Grolsch schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:36:
Ondertussen een goed jaar verder en nog steeds op zoek naar een passende slimme thermostaat.
[...]
Nu vind ik de nest wel mooi, maar deze heeft naar mijn idee 1 groot nadeel, hij is niet modulerend voor een eventueel toekomstige nieuwe ketel.
Wat ik begreep komt er bij de CV (Op zolder bij ons) een "kastje", en kan ik de bedienunit via de bestaande bekabeling aansluiten, klopt dit
En is er zelf nog wat aan aan te passen qua programmering, of gaat alles vanzelf

Klopt inderdaad,
Zo'n hype voor een geweldig slimme thermostaat en hij is niet modulerend!
Daarbij vindt ik dat "zelflerende" helemaal niet handig,
ik vraag me af hoe dit in de praktijk uitpakt.
VB:
Als ik altijd dezelfde regelmaat heb, bv werkdag 9:00 - 17:00,
wat is hierbij de meerwaarde tov een normaal klokprogramma?
Als je toevallig een keer vroeger of later bent, zet je hem met je app omhoog of omlaag.
VB2:
Wisselende diensten.
Zo, ik denk dat hij vandaag om 15:00 thuis is, laat ik maar eens gaan stoken.. maar vandaag heb je van dienst gewisseld, stoken voor niets.
Dus, naar mijn inziens hoe het in de praktijk gaat: hoe zeer hij ook je programma "leert" kennen, je bedient hem in veel gevallen toch met de app.
En dan het zelflerende van je cv installatie, dat doen de meeste thermostaten van een jaar of 15 oud.
Neemt niet weg dat hij mooi is en handig,
maar ik vindt het erg over-the-top gepromoot
en niet slim dat ze er geen modulerende versie voor hebben gemaakt voor de Nederlandse markt.
En dan nog een reactie over wat ik hierboven ook zie staan over de installatie,
hier zijn de installateurs helemaal niet over op de hoogte gesteld hoe dit in zijn werk gaat.
Ook erg slecht voor zo'n bedrijf.