De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.197 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:12:
Input sanitizen doe je toch altijd op de server? Als iemand met Fiddler een corrupte request stuurt dan moet het ook gewoon veilig zijn.
Niet volgens dit vriendje :/
Volledig vertrouwen op jQuery Validation :/
En niet te vergeten, een parse over de input ipv het sowieso te escapen :/

De parse zou een error moeten geven (yeah, right) en dus dan pas moeten gaan escapen. How NOT to do things.

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 04-06-2013 23:15 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:14:
[...]

Niet volgens dit vriendje :/
Volledig vertrouwen op jQuery Validation :/
Hmm, das inderdaad niet echt handig :P.

Zelf vind ik input sanitizen ook altijd een van de lastigste dingen om te doen.
Gelukkig gebruik ik meestal .NET en dan hebben de developers van Microsoft al veel valkuilen weg gehaald.
Maar ik vertrouw nooit data rechtstreeks van de client i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Gelukkig gebruik ik meestal .NET en dan hebben de developers van Microsoft al veel valkuilen weg gehaald.
Mijn basic instinct?
Don't trust the framework. Nooit.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh.

Het lijkt alsof mijn scherm opeens naar een lagere kleurdiepte is gesprongen. Ik zie opeens gigantische banding in het OpenGL project waar ik mee bezig was, maar het is ook zichtbaar in mijn IDE 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:19:
[...]

Mijn basic instinct?
Dat vind ik wel erg ver gaan. De Razor view engine gebruikt het '@' karakter, wat automatisch HTML encoding doet. Het levert support voor anti forgery tokens, en de validatie daar van. Query's zijn door het gebruik van een ORM geparameteriseerd.

Dat ga ik niet allemaal zelf inbouwen, dan zou ik mijn eigen framework gaan bouwen. Met alle risico's van dien.
Nee, dan gebruik ik liever wat mij aangeleverd wordt.

Maar goed, dat zijn basis dingen. Dingen als: 'heeft de user wel toegang tot de resources die hij op dit moment probeert op te vragen?', 'lijken de waardes die gesubmit zijn op wat ik verwacht?', die check ik nog altijd zelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door HMS op 04-06-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:17:
[...]

Ow ja, dit is ASP (niet .NET!), en ik moet in ongeveer even heldere code, uitvinden hoe ik de boel kan sanitizen.

Guess?

Ik ben hier de core van de query geval aan't hacken om de zooi te sanitizen omdat het sneller is dan deze rotzooi doorlopen :/
(Scheelt, ik zit op server-niveau, waar een security-laag is ingebouwd. Deze ben ik aan het bijwerken dus)
HMS schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:28:
[...]

Dat vind ik wel erg ver gaan. De Razor view engine gebruikt het '@' karakter, wat automatisch HTML encoding doet. Het levert support voor anti forgery tokens, en de validatie daar van. Query's zijn door het gebruik van een ORM geparameteriseerd.

Dat ga ik niet allemaal zelf inbouwen, dan zou ik mijn eigen framework gaan bouwen. Met alle risico's van dien.
Nee, dan gebruik ik liever wat mij aangeleverd wordt.

Maar goed, dat zijn basis dingen. Dingen als: 'heeft de user wel toegang tot de resources die hij op dit moment probeert op te vragen?', 'lijken de waardes die gesubmit zijn op wat ik verwacht?', die check ik nog altijd zelf :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=siQtzrI5w88]
Vanaf 0:26
And it's "No, Nay, Never, No-nay-never no moooooore!"

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 04-06-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik maar denken dat je bij een OpenGL 3.1.0 implementatie #version 310 moet specificeren in je shader... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Grr ik maar zoeken waarom ik de laatste tijd nooit die swf objecten (van youtube) zie.
Google heeft in chrome natuurlijk zijn beleid wbt mixed https/http aangepast.
Nu moet je bovenin naast de bookmark knop eerst de content toestaan.

Het duurde even maar het kwartje is gevallen hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dit is een goede week. Gister gloednieuwe laptop op werk en daarnet kregen we in de mailbox dat onze Maas machines vervangen worden door Saeco Atlantes. _/-\o_

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
MM koffie! Op hier :(

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:29:
[...]

Ow ja, dit is ASP (niet .NET!), en ik moet in ongeveer even heldere code, uitvinden hoe ik de boel kan sanitizen.
Wait.. je bedoelt classic ASP? Dat is wel fucking oud zeg :P dat is zeg maar nog voor 2002. :X

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn basic instinct?
Ik vind het vrij naief om te denken dat jij in je eentje een betere beveiliging kunt maken dan waar een heel team langere tijd aan heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:41
quote: Email van recruiter via linkedin
Beste Koen,

We zijn op zoek naar ...
* Otherside1982 haalt identiteitskaart boven om te controleren: Daar staat Bert en geen Koen. :F Mijn naam staat ook volledig vermeld op linkedin.
Een tijdje terug heb ik zelfs al de optie uitgeschakeld om me te contacteren voor jobs, juist omdat ik enkel nietszeggende uitnodigingen kreeg van recruiters. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

armageddon_2k1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:15:
Dit is een goede week. Gister gloednieuwe laptop op werk en daarnet kregen we in de mailbox dat onze Maas machines vervangen worden door Saeco Atlantes. _/-\o_
Saeco is van Philips. Je baas heeft zojuist een heeeeeeeeeel dure Senseo gekocht :+

Kidding, schijnt best goede koffie te zijn uit die Saeco's. Ben nu zelf ook wat aan het rondkijken voor een goede koffie machine voor op kantoor, maar heb niet veel zin om honderden euro's neer te moeten leggen... :/

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat de onderhandelingen voor mijn kantoor rond zijn *O*
Voor de komende 2 jaar ben ik onder de pannen met een kantoor van 98m2 (voor 2 personen :+ ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:58:
[...]

Saeco is van Philips. Je baas heeft zojuist een heeeeeeeeeel dure Senseo gekocht :+

Kidding, schijnt best goede koffie te zijn uit die Saeco's. Ben nu zelf ook wat aan het rondkijken voor een goede koffie machine voor op kantoor, maar heb niet veel zin om honderden euro's neer te moeten leggen... :/

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat de onderhandelingen voor mijn kantoor rond zijn *O*
Voor de komende 2 jaar ben ik onder de pannen met een kantoor van 98m2 (voor 2 personen :+ ).
Nou dan heb je nog plaats zat om er en kickertafel, kinect, ... bij te plaatsen :).

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

[...]

Mijn basic instinct?
Waarom gebruik je dan nog een framework? Damn, kun jij wel slapen 's nachts? Als je het framework niet kunt vertrouwen, wat dan wel?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Nou dan heb je nog plaats zat om er en kickertafel, kinect, ... bij te plaatsen :).
Zit er wel aan te denken, heb een "vergaderruimte" van bijna 50m2. Ruimte heeft geen direct daglicht en is dus niet geschikt om dagenlang in te zitten. Naast vergaderruimte wil ik er daarom ook een relax-room van maken, dus inderdaad een console aan de beamer :9 Zit alleen nog te bedenken hoe ik die uitgave aan de boekhouder/belastingdienst ga verkopen :+

Ben alleen erg bang dat mijn kantoor er binnen no-time uitziet als de ruimte van IT-Crowd, dus met allerlei geinige posters en prullaria :+ Sowieso komen er heeeeel veel whiteboards, het is wel al gebleken dat ik zonder die dingen niet kan werken :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
[...]
Wel eventjes foto's posten zodra het ingericht en al is he :)

en 98m2 voor 2 personen...... ik voorspel een voetbaltafel, een flipperkast of iets in die trend :+
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:12:
[...]
Zit alleen nog te bedenken hoe ik die uitgave aan de boekhouder/belastingdienst ga verkopen :+
Een ruimte om de creatieve geest te stimuleren? :+

[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 05-06-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zit er wel aan te denken, heb een "vergaderruimte" van bijna 50m2. Ruimte heeft geen direct daglicht en is dus niet geschikt om dagenlang in te zitten. Naast vergaderruimte wil ik er daarom ook een relax-room van maken, dus inderdaad een console aan de beamer :9 Zit alleen nog te bedenken hoe ik die uitgave aan de boekhouder/belastingdienst ga verkopen :+

Ben alleen erg bang dat mijn kantoor er binnen no-time uitziet als de ruimte van IT-Crowd, dus met allerlei geinige posters en prullaria :+ Sowieso komen er heeeeel veel whiteboards, het is wel al gebleken dat ik zonder die dingen niet kan werken :/
Dat klinkt leuk!
In plaats van je muur vol whiteboards te hangen, misschien is het een leuk idee om je muur te verven met verf waarop je kan schrijven met krijt. Al is dat waarschijnlijk minder handig dan schrijven op een whiteboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:29:
[...]
Wel eventjes foto's posten zodra het ingericht en al is he :)
Zal ik doen, krijg als het goed is 15 juli de sleutels en kan dan gaan inrichten. Gelukkig is een deel al ingericht door de verhuurder (staan wat kasten en bureau's), maar moet zelf ook best wat spul nog regelen.

Zo ben ik aan het shoppen voor een vergader tafel, maar zelfs de grootste tafel bij de ikea staat maar een beetje verloren in die grote ruimte :/ De komende tijd eens wat bedrijfs-executie-veilingen in de gaten houden, daar kun je vaak voor een paar tientjes spullen kopen.
en 98m2 voor 2 personen...... ik voorspel een voetbaltafel, een flipperkast of iets in die trend :+
Enige "nutteloze" zaken zullen we inderdaad wel gaan plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
[...]

...
Ik denk niet dat zij hier moeilijk over kunnen doen, valt toch perfect te verantwoorden als ontspanning :p

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:34:
[...]
Ik denk niet dat zij hier moeilijk over kunnen doen, valt toch perfect te verantwoorden als ontspanning :p
Straks de allernieuwste generatie consoles op kantoor met stapels games, komt de fiscus langs:
"ehm, ja ontspanning ;) Tegen de RSI enzo :+ "

Natuurlijk mag het personeel ook af en toe een console lenen, waarbij uiteraard de directie voorrang heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:37:
[...]

Straks de allernieuwste generatie consoles op kantoor met stapels games, komt de fiscus langs:
"ehm, ja ontspanning ;) Tegen de RSI enzo :+ "

Natuurlijk mag het personeel ook af en toe een console lenen, waarbij uiteraard de directie voorrang heeft :D
Juist, dat is het voorrecht van directeur zijn. >:)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

[...]

Zit alleen nog te bedenken hoe ik die uitgave aan de boekhouder/belastingdienst ga verkopen :+
Potje overige personeelkosten toch?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

]Zit alleen nog te bedenken hoe ik die uitgave aan de boekhouder/belastingdienst ga verkopen :+
Gewoon alles onder relatiegeschenken plempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Klopt, ik snap werkelijk niet waarom die machines zo duur moeten zijn :/ Ook hier zou ik graag eens wat fatsoenlijks willen, maarja... ze zijn erg duur en je weet nooit zeker of er goede koffie uit komt.
Nice! ^^ Haha, dat is wel genoeg ruimte :+ Wij hebben hier een kleine 50m² beneden en nog eens een kleine 50m² boven. Beneden ruimte voor wat rommel en de tafeltennistafel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:43
Je kan altijd een normaal koffiezetapparaat neerzetten. Komt ook prima koffie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:11:
[...]

Klopt, ik snap werkelijk niet waarom die machines zo duur moeten zijn :/ Ook hier zou ik graag eens wat fatsoenlijks willen, maarja... ze zijn erg duur en je weet nooit zeker of er goede koffie uit komt.
Als je er eentje hebt waar bonen in gaan kun je niet echt een foute koop doen. Dan is het de druk en temperatuur die telt.

Op zich verdien je een goede bonenmachine wel weer terug. Thuis heb ik een Senseo en een Dolce Gusto staan, de DG maakt veel betere koffie, maar de prijs per bakje is redelijk hoog.
Nice! ^^ Haha, dat is wel genoeg ruimte :+ Wij hebben hier een kleine 50m² beneden en nog eens een kleine 50m² boven. Beneden ruimte voor wat rommel en de tafeltennistafel! :o
Ik had 2 kantoren op het oog, beide ongeveer 100m2, dit omdat ik voor langere tijd moest huren en dus enigszins op de groei moest huren. Daarnaast vond ik het belangrijk om minstens 2 aparte ruimtes te hebben (voor besprekingen en om je even terug te trekken).

Ik denk ook niet dat ik ruimte tekort ga komen. Thuis heb ik 15m2 en die deel ik met regelmaat met mijn vrouw en dat is voldoende. Maar 8 uur met een andere IT-er doe ik graag op wat meer ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:19:
Je kan altijd een normaal koffiezetapparaat neerzetten. Komt ook prima koffie uit.
Ik wil wel een laagje "schuim", ouderwetse filterkoffie vind ik niet heel erg lekker. Daarnaast ben ik de enige die koffie drinkt, dus doe ik een dag met een hele pot. Na een uur loopt de kwaliteit redelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:43
Maak daar maar een half uur van, tenzij je het in een thermoskan doet. Als je de kan op de warmhoudplaat laat staan wordt de koffie altijd bitter. Dat is wel jammer.

Hier hadden we de goedkoopste pads die je maar kon vinden en een DE apparaat waar naamloze koffie in gaat. Geen van beiden echt lekker te drinken. Dus ik heb maar een koffiezetapparaat voor mezelf gehaald. Beter dan wat er hier te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Ik wil wel een laagje "schuim", ouderwetse filterkoffie vind ik niet heel erg lekker. Daarnaast ben ik de enige die koffie drinkt, dus doe ik een dag met een hele pot. Na een uur loopt de kwaliteit redelijk terug.
Hier hebben we een Jura met Beukenhorst koffie. Goed te zuipen, dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh man, ik geraak maar niet gewoon aan de mooie dames hier op kantoor O+
Dat is toch wel een van de zaken die ik ga missen wanneer ik terug in het kleine Belgenlandje ben.
Het verbaasd mij hoeveel vrouwen hier in de IT werken in vergelijking met Nederland en België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:38:
Oooh man, ik geraak maar niet gewoon aan de mooie dames hier op kantoor O+
Dat is toch wel een van de zaken die ik ga missen wanneer ik terug in het kleine Belgenlandje ben.
Het verbaasd mij hoeveel vrouwen hier in de IT werken in vergelijking met Nederland en België.
Pics or it didn't happen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:38:
Hier bij ons leeft nog steeds de perceptie dat IT niets voor vrouwen is (er zijn uitzonderingen). VOoral dan de meer technische kant (en niet de business analisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Ik vrees dat ik dat niet mag doen. In mijn contract staat iets van privacy-bla-bla-bla die dat soort dingen verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Hier bij ons leeft nog steeds de perceptie dat IT niets voor vrouwen is (er zijn uitzonderingen). VOoral dan de meer technische kant (en niet de business analisten).
Gekkie, vrouwen weten toch niets over computers :+ Heb je niet goed gekeken naar IT-Crowd ;)

Kan iemand een boek aanraden om in te lezen in MVC voor een ASP.NET ontwikkelaar? Ik heb wel wat tutorials doorlopen, maar wil nu eigenlijk een goed boek hebben waar de boel goed uitgelegd wordt. Het bouwen van een film catalogus geloof ik wel, maar ik wil een "echte" applicatie gaan maken in MVC (dus inclusief usermgmt, etc). Het moet dus gericht zijn op een ervaren asp.net ontwikkelaar, dus ik ben niet geïnteresseerd in een boek wat mij uitlegt wat een webapplicatie is en wat Visual Studio voor een mooi pakket is.
Ik kan redelijk snel switchen van taal naar taal, maar de gedachten switch naar MVC (en wat er kan) is iets wat mij nog wat zwaar valt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In [Alg] Centraal boekentopic - part II kon je niks vinden?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
http://www.amazon.com/Pro...2249&sr=8-1&keywords=mvc4

Er staan genoeg boeken op Amazon hierover, even kijken naar de reviews.

Als je eenmaal begonnen bent met MVC wil je nooit meer iets anders en gooi je van ellende alle webforms crap het raam uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Korben schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:39:
[...]

+1!

En privacy? Zeg gewoon dat je graag een groepsfoto wilt ter herinnering aan je leuke tijd daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Goh, die had ik niet verwacht ;) . Maar ik vind dat dat topic niet echt lekker loopt, dus ik dacht "laat ik mijn devschuur vriendjes vragen"...

Sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Kan iemand een boek aanraden om in te lezen in MVC voor een ASP.NET ontwikkelaar? Ik heb wel wat tutorials doorlopen, maar wil nu eigenlijk een goed boek hebben waar de boel goed uitgelegd wordt. Het bouwen van een film catalogus geloof ik wel, maar ik wil een "echte" applicatie gaan maken in MVC (dus inclusief usermgmt, etc). Het moet dus gericht zijn op een ervaren asp.net ontwikkelaar, dus ik ben niet geïnteresseerd in een boek wat mij uitlegt wat een webapplicatie is en wat Visual Studio voor een mooi pakket is.
Ik kan redelijk snel switchen van taal naar taal, maar de gedachten switch naar MVC (en wat er kan) is iets wat mij nog wat zwaar valt. :/
Ik heb zelf http://www.bol.com/nl/p/p...t-mvc-4/9200000001945493/ gelezen. Beviel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ben momenteel het boek 'Pro ASP.NET MVC 4 Framework' aan het lezen.

http://www.amazon.com/Pro...dam-Freeman/dp/1430242361

Bevalt me erg goed.

Ben echt een leek op het gebied van MVC. De gehele gedachtengang erachter moet ik eerst nog zien te begrijpen.

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 05-06-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vaag. Als ik een texture van 256MB upload naar de GPU dmv OpenGL, gaat er in totaal 7x zoveel data over de memory bus.. Daar gaat iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kennis van me is docent op HBO technische informatica...
One student's answer in the clojure course test: OutOfMemoryException

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Ik vrees dat ik dat niet mag doen. In mijn contract staat iets van privacy-bla-bla-bla die dat soort dingen verbiedt.
Hebben mensen geen Facebook-profielen en dergelijken? Zo niet, it didn't happen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:00:
Kennis van me is docent op HBO technische informatica...

[...]
En de opdracht was het maken van een space-efficient datastructuur? :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PSD met ontwerp webshop openen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:09:
[...]

Hebben mensen geen Facebook-profielen en dergelijken? Zo niet, it didn't happen. :+
Dat hebben ze zeker, maar ik mag hier foto's van Facebook plaatsen (omdat stoute Tweakerts dan kunnen achterhalen wie het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik blijf erbij: Zeg gewoon dat je graag een groepsfoto wilt ter herinnering aan je leuke tijd daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:18:
Ik blijf erbij: Zeg gewoon dat je graag een groepsfoto wilt ter herinnering aan je leuke tijd daar :P
Helaas zitten niet alle knappe dames in mijn kantoor / op mijn project. Het lijkt me dan ook vrij raar als ik uit het niets alle knappe dames uitnodig voor een groepsfoto terwijl ze eigenlijk nooit met mij hebben samen gewerkt.

Edit: Met de dames van de receptie kan ik dat uiteraard wel eens proberen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:41
Dan koop je toch gewoon nog snel zo'n spionnen bril: http://www.google.be/search?q=spy+camera+glasses :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Mijn baas is Philips :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Die zag niemand aankomen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nice :D

Toen mijn "indirecte" baas Philips was, moesten we ons behelpen met zo'n DE machine. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Korben schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:10:
[...]

Waarom gebruik je dan nog een framework? Damn, kun jij wel slapen 's nachts? Als je het framework niet kunt vertrouwen, wat dan wel?
Code kun je uberhaupt niet vertrouwen, of het nu in je framework zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:28
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:58:
Hmm vaag. Als ik een texture van 256MB upload naar de GPU dmv OpenGL, gaat er in totaal 7x zoveel data over de memory bus.. Daar gaat iets goed mis.
Klinkt bijna als MByte vs Mbit. ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:47:
[...]
Uiteraard, maar voor zover je code wél kunt vertrouwen, is dat die van je framework. Het punt is dat wanneer in de documentatie staat dat het gebruiken van @ in een view er voor zorgt dat wat je schrijft ge-HTML-encode wordt, je daar vanuit moet gaan. Anders krijg je een extreme case van NIH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:55:
[...]

Goh, die had ik niet verwacht ;) . Maar ik vind dat dat topic niet echt lekker loopt, dus ik dacht "laat ik mijn devschuur vriendjes vragen"...

Sorry :>
Yes, ik ben voorspelbaar. Dat is een goed teken in dit geval :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:52:
[...]

Ik vind het vrij naief om te denken dat jij in je eentje een betere beveiliging kunt maken dan waar een heel team langere tijd aan heeft gewerkt.
Ik vind het vrij naief om te denken dat, omdat een heel team er langer aan heeft gewerkt, er blindelings vanuit te gaan dat het wel goed zit. Ik controleer dat toch echt altijd.
Ik heb het vaak zat gezien dat een framework niet zelf de queries opschoonde, en letterlijk in de documentatie staat "To prevent injection, use the convert class to sanitise your input".
Of dat er niks in de documentatie staat en de eerste test meteen een paar honderd vulnerabilities toont :X
Rutix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:36:
[...]

Wait.. je bedoelt classic ASP? Dat is wel fucking oud zeg :P dat is zeg maar nog voor 2002. :X
Jep, het is een samengeraapt zootje waar later jquery validation aan is toegevoegd, etc. Heerlijk :/

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 05-06-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:47:
[...]
Dan doe je niet genoeg je best ;) In principe kun je code op zo'n manier schrijven dat je de correcte werking kunt bewijzen. Hoewel je dan alsnog een compiler/OS hebt wat roet in het eten kan gooien, maar code schrijven die te vertrouwen is, is absoluut mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Dan doe je niet genoeg je best ;) In principe kun je code op zo'n manier schrijven dat je de correcte werking kunt bewijzen. Hoewel je dan alsnog een compiler/OS hebt wat roet in het eten kan gooien, maar code schrijven die te vertrouwen is, is absoluut mogelijk :)
Ik heb een tijd geleden gelezen dat ze een bug-free linux versie aan het maken waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Ik heb een tijd geleden gelezen dat ze een bug-free linux versie aan het maken waren :+
Eitje, alle bugs vlaggen als undocumented feature, done :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Eitje, alle bugs vlaggen als undocumented feature, done :+
nee, da's PHP, dat telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Megamind schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:00:
[...]

Al zou de code bug-free zijn, dan zit er nog wel een bug in de specificatie.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Woy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Al zou de code bug-free zijn, dan zit er nog wel een bug in de specificatie.
Ik weet niet of je dat kan klassificeren als een bug, het is immers gemaakt zoals gespect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:12:
[...]
Ik weet niet of je dat kan klassificeren als een bug, het is immers gemaakt zoals gespect.
Jij zit zeker niet vaak met klanten om de tafel ;) Als het verkeerd in de specs staat zullen ze het altijd proberen te verkopen als interpretatie fout van de ontwikkelaar/IT-dienstverlener :+

Een klant zegt nooit wat hij wil, maar doet een gok naar wat hij denkt te willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:58:
[...]
Ja, maar dat doet alleen Knuth. Zelfs NASA levert geen formeel bewijs van hun software. De rest van de wereld tikt gewoon wat aan. Er zijn genoeg cases waarbij code die al heel lang in productie draait in eens stuk gaat omdat een bepaalde codepath nooit getriggered of getest werd, en de nieuwe code er nu in eens wel in beland.
Korben schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Uiteraard, maar voor zover je code wél kunt vertrouwen, is dat die van je framework. Het punt is dat wanneer in de documentatie staat dat het gebruiken van @ in een view er voor zorgt dat wat je schrijft ge-HTML-encode wordt, je daar vanuit moet gaan. Anders krijg je een extreme case van NIH.
Nee, zodra d'r iets fout gaat is iedere regel suspect. Dat de kans gigantisch veel groter is dat 't aan je eigen code ligt, soit. Maar om het nu al maar vast uit te sluiten? We lopen hier vaak genoeg tegen driver bugs (in drivers die naar miloenen mensen gedeployed zijn), compiler of OS bugs aan om het met je eens te zijn.

Waarom denk je anders dat er een hele sleur aan dit soort dingen bestaan?

http://framework.zend.com/issues/
https://drupal.org/projec...us[0]=1&categories[0]=bug
https://connect.microsoft.com/

etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:11:
En ik maar denken dat je bij een OpenGL 3.1.0 implementatie #version 310 moet specificeren in je shader... 8)7
Nee joh, dat zou logisch zijn. Ik schrijf zelf trouwens nog heel vaak dinosaurus-OpenGL, ik heb nog nooit de moeite genomen om me ECHT goed te verdiepen in OpenGL 4.
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:20:
[...]

Ja, maar dat doet alleen Knuth.
En Wim Hesselink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:14:
[...]

Jij zit zeker niet vaak met klanten om de tafel ;) Als het verkeerd in de specs staat zullen ze het altijd proberen te verkopen als interpretatie fout van de ontwikkelaar/IT-dienstverlener :+

Een klant zegt nooit wat hij wil, maar doet een gok naar wat hij denkt te willen ;)
Ik heb vaak genoeg projecten vanaf scratch gemaakt en het is opzich altijd goed gegaan. Er zijn maar een aantal uitzonderlijke gevallen geweest waarin het dubieus was of de specs niet goed waren of dat de code niet goed was. Kwestie van goed testbare eisen opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Iemand ervaring in een combinatie van Spring, Java Server Faces en Maven en hoe je 't makkelijkst / best zo'n project opzet? Er zijn namelijk verschillende plekken om te beginnen (Spring Project, Spring Roo Project, Maven een project laten genereren, met Eclipse een Dynamic Web project starten) en ik zie ff door de bomen het bos niet meer.

Ik zit sowieso een beetje te twijfelen over Spring. Ik hoor er veel goeie verhalen over maar ik wil zelf een applicatie maken die vooral veel leunt op client-side javascript die data vooral ophaalt uit services.

Ben nu al tig tijd bezig met 't uitzoeken van dit soort geneuzel terwijl ik aan 't prototype wat ik wil maken had kunnen werken :(

Edit: En nu zit ik te twijfelen of ik niet gewoon beter simpelweg voor GWT kan gaan voor het website deel en de servlets gewoon zelf regel (wat ik altijd gedaan heb).

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 05-06-2013 12:47 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Ik heb het gehad met verslagen in standaard word sheetjes te maken. Ik wil een keer wat anders doen voor m'n stage verslag. Iets met een webpage ofzo waarin je pages kan sliden. www.idebug.it/stage/

Zoiets, zeg maar.
Nu maar hopen dat m'n docent het ook goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:43:
Iemand ervaring in een combinatie van Spring, Java Server Faces en Maven en hoe je 't makkelijkst / best zo'n project opzet? Er zijn namelijk verschillende plekken om te beginnen (Spring Project, Spring Roo Project, Maven een project laten genereren, met Eclipse een Dynamic Web project starten) en ik zie ff door de bomen het bos niet meer.

Ik zit sowieso een beetje te twijfelen over Spring. Ik hoor er veel goeie verhalen over maar ik wil zelf een applicatie maken die vooral veel leunt op client-side javascript die data vooral ophaalt uit services.

Ben nu al tig tijd bezig met 't uitzoeken van dit soort geneuzel terwijl ik aan 't prototype wat ik wil maken had kunnen werken :(

Edit: En nu zit ik te twijfelen of ik niet gewoon beter simpelweg voor GWT kan gaan voor het website deel en de servlets gewoon zelf regel (wat ik altijd gedaan heb).
En bijvoorbeeld http://www.playframework.com/ lijkt je niets? Ben je gebonden aan Spring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:50:
[...]

En bijvoorbeeld http://www.playframework.com/ lijkt je niets? Ben je gebonden aan Spring?
Interessant.

Nee, nergens aan gebonden. Ben met een prototype bezig voor een multi-tier (backend RDBMS + NoSQL > service layer > webapp layer) applicatie en het probleem is dat ik, omdat het ik from scratch zelf mag bedenken, door de bomen het bos niet meer zie.

Voorwaarden zijn:
- Multi tier
- Future proof
- Production-stable
- Rich clients
- Scalable
- Cloud ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:54:
[...]

Interessant.

Nee, nergens aan gebonden. Ben met een prototype bezig voor een multi-tier (backend RDBMS + NoSQL > service layer > webapp layer) applicatie en het probleem is dat ik, omdat het ik from scratch zelf mag bedenken, door de bomen het bos niet meer zie.

Voorwaarden zijn:
- Multi tier
- Future proof
- Production-stable
- Rich clients
- Scalable
- Cloud ready
Multi tier, moest ik even opzoeken, maar dat betekent bijvoorbeeld client - server side. Dat is toch eigenlijk een kwestie van hoe je dat zelf implementeert dan?

Je moet even kijken of verder je genoemde eisen in play zitten, ik ben er nog te recentelijk mee begonnen om er al iets zinnigs over te kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
.Gertjan. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Pro ASP.NET MVC 4 Framework is érg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Candanz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:44:
Ik heb het gehad met verslagen in standaard word sheetjes te maken. Ik wil een keer wat anders doen voor m'n stage verslag. Iets met een webpage ofzo waarin je pages kan sliden. www.idebug.it/stage/ìndex.htm

Zoiets, zeg maar.
Ik denk niet dat je docent een 404 goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:03:
[...]

Ik denk niet dat je docent een 404 goed vindt.
Nope, de ` op de i van index.html gooit roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
[...]

Interessant.

Voorwaarden zijn:
- Multi tier
- Future proof
- Production-stable
- Rich clients
- Scalable
- Cloud ready
Wat een buzzword galore. Sommige termen zijn zo overloaded kwa betekenis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Was een foutje, iets te gehaastig met veranderen van namen. Het is nu zelfs geen htm meer. Maar http://idebug.it/stage moet nu ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

D-Raven schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:07:
[...]

Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Candanz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:08:
Was een foutje, iets te gehaastig met veranderen van namen. Het is nu zelfs geen htm meer. Maar http://idebug.it/stage moet nu ook gewoon werken.
Ziet er leuk uit. Ik zou wel proberen om het mogelijk te maken dat je met de pijltjestoetsen kan navigeren, dat is namelijk het eerste dat ik probeerde.

Misschien kan je ook eens naar reveal.js kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Interessant.

Voorwaarden zijn:
- Multi tier
- Future proof
- Production-stable
- Rich clients
- Scalable
- Cloud ready
Moet het per se in Java geschreven worden? Anders zou je eens kunnen kijken naar NodeJS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog eens terug te komen op de term multi-tier, is het Model View Controller concept ook multi-tier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:09:
[...]

Grappig! Even opslaan xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:11:
Om nog eens terug te komen op de term multi-tier, is het Model View Controller concept ook multi-tier?
Hangt er vanaf aan wie je t vraagt :+

Maar naar mijn mening: Nee :P

Hoe jij je verantwoordelijkheden intern in je applicatie verdeelt is iets heel anders dan dat je omgeving uit verschillende processen (tiers/lagen) bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Candanz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:44:
Ik heb het gehad met verslagen in standaard word sheetjes te maken. Ik wil een keer wat anders doen voor m'n stage verslag. Iets met een webpage ofzo waarin je pages kan sliden. www.idebug.it/stage/

Zoiets, zeg maar.
En hoe ga je dit printen?
De meeste mensen lezen naar mijn weten lappen tekst nog altijd het liefst op papier.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:18:
[...]

De meeste mensen lezen naar mijn weten lappen tekst nog altijd het liefst op papier.
Reveal.js kan exporteren naar PDF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

_Moe_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:18:
[...]

print.css?
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:09:
[...]
Kzal er eens even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
[b]PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:20
Ja, maar dat doet alleen Knuth. Zelfs NASA levert geen formeel bewijs van hun software. De rest van de wereld tikt gewoon wat aan. Er zijn genoeg cases waarbij code die al heel lang in productie draait in eens stuk gaat omdat een bepaalde codepath nooit getriggered of getest werd, en de nieuwe code er nu in eens wel in beland.
Volgens mij doen ze dat wel, heb weleens een college gehad van iemand die software schreef voor satellieten en daar wordt wel degelijk formeel voor getest (in Haskell ed.) waarvoor vrij eenvoudig formeel bewijs geleverd kan worden. Verder is het punt ook gewoon dat voor de meeste toepassingen 'gewoon wat aantikken' gewoon goed genoeg is en dat formeel bewijzen / met afgeleide technieken testen gewoon teveel tijd kost en dus niet haalbaar is. Verder minimaliseer je de risicos hiervan natuurlijk wel met het toepassen van de juiste principes en goede architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
jhuiting schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:24:
Verder minimaliseer je de risicos hiervan natuurlijk wel met het toepassen van de juiste principes en goede architectuur.
Dat doet iedere serieuze developer maar is een heel eind verwijderd van bewijzen dat je code correct is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:11:
Moet het per se in Java geschreven worden? Anders zou je eens kunnen kijken naar NodeJS.
Ik heb NodeJS uitgeprobeerd maar ik vind het voor wat ik wil minder geschikt.
D-Raven schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:07:
Kan best maar er zit achter elk buzzword gewoon een reden.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:58:
Multi tier, moest ik even opzoeken, maar dat betekent bijvoorbeeld client - server side. Dat is toch eigenlijk een kwestie van hoe je dat zelf implementeert dan?
Niet client-server maar het gaat over hoe de server kant opgebouwd is. Het is een stack van lagen die in principe relatief simpel los te koppelen zijn. Als er later nog een keer een iPad app komt dan kan deze van de service laag gebruik maken.
Je moet even kijken of verder je genoemde eisen in play zitten, ik ben er nog te recentelijk mee begonnen om er al iets zinnigs over te kunnen adviseren.
Ben nu 't fimpje aan 't kijken. Ziet er wel interessant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Zo, vandaag weer een lekker dagje Work From Home, dat breekt de week zo héérlijk doormidden :)

Fijn mijn eigen koffie drinken uit mijn espressoapparaat, binnenkort nog een bonenmalertje kopen en dan is het helemaal perfect!
Styxxy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Ik kan je wel uitleggen waarom er zo weinig vrouwen in de IT werken vergeleken bij sommige tweede- en derde wereldlanden. Het relatieve salaris voor een IT'er in Nederland is beroerd. In landen als Wit-Rusland of Argentinië verdient een gemiddelde senior-programmeur meer dan een advocaat.

De ICT staat gewoon niet bekend als bijzonder goed betalend en de crisis in de IT van 2001 is nog steeds aan het nadreunen, mensen denken nog steeds dat er geen werk te vinden is want ze weten dat het crisis is en het ging al zo slecht :/

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BikkelZ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:43:

De ICT staat gewoon niet bekend als bijzonder goed betalend en de crisis in de IT van 2001 is nog steeds aan het nadreunen, mensen denken nog steeds dat er geen werk te vinden is want ze weten dat het crisis is en het ging al zo slecht :/
Er is uberhaupt nooit 'geen' werk geweest voor developers. Het probleem is gewoon dat er erg veel "ICTers zijn" met een redelijk gemiddeld MBO systeembeheer diploma op zak. Da's een beetje het "administratief medewerker" van de ICT wereld.

Helaas zijn ICTers over het algemeen ook niet erg mondig als het aankomt op vragen om salarisverhogingen. Dat drukt de prijs ook nogal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
Ik kan je wel uitleggen waarom er zo weinig vrouwen in de IT werken vergeleken bij sommige tweede- en derde wereldlanden. Het relatieve salaris voor een IT'er in Nederland is beroerd. In landen als Wit-Rusland of Argentinië verdient een gemiddelde senior-programmeur meer dan een advocaat.

Ik snap dat soort argumenten dus nooit zo, je kan in de IT als senior developer in NL ook een prima belegde boterham verdienen,zeker vergelijkbaar met het midden segment advocaten. Misschien dat je de absolute uitschieters niet echt bij houdt, maar die heb je in de IT natuurlijk ook. Het is wel zo dat de tijden dat iedereen dik betaald wordt in de IT wel voorbij zijn.

-edit-
Met hierboven, daar moet je natuurlijk wel zelf voor opkomen en stevig onderhandelen.

[ Voor 4% gewijzigd door curvemod op 05-06-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:18
Is meer een argument voor beide sekses?
Volgens mij is het gewoon dat in het algemeen vrouwen zich minder interesseren in de technische achtergrond van de zaken die ze dagelijks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhuiting schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:48:
[...]

Ik snap dat soort argumenten dus nooit zo, je kan in de IT als senior developer in NL ook een prima belegde boterham verdienen,zeker vergelijkbaar met het midden segment advocaten. Misschien dat je de absolute uitschieters niet echt bij houdt, maar die heb je in de IT natuurlijk ook. Het is wel zo dat de tijden dat iedereen dik betaald wordt in de IT wel voorbij zijn.

-edit-
Met hierboven, daar moet je natuurlijk wel zelf voor opkomen en stevig onderhandelen.
Dat lijkt me toch ook terecht? De bomen groeien niet meer tot de hemel, dat betekent eenvoudigweg dat de beloning meer in verhouding komt te staan met de prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
jhuiting schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:24:
[...]

Volgens mij doen ze dat wel, heb weleens een college gehad van iemand die software schreef voor satellieten en daar wordt wel degelijk formeel voor getest (in Haskell ed.) waarvoor vrij eenvoudig formeel bewijs geleverd kan worden.
Van wat ik er van begrepen had was dat ze verschillende teams verschillende implementaties van dezelfde spec lieten maken en die side-by-side evalueerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz

Candanz

Geflipt

Hmm, reveal.js is wel leuk, ziet er ook leuk uit, maar helaas geen scrollable slides waarin je veel content kan gooien :(
Pagina: 1 ... 106 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.