De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:59:
Het nut van de stippellijn ontgaat me een beetje. Ik vind 't niet echt mooi en ook niet in het ontwerp passen.
Ik ben ook geen fan van de stippelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

C:
1
*((int *)&blaat)++;

Waarom mag een post-increment hier niet van meneer C, maar een pre-increment of gewoon += 1 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, de startknop is terug in Windows 8.1:

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Hoezo mag niet? Mag gewoon, maar ik verwacht dat 't gewoon niet betekend wat jij denkt dat het betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Radiant schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:12:
C:
1
*((int *)&blaat)++;

Waarom mag een post-increment hier niet van meneer C, maar een pre-increment of gewoon += 1 wel?
Omdat je zo geen lvalue terug krijgt, (maar een rvalue?) en daar kun je geen bewerkingen op doen. Als je het tussen haakjes zet werkt het wel:
C:
1
(*((int *)&blaat))++;

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 04-06-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:14:
Lol, de startknop is terug in Windows 8.1:
[video]

:')
Dit was toch al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Dit was toch al bekend?
Ja, maar heb je het filmpje ook bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Hahaha. werkelijk ? Hebben ze nu alleen maar het plaatje van de popup linksonderin aangepast?

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Ik ben ook geen fan van de stippelijn.
Check, heb hem met cusom CSS uitgezet.

Net op Hurryup.nl de 'iPhone oordopjes besteld.' Ben benieuwd hoe 'origineel' ze zijn. Het doosje enzo lijkt behoorlijk authentiek. Ik weet het niet. Wil nog wat dopjes hebben, de eerder gekochte Philips is fancy, maar in een hangmat ligt dat niet echt lekker. :+

[ Voor 50% gewijzigd door ZpAz op 04-06-2013 14:23 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:19:
Hahaha. werkelijk ? Hebben ze nu alleen maar het plaatje van de popup linksonderin aangepast?

_O-
Ik moest inderdaad ook goed zoeken :/
Maar ik zie ook dat er nu een pijltje naar beneden in het metro scherm staat. Hebben ze nu eindelijk een logische knop erbij gezet om het menu te sluiten? Dat is een van de dingen waar ik nog best wat mensen over heb zien struikelen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

ThomasG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:14:
[...]
Omdat je zo geen lvalue terug krijgt, (maar een rvalue?) en daar kun je geen bewerkingen op doen. Als je het tussen haakjes zet werkt het wel:
C:
1
(*((int *)&blaat))++;
Och ja, dereference gaat ná de post-increment (hence: post) natuurlijk.. Check :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:17:
[...]

Ja, maar heb je het filmpje ook bekeken?
ja, daar doelde ik ook op. Dat je terug sprong naar de metro ui :)
Zo'n lekkere zinloze knop dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Het is ook niet de start knop die mensen missen, maar het start menu. *volgens mij*
Dan kan je de knop wel terugbrengen, maar dan is het probleem natuurlijk nog niet weg.

Daarnaast heb ik echt geen probleem met de Metro interface, ik zit er misschien 5 minuten in totaal per dag in :P. Ik snap de Windows 8 haat dan ook helemaal niet, voor mij is het gewoon 7++ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 22:44
pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:16:
[...]

Dit was toch al bekend?
Wait wut? Ik had op zijn minst verwacht dat je een knop alle Windows 7 en eerder had. Niet een 'hover' plaatje. Die ook nog eens lelijk is. Oh well, geen Windows gebruiker hier dus zoveel hoef ik me er ook niet aan te storen. :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn serieus mensen de start *knop* gebruiken om met de muis op te klikken? Daar gebruik je toch gewoon je toetsenbord voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:30:
Het is ook niet de start knop die mensen missen, maar het start menu. *volgens mij*
Dan kan je de knop wel terugbrengen, maar dan is het probleem natuurlijk nog niet weg.

Daarnaast heb ik echt geen probleem met de Metro interface, ik zit er misschien 5 minuten in totaal per dag in :P. Ik snap de Windows 8 haat dan ook helemaal niet, voor mij is het gewoon 7++ ;)
Same here. Maar praat eens met .oisyn ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:31:
Zijn serieus mensen de start *knop* gebruiken om met de muis op te klikken? Daar gebruik je toch gewoon je toetsenbord voor.
Ik klik er regelmatig op ja. Ik gebruik echter heel vaak mijn toetsenbord (zelf de GoT-shortcuts staan aan) maar voor sommige zaken gebruik ik nog steeds de muis.

Jij sluit al je programma's af d.m.v Alt-F4?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
indeed, klik er ook regelmatig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:31:
Het aantal mensen (en dan juist IT'ers) dat ik shortcuts zie gebruiken is echt onthutsend laag.

Vooral frustrerend als je even met een collega meekijkt en die is dan drie minuten bezig met het reorganiseren van code omdat hij ALLE copypasta-acties met de muis doet. Niets Ctrl-Right/Left/Up/Down en Ctrl-X/C/V maar alles met de muis. Alles. Selecteren (lekker priegelen) met de muis, met de muis naar het contextmenu voor Cut/Copy, met de muis de cursor op de juiste plek zetten, met de muis naar het contextmenu voor Paste.

Echt. Hoe houd je het langer dan een dag vol als IT'er zonder shortcuts te gebruiken. :| En dan heb ik het niet eens over de exotische shortcuts in VS, Emacs of Eclipse maar de alledaagse acties.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Heb ik ook met brown switches :) Wil niet meer terug naar een gewone keybboard nu.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Radiant schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Och ja, dereference gaat ná de post-increment (hence: post) natuurlijk.. Check :P
Nee, niet "hence: post", want die slaat op het feit dat het de increment doet na het resultaat van de expressie (of op het feit dat het een postfix operator is, wat je wilt). Maar hij heeft wel een hogere precedence dan de dereference operator, en daarom wordt *i++ geparsed als *(i++) en niet als (*i)++.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:33:
indeed, klik er ook regelmatig op.
Ik ook, maar dat is nooit de bedoeling. Sowieso werkt die "hotspot" redelijk waardeloos in multi-monitor of bij het hebben van je startbalk op een andere plek.

Ik heb mijn startbalk links en rechts (op beide schermen aan de "buitenkant"). Die "start" knop zit voor mij dus niet logisch. Daarnaast heb ik met enige regelmaat de charms bar te pakken als ik in een icoontje op de taskbar probeer aan te wijzen...

Dat zijn eigenlijk mijn enige irritaties aan W8... Verder vind ik het wel prima werken :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:38:
[...]

Het aantal mensen (en dan juist IT'ers) dat ik shortcuts zie gebruiken is echt onthutsend laag.

Vooral frustrerend als je even met een collega meekijkt en die is dan drie minuten bezig met het reorganiseren van code omdat hij ALLE copypasta-acties met de muis doet. Niets Ctrl-Right/Left/Up/Down en Ctrl-X/C/V maar alles met de muis. Alles. Selecteren (lekker priegelen) met de muis, met de muis naar het contextmenu voor Cut/Copy, met de muis de cursor op de juiste plek zetten, met de muis naar het contextmenu voor Paste.

Echt. Hoe houd je het langer dan een dag vol als IT'er zonder shortcuts te gebruiken. :| En dan heb ik het niet eens over de exotische shortcuts in VS, Emacs of Eclipse maar de alledaagse acties.
Dat is toch net altijd het fijne van over de schouder van een collega mekijken? :+
Nee, ik herken me duidelijk in die situatie. Zelf gebruik ik echt enorm veel shortcuts en er zijn nog behoorlijk wat mensen die basis-shortcuts niet kennen. Een leuke vind ik bijvoorbeeld Ctrl-Shift-T om een recent gesloten tabblad te openen maar ik sta er steeds van versteld hoeveel mensen deze shortcuts niet kennen. Ik ken ze natuurlijk zelf ook niet allemaal, maar ik ken er toch een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog leuker als je zelf tijd hebt geïnvesteerd in het leren van vim en dan dat gekut ziet als mensen bijvoorbeeld een witregeltje willen toevoegen en dan eerst helemaal naar het einde van de regel moeten, of naar het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:03
[...]

Het "leukste" is dan altijd nog de programmeurs die niet met 10 vingers kunnen typen. Kom er nog wel eens een paar tegen die enkel met beide wijsvingers op het toetsenbord lopen te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
ThomasG schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:48:
[...]
Het "leukste" is dan altijd nog de programmeurs die niet met 10 vingers kunnen typen. Kom er nog wel eens een paar tegen die enkel met beide wijsvingers op het toetsenbord lopen te rammen.
Och kan het ook niet, maar het grootste deel van mijn tijd tijdens het ontwikkelen gaat niet in typen zitten. Daarnaast doordat ik wel shortcuts gebruik ben ik vaak alsnog sneller dan anderen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
[...]
Met 2 vingers is wel erg inefficient .. weet je zeker dat je niet overdrijft? Overigens kan ik ook niet met 10 vingers typen.

[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 04-06-2013 14:53 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mijn ervaring is eigenlijk dat juist de meeste programmeurs niet met 10 vingers kunnen typen (maar wel met 7+). Bijna alle programmeurs die ik ken hebben zichzelf leren typen tijdens de vele uurtjes achter de computer i.p.v. een typcursus.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Nog leuker als je zelf tijd hebt geïnvesteerd in het leren van vim en dan dat gekut ziet als mensen bijvoorbeeld een witregeltje willen toevoegen en dan eerst helemaal naar het einde van de regel moeten, of naar het begin...
ctrl+enter in VS :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]
Gelukkig kan kan ik dan in ieder geval nog met vier vingers typen, toch een verdubbeling ten opzichte van 2! :+
Nice! Met Blue of Brown MX switches? :D

Ik krijg net een mailtje dat m'n Filco onderweg is, moet eind deze week binnen zijn! :9~

[ Voor 28% gewijzigd door TheNephilim op 04-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:12

StM

Ik vind met 10 vingers proberen te devven zwaar inefficiënt. Veel meer als een paar regels type ik nooit achter elkaar of ik gebruik wel een paar sneltoetsen of klik naar een ander scherm. Daarom heb ik een soort van semi blinde techniek waarbij ik een aantal vingers gebruik maar mijn handen over het hele toetsenbord heen gaan. En zelden is mijn typesnelheid de bottleneck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
OkkE schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:57:
Mijn ervaring is eigenlijk dat juist de meeste programmeurs niet met 10 vingers kunnen typen (maar wel met 7+). Bijna alle programmeurs die ik ken hebben zichzelf leren typen tijdens de vele uurtjes achter de computer i.p.v. een typcursus.
* Kips hier hetzelfde... ik kan een aardige doorlopende ratel produceren, maar doe dat met een vinger of 7 (wel blind) en heb geen typcursus gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het nadeel van met minder vingers typen is dat je echt tyfussnel typfouten maakt. Ik ben echt minder fouten gaan maken nadat ik mezelf heb aangeleerd meer vingers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nouja, je ziet bij de meeste mensen (ook zij die een typecursus gedaan hebben) wel dat bepaalde vingers wat dominant zijn en soms wel eens gebruikt worden voor toetsen die eigenlijk gereserveerd zijn voor een andere vinger, alleen als de dominante vinger elders bezig is zie je dan dat de juiste vinger gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:57:
Klopt hoor.
Ik heb mezelf leren typen en ik moet zeggen dat dat toch behoorlijk goed gaat. Ik typ niet met 10 vingers, maar met een stuk of 7-8 zoals je al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik heb wel een typecursus gevolgd, maar tegenwoordig gebruik ik standaard ook nog maar 7 tot 8 vingers. Mijn pinken gebruik ik eigenlijk alleen maar voor de shift-toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Nou tien vingers blind is echt super relaxed als je veel code creëert. Als je andermans code (liefst van iemand die al vertrokken is) mag gaan lopen onderhouden is geen enkele typtechniek waarschijnlijk een significante bottleneck.

Niks fijner als thuis met kopje espresso naast je op een ontzettend degelijk en luidruchtig keyboard even een JavaScript file vol te blaffen met tien vingers blind die meteen werkt. Da's toch de mooiste fase van het programmeren.

Ik heb met muziek maken ontdekt, dat je op een gegeven moment een moment van inspiratie en creativiteit hebt en de snelheid waarmee je op dat moment die ideeën kwijt kunt bepaalt hoe groot de kans is dat je uiteindelijk met een mooi nummer over blijft of met een loopje blijft zitten.

Daarom is het belangrijk dat je keyboard leert spelen en je melodieën en accoorden kwijt kunt en een idee hebt hoe je een klank ongeveer in elkaar draait op je synthesizer zonder dat je moet gaan zoeken naar de klank die je in je hoofd hebt. En dat je dan ook een idee hebt waar je heen wilt met de compositie van je uiteindelijke nummer zodat je niet blijft hangen in een ding.

Dus de beheersing van het platform waar je op werkt plus de snelheid waarmee je typt plus een goed idee van compositie en de shortcuts die je kent bepalen hoe effectief je bent in je meest creatieve fase.

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 04-06-2013 15:09 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, nooit in VS bezig. Werk voornamelijk in php, ruby en soms java. (Met PHPStorm + VIM extension, ruby kan prima zonder IDE - het mooie aan de taal is dat al je 'goh dit werkt vast'-gokjes bijna altijd kloppen, java met inteliJ) Jetbrains producten zijn geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:33:
Ik klik er regelmatig op ja. Ik gebruik echter heel vaak mijn toetsenbord (zelf de GoT-shortcuts staan aan) maar voor sommige zaken gebruik ik nog steeds de muis.

Jij sluit al je programma's af d.m.v Alt-F4?
Nee. Ik gebruik altijd alt+space c. Behalve in het zeldzame geval dat je een explorer window niet kan sluiten vanwege een bug in de alt+space handler of als windows weer eens irritant moet doen met het verliezen van focus bij het sluiten van meerdere windows.

Een groot voordeel van alt+spatie c is dat je feedback krijgt over welk window je gaat sluiten, iets wat bij alt+f4 ontbreekt.

Ik browse zelfs GoT met het toetsenbord. Het enige waar ik op klik is het reactievlak, dat duurt veel te lang om naartoe te tabben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Really... Hoe heet de command die bij jou aan Ctrl+Enter gebind is dan? Ik gebruik R# en het kan zijn dat die wat key-bindings gehighjackt heeft (waar overigens netjes toestemming voor is gevraagd).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Korben schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:10:
[...]

Really... Hoe heet de command die bij jou aan Ctrl+Enter gebind is dan? Ik gebruik R# en het kan zijn dat die wat key-bindings gehighjackt heeft (waar overigens netjes toestemming voor is gevraagd).
Hij zal ook wel de keybindings van Visual C++ gebruiken, die zijn sowieso anders ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Sebazzz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:15:
[...]

Hij zal ook wel de keybindings van Visual C++ gebruiken, die zijn sowieso anders ;)
Ja, maar de commands heten als het goed is hetzelfde.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik gebruik VS2010 met default settings, Ctrl-Enter is bij mij ook Edit.LineOpenAbove.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:09:

Een groot voordeel van alt+spatie c is dat je feedback krijgt over welk window je gaat sluiten, iets wat bij alt+f4 ontbreekt.
En dat de F4 zo eindeloos ver weg zit. Goeie, bedankt!
Dat menu kende ik wel, nooit bij stilgestaan om het ook te gebruiken :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

CTRL + W werkt ook gewoon hier, ALT + spatie C doet het nu juist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

S als je op een Nederlandse versie van Windows zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BikkelZ schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:07:
Dus de beheersing van het platform waar je op werkt plus de snelheid waarmee je typt plus een goed idee van compositie en de shortcuts die je kent bepalen hoe effectief je bent in je meest creatieve fase.
En juist op zulke "in the zone"-momenten heb je die SSD en die sloot RAM het hardst nodig. Niets zo irritant als een computer die langzamer werkt dan je hoofd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Radiant schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:23:
S als je op een Nederlandse versie van Windows zit :P
Wat maar weer aangeeft hoe kut het is dat shortcuts localized worden. Natuurlijk gaat het hier om het selecteren van een item in een menu en is het natuurlijk niet heel logisch dat je voor "Sluiten" op c moet drukken, maar het is wel kut als je het gewend bent en je moet even op een anderstalige Windows werken (we hebben hier 1 Nederlandse Windows installatie, foutje van de leverancier)
kenneth schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:19:
Dat menu kende ik wel, nooit bij stilgestaan om het ook te gebruiken :P
Ik gebruik dat menu doorgaans om een window te moven waarvan de title bar buiten het scherm is gevallen. Alt+space, m, cursortoets, muis bewegen. Na het gebruiken van een cursortoets blijft het window je muispointer volgen zonder dat je de muisknop ingedrukt hoeft te hebben :P

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

'Selecteer uw hoog te laden Excel spreadsheet'. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:52:
'Selecteer uw hoog te laden Excel spreadsheet'. :|
Dat is een mooie vertaling. Van waar heb je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Een project waar ik aan werk. 'Selecteer uw te uploaden Excel spreadsheet' is dan beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Helemaal correct is "Selecteer uw te uploaden Excel-spreadsheet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe mij die sheetje, swa.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 04-06-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Patriot schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:01:
Nouja, je ziet bij de meeste mensen (ook zij die een typecursus gedaan hebben) wel dat bepaalde vingers wat dominant zijn en soms wel eens gebruikt worden voor toetsen die eigenlijk gereserveerd zijn voor een andere vinger, alleen als de dominante vinger elders bezig is zie je dan dat de juiste vinger gebruikt wordt.
ik werk met een 'gebroken' toetsenbord (microsoft natural keyboard) en ik merkte toen ik daar in het begin mee begon te typen dat ik inderdaad de letter b heel de tijd met de verkeerde wijsvinger aan had geslagen. Ik ramde daardoor vaak op de N of een kaal stuk tussen de toetsen in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
CodeCaster schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:32:
[...]

En juist op zulke "in the zone"-momenten heb je die SSD en die sloot RAM het hardst nodig. Niets zo irritant als een computer die langzamer werkt dan je hoofd.
Vertel mij wat. Mijn pc hier op kantoor is zo traag dat Visual Studio regelmatig 2 a 3 regels achterloopt op wat ik aan het tikken ben :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:08

Haan

dotnetter

Ik werk nu in een solution met 94 projecten, en dat duurt gewoon 10 minuten voor alles geladen is :'( Maar dat lijkt pas zo te zijn nadat ik de Azure SDK heb geïnstalleerd. Een aantal van de onderdelen draait namelijk in Azure, oa. een queue, en om dat te kunnen testen/debuggen moet je lokaal de Azure emulator draaien. Maar dat gare ding klapt er bij mij ook regelmatig uit :( De laatste tijd zit ik dus vooral geërgerd te wachten tot het spul eindelijk weer wat doet..
En dan is de PC (laptop) nog niet eens zó slecht, een i5 3220M, 8GB geheugen en een SSD.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I just leave this here:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Ze is misschien wel dronken, maar de eerste keer dat ik achter Windows 8 zat voelde ik me ook opgesloten dus dat kwam me wel heel bekend voor. :+ Er stond iets open, maar ik wist niet hoe je 't moest sluiten... dat gemier met verborgen interface-elementen (magische hoeken en een "charms bar".. ooooooooooooh en aaaaaaaaah)
(Dat was ook de laatste keer dat ik achter Windows 8 zat overigens, 't was in een VM. :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 04-06-2013 17:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Vandaag even whatsapp contact gehad met een medestudent, die nu ook stage loopt.

Die heeft het heel moeilijk op z'n stage.

Hij heeft 0,0 ervaring met PHP, en moet nu dus een webwinkel maken. Maar er zijn al een aantal stagiairs voor hem geweest die al de "basis" hebben neergelegd, hier moet hij nu op verder bouwen.

Alleen... wat een prutswerk van die stagiairs.

De webwinkel moet verschillende templates en lay-outs kunnen hanteren, oké. Laten we hele HTML en CSS structuren in een database opslaan, want dat is handig! Ook niet ge-escaped/ge-encode. Nee gewoon CTRL+ C uit een bestandje, zo rechtstreeks de database in.

Een webwinkel maken is sowieso al een heel groot project, en als de fundering dus al niet goed is, vraag ik me af of het project überhaupt kans maakt op slagen. En om dan een stagiair, die 0,0 ervaring heeft met de taal, maar ook heel beperkte kennis heeft van de paradigma en niet eens de gedachtegang volledig beheerst op dit project te zetten. Dat hoort gewoon niet. Hij is ook aangenomen met de voorkennis van dat hij er geen bal van snapt. "Maakt niet uit, je bent hier om te leren". Nou van zo'n project ga je dus echt niet leren. Je word voor de haaien gegooid en moet het zelf maar uitzoeken, ja daar leer je van, alleen niet de goede dingen, en het werkt ook demotiverend.

Aan de andere kant, snap ik ook wel dat je iets moet kunnen verwachten van een MBO Niv.4 AO'er, maar neem dan niet iemand aan onder het mom "ach, je bent hier om te leren", om hem vervolgens dan in het diepe te gooien, zonder dat de stagiar dus enige kennis heeft van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 22:15
pdebie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:15:
[...]

ik werk met een 'gebroken' toetsenbord (microsoft natural keyboard) en ik merkte toen ik daar in het begin mee begon te typen dat ik inderdaad de letter b heel de tijd met de verkeerde wijsvinger aan had geslagen. Ik ramde daardoor vaak op de N of een kaal stuk tussen de toetsen in :+
:D Same here. Aan het begin probeerde ik nog weleens aarzelend met mijn rechterwijsvinger de B in te drukken, maar na dat 5x ofzo gedaan te hebben heb ik het maar afgeleerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zelfs als je niet dronken bent voelt het zo... Ik draaide al een tijd Launcher7 op m'n Android-foon (een WP8 actige launcher met live tiles) en daar ben ik helemaal weg van dus ik wilde W8 echt vet vinden maar het was 1 berg frustratie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Candanz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:40:
Vandaag even whatsapp contact gehad met een medestudent, die nu ook stage loopt.

Die heeft het heel moeilijk op z'n stage.

Hij heeft 0,0 ervaring met PHP, en moet nu dus een webwinkel maken. Maar er zijn al een aantal stagiairs voor hem geweest die al de "basis" hebben neergelegd, hier moet hij nu op verder bouwen.

Alleen... wat een prutswerk van die stagiairs.

De webwinkel moet verschillende templates en lay-outs kunnen hanteren, oké. Laten we hele HTML en CSS structuren in een database opslaan, want dat is handig! Ook niet ge-escaped/ge-encode. Nee gewoon CTRL+ C uit een bestandje, zo rechtstreeks de database in.

Een webwinkel maken is sowieso al een heel groot project, en als de fundering dus al niet goed is, vraag ik me af of het project überhaupt kans maakt op slagen. En om dan een stagiair, die 0,0 ervaring heeft met de taal, maar ook heel beperkte kennis heeft van de paradigma en niet eens de gedachtegang volledig beheerst op dit project te zetten. Dat hoort gewoon niet. Hij is ook aangenomen met de voorkennis van dat hij er geen bal van snapt. "Maakt niet uit, je bent hier om te leren". Nou van zo'n project ga je dus echt niet leren. Je word voor de haaien gegooid en moet het zelf maar uitzoeken, ja daar leer je van, alleen niet de goede dingen, en het werkt ook demotiverend.

Aan de andere kant, snap ik ook wel dat je iets moet kunnen verwachten van een MBO Niv.4 AO'er, maar neem dan niet iemand aan onder het mom "ach, je bent hier om te leren", om hem vervolgens dan in het diepe te gooien, zonder dat de stagiar dus enige kennis heeft van zaken.
In welke taal hij dit zou moeten doen doet er niet toe... Wat je hier omschrijft is per definitie |:( ;w 7(8)7 :F

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
GlobalMenu@globalmenu.org has not emitted any errors.

En nu? Waarom werkt het dan niet... 8)7 Morgen maar eens verder prutsen. Of vanavond. Of nu for god sake! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een MBOer zonder ervaring iets laten coden. Ik mag hopen dat als het afkomt er een security audit komt...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:55
Vraagje voor zij die veel ervaring hebben en iedereen met een mening. Ik ben bezig de requirements aan het uitschrijven voor een kleine pronostiekwebsite in Ruby On Rails. Qua structuur (uiterlijk) heb ik nu iets a la: competitie (bv. CL) -> subcompetities (eerste voorronde, tweede) -> speeldagen -> matchen.

In verband met de uiteindelijke implementatie, hoe zouden jullie dat implementeren. Aparte klassen etc voor elk van die onderverdelingen en dus aparte tabellen in de database. Of eerder competitie = verzameling van wedstrijden en subcompetitie/speeldag is een eigenschap (veld) van een wedstrijd?

Wat zijn de voor- en nadelen van beide implementaties? Ik vermoed dat de eerste mooiere code zal opleveren, maar ik vrees meer databasetoegangen. De tweede denk ik dat er moeilijkere code nodig zal zijn om alles onderverdeeld te krijgen op het scherm.

Iemand die mij wat kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Boudewijn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:43:
Een MBOer zonder ervaring iets laten coden. Ik mag hopen dat als het afkomt er een security audit komt...
Datzelfde geldt voor de gemiddelde HBOer of hoger vers van school. Dus wat is je punt? Heb je na al die jaren nog steeds niet geleerd dat de hoogte van je opleiding niet alles zegt? Dat heb o.a. Ik pas een keer benadrukt aan je ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikolas schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:04:
Vraagje voor zij die veel ervaring hebben en iedereen met een mening. Ik ben bezig de requirements aan het uitschrijven voor een kleine pronostiekwebsite in Ruby On Rails. Qua structuur (uiterlijk) heb ik nu iets a la: competitie (bv. CL) -> subcompetities (eerste voorronde, tweede) -> speeldagen -> matchen.

In verband met de uiteindelijke implementatie, hoe zouden jullie dat implementeren. Aparte klassen etc voor elk van die onderverdelingen en dus aparte tabellen in de database. Of eerder competitie = verzameling van wedstrijden en subcompetitie/speeldag is een eigenschap (veld) van een wedstrijd?

Wat zijn de voor- en nadelen van beide implementaties? Ik vermoed dat de eerste mooiere code zal opleveren, maar ik vrees meer databasetoegangen. De tweede denk ik dat er moeilijkere code nodig zal zijn om alles onderverdeeld te krijgen op het scherm.

Wat betekent het woord pronostiek? Niet om zeurderig over te komen, maar is dat een typo of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:12

StM

Is Belgs... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik las iets anders :F

spoiler:
I don't have a dirty mind! I have a sexy imagination!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:19:
[...]

Wat betekent het woord pronostiek? Niet om zeurderig over te komen, maar is dat een typo of..?
Voetbalvoorspelling, -prognose? Toto? Hebben jullie daar een andere naam voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, de mooie taal van het zuiden!

Om inhoudelijk op je verhaal terug te komen, waarom is een speeldag een aparte entiteit? Dat is toch een eigenschap van een wedstrijd (match)? Het is dan eenvoudig om met een query de wedstrijden voor een bepaalde dag op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:22:
Ik las iets anders :F

spoiler:
I don't have a dirty mind! I have a sexy imagination!
Ook ik las wat anders... ik gooi het op dysledinges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:25:
Ah, de mooie taal van het zuiden!

Om inhoudelijk op je verhaal terug te komen, waarom is een speeldag een aparte entiteit? Dat is toch een eigenschap van een wedstrijd (match)? Het is dan eenvoudig om met een query de wedstrijden voor een bepaalde dag op te halen.
Geen reden, er is nog niets beslist of geïmplementeerd. Ik weet gewoon niet goed of ik daar aparte entiteiten voor moet aanmaken of niet. Jij neigt naar 'niet' en enkel competities en matchen aparte entititeiten maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Zo zou ik dat doen. Tenzij je nog meer data hebt die bij een ronde hoort, ik noem maar iets, de winnaar van je pool per ronde, e.d.
Als een ronde enkel een serie wedstrijden is dan is de datum louter eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Tja, een match heeft natuurlijk een einddatum voor het invullen van de pronostiet, maar ik zie er weinig heil in om een subcompetitie ook zo'n einddatum te geven. Een winnaar is er wel per subcompetitie, maar dat is de gebruiker die gewonnen heeft en niet zozeer de ploeg, dat steek ik liever in ranglijsten en dat zijn volledig aparte entiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik ze niet opsplitsen per ronde. Blijft lastig, database ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ja, blijft lastig, voor mij toch. Ik heb het onderwerp wel behandeld aan de uni, maar ik moet het dringend eens herhalen, misschien dat dat mij helpt. Zeker omdat het zo'n basiskennis is.

Normaliseren jullie je databases ook actief? Of is dat iets wat theoretisch wel aangeleerd wordt, maar weinig in de toepassing wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1:n, n:1, 1:1 relaties e.d. probeer ik altijd zo slim mogelijk te maken in de ontwerpfase, maar meestal als zaken in productie zijn wordt de basisstructuur niet meer gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het doen zoals bdk95 aangeeft.
Eigenlijk maakt het allemaal niet uit wat je van plan bent, we weten allemaal dat Anderlecht de competie zal winnen. :+
/me rent

offtopic:
Ik hou me 0,0 met voetbal bezig en ben maar wat aan het trollen. Is de competitie trouwens al niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:42:
[...]

Ik zou het doen zoals bdk95 aangeeft.
Eigenlijk maakt het allemaal niet uit wat je van plan bent, we weten allemaal dat Anderlecht de competie zal winnen. :+
/me rent

offtopic:
Ik hou me 0,0 met voetbal bezig en ben maar wat aan het trollen. Is de competitie trouwens al niet gedaan?
De competitie begint reeds eind juli opnieuw, dus is het nu het moment om iets te maken. Ja, de competitie heeft gedaan en ja Anderlecht heeft die gewonnen :+ Maar volgend jaar, oh volgend jaar...meh, zien we wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik zou eerder naar een property dan een entity neigen.

Net als met domain driven design, liever een value object dan een entity. Entities zijn 'duur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:26:
[...]

Ook ik las wat anders... ik gooi het op dysledinges
Dat noemen ze "Selectief lezen", toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Iemand nog een Aston Martin winnen? :P

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik probeer een cookie uit te lezen die vanaf een ander pakket op mijn website draait. Ik wil de cookie gebruiken om een soort Single sign on voor mijn site te maken. Ik heb echter een probleem met het uitlezen.

De cookie is in base64 gecodeerd kwam ik achter. Wat ik dus doe is een base64_decode in php, en dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
{I"user_id:EFiI"
ctime;Fl+S�QI"
atime;Fl+q"�QI"session_id;FI"%799c7072e360bb184750f2472c48fd60;TI"_csrf_token;FI"1pC5Yn9BpVKtsoTi7WsDGLzaLDvbY1JZLiKJV8R3svWY=;FI"
query;F{    :project_idi@:filters{I"status_id;F{:
operatorI"o;F:values[I";F:
group_by0:column_names0I"issues_index_sort;FI"id:desc;F

Dit zou een json string moeten zijn welke ik om kan zetten, en daar lijkt het ook op. Maar er zitten rare tekens en fouten in. Moet ik iets doen met de base64 decode om hem goed te decoden ofzo?

Dit was de originele base64 string:
code:
1
BAh7DEkiDHVzZXJfaWQGOgZFRmkaSSIKY3RpbWUGOwBGbCsHUwSuUUkiCmF0aW1lBjsARmwrB3EirlFJIg9zZXNzaW9uX2lkBjsARkkiJTc5OWM3MDcyZTM2MGJiMTg0NzUwZjI0NzJjNDhmZDYwBjsAVEkiEF9jc3JmX3Rva2VuBjsARkkiMXBDNVluOUJwVkt0c29UaTdXc0RHTHphTER2YlkxSlpMaUtKVjhSM3N2V1k9BjsARkkiCnF1ZXJ5BjsARnsJOg9wcm9qZWN0X2lkaUA6DGZpbHRlcnN7BkkiDnN0YXR1c19pZAY7AEZ7BzoNb3BlcmF0b3JJIgZvBjsARjoLdmFsdWVzWwZJIgAGOwBGOg1ncm91cF9ieTA6EWNvbHVtbl9uYW1lczBJIhZpc3N1ZXNfaW5kZXhfc29ydAY7AEZJIgxpZDpkZXNjBjsARg==

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Euh single sign on zelf maken?
Dat is een security nightmare als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent

Gij is gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Single Signon is niks mis mee, maar je moet rekening houden met 2 kernzaken:
1. Je remote authenticator moet veilig zijn
2. Sla NIETS lokaal op, wat je niet lokaal nodig hebt
3. Schakel lokaal inloggen dus ook volledig UIT

Ow, dat waren er 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Doe eens gek, lees de topic waarschuwing eens door en knal je post ff in een nieuw topic i.p.v. hier te verstoppen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

geerttttt schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:11:
Ik probeer een cookie uit te lezen die vanaf een ander pakket op mijn website draait. Ik wil de cookie gebruiken om een soort Single sign on voor mijn site te maken. Ik heb echter een probleem met het uitlezen.

De cookie is in base64 gecodeerd kwam ik achter. Wat ik dus doe is een base64_decode in php, en dan krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
{I"user_id:EFiI"
ctime;Fl+S�QI"
atime;Fl+q"�QI"session_id;FI"%799c7072e360bb184750f2472c48fd60;TI"_csrf_token;FI"1pC5Yn9BpVKtsoTi7WsDGLzaLDvbY1JZLiKJV8R3svWY=;FI"
query;F{    :project_idi@:filters{I"status_id;F{:
operatorI"o;F:values[I";F:
group_by0:column_names0I"issues_index_sort;FI"id:desc;F

Dit zou een json string moeten zijn welke ik om kan zetten, en daar lijkt het ook op. Maar er zitten rare tekens en fouten in. Moet ik iets doen met de base64 decode om hem goed te decoden ofzo?

Dit was de originele base64 string:
code:
1
BAh7DEkiDHVzZXJfaWQGOgZFRmkaSSIKY3RpbWUGOwBGbCsHUwSuUUkiCmF0aW1lBjsARmwrB3EirlFJIg9zZXNzaW9uX2lkBjsARkkiJTc5OWM3MDcyZTM2MGJiMTg0NzUwZjI0NzJjNDhmZDYwBjsAVEkiEF9jc3JmX3Rva2VuBjsARkkiMXBDNVluOUJwVkt0c29UaTdXc0RHTHphTER2YlkxSlpMaUtKVjhSM3N2V1k9BjsARkkiCnF1ZXJ5BjsARnsJOg9wcm9qZWN0X2lkaUA6DGZpbHRlcnN7BkkiDnN0YXR1c19pZAY7AEZ7BzoNb3BlcmF0b3JJIgZvBjsARjoLdmFsdWVzWwZJIgAGOwBGOg1ncm91cF9ieTA6EWNvbHVtbl9uYW1lczBJIhZpc3N1ZXNfaW5kZXhfc29ydAY7AEZJIgxpZDpkZXNjBjsARg==
Doe ff wat meer moeite en open een topic. Dit is gehelpdesk en daar is dit topic toch niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Creepy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:15:
Dat heb o.a. Ik pas een keer benadrukt aan je ;)
Precies. En je weet hoe belangrijk Creepy is want hij schrijft "ik" met een hoofdletter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Creepy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:16:
[...]

Doe eens gek, lees de topic waarschuwing eens door en knal je post ff in een nieuw topic i.p.v. hier te verstoppen ;)
Oeps, oké. Sorry <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

.oisyn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:21:
[...]

Precies. En je weet hoe belangrijk Creepy is want hij schrijft "ik" met een hoofdletter :+
Autocorrectie op een tablet ftw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 22:15
Ondanks dat ik een MSDN Ultimate subscriptie heb mag ik niet meedoen ;( Azure vindt dat ik geen subscriptie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Creepy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:23:
[...]

Autocorrectie op een tablet ftw :+
Ik vind het altijd zo mooi wanneer mijn iphone autocorrect verbeterd in autocorrectiecode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Ik vind het altijd zo mooi wanneer mijn iphone autocorrect verbeterd in autocorrectiecode :+
Ik heb'm ingesteld om daar "duckling awkward correct" van te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Robbiedobbie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Dat had ook bijna in m'n vorige post gestaan.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 19-09 10:57
Nikolas schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:31:
Tja, een match heeft natuurlijk een einddatum voor het invullen van de pronostiet, [...]
:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Iemand nog een fatsoenlijke reference voor Gio.DBus en/of Gnome-shell extensieontwikkeling? Ik ben nu meer dan de helft van de tijd zoekende naar enkele referenties in code van anderen... Niet echt gunstig qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Emergency fix is bad.
Real bad.

* Firesphere gaat nog een half uurtje proberen.
Dit is echt ernstig :/ Queries uitvoeren op een publiek input-veld. Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar.
* Firesphere zet de stopwatch aan
Dit verdubbel ik zeker op de factuur!

*edit*
Input sanitizing op server niveau it is. Een snellere oplossing weet ik niet.
(Ja, ik weet, dit moet je niet server-afhankelijk oplossen, maar ik wil ook niet tot 3 uur vanavond willen zitten code-fixen)

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 04-06-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Input sanitizen doe je toch altijd op de server? Als iemand met Fiddler een corrupte request stuurt dan moet het ook gewoon veilig zijn.
Pagina: 1 ... 105 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.