Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
weet ook niet veel van python maarfarlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:11:
Das toch iets anders, de ene returned een element, de andere een range.
string[11] geeft dan "IndexError: string index out of range"
terwijl string[11:] niets zegt
Dat bedoel ik inderdaad. In mijn idee zou een out-of-range request altijd een error, OF altijd een null moeten returnen. Dat is een inconsistentie in Python die ik graag gefixed zou willen zien dus.douweegbertje schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:16:
[...]
weet ook niet veel van python maar
string\[11] geeft dan "IndexError: string index out of range"
terwijl string[11:] niets zegt
Wat maakt het uit of ik een range of een element van een string (of object, of array) wil, als iets er niet is, wil ik een error zien dat het element, het object of de array vanaf mijn startpunt niet bestaat. Dat zou bruibaarder zijn.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik heb een taart en die kan ik in 6 stukken snijden.farlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:19:
De ene is een subscript de andere doet een slice. Het is niet eens dezelfde notatie, hoe kun je dat nou inconsistent noemen?
Met Python, mag jij aangeven welk stuk je wil hebben.
Jij zegt pie[5]
Je krijgt het laatste stuk dus.
Jij zegt pie[7:]
Ik zeg niets, maar jij zit me verbaasd aan te kijken dat je geen stuk taart hebt gekregen.
Het is correct (slice x:einde) is null. Maar totaal geen feedback geven is ook raar, toch?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Jammer dat ik nog steeds op mijn boeken zit te wachten, ik kan inmiddels wel complete sites bouwen in Python maar ik heb er nooit echt een beetje een formele basis in gehad. Ik wilde eigenlijk met een jongen die Natuurkunde studeert en wil leren programmeren project Euler doen. Ik ben toch benieuwd waarom Python zo sterk in wetenschappelijk programmeren is.
Is het overigens niet mogelijk om je eigen implementatie te schrijven dan die slice methode? Eentje die alsnog consistent exceptions throwt?
[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 17-08-2013 22:29 ]
iOS developer
Je krijgt toch feedback: een null. M.a.w. de range die je opvraagt is leeg. Het klopt gewoon als een bus.Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:21:
Het is correct (slice x:einde) is null. Maar totaal geen feedback geven is ook raar, toch?
[ Voor 62% gewijzigd door farlane op 17-08-2013 22:30 ]
Ik ben al blij als ik met iets anders dan PHP mag werkenVerwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:25:
Eens met Firesphere. Maar het is een behoorlijk consistentere taal dan PHP dus mag je in je handen klappen als je in Python mag werken.
Het is iets wat me nu gewoon opviel, aangezien ik een (werkende) spotify plugin voor XBMC wilde maken, en ineens tegen een error aanliep als de username korter was dan ik verwachtte. Maar niets meer terugkreeg dan "No username"
Python is zeker niet slecht hoor, maar dit is wel iets heel simpels wat eigenlijk een error had moeten geven, omdat direct "punt X in string Y" een error geeft.
De feedback "null" is vrij nutteloos als je van een API terug krijgt "Username or password incorrect", en je niet weet dat je perongeluk een null als username stuurtfarlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:29:
Je krijgt toch feedback: een null. M.a.w. de range die je opvraagt is leeg.
WMB, moet de Python interpreter dit afvangen op een correctere manier.
p.s.
Hoe ik aan een null als username kom, de API laat ook inloggen met e-mailadres toe. Dus ik check of die bestaat.
Als die bestaat, sla ik tijdelijk de partial-strings voor en na de @ op. Met de username "mijngebruiker@", gaat dat dus op z'n bek zonder enige waarschuwing vanuit python.
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 17-08-2013 22:34 ]
Ik heb geen ervaring met Python, maar als het range wat je opvraagt leeg is zou ik een leeg array (of empty string in dit geval) verwachten, niet null. Hier zou ik ook een error verwachten, want het is er niet. Je stelt een vraag die onmogelijk beantwoord kan worden, dus hoort er een error bij (in het voorbeeld van Fireshere met de taart zal je normaal ook zeggen "ik kan je stuk 7 niet geven" in de plaats van niets doen (null) of een leeg bordje voor zetten (leeg array/empty string))farlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
Je krijgt toch feedback: een null. M.a.w. de range die je opvraagt is leeg. Het klopt gewoon als een bus.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Verwijderd
Ik denk voornamelijk omdat list(array) operations relatief makkelijk zijn in python.BikkelZ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:28: Ik ben toch benieuwd waarom Python zo sterk in wetenschappelijk programmeren is.
Ben zelf niet heel erg bekend met python maar ik doe al mijn wetenschappelijk programmeerwerk in c en weet wel dat je daar in ider geval een hoop overhead hebt.
Bovendien is het niveau van programmeren dat wordt onderwezen in universitaire natuurkunde programma's, ten minste in die van mij, erg onder niveau mijns inziens en dan is python een stuk toegankelijker en makkelijker om mee te beginnen.
Que? Leg eens uit hoe dat voorbeeld iets te maken heeft met de geschetste inconsistentie?Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:31:
De feedback "null" is vrij nutteloos als je van een API terug krijgt "Username or password incorrect", en je niet weet dat je perongeluk een null als username stuurt
[edit]
Ok, maar dat is een tekortkoming in jouw software want je checkt niet op null na de splice. Daar kun je Python niet de schuld van geven volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 17-08-2013 22:38 ]
De API geeft "Username NULL is incorrect", terwijl ik vanuit de geschetste inconsistentie dus niet kan weten dat ik een NULL of lege string stuur als username.farlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Que? Leg eens uit hoe dat voorbeeld iets te maken heeft met de geschetste inconsistentie?
Het klopt trouwens dat het een slecht uitgewerkt voorbeeld is hoor
Ja, en daar werk ik persoonlijk ook niet aan mee en zulk soort vragen gaan richting de prullenbak dus.RobV schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:36:
Ik kreeg vandaag, via mijn website, het verzoek van iemand om Spyware voor zijn 'bedrijf' te ontwikkelen. Ik heb hem vriendelijk bij zijn kraag gevat er hem spreekwoordelijk eruit gesmeten. Weleens zoiets meegemaakt?
[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 17-08-2013 22:39 ]
Verwijderd
Dat ligt puur aan de implementatie van je software. Als je in C std::vectors gaat lopen rondgooien zonder nauwkeurig references te gebruiken kan ik me inderdaad voorstellen dat het voor geen meter performt.Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Ik denk voornamelijk omdat list(array) operations relatief makkelijk zijn in python.
Ben zelf niet heel erg bekend met python maar ik doe al mijn wetenschappelijk programmeerwerk in c en weet wel dat je daar in ider geval een hoop overhead hebt.
Eigenlijk is C/C++ altijd sneller omdat je geen interprenter overhead hebt en je alles precies kan doen zoals jij wilt. Dat is in python niet mogelijk. Het vereist uiteraard wel de nodige kennis van de taal. Met python ben je als beginner sneller 'up and running'.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 22:46 ]
Laat es wat code zien, je praat wel veel, maar ik kan er niet echt een duidelijk beeld bij schetsen over hoe het python's fout kan zijnFiresphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:31:
[...]
Ik ben al blij als ik met iets anders dan PHP mag werken
Het is iets wat me nu gewoon opviel, aangezien ik een (werkende) spotify plugin voor XBMC wilde maken, en ineens tegen een error aanliep als de username korter was dan ik verwachtte. Maar niets meer terugkreeg dan "No username"
Python is zeker niet slecht hoor, maar dit is wel iets heel simpels wat eigenlijk een error had moeten geven, omdat direct "punt X in string Y" een error geeft.
[...]
De feedback "null" is vrij nutteloos als je van een API terug krijgt "Username or password incorrect", en je niet weet dat je perongeluk een null als username stuurt
WMB, moet de Python interpreter dit afvangen op een correctere manier.
p.s.
Hoe ik aan een null als username kom, de API laat ook inloggen met e-mailadres toe. Dus ik check of die bestaat.
Als die bestaat, sla ik tijdelijk de partial-strings voor en na de @ op. Met de username "mijngebruiker@", gaat dat dus op z'n bek zonder enige waarschuwing vanuit python.
Verwijderd
Euler is echt handig om je kennis van een API van een taal uit te breiden. Heb veel functies van Ruby geleerd via Euler.BikkelZ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:28:
Ik zit nog op het punt dat ik het gewoon heel erg lekker vind om in een dynamische taal te werken die niet zo hard zuigt als JavaScript op sommige punten. Dat met die indentation vind ik juist een prima oplossing, kwam toevallig net nog een dingetje tegen dat een leeg if statement ook daadwerkelijk één lege regel moet hebben om te werken, maar goed dat is echt een edge case. Jammer dat ze niet keihard afgedwongen hadden dat het óf een tab of vier spaties was, had nog een puntje minder gezeik over coding standaarden met collega's gescheeld
Jammer dat ik nog steeds op mijn boeken zit te wachten, ik kan inmiddels wel complete sites bouwen in Python maar ik heb er nooit echt een beetje een formele basis in gehad. Ik wilde eigenlijk met een jongen die Natuurkunde studeert en wil leren programmeren project Euler doen. Ik ben toch benieuwd waarom Python zo sterk in wetenschappelijk programmeren is.
Is het overigens niet mogelijk om je eigen implementatie te schrijven dan die slice methode? Eentje die alsnog consistent exceptions throwt?
Ik gooi het later wel op github, ik was wat aan het testen/proberen.DXaroth schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:41:
[...]
Laat es wat code zien, je praat wel veel, maar ik kan er niet echt een duidelijk beeld bij schetsen over hoe het python's fout kan zijn
Het probleem waar ik tegenaan liep was dit:
1
2
| username = "mijnlogin" print username[10] |
Ohai error, inderdaad, index 10 bestaat niet.
1
| print username[10:] |
He, wacht, watte? Niks? Ik had op z'n minst verwacht dat de startingpoint een out-of-range had gegeven.
Hele codeblocks laten zien is wat onhandig hoor, het gaat echt over dit simpele puntje waar ik vind dat Python inconsistent is, niet dat Python slecht is. Dat zeg ik namelijk nergens
Het is inderdaad een fout aan mijn kant, maar ik had een error verwacht bij een nullspace in dit specifieke testgeval. Vandaar dat ik er even over loop te rantenfarlane schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:36:
[...]
Que? Leg eens uit hoe dat voorbeeld iets te maken heeft met de geschetste inconsistentie?
[edit]
Ok, maar dat is een tekortkoming in jouw software want je checkt niet op null na de splice. Daar kun je Python niet de schuld van geven volgens mij.
iOS developer
Verwijderd
[10:] returnt een range (of een array, of hoe array-primitives dan ook heten in phyton). [10] returnt een item.Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:51:
[...]
Ik gooi het later wel op github, ik was wat aan het testen/proberen.
code:
1 2 username = "mijnlogin" print username[10]
code:
1 print username[10:]
He, wacht, watte? Niks? Ik had op z'n minst verwacht dat de startingpoint een out-of-range had gegeven.
Hele codeblocks laten zien is wat onhandig hoor, het gaat echt over dit simpele puntje waar ik vind dat Python inconsistent is, niet dat Python slecht is. Dat zeg ik namelijk nergens
Als [10] geen exteption throwt, hoe wil je dan een NULL value opslaan in een array?
Slices van strings geven -altijd- een string terug; een index geeft een Exception als de index niet bestaat.Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:51:
[...]
Ik gooi het later wel op github, ik was wat aan het testen/proberen.
code:
1 2 username = "mijnlogin" print username[10]
code:
1 print username[10:]
[...]
Het is inderdaad een fout aan mijn kant, maar ik had een error verwacht bij een nullspace in dit specifieke testgeval. Vandaar dat ik er even over loop te ranten
Ja, het is 'vreemd', maar out-of-bounds kan alsnog gebruikt worden voor leuke truukjes.
Nee, zoals ik al had gezegd. Gewoon een WTF. En als dit inconsistent is, zal ik vast meer tegenkomen.BikkelZ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:53:
Maar is dit één ding wat inconsistent is aan Python met een paar variaties er op of kom je constant dingen tegen?
Dit is mijn eerste keer dat ik speel met Python trouwens
Aan de, in mijn ogen logische, gedachte dat een out-of-range request altijd een error terug geeft werd niet voldaan.
Ik probeer niet Python af te kraken, zoals ik al zei, het is best een fijn taaltje, alleen had ik iets anders verwacht.
I used it. It worked.oisyn schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:53:
Precies, elke vraagstellende zin is dan ook pertinent uitgesloten.
Tip: verander je vraag in een absurde hypothese of rant, dan komt er vanzelf iemand langs die je verbetert
Dus niet: "Hoe open ik een command prompt in Windows?"
Maar: "Echt dom dat als ik op het IE icoontje dubbelklik, ik dan geen command prompt krijg |:("
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| string = "lalalalala" print string[11] //geeft een fout string = "la la la la la la" print string[3] // geeft niets terug print string[30:] // geeft niets terug |
Dus heel het idee hier achter, is dat als je [30:] oid gebruikt dat hij "niets" ziet oftewel gewoon een "empty space".
Dus persoonlijk ziet het er wel logisch uit, maar in feite klopt het natuurlijk niet dat hij "buiten" de string not een "empty string" ziet.
overigens nooit python echt gebruikt, dus ik kan ook verder niet zo oordelen
Juist andersom, zou bijv [11:] een exeption moeten gooien als de string maar 10 is qua size..Als [10] geen exteption throwt, hoe wil je dan een NULL value opslaan in een array?
[ Voor 20% gewijzigd door Douweegbertje op 17-08-2013 23:34 ]
Het heeft te maken met de functionele karakter van Python.Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:56:
[...]
Aan de, in mijn ogen logische, gedachte dat een out-of-range request altijd een error terug geeft werd niet voldaan.
Ik probeer niet Python af te kraken, zoals ik al zei, het is best een fijn taaltje, alleen had ik iets anders verwacht.
Ruby, Clojure, Haskell enz hebben daar ook last van.
Heeft te maken met [ x:_ ] & [ _:y ].
Heel leuk om je eens in te verdiepen.
Heb vorig jaar een 1 kwartiel (10 weken) blok Haskell gehad. Heel veel van geleerd, en daardoor ben ik betere Ruby code gaan schrijven omdat ik ook lekker functioneel kan werken in Ruby.
Mijn collega's echt "WTF ben je aan het doen", totdat ik het hun uitleg.
Soms is FP beter dan OO (en nee, dit is niet expres stok in hoenderhok!)
Eigenlijk zeggen de termen dat van nature al.
Ik zie eigenlijk met PHP (ja cry me a river dat het scripten is), dat ik toch redelijk vaak FP en OO combineer, en dan bedoel ik niet letterlijk door elkaar, maar dat ik toch voor bepaalde elementen een voorkeur heb voor FP. Nu moet ik ook toegeven dat ik dan ook weer werk aan een uber grote web applicatie, maar toch.
Nee, dat ligt gewoon aan C. Ik las "overhead" overigens als "meer programmeerwerk", niet zozeer "minder performance". Wat me vrij logisch lijkt daar de vergelijking wordt gemaakt met Python.Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:41:
[...]
Dat ligt puur aan de implementatie van je software.
Sinds wanneer kent C een std::vector? En dat is dan ook precies het punt. In C++ kun je net als in Python vrij gemakkelijk dynamische lijsten bewerken. In C is het veelal gekunstel met macro's of met pointers omdat het nou eenmaal geen vorm van generic programming ondersteunt.Als je in C std::vectors gaat lopen rondgooien
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2013 23:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gooi er eens een linkje achteraanRyur schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:39:
[...]
Het heeft te maken met de functionele karakter van Python.
Ruby, Clojure, Haskell enz hebben daar ook last van.
Heeft te maken met [ x:_ ] & [ _:y ].
Heel leuk om je eens in te verdiepen.
iOS developer
Functioneel programmeren is toch echt héél wat anders dan procedureel programmeren, wat jij waarschijnlijk bedoelt. Knappe jongen als je FP in PHP toepast (en nu komt RayNBow vast met een voorbeeld waarmee het met enigszins gekunstel wel kandouweegbertje schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:55:
FP als je weet wat je/het doet , OO als je niet weet wat je/het gaat doen![]()
Eigenlijk zeggen de termen dat van nature al.
Ik zie eigenlijk met PHP (ja cry me a river dat het scripten is), dat ik toch redelijk vaak FP en OO combineer, en dan bedoel ik niet letterlijk door elkaar, maar dat ik toch voor bepaalde elementen een voorkeur heb voor FP. Nu moet ik ook toegeven dat ik dan ook weer werk aan een uber grote web applicatie, maar toch.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2013 01:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als je echt FP wilt toepassen in PHP ben je waarschijnlijk meer code kwijt aan een goede implementatie er van, dan de code die het gaat gebruiken.. PHP mist gewoon een hoop wat dat betreft..oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:41:
[...]
Functioneel programmeren is toch echt héél wat anders dan procedureel programmeren, wat jij waarschijnlijk bedoelt. Knappe jongen als je FP in PHP toepast (en nu komt RayNBow vast met een voorbeeld waarmee het met enigszins gekunstel wel kan)
On a better note, list comprehension zit -eindelijk- in PHP, samen met generators.. dus het kan nog wat worden.
Bij python liep ik er al snel tegenaan dat na een mooi verhaal over ducktyping, je toch niet op dezelfde manier een element aan een list of een set toevoegt.
En omdat Python graag veel errors gooit en meestal aangeraden wordt om niet op voorhand dingen te checken maar de errors te catchen (ask forgiveness, not permission), vind ik het voorbeeld van Firespere ook wel opmerkelijk. Dat klopt voor mijn gevoel niet helemaal met de filosofie.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Je denkt toch niet dat ik PHP aanraak?.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:41:
Knappe jongen als je FP in PHP toepast (en nu komt RayNBow vast met een voorbeeld waarmee het met enigszins gekunstel wel kan)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 18-08-2013 10:58 ]
De index-operator is in feite een [a] -> Int -> a functie (Haskell-notatie). Gegeven een lijst met a'tjes en een integer, geef me een a terug. Wanneer er niet zo'n element bestaat, moet er op een of andere manier een foutmelding worden gegeven. Een waarde als bijv. null teruggeven valt als optie af, want in een taal als Python kan die waarde ook gewoon in een lijst voorkomen. Dan blijft een exception gooien als optie over.Firesphere schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:57:
[...]
Is verder leuk taaltje hoor. Alleen de consistentie is soms nogal een WTF?!
Even een heel flauw voorbeeld, maar wat ook in veel online-trainingen wordt genoemd.
string = "mijnstring"
Dan werkt het volgende niet:
string\[11]
Dat roept error.
Terwijl
string[11:]
Wel gewoon werkt. Want alles vanaf 11 == null.![]()
(Kan zijn dat de code niet klopt hoor, maar het gaat me even om de addressing)
Inconsistent als een pindakoekje met sambal.
De notaties xs[11:] en xs[:11] zijn in feite respectievelijk equivalent aan de volgende twee Haskell functies:
1
2
| drop :: Int -> [a] -> [a] take :: Int -> [a] -> [a] |
(Hierbij negeer ik voor het gemak dat Python ook negatieve integers accepteert)
Deze functies retourneren een lijst door maximaal de eerste n elementen weg te laten of juist op te nemen in het resultaat. Zijn er dus geen genoeg elementen (of geen), dan bevat het resultaat dus minder dan n elementen.
De reden? Het is een elegantere definitie, want nu heb je de volgende eigenschap:
1
| take n xs ++ drop n xs == xs |
Of in Python-notatie:
1
| xs[:n] + xs[n:] == xs |
De Python-syntax xs[11:13] is trouwens een combinatie van een drop gevolgd door een take.
Tenslotte hangt een error niet samen met de typedefinitie.
Ten tweede zou je op grond van dezelfde argumenten kunnen zeggen dat a[out_of_bounds] ook gewoon null of [] moet geven, want dan heb je eenzelfde 'elegante' definitie.
Want op dit moment heb je dus dat in bepaalde gevallen a[x:x] != a[x] en dat is eveneens vreemd.
[ Voor 11% gewijzigd door incaz op 18-08-2013 11:53 ]
Functie contract: een specifiek gevraagd item dat niet gevonden wordt is een error, maar een deel van een lijst mag ook leeg zijn. a[x:x] is een lijst, a[x] is een element. Als het strongly typed was zou je meteen zien dat de ene een lijst type retourneert en de andere een 'a' type. (dus a[x:x] == a[x] kan nooit waar zijn)incaz schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:50:
Leuk verhaal maar verklaart natuurlijk toch niet in het minst waarom er in de ene situatie wel een exception gegeven wordt en in de andere niet.
[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 18-08-2013 12:17 ]
eh ja je hebt gelijkt.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 01:41:
[...]
Functioneel programmeren is toch echt héél wat anders dan procedureel programmeren, wat jij waarschijnlijk bedoelt. Knappe jongen als je FP in PHP toepast (en nu komt RayNBow vast met een voorbeeld waarmee het met enigszins gekunstel wel kan)
Ik moet ook niet steeds zo laat in het weekend (lees:bier) reageren
(En in dat opzicht waardeer ik php. Pretentieloos, dus ja, functies hebben vreemde argumentvolgorden maar niemand beweert ooit dat het anders is. Python pretendeert dat wel, en kan maar al te vaak niet goed uitleggen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden, althans niet op een manier die ook overkomt bij mensen die het op een andere manier bekijken.)
Het probleem is dat je met de index-operator een fout moet genereren omdat je geen a uit het niets kunt toveren.incaz schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:50:
Leuk verhaal maar verklaart natuurlijk toch niet in het minst waarom er in de ene situatie wel een exception gegeven wordt en in de andere niet.
Tenslotte hangt een error niet samen met de typedefinitie.
In het geval van de slice-operator is het resultaat een lijst. Een lijst kun je altijd uit het niets toveren, namelijk [].
Nee, want een null of [] zijn geen speciale waarden. Dit is namelijk mogelijk in Python:Ten tweede zou je op grond van dezelfde argumenten kunnen zeggen dat a[out_of_bounds] ook gewoon null of [] moet geven, want dan heb je eenzelfde 'elegante' definitie.
1
| xs = [None, []] |
Je kunt nu niet aan xs[i] zien of je een daadwerkelijk element uit de lijst hebt gehaald of dat je nu out-of-bounds bent gegaan.
Wil je de error per se als return-waarde hebben, dan moet je iets als de Maybe (of Error, of List) monad erbij pakken.
(Dit betekent dat je altijd de return-waarde in een ander type wrapt)
Dat is niet vreemd, xs[i:i] is altijd [].Want op dit moment heb je dus dat in bepaalde gevallen a[x:x] != a[x] en dat is eveneens vreemd.
Waarschijnlijk bedoel je xs[i:i+1]. Het resultaat is in dit geval echter ook nooit gelijk aan xs[i]. Er zijn slechts twee opties waar dit gelijk aan kan zijn:
- [], indien out-of-bounds;
- [xs[i]], indien in-bounds.
1
| Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[08004] [1040] Too many connections' in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php:33 Stack trace: #0 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php(33): PDO->__construct('mysql:host=sql2...', 'nlbuzz_foxsport...', 'HsXwC6QeTcdj3GE...', Array) #1 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(66): Laravel\Database\Connectors\MySQL->connect(Array) #2 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database.php(52): Laravel\Database::connect(Array) #3 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(271): Laravel\Database::connection(NULL) #4 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(261): Laravel\Database\Eloquent\Query->connection() #5 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/query.php(50): Laravel\Database\Eloquent\Query->table() #6 /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/eloquent/model.php(461): Laravel\Database\Eloquent\Query->__construct(Object(Headerlink)) #7 [internal fu in /var/websites/foxsports.nl/laravel/database/connectors/mysql.php on line 33 |
Dan liever meteen in Haskell... dan heb je in elk geval geen verwarring over dat soort zaken.
Het is echter op z'n zachtst gezegd raar te noemen dat hij null returnt en geen lege lijst.RayNbow schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:33:
Deze functies retourneren een lijst door maximaal de eerste n elementen weg te laten of juist op te nemen in het resultaat. Zijn er dus geen genoeg elementen (of geen), dan bevat het resultaat dus minder dan n elementen.
Stom dat MySQL bij iets als WHERE value>>8 = 123 geen index kan gebruiken, maar bij WHERE value BETWEEN (123<<8) AND (123<<8+255) wel. Hij zou zelf ook wel moeten kunnen verzinnen dat de twee equivalent zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2013 13:08 ]
Verwijderd
>>> a = [1, 2, 3] >>> a [1, 2, 3] >>> a[1:] [2, 3] >>> a[3:] []
Volgens mij returnt hij toch echt een lege array.
Python 2.7.x
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 13:06 ]
.edit: hier dus: Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3". Overigens denk ik dat Firesphere daar 10 bedoelt en niet 11, maar soit.
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2013 13:10 ]
Addendum: ...en nu we toch bezig zijn, enig idee wat null betekent in Haskell?
[ Voor 42% gewijzigd door RayNbow op 18-08-2013 13:20 ]
Nee, 11 (out of range) is precies wat ik bedoel.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:08:
Ik ken Python verder niet, ik dacht dat een aantal posts terug gelezen te hebben
.edit: hier dus: Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3". Overigens denk ik dat Firesphere daar 10 bedoelt en niet 11, maar soit.
Ik snap wel hoe't werkt, ik vind het alleen inconsistent
Nee, je zegt vanaf 11, maar het gebeurt al vanaf 10. De string is 10 tekens lang, en heeft dus tekens op de indices 0 t/m 9.Firesphere schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Nee, 11 (out of range) is precies wat ik bedoel
Of add Python ook een trailing 0 ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2013 13:26 ]
Ow, zo. Klopt, maar in principe is iedere out of bound geldig voor wat ik bedoel.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:24:
[...]
Nee, je zegt vanaf 11, maar het gebeurt al vanaf 10.
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 18-08-2013 13:27 ]
Haat dat altijd, geen ideeën hebben
Ik had hem al langs zien komen op je Facebook. Heb ook een aantal pullrequests ingeschoten over fouten in het dictaatFiresphere schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:21:
[...]
Heb je hier iets aan misschien?
http://michielborkent.nl/clojurecursus/dictaat.html
Is van een maat van me, die toevallig ook les geeft in clojure
[ Voor 55% gewijzigd door Ryur op 18-08-2013 15:28 ]
Heb je hier iets aan misschien?Ryur schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:00:
Pff.. wil ik weer verdiepen in een nieuwe programmeertaal (Clojure in dit geval), heb ik geen leuk idee om uit te werken.
http://michielborkent.nl/clojurecursus/dictaat.html
Is van een maat van me, die toevallig ook les geeft in clojure
Mp3 speler of een raytracer.Ryur schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:00:
Pff.. wil ik weer verdiepen in een nieuwe programmeertaal (Clojure in dit geval), heb ik geen leuk idee om uit te werken.
Koop een lacrossebal (rubber) en masseer je onderarmen ermee. Dat helpt goed, in mijn ervaring.
Of als je geld te veel hebt:
Forearm RX

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik doe dat nu.MueR schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:51:
Waarmee je vervolgens een VM in een VM gaat draaien..
Heb zelf een Mac (ben oorspronkelijk een iOS developer), draai ik Bootcamp virtueel (via VMWare Fusion) op.
En daarin zit ik WindowsRT development te doen (vaak wel via een echte SurfaceRT).
Wil binnenkort ook Windows Phone gaan oppakken, eerst maar even kijken voor een leuke Nokia die ik ergens goedkoop op de kop kan tikken (ja arme studentje, vooral nu ik geen stufi meer heb
P.S.: Expres gekozen voor Bootcamp virtueel te draaien: dit omdat ALS ik eens nodig heb dat ik ook native Windows kan opstarten (niet dat ik het denk nu met een i7 + 16GB RAM)
[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 18-08-2013 18:54 ]
Ik las in elk geval dat een dual boot met win7 + win 8 prima samen gaat, dus dan ga ik daar maar voor.
Was er al een tweakers win8 app?
[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 18-08-2013 18:58 ]
Bootcamp doet geen flikker, dat is de naam die apple geeft aan een wizard tooltje van ze om gemakkelijk windows te dual booten, alle stappen die bootcamp doet kunnen ook via de terminal. Namelijk de hdd partitioneren en vervolgens restarten naar cd.Ryur schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:54:
[...]
Ik doe dat nu.
Heb zelf een Mac (ben oorspronkelijk een iOS developer), draai ik Bootcamp virtueel (via VMWare Fusion) op.
En daarin zit ik WindowsRT development te doen (vaak wel via een echte SurfaceRT).
Wil binnenkort ook Windows Phone gaan oppakken, eerst maar even kijken voor een leuke Nokia die ik ergens goedkoop op de kop kan tikken (ja arme studentje, vooral nu ik geen stufi meer heb)
P.S.: Expres gekozen voor Bootcamp virtueel te draaien: dit omdat ALS ik eens nodig heb dat ik ook native Windows kan opstarten (niet dat ik het denk nu met een i7 + 16GB RAM)
Dus in feite draait Windows 8 in VMWare Fusion, of dit nou baremetal hdd of vhd is maakt uiteraard ook niet uit.
Ikzelf heb een windows 8 baremetal installatie en nog een installatie in een vhd, ik kreeg helaas toch wel wat problemen met het wisselen tussen baremetal en virtualised. vandaar mijn uiteindelijke keus voor een scheiding
[ Voor 200% gewijzigd door Ellos op 18-08-2013 20:32 ]

ij.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:36:
Bah, ben ik kabels mooi in de kruipruimte aan het wegwerken zodat er geen lelijk utp kabel door de gang ligt, overleid m'n router. Had ik ze ook net zo goed gewoon weg kunnen halen, zelfde resultaat
dt.oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:36:
Bah, ben ik kabels mooi in de kruipruimte aan het wegwerken zodat er geen lelijk utp kabel door de gang ligt, overleid m'n router. Had ik ze ook net zo goed gewoon weg kunnen halen, zelfde resultaat
Nieuwe router tip: http://www.ubnt.com/edgemax#edge-router-lite echt dat ding is een fijne router en dan http://www.ubnt.com/unifi#ap als wifi ap..oisyn schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:36:
[ Voor 5% gewijzigd door Ealanrian op 18-08-2013 22:16 ]
w00t. Had dat eerder gezegd. Geweldig spul. Ik zit nu met allemaal prut vergeleken bij dat...Ealanrian schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:12:
[...]
Nieuwe router tip: http://www.ubnt.com/edgemax#edge-router-lite echt dat ding is een fijne router en dan http://www.ubnt.com/unifi#ap als wifi ap.
Ik bedoelde dat ik mijn router te ver leid, duh. Ik overleid mijn router.
Dat ziet er goed uit! Stukken beter dan die Linksys-consumentenmeuk.Ealanrian schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:12:
[...]
Nieuwe router tip: http://www.ubnt.com/edgemax#edge-router-lite echt dat ding is een fijne router en dan http://www.ubnt.com/unifi#ap als wifi ap.
We are shaping the future
[ Voor 7% gewijzigd door Z-Dragon op 19-08-2013 00:03 ]
^ Wat hij zegt.
Oh, kwijl. Die zien er echt goed uit.Ealanrian schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:12:
[...]
Waar ik overigens ook geïnteresseerd in ben, is hoe zo'n ding presteert met IPSec. Ik heb nu een Firewall hier staan die dat aankan, en deze werkt best goed ermee.
Rare vogel in spe
Onwijs fijn ding, veel stabiele functionaliteit. Zeker in combinatie met merlin firmware, dit is de stock firmware met third party verbeteringen.
Asus heeft tenminste de source van z'n firmware gewoon tussen de downloads staan. chapeau
Zolang je niet al die cloud onzin gebruikt ook prima veilig.
Overigens zijn de bekende lekken hiermee ook al lang gepatched, maar je weet het niet, er zullen er vast nog wel meer zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Ellos op 19-08-2013 00:45 ]
Verwijderd
Dit bedoelde ik dus.oisyn schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:57:
[...]
Nee, dat ligt gewoon aan C. Ik las "overhead" overigens als "meer programmeerwerk", niet zozeer "minder performance". Wat me vrij logisch lijkt daar de vergelijking wordt gemaakt met Python.
4 woorden bedoel jeAvalaxy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:38:
Ik heb 4 regeltjes met feedback, op m'n hele scriptie (wat gewoon neerkomt op: alles is niet goed).

Hoe werken mensen uberhaubt met windows 8? Het is dat ik windowsphone -wel - weer ontzettend goed vind maar ik twijfel nu toch sterk of ik door wil gaan met het maken van een winphone app
classic shelldouweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
Hoe werken mensen uberhaubt met windows 8?
Probeer 8.1 eens. Hoewel ik weinig problemen had met de overgang naar Windows 8, heb ik het idee dat het met 8.1 eindelijk enigzins 'af' is.douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
gister maar even het avontuur gestart met win8. Wat een ****** bocht is het eigenlijk. Ben alleen bezig geweest met kutten, en uiteindelijk snap ik nog niet waarom ik met zogenaamde apps kan werken of gewoon 'desktop'. Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden![]()
Hoe werken mensen uberhaubt met windows 8? Het is dat ik windowsphone -wel - weer ontzettend goed vind maar ik twijfel nu toch sterk of ik door wil gaan met het maken van een winphone app
Vanaf 8.1 kun je direct booten naar je desktop omgeving, heerlijk.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dat was in W7 niet veel anders, tenminste mijn W7 had geen standaard applicatie voor torrentsdouweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
gister maar even het avontuur gestart met win8. Wat een ****** bocht is het eigenlijk. Ben alleen bezig geweest met kutten, en uiteindelijk snap ik nog niet waarom ik met zogenaamde apps kan werken of gewoon 'desktop'. Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden
Ben je met W8 op de desktop bezig geweest of ben je met een RT editie aan het spelen gegaan?
W8 heeft op de desktop/laptop zo goed als geen beperkingen tov W7 hoor. Het is even wennen, maar dat was bij 3.11 -> 95, 95 -> XP (oei, het is blauw nu snap ik het niet), XP -> Vista/7. Ik heb zo nu en dan het idee dat men ook wel eens op W8 loopt te bitchen omdat het "hip" is om af te zeiken.
Geef het een echte kans en je zult zien dat het op veel vlakken een verbetering is. Ik ben het eens met veel mensen dat het nieuwe "Start" erg rommelig wordt, maar dat is niet de schuld van Microsoft, maar van de andere software leveranciers. Als jij 20 icoontjes aanmaakt in het startmenu komen ze nu in het "hoofdmenu". Als je dat menu een beetje schoon houdt is er niets aan de hand.
Ik kan er mee werkenHoe werken mensen uberhaubt met windows 8? Het is dat ik windowsphone -wel - weer ontzettend goed vind maar ik twijfel nu toch sterk of ik door wil gaan met het maken van een winphone app
Windows Phone vind ik ook een fijn OS (momenteel heb ik 7.8) en op een tablet vind ik Windows 8 ook zeker een van de betere versies. Voor de desktop is het wennen, maar ik draai alles op 8 en server 2012 en zou niet meer terug willen
Potverdorie, net weer voor het eerst in lange tijd een file gehad

Waar is Firesphere, heb nu mijn koffie wel nodig
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kwestie van file associations instellen zoals in vorige Windows versies?douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden
Net zoals in Windows 7?Hoe werken mensen uberhaubt met windows 8?
Het enige wat anders is dat het startmenu vervangen is door een startscherm dat vrijwel hetzelfde werkt als het vorige startmenu (gewoon typen en op enter rammen om een programma te starten
Ik heb nog geen tijd gehad om het ding heel uitgebreid te testen, Volgende week ga ik in iedergeval VPN configureren maar of dat IPSec gaat worden weet ik nog niet. Het ding heeft wel 1 nadeel, er is niks voor geconfigureerd.Xesxen schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 00:37:
Kwijl!
Waar ik overigens ook geïnteresseerd in ben, is hoe zo'n ding presteert met IPSec. Ik heb nu een Firewall hier staan die dat aankan, en deze werkt best goed ermee.
En goede morgen allemaal, neem een espresso om de dag te beginnen.
* Ealanrian deelt espresso uit
Verwijderd
Ik heb er ook niet echt problemen mee. Ik werk er ondertussen al meer al bijna een jaar mee en vind het best goed werken. Toegeven, in het begin is het even wennen, maar na verloop van tijd werk je er net zo snel mee als met je vertrouwde Windows 7 installatie.douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
gister maar even het avontuur gestart met win8. Wat een ****** bocht is het eigenlijk. Ben alleen bezig geweest met kutten, en uiteindelijk snap ik nog niet waarom ik met zogenaamde apps kan werken of gewoon 'desktop'. Zit ik via mn desktop en wil ik een torrent dlen, wordt hij niet herkend en moet ik een torrent app downloaden![]()
Verwijderd
Ach ja, het is in ieder geval leuk om te maken.

Waarom is die quickreply nou weer pleitos..?
Verwijderd
Dat is die BtM909 weerVerwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:36:
In vrije tijd wat bezig met Arduino, daarnaast ook met fotografie, dus dat biedt mogelijkheden. Heb er een programmaatje voor geschreven om Timelapses te maken, werkt best mooi... En toen zag ik Triggertrap, da's dus precies waar ik mee bezig ben maar dan veel uitgebreider...
Ach ja, het is in ieder geval leuk om te maken.
Waarom is die quickreply nou weer pleitos..?![]()

Even wachten op 8.1douweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 07:34:
Of tot die tijd Classic Shell installeren
.Gertjan. schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:00:
[...]
Ik heb zo nu en dan het idee dat men ook wel eens op W8 loopt te bitchen omdat het "hip" is om af te zeiken.

Dat kan in W8 ook alIn 8.1 kun je de groepen een naam geven, dan is het helemaal mooi in te richten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Persoonlijk vind ik het gewoon ontzettend kut dat als je er net mee begint, dat je zowat als vast zit in je "desktop". Wist ik veel hoe alles werkte, ik wilde simpelweg even wat data pakken op een HD, nou uiteindelijk heb ik het gevonden. Vele dingen vind ik nogal "counter intuitive" , prima dat gaat vanzelf wel weg over een tijdje.
Wellicht is het ook de manier van werken die ik had onder win7, wat in feite niet meer mogelijk is onder win8.
Daarnaast draai ik het als dual boot, en mijn PC is aardig verpest met win 8 ernaast. Mijn boot loopt al heel vreemd (toetsenbord gaat aan/uit om de 0.1ms) en ik moet binnen 3 seconden (terwijl het 30 moet zijn) kiezen tussen win 7 of 8. Daarnaast laad hij voor de boot al allerlei win 8 troep terwijl ik dan bijv. naar win 7 wil gaan. Mijn boot tijd was een kleine 10 seconden voor win 7, dat is nu ongeveer 1 minuut geworden. Vervolgens krijg ik ook nog eens af en toe een BSOD met het opstarten en wilt hij ook nog wel eens mijn disk's gaan checken voor fouten.
Ok dit zijn wellicht dingen die niets met win 8 te maken hebben, maar wellicht kun je nu voorstellen dat ik even loop te ranten omdat ik nu een instabiel systeem heb met een OS die IK nog niet helemaal onder de knie heb.
Is dat zo? Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar in mijn W8... Show me master..
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ook irritant vind ik dat als je per ongeluk toch een 'app' start en geen programma (is dat het onderscheid), je in de linkerbovenhoek steeds zo'n popup krijgt. Ik vind die aan de rechterkant met settings al storend genoeg eigenlijk.
Maar verder? Vind ik de wijzigingen niet de moeite om heel erg gefrustreerd over te raken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Tipje: als je in het 'All apps' overzicht zit, kan je door Ctrl in te houden en terug scrollen met je muiswiel een overzicht in mappen krijgen vergelijkbaar met Windows 7, dat zoekt misschien wat makkelijker.incaz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:05:
Het startscherm negeer ik, en dat wordt vast lastig als ik W8 ooit eens full ga gebruiken (nu draaien veel programma's nog op mijn oude desktop.) Want typen van de naam is leuk, maar dan moet je wel de naam weten. Ik klik nu geregeld op mijn startknop (die ouderwetse) om daar eens naar alle items te turen over welke het ook al weer was. (Veel tooltjes die ik ongeveer eens per jaar gebruik.) Dat scrollt in W8 toch wat minder.
Ook irritant vind ik dat als je per ongeluk toch een 'app' start en geen programma (is dat het onderscheid), je in de linkerbovenhoek steeds zo'n popup krijgt. Ik vind die aan de rechterkant met settings al storend genoeg eigenlijk.
Maar verder? Vind ik de wijzigingen niet de moeite om heel erg gefrustreerd over te raken.
Hail to the king baby!

We are shaping the future
Iemand koffie?
En waar blijft die quick-react?!
Heh verdorie, hopelijk blijft het droog hier in Limburg, want ik heb geen jas meegenomen naar werkFiresphere schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:11:
Zo, zeiknat geregend, maar ik ben op kantoor.
Iemand koffie?
En waar blijft die quick-react?!
Die quick reply laat volgens mij nog een week op zich wachten?
Ik zeg ook niet dat jij dat doet, maar dat is de algemene tendensdouweegbertje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:02:
Ik zit niet te ranten omdat het hip is, ik heb het toch gebruikt en ik ga proberen er verder mee te gaan?
Niet meteen op de teentjes getrapt voelen, have a coffee
Het nadeel van software is dat gebruikers dingen "normaal" gaan vinden. Zo is het ingeburgerd dat je op start -> afsluiten moet klikken. Mensen raken er aan gewend en accepteren dat als nieuwe norm. Dat betekent echter niet dat het ook het beste is.Persoonlijk vind ik het gewoon ontzettend kut dat als je er net mee begint, dat je zowat als vast zit in je "desktop". Wist ik veel hoe alles werkte, ik wilde simpelweg even wat data pakken op een HD, nou uiteindelijk heb ik het gevonden. Vele dingen vind ik nogal "counter intuitive" , prima dat gaat vanzelf wel weg over een tijdje.
Wellicht is het ook de manier van werken die ik had onder win7, wat in feite niet meer mogelijk is onder win8.
Wanneer het jaren op manier X gaat (welke eigenlijk niet voor de hand ligt) en men doet een verbeterslag en komt met Y (welke eigenlijk logischer is) ziet men dat in eerste instantie als een verslechtering. Men is namelijk iets gewend en ziet de aanpassing als "vervelend". De ribbon in Office is een erg goede verbetering geweest omdat deze namelijk bepaalde acties groepeerde, echter ging iedereen er op lopen bitchen omdat ze hun oude werkwijze niet meer konden hanteren. Dingen zaken vroeger veel verder weggestopt, maar men wist ze na jaren te vinden. Nu zaten ze dichter bij de hand, maar kon men het niet vinden omdat ze de oude werkwijze gewend waren.
Vooruitgang/verbetering is soms pijnlijk
Dual boot is vaak wat fragieler. Vergeet niet dat W8 een totaal ander opstartmodel heeft en daarom niet altijd lekker samenwerkt met andere versies. "Wij" powerusers lopen helaas vaker hier tegen aan.Daarnaast draai ik het als dual boot, en mijn PC is aardig verpest met win 8 ernaast. Mijn boot loopt al heel vreemd (toetsenbord gaat aan/uit om de 0.1ms) en ik moet binnen 3 seconden (terwijl het 30 moet zijn) kiezen tussen win 7 of 8. Daarnaast laad hij voor de boot al allerlei win 8 troep terwijl ik dan bijv. naar win 7 wil gaan. Mijn boot tijd was een kleine 10 seconden voor win 7, dat is nu ongeveer 1 minuut geworden. Vervolgens krijg ik ook nog eens af en toe een BSOD met het opstarten en wilt hij ook nog wel eens mijn disk's gaan checken voor fouten.
Ik snap dat je niet helemaal tevreden bent, maar ik wordt zelf een beetje moe van het gerant tegen W8 (no offense tegen jou). Bij ieder nieuwsartikel loopt men te klagen over de startknop of hoe lelijk het wel niet is (serieus, get over it, Microsoft brengt het echt niet terug omdat een paar tweakers bij ieder W8 artikel lopen te klagen over de startknop). Dit gebeurde ook met Win XP en met Vista. Inmiddels worden die als standaard gezienOk dit zijn wellicht dingen die niets met win 8 te maken hebben, maar wellicht kun je nu voorstellen dat ik even loop te ranten omdat ik nu een instabiel systeem heb met een OS die IK nog niet helemaal onder de knie heb.
Ik zeg niet dat je niet mag ranten, maar sommige mensen lopen alleen te ranten omdat het hip is en ze het geen kans geven. In zowat ieder laptop topic zie je mensen langskomen die "schrikken", W8 eraf mikken en W7 installeren. Om vervolgens Microsoft en de hardwareboer af te zeiken dat er geen support is. W8 haten lijkt erg hip wat dat betreft
Hier in de koffiehoek wordt bijna net zo vaak op W8 als op PHP gehaat
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.