Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Off topic,
Ik krijg op de site van Nefit die cookie popup niet weg geklikt.
Ligt dat aan mijn mobiele browser of hebben meer mensen hier last van?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Geurt-kun schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:40:
Weet
[...]

Juist, die.
Had em eind oktober al besteld, samen met de Easy.
De Technische Unie wilde maar wat graag leveren, want al die tijd lag de Easy ook op afhalen te wachten.
Tot nog toe bevalt het goed.
Ik heb opstaan, weggaan en thuis komen uit programma 2 verwijdert en alle dagen op 14 graden.
De warm water voorziening volgt het klok programma, dus staat altijd uit. En als ik ga douchen zet ik de thermostaat op handmatig.
Weet nog niet wat de ww voorziening gaat doen als ik de thermostaat hoog zet, maar voor de zomer voldoet het.
Enig minpuntje is dat een Nefit apparaat zijn eigen Ecomline als onbekend weergeeft :X
Vanaf morgen uit voorraad leverbaar _/-\o_

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Geurt-kun schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:40:
Weet
[...]

Juist, die.
Had em eind oktober al besteld, samen met de Easy.
De Technische Unie wilde maar wat graag leveren, want al die tijd lag de Easy ook op afhalen te wachten.
Tot nog toe bevalt het goed.
Ik heb opstaan, weggaan en thuis komen uit programma 2 verwijdert en alle dagen op 14 graden.
De warm water voorziening volgt het klok programma, dus staat altijd uit. En als ik ga douchen zet ik de thermostaat op handmatig.
Weet nog niet wat de ww voorziening gaat doen als ik de thermostaat hoog zet, maar voor de zomer voldoet het.
Enig minpuntje is dat een Nefit apparaat zijn eigen Ecomline als onbekend weergeeft :X
Hoe werkt die warm water volgt klok programma voorziening? Ik gebruik de thermostaat uberhaupt handmatig (geen klokprogramma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

wessel99 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:07:
[...]

Hoe werkt die warm water volgt klok programma voorziening? Ik gebruik de thermostaat uberhaupt handmatig (geen klokprogramma).
Als je de thermostaat op handmatig zet, dan zal je water altijd op temperatuur gehouden worden.
Derhalve heb ik de thermostaat op automatisch staan met daarin alleen 'slapen' en dat op 14°.
Ik zal dus de thermostaat handmatig in moeten schakelen.
Toch moet ik er bij vermelden dat ik de warm water voorziening heb horen aanslaan, terwijl de thermostaat op 'auto' stond. Geen idee hoe dat komt.

Edit:
Kunnen de gebruikers zonder de adapter al de gas verbruik waarden zien, die tweede helft april 2014 beschikbaar zou zijn?
Het kan nog steeds natuurlijk, 2e helft april is bijna voorbij...

[ Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 28-04-2014 20:32 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
dvroon schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:56:
[...]

Ja ze hebben nog een paar dagen. Echter, gezien de ervaring van het laatste jaar kan dat zomaar april 2015 worden. Ik heb al veel meegemaakt in de software ontwikkeling. Grote projecten lopen altijd uit maar dit is om je te bescheuren. Zullen best een aantal (hoewel waarschijnlijk is het er maar een gezien het tempo en de inhoud van een release) fanatieke hobbyisten aan de gang zijn daar maar van planning hebben ze totaal geen kaas gegeten. Heel onprofessioneel die tent daar. Uiteindelijk best een aardig thermostaatje hoor, jammer dat het stookseizoen voorbij is. Hoewel, nu hebben ze weer wat extra rek. :)

Edit:
Geurt-kun schreef op maandag 28 april 2014
Kunnen de gebruikers zonder de adapter al de gas verbruik waarden zien, die tweede helft april 2014 beschikbaar zou zijn?
Het kan nog steeds natuurlijk, 2e helft april is bijna voorbij...

[ Voor 2% gewijzigd door dvroon op 02-05-2014 10:59 . Reden: verkeerde gebruiker in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:43:
Verder nog geen lange ervaring met de Easy, ik wil nog wel kijken hoe de communicatie verloopt en of je bijvoorbeeld de temperatuurwaarden (ingesteld en actueel) kunt uitlezen, heb 'm even kort aan de tcpdump gehangen maar moet even uitzoeken hoe ze de http-payload coderen. Wordt vervolgd dus.
Ik denk dat dat gewoon ssl-versleuteld is. Dus niet te bekijken (ook niet voor de eigenaar helaas)

Ook nog geen update gezien voor gasverbruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

De website van Nefit is aangepast.
De gasgebruik waarden komen nu beschikbaar in mei 2014.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28

Blauw

De Schreeuw

Ik ben een beetje in dubio over mijn specifieke situatie.

Ik woon in een samengevoegd huis waarbij de ketel op de eerste verdieping zit, maar de thermostaat ook (op de slaapkamer om precies te zijn). Nu is dat vrij vervelend doordat je steeds omhoog moet om de verwarming aan te zetten dus ik zit te bekijken wat daar een goeie oplossing voor is. Ik heb ook niet zoveel zin om die draden allemaal naar beneden te trekken. Iemand een goed adviesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Draadloze thermostaat nemen is wellicht het simpelste. Die in de kamer hangen. Klaar:P

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 04-05-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:49

pingwim

What's a world without Wimmen

Ik wil een zoneregeling opzetten met Evohome.
De ketel is een Nefit Ecomline HR Excellent (een "klassiek" model), modulerend.

Volgens Honeywell zou ik een BDR91 moeten aansluiten op de aan/uit pinnetjes van de ketel.
Wordt dan alsnog wel de temperatuur van de ketel gestuurd door de Evohome ?

Andere mogelijkheid die ik zie is een Nefit Easy Connect 'OpenTherm' module aan te sluiten.
Wordt het dan mogelijk om Evohome via OpenTherm aan te sturen ?

Daikin Altherma 3 H HT - zonnecollectoren - Evohome - Jaga Low-H2O - Speedcomfort - Home Assistant - 10900 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
met aan/uit wordt de temp niet gestuurd door Evohome.

moduleren geeft met Evohome soms problemen. Ik zou er niet aan beginnen, helemaal niet met nog eens een extra module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geeft de Evohome sowieso al problemen met moduleren, of alleen met een Opentherm adapter?
Snap ook best dat moduleren lastig is, het gaat immers op basis van ruimtetemperatuur, maar wat gebeurt er als er 3 ruimtes een verschillende behoefte hebben?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Met de Opentherm-adapter schijnt hij soms warmte te gaan vragen van de ketel terwijl er nog niet 1 radiatorregelaar opengaat.

Bij meerdere ruimtes pakt hij neem ik aan de ruimte die het meeste warmte nodig heeft als waarde. De rest is dan sneller opgewarmd, kunnen de radiatorregelaars eerder weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
Ik heb zelf 2 jaar een Evohome regeling op mijn Remeha Avanta gehad MET opentherm module gehad. Ik heb zelf nooit problemen ervaren maar heb er wel een hoop over gelezen dat dit bij anderen niet het geval is. Ik had zowieso de radiator in de gang een klein beetje open staan zodat ik geen problemen zou krijgen mocht hij onverhoopt toch geen knoppen hebben opengedraaid, een bypass is uiteraard efficiënter.

Hij regelt altijd op de hoogste vrager voor zover ik heb kunnen achterhalen. Andere radiatoren gaan dicht of bijna dicht wanneer de ingestelde ruimtemperatuur(voor die specifieke ruimte) is bereikt.

Best wel jammer dat de Evohome nu de deur uit is, ik ga denk ik wel weer iets vergelijkbaars maken met domotica, helaas kan ik niet inbreken op de Atag Q-Solar-BrainQ combi om warmtevraag te genereren. Dus zullen het alleen remote thermostaatknoppen worden.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

pingwim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:26:
Ik wil een zoneregeling opzetten met Evohome.
De ketel is een Nefit Ecomline HR Excellent (een "klassiek" model), modulerend.

Volgens Honeywell zou ik een BDR91 moeten aansluiten op de aan/uit pinnetjes van de ketel.
Wordt dan alsnog wel de temperatuur van de ketel gestuurd door de Evohome ?

Andere mogelijkheid die ik zie is een Nefit Easy Connect 'OpenTherm' module aan te sluiten.
Wordt het dan mogelijk om Evohome via OpenTherm aan te sturen ?
klopt inderdaad,
evohome is ook niet anders aan te sluiten op de Nefit Ecomline.
De opentherm converter is alleen geschikt voor nieuwe Nefit ketels,
en de easy connect is alleen voor een Nefit easy op een Ecomline (of een opentherm ketel) aan te sluiten.
Dat is dus de communicatie de andere kant uit (van nefit thermostaat naar opentherm).

De ketel zelf zal met een aan/uit sturing wel zelf nog moduleren,
dus zo veel verschil zit er niet tussen de 2 aansturingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik een Nefit Trendline met een Nefit Easy thermostaat aangeschaft. Ik heb mij verdiept in de warmwaterfunctie van de Trendline, die hot, eco(nomisch) of int(elligent) kan zijn. Hoe werkt dit nu samen met de Easy, die bijvoorbeeld ingesteld kan worden op "volgt cv-klokprogramma", en ook een vakantiestand heeft?
Ik legde mijn vragen hierover voor aan Nefit aan de hand van een tabel van combinatie-mogelijkheden. Hun technische dienst heeft deze tabel voor mij beoordeeld en aangepast.
Het komt er op neer dat:
HOT: is altijd hot, behalve in de combinatie (volgt cv-klokprogramma niet) + (klok op vakantie), dan wordt dit int, of in de combinatie (volgt cv-klokprogramma wel) + (klok aan, periode slapen of vertrekken of vakantie) dan wordt dit eco.
INT: is altijd int, onafhankelijk van de Easy-instellingen.
ECO: is altijd eco, onafhankelijk van de Easy-instellingen.

Op vakantie heeft het weinig zin om de warmtewisselaar warm te houden om snel warm water te kunnen tappen. Het zou logisch zijn dat de Trendline altijd op eco schakelt tijdens vakantie, maar dit is met de INT-instelling op de ketel niet het geval. Het is dus beter (lees: voordeliger) om tijdens vakantie de ketel op ECO te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-boone.nl/Prive/Warmwatertabel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:49

pingwim

What's a world without Wimmen

RoyWolters schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:01:
[...]

klopt inderdaad,
evohome is ook niet anders aan te sluiten op de Nefit Ecomline.
De opentherm converter is alleen geschikt voor nieuwe Nefit ketels,
en de easy connect is alleen voor een Nefit easy op een Ecomline (of een opentherm ketel) aan te sluiten.
Dat is dus de communicatie de andere kant uit (van nefit thermostaat naar opentherm).

De ketel zelf zal met een aan/uit sturing wel zelf nog moduleren,
dus zo veel verschil zit er niet tussen de 2 aansturingen.
Dank voor de reactie.

Met aan/uit wordt de watertemperatuur niet geregeld vanuit de thermostaat en dat is geen probleem.

De losse boiler voor warm water regelt zelf dat de ketel aan gaat bij warmte vraag toch ?

Daikin Altherma 3 H HT - zonnecollectoren - Evohome - Jaga Low-H2O - Speedcomfort - Home Assistant - 10900 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Graag gedaan,

Als de boiler warmtevraag heeft, regelt deze dat zelf met de ketel (ook modulerend)
zonder tussenkomst van de thermostaat,
tenzij je op de thermostaat (indien beschikbaar) instelt dat het warm water niet warm gemaakt hoef te worden.
(zie ook bovenstaande post van Marias)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Sinds kort wonen wij in een nieuwbouw woning met stadsverwarming van Eneco. Huidige aansturing is met een Honeywell Round. Dit is aangesloten op Honeywell zoneafsluiter.

Ik zou graag de Evohome (aan/uit) willen aanschaffen en dan 2 knoppen willen om de badkamer en kinderkamer apart te kunnen verwarmen wanneer nodig.
Is dit mogelijk? Het is mij niet geheel duidelijk.

Tevens was ik benieuwd of jullie bekend zijn met eQ-3 Max, verkocht bij Conrad?

Werkt dit hetzelfde als Evhome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Je moet dan denk ik de zoneafsluiter regelen met aan/uit-relais van Evohome en de radiators in badkamer/kinderkamer/woonkamer voorzien van evohome-regelaars om ze onafhankelijk te kunnen regelen.

Systemen bij Conrad kunnen (volgens mij) niet kamers onafhankelijk aansturen. Dat wil zeggen: bijvoorbeeld niet alleen de kinderkamer verwarmenterwijl de woonkamer/badkamer koud blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Hallo mede-tweakers, Ik wil graag ook mijn ervaringen, of beter gezegd die van mijn ouders delen met jullie in de hoop dat er 1 van jullie iets vergelijkbaars heeft meegemaakt.

In december 2013 Nefit Easy aangeschaft met een gloednieuwe ketel, Een Nefit Trendline. Alles leek prima te werken maar al snel kwamen er wat storingen. Deze zouden zijn verholpen alleen 1 probleem blijft bestaan. Hiervoor is er al 7 !!! keer een monteur voor langsgeweest en zijn er al talloze telefoontjes gepleegd. Het probleem is als volgt:

- de Nefit easy gaat op random momenten, meestal 's nachts, op zwart waarna hij vervolgens niet meer te bereiken is. Het display licht niet op en via de app werkt hij ook niet. De ketel blijft echt wel warm water afgeven dus douchen ed is nog wel mogelijk.

De volgende "oplossingen" zijn geprobeerd:
- Kabel van Nefit Easy naar Trendline vervangen door een geisoleerde kabel (bleek de installateur niet goed te hebben gedaan)
- Nefit Easy vervangen
- Diverse printplaten in de Trendline vervangen
- Nefit Easy Connect adapter geplaatst.
- Netfilter geplaatst. (volgens hun moest het wel aan piekspanningen liggen)
- op het andere wifi-netwerk gezet. (Wij hebben 2 wifi-netwerken thuis, 1 Experiabox en een WRT320N)
- Statisch IP-adres meegegeven

Ik zal ongetwijfeld een "fix" van hun vergeten zijn maar de conclusie is in ieder geval dat niks werkt. Nu speelt dit probleem al sinds december dus je kan begrijpen dat mijn ouders het nu echt helemaal zat zijn. Ik complimenteer ze voor hun geduld want ik was zelf allang woest geworden. Vandaag hadden ze wederom een gesprek met de installateur en een monteur van Nefit en die 2 zijn tot de conclusie gekomen dat het wel aan het downloadgedrag van mij moest liggen waardoor dat ding van slag raakt. Dit is naar mijn idee echt een hele slechte conclusie en lijkt me voor ze een laaste strohalm omdat ze het zelf gewoon echt niet weten. Mijn ouders zijn het nu wel echt helemaal zat aan het worden, wat ik zeker kan begrijpen als je al bijna een half jaar ermee aan het klooien bent.

Long story... Maar mijn vraag is nu als volgt: Denken jullie dat het echt aan mijn downloadgedrag zou kunnen liggen? En hebben jullie ooit vergelijkbare ervaringen gehad of nog ideeen voor een oplossing?

Ik download ong 25gb per week en vrijwel nooit 's nachts. Tevens download ik dit ook nooit direct 25gb achter elkaar. Wij hebben hier thuis een 100Mbit glasvezel verbinding liggen en alles is bekabeld, op de nefit easy na dan. Die staat om 4 meter van beide wifi-verbindingen(Kabel is van Reggefiber, abonnement is via KPN)

Graag hoor ik een reactie van jullie!

Goed weekend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mathijs14 op 16-05-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@woekele de Conrad eQ3 dingen regelen per radiator en stuurt de ketel aan (met optioneel aan/uit ketelrelais) als er één of meer regelaars warmte vragen.
@mathijs55 weinig kans dat de rest van het netwerk je Easy zo hard kan laten crashen.
Hoe wordt hij gevoed?
Heeft hij een debug/error log?
Hoe verhelp je de storing?
Valt me tegen dat hij geen watchdog heeft...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Nefit easy wordt gevoed via de kabel die naar de ketel gaat dacht ik, zoals normaal gesproken ook hoort.. Misschien heeft het wel een error/debug log maar daar kan ik in ieder geval niet bij.
De manier om de storing te verhelpen is om de Nefit Easy van de muur te halen, waardoor de spanning eraf gaat, en hem vervolgens weer terug te klikken. Dan start hij zichzelf opnieuw op..

Mijn idee is dan ook dat hij of geen verbinding met de Nefit Trendline kan maken of hij kan geen verbinding met de Nefit server maken oid. Waardoor hij in een loopt raakt en uiteindelijk crasht..

[ Voor 20% gewijzigd door Mathijs14 op 16-05-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Dan krijgt hij zijn data toch ook via die kabel (canbus oid ) dus wat heeft dat met je netwerk te maken? Of gaat het via wifi?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Nefit Easy is bekabeld verbonden met de Trendline ketel en ook draadloos met ons wifi-netwerk waardoor je hem op afstand kan bedienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Proton: ok, dat is nieuw voor me. Ik dacht dat Evohome nog de enige was die dat kon.

Om de hoeveel tijd gaat hij op zwart? Anders gewoon een tijdje niet downloaden.

Ookal zou je wel de hele dag full speed downloaden, dan moet dat ding gewoon werken trouwens. Enorm zwaktebod.

Laat ze met een vorm van bewijs komen dat downloaden de oorzaak is. Dit klinkt als een willekeurige wilde stab in the dark van mensen die niet weten waar ze over praten.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 16-05-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Waarschijnlijk is het iets met de voeding omdat er denk ik wel een software watchdog in zit. De hele SoC kapt er zo te horen mee dus een softwarefout lijkt me sterk.
De kabel is nog van de vorige thermostaat zeker?
Misschien daar een kabelbreuk, scherpe bocht of slecht contact dat een brownout veroorzaakt?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
woekele schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:55:
Proton: ok, dat is nieuw voor me. Ik dacht dat Evohome nog de enige was die dat kon.

Om de hoeveel tijd gaat hij op zwart? Anders gewoon een tijdje niet downloaden.

Ookal zou je wel de hele dag full speed downloaden, dan moet dat ding gewoon werken trouwens. Enorm zwaktebod.

Laat ze met een vorm van bewijs komen dat downloaden de oorzaak is. Dit klinkt als een willekeurige wilde stab in the dark van mensen die niet weten waar ze over praten.
Soms gaat het eens per week, soms meerdere keren per week. We hebben er nog geen logica in kunnen ontdekken. Daarom vind ik de link naar mijn download gedrag ook heel vreemd, zeker omdat hij meestal 's nachts op zwart gaat terwijl ik dan geeneens download ;)

Ik ben het ook zeker met je eens dat zo'n ding altijd hoort te werken, ook al download je de hele dag door. Ik heb nu in SABnzbd mijn downloadsnelheid op 50% gezet, wat neerkomt op 5MBps. Neem aan dat zo'n thermostaat geen 50mbit nodig heeft :p

Ik heb nog even ter verduidelijking een schets gemaakt van hoe het is aangesloten bij mij thuis. We hebben beide draadloze verbindingen geprobeerd maar dat maakte geen verschil verder.

Ik heb zelf geen ideeën meer en Nefit gaf als oplossing om dan maar een andere thermostaat te gebruiken die geen wifi/remote functies heeft. Dit lijkt mij echter geen oplossing aangezien dat de enige reden was dat mijn ouders de ketel hebben vervangen, andere was 10 jaar oud maar nog niet noodzakelijk aan vervanging toe.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dScbWYx.png

@Proton_ De kabel die er zat was eerst inderdaad van de oude ketel, deze is vervolgens door de installateur vervangen voor een afgeschermde kabel, omdat ze dachten dat er andere dingen op stoorde. Nadat dat niet de oplossing bleek te zijn heeft een Nefit/Bosch monteur de kabel opnieuw vervangen met een vrij dikke, goed afgeschermde kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
mathijs55 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:05:
[...]

Soms gaat het eens per week, soms meerdere keren per week. We hebben er nog geen logica in kunnen ontdekken. Daarom vind ik de link naar mijn download gedrag ook heel vreemd, zeker omdat hij meestal 's nachts op zwart gaat terwijl ik dan geeneens download ;)

Ik ben het ook zeker met je eens dat zo'n ding altijd hoort te werken, ook al download je de hele dag door. Ik heb nu in SABnzbd mijn downloadsnelheid op 50% gezet, wat neerkomt op 5MBps. Neem aan dat zo'n thermostaat geen 50mbit nodig heeft :p

Ik heb nog even ter verduidelijking een schets gemaakt van hoe het is aangesloten bij mij thuis. We hebben beide draadloze verbindingen geprobeerd maar dat maakte geen verschil verder.

Ik heb zelf geen ideeën meer en Nefit gaf als oplossing om dan maar een andere thermostaat te gebruiken die geen wifi/remote functies heeft. Dit lijkt mij echter geen oplossing aangezien dat de enige reden was dat mijn ouders de ketel hebben vervangen, andere was 10 jaar oud maar nog niet noodzakelijk aan vervanging toe.
[afbeelding]

@Proton_ De kabel die er zat was eerst inderdaad van de oude ketel, deze is vervolgens door de installateur vervangen voor een afgeschermde kabel, omdat ze dachten dat er andere dingen op stoorde. Nadat dat niet de oplossing bleek te zijn heeft een Nefit/Bosch monteur de kabel opnieuw vervangen met een vrij dikke, goed afgeschermde kabel
Ik zou hem eens met een hele korte kabel direct aan de ketel aansluiten. Om dat uit te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
wessel99 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 21:26:
[...]

Ik zou hem eens met een hele korte kabel direct aan de ketel aansluiten. Om dat uit te sluiten!
Op zolder is geen wifi-bereik. Oude kabel van bijna 30 jaar was doorgemeten en niks mee aan de hand. Nieuwe kabel is ook doorgemeten en was uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Kan het zijn dat degene met de app ook geen wifi bereik heeft, zodat de Easy denkt dat je afwezig bent?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Proton_ schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:10:
@woekele de Conrad eQ3 dingen regelen per radiator en stuurt de ketel aan (met optioneel aan/uit ketelrelais) als er één of meer regelaars warmte vragen.
Oeps, dit klopt toch niet.
Conrad heeft wel een ketelrelais voor het vergelijkbare FS20 systeem maar niet voor eQ-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Geurt-kun schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:51:
Kan het zijn dat degene met de app ook geen wifi bereik heeft, zodat de Easy denkt dat je afwezig bent?
App werkt ook via 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Probeer je Wifi op je Mobiel eens uit te schakelen als het weer gebeurd en kijk dan of je via 3G je Easy wel kan bereiken.
Mijn Wifi repeater wil nog wel eens geblokt worden door de router. Er is dan wel een Wifi verbinding, maar zonder Internet, dus geen verbinding met de Easy. Je Mobiel schakelt waarschijnlijk pas over naar 3G als er geen Wifi beschikbaar is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Geurt-kun schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Probeer je Wifi op je Mobiel eens uit te schakelen als het weer gebeurd en kijk dan of je via 3G je Easy wel kan bereiken.
Mijn Wifi repeater wil nog wel eens geblokt worden door de router. Er is dan wel een Wifi verbinding, maar zonder Internet, dus geen verbinding met de Easy. Je Mobiel schakelt waarschijnlijk pas over naar 3G als er geen Wifi beschikbaar is.
Ik ga het proberen maar ik neem aan dat dit niks uit mag maken. De Nefit Easy werkt ook als je thuis geen smartphone hebt en hij is daar ook niet van afhankelijk. Het is niet de telefoon maar de thermostaat zelf die op zwart gaat en non-responsive wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ok, verkeerd begrepen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Tja, er blijft dan weinig over... de wandhouder is niet vervangen? Misschien heeft die brak contact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
Mathijs, hebben je beide wifi points hetzelfde ssid/wachtwoord waardoor de easy van slag raakt?
Gaat een wifi punt soms uit 's nachts?

Ik heb sinds januari een easy en tot nu toe nog geen enkel probleem.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:37
Hoi, ik heb een vraagje over een intergas kombicompact. Dit is volgens de brochure een modulerende cv met open therm aansluiting. Welke thermostaat is hier het beste voor. Nu zit er een Honeywell chronotherm 4 (aan/uit) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
janne_nl schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:18:
Mathijs, hebben je beide wifi points hetzelfde ssid/wachtwoord waardoor de easy van slag raakt?
Gaat een wifi punt soms uit 's nachts?

Ik heb sinds januari een easy en tot nu toe nog geen enkel probleem.

Jan
Beiden wifi points hebben een verschillend SSID. De Easy kan naar mijn weten ook maar met 1 verbinding maken.. De accesspoints blijven ´s nachts gewoon aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12
Kun je ergens een ping aanzetten naar de easy om te controleren of de verbinding echt wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Google: advertenties op Glass en thermostaten behoren tot de mogelijkheid

Beter blijft google even met z'n pootjes van de Nest af.. Ik zit al een tijd te wachten tot de Nest in Nederland beschikbaar komt, maar dit maakt toch wel dat ik hard begin te twijfelen of ik de thermostaat nog wel wil hebben. Zit er niet op te wachten om reclame te krijgen op een apparaat waar ik dik geld voor heb betaald 8)7

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik dat soort berichten lees denk ik altijd hoe naïef mensen zijn dat ze dit niet zien aankomen. Natuurlijk gaan dat soort bedrijven alles wat ze maken en aanbieden gebruiken om geld te genereren. Het staat er in dit bericht nog niet eens bij, maar vaak is het slappe excuus "toegevoegde waarde voor de gebruikers".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MarcoHoorn schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:12:
Hoi, ik heb een vraagje over een intergas kombicompact. Dit is volgens de brochure een modulerende cv met open therm aansluiting. Welke thermostaat is hier het beste voor. Nu zit er een Honeywell chronotherm 4 (aan/uit) op.
Die heb ik ook, een HRE van 2011. Hier kun je in principe elke thermostaat die Opentherm ondersteund op aansluiten. Ik heb zelf de Thermosmart sinds een paar weken en die bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Maasluip schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:12:
Als ik dat soort berichten lees denk ik altijd hoe naïef mensen zijn dat ze dit niet zien aankomen. Natuurlijk gaan dat soort bedrijven alles wat ze maken en aanbieden gebruiken om geld te genereren. Het staat er in dit bericht nog niet eens bij, maar vaak is het slappe excuus "toegevoegde waarde voor de gebruikers".
Hmm, toegevoegde waarde.. Op deze manier verdwijnt vanzelf alle privacy uit je eigen huis vandaan.. En als je ook nog eens met het niet akkoord gaan met het inleveren van je privacy functionaliteiten kwijtraakt is het einde helemaal zoek..

Ik moet overigens wel toegeven dat ik de 'toegevoegde waarde' beter begrijp met de uitleg van Tweaker Kilzone:
Denk bijvoorbeeld aan (simpel idee):
Een slimme koelkast weet wat er in de koelkast staat en met een internetconnectie en/of een dienst kan deze gerechten voorstellen wat je kunt maken (eventueel rekening houdend met dieet, persoonlijke voorkeur, etc.). Dit is niet echt gekke functionaliteit, veel 'consumenten' zoeken nu zelf gerechten op die gemaakt kunnen worden, of maken deze aan de hand van (andere) reclame.

Stel je daar nu bij voor dat de koelkast ook advies kan geven over de 'net-niet-te-maken'-gerechten (gerechten waarvoor één of twee ingrediënten missen). Dit biedt al een enorme reclamemogelijkheid, deze gerechten kunnen immers gesponsord worden. Daarna is het een kleine stap naar 'voorgestelde alternatieve gerechten op basis van uw voorkeuren'; ook hier zit een winstmarge op.

Combineer dit met mogelijkheden voor lokale winkels om gerechten samen te stellen en de benodigde producten aan te bieden en je het een 'Google SmartFrigde'-product.
Google belooft toch geen advertenties op Nest en Glass te tonen Tja, iets met rook en vuur... Ik ben bang dat dit in mijn geval bye, bye, zwaai, zwaai wordt voor Nest..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Ik heb sinds gisteren morgen dat de easy geen contact kan maken met het internet. Hij geeft ook het wereldbolletje met kruis aan op het display. Iemand meer last van?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Nee, geen probleem met verbinding.
Wel blijf ik sinds kort het groene blaadje zien in de stand automatisch, terwijl dat voorheen alleen in de stand handmatig was.
Ben benieuwd of er nu water warm gehouden wordt tijdens mijn vakantie.
We zullen het straks zien aan de meterstand.
Edit: de buitentemperatuur zie ik ook niet meer.
Maar ja, daar klopte toch al weinig van.

[ Voor 14% gewijzigd door Geurt-kun op 30-05-2014 10:21 . Reden: Buitentemperatuur ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Waarschijnlijk deed je Easy wat vreemd omdat hij een firmware update heeft gekregen.
Versienummer is nu 02.13.00, waarschijnlijk zal de update voor de app dan ook snel komen.

@Geurt-kun
Het lijkt misschien dat de buitentemperatuur niet helemaal klopt, maar dat valt mee.
Als ik nu op een weerkaart kijk van het KNMI is het hier ongeveer 18 graden.
Ik heb een buitenvoeler op de ketel, die zit op het noorden, in de schaduw en daar meet ik 20.7 graden.
Als ik de buitenvoeler los maak van de ketel en de Easy zelf de temperatuur laat opzoeken, dan kom ik op 18.4
Dus de buitentemperatuur klopt wel degelijk. Alleen moet je een microklimaat (de achtertuin) niet vergelijken met een officiële meting in het open veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:02
interessant topic dit ! wil zelf ook wat energie gaan besparen en ga dus binnenkort mijn CV ketel vervangen voor een HR ipv Vr van waarschijnlijk intergas.

Twee persoons huishouden..moet nog even kijken hoe we dat doen met de afvoer van de condens en welke thermostaat , zitten zelf bij nuon op het moment.

Waar ik echte van baal is al die abbo kosten zoals bij Toon... leuk hoor eerst betalen voor het apparaatje en dan nog eens 4 euro per maand... hoezo besparen.. als je weer 50 euro per jaar kwijt bent om je data in te zien... ;(

Iemand nog tips voor een goed combi in dit geval ? heb een huis op zuiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Gandalf68 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:29:
interessant topic dit ! wil zelf ook wat energie gaan besparen en ga dus binnenkort mijn CV ketel vervangen voor een HR ipv Vr van waarschijnlijk intergas.

Twee persoons huishouden..moet nog even kijken hoe we dat doen met de afvoer van de condens en welke thermostaat , zitten zelf bij nuon op het moment.

Waar ik echte van baal is al die abbo kosten zoals bij Toon... leuk hoor eerst betalen voor het apparaatje en dan nog eens 4 euro per maand... hoezo besparen.. als je weer 50 euro per jaar kwijt bent om je data in te zien... ;(

Iemand nog tips voor een goed combi in dit geval ? heb een huis op zuiden...
let op:
-laag minimum vermogen (beperkt pendelen met laag rendement), anders kan je niet op lage temperaturen stoken en is je HR effect weg
- goede thermostaat met slim regelprogramma
- goed moment om een ZB te overwegen, dan heb je een goede CW waarde met een kleine ketel (grootste deel vh jaar)

jaarverbruik gas en het dagmaximum zijn goede startpunten om de ketelcapaciteit te bepalen.

En: dit is een goed moment om het alternatief van een warmtepomp te overwegen (b.v. Lucht/water)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Oxellaar schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:01:

@Geurt-kun
Het lijkt misschien dat de buitentemperatuur niet helemaal klopt, maar dat valt mee.
Als ik nu op een weerkaart kijk van het KNMI is het hier ongeveer 18 graden.
Ik heb een buitenvoeler op de ketel, die zit op het noorden, in de schaduw en daar meet ik 20.7 graden.
Als ik de buitenvoeler los maak van de ketel en de Easy zelf de temperatuur laat opzoeken, dan kom ik op 18.4
Dus de buitentemperatuur klopt wel degelijk. Alleen moet je een microklimaat (de achtertuin) niet vergelijken met een officiële meting in het open veld.
Wat het ook is, momenteel kan ik nog steeds niet de buitentemperatuur zien.
Vreemd hoor.
Misschien eens een harde reset uitvoeren...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Misschien dat iemand me kan helpen. Ik heb thuis mijn schuur, welke vast aan het huis zit, omgebouwd tot een hobby ruimte waar mijn vrouw, ik en de 2 kids samen kunnen zijn. Nu moet deze ruimte ook verwarmt worden. Nu zit er een gasaansluiting en zit ik te denken aan een gaskachel maar liever gebruik ik de CV.

Nu lees ik, oa hier, dat met producten als Evohome, ik elke ruimte een eigen temperatuur kan geven zodat ik niet het gehele huis aan het warm stoken ben om 1 ruimte op temperatuur te krijgen. Nu heb ik eigenlijk geen idee wat ik allemaal in huis moet halen om het werkend te krijgen.

Mijn huis heeft 10 radiatoren (waarvan de 10e voor de nieuwe ruimte is) en we hebben een Nefit Economy Line ketel (ongeveer 12 jaar oud). Elke ruimte heeft 'maar' 1 radiator behalve de woonkamer (deze heeft er 3). Kan ik af met een "evohome connected pakket, opentherm ketelsturing" en 10x "draadloze thermostaatknop" zoals aangegeven op http://sb.evohome.honeywell.com (wizard). Ik vermoed dat ik er ook nog een Nefit Opentherm Converter bij moet kopen.

Is dit goed zelf allemaal te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
als je aan/uit je ketel stuurt heb je geen converter nodig. Verder klopt het wat je zegt. En is prima zelf te installeren.

Maar ook al je radiators moeten voorzien zijn van thermostatische kranen, liefst van Honeywell/Heimeier, of een merk/maat waar converters voor beschikbaar zijn. Dat is wat minder makkelijk zelf te installeren vind ik.

Verder roepen sommige mensen dat je een by-pass (overdrukventiel?) in je systeem moet opnemen als je al je radiators thermostatisch maakt. Dat doe je ook niet ff zelf vermoed ik. Tenzij je handig bent in dat soort dingen. Een work-around is een willekeurige radiator in huis altijd open te zetten, dan heb je een radiatorregelaar minder nodig en heb je een soort van bypass gecreeerd. Deze altijd-open radiator zal uiteraard wel een negatieve invloed hebben op eventuele besparingen :)

[ Voor 56% gewijzigd door woekele op 02-06-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
maniak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:52:
Misschien dat iemand me kan helpen. Ik heb thuis mijn schuur, welke vast aan het huis zit, omgebouwd tot een hobby ruimte waar mijn vrouw, ik en de 2 kids samen kunnen zijn. Nu moet deze ruimte ook verwarmt worden. Nu zit er een gasaansluiting en zit ik te denken aan een gaskachel maar liever gebruik ik de CV.

Nu lees ik, oa hier, dat met producten als Evohome, ik elke ruimte een eigen temperatuur kan geven zodat ik niet het gehele huis aan het warm stoken ben om 1 ruimte op temperatuur te krijgen. Nu heb ik eigenlijk geen idee wat ik allemaal in huis moet halen om het werkend te krijgen.

Mijn huis heeft 10 radiatoren (waarvan de 10e voor de nieuwe ruimte is) en we hebben een Nefit Economy Line ketel (ongeveer 12 jaar oud). Elke ruimte heeft 'maar' 1 radiator behalve de woonkamer (deze heeft er 3). Kan ik af met een "evohome connected pakket, opentherm ketelsturing" en 10x "draadloze thermostaatknop" zoals aangegeven op http://sb.evohome.honeywell.com (wizard). Ik vermoed dat ik er ook nog een Nefit Opentherm Converter bij moet kopen.

voordeel van gaskachel (of mooie gashaard) is dat je direct stralingswarmte hebt. dus snel warm voor je gevoel, ipv eerst drie uur opwarmen.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
True.. Maar ik heb nog een houtkachel die ik heb staan. Het nadeel van een houtkachel is dat die niet automatisch stookt als we weg zijn. Niet erg handig tijdens de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

maniak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:52:

De economy ondersteund inderdaad geen opentherm,
en deze kan ook niet aangesloten worden met de converter.

Je zult dus inderdaad een aan/uit pakket zoals deze moeten nemen.

Het aansluiten gaat redelijk makkelijk met behulp van de wizard,
en de beschikbare filmpjes op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Wellicht een mooie (minder privacy gevoelige?) concurrent voor de Nest.

EDIT:
Toch jammer dat de Honeywell niet zelflerend is..

[ Voor 34% gewijzigd door Tiestor op 11-06-2014 11:59 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30

HeroS

SmartHome Nerd

Video van de nieuwe honeywell: http://youtu.be/2ZIlYgvLmqo

Nice!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Tiestor schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:35:
Wellicht een mooie (minder privacy gevoelige?) concurrent voor de Nest.

EDIT:
Toch jammer dat de Honeywell niet zelflerend is..
Honeywell is ook zelflerend,
alleen Nest verkoopt dit als zijnde heel speciaal,
Honeywell doet dit al sinds een van de eerste digitale thermostaten.
Daarom wordt dit hier niet meer als USP onder de aandacht gebracht.

Als het goed is komt deze dit jaar nog naar Nederland,
mocht dat zo zijn, verkopen wij hem natuurlijk ook meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Roy
wat is de reden dat je geen Netatmo draadloze thermostaat verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

HeroS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:39:
@Roy
wat is de reden dat je geen Netatmo draadloze thermostaat verkoopt?
Er is geen reden,
omdat ik deze wel verkoop ;)

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Hahaa, iets met je neus kijken.

Wat zijn je ervaringen hiermee?
Zijn er bv gemakkelijke koppeling te maken met andere systemen (bv dmv een API)?

Ik wil namelijk waardes naar de Netatom sturen dmv een http request en vanuit de Netatom weer een terug koppeling geven dmv een http request.

ff plat geslagen wil me Zipabox ermee koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

HeroS schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:58:
Hahaa, iets met je neus kijken.

Wat zijn je ervaringen hiermee?
Zijn er bv gemakkelijke koppeling te maken met andere systemen (bv dmv een API)?

Ik wil namelijk waardes naar de Netatom sturen dmv een http request en vanuit de Netatom weer een terug koppeling geven dmv een http request.

ff plat geslagen wil me Zipabox ermee koppelen :)
Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee..
ik weet wel dat het weerstation van Netatmo wel ondersteund wordt door IFTTT,
volgens mij werkt dit op dezelfde basis dus zou ook moeten kunnen.

Tevens heeft Apple aangekondigd dat in iOS 8 een eigen Home automatisering app komt (Homekit)
Hier werkt Netatmo (en ook Honeywell) aan mee.

Dus het wordt wel ondersteund in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ondertussen is de nieuwe update voor de Easy app uit. Je kunt nu oa het gasverbruik in de app uitlezen.
Het leuke is dat er onderscheid is gemaakt tussen het verbruik voor warm water en verwarming.
De douchetimer doet het ook prima, gisteren even geprobeerd toen de vrouw onder de douche zat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Hihihi
Bij mij doet hij het niet helaas.
De optie douche timer is wel aanwezig, maar niet aan te zetten.
Het gas verbruik is wel zichtbaar.
Overigens zou ik met die douche timer alleen mezelf hebben. Meisje doucht zo kort dat de 25 liter voorraad niet eens op is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 27-06-2022
Leuk hoor dat je nu bij de Easy de IR sensor kan uitschakelen maar ook lekker nutteloos want dat ding werkt sowieso niet. Bij bij niet in elk geval, ik moet 'm echt aanraken om er leven in te krijgen. Eén van m'n buren heeft ook een Easy sinds kort en die hebben precies hetzelfde.

Bij wie van jullie gaat het display van de Easy wel aan als je erlangs loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Bij mij, ik heb zelfs detectie afstand op dichtbij gezet.
En nog gaat ie nog wel eens aan in het voorbij lopen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Hier gaat de display soms aan in het voorbij lopen, dat is toch helemaal geen probleem?
Hij gaat aan op ongeveer 40cm afstand, detectie afstand staat op standaard.

Ik kom regelmatig een Easy tegen bij klanten, maar nog nooit een slechte ir sensor gehad.
De meeste mensen zouden liever hebben dat hij juist veel verder detecteert, ikzelf eigenlijk ook.
Het liefst zou ik de display continu aan hebben, of gedimd en bij detectie fellere verlichting.
Maar dat kan niet ivm de slijtage van de display volgens Nefit, het scherm heeft een verwachte levensduur van ruim 10 jaar. Altijd aan zou dat flink inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Grappig dat bij mij en bij m'n buren het display niet automatisch aangaat. Ik heb al best vaak als een gek staan zwaaien voor dat ding maar hij geeft geen sjoege... Op zich geen drama trouwens. Even aanraken om 'm wakker te maken is ook okay hoewel ik het soms nog wel mis om even snel te kunnen kijken wat de temperatuur is. Wat dat betreft waren de goeie ouwe moduline en chronotherm toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 10:16

Prosperot

Today is a gift...

probeer em eens op 'dichtbij' te zetten.

Bij mij werkt ' normaal' ook niet omdat ie dan afgaat op de muur er tegenover en de easy op 'schermbeveiliging' gaat. En als je dat hebt, kan ie alleen door aanraken weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:31

backupdevice

Boeh!

Die easy van ons doet het echt wazig. Hij hangt sinds 4 weken maar is zeker 2 weken daarvan niet benaderbaar geweest.

Ze gaan een nieuwe voor me regelen maar ik wordt er tot nu toe niet echt blij van.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Prosperot schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:06:
probeer em eens op 'dichtbij' te zetten.

Bij mij werkt ' normaal' ook niet omdat ie dan afgaat op de muur er tegenover en de easy op 'schermbeveiliging' gaat. En als je dat hebt, kan ie alleen door aanraken weer aan.
Heb ik geprobeerd maar helaas maakt het niet uit. |:(

Het is wel zo dat mijn thermostaat niet echt op een ideale plaats zit, in een doorgang bij de deur van de kamer met een muurtje er recht tegenover en als de deur openstaat dan zit deze ook nog eens voor de thermostaat. Ik kan me goed voorstellen dat een IR sensor daar geen raad mee weet. Ondanks de merkwaardige plaatsing doet ie z'n werk als thermostaat uitmuntend (dat deed de moduline30 die ik hiervoor had trouwens ook wel). Het is altijd de juiste temperatuur in de hele kamer dus wat temepratuurregeling betreft hangt hij waarschijnlijk toch wel goed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Bij mij wisselt de detectie van de easy. De ene keer doet ie het prima als ik er langs loop. Een andere keer moet ik hem ook wakker maken door aanraking. Het lijkt wel of het uitmaakt of het licht of donker is in de omgeving ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Heeft er iemand ervaringen met de Enexis Ectual meter? Ik heb deze afgelopen week ontvangen en net als de Youless kun je hier leuk het huidige verbruik mee meten (GAS zit er ook direct bij in, word 1x per uur uitgelezen). Met de Youless log ik echter alles naar mijn NAS en Enelogic. Weet iemand of er instanties zijn die de externe logging hier van ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
henwy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:07:
Heeft er iemand ervaringen met de Enexis Ectual meter? Ik heb deze afgelopen week ontvangen en net als de Youless kun je hier leuk het huidige verbruik mee meten (GAS zit er ook direct bij in, word 1x per uur uitgelezen). Met de Youless log ik echter alles naar mijn NAS en Enelogic. Weet iemand of er instanties zijn die de externe logging hier van ondersteunen?
Hoe kom je aan de Ectual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Een paar weken geleden is er een slimme meter bij ons in huis geplaatst en bij het welkomstpakket zat een code om een gratis ectual aan te vragen. Week later lag deze op de mat.

https://www.ectual.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Zijn er 3-fase energiemeters? Ik ben wel benieuwd wat de melkrobots en compressor en melkkoeiling gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

BlackWhizz schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:51:
Zijn er 3-fase energiemeters? Ik ben wel benieuwd wat de melkrobots en compressor en melkkoeiling gebruiken.
Sure. Zoiets?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hmm, dat gaat duur worden als ik ook nog logging toe wil passen :( Laat maar zitten -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

BlackWhizz schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:02:
[...]

Hmm, dat gaat duur worden als ik ook nog logging toe wil passen :( Laat maar zitten -_-
Die Eastron + een Youless zou wel een betaalbare oplossing zijn toch?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Zojuist heb ook ik een Nefit Easy geïnstalleerd maar het device krijgt geen stroom. Volgens de elektriciën staat er wel stroom op de electriciteitsdraadjes die uit de muur komen.
Nu valt het mij op er op de achterkant van de nefit easy maar 1 goudkleurig contactpunt zit terwijl op de grondplaat 2 goudkleurige contactpunten zitten; 1 linksonder en 1 rechtsonder. Op de achterkant van de Nefit Easy zie ik linksonder enkel de groene chip en rechtsonder een goudkleurig contactpunt.
Kan er iemand hier even kijken hoe dit er bij hen uitziet?
1 of 2 goudkleurige contactpunten op de achterkant van de nefit easy om te connecteren met de grondplaat?

Op internet krijg ik geen plaatje gevonden van de achterkant anders had ik het sneller geweten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Werkte bij mij in eerste instantie ook niet. Bleek te komen door een blokje wat er in de ketel (Smartline HR) nog tussenzat. Dat blokje was nodig voor de moduline thermostaat die ik eerst had maar de Easy moet rechstreeks worden aangesloten. Blokje ertussenuit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Got it. Thnx! RCC blokje moet inderdaad verwijderd worden en dan werkt het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 10:16

Prosperot

Today is a gift...

Is er een update geweest van de easy? Hij kent spontaan mn wifi wachtwoord niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Hier nog niet.
Ga ff douchen nu.
Edit, en uit staat ie weer.
27,6° C in de kamer... :S

[ Voor 45% gewijzigd door Geurt-kun op 20-07-2014 01:14 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Wat bedoel je met?

"Edit, en uit staat ie weer.
27,6° C in de kamer... :S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:20
Dit weekend is mijn ICY slimme thermostaat overleden, bij het ontkoppelen van de pc schakelt de thermostaat niet meer over naar thermostaat functie :(

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe "slimme" thermostaat, alleen ik zit met een kleinigheidje die de keuze om tot een nieuwe te komen er niet makkerlijk op maakt. Ik woon momenteel in een wijk met stadsverwarming dus een thermostaat met aan/uit aansturing is voldoende. Echter willen wij gaan verhuizen, gezien de huidige woonmarkt zal dat niet 123 gebeuren maar je weet maar nooit. De kans dat we in de toekomst in een gebied gaan wonen waar een gasnetwerk aanwezig is, is erg groot(90%). Ik ben dus op zoek naar een "slimme" thermostaat die zowel aan/uit als modulair ondersteund. Uiteraard heb ik al zitten zoeken maar de keuze lijkt erg beperkt, Honeywell heeft haar thermostaten bijvoorbeeld helemaal gescheiden. Een nieuwe ICY wil ik niet meer, echt slim is dat ding niet en de levensduur is toch wel erg beperkt is achteraf gebleken.

kortom ik kijk graag uit naar jullie hulp en adviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Miki schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
Dit weekend is mijn ICY slimme thermostaat overleden, bij het ontkoppelen van de pc schakelt de thermostaat niet meer over naar thermostaat functie :(

Dus ik ben opzoek naar een nieuwe "slimme" thermostaat, alleen ik zit met een kleinigheidje die de keuze om tot een nieuwe te komen er niet makkerlijk op maakt. Ik woon momenteel in een wijk met stadsverwarming dus een thermostaat met aan/uit aansturing is voldoende. Echter willen wij gaan verhuizen, gezien de huidige woonmarkt zal dat niet 123 gebeuren maar je weet maar nooit. De kans dat we in de toekomst in een gebied gaan wonen waar een gasnetwerk aanwezig is, is erg groot(90%). Ik ben dus op zoek naar een "slimme" thermostaat die zowel aan/uit als modulair ondersteund. Uiteraard heb ik al zitten zoeken maar de keuze lijkt erg beperkt, Honeywell heeft haar thermostaten bijvoorbeeld helemaal gescheiden. Een nieuwe ICY wil ik niet meer, echt slim is dat ding niet en de levensduur is toch wel erg beperkt is achteraf gebleken.

kortom ik kijk graag uit naar jullie hulp en adviezen :)
Een Honeywell evohome is geschikt voor stadsverwarming,
en kan door de ontvanger te vervangen Opentherm geschikt gemaakt worden.
Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om uit te breiden naar zone regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Kan goedkoop een Eneco Toon van iemand overnemen, zit zelf niet bij eneco maar wil hem puur als slimme thermostaat gebruiken en bediening op afstand.

Is dit mogelijk zonder de abo kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:47

QuasaR

One ring to rule them all

D3LTA schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:57:
Kan goedkoop een Eneco Toon van iemand overnemen, zit zelf niet bij eneco maar wil hem puur als slimme thermostaat gebruiken en bediening op afstand.

Is dit mogelijk zonder de abo kosten?
Nee, op dit moment zal dat nog niet mogelijk zijn (misschien in de toekomst).
Momenteel loop de communicatie nog via Eneco servers en daarvoor heb je een abonnement nodig.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Laatst online: 08-09 20:41
QuasaR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:00:
[...]

Nee, op dit moment zal dat nog niet mogelijk zijn (misschien in de toekomst).
Momenteel loop de communicatie nog via Eneco servers en daarvoor heb je een abonnement nodig.
Dat zal ook wel niet veranderen in de toekomst, heb Quby ook al gevraagd maar die houden zich angstvallig stil.

Beetje jammer, opzich een prima product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Hebben hier meer mensen laat van een easy die niet reageert bij benadering?

Via de app is hij gewoon te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
AcIDeR schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:30:

Aanraken werkt ook niet? Als de Easy vijf minuten beweging detecteert gaat het schermpje uit en niet meer aan als je er langs loopt/met je hand langs gaat. Je moét dan het paneel aanraken om tot leven te komen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

AcIDeR schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:30:

Ja, één keer gehad. Even losklikken en weer terugzetten en hij werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zapper3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds kort een Remeha Qunita 45.
Dit is een modulerend CV met OpenTherm. 2 draads aansluiting naar de Remeha iSense thermostaat.

Ik heb veel gelezen over de NEst op de site en zie dat mensen deze wel hebben aangesloten op ketels. Wat mij niet duidelijk is of dit ook op een modulerend ketel zoals de Quinta 45 kan.

Mijn vraag is, kan de Nest op de Quinta aangesloten worden en zo ja zou iemand mij kunnen vertellen hoe bedraading dan eruit moet zien?
Zeer bedankt alvast

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De Quinta heeft ook een aansluiting voor een aan/uit thermostaat. Deze zitten naast de contacten waar nu de iSense op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zapper3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
@Oxellaar. Maar dan ben ik de modulerend functionaliteit toch kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De Quinta ondersteund alleen het OpenTherm protocol om te kunnen moduleren.
De Nest ondersteund geen OpenTherm, volgens mij is hij helemaal niet modulerend.

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste