Ja, waarschijnlijk d.m.v. oplichting andere terugbetalen.. En dan 80% nog in zijn eigen zak steken...
Ik vraag me af, of jullie als gedupeerden de volgende zaken hebben bekeken:
* De mensen die allemaal zijn opgelicht bundelen en dan aangifte gaan doen, dus niet 1 voor 1 nee allemaal tegelijk ergens bij de politie naar binnen gaan en aangifte doen, zo komt niet alles los om de zo veel dagen /maanden/jaren achter elkaar binnen maar heeft de politie in 1x een groot pakket aan aangiften en informatie, de kans is dan is mijn ervaring groter dat men er iets mee doet, het maakt ook meer indruk.
Dit heb ik ook eens helaas moeten doen met +-12 a 15 personen en toen begon alles sneller te rollen en nam men het op 1 of andere manier wel serieus.
* Hebben jullie onderzocht via bv een juridisch loket of andere instellingen wat jullie als groep kunnen doen en of hier wellicht een zaak in zit? en gezien de groep wat men voor jullie zou kunnen betekenen, ik weet niet voor welk bedrag deze persoon iedereen heeft opgelicht maar anders zou een jurist in de hand nemen als groep zijnde een optie kunnen zijn, of op basis van pro deo.
* Stappen naar social media maken zou dan nog kunnen , en wederom niet 1 iemand of paar personen nee allemaal samen en dan doel ik op de programma';s op tv die zich bezig houden met oplichterijen waar de politie niet direct iets mee doet en zeker als een oplichter al lang bezig is, als je dit voorlegt en vraagt of je een afspraak kan maken om samen het verhaal te komen doen is de kans ook groter dat men er iets mee gaat doen
Ik denk met alles wat er bekend is en de periode die deze oplichter bezig is dat social media partijen hier wel eens iets in kunnen zien, en nee heb je , ja kan je krijgen.
Er zijn dus verschillende mogelijkheden, als ze nog niet onderzocht zijn zou ik het toch snel gaan doen, samen als groep sta je sterker dan alleen, ik zou de punten die genoemd zijn voorleggen bij een jurist, om duidelijk te krijgen wat de beste weg is om te volgen.
Stel je doet allemaal samen aangifte, is het dan nog verstandig om de social media op te zoeken, ik weet niet of dit uberhaupt mag of verstandig is vandaar, zoek dit goed uit!
Hoe dan ook blijf ik het topic volgen, hoop echt dat er snel schot in de zaak gaat komen.
* De mensen die allemaal zijn opgelicht bundelen en dan aangifte gaan doen, dus niet 1 voor 1 nee allemaal tegelijk ergens bij de politie naar binnen gaan en aangifte doen, zo komt niet alles los om de zo veel dagen /maanden/jaren achter elkaar binnen maar heeft de politie in 1x een groot pakket aan aangiften en informatie, de kans is dan is mijn ervaring groter dat men er iets mee doet, het maakt ook meer indruk.
Dit heb ik ook eens helaas moeten doen met +-12 a 15 personen en toen begon alles sneller te rollen en nam men het op 1 of andere manier wel serieus.
* Hebben jullie onderzocht via bv een juridisch loket of andere instellingen wat jullie als groep kunnen doen en of hier wellicht een zaak in zit? en gezien de groep wat men voor jullie zou kunnen betekenen, ik weet niet voor welk bedrag deze persoon iedereen heeft opgelicht maar anders zou een jurist in de hand nemen als groep zijnde een optie kunnen zijn, of op basis van pro deo.
* Stappen naar social media maken zou dan nog kunnen , en wederom niet 1 iemand of paar personen nee allemaal samen en dan doel ik op de programma';s op tv die zich bezig houden met oplichterijen waar de politie niet direct iets mee doet en zeker als een oplichter al lang bezig is, als je dit voorlegt en vraagt of je een afspraak kan maken om samen het verhaal te komen doen is de kans ook groter dat men er iets mee gaat doen
Ik denk met alles wat er bekend is en de periode die deze oplichter bezig is dat social media partijen hier wel eens iets in kunnen zien, en nee heb je , ja kan je krijgen.
Er zijn dus verschillende mogelijkheden, als ze nog niet onderzocht zijn zou ik het toch snel gaan doen, samen als groep sta je sterker dan alleen, ik zou de punten die genoemd zijn voorleggen bij een jurist, om duidelijk te krijgen wat de beste weg is om te volgen.
Stel je doet allemaal samen aangifte, is het dan nog verstandig om de social media op te zoeken, ik weet niet of dit uberhaupt mag of verstandig is vandaar, zoek dit goed uit!
Hoe dan ook blijf ik het topic volgen, hoop echt dat er snel schot in de zaak gaat komen.
[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 31-01-2013 16:07 ]
Liefhebber van Tweakers
Hier is mijnpolitie.nl voor bedoeld. Dit zou als het goed is een bundel moeten maken van aangiftes die overeen komen. Aangezien bij alle aangiftes dezelfde naam naar voren komt zouden deze toch als 1 bundel moeten gezien worden. Een andere stap is dat Detmer8 alle aangiften krijgt en meeneemt naar de politie.* De mensen die allemaal zijn opgelicht bundelen en dan aangifte gaan doen, dus niet 1 voor 1 nee allemaal tegelijk ergens bij de politie naar binnen gaan en aangifte doen, zo komt niet alles los om de zo veel dagen /maanden/jaren achter elkaar binnen maar heeft de politie in 1x een groot pakket aan aangiften en informatie, de kans is dan is mijn ervaring groter dat men er iets mee doet, het maakt ook meer indruk.
Weegt dit op tegen het verlies? Kan mogelijk onderzoek naar worden gedaan!* Hebben jullie onderzocht via bv een juridisch loket of je pro deo wellicht een jurist in de hand kan nemen, om er echt een zaak van te maken als de politie zelf niet direct iets onderneemt of als social media er iet direct iets mee doen?
gewoon informatie inwinnen over wat de mogelijkheden dan zijn lijkt me goed om te doen zeker gezien de hoeveelheid van gedupeerden, weet niet of dit al is gedaan.
Het lijkt me dan juist het best om dat elk als individu te doen omdat er dan bijvoorbeeld 5 berichten binnen komen in plaats van 1 enkele, of zie ik dit nu verkeerd...* Stappen naar social media maken zou dan nog kunnen , en wederom niet 1 iemand of paar personen nee allemaal samen en dan doel ik op de programma';s op tv die zich bezig houden met oplichterijen waar de politie niet direct iets mee doet, als je dit voorlegt en vraagt of je een afspraak kan maken om samen het verhaal te komen doen is de kans ook groter dat men er iets mee gaat doen.
Bedankt voor de suggesties ieder geval en ik zal nog wat onderzoek doen naar de mogelijkheden om een jurist in de arm te nemen..
Ik vind deze website, is dit correct? http://www.internetfraude.info/
Mijn ervaring toen ik met een groep mensen opgelicht werd is dat je samen toch echt sterker staat dan alleen, via internet aangifte doen tja persoonlijk heb ik het gevoel dat sinds dit de maat is dat alles nog trager word aangepakt en opgelost, je hebt gelijk als je zegt men zou het dan direct moeten bundelen en koppelen echter je kan je afvragen of het nog wel erg effectief is als iemand al zo lang actief is als oplichter en of alle informatie op de juiste plaats terecht komt.
Ons werd aan gegeven dat het verstandig was dat we als groep aangifte kwamen doen ipv alleen of via internet.
Ik zou het in ieder geval overwegen als ik jullie was.. ik weet trouwens niet hoe groot jullie groep is en of jullie mensen die langer geleden opgelicht zijn nog kunnen vinden om te benaderen, dit lijkt me namelijk wel iets wat belangrijk kan zijn.
En verder geen dank, ik probeer hardop mee te denken omdat ik weet hoe het is om met een groep mensen opgelicht te worden en hoe het voelt als men er niet direct( of beter gezegd na een lange tijd) niets mee doet en de oplichter gewoon lekker zijn gang kan gaan, is een ontzettend machteloos gevoel.
Btw heb mijn post wat ge-edit
Ons werd aan gegeven dat het verstandig was dat we als groep aangifte kwamen doen ipv alleen of via internet.
Ik zou het in ieder geval overwegen als ik jullie was.. ik weet trouwens niet hoe groot jullie groep is en of jullie mensen die langer geleden opgelicht zijn nog kunnen vinden om te benaderen, dit lijkt me namelijk wel iets wat belangrijk kan zijn.
En verder geen dank, ik probeer hardop mee te denken omdat ik weet hoe het is om met een groep mensen opgelicht te worden en hoe het voelt als men er niet direct( of beter gezegd na een lange tijd) niets mee doet en de oplichter gewoon lekker zijn gang kan gaan, is een ontzettend machteloos gevoel.
Btw heb mijn post wat ge-edit
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 31-01-2013 16:08 ]
Liefhebber van Tweakers
Misschien is dat wat voor het nieuwe aankomende programma van Alberto Stegeman, onopgeloste zaken.
Misschien moeten we ons allemaal maar eens even hier aanmelden;
http://www.sbs6.nl/progra...aken/overig/meld-je-aan-1
Misschien moeten we ons allemaal maar eens even hier aanmelden;
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Ik denk dat het het beste is als Detmer8 alle contactinformatie van alle gedupeerde, alle gesprekken met Michael en alle aangiften gebundeld ontvangt en deze dan persoonlijk voverhandigd bij het politiebureau in Zutphen.. Verder is het nog steeds een idee om contact op te nemen met de media, aangezien deze ook wat stof doen opwaaien.
Als je je aanmeld vergeet dan niet Michael Melvin Groeneveld, indien je bent gefraudeerd door OSB, ook deze naam te vermelden en het bijhorende KvK nummer te vermelden. (57061394) Zo is het duidelijk dat het om dezelfde persoon gaat. Je kan eventueel ook deze links toevoegen om de schaal te benadrukken:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.120 Opgelicht op internet (Nieuwe Forum)
http://www.opgelichtopint...b2/YaBB.pl?num=1268845225 En eveneens de oude
Als je je aanmeld vergeet dan niet Michael Melvin Groeneveld, indien je bent gefraudeerd door OSB, ook deze naam te vermelden en het bijhorende KvK nummer te vermelden. (57061394) Zo is het duidelijk dat het om dezelfde persoon gaat. Je kan eventueel ook deze links toevoegen om de schaal te benadrukken:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=369.120 Opgelicht op internet (Nieuwe Forum)
http://www.opgelichtopint...b2/YaBB.pl?num=1268845225 En eveneens de oude
[ Voor 49% gewijzigd door Tostikoning op 31-01-2013 16:10 ]
Ik denk dat je dat beter door opgelet op internet kunt laten doen.Tostikoning schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:04:
Ik denk dat het het beste is als Detmer8 alle contactinformatie van alle gedupeerde, alle gesprekken met Michael en alle aangiften gebundeld ontvangt en deze dan persoonlijk voverhandigd bij het politiebureau in Zutphen.. Verder is het nog steeds een idee om contact op te nemen met de media, aangezien deze ook wat stof doen opwaaien.
Daar die alle informatie van de afgelopen jaren hebben en Detmer8 alleen mar de recente info
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Als het maar persoonlijk wordt overhandigd bij de politie.. Dan maakt het mij verder niet uit wie het brengt...
Ik wil best voor jullie gaan, daar niet om, maar:
- Woont hij wel echt in Zutphen?, en niet zoals op FB staat in Roosendaal
- Iemand met verdieping in de zaak lijkt mij een betere oplossing om te sturen
Inderdaad zouden we beter met z'n allen tegelijk aangifte kunnen doen, maar dat is (bijna) onmogelijk. We wonen nogal ver uit elkaar en sommigen kunnen moeilijk/niet (ver) rezien.
- Woont hij wel echt in Zutphen?, en niet zoals op FB staat in Roosendaal
- Iemand met verdieping in de zaak lijkt mij een betere oplossing om te sturen
Inderdaad zouden we beter met z'n allen tegelijk aangifte kunnen doen, maar dat is (bijna) onmogelijk. We wonen nogal ver uit elkaar en sommigen kunnen moeilijk/niet (ver) rezien.
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Verwijderd
Valt ook niet op met een stekker voor het noord-amerikaanse stroomnet 
Maar goed, alles geblokkeerd. Goed te zien dat nadat het hem niet meer lukte via anonieme adressen, er een vast IP is gebruikt waarmee je sowieso meer aanknopingspunten hebt. Dat IP is nu uiteraard ook
Maar goed, alles geblokkeerd. Goed te zien dat nadat het hem niet meer lukte via anonieme adressen, er een vast IP is gebruikt waarmee je sowieso meer aanknopingspunten hebt. Dat IP is nu uiteraard ook

Dus de beste man kan het forum niet meer lezen?
Dat lijkt me een optimistische aanname. Als het zo makkelijk was om van dit soort types af te komen was dit topic er in de eerste instantie al niet geweest.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Iedereen gaat hier nu vanalles plaatsen over een persoon.
Die persoon kan dit waar dan ook gewoon ook lezen en hopelijk hebben jullie dit ook in de gaten.
Advies is dat 1 persoon alles verzamelt, dit afgeeft bij politie want meer kan je niet doen.
Die persoon kan dit waar dan ook gewoon ook lezen en hopelijk hebben jullie dit ook in de gaten.
Advies is dat 1 persoon alles verzamelt, dit afgeeft bij politie want meer kan je niet doen.
Erg jammer dat een persoon als deze zoveel oplichtingen kan maken zonder maar met de politie te maken te krijgen...
Ook ik hoor bij de club opgelichten (dat was meteen een harde les) en heb daarna nog braaf aangifte gedaan bij de politie. Nooit meer iets van gehoort.... Ik hoop eigenlijk dat er toch een balletje gaat rollen en dat de politie die man eindelijk eens oppakt. Want deze maakt nog steeds slachtoffers met zijn oplichterspractijken....
Ook ik hoor bij de club opgelichten (dat was meteen een harde les) en heb daarna nog braaf aangifte gedaan bij de politie. Nooit meer iets van gehoort.... Ik hoop eigenlijk dat er toch een balletje gaat rollen en dat de politie die man eindelijk eens oppakt. Want deze maakt nog steeds slachtoffers met zijn oplichterspractijken....
Er zijn al door oa mij en anderen nog wat zaken opgesomt die je kan ondernemen, maar alles samenbundelen en samen aangifte doen lijkt me idd een goede keuze en weg om te bewandelen in eerste instantie.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:51:
Liefhebber van Tweakers
Ik ben trots op het volk dat nog wel netjes te werk gaat!
Iedereen die hier een steentje aan bijdraagt is in mijn ogen goed bezig!
Je zou inderdaad denken dat na al die jaren onder DEZELFDE naam te handelen je op z'n minst een celstraf mag verwachten. Zelfde rekeningnummer of niet, je naam moet onderhand toch op de zwarte lijst staan zou je denken?
Iedereen die hier een steentje aan bijdraagt is in mijn ogen goed bezig!
Je zou inderdaad denken dat na al die jaren onder DEZELFDE naam te handelen je op z'n minst een celstraf mag verwachten. Zelfde rekeningnummer of niet, je naam moet onderhand toch op de zwarte lijst staan zou je denken?
Verwijderd
Dat is op zich mooi, maar er is al een aantal keer op de redactiedeur geklopt, maar ook dat blijkt moeilijk. Wanneer is iets nieuwswaardig. Het geval in dat bericht is dan weer helemaal niet gerelateerd aan gebeurtenissen op tweakers
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 23:21 ]
"Landelijk Meldpunt Internet Oplichting, 250 mogelijke gevallen van oplichting."
mag dan ook wel eens dat die man is opgepakt

39
Michael is toch 29, in het bericht staat 20
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Niemand heeft gezegd dat dat Michael is.
Oh wacht... nu je het zegt
Ligt het aan mij of komt het meer in de schijnwerpers?
http://www.nu.nl/internet...internetoplichtingen.html
[ Voor 23% gewijzigd door Tostikoning op 01-02-2013 12:43 ]
Druk blijven zetten mjne heren!Tostikoning schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:42:
Ligt het aan mij of komt het meer in de schijnwerpers?
Misschien komen wij ook aan de beurt.
Ook al pakt de politie de oplichter en krijgt deze een werkstraf van 40 uur, naar je geld kan je fluiten!
dat doen we dus niet
Er wordt trouwens niet opgeneomen op beide 06 nummers
dat doen we dus niet
Er wordt trouwens niet opgeneomen op beide 06 nummers
[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 01-02-2013 15:41 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Verwijderd
Echt, wat een grootspraak, daar help je niemand mee.
Zou echt uitkijken wat je zegt hier want niet iedereen heeft die mening en waardeerd niet zo.
Zou echt uitkijken wat je zegt hier want niet iedereen heeft die mening en waardeerd niet zo.
Dit moet wel de meest onzinnige uitspraak zijn die ik in dit topic heb gelezen, eigen rechter spelen zal je ver brengen ja, dan zit je zelf met een strafblad waar je niet meer vanaf komt met alle gevolgen van dien.
Deze impact kan groot zijn op allerlei gebieden, en is er de kans dat je zelf de gevangenis in gaat en niet voor 40 uur werkstraf, denk zelf eens even goed na over je uitspraak, vind je dit echt een verstandige uitspraak waar mensen hier iets aan hebben?
Edit:
Je reactie op de mijne:
Ik heb dit niemand zien roepen en zo wel dan moet jij dit ook maar roepen blijkbaar alleen dan directer?Nou, dit is ook al door andere tweakers geroepen hoor alleen niet zo direct!
Tevens je clown smilie zegt eigenlijk al veel, dit soort zaken zijn niet om te lachen dit is serieus en jij ziet dit blijkbaar niet in,althans gezien je reactie kan je dit niet anders opvatten.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat je zelf niet eerst kan nadenken over wat je nu daadwerkelijk zegt en of dit ook echt iets bijdraagt aan dit topic en de situatie waar mensen nu in zitten, er zit hier niemand te wachten op onnozele uitspraken, vraag me echt af waarom je meent te moeten posten in een serieus topic als het niets toevoegt.Als ik zeg dat je uit het raam moet springen doe je het toch ook niet? Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen.
[ Voor 138% gewijzigd door Microkid op 01-02-2013 15:41 ]
Liefhebber van Tweakers
Yep, mening!Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:17:
Echt, wat een grootspraak, daar help je niemand mee.

Nou, dit is ook al door andere tweakers geroepen hoor alleen niet zo direct!pino85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:37:
[...]
Dit moet wel de meest onzinnige uitspraak zijn die ik in dit topic heb gelezen, eigen rechter spelen zal je ver brengen ja, dan zit je zelf met een strafblad waar je niet meer vanaf komt met alle gevolgen van dien.
Deze impact kan groot zijn op allerlei gebieden, en is er de kans dat je zelf de gevangenis in gaat en niet voor 40 uur werkstraf, denk zelf eens even goed na over je uitspraak, vind je dit echt een verstandige uitspraak waar mensen hier iets aan hebben?
Ik zou erg oppassen met dit soort uitspraken en wat langer nadenken over de gevolgen die het kan hebben als iemand dit zou gaan doen.
Als ik zeg dat je uit het raam moet springen doe je het toch ook niet? Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 01-02-2013 15:21 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
@pino85
Ik quote zonder de naam: Daarintegen kan een 'harde' aanpak nooit kwaad. Jammer dat we niet met zn allen in de buurt wonen"
En weer iemand anders had ook zoiets geroepen en gelijk erbij vermeld dat het wel een ongure buurt is en iets met messen. Ik kan het niet meer terugvinden. Waarschijnlijk heb jij m bang gemaakt en is het gewist
Wat betreft de smiley: Het is toch wel grappig dat de oplichter lekker zijn gang kan gaan terwijl jullie hier lopen te huiilen? En het wordt straks helemaal lachen als hij wordt opgepakt en met een taakstraf van 40 uur wegkomt. Wat gebeurt er daarna denk je? Juist, hij gaat weer mensen oplichten.
het zal mij dan ook niks verbazen als hij als een strafblad heeft voor oplichterij of iets anders.
'Wie niet wil luisteren moet voelen' of zoiets.
Ik quote zonder de naam: Daarintegen kan een 'harde' aanpak nooit kwaad. Jammer dat we niet met zn allen in de buurt wonen"
En weer iemand anders had ook zoiets geroepen en gelijk erbij vermeld dat het wel een ongure buurt is en iets met messen. Ik kan het niet meer terugvinden. Waarschijnlijk heb jij m bang gemaakt en is het gewist
Wat betreft de smiley: Het is toch wel grappig dat de oplichter lekker zijn gang kan gaan terwijl jullie hier lopen te huiilen? En het wordt straks helemaal lachen als hij wordt opgepakt en met een taakstraf van 40 uur wegkomt. Wat gebeurt er daarna denk je? Juist, hij gaat weer mensen oplichten.
het zal mij dan ook niks verbazen als hij als een strafblad heeft voor oplichterij of iets anders.
'Wie niet wil luisteren moet voelen' of zoiets.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
wow wat een lijst ,kon een week niet op tweakers
en wat ik nu gelezen heb kan ik wel fluiten naar mijn moooooooooie voeding [en geld]
.100 euris weg ik hoop dat ik mijn lesje geleerd heb
hij kwam zo vertrouwd over grrrrrrrrrrrr
jammer tostikoning het was zon mooi bordje
en wat ik nu gelezen heb kan ik wel fluiten naar mijn moooooooooie voeding [en geld]
.100 euris weg ik hoop dat ik mijn lesje geleerd heb
hij kwam zo vertrouwd over grrrrrrrrrrrr
jammer tostikoning het was zon mooi bordje
Goede modbreak! Dit topic moet nuttig blijven! Voor iedereen die het nog niet heeft gedaan, neem contact op met Alberto Stegeman: http://www.sbs6.nl/progra...-in-nederland/overig/tips
Dit is ook interessant: http://www.sbs6.nl/progra...n-nederland-aflevering-73
Ongeveer vanaf 20 minuten start het stukje...
[ Voor 33% gewijzigd door Tostikoning op 01-02-2013 17:16 ]
Je vergeet nog een interessant linkjeTostikoning schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:53:
Goede modbreak! Dit topic moet nuttig blijven! Voor iedereen die het nog niet heeft gedaan, neem contact op met Alberto Stegeman: http://www.sbs6.nl/progra...-in-nederland/overig/tips
Vergeet tros rader niet in dit rijtje
Liefhebber van Tweakers
Als de politie niets doet kunnen we hem voor de civiele rechter slepen.. kost 70 euro.. en ik weet niet of dat per overeenkomst moet worden gedaan. Kennis van me is jurist dus die zoekt het een en ander uit .
Wat houdt zo een civiele rechter in? €70 met -/+ 10 man is geen geld. =)Tostikoning schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:11:
Als de politie niets doet kunnen we hem voor de civiele rechter slepen.. kost 70 euro.. en ik weet niet of dat per overeenkomst moet worden gedaan. Kennis van me is jurist dus die zoekt het een en ander uit .
Ik vraag me iets af, hoe kun je deze mensen permanent van de sites bannen?
Op een game server hadden ze speciaal een script voor iemand geschreven, omdat hij z'n IP adres zonder veel moeite kon veranderen. Ik geloof dat ze hem op DNS bande, is zoiets in dit geval ook niet mogelijk?
Op een game server hadden ze speciaal een script voor iemand geschreven, omdat hij z'n IP adres zonder veel moeite kon veranderen. Ik geloof dat ze hem op DNS bande, is zoiets in dit geval ook niet mogelijk?
Wat meer informatie:Sveninho schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:36:
[...]
Wat houdt zo een civiele rechter in? €70 met -/+ 10 man is geen geld. =)
http://www.rechtspraak.nl...edures/Pages/default.aspx
http://www.rijksoverheid....en-civiele-procedure.html
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 13:15 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik denk eerder op IP-range en ook daar heb je niks aan als er steeds van proxy gewisseld wordt. Hetzelfde geldt voor het gebruiken van de hostname. Tweakers heeft toevallig laatst wel wat veranderd waardoor het onmogelijk wordt V&A te gebruiken vanaf bij ons bekende proxy's en vanuit het buitenland, en we zien in onze logs al terug dat dit aardig wat mensen tegen lijkt te houden. Het heeft tenminste één oplichter er al toe gezet om een "normaal" IP te gebruiken waar we veel meer mogelijkheden mee hebben. We zullen zien wat dit in de toekomst voor ons gaat betekenen.DCG909 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:11:
Ik vraag me iets af, hoe kun je deze mensen permanent van de sites bannen?
Maar krijg je niet ook z'n MAC adres te zien, van z'n router ten minste?
edit. Als hij verbinding maakt met de tweakers server.
[ Voor 28% gewijzigd door DCG909 op 03-02-2013 14:35 ]
Nee.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Hebben wij er goed (genoeg) bewijs voor om hem voor de rechter te dagen?
Vergeet je de kosten van een advocaat dan niet?
Gesprekken, aangifte + bankafschrift is genoeg heb ik begrepen. Bij een civiele rechter heb je geen advocaat nodig.. dat mag je zelf doen.
[ Voor 38% gewijzigd door Tostikoning op 03-02-2013 17:10 ]
Kan dan 1 iemand alles van iedereen verzamelen en dit doen of moeten we dan met z'n allen d'r heen?
Zou een handige anonieme proxy zijn dan.DCG909 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:19:
Maar krijg je niet ook z'n MAC adres te zien, van z'n router ten minste?

Ik heb geen idee, mijn advies is wel om hem persoonlijk in gebreken te stellen.. officieel moet door middel van een brief maar een mail o.i.d. zal ook voldoen. Als je er maar zeker van bent dat hij het KAN lezen.
En anders in dienst van de meest armlastig opgelichte. Advocaat van onvermogen kun je dan inschakelen.Detmer8 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:43:
Hebben wij er goed (genoeg) bewijs voor om hem voor de rechter te dagen?
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Geen slecht idee, misschien inderdaad eens iets om naar te kijken en om te overleggen
Het is dan de vraag of hij dan kan terugbetalen.. Er wordt wel bepaald dat hij moet terugbetalen, maar het is de vraag of hij dat kan, maar voor mij is aanpakken ook genoeg.
Volg dit topic aandachtig, maar zoals mistervis al aangaf, deze persoon staat al geruime tijd bekend. Ik betwijfel dan ook of de gang naar een civiele rechter iets gaat uitmaken in deze.
Het komt op mij over of de politie er ofwel de mankracht niet voor heeft, ofwel de prioriteiten ergens anders liggen. Bovendien denk ik dat je het overgeboekte geld het best als verloren kun beschouwen (lees: mocht je het terugkrijgen dan is het mooi meegenomen, maar reken er niet op). Mocht er mankracht beschikbaar komen dan heeft de politie namelijk tig andere soortgelijke zaken (kijk bijvoorbeeld alleen al naar alle topics op opletopinternet).
Wellicht een optie om eens te informeren bij de rechtsbijstand voor wat betreft het in gebreke stellen, ik kan me verschillende topics met discussies voor de geest halen over de "geldigheid" van een e-mail in dit soort zaken (geldigheid is niet het juiste woord, maar ik ben dan ook niet juridisch onderlegd). Een aangetekende brief lijkt mij beter in dit soort zaken, en wellicht is het dan ook mogelijk om meerdere gedupeerden te bundelen in één brief om kosten te drukken.
Tot slot, zeker eens registreren bij opgeletopinternet (mocht dit nog niet gebeurd zijn, is me niet geheel duidelijk), daar hebben ze tig ervaring hiermee.
Het komt op mij over of de politie er ofwel de mankracht niet voor heeft, ofwel de prioriteiten ergens anders liggen. Bovendien denk ik dat je het overgeboekte geld het best als verloren kun beschouwen (lees: mocht je het terugkrijgen dan is het mooi meegenomen, maar reken er niet op). Mocht er mankracht beschikbaar komen dan heeft de politie namelijk tig andere soortgelijke zaken (kijk bijvoorbeeld alleen al naar alle topics op opletopinternet).
Wellicht een optie om eens te informeren bij de rechtsbijstand voor wat betreft het in gebreke stellen, ik kan me verschillende topics met discussies voor de geest halen over de "geldigheid" van een e-mail in dit soort zaken (geldigheid is niet het juiste woord, maar ik ben dan ook niet juridisch onderlegd). Een aangetekende brief lijkt mij beter in dit soort zaken, en wellicht is het dan ook mogelijk om meerdere gedupeerden te bundelen in één brief om kosten te drukken.
Tot slot, zeker eens registreren bij opgeletopinternet (mocht dit nog niet gebeurd zijn, is me niet geheel duidelijk), daar hebben ze tig ervaring hiermee.
Verwijderd
We zijn zeven dagen verder, en ik zie hier geen reacties verschijnen. Moet ik daaruit concluderen dat de mensen die zich hier eerder meldden toch hun geld terug hebben gekregen? Ik wijs er graag op dat je moreel eveneens verplicht bent dat soort updates te geven omdat anders het totaalplaatje niet meer klopt.
Nee helaas kun je dat niet concluderen.Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 09:31:
We zijn zeven dagen verder, en ik zie hier geen reacties verschijnen. Moet ik daaruit concluderen dat de mensen die zich hier eerder meldden toch hun geld terug hebben gekregen? Ik wijs er graag op dat je moreel eveneens verplicht bent dat soort updates te geven omdat anders het totaalplaatje niet meer klopt.
Ik zelf wacht al ruim 1 jaar op mijn geld, maar het lijkt een eindeloos verhaal te worden

Of bedoel je de "nieuwe" slachtoffers?
[ Voor 3% gewijzigd door mistervis007 op 10-02-2013 10:17 ]
Onderling hebben we contact. Helaas ben ik nogsteeds even arm en probeert hij ons aan het lijntje te houden.
Verwijderd
Thanks, het ging uiteraard op de laatste toezegging dat afgelopen Zondag dingen zouden worden terugbetaald van die laatste actie. Jammer dat ook dat weer niet is gebeurd. Ook ik heb weer informatie gekregen, maar de stelling dat iemand mij zou benaderen is helaas ook niet waar gebleken.Detmer8 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:49:
Onderling hebben we contact. Helaas ben ik nogsteeds even arm en probeert hij ons aan het lijntje te houden.
Zoals gewoonlijk dus bij Michael.......Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:57:
[...]
Thanks, het ging uiteraard op de laatste toezegging dat afgelopen Zondag dingen zouden worden terugbetaald van die laatste actie. Jammer dat ook dat weer niet is gebeurd. Ook ik heb weer informatie gekregen, maar de stelling dat iemand mij zou benaderen is helaas ook niet waar gebleken.
*Zucht* Altijd maar weer die loze beloften van hem.
Hij zal, helaas voor ons, nooit veranderen

Hoi,
Ik heb zelf ook nog niets gehoord maar dit kan ook niet vanwege de blokkering van het tweakers account :-). Hoe zijn jullie als ik vragen mag in contact gekomen met meneer Groeneveld?
Mvg
John
Ik heb zelf ook nog niets gehoord maar dit kan ook niet vanwege de blokkering van het tweakers account :-). Hoe zijn jullie als ik vragen mag in contact gekomen met meneer Groeneveld?
Mvg
John
telefoonnummer blijven vol spammen, en hem achter zijn broek aanzitten.
Vanmorgen ontving ik ineens een email van Opgelet op Internet met het volgende onderwerp:
Echter blijkt uit de rest van de mail dat het over oplichting in het algemeen gaat:
I verwacht er niets van, maar niet geschoten is altijd mis
Ik dacht eindelijk, eindelijk gaan ze deze gast eens aanpakken en tot stoppen dwingen."Medewerking gevraagd inzake: Michael Groeneveld te Apeldoorn"
Echter blijkt uit de rest van de mail dat het over oplichting in het algemeen gaat:
Misschien is dit dan toch de kans om gezamelijk ons verhaal te kunnen doen over Michael en zijn praktijken."Beste gedupeerden,
Wij zijn benaderd door de vara (kassa) en zij vragen jullie medewerking. Hieronder de tekst:
Beste heer/mevrouw,
Het consumentenprogramma Kassa wil binnenkort aandacht besteden aan oplichting via internet, en dan vooral via Marktplaats. We willen een beeld krijgen van hoe serieus instanties deze vorm van criminaliteit nemen. Wij ontvangen geregeld e-mails van kijkers die zijn opgelicht, aangifte hebben gedaan, allerlei informatie hebben aangedragen, maar zich niet serieus genomen voelen. Herkent u dit, heeft u dat ook meegemaakt en wilt u uw verhaal daarover kwijt? Dan willen wij dat graag weten. Mail dan naar xxxxxxxxxxxxx
Met vriendelijke groet,
Jan S.
Redacteur Kassa
Graag rechtstreeks contact opnemen met de redacteur Jan S:
xxxxxxxxxxx
Wij hopen op jullie medewerking!
Met vriendelijke groet,
Bas K.
woordvoerder www.opgeletopinternet.nl"
I verwacht er niets van, maar niet geschoten is altijd mis
Er wordt nu tenminste aandacht aan besteed, dat is al weer een stapje verder.
Besten,
Ik ben zojuist via opgelicht op internet benaderd omdat er een journalist van een VARA programma op zoek was naar recente gedupeerden van Michael Groeneveld.
Ik heb hierbij aangegeven dat ik zeker mee wil werken en dat jullie (de andere gedupeerden) naar alle waarschijnlijkheid ook mee zouden willen werken.
Mochten jullie het er niet mee eens zijn dan hoor ik het graag (en anders ook).
Detmer
Ik ben zojuist via opgelicht op internet benaderd omdat er een journalist van een VARA programma op zoek was naar recente gedupeerden van Michael Groeneveld.
Ik heb hierbij aangegeven dat ik zeker mee wil werken en dat jullie (de andere gedupeerden) naar alle waarschijnlijkheid ook mee zouden willen werken.
Detmer
Kassa? Dan hoop ik dat je als Tweaker die mensen een klein beetje kunt bijbrengen van hoe het in de grote boze internetwereld aan toe gaat. Want het laatste topic dat ze hadden over digitale fraude ging over Paypal, en toen sloegen ze toch wel een heel klein beetje de plank mis.....Detmer8 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:39:
een journalist van een VARA programma
offtopic:
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat (op welke manier dan ook) jullie je geld terugkrijgen, maar Kassa is nou niet echt een programma waar ik vertrouwen in zou hebben. Als je het Paypal gaat verwijten dat mensen Paypal na gaan maken, dan heb je het echt niet begrepen wat mij betreft. Die Brechtje mogen heel snel bij het afval zetten want meer dan autocuelezen kan ze niet. Voor je het weet wordt Tweakers in dit (toekomstige) item helemaal zwart gemaakt omdat er 'zoveel' mensen opgelicht zijn door dezelfde persoon.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat (op welke manier dan ook) jullie je geld terugkrijgen, maar Kassa is nou niet echt een programma waar ik vertrouwen in zou hebben. Als je het Paypal gaat verwijten dat mensen Paypal na gaan maken, dan heb je het echt niet begrepen wat mij betreft. Die Brechtje mogen heel snel bij het afval zetten want meer dan autocuelezen kan ze niet. Voor je het weet wordt Tweakers in dit (toekomstige) item helemaal zwart gemaakt omdat er 'zoveel' mensen opgelicht zijn door dezelfde persoon.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik zou zeggen alle media aandacht in dit geval kan extra druk geven op bv instanties als de politie om toch echt over te gaan tot actie.
En waar jij over spreekt, ik heb het niet mee gekregen en ik zeg altijd aan een verhaal zitten meer kanten dan wat iemand zelf vertelt
En waar jij over spreekt, ik heb het niet mee gekregen en ik zeg altijd aan een verhaal zitten meer kanten dan wat iemand zelf vertelt
[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 27-02-2013 22:04 ]
Liefhebber van Tweakers
Als het op mij slaat, begrijp ik niet zo goed waar je op doelt, want een journalist moet m.i. juist dát doen wat je zegt (alle kanten belichten) en niet een verhaal brengen met een vooringebakken conclusie (en die conclusie tegen beter weten in, te allen tijden verdedigen). Dan haak ik af. Maar goed, gaat teveel offtopic. Ik hoop dat ze iets kunnen betekenen in dit gevalpino85 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:02:
Ik zou zeggen alle media aandacht in dit geval kan extra druk geven op bv instanties als de politie om toch echt over te gaan tot actie.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat klopt inderdaad, dat vermeldde ik ook al 12 dagen geleden, 2 posts boven die van jouw nuDetmer8 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:39:
Besten,
Detmer
Ik dacht dat het er toch heel duidelijk stond, goed gelezen?
[ Voor 4% gewijzigd door mistervis007 op 28-02-2013 07:17 ]
http://www.sbs6.nl/programmas/onopgeloste-zaken
Is dit wat voor jullie? Ik zou er zeker een poging aan wagen!
Is dit wat voor jullie? Ik zou er zeker een poging aan wagen!
Verwijderd
Is deze persoon ook "MarcoBul"? gallery: MarcoBul
Want ik heb eergisteren een 3770 cpu gekocht via hem voor 180 euro.
V&A aangeboden: Intel Core i7 3770 Boxed
Nu kwam hij kort over in de berichten die we onderling hebben uitgewisseld, maar niks speciaals...
Een uur geleden krijg ik hier plots een push message dat ik waarschijnlijk ben opgelicht en dat z'n profiel is gebanned.
In de gegevens die hij me gaf, sprak hij ook van "ter name van Datatach"... nu heb ik die naam al verschillende keren zien voorbij komen op opgeletopinternet.nl en OH MY FUCKING GOD....
Lijkt dat alle gedupeerden allemaal uit Nederland komen, maar ik woon in Belgie wat kan ik nu doen? Zal ik ooit nog mijn geld terug krijgen...
Dit is een pdf van alle pm's die ik met hem heb uitgewisseld, wat maken jullie hiervan op?
http://home.scarlet.be/~dw459910/pm.pdf
Ik zou in principe morgenochtend een pakettje moeten krijgen via hem... Als dit niet het geval is ga ik naar de lokale politie hier maar ik vrees ervoor... Nuja alles staat zwart op wit, zijn profiel, berichten, zijn rekeningnummer... de politie gaat toch de eigenaar van dat rekeningnummer zonder problemen opzoeken en laten boeten en mij vooral betalen. Het feit dat zijn volledige naam open en bloot (waarvan ik serieus twijfel als dat z'n echte naam is) op internet staat en er alreeds 12 pagina's over hem zijn gemaakt maken mij serieus pissed off dat deze idioot nog niet opgepakt is... ik ga mijn geld terug krijgen, hoe dan ook, ook al woont hij in fucking China.
Want ik heb eergisteren een 3770 cpu gekocht via hem voor 180 euro.
V&A aangeboden: Intel Core i7 3770 Boxed
Nu kwam hij kort over in de berichten die we onderling hebben uitgewisseld, maar niks speciaals...
Een uur geleden krijg ik hier plots een push message dat ik waarschijnlijk ben opgelicht en dat z'n profiel is gebanned.
In de gegevens die hij me gaf, sprak hij ook van "ter name van Datatach"... nu heb ik die naam al verschillende keren zien voorbij komen op opgeletopinternet.nl en OH MY FUCKING GOD....
Lijkt dat alle gedupeerden allemaal uit Nederland komen, maar ik woon in Belgie wat kan ik nu doen? Zal ik ooit nog mijn geld terug krijgen...
Dit is een pdf van alle pm's die ik met hem heb uitgewisseld, wat maken jullie hiervan op?
http://home.scarlet.be/~dw459910/pm.pdf
Ik zou in principe morgenochtend een pakettje moeten krijgen via hem... Als dit niet het geval is ga ik naar de lokale politie hier maar ik vrees ervoor... Nuja alles staat zwart op wit, zijn profiel, berichten, zijn rekeningnummer... de politie gaat toch de eigenaar van dat rekeningnummer zonder problemen opzoeken en laten boeten en mij vooral betalen. Het feit dat zijn volledige naam open en bloot (waarvan ik serieus twijfel als dat z'n echte naam is) op internet staat en er alreeds 12 pagina's over hem zijn gemaakt maken mij serieus pissed off dat deze idioot nog niet opgepakt is... ik ga mijn geld terug krijgen, hoe dan ook, ook al woont hij in fucking China.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 01:06 ]
Verwijderd
PM me maar, ook slachtoffer en ik heb enige ervaring in het nailen van zulke figuren.
Hij heeft nu de verkeerde.
Ow en zeker weten dat hij meeleest.
Hij heeft nu de verkeerde.
Ow en zeker weten dat hij meeleest.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 03:14 ]
Ik kreeg de melding gisteren ook, over zijn account MarcoBul.
Hij heeft een Antec kast van me gekocht, netjes betaald (wel iets later ivm ING storing) en daarna kast verstuurd naar Roosendaal. Ik heb m'n geld, en hij heeft z'n kast.
Hij klaagde overgens wel dat zijn pakketjes soms niet aankomen omdat hij problemen had met TNT ofzo :-).
In zijn PM's niet altijd even duidelijk maar shit happends.
Hij heeft een Antec kast van me gekocht, netjes betaald (wel iets later ivm ING storing) en daarna kast verstuurd naar Roosendaal. Ik heb m'n geld, en hij heeft z'n kast.
Hij klaagde overgens wel dat zijn pakketjes soms niet aankomen omdat hij problemen had met TNT ofzo :-).
In zijn PM's niet altijd even duidelijk maar shit happends.
[ Voor 8% gewijzigd door kid1988 op 11-04-2013 09:14 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Ik heb ook een i7 gekocht via MarcoBul. Heb hem net via de telefoon kunnen bereiken en hij vertelde mij dat ze proberen iedereen terug te betalen voor maandag 5 uur. Ze zouden al veel mensen terugbetaald hebben en nu op een betaling van een leverancier die niet geleverd had of zoiets zitten te wachten en daarmee dan de rest terugbetalen. Hoewel ik niet veel redenen heb om het te geloven heb ik nog geen andere mogelijkheden om mijn geld snel terug te zien dan het maar even af te wachten. Hopelijk klopt het wat mij verteld is en krijgt iedereen uiteindelijk zijn geld terug.
Ik heb hetzelfde gekocht en hij vertelde me hetzelfde verhaal. Ik wacht al 2 weken op me spullen.mark-k schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:10:
Ik heb ook een i7 gekocht via MarcoBul. Heb hem net via de telefoon kunnen bereiken en hij vertelde mij dat ze proberen iedereen terug te betalen voor maandag 5 uur. Ze zouden al veel mensen terugbetaald hebben en nu op een betaling van een leverancier die niet geleverd had of zoiets zitten te wachten en daarmee dan de rest terugbetalen. Hoewel ik niet veel redenen heb om het te geloven heb ik nog geen andere mogelijkheden om mijn geld snel terug te zien dan het maar even af te wachten. Hopelijk klopt het wat mij verteld is en krijgt iedereen uiteindelijk zijn geld terug.
Is zijn taktiek trouwens iets veranderd? Lijkt dat hij dus eerst diverse aankopen heeft gedaan om wat 'plusjes' op feedback te krijgen, dan pas met zijn praktijken is begonnen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een core i7 3770k boxed voor €200 was te mooi om waar te zijn. Meteen geld overgemaakt op 29-03 op 31-03 pas een niet werkend trackingnummer ontvangen... Hij geeft alle schuld aan PostNL. Na 4 dagen een nieuw werkend trackingnummer ontvangen waarvan de status nu nog steeds hangt op "zending wordt voorbereid door de verzender." Waarschijnlijk heeft ie een stapeltje barcodes liggen van PostNL die hij aanmeldt maar niks verstuurt.
Vreemd genoeg bood hij meteen aan m'n geld terug te storten, daar rammelde 't al. Een verkoper gaat niet zomaar geld terugstorten als ie weet dat 't pakket echt onderweg is...
Vrijdag 05-04 gelukkig m'n geld teruggestort gekregen. Kortom: deze meneer incasseert, maar levert niet. Hoop voor jullie allemaal dat jullie je geld terugkrijgen.
Vreemd genoeg bood hij meteen aan m'n geld terug te storten, daar rammelde 't al. Een verkoper gaat niet zomaar geld terugstorten als ie weet dat 't pakket echt onderweg is...
Vrijdag 05-04 gelukkig m'n geld teruggestort gekregen. Kortom: deze meneer incasseert, maar levert niet. Hoop voor jullie allemaal dat jullie je geld terugkrijgen.
MarcoBul heeft ook een vriend van mij opgelicht nadat ik heb de tip gaf om de GTX670 van MarcoBul eens te bekijken.
Ik zal tegen hem zeggen dat hij hier even moet posten. Hij heeft vanochtend al aangifte gedaan.
Ik zal tegen hem zeggen dat hij hier even moet posten. Hij heeft vanochtend al aangifte gedaan.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
dat doen we dus niet.
[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 11-04-2013 16:48 ]
Hany,
Zou je mijn zijn gegevens ook even door kunnen sturen via de pm?
Ben vorig jaar opgelicht door hem, en de politie doet inderdaad geen zak.
dat doen we dus niet
Zou je mijn zijn gegevens ook even door kunnen sturen via de pm?
Ben vorig jaar opgelicht door hem, en de politie doet inderdaad geen zak.
dat doen we dus niet
[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 11-04-2013 16:49 ]
Heren,
Let op dat tweakers geen forum is om dit soort informatie te delen.
Persoonlijke gegevens blijven persoonlijk ongeacht de aard van de zaak.
Dat je hem graag een bezoekje brengt is begrijpelijk maar hoef je hier niet te delen.
Houd tweakers schoon.
Let op dat tweakers geen forum is om dit soort informatie te delen.
Persoonlijke gegevens blijven persoonlijk ongeacht de aard van de zaak.
Dat je hem graag een bezoekje brengt is begrijpelijk maar hoef je hier niet te delen.
Houd tweakers schoon.
Michael zegt nu via de email dat hij al het geld bij elkaar heeft maar dat zijn bankrekening geblokkeerd is.
volgens hem hebben meerdere tweakers naar de bank gebeld en vandaar de block.
nu is het dus van uiterlijk maandag naar hopelijk maandag geworden.
volgens hem hebben meerdere tweakers naar de bank gebeld en vandaar de block.
nu is het dus van uiterlijk maandag naar hopelijk maandag geworden.
Ja dat kreeg ik ook op whatsapp had hij nog foto's gestuurd en er stond inderdaad dat rekening geblokkeerd was
Dat viel me ook al op, zeer afwijkend van zijn gebruikelijke profiel moet ik zeggen en vrij ongebruikelijk aangezien hij ook dingen opkoopt...SinergyX schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:26:
Is zijn taktiek trouwens iets veranderd? Lijkt dat hij dus eerst diverse aankopen heeft gedaan om wat 'plusjes' op feedback te krijgen, dan pas met zijn praktijken is begonnen.
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Nou lekker dan, straks zou hij idd willen betalen en dan kan het niet...drakie007 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:49:
Ja dat kreeg ik ook op whatsapp had hij nog foto's gestuurd en er stond inderdaad dat rekening geblokkeerd was
Hij zegt komt door tweakers enzo die hebben allemaal gebeld en nu is rekening bij ing geblokkeerd.
Hij is een oplichter en wat hij zegt moet dus zeker niet zomaar geloofd worden. In verschillende topics en op verschillende fora is pijnlijk duidelijk geworden dat banken helemaal niks doen met klachten, totdat politie/justitie ze vertellen dat het moet en ze er echt niet onderuit kunnen.
Lulsmoes dus dat zijn bankrekening ineens geblokkeerd zou zijn.
Ik heb foto van zijn rekening dat die geblokkeerd is.....Bundin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:23:
Hij is een oplichter en wat hij zegt moet dus zeker niet zomaar geloofd worden. In verschillende topics en op verschillende fora is pijnlijk duidelijk geworden dat banken helemaal niks doen met klachten, totdat politie/justitie ze vertellen dat het moet en ze er echt niet onderuit kunnen.
En sommige hebben wel geld terug gekregen zie beoordelingen vreemd dit
Je weet bij de ING de laatste tijd maar nooit inderdaad...
Goedenavond,
Helaas kan ik mij aansluiten bij de rij van gedupeerden..
In contact met deze "Michael Groeneveld" geweest over het kopen van een i7 3770K. (met mij velen)
Na diverse DM's gewisseld te hebben overgaan tot de koop. Naar zijn oh zo bekende ING rekening geld overgemaakt. Wegens ING storing had hij het ook later ontvangen.
Maar het pakketje liet op zich wachten, contact daarover gehad. Fout lag bij hem reden was onbekend.
Zou korting krijgen op de CPU oftewel een deel refund. Natuurlijk hier nooit iets van gezien.
Zoals velen gister ook ineens de push message van Tweakers over een oplichter in ons midden. WTF?!
Er is al flink wat gaande van wat ik terug kan lezen. Maar wat ik wil weten wie is er bezig met verdere stappen? Waar kan ik me daar aanmelden?
Even er vanuit gaan dat aangifte doen de eerste stap is..
Politie is nog niet actief hiermee bezig?
In contact met deze "Michael Groeneveld" geweest over het kopen van een i7 3770K. (met mij velen)
Na diverse DM's gewisseld te hebben overgaan tot de koop. Naar zijn oh zo bekende ING rekening geld overgemaakt. Wegens ING storing had hij het ook later ontvangen.
Maar het pakketje liet op zich wachten, contact daarover gehad. Fout lag bij hem reden was onbekend.
Zou korting krijgen op de CPU oftewel een deel refund. Natuurlijk hier nooit iets van gezien.
Zoals velen gister ook ineens de push message van Tweakers over een oplichter in ons midden. WTF?!
Er is al flink wat gaande van wat ik terug kan lezen. Maar wat ik wil weten wie is er bezig met verdere stappen? Waar kan ik me daar aanmelden?
Ik ken iemand wiens motor gestolen was die had uitgevonden wie hem had gestolen, daar langs gegaan, gecheckt of het idd zijn motor was die te koop stond, was ook zo. Foto's gemaakt, dief heeft bekend, hij heeft die dief op zn gezicht gemept en is naar de politie gereden met de mededeling, "hier staat mijn motor, kijk mr de bewijzen, hij heeft m gestolen en bekent, ga maar halen". Enige dat ze hoefden te doen was even langsrijden, in totaal misschien 20 minuten werk. Antwoord van de politie: "nee meneer dat heeft geen prioriteit".Proffix schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:24:
Goedenavond,
Paar dagen later had hij wel twee agenten op de stoep staan wegens 'mishandeling' van de dief... Degene die de motor gestolen had heeft nooit straf gehad en hij was zn motor kwijt.
Is een tijdje geleden ook een bij Peter R. de Vries geweest, had 20+ motoren gestolen. Politie wilde/kon niks doen, te weinig personeel. De Vries met onopvallend busje in de straat gaan staan bij die veelpleger, komt er na een paar uur een politiebusje aan. Niet om die crimineel op te pakken, nee, om het wegslepen van het camerabusje dat dubbel geparkeerd stond te coordineren.
Ik doe elke keer als er iets gebeurd netjes aangifte enz, maar ik verwacht er ondertussen helaas helemaal niks meer van, dan valt het tenminste niet nog een keer tegen.
Verwijderd
Ook zonder politie zijn er legale manieren om 'm uit te kleden.
Check dit artikel. http://www.bijzonderstraf...-voor-de-civiele-rechter/
Samen een civiele zaak starten lijkt me een prima idee.
Check dit artikel. http://www.bijzonderstraf...-voor-de-civiele-rechter/
Samen een civiele zaak starten lijkt me een prima idee.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 00:01 ]
Ik had eerst allemaal nog even gewacht vandaag krijgt hij brief ING om rekening te deblokeren en geld terug over te maken
Hoor je elke keer, maar volgens mij is zijn rekening nog nooit geblokkeerd, het is nog steeds hetzelfde bekende rekeningnummer, lijkt me bizar onlogisch als een bank een rekening blokkeert nav oplichting en daarna de klant weer vrolijk door laat gaan.drakie007 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:34:
Ik had eerst allemaal nog even gewacht vandaag krijgt hij brief ING om rekening te deblokeren en geld terug over te maken
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hij heeft die dief op zn gezicht gemept
Dit soort praktijken kan je hoe oneerlijk of hoe graag je dat wil doen beter niet doen, want ik ken ook voorbeelden waarin de persoon die opgelicht was dit deed en zelf veroordeeld werd voor mishandeling en dat staat ook niet echt goed voor verdere toekomstige banen bv( voor 1 klap) wel een harde klap maar goed you get the point
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 12-04-2013 10:22 ]
Liefhebber van Tweakers
Gisteren heeft hij geen contact met de ING gehad dus hoe kan hij vandaag een brief verwachten?drakie007 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:34:
Ja snap dat dat stom was en ook terecht dat er wat mee gedaan wordt, maar het is toch triest dat daar wel tijd voor is maar geen tijd om die dief meteen ff vast te houden als hij toch voor je neus staat om aangifte te doen...pino85 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:21:
[...]
Dit soort praktijken kan je hoe oneerlijk of hoe graag je dat wil doen beter niet doen, want ik ken ook voorbeelden waarin de persoon die opgelicht was dit deed en zelf veroordeeld werd voor mishandeling en dat staat ook niet echt goed voor verdere toekomstige banen bv( voor 1 klap) wel een harde klap maar goed you get the point
Mr terug naar t onderwerp, nog iemand die in de afgelopen tijd geld teruggekregen heeft? Ik in elk geval nog niet. Hele tijd gespaard als student zodat ik eindelijk eens een nieuwe pc kon bouwen, gebeurt dit

Verwijderd
Lijkt me niet dat de ING die rekening blokkeert na een paar belletjes van mensen die beweren dat de rekeninghouder een fraudeur is.
Of e.e.a. is gaan rollen en er zijn 1 of meerdere MOT Meldingen binnengekomen bij de ING. (Melding Ongebruikelijke Transacties)
Benadeelden zouden ook nog kunnen kijken of deze Groeneveld in het Insolventie register staat http://insolventies.rechtspraak.nl/
Of e.e.a. is gaan rollen en er zijn 1 of meerdere MOT Meldingen binnengekomen bij de ING. (Melding Ongebruikelijke Transacties)
Benadeelden zouden ook nog kunnen kijken of deze Groeneveld in het Insolventie register staat http://insolventies.rechtspraak.nl/
Iemand ondertussen al iets ontvangen?
@fridgeman, geen idee wat dat insolventies ding eigenlijk is, maar hij staat er niet tussen voor zover ik dat met de gegevens die ik heb kan checken.
@fridgeman, geen idee wat dat insolventies ding eigenlijk is, maar hij staat er niet tussen voor zover ik dat met de gegevens die ik heb kan checken.
Lol nou dat is dan toch gemakkelijk te verantwoorden! weet je toekomstige baas dat je in elk geval niet over je heen laat lopen. Zou de politie bij mij hetzelfde bij mij flikken en daarmee mede verantwoordelijk zijn dat ik mijn eigendom niet terugkrijg, dan krijgen ze ook een koekje van eigen deeg. Nee geen prioriteit maar dat betekend niet dat het 2dagen moet duren voor je gaat kijken. tip volgende keer gewoon 112bellen en de boel goed aandikken dat zijn ze er binnen 5minuten (aandikken was in dit geval niet nodig als hij direct na de tik had gebeld).pino85 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:21:
[...]
ontopic: Lijkt me niet dat de oplichter geholpen moet worden dus iedereen lekker aangifte doen en de bank bellen. Er is genoeg info lijkt me, dus iedereen samendrommen die nog geld van hem krijgt en net zolang op de huid blijven zitten tot iedereen het terug heeft. Dat zou misschien wel een tijdje kunnen duren lijkt me, aangezien er hoop ik niet voor niets wordt opgelicht.
Nukezone FTW
Ben dus ook slachtoffer geworden van deze gast, had geregeerd en betaald voor zijn advertentie over een 512GB samsung 840 pro SSD.
Alleen ik heb via paypal betaald en niet vita bankoverschrijving.
Heb dus daarom ook allang bij paypal een claim gestart om het geld terug te laten storten.
Heeft 1 van jullie ook het excuus gehad, dat zijn dochter door een plaat glas was gevallen en ie daardoor niets kon versturen die dag?
Heb dus daarom ook allang bij paypal een claim gestart om het geld terug te laten storten.
Heeft 1 van jullie ook het excuus gehad, dat zijn dochter door een plaat glas was gevallen en ie daardoor niets kon versturen die dag?
Nee, bij mij was het dat de post gezegd had dat hij 1kg als gewicht op kleine pakketjes moest zetten en dat die daarna zeiden dat hij 0.5 kg erop moest zetten en dus alle pakketten terug kwamen. En dat terwijl ik betaald had voor aangetekende verzending....-MB- schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:46:
Ben dus ook slachtoffer geworden van deze gast, had geregeerd en betaald voor zijn advertentie over een 512GB samsung 840 pro SSD.
Had je nog speciaal contact met hem gehad?drakie007 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:37:
Ik heb geld gek genoeg terug
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.
~~[html]Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en met een ban beloond.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.
Gedupeerden kunnen het best hier aanmelden:
<a href="https://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,369.435.html">Opgeletopinternet</a>~~[/html]
Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar microkid
Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak. Tevens zijn "ik ook" reacties niet toegestaan.