Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:49
Oxidda schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:29:
Warframe event is geweest (TennoCon) daar is iets heel vets gerevealed!
Warframe krijgt er een open world zone bij genaamd Plains of Eidolon. Overigens is dit dus straks gewoon gratis te spelen, warframe blijft ten slotte F2P!

https://www.warframe.com/news/tennocon-announcement-recap
Belangrijker, je kan je eigen wapens craften :D

Wat een ommezwaai na de matige Harrow, ze zetten wederom weer wat geweldigs neer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Belangrijker, je kan je eigen wapens craften :D

Wat een ommezwaai na de matige Harrow, ze zetten wederom weer wat geweldigs neer.
Klopt ja, dat craften zag er geweldig uit. Daarbij rondvliegen in het gebied met je Archwing.

Echt geweldig, ik werd al die zelfde gangetjes een beetje zat namelijk !

Zo langzaam aan word Warframe gewoon een volwaardige MMO 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Oxidda schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Klopt ja, dat craften zag er geweldig uit. Daarbij rondvliegen in het gebied met je Archwing.

Echt geweldig, ik werd al die zelfde gangetjes een beetje zat namelijk !

Zo langzaam aan word Warframe gewoon een volwaardige MMO 8)
Ben nog wel wat skeptisch over die open zones, als het een cap van 50 is, zal het nog steeds chaos zijn. Die night mobs zullen wel grappig zijn, maar 50 op die 'paar mobs in die paar kampjes', pure overkill.

En natuurlijk het vervolg in het verhaal :D
De keuze light / dark is ook nog vrij minimaal, dus hoop dat ze daarmee verder gaan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:16:
[...]

Ben nog wel wat skeptisch over die open zones, als het een cap van 50 is, zal het nog steeds chaos zijn. Die night mobs zullen wel grappig zijn, maar 50 op die 'paar mobs in die paar kampjes', pure overkill.

En natuurlijk het vervolg in het verhaal :D
De keuze light / dark is ook nog vrij minimaal, dus hoop dat ze daarmee verder gaan.
Eerste stap naar meeeer lijkt me .

Zo voegen ze langzaam nieuwe dingen toe. Ik ben idd ook nog vrij benieuwd naar een aantal dingen in de praktijk, maar dat zullen we maar moeten uit testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat zeker :D

Zolang ze rank 22 maar eens op de schop gooien, daar zit ik al maanden op vast en geen zin meer opnieuw te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:27:
Dat zeker :D

Zolang ze rank 22 maar eens op de schop gooien, daar zit ik al maanden op vast en geen zin meer opnieuw te proberen :P
Ik zit zelf nog niet zo hoog, wat is er met rank 22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Oxidda schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:51:
[...]

Ik zit zelf nog niet zo hoog, wat is er met rank 22?
Moet je een cirkel capturen zoals in interception, maar die cirkel is krap 2 meter breed en beweegt vrij snel nonstop, terwijl je beschoten wordt van alle kanten. Seconde eruit en je bent weer 20% kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:59:
[...]

Moet je een cirkel capturen zoals in interception, maar die cirkel is krap 2 meter breed en beweegt vrij snel nonstop, terwijl je beschoten wordt van alle kanten. Seconde eruit en je bent weer 20% kwijt.
Oh. Ja dat klinkt wel als lastig :) ik ga zelf naar "maar" rank 8 toe O-) . Ik had ooit eens vroegah een account gemaakt (toen Loki nog starter was) en ben sinds kort pas eigenlijk echt gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Oxidda schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01:
[...]

Oh. Ja dat klinkt wel als lastig :) ik ga zelf naar "maar" rank 8 toe O-) . Ik had ooit eens vroegah een account gemaakt (toen Loki nog starter was) en ben sinds kort pas eigenlijk echt gaan spelen.
Laat het toeval zijn, probeer hem nu nog eens, 3 seconde over :D

Is Limbo met -friction toch nog ergens goed voor :P

had aardig wat opgebouwd, zit nu nog 1/3de af van 24 :)

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

SinergyX schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:24:
[...]

Laat het toeval zijn, probeer hem nu nog eens, 3 seconde over :D

Is Limbo met -friction toch nog ergens goed voor :P

had aardig wat opgebouwd, zit nu nog 1/3de af van 24 :)
Nioce, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09-2021
Hallo allemaal,

Ik ben af en toe ook actief in Warframe. Ben wat je noemt een echte casual speler. Het is echt een toffe game, lekker knallen en loot collecten. My type of game.

Vroeg me af of er mensen in nederlandstalige clans zaten? En zo niet, is er misschien behoefte aan een GoT clan? Lijkt me wel leuk om met mede nederlandse spelers dit spel te spelen. Void grinding word hierdoor wat fijner :D

Sometime during the last century, an experimenter with time, space and early computers created a bizarre machine. ... The chaos Engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 02:02
Speel ook sinds een tijdje weer meer actief Warframe. Heerlijk spel. Gisteren de volgende build gaan gebruiken:
http://warframe-builder.c...-364-10/en/4-0-99/97557/0

Heb True Steel vervangen door Body Count om de combo counter hoger te kunnen krijgen. Crit is dan 20% i.p.v. 38%, maar dat heb ik er tot zover wel voor over. :)

Daarbij zou een Nederlandse clan ook leuk zijn, ben op het moment van geen een clan lid :P

[ Voor 8% gewijzigd door Darkmach op 25-07-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Harrow ook weer maxed, nu nog 1 melee en 1 pistol, ben ik weer maxed van elk wapen/frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
Ik heb maar even de moeite genomen om een clan te starten genaamd (hoe kan het ook anders):

Gathering of Tweakers

Voeg eventjes BaronChaos toe tot je vriendenlijst en stuur me een berichtje voor een invite. :P

Sometime during the last century, an experimenter with time, space and early computers created a bizarre machine. ... The chaos Engine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Ik ben toch wel geintrigeerd geraakt door deze game na het zien van Skill Up's review.

Deze game was me totaal niet bekend, maar na het zien van wat gameplay en deze review ga ik hem toch maar eens proberen.

Ik denk dat dit een hele toffe game gaat worden naast m'n Overwatch verslaving en binnenkort Destiny 2. En voor een Free to Play lijkt deze game enorm uitgebreid en diepgaand.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 18:43
Ik speel dit spel al af en aan met veel plezier al enige jaren. Er is voor de nieuwe starter ongelofelijk veel te doen. Dus ik wens je alvast veel plezier! :)

Als algemene tip zou ik je wel willen meegeven om altijd te proberen in een groepje te spelen, het leukst aan dit spel is toch met z'n 4 vrienden alles wat beweegt in een level te vermoorden. Met ervaren spelers kan interessant zijn, maar zou je best last kunnen krijgen van de hoge snelheid waarin er door maps gerend wordt.

Verder is google bij de hand te houden in je zoektocht naar kennis. Want de Warframe wiki (in combi met google) is vaak de plek waar je, je informatie over drops, quests en voortgang het beste kan vinden.

Succes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Thanks voor de info. Heb inmiddels het een en ander aan videos bekeken en het lijkt erop dat echt alles gecustomized kan worden. Het is bijna eng zelfs.

Ik ga er gewoon eens induiken. Juist die enorme diepgang maakt het voor mij interessant.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Het is niet zo bijzonder diepgaand, het is wel bizar breed. De missies an sich zijn vrij recht aan, het is enkel bizar breed hoe je de missie in gaat. Frames, wapens, mods, zelfs afstemmen op soort missie.

Voordeel, je kan theoretisch ~80% van heel de game gratis halen, er zijn wat 'one time only' frames en wapens geweest die niet zo makkelijk meer te krijgen zijn, zelfde geld voor aantal mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 15:50

Lapras

Ice beam

Ik ben er vorige week ook aan begonnen op de PS4. Daar lijkt weinig animo te zijn.

Neemt niet weg dat ik wel echt fan ben geworden van het spel in de korte tijd dat ik het gespeeld heb. Ik durf nog niet te zeggen hoe duurzaam dat is, aangezien ik me kan voorstellen dat ik het op een gegeven moment wel gezien heb, maar vooralsnog is de loot grind erg fijn. Doet wat denken aan Diablo 2 van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er zit wel aardig wat irritatie om bepaalde onderdelen van blueprints te krijgen, ergste geval heb ik 40 runs moeten doen op G3 om die brakk te krijgen. Gelukkig is er sinds die tijd veel meer te traden, dus werd het stuk makkelijker.

Het is elke keer weer nieuwe combo's bedenken, iets meer matchen met je frame (zoals ember -> fire), blijf je toch aardig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
Belangrijkste is om in de gaten houden dat als je 'nieuwe frames' wil, dat je de standaard frames altijd kan bouwen. Maar dat de tijdsduur best lang kan zijn (12 uur bouw tijd per onderdeel, 3 dagen voor samenvoegen tot 1 frame), dus je geduld maakt het spel graties.

Verder is er een levendige economy van ruilen met 'Prime' wapens/frames/onderdelen en riven mods in het spel zelf, zodat je dus platinum kan verzamelen die je in eerste instantie uitsluitend voor 'wapen' en 'warframe' slots zou moeten gebruiken.

Zelf heb ik via een keyseller over loop van de tijd een aantal (erg goedkope) steampacks gekocht, om zo wat geld te besparen om toch wat platinum te verkrijgen. Maar in eerste instantie kun je dus met geduld en effort je inventory capaciteit in het spel prima uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Het verschil tussen 'prime' en regulier is me nog niet helemaal duidelijk. Nog veel meer zaken niet, maar ik vermoed dat ik daar vanzelf wel achter kom. Of anders hier de vraag stel. Ik houd alleen angstvallig vast aan mijn 50 platinum en zie daarna wel welke kant ik op wil. Eerst maar eens de missies verder doorlopen. Al vind ik het wel jammer dat mijn ene warframe max rank heeft en ik nog geen nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Lapras schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:25:
Al vind ik het wel jammer dat mijn ene warframe max rank heeft en ik nog geen nieuwe heb.
Ik kan dus het best zsm farmen voor een nieuwe frame zodra ik een nieuwe game begin?

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

8GUS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Ik kan dus het best zsm farmen voor een nieuwe frame zodra ik een nieuwe game begin?
Ja, maar dat duurt wel even voordat je dat lukt. Althans; je krijgt vrij snel toegang tot de Rhino blueprints, maar vervolgens heb je weer niet de resources om die te bouwen. Als in: ik moet nog één onderdeel maken, maar heb geen idee waar ik de spullen vandaan moet halen.

Daarnaast kan je ook wel je andere spullen levelen terwijl iets al max rank is. Die krijgen dan, zoals ik het begrijp, juist meer xp.

Iemand die het spel langer speelt, kan dit ongetwijfeld beter uitleggen. Of me corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
Gezien de tijdsduur van spullen bouwen is het inderdaad een goed idee om te kijken wat frames zijn die je leuk lijken, en te kijken via wiki of je veel werk moet doen om er te komen.

Zeker omdat het tijdje duurt voordat ze gebouwd zijn / tijd kost om quests e.d. uit te voeren is het goed om een idee te krijgen over de effort die je erin moet steken. Op die manier kun je beetje een wensen lijstje volgen om zo bekend te raken met het spel.

In mijn beleving is doordat het spel nogal breed is het altijd goed om een wapen of een frame wat je cool of interessant lijkt als doel te stellen, en dan uit te puzzelen hoe je er komt.

Mastery
Een van de meer 'vervelende' of meer lastig voor beginners is wat Lapras hierboven zegt, je hebt voor sommige zaken als quests en wapens 'Mastery" rank nodig is, dit verkrijg je door wapens / frames te bouwen en te levelen naar 30. Voor de 'slechte' wapens betekend feitelijk dat je ze levelt en dan gooi je ze uit je inventory en kijk je er nooit meer naar. (Ook wel geclassificeerd als mastery fodder).

Voorbeeld hiervan is de MK1 wapen reeks waar je als beginnende speler mee begint. Die dingen zijn leuk om mee te beginnen, maar je wil zo snel mogelijk een wat beter wapen... doe dit dus pas nadat je level 30 met die wapen hebt bereikt... anders moet je het later nog een keer doen.

Tip: Je kan oneindig wapens/frames bouwen in je foundry, ze nemen pas een 'slot' in als je ze claimt. Dus claim ze pas wanneer je mastery fodder fully ranked is, en verkocht.

Conclusie
Dit betekend dus dat hoewel je een doel moet hebben, het ook goed is om beetje inventory management te doen waarbij je 1 frame / 1 wapen slot reserveerd waar je dit fodder inzet, levelt en als je het niet leuk lijkt gooi je het weer weggooit... en daar verdienen ze bij Digital Extremes hun centen, want er zijn best veel frames en wapens die leuk zijn om te hebben... en om dan platinum in het spel zelf te verdienen... tsja die 5-10 euro is maar klein geld natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Waarom zou ik "slechte" wapens tot 30 levelen? Om zo een ander (beter) wapen te kunnen krijgen? Moet ik dan iedere keer een wapen tot 30 levelen om een betere te krijgen?

Beetje verwarrend nog, maar ik denk dat het wel los zal lopen zodra ik bezig ben. Ik moet het even goed bekijken lijkt me.

Hoe dan ook. Prima info weer. Danku! :)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
Om je een beetje beeld te geven van mastery rank, is deze wiki je beste vriend:

http://warframe.wikia.com/wiki/Mastery_Rank

Belangrijkste reden om 'slechte wapens' dus te levelen is om het maximum aantal experience points (affinity) uit zo'n ding te halen voordat je het weggooit.

Nu hoef je dat niet verplicht te doen. Maar mocht je een beetje OCD completionist zijn zoals ik, dan ben je erg verdrietig om erachter te komen dat je een slecht obscuur wapen in de goede oude tijd weg hebt gedaan zonder dat je dit gedaan hebt... dus moet je het alsnog later weer doen als je alles wilt verzamelen. :+

Edit: Voor zover ik nu weet is Mastery Rank (MR) 13 zo ongeveer wat je nodig hebt om 'alles' te unlocken voor gebruik. Maar da's even gokje, want heb de laatste content niet helemaal in beeld.

Er bestaan wat overzichten die wapens/frames die beetje hapsnap op gevoel en beetje statistiek indelen dus als je wil weten wat goed is, en wat als slecht geranked is dan zou ik dit overzicht aanbevelen:

https://docs.google.com/s...CfnF0wi4/edit?usp=sharing

Wel beetje spoiler als je zelf verrast wilt worden over wat een wapen doet, maar dat laat ik aan de lezer van deze post zelf over. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CombatHermit op 07-08-2017 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
8GUS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:59:
Waarom zou ik "slechte" wapens tot 30 levelen? Om zo een ander (beter) wapen te kunnen krijgen? Moet ik dan iedere keer een wapen tot 30 levelen om een betere te krijgen?

Beetje verwarrend nog, maar ik denk dat het wel los zal lopen zodra ik bezig ben. Ik moet het even goed bekijken lijkt me.

Hoe dan ook. Prima info weer. Danku! :)
Je mastery rank is uitsluitend gebaseerd op het level van al je items (frame, wapens), voor sommige wapens heb je bv rank 7 nodig dus moet je voor rank 7 al een x-aantal wapens en frames op lvl30 hebben.

Sommige (mindere) wapens zijn heel makkelijk te krijgen (aantal blueprints kan je met gewone credits kopen) en zo kan je dus ook je MR omhoog krijgen.

Qua frames heb je eigenlijk 4 soorten (elk frame/wapen heeft 3-4 'parts' nodig):

-Normale frames (missie drop/random drop)
-Normale frames (quest based, elk deel van een story-quest krijg je 1 deel)
-Prime frame (loot-table via specifieke missies)
-Prime frame (vaulted, deze gaan in rotatie en gaan dus ook uit de loot-table)

Secondair heb je nog 1 groep waar 1 part slechts via alert-missies te krijgen zijn, komt soms maar 1-2x per week voor.

Via warframe.wikia.com kan je alle details (en drops) per frame/wapen vinden.

Let wel op je maar een max aantal inventory slots heb, dus je kan niet zomaar alle wapens bewaren of je moet slots gaan kopen. Gelukkig als je een wapen lvl30 hebt gekregen, kan je deze verkopen, je progressie op je Rank blijft bestaan. Er zijn wel een aantal wapens die gemaakt worden van bestaande wapens, die gevallen moet je dus wel je wapen bewaren.

Het verhaal begint dan echt complex te worden als je na lvl30 ook een 'forma' doet op je wapen, soort van 'masterrank' en catalysts (dubbele capaciteit van mod-punten), maar dat is een verhaal voor later :P

Ik heb er al weet ik hoeveel honderden uren in zitten, op 3 wapens elk wapen in m'n bezit, op 1 frame na alle frames (1 prime frame is altijd founders exclusive gebleven).

De game gaat straks helemaal los als je je eigen melee wapen kan gaan bouwen, al gok ik dat het gewoon als 1 wapen wordt gezien voor je MR, zal het wel een enorme vrijheid bieden aan keuze van wapen.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 07-08-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Nuttige informatie, al snap ik het nog steeds niet helemaal.

Stel, ik heb zo'n MK1 wapen naar level 30 gebracht. Wat doe ik er dan vervolgens mee? Jullie zeggen verkopen, maar aan wie en wat krijg ik ervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CombatHermit
Een bewegend plaatje zegt meer dan duizend woorden:

YouTube: Warframe: How to Sell Weapons / Blueprint and etc [No Voice] 2015

Bij het verkopen krijg je dus weer ruimte in je (zeer beperkte) inventory, en je krijgt een handjevol credits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

SinergyX schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:13:
[...]
Je mastery rank is uitsluitend gebaseerd op het level van al je items (frame, wapens), voor sommige wapens heb je bv rank 7 nodig dus moet je voor rank 7 al een x-aantal wapens en frames op lvl30 hebben.
Ah kijk! Rank en level betekenen al wat anders. Dan valt het kwartje een beetje.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
8GUS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Ah kijk! Rank en level betekenen al wat anders. Dan valt het kwartje een beetje.
Zie rank als collectorscore, hoeveel lvl30 zut heb je al :P Hoe hoger je rank, hoe meer frames en wapens je op lvl30 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

CombatHermit schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:31:
Een bewegend plaatje zegt meer dan duizend woorden:

YouTube: Warframe: How to Sell Weapons / Blueprint and etc [No Voice] 2015

Bij het verkopen krijg je dus weer ruimte in je (zeer beperkte) inventory, en je krijgt een handjevol credits. :)
Hulde. Het feit dat dit filmpje gemaakt moet worden, zegt tegelijkertijd ook wel weer wat over hoe weinig vanzelfsprekend sommige zaken zijn. Dit was in ieder geval nuttig. Gaf me ook gelijk aan waar ik extra slots kan kopen voor warframes en wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik ben inmiddels 3 weken verder in Warframe. MR10 nu en tot een prima clan toegelaten. Ik heb nu 10 of 11 warframes en redelijk wat wapens geleveld. Ik merk nu alleen dat ik zonder goede mods en zonder focus in mijn build niet meer eenvoudig solo door de levels kom. Ook heb ik nog geen potato op een van mijn warframes gebruikt, al heb ik er nu wel één gemaakt. Het voelt op een of andere manier zonde om deze te gebruiken op een non-prime WF.

Het probleem is dat ik alleen nog geen warframes heb die ik echt leuk vind. Ik kom toch altijd weer terug bij Excalibur, aangezien ik daarmee het eenvoudigste damage doe. De echt goede soloframes (Inaros, Ivara, Mesa en Loki - zo heb ik gelezen) heb ik nog niet en krijg ik ook niet binnenkort.

What to do? Frames blijven farmen en wachten tot ik er één tref die ik echt leuk vind? Of maar gewoon in eentje investeren (ik twijfel tussen Frost Prima en Excal) zodat ik missies kan doen en planeten kan onntdekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Ga nooit uit van wat je leest, ga uit wat je leuk vind. Aantal frames (en builds) gaan pas echt rollen als je flink wat investeert in mods en potatoes, bij voorkeur zelfs de prime-mods.

Maar het ligt volledig aan je speeltstyle, de enige 2 die ik persoonlijk niets aan vind zijn de nieuwe Harrow en vage Wukon (ondanks hij wordt gezien als immortal monkeyking).

Focus alleen niet te veel op prime WF's, ja ze hebben meestal een 'edge' over zijn normale versie, maar dat maakt de normale niet minder. Ik heb jaren gespeeld met Valkyr, nu zij prime heeft, pak ik nog steeds mijn normale valkyr (6 potato).

Maar qua begin zou ik altijd voor een hogere armor versie gaan, of eentje met panic knop. Valkyr, atlas, Chroma, Hydroid is ook netjes geworden, zelfs Rhino is nog heerlijk om mee te spelen.

Uiteindelijk zoek je een combo van wapen en frame wat voor jou fijn werken is, daarna wordt het combo's voor specifieke missies (zoals stealth, doe ik altijd ivara) of zelfs specifieke mobs.

Vergeet niet dat je via je Clan ook blueprints van frames en wapens kan krijgen, in de dojo heb je 3 research rooms waar je die kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:44
2 Jaar geleden voor het laatst Warframe gespeeld (en dat was misschien maar 1 dag ofzo) en gisteren avond de hele avond weer eens. Wat een verandering met zo'n tijd geleden zeg. Ik zit er echt ineens helemaal in.

Voelt echt als een soort Diablo game in third person ofzo. super vet.

Wel is er gewoon zoo ontiechelijk veel info wat ik gewoon nog niet begrijp maar dat komt wel denk ik :) me volgende goal is de materials verzamelen voor de Frost Warframe. die dude lijkt me echt tof.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Hehe, het is wel een game waar je vrij snel in het diepe gegooid word met alle mods en mogelijkheden.

Daarna heb je nog de verschillende elementen die je kunt gebruiken en combineren tegen een bepaalde factie. Gelukkig hebben ze de laatste tijd wel gewerkt om nieuwe players er wat meer in te leiden. Junctions zijn ook een leuke toevoegen om snel wat resources of items te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:44
ben nu gewoon eerst alle earth missions aan het doen en gebruik voor mods gewoon de auto mod functie XD en probeer dan te kijken welke stats die er in zet om het een beetje te begrijpen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
Auto mods kijkt alleen naar meest efficiënte gebruik van je mod capacity in combinatie met rarity en mod level als ik me niet vergis. Ik zou gewoon lekker even kijken welke stats jij belangrijk vind tijdens missies. Toxin is bijvoorbeeld al heel erg handig, of corrosive als je al wilt combineren. (Toxin en Electricity) tegen Grineer op Earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:58:
ben nu gewoon eerst alle earth missions aan het doen en gebruik voor mods gewoon de auto mod functie XD en probeer dan te kijken welke stats die er in zet om het een beetje te begrijpen
Automod werkt niet, die pakt rustig mods die redelijk nutteloos zijn op je wapen (status chance op een 5% status wapen, of melee wapens met channeling cost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 20:36
Ik ga dit ook maar even volgen.
Ben gister begonnen voor de 2e keer, nadat de eerste keer een paar jaar terug wat tegenviel.

Toch hoorde ik steeds meer goeds over de game en moet zeggen dat het tot nu toe erg goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Volgende week gaat dus plains of eidolon live, hype train incomming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
Gisteren compleet nieuw aan dit spel begonnen. Deze uurtjes prima vermaakt ook al snap ik nog niet de inhoud etc.

Vind het een soort borderlands/destiny stijl wat ik zeker kan waarderen.

Ik ben nu een aantal uur verder een een vriend wil co op samen doen(hij ook nieuw) is dat een probleem?
Of moet je wel level gelijk houden om samen te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Niet echt nodig, je hebt je warframe level, je mods, je rank, je wapen, het is 1 groot geheel wat je langzaam opbouwt. Level van je warframe bepaald de unlock van je skills en de rank ervan, de mods in je frame weer je health/armor/power/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
SinergyX schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:20:
Niet echt nodig, je hebt je warframe level, je mods, je rank, je wapen, het is 1 groot geheel wat je langzaam opbouwt. Level van je warframe bepaald de unlock van je skills en de rank ervan, de mods in je frame weer je health/armor/power/etc.
Oké dit stuk snap ik, maar hoe zit het met de story quest als een vriend begint?
Die kan ik dan overnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CallmeGod schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:51:
[...]

Oké dit stuk snap ik, maar hoe zit het met de story quest als een vriend begint?
Die kan ik dan overnieuw doen?
ja, je story voortgang is persoonlijk, hoewel het geen superstrak verhaal lijn is, meer een quest na quest systeem die je vrij kan starten en verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
Ik ben vorige week ook begonnen aan dit spel. Bevalt mij erg goed! Heb het gevoel dat ik hier wel de nodige uurtjes in ga steken :+ Inmiddels 3 frames en de 4e wordt gemaakt.
iVoidstep schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:29:
Hehe, het is wel een game waar je vrij snel in het diepe gegooid word met alle mods en mogelijkheden.
Dit is mij ook opgevallen. Niet heel erg voor mij, gezien ik wat spelers ken die al redelijk ervaren zijn. Maar ik kan mezelf ook wel indenken dat er spelers zijn die hierdoor stoppen. Iets meer uitleg over mods en PvP zou geen kwaad kunnen. Was dit weekend met een PvP mode bezig en had echt geen idee wat ik aan het doen was of moest doen. Verder denk ik ook dat nieuwere spelers makkelijke kunnen worden 'genaaid' door gebrek aan uitleg, dan heb ik het over traden enzo.

Ook wel handig bij wat moeilijkere missies dat iedereen gewoon mee kan lopen. Toch wel makkelijk als een full build Warframe mee loopt wanneer je het zelf allemaal niet aan kan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972789

TheBrut3 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:21:
Ik ben vorige week ook begonnen aan dit spel. Bevalt mij erg goed! Heb het gevoel dat ik hier wel de nodige uurtjes in ga steken :+ Inmiddels 3 frames en de 4e wordt gemaakt.

[...]

Dit is mij ook opgevallen. Niet heel erg voor mij, gezien ik wat spelers ken die al redelijk ervaren zijn. Maar ik kan mezelf ook wel indenken dat er spelers zijn die hierdoor stoppen. Iets meer uitleg over mods en PvP zou geen kwaad kunnen. Was dit weekend met een PvP mode bezig en had echt geen idee wat ik aan het doen was of moest doen. Verder denk ik ook dat nieuwere spelers makkelijke kunnen worden 'genaaid' door gebrek aan uitleg, dan heb ik het over traden enzo.

Ook wel handig bij wat moeilijkere missies dat iedereen gewoon mee kan lopen. Toch wel makkelijk als een full build Warframe mee loopt wanneer je het zelf allemaal niet aan kan. O-)
YouTube: How To Mod Your Warframes | Warframe Beginners Guide

YouTube: Warframe Mods Explained! Quick Tutorial on How Mods Work - Update 18...

YouTube: Warframe Trading Tutorial

Dit gevonden in 1 minuut, mocht jij ook hier je uren in willen steken, dan raad ik je aan om zelf ook een beetje te onderzoeken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik zeg ook niet dat ik dat niet doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 972789

TheBrut3 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:09:
Ik zeg ook niet dat ik dat niet doe :+
Ik ook niet, had meer een intentie om je te motiveren te leren over de mods etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mij hoef je daarvoor niet te motiveren. Ik weet mijn weg door de Warframe wiki en sites met builds wel te vinden. Alleen lastig in te schatten welke build echt goed is. Ik kijk op:
http://warframe-builder.com/

Nou was ik voor Banshee (en Hydroid Prime) aan het kijken naar een build, maar welke kies ik dan? Ik ga dan voor degene met de hoogste Pop. En soms op YouTube filmpjes kijken met builds. Zit altijd wel een mod of 2/3 verschil in. Uiteindelijk gaat het toch om wat je zelf het liefst hebt. En sommige mods zijn voor mij nog onhaalbaar en onbetaalbaar, Primed Continuity bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Builds maak je zelf, popualir of niet, alles draait specifiek voor jouw situatie. Veel van zulke builds werken bv perfect op een defense, maar compleet bagger op interception of excavation. Er zijn natuurlijk diverse frames die tot 3 extreme kunnen gaan in builds (power, range, duration), die per situatie anders werken.

En inderdaad, populairste builds zijn altijd op basis van Primed en minimaal 2-3 potatoes, leuk om te zien, maar als beginner een no go (ik heb bv een 6 potato valkyr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nu ben ik in de war. 1 Warframe kan toch maximaal 1 potato hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:22:
Je hebt gelijk, hij bedoeld waarschijnlijk een Forma.

Een Mag Prime met 270% range en pull is ook erg leuk. Vooral op open Corpus maps. Gewoon van het veld wegtrekken, hoef niet eens schade aan te richten. Gebruik de augment erbij en 't komt ook wel goed met de pick-ups

[ Voor 31% gewijzigd door iVoidstep op 10-10-2017 13:25 . Reden: Toevoeging Mag Prime ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Exilus adapters. Hoe doen jullie het daarmee? Je krijgt er twee uit quests, maar die heb ik gebruikt. Kopen voor 20 plat? Want om ze te kopen en vervolgens 2 forma aan op te offeren klinkt inefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
Lapras schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:25:
Exilus adapters. Hoe doen jullie het daarmee? Je krijgt er twee uit quests, maar die heb ik gebruikt. Kopen voor 20 plat? Want om ze te kopen en vervolgens 2 forma aan op te offeren klinkt inefficiënt.
Sorties en platinum eigenlijk. 20 plat stelt niet veel voor. Beetje farmen en verkopen en je hebt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:22:
De Orokin Catalyst/Reactor inderdaad maar 1x, maar het is in de brede zin al zo standaard deze op je wapen/frame te gooien, dat veel al praten over 'potatoes' als het gaat om de forma's die erin zitten. Het Bij meervoud is het niet meer dan logisch dat er een catalyst/reactor in zit.
Lapras schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:25:
Ik koop ze standaard, gebruik ze eigenlijk niet eens zoveel, zeker niet bij eerste keer frame naar 30 (of de non-prime versie), maar komt dat door de jaren heen ik diverse prime-access packs heb gekocht en veel al had uit events dat ik weer kon verkopen (diverse prime mods), dat ik inmiddels zoveel plat heb dat ik me nergens druk meer om maak :P

Denk als beginner zijnde je eerste 'endgame' doel de Sorties zijn, stealth frame, rush frame en maai-alles-neer-frame, dat je dagelijks je sorties kan meepikken en daarmee al wat leuk spul extra kan binnen halen.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-10-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb ook dat Hydroid Prime pack gekocht ja. Dat maakt de start van de game toch een heel stuk makkelijker!
Inmiddels ook Banshee gemaakt, Rihno wordt gemaakt en van Nyx worden de onderdelen nu gemaakt dus die kan ik vanavond starten.

Tip voor de mede beginners: in de armory kan je een aantal beginners wapens kopen zonder blueprint voor 15k meen ik. Dus wanneer je 1e wapens level 30 zijn kan je aan die wapens beginnen voor goedkope mastery points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Even een korte vraag, maar kan je warframe parts verzamelen zonder dat je de blueprint heb? Speel het pas een paar dagen, maar kon even niet zo gauw het antwoord op de vraag niet vinden via google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Naiki schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:12:
Even een korte vraag, maar kan je warframe parts verzamelen zonder dat je de blueprint heb? Speel het pas een paar dagen, maar kon even niet zo gauw het antwoord op de vraag niet vinden via google..
Ja, je kan alles vrij verzamelen zonder blueprint, alle blueprints kosten meestal generieke materials die je gewoon bij missies en killen van mobs krijgt. Iets ander verhaal zijn de primes, maar die kan je vooral als je net begint, nog even negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:34

CSB

:D

SinergyX schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Ja, je kan alles vrij verzamelen zonder blueprint, alle blueprints kosten meestal generieke materials die je gewoon bij missies en killen van mobs krijgt. Iets ander verhaal zijn de primes, maar die kan je vooral als je net begint, nog even negeren ;)
Primes moet je pas gaan farmen vanaf MR 10 ofzo. Het belangrijkste is dat je leert hoe frames en wapens werken. Voorbeeld:
Waarom zou je een Mag gebruiken i.c.m. een Simulor? Inderdaad, dat doe je niet, omdat Mag het meeste haalt uit zijn Magnetize Skill i.c.m. (je raadt het al) metalen projectiles zoals pijlen en spikes.

Leuker nog: combinaties maken met andere spelers. Je gaat een Defense missie tegen Infested doen. Welke frames neem je mee? Als iedereen een Rhino mee neemt wordt het wel een beetje een uitdaging. Maar als de één een Ember, de ander een Frost en nog een ander Equinox of misschien Limbo mee neemt, dan kun je bijna niet verliezen. (tenzij je echt niet weet wat je doet)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Goed om te zien dat er ook hier Warframe liefhebbers zitten. Ikzelf speel Warframe af en toe korte periodes maar dan wel heel fanatiek. Lange tijd op MR8 gehangen omdat ik alleen met de wapens en frames wilde spelen die in de 'meta' als het beste werden gezien maar daar begin ik me eindelijk van los te weken.

Het grappige is dat bijna ieder wapen prima bruikbaar is, als je maar de mods gebruikt die de sterke punten van het wapen tot zijn recht laten komen. Warframes zijn soms wat meer situationeel, maar eigenlijk buiten high-level play maakt het niet zo uit welk frame je gebruikt als je maar íets van defence hebt en je wapens maar in orde zijn.

Soms is het ook weer leuk om echt een optimale combinatie van frames te maken en iets echt supersnel te grinden. De vorige keer dat ik speelde had je bijvoorbeeld voor Berehynia (planeet Sedna) een specifieke setup. Een speler speelde een Trinity met een build die de Energy Vampire augment optimaal gebruikte en het team zo van energy voorzag. Een andere speler pakte Rhino en zette de buff ability Roar zo goed mogelijk in om de DPS van het team te buffen. Dan speelde er iemand een (AoE) 'DPS frame', liefst Saryn, om het daadwerkelijke killen van de mobs te doen. De vierde persoon mocht eigenlijk alles zijn, als hij maar de Corrosive Projection aura gebruikte om de armor van de mobs te verminderen. Berehynia is een 'Interception' missie, wat inhoudt dat je punten moet capturen en in bezit moet houden totdat het progressiebalkje de 100% heeft bereikt en dan voordat het progressiebalkje van de computer dat doet. Tot die 100% echter bereikt is blijft het spel oneindig mobs spawnen zodat er steeds een x-aantal op de map aanwezig zijn. Door op de juiste plek het AoE DPS frame neer te zetten kon je de mobs die spawnden binnen seconden doden en door slechts 2 van de 4 punten in bezit te houden en de andere 2 alleen te neutraliseren kon je 'zo langzaam mogelijk winnen' waardoor je dus een maximaal aantal mobs kon laten spawnen. Dat doet natuurlijk wonderen voor de XP van de frames en wapens die je bij je hebt.

Gelukkig probeert DE dat soort gameplay wel een beetje te ontmoedigen. Als mensen immers maar 2 of 3 missies lopen te grinden en verder niets doen dan hadden ze de rest van de content niet hoeven te maken, dus worden de populaire grindmissies generft en proberen ze de rest van de wereld steeds maar aantrekkelijker te maken. Met het Relic systeem, Sorties en alerts slagen ze daar steeds beter in en ook ik kijk erg uit naar Plains of Eidolon wat er een dezer dagen aan zit te komen.

Over de jaren is het me wel opgevallen dat een goeie clan erg belangrijk is voor de lol in het spel. Een beetje slap ouwehoeren in de clan chat maakt de grindy gameplay een stuk leuker, en als je alles maar met random spelers moet doen dan worden de wat moeilijkere missies soms wel heel erg lastig. Mocht je dus nieuwe speler zijn dan kan ik je dus sterk aanraden om zsm een clan te joinen, je hoeft echt niet het spel van voor tot achter te kennen voor je geaccepteerd wordt. De meeste clans vinden het prima om al je 'domme' vragen te beantwoorden en je af en toe een zetje in de rug te geven, zolang je maar niet gaat lopen smeken om handouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Cronax schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:57:
Gelukkig probeert DE dat soort gameplay wel een beetje te ontmoedigen. Als mensen immers maar 2 of 3 missies lopen te grinden en verder niets doen dan hadden ze de rest van de content niet hoeven te maken,
Het kan nog. Volgens mij deden wij het laatst precies met die missie, weet niet zeker omdat ik een beginner ben. Maar ik en een andere beginner stonden daar met lage gear en in het midden stond een full build Banshee prime op de toren te Sound Quaken en nog een full build Warframe om de nabijheid te beschermen. Het levelen ging toen even super snel, daarna spullen oppakken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Het kan nog. Volgens mij deden wij het laatst precies met die missie, weet niet zeker omdat ik een beginner ben. Maar ik en een andere beginner stonden daar met lage gear en in het midden stond een full build Banshee prime op de toren te Sound Quaken en nog een full build Warframe om de nabijheid te beschermen. Het levelen ging toen even super snel, daarna spullen oppakken en klaar.
Defence en Interception missies blijven prima om mensen te powerlevelen. Zelfs met een minder optimale setup kan je met een goede aoe DPS frame best veel mobs killen dus zat XP opdoen. Het ging mij dan weer echt om het helemaal kapotoptimaliseren van de setup om echt het onderste uit de kan te halen ;)

Mocht iemand trouwens om credits verlegen zitten, zorg er dan voor dat je de The War Within quest volledig hebt afgerond en vervolgens The Glast Gambit ook. Vanaf dat moment kan je namelijk arena missie 'Index' spelen op de planeet Neptune. Om dit te optimaliseren zorg je ervoor dat je genoeg punten voor de 'investment target' haalt en vervolgens laat je jezelf afmaken om de timer sneller te laten gaan. Door dit een paar uurtjes te grinden heb je zo een paar miljoen credits te pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Cronax op 13-10-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Cronax schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:57:

Soms is het ook weer leuk om echt een optimale combinatie van frames te maken en iets echt supersnel te grinden. De vorige keer dat ik speelde had je bijvoorbeeld voor Berehynia (planeet Sedna) een specifieke setup. Een speler speelde een Trinity met een build die de Energy Vampire augment optimaal gebruikte en het team zo van energy voorzag. Een andere speler pakte Rhino en zette de buff ability Roar zo goed mogelijk in om de DPS van het team te buffen. Dan speelde er iemand een (AoE) 'DPS frame', liefst Saryn, om het daadwerkelijke killen van de mobs te doen. De vierde persoon mocht eigenlijk alles zijn, als hij maar de Corrosive Projection aura gebruikte om de armor van de mobs te verminderen. Berehynia is een 'Interception' missie, wat inhoudt dat je punten moet capturen en in bezit moet houden totdat het progressiebalkje de 100% heeft bereikt en dan voordat het progressiebalkje van de computer dat doet. Tot die 100% echter bereikt is blijft het spel oneindig mobs spawnen zodat er steeds een x-aantal op de map aanwezig zijn. Door op de juiste plek het AoE DPS frame neer te zetten kon je de mobs die spawnden binnen seconden doden en door slechts 2 van de 4 punten in bezit te houden en de andere 2 alleen te neutraliseren kon je 'zo langzaam mogelijk winnen' waardoor je dus een maximaal aantal mobs kon laten spawnen. Dat doet natuurlijk wonderen voor de XP van de frames en wapens die je bij je hebt.
Draco farm :D
Die missie bestaat niet meer, maar ze hebben redelijk alternatieven.

Daar is beetje elke aoe build wel eens langsgekomen :P Maar ook de toevoeging van specifiek mobs bij hogere rounds maakt het wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
SinergyX schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Draco farm :D
Die missie bestaat niet meer, maar ze hebben redelijk alternatieven.

Daar is beetje elke aoe build wel eens langsgekomen :P Maar ook de toevoeging van specifiek mobs bij hogere rounds maakt het wat moeilijker.
De eerste keer dat ik serieus speelde was ODD en Defense in de Tower de 'endgame farm', dus ik een Nyx gefarmd voor de perma-bubble op het defence point. Gelukkig is het spel sinds die tijd veel veranderd ;)

Ik denk dat dat ook de reden is dat ik het na al die jaren nog steeds leuk vind: ik speel het spel af en toe een weekje of twee en dan weer een paar maanden niet. Zo is er altijd genoeg te farmen om gevarieerd bezig te zijn. Ook zijn de 'populaire farm missies' na zo'n tijd vaak weer net veranderd dus blijft het fris. Als ik alle wapens, frames en mods al had dan zou ik het spel denk ik een stuk minder leuk vinden omdat je dan wel heel erg moet gaan grinden om nog vooruitgang te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
Voor de liefhebber, Gathering of Tweakers clan actief in warframe. Stuur friend request naar BaronChaos. Ben zelf best wel casual wat dat betrefd maar zoals eerder gezegd is, zorgt het heerlijke slappe chatten in de clanchat voor genoeg afleiding en zorgt er nog eens voor dat je wellicht nieuwe mensen leert kennen :D

P.s. Ben niet elke avond online in Warframe maar zal dagelijks ff kijken of er nieuwe requests zijn zodat ik mensen kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Cronax schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:48:
[...]
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik het na al die jaren nog steeds leuk vind: ik speel het spel af en toe een weekje of twee en dan weer een paar maanden niet. Zo is er altijd genoeg te farmen om gevarieerd bezig te zijn. Ook zijn de 'populaire farm missies' na zo'n tijd vaak weer net veranderd dus blijft het fris. Als ik alle wapens, frames en mods al had dan zou ik het spel denk ik een stuk minder leuk vinden omdat je dan wel heel erg moet gaan grinden om nog vooruitgang te boeken.
Dat valt erg mee hoor, op 3 wapens na heb ik nu alles, maar je blijft nieuwe dingen testen. Ze doen regelmatig buffs op wapens of revamp van frames dat je weer wat anders probeert, en het doorgaan met formas op wapens kan je steeds een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:40

3DDude

I void warranty's

Iemand al wezen vissen?

Ik ben er redelijk in inmiddels, die gems cutten duurt wel even :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
ChaosBaron schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 00:09:
Voor de liefhebber, Gathering of Tweakers clan actief in warframe. Stuur friend request naar BaronChaos. Ben zelf best wel casual wat dat betrefd maar zoals eerder gezegd is, zorgt het heerlijke slappe chatten in de clanchat voor genoeg afleiding en zorgt er nog eens voor dat je wellicht nieuwe mensen leert kennen :D

P.s. Ben niet elke avond online in Warframe maar zal dagelijks ff kijken of er nieuwe requests zijn zodat ik mensen kan toevoegen.
Oeh een GoT clan.. je krijgt waarschijnlijk vanavond een request van mij :)

Maar hele weekend warframe gespeelt... en wat een heerlijk spel. Meeste spellen vind ik saai worden omdat je meestal alleen speelt, wat hier dus niet het geval is. Het terecht komen in een groep is vele malen makkelijker dan in destiny. (heb alleen destiny 1 gespeelt dus weet niet hoe het in deel 2 is)

Het bewegen was wel even wennen, maar als je dat onder de duim heb is het super gaaf.. _/-\o_
De MK-Paris heb ik een haat liefde verhouding mee... geweldig om mobs tegen de muur aan te hangen... alleen de charge die benodigd is voor maximale damage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
3DDude schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:51:
Iemand al wezen vissen?

Ik ben er redelijk in inmiddels, die gems cutten duurt wel even :P
Ik heb wat rustig aan gedaan, bounties waren redelijk bugged dat ze continue failde, dus kon je niets afmaken.

Ach, nieuwe vrachtlading aan wapens om weer te levelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Ben offworlder, maar ga naar visitor alle spullen heb ik al alleen nog 6k standing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
Naiki schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Oeh een GoT clan.. je krijgt waarschijnlijk vanavond een request van mij :)
Net even gekeken voor ik naar werk ging, maar zag nog niks. Ga zelf vanavond weer ffies knallen denk ik ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
ChaosBaron schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:13:
[...]

Net even gekeken voor ik naar werk ging, maar zag nog niks. Ga zelf vanavond weer ffies knallen denk ik ... :P
Vreemd, heb gisteravond toch gestuurd... Als de vrouw het toelaat ben ik vanavond wel weer online. EDIT: #IAMAIDIOT... heb je nickname omgedraaid... :+ 8)7

Maar ben nu beland op jupiter... man wat was die hijack missie op Ceres irritant.. (dat je met je shield die nuclear dingus moest weg brengen)

[ Voor 5% gewijzigd door Naiki op 17-10-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Man man man, wat een ramp soms om een bepaald onderdeel van een Warframe te halen. Equinox was vervelend, maar had gister pas na 20 runs eindelijk een Saryn systems. Gelukkig in run 21 nog één, zodat ik ook Chroma kan maken. Kan geen executioners meer zien.

Wel apart dat het van sommige warframes zoveel makkelijker is om de prime versie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Naiki schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:
[...]
Het bewegen was wel even wennen, maar als je dat onder de duim heb is het super gaaf.. _/-\o_
De MK-Paris heb ik een haat liefde verhouding mee... geweldig om mobs tegen de muur aan te hangen... alleen de charge die benodigd is voor maximale damage....
Als je echt een leuk wapen wilt hebben wat mobs tegen de muur plakt: Boltor (prime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Ben nu bezig met de boltor. leuk wapen inderdaad :)
Wat is eigenlijk een goed beginners wapen, die waard is om te bewaren? of om Forma aan te spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Boltor blijft dat wel, (twin) Grataka (prisma) is ook leuke voor later waar je met prime mods en nieuwe companion (ammo convert) mod leuke dingen kan doen, daarna denk ik dat het pas vanaf Rank4 weer echt leuk wordt met de Tigris en de Ignis, bij Rank 5 secondair absoluut de Marelok. Maar zelfs een Latron (semi-auto) of een Braton blijven best leuke wapens.

Gros van de wapens heeft met de tijd altijd weer een 'hogere' gekregen, prime, prisma, wraith of de latere syndicates, kijk een paar jaar terug en ik liep nog steeds met een Latron rond :P

De wapens moeten je ook beetje liggen, secondair moet je bij aantal frames ook goed opletten hoe die matchen met je frame. Diverse frames krijgen boosts uit je melee wapen (Valkyr 4, Atlas 1 bv), of juist vanuit je wapen (primair is Titania en Ivara bv, secondair is iig Mesa). Je gaat bv niet een puncture wapen gebruiken om slash te boosten voor je frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
uuhh wow... dat gaat nog een beetje te ver voor nu :? Maar goed de boltor voor nu.. heb ook nog de kraken klaar staan om te levelen, dus nog genoeg plezier voor nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Naiki schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:56:
uuhh wow... dat gaat nog een beetje te ver voor nu :? Maar goed de boltor voor nu.. heb ook nog de kraken klaar staan om te levelen, dus nog genoeg plezier voor nu >:)
Gewoon rustig aan :) De meest toegankelijke kan je gewoon uit de store als blueprint kopen, daar ben je al aardige tijd zoet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Naiki schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:19:
Maar ben nu beland op jupiter... man wat was die hijack missie op Ceres irritant.. (dat je met je shield die nuclear dingus moest weg brengen)
Ligt ook wel aan je warframe. Als je een tank pakt (Rhino is best snel te halen early) met daarop Redirection, Vitality en Fast Deflection (early goed te vinden) kan je dat ding vrij eenvoudig naar het einde brengen. Gewoon je shield laten drainen tot 100, daarna een veilig plekje zoeken om weer op te laden en door.
Naiki schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:56:
Ik ben sneller aan het maken dan ik ze kan levelen :+
Alleen aan warframes levelen nu Nyx (lvl 18), Oberon en Trinity (beide lvl 0) en Ashe Prime, Trinity Prime en Nekros Prime (worden alle 3 gemaakt nu).

Ik vind het lastig om qua primary weapons genoeg te vinden om te levelen. Melee en secondary krijg ik nog voldoende binnen.

Maar de uiteindelijke hel is volgens mij het farmen van de juiste mods voor je wapens en frames. Ben wel blij dat je die mods voor alles kan hergebruiken en dat ze niet binden. Moet er niet aan denken om 10x vitality en Redirection te maxen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Nou ik mag sinds gisteravond nu ook naar Europa.. maar begin nu te merken dat alles wat hoger level wordt.
Tevens eindelijk de eerste forma blueprint binnen en wordt gelijk gebouwd. Weet alleen nog niet waar ik de forma voor ga gebruiken, op Excalibur of op de boltor.

ik ben nu oberon aan het produceren. Voor Rhino mis ik nog 1 part om te bouwen, en dan moet ik de warframe zelf nog bouwen. Volgens mij moest ik pastids nog verzamelen aan op Phobos is het farmen hiervan niet bijzonder snel, zo ver ik heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hype van PoE ging toch snel over, zitten behoorlijk wat issues is, buiten bugs ook aardig wat onlogische 'by design' fouten. Gisteren kleine 1,5 uur fishing/mining, ga ik richting exitgate, client crash. Terug in game, alles kwijt :/

Vervolgens een open party met 3 anderen, gaat er 1 afk als we weg willen gaan, maar je kan dus de 'missie' niet uit met 3 man, tegenstelling tot normale missies gaat er dus geen timer lopen. Exit is alles kwijt, wachten.. tja, schiet niet op.

Dan maar bounties.. wat dus 1 per keer is, die at random gewoon failed of een host migration fail geeft, je na 1 zo'n missie meteen terug moet, enige manier om 50+ mobs te krijgen. De normale freeroam is 5-15 ofzo.

En het farm gehalte is imho toch wel erg hoog, eerst farmen voor reputation (ok, is flink verhoogd), vervolgens voor je parts, vervolgens weer voor reputation, weer voor parts, om vervolgens tot de conclusie te komen dat die speciale wapens dus maar one-use-only zijn, dus wil je een 2de met iets andere stats.. mag je weer helemaal opnieuw beginnen :/ Om maar niet te beginnen over het vissen, 50 fishoil per 50 archwing calls, ben je ook wel flink wat tijd zoet mee.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm vandaag na heel lang deze game in Steam te hebben gezien toch eens begonnen. Zijn er nog mensen hier die dit spel veel spelen en behoefte hebben om een Noob te helpen? :')

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
Naiki schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:19:
[...]

Vreemd, heb gisteravond toch gestuurd... Als de vrouw het toelaat ben ik vanavond wel weer online. EDIT: #IAMAIDIOT... heb je nickname omgedraaid... :+ 8)7
Heb je toegevoegd hoor ...

Meer mensen interesse in GoT clan? Beetje met elkaar knallen, leuk! Stuur even een friend invite naar BaronChaos ingame (en ja, op Tweakers heet ik ChaosBaron maar die was al in use dus vandaar omgedraaid haha)

[ Voor 12% gewijzigd door ChaosBaron op 18-10-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Naiki schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:52:
Weet alleen nog niet waar ik de forma voor ga gebruiken, op Excalibur of op de boltor.
Moet het daarvoor dan? Voor het maken van de Ignis heb je er ook één nodig (en die wil je eigenlijk hebben, vooral tegen infested :o ), om je rank bij conclave of een syndicate te verhogen van 1 naar 2 heb je deze ook al nodig.

Kortom; Bedenk goed wat je met je eerste forma doet ;)

Ik heb zelf gekozen om eerst de 'basis' op orde te krijgen. Als ik later veel primes heb kijk ik wel welke het best bevalt en forma krijgt. Nu heb ik toch de unieke mods, die het waard zijn om forma aan te besteden, nog niet. Een Orokin Reactor / Catalyst heeft meer nut, daarmee verdubbel je gelijk het aantal mod punten met 1 item.

Gisteren zelf de stap naar MR8 niet gehaald omdat ik de laatste sprong faalde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:57:
Hmm vandaag na heel lang deze game in Steam te hebben gezien toch eens begonnen. Zijn er nog mensen hier die dit spel veel spelen en behoefte hebben om een Noob te helpen? :')
Zelf ook pas net begonnen, maar goed als ik ergens mee kan helpen laat maar weten. IGN = ImNaiki
je kan ook de GoT clan joinen :*)
TheBrut3 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:42:
[...]

Moet het daarvoor dan? Voor het maken van de Ignis heb je er ook één nodig (en die wil je eigenlijk hebben, vooral tegen infested :o ), om je rank bij conclave of een syndicate te verhogen van 1 naar 2 heb je deze ook al nodig.

Kortom; Bedenk goed wat je met je eerste forma doet ;)

Ik heb zelf gekozen om eerst de 'basis' op orde te krijgen. Als ik later veel primes heb kijk ik wel welke het best bevalt en forma krijgt. Nu heb ik toch de unieke mods, die het waard zijn om forma aan te besteden, nog niet. Een Orokin Reactor / Catalyst heeft meer nut, daarmee verdubbel je gelijk het aantal mod punten met 1 item.

Gisteren zelf de stap naar MR8 niet gehaald omdat ik de laatste sprong faalde |:(
Zat ik mij later ook te realiseren om een Orokin ding te gebruiken. het gaat er mij om dat ik wat meer mods kwijt kan zodat de damage wat hoger wordt. Ik merk met jupiter wel dat het wat langzamer gaat..

Aangezien mijn boltor max was ondertussen maar de gorgon aan het levelen. Leuke gun maar denk wel dat ik weer terug ga naar de boltor.

Tevens gisteren de quests afgerond waarin je moet scannen voor de sanctuary. Wat is die robot ding arrogant zeg :P Maar moet wel zeggen ik vind de quests voor een F2P game erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Naiki schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

Zelf ook pas net begonnen, maar goed als ik ergens mee kan helpen laat maar weten. IGN = ImNaiki
je kan ook de GoT clan joinen :*)
Is goed! Moet zeggen dat ik vind dat je erg 'los' gelaten wordt door het spel na de tutorial om dingen te doen. Ik heb nu zoiets van "Oké, wat nu?"
Denk dat ik me er eens wat meer tijd voor moet gunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Is goed! Moet zeggen dat ik vind dat je erg 'los' gelaten wordt door het spel na de tutorial om dingen te doen. Ik heb nu zoiets van "Oké, wat nu?"
Wat mij hielp was de beginners guide op youtube van Flynn. let op hij heeft er meerdere dus pak de laatste.
Maar zodra je de tutorial heb afgerond, kan je doen wat je wilt. Maar in het begin is het gewoon de levels spelen zodat je van wereld naar wereld kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm thanks! Goeie uitleg dat. Ik heb je toegevoegd. Voor de rest, voeg Carringer2120 toe :)
Hoe kan ik de clan joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Dazzler2120 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:45:
Hmm thanks! Goeie uitleg dat. Ik heb je toegevoegd. Voor de rest, voeg Carringer2120 toe :)
Je dient een invite van de warlord te krijgen van Clan X, dan moet je in de foundry een clan key bouwen :)

Als die klaar is kan je naar de " Dojo" (links onderaan op de navigation map).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosBaron
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:45:
Heb je een invite gestuurd ingame ... check je messages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:10:
Eens, soms vind ik dat ook wel erg lastig. Maar met wat proberen en veel zoeken op de Wiki kwam ik al een heel eind. Verder kunnen wijze vragen altijd op fora worden gesteld, al merk ik met een simpele Google actie dat vele vragen vaak al zijn gesteld. Wanneer je wat meer naar endgame gaat is deze site mets builds ook wel handig. Via eerder genoemde wiki kan je dan weer zoeken waar je de mods kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Gisteren de clan gejoined en ondertussen wordt de key geproduceerd :) Vind het eigenlijk wel leuk dat de clan nog in het begin stadium is.. kan je tenminste mee helpen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Heeft iemand MR 23 test al gedaan? Ben bijna zo ver. Denk dat het het makkelijkste is met Nezha (speed+shield) of Loki (speed+stealth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CSB schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:15:
Heeft iemand MR 23 test al gedaan? Ben bijna zo ver. Denk dat het het makkelijkste is met Nezha (speed+shield) of Loki (speed+stealth).
Was dat die met die ring die je moest volgen? Had ik uiteindelijk limbo met die friction mod voor gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

SinergyX schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:01:
[...]

Was dat die met die ring die je moest volgen? Had ik uiteindelijk limbo met die friction mod voor gebruikt.
Ja die. Limbo kan ook ja. Gewoon de rift in gaan. Wel zorgen dat je genoeg efficiency hebt om het lang vol te houden en wat speed om die ring bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
CSB schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Ja die. Limbo kan ook ja. Gewoon de rift in gaan. Wel zorgen dat je genoeg efficiency hebt om het lang vol te houden en wat speed om die ring bij te houden.
Ja, heb aardig wat builds daarvoor, in PoE zit ik met m'n Ivara stealth te vissen (bounty 5), met ~800 energy en 170duration/140efficiency kan ik daar rustig 5 minuten stealth zitten. Af en toe een crate openmeppen samen met die focus (50% extra energy over 5 sec) kan ik bijna nonstop stealth rondlopen.

Enige nadeel, miningtool is niet stil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zou leuk zijn als er ook nog een stuk PvP in de open world komt :+
Het ene moment zit je lekker te vissen en het andere moment lig je zelf in 3 stukken op de grond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik hou er niet van als er PvP in een PvE area zit. Ik kies er liever voor om PvP of PvE te spelen. Sterker nog; als je Warframe speelt voor PvP, dan speel je het verkeerde spel.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste