje krijg
De gemiddelde gebruiker zal gaan wennen en dan is er geen reden om terug te draaien. Microsoft zal niet veel waarde hechten aan die paar die-hards die niet kunnen/willen wennen
In other news (letterlijk). Vanochtend zat ik even wat te surfen op de site van het Brabants Dagblad en kwam deze briljante quote tegen:
DEN BOSCH De politie heeft zaterdagmiddag een verwarde man aangehouden omdat hij met twee - naar later bleek ongeladen of onbruikbare - pistolen op het hoofd van een politieagent heeft geschoten.
Kan iemand mij uitleggen hoe je schiet met ongeladen pistolen? Ik zie het al voor mij, een volwassen man die roept
"Piew piew, je bent af!!"