Met zijn kop vol in de media dan, en wat schiet je op door 'm niet op de huid te zitten?Justitie is nog wat weinig gevoelig voor druk helaas en civiel aanpakken geef ik weinig kans omdat je van een kale kip niet kunt plukken. Natuurlijk kan men er een hoop geld tegenaan gooien en hem laten gijzelen, maar daar schiet verder ook niemand iets mee op.
Is ook een methode.
Geen donder.en wat schiet je op door 'm niet op de huid te zitten?
Ongeveer het beste dat gedaan kan worden is een compleet dossier opbouwen en bij justitie aanbieden in het bijzijn van de Telegraaf. Als er na een maandje nog niets gebeurt is, kan iemand eens een aanklacht indienen wegens het uitlokken van eigenrichting omdat justitie heel duidelijk niets doet (wederom Telegraaf). Als dan iemand ooit eens volkomen over de flip gaat tegen die gast, is hij tenminste ingedekt.
NB: Ik zeg niet dat eigenrichting goed is.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
De KvK registreert bedrijven op adres dat op zijn minst vaag is.Freee!! schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:50:
[...]
Is ook een methode.
[...]
Geen donder.
Ongeveer het beste dat gedaan kan worden is een compleet dossier opbouwen en bij justitie aanbieden in het bijzijn van de Telegraaf. Als er na een maandje nog niets gebeurt is, kan iemand eens een aanklacht indienen wegens het uitlokken van eigenrichting omdat justitie heel duidelijk niets doet (wederom Telegraaf). Als dan iemand ooit eens volkomen over de flip gaat tegen die gast, is hij tenminste ingedekt.
NB: Ik zeg niet dat eigenrichting goed is.
De bank maakt er zonder probleem nieuwe rekening bij.
Waarom dit maar door kan gaan is me een raadsel.?
Heel eenvoudig: KvK en die banken verdienen er geld aan zonder dat zij risico lopen. In dit soort gevallen zouden ze best wel eens wat meer risico's kunnen dragen zodat ze wat voorzichtiger zijn.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:57:
[...]
De KvK registreert bedrijven op adres dat op zijn minst vaag is.
De bank maakt er zonder probleem nieuwe rekening bij.
Waarom dit maar door kan gaan is me een raadsel.?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Verwijderd
De bedrijfjes doet ie op naam van vriendin op dat moment, die gaan nog heleboel last krijgen.
Laten we hopen dat een aantal ex-vriendinnen hem een keer goed te grazen nemen (juridisch, niet fysiek).Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:03:
De bedrijfjes doet ie op naam van vriendin op dat moment, die gaan nog heleboel last krijgen.
Ik moedig natuurlijk niks aan ,maar een eventuele ``sturing`` van meneer groeneveld kan geen kwaad.
toen ik hem vertelde dat ik de kast en videokaart kwam ophalen werd het ineens stil.....
toen ik hem vertelde dat ik de kast en videokaart kwam ophalen werd het ineens stil.....
Verwijderd
Die gaan nat door zijn acties en Tros opgelicht moet wel lukken met aantal gedupeerden inmiddels.Freee!! schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:15:
[...]
Laten we hopen dat een aantal ex-vriendinnen hem een keer goed te grazen nemen (juridisch, niet fysiek).
Verwijderd
Ik heb de topics maar even samengevoegd. Blijkbaar was het signaal dat de politie te weinig aanknopingspunten zegt te hebben een goede trigger om hem maar weer massaal aan de gang te krijgen. Onbegrijpelijk.
Zelf 'sturing' is een slecht idee (sowieso). De hele familie daar is op de hoogte van zijn doen en laten (en dat van andere familie die we hier kennen) en vindt het allemaal prima. Naast oplichting zijn er ook zaken van bedreiging, maar ook al geweldsdelicten. Er heerst een cultuur van angst rond alles dat dit figuur misbruikt in zijn weg van vernieling. Maakt mensen zwanger, gebruikt hun namen, laat ze met de shit zitten. En dan op naar de volgende.
Ben nog bezig te kijken of we meer opheldering over 'het gebrek aan aanknopingsputen' krijgen. Op dit punt ben ik zo zat van deze zaak dat ik serieus overweeg een uitgebreide blog te schrijven over het hele traject van jaren dat deze gast hier al bezig is en hoe we daarmee om zijn gegaan terwijl de politie niets deed. Hoe het centrale meldpunt machteloos staat, en hoe lokale korpsen compleet digitaal incapabel zijn terwijl ze soms verzoeken bij ons indienen zonder daar het verplichte formulier met handtekening OvJ voor te gebruiken - ofwel - zonder dat ze zelf weten hoe de wet werkt. Ik kan nog wel even doorgaan met boekjes open doen. De communicatie met de ING en dergelijke maakt ook een prima verhaal.
Leuk achtergrondartikel die misschien meer media trekt.
Het zal ongetwijfeld voor de wet niet toegestaan zijn een dergelijk verhaal openbaar te maken, maar guess what... Als de politie meent dat wél aan te moeten pakken, dan zullen ze nog les krijgen in (social) media en publieke opinie.
Ik ben er zó klaar mee...
Zelf 'sturing' is een slecht idee (sowieso). De hele familie daar is op de hoogte van zijn doen en laten (en dat van andere familie die we hier kennen) en vindt het allemaal prima. Naast oplichting zijn er ook zaken van bedreiging, maar ook al geweldsdelicten. Er heerst een cultuur van angst rond alles dat dit figuur misbruikt in zijn weg van vernieling. Maakt mensen zwanger, gebruikt hun namen, laat ze met de shit zitten. En dan op naar de volgende.
Ben nog bezig te kijken of we meer opheldering over 'het gebrek aan aanknopingsputen' krijgen. Op dit punt ben ik zo zat van deze zaak dat ik serieus overweeg een uitgebreide blog te schrijven over het hele traject van jaren dat deze gast hier al bezig is en hoe we daarmee om zijn gegaan terwijl de politie niets deed. Hoe het centrale meldpunt machteloos staat, en hoe lokale korpsen compleet digitaal incapabel zijn terwijl ze soms verzoeken bij ons indienen zonder daar het verplichte formulier met handtekening OvJ voor te gebruiken - ofwel - zonder dat ze zelf weten hoe de wet werkt. Ik kan nog wel even doorgaan met boekjes open doen. De communicatie met de ING en dergelijke maakt ook een prima verhaal.
Het zal ongetwijfeld voor de wet niet toegestaan zijn een dergelijk verhaal openbaar te maken, maar guess what... Als de politie meent dat wél aan te moeten pakken, dan zullen ze nog les krijgen in (social) media en publieke opinie.
Ik ben er zó klaar mee...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 07:41 ]
Floppus , ik zeg doen !
mijn zege heb je.
mijn zege heb je.
Ik stem voor Floppus,
Goed om eens een uitgebreide blog te schrijven.
Sturen wij de tweakers hem wel door naar elk mogelijk TV Programma
Inzenden naar een leuke krant kan ook inderdaad. Dan een uitgebreid artikel voor mensen hoe een internet oplichter te herkennen en groeneveld als voorbeeld gebruiken.
Goed om eens een uitgebreide blog te schrijven.
Sturen wij de tweakers hem wel door naar elk mogelijk TV Programma
Inzenden naar een leuke krant kan ook inderdaad. Dan een uitgebreid artikel voor mensen hoe een internet oplichter te herkennen en groeneveld als voorbeeld gebruiken.
[ Voor 37% gewijzigd door 3DDude op 19-09-2014 07:59 ]
Be nice, You Assholes :)
Ik sta achter Floppus.
Ik ben dit soort figuren ook ZO ZAT.
Ik wil de complimenten geven aan alle admins hier voor het snelle optreden. En voor het meedenken over hoe dit op een juiste manier aan te pakken.
Ik ben dit soort figuren ook ZO ZAT.
Ik wil de complimenten geven aan alle admins hier voor het snelle optreden. En voor het meedenken over hoe dit op een juiste manier aan te pakken.
Verwijderd
Er is genoeg materiaal om dat figuur strafrechtelijk te vervolgen maar blijkbaar is het niet genoeg voor OM.
Wilde nog wat zeggen daarover maar doe dat maar niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 08:28 ]
Verwijderd
Tweakers kan dat niet doen maar alle gedupeerde users wel.maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:38:
Draag alles over aan Tros Opgelicht.
Dit is inmiddels een grote zaak en zal het vanuit community moeten komen.
@Floppus
Ik zeg doen...
Het is werkelijk waar ongelofelijk hoe laks de overheids instanties met deze gast zijn...
Er gaat gewoon niks gebeuren totdat ze eens goed wakker geschud worden
Ik zeg doen...
Het is werkelijk waar ongelofelijk hoe laks de overheids instanties met deze gast zijn...

Er gebeurt pas wat als iemand in de Gemeente / Overheid / Politie korps zelf of als gezin zijnde zo'n figuur tegen komt omdat ze iets kopen op MP.DCG909 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:12:
@Floppus
Ik zeg doen...
En dan kan er in eens heel erg veel, diep en diep triest.
Verwijderd
Steeds een nieuw bedrijfje beginnen met clean rekeningnummer is zijn truc.DCG909 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:12:
Blijkbaar gaat dat erg simpel.
Ja want de blijkbaar boeit het de bank helemaal niks wie deze persoon is en wat die doet.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:20:
[...]
Steeds een nieuw bedrijfje beginnen met clean rekeningnummer is zijn truc.
Blijkbaar gaat dat erg simpel.
Terwijl als je geld wil lenen moeten ze bijna nog weten wat je gaat eten die avond..
Zo ben ik er dus ook niet mee eens dat iemand die al 3/4keer een BV heeft gehad die failliet ging vervolgens gewoon nummer 5 kan beginnen zonder problemen >.<
Maar goed dat is niet de bank ze schuld, maar het helpt allemaal wel mee aan het probleem
BV's laten ploffen is hip.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. ik denk dat als ze 30 jaar gevangenisstraf op dit soort feiten zetten het snel zal ophouden. Straffen zijn laag en maken nu totaal geen indruk!
De overheid geeft totaal niet om haar burgers. Voorbeeld is wanneer er een stukje asbest wordt gevonden zetten ze de hele wijk af, onder het mom kijk ons eens.
Echter aan tabak gaan jaarlijks 10.000en mensen dood door kanker, emfyseem etc. 1 op de 2 rokers gaat dood aan een door roken gerelateerde ziekte.
maar he, dat maakt niet uit, want het levert de staatskast accijns op. De rokersdoden zijn gewoon ingecalculeerd!
Dan is het slappe excuus dat mensen eigen keuze hebben, nou makkelijk gezegd als je eenmaal rookt..... Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat iemand die zijn eerste sigaret opsteekt 50/50 kans heeft te gaan roken voor de rest van z'n leven.
Daarom kunnen oplichters gewoon hun gang gaan, want ze worden toch niet aangepakt omdat het de overheid geen bal interesseert, zolang ze hun inkomsten maar hebben. Als ze de straffen flink verhogen weet ik zeker dat het een afschrikeffect heeft!
De overheid geeft totaal niet om haar burgers. Voorbeeld is wanneer er een stukje asbest wordt gevonden zetten ze de hele wijk af, onder het mom kijk ons eens.
Echter aan tabak gaan jaarlijks 10.000en mensen dood door kanker, emfyseem etc. 1 op de 2 rokers gaat dood aan een door roken gerelateerde ziekte.
maar he, dat maakt niet uit, want het levert de staatskast accijns op. De rokersdoden zijn gewoon ingecalculeerd!
Dan is het slappe excuus dat mensen eigen keuze hebben, nou makkelijk gezegd als je eenmaal rookt..... Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat iemand die zijn eerste sigaret opsteekt 50/50 kans heeft te gaan roken voor de rest van z'n leven.
Daarom kunnen oplichters gewoon hun gang gaan, want ze worden toch niet aangepakt omdat het de overheid geen bal interesseert, zolang ze hun inkomsten maar hebben. Als ze de straffen flink verhogen weet ik zeker dat het een afschrikeffect heeft!
[ Voor 73% gewijzigd door markiebiboy op 19-09-2014 10:08 ]
Ligt geenstijl.nl even in over de gang van zaken en incapabele justitie. Vaak weten ze wel een goede draai aan het verhaal te geven zodat er wel wat aan gedaan wordt.
Hoe 'fout' deze gasten ook bezig kunnen zijn, vaak krijgen ze inderdaad in korte tijd veel gedaanstrikey schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:00:
Ligt geenstijl.nl even in over de gang van zaken en incapabele justitie. Vaak weten ze wel een goede draai aan het verhaal te geven zodat er wel wat aan gedaan wordt.
Ook ik heb recentelijk de mail ontvangen van de politie dat er 'te weinig aanknopingspunten' zijn. Het lijkt mij juist dat er niet meer aanknopingspunten kunnen zijn!
Een poosje geleden heb ik wat adressen verzameld die bij Michael zouden horen maar waar hij niet meer zou wonen. Via nummerzoeker.com heb ik een rondje in de wijk gebeld (buren, overburen etc). Steeds krijg je hetzelfde verhaal te horen, of ze kennen hem niet en hebben hem daar nog nooit gezien, of hij heeft er een jaar of wat gewoond en is vertrokken/door de politie uit huis gezet. Dit was dan niet ivm geluidsoverlast
. Als met een simpel belrondje langs deze mensen al zoveel informatie naar boven komt, dan zou het voor politie/justitie een eitje moeten zijn om deze man een keer flink van z'n bed te lichten.
Ondanks dat het bij mij ook niet gaat over honderden euro's ben ik Michael en zijn 'ongrijpbaarheid' SPUUGZAT. Natuurlijk zoek je als je boos bent een zondebok en afgezien van Michael verwijt ik de politie ook zeker e.e.a. Als er zo'n groot dossier ligt over deze oplichter, er zoveel mensen gedupeerd zijn, dan MOET je als politie ingrijpen. De struisvogeltechniek die nu wordt toegepast is onacceptabel en niet te verantwoorden naar mensen die wel op een eerlijke manier aan hun geld komen.
Een poosje geleden heb ik wat adressen verzameld die bij Michael zouden horen maar waar hij niet meer zou wonen. Via nummerzoeker.com heb ik een rondje in de wijk gebeld (buren, overburen etc). Steeds krijg je hetzelfde verhaal te horen, of ze kennen hem niet en hebben hem daar nog nooit gezien, of hij heeft er een jaar of wat gewoond en is vertrokken/door de politie uit huis gezet. Dit was dan niet ivm geluidsoverlast
Ondanks dat het bij mij ook niet gaat over honderden euro's ben ik Michael en zijn 'ongrijpbaarheid' SPUUGZAT. Natuurlijk zoek je als je boos bent een zondebok en afgezien van Michael verwijt ik de politie ook zeker e.e.a. Als er zo'n groot dossier ligt over deze oplichter, er zoveel mensen gedupeerd zijn, dan MOET je als politie ingrijpen. De struisvogeltechniek die nu wordt toegepast is onacceptabel en niet te verantwoorden naar mensen die wel op een eerlijke manier aan hun geld komen.
[ Voor 8% gewijzigd door jordy2811 op 19-09-2014 10:11 ]
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ik weet bijna zeker dat als tweakers aangeeft namens veel mensen te spreken (en de namen er bij mag zetten) met uitleg waarom, dat opgelicht hier een zaak van maakt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:57:
[...]
Tweakers kan dat niet doen maar alle gedupeerde users wel.
Dit is inmiddels een grote zaak en zal het vanuit community moeten komen.
Doet de politie vaker. Ik ben een jaar geleden uit het niets geslagen door een zeer agressieve psychotische man. Aangifte gedaan en via via kwam ik achter zijn adres. Dat doorgegeven aan de politie. Waren getuigen etc. Komt er doodleuk een brief dat ze de persoon niet hebben kunnen vinden. Terwijl hij er nog steeds woonde op het moment van aangifte.jordy2811 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:10:
Ook ik heb recentelijk de mail ontvangen van de politie dat er 'te weinig aanknopingspunten' zijn. Het lijkt mij juist dat er niet meer aanknopingspunten kunnen zijn!
Een poosje geleden heb ik wat adressen verzameld die bij Michael zouden horen maar waar hij niet meer zou wonen. Via nummerzoeker.com heb ik een rondje in de wijk gebeld (buren, overburen etc). Steeds krijg je hetzelfde verhaal te horen, of ze kennen hem niet en hebben hem daar nog nooit gezien, of hij heeft er een jaar of wat gewoond en is vertrokken/door de politie uit huis gezet. Dit was dan niet ivm geluidsoverlast. Als met een simpel belrondje langs deze mensen al zoveel informatie naar boven komt, dan zou het voor politie/justitie een eitje moeten zijn om deze man een keer flink van z'n bed te lichten.
Heeft ie tijd geleden twee agenten geslagen en toen kon het opeens wel en zit ie in een inrichting!
Hier dacht ik ook aan hoe meer ik van het verhaal las. Lange tijd geleden deze oplichtersnaam al eens tegengekomen en nu weer. Zelf niet gedupeerd (gelukkig), maar het aantal slachtoffers begint flink op te lopen...strikey schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:00:

Dat GoT z'n vingers niet wil branden aan het openbaar maken van deze figuur snap ik, maar er zijn vast mensen die bruikbare info aan GeenStijl e.d. willen doorspelen. Het hele POW-gebeuren vind ik maar zo zo, maar in dit soort gevallen pakken ze met oplichters, mensen met losse handjes en andere trieste figuren gelukkig wel keihard door. Aan de schandpaal die zooi. Je mag het misschien niet zeggen, maar bij dit soort types hoop ik vaak dat ze snel de verkeerde 'klant' tegenkomen..

Tweakers kan die info inderdaad niet doorspelen omdat persoonsgegevens beschermd worden door de WBP waar we ons aan moeten houden. Je zal maar net zien dat justitie wél interesse heeft in het beschermen van criminele lutsers...Gast1981 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:17:
[...]
Dat GoT z'n vingers niet wil branden aan het openbaar maken van deze figuur snap ik, maar er zijn vast mensen die bruikbare info aan GeenStijl e.d. willen doorspelen.
Wat jullie doen met over hem vergaarde informatie moeten jullie natuurlijk zelf weten, maar voordat je persoonsgegevens doorgeeft aan GS of vergelijkbare sites zou ik wel even goed uitzoeken of en zo ja hoe erg je daarmee in de problemen kan komen. Als je gedupeerd bent door deze lul heb je al genoeg problemen zonder dat je ze zonder dat vooraf te overwegen erger maakt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik ben benieuwd wat het oplevert als je met verborgen camera de ING binnen loopt en vraagt of je 5 rekeningen kan openen. Mochten ze hier mee akkoord gaan dan subtiel laten vallen dat je mensen gaat oplichten. Of het nog bonter maken en eerst bij de KVK bedrijven gaan starten, 5 achter elkaar, met als bedrijfsnamen subtiele verbasteringen van "oplichterij". Lijkt me mooie televisie.
Ik ben een aantal jaren geleden ook door eigen dommigheid opgelicht, je voelt je bijna misbruikt op het moment dat je er achter komt dat je er in bent getrapt. Onbegrip voor het hele Nederlandse rechtssysteem dat deze vorm van criminaliteit zo slecht wordt geweerd. Hoeveel dagen ik wel niet heb verspilt aan het "politie mannetje" spelen. Zelfs als alle gegevens van de oplichter bekend zijn dan gebeurt er niets. Mocht je dan het recht in eigen handen nemen, dan wordt jij naar aangifte wel berecht. Het vertrouwen in de mensheid zo schaden moet aangepakt worden! Niet enkel door tv-programma's, maar door het systeem dat ingericht is om onze veiligheid te waarborgen.
Ik ben een aantal jaren geleden ook door eigen dommigheid opgelicht, je voelt je bijna misbruikt op het moment dat je er achter komt dat je er in bent getrapt. Onbegrip voor het hele Nederlandse rechtssysteem dat deze vorm van criminaliteit zo slecht wordt geweerd. Hoeveel dagen ik wel niet heb verspilt aan het "politie mannetje" spelen. Zelfs als alle gegevens van de oplichter bekend zijn dan gebeurt er niets. Mocht je dan het recht in eigen handen nemen, dan wordt jij naar aangifte wel berecht. Het vertrouwen in de mensheid zo schaden moet aangepakt worden! Niet enkel door tv-programma's, maar door het systeem dat ingericht is om onze veiligheid te waarborgen.
Maar stel ;NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:28:
[...]
Tweakers kan die info inderdaad niet doorspelen omdat persoonsgegevens beschermd worden door de WBP waar we ons aan moeten houden. Je zal maar net zien dat justitie wél interesse heeft in het beschermen van criminele lutsers...
Wat jullie doen met over hem vergaarde informatie moeten jullie natuurlijk zelf weten, maar voordat je persoonsgegevens doorgeeft aan GS of vergelijkbare sites zou ik wel even goed uitzoeken of en zo ja hoe erg je daarmee in de problemen kan komen. Als je gedupeerd bent door deze lul heb je al genoeg problemen zonder dat je ze zonder dat vooraf te overwegen erger maakt.
Iemand van jullie wordt opgelicht (laat zich oplichten). Jullie hebben zijn persoonsgegevens. Wat houdt je dan tegen om op persoonlijke basis naar opgelicht of zoiets te stappen? met alles wat je weet dat in je hoofd zit. Of krijg je dan gelazer met de baas?
Het lijkt me plausibel als jullie database een x gehackt is... In dit soort situaties zie ik geen reden dit als brave burger op te lossen.maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:32:
[...]
Maar stel ;
Iemand van jullie wordt opgelicht (laat zich oplichten). Jullie hebben zijn persoonsgegevens. Wat houdt je dan tegen om op persoonlijke basis naar opgelicht of zoiets te stappen? met alles wat je weet dat in je hoofd zit. Of krijg je dan gelazer met de baas?
[ Voor 11% gewijzigd door bbblije op 19-09-2014 10:42 ]
Tweakers is niet mijn baas.maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:32:
[...]
Maar stel ;
Ik niet.bbblije schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:39:
[...]
Ik kan me ook voorstellen dat jullie database een keer gehackt is...
[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 19-09-2014 10:42 ]
Of dat je in een dronken bui je dossier bij e voordeur van de Tros hebt laten slingeren.bbblije schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:39:
[...]
Ik kan me ook voorstellen dat jullie database een keer gehackt is...
Denk er dan wel aan het openbaar vervoer of taxi te nemen, anders heb je die weer aan je broek hangen.maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:42:
[...]
Of dat je in een dronken bui je dossier bij e voordeur van de Tros hebt laten slingeren.
Fiets nemen.bbblije schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:43:
[...]
Denk er dan wel aan het openbaar vervoer of taxi te nemen, anders heb je die weer aan je broek hangen.
Ik wil wel dronken zijn, als jullie een vrijwilliger zoeken.
Fietsen onder invloed is helaas ook strafbaar.maartend schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:44:
[...]
Fiets nemen.
Ik wil wel dronken zijn, als jullie een vrijwilliger zoeken.
Offtopic misschien, heb dit topic gelezen, maar niet iedereen die weinig post/ weinig feedback heeft in v&a is een potentiele oplichter hoor. Ik ben hier al jaren , alleen niet echt heel actief, meer een lezer dan een poster, en zou het wel jammer vinden als ik niet meer zou kunnen kopen/verkopen door de weinige feedback/ weinige postings
ontopic onvoorstelbaar eigenlijk dat dit soort zaken geen prioriteit vormt, waarom overigens niet de telegraaf bellen? Sensatieblad op en top, denk dat als er een kant en klaar dossier/ lijst wordt aangeleverd met opgelichte mensen, aangiftes, en actie van de politie 0,0 dat het wel leuk voorpagina nieuws is voor dat sensatieblad.

ontopic onvoorstelbaar eigenlijk dat dit soort zaken geen prioriteit vormt, waarom overigens niet de telegraaf bellen? Sensatieblad op en top, denk dat als er een kant en klaar dossier/ lijst wordt aangeleverd met opgelichte mensen, aangiftes, en actie van de politie 0,0 dat het wel leuk voorpagina nieuws is voor dat sensatieblad.
Laten we een beetje ontopic blijven voor dit topic verzandt in een hypothetische discussie over hoe we op een illegale manier data kunnen lekken. Hint: door er publiekelijk over te praten is het sowieso al niet meer hard te maken dat het een ongelukje was, zelfs áls hieraan meegewerkt zou worden. 
Het enige dat Tweakers kan doen is informatie geven aan justitie wanneer dit opgevraagd wordt. Vooralsnog is dat niet gebeurd. Eventueel is er civielrechtelijk ook wat mogelijk, maar ik ben geen jurist dus dat moeten ze op kantoor maar uitvogelen.
Het enige dat Tweakers kan doen is informatie geven aan justitie wanneer dit opgevraagd wordt. Vooralsnog is dat niet gebeurd. Eventueel is er civielrechtelijk ook wat mogelijk, maar ik ben geen jurist dus dat moeten ze op kantoor maar uitvogelen.
Gelukkig is dat ook onze insteek. We raden niemand aan om zonder meer aan te nemen dat iemand zonder feedbackscore een oplichter is. Maar voorzichtigheid is bij nieuwe gebruikers en inactieve leden wel wat meer geboden.Annie1980 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:45:
Offtopic misschien, heb dit topic gelezen, maar niet iedereen die weinig post/ weinig feedback heeft in v&a is een potentiele oplichter hoor. Ik ben hier al jaren , alleen niet echt heel actief, meer een lezer dan een poster, en zou het wel jammer vinden als ik niet meer zou kunnen kopen/verkopen door de weinige feedback/ weinige postings
Is het ook niet mogelijk voor Tweakers om gegevens door te spelen naar de juiste instantie na toestemming van gebruikers? Ik sta er namelijk volledig voor open dat alle beschikbare informatie binnen mijn profiel wordt aangewend om deze zaak aan het rollen te krijgen.
Nee want de oplichter zelf zal geen toestemming geven. Dus dat gaat niet werken.jordy2811 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:49:
Is het ook niet mogelijk voor Tweakers om gegevens door te spelen naar de juiste instantie na toestemming van gebruikers? Ik sta er namelijk volledig voor open dat alle beschikbare informatie binnen mijn profiel wordt aangewend om deze zaak aan het rollen te krijgen.
Justitie zal iets moeten doen. En die lui doen zo goed als niets aan internetoplichting en daar door komt het in mijn ogen steeds vaker voor. Je komt er toch mee weg. Makkelijk geld verdienen......
Hopelijk gaan ze dit soort dingen een keer wat meer prioriteit geven.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 19-09-2014 11:01 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Bedankt voor de steun voor het idee. Wel is het zo dat zoiets niet van de ene op de andere dag staat. Iets dat snel in elkaar gezet wordt kan even een vlaag van gesprek opleveren, maar als we echt iets willen bereiken, dan moet het staan als een huis. Dat betekent goed voorbereiden, en de details goed uitwerken - waarbij het ook kan dat er onverwachte dingen op het pad komen.
We gaan aan de slag om te kijken naar wat mogelijk is, maar dat zal niet morgen of volgende week al staan - om even wel de verwachtingen in het juiste perspectief te plaatsen.
We gaan aan de slag om te kijken naar wat mogelijk is, maar dat zal niet morgen of volgende week al staan - om even wel de verwachtingen in het juiste perspectief te plaatsen.
Dat is wel fijn, zelf hou ik er rekening mee dat ik niet heel actief ben door simpelweg af te spreken wanneer ik iets wil kopen/verkopen.NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:47:
Laten we een beetje ontopic blijven voor dit topic verzandt in een hypothetische discussie over hoe we op een illegale manier data kunnen lekken. Hint: door er publiekelijk over te praten is het sowieso al niet meer hard te maken dat het een ongelukje was, zelfs áls hieraan meegewerkt zou worden.
[...]
Gelukkig is dat ook onze insteek. We raden niemand aan om zonder meer aan te nemen dat iemand zonder feedbackscore een oplichter is. Maar voorzichtigheid is bij nieuwe gebruikers en inactieve leden wel wat meer geboden.
Geweldig! Mijn steun heb je. Fijn dat je je alweer wil inzetten voor deze zaak.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:06:
Hier ook, mijn steun heb je ook.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:06:
I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain
Dit zou inderdaad wel een goede stap zijn als je dat voor elkaar krijgt Floppus. Hopelijk worden er dan wat mensen wakker geschud en krijgt het wat sensatie. Jammer dat dat nodig is, maar het juiste pad bewandelen helpt blijkbaar niet echt.
Ik denk dat het beter is dat het dan gewoon en public ergens neergezet wordt dan dat het op een gegeven moment escaleert en mensen het recht in eigen hand gaan nemen.
Ik denk dat het beter is dat het dan gewoon en public ergens neergezet wordt dan dat het op een gegeven moment escaleert en mensen het recht in eigen hand gaan nemen.
Er is toch zoiets als het brengen van informatie in het kader van algemeen belang, of geldt dat alleen voor journalisten?
Verwijderd
Goed verwoord.NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:47:
[...]
Gelukkig is dat ook onze insteek. We raden niemand aan om zonder meer aan te nemen dat iemand zonder feedbackscore een oplichter is. Maar voorzichtigheid is bij nieuwe gebruikers en inactieve leden wel wat meer geboden.
Een broedende kip moet men over het algemeen niet storen. Liever een paar weken extra tijd om een compleet verhaal te maken, dan nu overhaast bakzeil te halen. Klaagsites/blogs zijn er genoeg. Dit soort zaken vereisen tact en geduld om tot een goed resultaat te komen.PcDealer schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:30:
Er is toch zoiets als het brengen van informatie in het kader van algemeen belang, of geldt dat alleen voor journalisten?
Ik doelde meer op:zeef schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:56:
[...]
Een broedende kip moet men over het algemeen niet storen. Liever een paar weken extra tijd om een compleet verhaal te maken, dan nu overhaast bakzeil te halen. Klaagsites/blogs zijn er genoeg. Dit soort zaken vereisen tact en geduld om tot een goed resultaat te komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:38:
Ongelovenlijk dat deze gast nog steeds actief is met ze oplichting praktijken man man wat walgelijk!
Is het niet een idee om dat ook samen met de tv te doen? Bij opgelicht willen ze als men weet wie het is vast wel eens met een camera achter hem aan? Als hier een dik dossier ligt is het vast wel aantrekkelijk voor ze. Neem aan dat ook wel vaker met dat bijltje gehakt hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:06:
Bedankt voor de steun voor het idee. Wel is het zo dat zoiets niet van de ene op de andere dag staat. Iets dat snel in elkaar gezet wordt kan even een vlaag van gesprek opleveren, maar als we echt iets willen bereiken, dan moet het staan als een huis. Dat betekent goed voorbereiden, en de details goed uitwerken - waarbij het ook kan dat er onverwachte dingen op het pad komen.
Verwijderd
Beste Mensen,
Ik heb jullie topic gelezen.
Laatst heb ik zelf ook onderzoek gedaan naar een oplichting zaak.
Dit gaat om een oudere vrouw die ik met haar pc help die voor duizenden euro's via Facebook is opgelicht.
De 1ste agent ik aan de telefoon heb gesproken was heel behulpzaam en heeft mij ook inzage gegeven wat de politie mag en niet mag.
- Data verkregen door eigen onderzoek is niet rechts geldig en moet door politie na worden gegaan of door hun worden verkregen.
- Data/informatie verkregen via het internet door google o.i.d. wordt in Nederland niet erkent omdat hier veel foutieve data tussen kan zitten en dit moeilijk te verifiëren is
- opsporing buitenland (logisch)
- Ook heeft die agent aangegeven dat onderzoek en behandeling van dit soort praktijken echt nog in de kinderschoenen staat. (het aantal agenten die hier wat mee kunnen zeer laag is.)
- Binnen politiek in de wereld heeft dit soort praktijken meer aandacht nodig vandaar dat aangifte heel belangrijk is
Het advies wat ik jullie kan geven is ga kijken met rechtsbijstand of die jullie bij kan staan
Ook met alle gedupeerde mensen proberen te verzamelen allen met een onderwerp de zelfde dag. Via mail contact op te nemen met de media opgelicht/radar/ (misschien zelfs hart van Nederland omdat die ook wat minder grote topics behandelen.)
de tweede agent was een Kortom Uitermate Teleurstellende agent die had hier heb je weer zo'n dom oudje die in een babbel truc trapt.
Ze zal haar geld nooit meer terug zien.
Vanwege bogenstaande zal ik er als er een blog komt zeker steunen zodat jullie hopelijk jullie geld terug krijgen. Haal in het blog dan vooral ook uit naar de politiek die het de politie haast onmogelijk maakt deze zaken goed te behandelen.
Ik heb jullie topic gelezen.
Laatst heb ik zelf ook onderzoek gedaan naar een oplichting zaak.
Dit gaat om een oudere vrouw die ik met haar pc help die voor duizenden euro's via Facebook is opgelicht.
De 1ste agent ik aan de telefoon heb gesproken was heel behulpzaam en heeft mij ook inzage gegeven wat de politie mag en niet mag.
- Data verkregen door eigen onderzoek is niet rechts geldig en moet door politie na worden gegaan of door hun worden verkregen.
- Data/informatie verkregen via het internet door google o.i.d. wordt in Nederland niet erkent omdat hier veel foutieve data tussen kan zitten en dit moeilijk te verifiëren is
- opsporing buitenland (logisch)
- Ook heeft die agent aangegeven dat onderzoek en behandeling van dit soort praktijken echt nog in de kinderschoenen staat. (het aantal agenten die hier wat mee kunnen zeer laag is.)
- Binnen politiek in de wereld heeft dit soort praktijken meer aandacht nodig vandaar dat aangifte heel belangrijk is
Het advies wat ik jullie kan geven is ga kijken met rechtsbijstand of die jullie bij kan staan
Ook met alle gedupeerde mensen proberen te verzamelen allen met een onderwerp de zelfde dag. Via mail contact op te nemen met de media opgelicht/radar/ (misschien zelfs hart van Nederland omdat die ook wat minder grote topics behandelen.)
de tweede agent was een Kortom Uitermate Teleurstellende agent die had hier heb je weer zo'n dom oudje die in een babbel truc trapt.
Ze zal haar geld nooit meer terug zien.
Vanwege bogenstaande zal ik er als er een blog komt zeker steunen zodat jullie hopelijk jullie geld terug krijgen. Haal in het blog dan vooral ook uit naar de politiek die het de politie haast onmogelijk maakt deze zaken goed te behandelen.
Zolang onze politiek zich alleen druk maakt over "harder straffen" en "hogere boetes" gaat er niks gebeuren. Is net zoals snelheidsovertredingen, door rood licht rijden en bellen in de auto: de boetes zijn inmiddels niet te betalen, maar de kans dat je gepakt wordt is kleiner dan 1%, dus 9 van de 10 automobilisten lapt die regels aan z'n laars.
Dat is dus het probleem: ze gaan het niet na en hebben de capaciteit noch de bekwaamheid noch de mogelijkheid om zélf aan dat soort gegevens te komen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:02:
Verwijderd
@NME en _JGC_:
Klopt dit is wat die agent zelf tegen mij gezegd heeft (is ten minste eerlijk).
Als maar 10% van alle mensen die vermoedelijk via het internet aangifte doet zal hier ook nooit wat in veranderen.
Ook niet als wij ons bek niet een keer open gaan trekken met een super grote groep mensen
Klopt dit is wat die agent zelf tegen mij gezegd heeft (is ten minste eerlijk).
Als maar 10% van alle mensen die vermoedelijk via het internet aangifte doet zal hier ook nooit wat in veranderen.
Ook niet als wij ons bek niet een keer open gaan trekken met een super grote groep mensen
Ik heb voorheen bij een niet nader te noemen webshop gewerkt, hier kwam deze man geregeld langs om computer hardware te kopen.
Toen wij er lucht van kregen dat hij het was, weigerden we om aan hem te verkopen.
Floppus, wellicht ken je me nog van BVD. (kn00b) Wanneer je het nodig hebt kan ik bij de betreffende exbaas wel even navraag doen naar 't een en ander. Stuur me dan maar een PM:)
Heb die gast ook in RL gezien des tijds, dun versloeberd blond mannetje. BAH.
Succes iedereen
Toen wij er lucht van kregen dat hij het was, weigerden we om aan hem te verkopen.
Floppus, wellicht ken je me nog van BVD. (kn00b) Wanneer je het nodig hebt kan ik bij de betreffende exbaas wel even navraag doen naar 't een en ander. Stuur me dan maar een PM:)
Heb die gast ook in RL gezien des tijds, dun versloeberd blond mannetje. BAH.
Succes iedereen
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
Vraag me af hoeveel bekwaamheid er nodig is om NAW-gegevens bij een bank op te vragen als je een dossiermap vol hebt met aangiftes met betrekking tot dat banknummer...NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:13:
[...]
Dat is dus het probleem: ze gaan het niet na en hebben de capaciteit noch de bekwaamheid noch de mogelijkheid om zélf aan dat soort gegevens te komen.
Dacht dat laatst in het nieuws was dat banken en politie daarin zouden samenwerken en rekeningen gingen blokkeren. Komt blijkbaar niks van terecht.
Verwijderd
Dat is allemaal het probleem niet. Er is gewoon 0,0 motivatie bij het openbaar mysterie & oom agent.NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:13:
[...]
Dat is dus het probleem: ze gaan het niet na en hebben de capaciteit noch de bekwaamheid noch de mogelijkheid om zélf aan dat soort gegevens te komen.
Zoals eerder vermeld is het vanuit economisch perspectief compleet onzinnig om een gebruikt / tweedehandsmarkt veel veiliger te maken via opsporingskosten. Dat treft nl de middenstand.....

Gisteren nog op teletekst: criminaliteit fors gedaald.
Officieel aantal fietsendiefstallen: rond de 50.000 per jaar
Werkelijk aantal fietsendiefstallen: rond de 800.000 per jaar

Daarmee is dus bewezen dat de officiele criminaliteits cijfers 100% bij elkaar gelogen zijn.
Quote Floppus:
"Maakt mensen zwanger"
Laten we hopen dat zijn gedrag dan niet een genetische oorzaak heeft....
Trm0001 mompelt iets van: This greenfield behaviour damn well better be nurture instead of nature........
Wikipedia: Nature versus nurture
Ik heb nog wel 2 algemene tips voor mensen die zijn opgelicht of dit willen voorkomen:
Maak achteraf betalen (onder voorwaarden) een standaard optie in de tweakers V&A.
Aangemerkt in iemands profiel en met een extra markering in de feedback.
Voor mensen die geld zijn kwijtgeraakt aan groeneveld of anderen schijnt het zo te zijn dat wanneer er een verkeerde naam (spelling) in de begunstigde staat er veel meer mogelijk is om je geld terug te krijgen via een schriftelijk verzoek aan de bank. Via een brief kun je dan jouw eigen bank (of bank dader ?) verzoeken om het geld terug te storten aangezien er aantoonbaar naar een verkeerde begunstigde is overgeboekt. Aangezien banken dus helemaal niet meer controleren op begunstigde kun je dus ook bewust (bij twijfel) een foutieve begunstigde invullen om zo later het bedrag onder deze voorwaarden terug te kunnen vorderen. Deze geslepen methode werkte in het verleden, of dat nu nog werkt en bij welke bank wel of niet durf ik niet te zeggen. Wellicht werkt dit nog en heeft iemand er iets aan.......
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 15:19 ]
De pakkans in Nederland ligt al jaren rond de tien procent. Dus als je wilt dat dit ooit goed komt, moet je daar via de tweede Kamerverkiezingen rekening mee houden met op wat je stemt.
Tjah, als iedereen op die manier zou denken doet niemand meer aangifte en zal er dus nooit verandering in komen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:23:
Mee eensVerwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:28:
Gisteren nog op teletekst: criminaliteit fors gedaald.
Officieel aantal fietsendiefstallen: rond de 50.000 per jaar
Werkelijk aantal fietsendiefstallen: rond de 800.000 per jaar
Daarmee is dus bewezen dat de officiele criminaliteits cijfers 100% bij elkaar gelogen zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Fearsome0ne op 19-09-2014 14:41 ]
I will not fear - Fear is the mind-killer - I will face my fear - I will let the fear pass through me - When the fear is gone, there shall be nothing - Only I will remain
Verwijderd
Wat een onzin. Kleine 2 jaar geleden opgelicht door deze man. 3770k voor 150 euro was te mooi om waar te zijn, en dat was dus ook zo.
Na veel bla bla bla en "ik zal het wel terugstorten" niks meer van gehoord.
Verschil is wel dat ik in Belgie woon, heb klacht ingediend met tal van bewijsmateriaal qua email, fake genootschap, bankrekening van ING en ip adressen...
Na een half jaar kreeg ik een brief van het Belgisch gerecht dat ze de zaak hebben laten vallen wegens 'niet ernstig'....
Uit pure frustatie heb ik ook eens een advertentie aangemaakt op 2dehands.be, en iemand een cpu laten betalen... Ik had die cpu wel effectief in tegenstelling tot die Michael maar ik heb de verzending 2 weken uitgesteld zonder de koper op de hoogte te houden... En natuurlijk hoor, amper 2 weken later stond de politie voor m'n deur! Heb het dan gewoon verzonden zonder enige gevolgen. Maar het is gewoon totaal onfair dat deze Michael gewoonweg z'n gangetje blijft doen zonder enig gevolg en er zijn nu toch al tientallen gedupeerden.
Moraal van het verhaal? Zijn oplichters in Nederland onstrafbaar, tenzij ze serieuze feiten plegen? Ik heb zo het gevoel van wel ja.
Na veel bla bla bla en "ik zal het wel terugstorten" niks meer van gehoord.
Verschil is wel dat ik in Belgie woon, heb klacht ingediend met tal van bewijsmateriaal qua email, fake genootschap, bankrekening van ING en ip adressen...
Na een half jaar kreeg ik een brief van het Belgisch gerecht dat ze de zaak hebben laten vallen wegens 'niet ernstig'....
Uit pure frustatie heb ik ook eens een advertentie aangemaakt op 2dehands.be, en iemand een cpu laten betalen... Ik had die cpu wel effectief in tegenstelling tot die Michael maar ik heb de verzending 2 weken uitgesteld zonder de koper op de hoogte te houden... En natuurlijk hoor, amper 2 weken later stond de politie voor m'n deur! Heb het dan gewoon verzonden zonder enige gevolgen. Maar het is gewoon totaal onfair dat deze Michael gewoonweg z'n gangetje blijft doen zonder enig gevolg en er zijn nu toch al tientallen gedupeerden.
Moraal van het verhaal? Zijn oplichters in Nederland onstrafbaar, tenzij ze serieuze feiten plegen? Ik heb zo het gevoel van wel ja.
150 euro, ik heb toevallig vorige week nog 137 euro uit mijn hoofd overgemaakt.
Naar het CJIB.
Wees gerust en vertrouw mij maar, als je in NL harder rijdt dan aangegeven en je krijgt een beschikking, oh dan komen ze je uiteindelijk wel halen hoor.
Mooi hoe regels en prioriteiten werken hè.
Naar het CJIB.
Wees gerust en vertrouw mij maar, als je in NL harder rijdt dan aangegeven en je krijgt een beschikking, oh dan komen ze je uiteindelijk wel halen hoor.
Mooi hoe regels en prioriteiten werken hè.
vorige maand 240 betaald voor door rood rijden en 90 voor foutief parkeren.
Hoezo zijn ze dan wel snel met een rekeningetje sturen.
Hoezo zijn ze dan wel snel met een rekeningetje sturen.
Heeft niks met prioriteiten te maken maar met het feit dat ze te hard rijden veel makkelijker kunnen controleren. Not to mention dat je geen rechercheur nodig hebt voor snelheidsovertredingen en voor oplichters wel. Dus als we nou even die populistische dooddoener achterwege kunnen laten en weer ontopic kunnen gaan worden we daar allemaal vrolijker van.
hallo,
Het is vervelend om te horen dat ik niet de enigste ben die door alfatuning is opgelicht.
ik zou dinsdag ochtend zijn video kaart en voeding overkopen. heb daarom eerst even met hem onderhandelt over de prijs en of er iets mis mee was. vervolgens heb ik hem om adres gevraagd en gezegd dat ik hem wel kom ophalen.dit was het adres :
Weimortel 2
5131 ag
alphen chaam
Dit kon volgens hem alleen door de week omdat hij dit weekend naar Parijs ging. dus heb ik met hem afgesproken om te verzenden. hij zou wat laten weten als het overgemaakt was. dus ik heb 170 euro overgemaakt naar rekening nummer:
Autoservice BN NL15 INGB 0006 5752 83
en ik niks meer vernomen.
een dag later toen ik nog steeds niks vernomen had werd ik beetje wantrouwig aangezien alles advertenties weg waren. dus ben ik zelf op onderzoek uit gegaan.
als eerste heb ik autoservice BN bij de kvk gecontroleerd en daar kwamen deze gegevens vanaf:
Naam: Autoservice BN
KvK-inschrijfnummer: 61349372
Rechtsvorm: Eenmanszaak
Vestigingsadres: Weimortel 6
Vestigingsplaats: 5131AG Alphen
Correspondentieadres: Weimortel 6
Correspondentieplaats: 5131AG Alphen
Totaal aantal medewerkers: 2
Code hoofdactiviteit: 45112 Handel/rep. personen-/lichte bedr.auto's (datum registratie: 29-8-2014)
Kijk vooral naar het adres en de registratie datum.
ik had dus nog enige hoop dat ik toch in de buurt weimortel moest zoeken.
dus ben ik via internet opzoek gegaan naar een telefoon nummer van nummer 2
dit was niet zo moeilijk aangezien ze gewoon in de telefoon gids staan.
ik heb opgebeld en kreeg een oude vrouw aan de telefoon die van niks wist en ook haar man wist van niks. ze wist zelfs te vertellen dat dit niet de eerste keer was dat iemand belde voor een advertentie op haar adres.
vervolgens heb ik haar gevraagd naar nummer 6. volgens haar man staat dit huis LEEG. de mensen zijn er in juli uitgezet en sinds dien staat het leeg.
dus na dit gesprek wist wel zeker dat ik was opgelicht. ik heb dus ook geen 5 dagen gewacht maar direct aangiften gedaan. ik denk echter niet dat dit nuttig is.
ook heb ik mijn bank gebeld en die zeiden dat ze niet veel konden doen. ik moet het politie rapport doormailen en dan kreeg ik iets te horen maar dat zal door het weekend ook allemaal wel opschuiven
Het is vervelend om te horen dat ik niet de enigste ben die door alfatuning is opgelicht.
ik zou dinsdag ochtend zijn video kaart en voeding overkopen. heb daarom eerst even met hem onderhandelt over de prijs en of er iets mis mee was. vervolgens heb ik hem om adres gevraagd en gezegd dat ik hem wel kom ophalen.dit was het adres :
Weimortel 2
5131 ag
alphen chaam
Dit kon volgens hem alleen door de week omdat hij dit weekend naar Parijs ging. dus heb ik met hem afgesproken om te verzenden. hij zou wat laten weten als het overgemaakt was. dus ik heb 170 euro overgemaakt naar rekening nummer:
Autoservice BN NL15 INGB 0006 5752 83
en ik niks meer vernomen.
een dag later toen ik nog steeds niks vernomen had werd ik beetje wantrouwig aangezien alles advertenties weg waren. dus ben ik zelf op onderzoek uit gegaan.
als eerste heb ik autoservice BN bij de kvk gecontroleerd en daar kwamen deze gegevens vanaf:
Naam: Autoservice BN
KvK-inschrijfnummer: 61349372
Rechtsvorm: Eenmanszaak
Vestigingsadres: Weimortel 6
Vestigingsplaats: 5131AG Alphen
Correspondentieadres: Weimortel 6
Correspondentieplaats: 5131AG Alphen
Totaal aantal medewerkers: 2
Code hoofdactiviteit: 45112 Handel/rep. personen-/lichte bedr.auto's (datum registratie: 29-8-2014)
Kijk vooral naar het adres en de registratie datum.
ik had dus nog enige hoop dat ik toch in de buurt weimortel moest zoeken.
dus ben ik via internet opzoek gegaan naar een telefoon nummer van nummer 2
dit was niet zo moeilijk aangezien ze gewoon in de telefoon gids staan.
ik heb opgebeld en kreeg een oude vrouw aan de telefoon die van niks wist en ook haar man wist van niks. ze wist zelfs te vertellen dat dit niet de eerste keer was dat iemand belde voor een advertentie op haar adres.
vervolgens heb ik haar gevraagd naar nummer 6. volgens haar man staat dit huis LEEG. de mensen zijn er in juli uitgezet en sinds dien staat het leeg.
dus na dit gesprek wist wel zeker dat ik was opgelicht. ik heb dus ook geen 5 dagen gewacht maar direct aangiften gedaan. ik denk echter niet dat dit nuttig is.
ook heb ik mijn bank gebeld en die zeiden dat ze niet veel konden doen. ik moet het politie rapport doormailen en dan kreeg ik iets te horen maar dat zal door het weekend ook allemaal wel opschuiven
Floppus, is het een idee om een soort van inzameling te houden voor jouw eventuele kosten? Ik ben best bereid om 10 a 20 euro te doneren om dit figuur op zijn nummer te zetten. Als andere gedupeerden dit ook zouden doen is het misschien een manier om wat meer 'spierballen' in de vorm van een rechtszaak o.i.d. te laten zien.
Verwijderd
Tip: Wanneer je prive detective moet gaan spelen om iets aan te schaffen is het wellicht beter om te stoppen.

Eerste hit ooit bij mijn politie
Maar dan dus wel ALLEEN als oud format postbank rekening nummer.
IBAN geeft ie aan als volkomen veilig

Deze uitzending zag ik gisteren op TV (nu even niet beschikbaar):
De Uitzending toont een aan coke verslaafde "Michael" die de bajes uitmag en o.a. veroordeeld is voor grootschalige oplichting:
http://www.vpro.nl/metrop...themas/ex-criminelen.html
De vraag is, hoeveel verslaafde oplichters die Michael heten zijn er in Nederland ?
Het antwoord ligt tussen de 1 en 17 miljoen maar zal iig 1 flink benaderen

Eerste hit ooit bij mijn politie

Maar dan dus wel ALLEEN als oud format postbank rekening nummer.
IBAN geeft ie aan als volkomen veilig

Deze uitzending zag ik gisteren op TV (nu even niet beschikbaar):
De Uitzending toont een aan coke verslaafde "Michael" die de bajes uitmag en o.a. veroordeeld is voor grootschalige oplichting:
http://www.vpro.nl/metrop...themas/ex-criminelen.html
De vraag is, hoeveel verslaafde oplichters die Michael heten zijn er in Nederland ?
Het antwoord ligt tussen de 1 en 17 miljoen maar zal iig 1 flink benaderen
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 19:19 ]
Verwijderd
Adressen en namen op een openbaar forum zetten vind ik maar gevaarlijk, straks gaat iemand zo'n oplichter opzoeken en dat kan je voordeel zijn maar ook je nadeel zijn met alle gevolgen van dien, zeker bij de wat linke pauper volk. Ik zie dit niet graag weer terug hier want het is ook een soort identiteit schending waar je ook voor gestraft kan worden, en wat zó'n oplichter ook gaat proberen.
Het vertrouwen is ook wat te groot, niet zomaar eerst betalen bij een onbekende want dan vraag je om opgelicht te worden want zo maar iemand vertrouwen kan gewoon niet want je weet het niet.
Ik heb vandaag ook weer wat te koop staan en het is aan de koper om mij te vertrouwen of niet, ik geef mijn adres naam en telefoon nummer en wil eerst geld zien zo niet gaat de koop niet door of moet diegene het maar op komen halen zodat diegene zijn spullen eerst in handen heeft, deur gaat toch wel dicht. Verder is het ook aan diegene om zijn gegevens te geven voor als ik mijn spullen niet op stuur.
Het liefst verkoop ik aan de deur.
Verder ben ik vandaag al meerdere malen gemaild en telkens door een Nederlander die het via het buitenland probeert, 2 van die gasten negeer ik gewoon want die kan ik niet serieus nemen met lage bods of doen alsof het naar Griekenland toe moet. Verder maar een weekje een Account op Marktplaats dus ja dan ga ik wel twijfelen.
Het vertrouwen is ook wat te groot, niet zomaar eerst betalen bij een onbekende want dan vraag je om opgelicht te worden want zo maar iemand vertrouwen kan gewoon niet want je weet het niet.
Ik heb vandaag ook weer wat te koop staan en het is aan de koper om mij te vertrouwen of niet, ik geef mijn adres naam en telefoon nummer en wil eerst geld zien zo niet gaat de koop niet door of moet diegene het maar op komen halen zodat diegene zijn spullen eerst in handen heeft, deur gaat toch wel dicht. Verder is het ook aan diegene om zijn gegevens te geven voor als ik mijn spullen niet op stuur.
Het liefst verkoop ik aan de deur.
Verder ben ik vandaag al meerdere malen gemaild en telkens door een Nederlander die het via het buitenland probeert, 2 van die gasten negeer ik gewoon want die kan ik niet serieus nemen met lage bods of doen alsof het naar Griekenland toe moet. Verder maar een weekje een Account op Marktplaats dus ja dan ga ik wel twijfelen.
Verwijderd
Dat is niet nodig. Wat ik veel liever heb, is dat mensen de informatie die ze hebben naar mij sturen per DM. Als het om grote dingen of files gaat, kan dat ook per mail.rud schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:26:
Floppus, is het een idee om een soort van inzameling te houden voor jouw eventuele kosten? Ik ben best bereid om 10 a 20 euro te doneren om dit figuur op zijn nummer te zetten. Als andere gedupeerden dit ook zouden doen is het misschien een manier om wat meer 'spierballen' in de vorm van een rechtszaak o.i.d. te laten zien.
Ik heb hier een flink dossier dat vele vele jaren teruggaat tot Apeldoorn en een schimmig Café waar hij toen al rondhing. Er is een vrij compleet verhaal van te maken, maar meer details van wat er intussen allemaal heeft plaatsgehad is welkom.
Je verwachting van een rechtzaak zal ik ook moeten wegnemen: wij kunnen als Tweakers moeilijk een rechtzaak tegen de oplichter starten, omdat we niet de opgelichte partij zijn. Los daarvan: een rechtzaak zal civiel zijn, en dan heb je een vordering... En dan? Hoe wil je geld halen? Beslagleggen op inboedel? Zodat hij op zoek gaat naar zijn volgende goedgelovige vrouwtje dat alles voor hem wil doen tot ook dat huis leeg is?
Nee, deze persoon staat zo ver buiten de maatschappij, dat je niet meer kan denken aan dialoog, civiele oplossing of wat dan ook.
Ik wil het beeld schetsen van het leven van de persoon en de drijfveren. Daarop aanstippen waarom de huidige opzet van politie niet werkt, waar de politiek en banken falen, en hoe dat uiteindelijk voor de oplichter zelf ook niet goed is. Ongeacht het geld wat afhandig gemaakt wordt, betekent dat niet een lekker leventje, een stimulans door gebrek aan sturing en dus feitelijk beloning, wat uiteindelijk resulteert in een berg die zo groot is dat er nooit meer uit de cirkel te komen is als er uiteindelijk een keer actie vanuit politie en justitie komt.
Saillant detail; de overheid stond op het punt hem op te sluiten een tijdje terug: jawel, vanwege een openstaande vordering van CJIB. Blijkbaar zit dat systeem wel prima in elkaar om actie te ondernemen. Met meerdere tientallen aangiftes aan de andere kant, kan je natuurlijk niets (en die stonden dan ook niet eens op het vizier bij het opsporen vanwege de CJIB vordering - want natuurlijk niet belangrijk).
Maar goed, we zullen alle verhalen maar eens gaan verzamelen en naast mijn eigen logs leggen. Alvast bedankt, eenieder die info instuurt. Belangrijk is wel om tijden en plaatsen zo veel mogelijk in detail aan te geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 18:59 ]
Aantal jaren geleden ging er onder tweakers een zip file vol met aangiftes, mailtjes en andere gegevens rond.
Ik heb dat toen uit frustratie verwijderd, aangezien het geld toch nooit meer terug komt.
Er zijn hier vast nog wel tweakers die dat nog hebben.
edit: user 336701 heeft dat verzameld, daar zou je het bij kunnen proberen.
volgens hem zou hij het ook delen met tweakers.net.
Ik heb dat toen uit frustratie verwijderd, aangezien het geld toch nooit meer terug komt.
Er zijn hier vast nog wel tweakers die dat nog hebben.
edit: user 336701 heeft dat verzameld, daar zou je het bij kunnen proberen.
volgens hem zou hij het ook delen met tweakers.net.
[ Voor 20% gewijzigd door unfor op 19-09-2014 19:05 ]
1. Een poster is niet verantwoordelijk voor wat onbekende mensen van een forum plukken en wat ze er mee doen. Daarnaast kan iedereen met een beetje verstand deze informatie achterhalen. Scanderen lijkt mij juist een prima oplossing om 'awareness' te creëren voor deze oplichter.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:43:
Adressen en namen op een openbaar forum zetten vind ik maar gevaarlijk, straks gaat iemand zo'n oplichter opzoeken en dat kan je voordeel zijn maar ook je nadeel zijn met alle gevolgen van dien, zeker bij de wat linke pauper volk. Ik zie dit niet graag weer terug hier want het is ook een soort identiteit schending waar je ook voor gestraft kan worden, en wat zó'n oplichter ook gaat proberen.
2. Vertrouwen zou op een V&A juist groter mogen zijn. Ik vind dat de politie gewoon keihard moet optreden tegen dit soort oplichters. Het feit dat men aanbieders van producten wantrouwt ligt in mijn ogen aan het gebrek aan vervolging. Je schotelt de politie een klare veroordeling voor met bewijzen, namen, adressen, telefoonnummers en rekeningnummers en ze schuiven het maar al te vaak aan de kant. Het is te misselijk voor woorden. Pas bij tientallen al dan niet honderden aangiftes gaat er iemand naar kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Dekar op 19-09-2014 19:01 ]
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Verwijderd
Ik ben het er mee eens dat het kan werken maar het kan ook gevolgen hebben, die kun je wel bedenken als je met paupervolk te maken hebt. Ik heb hier al posters gezien waar je makkelijk achter komt wie het is. Stel je hebt met een gevaarlijke crimineel te maken, die zoekt dan zo'n gast op en is het poef, dit kan gewoon gebeuren en gebeurt ook.Dekar1 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:00:
[...]
1. Een poster is niet verantwoordelijk voor wat onbekende mensen van een forum plukken en wat ze er mee doen. Daarnaast kan iedereen met een beetje verstand deze informatie achterhalen. Scanderen lijkt mij juist een prima oplossing om 'awareness' te creëren voor deze oplichter.
Verwijderd
Weimortel 6 is inderdaad verlaten inmiddels.jdrijvers schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:48:
Dit lijkt me erg interessant! Zoals ik het begrijp legt het ook niet alle focus op de 'dader' maar op de politie, justitie, politiek, banken en ander instanties. Dit kan een hoog standje journalistiek worden! Als dit goed is uitgewerkt, lijkt me dit op zijn minst frontpage materiaal. Zou mooi zijn als je ook iemand van de politie/banken zou kunnen interviewen. Al begin ik nu wel hoge eisen te stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:55:Ik wil het beeld schetsen van het leven van de persoon en de drijfveren. Daarop aanstippen waarom de huidige opzet van politie niet werkt, waar de politiek en banken falen, en hoe dat uiteindelijk voor de oplichter zelf ook niet goed is. Ongeacht het geld wat afhandig gemaakt wordt, betekent dat niet een lekker leventje, een stimulans door gebrek aan sturing en dus feitelijk beloning, wat uiteindelijk resulteert in een berg die zo groot is dat er nooit meer uit de cirkel te komen is als er uiteindelijk een keer actie vanuit politie en justitie komt.
In een tv programma als Opgelicht zie je ook veel oplichters die het keer op keer blijven doen. Wat ze ermee verdienen is vaak niet heel veel, maar ze krijgen wel een hoop problemen erdoor. Daarom krijg niet het idee van "Wat een vuil oplichter", eerder van hoe heeft het zover kunnen komen en waarom ze nog steeds rondlopen.
Prachtig initiatief, denk je dat je dit dit jaar nog gaat publiceren?
Floppus is geen journalist he?rty schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:14:
[...]
Dit lijkt me erg interessant! Zoals ik het begrijp legt het ook niet alle focus op de 'dader' maar op de politie, justitie, politiek, banken en ander instanties. Dit kan een hoog standje journalistiek worden! Als dit goed is uitgewerkt, lijkt me dit op zijn minst frontpage materiaal. Zou mooi zijn als je ook iemand van de politie/banken zou kunnen interviewen. Al begin ik nu wel hoge eisen te stellen.
@Floppus: zomaar een ideetje, maar ik weet dat er hier op GoT een jurist rondloopt. Je weet vast wel wie ik bedoel en anders moet je maar even DM'en. Die zal ongetwijfeld kunnen zeggen of er iets als een groepsproces tegen de man aangespannen kan worden. T.net is weliswaar geen betrokken partij, maar wel een verbindend element. De kracht van GoT en zijn users is al vaker onderschat. Als we een trein naar Duitsland kunnen laten rijden kunnen we met z'n allen die vent ook aanpakken.
Dat gezegd hebbend: wellicht ook een idee om de algemene voorwaarden van V&A dusdanig aan te passen dat een gebruiker impliciet toestemming geeft om zijn gegevens door te spelen naar justitie bij malversaties. En dan op een manier waarbij men een mail aan alle gebruikers stuurt over de aangepaste voorwaarden, en de gebruiker het recht heeft zijn account in te trekken als ie het er niet mee eens is.
Zo doen de ISP's en kabelaars het ook bij abo wijzigingen. Als je de AV wijzigt kunnen mensen eenzijdig opzeggen. Zoniet geven ze impliciet toestemming.
Ik weet niet of dat juridisch mogelijk is, maar dat zal een goede jurist ongetwijfeld kunnen zeggen. Geeft tevens een flinke stok achter de deur voor GoT als geheel in geval van malversaties.
Misschien moet iedereen dan omgezet worden naar een gratis abo met bijbehorende Algemene Voorwaarden, maar dat zal Zeef in het kader van mogelijke abo structuren en andere financiering van GoT ook niet erg vinden. Dat mes kan aan twee kanten snijden
Dat gezegd hebbend: wellicht ook een idee om de algemene voorwaarden van V&A dusdanig aan te passen dat een gebruiker impliciet toestemming geeft om zijn gegevens door te spelen naar justitie bij malversaties. En dan op een manier waarbij men een mail aan alle gebruikers stuurt over de aangepaste voorwaarden, en de gebruiker het recht heeft zijn account in te trekken als ie het er niet mee eens is.
Zo doen de ISP's en kabelaars het ook bij abo wijzigingen. Als je de AV wijzigt kunnen mensen eenzijdig opzeggen. Zoniet geven ze impliciet toestemming.
Ik weet niet of dat juridisch mogelijk is, maar dat zal een goede jurist ongetwijfeld kunnen zeggen. Geeft tevens een flinke stok achter de deur voor GoT als geheel in geval van malversaties.
Misschien moet iedereen dan omgezet worden naar een gratis abo met bijbehorende Algemene Voorwaarden, maar dat zal Zeef in het kader van mogelijke abo structuren en andere financiering van GoT ook niet erg vinden. Dat mes kan aan twee kanten snijden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik weet dat hij normaal geen journalist is, maar vind wel dat hij op deze manier journalistiek bedrijft. Misschien vindt hij zo wel zijn roeping!NMe schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:16:
[...]
Floppus is geen journalist he?En reken maar dat hij genoeg heeft om over te schrijven zonder verder nog mensen te interviewen.
Er lopen genoeg advocaten hier rond. Toch een tandje hoger dan jurist
Het is vast een optie maar van een kale kip kun je niet plukken. Je hebt niks aan de uitspraak van een rechter als vervolgens de schadevergoeding niet te innen valt.The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:21:
@Floppus: zomaar een ideetje, maar ik weet dat er hier op GoT een jurist rondloopt. Je weet vast wel wie ik bedoel en anders moet je maar even DM'en. Die zal ongetwijfeld kunnen zeggen of er iets als een groepsproces tegen de man aangespannen kan worden.
Tweakers heeft al het recht om dat te doen op het moment dat justitie daarom vraagt. Actief gegevens doorsturen naar de politie is dan weer illegaal en daar kun je met AV ook niks aan veranderen. Het grondrecht op privacy kun je niet inperken met algemene voorwaarden.Dat gezegd hebbend: wellicht ook een idee om de algemene voorwaarden van V&A dusdanig aan te passen dat een gebruiker impliciet toestemming geeft om zijn gegevens door te spelen naar justitie bij malversaties.
Dan nog, stel je vordering wordt toegewezen, dan zal de kale kip het geld ergens vandaan moeten halen. Werk zal ie niet hebben, schuldsanering zal waarschijnlijk ook geen optie meer zijn (daarvoor heb je inkomen nodig) en enige wat dan overblijft is gewoon weer mensen gaan oplichten.
Verwijderd
Dat is inderdaad de vicieuze cirkel waar dit figuur al jaren inzit._JGC_ schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:54:
Dan nog, stel je vordering wordt toegewezen, dan zal de kale kip het geld ergens vandaan moeten halen. Werk zal ie niet hebben, schuldsanering zal waarschijnlijk ook geen optie meer zijn (daarvoor heb je inkomen nodig) en enige wat dan overblijft is gewoon weer mensen gaan oplichten.
Die woning in Alphen is niet zonder reden verlaten.
Van een kale kip kun je idd niet plukken, maar het maakt het slachtproces wel eenvoudiger
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Dat plukken boeit me al lang niet meer, 1x in de 5 jaar zorg ik dat vordering blijft staan en verder wil ik die gozer gewoon opgeborgen zien.The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:15:
Van een kale kip kun je idd niet plukken, maar het maakt het slchtprocea wel eenvoudiger
Verwijderd
Zijn rekening van deze week is dus alleen te vinden door zijn IBAN te strippen naar oud postbank format.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:12:
Dit topic maakt het al stuk lastiger voor hem.
Rekeningnummer is voor iedereen die even onderzoek doet te vinden en nu is het afwachten waar ie heengaat.
Ik weet 'm wel weer te vinden.
Per augustus ging iedereen over op IBAN, behalve dan de politie, dat gaat nog wel heel wat jaartjes duren..

Verwijderd
Kijk hier staat een goed idee.The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:21:
@Floppus: zomaar een ideetje, maar ik weet dat er hier op GoT een jurist rondloopt. Je weet vast wel wie ik bedoel en anders moet je maar even DM'en. Die zal ongetwijfeld kunnen zeggen of er iets als een groepsproces tegen de man aangespannen kan worden. T.net is weliswaar geen betrokken partij, maar wel een verbindend element. De kracht van GoT en zijn users is al vaker onderschat. Als we een trein naar Duitsland kunnen laten rijden kunnen we met z'n allen die vent ook aanpakken.
Verwijderd
Er staat aardig wat info in dit topic en sowieso ook altijd op oude bankrekening nummer zoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:05:
[...]
Zijn rekening van deze week is dus alleen te vinden door zijn IBAN te strippen naar oud postbank format.
Per augustus ging iedereen over op IBAN, behalve dan de politie, dat gaat nog wel heel wat jaartjes duren..
Zoals wel vaker bij deze was dat weer een vers nummer.
Verwijderd
Ik zou het proberen als ik jou was. Het zal vrijwel zeker zijn, dat je daarna nooit meer bij ING of welke andere bank dan ook aan een 'reguliere' rekening komt.bbblije schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:29:
Ik ben benieuwd wat het oplevert als je met verborgen camera de ING binnen loopt en vraagt of je 5 rekeningen kan openen. Mochten ze hier mee akkoord gaan dan subtiel laten vallen dat je mensen gaat oplichten. Of het nog bonter maken en eerst bij de KVK bedrijven gaan starten, 5 achter elkaar, met als bedrijfsnamen subtiele verbasteringen van "oplichterij". Lijkt me mooie televisie.
Volgens mij heb je in de gevangenis een prettiger bestaan dan de gemiddelde bijstandsmoeder, je bent alleen wat beperkt in je gaan en staan.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:17:
[...]
Dat plukken boeit me al lang niet meer, 1x in de 5 jaar zorg ik dat vordering blijft staan en verder wil ik die gozer gewoon opgeborgen zien.
(daarnaast is er gewoon Internet dus kan hij gewoon doorgaan met oplichten :x )
Verwijderd
Je gaat naar KvK schrijft weer eens nieuw bedrijfje in, vervolgens met mooi praatje langs de bank en hoppa weer een nieuw rekeningnummer.
Verwijderd
Ga een keer langs op de open dag.mark-k schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:21:
[...]
Volgens mij heb je in de gevangenis een prettiger bestaan dan de gemiddelde bijstandsmoeder, je bent alleen wat beperkt in je gaan en staan.
(daarnaast is er gewoon Internet dus kan hij gewoon doorgaan met oplichten :x )
Verwijderd
Een groepsproces, civiel recht, heeft zin als er iets te halen is. Of, als er aangehaakt kan wrden bij een strafproces. Maar dan moet het eerst zo ver komen.The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:21:
Het geval AV is geen optie. Je kan bij dergelijk recht er niet van af zien al zou je tekenen. Net als bij garantie, als zelfbescherming. Wij hebben durf ik te stellen, al de meest uitgebreide opsporingsopties en meest alerte community. Bij vergelijking zijn wij erg oninteressant voor de oplichter die onbekend wil blijven. Een enkeling is voorbij dat punt. Afgelopen 3 jaar is > 80% van oplichting afkomstig van max 5 personen...
En dat is wat ik aan de kaak wil stellen, want de grens is wel bereikt.
Niet alleen nee, maar HELL NO! Het spijt me zeer, maar we gaan toch niet de sluizen tot de privacy van onze users opengooien op basis van een subjectief begrip als malversatie? Want hoe kunnen wij dat ooit controleren? Iemand kan wel zo'n heel verhaal uit z'n duim zuigen. Om zo bijvoorbeeld achter het adres van een ex-partner te komen.The Eagle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:21:
Dat gezegd hebbend: wellicht ook een idee om de algemene voorwaarden van V&A dusdanig aan te passen dat een gebruiker impliciet toestemming geeft om zijn gegevens door te spelen naar justitie bij malversaties.
Natuurlijk werken we altijd en met 110% inzet mee aan justitiële vorderingen. Hier stond een verhaal over hoe we daar mee omgaan, maar dit is een openbaar forum waar anderen ook meelezen. Ga er maar van uit dat we ons actief inzetten bij het verzamelen van informatie voor vorderingen.

Natuurlijk is er regulier contact met justitie en politie. Zowel in een officieel overlegverband als individuele contacten met team Internetoplichting. Het grote probleem is -zoals Floppus ook al beschrijft- dat de afhandeling bij de regio's ligt. Die moeten kiezen hoe de politiecapaciteit wordt ingezet en helaas hebben high-impact zaken voorrang. Daarbij moet je denken aan misdrijven waarbij bloed vloeit, waarbij wapens worden gebruikt etc. etc.
Wij pleiten al jaren voor het feit dat een 17 jarige die 300 euro bij elkaar heeft verdiend met z'n krantenwijk of vakkenvullen ook buitengewoon zwaar wordt getroffen door een oplichter. Tot nu toe helaas met weinig succes. Team Internetoplichting deelt onze mening, maar het blijft hangen bij de uitvoering.
Daarom pakken we het nu anders aan. Mijn advies is om in dit topic -waar Groeneveld gewoon meeleest- niet teveel weg te geven aan informatie. Wat we daarmee gaan doen, dat gaan we de oplichter in kwestie natuurlijk niet hier aan z'n neus hangen.
Wat we concreet van jullie vragen zijn drie dingen. 1. informatie. Zie de quote hieronder. 2. discretie. Ga niet hier in dit topic nuttige informatie plaatsen, maar stuur ons een DM. 3. geduld. We begrijpen de frustratie, maar een semi heksenjacht en schimmige incassopraktijken brengen ons nergens. Ook vragen 'hoe het ermee staat', graag achterwege laten. Tot we iets hebben om te delen is het antwoord standaard : "we zijn bezig".
Alvast dank voor jullie begrip en medewerking!Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:55:
[...]
Dat is niet nodig. Wat ik veel liever heb, is dat mensen de informatie die ze hebben naar mij sturen per DM. Als het om grote dingen of files gaat, kan dat ook per mail.
Ik heb hier een flink dossier dat vele vele jaren teruggaat tot Apeldoorn en een schimmig Café waar hij toen al rondhing. Er is een vrij compleet verhaal van te maken, maar meer details van wat er intussen allemaal heeft plaatsgehad is welkom.
Misschien een goed idee om deze waardevolle tip in het rode kader op te nemen? Men leest vaak niet terug, of iig niet alles... het is grote wijsheid, men zou toch niet willen dat hij zich erop kan voorbereiden op welke manier dan ook.zeef schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 08:40:
[...]Daarom pakken we het nu anders aan. Mijn advies is om in dit topic -waar Groeneveld gewoon meeleest- niet teveel weg te geven aan informatie. Wat we daarmee gaan doen, dat gaan we de oplichter in kwestie natuurlijk niet hier aan z'n neus hangen.
Succes met hem op heterdaad betrappen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 03:43:
Een burger arrest zou dat kunnen met alle zaken die alleen al op Tweakers lopen?
Daarbij heeft een burgerarrest geen zin: de politie denkt/zegt geen aanknopingspunten te hebben, dus zelfs als zo'n arrest in deze situatie mogelijk was zouden ze niet langskomen of hem meteen weer vrijlaten.Burgers die (bijvoorbeeld) een overvaller of een inbreker op heterdaad betrappen, mogen deze persoon aanhouden, maar daarbij geen onnodig geweld of wapens gebruiken.
De enige manier om hem strafrechtelijk aan te pakken is als de politie zelf eens wat moeite gaat doen. De enige andere (legale) opties zijn vorderingen via een deurwaarder en een civiele rechtszaak, en voor beide opties geldt het kalekipverhaal.
Hij is allang voorbereid. Afgaande op wat er ondertussen bekend is en het totale gebrek aan capaciteit dat de opsporingsinstanties zeggen te hebben, is het allang duidelijk dat iemand bij justitie hem de hand boven het hoofd houdt.MicGlou schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 08:49:
[...]
Misschien een goed idee om deze waardevolle tip in het rode kader op te nemen? Men leest vaak niet terug, of iig niet alles... het is grote wijsheid, men zou toch niet willen dat hij zich erop kan voorbereiden op welke manier dan ook.
offtopic:
Doet me een beetje aan het geval Joris Demmink denken, daar zou er ook nooit voldoende informatie/capaciteit beschikbaar zijn.
Doet me een beetje aan het geval Joris Demmink denken, daar zou er ook nooit voldoende informatie/capaciteit beschikbaar zijn.
Dat lijkt me niet. Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.Freee!! schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:40:
[...]
Hij is allang voorbereid. Afgaande op wat er ondertussen bekend is en het totale gebrek aan capaciteit dat de opsporingsinstanties zeggen te hebben, is het allang duidelijk dat iemand bij justitie hem de hand boven het hoofd houdt.
En het heeft wel degelijk zin om hier wat terughoudender te posten. Onze grote vriend registreerde zijn eerste nieuwe account binnen een week nadat hier door een aantal mensen gepost werd dat de politie wegens "te weinig aanknooppunten" de aangiftes van een paar mensen ging parkeren. Hij voelt zich dan weer mooi gesterkt in zijn waanidee dat hij onaantastbaar is en slaat vrolijk nog een keer aan het oplichten. Die gast is een idioot maar niet achterlijk genoeg om hier niet mee te lezen. En wij geven hem steeds weer alle info die hij nodig heeft om gewoon door te kunnen gaan.
Ik sluit me dus bij zeef aan dat het geen goed idee is om hier dingen te posten die hem op enige manier kunnen tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt.
Daar moet ik je gelijk in geven, maar ik denk dat ondertussen die uitleg niet meer zo adequaat is. En dat mogen ze bij justitie ook best weten (en mag de Telegraaf ook best publicerenNMe schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:50:
[...]
Dat lijkt me niet. Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Dat heb ik niet ontkend en ben ik het ook zeker mee eens.En het heeft wel degelijk zin om hier wat terughoudender te posten.
Best wel grof.Onze grote vriend registreerde zijn eerste nieuwe account binnen een week nadat hier door een aantal mensen gepost werd dat de politie wegens "te weinig aanknooppunten" de aangiftes van een paar mensen ging parkeren. Hij voelt zich dan weer mooi gesterkt in zijn waanidee dat hij onaantastbaar is en slaat vrolijk nog een keer aan het oplichten.
Wordt het geen tijd voor een perm-ban? En zijn daar nog juridische consequenties aan te verbindenDie gast is een idioot maar niet achterlijk genoeg om hier niet mee te lezen. En wij geven hem steeds weer alle info die hij nodig heeft om gewoon door te kunnen gaan.
Ik sluit me dus bij zeef aan dat het geen goed idee is om hier dingen te posten die hem op enige manier kunnen tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.