De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat is er eigenlijk aan de hand met github?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 01:04
Noice...

number one comment op HN is inderdaad wel een stuk waarheid
I find it somewhat odd that, given git's emphasis on distributed version control, we see so many git users have centralized themselves quite heavily on GitHub.

[ Voor 93% gewijzigd door Ellos op 02-06-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb via die GitHub ook weleens wat live sites gevonden en ook mailtje gestuurd maar daar word vaak nieteens op gereageerd. Dan verdien je gewoon om gehackt te wordenj imo

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ellos schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:13:
@.Gertjan

Ah kijk vanuit die uitgebreide uitleg kan ik er inderdaad ook een stuk meer mee.
Dan heb ik vermoedelijk dat gevoel gekregen door de aard van fora, kort en bondige feiten op tafel met meestal weinig nuancering.
Het gebeurd vaker op fora, even snel het ongeveer en de grote lijnen neerzetten wat toch niet helemaal overeenkomt met de genuanceerdere werkelijkheid.
Volgens mij klopt mijn verhaal wel redelijk met de werkelijkheid, maar doe je misschien enkele aannames. Niet erg hoor, geef graag wat meer details om te voorkomen dat ik als eenmansdictatuur wordt gezien :+
En weer voor andere gevallen is het misschien wat onzinnig om daar zoveel opstel werk in te steken
Op een gegeven moment heb je gewoon een standaard contract/voorstel liggen. Gaandeweg professionaliseer je het papierwerk en heb je een mooie toolkit om mee te werken.

Na 3 jaar heb ik een leuke set standaarddocumenten/werkwijzes opgebouwd :)
Maar zoals ik het nu lees heb jij eigenlijk gebruiksrecht verleend op je code en voor al het andere de volledige IP overgedragen?
Code IP is een lastige zaak, sowieso komt het IP van de functionaliteiten volledig aan de klant toe. Qua code is het afhankelijk van het project. Voor een website draag ik niets over, dat is niet relevant, maar als ik een applicatie schrijf voor een klant die hij verkoopt dan wordt daar vaak het IP van overgedragen, dit zodat wanneer ik omval hun applicatie veilig is. Hier wordt ik dan ook goed voor beloond. Het is dus allemaal afhankelijk van de situatie (mijn overeenkomsten zijn vaak maatwerk op dat gebied).
Er is mij nog nooit iets overkomen, waarschijnlijk mede door de gestelde duidelijkheid, maar als het een keer gebeurd weten beide partijen precies wat de vervolgstappen zijn.
Wees blij :) Maar als het gebeurt ben je blij met je hele papierhandel ;)
Zelf ben ik gaandeweg mijn documenten aan het scherpstellen gegaan, steeds wat dingen toevoegen/verduidelijken. De basis was al duidelijk, maar voor specifieke zaken leg ik graag wat extra dingen vast.

Het is niet zo dat ik voor iedere regel code een contract heb, maar voor belangrijke zaken staat wel eea op papier :)
En wat betreft het werkgevers verhaal, zoals ik al vermelde ik heb daar zelf geen ervaring mee. maar als werknemer zou ik echt niet snel een concurrentiebedinging en automatisch toekomende IP op t bedrijf.

Dit heeft misschien te maken met mijn entrepreneurisme. Waardoor ik eigenlijk weet dat ik toch niet altijd al mijn creatie energie kwijt kan ik een baan dan zal ik waarschijnlijk dingen ernaast ga ondernemen.
Die zie ik dan niet graag toekomen aan "de baas"

Vermoedelijk ben ik daarom al een tijdje geen werknemer meer, nooit lang geweest ook (ik ben ook pas 20) :+
Dat zal het hem zijn. ;)

Een werkgever gaat overigens niet zomaar in je investeren als hij geen IP binnenhoudt. Als ondernemer heb je een meer zelfstandige visie waardoor je erg oplet en maximale vrijheid wilt, maar de meeste "loonslaven" zullen daar niet over nadenken.

Wij als ondernemers nemen risico en behouden daar graag ons IP mee, een werknemer neemt in principe heel weinig risico en dient dat vaak af te kopen door een deel van zijn kennis af te staan aan de werkgever. Zo simpel ligt het eigenlijk in de meeste gevallen.

Bij uitzonderingen is er overleg mogelijk, maar de meeste werkgevers zullen niet zomaar akkoord gaan met het feit dat je kennis en IP mee naar buiten neemt en niet toezegt bij vertrek de boel niet te beconcurreren ;)

Eenmaal besmet met het ondernemersschap zul je de visie krijgen die jij hebt (en die deel ik ook hoor) en wordt het erg lastig om weer in loondienst te gaan omdat je het gevoel hebt dat er heftig de rem op wordt gezet . :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:57:
Ik heb via die GitHub ook weleens wat live sites gevonden en ook mailtje gestuurd maar daar word vaak nieteens op gereageerd. Dan verdien je gewoon om gehackt te wordenj imo
Mee eens, maar wat ik heb gevonden ga ik alsnog niet hier neerzetten ;)

En true, als je niet reageert, ben je zelf toch echt wel dom bezig. De meeste issues die gestuurd worden naar dergelijke repo's zijn "need help" categorie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kreeg een keer de source van de site van mn buurman, vind ik in de webroot een mapje ideal met daarin alle certificaten/private keys... het rare was dus dat hij geen webshop had, ik n beetje verder zoeken en bleek dat die data van een andere webshop was. Ik dat bedrijf bellen, eerst n beetje arrogant te woord gestaan. Daarna zagen ze de ernst er wel van in en hebben ze het in 10min gefixt. Meer dan een "we gaan er naar kijken" kon er niet vanaf, ben ook niet meer teruggebeld of gemaild, toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
Firesphere schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:54:
[...]

Ehm, vrij obviously, ja.
De meesten hebben geen enkele vorm van injection preventie. Gewoon rechtstreeks het ID ofzo er in flikkeren, nergens controle of dat ID ook wel echt klopt, etc.

Of nog mooier:
PHP:
1
mysql_query("SELECT SomeStoredProcName('$_GET[\"input\"])'");

Daar kun je dus zelf je complete query opbouwen in een GET parameter. :D

En nog een gouden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$table = mysql_real_escape_string($_GET['table']);

$approve = (int)$_GET['approve'];

$id = (int)$_GET['id'];

mysql_query("UPDATE `$table` SET approved=$approve WHERE id=$id");

WEL de tabelnaam escapen, de eigenlijke waardes NIET controleren of ze wel kloppen... :'(
De eigenlijke waardes worden gecast naar int. Dat is geen controleren of ze wel kloppen, maar injection is dan niet meer mogelijk. Natuurlijk wel extreem bad practice om een tabelnaam uit de GET te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
PatrickH89 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:54:
[...]
Natuurlijk wel extreem bad practice om een tabelnaam uit de GET te gebruiken :P
Denk dat ie gewoon een PHPMyAdmin kloon wilde maken. :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Leuk zondagavondvermaak :P

Snap nu ook direct het nut van eval(): https://github.com/search...f=searchresults&type=Code

Om backdoors in te bouwen dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Zo. Eens even een vraagje. Gebruiken jullie om te devven Chrome of Firefox? En om te browsen? Waarom? Dit naar aanleiding van het artikel op de FP...

Zelf merk ik dat vooral fancy CSS3 in Firefox een stuk beter rendered. Bijv. gradients verlopen een stuk mooier en transitions hebben een veel hogere framerate. Voor development dus een stuk beter. Daar ik echter ook heel veel op fancy websites van andere ontwikkelaars rondwaar is het voor mij makkelijker Firefox ook hiervoor te gebruiken. Iemand met andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Om te browsen gebruik ik ook meestal Chrome. Ik heb geen idee waarom eigenlijk. Ik heb ook ie, opera en firefox nightly geinstalleerd. Die laatste vanwege een demo die daarin zou werken (bij mij dus niet): http://www.unrealengine.com/html5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Daos schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:06:
Om te browsen gebruik ik ook meestal Chrome. Ik heb geen idee waarom eigenlijk. Ik heb ook ie, opera en firefox nightly geinstalleerd. Die laatste vanwege een demo die daarin zou werken (bij mij dus niet): http://www.unrealengine.com/html5/
Die werkt ook al buiten de nightlies, maar minder snel (omdat er dan nog geen support is voor de asm.js speed-up). Als het bij jou niet werkt, dan heb je een ander probleem. Bijv. een out-of-date en/of blacklisted video driver, waardoor WebGL überhaupt niet zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Andere demo's werken wel zoals bv: http://www.gooengine.com/demofiles/pearl-boy/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

bdalenoord schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:59:
Zo. Eens even een vraagje. Gebruiken jullie om te devven Chrome of Firefox? En om te browsen? Waarom? Dit naar aanleiding van het artikel op de FP...
Ik browse en ontwikkel altijd in Opera. Goed werkende ontwikkeltools en wat handige features houden mij wel redelijk vast bij deze browser. Testen doe ik verder indien ik het nodig acht ook in IE (8 en 10), Firefox en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was mij nog niet eerder opgevallen wat een enorme zuiperd Qt creator is qua RAM:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eDgCJIibLV9DkuElmqXbgwje/full.png

700MB RAM, 500MB pagefile met 2 projecten van in totaal 30 files. Gelukkig is het de 64 bit versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ik gebruikte altijd al Chrome, vanwege dat het gewoon top werkte. Ontwikkeltools en console etc., werken perfect. Wilde laatste de nieuwste Firefox nog maar eens installeren om wat te testen, alleen renderde daar de letters niet goed, waardoor ik eigenlijk de hele browser/ontwikkeltools niet kon gebruiken. Firefox maar weer de deur uit gedaan.
Uiteindelijk testen doe ik in alle browsers (de nieuwste versies) en van IE doe ik dit van 8 tot 10 (en heel soms ook 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Radiant schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:04:
Leuk zondagavondvermaak :P

Snap nu ook direct het nut van eval(): https://github.com/search...f=searchresults&type=Code

Om backdoors in te bouwen dus :X
Haha de query "eval($_POST["
https://github.com/search...pe=Code&ref=searchresults
levert alsnog 44,799 resultaten op

en de query "eval($_GET["
https://github.com/search...pe=Code&ref=searchresults
levert 36,535 resultaten op

Bizar :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Ellos op 03-06-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bdalenoord schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:59:
Ik ben een Phoenix/Firebird/Firefox gebruiker van het eerste uur en blijf trouw aan Firefox, mede vanuit idealogische overwegingen.

Webkit heeft me nooit kunnen bekoren, en zeker nu Webkit steeds dominanter wordt binnen de browsermarkt merk ik dat Webkit in de vorm van o.a. Chrome (nu dus Blink) steeds meer de monopolistische trekjes begint te vertonen die IE in de vroegere jaren ook had, wat zich uit in o.a. vage (regressie) bugs, ontwikkeling teveel gericht op eigenbelang en een hautaine houding tegenover anderen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49
crisp schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:28:
Ik ben een Phoenix/Firebird/Firefox gebruiker van het eerste uur en blijf trouw aan Firefox, mede vanuit idealogische overwegingen.
Ik heb dat ook heel lang gedaan (sterker nog: ik draaide al K-Meleon voordat Mozilla met Firefox op de proppen kwam) maar op de oude hardware die ik nog steeds gebruik is Firefox gewoon niet meer vooruit te branden, terwijl Chromium nog heel aardig mee kan komen. Voor mij hebben ze het dus gewoon verloren op performance.

Ik hoop dat ze bij Mozilla de achterstand weten in te halen, wat het lijkt me niet wenselijk als we een nieuwe monocultuur krijgen (deze keer gebaseerd op Webkit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:48

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, t.net abo is afgelopen. Heb ineens weer banners in beeld :/ Vanavond maar eens even rechtzetten, dit kan natuurlijk niet :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik vind de dev tools in Firefox nog steeds fijner als chrome. Daarnaast zie ik het het nut van meerdere verschillende browsers open hebben om 1 voor t devven te gebruiken, en 1 voor het browsen maar irritant :P.
Dus ik gebruik voornamelijk Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik gebruik Safari sinds versie 6 omdat de OSX integratie fijner was in het begin

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb de meeste browsers maar ik gewoon Firefox het meeste zowel voor debuggen als voor browsen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
ik gebruik eigenlijk altijd chrome, alleen voor testwerkzaamheden ga ik ook de IE-versies af.
Vroeger was ik fervent Firefox user, maar die is qua snelheid alleen maar erop achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik gebruik Chrome als standaardbrowser, maar voor het testen van websites gebruik ik ook firefox en ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

dcm360 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:35:
[...]

Ik browse en ontwikkel altijd in Opera. Goed werkende ontwikkeltools en wat handige features houden mij wel redelijk vast bij deze browser. Testen doe ik verder indien ik het nodig acht ook in IE (8 en 10), Firefox en Safari.
Same here. De laatste jaren is Dragonfly enorm gegroeid qua mogelijkheden en inmiddels doet het absoluut niet meer onder voor Firebug.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Tegenwoordig maakt het me niet zo veel uit, in de 3.6 tijd gebruikte ik FF omdat Chrome er nog niet was, toen ben ik over gegaan op FF 4, en nu gebruik ik veelal webkitbrowsers. Op mijn linux systemen gebruik ik Epiphany/Web (WebKit2) puur omdat de UI van FF en Chrome nogal lelijk zijn op linux en Epiphany gewoon GTK3 is. Ik merk weinig anders eraan ten opzichte van chrome, beide browsers zijn snel zat.

Developpen doe ik idd veelal in WebKit browsers, Epiphany heeft bijvoorbeeld een filesystem watch feature, maar ik kan gewoon beter omgaan met de devtools die met WebKit meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Firefox. Daar ben ik aan gewend, dat heb ik goed afgericht (ook belangrijk) en doet wat het moet doen. Zo af en toe check ik dingen in Chrome. Twee functies die ik niet in Firefox beschikbaar heb (en het is makkelijker om Chrome op te starten dan het in FF te fixen): edit html-attribute, yslow en identify as.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer heerlijk rondje bellen vanochtend met zorgverzekeraars en zorgverleners.
Tijd terug behandeling gehad voor gebroken rib. Kreeg ik tijd later herinnering voor betaling met 5 dagen te gaan. Ik denk slim te zijn en het maar direct naar de zorgverlener over te maken en het daarna te declaren bij de verzekeraar om gezeur te voorkomen. Na lange tijd had ik nog niets terug van verzekering en dus besloten maar eens te bellen. "Ja meneer, wij hebben dat destijds direct naar de zorgverlener overgemaakt dus uw declaratie is verworpen". Blijkt dus dat die sufferds bij de zorgverlener na betaling te hebben gehad nog een herinnering naar mij hadden gestuurd 8)7

Naja ga ervan uit (*knocks on wood*) dat ik het gewoon alsnog netjes terug krijg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:13:
Weer heerlijk rondje bellen vanochtend met zorgverzekeraars en zorgverleners.
Tijd terug behandeling gehad voor gebroken rib. Kreeg ik tijd later herinnering voor betaling met 5 dagen te gaan. Ik denk slim te zijn en het maar direct naar de zorgverlener over te maken en het daarna te declaren bij de verzekeraar om gezeur te voorkomen. Na lange tijd had ik nog niets terug van verzekering en dus besloten maar eens te bellen. "Ja meneer, wij hebben dat destijds direct naar de zorgverlener overgemaakt dus uw declaratie is verworpen". Blijkt dus dat die sufferds bij de zorgverlener na betaling te hebben gehad nog een herinnering naar mij hadden gestuurd 8)7

Naja ga ervan uit (*knocks on wood*) dat ik het gewoon alsnog netjes terug krijg O-)
Mijn ervaringen met bepaalde zorg instellingen zijn niet zo rooskleurig. Ik zou in ieder geval niet vanuit gaan dat je het terug krijgt, en als ze het al zelf opmerken dan kan dit _heel_ lang duren. Ik zou er zelf even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Chrome! Soms Firefox of Opera ernaast open staan, maar dat is dan puur om websites te testen.

De devtools van Firefox, nee daar kan ik echt niet aan wennen. Het is gewoon niet zo clean en simple als die van Chrome. Qua snelheid, tjah... Chrome doet het prima hier. M'n PC is niet zo snel op kantoor, kan ik dus weinig over zeggen :+

---

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xB4a8b961D9MEx7apkSZ0fFV/full.png

Kon het niet laten, gisteren toch de Filco Majestouch 2 Clicky USA besteld oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Mijn ervaringen met bepaalde zorg instellingen zijn niet zo rooskleurig. Ik zou in ieder geval niet vanuit gaan dat je het terug krijgt, en als ze het al zelf opmerken dan kan dit _heel_ lang duren. Ik zou er zelf even achteraan bellen.
Ja precies, de knock on wood was ook omdat ik wel beter weer en je in dit soort situaties altijd de sigaar bent met dat soort instanties. Vandaar ook dat ik vandaag een uur heen en weer heb gebeld. Ze zijn het nu aan het uitzoeken bij de zorgverlenen en bellen me terug. (althans dat hebben ze beloofd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Ja precies, de knock on wood was ook omdat ik wel beter weer en je in dit soort situaties altijd de sigaar bent met dat soort instanties. Vandaar ook dat ik vandaag een uur heen en weer heb gebeld. Ze zijn het nu aan het uitzoeken bij de zorgverlenen en bellen me terug. (althans dat hebben ze beloofd ;) )
Een uur... omfg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Een uur is toch niets als je bij elk kastje en muur waar je heen gestuurd word drie keer doorverbonden moet worden en drie keer het probleem moet uitleggen waarna die collega het dan even navraagt bij een andere collega :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 00:35
Ik hoor van een aantal mensen hier dat ze devven met Chrome als primaire browser. Doelen jullie dan op webdevelopment? Ik doe als amateur webdeveloper veel meelezen in dit topic :) , maar ik heb nog niemand iets horen roepen over het welbekende Google Chrome checkbox probleem. Ik heb het al eens eerder hier gepost, maar die vraag was ondergesneeuwd. Hebben jullie geen last van verdwenen checkboxes in Google Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gusev schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:36:
Ik hoor van een aantal mensen hier dat ze devven met Chrome als primaire browser. Doelen jullie dan op webdevelopment? Ik doe als amateur webdeveloper veel meelezen in dit topic :) , maar ik heb nog niemand iets horen roepen over het welbekende Google Chrome checkbox probleem. Ik heb het al eens eerder hier gepost, maar die vraag was ondergesneeuwd. Hebben jullie geen last van verdwenen checkboxes in Google Chrome?
Eeeeeh, neuj :+ Hier gewoon alle checkboxes zichtbaar. Aan de andere kant, misschien zijn ze er toch, maar zie ik ze gewoon echt niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:38:
[...]

Eeeeeh, neuj :+ Hier gewoon alle checkboxes zichtbaar. Aan de andere kant, misschien zijn ze er toch, maar zie ik ze gewoon echt niet :9
Belangrijk detail, ik gebruik (nog) Windows XP SP3. Daar lijkt het (deels) aan te liggen, getuige http://productforums.goog...!topic/chrome/6mjkJe-EKMU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gusev schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Belangrijk detail, ik gebruik (nog) Windows XP SP3. Daar lijkt het (deels) aan te liggen, getuige http://productforums.goog...!topic/chrome/6mjkJe-EKMU
Ik hier ook! ^^ Heb in XP wel wat glitches gehad zo links en rechts, maar op het moment volgens mij nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
M'n hobby C++ game maakt vorderingen :) Heb hiervoor voornamelijk DirectX testjes zitten bouwen, maar niets serieus.

Valt me op (wellicht door gebrek aan serieuze ervaring) dat het maken van een zinnige game architectuur nog best uitdagend is. Momenteel is het zo opgezet dat er een 'client' is die al het render, input en audio werk doet en fungeert als een slaaf van de server - (het is een vrij dom ding). In de server leeft m'n game state + bijbehorende logica en een lua script engine om deze aan te kunnen sturen. En dat allemaal ook nog helemaal multithreaded/multi-core enabled :)

Het zal ongetwijfeld allemaal heel basic zijn voor de doorgewinterde gamedever (en waarschijnlijk vind ik het wiel opnieuw uit), maar het is toch heel leerzaam en het geeft een behoorlijk voldaan gevoel als je dan het dan ook allemaal lijkt te werken.

Anyway... persoonlijk trots momentje 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 03-06-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Ik hier ook! ^^ Heb in XP wel wat glitches gehad zo links en rechts, maar op het moment volgens mij nergens last van.

Beun
Vaag, bij mij helaas niet hier en daar last van maar zo erg dat ik nog *nooit* een checkbox heb gezien in Chrome (lokaal) :)

Af en toe zijn de checkboxes bv op Marktplaats ook ineens verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Laurens-R schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:50:
Leer materiaal: http://fabiensanglard.net/ zijn een hoop code reviews van verschillende engines met uitleg over hoe de boel in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
PrisonerOfPain schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:06:
[...]

Leer materiaal: http://fabiensanglard.net/ zijn een hoop code reviews van verschillende engines met uitleg over hoe de boel in elkaar zit :)

edit: wederom bedankt; hele toffe site!

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 03-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens-R schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:50:

Goed bezig! Staat ook nog steeds hoog boven aan mijn lijstje. Heb nog nooit iets gedaan dat in de buurt komt van gamedev'ing. Ik heb enkel c cli tools gebouwd en output dus alleen text naar stdout/file. Kan me zo moeilijk voorstellen hoe je de stap van 'graphics' integreert :? So much to do and so little time to do it in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik heb de laatste tijd wat XNA indie games zitten napluizen met ILSpy. Het verraste mij hoe relatief eenvoudig je met XNA games kunt maken.
Helaas pulled microsoft ook een silverlightje met het XNA framework.. Waar de community op zijn beurt weer op reageert met MonoGame. Al met al zeer interessant leesvoer.

Het is dat ik afhaak op het moment als het enigszins grafisch wordt, kwa textures en 3d modellen :P

Overigens zijn de one man indie games het leukste om na de pluizen. Je kan aan de code een hoop afleiden over wat voor ontwikkelaar zo iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 22:21
How do you read !important in CSS?
How is the CSS attribute property !important read?
Is it really important, exclamation mark important, ...?
quote: Spacedman
However you read it, its clear whoever decided to use "!important" wasn't a C programmer.
:D

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of <insert een van de adere 345.237 talen die hun syntax hebben geleend van C> programmeur.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 03-06-2013 11:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31

Toffe site, bedankt voor de link :)

Een van m'n favorite websites voor graphics programming: http://github.prideout.net/ (en de oude: http://prideout.net/blog/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
[afbeelding]

Kon het niet laten, gisteren toch de Filco Majestouch 2 Clicky USA besteld oOo
Nice!!
Ik zit er ook al even over te dubben, maar de prijs houdt me nog een beetje tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Nice!!
Ik zit er ook al even over te dubben, maar de prijs houdt me nog een beetje tegen :+
Tjah, ik was 160 euro inclusief verzenden kwijt. Ik ga er vanuit dat ik er mijn gehele leven als 'developer' mee kan werken, dus dat zou het geld waard moeten zijn. Als je kijkt wat een vakantie van 2 weken kost... :+

Hopelijk komt hij deze week nog binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Tjah, ik was 160 euro inclusief verzenden kwijt. Ik ga er vanuit dat ik er mijn gehele leven als 'developer' mee kan werken, dus dat zou het geld waard moeten zijn. Als je kijkt wat een vakantie van 2 weken kost... :+

Hopelijk komt hij deze week nog binnen! :D
Wat is er dan zo bijzonder aan? Ik ben al blij met mijn Logitech van ongeveer drie tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Daos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:18:
[...]

Wat is er dan zo bijzonder aan? Ik ben al blij met mijn Logitech van ongeveer drie tientjes.
en jij bent jarig vandaag!

gefeliciteerd! :)F

* Kips typt overigens ook wat hem voorgehouden wordt (in dit geval een goedkoop HP-exemplaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:18:
[...]

De switches, check Het grote mechanische toetsenborden topic voor meer informatie. Is hier al wat vaker langs gekomen, zal de rest er niet mee vermoeien :+

---

Gefeliciteerd! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
[...]

Nou heb even door een paar articles zitten bladeren... het is in ieder geval duidelijk dat er vele wegen naar rome leiden.

Ik heb iig al veel nieuwe inspiratie opgedaan en het is af en toe ook leuk om een aantal zaken terug te herkennen in mijn eigen architectuur: ik heb bijvoorbeeld een centrale event/job handler in de architectuur zitten die jobs tussen subsystems en threads communiceert. Ook omdat taken hierdoor autonomer worden en omdat deze zeer praktisch in een multithreaded omgeving werken.

Dan geeft het een goed gevoel dat ik met beperkte voorkennis een bepaalde oplossing heb ontwikkeld, die blijkbaar vaker worden toegepast in game engines en die mijn denkwijze bevestigen.

wederom bedankt voor de link! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 03-06-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Ja, zo moet ik het ook bekijken inderdaad, maar ik probeer altijd graag een toetsenbord eerst voordat ik hem aanschaf. Dat zal met deze modellen niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Ja, zo moet ik het ook bekijken inderdaad, maar ik probeer altijd graag een toetsenbord eerst voordat ik hem aanschaf. Dat zal met deze modellen niet kunnen.
Dit houdt mij ook tegen. Als ik een toetsenbord van 160 euro ga bestellen, dan wil ik er eerst wel even op getypt hebben om te kijken of het wat is ;). Helemaal als je kijkt naar de verschillende kleuren switches, en je geen idee hebt wat je nou wil hebben :P. Waarschijnlijk de MX Blue, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

HMS schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:36:
[...]

Dit houdt mij ook tegen. Als ik een toetsenbord van 160 euro ga bestellen, dan wil ik er eerst wel even op getypt hebben om te kijken of het wat is ;). Helemaal als je kijkt naar de verschillende kleuren switches, en je geen idee hebt wat je nou wil hebben :P. Waarschijnlijk de MX Blue, maar toch...
De mediamarkt heeft meestal wel een Razer BlackWidow (blue switches), steelseries 6G (black switches) en Logitech G910 (?) (brown switch) liggen. Sommige hebben ook wat van CM Storm of Cosair welke (bijna altijd) reds zijn.

En de switches zijn de meeste bepalende factor voor het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:31:
[...]

HMS schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:36:
[...]

Dat begrijp ik, heb er ook al even mee rondgelopen in m'n gedachten. Al was het wachten op de juiste 'state-of-mind' voor ik hem bestellen zou.

Heb thuis een toetsenbord met Browns, straks op het kantoor een toetsenbord met Blues. Ik zal mijn bevindingen hier zeker op Tweakers in een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:39:
Dat begrijp ik, heb er ook al even mee rondgelopen in m'n gedachten. Al was het wachten op de juiste 'state-of-mind' voor ik hem bestellen zou.
Gedronken? :+

Ik heb dus dit toetsenbord: http://www.amazon.com/electronics/dp/B000MQK6BK of pricewatch: Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)

Het typt lekker licht; net zo licht en snel als een laptoptoetsenbord. Iets zegt mij dat ik niet de juiste persoon ben voor ouderwetse schakelaars.

[ Voor 12% gewijzigd door Daos op 03-06-2013 14:13 . Reden: + pricewatch link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik heb nu op werk een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000. Dit i.v.m. trigger-finger klachten waar ik last van heb (gehad). Voor thuis heb ik echter nog een doodsimpel Logitech multimedia toetsenbordje. Nothing special.

Voor thuis is een ergonomisch toetsenbord niet handig i.v.m. het gamen wat ik nog best regelmatig doe.
Maar het toetsenbord thuis begint nu wel z'n nukken te vertonen en is aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:04:
ik heb nu op werk een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000. Dit i.v.m. trigger-finger klachten waar ik last van heb (gehad). Voor thuis heb ik echter nog een doodsimpel Logitech multimedia toetsenbordje. Nothing special.

Voor thuis is een ergonomisch toetsenbord niet handig i.v.m. het gamen wat ik nog best regelmatig doe.
Maar het toetsenbord thuis begint nu wel z'n nukken te vertonen en is aan vervanging toe.
Ik heb een gaming-keyboard thuis wat juist blue switches heeft. Razer nogiets Ultra Special Widow Whatever.

Met LED-lampjes :+

Maar het typt zeker lekker. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Razer iets uitbrengen wat niet bedoeld is voor gamers?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zal eens bij de MM naar binnen lopen. Die hebben wel wat mechanische toetsenborden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Gedronken? :+

Ik heb dus dit toetsenbord: http://www.amazon.com/electronics/dp/B000MQK6BK of pricewatch: Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)

Het typt lekker licht; net zo licht en snel als een laptoptoetsenbord. Iets zegt mij dat ik niet de juiste persoon ben voor ouderwetse schakelaars.
Haha, nee niet eens :9

Ja precies, zo'n soort toetsenbord heb ik hier ook liggen. Een ouder type, veel te groot en niet de US/Int layout. Ik wilde sowieso graag US/Int layout, dan heb ik thuis en op kantoor dezelfde.
pdebie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:04:

Owhja, dat is ook nog een optie. Zou voor mij te lastig wennen zijn denk ik, ben motorisch al zo gehandicapt (niet letterlijk). Ben er nog niet zo achter wat voor mij een goede hulp zou zijn qua houding, moet er gewoon aan denken iig rechtop te gaan zitten.
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:13:
[...]

Ik heb een gaming-keyboard thuis wat juist blue switches heeft. Razer nogiets Ultra Special Widow Whatever.

Met LED-lampjes :+

Maar het typt zeker lekker. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Razer iets uitbrengen wat niet bedoeld is voor gamers?
Voor RTS games zoals StarCraft 2 zijn Blue switches zeer ook geschikt, zelf heb ik liever wat meer allround. Daarnaast vond ik Blue als eerste mechanische toetsenbord een beetje gevaarlijk. Browns zijn goede instappers lees ik veel.

---

Echt ik heb altijd ruzie met cookie's in PHP... er is altijd wel iets wat ik niet goed doe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:10
Zo moeilijk zijn cookies toch niet :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:50:

Voor RTS games zoals StarCraft 2 zijn Blue switches zeer ook geschikt, zelf heb ik liever wat meer allround. Daarnaast vond ik Blue als eerste mechanische toetsenbord een beetje gevaarlijk. Browns zijn goede instappers lees ik veel.
Nah voor iedereen die voor 1995 een PC gebruikt heeft zijn blues echt niks bijzonders. Ik heb nog een Dell in Nederland liggen die precies het zelfde typt qua klik en gewicht, die was van net voor USB. Als je alleen maar sponge en chiclet keyboards gewend bent dan ja dan is het wel even wennen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah de Intel Z87 moederbordjes beginnen zo langzamerhand de pricewatch te populaten *O*. Maar welke moet ik dan kiezen? ;(

.edit: ah kijk: http://nl.hardware.info/r...-26x-z87-4x-h87-en-3x-b85

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-06-2013 15:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt dat nou, een goed keyboard? Ik heb hier gewoon een apple keyboard liggen (wel de bedrade, met numeriek pad) maar ben eigenlijk best wel geïnteresseerd in mechanische keyboards... (Alleen die unicomp had zulke hoge verzendkosten dat dat me een beetje tegenhield.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Al men sites op een shared host gedefaced :'(

Ziet er naar uit dat de host zelf de schuldige is, zone-h.org heeft een mass-deface staan op een andere server van de hoster, van hetzelfde uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:58:
Scheelt dat nou, een goed keyboard? Ik heb hier gewoon een apple keyboard liggen (wel de bedrade, met numeriek pad) maar ben eigenlijk best wel geïnteresseerd in mechanische keyboards... (Alleen die unicomp had zulke hoge verzendkosten dat dat me een beetje tegenhield.)
Ik had voorheen een simpel el-cheapo Dell toetsenbord waar ik dagelijks op werkte. Helaas, heb ik (mede door een verkeerde houding van mijn handen) hier nare klachten aan overgehouden, te weten 'trigger fingers'.
Nu gebruik ik een ergonomisch toetsenbord en de klachten zijn, na enige tijd van fysiotherapie, brace dragen en meer op mijn houding letten, zo goed als weg. Dus ja, het scheelt wel degelijk.

Ik zeg niet dat het enkel door het toetsenbord komt, want de hoofdoorzaak lag natuurlijk bij de houding. Het toetsenbord heeft er wel aan bijgedragen dat ik een betere houding aan kon nemen, waardoor de klachten minder werden.

@wsitedesign:
Toch geen klantenwebsites tussen zitten hoop ik?

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 03-06-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:58:
Tja ik typ tien vingers blind dus is het wel heel handig om te voelen en te horen dat ik een toets heb ingedrukt. Als je twee vingers spiekend typt dan maakt het misschien wat minder uit. Maar goed ik denk dat blind typen anno 2013 wel een aardige skill is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:02:
[...]

Tja ik typ tien vingers blind dus is het wel heel handig om te voelen en te horen dat ik een toets heb ingedrukt. Als je twee vingers spiekend typt dan maakt het misschien wat minder uit. Maar goed ik denk dat blind typen anno 2013 wel een aardige skill is.
Ik denk niet dat er veel developers zijn die niet blind kunnen typen, haha. Nadeel is natuurlijk ook dat je die unicomp en dergelijke niet even in een winkel kunt proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-for-mac/

Deze ziet er erg goed uit!
Misschien toch maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

WTF. Schijnbaar trimt SQL Server stringwaarden als je er op gaat vergelijken. Wanneer je dus dit doet:

SQL:
1
SELECT * FROM MyTable WHERE Field = 'lolcakes'

... vindt SQL Server records waar Field gelijk is aan 'lolcakes', maar óók records waar Field gelijk is aan 'lolcakes ' (let op de extra spatie). Dat ruikt als MySQL-consistentie. :r

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Korben schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:11:
WTF. Schijnbaar trimt SQL Server stringwaarden als je er op gaat vergelijken. Wanneer je dus dit doet:

SQL:
1

... vindt SQL Server records waar Field gelijk is aan 'lolcakes', maar óók records waar Field gelijk is aan 'lolcakes ' (let op de extra spatie). Dat ruikt als MySQL-consistentie. :r
Misschien moet je === gebruiken? :>

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de DAS Keyboard website onder extra artikelen:
Multi-use, comfortable earplugs for co-workers or significant others of Das Keyboard users
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Korben schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:11:

SQL:
1

SQL Server follows the ANSI/ISO SQL-92 specification (Section 8.2, <Comparison Predicate>, General rules #3) on how to compare strings with spaces. The ANSI standard requires padding for the character strings used in comparisons so that their lengths match before comparing them. The padding directly affects the semantics of WHERE and HAVING clause predicates and other Transact-SQL string comparisons. For example, Transact-SQL considers the strings 'abc' and 'abc ' to be equivalent for most comparison operations.
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:02:
ik denk dat blind typen anno 2013 wel een aardige skill is.
Ik typ wel blind en met tien vingers, maar niet op de officiële manier. :P

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 03-06-2013 16:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Same here :). Even bij de MediaMarkt kijken of er een exemplaar met Blue switches ligt, en dan ga ik waarschijnlijk wel voor de DasKeyboard Professional (Clicky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik typ wel blind, maar slechts met 9 vingers :( M'n rechterduim gebruik ik nooit, spatiebalk doe ik altijd met mn linkerduim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kan helaas niet blind typen, ben met 4 vingers dan ook niet extreem snel, maar echt sloom is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Avalaxy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:34:
Ik typ wel blind, maar slechts met 9 vingers :( M'n rechterduim gebruik ik nooit, spatiebalk doe ik altijd met mn linkerduim.
Okee negen vingers, je hebt gelijk.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Hmpf. Fraai is dat. Leuk dat het ISO is, maar ik had graag een 'geen achterlijk legacy-gedrag'-optie gezien.
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:12:
[...]
Misschien moet je === gebruiken? :>
Afbeeldingslocatie: http://blog.nj.com/alltv/2007/11/large_himym-slapsgiving.jpg

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Okee negen vingers, je hebt gelijk.
10 en m'n pols voor de num pad enter toets, als ik aan het muizen ben of naar m'n muis toe beweeg
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
.oisyn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:34:
Ah de Intel Z87 moederbordjes beginnen zo langzamerhand de pricewatch te populaten *O*. Maar welke moet ik dan kiezen? ;(

.edit: ah kijk: http://nl.hardware.info/r...-26x-z87-4x-h87-en-3x-b85
Daar moet ik binnenkort ook maar eens induiken. Heb zodra ik mijn belastingcenten terug heb een aardige upgrade geplanned. Word voor het eerst sinds tijden dat ik de CPU/Mobo/Ram/GPU wereld weer vol induik, dus dan dat zal een aardige puzzeltocht worden :X :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aan de slijtplekken op mijn spatiebalk te zien gebruik ik vaker mijn rechter dan mijn linkerduim voor de spatiebalk :P, maar ik gebruik ze wel allebei.
BM schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Daar moet ik binnenkort ook maar eens induiken. Heb zodra ik mijn belastingcenten terug heb een aardige upgrade geplanned. Word voor het eerst sinds tijden dat ik de CPU/Mobo/Ram/GPU wereld weer vol induik, dus dan dat zal een aardige puzzeltocht worden :X :p
Same here, zit nu op een C2Q. Het wordt iig een 4770K CPU, 16GB 2400MHz mem en een Z87 chipset moederbord. Keuze kwa moederbord laat ik voornamelijk afhangen van overclockbaarheid en vooral geluidschip - ik ben de interferrentie van die goedkope chips zo langzamerhamerhand wel beu. Ik ben traditioneel Asus gebruiker (volgens mij in geen 15 jaar een ander merk gehad), maar dat ga ik nu niet meenemen in mijn oordeel. Liefst heb ik trouwens ook een netwerkchip van intel. GB G1.Spider 5 spreekt mij wel aan (Creative geluidschip, scheiding van audiocomponenten met rest van het mobo, 2x Intel netwerk) maar wordt waarschijnlijk wel prijzig (400+ euro). De M-versie, met minder PCI-x poorten, 1x NIC en een kleinere formfactor, staat daarentegen in de pricewatch voor ~180 euro (pricewatch: Gigabyte G1.Sniper M5, let op, hier staan de specs en foto bij van de 5 en niet die van de M5)

[ Voor 109% gewijzigd door .oisyn op 03-06-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat is een beetje slim PHP framework als ik een JSON webservice op wil zetten op basis van een database? Ik vond het wel mooi dat ik met een simpele decoration in asp.net heel makkelijk kon zeggen deze controller functie output nu HTML, XML of JSON.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:35
Zo eerste dag er weer op toch zwaar na een dagje Fortarock. Was vandaag de weg helemaal kwijt met alle pointers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
Ik ga binnenkort maar eens een servertje voor thuis opzetten.
Mooie config in t hoofd dus dat gaat wel goed komen.
ESXi + ZFS Mirroring en nog wat VM Windows gewauwel

Ik doe nu alles nog op mijn desktop aan intern hosting en "server" werk maar dat begint me wat de keel uit te hangen, gecombineerd met het feit dat ik meer opslag wil en binnenkort uit huis ga (waardoor een apparaat wat 24x7 buiten mijn slaapkamer aanstaat ook geen probleem is) leek het mij een mooi moment om het eindelijk eens aan te pakken.

Waarschijnlijk wacht ik nog wel even op haswell en pas ik dan het moederbord en processor daarop aan

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220V2 Boxed€ 188,08€ 188,08
1Supermicro X9SCM-F€ 172,50€ 172,50
4Seagate Barracuda HDD.15, 4TB€ 152,90€ 611,60
1Antec Performance One P280€ 99,90€ 99,90
1Scythe Ninja 3 Rev. B€ 34,50€ 34,50
2Nexus Real Silent Fan, 120mm€ 5,80€ 11,60
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32€ 259,99€ 259,99
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 114,90€ 114,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.662,07

[ Voor 4% gewijzigd door Ellos op 03-06-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ellos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:51:
Ik ga binnenkort maar eens een servertje voor thuis opzetten.
Mooie config in t hoofd dus dat gaat wel goed komen.
ESXi + ZFS Mirroring en nog wat VM Windows gewauwel

Waarschijnlijk wacht ik nog wel even op haswell en pas ik dan het moederbord en processor daarop aan

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220V2 Boxed€ 188,08€ 188,08
1Supermicro X9SCM-F€ 172,50€ 172,50
4Seagate Barracuda HDD.15, 4TB€ 152,90€ 611,60
1Antec Performance One P280€ 99,90€ 99,90
1Scythe Ninja 3 Rev. B€ 34,50€ 34,50
2Nexus Real Silent Fan, 120mm€ 5,80€ 11,60
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32€ 259,99€ 259,99
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 114,90€ 114,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.662,07
Dat ziet er goed uit! ^^ Mijn schoonvader wil nog eens een fileserver/htpc, gezien de kosten die jij hier maakt is dat niet eens extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:54:
[...]

Dat ziet er goed uit! ^^ Mijn schoonvader wil nog eens een fileserver/htpc, gezien de kosten die jij hier maakt is dat niet eens extreem duur.
Is dit niet wat overkill voor je schoonvader dan?
Of is hij wel een ICT onderlegt type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ellos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:58:
[...]

Is dit niet wat overkill voor je schoonvader dan?
Of is hij wel een ICT onderlegt type.
Nou het kan op sommige punten wellicht wat minder, maar de beste man heeft een beste verzameling films en vind het zonde om ze weg te gooien. Op dit moment staat er naast de TV een toren met externe harddisks, niet echt handig natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Je hebt 32GB aan RAM en een Xeon nodig om wat films te streamen? Voor de hele buurt of zo?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:06:
Je hebt 32GB aan RAM en een Xeon nodig om wat films te streamen? Voor de hele buurt of zo?
Euhh ik niet hoor, ik doe er wel wat meer mee :P
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:04:
[...]

Nou het kan op sommige punten wellicht wat minder, maar de beste man heeft een beste verzameling films en vind het zonde om ze weg te gooien. Op dit moment staat er naast de TV een toren met externe harddisks, niet echt handig natuurlijk :+
Dan is een mooie nas toch voldoende?

[ Voor 44% gewijzigd door Ellos op 03-06-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Deze tabel laat weer goed zien waarom een hash algorithm als bcrypt zoveel beter is voor wachtwoorden dan MD5/SHA/etc. :Y)

https://hashcat.net/oclhashcat-plus/#performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:06:
Owh nee, dat is wat anders. Ik dacht alleen dat zoiets veel duurder zou uitvallen, maar dat valt mee dus.

---

(data[this.name] == $(this).val()) wil maar niet true worden, terwijl console.log() juist 20 == 20 zegt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Typeof() geprobeerd? Mogelijk is de een int en de andere een string. In dat geval kun je met praseInt zorgen dat de string een int wordt en daarmee de vergelijk true wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

yeadder schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:44:
Typeof() geprobeerd? Mogelijk is de een int en de andere een string. In dat geval kun je met praseInt zorgen dat de string een int wordt en daarmee de vergelijk true wordt.
Ja de een doet string en de ander int, dus dat schiet niet op. parseInt werkt prima, maar dat is niet de oorzaak van het probleem. Moet nog even verder terug. Wil namelijk een form serializen en in de location.hash opslaan. Dan bij reloaden, moet hij het form restoren. Werkt al prima, maar niet met checkbox elementen met dezelfde naam bijv. naam[].

We komen er wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
.oisyn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Same here, zit nu op een C2Q. Het wordt iig een 4770K CPU, 16GB 2400MHz mem en een Z87 chipset moederbord. Keuze kwa moederbord laat ik voornamelijk afhangen van overclockbaarheid en vooral geluidschip - ik ben de interferrentie van die goedkope chips zo langzamerhamerhand wel beu. Ik ben traditioneel Asus gebruiker (volgens mij in geen 15 jaar een ander merk gehad), maar dat ga ik nu niet meenemen in mijn oordeel. Liefst heb ik trouwens ook een netwerkchip van intel. GB G1.Spider 5 spreekt mij wel aan (Creative geluidschip, scheiding van audiocomponenten met rest van het mobo, 2x Intel netwerk) maar wordt waarschijnlijk wel prijzig (400+ euro). De M-versie, met minder PCI-x poorten, 1x NIC en een kleinere formfactor, staat daarentegen in de pricewatch voor ~180 euro (pricewatch: Gigabyte G1.Sniper M5, let op, hier staan de specs en foto bij van de 5 en niet die van de M5)
Zit nu op een X4 965, maar die komt toch te kort in mijn favo game. Moet dus ook een beetje de afweging maken tussen iets wat goed is voor office/dev werk (al voldoet in mijn geval daar bijna alles aan), en iets wat lekker weg gamet. Verder zag ik dat de 4770K wat virtualisatiefeatures mist. Moet nog ff uitzoeken of ik daar last van ga krijgen qua WP8 development, of dat ik toch voor de 'normale' 4770 moet gaan.

Ingewikkeld allemaal hoor :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom waarom jQuery: Uncaught Error: Syntax error, unrecognized expression: #fo20... :(

Volgens mij kan ik beter naar huis gaan }:O
Pagina: 1 ... 103 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.