Jazeker maar ik heb geld van dezelfde rekening terug en er staat bij omdat zijn rekening geblokkeerd is!
In andere woorden: je hebt het geld niet van hem terug maar de bank heeft het teruggestort omdat de betaling niet verwerkt kon worden omdat zijn rekening geblokkeerd is?
Waarschijnlijk wel wanneer hebben jullie betaald ik had maandag 8 april betaald!
Lichamelijk letsel toebrengen wordt inderdaad gelukkig nog altijd zwaarder aangerekend dan oplichterij.mark-k schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:27:
[...]
Ik ken iemand wiens motor gestolen was die had uitgevonden wie hem had gestolen, daar langs gegaan, gecheckt of het idd zijn motor was die te koop stond, was ook zo. Foto's gemaakt, dief heeft bekend, hij heeft die dief op zn gezicht gemept en is naar de politie gereden met de mededeling, "hier staat mijn motor, kijk mr de bewijzen, hij heeft m gestolen en bekent, ga maar halen". Enige dat ze hoefden te doen was even langsrijden, in totaal misschien 20 minuten werk. Antwoord van de politie: "nee meneer dat heeft geen prioriteit".
Paar dagen later had hij wel twee agenten op de stoep staan wegens 'mishandeling' van de dief... Degene die de motor gestolen had heeft nooit straf gehad en hij was zn motor kwijt.
Is een tijdje geleden ook een bij Peter R. de Vries geweest, had 20+ motoren gestolen. Politie wilde/kon niks doen, te weinig personeel. De Vries met onopvallend busje in de straat gaan staan bij die veelpleger, komt er na een paar uur een politiebusje aan. Niet om die crimineel op te pakken, nee, om het wegslepen van het camerabusje dat dubbel geparkeerd stond te coordineren.
Ik doe elke keer als er iets gebeurd netjes aangifte enz, maar ik verwacht er ondertussen helaas helemaal niks meer van, dan valt het tenminste niet nog een keer tegen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik steun deze oplichter zeker niet, maar wanneer leren we nu eens dat als je dit gevoel krijgt, het meestal ook zo is...-Andy- schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:55:
Een core i7 3770k boxed voor €200 was te mooi om waar te zijn.
Ik heb niets terug gekregen. 28 maart betaald
Ik denk dat ik geluk heb gehad en dat rekening al geblokkeerd was!
Ik heb de 4e overgemaakt, zal morgen thuis eens kijken of ik geld terug heb, checken op mn telefoon doe ik niet aangezien er dan geen dual verification meer is met de ing alsdrakie007 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:16:
Ik denk dat ik geluk heb gehad en dat rekening al geblokkeerd was!
Edit: net ff gecheckt op een pc hier, nog niks ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door mark-k op 13-04-2013 23:34 ]
Verwijderd
Ja en toen was het account al met voorbedachte rade gebruikt om positieve feedback te krijgen.Edgarz schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:37:
[...]
Begrijp mij niet verkeerd, ik steun deze oplichter zeker niet, maar wanneer leren we nu eens dat als je dit gevoel krijgt, het meestal ook zo is...
Heb hem net gesmst over hoe het zit met de terugbetalingen, hij zei dat hij aan de bank gevraagd had of ze het terug wilden storten en ze eerst gezegd hadden dit niet te doen, maar uiteindelijk hier dus toch mee begonnen is. de laatste 10 zouden dinsdag uiterlijk hun geld terug hebben.
Ik moet het nog maar eens zien, want ik heb zelf ook ING dus bij overboeking hoort het binnen 10 minuten op mijn rekening te staan
Edit : als ik m goed begrijp hebben buiten drakie dus nog 9 anderen hun geld terug voor dinsdag, de rest komt later zegt ie.
Ik moet het nog maar eens zien, want ik heb zelf ook ING dus bij overboeking hoort het binnen 10 minuten op mijn rekening te staan
Edit : als ik m goed begrijp hebben buiten drakie dus nog 9 anderen hun geld terug voor dinsdag, de rest komt later zegt ie.
[ Voor 13% gewijzigd door mark-k op 14-04-2013 14:25 ]
Ik hoop het . Maar wie zijn die 9 en de rest?mark-k schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:05:
Heb hem net gesmst over hoe het zit met de terugbetalingen, hij zei dat hij aan de bank gevraagd had of ze het terug wilden storten en ze eerst gezegd hadden dit niet te doen, maar uiteindelijk hier dus toch mee begonnen is. de laatste 10 zouden dinsdag uiterlijk hun geld terug hebben.
en dat doen we hier ook niet.
[ Voor 90% gewijzigd door Microkid op 14-04-2013 16:13 ]
Geen idee, ik ben in het gunstigste geval rest want ik heb nog niks gezien.
had m op zn data-tech mail ook al gesommeerd het paypal bedrag terug te storten, geen reacties, dus reken maar nergens op. Hij belooft veel als je m direct via telefoon of sms contact, anders niks.
Had drakie zijn post wat verkeerd gelezen, hij had t terug doordat de bank m al geblokkeerd was. Dus wsl via een andere bank dan de ING overgemaakt waardoor het wat langer duurde en hij dus geluk gehad heeft.-MB- schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:00:
had m op zn data-tech mail ook al gesommeerd het paypal bedrag terug te storten, geen reacties, dus reken maar nergens op. Hij belooft veel als je m direct via telefoon of sms contact, anders niks.
Morgen ga ik maar eens bellen met de ING en met mijn rechtsbijstand, eens kijken wat die te zeggen hebben.
EDIT: je kan via paypal ook gewoon een geschil starten he, dan heb je je centen zo terug.
[ Voor 6% gewijzigd door mark-k op 14-04-2013 22:00 ]
Dat geschil heb ik dagen geleden al gestart, duurt nog tot de 20ste voordat paypal verdere acties onderneemt, omndat ze tot die tijd wachten op wederhoor van MarcoBul/DataTech/Michael Groeneveldmark-k schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:59:
[...]
Had drakie zijn post wat verkeerd gelezen, hij had t terug doordat de bank m al geblokkeerd was. Dus wsl via een andere bank dan de ING overgemaakt waardoor het wat langer duurde en hij dus geluk gehad heeft.
Morgen ga ik maar eens bellen met de ING en met mijn rechtsbijstand, eens kijken wat die te zeggen hebben.
EDIT: je kan via paypal ook gewoon een geschil starten he, dan heb je je centen zo terug.
Dat is standaard procedure bij PayPal.-MB- schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:27:
[...]
Dat geschil heb ik dagen geleden al gestart, duurt nog tot de 20ste voordat paypal verdere acties onderneemt, omndat ze tot die tijd wachten op wederhoor van MarcoBul/DataTech/Michael Groeneveld
Maar het is ook zo, dat als hij niet reageert, PayPal niet lang gaat moeilijk doen, maar je meteen het bedrag terugstort
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Daarna heb je wel snel je geld terug, en dat zal echt wel eerder zijn dan de rest, als die ooit nog wat terug zullen zien...-MB- schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:27:
[...]
Dat geschil heb ik dagen geleden al gestart, duurt nog tot de 20ste voordat paypal verdere acties onderneemt, omndat ze tot die tijd wachten op wederhoor van MarcoBul/DataTech/Michael Groeneveld
De ING kon niks voor me betekenen, zoals te verwachten viel. De rechtsbijstand was echter positiever gesteld en die zeiden dat ik t kon aanmelden en dat zij dan wel erachteraan zouden gaan. Rechtbank zou zelfs een optie zijn volgens hun. Dat klinkt in elk geval al beter dan wat ik de laatste tijd maar moet geloven. Ik raad iedereen dus ook aan om zijn rechtsbijstand in te schakelen, want ze kunnen alleen bemiddelen voor de verzekerde.
Was ook 1 van de redenen dat ik voor paypal betaling koos, toen ik zag dat hij die optie gaf.mark-k schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:25:
[...]
Daarna heb je wel snel je geld terug, en dat zal echt wel eerder zijn dan de rest, als die ooit nog wat terug zullen zien...
300 euro blijft een hoop geld, en ik wist dat paypal redelijk snel de kant van de koper kiest in een geschil,
en in dit geval is het overduidelijk wat er aan de hand is.
Ik wist niet dat die optie er was anders had ik dat ook wel gedaan ja-MB- schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:37:
[...]
Was ook 1 van de redenen dat ik voor paypal betaling koos, toen ik zag dat hij die optie gaf.
300 euro blijft een hoop geld, en ik wist dat paypal redelijk snel de kant van de koper kiest in een geschil,
en in dit geval is het overduidelijk wat er aan de hand is.
Ook ik ben vorige week ook opgelicht door Michael Groeneveld.
Ik had betaald met Paypal, en heb een paar dagen geleden een geschil gestart.
Ik hoop dat het allemaal wordt opgelost.
Ik had betaald met Paypal, en heb een paar dagen geleden een geschil gestart.
Ik hoop dat het allemaal wordt opgelost.
Wat is nu de bedoeling na het doen van aangifte??? Kan natuurlijk wachten tot ik een ons weeg voordat er iets met de aangifte gedaan gaat worden.
Heeft er iemand het adres van hem toevallig??
Heeft er iemand het adres van hem toevallig??
Helaas ben ik ook een van de slachtoffers van deze verkopers. Ook beloftes van terugbetalen maar tot op heden geen cent ontvangen.
Wat ik me afvraag, sommige tweakers hebben via paypal betaald, als er geen geld meer op zijn rekening staat of geblokkeerd is, kan paypal dit dan alsnog terugstorten naar degene die een zaak is begonnen? Kan me voorstellen dat het dan ook spaak loopt. Ik heb het helaas overgemaakt, dus kan niet gebruik maken van deze optie van Paypal.
Wat ik me afvraag, sommige tweakers hebben via paypal betaald, als er geen geld meer op zijn rekening staat of geblokkeerd is, kan paypal dit dan alsnog terugstorten naar degene die een zaak is begonnen? Kan me voorstellen dat het dan ook spaak loopt. Ik heb het helaas overgemaakt, dus kan niet gebruik maken van deze optie van Paypal.
PayPal heeft kopersbescherming, als de verkoper het geld niet meer op zijn account heeft komt hij rood te staan bij PayPal, de koper krijgt zijn geld altijd terug als hij in het gelijk gesteld wordt.ikbenheelmoe schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:00:
Helaas ben ik ook een van de slachtoffers van deze verkopers. Ook beloftes van terugbetalen maar tot op heden geen cent ontvangen.
[knip]
[ Voor 116% gewijzigd door Nomad op 17-04-2013 15:06 . Reden: NAW gegevens plaatsen is absoluut niet de bedoeling. ]
Raptoxx, het is niet de bedoeling dat je die persoonlijke gegevens van deze persoon op het forum plaatst.
Dit is wettelijk gezien niet toegestaan ivm privacy.
Dit is wettelijk gezien niet toegestaan ivm privacy.
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:54:
Ook zonder politie zijn er legale manieren om 'm uit te kleden.
Check dit artikel. http://www.bijzonderstraf...-voor-de-civiele-rechter/
Samen een civiele zaak starten lijkt me een prima idee.
Ben ik helemaal voor ..
Ik ben onderhand het zielloze gemekker op opgeletopinternet.nl ook helemaal kotsbue.
Als je daar geirriteerd reageert gaan ze dreigen met sancties
Ties Thee
Ik heb zondag 7 April betaald dus vind het een beetje boute bewering dat zijn rekening toen al geblokkeerd was ..drakie007 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:16:
Waarschijnlijk wel wanneer hebben jullie betaald ik had maandag 8 april betaald!
Had ik mijn geld ook terug moeten krijgen via ING.
Ties Thee
Als hij via een andere bank betaald kan het best zijn dat het pas 9 of 10 april echt naar de ING rekening gaat, dus dan kan het best dat hij dan geblokkeerd is.Tiesemans schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:47:
[...]
Ik heb zondag 7 April betaald dus vind het een beetje boute bewering dat zijn rekening toen al geblokkeerd was ..
Had ik mijn geld ook terug moeten krijgen via ING.
Ook ik was in gegaan op een advertentie van hem, een GTX670 en 256GB 840 SSD voor 350,-
Hierbij had ik afgesproken om 50% / 50% betaling voor en na levering van de spullen.
De eerste 175,- had ik dus overgemaakt op zondag 7 april waarna het wachten begon.
Aangezien er ING storingen waren op dat moment was het plausibel dat het iets langer duurde.
Tijdens die periode kreeg ik vanuit t.net het bericht dat het hier om een dubieuze verkoper zou gaan.
En dat bleek ook in mijn geval te kloppen, nadat ik navraag deed bij info@datatechonline.nl
Bij dat contact heb ik hem kunnen 'overtuigen' om dit gewoon op te lossen.
Betaling ging langer duren maar hij bood aan om andere zaken te sturen van gelijke waarde.
Op de bekende fora gezien dat de lijst langer werd en er mensen waren die al een jaar wachten op geld.
Akkoord gegaan met zijn voorstel waarna hij de Asus Phoebus en 2TB HDD verstuurde.
HDD en Phoebus kwamen hier zoals afgesproken 2 dagen later binnen, voor mij was het opgelost.
Inmenging in de actieve topics aangaande zijn handelen hield ik achterwege aangezien er contact was en bleef.
Ik hoop dat het voor iedereen tot een acceptabele oplossing gaat/kan komen.
Voor mij is het hiermee afgesloten, heb nog wel contact omdat hij zoekt naar een bon van de HDD.
Hierbij had ik afgesproken om 50% / 50% betaling voor en na levering van de spullen.
De eerste 175,- had ik dus overgemaakt op zondag 7 april waarna het wachten begon.
Aangezien er ING storingen waren op dat moment was het plausibel dat het iets langer duurde.
Tijdens die periode kreeg ik vanuit t.net het bericht dat het hier om een dubieuze verkoper zou gaan.
En dat bleek ook in mijn geval te kloppen, nadat ik navraag deed bij info@datatechonline.nl
Bij dat contact heb ik hem kunnen 'overtuigen' om dit gewoon op te lossen.
Betaling ging langer duren maar hij bood aan om andere zaken te sturen van gelijke waarde.
Op de bekende fora gezien dat de lijst langer werd en er mensen waren die al een jaar wachten op geld.
Akkoord gegaan met zijn voorstel waarna hij de Asus Phoebus en 2TB HDD verstuurde.
HDD en Phoebus kwamen hier zoals afgesproken 2 dagen later binnen, voor mij was het opgelost.
Inmenging in de actieve topics aangaande zijn handelen hield ik achterwege aangezien er contact was en bleef.
Ik hoop dat het voor iedereen tot een acceptabele oplossing gaat/kan komen.
Voor mij is het hiermee afgesloten, heb nog wel contact omdat hij zoekt naar een bon van de HDD.
Goed om te horen dat er voor jou een passende oplossing is gevonden en slim om niet alles in één keer te betalen.
Zuur is het alleen voor mij dat je de door mij, bij hem, gekochte Asus xonar Phoebus hebt gekregen waar ik voor heb betaald. (en ik dus niet gekregen heb) Maar ja ook ik hou hoop en kom er wel uit met hem denk ik.
Zuur is het alleen voor mij dat je de door mij, bij hem, gekochte Asus xonar Phoebus hebt gekregen waar ik voor heb betaald. (en ik dus niet gekregen heb) Maar ja ook ik hou hoop en kom er wel uit met hem denk ik.
Omg dat is wel echt een debiele actie dan, wat een lullo.KHdV schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:12:
Goed om te horen dat er voor jou een passende oplossing is gevonden en slim om niet alles in één keer te betalen.
Al een update van de geblokeerde rekening?
Tja, je moet hem toegeven, dit is niet 'zomaar' een oplichtertje.mark-k schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:46:
Omg dat is wel echt een debiele actie dan, wat een lullo.
Hij weet toch behoorlijk wat mensen aan het lijntje te houden en aantal nog 'tevreden' te maken met spul wat eigelijk van een ander hoort te zijn. En als hij het helemaal mooi heeft gedaan, zijn die 2 producten ook nog eens van een ander, die hij nog steeds moet betalen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Laatste info die hij mij stuurde:
Hij is zijn oude geblokkeerde rekening aan het sluiten(opheffen) waardoor het geld dat daarop staat wordt overgezet naar een nieuwe rekening van hem.
En dan zou hij iedereen kunnen gaan terug betalen.
Hij is zijn oude geblokkeerde rekening aan het sluiten(opheffen) waardoor het geld dat daarop staat wordt overgezet naar een nieuwe rekening van hem.
Yeah Right...KHdV schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:30:
Met de nadruk op Kunnen, dat betekent niet dat hij het ook gaat doen
Dus zijn rekening is geblokeerd door alle aangiftes, maar hij kan een nieuwe rekening aanmaken waar het geld dan heen kan. Vreemd systeem zou het dan zijn.KHdV schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:30:
Vandaag verloopt het termijn van Paypal dat ie moet reageren op mijn claim.
Zullen zien wat er gaat gebeuren nu, hopen dat Paypal zsm de eis inwilligt en het geld terugstort..
Zullen zien wat er gaat gebeuren nu, hopen dat Paypal zsm de eis inwilligt en het geld terugstort..
Ik ben bang voor jullie dat het gewoon het beste is om even te slikken en het gewoon te vergeten.
Ook ik ben ongeveer een jaar opgelicht door Michael voor 200 euro.
Ik houd je niet tegen om te hopen, maar van een kale kip is niet te plukken.
Je geld ga je niet terug zien, dat garandeer ik je.
Ik zie het voor mijzelf als een wijze les om nooit weer wat te kopen van mensen zonder V&A beoordeling.
We gaan het hier niet over andere advertenties hebben
Ik zie het voor mijzelf als een wijze les om nooit weer wat te kopen van mensen zonder V&A beoordeling.
We gaan het hier niet over andere advertenties hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 21-04-2013 19:56 ]
offtopic:
Waar baseer je op dat mensen opgelicht gaan worden door de persoon die deze ad heeft geplaatst? op de prijs icm de registratie neem ik aan.( en nul feedback)
Zelf heb ik ook wel eens iets wat =-500 euro koste verkocht voor bv iets minder dan de helft omdat ik het had gewonnen met een prijsvraag.. en toen had ik geen feedback etc maar ik denk dat het de verkeerde weg is om mensen op voorhand als oplichter weg te zetten ongeacht datum van registratie/feedback en prijs.. dat dit een fenomeen is wat vaker gebeurd vanwege dit soort mensen zoals hier in dit topic snap ik wel maar we moeten ook weer niet gaan door slaan, tunnelvisie vanwege emoties ligt ook op de loer in dat geval.
Als er overigens al bewijs is over betreffende advertentie ad tja dan heb ik niets gezegd..
Overigens ben ik het wel helemaal eens met de feedback, zelf doe ik ook geen zaken meet iemand die geen feedback heeft maar genoeg mensen doen dit wel en dat gaat ook vaak gewoon goed, dat het in een klein deel verkeerd gaat is jammer maar laten we niet iedereen over 1 kam gaan scharen he
Waar baseer je op dat mensen opgelicht gaan worden door de persoon die deze ad heeft geplaatst? op de prijs icm de registratie neem ik aan.( en nul feedback)
Zelf heb ik ook wel eens iets wat =-500 euro koste verkocht voor bv iets minder dan de helft omdat ik het had gewonnen met een prijsvraag.. en toen had ik geen feedback etc maar ik denk dat het de verkeerde weg is om mensen op voorhand als oplichter weg te zetten ongeacht datum van registratie/feedback en prijs.. dat dit een fenomeen is wat vaker gebeurd vanwege dit soort mensen zoals hier in dit topic snap ik wel maar we moeten ook weer niet gaan door slaan, tunnelvisie vanwege emoties ligt ook op de loer in dat geval.
Als er overigens al bewijs is over betreffende advertentie ad tja dan heb ik niets gezegd..
Overigens ben ik het wel helemaal eens met de feedback, zelf doe ik ook geen zaken meet iemand die geen feedback heeft maar genoeg mensen doen dit wel en dat gaat ook vaak gewoon goed, dat het in een klein deel verkeerd gaat is jammer maar laten we niet iedereen over 1 kam gaan scharen he
[ Voor 157% gewijzigd door pino85 op 21-04-2013 14:57 ]
Liefhebber van Tweakers
Prijs, 0 beoordelingen, manier van posten. (veel smilies, doen alsof hij weinig kennis van zaken heeft)pino85 schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:42:
Waar baseer je dat op? op de prijs icm de registratie neem ik aan.
Ik herken het van eerdere scams.
Alleen een volledig idioot gaat zo'n kerel vooruit betalen.
Ik zie dat de prijs nu ineens 250 is, 170 was echt een typische scam prijs.
Ik ben nu extreem voorzichtig met het kopen op tweakers.net (markplaats doe ik zowiezo al niet).
Jammer, want vroeger kon je op tweakers.net nog blind kopen en betalen, mijn vertrouwen is helemaal weg.
[ Voor 35% gewijzigd door unfor op 21-04-2013 15:02 ]
Wat mij ook opviel aan de GTX ad is dat de woonplaats in het profiel Enschede is, maar in de ad opeens Almelo (?) kan natuurlijk 100% legitiem zijn maar je wekt er weinig vertrouwen mee.
De schrijfstijl is inderdaad een beetje typisch, en het feit dat de kaart gewonnen is via een lokale pc winkel klinkt ook erg verdacht (vaak gehoorde reden om ontbrekende bon te verklaren).
Maargoed zonder communicatie met de verkoper en andere signalen dat er iets niet klopt ga ik er vanuit dat deze ad wel legitiem is. Het ziet er niet uit als die ads die af en toe langskomen en waarbij je direct ziet wat ze zijn.
De schrijfstijl is inderdaad een beetje typisch, en het feit dat de kaart gewonnen is via een lokale pc winkel klinkt ook erg verdacht (vaak gehoorde reden om ontbrekende bon te verklaren).
Maargoed zonder communicatie met de verkoper en andere signalen dat er iets niet klopt ga ik er vanuit dat deze ad wel legitiem is. Het ziet er niet uit als die ads die af en toe langskomen en waarbij je direct ziet wat ze zijn.
Volgende keer wat het dus met paypal betalen. Bedankt voor het op de hoogte houden.-MB- schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:42:
Paypal heeft de claim in mijn voordeel beslecht en de 300 euro op mijn paypal teruggestort.
Verwijderd
Afgezien van de discussie wanneer iets te vetrouwen is (elders graag), willen we hier gewoon niets zien wat niet aantoonbaar bij deze persoon hoort. Zaken zijn al complex genoeg, laat staan dat er allerlei 'mogelijke' zaken die als het al niet pluis is over heel andere gasten gaan ook nog even in dit topic aangehaald worden.unfor schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:55:
[...]
Prijs, 0 beoordelingen, manier van posten. (veel smilies, doen alsof hij weinig kennis van zaken heeft)
Ik herken het van eerdere scams.
Alleen een volledig idioot gaat zo'n kerel vooruit betalen.
Ik zie dat de prijs nu ineens 250 is, 170 was echt een typische scam prijs.
Ik ben nu extreem voorzichtig met het kopen op tweakers.net (markplaats doe ik zowiezo al niet).
Jammer, want vroeger kon je op tweakers.net nog blind kopen en betalen, mijn vertrouwen is helemaal weg.
Vermoedens dat er iets niet pluis is? Meldpunt!
Bevestigd dat er iets niet pluis is? Als er een topic is over die persoon kan het daar. Zo niet, meld het nog een keer bij de crew via va@tweakers.net
Verwijderd
Ik heb daar toch wat ander idee over, geef het om te beginnen niet zo snel op.unfor schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:15:
Ik ben bang voor jullie dat het gewoon het beste is om even te slikken en het gewoon te vergeten.
Daarnaast is er de mogelijkheid om met meerdere schuldeisers hem civiel aan te pakken.
De vraag is alleen wat de kosten zijn om dit te doen. Lijkt mij dat je een advocaat nodig hebt (dat weet ik trouwens niet zeker), dat is ook niet gratis. Ook al win je zo'n zaak, wie garandeert je dat je uiteindelijk toch nog je geld krijgt? Dat hoeft ook niet zo te zijn. Ik heb wel eens gehoord van schadevergoedingen die ook nooit betaald worden aan slachtoffers.Ik heb daar toch wat ander idee over, geef het om te beginnen niet zo snel op.
Daarnaast is er de mogelijkheid om met meerdere schuldeisers hem civiel aan te pakken.
Zelf krijg ik geen reactie meer op bellen naar zijn mobiel en mail. Heeft iemand anders hem de afgelopen dagen nog wel sms, mail of belcontact gehad?
Gisterochtend zei hij, dat hij om 3 uur een afspraak had met de ING.
En dan wat? Als je gelooft wat hij zegt ben je erg naïef, en verwacht niet dat hij je terug betaald. Deze oplichter heeft honderden mensen opgelicht, het gaat hier niet meer om tientallen.CB org schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:00:
Gisterochtend zei hij, dat hij om 3 uur een afspraak had met de ING.
Waar hoop je op dan? Een reactie dat hij je geld terug stort? Keep dreamingVerwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:46:
Hij reageerd niet eens meer op whatsapp berichten!Al 4 dagen niet meer..

Blijf realistisch en ga er van uit dat je geld weg is... voor mij is het een jaar geleden en ik heb nooit weer wat gehoord.
[ Voor 19% gewijzigd door unfor op 24-04-2013 21:13 ]
Verwijderd
Nee dat had ik ook al niet meer verwacht... Maar aangifte heb ik ook al gedaan.. Nu maar afwachten...
Ik snap nog steeds niet waarom die gast niet opgepakt wordt. Als 1 persoon iemand aanklaagt omdat hij m gemept zou hebben staan ze binnen een dag op je stoep, als je een waxinelichtje gooit wordt je tegen de grond gedrukt en voor ik weet niet hoeveel maanden weggestopt, maar als je tientallen mensen oplicht gebeurt er helemaal niks....
Ik kan hierop maar één ding zeggen:mark-k schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:06:
Ik snap nog steeds niet waarom die gast niet opgepakt wordt. Als 1 persoon iemand aanklaagt omdat hij m gemept zou hebben staan ze binnen een dag op je stoep, als je een waxinelichtje gooit wordt je tegen de grond gedrukt en voor ik weet niet hoeveel maanden weggestopt, maar als je tientallen mensen oplicht gebeurt er helemaal niks....
"Welkom in Nederland!"
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Heeft iemand ondertussen al een update?
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.345mark-k schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:04:
Heeft iemand ondertussen al een update?
Hij heeft hier wat geschreven.
Haha, deze kerel is al jaren bezig.. die gaat echt niet terug betalen.CB org schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:46:
[...]
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.345
Hij heeft hier wat geschreven.
Dan mag hij wel beginnen met zijn eerste oplichtingen. Ik krijg nog een leuk bedragje.
Had het gezien ja, dat stukje...
Heb vandaag wel post gekregen van de politie! Ze gaan het onderzoeken en willen dat ik mn aangifte teken, dus dat morgen mr meteen doen
Heb vandaag wel post gekregen van de politie! Ze gaan het onderzoeken en willen dat ik mn aangifte teken, dus dat morgen mr meteen doen
Ik heb ook een brief gekregen van de politie. Ik ga deze zeker ondertekenen en opsturen.
Ik houd mijn brievenbus in de gaten
Ik ben benieuwd of de gedupeerden van vorig jaar en de jaren ervoor ook een brief gaan ontvangen.........

Ik ben benieuwd of de gedupeerden van vorig jaar en de jaren ervoor ook een brief gaan ontvangen.........
Verwijderd
Prettige vakantie, veel plezier van je ban
[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 11-05-2013 08:21 ]
Als ik het goed begrijp en mijn excuus als dat niet het geval is:
Er is één oplichter. Er is al aangifte gedaan en zijn woonplaats enz. zijn bij jullie bekend. De aangifte verloopt moeizaam, althans, vanuit de instanties naar de gedupeerden toe?
Waarom gaan ''jullie'' gedupeerden niet collectief handelen. Sta je veel sterker in dan individueel. Zoek de publiciteit op, misschien het programma Opgelicht oid. Neem dus als collectief één advocaat. Of zoek hulp bij het Juridisch loket in je buurt.
Start eventueel een civiele procedure met schadevergoeding. Als je de zaak wint zijn de kosten voor de verliezer. ( de oplichter )
Zie ook: http://www.slachtofferwijzer.nl/diefstal/oplichtingoffraude
Misschien dat Tweakers een collectief gebeuren op het Forum steunt oid? Ik noem maar wat....
Er is één oplichter. Er is al aangifte gedaan en zijn woonplaats enz. zijn bij jullie bekend. De aangifte verloopt moeizaam, althans, vanuit de instanties naar de gedupeerden toe?
Waarom gaan ''jullie'' gedupeerden niet collectief handelen. Sta je veel sterker in dan individueel. Zoek de publiciteit op, misschien het programma Opgelicht oid. Neem dus als collectief één advocaat. Of zoek hulp bij het Juridisch loket in je buurt.
Start eventueel een civiele procedure met schadevergoeding. Als je de zaak wint zijn de kosten voor de verliezer. ( de oplichter )
Misschien dat Tweakers een collectief gebeuren op het Forum steunt oid? Ik noem maar wat....
[ Voor 37% gewijzigd door Ps3gamer91 op 12-05-2013 13:59 ]
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Wij zijn geen partij in de onderlinge overeenkomsten. Maar het staat jullie vrij om dat via een topic op Tweakers te regelen. Mocht er vraag naar zijn, dan moesten we daar maar eens over praten. Ik kan me voorstellen dat we zo'n topic niet in het publieke domein zetten.Ps3gamer91 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:50:
Wat je aankaart is pagina's terug ook al meerdere malen door verschillende personen aangekaart( waar onder door mij zelf).Ps3gamer91 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:50:
Tot op heden zo ver ik weet zijn er nog niet echt veel mensen of is er een groep die samen optrekt, maar ik ben het eens dat dit een veel sterkere zaak zou maken dan als individu, dus ik zou zeggen mensen zoek contact met elkander en zoek 1 advocaat.
Maar er zijn in ieder geval al brieven naar paar personen gestuurd mbt aangifte dus dat is al een begin, toch denk ik dat als men echt samen gaat werken de bal sneller en beter gaat rollen.
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Het centraal verzamelen van de schade en aangiftes wordt al gedaan op http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.0
Die zijn er ook helemaal op ingericht, en hebben met de lijst gedupeerden gelijk ook een communicatielijst. Als er plannen zijn voor een centrale acties, is het wellicht een optie hen erbij te betrekken omdat ze gelijk alle gedupeerden (dus niet alleen die via Tweakers) kunnen bereiken.
Die zijn er ook helemaal op ingericht, en hebben met de lijst gedupeerden gelijk ook een communicatielijst. Als er plannen zijn voor een centrale acties, is het wellicht een optie hen erbij te betrekken omdat ze gelijk alle gedupeerden (dus niet alleen die via Tweakers) kunnen bereiken.
Ah dat wist ik niet, goed dat dit toch gebeurd!
Liefhebber van Tweakers
Ah mijn excuus. Succes!
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Inderdaad. Weet je wat, we gaan de mensen met hoge schulden ook nog eens beter beschermen zonder te kijken hoe ze aan schulden komen.Typisch Nederland.mistervis007 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:29:
[...]
Ik kan hierop maar één ding zeggen:
"Welkom in Nederland!"
Deze mensen hebben een vrijbriefje en kunnen doen wat ze willen. De uitkering met de bijbehorende toeslagen wordt netjes overgemaakt en de slachtoffers blijven achter met lege handen!

Ok, die discussie ga ik even afkappen. Niet omdat die op GoT niet mag, maar omdat dit niet de plek is. Open een topic in SG over deze problematiek, daar is alle ruimte voor discussie in algemene zin. Hier houden we de focus op MG.K3ke schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:00:
[...]
Inderdaad. Weet je wat, we gaan de mensen met hoge schulden ook nog eens beter beschermen zonder te kijken hoe ze aan schulden komen.Typisch Nederland.
Deze mensen hebben een vrijbriefje en kunnen doen wat ze willen. De uitkering met de bijbehorende toeslagen wordt netjes overgemaakt en de slachtoffers blijven achter met lege handen!
Ik heb mijn aangifte ook maar eens op gestuurd omdat ik geen reacties meer van hem heb gehad.
Ga maar weer ff sparen voor een Asus Phoebus kaartje
Ga maar weer ff sparen voor een Asus Phoebus kaartje
Hij is nog steeds actief, gisteren onder de naam Rick Doel.
[Verwijderde gebruiker]
Bankgegevens staan op naam van Groeneveld M.M.
Vandaag aangifte gedaan
[Verwijderde gebruiker]
Vandaag aangifte gedaan
Verwijderd
We hebben het account al geblokkeerd, ook aan opgeletopinternet.nl bevestigd vanmorgen. Ik krijg een reactie dat het een bekende zou zijn van, maar ook dat soort verhalen zijn al eerder gehoord.stef1256 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:55:
Hij is nog steeds actief, gisteren onder de naam Rick Doel.
[Verwijderde gebruiker]
Vandaag aangifte gedaan
[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 06-06-2013 11:44 ]
Blijft toch een goede business voor hem, elke keer maakt hij wel weer een x aantal slachtoffers waar hij dan weer een maandje op kan teren.
Dat is helaas waar, hij komt toch elke keer weer terug ben ik bang, net zo lang tot hij door de politie daadwerkelijk word opgepakt, en zelfs dan is het de vraag of hij leert van zijn fouten.
Hoe ver het onderzoek tegen hem is weet ik niet maar ik blijf hopen dat hij dit jaar en anders volgend jaar toch echt word opgepakt voor verhoor mbt alles wat er tegen hem ligt en dat hij voorgeleid word en daadwerkelijk word veroordeeld en er een strafblad bij krijgt.
Helaas tot dit alles gebeurd kunnen we alleen maar samen blijven opletten en het melden aan tweakers als we iets niet vertrouwen, het justitieel apparaat werkt helaas zeer traag en gaat pas over tot actie als er extreem veel aangiftes tegen dit soort personen zijn gedaan, het heeft gewoon weg geen prioriteit maar ik heb echt goede hoop dat deze man uiteindelijk toch echt gaat krijgen wat hij verdiend.
Hoe ver het onderzoek tegen hem is weet ik niet maar ik blijf hopen dat hij dit jaar en anders volgend jaar toch echt word opgepakt voor verhoor mbt alles wat er tegen hem ligt en dat hij voorgeleid word en daadwerkelijk word veroordeeld en er een strafblad bij krijgt.
Helaas tot dit alles gebeurd kunnen we alleen maar samen blijven opletten en het melden aan tweakers als we iets niet vertrouwen, het justitieel apparaat werkt helaas zeer traag en gaat pas over tot actie als er extreem veel aangiftes tegen dit soort personen zijn gedaan, het heeft gewoon weg geen prioriteit maar ik heb echt goede hoop dat deze man uiteindelijk toch echt gaat krijgen wat hij verdiend.
[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 06-06-2013 18:21 ]
Liefhebber van Tweakers
En hoe fout dat ook klinkt, toch bijzonder dat hij het zolang weet vol te houden (en gezien de bedragen, doet hij het niet eens zo slecht). Andere kant, hoeveel overheid/politie bezig wil zijn 'online' en 'digitaal', als het daar dan ook fout gaat (ondanks de omvang), zie je nog hoever ze achterlopen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Daar is niks bijzonders aan, Justitie onderneemt niks tegen dit soort criminelen en dat weten ze en dus kunnen ze ongestoord actief blijven. Dit soort parasieten zal je altijd houden het enige wat je kan doen is mensen beschermen dmv informatie. Jammer dat je van dit soort mensen wel een sterk cynisch maatschappij krijgt en mensen die te goede trouw zijn vaak als dom of naief bestelped worden. Helaas behoor ik tot de generatie die nog tekware gespeeld heeft op zijn p75 en daar stond ongeveer op elke muur "trust no one" gekalkt.SinergyX schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:28:
En hoe fout dat ook klinkt, toch bijzonder dat hij het zolang weet vol te houden (en gezien de bedragen, doet hij het niet eens zo slecht). Andere kant, hoeveel overheid/politie bezig wil zijn 'online' en 'digitaal', als het daar dan ook fout gaat (ondanks de omvang), zie je nog hoever ze achterlopen.
Van mijn persoonlijke ervaring (bekend met) met oplichters zijn het bijna altijd mensen die verslaafd zijn aan een of andere dure hobby zoals een vaste zitplaats in Holland casino. En ik geloof ook best dat sommige zich schuldig voelen maar de drang voor geld is altijd hoger dan het gevoel van spijt. Ik ben streng atheistisch maar het geloof van kharma is het enige wat me trekt van religie. Deze mensen eindigen bijna altijd in de goot (vluchtend voor die ene persoon die wel ze geld kwam terug halen via de bekende; "you can get more of what you want with a kind word and a gun than you can get with just the kind word").
Wie zegt dat je niks leert van games
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Verwijderd
Enkele maanden opgelicht geweest voor een kleine 200 euro door Marcobul hier op Tweakers, met tientallen zijn we in NL en BE opgelicht.
http://www.opgeletopinter...,369.msg2563.html#msg2563
Klacht ingediend en vandaag dit als antwoord gekregen.
Moraal van het verhaal? Internet oplichting kan en men doet er niks aan...

FTS!
http://www.opgeletopinter...,369.msg2563.html#msg2563
Klacht ingediend en vandaag dit als antwoord gekregen.
Moraal van het verhaal? Internet oplichting kan en men doet er niks aan...

FTS!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 20:55 ]
Verwijderd
when the law can't judge criminals, you should just step outside the law.
Dat hoe ik erover denk, en nee ik zeg dat je de hersens moet in slaan, maar je word er moe van soms, als je weet als er toch niks aan gedaan wordt, of nauwlijk!
Dat hoe ik erover denk, en nee ik zeg dat je de hersens moet in slaan, maar je word er moe van soms, als je weet als er toch niks aan gedaan wordt, of nauwlijk!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 21:14 ]
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid; dat gaat over de Belgische justitie. Hier in Nederland is wel degelijk een vervolgonderzoek ingesteld wat betekent dat er actie wordt ondernomen.
Zorg in ieder geval dat je op opgeletopinternet bekend staat, en kijk even of iemand daar je kan vertellen waar de aangiftes heengestuurd moesten worden. Dan stuur je jouw informatie gewoon ook daar heen. Helaas zal de Belgische politie niet op de hoogte zijn van waar de Nederlandse mee bezig is; de Europese samenwerking gaat zo ver nog niet.
Maar, er is door iemand in Nederland een strafbaar feit begaan waar jij van bent gedupeerd. Er is geen reden waarom justitie hier jouw zaak niet ook mee zou nemen in hun vervolgstappen.
Zorg in ieder geval dat je op opgeletopinternet bekend staat, en kijk even of iemand daar je kan vertellen waar de aangiftes heengestuurd moesten worden. Dan stuur je jouw informatie gewoon ook daar heen. Helaas zal de Belgische politie niet op de hoogte zijn van waar de Nederlandse mee bezig is; de Europese samenwerking gaat zo ver nog niet.
Maar, er is door iemand in Nederland een strafbaar feit begaan waar jij van bent gedupeerd. Er is geen reden waarom justitie hier jouw zaak niet ook mee zou nemen in hun vervolgstappen.
Tijden geleden ook opgelicht door dit heerschap.
Maar ik had na lang zeuren wel het complete bedrag (500 euro) in contanten terug betaald gekregen.
Jammer om te zien dat hij nog steeds actief is.
Ik hoop niemand met hem te maken krijgt.
Maar ik had na lang zeuren wel het complete bedrag (500 euro) in contanten terug betaald gekregen.
Jammer om te zien dat hij nog steeds actief is.
Ik hoop niemand met hem te maken krijgt.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Gisteren post van de Poltie Noord-Holland ontvangen,
voor het aanleveren van copie id en bankafschrift en ter ondertekening de door mij ingediende aangifte.
Dus blijkbaar zit het allemaal wel in de pijplijn nu!
voor het aanleveren van copie id en bankafschrift en ter ondertekening de door mij ingediende aangifte.
Dat zit het al een tijdje, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om die gast eens op te pakken. Ondertussen al 3 maanden overheen gegaan. Probeer maar eens n euro te weinig aan de staat te betalen, dan staan ze zo bij je voor de deur, maar als er voor tientallen duizenden euro's aan gedupeerden zijn wordt er in dit land weer eens geen klote uitgevoerd. Politie lijkt er alleen maar te zijn om inkomsten te genereren, niet om misdaad aan te pakken...stef1256 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:37:
Gisteren post van de Poltie Noord-Holland ontvangen,
Hallo,
Heeft er iemand nog een telefoonnummer waar ik hem op kan bellen?
Op zijn nummer 06-10153303 krijg ik hem niet te pakken.
Eer recent e-mail adres zou ook welkom zijn.
Ik ben nog niet klaar met hem!
gr
KHdV
Heeft er iemand nog een telefoonnummer waar ik hem op kan bellen?
Eer recent e-mail adres zou ook welkom zijn.
Ik ben nog niet klaar met hem!
gr
KHdV
Verwijderd
Je hebt dezelfde vraag ook op opgeletopinternet gesteld; ik zou zoveel mogelijk daar centraal houden. Het platform met loggen in de TS is er daar op ingericht.
Anders krijg jij hier een antwoord, een ander daar, en zo is op gegeven moment nog steeds geen compleet plaatje op één plek te vinden
Anders krijg jij hier een antwoord, een ander daar, en zo is op gegeven moment nog steeds geen compleet plaatje op één plek te vinden
Daarnaast lijkt het me vrijwel onmogelijk om in dit geval op eigen houtje je gram te halen zonder zélf de wet te overtreden. Met zijn allen samen één vuist maken via de correcte weg is veel effectiever.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 22-07-2013 11:51 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Misschien via radar of tros opgelicht? Dit figuur heeft me vorig jaar ook al eens geld afhandig gemaakt, toen ook aangifte gedaan maar je hoort er nooit meer wat van terug. Te triest om waar te zijn, maar schijnbaar wel een leuke business voor hem..
"Ook"? Je bent twee keer slachtoffer van hem geweest?
Ja, wel vanuit hetzelfde adres.. toen was het schijnbaar zijn vriendin/vrouw die wat spullen wilde verkopen.NMe schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:02:
"Ook"? Je bent twee keer slachtoffer van hem geweest?
Tweakers heeft toen via ip adres het account uitgeschakeld omdat men dacht dat het de heer Groeneveld wéér was. Na een aantal dagen niks gehoord te hebben (ik kan niet weten wie Tweakers blokkeert) toch via via contact met haar weten te leggen. Toen legde ze uit dat ze was geblokkeerd, vervolgens wel nog mijn items gekregen (gelukkig, want zo zag het er niet naar uit toen ik hoorde dat het om Groeneveld ging).
[ Voor 6% gewijzigd door bentheman20 op 22-07-2013 12:07 ]
Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar als je twee keer een probleem hebt met dezelfde persoon en zelfs op hetzelfde adres, had je dan niet zelf wat meer kunnen opletten? Dit soort oplichters is alleen succesvol omdat er mensen zijn die te goed van vertrouwen zijn of graag willen geloven dat die lage prijs toch écht mogelijk/waar is. Bij een aankoop via internet doe je er goed aan altijd eerst de naam en het adres op te zoeken, en bovendien het rekeningnummer. Bovendien komt de tenaamstelling van de rekening vaak niet overeen met de naam waarmee de oplichter ondertekent. Ook onderhandelen oplichters vaak veel minder over de prijs. Hoe sneller ze akkoord hebben, hoe eerder er geld op hun rekening staat. Een tientje meer of minder maakt niet uit want het gaat ze toch om volume.
Nah.... ik kan hem toch gewoon even een keer bellen. Lijkt me niets mis mee hoor.NMe schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:51:
Daarnaast lijkt het me vrijwel onmogelijk om in dit geval op eigen houtje je gram te halen zonder zélf de wet te overtreden. Met zijn allen samen één vuist maken via de correcte weg is veel effectiever.
pffs, oplichting op internet doen ze weinig aan jammer genoeg, waarom? weinig interesse(laag prioriteit tenzij het over tonnen met geld gaat, zoals op de foto van WietKop staat), in sommige gevallen gaan ze naar de huis van de oplichter echter is hij daar niet of nooit te bekenen(obviously), Dus ze onderzoek word op stop of in de wacht gezet. 'Eigen schuld factor' als iemand opgelicht word word er een aanklacht ingediend, daarna staat de rekening nummer gemarkeerd als oplichter, echter hebben de mensen vaak neigingen of niet weten dat de deze kan controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Dit moet meerdere oplichting verkomen, dus ongeacht ze hebben vaak de neiging om geen onderzoek of het op stop te zetten als ze hem niet kunnen vinden.
ook al word hij opgepakt dan wat? krijg je je geld terug? waarschijnlijk niet, zoals er al gezegd is van een kale kip kan je niet plukken, hij krijgt gewoon een celstrafje.
voorbeeld: http://www.gelderlander.n...voor-oplichting-1.3885677
Dit moet meerdere oplichting verkomen, dus ongeacht ze hebben vaak de neiging om geen onderzoek of het op stop te zetten als ze hem niet kunnen vinden.
ook al word hij opgepakt dan wat? krijg je je geld terug? waarschijnlijk niet, zoals er al gezegd is van een kale kip kan je niet plukken, hij krijgt gewoon een celstrafje.
En wat is het probleem dat hij een celstrafje krijgt? Dat lijkt mij een mooie verbetering van de situatie want nu loopt die lijer nog gewoon rond en licht nog steeds mensen op.ilaurensnl schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 01:17:
pffs, oplichting op internet doen ze weinig aan jammer genoeg, waarom? weinig interesse(laag prioriteit tenzij het over tonnen met geld gaat, zoals op de foto van WietKop staat), in sommige gevallen gaan ze naar de huis van de oplichter echter is hij daar niet of nooit te bekenen(obviously), Dus ze onderzoek word op stop of in de wacht gezet. 'Eigen schuld factor' als iemand opgelicht word word er een aanklacht ingediend, daarna staat de rekening nummer gemarkeerd als oplichter, echter hebben de mensen vaak neigingen of niet weten dat de deze kan controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Volgens mij hebben we trouwens tegenwoordig toch die "pluk-ze" wetgeving? Gewoon in de gaten houden en zn shit blijven afpakken zolang er nog meldingen binnenkomen.
Naja, zeg niet dat je dat niet moet doen, maar als ze een lange tijd mensen zit op te lichten zonder dat de politie hun oppakt, en krijgen een klein celstrafje, grote kans is wanneer ze eruit komen dat het nog een keer gebeurd.mark-k schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:53:
[...]
En wat is het probleem dat hij een celstrafje krijgt? Dat lijkt mij een mooie verbetering van de situatie want nu loopt die lijer nog gewoon rond en licht nog steeds mensen op.
Volgens mij hebben we trouwens tegenwoordig toch die "pluk-ze" wetgeving? Gewoon in de gaten houden en zn shit blijven afpakken zolang er nog meldingen binnenkomen.
Ik vind dat ze te weinig aan dat soort dingen doen, ze geven het laag prioriteit, en kan soms maanden duren voordat ze echt langsgaan, of soms gebeurd dat helemaal niet. Tenzij je net een verkeerde persoon hebt opgelicht dan, LOL
Excuus voor deze waarschijnlijk zinloze bump.
Ik volg dit topic al een tijdje en lees hier regelmatig de persoonsgegevens van de oplichten M. Groeneveld.
Het grappige hieraan is het feit dat de oplichter woont praktisch twee blokken verder dan mij
Ik heb enkele vrienden van mij al op de hoogte gesteld van deze persoon. En hoop van harte dat deze meneer wat gaat doen aan zijn gedrag
Ik volg dit topic al een tijdje en lees hier regelmatig de persoonsgegevens van de oplichten M. Groeneveld.
Het grappige hieraan is het feit dat de oplichter woont praktisch twee blokken verder dan mij
Ik heb enkele vrienden van mij al op de hoogte gesteld van deze persoon. En hoop van harte dat deze meneer wat gaat doen aan zijn gedrag
[ Voor 9% gewijzigd door Mrjraider op 09-08-2013 23:10 . Reden: Tikvoutje ]
Ik vind het raar dat bij vrijwel elk ander opgelicht thread, de NAW gegevens van oplichters weggemod / gecensureerd worden, maar hier gewoon na enkele maanden nog benaderbaar zijn?
Kan iemand dit uitleggen?
Kan iemand dit uitleggen?
Nee
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.