Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Is al meer dan genoeg om LFR in te duiken. Ik zie genoeg green geared healers zonder problemen er doorheen komen (en dan qua effective healing ook nog beter zijn dan veel anderen)

mijn warlock begint nu ook ergens op te lijken:

http://eu.battle.net/wow/...argent-dawn/Askora/simple

Nog maar een paar levels voordat de "leuke" content weer begint :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een hoop mensen gaan er nog steeds vanuit dat goede gear beter is dan common sense. Als ze nu eens inzien dat dat nou niet zo is dan zouden een hoop spelers ineens een stukje beter zijn (en vriendelijker).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
compleet mee eens

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:59
Zeror schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:36:
Een hoop mensen gaan er nog steeds vanuit dat goede gear beter is dan common sense. Als ze nu eens inzien dat dat nou niet zo is dan zouden een hoop spelers ineens een stukje beter zijn (en vriendelijker).
Iemand met ilvl 490 die niet echt goed is kan natuurlijk nog steeds meer hps/dps doen dan iemand die goed is maar ilvl 470 heeft. Gear is toch echt wel belangrijk. Zeker als het flink scaled qua stats.

Daarentegen is iemand van een top guild in ilvl 470 mogelijk alsnog beter dan een gemiddelde raider met ilvl 490.

Overigens zou ik zelf altijd de goede speler met ilvl 470 kiezen tov een prutser met ilvl 490. Zeker qua mechanics goed afhandelen.

Wij hebben in onze raid ook een paar figuren met ilvl van 485-490, maar ze produceren vrij bedroevende getallen. Erg frustrerend als ik en anderen soms bijna het dubbele halen qua dps met ilvl 490ish. Ook een healer die vaak maar zo'n 25k hps doet en vaak doodging aan annihilate van spirit kings, zelfs na 10 kills, en volgens mij nog nooit de discs bij eerste boss HoF heeft overleefd. Ach ja, hopen dat het in 5.2 beter gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wel apart merk ik nu. Ga met een warlock van Sholazar Basin naar Mount Hyjal. Van 2 shotten van enemies naar best wel moeite doen om dingen dood te krijgen. Die gear gap is wel erg aanwezig zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

lanerios schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:43:
Wel apart merk ik nu. Ga met een warlock van Sholazar Basin naar Mount Hyjal. Van 2 shotten van enemies naar best wel moeite doen om dingen dood te krijgen. Die gear gap is wel erg aanwezig zeg..
Met m'n warrior niet z'on probleem gehad bij lvl 79 -> 80 quests (Icecrown -> Hyjal)
Echter nu ik van Deepholm,gemiddeld lvl 83 quests naar lvl 85 quests (Pandaria) ben gegaan, heb ik me de eerste paar quests toch goed vergist in de hoeveelheid mobs die ik aankon.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik denk dat het komt omdat Sholazar toch geen 80 gear opleverd, en je dus van niet de beste questgear naar een nieuwe expansion gaat. Zelfde als met Deepholme -> Panda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik heb hetzelfde gehad met mijn gnoompje, in Hyjal heb ik best veel bandages moeten gebruiken totdat ik wat gear had en daarna was het weer business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
In Pearlfin Village is er zo'n green armor vendor. Ik kwam binnen met ilvl 320 maar die eerste paar quests waren moeizaam door de gear gap. Nu zit ik gelukkig aan ilvl 370 na al mijn gear te upgraden en kan ik weer normaal mobs doden. De quests geven wel regelmatig greens dus zou je gear up to par moeten zijn na een paar uurtjes.

Als je wat instances hebt gedaan in bvb Cata of late Wotlk instances dan is de overgang veel vlotter, met quest gear zie je wel dat je achter blijft.

Het verschil in stats tussen lvl85 en lvl90 is ook gigantisch met de gear, dus ik denk wel dat het degelijk uitmaakt. Bvb voor spell power, gaan van 3500 in green quest gear naar ruim 30000 met MoP raid gear merk je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Oh hai... Ik heb zojuist door Blizzard (_o_) de prijspakketen in onze WoW 10 jaar op GoT actie verdriedubbeld. Niet een maar drie pakketten zijn er te winnen. De hoofdprijs zijn niet alleen de tweakers goodies maar ook een paar mooie WoW dingen zoals een luxury throw (met Alliance Logo) en als klapper op de vuurpijl de limited edition van de Arthas Helm. (Nr. 1078 van de 4000).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H7GrL4C1xrrKaZcE36ZD1XOw/full.jpg

Dan zijn er nog twee troostpakketten met sticker, posters en een t-shirt. En de Tweakers goodies natuurlijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NOQCTqewbRMsMJAzPHp3g8zo/full.jpg

Dus, snel naar 10 jaar WoW topics op GoT! Win een goodiebag! *UPDATE* en win die prijzen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
zeef schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:49:
Oh hai... Ik heb zojuist door Blizzard (_o_) de prijspakketen in onze WoW 10 jaar op GoT actie verdriedubbeld. Niet een maar drie pakketten zijn er te winnen. De hoofdprijs zijn niet alleen de tweakers goodies maar ook een paar mooie WoW dingen zoals een luxury throw (met Alliance Logo) en als klapper op de vuurpijl de limited edition van de Arthas Helm. (Nr. 1078 van de 4000).
Leuke actie! Nu begin ik me af te vragen of je Blizzard hebt benaderd of andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik ga er vanuit dat tweakers een belletje heeft gedaan naar blizzard,hoe moeten ze hier vanaf weten xD

leuke aktie verder wel :) maar eens wat leuks in elkaar flansen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Big Blizzard is watching you ... inside and outside the game! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blizzard staat er om bekend om juist mee te lezen over hun games door werknemers, ik zeg niet dat Chris Metzen dit gezien heeft, maar het is best normaal om te bedenken dat hun hier ook wel is neuzen en op het internet in het algemeen.

Feedback over hun games zijn ze erg blij mee, maar denk in dit geval Tweakers > Blizzard.
Nogmaals TOP actie zeef ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
Ja, daar heb je ook gelijk in. Als je kijkt dat Blizzard de sociale media (twitter/facebook) ook goed gebruikt, dan nog volk heeft dat op Reddit post en zelfs MMO-champion tegenwoordig gewoon Blizzard eployee ranks heeft .. wil toch wel zeggen dat ze ruimer denken dan alleen battle.net :)

Als ze hier echt zouden lurken zou ik het toch wel netjes vinden als ze eens een keer hallo zouden zeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:16
_Peter2_ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:27:
Gisteren toch een redelijk productief daagje gehad op mijn druid.
Eerst honoured gehaald met august celestials, waardoor ik de bracer kon aanschaffen. Daarna nog aan Sha of Anger kunnen doen, en daarmee de quest boots.

Uiteindelijk hoop ik dat mijn gear (Zie Oranjeboom) nu goed genoeg is om heroics te kunnen healen ben ik weer teruggeswitched naar Resto spec.

Qua iLvl zou ik nu de eerste 2 LFR's in mogen duiken.
Jij was 2-3 weken geleden oid toch al heroics aant healen met sabrac en renquin en mijn guildie en ik?

Toen ging het al prima, en met deze gear begin je denk ik heroics al te overgearen, zodat je zelfs nog wat damage kan doen naast het healen :P Uiteraard heb je nog wel wat upgrades in heroics, maar je item lvl zit dik boven waarmee wij heroics ingingen 2 dagen na release (dat was 435 greens, wat quest blue's en hier en daar een contenders item). ;)

Zelfs LFR zal je makkelijk aankunnen, ook de hogee delen zodra je ilvl 470 haalt, wat met 3-4 upgrades uit heroics makkelijk te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

detheavn schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:36:
Als ze hier echt zouden lurken zou ik het toch wel netjes vinden als ze eens een keer hallo zouden zeggen :p
Om jullie uit de droom te helpen: de gamesredactie en zeef hebben contact gehad met Blizzard, niet andersom. :P Wat niet wil zeggen dat er geen Blizzardwerknemer is die hier meeleest, maar dan weten wij er in elk geval niks van. :+ Ik heb in mijn jaren als WoW-speler vier medewerkers van Blizzard gekend waarbij er één zelfs een vrij hoge functie had, maar geen van hen wilde dat iedereen het wist om te voorkomen dat ze gezeur voor free stuff aan hun hoofd kregen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:02:
[...]

Om jullie uit de droom te helpen: de gamesredactie en zeef hebben contact gehad met Blizzard, niet andersom. :P Wat niet wil zeggen dat er geen Blizzardwerknemer is die hier meeleest, maar dan weten wij er in elk geval niks van. :+ Ik heb in mijn jaren als WoW-speler vier medewerkers van Blizzard gekend waarbij er één zelfs een vrij hoge functie had, maar geen van hen wilde dat iedereen het wist om te voorkomen dat ze gezeur voor free stuff aan hun hoofd kregen. :P
en begrijpelijk ook, als iemand weet je bij zo'n bedrjif werkt dan ben je in eens hun beste vriend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:23
Kwam deze nog tegen in de oude doos :) dacht deel hem even met jullie.
[YouTube: http://youtu.be/fnIISAuqjyw]

[ Voor 47% gewijzigd door MrOizo2005 op 27-02-2013 14:09 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mektheb schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:06:
[...]

en begrijpelijk ook, als iemand weet je bij zo'n bedrjif werkt dan ben je in eens hun beste vriend ;).
Nou waren die vier al mijn vrienden voordat ik wist waar ze werkten. ;) Maar het is wel handig als ik weer eens een race change nodig heb ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Mogu'Shan Palace gold gehaald.
Eerste challenge mode waar we moeite hadden de goldtime te halen terwijl de run perfect ging...
Na 6-7 tries en een aantal wipes een uitstekende clear gedaan, super goede dps, geen wachttijd op patrols, op juiste tijd roleplay gestart, geen fuck-ups met invis pots, zelfs extra mobs geskipped door perfecte patrols, geen heals doorgelaten op 2e boss.. met andere woorden perfect clear, toch 22 seconden te kort voor gold...

Run erna ging onze shadow priest disc en onze holy pala ret en hadden we een vrij bagger run vergeleken met de vorige, unlucky patrol die we toen maar killden, wachttijd op roleplay en andere patrol, ging een heal doorheen bij 2e boss etc, maar toch vrij simpel gold gehaald (9 seconden over).
Blijkbaar toch bring the spec, not the player |:(

Blijft wel irritant dat de potion cooldown niet reset als je de CM reset, hierdoor paar keer 8 minuten moeten wachten als we de invispots niet goed deden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Poops_McGhee schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:20:
[...]

Heel eerlijk gezegd vind ik het allemaal lelijk. Dit is geen armor meer, dit is kerstversiering. Als rogue sneaken met zo'n pak en dan nóg niet gezien worden..... ahem, only in Azeroth.
Dit soort flamboyante pakken verwacht je meer op een roze zaterdag ergens op de grachten in Amsterdam.
De sets beginnen inderdaad minder en minder aantrekkelijk te worden, maar daar hebben ze transmogs voor uitgevonden hé, zo kan iedereen wel iets moois vinden. Ik denk dat ze gewoon eens terug moeten kijken naar de oude sets voor inspiratie, daar zaten er een paar zéér mooie bij :)
IntToStr schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:23:
[...]
Wij hebben in onze raid ook een paar figuren met ilvl van 485-490, maar ze produceren vrij bedroevende getallen. Erg frustrerend als ik en anderen soms bijna het dubbele halen qua dps met ilvl 490ish. Ook een healer die vaak maar zo'n 25k hps doet en vaak doodging aan annihilate van spirit kings, zelfs na 10 kills, en volgens mij nog nooit de discs bij eerste boss HoF heeft overleefd. Ach ja, hopen dat het in 5.2 beter gaat :p
Dat is wel heel zielig, best replacen die handel ! :p
_/-\o_

Edit: Verdorie, zie net dat dit gepost is, daar gaat onze eerste prijs :)
Perryv schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:30:
Dat zal ik vieren door is mijn oudste screenshots op te zoeken en ik vond deze:

15 April, 2005
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door JimDB op 27-02-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
NMe schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:09:
Nou waren die vier al mijn vrienden voordat ik wist waar ze werkten. ;) Maar het is wel handig als ik weer eens een race change nodig heb ofzo. :P
Om niet vies te klinken had je dus wel 'friends with benefits' ... maar dan anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:40:
Gisteren Mogu'Shan Palace gold gehaald.
Eerste challenge mode waar we moeite hadden de goldtime te halen terwijl de run perfect ging...
Na 6-7 tries en een aantal wipes een uitstekende clear gedaan, super goede dps, geen wachttijd op patrols, op juiste tijd roleplay gestart, geen fuck-ups met invis pots, zelfs extra mobs geskipped door perfecte patrols, geen heals doorgelaten op 2e boss.. met andere woorden perfect clear, toch 22 seconden te kort voor gold...

Run erna ging onze shadow priest disc en onze holy pala ret en hadden we een vrij bagger run vergeleken met de vorige, unlucky patrol die we toen maar killden, wachttijd op roleplay en andere patrol, ging een heal doorheen bij 2e boss etc, maar toch vrij simpel gold gehaald (9 seconden over).
Blijkbaar toch bring the spec, not the player |:(

Blijft wel irritant dat de potion cooldown niet reset als je de CM reset, hierdoor paar keer 8 minuten moeten wachten als we de invispots niet goed deden :(
Feli ^^ Wij gaan binnenkort met Gate of Setting Sun beginnen voor Gold, vorige keer hier 3 minuten vanaf maar we deden het ook erg rustig aan, was namelijk onze eerste challenge mode.

Zit er zelf over na te denken om guardian te gaan en dat de DK dan frost gaat (zijn dps is beter dan de mijne en mijn tank dps is hoger dan zijn tank dps) en met patch 5.2 de mastery + heal buff en gezien ik voornamelijk mastery heb, kan dat erg leuk uitspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Is er hier misschien een raidgroep waar ik een keer HoF normal of ToES normal mee zou kunnen lopen als 5.2 uit komt? En dan wel een full clear. Half haalt onze raid groep ook wel :p

Ik ben een ret paladin met ilvl 491 en met (voor een ret paladin) vrij goede dps. Heb alleen boss 5 en 6 van HoF nog nooit op normal gedaan en de laatste boss van ToES nog nooit op normal.

Moet dan wel even kijken of de guild toch echt stopt met de 5.0 raids, wat nu de planning is. Zou graag deze 2 raids gewoon eens afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Misschien is het ook wel mogelijk een GoT raidteam te maken voor offdays om dit te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:08:
Misschien is het ook wel mogelijk een GoT raidteam te maken voor offdays om dit te doen :)
altijd voor in ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Mooi idee ! Alleen jammer dat bijna iedereen hier alliance is :D

Zou inderdaad eens aan mijn progress moeten werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als dat een keer wordt opgezet voor Horde dan wil ik daar ook wel aan meedoen. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
_Peter2_ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:21:
[...]

Toch reageer ik. Er is geen cookie cutter beste class. E.e.a. hangt af van de spelsituatie. De ene class is beter in DPS on the move, de ander weer beter in DPS bij stilstand.

Burst DPS vs Sustained DPS etc..

Waarom wil je ook weten welke class het beste is...beste is relatief. Een raid met 6x de beste DPS class en 2x de beste tank class en 2x beste healer is nog geen gebalanceerde raid.
Blistimo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:26:
[...]

Als het niet aan de speler ligt maar aan de class wil ik je toch graag logs van onze groep laten zien van een aantal weken geleden. Moonkin > Spriest > Lock > Mage > Monk. Dat druist in tegen álle conventies over welke class het beste simt in 5.1. Jij mag best geloven dat er een groot verschil in classes bestaat, maar als je daar daadwerkelijk bewijs tegen de stelling voor over het hoofd wilt zien ben je mijns inziens een beetje hooghartig bezig.

Overigens, wij hadden een Elemental shaman boven een rogue in 4.3. En een Demo lock boven welke class dan ook in 4.2. Het is allemaal maar relatief, en sim-crafting werkt alleen maar tegen de classes die er beter op zouden moeten staan, omdat ook de slechtere spelers een graantje willen meepikken.

Speel wat je leuk vindt. Als je het leuk vindt ga je er vanzelf beter in worden, en eindig je fijn bovenaan wat voor lijstje dan ook. Alsof dat boeit.
Ok ik zal toegeven dat ik al geruime tijd geen WoW meer speel. De reden dat ik ben gestopt, was omdat de gevechten in Dragon Soul enorm class-based waren. Dat geldt ook voor de expansion daarvoor. Laat ik even voor het gemak een overzicht geven van hoe het er toen voor stond, ik beperek me dan even tot PvE om een nieuwe PvP discussie te voorkomen.

WotLK:

Beste Tank: Paladin (er waren zelfs warriors en DKs die een paladin gingen levellen en gearen om zo makkelijk door ICC te freewheelen)
Beste Healer: Shaman, overduidelijk, al was voor dat laatste gevecht een disc priest wel noodzakelijk
Beste Range Dps: Mage voor single target, Shadow priest voor AoE, Mind seer was sick
Beste Melee Dps: Rogues

Cataclysm:

Beste Tank: Death Knight, bij elk gevecht was die koning, bijna alle gevechten in DS draaiden om spelldamage en damage dat je niet kon avoiden. Alleen bij Spine was een warrior handig, maar Yor'sath, Madness, Warlord Zon'ozz, Hagara, Ultraxion het was een grap met een DK, voor een warrior echt een slijtageslag, omdat je niet kon blocken en spelldamage-wise was een warrior gewoon slecht.
Beste Healer: Paladin, zowel AOE als single target, nooit manaproblemen trouwens. Enige class de voor de buff Ultraxion solo kon healen.
Beste Range Dps: Mage, no discussion possible
Beste Melee Dps: Rogue, maar dat kwam vanwege de legendaries natuurlijk. Vooral op Spine _/-\o_

Goed terug naar MoP met 5.2.
Ik heb inderdaad opgemerkt dat warlock (affliction) momenteel het beste scoort. In de praktijk eindigen mages toch vaak hoger (aldus mijn oud guildmembers) maar dat kan ook aan de speler liggen. Feit blijft dat eeen warlock met slechts één spec de beste is, demonology en destruction staan relatief laag. Terwijl mages met twee specs (frost en arcane) in de top 5 staan.

Maar ok, laten we het houden op warlock. Volgens mij oude WoW-vrienden is de beste overall melee dps class een ww monk (was te verwachten, nieuwe classes zijn in het begin altijd een beetje overpowered, kijk maar naar de DK). Nou dan hebben we al twee ingevuld. De andere twee heb ik maar blind overgenomen van de raidbots website (bedankt voor die link trouwens :P ), dus het lijstje is als volgt in te vullen:

Beste Range DPS: Affliction Warlock
Beste Melee DPS: 1H Windwalker Monk
Beste Tank class: Paladin
Beste Healing class: Priest

Klopt dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nee, totaal niet. Het verschild per gevecht. Je kan NIET een ultieme beste lijst maken. Maar aangezien je al geruime tijd geen WoW speelt, verklaart dat een hoop. Wat in wotlk/cata werkte, werkt nu totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Xeiji schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:13:
[...]

Leuke actie! Nu begin ik me af te vragen of je Blizzard hebt benaderd of andersom :P
Ik heb Blizzard benaderd, met ondersteuning van onze gameredactie. Dus ook een big thank you naar Blizzard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

MysticSnake schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:09:
[..]

Goed terug naar MoP met 5.2.
Ik heb inderdaad opgemerkt dat warlock (affliction) momenteel het beste scoort. In de praktijk eindigen mages toch vaak hoger (aldus mijn oud guildmembers) maar dat kan ook aan de speler liggen. Feit blijft dat eeen warlock met slechts één spec de beste is, demonology en destruction staan relatief laag. Terwijl mages met twee specs (frost en arcane) in de top 5 staan.

Maar ok, laten we het houden op warlock. Volgens mij oude WoW-vrienden is de beste overall melee dps class een ww monk (was te verwachten, nieuwe classes zijn in het begin altijd een beetje overpowered, kijk maar naar de DK). Nou dan hebben we al twee ingevuld. De andere twee heb ik maar blind overgenomen van de raidbots website (bedankt voor die link trouwens :P ), dus het lijstje is als volgt in te vullen:

Beste Range DPS: Affliction Warlock
Beste Melee DPS: 1H Windwalker Monk
Beste Tank class: Paladin
Beste Healing class: Priest

Klopt dit ongeveer?
DK tanks waren nutteloos in Firelands, en zelfs in T11 waren er fights waar ze lastig in leven te houden waren. WW Monks waren het overgrote deel van de huidige tier niet al te best, maar misschien kwam dat ook wel doordat het merendeel aan het healen was toen die nog OP waren.

Volgens mij laat jij je veel te veel inpraten door mensen die gekleurd in dit soort discussies staan, en zich veel te veel laten beïnvloeden door de performance van een bepaalde class op een bepaalde fight.

En dat soort imbalance is nu eenmaal niet op te lossen. Sommige classes doen het erg goed op sommige fights door een bepaalde mechanic, zoals je al de Disc priest op LK (HC) aankaartte, of Shamans in Sunwell. Maar zolang 1 bepaalde class in zijn area of expertise niet domineert op iedere encounter in een tier lijkt het me dat er toch een aardige balans gevonden is.

En als er wél OP classes opstaan (Disc priests in de huidige tier bijvoorbeeld), wordt dat de patch erna opgelost, waarmee heel de discussie weer opnieuw begint :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Rone schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:47:
Als dat een keer wordt opgezet voor Horde dan wil ik daar ook wel aan meedoen. :)
We zullen eens zien wat we kunnen doen hé :)

Met deze: Mensen die Horde spelen en graag willen raiden, in de vrije tijd, met een GoTteam gelieve een DM te sturen met daarin: Class, Spec, iLevel, Experience, Kennis van de tactics, Real ID, ...

(Zeg maar iets moest ik iets gemist hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

zeef schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:44:
[...]

Ik heb Blizzard benaderd, met ondersteuning van onze gameredactie. Dus ook een big thank you naar Blizzard. :)
Vet initiatief! Zo vet, dat ik in al mijn wijsheid heb besloten ook maar een inzending te doen :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:56
Iemand hier op Frostmane EU (Horde)?

Ik ben van plan te migraten en zoek een leuke casual (international) raiding guild...

edit: zie nu dat Frostmane Horde vrijwel dood is, iemand een andere suggestie voor migration?

[ Voor 27% gewijzigd door sc0ut84 op 27-02-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

10x Phase 2 gehaald van Sha of Fear Heroic. Beste try 43%... Het wordt krap om dit voor de patch nog te halen, maar we gaan het proberen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• MysticSnake
Blistimo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:15:
[...]

En als er wél OP classes opstaan (Disc priests in de huidige tier bijvoorbeeld), wordt dat de patch erna opgelost, waarmee heel de discussie weer opnieuw begint :P
Ah eindelijk iemand die mijn vraag begrijpt. Want die is heel simpel. Wat is de beste tankclass, healingclass, range dps en melee dps class in 5.2. Ik beperkt me dus ook tot een bepaalde tier. Ik dacht dat ik hier wel PTR spelers kon vinden die met alle plezier dit konden beantwoorden.

Verder geloof ik er helemaal niets van dat de boel in WotLK en Cata niet gebalanced kon worden en nu ineens wel. Ik durf te wedden dat als ik weer start met spelen ik binnen enkele weken door heb wat de betere tank/heal/dps classes zijn. Jammer dat niemand hier een duidelijk antwoord op wilt geven.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
MysticSnake schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:09:
[...]

Ah eindelijk iemand die mijn vraag begrijpt. Want die is heel simpel. Wat is de beste tankclass, healingclass, range dps en melee dps class in 5.2. Ik beperkt me dus ook tot een bepaalde tier. Ik dacht dat ik hier wel PTR spelers kon vinden die met alle plezier dit konden beantwoorden.

Verder geloof ik er helemaal niets van dat de boel in WotLK en Cata niet gebalanced kon worden en nu ineens wel. Ik durf te wedden dat als ik weer start met spelen ik binnen enkele weken door heb wat de betere tank/heal/dps classes zijn. Jammer dat niemand hier een duidelijk antwoord op wilt geven.
Welke informatie uit de PTR lijkt jou dan nuttig om conclusies voor patch 5.2 op te baseren? Het enige juiste antwoord op je vraag is: dat weet niemand totdat de patch daadwerkelijk uit is. Tot die tijd kan er nog van alles veranderen en kun je er hooguit over speculeren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Ik denk omdat het (nofi) een beetje onzinnig is, natuurlijk zit er wel een keer een onbalans in classes maar voor 99,99999% van de spelers maakt dat weinig uit, ik speel zelf disc en dat is eigenlijk alleen maar OP in bepaalde situatie in heroic content, voor de rest zijn holy pallies (mits goed gespeeld) toch een heel stuk sterker.
Verder maakt het enorm uit hoe een gevecht werkt,blizzard kan daar onmogelijk op balancen (hoewel ik me zelf ook wel eens afvraag hoe de gedachte kronkels van ghostcrawler en de zijne nu werken als ik sommige argumenten voor veranderingen zie)

maw: er is geen echt antwoord op, als je er blij van wordt kun je simcraft gebruiken

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• MysticSnake
Rone schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:00:
[...]

Welke informatie uit de PTR lijkt jou dan nuttig om conclusies voor patch 5.2 op te baseren? Het enige juiste antwoord op je vraag is: dat weet niemand totdat de patch daadwerkelijk uit is. Tot die tijd kan er nog van alles veranderen en kun je er hooguit over speculeren.
Ok dank je, dan kom ik over een week of zes wel weer terug met mijn vraag :)

• JimDB
MysticSnake schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:32:
[...]

Gegarandeerd dat er volgende week al mensen van class gaan swappen, of die hun nu al aan het voorbereiden zijn om te swappen alleszins. Je kan niet geloven hoeveel rogues ik de laatste tijd in bgs tegenkom, en dat alleenmaar omdat de patchnotes er goed uitzien voor hun... Vreemde mensen toch :)
Jerry schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:54:
10x Phase 2 gehaald van Sha of Fear Heroic. Beste try 43%... Het wordt krap om dit voor de patch nog te halen, maar we gaan het proberen :).
Nog een volle week de kans, GL :D

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Nou, gister HoF in.. kregen een kwartier van te voren te horen dat onze warlock niet kon komen, was ziek.

Vervanging gezocht en gevonden in een (nederlandse) warrior.
Boss 1: Tot 2x dood door de sonic rings (uh.. hoe moeilijk kan het zijn?)
Boss 2: Tot 2x toe in de tornados beland (again... hoe moeilijk kan het zijn?)
Boss 3: Stond meerdere keren voor de boss, gelukkig geen paarse ring :)
Boss 4: Faalde herhaaldelijke malen op de 'wacht even met dpsen tot de tank alle adds bij elkaar heeft'.
Uiteindelijk fake dc'ed hij in wow en mumble.

Eerste 3 bossen waren wel een 1 shot, alleen de wind lord duurde dit keer 6 of 7 pogingen (was vorige keer een 1 shot).

We hadden wel last van een bijzondere 'lag' op onze server, om HoF in te komen zat iedereen eerst tegen een minuut lange laadscherm te kijken (voordat de balk bewoog).
Daarnaast tot een paar keer toe leek er een lag spike te zijn (voor iedereen).

Maar goed, na de fake dc een shadow priest gevonden die wel wist hoe die moest spelen en de wind lord ging in 1x neer :).

De warrior deed ook nog een verschikkelig lage dps, ilvl 490 en dan 40 tot 45k doen? (of 60k op garalon).
Je mag op z'on ilvl toch meer verwachten.. dat is bijna auto attack dps ^^.

Logs: http://worldoflogs.com/reports/cfdmwhhvlszl88nx/

----------------------------------

Gister nog met m'n eigen warrior (die nu 2x de BoA 2 handed swords van de dread wastes heeft) naar een dungeon geweest... best leuke dps met die 2 dingen, echter was de tank verschikkelijk, gelukkig ving de healer dat op.

Kwam Temple of the Jade serpent in... 3 mensen van een guild genaamd "de vrienden" van Sha'Tar... dus hey.. nederlanders.. leuk.

Verder nergens op gelet en de tank pulled... na een hit of 2 pak ik de aggro...ok.. kan komen door de nieuwe wapens dat de tank de dps niet aankan (zat tussen de 25 en 50k in afhankelijk van gevecht, op lvl 86). Dit gebeurde een paar keer (achter elkaar) dus ik kijk even naar de tank (DK)... stond hij in frost presence.

Ik heb hem nog wel verteld dat hij met blood presence wel aggro kan houden en dat dat ook de tanking presence is... maar dat viel op dovenmans oren.

Uiteindelijk na 2 bosses neer te hebben gehaald had ik er genoeg van.. en ben maar offline gegaan.

• corset
Nu weet ik het zeker, mystic moet wel een troll zijn. Gaat gewoon nergens over.

De vrienden van Sha'tar worden ook gezien als het lachtertje van de server. Slaat echt nergens op hoe die guild kan falen.

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

lanerios schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:09:
Nu weet ik het zeker, mystic moet wel een troll zijn. Gaat gewoon nergens over.

De vrienden van Sha'tar worden ook gezien als het lachtertje van de server. Slaat echt nergens op hoe die guild kan falen.
In mijn geval was het alleen de tank die echt faalde, de healer en hunter waren ook van de guild, healer hield mij makkelijk in leven terwijl ik de mobs 'tankte' en de hunter deed nette dps op zich..

• corset
aah cool, dan zijn ze beter geworden. We hadden namelijk jaren geleden (Naxx wotlk) met die guild erg veel fun. Ze hadden toen "Parrotlover" (was een horde DK met full int gear die constant groups zocht voor raids), hij is toen alliance gegaan en is van die guild een raid leader geworden. En tsja.. dan ben je al snel de lul. Vooral omdat Parrot ook in trade van de horde aardig aan het zeiken was dat niemand hem in de groep wilde en dat het van z'n moeder moest dat wij hem in de guild hadden en blablabla.
En ja, hij is een tijdje in mijn guild raider geweest op z'n horde DK (ik had de hoop dat het een troll was). En toen z'n moeder op TS kwam en zei dat we hem moesten uitnodigen voor de raid anders zou ze ons reporten.. ja..

• IntToStr
Gisteren zowaar voor het eerst in weken een upgrade geloot :) De random trash drop wrists in HoF. Een kleine upgrade, maar toch, het is iets.

Vanavond maar eens kijken of Lei Shi neer wil en misschien zelfs de Sha himself...

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Als het Alliance is en ik heb tijd, doe ik mee (en heb dan ook nog wel een andere dps (zwager) en een healer (vriendin) die mee willen doen).

Want a cookie?!

• Carthrax
Gisteravond maar even mijn laatste openstaande achievements gedaan voor de red proto drake. Ik had nog de Amber Void (Oculus zonder de gele draak) en Experienced Drake Rider, Sjonnir in Halls of Stone voor Abuse the Ooze, Respect Your Elders en Less-Rabi in Gundrak.

Weinig problemen alleen moet je sommige instances clearen om bij de boss te komen dus ben je weer langer bezig maar ach. De draak is dus eindelijk binnen. Vanavond misschien maar eens beginnen om Ulduar solo of met de vrouw te doen voor die draak.

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

lanerios schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:26:
En toen z'n moeder op TS kwam en zei dat we hem moesten uitnodigen voor de raid anders zou ze ons reporten.. ja..
Alsof Blizz echt iets doet tegen het niet meenemen van een persoon. Het is toch aan de raidleader om te bepalen wie hij meeneemt ?

Ik zou ze persoonlijk beide meteen gkick geven (indien ze beide spelen). Zulke lui wil je gewoon niet in de guild imo. Geef aanwijzingen om wel goede gear te hebben, luisteren ze er niet naar, gtfo ->.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

Gisteren de eer gehad om mee te mogen met de nieuwe guild als trial naar ToeS, waar ze ook pas vorige week het eerst inliepen en afgelopen zondag de sha voor het eerst hadden. In de vorige guild niet verder geraakt tot 4/6 in HoF. Wat een verademing. 7u30 dient iedereen rustig online te komen voor de signs, om 8u begint de raid effectief. Structuur & dedication <3

Iedereen was er 10 min vroeger en we konden zo al vertrekken. Eerlijk gezegd wel wat nerveus om mee te gaan met hen, ik was nog nooit in terrace normal geweest.

Direct elite protectors en op de tweede try lagen ze neer. Had meeste interrupts en dps ging mee met de rest van hun. Happy camper !
Tsulong ook neer na 2 tries en leishi zelfs oneshot.
Daarna de sha in de eerste try op 16%, daarna wa zitten rondknoeien een paar tries met de platformen maar uiteindelijk ook hier een vlotte kill.

Geslaagde raid & heel leuke guild lijkt.

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

over dk's gesproken, zijn er bepaalde dingen(abilities/talents) waar een dk dps op moet letten om geen agro te krijgen ? (afgezien van niet in blood presence gaan lopen dpsen en grip gebruiken natuurlijk)

Ik merkte tijdens het levelen van mijn warrior tank in de outlands namelijk dat sommige dk's in dungeons agro lopen te trekken terwijl ze minder dps dan mij doen. Soms wordt ik het even zat en wacht ik even tot ze dood zijn voordat ik de agro overneem en hoop ik dat ze de hint hebben begrepen.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
MysticSnake schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:32:
[...]

Het lijkt er beetje op, door jouw vraagvorming, dat je een antwoord zoekt dat aansluit op jouw vermoedens. Je wilt schijnbaar horen dat er classes zijn die niet worden meegenomen met raids omdat ze niet 'viable' zijn, of dat er classes in bepaalde roles dusdanig overpowered zijn dat ze een must-have zijn in raidgroups.

Echter, beiden zijn sinds TBC eigenlijk nog maar héél sporadisch het geval geweest. Er zijn uiteraard altijd nog classes geweest (en nu nog) die enigszins sub-par presteerden. Echter, nooit totaal onwerkbaar en loont het vrijwel altijd alleen maar voor top-players bij top-guilds om van class te veranderen voor een raid. Domweg omdat raid-mechanics (op het juiste moment op de juiste plaats zijn, situational awareness) voor de rest van de spelers een veel grotere rol speelt bij het beoefenen van hun classes/specs.

Ditzelfde geldt voor de overpowered classes. Het is niet zo dat de beste ranged DPS class 40% meer damage doet (bij dezelfde skill) dan de 'slechtste', en al helemaal niet dan de middenmoot. Ook voor tanks en healers geldt dit en, mocht dit wel zo zijn, dan wordt dat over het algemeen gehotfixed.

Kort gezegd; iedere class heeft minimaal één spec waarin ze gewoonweg 'viable' zijn voor de raids. Een groep van spelers die hun classes kennen heeft, ongeacht class, een goede kans op succes in raids. Er zijn geen must-have classes voor raids en ook geen classes die je best maar weg laat. Er zijn wel classes/specs die héél handig zijn om mee te hebben omdat zei ietwat OP zijn, zoals de disc priest bij healing voor bepaalde content, maar zonder die class gaat het beslist ook. Het kost wellicht iets meer moeite, maar nooit onoverkomelijke moeite.

Er zullen altijd mensen zijn die FotM classes willen spelen. Gewoon, omdat zij de class willen spelen met de hoogste cijfertjes. Wanneer ze dan een class hebben geleveld die niet de hoogste cijfertjes op het schermpje tovert, zien ze dat als oneerlijk en vervelend. Liefst met zo min mogelijk inspanning en de hoogst mogelijke foutmarge de 'beste' zijn. Tsja, daar doe je weinig aan, en als zij daar hun plezier uit halen; soit! Het is een illusie te denken dat WoW volledig in balans kan zijn qua classes. Daarvoor zijn er te veel variabelen. Is bijvoorbeeld 5k dps minder 'eerlijk' omdat je 5k (passieve) hps doet? Of moet dat 10k minder zijn? Of helemaal niet minder zijn? Maar goed, ik heb ook geen zin om op de stoel van Blizzard te gaan zitten in deze. Hoofdzaak is dat iedereen op dit moment eigenlijk best wel gewoon de class kan spelen die ze willen spelen, zonder bang te hoeven zijn om geen raids in te mogen..

Verwijderd

Goed gezegd! Mooi Verhaal!
Het loont nu inderdaad om de spec/class te spelen die je het meeste aantrekt qua speelstijl of lore of wat dan ook, zonder rekening te houden met hoe ze presteren. Het verschil is vaak niet eens zo groot, alleen als je echt serieuze content wilt gaan clearen zul je misschien moeten switchen van spec of zelfs class. Uiteraard zullen er altijd specs/classes beter zijn die in bepaalde omstandigheden of zelfs generiek beter presteren, maar de verschillen zijn dermate klein dat zelden tot nooit het verschil tussen success en failure zal zijn. Daarnaast is top dps ook niet alles. Mages doen het erg goed dps wise, maar hybrids en locks e.d. brengen nog steeds meer naar raids qua utlitiy, waardoor het succes van de raid vaak minstens even veel door hen wordt bepaald als door de hogere dps van mijn mage.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een raid leader die meer interesse heeft in welke class je speelt dan hoe je die class speelt verdient het niet om raid leader te zijn en moet iets anders gaan doen. "Mijn" raiders mogen spelen wat ze zelf leuk vinden en dat levert eigenlijk alleen maar problemen op wanneer er net een nieuwe class uitkomt (we hadden heel eventjes 5 monks 8)7). Intussen hebben we geen monk meer over. :)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48
Over class bias gesproken: ik heb in vanilla nooit alliance gespeeld en ik vraag me af of paladins toen ook al raids konden tanken?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• corset
inderdaad, raids gaan automatisch beter als iedereen de role/class speelt die ze willen spelen.

@Kapoen, het kon, was het goed? Totaal niet. We waren crap als tanks. Maar het kon, en ik vond het zelf wel leuk om te doen :p

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Sorry, wat? Paladins in MC mochten toch alleen maar dispellen? :P

D3 char(s)

• Kapoen
Er is al een lange weg afgelegd qua class balance sinds vanilla, zoveel te beter :)
Ik herinner me nog de mantra's van toen:
- druid/pally/shammy/priest -> heal
- warrior -> tank/dps (de enige echte hybrid toen)
- hunter -> roll need on everything

Blistimo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:09:
Wie wou er dan ook een Mage in sunwell als ze lock's konden nemen die veeeul meer dps deden :<.

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
knightofn1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:30:
over dk's gesproken, zijn er bepaalde dingen(abilities/talents) waar een dk dps op moet letten om geen agro te krijgen ? (afgezien van niet in blood presence gaan lopen dpsen en grip gebruiken natuurlijk)

Ik merkte tijdens het levelen van mijn warrior tank in de outlands namelijk dat sommige dk's in dungeons agro lopen te trekken terwijl ze minder dps dan mij doen. Soms wordt ik het even zat en wacht ik even tot ze dood zijn voordat ik de agro overneem en hoop ik dat ze de hint hebben begrepen.
Abilities die taunten/tps extra verhogen:
Blood presence
Army of the Dead (zonder glyph)
Grip (zonder glyph)
Taunt

Kijk gewoon welke spec ze zijn. Blood en geen tank? Overleggen of kicken.

Over het algemeen merk ik als frost dk dat ik vrij hoog op de aggro lijst sta. Gisteren in lfr HoF gingen de tanks meerdere malen in 3/4 gevechten dood en ik was de persoon die erna aangevallen werd.

• detheavn
Blistimo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:09:
En blessings, 5 minute blessings! Vrij uit te geven, per persoon :D
Bij ons in de raids kwamen geen prot pala's voor tot TBC.

En over DKs: Tegenwoordig is low level frost echt poep. Ik heb de 2de DK (was ik van plan om op een PvP server te levelen) ook als blood gespecced vanwege de damage en survivability. Dus ja, kan best zijn dat ze gewoon blood zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door detheavn op 28-02-2013 15:16 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:45
Kapoen schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:59:
Over class bias gesproken: ik heb in vanilla nooit alliance gespeeld en ik vraag me af of paladins toen ook al raids konden tanken?
Nope, Paladins tankten over het algemeen niet. Ze mistte gewoon wat features dat tanken fatsoenlijk mogelijk maakte. Wel hebben we af en toe een Pala gebruikt die voor de lol wel even die (farm)boss ging tanken, maar dat is het eigenlijk :)

Verwijderd

Dutchy007 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Nope, Paladins tankten over het algemeen niet. Ze mistte gewoon wat features dat tanken fatsoenlijk mogelijk maakte. Wel hebben we af en toe een Pala gebruikt die voor de lol wel even die (farm)boss ging tanken, maar dat is het eigenlijk :)
In TBC was paladin een redelijke tank voor alles, maar Warrior was nog steeds beste tank en druid eigenlijk de minste. We hebben alles ook met een druid tank gedaan toen het op farm was, maar dat kostte wel bergen meer healer mana toen. Alleen in Mount Hyjal en één boss in SSC was een paladin echt veruit de beste tank.

• detheavn
In SSC was een pala idd echt heersch met de adds op Morogrim Tidewalker. Bij de deur staan, consecration ... TANK ALL THE MURLOCS!!! :D

• corset
in MC en BWL konden paladins bepaalde encounters tanken. Was het goed? nee, was het leuk? Jep. Maar bedenk wel, dit was wel pas toen de raid op farm was en we redelijk konden aanklooien. Daardoor ben ik sinds vanilla al een protadin :P

• Carthrax
Herinneringen van mijn tijd als holy paladin in vanilla (MC en BWL):
Eerst tig minuten alle buffs uitdelen, healing assignments.
Flash, flash, flash, oh crap holy light, flash, flash etc. etc. chug mana pot, misbruik decursive (na patch weet niet meer welke dat decursive niet meer gebruikt kon worden --> hotkey) en van voren.
In geval van wipe, divine intervention op de priest en daarna resurrection.

Maar prachtig dat ik het vond ;)

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20060923185838/wowwiki/images/9/94/Spell_nature_timestop.png All Hail Hypno...euh Divine Intervention!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Carthrax op 28-02-2013 16:00 ]

• IntToStr
En zouden ze het redden om 5.2 komende reset live te zetten? Ik kan wel weer wat nieuws gebruiken :)

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
IntToStr schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:55:
En zouden ze het redden om 5.2 komende reset live te zetten? Ik kan wel weer wat nieuws gebruiken :)
Vermoed dat het pas de week erna is. Volgende week loopt het arena seizoen teneinde en dat is meestal een week voor nieuwe patch. Er is nog maar pas nieuwe patch op PTR (wel een stuk kleinere dan voorgaande) dus vermoed dat ze na deze week PTR zullen afronden en zo live gaan op 13 maart.

• Kapoen
Er wordt nog redelijk veel jojo gespeeld met nerfs en buffs aan verschillende klasses, dus ik vermoed dat we volgende week nog niet in de nieuwe raid kunnen duiken.

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze 5.2 op hetzelfde moment releasen als Starcraft 2 Heart of the Swarm, dat zou waarschijnlijk teveel stress voor battlenet opleveren

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

D'r was een tweet van Bashiok geloof ik, die ook hintte naar een datum na 5 maart. Iets met dat hij ondanks dat hij al z'n valor had uitgegeven toch nog capped kon raken voor 5.2. En dat kon nooit voor 5 maart zijn op de dag dat hij 't tweette, want dat was een dinsdag, wat in de USA maintenance dag is.

--sianto has a point :>
Battle.net zal 't wel wat druk hebben di dag. Geen idee of dat de wow-login servers in de weg kan zitten, maar 't is marketing-technisch ook niet slim om een Xpack en een patch op dezelfde dag te releasen. En dan komt SimCity ook nog eens uit... Heeft er iemand tijd over om mij te doneren?

[ Voor 34% gewijzigd door Blistimo op 28-02-2013 16:43 ]

D3 char(s)

• detheavn
sianto schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:39:
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze 5.2 op hetzelfde moment releasen als Starcraft 2 Heart of the Swarm, dat zou waarschijnlijk teveel stress voor battlenet opleveren
Ja, omdat we de server downtime van de diablo release ook keihard merkte bij het inloggen op WoW bedoel je?
Ik kan me niet herinneren dat ik ergens last van had, dus denk niet dat dat nu veel anders gaat zijn :)

• MysticSnake
garagaholic schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:41:
[...]

Het lijkt er beetje op, door jouw vraagvorming, dat je een antwoord zoekt dat aansluit op jouw vermoedens. Je wilt schijnbaar horen dat er classes zijn die niet worden meegenomen met raids omdat ze niet 'viable' zijn, of dat er classes in bepaalde roles dusdanig overpowered zijn dat ze een must-have zijn in raidgroups.

Echter, beiden zijn sinds TBC eigenlijk nog maar héél sporadisch het geval geweest. Er zijn uiteraard altijd nog classes geweest (en nu nog) die enigszins sub-par presteerden. Echter, nooit totaal onwerkbaar en loont het vrijwel altijd alleen maar voor top-players bij top-guilds om van class te veranderen voor een raid. Domweg omdat raid-mechanics (op het juiste moment op de juiste plaats zijn, situational awareness) voor de rest van de spelers een veel grotere rol speelt bij het beoefenen van hun classes/specs.

Ditzelfde geldt voor de overpowered classes. Het is niet zo dat de beste ranged DPS class 40% meer damage doet (bij dezelfde skill) dan de 'slechtste', en al helemaal niet dan de middenmoot. Ook voor tanks en healers geldt dit en, mocht dit wel zo zijn, dan wordt dat over het algemeen gehotfixed.

Kort gezegd; iedere class heeft minimaal één spec waarin ze gewoonweg 'viable' zijn voor de raids. Een groep van spelers die hun classes kennen heeft, ongeacht class, een goede kans op succes in raids. Er zijn geen must-have classes voor raids en ook geen classes die je best maar weg laat. Er zijn wel classes/specs die héél handig zijn om mee te hebben omdat zei ietwat OP zijn, zoals de disc priest bij healing voor bepaalde content, maar zonder die class gaat het beslist ook. Het kost wellicht iets meer moeite, maar nooit onoverkomelijke moeite.

Er zullen altijd mensen zijn die FotM classes willen spelen. Gewoon, omdat zij de class willen spelen met de hoogste cijfertjes. Wanneer ze dan een class hebben geleveld die niet de hoogste cijfertjes op het schermpje tovert, zien ze dat als oneerlijk en vervelend. Liefst met zo min mogelijk inspanning en de hoogst mogelijke foutmarge de 'beste' zijn. Tsja, daar doe je weinig aan, en als zij daar hun plezier uit halen; soit! Het is een illusie te denken dat WoW volledig in balans kan zijn qua classes. Daarvoor zijn er te veel variabelen. Is bijvoorbeeld 5k dps minder 'eerlijk' omdat je 5k (passieve) hps doet? Of moet dat 10k minder zijn? Of helemaal niet minder zijn? Maar goed, ik heb ook geen zin om op de stoel van Blizzard te gaan zitten in deze. Hoofdzaak is dat iedereen op dit moment eigenlijk best wel gewoon de class kan spelen die ze willen spelen, zonder bang te hoeven zijn om geen raids in te mogen..
Nee, de reden dat ik het vraag is omdat ik terug wil keren naar WoW, wellicht niet nu, maar halverwege 5.2.
Dan wil ik niet het risico lopen een class te kiezen die waardeloos is of een role heeft die door andere classes veel beter gedaan kan worden.

Een warrior tank was onhandig voor Warlord Zon'ozz, Yor'sahj, Hagara, Ultraxion, Spine en Madness, al die gevechten konden vele malen beter gedaan worden met een paladin, feral druid of DK. Natuurlijk kon het wel met een warrior, maar het was een stuk lastiger.

Een warlock was zowel in Firelands als in DS een van de minste class qua dps, alleen op dat schip waar je alles kon dotten waren ze goed. Hun AoE (Yor'sahj, Madness) was ook fors minder dan andere classes, behalve als je demonology was, maar dan was je single target dps weer matig. Op Spine was je als warlock kansloos, tentacles die je niet mocht dotten, tendon damage was crap, mages, elemental shamans, hunters, shadow priests, elke range dps was wel beter

Gevechten als Spine, Madness, maar ook Ultraxion konden zoveel beter gedaan worden met een Paladin of Resto shaman, spirit link was koning, paladin's konden holy radiance spammen om alles in leven te houden. Probeer dat maar eens met een priest of druid, kansloos was je dan, tot dat je de hele boel zwaar overgeared had of die nerf mee had.

Over WotLK (ICC) zal ik niet veel zeggen, maar ook die boss die je moest healen kon veel beter met een shaman/paladin, elk gevecht eigenlijk, ook op LK zelf waren die beter dan resto druid bijvoorbeeld.

Ik speel dit spel al sinds Vanilla, elke keer heb ik me geërgerd aan dit soort class-based gevechten. In TBC viel het nog wel mee (met afstand de beste patch), daarna was het vooral "bring the class, not the player''. Dat werd ook door iedereen erkend, zelfs door topguilds die hun alt brachten naar progressraids, gewoon omdat ze een betere class hadden. (Paladin tanks voor LK, DK tanks for Madness en Yor'sahj, Rogue/Mage dps voor Spine, Paladin healers voor Ultraxion).

Wat me het meest irriteerde was dat Blizzard de gehele patch keihard ontkende dat het zo was, behalve op het allerlaatst, toen gaven ze inderdaad toe dat sommige classes beter waren dan andere, vooral als het gaat om tanken (magic damage en unavoidable/unmitigable damage) en dan sommige classes veel betere burst dps/AoE dps doen dan andere.
Ik had zo genoeg van die class-based gevechten en encounters dat ik gestopt ben met de game.

Nu ik terug wil keren is het zeer moeilijk te geloven dat alles ineens wel gebalanced is. Het zou wat zijn, drie jaar lang krijgt Blizzard het niet voor elkaar, nu ben ik gestopt en 6 maanden later is alles zoals het moest zijn. Beetje vreemd toch? Daarom wil ik, als ik terugkeer, een class kiezen die bovengemiddeld goed is en zeer nuttig in het uitvoeren van zijn role. Ik heb zes level 85 classes, dus er moet er wel ééntje tussen zitten die een beetje overpowered is. Ik wil de juiste class kiezen ditmaal.

Ten slotte iedereen bedankt voor zijn/haar reacties, ik zal tegen de tijd dat ik echt weer ga beginnen met spelen me wel weer hierin verdiepen, hopelijk zijn er dan meer cijfers/feiten/meningen bekend hierover.

• JimDB
Kapoen schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:25:
Er wordt nog redelijk veel jojo gespeeld met nerfs en buffs aan verschillende klasses, dus ik vermoed dat we volgende week nog niet in de nieuwe raid kunnen duiken.
Het staat alleszins gepland dat 5.2 op 5 maart uitkomt, maar dat kan inderdaad nog veranderen (eerst dacht iedereen trouwens dat hij op de 27ste er al ging zijn :))
garagaholic schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:41:
[...]
Er zijn uiteraard altijd nog classes geweest (en nu nog) die enigszins sub-par presteerden. Echter, nooit totaal onwerkbaar en loont het vrijwel altijd alleen maar voor top-players bij top-guilds om van class te veranderen voor een raid. Domweg omdat raid-mechanics (op het juiste moment op de juiste plaats zijn, situational awareness) voor de rest van de spelers een veel grotere rol speelt bij het beoefenen van hun classes/specs.

Kort gezegd; iedere class heeft minimaal één spec waarin ze gewoonweg 'viable' zijn voor de raids. Een groep van spelers die hun classes kennen heeft, ongeacht class, een goede kans op succes in raids. Er zijn geen must-have classes voor raids en ook geen classes die je best maar weg laat. Er zijn wel classes/specs die héél handig zijn om mee te hebben omdat zei ietwat OP zijn...
Het jammere is dat dit echter niet altijd geldt voor PvP en dat is wel jammer ... Een echte balance in PvP zal waarschijnlijk nooit haalbaar zijn (doordat dit dan weer de PvE balance overhoop zou gooien :/).

• MysticSnake
JimDB schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:58:
[...]

Het staat alleszins gepland dat 5.2 op 5 maart uitkomt, maar dat kan inderdaad nog veranderen (eerst dacht iedereen trouwens dat hij op de 27ste er al ging zijn :))

[...]

Het jammere is dat dit echter niet altijd geldt voor PvP en dat is wel jammer ... Een echte balance in PvP zal waarschijnlijk nooit haalbaar zijn (doordat dit dan weer de PvE balance overhoop zou gooien :/).
Het kan heel makkelijk, je zal gewoon elke spell een andere effect moeten geven in PvP en PvE. Dat was bijvoorbeeld al gedaan met Colossus smash, dat in PvP minder armor negeerde dan in PvE. Ook de duration van CC en curses zijn anders in PvP. Maar om dat voor elke spell te doen is iets te veel werk voor Blizzard, maar ik denk dat het wel kan.

• JimDB
MysticSnake schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Het kan heel makkelijk, je zal gewoon elke spell een andere effect moeten geven in PvP en PvE. Dat was bijvoorbeeld al gedaan met Colossus smash, dat in PvP minder armor negeerde dan in PvE. Ook de duration van CC en curses zijn anders in PvP. Maar om dat voor elke spell te doen is iets te veel werk voor Blizzard, maar ik denk dat het wel kan.
En dat noem jij dan makkelijk ? 8)7

Dat zou dan juist bedoelen dat ze alle spells zouden moeten herzien voor PvP te kunnen balancen. Als je ziet hoe vaak de patchnotes nu al zijn verandert om de spells in het algemeen te kunnen balancen, wat zou dat dan wel niet geven moesten alle spells zijn opgebouwd tussen een PvP en een PvE component ...

Misschien iets voor de volgende expansion als die er binnen 2 jaar moest komen :D

• MysticSnake
JimDB schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:46:
[...]

Dat zou dan juist bedoelen dat ze alle spells zouden moeten herzien voor PvP te kunnen balancen. Als je ziet hoe vaak de patchnotes nu al zijn verandert om de spells in het algemeen te kunnen balancen, wat zou dat dan wel niet geven moesten alle spells zijn opgebouwd tussen een PvP en een PvE component ...

Misschien iets voor de volgende expansion als die er binnen 2 jaar moest komen :D
Is er trouwens al iets bekend over een mogelijke nieuwe expansion?

• JimDB
MysticSnake schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:40:
[...]

Is er trouwens al iets bekend over een mogelijke nieuwe expansion?
Alleen dat er, de kans is dat er, nog meerdere expansions komen na MoP ...

(Even nagecheckt voor de zekerheid: Bron)

En veel speculatie: Gerelateerd met Warcraft natuurlijk :p

[ Voor 39% gewijzigd door JimDB op 28-02-2013 22:18 ]

• MysticSnake
JimDB schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:13:
[...]

Alleen dat er de kans is dat er nog meerdere expansions komen na MoP ...

(Even nagecheckt voor de zekerheid: Bron)
Ja dat wist ik al, er is geen enkele reden om de game stop te zetten na MoP, ik geloof dat wereldwijd nog steeds 12 miljoen mensen het spel spelen.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

JimDB schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:46:
[...]

Is juist makkelijk en dé oplossing. Word ook al jaren om gevraagd. Vanwege het huidige systeem zie je juist veel patch notes die als doel hebben de (pvp) balance enigszins te repareren (helemaal de laatste tijd). Dat is ook logisch, want het is totaal niet te vergelijken met pve. De reden waarvoor ze geen gescheiden systeem willen hebben is omdat ze spelers niet het gevoel willen geven dat ze hun class opnieuw moeten leren als ze wat pvp (of andersom) willen doen.

Wat mij betreft mogen ze best een gescheiden systeem invoeren ipv deze half gare oplossingen en onbalans. Als je pvp of pve wilt doen, moet je per niche sowieso verschillende dingen leren en totaal verschillende dingen doen en de meeste spells zijn in de basis wel hetzelfde, dus echt moeilijk zal de omschakeling met een gescheiden systeem niet zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Zo, mijn laatste 2 challenge modes afgesloten.. op scholomance op de laatste boss gewiped.. snel terug naar binnen... en slechts een minuut langzamer dan de guild record... was dus verbeterd als we het in 1x gehaald hadden.

Scarlet Halls gaf de pack na de Blademaster wat problemen (ik + healer waren op het eind alleen nog in leven) en hebben ook dit met Silver afgesloten (20 sec langzamer dan de rec).

Heb nu dus m'n titel en mount :)

Op naar gold :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:15
Sabrac schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:12:
Zo, mijn laatste 2 challenge modes afgesloten.. op scholomance op de laatste boss gewiped.. snel terug naar binnen... en slechts een minuut langzamer dan de guild record... was dus verbeterd als we het in 1x gehaald hadden.

Scarlet Halls gaf de pack na de Blademaster wat problemen (ik + healer waren op het eind alleen nog in leven) en hebben ook dit met Silver afgesloten (20 sec langzamer dan de rec).

Heb nu dus m'n titel en mount :)

Op naar gold :D
Gz leuk!

Ik heb gister even wat enchants gezet voor guildies, een random hc gedaan op de druid en het eerste deel LFR gedaan. Helaas geen loot, wel de bevestiging dat ik blij ben met mn druid... Als 5.2 er is ga ik zeker x-realm raiden met dit character! Komende week eerst even op wintersport. Daarom hoop ik stiekem dat de patch nog een weekje op zich laat wachten. Het is toch altijd het leukst als je de nieuwe content vanaf moment 1 meemaakt!

@ Joe: gefeliciteerd met jullie kill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ons 10m uitstapje naar ToES was een beetje moeizaam opstarten, maar uiteindelijk toch nog bijna Lei Shi neer. Helaas net te weinig tijd op die boss. We hadden een tank bij ons die deze raid nog nooit gedaan had, dus was even wennen telkens. Wel protectors weer op elite neer. En weer konden we een item meteen disenchanten... Tsulong was ook even wennen en een healer werd ziek. Gelukkig was onze beste healer toen net online en daarna alsnog een kill. Weer gear om te disenchanten... Ik had echt al 496 ilvl kunnen hebben als ik holy paladin had gespeeld :p

Bij Lei Shi kwamen we nu voor het eerst fatsoenlijk door een paar protector fases heen na wat gerommel met alle cc en zo. Daar heb ik nu ook wel vertrouwen in. Hopelijk hebben we volgende week geen vertraging bij de start en wipes op de eerste 2 bosses zodat we eens fatsoenlijk progress kunnen doen. Valt sowieso niet mee met 2 uur raiden per week met 10m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Even een vraag onder onze herioc Got-ters.
Hoe doen jullie Zorlock HC (1ste boss HoF)
We halen nu redelijk vaak de laatste fase maar daar gaat het igenlijk steeds goed fout.

Tot de laatste pull deden we het als volgt:
Eerste platform :
warrior (ik) tank de boss, bij 80% gaat monk tank + healer + 1 dps naar tweede platform, wij killen de add die spawns
2de platform:
discs dodgen geen noemenswaardige problemen. Ik blijf weer achter om de add te killen, tezamen met 1 healer en 1 dps, overige gaan over naar MC-platform
3de platform:
add is down als boss op derde platform zo rond 42-45% zit. Dus over naar derde platform, goed timen met mindcontrol en bij 40% over op transition.

midden, de monk tank zorgt ervoor dat de boss bij de toegangstrap wordt geposotioneerd, na 1 wave van orbs/discs en shields spawns de add. Ik blijf achter met 1 healer terwijl de boss naar de andere zijde van het veld wordt gekite. Boss is op dat moment zo rond de 25-30%
Wij kiezen er dus voor om de add niet te killen, maar de boss down te burnen. Echter, door het gespreid zijn van de verschillende abilities ben je meer aan het dodgem terwijl ik als tank nog steeds leuke klappen krijgt. In deze fase gaan we eigenlijk elke keer dood. Beste try was 10%, rest tussen de 16-20%

Zelf zit ik meer te denken aan een volgend scenario voor laatste fase:
Boss wordt geplaatst bij de toegangstrap, de eerste 2 specials (orbs en shields) dodgen van abilities. Add spawns, 2 mensen mc-ed en main boss wordt weggekite. Na het verbreken van de MC --> heroism --> burn add (je verliest veel dps omdat je de add niet dood hebt voor de disc-fase van de add) en hoop dan add dood te hebben na de tweede shieldfase.
Volgens mij heb je dan nog 1,5-2m over op enrage timer voor de laatste 25-30% van de boss.
Is idt een werkbaar scenario ?

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Nu online
Ik speel dit spel al sinds Vanilla, elke keer heb ik me geërgerd aan dit soort class-based gevechten. In TBC viel het nog wel mee (met afstand de beste patch), daarna was het vooral "bring the class, not the player''.
TBC was juist heel erg "bring the class not the player" (en vanilla was nog een trapje erger), het is sinds wotlk door steeds meer generieke classes changes te maken juist steeds meer dat skill belangrijker wordt dan de class, natuurlijk zal het bij de top 50 guilds nog steeds zo zijn dat marginale verschillen in class net dat duwtje kunnen geven maar dat betreft zo weinig spelers dat ik vrij zeker ben dat jij er weinig last van gaat hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:13
sc0ut84 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:04:
Iemand hier op Frostmane EU (Horde)?

Ik ben van plan te migraten en zoek een leuke casual (international) raiding guild...

edit: zie nu dat Frostmane Horde vrijwel dood is, iemand een andere suggestie voor migration?
Ik heb ook jaren op Frostmane EU (Horde) gespeeld. Nu speel ik op Shattered Hand in een casual guild genaamd Months Behind, wellicht heb je interesse. Wat voor class speel je ? Check http://www.mb-guild.com/forum/ of whisper Waussie of Sneggel eens op de server. Progresss is 6/6 3/6 3/4 .

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij vizier HC moet je hero meteen poppen wanneer de baas wegvliegt van platform 3, geeft je veel meer dps tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 07:27
sabriel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:17:
Zelf zit ik meer te denken aan een volgend scenario voor laatste fase:
Boss wordt geplaatst bij de toegangstrap, de eerste 2 specials (orbs en shields) dodgen van abilities. Add spawns, 2 mensen mc-ed en main boss wordt weggekite. Na het verbreken van de MC --> heroism --> burn add (je verliest veel dps omdat je de add niet dood hebt voor de disc-fase van de add) en hoop dan add dood te hebben na de tweede shieldfase.
Volgens mij heb je dan nog 1,5-2m over op enrage timer voor de laatste 25-30% van de boss.
Is idt een werkbaar scenario ?
Er zijn guilds die ervoor kiezen om de laatste echo ook te doden, maar dat werkte voor onze guild niet echt lekker.

Bij ons is P3 als volgt:

- Boss wordt getanked nabij de toegangstrap tot hij zijn eerste force and verve begint te casten. Dan gaat de tank naar de uiterste hoek rechtsachterin (ruimte tussen de twee platforms) en wacht tot de boss daar gearriveerd. Op dat moment begint de boss eigenlijk meteen met attenuation. De tank gaat dan naar de uiterste hoek linksachterin (tussen twee andere platform). De raid heeft op dit moment de MC bevrijd en gaat naar dezelfde hoek toe en wacht op de boss die hierheen gaat na attenuation. Je krijgt dan +- 30 seconden DPS time waarbij ook Force and Verve wordt gecast. Bij de volgende attenuation gaat de hele raid (behalve echo tank en healer) terug naar de anderste uiterste hoek. Dit blijven we eigenlijk herhalen en +- 2-3 attenuation is de boss neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Hoe lang duurt een LFR run op MV (eerste LFR-raid die mogelijk is) ongeveer? E.e.a. hangt natuurlijk heel erg af van de groep, maar wat is normaal? (voor zover je van normaal kunt spreken in LFR >:) )

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
_Peter2_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:29:
Hoe lang duurt een LFR run op MV (eerste LFR-raid die mogelijk is) ongeveer? E.e.a. hangt natuurlijk heel erg af van de groep, maar wat is normaal? (voor zover je van normaal kunt spreken in LFR >:) )
LFR MSV part 1 en 2 beide denk ik zo'n half uurtje als je niet wiped.

Mijn vraag:

Zit hier iemand met uitgebreide kennis van Warriors en of SP's in 5.1 qua raiden? of heeft hier iemand logs van ongeveer gelijk gegearde/gelijk geprogreste warriors? (onze wars hebben ilvl 488, met 2x starshatter 489 http://eu.battle.net/wow/...ronzebeard/Ailaria/simple als wapen en de andere ilvl 491 met LFR sha weapon +2x upgrade en een starshatter normal als wapen http://eu.battle.net/wow/...ronzebeard/Endimle/simple, onze progress is 6/6 - 4/6 - 1/4)

Log van gister: http://worldoflogs.com/reports/qfgmz0xh6fxfi9hi/

Ook de SP in de log zou graag wat tips willen omdat hij ook denk dat ie niet het maximale eruit haalt (hij is main healer, maar heeft een redelijk goede dps set ik geloof ilvl 491 totaal) http://eu.battle.net/wow/...bronzebeard/Miauww/simple).

Ik heb namelijk het gevoel dat onze warrs wat fout doen in de rotatie waardoor ze qua dps wat achter beginnen te lopen, en daar hadden we gister wat last mee omdat 2 main dps niet konden waardoor een healer dps (de SP) moest en een social mee ging (de DK) welke uiteraard wat minder dps deed, maar dat kan ik hem niet kwalijk nemen, ik wal allang blij dat ie mee kon zodat we toch nog ff konden raiden.Helaas staan de 3 wipes niet in de log, daar ik de log te laat aanzette en juist die try de kill was, exact op de enrage :)

Wat ik kan vinden in de logs is dat de warriors volgens mij te weinig executen, ik heb echter momenteel te weinig verstand verder van warriors om het verder goed te analyseren en uit te vinden of en waar het verder mogelijk fout gaat, vandaar dat ik hoop dat iemand hier me misschien wat op weg kan helpen met wat tips voor de warriors en de sp :) Ik heb namelijk het gevoel dat het verschil tussen de top 2 dps en vooral de warriors veel kleiner moet zijn. Mijn eigen DPS zal ook wat laag zijn denk ik, maar dat komt vooral omdat ik teveel aan het micromanagen ben tijdens de tries en niet cheese op dit gevecht (alle adds volledig dotten terwijl ze toch terug naar 100% gaan wanneer er een dood gaat).

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 01-03-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

_Peter2_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:29:
reken op ongeveer 10m per boss (met een beetje trash erbij) dus inderdaad 30 a 40 minuten per deel

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Dank jullie voor de info, ga dit weekend me eens in die poel des verderfs storten :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Dit is de taktiek die we ook volgen.
Ik had nu een andere healer maar had na de tweede atunuation geen CD's meer over.
Eigenlijk elke keer krijg ik voor mijn gevoel geen healing in die fase en/of ik pak te veel damage

In de derde fase als warrior, eerste annetuation nadat boss weg is ben ik op 30y afstand, makkelijk te dodgen en heroic leap 1s voordat het is afgelopen. De force en Verb sta ik buiten de circle dus pak ik de volle hit. De volgende annetuation is altijd rommelig, omdat van zowel de boss als de add ik ze moet dodgen en ik dichtbij moet zijn (leap op CD), de 3de kan ik weer leapen. Aangezien de add niet neerhoef, ben ik dus vooral bezig met positie en het zo veel mogelijk ophouden van shieldblock.

Helaas heb ik na de eerste force en verb nog maar 1 emergency CD over (Last stand + shieldwall). Tevens heb ik het gevoel dat de healer in zijn rug geraakt wordt door annetuation van de main boss, waardoor zijn focus niet op mij maar op hemzelf is. Heb nu een paar keer gehad dat ik bij de boss sta met 500+k healt en nog steeds binnen 8s op mijn gat lig omdat geen enkele heal binnenkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door sabriel op 01-03-2013 15:26 ]

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:40
Dennism schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:35:
[...]

LFR MSV part 1 en 2 beide denk ik zo'n half uurtje als je niet wiped.

Mijn vraag:

Log van gister: http://worldoflogs.com/reports/qfgmz0xh6fxfi9hi/

Ook de SP in de log zou graag wat tips willen omdat hij ook denk dat ie niet het maximale eruit haalt (hij is main healer, maar heeft een redelijk goede dps set ik geloof ilvl 491 totaal) http://eu.battle.net/wow/...bronzebeard/Miauww/simple).
eerste wat me opvalt is dat hij de haste cap van 8085 niet heeft. waardoor zijn dots minder ticken
en hij heeft 37 casts van Mind Blast over 8.09 en dat zouder er ongeveer 48 a 49 moeten zijn als ik 10 sec per MB tel met Divine insight als talent die hij gekozen heeft zouden het zelfs veel meer mind blasts moeten zijn. En hij deed damage met mind sear??? verder heeft hij cascade als laatste tier talent Halo werkt beter voor protectors normal als je op optimal range blijft. en voor healing in laatste fase.

howtopriest.com is een handige site als hij meer wilt weten over spriests.

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
temp00 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:33:
[...]

Is juist makkelijk en dé oplossing. Word ook al jaren om gevraagd. Vanwege het huidige systeem zie je juist veel patch notes die als doel hebben de (pvp) balance enigszins te repareren (helemaal de laatste tijd). Dat is ook logisch, want het is totaal niet te vergelijken met pve. De reden waarvoor ze geen gescheiden systeem willen hebben is omdat ze spelers niet het gevoel willen geven dat ze hun class opnieuw moeten leren als ze wat pvp (of andersom) willen doen.
Snap je laatste zin niet echt, als men iedere spell zou opsplitsen in een PvP en een PvE variant is er niets verschillend buiten dat sommige effecten genegeerd zullen worden / de hoeveelheid damage (zoals nu al bij sommige glyphs van warriors, denk ik). Niets moeilijk aan dus om dat als speler te snappen :)

Volgens mij zou dit gewoon heel lang duren voordat ze dit kunnen realiseren, en dan nog denk ik dat er om de zoveel tijd wel generfed/gebuffed zal moeten worden ... Een perfecte balance zal nooit realiseerbaar zijn en dat weet iedereen maar al te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
JimDB schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:46:
Een perfecte balance zal nooit realiseerbaar zijn en dat weet iedereen maar al te goed.
Niemand praat over een ''perfecte'' balance, maar het kan veel beter dan het nu is. In TBC, zeker tegen het einde, was alles vrij goed gebalanced. Toen kwam in WotLK die verschrikkelijke DK class tevoorschijn en die was zo achterlijk overpowered, dat het gehele PvP systeem om ver werd getrapt. Sindsdien heeft Blizzard eigenlijk alleen maar achter de feiten aangelopen. Beter gezegd: sindsdien heeft Blizzard besloten dat PvE vele malen belangrijker is en een hogere prioriteit dient te krijgen dan PvE. Zie hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
lol, net ff een leuke random HM gehad, altijd lachen als de healer de top dps of 2de dps is op bosses en overall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Nu online
In TBC, zeker tegen het einde, was alles vrij goed gebalanced.
Hoe kom je daar bij? juist in TBC was het bring the class not the player met soms extreme onbalans, nu (in MOP) zijn de verschillen minder groot en zijn de class verschillen ook nog eens minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
MysticSnake schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:04:
[...]

Niemand praat over een ''perfecte'' balance, maar het kan veel beter dan het nu is. Toen kwam in WotLK die verschrikkelijke DK class tevoorschijn en die was zo achterlijk overpowered, dat het gehele PvP systeem om ver werd getrapt. Sindsdien heeft Blizzard eigenlijk alleen maar achter de feiten aangelopen. Beter gezegd: sindsdien heeft Blizzard besloten dat PvE vele malen belangrijker is en een hogere prioriteit dient te krijgen dan PvE. Zie hier het resultaat.
Dat is precies wat ik bedoel, het moet beter, maar er zullen altijd mensen blijven klagen over het feit dat het niet goed is.

Ik deel ook compleet je mening over DK's, vind het echt jammer dat zo'n class zo OP kan zijn (en dat ze het nog niet eens -proberen- op te lossen :/). Maar dat is altijd zo met een nieuwe class denk ik, kijk maar eens naar monk healers in het begin van MOP en naar de geplande buffs voor 5.2.

Ach ja, laat ons hopen dat zo'n dingen gefixed worden in een nieuwe patch/expansion.
Dennism schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:41:
lol, net ff een leuke random HM gehad, altijd lachen als de healer de top dps of 2de dps is op bosses en overall :)
Hahah, vaak ook het geval op low level, monk healers zijn dan zo OP als DPS :D
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.