Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
nbch schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:25:
Ik zag gisteren dat de softwareversie van de Easy bijgewerkt is naar 02.11.00. Geen idee wat er veranderd is, ik heb geen changelog kunnen vinden.
Hier kwam hij afgelopen donderdagavond binnen, zag de display even oplichten na de update.
Waarschijnlijk maakt deze update de thermostaat gereed voor een nieuwe toevoeging in de app.
02.10.00 werd uitgebracht om de weersafhankelijke regeling mogelijk te maken.
Ben benieuwd waar 11 voor is

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Oxellaar schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:01:
[...]

Hier kwam hij afgelopen donderdagavond binnen, zag de display even oplichten na de update.
Waarschijnlijk maakt deze update de thermostaat gereed voor een nieuwe toevoeging in de app.
02.10.00 werd uitgebracht om de weersafhankelijke regeling mogelijk te maken.
Ben benieuwd waar 11 voor is
Ik heb hier 11 ook ontvangen. Kijk vooral erg uit naar de grafische weergave v/h gasverbruik.

http://www.nefit.nl/consu...ncties_en_beschikbaarheid

[ Voor 10% gewijzigd door Yihaaa op 17-03-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Steef_1202 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:19:
[...]

Ik twijfel nog tussen de Nefit Easy en Honeywell Evohome.
Momenteel lijkt de Nefit Easy meer functies te supporten dan de Evohome en staan er redelijk wat functies in de planning voor Q1. Bij de Evohome heb ik hier geen zicht op en zie ik momenteel alleen de functie om diverse zones met thermostaten te creeeren.
De easy is een mooie thermostaat met inderdaad veel "extra" functies,
de vraag is in hoeverre je deze zelf gebruikt.
Vindt jij deze belangrijk, dan moet je daar voor gaan.
Maar in essentie is het niet meer dan een thermostaat die je van afstand kunt bedienen

Het evohome systeem is daarentegen een heel ander verhaal,
hier kun je zoneregeling mee toepassen.
Wat wilt zeggen dat je de temperatuur van iedere kamer apart kunt beheren.
Handig bijvoorbeeld met:

studerende kinderen:
- je hele woning warm terwijl er misschien maar 1 kamer gebruikt wordt
- of andersom, je woonkamer warm en de kamer waar gestudeerd krijg je niet warm, met zone regeling wel!

een haard in je woonkamer:
- je woonkamer warm, maar je krijgt de rest van je woning niet meer geregeld

combinatie vloerverwarming - radiatoren:
- altijd moeilijk om goed geregeld te krijgen omdat je 2 verschillende soorten verwarming hebt.

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
De Easy vergelijken met een Evohome is ook appels met peren vergelijken.
De Easy is een slimme ruimtethermostaat of eventueel weersafhankelijke regelaar.
Met aardig wat functies, kost ongeveer 200 euro.

Een Evohome systeem is een zoneregelaar en dus heel iets anders.
Het is een systeem bestaand uit een heleboel onderdelen.
Denk aan de hoofdunit, ketelrelais, draadloze ruimtethermostaten, radiatorknoppen en een losse internet gateway.
Kosten zijn afhankelijk van de omvang van het systeem en de eisen die je stelt, maar zal tussen de 600 en 1000 euro liggen.

Snap ook eerlijk gezegd niet echt dat je kunt twijfelen tussen deze twee systemen.
De mogelijkheden en prijs lopen totaal uit elkaar

Ikzelf heb een Easy omdat ik nog geen behoefte heb aan zoneregeling.
Over een aantal jaren zal dat zeker veranderen. Tegen die tijd zal Nefit waarschijnlijk hun eigen zoneregeling hebben, naar eigen zeggen is dit wel hun streven.

[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 18-03-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik heb het topic een tijdje niet gevolgd, maar ik zoek een slimme thermostaat met de volgende eisen:

- Ondersteuning voor Android en IOS
- Geen abonnementskosten, of vast zitten aan een energieleverancier.
- Moet werken met mijn huidige ketel.(Itoh ketel uit 2002 met weinig poespas).
- Communicatie met internet/netwerk moet via wifi.
- Geen stroomaansluiting.

Verder zou het handig zijn dat de slimme thermostaat alvast gereed is voor een toekomstige ketel, dus weersafhankelijk en wat er nog meer mogelijk is.

Ik hoeft niet alles in zone's etc. te hebben.

Op dit moment heb ik een Honeywell Chronoterm 3

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
@RoyWolters,
Had je al tijd gehad om mijn vragen die ik je via mail heb gesteld te kunnen beantwoorden?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

jobr schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Kijk eens naar heatmiser (RF kit).
Heb je ervaring met de Heatmiser?

Ik vind hem er naar mijn menig wat verouderd uitzien?
En voor wat je krijgt lijkt hij me dan ook duur?

een programmeerbare versie incl relais kost € 222,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Bas Post schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:38:
@RoyWolters,
Had je al tijd gehad om mijn vragen die ik je via mail heb gesteld te kunnen beantwoorden?
Excuses voor de late reactie |:( , maar je hebt mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
RoyWolters schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:12:
[...]

Excuses voor de late reactie |:( , maar je hebt mail ;)
Dank u wel! No hard feelings! :)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zooo.... de BDR91 (aan/uit-relais) van de Evohome is geinstalleerd. Inderdaad kwestie van 230V aansluiten en aansluiten op pinnetje 3 en 4 van de ketel. Het werkt. Geen gedoe met weerstanden en weetikwat.

Ik gebruik het connected pakket, dus Gateway en BDR91 waren al gepaird met de Evotouch. Inpluggen en klaar dus. Communicatietest zegt dat het signaal van de Evotouch (woonkamer) naar de gateway (ook in woonkamer) en relais (zolder) goed of uitstekend is. Mooi.

Ik heb nog geen radiatorregelaars in gebruik, dus in principe functioneert hij nu gewoon als een digitale thermostaat (single zone). Dus bedienen met touchscreen, makkelijk programma's maken, etc. En te bedienen via de app. Nadeel in deze modus is dat de Evotouch zelf de thermostaat is. En als je hem vasthoudt, loopt de temperatuur op, vanwege de warmte van je hand. Maarja, als de radiatorregelaars er zijn, zal dat verleden tijd zijn. Anders zou je nog een losse temp-sensor kunnen overwegen. Ook jammer dat hij niet aangeeft of de ketel momenteel 'aan'-gestuurd wordt of niet. Nu moet ik naar zolder lopen om het aan/uit-gedrag in de gaten te houden.

Wel jammer dat de app-bediening perse via internet moet. Je kan dus niet rechtstreeks via wifi met je Evotouch praten. Het gaat allemaal buiten langs. Moest me op de site registreren en er werden volstrekt irrelevante persoonlijke gegevens gevraagd. Ik houd daar niet van. Alles vals ingevuld. Alleen de postcode ongeveer juist, zodat ik wel juiste informatie krijg over het lokale weer. Dat is wat mij betreft dan ook het enige wat ze zouden mogen/moeten vragen.

Verder vallen de mogelijkheden van de website/app me nog wat tegen. Had gehoopt op een logging van temperatuur en van de ketelaansturing, grafiekjes etc. Niks van dat alles. Misschien in de toekomst nog.

Moet nog even verder verdiepen in de instellingen. Ik zag dingen als optimalisatie, eens kijken wat dat allemaal inhoudt. En ik kon bijvoorbeeld instellen hoe lang de ketel minimaal 'aan' gestuurd moet worden (default 1 minuut) en dat je in je keteldocumentatie moet zoeken hoe lang het voor jouw ketel moet zijn. Nou, kan daar dus niks over vinden. Ik laat het eerst wel op de default.

Dingen die ik me nog afvraag als ik straks wel radiatorregelaars heb:
-Wat als al je radiatorkranen dicht gaan omdat ze op temperatuur zijn? De Evotouch zal dan signaal sturen dat de ketel uit moet gaan, maar die blijft nog paar minuten napompen. Dan kan het water nergens heen als je geen bypass hebt. Is de bypass dus eigenlijk verplicht, want dat stond nergens vermeld.
-Wat als je 2 regelaars in 1 zone zet en je draait bij 1 regelaar de temperatuur handmatig omhoog. Zie je dit dan op de ander ook automatisch gebeuren? Of blijft die op zijn originele temp?

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 22-03-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
woekele schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:24:

Dingen die ik me nog afvraag als ik straks wel radiatorregelaars heb:
-Wat als al je radiatorkranen dicht gaan omdat ze op temperatuur zijn? De Evotouch zal dan signaal sturen dat de ketel uit moet gaan, maar die blijft nog paar minuten napompen. Dan kan het water nergens heen als je geen bypass hebt. Is de bypass dus eigenlijk verplicht, want dat stond nergens vermeld.
Waarschijnlijk zit er wel een tijdvertraging op de radiatorregelaar, hij zal waarschijnlijk bij einde warmtevraag nog even open blijven.
Maar sowieso, als je met zones gaat werken, plaats altijd een bypass.
-Wat als je 2 regelaars in 1 zone zet en je draait bij 1 regelaar de temperatuur handmatig omhoog. Zie je dit dan op de ander ook automatisch gebeuren? Of blijft die op zijn originele temp?
Volgens mij zijn regelaars in dezelfde zone gekoppeld. Als er op een normale wijze warmtevraag komt, niet handmatig dus, reageren ze ook beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Als een bypass echt nodig is, hadden ze dat wel ff duidelijker mogen zeggen van tevoren. Dat is niet iets wat ik als nep-klusser er even tussen hang :(

Dus bij normale bediening (via Evotouch/app) zijn ze gekoppeld, maar bij handmatig (aan de regelaar) niet, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Weet niet wie je met "ze" bedoeld, leverancier of installateur misschien?
Een installateur had het je zeker moeten adviseren, Honeywell vind ik van niet, is niet hun verantwoording.

Ik ken het systeem niet door en door, maar het lijkt mij logisch dat regelaars in dezelfde zone altijd met elkaar communiceren. En dan moet het niet uitmaken hoe ze bediend worden.
Dus ook bij handmatige verstelling op één van de regelaars moeten de andere in actie komen.
Zo niet, dan is dit een behoorlijke fail.

Btw, ook erg jammer dat je niet kunt zien of de ketel brand. Je kan dus ook niet zien of er een zone warmtevraag heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zijn er slimme thermostaten welke geen voedingskabel nodig hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Evohome kan je gewoon mee rondsjouwen, tot de batterijen leeg zijn natuurlijk ;) En ketel-relais heeft wel voeding nodig. Maar je hebt daar toch al voeding, voor je ketel.

@Oxellaar: je kan natuurlijk wel de gewenste en werkelijke temperatuur met elkaar vergelijken. Als gewenst hoger is dan werkelijk, dan kun je aannemen dat er warmtevraag is. Maar toch zou ik het fijn vinden als er een icoontje was dat zegt wanneer de relais op 'aan' wordt gestuurd.

Van die 2 regelaars en onderling communiceren zal ik vanzelf wel zien als ze binnen zijn. Ik wacht even af.

En met 'ze' bedoel ik Honeywell inderdaad. Ik ben zelf de 'installateur' en de leverancier is een webshop ;) Maar er zit wel gewoon een technische installatiehandleiding etc. bij en daar wordt met geen woord gerept hierover. Het is overigens ook nog niet eens zeker of het nodig is volgens mij. Toen ik Honeywell support een keer mailde met een vergelijkbare vraag zeiden ze dat het geen probleem zou moeten zijn. Ik vroeg toen wat er gebeurde als de pomp van je ketel af en toe gaat lopen als hij lang stilstaat, om vastlopen te voorkomen. En je regelaars allemaal dicht staan. Maarja, we zullen het wel zien. Misschien valt het wel mee. De regelaars draaien standaard ook niet helemaal dicht geloof ik (tenzij je handmatig ze op de FULL-modus instelt). Dus bij bepaalde druk zullen ze alsnog water doorlaten? Soort automatische bypass eigenlijk?

Vandaag een bug ontdekt:
als je via de Android-app kiest om een bepaalde temperatuur in te stellen tot een bepaalde tijd, staat hij standaard minimaal een vol uur in de toekomst. Als je dit terugzet naar bijvoorbeeld 50 minuten in de toekomst, zegt hij netjes dat het is ingesteld tot 50 minuten in de toekomst. Alleen wat er niet bijstaat, is dat het dan tot de volgende dag is! Als je meer dan een uur in de toekomst kiest, gaat hij wel gewoon tot de ingestelde tijd, dezelfde dag. Lijkt er dus op dat er iets mis gaat met tijdzones. Of het is een bewuste keuze van ze geweest om minimaal een uur in de toekomst te willen doen, maar dan mogen ze wel duidelijker maken dat als je minder kiest, dat het dan tot de volgende dag is.

PS:
Is een apart Evohome-topic wellicht nog interessant? Heb weinig zin om me speciaal op Fok! te moeten aanmelden om daar mee te kunnen praten :)

[ Voor 23% gewijzigd door woekele op 23-03-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

woekele schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:58:
Evohome kan je gewoon mee rondsjouwen, tot de batterijen leeg zijn natuurlijk ;) En ketel-relais heeft wel voeding nodig. Maar je hebt daar toch al voeding, voor je ketel.

@Oxellaar: je kan natuurlijk wel de gewenste en werkelijke temperatuur met elkaar vergelijken. Als gewenst hoger is dan werkelijk, dan kun je aannemen dat er warmtevraag is. Maar toch zou ik het fijn vinden als er een icoontje was dat zegt wanneer de relais op 'aan' wordt gestuurd.

Van die 2 regelaars en onderling communiceren zal ik vanzelf wel zien als ze binnen zijn. Ik wacht even af.

En met 'ze' bedoel ik Honeywell inderdaad. Ik ben zelf de 'installateur' en de leverancier is een webshop ;) Maar er zit wel gewoon een technische installatiehandleiding etc. bij en daar wordt met geen woord gerept hierover. Het is overigens ook nog niet eens zeker of het nodig is volgens mij. Toen ik Honeywell support een keer mailde met een vergelijkbare vraag zeiden ze dat het geen probleem zou moeten zijn. Ik vroeg toen wat er gebeurde als de pomp van je ketel af en toe gaat lopen als hij lang stilstaat, om vastlopen te voorkomen. En je regelaars allemaal dicht staan. Maarja, we zullen het wel zien. Misschien valt het wel mee. De regelaars draaien standaard ook niet helemaal dicht geloof ik (tenzij je handmatig ze op de FULL-modus instelt). Dus bij bepaalde druk zullen ze alsnog water doorlaten? Soort automatische bypass eigenlijk?

Vandaag een bug ontdekt:
als je via de Android-app kiest om een bepaalde temperatuur in te stellen tot een bepaalde tijd, staat hij standaard minimaal een vol uur in de toekomst. Als je dit terugzet naar bijvoorbeeld 50 minuten in de toekomst, zegt hij netjes dat het is ingesteld tot 50 minuten in de toekomst. Alleen wat er niet bijstaat, is dat het dan tot de volgende dag is! Als je meer dan een uur in de toekomst kiest, gaat hij wel gewoon tot de ingestelde tijd, dezelfde dag. Lijkt er dus op dat er iets mis gaat met tijdzones. Of het is een bewuste keuze van ze geweest om minimaal een uur in de toekomst te willen doen, maar dan mogen ze wel duidelijker maken dat als je minder kiest, dat het dan tot de volgende dag is.

PS:
Is een apart Evohome-topic wellicht nog interessant? Heb weinig zin om me speciaal op Fok! te moeten aanmelden om daar mee te kunnen praten :)
De evotouch gaat zo lang niet me op de accu,
Dit komt door het grote scherm en het vele communiceren.
Deze is er op gemaakt om bv hem even op je bank in te stellen en dan weer terug te zetten.

Wat wel vaker gedaan wordt is om een wandhouder aan te schaffen, en dan de omvormer wat erbij zit bij de ketel te plaatsen, er gaat maar 6V doorheen.
Je kunt hem dan gewoon op de plaats van je oude thermostaat hangen.

Wat betreft de by-pass, dit wordt vaak vergeten, maar toch wel belangrijk.
Wat wel vaker het geval is, dat je bijvoorbeeld op je toilet of op een hal een radiator hebt die een open/dicht kraan heeft en altijd open staat.
Dan kan de ketel hier zijn warmte kwijt.

ik heb je probleem met de android app doorgegeven aan honeywell.

evohome topic? +1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
RoyWolters schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:08:
Wat wel vaker gedaan wordt is om een wandhouder aan te schaffen, en dan de omvormer wat erbij zit bij de ketel te plaatsen, er gaat maar 6V doorheen.
Je kunt hem dan gewoon op de plaats van je oude thermostaat hangen.
Wacht even, dat snap ik niet :) De Wandhouder snap ik, dan heb je geen tafelstandaard met stekker eraan meer nodig. Is mooier. De wandhouder bouw je gewoonlijk in in een elektra-inbouwdoos (230V).

Maar het gedeelte wat je gewoonlijk in de elektradoos bouwt is dus eigenlijk gewoon een omvormer van 230V naar 6V? Dus die omvormer hang je bij de ketel, de output (6V) knoop je aan je oude thermostaatdraadjes. En die draadjes knoop je aan het andere uiteinde (de woonkamer) weer aan de wandhouder.

Aha, ik snap het toch, nu ik het uit-type ;) Dat is wel een goed idee. Ik had al plannen een gat + sleuven te moeten maken in de muur voor de wandhouder. Hoeft dus niet. Nice. Alleen de plaats van de oude thermostaat is vrij smal strookje muur. Moet ik ff wat op bedenken dan, want de Evotouch is natuurlijk groter dan een ouderwetse kwik-draai-aan/uit-thermostaat van Honeywell.

Zo'n topic wil ik wellicht wel beginnen binnenkort. Ff tijd voor over hebben ;)

PS: wifithermostaten.nl... weet niet meer zeker, maar volgens mij had ik toen ik Evohome ging kopen je iets gestuurd op Twitter, maar kreeg geen reactie. Toen ergens anders besteld. Als ik nou geweten had dat je op tweakers zat, had ik dat niet gedaan natuurlijk...:) Zie dat jij de ATF300 als 1 van de goedkoopsten levert, alleen ik kom niet boven de €50, dus verzendkosten. Vlugbesteld.nl sowieso geen verzendkosten... hmmmmm

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 25-03-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

woekele schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:57:
[...]

Wacht even, dat snap ik niet :) De Wandhouder snap ik, dan heb je geen tafelstandaard met stekker eraan meer nodig. Is mooier. De wandhouder bouw je gewoonlijk in in een elektra-inbouwdoos (230V).

Maar het gedeelte wat je gewoonlijk in de elektradoos bouwt is dus eigenlijk gewoon een omvormer van 230V naar 6V? Dus die omvormer hang je bij de ketel, de output (6V) knoop je aan je oude thermostaatdraadjes. En die draadjes knoop je aan het andere uiteinde (de woonkamer) weer aan de wandhouder.

Aha, ik snap het toch, nu ik het uit-type ;) Dat is wel een goed idee. Ik had al plannen een gat + sleuven te moeten maken in de muur voor de wandhouder. Hoeft dus niet. Nice. Alleen de plaats van de oude thermostaat is vrij smal strookje muur. Moet ik ff wat op bedenken dan, want de Evotouch is natuurlijk groter dan een ouderwetse kwik-draai-aan/uit-thermostaat van Honeywell.

Zo'n topic wil ik wellicht wel beginnen binnenkort. Ff tijd voor over hebben ;)

PS: wifithermostaten.nl... weet niet meer zeker, maar volgens mij had ik toen ik Evohome ging kopen je iets gestuurd op Twitter, maar kreeg geen reactie. Toen ergens anders besteld. Als ik nou geweten had dat je op tweakers zat, had ik dat niet gedaan natuurlijk...:) Zie dat jij de ATF300 als 1 van de goedkoopsten levert, alleen ik kom niet boven de €50, dus verzendkosten. Vlugbesteld.nl sowieso geen verzendkosten... hmmmmm
Kijk weer iets opgelost ;)

ah jammer, vervelend om te horen, maar ik heb geen berichten op twitter gezien?
hoe vulgbesteld.nl deze gratis levert weet ik niet, maar dan zou ik er geld op toe moeten leggen..
Toch nog eens met mijn leverancier om tafel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Is ook wel een uitzondering, de rest vraagt er gewoon €50 voor. Ik bestel hem wel bij jou, veel betrouwbaarder ogende site. Vanochtend nog ff op de tafelstandaard van Evohome gekeken. Staat op dat hij 4V uitpoept. Nog iets minder zelfs dan die 6V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Welke thermostaten doen de aanwezigheids detectie op basis van de WIFI/GSM's ?

Ik weet dat de Easy dit kan, maar werkt deze functionaliteit naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

woekele schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:04:
Is ook wel een uitzondering, de rest vraagt er gewoon €50 voor. Ik bestel hem wel bij jou, veel betrouwbaarder ogende site. Vanochtend nog ff op de tafelstandaard van Evohome gekeken. Staat op dat hij 4V uitpoept. Nog iets minder zelfs dan die 6V.
Dank u voor het compliment!

hierbij ook nog de reactie van honeywell over het probleem met de app op een android toestel:

Wij hebben gemerkt dat sommige gebruikers in bepaalde tijdzones last hebben van een storing, waarbij sommige tijdinstellingen in het programma met een uur worden verzet wanneer evohome wordt bediend via de app. Wanneer dit weekend de zomertijd ingaat kan dit probleem niet meer optreden. De storing zal permanent worden opgelost in een service update die in april zal uitkomen. Op het evohome bedienpaneel hoeft niets te worden veranderd. Het spijt ons wanneer dit voor overlast heeft gezorgd. Wij zijn dankbaar voor uw feedback die wij gebruiken om onze software en producten te blijven verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Even een vraag over de Nefit Easy.

Deze zou moeten werken met andere ketels d.m.v. de binnenkort te kopen "Nefit Easy Connect Adapter".

Nu lees ik op de Nefit site dit:
Nefit Easy Connect Adapter - Modulerend (voor OpenTherm cv-ketels van andere merken en oudere Nefit EcomLine en Economy HR-ketels)
Nu lees ik op de CV shop website dit: ( http://cv-shop.nl/nefit-easy-connect-adapter.html )
Heeft u een Nefit EcomLine of Nefit Economy cv-toestel, of een cv-ketel van een ander merk dan kunt u Easy gebruiken in combinatie met een Nefit Easy Connect adapter*. De Nefit Easy is niet geschikt voor andere verwarmingsvormen dan CV-ketels, zoals stadswarmte of een moederhaard. Heeft u geen cv-ketel, dan kunt u de Nefit Easy helaas niet gebruiken. *(de adapter is niet nodig voor EcomLine Elite-toestellen. Easy kan hierop direct worden aangesloten)
De vraag.

Kan ik een andere CV installatie (Itoh in mijn geval) zonder opentherm gebruiken i.c.m. de Nefit Easy :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Grolsch schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:14:
Even een vraag over de Nefit Easy.

Deze zou moeten werken met andere ketels d.m.v. de binnenkort te kopen "Nefit Easy Connect Adapter".

Nu lees ik op de Nefit site dit:

[...]

Nu lees ik op de CV shop website dit: ( http://cv-shop.nl/nefit-easy-connect-adapter.html )

[...]

De vraag.

Kan ik een andere CV installatie (Itoh in mijn geval) zonder opentherm gebruiken i.c.m. de Nefit Easy :?
Helaas nog niet,
hier komt in juli een "aan/uit" adapter voor, zodat hij ook aan te sluiten is op ketels zonder opentherm.

je zou wel de Honeywell evohome kunnen aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik heb je wall-mount voor de Evohome binnen, Roy. Bedankt :) Straks of morgen eens ff gaan pielen met aansluiten.

Update: grrrrr, m'n thermostaatkabeltjes uit de muur zijn net te kort om de muurplaat aan te kunnen sluiten. Niet omdat ze de aansluitpunten niet halen, maar omdat je vervolgens geen ruimte hebt om de schroefjes aan te draaien. Waarom moeten de schroeven ook vanaf achterkant worden vastgedraaid. Was handiger geweest vanaf de onderkant/bovenkant. Ff denken hoe we dit kunnen oplossen...

[ Voor 63% gewijzigd door woekele op 01-04-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RoyWolters schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:49:
[...]

Helaas nog niet,
hier komt in juli een "aan/uit" adapter voor, zodat hij ook aan te sluiten is op ketels zonder opentherm.

je zou wel de Honeywell evohome kunnen aansluiten..
Die ziet er ook wel leuk uit, maar heeft een losse voeding nodig welke ik dus niet wil hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
The Nest Thermostaat is in Engeland uitgekomen, geschikt voor 230v en met speciale Heat Link unit die aan bepaalde ketels vastgemaakt kan worden. Alleen dus nog enkel lokaal verkrijgbaar aangezien deze per se door een professional geïnstalleerd moet worden. Wel weer een stapje dichterbij.

https://nest.com/uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Het komt inderdaad een stapje dichterbij, mooi. Maar wat ik nog niet uit de tekst op kan maken is of deze modulerend is. Iemand een idee hoe de Engelse ketels werken?? Anders hebben wij er hier nog niet zo veel aan volgens mij..

Edit:
Als ik de Will it work in my home? volg, lijkt het er op dat het zou moeten werken.. Nu alleen nog vrij leverbaar worden en het feest kan beginnen. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 36% gewijzigd door Tiestor op 02-04-2014 13:44 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hoop ook dat het werkt maar de ondersteuningsinformatie is wel erg beperkt zover ik heb kunnen vinden.
Het lijkt er op dat het moet werken, maar hoe dat met een modulerende ketel werkt ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb absoluut geen verstand van ketels en thermostaten. Ik weet dat er bij vloerverwarming (en "koeling") met warmte pomp ligt en de thermostaat niet te vervangen was omdat het grootste deel van de aansturing al in de unit zelf zit en niet in de thermo. Die heat link lijkt mij dan ook op eerst gezicht iets wat bij mij noodzakelijk zou zijn, maar mogelijk gaat het nog steeds niet werken.

Maarja hoeveel wil/mag je aan iets sleutelen als je iets huurt. Is ook een beetje de reden waarom ook nog niet alle lichtschakelaars die naar mijn Philips hue lampen heb gebypassed met laskakpjes/kroonsteentjes en van die hue afstandsbedieningen heb ingebouwd in een wanddoos paneeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De NEST is nu ook verkrijgbaar in de UK voor £179
http://www.engadget.com/2014/04/02/nest-uk-launch/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik had de Nest rookmelder een paar weken geleden al bij de lokale (in de UK) bouwmarkt gezien. Volgende week worden m'n gas en electriciteitsmeter vervangen door een slimme meter en daarna wil ik kijken naar een nieuwe thermostaat.
Ik kan alleen nog niet kiezen tussen de Nest en Hive Active Heating van British Gas: https://www.hivehome.com/hive-active-heating qua prijs maakt het weinig uit en de features ontlopen elkaar volgens mij ook niet veel hoewel de Nest natuurlijk meer zelf lerend is en de Hive meer traditioneel. Of misschien toch eerst nog maar even afwachten wat de markt gaat doen :S

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Grolsch schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:31:
[...]

Die ziet er ook wel leuk uit, maar heeft een losse voeding nodig welke ik dus niet wil hebben :(
klopt inderdaad..
deze is wel ook bijvoorbeeld bij de ketel te plaatsen, zodat je hem wel op de plek van je huidige thermostaat kunt ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Caeruleus schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:21:
Ik had de Nest rookmelder een paar weken geleden al bij de lokale (in de UK) bouwmarkt gezien. Volgende week worden m'n gas en electriciteitsmeter vervangen door een slimme meter en daarna wil ik kijken naar een nieuwe thermostaat.
Ik kan alleen nog niet kiezen tussen de Nest en Hive Active Heating van British Gas: https://www.hivehome.com/hive-active-heating qua prijs maakt het weinig uit en de features ontlopen elkaar volgens mij ook niet veel hoewel de Nest natuurlijk meer zelf lerend is en de Hive meer traditioneel. Of misschien toch eerst nog maar even afwachten wat de markt gaat doen :S
Is de Nest Protect in de bouwmarkten even duur als in de apple store? (£109)
Met Hive ben ik niet bekend, maar als je vragen hebt over de NEST kan ik ze misschien wel beantwoorden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 22:07
Fietsbel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:48:
[...]

Is de Nest Protect in de bouwmarkten even duur als in de apple store? (£109)
Met Hive ben ik niet bekend, maar als je vragen hebt over de NEST kan ik ze misschien wel beantwoorden.
Ja, 109 pond: http://www.diy.com/nav/fi...y-13278566?skuId=13749274
(link is voor de batterij versie, de wired versie kost hetzelfde)

Denk overigens dat de Nest een betere keuze is dan de Hive vanwege het zelf lerende verhaal en met de Google achterban denk ik dat het een langer leven heeft dan een product dat nu alleen door British Gas in de markt wordt gezet.

Beginnersvraag maar ik neem aan dat de Nest thermostaat je normale thermostaat overbodig maakt? Kun je die er helemaal tussenuit slopen of moet hij wel aangesloten blijven?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10
De Nest thermostaat is nu ook via amazon.co.uk te bestellen. Ikzelf gebruik de US versie al enige tijd icm een aan/uit CV en ben er zeer tevreden over. Ik had ook geluk dat mijn CV voldoende spanning levert, maar anderen hebben het aan de praat gekregen met een ICY voeding

Het vervangt inderdaad je huidige thermostaat

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

Kraz

Saving the world

Heeft iemand al ervaring met de thermostaat van Netatmo?
http://www.netatmo.com/en-US/product/thermostat

Ik heb momenteel hun weerstation en die app die erbij zit is fantastisch!
Mijn vertrouwen is dan ook groot in hun thermostaat app, maar helaas is het uiterlijk van de thermostaat zelf nou niet bijzonder.
Zeker als je deze vergelijkt met die van Nest of zelfs Nefit. Aan de andere kant valt zo'n witte thermostaat wel lekker weg tegen een witte muur ipv een zwart apparaat.

*keuzes...keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Caeruleus schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:09:
[...]

Ja, 109 pond: http://www.diy.com/nav/fi...y-13278566?skuId=13749274
(link is voor de batterij versie, de wired versie kost hetzelfde)

Denk overigens dat de Nest een betere keuze is dan de Hive vanwege het zelf lerende verhaal en met de Google achterban denk ik dat het een langer leven heeft dan een product dat nu alleen door British Gas in de markt wordt gezet.

Beginnersvraag maar ik neem aan dat de Nest thermostaat je normale thermostaat overbodig maakt? Kun je die er helemaal tussenuit slopen of moet hij wel aangesloten blijven?
Jammer, had gehoopt dat ze elders misschien wat goedkoper zouden zijn :P
De NEST vervangt inderdaad je normale thermostaat :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

kraz247 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:24:
Heeft iemand al ervaring met de thermostaat van Netatmo?
http://www.netatmo.com/en-US/product/thermostat

Ik heb momenteel hun weerstation en die app die erbij zit is fantastisch!
Mijn vertrouwen is dan ook groot in hun thermostaat app, maar helaas is het uiterlijk van de thermostaat zelf nou niet bijzonder.
Zeker als je deze vergelijkt met die van Nest of zelfs Nefit. Aan de andere kant valt zo'n witte thermostaat wel lekker weg tegen een witte muur ipv een zwart apparaat.

*keuzes...keuzes....
Ervaring niet, heb er wel vaker van gehoord.
Hij ziet er wel leuk en minimalistisch uit en is niet te duur.
app ziet er ook mooi uit inderdaad.

Hij is alleen niet modulerend volgens mij.. ik heb er even een mailtje naartoe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
He RoyWolters! Ik heb direct na je nieuwsbrief het radiatorpakket bestelt hoor!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Bas Post schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:50:
He RoyWolters! Ik heb direct na je nieuwsbrief het radiatorpakket bestelt hoor!
Ik zag het! Bedankt!
De stylus pen ligt al klaar voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Een maand geleden heb ik hier in een huis een slimme meter laten plaatsen. Dit betekent dat ik nu in huis heb:
- Slimme meter: Shenzhen Kaifa MA304 (met P1 uitgang)
- CV ketel: Remeha Calenta 40C
- Thermostaat: Remeha iSense

Nu ben ik op zoek naar de goedkoopste en gemakkelijkste manier om mijn actuele energieverbruik uit te lezen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

vanDaal schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:25:
Een maand geleden heb ik hier in een huis een slimme meter laten plaatsen. Dit betekent dat ik nu in huis heb:
- Slimme meter: Shenzhen Kaifa MA304 (met P1 uitgang)
- CV ketel: Remeha Calenta 40C
- Thermostaat: Remeha iSense

Nu ben ik op zoek naar de goedkoopste en gemakkelijkste manier om mijn actuele energieverbruik uit te lezen. Iemand een idee?
Via je energie leverancier?
De meeste hebben toch een app waar je je verbruik kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik wil ook wel een slimme meter, krijg toch geen zonnepanelen en grafiekjes etc vind ik altijd wel leuk. Kost helaas 70 euro om aan te vragen. Anders moet je afwachten tot ze jou benaderen. Weet iemand nog acties/trucjes etc. om toch aan te kunnen vragen zonder kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meter stuk maken. :P Dikke kans dat ze hem door een slimme meter vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

RoyWolters schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:14:
[...]

Via je energie leverancier?
De meeste hebben toch een app waar je je verbruik kan zien..
Ja, Green Choice in mijn geval. Ik heb vandaag aangezet dat ze "nauwkeurig inzicht" geven in mijn energieverbruik. Dat betekent waarschijnlijk dat ik dagelijks in mijn dossier het gebruik kan zien. Maar met actueel bedoelde ik dat ik ook wil meten wat het directe effect is van een apparaat aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:53:
Meter stuk maken. :P Dikke kans dat ze hem door een slimme meter vervangen.
Okay, ik pak mijn meter-sloop-apparaat er even bij :+ Nee, lijkt me niet verstandig. Ik wacht wel af tot ze mij benaderen dan, als er geen andere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Gewoon melden dat je zonnepanelen gaat plaatsen, of dat nou waar is of niet. Moet je eens kijken hoe snel ze je wijs willen maken dat een sluwe meter verplicht is. :-D

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
woekele schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:50:
Ik wil ook wel een slimme meter, krijg toch geen zonnepanelen en grafiekjes etc vind ik altijd wel leuk. Kost helaas 70 euro om aan te vragen. Anders moet je afwachten tot ze jou benaderen. Weet iemand nog acties/trucjes etc. om toch aan te kunnen vragen zonder kosten?
Je kunt klagen over een vreemd piepend geluid uit je gasmeter, dit komt wel eens voor bij oudere meters. Er zitten nogal wat bewegende delen in een gasmeter. Weet niet hoe oud je meters zijn?
Als ze je gasmeter vervangen krijg je daar ook een slimme voor in de plaats inclusief een nieuwe slimme kWh meter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Mijn meters zijn jaren '80. Dat van die zonnepanelen kan ik nog wel proberen, in de toekomst zou ik dat best willen. Ben alleen benieuwd of ze dat dan niet pas willen doen als ze geplaatst zijn. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
vanDaal schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:00:
[...]
Maar met actueel bedoelde ik dat ik ook wil meten wat het directe effect is van een apparaat aan/uitzetten.
Energiekostenmeters misschien iets voor je? Kun je het verbruik per apparaat mee uitlezen.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oxellaar schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:33:
[...]

Je kunt klagen over een vreemd piepend geluid uit je gasmeter, dit komt wel eens voor bij oudere meters. Er zitten nogal wat bewegende delen in een gasmeter. Weet niet hoe oud je meters zijn?
Als ze je gasmeter vervangen krijg je daar ook een slimme voor in de plaats inclusief een nieuwe slimme kWh meter. ;)
Dit werkte bij mij begin 2012 prima, wij woonden net in het huis en op het toilet hoorde je de gasmeter nog al nadrukkelijk tikken als er gas verbruikt werd. Een belletje met het storingsnummer leverde op dat ze de meter kwamen vervangen en dat werd een vervanging van zowel gas als elektra omdat we een slimme meter kregen (bij Enexis was dit).

Gewoon proberen dus, bij mij is er niet eens gecontroleerd door de monteur of de meter teveel geluid maakte, opdracht was om te vervangen :-).

[ Voor 8% gewijzigd door Jarod op 07-04-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Hm, dat is bij mij ook wel echt zo, dat die gasmeter best herrie maakt. Geen piepen, maar wel tikken als een malle soms. Poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 06:28:
Hm, dat is bij mij ook wel echt zo, dat die gasmeter best herrie maakt. Geen piepen, maar wel tikken als een malle soms. Poging waard.
Bij mij wat het ook alleen het tikken van het ronddraaien van de meter waar ik mij aan stoorde (was nogal goed te horen). Werd zonder problemen en verdere vragen vervangen (mijn meter kwam uit 1989). Het storingsnummer ervoor bellen voelde wat vreemd aangezien het geen haast had, maar dat bleek wel de goede manier te zijn. Volgens mij zijn beide meters bij ons vervolgens binnen een week vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adg
  • Laatst online: 06-09 17:51

adg

G.M.

Gisteren een nefit easy thermostaat geplaats (hiervoor had ik nefit moduline 30). Aanmelden ging niet zo lekker heb 2 keer Nefit Consumentenservice gebeld en uiteindelijk kreeg men door dat er bij nefit problemen met de server waren.

Nu hoorde ik vannacht mijn ketel en deze ging boiler verwarmn terwijl ik het in de android app had ingesteld. "Warm water' -Volgt cv klokprogramma. Dit zou betekenen dat de boiler bij slapen en vertrekken uit moet blijven.

Ik heb het later eens een keer veranderd en de waarde op uit gezet maar als ik de warmwater kraan open doe gaat de boiler het water verwarmen.
Zijn hier meer mensen die deze regeling gebruiken? Zal komende week nog eens testen met mijn oude thermostaat om te kijken waar het fout gaat.

ketel : nefit smartline HR C (met deze ketel zou de nefit easy goed werken).

mvg, adg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Jarod schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:59:
[...]

Bij mij wat het ook alleen het tikken van het ronddraaien van de meter waar ik mij aan stoorde (was nogal goed te horen). Werd zonder problemen en verdere vragen vervangen (mijn meter kwam uit 1989). Het storingsnummer ervoor bellen voelde wat vreemd aangezien het geen haast had, maar dat bleek wel de goede manier te zijn. Volgens mij zijn beide meters bij ons vervolgens binnen een week vervangen.
Tnx voor de info. En maken ze dan netjes een afspraak, of staan ze ineens voor je deur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren de Thermosmart ontvangen en vandaag geïnstalleerd. Dat was een fluitje van een cent met de zeer duidelijk online handleiding, had de oude thermostaat binnen 10 minuten omgewisseld voor een werkende Thermosmart.

Display ziet er mooi minimalistisch uit. Bediening via webportal of app op iPhone werkt prima. Als je op 1 van beiden de temperatuur slider aanpast wijzigt ie bijna realtime op het andere device, grappig om te zien :)

Met de agenda kun je je standaard weekprogramma instellen maar je kunt ook het hele jaar vooruit plannen met vakanties etc.

Functionaliteit kan nog flink uitgebreid worden maar de community kan suggesties doen en ik denk dat het Thermosmart team daar vast wel wat dingen van kan implementeren in de nabije toekomst.

Enige 'gevaar' wat mij betreft is; wat gebeurd er als Thermosmart failliet gaat of er mee stopt? Dan ligt hun webportal er ook uit en vervalt het Smart gedeelte van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
(ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, of dat ik beter een nieuw een topic kan aanmaken...)

Vandaag een poging gewaagd om mijn E-thermostaat aan te sluiten op de stadsverwarming. Op mijn aansluiting zit een nieuwe klep met als servo een Honeywell MT4 (24V). Volgens Essent kan mijn E-thermostaat hierop worden aangesloten, door gebruik te maken van een weerstandje.

Ik heb een tekening ontvangen (die ook van toepassing zou moeten zijn op mijn MT4), maar ik snap er niets van. De servo's in de tekening hebben meer dan 2 draden, terwijl die van mij niet verder komt dan de kleuren blauw en zwart (meer grijs trouwens...).In onderstaande 2 foto's is te zien hoe het schema zou moeten zijn, maar ook hoe mijn schakeling eruit ziet. Er klopt alleen geen hout van. Wat doe ik verkeerd? Google is ook niet bepaald mijn vriend bij de oplossing...

Afbeeldingslocatie: http://www.martin-bakker.nl/uploads/aansluitschema.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.martin-bakker.nl/uploads/aansluiting.jpg

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Als ik zo kijk heeft je servo toch nog meer kabels eraan hangen? Zitten daar de benodigde aders niet in? Denk vast te simpel hoor :)

Huh, wacht, ik snap er sowieso niks van. Die bruine kabel uit je 24V-voeding, loopt op de tekening heel anders dan jij hebt gedaan. Bij jou loopt hij rechtstreeks naar de thermostaat. Op de tekening moet je hem ook naar de VC8015 brengen.

Njah, luister maar niet naar mij, ik snap het niet denk ik 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door woekele op 09-04-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
woekele schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:44:
Njah, luister maar niet naar mij, ik snap het niet denk ik 8)7
Never mind, ze hebben mij een compleet verkeerd aansluitschema toegestuurd }:O
Het hele zwikje in serie aansluiten, zonder weerstand, zou moeten werken. Vanavond zal ik het dan maar eens proberen!

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Je hebt die weerstand naar mijn idee helemaal niet nodig bij dit type motor.
Zover ik kan zien is het een thermische motor NC van 2 of 3Watt?

Gewoon in serie aansluiten zoals je van plan was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu op dit moment al weer nieuws over het Evohome pakket met stadsverwarming.Ik begreep dat het er al moest zijn,maar op diverse sites zijn ze nog niet leverbaar.Hoop wel het met de aankomende winter werkende te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:53:
[...]

Tnx voor de info. En maken ze dan netjes een afspraak, of staan ze ineens voor je deur? :)
Ze maken netjes een afspraak, daarover belden ze mij de dag nadat ik de melding van de herrie makende gasmeter had gedaan via het storingsnummer. Ik kreeg toen ook direct te horen dat ze graag een slimme meter wilden plaatsen en dus zowel de gasmeter als de elektrameter kwamen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
adg schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:06:
G.M.

Gisteren een nefit easy thermostaat geplaats (hiervoor had ik nefit moduline 30). Aanmelden ging niet zo lekker heb 2 keer Nefit Consumentenservice gebeld en uiteindelijk kreeg men door dat er bij nefit problemen met de server waren.

Nu hoorde ik vannacht mijn ketel en deze ging boiler verwarmn terwijl ik het in de android app had ingesteld. "Warm water' -Volgt cv klokprogramma. Dit zou betekenen dat de boiler bij slapen en vertrekken uit moet blijven.

Ik heb het later eens een keer veranderd en de waarde op uit gezet maar als ik de warmwater kraan open doe gaat de boiler het water verwarmen.
Zijn hier meer mensen die deze regeling gebruiken? Zal komende week nog eens testen met mijn oude thermostaat om te kijken waar het fout gaat.

ketel : nefit smartline HR C (met deze ketel zou de nefit easy goed werken).

mvg, adg
Sorry, vergeten dat ik de laatste reactie had geplaatst en dit bericht dus beter aan mijn vorige bericht had kunnen toevoegen.

Bij mij werkt deze combi prima, ik heb echter de boiler functie uitstaan dmv de knop voor warm water op de ketel op 'eco' te zetten. Daarmee heeft de functie die je noemt bij mij volgens mij geen zin.

Als ik trouwens op de nefit site de beschrijving van warm water functie lees, lees ik dt de warm water functie uit gaat als je de functie aan zet. Als ik echter de beschrijvende tekst in de iOS app lees, lees ik dat de boiler niet warm wordt gehouden gedurende de nacht met de functie aan. Als je dan dus de warm water kraan open zet krijg je wel warm water. Jouw beschrijving van het gedrag lijkt op deze laatste uitleg en dit zou dus prima kunnen kloppen. De warm water functie kan dan dus niet helemaal uit via de easy.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarod op 11-04-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Klopt, je schakelt de warmhoud functie uit. Bij het daadwerkelijk openen van de warme kraan zal de ketel wel aanspringen.
Ik gebruik de functie ook, alleen icm een Topline en daar werkt het prima.
De warmtewisselaar word niet warm gehouden met het klokprogramma in slapen of vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik heb een Evohome Connected pakket aa/uit. Dus Evotouch, Gateway en BDR91 ketelrelais. Deze waren van te voren al gesync'ed met elkaar etc. Ik gebruik nog geen radiatorregelaars. Dus de evotouch functioneert als bediening en als thermostaat, hele huis is 1 zone. Vrij ouderwets dus, behalve dan dat het touchscreen is en via een app te bedienen.

Nu valt me op dat, terwijl de gevraagde temperatuur al bereikt is, of zelfs 1 of 2 graden erboven zit, de BDR91 elke 10 minuten inschakelt en dus warmte vraagt aan de ketel. Dit duurt een minuut. Daarna schakelt hij weer uit. Mijn ketel blijft daarna nog 5 minuten napompen. Dit heeft tot gevolg dat ik dus telkens 6 minuten de radiators aan hoor slaan en 4 minuten stil zijn. Etcetera, etcetera. Het heeft ook tot gevolg dat het dus 19,5 of 20 graden wordt, terwijl hij op 18 staat ingesteld. Als het 3 graden warmer is dan gevraagd, vertoont hij dit gedrag niet meer.

Is dit nu bewust gedrag van Evohome? Of zit er iets fout? In oude forumdraadjes op FOK las ik meer mensen met dit probleem. Die gaven aan dat ze Evohome en BDR91 moesten resetten en het daarna goed was. Had te maken met per ongeluk aan/uit-relais registreren als opentherm, of andersom. Maar ik vind dat zo vreemd, omdat bij het connected pakket alles van tevoren was geregistreerd. En het gaat daar over vorige generatie Evohome, zou toch denken dat zoiets dan gefixt is inmiddels?

Het zou kunnen dat het bewust is. Elke 10 minuutjes klein beetje warmte toevoegen, om de boel met weinig stoken op temperatuur te houden? Maar dat het dan 1-2 graden warmer wordt kan toch niet de bedoeling zijn? Maar als het echt een storing is, snap ik niet waarom het niet meer gebeurt wanneer het 3 graden warmer is. Want dan blijft hij dus gewoon uitgeschakeld, zoals ik ook zou verwachten. Het is dus geen complete storings-modus oid. Communicatietesten geven ook 'uitstekend' als resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 12-04-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
Iemand hier ervaring met de nefit easy, en de aanwezigheid functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Dus.. Evotouch naar fabrieksinstellingen gezet, BDR91 ge-reset. De installatie doorlopen. Wederom dat de BDR91 bij een kamertemp van 19,5 en gewenste temp van 18 'gewoon' warmte vraagt aan de ketel in het 10 minuut-ritme. Why?? Laat die ketel gewoon met rust als de boel al zo ruim boven de gewenste temperatuur is en de radiators nog warm zijn.

Update, nogmaals alles ge-reset e.d.:
de situatie is nu zo: temp staat ingesteld op 18. Hij bleeft telkens elke 10 minuten even warmte vragen, totdat het 20 graden werd. Sindsdien is het rustig. Nu kijken wat er gebeurt als de temp terugzakt. Wanneer gaat hij weer aanslaan?

Update2: hij gaat dus pas weer aanslaan als de temp onder de 18 komt. Hij slaat dan om de 10 minuten telkens 1-3 minuten aan, tot het 20 graden is. Dan blijft het weer stil, tot het onder de 18 komt (kan wel een paar uur duren).

Lijkt me niet de bedoeling dat je temperatuur zo bizar op en neer wordt gestuurd. Vooral omdat hij bij het opwarmen om de 10 minuten telkens aanslaat en bij het afkoelen uren stil blijft. Erg onlogisch.

[ Voor 61% gewijzigd door woekele op 13-04-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:55:
Is er nu op dit moment al weer nieuws over het Evohome pakket met stadsverwarming.Ik begreep dat het er al moest zijn,maar op diverse sites zijn ze nog niet leverbaar.Hoop wel het met de aankomende winter werkende te hebben.
gaat het om een radiatorpakket?
of over enkel de klep en evohome zoals dit pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

woekele schreef op zondag 13 april 2014 @ 10:04:

Update2: hij gaat dus pas weer aanslaan als de temp onder de 18 komt. Hij slaat dan om de 10 minuten telkens 1-3 minuten aan, tot het 20 graden is. Dan blijft het weer stil, tot het onder de 18 komt (kan wel een paar uur duren).

Lijkt me niet de bedoeling dat je temperatuur zo bizar op en neer wordt gestuurd. Vooral omdat hij bij het opwarmen om de 10 minuten telkens aanslaat en bij het afkoelen uren stil blijft. Erg onlogisch.
Klinkt als een hysterese. Dus hij blijft aan tot 2 graden boven het setpoint en schakelt dan pas uit.
Kun je de hysterese niet instellen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Nee, die kun je niet instellen, in de menu's die toegankelijk zijn voor mij tenminste. Ik zou het snappen als hij 'per ongeluk' 2 graden te warm werd doordat hij tot 18 verwarmt en de radiators dan nog ff blijven doorverwarmen, maar hij verwarmt bewust nog bij als hij al 19,5 graden meet. Dat is gewoon... dom.

Bovendien heb ik mn twijfels bij het verwarmen in cycli van 10 minuten. Dat lijkt me een veel grotere aanslag op je pomp en 3-wegklep die telkens aan/uit moeten gaan. Waarom verwarmt hij niet gewoon in 1x door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de Link.

Het gaat mij inderdaad om een soorgelijk pakket,maar moet je wel de klep vervangen?Ik wil uiteindelijk wel 7 radiators op afstand kunnen bedienen.

Kan de huidige klep niet continu open gestuurt blijven daar de temperatuur bepaalt gaat worden op de radiator?
RoyWolters schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:57:
[...]

gaat het om een radiatorpakket?
of over enkel de klep en evohome zoals dit pakket

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

nee als er al een klep aanwezig is kun je deze waarschijnlijk met het relais aansturen.
Maar omdat je expliciet vroeg voor evohome voor stadsverwarming.
Hier kun je dan gewoon de aan/uit regeling voor gebruiken.

Als je zoneregeling wilt toepassen met radiatorkranen, dan zul je inderdaad nog even moeten wachten.

De radiatorregelaars zullen nu ieder moment uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Okay, even een samenvatting van mijn Evohome-probleem. Als andere mensen hetzelfde probleem hebben, of juist niet, dan hoor ik dat graag! Laat dan ook gelijk weten of je situatie wel of niet hetzelfde is. Als je bijvoorbeeld niet de Evotouch als voeler/regelaar gebruikt, dan speelt dit probleem naar mijn idee niet. Het gaat dus specifiek om mensen die de Evotouch zelf als voeler/regelaar gebruiken.

Nieuwe generatie Evohome, single zone, aan/uit-versie. Dus Evotouch in woonkamer (als voeler en regelaar), BDR91 aangesloten op CV-ketel. Geen zonekleppen, externe voelers, of radiatorregelaars in gebruik. Radiators in woonkamer staan volledig open.

Als huidige temp in woonkamer 16 graden is, en ik stel gewenste temp op Evotouch in op 18, dan genereert Evotouch warmtevraag, in cycli van ongeveer 10 minuten. So far so good. Echter, als het eenmaal 18 graden is, blijft hij doorgaan met warmtevraag genereren. Zelfde verhaal als het eenmaal 18,5 is, bij 19 ook, zelfs bij 19,5 nog. Bij 20 stopt hij. Hij gaat dus tot 2 graden boven de gewenste temperatuur door met het vragen van warmte, terwijl dat niet meer nodig is.

Als hij eenmaal gestopt is met warmtevraag, gaat hij pas weer warmte vragen als de temperatuur onder de ingestelde 18 zakt. Het is dus niet zo dat hij de temperatuur ook op 20 houdt. Reset van Evotouch/BDR91 en opnieuw doorlopen installatie helpt bij mij niet.

Honeywell adviseert om het met een andere Evotouch opnieuw te proberen, om uit te sluiten dat het aan die specifieke Evotouch ligt. Mijn vermoeden is dat het aan de firmware van Evotouch ligt, dus bij een andere Evotouch ook zal gebeuren. Maar ik ga het uiteraard proberen.

Ook kan ik proberen een HR80 in te zetten als voeler/regelaar, mijn vermoeden is dat het dan goed zal werken, omdat de warmtevraag dan geregeld wordt door de HR80. Het gaat dan nog wel via de Evotouch naar de BDR91, maar het is dan de HR80 die de beslissing voor warmtevraag maakt, niet de Evotouch. Maar dit lost het daadwerkelijke probleem uiteraard niet op. Het zou ook moeten werken met alleen een Evotouch.

Update: mijn vermoeden is bevestigd. Met een HR80 als regelaar/voeler gaat het inderdaad wél goed. Nu ga ik nog proberen de Evotouch als voeler en de HR80 als regelaar. Als dat ook goed gaat, weet ik zeker dat de regelaar in de Evotouch niet goed is.

Update2: ook HR80 als regelaar en Evotouch als voeler gaat goed. Nu wachten op mn nieuwe Evotouch en testen of die hetzelfde probleem heeft als deze als regelaar wordt gebruikt.

Update3: met een nieuwe Evotouch getest. Ook deze blijft warmte vragen tot de temperatuur 2 graden hoger is dan gewenst. Er klopt gewoon iets niet in de regel-software van de Evotouch.

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 27-04-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adg
  • Laatst online: 06-09 17:51

adg

Jarod schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:18:
[...]

Sorry, vergeten dat ik de laatste reactie had geplaatst en dit bericht dus beter aan mijn vorige bericht had kunnen toevoegen.

Bij mij werkt deze combi prima, ik heb echter de boiler functie uitstaan dmv de knop voor warm water op de ketel op 'eco' te zetten. Daarmee heeft de functie die je noemt bij mij volgens mij geen zin.

Als ik trouwens op de nefit site de beschrijving van warm water functie lees, lees ik dt de warm water functie uit gaat als je de functie aan zet. Als ik echter de beschrijvende tekst in de iOS app lees, lees ik dat de boiler niet warm wordt gehouden gedurende de nacht met de functie aan. Als je dan dus de warm water kraan open zet krijg je wel warm water. Jouw beschrijving van het gedrag lijkt op deze laatste uitleg en dit zou dus prima kunnen kloppen. De warm water functie kan dan dus niet helemaal uit via de easy.
Ben een beetje laat met reageren. Ik heb al een aantal dingen uitgetest
  • slaap periode warm water is uit kraan open brander blijft uit.
  • vertrek periode warm water ook uit
Bedankt voor jullie reacties.

mvg adg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
AcIDeR schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:39:
Iemand hier ervaring met de nefit easy, en de aanwezigheid functie?
Kan iemand mij hier iets over vertellen?
Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Gezien de nest nu ook in belgie te bestellen is, ga ik morgen maar eens mijn multimeter erbij pakken om de contacten te meten. Mijn Theben Ramses schakelt een contact aan of uit, dus moet wel passend te maken zijn denk ik. Ik heb een condensatieketel op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben drie Nefit Moduline Easy's besteld voor een wat groter huis bestaande uit twee percelen. Blijkt dat je per device/app maar een thermostaat kunt bedienen (praktisch gezien); Gelukkig hebben we ook meer dan een tablet in huis, maar echt handig is het niet en wellicht bouwen ze deze functionaliteit in de toekomst nog in.

Verder nog geen lange ervaring met de Easy, ik wil nog wel kijken hoe de communicatie verloopt en of je bijvoorbeeld de temperatuurwaarden (ingesteld en actueel) kunt uitlezen, heb 'm even kort aan de tcpdump gehangen maar moet even uitzoeken hoe ze de http-payload coderen. Wordt vervolgd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb begrepen dat er een soort startscherm komt in de Easy app waar je een keuze kunt maken tussen meerdere thermostaten.
Nu zul je elke keer andere inloggegevens moeten gebruiken, wat gewoonweg onhandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Na mijn multimeter eens te gebruiken om de contacten te meten, en het schema op mijn ketel te bekijken, blijkt dat mijn thermostaat 230V AC schakelt :(
Geen Nest dus...

Of zou ik met een 24V voeding en een relais iets kunnen forceren?

[ Voor 16% gewijzigd door jakob op 24-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Wat is het merk/type van je ketel?
Want 230V op het aan/uit contact van de ketel kom je zelden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Het is een viesmann vitopend 100. Op de binnenkant staat een aansluitschema, en waar de L en de 1 draden vertrekken naar de thermostaat staat 230 ac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik zie het ja, aan/uit contact is 230v
Met een relais moet het ook lekker, als het contact maar gemaakt wordt.
Heeft de Nest trouwens geen OpenTherm??
Lekker high-tech :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
1942jan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:06:
Ik heb de Nest werkt perfect.
Je heb 2 draadjes van de cvketel nodig en 2 draadjes voor 24 volt.
Als je geen 24 volt van de ketel kan halen moet je een trafo 220 volt naar 24 volt aansluiten.
Ik heb een Nefit HR Ecomline Excellent ketel met een Nefit Moduline 30 thermostaat. Deze draad is middels 2 draadjes aangesloten. Als ik het goed begrijp is de Nest dan geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

EURO 560,00 terug gekregen van Eneco, dankzij mijn paneeltjes en een strenger thermostaat beleid. (en natuurlijk een warme winter)
Toevallig is de adapter voor de Nefit Easy ook binnen gekomen, dus dat was afrekenen zonder pijn in de portemonnee.
Nu de nieuwe thermostaat uit testen in combinatie met mijn oude Ecomline.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:51:
[...]

Ik heb een Nefit HR Ecomline Excellent ketel met een Nefit Moduline 30 thermostaat. Deze draad is middels 2 draadjes aangesloten. Als ik het goed begrijp is de Nest dan geen optie?
Jawel, alleen moet je de 2 draden in de ketel aansluiten op het aan/uit contact in de ketel.
De Moduline 30 zit op het modulerende contact aangesloten.
Als ik mij niet vergis is contact 1-2 voor aan/uit en contact 3-4 voor modulerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:43:
Wij hebben drie Nefit Moduline Easy's besteld voor een wat groter huis bestaande uit twee percelen. Blijkt dat je per device/app maar een thermostaat kunt bedienen (praktisch gezien); Gelukkig hebben we ook meer dan een tablet in huis, maar echt handig is het niet en wellicht bouwen ze deze functionaliteit in de toekomst nog in.

Verder nog geen lange ervaring met de Easy, ik wil nog wel kijken hoe de communicatie verloopt en of je bijvoorbeeld de temperatuurwaarden (ingesteld en actueel) kunt uitlezen, heb 'm even kort aan de tcpdump gehangen maar moet even uitzoeken hoe ze de http-payload coderen. Wordt vervolgd dus.
ik denk dat in jullie situatie evohome beter aansluit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Hoe is Evohome i.c.m. andere draadloze systemen zoals Plugwise of draadlozen alarmsystemen zoals van ABUS?

[ Voor 0% gewijzigd door thaMini op 25-04-2014 11:51 . Reden: typo ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Geurt-kun schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:00:
EURO 560,00 terug gekregen van Eneco, dankzij mijn paneeltjes en een strenger thermostaat beleid. (en natuurlijk een warme winter)
Toevallig is de adapter voor de Nefit Easy ook binnen gekomen, dus dat was afrekenen zonder pijn in de portemonnee.
Nu de nieuwe thermostaat uit testen in combinatie met mijn oude Ecomline.
De Nefit Easy adapter om hem op een opentherm ketel aan te sluiten? Heb deze ook besteld (zou geleverd worden in week 16/17) maar nog niets ontvangen. Waar heb jij hem besteld?

Mvgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

thaMini schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:49:
Hoe is Evohome i.c.m. andere draadloze systemen zoals Plugwise of draadlozen alarmsystemen zoals van ABUS?
Bedoel je kwa storing?

(...)Om communicatieproblemen te voorkomen is de 868 MHz frequentie gereguleerd. Storing met andere draadloze apparatuur is hierdoor niet mogelijk.

Of kwa aansluiten/communiceren op/met andere systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

wessel99 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:22:
[...]

De Nefit Easy adapter om hem op een opentherm ketel aan te sluiten? Heb deze ook besteld (zou geleverd worden in week 16/17) maar nog niets ontvangen. Waar heb jij hem besteld?

Mvgr
Klopt inderdaad,
je hebt de easy connect nodig voor op Opentherm of oudere nefit ketels aan te sluiten zoals de ecomline of economy HR/HRC

Deze wordt vanaf vandaag langzaam uitgeleverd aan leveranciers, dus kan vanaf begin volgende week geleverd worden door verkopende partijen. (eindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

RoyWolters schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:10:
[...]

Bedoel je kwa storing?

(...)Om communicatieproblemen te voorkomen is de 868 MHz frequentie gereguleerd. Storing met andere draadloze apparatuur is hierdoor niet mogelijk.

Of kwa aansluiten/communiceren op/met andere systemen?
Plugwise en ABUS werken op dezelfde frequentie, vandaar mijn vraag, zitten ze elkaar in de weg?
Zijn er misschien anderen die hier ervaring mee hebben?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
RoyWolters schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:14:
[...]

Klopt inderdaad,
je hebt de easy connect nodig voor op Opentherm of oudere nefit ketels aan te sluiten zoals de ecomline of economy HR/HRC

Deze wordt vanaf vandaag langzaam uitgeleverd aan leveranciers, dus kan vanaf begin volgende week geleverd worden door verkopende partijen. (eindelijk)
Top. Kijk er naar uit om hen aan te kunnen sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Weet
wessel99 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:22:
[...]

Mvgr
Juist, die.
Had em eind oktober al besteld, samen met de Easy.
De Technische Unie wilde maar wat graag leveren, want al die tijd lag de Easy ook op afhalen te wachten.
Tot nog toe bevalt het goed.
Ik heb opstaan, weggaan en thuis komen uit programma 2 verwijdert en alle dagen op 14 graden.
De warm water voorziening volgt het klok programma, dus staat altijd uit. En als ik ga douchen zet ik de thermostaat op handmatig.
Weet nog niet wat de ww voorziening gaat doen als ik de thermostaat hoog zet, maar voor de zomer voldoet het.
Enig minpuntje is dat een Nefit apparaat zijn eigen Ecomline als onbekend weergeeft :X

[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 25-04-2014 17:47 . Reden: Minpuntje ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik dacht dat Plugwise op de wifi-frequentie zit (2,4GHz), niet op 868 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
wessel99 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:58:
[...]

Top. Kijk er naar uit om hen aan te kunnen sluiten!
En ook binnen hier. Aansluiten een fluitje van een cent en werkt erg mooi! Krijg alleen buitentemperatuur -31 graden en dat de ketel 6 bar druk zou hebben (toch niet), maar werkt verder erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

woekele schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:05:
Ik dacht dat Plugwise op de wifi-frequentie zit (2,4GHz), niet op 868 dus.
Plugwise maakt gebruik van het ZigBee protocol en dat is in Europa 868,3 MHz.
Vandaar dat ik me afvraag of meerdere systemen rond dezelfde frequentie naast elkaar kunnen functioneren.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Dat zeg je heel stellig, maar toch denk ik dat Plugwise 2,4GHz gebruikt :)

Appraten met 868Mhz gebruiken als het goed is korte communicatie-berichtjes, dus niet constant aan het zenden oid. Kans op collisions is dus klein. En daarna kan er gewoon re-send gedaan worden, aangezien timing niet cruciaal is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
thaMini schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:58:
[...]

Plugwise maakt gebruik van het ZigBee protocol en dat is in Europa 868,3 MHz.
Vandaar dat ik me afvraag of meerdere systemen rond dezelfde frequentie naast elkaar kunnen functioneren.
woekele schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:36:
Dat zeg je heel stellig, maar toch denk ik dat Plugwise 2,4GHz gebruikt :)

Appraten met 868Mhz gebruiken als het goed is korte communicatie-berichtjes, dus niet constant aan het zenden oid. Kans op collisions is dus klein. En daarna kan er gewoon re-send gedaan worden, aangezien timing niet cruciaal is oid.
Uit de productspecificaties van de Plugwise Circle+ (type F, voor Nederland):

ZigBee communicatie, frequentie 2400, 2483,5 MHz ,16 kanalen op de 2,4GHz ISM band

En waarom zouden er niet meerdere systemen rond dezelfde frequentie kunnen werken, dat werkt voor onder andere WLAN toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Vanavond ging dan toch spontaan de ketel aan voor het warme water. Was rond een uur of tien, terwijl de Easy op klok programma staat. Zou gezien de programmering niet mogen.
Misschien dat er een legionella beveiliging op zit...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Jarod schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:18:
[...]

[...]

Uit de productspecificaties van de Plugwise Circle+ (type F, voor Nederland):

ZigBee communicatie, frequentie 2400, 2483,5 MHz ,16 kanalen op de 2,4GHz ISM band

En waarom zouden er niet meerdere systemen rond dezelfde frequentie kunnen werken, dat werkt voor onder andere WLAN toch ook prima?
I stand corrected :)
Bedankt, dan is mijn vraag eigenlijk ook overbodig.

Be small, act BIG.

Pagina: 1 ... 4 ... 41 Laatste