Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
volgens hun wizard is mij CV niet compatibel...
Nochtans lijk toch compleet dezelfde werkwijze als Nest ?
Proton_ schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:32:
http://www.thermosmart.nl/
Nederlands, ik vind ze sympathiek overkomen :)

Kijk anders ook in de topicstart.
even doornemen dan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw thermostaat. Ik vraag me af waarom iedereen kijkt naar de nest ed en niet naar een multizone oplossing als een evohome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk komt dat door het prijskaartje, heb je daar al naar gekeken?
Als je overal radiatoren hebt is Evohome een uitkomst, heb je een vloerverdeler waar motoren op kunnen dan zijn er legio andere oplossingen. Denk aan Uponor, Henco, Danfoss en Salus.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 07-10-2014 07:22 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik heb na wikken en wegen toch de thermosmart aangeschaft.

Een hoofdreden hiervoor was is dat na onderzoek blijkt dat ik een CV installatie heb welke OpenTherm ondersteund. (dit wist ik nooit, tot dat ik de ketel test deed op de thermosmart website :P

De Nest is mij te "zelflerend".

Met de Thermosmart kan ik gewoon programma's aanmaken, en met de phone bijsturen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 08:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

verkeerde topic |:(

[ Voor 94% gewijzigd door revolution-nl op 07-10-2014 09:53 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Repi3 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:22:
Ik zit ook net op het punt dat ik een nieuwe thermostaat moe gaan kopen.
De huidige is een draadloze van honeywell maar het display is helemaal kapot aan het gaan.
Rij per rij gaat de display weg :(

Tijd voor een nieuwe dus...
Ik zou graag 1 hebben die 'slim' is, die makkelijk te bedienen valt.
Wij leven in een redelijk patroon, maar op het werk hem kunnen aanzetten en dan thuis komen in een warm huis, meer willen we niet.

We komen dus natuurlijk ook snel uit bij de 'nest' en het lijkt me ook wel iets...

Zijn er nog 'populaire' thermostaten die hetzelfde als hierboven doen en liefst wat kant en klaar? (honeywell evo home, maar is toch al duurder)
Wat voor ketel heb je, is hij geschikt voor opentherm?

Honeywell komt binnenkort ook met de nieuwe Honeywell round

De Nest ben ik niet zo'n fan van omdat hij niet modulerend is..

De evohome valt op zich wel mee kwa prijs, er zijn ook Single pakketten, je hoeft niet meteen ook een multi-zone systeem er van te maken..

De Netatmo is inderdaad ook een optie.

En dan is er nog de Nefit easy.

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ik heb een viessmann vitodens 200.
Voor mij is het wel wat 'dringend' aangezien de huidige thermo niet meer leesbaar is.
Ik dacht niet dat het een opentherm was, naar wat ik vond van mijn ketel (is van 2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als ik dit document lees is het een verkrijgbare module (open therm) bij Viessmann

http://www.thermosmart.nl...Thermosmart-v08112013.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Laatst online: 28-06 17:01
Oxellaar schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:21:
Waarschijnlijk komt dat door het prijskaartje, heb je daar al naar gekeken?
Als je overal radiatoren hebt is Evohome een uitkomst, heb je een vloerverdeler waar motoren op kunnen dan zijn er legio andere oplossingen. Denk aan Uponor, Henco, Danfoss en Salus.
Daar heb ik naar gekeken en ken het verschil. Dacht zelf nog dat er ook andere argumenten zouden zijn, maar misschien is het wel zo simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Wij hebben thuis een cv ketel en een installatie voor hete luchtverwarming. zou dit kunnen icm de nest thermostaat van Essent?
Aangezien de nest leert om zo zuinig mogelijk te zijn, lijkt ons dit wel wat. Hoe meer je kan besparen hoe beter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

De check van Nest zelf al geprobeerd?
https://nest.com/nl/thermostat/installation/#in-your-home

En anders gewoon even met de klantenservice van Nest zelf bellen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 10:07
Wij zijn ook aan het bekijken of we een slimme thermostaat aanschaffen ja of nee.
Ik vraag me alleen af of het voor ons zin heeft. Wij hebben een ontzettend laag verbruik en trekken net zo goed een trui aan dat we de verwarming een paar graadjes hoger zetten. Vrouwlief vind het heerlijk om met haar kleedje op de bank te zitten.

Ons verbruik op jaarbasis op basis van 2 personen, jaren 60 woning:
- 1600Kwh
- 400m3

De opmerking is al vaker gemaakt, maar ik zie niet wat een slimme staat aan ons moet verbeteren. Bij ons staat overdag standaard de thermostaat op 14C. Het is nog steeds zo'n 19C in huis. Warm zat op zich. De buren stoken zich een ongeluk, dat scheelt wellicht ook wel wat.

Ik vind het wel interessant waar het verbruik zich zit, dus misschien is wel leuk om eens naar te Eneco Toon te kijken. Jullie tips/ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:01

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een Youless met gasfirmware op je gasmeter.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

rimave schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:33:
Ik heb de nest nu draaien sinds vorige week woensdag en donderdag en vrijdag een paar keer de app gebruikt vanaf Texel, maar 9 van de 10 was het ding offline. Op de Nest zelf heeft hij een wifi signaal sterkte van 57% terwijl de router in de meterkast zit. Hemelsbreed is dat 4 meter, maar wel met een muur ertussen.

Ik denk dat het offline probleem ook een beetje in de beroerde verbinding zat op Texel. Ik had daar alleen Edge tot mijn beschikking en af en toe 3G, maar geen wifi. Ik heb nu een paar keer de app via wifi geopend en dan gaat het wel goed.

De kamertemperatuur die de Nest aangeeft leek me ook wat hoog, dus ik heb er gisteren een andere thermometer naast gehad en de Nest zit elke keer ongeveer een graad hoger.

Edit: Terwijl ik dit typ floept de Nest weer op offline.
Wat ik begreep is dat de Nest niet goed werken kan met QoS (of WMM) aan. Dus als je QoS of WMM in je router uitzet zou hij minder vaak offline moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor bezitters van een Intergas Kombi Kompact HRE series ketel, installatie instructies icm Nest thermostaat en ervaringen gepost op: http://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vandaag de Nest Protect opgehangen en gekoppeld aan de thermostaat. De oude rookmelder bleek toch bijna verlopen te zijn en was aan vervanging toe.

Ben benieuwd of daarmee de bewegingsdetectie in huis en de auto-away functie ook beter gaat werken. Het is in ieder geval een mooi apparaatje en erg gebruiksvriendelijke installatie :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Crazy- schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 09:34:
[...]

de Nest API is redelijk uitgebreid en leuk om mee te spelen.
Een beetje offtopic, maar zou je met Nest Protect (rookmelder met aanwezigheidsdetectie) niet heel gemakkelijk een beveiligingssysteem / detectiesysteem kunnen opzetten? Dat je bijvoorbeeld via een app een melding krijgt als er onbedoeld iemand in je huis loopt?
Ethirty schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:30:
Ben benieuwd of daarmee de bewegingsdetectie in huis en de auto-away functie ook beter gaat werken. Het is in ieder geval een mooi apparaatje en erg gebruiksvriendelijke installatie :)
Werkt de bewegingsdetectie op die manier samen met elkaar? Ik dacht dat de enige koppeling was als er koolstofdioxide gemeten wordt, zodat er geen vraag meer is naar de ketel.

[ Voor 34% gewijzigd door Cheesy op 13-10-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cheesy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

Werkt de bewegingsdetectie op die manier samen met elkaar? Ik dacht dat de enige koppeling was als er koolstofdioxide gemeten wordt, zodat er geen vraag meer is naar de ketel.
Nee, het idee is ook dat de bewegingssensoren samenwerken om te bepalen of er iemand thuis is. Er zit in sowieso een bewegingssensor in voor de path-light functie.

Ik vind het wel een bonus omdat zo een veel groter deel van mijn huis gebruikt wordt om te bepalen of ik er ben, ook als ik bijvoorbeeld thuis werk en niet regelmatig langs de thermostaat kom.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cheesy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:31:
[...]

Ik wil nog even bevestigen dat ik het ondertussen heb kunnen testen. Als ik de gang inloop en nog ruim buiten het bereik van de thermostaat ben, sprint de auto-away functie netjes uit (en de verwarming aan mocht dat nodig zijn op dat moment)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
RoyWolters schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:17:
[...]

Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee..
ik weet wel dat het weerstation van Netatmo wel ondersteund wordt door IFTTT,
volgens mij werkt dit op dezelfde basis dus zou ook moeten kunnen.

Tevens heeft Apple aangekondigd dat in iOS 8 een eigen Home automatisering app komt (Homekit)
Hier werkt Netatmo (en ook Honeywell) aan mee.

Dus het wordt wel ondersteund in ieder geval.
Hoi Roy, ik haal even een oude quote van je op, ik wil graag de Evohome systeem bij je bestellen (degene die ik in april heb geannuleerd ;) ) maar ik zit eigenlijk een beetje te wachten op Apple's Homekit.
Ik weet dat de Lyric Homekit gaat ondersteunen, maar gaat Evohome ook samenwerken met Homekit, zover je weet? Of moet er dan nieuwe hardware komen voor Evohome.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Bas Post schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Hoi Roy, ik haal even een oude quote van je op, ik wil graag de Evohome systeem bij je bestellen (degene die ik in april heb geannuleerd ;) ) maar ik zit eigenlijk een beetje te wachten op Apple's Homekit.
Ik weet dat de Lyric Homekit gaat ondersteunen, maar gaat Evohome ook samenwerken met Homekit, zover je weet? Of moet er dan nieuwe hardware komen voor Evohome.
Hoi Bas,

Dat is nog niet bevestigd,
ik heb over 2 weken een bespreking met Honeywell waar ik dit wel ook zal aankaarten.
Als evohome er mee zal gaan werken, zal het hoogstwaarschijnlijk geen hardware-matige invloed hebben.
Dit lijkt me dan iets puur software-matigs.
Ik zou zeggen, hou onze Facebook in de gaten, als er nieuws is komt het hier altijd op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 12-09 11:50
RoyWolters schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Hoi Bas,

Dat is nog niet bevestigd,
ik heb over 2 weken een bespreking met Honeywell waar ik dit wel ook zal aankaarten.
Als evohome er mee zal gaan werken, zal het hoogstwaarschijnlijk geen hardware-matige invloed hebben.
Dit lijkt me dan iets puur software-matigs.
Ik zou zeggen, hou onze Facebook in de gaten, als er nieuws is komt het hier altijd op te staan.
Hoi Roy,

Bedankt voor je toelichting, ik was ook van plan om nog even te wachten totdat er meer duidelijkheid komt betreffende Homekit en Evohome, ik zal zeker je Facebook pagina blijven volgen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Kan iemand mij vertellen wat het bereik is van de bewegingsdetectie van de Nest thermostaat zelf?
Ik heb een vrij grote kamer en als ik op de bank zit is de afstand tussen thermostaat en mijzelf ongeveer 8 meter. De thermostaat die ik nu heb ( E-Thermostaat van Essent ) kan mij niet "zien" op die afstand en laat de kachel uitschakelen alsof ik niet thuis zou zijn zodat ik in de kou kom te zitten omdat ik denk dat de kachel nog wel aan staat :-(
Ethirty schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Ik wil nog even bevestigen dat ik het ondertussen heb kunnen testen. Als ik de gang inloop en nog ruim buiten het bereik van de thermostaat ben, sprint de auto-away functie netjes uit (en de verwarming aan mocht dat nodig zijn op dat moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik weet niet het exacte bereik, maar als jij elke 2 uur langs loopt zal hij volgens mij minstens die tijd wachten met het uitschakelen. De detectiehoek is 150 graden. Zolang je af en toe opstaat lijkt me er niks aan de hand. Er zit ook een lichtsensor in, dus daarmee kan hij ook bepalen dat je thuis bent of juist weg gaat.
Eventueel kan de Nest Protect de detectie nog verder verbeteren. Daarover kon ik iets meer vinden: 2 ultrasoon detectoren, een aanwezigheids detector, en lichtsensor (en natuurlijk rook/CO en temperatuur sensoren).

Ik heb de afgelopen weken veelvuldig op de bank moeten hangen en de thermostaat heeft niet 1x gedacht dat ik het huis uit was.

http://home.howstuffworks.com/nest-learning-thermostat4.htm
https://support.nest.com/...-the-Nest-Protect-sensors

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Is hier ook iemand die een Nest Thermostaat heeft in combinatie met vloerverwarming? Nuttig?
Ik twijfel nog of ik 'm toe ga passen in onze nieuwe woning.
In ieder geval wel een aantal Nest Protects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:39
Ethirty schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:49:
[...]

Nee, mijn eerdere gedachtengang was fout! Ik was in de veronderstelling dat de adapter zou vervallen, maar die blijft behouden (helaas). Het was dus nog simpeler dan ik dacht.
Disclaimer: ik ga er wel vanuit dat je ook de 24V versie hebt, er is ook een 230V versie.

Vanaf de adapter van de VC8015 gaan 2 draden naar je bestaande thermostaat. Die 2 draden (bruin/grijs) gaan in poort 2 (bruin) en 3 (grijs) van de HeatLink en de 2 draden in de muur die naar de thermostaat gaan prik je aan T1 en T2 (maakt niet uit hoe).

Vervolgens 230 op de HL aansluiten, Nest aan de wandhouder klikken, instellen en klaar :)
Als de thermostaat warmte vraagt wordt het relais tussen 2&3 gesloten en gaat de klep open. Dit is duidelijk te merken door de 2 hoorbare klikken, eerste de HL en daarna de VC8015. Test dit wel, ook het weer uitschakelen! Scheelt weer verrassingen als het straks koud wordt.

Had het zelf in ongeveer een uurtje voor elkaar, inclusief uitvogelen. Nu zou het me niet meer dan 20-30 minuutjes kosten gok ik. Had de elektra overgelaten aan de monteur ivm de zekering die eraan zou moeten (omdat hij toch al kwam), maar hij heeft er gewoon een netsnoertje aangezet. Dat kan ik zelf ook wel :+

No way dat ik het geval zoals bij mij in huis zou betalen voor installatie. Heb je een gasketel of complex systeem met veel draadjes, dan is het wel verstandig :P

[...]

Even voor de volledigheid: het is niet de officiële api, aangezien deze ouder is dan de aankondiging van de officiële. Voor nu misschien geen probleem, maar ik weet niet of dat zo blijft. De eigen api heeft behoorlijk wat regeltjes om de Nest apparatuur en hun webservices te beschermen.
Kan je misschien wat foto's plaatsen. Ik heb zelf geen vc 8015 maar een amz-112. Het zal waarschijnlijk niet heel veel verschillen van elkaar. Met die foto's kom ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cheesy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:17:
Is hier ook iemand die een Nest Thermostaat heeft in combinatie met vloerverwarming? Nuttig?
Ik twijfel nog of ik 'm toe ga passen in onze nieuwe woning.
In ieder geval wel een aantal Nest Protects
Met vloerverwarming je volgens mij sowieso niet zo heel veel aan een slimme thermostaat. Opwarmen en afkoelen gaat heel langzaam dus je wil waarschijnlijk juist een constante temperatuur instellen.
dedrogist schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Kan je misschien wat foto's plaatsen. Ik heb zelf geen vc 8015 maar een amz-112. Het zal waarschijnlijk niet heel veel verschillen van elkaar. Met die foto's kom ik er wel uit.
Ik zal eens kijken, veel is er niet te zien namelijk.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:39
Ethirty schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:04:
[...]

Met vloerverwarming je volgens mij sowieso niet zo heel veel aan een slimme thermostaat. Opwarmen en afkoelen gaat heel langzaam dus je wil waarschijnlijk juist een constante temperatuur instellen.

[...]

Ik zal eens kijken, veel is er niet te zien namelijk.
Nee dat geloof ik ook wel. |Zoals ik het nu begrijp dien ik uit te zoeken welke 2 draden vanaf de adapter de draden zijn die in de hl (poort 2 en 3) aangesloten moeten worden en daarnaast de draden vanaf de huidige thermostaat op t1 en t2 aansluiten. En dan een kabel met stekker aan te sluiten op de n en de l.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/v51nymn3p93l0f5/aansluitschema%20amz-112.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb er even een snel overzichtje van gemaakt, gejat van de Icy thermostaat instructie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yGzLXiI.png

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wat kan ik nou nog meer met de 'handbediening' knop van de Nefit Easy, behalve de warmwater voorziening aanzetten?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het hele klokprogramma wordt overbrugd en de thermostaat zal continu de ingestelde temperatuur aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Klinkt logisch.
Dus als je in de klok stand de temperatuur aanpast, dan gaat deze bij de volgende schakeling weer mee in het programma...
Zal dan de boiler uit blijven als ik op handbediening de thermostaat op bv 15° zet?
Ik vraag me nog steeds af hoe ik de boiler uit krijg (blijvend) als ik op vakantie ga.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand hier al wat meer over gehoord/gezien..??

Lijkt me wel grappig een thermostaat waar je tegen kan praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
en al je andere conversaties 'ter analyse' naar de fabrikant sturen. No, thanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Laatst online: 23-08 23:36
Geurt-kun schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:38:
Klinkt logisch.
Dus als je in de klok stand de temperatuur aanpast, dan gaat deze bij de volgende schakeling weer mee in het programma...
Zal dan de boiler uit blijven als ik op handbediening de thermostaat op bv 15° zet?
Ik vraag me nog steeds af hoe ik de boiler uit krijg (blijvend) als ik op vakantie ga.
Je kunt in de easy app een vakantie instellen.
- Home
- Operating mode (Geregeld door)
- temporary override by holiday mode

Daar kun je ook de temperatuur aangeven waardoor je ketel uit gaat.

Ik zal dit topic in de gaten houden, wellicht kan ik als Easy app ontwikkelaar nog wat hulp bieden waar nodig. Of nieuwe ideeën doorgeven aan de projectleiding.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zit met smart te wachten op de eerder in oktober bestelde thermosmart.

Zou uiterlijk eind oktober geleverd worden, dus kan nog een week duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Elephtera schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Je kunt in de easy app een vakantie instellen.
- Home
- Operating mode (Geregeld door)
- temporary override by holiday mode

Daar kun je ook de temperatuur aangeven waardoor je ketel uit gaat.

Ik zal dit topic in de gaten houden, wellicht kan ik als Easy app ontwikkelaar nog wat hulp bieden waar nodig. Of nieuwe ideeën doorgeven aan de projectleiding.
Zo denk ik dat ik de thermostaat redelijk ken en dan blijkt dat er nog veel meer mogelijk is.
Bedankt voor je reactie.
Ik krijg steeds meer plezier van deze thermostaat.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Mijn Nefit Easy geeft aan dat de buiten temperatuur -29 graden celcius is. Lijkt me helemaal niet te kloppen, ik las dat hij dit ophaalt via internet maar op geen enkel fora kunnen vinden hoe ie dit dan doet en wat voor een invloed ik er op kan hebben (behalve een Nefit buiten thermometer te kopen..). Iemand ideeën? Anders Nefit maar even bellen.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Heb je een buitensensor op de ketel aangesloten zitten, of is dit de temperatuur die de Easy van internet haalt?
-29 lijkt namelijk op een defecte weerstand in de buitensensor.
Anders even controleren of de locatie van de Easy goed staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Precies wat Oxellaar zegt. De weersafhankelijke regeling maakt gebruik van een buitensensor, en indien die niet aanwezig is wordt er op basis van de locatie bij worldweatheronline de temperatuur opgehaald.
De locatie van de thermostaat is aan te passen via het info menu in de easy app.
Mocht de locatie juist zijn, en je geen buitensensor hebben dan zou je via een dm even contact op kunnen nemen, dan kunnen we als developers meekijken en wellicht een ander probleem vinden (en oplossen).

Een algemeen bericht over de easy apps is dat we bezig zijn om de cadans van releases op te schroeven. Om te zorgen dat er vaker bugfixes en feature releases komen. Er zit nog zoveel moois in de pijplijn!

[edit]
@Step, wat voor ketel heb je? indien je een niet Nefit ketel hebt zou het kunnen zijn dat die een foutieve waarde doorstuurt naar de thermostaat. Dan krijg je verkeerde waardes.

[ Voor 11% gewijzigd door Elephtera op 23-10-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 21:50
Hoi Elephtera.

Weet je toevallig ook of er voor de Easy uiteindelijk een app komt voor
Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik gebruik zelf tado, deze "ziet" dus wel of je op eerder weg naar huis bent of juist eerder de woning verlaat. Je kan gewoon de standaard temperatuur instellen voor de gehele week, maar zodra je eerder weg bent of eerder thuis komt ziet tado dus (aan de hand van wifi en gps) waar je bent en kan daar de temperatuur op aanpassen.

Enige nadeel is wel dat je de temperatuur niet op het kastje zelf kan instellen. Moet dus altijd via de app of de browser.

heb het nog niet optimaal kunnen testen, maar dat zal binnenkort wel gebeuren.
Grolsch schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:36:
Het nadeel van een slimme thermostaat is dat deze nooit zo slim is als dat ik zelf ben :P

Wij leven in een vrij vast ritme met een vast klokprogramma

Op werkdagen:

van 06:30 tm 07:00 17 graden
van 18:00 tm 21:00 20 graden

Voor de rest permanent op 15 graden

Ik zou niet weten wat een "slimme" thermostaat hier aan zou kunnen verbeteren.

Ben ik spontaan een keer een dag thuis (wat eens in de 3 maand voorkomt) dan weet de zogenaamde "slimme thermostaat" dit ook niet :P

Wat handig zou zijn is om op afstand de thermostaat te kunnen bedienen mocht ik 's avonds een keer helemaal niet thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Dat laatste kan perfect met de Nefit Easy.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
zonpaneel schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:23:
Hoi Elephtera.

Weet je toevallig ook of er voor de Easy uiteindelijk een app komt voor
Windows Phone?
Als het mij lukt om management over te halen dan komt die app er zeker! Ik ben al eventjes bezig met een WP app, echter moet dat in mijn eigen tijd, en die heb ik jammer genoeg niet zoveel.
Echter gezien de features die we nog uit gaan rollen voor iOS en Android komende maanden moet je niet rekenen op een WP app binnen afzienbare tijd.
Mocht er een app komen dan wordt het sowieso een universal app, waarmee we ook gelijk de windows 8/10 markt een plezier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Elephtera schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:46:
Precies wat Oxellaar zegt. De weersafhankelijke regeling maakt gebruik van een buitensensor, en indien die niet aanwezig is wordt er op basis van de locatie bij worldweatheronline de temperatuur opgehaald.
De locatie van de thermostaat is aan te passen via het info menu in de easy app.
Mocht de locatie juist zijn, en je geen buitensensor hebben dan zou je via een dm even contact op kunnen nemen, dan kunnen we als developers meekijken en wellicht een ander probleem vinden (en oplossen).

Een algemeen bericht over de easy apps is dat we bezig zijn om de cadans van releases op te schroeven. Om te zorgen dat er vaker bugfixes en feature releases komen. Er zit nog zoveel moois in de pijplijn!

[edit]
@Step, wat voor ketel heb je? indien je een niet Nefit ketel hebt zou het kunnen zijn dat die een foutieve waarde doorstuurt naar de thermostaat. Dan krijg je verkeerde waardes.
Ik heb een AWB ThermoMaster HR G uit 2006. Ik weet niet of die een buitensensor heeft, maar de locatie is goed (Enschede, bij mijn huis...) en ik kan je vertellen dat het hier geen -29 graden is. :P

Maar is het niet mogelijk om de Nefit Easy zelf te vertellen dat ie het maar van internet moet afhalen?

Bedankt voor je feedback iig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Volgens mij kan een Easy alleen buitentemperatuur uitlezen via de ketel als hij op een Nefit ketel (vanaf bouwjaar 2004) zit aangesloten.
In jouw geval moet hij dus de temperatuur ophalen van internet en daar gaat iets fout.
Hij haalt de temperatuur met korte intervallen op, ik dacht om de paar minuten zelfs.

Heb je hem al eens een half uurtje zonder spanning gezet, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Wat moet ik dan zonder spanning zetten, de adapter van de Nefit Easy of ook de ketel? :) Verder bevalt ie prima!

[ Voor 7% gewijzigd door Step op 23-10-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Je kan alleen de Easy doen, maar ook de ketel dan zit de Easy ook direct zonder spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Dit heeft niet geholpen (zowel de Nefit Easy adapter als CV ketel), i.v.m. de wifi bridge (omdat de Nefit Easy alleen maar b/g aan kan, wat erg jammer is) moet ik volgens mij nog wat firewall poort(en) open zetten op mijn pfSense... maar niet zeker welke.

[ Voor 32% gewijzigd door Step op 23-10-2014 23:31 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
@Step, Een bekend probleem is dat er ketels zijn die zich niet aan de OpenTherm standaard houden. Die sturen dan een verkeerde niet aangesloten waarde. Waardoor de nefit easy volgens de OT standaard te horen krijgt dat de temperatuur -29 is.
Momenteel is er geen manier om dat te te negeren vanuit de app. Ik zal het eens opperen of dat in de toekomst toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Elephtera schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:52:
@Step, Een bekend probleem is dat er ketels zijn die zich niet aan de OpenTherm standaard houden. Die sturen dan een verkeerde niet aangesloten waarde. Waardoor de nefit easy volgens de OT standaard te horen krijgt dat de temperatuur -29 is.
Momenteel is er geen manier om dat te te negeren vanuit de app. Ik zal het eens opperen of dat in de toekomst toegevoegd kan worden.
Ah dat is jammer, zou mooi zijn als de gebruiker dat zelf kan opgeven (Internet of Ketel-waardes te gebruiken). Is er toevallig ook ergens een technisch document waar men kan zien welke poorten open moeten in de firewall (en naar welke URL/IP adresen wordt gepraat om informatie van de buiten temperatuur op te halen)?

In ieder geval bedankt voor je feedback. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:47
Elephtera schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:52:
Klopt, maar in de app kun je bij instellingen "weersafhankelijke regeling" uitzetten. De foute waarde staat dan wel in het overzicht, maar beïnvloedt de regeling niet.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:47
Geurt-kun schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:38:
Klinkt logisch.
In de app kun je kiezen of het "warm water" de verwarmingscyclus moet volgen (tab "programma" bij de instellingen).
Ik heb deze optie uit staan en de combiketel is inderdaad geheel koud.

Verder is de vakantie optie ook makkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:13
Step schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:30:
[...]
Ik heb een AWB ThermoMaster HR G uit 2006. Ik weet niet of die een buitensensor heeft, maar de locatie is goed (Enschede, bij mijn huis...) en ik kan je vertellen dat het hier geen -29 graden is. :P
Hier een AWB ThermoMaster 2HR uit 2001 zonder buiten temepratuur voeler en die geeft ook -29°C door op de Opentherm interface.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik mag binnenkort meedoen met een project van de gemeente;
"Goed Voorbeeld Doet Goed Volgen"

Er wordt een slimme meter geplaatst (gas/elektra) en ik krijg een "Energie Management Systeem" van iNRG
Kastje kost normaal gesproken 179,-. Ik denk dat dat nog een te hoog bedrag is om meterstanden in een leuk grafiekje te laten zetten maar goed...

Ben erg benieuwd waar men nog denkt dat ik kan besparen zonder in de kou en het donker te zitten :+

http://www.i-nrg.com/prod...ergie-management-systeem/

[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 26-10-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Heb een Nefit Ecomline HR Excellent (modulerend, met ingebouwde warm-water-boiler) hangen met een Nefit Moduline 30 thermostaat. Op die thermostaat kan ik zien of de verwarming aan het "heaten" is, en of de warm-water boiler aan het "heaten" is.

Stel ik installeer een NEST. Dat de verwaming goed geregeld gaat worden geloof ik wel (niet meer modulerend maar aan/uit), maar hoe zit het met de besturing van de warm-water-boiler? Regelt de ketel dit voortaan zelf, kan ik hier via de NEST nog iets beinvloeden/controleren?

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 27-10-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

catchingfire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:43:
Heb een Nefit Ecomline HR Excellent (modulerend, met ingebouwde warm-water-boiler) hangen met een Nefit Moduline 30 thermostaat. Op die thermostaat kan ik zien of de verwarming aan het "heaten" is, en of de warm-water boiler aan het "heaten" is.

Stel ik installeer een NEST. Dat de verwaming goed geregeld gaat worden geloof ik wel (niet meer modulerend maar aan/uit), maar hoe zit het met de besturing van de warm-water-boiler? Regelt de ketel dit voortaan zelf, kan ik hier via de NEST nog iets beinvloeden/controleren?
De warm water regeling regelt de ketel zelf,
geen probleem dus.

Maar waarom je modulerend vermogen inleveren? Een Nefit easy is goedkoper en je moduleert nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Dag Roy,

Aangezien jij alles van thermostaten weet...

Hoe kijk jij tegen het verhaal van Nest aan? Met name het niet modulerende gedeelte. Ik hoor zo veel verschillende verhalen, volgens mij weet niemand het juiste antwoord.

Volgens mij is het ook erg verschillend per ketel, thuissituatie, isolerend vermogen van je huis, comfort (zet je hem op 21/20/19/etc). en waar je vandaan komt (wel/niet modulerend) of het wel of niet zuiniger is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Modulerende thermostaten zijn nagenoeg altijd zuiniger en de ketel reageert ook veel minder heftig op warmtevraag. Dit komt omdat een modulerende thermostaat aangeeft hoeveel warmte er nodig is en de ketel daar op gaat regelen.
Een aan/uit thermostaat laat de ketel heel snel naar de maximale watertemperatuur gaan, wat 9 van de 10x niet nodig is. Dit gedrag voelt ook vaak oncomfortabel aan door grotere verschillen in ruimtetemperatuur.

Als een Nefit Easy op je ketel past zou ik nooit voor een Nest gaan.
De Easy heeft zeker zoveel mogelijkheden, ik denk zelfs veel meer en hij kost minder.
Daarbij blijft je ketel gewoon netjes moduleren.
Een slimme aan/uit thermostaat is in mijn ogen gewoon dom :+

[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 27-10-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Vergeet ook niet dat als je van OpenTherm of van een merk-eigen modulerende thermostaat (Nefit bijv.) terugvalt naar een aan/uit thermostaat je vaak ook features kwijtraakt, zoals:
  • automatisch uitschakelen van warmhouden tapwater 's nachts
  • weergeven van storingsmeldingen, druk van het systeem e.d. op je thermostaat
Het is niet alleen het stoken, vaak kan een OpenTherm/merk-eigen modulerende thermostaat nog wel meer leuke kunstjes die een aan/uit thermostaat niet kan.

Hierboven wordt wel gezegd dat de ketel dat zelf regelt. Dat is maar gedeeltelijk waar. Op veel ketels kun je wel aangeven of je tapwater wilt warmhouden. Het is dan echter wel een permanente instelling. Je kiest er voor om het of 24/7 warm te houden, of helemaal niet (vaak heet dit 'ECO'). Bij die eerste verbruik je veel gas, en bij die laatste kan het soms erg lang duren voor je warm water hebt, helemaal als de ketel op zolder hangt en er een 10-15 meter aan leiding tussen zit.

Dus bedenk goed of je echt aan de Nest e.d. wilt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 27-10-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De ketel waar het net over ging heeft een boiler van 20 liter. Of het ook daadwerkelijk zin heeft om bijvoorbeeld in de nacht het tapwater uit te schakelen, vraag ik mij af. Het opstoken van de (iets) afgekoelde boiler kost namelijk ook aardig wat gas.
Als je voor langere tijd tapwater uit wilt zetten, bijvoorbeeld vakantie, dan kun je hem net zo goed op de ketel zelf uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
WW maken is idd niet echt efficient op een CV ketel doorgaans, weinig condensatie....
Ik heb 80ltr warm te houden wat ik op 5kW doe. Hij condenseert dan nagenoeg maximaal, 4kW ook geprobeerd maar dan schiet hij echt net te kort en duurt het best lang voor de 80 liter weer op temperatuur komt.

Helaas zal 20 liter niet voldoende zijn om een douchebeurt te voorzien van voldoende warm water op 5kW gok ik, sowieso weet ik niet of je het vermogen van WW gedeelte kan instellen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik (de Nefit Ecomline bezitter van hierboven) twijfel inderdaad tussen een Nefit Easy en een NEST.

Zoals hierboven al aangestipt zou ik ook wel eens willen weten in hoeverre een niet-modulerende thermostaat merkbaar ander comfort/verbruik gaat geven t.o.v. een merk eigen modulerende thermostaat. Gaat bijvoorbeeld de ketel echt volle bak stoken via de aan/uit contacten of regelt hij daar zelf ook beheerst?

Ook vraag ik me af, vandaar de vraag, wat ga ik allemaal missen t.o.v. een merk-eigen thermostaat als ik een NEST zou installeren. De tapwaterboiler-regeling zoals hierboven genoemd inderdaad.

De Easy is overigens niet goedkoper maar duurder dan de NEST in mijn geval, ik moet er namelijk nog een "Easy Connector" van 30-35 euro bijkopen en kom dan op minstens 230 euro uit.

Persoonlijke bevindingen
* m'n ketel hangt al ~14jr (schat ik) en heeft daarmee waarschijnlijk zijn langste tijd gehad, als ik nu een Easy zou kopen zou de volgende ketel bij voorkeur weer een Nefit moeten zijn, bij NEST kan ik alle kanten op. Maar wellicht is in mijn situatie een Nefit ktel zowiezo de voordehandliggende keuze.
* puur gebaseerd op dit topic heb ik het gevoel dat er in de Easy nogal wat kinderziektes zitten
* ik vind de NEST mooier
* ik vind het connected living gebeuren van NEST wel mooi, protect, dropcam, what's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Een modulerende nest. Hopelijk. ;)
Daar moeten ze bij nest toch ook wel achter zijn dat dit een gewild eigenschap is?
Kan zoiets via een update uitgerold worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

catchingfire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:34:
* ik vind het connected living gebeuren van NEST wel mooi, protect, dropcam, what's next?
Als je Mercedes rijdt kan ja navi doorgeven aan je Nest hoe laat je thuis bent en je huis op temperatuur brengen.
Icm met IFTTT kan je je Hue lampen aan/uit laten schakelen op basis van afwezigheid (vakantietimer).
Met je Jawbone UP24 gaat je verwarming aan zodra je wakker wordt.
Er zijn zelfs al wasmachines van Whirlpool die integreren met Nest.
Er is al een koppeling met je Pebble.
Ze hebben net voor dik een half miljard Revolv gekocht, ook een smart-home ontwikkelaar.

Nuttig? De tijd zal het leren. Ik verwacht de komende maanden nog meer innovatieve koppelingen nu de API beschikbaar is. Hoop dat ze bijvoorbeeld ook met Apple's HomeKit gaan koppelen. Nest zet met zijn thermostaat keihard in om de hub te worden in de "connected home".

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat de Nest niet modulerend werkt zal (denk ik) vooral te maken hebben met het geld :?

Volgens mij moet je aardig dokken voor een "OpenThem" licentie :?

Ik kreeg eind vorige week een mail dat de levering van de Thermosmart voorlopig "on hold" is gezet, zie onderstaande mail:
enige tijd geleden heb je bij ons de ThermoSmart besteld. Met het kouder wordende weer vraag je je misschien af waar je bestelling blijft.
Inmiddels zijn de slimme Wi-Fi thermostaten weer op voorraad. Bij de kwaliteitstest bleek echter de nieuwe Wi-Fi module niet naadloos te werken. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing. Omdat ThermoSmart een hoogwaardig kwaliteitsniveau nastreeft, willen we deze pas uitleveren als alles ook 100% werkt. Om mogelijke problemen voor te zijn, hebben we er voor gekozen de levering uit te stellen tot alle testen succesvol zijn afgerond. Zodra we zicht hebben op een oplossing informeren we je. We vragen je nog even geduld en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.
Uiteraard krijg je van ons bericht zodra de uitlevering start.
Excuses voor de vertraging namens het gehele Thermosmart team.
Dus zal nog wel ff duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online

Persoonlijke bevindingen

* puur gebaseerd op dit topic heb ik het gevoel dat er in de Easy nogal wat kinderziektes zitten
Zo gek veel problemen zijn er toch niet hier in het topic?

Ik heb hem nu sinds september 2013 in gebruik en heb nooit echt problemen gehad.
Heel in het begin waren er wat problemen met de server, die is een keer plat gegaan.
Zeker als je ziet dat er elke keer nieuwe functies bij komen en ze eigenlijk allemaal feilloos werken.
Ook in mijn eigen klantenkring hoor ik eigenlijk nooit klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Grolsch schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:30:
Dat de Nest niet modulerend werkt zal (denk ik) vooral te maken hebben met het geld :?

Volgens mij moet je aardig dokken voor een "OpenThem" licentie :?
Dit bracht me op een idee. Nest is (inmiddels) lid van de OpenTherm alliantie.
http://www.opentherm.eu/members
Aan de overige bedrijven te zien is het vooral iets van NL, DE en UK.

9/10 reacties op Facebook zijn van mensen die pas een Nest willen kopen als ze OpenTherm ondersteunen.
Dus hoewel Nest er niks over willen los laten, gok ik dat ze er wel mee bezig zijn. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 27-10-2014 19:55 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik (de Nefit Ecomline bezitter van hierboven) twijfel inderdaad tussen een Nefit Easy en een NEST.

Bla, bla.
Hier ook de Ecomline en kan je de Easy alleen maar aanbevelen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

HeroS schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:24:
Dag Roy,

Aangezien jij alles van thermostaten weet...

Hoe kijk jij tegen het verhaal van Nest aan? Met name het niet modulerende gedeelte. Ik hoor zo veel verschillende verhalen, volgens mij weet niemand het juiste antwoord.

Volgens mij is het ook erg verschillend per ketel, thuissituatie, isolerend vermogen van je huis, comfort (zet je hem op 21/20/19/etc). en waar je vandaan komt (wel/niet modulerend) of het wel of niet zuiniger is.
Excuses voor de late reactie,
maar zo te zien is dit al beantwoord.
Met een aan/uit thermostaat zul je altijd onzuiniger stoken.
Zeker als je kleine temperatuursverschillen hebt zoals je al aangeeft.

Een aan/uit thermostaat zal in dit geval altijd beginnen met 100% stoken.
Afhankelijk van je ketel moduleert hij terug.

Daarom, zoals ik al eerder zei, een Nest is een mooie thermostaat maar ik vindt hem voor de Nederlandse markt niet zo geschikt met zijn gebrek aan Opentherm.
En het "slimme" van de Nest, dat hij jou patroon leert kennen.. je kent je eigen patroon ook, dat stel je in op je weekschema, en als je er van afwijkt zet je hem hoger of lager met je telefoon.. dat lijkt me het hele idee achter een wifi thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Laatst online: 05-06 14:48
1 klein vraag, ik heb ook stadsverwarming met 24V als ik de NEST ga aansluiten kan je dan gewoon rechtstreeks de 220 wissel aansluiten op de HL, of moet er nu een zekering tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SamFox schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:52:
1 klein vraag, ik heb ook stadsverwarming met 24V als ik de NEST ga aansluiten kan je dan gewoon rechtstreeks de 220 wissel aansluiten op de HL, of moet er nu een zekering tussen ?
Gewoon met een netsnoer rechtstreeks op het net aansluiten, bij mij zit er ook geen zekering tussen (installateur van Feenstra)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Een kamerlamp ofzo zit ook geen zekering tussen toch ;) Lamp aan het plafond idem. Die 'zekering' zit in je meterkast, in de vorm van een automaat of ouderwetse schroefzekering.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
Ethirty schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Gewoon met een netsnoer rechtstreeks op het net aansluiten, bij mij zit er ook geen zekering tussen (installateur van Feenstra)
dus wat jij al zei het moet heel makkelijk zijn, bestelling is gedaan , morgen in huis :

- 2 draden vanuit huidige thermostaat loshalen in adaptor
- heatlink plaatsen
- 2 draden vanuit huidige thermostaat (NEST) aansluiten op T1 en T2
- 220 op N en L
- dan 2 nieuwe draadje plaatsen vanuit HL 2 en 3 naar huidge adaptor, aansluiten op de contacten waar nu de thermostaatdraden zijn aangesloten

is het activeren van de NEST zelf, aansluiten op WiFi etc nog veel werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SamFox schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:05:
is het activeren van de NEST zelf, aansluiten op WiFi etc nog veel werk ?
Ligt eraan hoelang je wifi wachtwoord is :+
De Nest leidt je er stap voor stap doorheen als je hem de eerste keer aanzet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Grote vraag is dus eigenlijk of NEST Opentherm gaat ondersteunen en of ze dit kunnen verwezelijken met de hardware. Ze zijn blijkbaar lid van de Opentherm alliantie, dat is al iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor de geïnteresseerden: lerende Nest in actie. Hij leert dat ik overdag niet thuis ben (huisje) en zet dan de temperatuur op een vooraf ingestelde waarde. Aangezien ik een weekje thuis zat is hij verkeerd "ingetraind" en nu corrigeert hij dat langzaam. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xiX8FFll.jpg

De rode streepjes is wanneer de verwarming aan sprong en hoe lang. De 20gr is door mij geprogrammeerd en stopt het "auto-away" schema.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zo bezien een beetje nutteloos dan. Hoe laat kwam je daadwerkelijk thuis, steeds waar het rondje 21 staat? En nog laat je hem om 18:00 op 20 graden aanspringen. Wel nut heeft die extra graad dan nog?

Een lerende thermostaat zou hem voor mij een kwartier voor ik thuis ben van 15 naar 20 moeten zetten om nut te hebben. Maar dat kan hij nu eenmaal niet, want ik weet bijvoorbeeld dat ik vanavond niet op de normale tijd thuis ben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat "zelflerende" gedrag van de nest zou bij ons ook compleet niet werken.
catchingfire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:16:
Grote vraag is dus eigenlijk of NEST Opentherm gaat ondersteunen en of ze dit kunnen verwezelijken met de hardware. Ze zijn blijkbaar lid van de Opentherm alliantie, dat is al iets.
Ik denk niet dat er opentherm in de bestaande nest thermostaten "softwarematig" geactiveerd kan worden.

Dit omdat bij andere thermostaten er verschillende aansluitklemmen zijn voor aan/uit, en voor opentherm.

Ik denk niet dat de nest zonder extra klemmen dit kan :? Of zie ik dit verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:12:
Zo bezien een beetje nutteloos dan. Hoe laat kwam je daadwerkelijk thuis, steeds waar het rondje 21 staat? En nog laat je hem om 18:00 op 20 graden aanspringen. Wel nut heeft die extra graad dan nog?

Een lerende thermostaat zou hem voor mij een kwartier voor ik thuis ben van 15 naar 20 moeten zetten om nut te hebben. Maar dat kan hij nu eenmaal niet, want ik weet bijvoorbeeld dat ik vanavond niet op de normale tijd thuis ben.
Hard geprogrammeerde planning overruled de slimme functies denk ik. Ik ben nog aan het experimenteren, maar aangezien ik meestal rond 18u thuis ben had ik deze er zo ingezet. De 21 is vooral gevoelstemperatuur. Als ik nog in huis bezig ben hoeft het niet zo warm, maar als ik op de bank plaatsneem wel. Met de huidige buitentemperaturen koelt het nog niet genoeg af om het effect van de thermostaat goed te merken.
Grolsch schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:35:
Ik denk niet dat er opentherm in de bestaande nest thermostaten "softwarematig" geactiveerd kan worden.

Dit omdat bij andere thermostaten er verschillende aansluitklemmen zijn voor aan/uit, en voor opentherm.

Ik denk niet dat de nest zonder extra klemmen dit kan :? Of zie ik dit verkeerd :?
Op de HeatLink staat firmware die geüpgrade kan worden. Wellicht is het dan een kwestie van de bedrading anders monteren? Aan de andere kant zit onder pin 2/3 is gewoon een relais dus dat lijkt me dan weer tegenstrijdig.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als ik de handleiding van de thermosmart bekijk zie ik dat er andere aansluitklemmen zijn voor OT (Open Therm) als voor AU (Aan/Uit) zie onderstaande afbeeldingen

Als het op dezelfde aansluitingen aangesloten zou kunnen worden, waarom doen ze dat dan niet :?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cf78sk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/987fxz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[b]Ethirty schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:28:
Op de HeatLink staat firmware die geüpgrade kan worden. Wellicht is het dan een kwestie van de bedrading anders monteren? Aan de andere kant zit onder pin 2/3 is gewoon een relais dus dat lijkt me dan weer tegenstrijdig.
Of het is alleen een kwestie van een nieuwe (Openterm) heatlink. De Nest zoals die beneden hangt hoeft dan niet te worden vervangen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Grolsch schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:35:
Dat "zelflerende" gedrag van de nest zou bij ons ook compleet niet werken.

[...]

ik ben ook benieuwd waar hij naar kijkt. Ik heb thuis een hond zitten. Zou hij die detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Als het geen opgezette hond is denk ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

chimera2 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

ik ben ook benieuwd waar hij naar kijkt. Ik heb thuis een hond zitten. Zou hij die detecteren?
Ligt aan de grootte van de hond. Zolang deze buiten beeld van de bewegingsdetectie blijft zal het werken. Volgens mij is de bewegingsdetectie vooral in het horizontale vlak. Als je ook een Nest Protect hebt gaat het niet werken, want die scant beweging vanaf het plafond naar de grond.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
schofthoogte is 40 cm met kop denk 50 (+/-40KG)

[ Voor 3% gewijzigd door chimera2 op 30-10-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
we hebben een tekkel...dus dat gaat goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

In homes that only have the Nest Learning Thermostat, pets typically won’t affect Auto-Away.
...
If Auto-Away mode is interrupted due to the presence of pets, users can set the Nest Learning Thermostat to Away mode manually, even if Auto-Away is disabled.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Gisteren een mailtje gehad van Thermosmart dat de nieuwe thermostaten verstuurd zijn :)

Dat wordt dus knutselen dit weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij heb ik nu al bijna m'n eigen slimme thermostaat gemaakt met m'n domotica systeem:
  1. Is minstens één van beide smartphones aanwezig?. --> Maak variabele hoog
  2. Is variabele hoog en tijd tussen 07:30 en 22:00 ? --> Sluit externe ingang thermostaat zodat deze op dagprogramma springt
  3. Beide telefoons afwezig? --> Maak variabele laag
  4. Is variabele laag? --> Open externe ingang thermostaat zodat deze op continu nachtprogramma springt
Ik kan geen setpoint instellen vanaf m'n telefoon, maar wel op afstand de verwarming alvast aanzetten en huis laten opwarmen tot (op thermostaat bij dagprogramma gekozen) ingestelde temperatuur.

En uiteraard kan ik nog veel meer condities toevoegen als ik dat zou willen, dat hij alleen aan mag als het buiten warmer is dan XX graden, het niet woensdagmiddag 16:35 is, het niet de tweede donderdag van november mag zijn etc 8)7

Thermostaat is een modulerende, dus die verwarmt de boel zo efficiënt/zuinig mogelijk.

:D

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien gekke vraag over de Easy:
Stel dat de Nefit servers er om wat voor reden langere tijd mee zouden stoppen?
Heb ik dan een mooi ding waarmee ik alleen de temp handmatig kan instellen (zonder programma aanpassingen te kunnen maken) of is er ook nog een direct contact met de thermostaat mogelijk, b.v. via de PC of zo?
Ik heb er een 3 dagen op proef en het werkt prima, maar over de afhankelijkheid maak ik me toch een klein beetje zorgen.
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:43:
Stel dat de Nefit servers er om wat voor reden langere tijd mee zouden stoppen?
Dat baart mij ook wat zorgen. Vorig jaar al een keer meegemaakt dat er een dagje wat issues waren met hun server(s) en toen deed zelfs het hele programma in mn Easy niets meer (kwam ook thuis in een koud huis toen.Brrr!), kon 'm alleen nog op handbediening zetten.

Ik had echter wel begrepen dat sinds een firmware update begin dit jaar de Easy in het geval van een serverstoring ook rechtstreeks via WiFi met de app kan communiceren. Het enige wat je dan kwijt bent is de mogelijkheid om op afstand de boel te bedienen. Daar kan ik mee leven (Het liefst wil je natuurlijk iets wat helemaal onafhankelijk is van een leverancier)

[ Voor 3% gewijzigd door synthdood op 01-11-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de nieuwste firmware versie? Ik heb nu 02.1100 . En als dit niet de nieuwste is, hoe lang het ongeveer duurt voordat je de meest recente hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Software versie staat hier op 2.15.00
Ik zou niet weten hoe de firmware uit te lezen...
Firmware is hier dus hetzelfde.

[ Voor 15% gewijzigd door Geurt-kun op 01-11-2014 18:01 . Reden: Firmware toegevoegd ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De huidige firmware kun je aflezen door de schoonmaak functie van het scherm te activeren.
Gewoon 2 of 3 x van links naar rechts over het scherm vegen.

Het kan een aantal dagen duren voor je bij een nieuwe thermostaat ook de nieuwe firmware krijgt.
Dit is iets wat je niet zelf kunt beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de soft en hardware versies gelijk opgaan. Ze zijn bij mij iig hetzelfde.
Ik ben benieuwd wanneer hij overgaat naar 2.15.00
Bedankt voor de info ☺️

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 16:50 . Reden: Fout dankzij spelchecker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:48:
Ik denk dat de soft en hardware versies gelijk opgaan. Ze zijn bij mij iig hetzelfde.
Ik ben benieuwd wanneer hij overgaat naar 2.15.00
Bedankt voor de info ☺️
De hardwareversie blijft altijd gelijk hoor :+
Of je moet een nieuwe Easy kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
Indien de thermostaat geen verbinding kan krijgen met de Nefit servers komt er een wereldbolletje in het beeld. Na 4 minuten gaat de thermostaat in zogenaamde "local mode". Daarbij is de thermostaat op het lokale netwerk bereikbaar zonder tussenkomst van de Nefit servers. Echter zoals hierboven al geschreven, dan kun je de thermostaat niet meer buitenshuis benaderen.

De laatste firmware versie is momenteel 2.15.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb uiteindelijk een thermosmart besteld uiteindelijk, het idee dat mijn gegevens mijn gegevens zijn voelt goed. Beter dan Google en haar world domination wens.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste