De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
BikkelZ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:43:
Wat is een beetje slim PHP framework als ik een JSON webservice op wil zetten op basis van een database? Ik vond het wel mooi dat ik met een simpele decoration in asp.net heel makkelijk kon zeggen deze controller functie output nu HTML, XML of JSON.
Slim is wel tof framework, speciaal voor REST-webservices. Niet helemaal MVC, maar wel handig en snel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mercatres schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:45:
[...]

Slim is wel tof framework, speciaal voor REST-webservices. Niet helemaal MVC, maar wel handig en snel in gebruik.
Cool, straks checken :)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:40:
[...]

Owh nee, dat is wat anders. Ik dacht alleen dat zoiets veel duurder zou uitvallen, maar dat valt mee dus.

---

(data[this.name] == $(this).val()) wil maar niet true worden, terwijl console.log() juist 20 == 20 zegt :'(
Ik was ook aangenaam verrast.
Onderhand is een homeserver met goed spul echt niet zo onbetaalbaar meer.
Vroeger zat je ook altijd nog met die raidcontroller die zelf alleen al 500euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Wat is een beetje slim PHP framework als ik een JSON webservice op wil zetten op basis van een database? Ik vond het wel mooi dat ik met een simpele decoration in asp.net heel makkelijk kon zeggen deze controller functie output nu HTML, XML of JSON.
Laravel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Simpele service->Slim of een ander microframework.
Wat complexere service (en/of kan gaan groeien tot een hele uitgebreide applicatie)->Laravel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ellos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:02:
[...]

Ik was ook aangenaam verrast.
Onderhand is een homeserver met goed spul echt niet zo onbetaalbaar meer.
Vroeger zat je ook altijd nog met die raidcontroller die zelf alleen al 500euro was.
Waarom een RAID controller en ZFS? Dat is echt onzin om er in te zetten, omdat de RAID kaart dan in pass-through mode moet omdat ZFS alle controle over de schijf wil hebben. Dan kan je beter een SATA kaart erin gooien.

edit: Nu ik de zin beter lees en de spec lijst beter doorkijk zie ik geen RAID controller staan. Volgende keer beter lezen en minder snel reageren 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 03-06-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
HMS schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Waarom een RAID controller en ZFS? Dat is echt onzin om er in te zetten, omdat de RAID kaart dan in pass-through mode moet omdat ZFS alle controle over de schijf wil hebben. Dan kan je beter een SATA kaart erin gooien.

edit: Nu ik de zin beter lees en de spec lijst beter doorkijk zie ik geen RAID controller staan. Volgende keer beter lezen en minder snel reageren 8)7
Lezen!
Wat een kunst is dat toch.

Ik zei dat je daar vroeger (toen zfs nog niet was wat het is) met een x86 server altijd wel mee zat, het was HW raid of, een knullige slecht presterende, onbetrouwbare, optie ontbrekende, software raid

Zoals je ook zie in mijn wenslijst ontbreekt elk spoor van een raidcontroller.

Edit:
Ninja edit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

PatrickH89 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:13:
[...]

Simpele service->Slim of een ander microframework.
Wat complexere service (en/of kan gaan groeien tot een hele uitgebreide applicatie)->Laravel 4.
Het wordt wegwerpcode*, ik moet een webservice hebben waar ik mijn app tegen kan draaien totdat de webserviceboer die van hem in de lucht heeft. Het dynamisch uitlezen van JSON en het parallel HTTP uploaden van foto's wil ik van te voren al geprobeerd hebben.

* famous last words voor software die over 20 jaar nog draait :9

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Zolang het altijd een simpele 'wegwerpcode' blijft kun je gaan voor Slim. Anders zou ik persoonlijk voor een completere oplossing als Laravel gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Silex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:52:
Wil namelijk een form serializen en in de location.hash opslaan. Dan bij reloaden, moet hij het form restoren.
Hopelijk realiseer je je wel dat URLs onder IE (of liever gezegd; de WinInet library waartegen IE gelinkt is...) een maximale groottte hebben van 2KB en dat de fragment identifier hier ook onder valt. Houdt er ook even rekening mee dat in een UTF-8 encoded document één karakter niet hetzelfde is als één byte! Je hebt eigenlijk maar ca. ~1K karakters om te gebruiken.

Als je applicatie binnen die constraints blijft; geen probleem, maar sommige developers weten niet dat bovenstaande limiet bestaat en realiseren het zich vaak te laat, te weten; wanneer de hele app er staat en er ineens bugs van een klant binnen komen dat alles op z'n plaat gaat in Internet Explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
R4gnax schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:54:
[...]

Hopelijk realiseer je je wel dat URLs onder IE (of liever gezegd; de WinInet library waartegen IE gelinkt is...) een maximale groottte hebben van 2KB en dat de fragment identifier hier ook onder valt. Houdt er ook even rekening mee dat in een UTF-8 encoded document één karakter niet hetzelfde is als één byte! Je hebt eigenlijk maar ca. ~1K karakters om te gebruiken.

Als je applicatie binnen die constraints blijft; geen probleem, maar sommige developers weten niet dat bovenstaande limiet bestaat en realiseren het zich vaak te laat, te weten; wanneer de hele app er staat en er ineens bugs van een klant binnen komen dat alles op z'n plaat gaat in Internet Explorer...
Als het alleen maar vanwege usability aspect is (dus korte duur opslaan) is garlic.js prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercatres schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:45:
[...]

Beetje sinatra like? Je ziet tegenwoordig veel van die hele kleine webframerworkjes opkomen, je hebt dit soort dingen ook voor de meest obscure taaltjes (clojure, haskell, lisp).

In de praktijk kan ik er vaak net te weinig mee en dan ga je algauw of zelf weer het wiel uit zitten vinden, of je stapt over op een groter framework waar dat wiel dat je nodig hebt wel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

R4gnax schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:54:
[...]

Het valt wel mee, ik doe net zoiets als wat Tweakers in de pricewatch heeft. Een form met filters, die serialize ik, dan base64 (urlsafe) eroverheen en opslaan in de location.hash. Zo kun je makkelijk met Ajax steeds de resultaten ophalen (hashchange event) en heb je daarnaast meteen vorige/volgende buttons werkend.

Dan krijg je links zoals: /assortiment#filter:ZjE4W109MjAmZjIxW109MjMmZjI1W109Mjc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:41

StM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Leerzaam artikel! :D

Volgens mij is het niet van toepassing op wat ik aan het maken ben. Immers, in JavaScript kun je sowieso alles aanpassen. Maar misschien mis ik je punt of heb je het tegen iemand anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:24:
[...]

Het valt wel mee, ik doe net zoiets als wat Tweakers in de pricewatch heeft. Een form met filters, die serialize ik, dan base64 (urlsafe) eroverheen en opslaan in de location.hash. Zo kun je makkelijk met Ajax steeds de resultaten ophalen (hashchange event) en heb je daarnaast meteen vorige/volgende buttons werkend.

Dan krijg je links zoals: /assortiment#filter:ZjE4W109MjAmZjIxW109MjMmZjI1W109Mjc
Hmm.. als je zoiets echt strak wilt afwerken, dan maak je gebruik van een intermediate data model met je filter instellingen. Dat is iets makkelijker om te (de)serializeren. Als je model observable is (knockout, canjs, oid) dan kun je het ook makkelijk weer doorverbinden aan de daadwerkelijke DOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:41

StM

TheNephilim schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:59:
[...]

Leerzaam artikel! :D

Volgens mij is het niet van toepassing op wat ik aan het maken ben. Immers, in JavaScript kun je sowieso alles aanpassen. Maar misschien mis ik je punt of heb je het tegen iemand anders :+
Als je niet unserialized op je backend heb je er niet mee te maken nee :) Dat was iets waar ik wel van uit ging ;)

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 04-06-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Potjandosie! MS kondigt VS2013 aan 8)7 VS2012 is nog vers! :D

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 04-06-2013 02:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
RobIII schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 02:38:
Ja het is niet echt normaal voor Microsoft zo snel opvolging voor hun producten klaar te hebben. Meestal gaat er toch wel een jaar of 2 soms 3 over.

Zo blijven we updaten. Ben zelfs nu nog niet vol bezig met VS2012. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 02:38:
Het zal uiteindelijk wel VS2014 worden denk ik, net als met VS2011 als preview die als release VS2012 werd. Het is dat VS2012 pas vrij laat gereleased is, maar het verschilt niet eens zo heel veel met de release cycle tussen 2010 en 2012

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 04-06-2013 08:20 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
Het is pas een preview build, dus wie weet hoe lang dat nog gaat duren.
Ben wel benieuwd naar welke verbeteringen ze nog meer hebben doorgevoerd, dan in het artikel staan.

Misschien een optie om het menu niet in HOOFDLETTERS te zetten, zonder dat je daarvoor in je registry moet gaan rommelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
In de VS zijn er plannen om het patentsysteem aan te pakken en patent trolling tegen te gaan. http://www.theverge.com/2...ls-with-executive-actions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

R4gnax schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Hmm.. als je zoiets echt strak wilt afwerken, dan maak je gebruik van een intermediate data model met je filter instellingen. Dat is iets makkelijker om te (de)serializeren. Als je model observable is (knockout, canjs, oid) dan kun je het ook makkelijk weer doorverbinden aan de daadwerkelijke DOM.
Haha, zo ingewikkeld is het niet, het is allemaal aardig lowlevel :+ Dat gaat me de pet te boven :o

De query string ziet er zo uit: f18[]=20&f21[]=23&f21[]=24. Ik gebruik de value met prefix 'fo' (filterOption) als ID dus meer dan een $('#fo'+value).prop('checked', true); is het niet.

Maar wat niet is kan nog komen, wie weet eens in de uitzoektijd, al doe ik normaliter niet heel veel met JS.
StM schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:03:
[...]

Als je niet unserialized op je backend heb je er niet mee te maken nee :) Dat was iets waar ik wel van uit ging ;)
Nope, base64_decode(str_pad(strtr($data, '-_', '+/'), strlen($data) % 4, '=', STR_PAD_RIGHT)) en dan parse_str() om de query string om te zetten naar een array. Die bevat overigens alleen maar integers, dus dat is makkelijk controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Sven_Vdb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:13:
[...]

Ja het is niet echt normaal voor Microsoft zo snel opvolging voor hun producten klaar te hebben. Meestal gaat er toch wel een jaar of 2 soms 3 over.

Zo blijven we updaten betalen. Ben zelfs nu nog niet vol bezig met VS2012. :)
Hihi. :+

Al valt dat natuurlijk wel mee als je gewoon een subscription hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Acid_Burn

uhuh

Sven_Vdb schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:13:
[...]

Zo blijven we updaten. Ben zelfs nu nog niet vol bezig met VS2012. :)
Wij zitten hier nog op VS2010.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

MSDN benefits voor Azure op de schop :)

Je krijgt nu i.p.v. fixed compute hours en dergelijke, 50, 100 of 150 dollar (afhankelijk van je subscription op MSDN) om te verbruiken voor dev/test purpose in Azure. Vind het wel een goede wijziging.

Tevens worden VM's niet meer doorberekend als ze uit staan, en het wordt per minuut afgerekend :D Tevens verschillende server images een stuk goedkoper voor dev/test purpose.

Microsoft is flink aan het timmeren aan Azure, en ze maken echt stappen!

http://www.windowsazure.c...ber-offers/msdn-benefits/

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-06-2013 09:44 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
FluentNhibernate AttributePropertyConventions zijn awesome..

/einde bericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:19:
[...]

Het zal uiteindelijk wel VS2014 worden denk ik, net als met VS2011 als preview die als release VS2012 werd. Het is dat VS2012 pas vrij laat gereleased is, maar het verschilt niet eens zo heel veel met de release cycle tussen 2010 en 2012
Ik denk ook dat het 2014 gaat worden. Las gisteren ook al ergens SQL 2014, dus vermoed dat die 2 lekker samen gaan lopen. Een hele nieuwe IDE heeft redelijk wat nadelen, dus hopelijk wachten ze daar nog even mee (zoals falende plugins als R#). Ik weet dat je niet verplicht ben up te daten, maar wil dat wel altijd heel graag :)

Een nieuwe .NET versie met wat leuke nieuwigheden zou natuurlijk wel van harte welkom zijn :)

Ik moet nu eigenlijk 2 extra R# licenties hebben, maar heb een voorgevoel dat JetBrains binnen niet al te lange tijd met v8 op de markt komt. Om dan meteen honderden euro's neer te moeten mikken voor een update binnen een paar weken is ook weer niet mijn idee... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Volgens mij krijg je van Jetbrains vaak de update gratis, als je recentelijk de vorige versie gekocht hebt... staat me iets van bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:03
Die dingen komen toch altijd met een jaar aan updates?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

D-Raven schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:01:
Volgens mij krijg je van Jetbrains vaak de update gratis, als je recentelijk de vorige versie gekocht hebt... staat me iets van bij...
Yup, je koop een licentie voor een jaar, daarmee ontvang je een jaar lang gratis updates. Tenminste, dat heb ik begrepen bij de aanschaf van PhpStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:02:
[...]
Yup, je koop een licentie voor een jaar, daarmee ontvang je een jaar lang gratis updates. Tenminste, dat heb ik begrepen bij de aanschaf van PhpStorm.
Volgens mij was dat vroeger standaard bij R#, maar tegenwoordig proberen ze je bij een R# licentie een jaarsubscription aan te smeren (waarin de fora schande over gesproken werd).

Ik kan zo snel niet vinden binnen hoeveel tijd je een gratis update zou krijgen, maar gezien hun subscription model vrees ik voor het ergste... Ik baal er al van dat mijn eigen R# mogelijk niet geupdate wordt (is +/- 2~3 maanden oud), maar als ik nu 2 extra licenties aanschaf en ik moet ook die updaten tegen de volle mep is de fun er wel vanaf... :'(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Nouja, je _moet_ niks natuurlijk. Als je de verbeteringen/nieuwe features in de nieuwe versie echt wilt hebben.. tjah..

Ik zit zelf ook op versie 7.1 en ik weet nog niet of ik ga upgraden naar 8. Het doet nu al alles wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat is afhankelijk welke licentie je koopt bij Jetbrains.
Je hebt de 'License including 1-year Upgrade Subscription' en de 'Stand-alone' variant.

http://www.jetbrains.com/resharper/buy/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D Klopt wel aardig.

Gloeiendegloeiendegloeiende...
Verwijderen uit de sessie doet niets verwijderen :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Is de sessie überhaupt wel gevuld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:11:
Is de sessie überhaupt wel gevuld dan?
Helaas wel, was'ie maar leeg :D Da's namelijk de hele bedoeling :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
waar sla je de sessie op? InProc? (er overigens even van uitgaande dat je .NET programmeert )

[ Voor 47% gewijzigd door PdeBie op 04-06-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:20:
waar sla je de sessie op? InProc? (er overigens even van uitgaande dat je .NET programmeert )
Nee, helaas is dit in PHP. Heb't probleem al gevonden, een of andere voorganger van mij override de delete-method met eenprachtige functie die de sessie niet reset na delete. Dus blijft de sessie bestaan natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en uiteraard niet gedocumenteerd WAAROM hij dat doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik zou je maar alvast voorbereiden op een bug waarbij sessies magisch verdwijnen, die op die manier "gefixt" was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:26:
en uiteraard niet gedocumenteerd WAAROM hij dat doet :+
Ow jawel hoor...
PHP:
1
2
3
/**
 * Unset the session here, because the controller does it wrong.
 */

}:| :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Waaaah, heb mijn nieuwe werklaptop binnen.
Van een Dell E6500 met een Celeron en 2GB naar een HP Elitebook i7 met 16GB.

Daar gaan mijn coffeebreaks.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:29:
Waaaah, heb mijn nieuwe werklaptop binnen.
Van een Dell E6500 met een Celeron en 2GB naar een HP Elitebook i7 met 16GB.

Daar gaan mijn coffeebreaks.
Hoezo? Gewoon wat extra loopjes inbouwen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:30:
[...]

Hoezo? Gewoon wat extra loopjes inbouwen :Y
Ik heb geen programmeerjob ;) Ik ben een hobbyist. Ik werk vooral met FEM-paketten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:29:
[...]

Ow jawel hoor...
PHP:
1
2
3
/**
 * Unset the session here, because the controller does it wrong.
 */

}:| :')
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/840dea92845809d639a477bc4fe05450/tumblr_mkkr2kacyp1rk30kxo1_500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The IT-Crowd once again _/-\o_
Eigenlijk zouden alle Devschuurders deze serie verplicht moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:37:
[...]

Nog niks van gezien, maar eens bekijken als ik me eens verveel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:37:
Ben niet zo van tv kijken en series e.d.

Jeej weer een leuke game gevonden, Infinity War, aardig tactisch TCG. Daar kan ik me uren mee vermaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ken de serie pas sinds kort (nadat ik in dit topic er over gelezen had), maar het is inderdaad verplichte kost. Heb onze helpdesk medewerkers er ook al naar verwezen. Hun telefoontjes kunnen vele malen efficiënter heb ik al gezien (have you tried turning it off and on again? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zat meer te denken aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://gifs.gifbin.com/112012/1352914382_deadpool_tries_thors_hammer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha die is ook toepasselijk inderdaad.

http://thejoysofcode.com/...oject-from-someone-who-is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:10:
Dat is afhankelijk welke licentie je koopt bij Jetbrains.
Je hebt de 'License including 1-year Upgrade Subscription' en de 'Stand-alone' variant.

http://www.jetbrains.com/resharper/buy/index.jsp
Vroeger was er nog geen subscription. Toen ik mijn 7 licentie kocht kon ik enkel de licentie kopen waarbij er een soort coulance was voor gebruikers welke net een licentie hebben gekocht.

Maar goed, dat heeft men dus de nek omgedraaid :-(
oOo blijft briljant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het schetst meer een goed beeld van HR/Recruiters. En dan vooral dit gedeelte
Well, he’s not really a carpenter, he’s a car salesman — but he’s sold a lot of brown cars and he’s worked with walnut interiors.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Vroeger was er nog geen subscription. Toen ik mijn 7 licentie kocht kon ik enkel de licentie kopen waarbij er een soort coulance was voor gebruikers welke net een licentie hebben gekocht.

Ok, ik heb mijn commercial (stand-alone) licentie pas sinds vorige week. Toen had ik deze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ze hebben geloof ik pas sinds gisteren jaarlijkse licenties. Maar als ik mijn purchasehistorie bekijk komt er elke jaar toch een nieuwe versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:44:
[...]

Dat was meestal ook maar een korte periode voor de aankondiging van een nieuwe versie. Aangezien die nog niet aangekondigd is, en je je licentie al een tijdje hebt zou je anders waarschijnlijk ook niet in aanmerking gekomen zijn.
http://blogs.jetbrains.co...ademic-licensing-changes/
Personal licenses die nu aangeschaft worden krijgen dus sowieso een gratis upgrade naar 8.

Zelf upgrade ik meestal alleen als ik upgrade naar een nieuwe versie van VS.net, dus ik sla wel af en toe wat versies van R# over.

[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 04-06-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:49:
[...]

Dat was meestal ook maar een korte periode voor de aankondiging van een nieuwe versie.
Klopt, maar ik sta op het punt 2 nieuwe licenties aan te schaffen en men is al aan het mailen dat v8 er aan komt. Voor mijn licentie verwacht ik ook niet direct een update, maar is wel zuur als ik nu 2 nieuwe koop welke binnen een paar weken al verouderd zijn :/

[ Voor 22% gewijzigd door .Gertjan. op 04-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:58:
[...]

Klopt, maar ik sta op het punt 2 nieuwe licenties aan te schaffen en men is al aan het mailen dat v8 er aan komt. Voor mijn licentie verwacht ik ook niet direct een update, maar is wel zuur als ik nu 2 nieuwe koop welke binnen een paar weken al verouderd zijn :/
Check mijn update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:) Ik zag het.

Helaas moet ik 2 commercial versions hebben. Je hebt wel een punt door te stellen dat je pas upgrade bij een nieuwe VS versie. Hopelijk blijven ze de oude versies dan nog wel supporten, want niet zo heel lang geleden viel er ook een en ander om bij een update van VS 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Laaste maand van m'n stage gaat in. Daarna even lekker vakantie vieren! 21 Juni ben ik klaar. Na de vakantie naar het HBO, hopelijk is dat iets uitdagender dan het MBO, want dat was gewoon 0,0 dingen er bij geleerd voor mij. Ja, ik heb een compleet nieuwe taal er bij geleerd, maar als je een paar van de paradigms en het probleem-oplossend denkvermogen al hebt, is een nieuwe taal leren ook niet echt moeilijk, en dan vooral niet met een taal als C#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Als je je verveelt zou je ook naar F# kunnen gaan kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:07
AAARGH. PHPUnit blijft oneindig lang doorlopen als ik een simpel object aanmaak. Geen foutmelding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Die Joys of code blijft leuk. Weer 10 minuten weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wordt de laatste tijd alleen zo weinig geupdate :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Hoe kan dit nu?

Hier hebben we 2 servers die onafhankelijk van elkaar dezelfde software draaien: Apache php MySQL Cacti
Nu zijn er op beide DB op ongeveer dezelfde tijd enkele tabellen corrupt geraakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Murphy strikes again!

Maar wellicht toch iets van replication aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hipska schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:51:
Hoe kan dit nu?

Hier hebben we 2 servers die onafhankelijk van elkaar dezelfde software draaien: Apache php MySQL Cacti
Nu zijn er op beide DB op ongeveer dezelfde tijd enkele tabellen corrupt geraakt 8)7
Cacti is de schuldige! :9

Wij hebben hier ook een tijdje met Cacti lopen klooien, maar dat was geen succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Nee absoluut niet, zijn onafhankelijk van elkaar. Ik vermoed ergens een bug in MySQL in relatie tot de tijd, want hoe kan dat anders.

Er was ooit ook die schrikkelseconde bug in sommige software, wij hadden ook een JAVA app die er last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Schijnbaar werkt process isolation nog steeds niet lekker bij PHPUnit... Wanneer ik dat uitzet krijg ik netjes een foutmelding te zien en bitched hij niet over het serializen van PDO-connecties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
TheNephilim schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Cacti is de schuldige! :9

Wij hebben hier ook een tijdje met Cacti lopen klooien, maar dat was geen succes :+
Wat voor alternatief gebruiken jullie nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

D-Raven schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:22:
[...]

Niet, er was er voor ons op dat moment geen alternatief en inmiddels is het niet meer nodig.

Cacti is leuk, maar wil je er echt wat mee, dan mag je haast wel een expert erbij halen om het goed te configureren.

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 04-06-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:27:
[...]

Niet, er was er voor ons op dat moment geen alternatief en inmiddels is het niet meer nodig.

Cacti is leuk, maar wil je er echt wat mee, dan mag je haast wel een expert erbij halen om het goed te configureren.
Wat doet Cacti precies?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rutix schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:30:
[...]

Wat doet Cacti precies?
[google=cacti]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AfjUh9ULkq7z1lkx6Ne6tdGD/thumb.png

http://www.cacti.net/

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 04-06-2013 12:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zocht een tijdje geleden monitoringsoftware voor m'n NAS: ik wilde enkel een mailtje krijgen wanneer hij het wat warm kreeg op z'n nieuwe plek, een websitetje met statistieken over CPU- en schijfgebruik zou prettig zijn, en als het pakket écht goed was dan kon het ook kijken of bepaalde processen draaien.

Ik heb PRTG, MRTG en nog een aantal vergelijkbare (ook SNMP-achtige) pakketten geprobeerd, maar voor het inrichten van al die Router Traffic Graphers (of hoe die categorie monitoring software ook heet) moet je inderdaad zowat gestudeerd hebben.

Uiteindelijk is het uiteraard wel gelukt, maar de ingebouwde webserver voor de grafiekjes deed het alleen op de URL waarop de server dacht dat 'ie draaide, dus http://NAS:4567/StommeLangeUrl.html. M'n mod_proxy ertussen hielp niet, want de HTML die de nieuwe URL http://NAS/Statistics/ opleverde had harde verwijzingen naar http://NAS:4567/StommeLangeUrlVoorDeGrafiekjesGenerator.png die mod_proxy er niet tussenuit kreeg.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat had ik ookal gevonden :) Ik zal hem beter formuleren dan.
Wat was de situatie dat jullie zo nodig Cacti nodig hebben?
CodeCaster schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:35:
[...]

Ik zocht een tijdje geleden monitoringsoftware voor m'n NAS: ik wilde enkel een mailtje krijgen wanneer hij het wat warm kreeg op z'n nieuwe plek, een websitetje met statistieken over CPU- en schijfgebruik zou prettig zijn, en als het pakket écht goed was dan kon het ook kijken of bepaalde processen draaien.

Ik heb PRTG, MRTG en nog een aantal vergelijkbare (ook SNMP-achtige) pakketten geprobeerd, maar voor het inrichten van al die Router Traffic Graphers (of hoe die categorie monitoring software ook heet) moet je inderdaad zowat gestudeerd hebben.

Uiteindelijk is het uiteraard wel gelukt, maar de ingebouwde webserver voor de grafiekjes deed het alleen op de URL waarop de server dacht dat 'ie draaide, dus http://NAS:4567/StommeLangeUrl.html. M'n mod_proxy ertussen hielp niet, want de HTML die de nieuwe URL http://NAS/Statistics/ opleverde had harde verwijzingen naar http://NAS:4567/StommeLangeUrlVoorDeGrafiekjesGenerator.png die mod_proxy er niet tussenuit kreeg.
Ik zelf gebruik icinga voor het monitoren voor servers. Dit is echter denk ik veel te overkill voor wat je alleen wilt :P

[ Voor 64% gewijzigd door Rutix op 04-06-2013 12:37 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
...
laten wij nu net tot die categorie behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
D-Raven schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:22:
[...]

Ik heb hier Zabbix voor geïnstalleerd (euh geconfigureerd -- het is een appliance die ik gewoon heb gedownload en op onze ESXi-bak heb neergezet). Ik vond Cacti wat lastig te configureren.
Maarja, Zabbix is ook lastig te configureren: het is een complex ding. Maar als ie eenmaal werkt is het een mooi product.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:36:
[...]

Dat had ik ookal gevonden :) Ik zal hem beter formuleren dan.
Wat was de situatie dat jullie zo nodig Cacti nodig hebben?

[...]

Ik zelf gebruik icinga voor het monitoren voor servers. Dit is echter denk ik veel te overkill voor wat je alleen wilt :P
We hadden regelmatig meer servercapaciteit nodig, dus om meer inzicht te hebben in hoeveel welke server op welk tijdstip precies deed, hadden we Cacti geïnstalleerd.

Maar zo te horen hier, zijn alle pakketten die zoiets als Cacti doen niet eenvoudig op te zetten. Dat stelt me weer gerust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ik gebruik munin. Meeste plugins werken wel out of the box. Werken ze niet dat is het inderdaad een hel om goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New Relic wellicht? (Heb er geen ervaring mee, maar even mee gespeeld, ziet er op zich aardig uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:10:
New Relic wellicht? (Heb er geen ervaring mee, maar even mee gespeeld, ziet er op zich aardig uit.)
Ziet er inderdaad aardig uit zeker voor het monitoren van webapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

NewRelic werkt wel mooi ja. Gebruik het momenteel op een Azure Cloud Service.

Aangeschaft via de Azure Add-on winkel, en dan is de versie die normaal 30 euro kost ofzo gratis :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan op de FP eindelijk weer normaal zien op wie er gereageerd wordt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Holy.. echt _veel_ beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

|:( Heb zin om een bepaalde developer met mijn toetsenbord op zijn gezicht te meppen... :/

Zit te klooien met een elf-proef die hij ooit gemaakt heeft. Sowieso heeft drs. Pannekoek dat ding door de hele code gecopy-paste en is zijn code zo brak dat ik het nog niet durf zijn code refactoren. Dus ik neem het initiatief en isoleer in ieder geval even de functie zodat ik hem kan gebruiken en zet zijn code wel om bij de volgende change in dat deel.

Ben ik even mijn code aan het testen blijkt hij er echt iets vaags van gemaakt te hebben :X
Sowieso ging hij altijd uit van een rekeninglengte van 10, maar daarnaast presteerde hij het ook om niet tegen het getal te werken maar tegen de char code en nog her en der wat bonus modulo's toe te voegen die nergens op sloegen (hij keek of het totaal even was :/ inplaats van deelbaar door 11)... :X

Met als gevolg dat de elf proef sommige rekeningnummers inderdaad goed pakte, maar bij sommige ten onrechte beweerde dat ze voldeden... Zucht....
Gelukkig is meneer gevlogen anders had hij toetsen tussen zijn tanden uit kunnen plukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Woy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:45:
Je kan op de FP eindelijk weer normaal zien op wie er gereageerd wordt *O*
Dat is inderdaad stukken beter zo! Al vind ik dan de comments layout wel weer heel simpel. Die indent pijltje van de laatste iteratie van tweakers 6 was toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het nut van de stippellijn ontgaat me een beetje. Ik vind 't niet echt mooi en ook niet in het ontwerp passen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Haters gonna hate :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
I'm a nitpicker, so sue me :+

De weergave van de reacties zelf is wel een forse vooruitgang.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:57:
|:( Heb zin om een bepaalde developer met mijn toetsenbord op zijn gezicht te meppen... :/

Zit te klooien met een elf-proef die hij ooit gemaakt heeft. Sowieso heeft drs. Pannekoek dat ding door de hele code gecopy-paste en is zijn code zo brak dat ik het nog niet durf zijn code refactoren. Dus ik neem het initiatief en isoleer in ieder geval even de functie zodat ik hem kan gebruiken en zet zijn code wel om bij de volgende change in dat deel.

Ben ik even mijn code aan het testen blijkt hij er echt iets vaags van gemaakt te hebben :X
Sowieso ging hij altijd uit van een rekeninglengte van 10, maar daarnaast presteerde hij het ook om niet tegen het getal te werken maar tegen de char code en nog her en der wat bonus modulo's toe te voegen die nergens op sloegen (hij keek of het totaal even was :/ inplaats van deelbaar door 11)... :X

Met als gevolg dat de elf proef sommige rekeningnummers inderdaad goed pakte, maar bij sommige ten onrechte beweerde dat ze voldeden... Zucht....
Gelukkig is meneer gevlogen anders had hij toetsen tussen zijn tanden uit kunnen plukken :+
Ehm... een elfproef is toch niet zo ingewikkeld? Waarom niet zelf schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:57:
Toch niet je nieuwe toekomstige medewerker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:03:
[...]
Ehm... een elfproef is toch niet zo ingewikkeld? Waarom niet zelf schrijven?
Als het erin zit, waarom zou ik het zelf schrijven ;) Ik zeg ook nergens dat hij moeilijk is om te maken (hoewel drs. Pannekoek er anders over denk waarschijnlijk ;) )

Inmiddels heb ik hem zelf herschreven en meteen even wat opgepoetst. Maar in het kader van Don't-Repeat-Yourself leek het mij beter om eerst even te kijken of ik bestaande functies kon hergebruiken. Maar helaas maken mijn collegae dit soms behoorlijk onmogelijk... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:05:
[...]
Toch niet je nieuwe toekomstige medewerker? :+
Nope, daar heb ik meer vertrouwen in dan de senior die dit stukje kunst heeft opgeleverd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ooooowh, een echte hoofdbreker hier! :+

In mijn bestaande code had ik bij de filters (net zoals Pricewatch) al een 'facet count'. Dus hoeveel producten er achter een filter optie zitten. Echter wil ik nu dat binnen een filter de opties onderling gewoon hun eigen 'facet count' aangeven.

Ik voorzie een uur aan meerwerk, puur omdat ik dit zo graag voor elkaar wil hebben! :o
Pagina: 1 ... 104 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.