Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Oxellaar schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:27:
[...]

Ja, het klokprogramma werkt altijd, zowel in ruimte als weersafhankelijk.
En in de app staat volledig uitgelegd wat er met tapwater gebeurt als je dat het klokprogramma laat volgen.
Gewoon even op de tekst "Volgt cv-kolkprogramma" drukken, dan krijg je de uitleg.
Dat geld voor elke instelling in de app, gewoon even drukken op de tekst naast de aan/uit knop.

[...]

Die handleiding zit gewoon in de app, behalve voor weersafhankelijk.
Ik zie net inderdaad dat de info die wordt weergegeven veranderd als je de instelling aanpast, bedankt voor de tip. Dit zou niet mijn keuze voor een handleiding zijn, maar deze zit er dus wel in.

Verder ben ook ik wel positief over de Easy, maar ik denk dat alternatieven zeker zo goed kunnen werken. Dé must have factor om voor de Easy te kiezen ontbreekt (nog) voor mijn gevoel maar dat maakt het geen slecht apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Oxellaar schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:26:
Positive reacties worden meestal niet op een forum gezet, vaak overheerst het negatieve.
Ik ben in ieder geval een positieve gebruiker
Klopt :)

Hier nog een positieve gebruiker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
dvroon schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:36:
Ook zit er verschil in de app tussen die voor de iphone en Android waar ik nog geen duidelijk overzicht op heb.. Ik de laatste tijd zitten stunten met de nieuwe “aanwezigheidsfunctie” functie. Staat leuk omschreven in de reclame maar blijkt toch wat meer voeten in de aarde te hebben. Kort gezegd, als je alleen WiFi op telefoon of tablet gebruikt kun je dit wel vergeten voorlopig. Een 3g og 4g mobiel internet abbo is dan nodig. Daar kom je dan door schade en schande achter, maar om dan weer naar het oude klok progamma terug te gaan kun je dus ook nergens vinden. Het is uiteindelijk wel gelukt maar met veel try and error.
Het is ook logisch dat de geregistreerde telefoon/tablet een continu internetverbinding nodig heeft. Hoe kan anders de locatie van de gebruiker worden doorgegeven aan je Easy thermostaat :? Dit had je van tevoren ook wel kunnen bedenken.
De aanwezigheids detectie uitzetten en terug gaan naar klokprogramma is niet meer dan een schuifje van aan naar uit zetten. Is weinig trial and error aan volgens mij.

Ik heb het idee je beter een "domme" slimme thermostaat had kunnen kopen ipv een Easy :+

[ Voor 29% gewijzigd door Oxellaar op 11-01-2014 13:28 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Nee, helaas is het uitzetten van de aanwezigheid detectie niet iets van alleen het schuifje naar "uit" te zetten. Als je de deze functie reeds gebruikt hebt en een of meerdere apparaten geregistreerd heb kun je schuiven wat je wil, je zal nooit het " normale" klok programma terug krijgen. Je zal ook alle reeds geregistreerde apparaten (tellie en/of tablets) moeten verwijderen en daar kom je alleen achter na try and error. Staat namelijk nergens.
Verder is het zo dat de easy gebruik maakt van geofencing. Bij geofencing is het in principe geen eis dat je over een 3g of 4g verbinding beschikt. Dit is kompleet afhankelijk hoe het door de ontwikkelaar gebouwd is. Het kan zonder. (Wordt ook door Nefit als een mogelijke toekomstige update aangegeven trouwens)
;)
Oxellaar schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:25:
[...]
Het is ook logisch dat de geregistreerde telefoon/tablet een continu internetverbinding nodig heeft. Hoe kan anders de locatie van de gebruiker worden doorgegeven aan je Easy thermostaat :? Dit had je van tevoren ook wel kunnen bedenken.
De aanwezigheids detectie uitzetten en terug gaan naar klokprogramma is niet meer dan een schuifje van aan naar uit zetten. Is weinig trial and error aan volgens mij.

Ik heb het idee je beter een "domme" slimme thermostaat had kunnen kopen ipv een Easy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSp_Loop
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08 20:06
We zijn aan vervanging van onze CV toe... mijn oude Agpo van 16 jaar heeft behoorlijk wat vervaning nodig - en een Agpo wil ik niet meer!
We zitten aan een Nefit te denken en mijn vrouw wil graag de Easy thermostaat. Ik zie deze ook wel zitten omdat er een douche timer update aankomt en hiermee kan ik groot verbuikers (mijn kinderen!) mooi te slim af zijn. Je kan bv 8 minuten instellen en drie minuten voor het einde kijg een een koude golf als indicatie, te gekke funcie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ben benieuwd wat Google er uiteindelijk mee wil:

http://www.nu.nl/tech/367...hermostaatmaker-nest.html

nieuws: Google neemt Nest over voor 3,2 miljard dollar

[ Voor 38% gewijzigd door Yihaaa op 13-01-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Informatie verzamelen, nog meer dan dat ze nu al doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Komt de domotica markt eindelijk eens goed op gang.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Ik vermoed dat Google de woning wil betreden, komende tien jaar gaat er in die woning namelijk veel veranderen. Steeds meer apparaten worden 'slim', niet alleen de PC en laptop hebben een computer, maar nu ook de telefoon en de televisie. Je ziet nu al dat deze gekoppeld gaan worden, TV/tablet/smartphone/laptop draait straks allemaal op Android, iOS, of Windows.
Langzaam maar zeker worden daar andere apparaten aan toegevoegd, zoals verlichting (Hue), deursloten (kwikset) en uiteraard thermostaten. Aangezien Google die markt wil betreden (zie ook energysense programma van hen) is de koploper uit die sector kopen helemaal nog niet zo`n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:31
Zijn er hier mensen die een Thermosmart hebben hangen? Ik zou graag een review willen zien van dit apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Na lang twijfelen gisteravond mijn thermostaat vervangen door een Nefit Easy. Ziet er goed uit!

LET OP. Tip voor mensen met Moduline 30 en een Nefit Smartline ketel: Bij de aansluiting in de ketel zit waarschijnlijk een RCC interface module (klein wit blokje). Deze moet er dus tussenuit als je Easy aansluit, anders doet ie het niet! In eerste instantie ging mijn Easy niet aan en toen ik ging meten zag ik dat de spanning van 15V instortte naar 2V zodra de Easy wordt aangesloten. Ik vreesde voor een defecte UBA maar na een half uurtje Googlen vond ik ergens dat die RCC module er niet tussenmoet. Was fijn geweest als dit soort zaken in de handleiding van de Easy of op de website van Nefit zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Hier staat nu 2,5 jaar de Evohome met 5 zones en wat ik ECHT mis is een mobiele oplossing waarmee ik vanaf de bank een zone kan instellen. Eind vorig jaar kwam er nieuws dat er medio jan. 2014 een nieuwe Evohome zou komen met kleuren scherm, verbeterde GUI en Android/Iphone ondersteuning. De afgelopen dagen heb ik veel gelezen, demo's en Youtube instructie video's bekeken. Zelf ben ik er benieuwd naar de oplossing en vooral ook naar de Particuliere prijs. Voor ons zal de investering zitten in een nieuwe Evohome Touch en Internet Gateway, want de rest van de hardware moet compatibel zijn. EvoHome heeft een aardige WAF vooral omdat nu naar wens bijv. de badkamer extra verwarmt kan worden. Maar de WAF zal een grote stap maken als er een mobiele oplossing is zodat ze de bank niet meer af hoeft :D

Iemand hier al gekeken naar de nieuwe Honeywell Evohome met Internet Gateway en mobiele ondersteuning en wat vind men ervan?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Net een belletje van de TU gekregen.
De Easy Adapter wordt waarschijnlijk pas eind maart uitgeleverd.
Hierdoor is mijn bestelling tot eind maart dus incompleet.
Gelukkig gaan ze iets regelen, zodat ik straks niet opnieuw de Easy hoef te bestellen.
Wel jammer dat ik straks de nieuwe thermostaat pas kan uit proberen, als de winter bijna voorbij is.
Technische Unie, goeie service.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-10 19:54
synthdood schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:38:
Na lang twijfelen gisteravond mijn thermostaat vervangen door een Nefit Easy. Ziet er goed uit!

LET OP. Tip voor mensen met Moduline 30 en een Nefit Smartline ketel: Bij de aansluiting in de ketel zit waarschijnlijk een RCC interface module (klein wit blokje). Deze moet er dus tussenuit als je Easy aansluit, anders doet ie het niet! In eerste instantie ging mijn Easy niet aan en toen ik ging meten zag ik dat de spanning van 15V instortte naar 2V zodra de Easy wordt aangesloten. Ik vreesde voor een defecte UBA maar na een half uurtje Googlen vond ik ergens dat die RCC module er niet tussenmoet. Was fijn geweest als dit soort zaken in de handleiding van de Easy of op de website van Nefit zou staan.
Ik denk ook over de easy en heb nu precies de configuratie die je beschrijft. Waar heb je die info vandaan? Ik neem aan de ik de kap eraf moet schroeven om bij het witte blokje te komen?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Hier staat omschreven hoe en waar de RCC-module zich bevind bij een Smartline (pag.23)

Nefit:
Bij toestellen met een UBA 3 of hoger (Smartline-serie, Proline, Baseline, Trendline en Topline-serie) kunnen de nieuwe moduline 100, 200, 300, 400 en Easy rechtstreeks worden aangesloten op de oranje aansluiting.
Bij toepassing van de bestaande thermostaten (moduline 10, 15, 20, 30 en IV) dient een RCC-module worden toegepast.
In de Smartline is deze RCC-module standaard opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

C00KW4US schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:52:
Zijn er hier mensen die een Thermosmart hebben hangen? Ik zou graag een review willen zien van dit apparaat :)
Volgens de site worden de eerste in februari uitgeleverd. Heb de mijne vandaag ook besteld. Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb zelf een iPhone 5s en mijn vrouw een iPhone 4s. Beiden met een 3G verbinding maar deze schakelt thuis over naar het WiFi netwerk.

De functie die ik zoek is dat wanneer we beiden niet thuis zijn de ketel zal stoppen met verwarmen.
Dus: we gaan ´s ochtends alletwee naar ons werk, we stappen in de auto en de Nefit Smartline HR schakelt terug...

Tegen de avond komt een van ons beiden terug (dus niet perse alletwee) en dan moet hij weer gaan verwarmen....
Kan dit nu wel of niet?

Thanks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05
De werking van de Nefit ken ik niet maar wat ik wel weet is dat Tado wel precies zo werkt zoals jij omschrijft. Helaas is deze oplossing niet goedkoop

Je zou ook een simpele domme thermostaat kunnen nemen met aanwezigheids sensor. Met een beetje slim programma kom je redelijk in de buurt van je wens. Zo'n thermostaat kost je 35€ op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Dat zit toch in de Nefit Easy?
En anders in de planning.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
tredelijkheid schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:50:
Ik heb zelf een iPhone 5s en mijn vrouw een iPhone 4s. Beiden met een 3G verbinding maar deze schakelt thuis over naar het WiFi netwerk.

De functie die ik zoek is dat wanneer we beiden niet thuis zijn de ketel zal stoppen met verwarmen.
Dus: we gaan ´s ochtends alletwee naar ons werk, we stappen in de auto en de Nefit Smartline HR schakelt terug...

Tegen de avond komt een van ons beiden terug (dus niet perse alletwee) en dan moet hij weer gaan verwarmen....
Kan dit nu wel of niet?

Thanks....
De Nefit Easy kan precies wat jij wilt, zie hier de uitleg
Ik heb het als proef een paar dagen gebruikt en het werkte prima.
En de Easy kan zonder converter aangesloten worden op een Smartline

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 20-01-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Ik was erg enthousiast over mijn vorige week aangeschafte Nefit Easy maar sinds gisteravond is het echter over met de pret. Hij weet niet meer hoe laat het is en wat de buitentemperatuur is waardoor de boel was blijven hangen in de laaste stand waar ie in stond. Het programma wordt niet meer gevolgd. Er is wel een goied werkende internetverbinding en ik kan er met de app gewoon bij. Ik heb de temperatuur nu maar even handmatig ingesteld. Ik heb zo een vermoeden dat er bij Nefit/Bosch een server uitligt maar het is in mijn ogen onacceptabel dat een thermosataat het dan niet meer doet. Dat je hun server nodig hebt om remote bij je thermostaat te komen snap ik nog maar verder moet ie natuurlijk wel autonoom blijven functioneren!

Ik geef het nog een ochtendje... en anders gaat ie weer terug naar de winkel. Dan maar de old-skool moduline30 terughangen.

update:
Aan de eind van de ochtend werkte het gelukkig weer. Heeft er in totaal toch wel iets van 10 á 12 uur uitgelegen. Als dat maar niet vaker gaat voorkomen. Ik hoop dat Nefit de Easy wel wat robuuster maakt tegen dit soort dingen. Geen internet of serverproblemen mag niet betekenen dat je thermostaat ermee ophoudt!

[ Voor 15% gewijzigd door synthdood op 23-01-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Het zal vast geen totale storing zijn geweest. Ik weet namelijk zeker dat mijn Easy het op dat tijdstip prima deed.
Ben het wel helemaal met je eens dat de thermostaat geheel stand alone moet kunnen werken.
Heb wel het idee dat dit zeker nog gaat komen.
Over twee weken ga ik naar de VSK-beurs, zal dan eens langs de stand van Nefit gaan om hier naar te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Sinds een week ook een Easy hangen en tot zover geen problemen, alles werkt zoals verwacht. Vooral omdat mijn vrouw op onregelmatige tijden thuiskomt is het handig de verwarming van afstand aan te kunnen zetten, zodat de opwarming van het huis al begonnen is.

Nu nog wachten op de combinatie tussen aan(af)wezigheidsdetectie en het klokprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iedereen die hier een Easy heeft ook een Nefit ketel? Ik vraag me af of de easy ook zou werken met andere ketels.
Ik verwacht eigenlijk van niet.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
Op basis van dit forum toch maar gekocht. Op zich bevalt hij prima, de documentatie laat echter veel te wensen over... Ben vanochtend uren bezig geweest om de Aanwezigheiddetectie goed in te stellen.

Misschien snap ik het niet maar als mijn iPhone 5s gewoon "thuis" is dan schakelt de Easy naar een afzonderlijk in te stellen, vaste "Comforttemperatuur". Hij trekt zich dan helemaal niets aan van de schakelpunten van de afzonderlijke weekdagen? Afhankelijk van of je thuis bent of niet is er maar 1 comforttemperatuur of 1 afwezigheidstemperatuur... Niet echt handig en erg beperkt.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:01
Afgelopen week de Tado besteld. Zodra hij binnen is, zal ik laten weten hoe bij bevalt, hoe de installatie is, etc. Moet helaas nog even wachten, levertijd is 5 (!) weken. Ik heb gekozen voor de abonnementsvorm.

Nog even een korte toelichting waarom ik voor de Tado heb gekozen.

- Dit is mijn eerste ervaring met slimme thermostaten. De Tado biedt mij de mogelijkheid om dit redelijk risicoloos te proberen. Mocht ik na een jaar niet tevreden zijn of niet voldoende hebben bespaard, dan kan ik hem weer inruilen.
- Mocht ik tevreden zijn met mijn Tado, dan kan ik hem na een jaar overkopen waarbij de abonnementskosten van het afgelopen jaar in mindering worden gebracht.
- Ik was op zoek naar iets dat automatisch zich aanpaste aan mijn locatie, Tado doet dit dmv. de Tado App.
- Ik wil een webinterface waar ik de nodige statistieken uit kon halen. Via Tado kan dit.
-Ik wil een meetpunt creëerde tov mijn huidige theromstaat (hangt recht boven de verwarming..). Tado levert een losse sensor die ik op een andere plek kan hangen. Hopelijk levert dit een beter verwarmd huis op.

Als jullie vragen hebben: graag! Voor mijn gevoel is dit redelijk onbekend gebied en hoe meer info we met elkaar delen, hoe sneller we uitkomen bij de devices die echt verschil maken.

Mijn eerste kennismaking met Tado kwam door het volgende artikel. Ik was eigenlijk aan het kijken of Nest beschikbaar was in NL: http://9to5mac.com/2013/1...d-intelligent-thermostat/
Derby schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:02:
Heeft iedereen die hier een Easy heeft ook een Nefit ketel? Ik vraag me af of de easy ook zou werken met andere ketels.
Ik verwacht eigenlijk van niet.
Als ik de kieswijzer invul op hun site, krijg ik het volgende bericht:
Easy werkt nu nog alleen met Nefit en Bosch toestellen, maar later dit jaar ook met cv-ketels van andere merken. Hiervoor is een adapter nodig, de Nefit Easy Connect. Kijk hier voor de beschikbaarheid. Raadpleeg deze pagina regelmatig voor updates. Of schrijf u in voor de Nefit Easy nieuwsbrief om automatisch bericht te ontvangen over nieuwe mogelijkheden. Easy is niet geschikt voor andere verwarmingsvormen dan CV-ketels, zoals stadswarmte of een moederhaard. Heeft u geen cv-ketel, dan kunt u Easy helaas niet gebruiken.
Check het zelf op: http://www.nefit.nl/consu...is_easy_geschikt_voor_mij

[ Voor 103% gewijzigd door Muncher op 25-01-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Kan er niet een apart topic komen voor de Easy? Ik ben zelf meer geïnteresseerd in de exoten, maar het gaat hier al een paar pagina`s enkel over die Easy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Omdat nu juist de Easy nieuw is en het er redelijk vaak over gaat hoeft er toch geen apart topic te komen?
Kennelijk is er weinig animo voor de zogenaamde exoten, als die aantrekkelijker waren dan de Easy was het hier vanzelf diverser.

Ik zou zeggen, geef tegengas en koop een exoot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
Net even met Nefit gebeld. De Nu combinatie tussen aan(af)wezigheidsdetectie en het klokprogramma is er inderdaad nog niet. Het is nu dus alleen wakkker worden en gaan slapen... Deze functionaliteit komt wel in een toekomstige update. Wanneer dat is konden ze nog niet vertellen. Ik deed in ieder geval niets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele forum al doorgenomen, maar kan niet vinden of Atag ketels al aangesloten kunnen worden op een slimme thermostaat. Weet iemand of er al iets is voor Atag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-10-2021

RoyWolters

Bedrijfsaccount wifithermostaten
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:24:
Ik heb het hele forum al doorgenomen, maar kan niet vinden of Atag ketels al aangesloten kunnen worden op een slimme thermostaat. Weet iemand of er al iets is voor Atag?
Welk type Atag heb je?

binnenkort komt Nefit met de easy connect, een module die de Nefit easy thermostaat

Daarbij komt Honeywell met het nieuwe evohome systeem, dit is toepasbaar op vrijwel alle ketels en ook

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/wifithermostaten/79417234-b8ec-472a-ae73-34eb7c363a01_zpsabc70813.jpg

YouTube: Honeywell evohome: Comfort, controle en efficiëntie

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 31-01-2014 23:25 ]

wifithermostaten.nl - evohome.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:25
Is er nu eigenlijk een slimme thermostaat beschikbaar die verwarming EN warm water kan regelen?
Of hebben jullie allemaal gescheiden systemen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

wat wil je graag regelen aan je warm water?

en wat is je bron hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:25
Ik heb nu een brander en boiler die aan elkaar gekoppeld zijn en beide door 1 thermostaat bedient worden.
Water-temperatuur, wanneer het moet beschikbaar zijn, zo'n dingen moet dus door die slimme thermostaat ook geregeld kunnen worden.
Oa. de Tado kan dit niet, die doet puur de verwarming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyWolters
Bedankt voor de info, ik heb een Atag Q42C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
RoyWolters schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:
[...]

Daarbij komt Honeywell met het nieuwe evohome systeem, dit is toepasbaar op vrijwel alle ketels en ook stadsverwarming.

Meer info daarover kun je vinden op http://evohome.nu

[afbeelding]

Hij is uit!

nieuws: Honeywell laat temperatuur per kamer instellen via mobiele app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:50:
@RoyWolters
Met de Atag BrainQ kun je zeer veel regelen. naast tapwater 'schema's (ook nog de tapwater temperatuur).
en dat met diverse parameters. In elk geval aan de Qsolar komt geen ander brein dan de BrainQ :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:50:
@RoyWolters
Deze ketel ondersteund geen opentherm dacht ik, maar is wel modulerend.
Dit houd in dat hij lager gaat branden op het moment dat hij zijn volledige vermogen niet kwijt kan.

Hier kun je wel zonder problemen het evohome systeem op aansluiten.

Opentherm is nogal discussie over, men zegt dat dit t.o.v. aan/uit sturing van een modulerende ketel nog geen 10 euro per jaar bespaard.. maar hier lopen de meningen over uiteen.

@Muncher:
Hij is helaas nog niet leverbaar, ik heb er zelf wel al een tijdje een, maar die kan ik nog niet bedienen omdat ze de app nog niet hebben vrijgegeven :/

Ik verwacht dat hij in de loop van komende week leverbaar wordt.
Dan is namelijk ook de VSK (installatiebeurs)

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 31-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
RoyWolters schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:08:
[...]
Opentherm is nogal discussie over, men zegt dat dit t.o.v. aan/uit sturing van een modulerende ketel nog geen 10 euro per jaar bespaard.. maar hier lopen de meningen over uiteen.
Los van een eventuele besparing zorgt een modulerende ketel ook voor een mooier gelijkmatig temeratuurverloop en dat verhoogt weer het comfort. Dat is voor mij persoonlijk belangrijker dan die één of twee tientjes die je per jaar kan besparen Trouwens, als het geld hierin een rol speelde staken we als early adaptors/tweakers natuurlijk geen honderden euro's in dit soort speelgoed en bleven we domweg de thermostaat gebruiken die met de (modulerende) ketel was meegeleverd want die doet het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:09

CyberThug

Formatting C: 1%

Door een verbouwing heb ik enkele jaren geleden gekozen voor een thermostaat die draadloos met mijn ketel communiceert. Dit is toen de Honywell CMT927RF geworden (http://www.cvtotaal.nl/ho...taat-aan-uit-cv927rf.html). Ik kan een eventuele nieuwe slimme thermostaat dus niet via bedrading direct aan mijn ketel koppelen.

Zijn er ook slimme thermostaten die draadloos werken met de ketel? Ik begrijp overigens dat ik dan wel een ontvangende module bij de ketel moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
RoyWolters schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:
[...]

Daarbij komt Honeywell met het nieuwe evohome systeem, dit is toepasbaar op vrijwel alle ketels en ook stadsverwarming.

Meer info daarover kun je vinden op http://evohome.nu

[afbeelding]

Heb je enig idee of ze met een omruilactie gaan komen voor de early adopters die nu thuis met een monochrome EvoTouch zitten? En weet jij al of deze EvoTouch straks compatible is met de 'oude' radiatorknoppen, ketelaansturing en vloerverwarming units? Met andere woorden, kan ik straks mijn schermpje wisselen en de rest van de bestaande installatie houden?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

coelho schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Heb je enig idee of ze met een omruilactie gaan komen voor de early adopters die nu thuis met een monochrome EvoTouch zitten? En weet jij al of deze EvoTouch straks compatible is met de 'oude' radiatorknoppen, ketelaansturing en vloerverwarming units? Met andere woorden, kan ik straks mijn schermpje wisselen en de rest van de bestaande installatie houden?
Dat kan zeker,
ik heb toevallig gisteren een email van Honeywell ontvangen over de omruilactie

De nieuwe evotouch is in ieder geval volledig compatible met de oude componenten.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 31-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

De app is vanaf vandaag ook beschikbaar in de App Store!

Er zit een demo versie op dus je kunt hem uitproberen:
https://itunes.apple.com/...t-europe/id783653368?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ben best benieuwd naar de nieuwe Evohome. Ga volgende week woensdag naar de VSK, daar zal hij vast te zien zijn.

Ben alleen niet helemaal gecharmeerd van ruimtetemperatuur meten op de radiatorknop zelf.
Dit vanwege gordijnen, overhangende vensterbanken en openstaande tochtstrippen, deze dingen kunnen een enorme afwijking geven.
Ik zou dus nog een extra ruimteopnemer/bediening per zone op de muur willen hebben. Het hele systeem wordt daardoor wel erg prijzig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Gisteren mail gehad van Tado:
Hello!

due to the overwhelming demand and the long lead time in production the dispatch date of your tado° Connector Kit has unfortunately changed again.

The new date is Feb. 27th 2014 (we will inform you via e-mail).

We'll do everything possible to dispatch as soon as possible. Of course, if you opted for the rent option, the first year of tado° use only starts with the delivery of your connector kit.

We are very sorry for any inconveniences caused by this delay! Thank you very much for your patience.

Best regards,
Jammer dit, dan is het al bijna lente... Wel fijn voor het bedrijf dat er zoveel vraag is naar hun product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Oxellaar schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:21:
Ben best benieuwd naar de nieuwe Evohome. Ga volgende week woensdag naar de VSK, daar zal hij vast te zien zijn.

Ben alleen niet helemaal gecharmeerd van ruimtetemperatuur meten op de radiatorknop zelf.
Dit vanwege gordijnen, overhangende vensterbanken en openstaande tochtstrippen, deze dingen kunnen een enorme afwijking geven.
Ik zou dus nog een extra ruimteopnemer/bediening per zone op de muur willen hebben. Het hele systeem wordt daardoor wel erg prijzig.....
Honeywell is hier inderdaad aanwezig met het evohome systeem .

Je kunt de Hr92 wel bijstellen eventueel,
anders zul je inderdaad een aparte voeler moeten nemen, bv de DTS92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
CyberThug schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:47:
Door een verbouwing heb ik enkele jaren geleden gekozen voor een thermostaat die draadloos met mijn ketel communiceert. Dit is toen de Honywell CMT927RF geworden (http://www.cvtotaal.nl/ho...taat-aan-uit-cv927rf.html). Ik kan een eventuele nieuwe slimme thermostaat dus niet via bedrading direct aan mijn ketel koppelen.

Zijn er ook slimme thermostaten die draadloos werken met de ketel? Ik begrijp overigens dat ik dan wel een ontvangende module bij de ketel moet hebben.
Kijk eens naar heatmiser (RF kit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 09:33
Ik werk in een 5-ploegen systeem. (2-2-2 en dan 4 dagen vrij.)
Kan de Nefit Easy geprogrammeerd worden voor en 10 daagse cyclus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Waarom programmeer je de Nefit niet altijd hetzelfde en zet je de easy aan met je smartphone vlak voor je naar huis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Zo doe ik het iig wel. Ik gebruik een klokprogramma wat overeen komt met ons doen en laten.
Zodra er een dag niemand thuis is zet ik hem bij vertrek op handbediening 17 graden.
Een uurtje voor ik thuis kom zet ik hem weer op de gewenste stand.

Daarbij is het voor HurryUp een eitje om wanneer hij maar wil de laatste 3 dagen van de cyclus aan te passen.
Alles moet in de app gebeuren

Edit: misschien is het tweede klokprogramma een optie om 10 dagen te programmeren. Waarschijnlijk alleen even van programma wisselen na 7 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Oxellaar op 07-02-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djvdgalien
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02 18:05
Nieuwe update easy app voor iOS is te downloaden.
Nu tweede klokprogramma te programmeren, en openhaardfunctie.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Je vergeet nog een paar verbeteringen....

- Aanwezigheidsdetectie verbeteringen. let op: voor het gebruik van aanwezigheidsdetectie is het noodzakelijk dat mobiel internet/3G en Wi-Fi continu ingeschakeld blijven.
Daarnaast heeft de App toegang nodig tot "Locatievoorzieningen" onder Instellingen->Privacy
en "verversen op achtergrond" onder Instellingen->Algemeen. Ook moet de App op de achtergrond actief blijven (niet uit de lijst van actieve Apps verwijderen).
- Verbeteringen in het parameter instel scherm van de weersafhankelijke regeling.
- Verbeteringen in het vakantie scherm.
- Lokale verbinding over Wi-Fi is nu mogelijk bij internetproblemen. :)
- Crash opgelost bij het verzenden van de storingsmail indien uw naam een speciaal karakter bevat (e-trema, O-umlaut etc.).
- Als de Nefit Easy door verbindingsproblemen niet meer op klok mode wil, zal de app de tijd repareren zodat de Nefit Easy weer in klokmode geschakeld kan worden.
- Diverse niet of minder zichtbare bugs opgelost.

Wel vreemd dat de updates voor iOS en Android niet gelijk uitkomen, zit altijd een paar dagen verschil tussen.
Gebruikers die beide gebruiken kunnen beter wachten met updaten heb ik ooit vernomen van Nefit.
De oude app zou niet meer helemaal lekker werken met de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Laatst online: 06-10 09:33
Bedankt voor de reactie.

Voor alle duidelijkheid. Ik heb geen Nefit easy maar een Remeha iSence
Ik ben op zoek naar een slimme thermostaat waarbij dit (eventueel) wel zou kunnen.

Ik geloof niet dat ik de enigste ben die in een ploegensysteem werk.
In mijn optiek is een standaard werkcyclus van Maandag tot en met Vrijdag ondertussen wel een beetje achterhaald Je zou zeggen dat dit op de dag van vandaag wel bij de (toch al vele) opties zou behoren, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Een klokprogramma voor een onregelmatig werkschema is ook niet echt makkelijk als je het om de 7 of 10 dagen moet veranderen. Heb het zelf hier ook gehad met onregelmatig werk van mijn vrouw. En dan nog, één klein foutje en je zit alsnog onnodig te stoken of je komt thuis in een koud huis.
Maar zoals ik al zei, met het tweede klokprogramma erbij kun je 14 dagen programmeren.

Waarom zou je een slimme thermostaat willen die wel die optie heeft om 10 dagen te doen? Lijkt mij overbodig, je kunt hem immers van buitenaf benaderen.
Als ik alleen zou wonen zou ik totaal geen klokprogramma gebruiken, maar alleen op afstand bedienen

[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 08-02-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

CyberThug schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:47:

Het evohome systeem is rechtstreeks hier op aan te koppelen,
je hoeft dus alleen de evotouch (bedieningspaneel) aan te schaffen en aan te melden op je relais bij de ketel.
daarbij wel nog de gateway om hem op internet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djvdgalien
Oxellaar schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:59:
Je vergeet nog een paar verbeteringen....

- Aanwezigheidsdetectie verbeteringen. let op: voor het gebruik van aanwezigheidsdetectie is het noodzakelijk dat mobiel internet/3G en Wi-Fi continu ingeschakeld blijven.
Daarnaast heeft de App toegang nodig tot "Locatievoorzieningen" onder Instellingen->Privacy
en "verversen op achtergrond" onder Instellingen->Algemeen. Ook moet de App op de achtergrond actief blijven (niet uit de lijst van actieve Apps verwijderen).
- Verbeteringen in het parameter instel scherm van de weersafhankelijke regeling.
- Verbeteringen in het vakantie scherm.
- Lokale verbinding over Wi-Fi is nu mogelijk bij internetproblemen. :)
- Crash opgelost bij het verzenden van de storingsmail indien uw naam een speciaal karakter bevat (e-trema, O-umlaut etc.).
- Als de Nefit Easy door verbindingsproblemen niet meer op klok mode wil, zal de app de tijd repareren zodat de Nefit Easy weer in klokmode geschakeld kan worden.
- Diverse niet of minder zichtbare bugs opgelost.

Wel vreemd dat de updates voor iOS en Android niet gelijk uitkomen, zit altijd een paar dagen verschil tussen.
Gebruikers die beide gebruiken kunnen beter wachten met updaten heb ik ooit vernomen van Nefit.
De oude app zou niet meer helemaal lekker werken met de thermostaat.
In de omschrijving in de app store kan ik dit niet allemaal terugvinden, ik neem aan dat je ze van de Nefit site hebt.
Bij de weersafhankelijke regeling zie ik geen verschil met de vorige versie.
Heb de houtkachel aan, de easy op openhaardfunctie AAN, in de huiskamer is het 23 graden, de Easy staat ingesteld op 21 graden, ketel is continu stand-by, boven is het koud met de radiatorkranen open. Weet dus niet hoe dit zou moeten werken.
De rest kan ik nu niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik heb dit rechtstreeks copy paste vanuit de appstore, niet van de Nefit site.
Misschien moet je even op "meer" klikken ;)

Ik heb zelf geen Apple hier om het te proberen, kan je daar dus niet mee helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 08-02-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djvdgalien
Oh ja, niet op gelet.
Maar van het meeste wat jij noemt vindt je niets zichtbaar in de app terug.
Alleen dus de openhaardfunctie en het tweede programmeerbare klokprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
Ondanks de update blijft de aanwezigheid detectie onbetrouwbaar... Heb alle instellingen die de Nefit Easy nodig heeft op onze iPhones ingesteld. Mijn iPhone 5s werkt prima. Alleen de 4s van mijn vrouw detecteert niet dat de iPhone het huis verlaat... Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
djvdgalien schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:23:
Nieuwe update easy app voor iOS is te downloaden.
Nu tweede klokprogramma te programmeren, en openhaardfunctie.
Ben benieuwd.
Android nog niets helaas.
Vooral de optie om de thermostaat rechstreeks via WiFi te kunnen instellen lijkt me een hele belangrijke wijziging.

• janne_nl
Mijn easy is na een week of 3 redelijk ingeregeld. Ik zit alleen nog met een overshoot van bijna een graad bij het opwarmen.

• synthdood
janne_nl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:56:
Mijn easy is na een week of 3 redelijk ingeregeld. Ik zit alleen nog met een overshoot van bijna een graad bij het opwarmen.
Die van mij was eigenlijk vrijwel meteen goed en de gemeten temperatuur wijkt nooit meer dan een paar tienden af van de ingestelde temperatuur.

Wellicht heeft de locatie van je thermostaat of de watertemperatuur nog invloed op overshoot? Het is trouwens wel lastig weer voor een thermostaat de laatste paar weken. De ene dag is het 9 graden en rustig en de volgende dag 2 graden met een harde wind. Dat kan behoorlijk invloed hebben op hoe snel een huis opwarmt/afkoelt en ik kan me goed voorstellen dat elke thermostaat daar moeite mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die vandaag hun Thermosmart binnen hebben gekregen? Ik hoop dat ik vanavond tijd heb om hem te monteren. Met de klokthermostaat van de Praxis die ik nu heb is het altijd veel te heet of net te koud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JER00N schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:30:
Zijn er nog meer mensen die vandaag hun Thermosmart binnen hebben gekregen? Ik hoop dat ik vanavond tijd heb om hem te monteren. Met de klokthermostaat van de Praxis die ik nu heb is het altijd veel te heet of net te koud. :)
Nog niet helaas , ik heb hem eind januari besteld. En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Ik had hem ergens in november al besteld, ik was dan ook een 'early bird'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
janne_nl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:56:
Kun je misschien het vermogen van je ketel wat omlaag zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JER00N schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:44:
Ik had hem ergens in november al besteld, ik was dan ook een 'early bird'. :)
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik begreep dat de bijbehorende apps nog niet in de Apple en Google store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

TWKterry

Master Mariner

HurryUp schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 08:35:
Ik geloof niet dat ik de enigste ben die in een ploegensysteem werk.
In mijn optiek is een standaard werkcyclus van Maandag tot en met Vrijdag ondertussen wel een beetje achterhaald Je zou zeggen dat dit op de dag van vandaag wel bij de (toch al vele) opties zou behoren, maar goed.
Klopt, wel kun je nu wel heel makkelijk een dag copieren naar een andere dag zodat je niet alle instellingen hoeft te doen. Ikzelf gebruik dit ook omdat mijn werkweken elke week anders zijn. Dit was met gewone thermostaten een groot drama.

Ik wacht op het komende tweede schema en hoop dat je ook kunt instellen dat deze afwisselend moeten worden gebruikt zodat er geen verdere actie nodig is.

[ Voor 0% gewijzigd door TWKterry op 14-02-2014 17:02 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:20:
[...]

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Ik begreep dat de bijbehorende apps nog niet in de Apple en Google store staan?
Nadat ik uit m'n werk kwam meteen aangesloten. Dat is erg makkelijk. Bij de CV-ketel knip je de kabel door die naar je thermostaat loopt. Hiertussen zet je dan een meegeleverd kastje die de Thermosmart voedt (zie het als een soort power-over-ethernet injector). Aanvankelijk dacht ik dat er voor de voeding twee aparte draden nodig waren en dat ik hiervoor een nieuwe kabel moest trekken van de ketel naar de thermostaat. Dit bleek dus niet nodig gelukkig :)

Hierna het aanmelden van de Thermosmart op je WiFi-netwerk. Dit ging bij mij niet helemaal goed in eerste instantie (lag aan mijn router bleek achteraf). In de papieren installatiehandleiding die meegeleverd is staat bij stap 8 (nadat je alles aangesloten hebt en de ketel weer hebt aangezet) dat je met je laptop/pc moet verbinden met de Thermosmart en naar http://169.254.1.1 moet browsen, echter kan je daar niks doen (menu-items komen niet in beeld bij mij, zowel niet in Chrome als in IE).

In plaats daarvan kun je beter naar my.thermosmart.nl gaan en een account aanmaken, en op die site de installatiemanual volgen. Die is ook gedetailleerder. Bij stap 22 verbind je dan met de Thermosmart (hij zet tijdelijk een ad hoc WiFi-AP op) en kun je hem laten verbinden met je eigen WiFi-router. Bij mij ging dit niet goed, de Thermosmart kon wel verbinden maar kreeg geen IP van de router. Uiteindelijk bleek dit (waarschijnlijk) te liggen aan het feit dat ik mijn router vastgezet had op WiFi-kanaal 13. Nadat ik die op 'automatisch' gezet heb, werkte alles :) Even gecontroleerd bij de ketel en die wordt netjes aangestuurd (OpenTherm) door de thermostaat.

De ingestelde temperatuur wordt goed bereikt zonder overshoot. Hij is ook zelflerend, dus de snelheid waarmee hij opwarmt zal nog geoptimaliseerd worden (ik weet niet hoe lang dit leren duurt). Het instellen van het temperatuurprogramma gaat heel goed via de webportal. Je hebt vier programma's (antivries, niet thuis, thuis en comfort) en dat lijkt mij ruim voldoende. De gewenste temperatuur van de programma's kan je ook aanpassen.

De Android-app is al een paar dagen uit en lijkt prima te werken. De iPhone-app komt over een paar weken uit.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik had hiervoor een aan/uit-klokthermostaat van Plieger maar die regeling daarvan was drie keer niks, meestal was het veel te warm (vooral in het weekend) of juist net te koud. Ik wilde al een tijdje een slimme thermostaat maar ze hadden allemaal wel een of meerdere nadelen, bijvoorbeeld abonnementskosten, geen Opentherm-ondersteuning, geen directe WiFi-verbinding etc. De Thermosmart was de enige die die nadelen niet had en daarom heb ik er toen voor gekozen. Heb er wel even op moeten wachten want het was toen een crowdfunding-project, maar het is het wel waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Kreeg vandaag mail van Nefit dat de OpenTherm adapter voor de Easy 15 april uit komt
De aan/uit adapter komt in juli pas uit

Website Nefit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb mijn bestelling afgezegd. Na de zomer kijk ik wel of de kinderziektes eruit zijn en bestel hem dan. Het stookseizoen is bijna voorbij op 14 april....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:05
Muncher schreef op maandag 03 februari 2014 @ 07:57:
Gisteren mail gehad van Tado:

[...]

Jammer dit, dan is het al bijna lente... Wel fijn voor het bedrijf dat er zoveel vraag is naar hun product!
Ik heb de mijne vorige week besteld.
Op voorhand een mailtje gedaan om te polsen naar de leveringstermijn (ik had even de Tado° tweets bekeken en zag dat de leverdatums allemaal +- 3 weken waren.
Ik heb ook 27 feb als levertermijn gekregen maar heb wel 10% korting gekregen :)
(heb wel mijn Tado° gekocht ipv gehuurd).
Ik ben net als jij benieuwd hoe de Tado gaat meevallen.
Hoop dat het meevalt want, opnieuw op twitter, ik zie wat reacties van mensen waar de Tado° niet ziet dat er iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JER00N schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:11:
[...]

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik had hiervoor een aan/uit-klokthermostaat van Plieger maar die regeling daarvan was drie keer niks, meestal was het veel te warm (vooral in het weekend) of juist net te koud. Ik wilde al een tijdje een slimme thermostaat maar ze hadden allemaal wel een of meerdere nadelen, bijvoorbeeld abonnementskosten, geen Opentherm-ondersteuning, geen directe WiFi-verbinding etc. De Thermosmart was de enige die die nadelen niet had en daarom heb ik er toen voor gekozen. Heb er wel even op moeten wachten want het was toen een crowdfunding-project, maar het is het wel waard! :)
Klinkt goed :) Ik zag bij mijn ketel (Intergas, 2012) dat de monteur al een kroonsteentje bij de ketel had geplaatst tussen de thermostaat en ketel, dus dat Thermosmart kastje komt dus i.p.v. het kroonsteentje lijkt me.

Hopelijk komt de mijne ergens eind v/d maand, weet niet hoeveel pre-orders ze al hebben ontvangen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Planning bij Nefit is duidelijk niet hun sterkste kant. Waren dingen de laatste maanden al een aantal keren opgeschoven, zie ik nu dat er weer zaken door zijn geschoven naar het 2e kwartaal. Begrijp trouwens niet waarom ze IOS van Apple blijkbaar als prio 1 hebben staan. Daar is dus reeds de update voor uit. Met een marktaandeel van 14 % voor IOS en een 79 % voor Andriod lijkt het me toch niet zo moeilijk om daar een juiste keuze in te maken. Maar ok het stookseizoen schiet al weer aardig op. Hebben ze dus weer wat extra rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Misschien hebben Apple gebruikers gemiddeld meer geld in de pocket. Daar is vast en zeker onderzoek naar gedaan.

Mijn 2 kids met Android zullen nooit dit produkt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
of juist wel, en of je daar blij van wordt....

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Oxellaar schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:35:
Kreeg vandaag mail van Nefit dat de OpenTherm adapter voor de Easy 15 april uit komt
De aan/uit adapter komt in juli pas uit

Website Nefit
Gemiste kans Nefit om zoiets tegen het einde van het stookseizoen uit te brengen. Met steeds meer producenten die in deze markt stappen zie ik nu ook geen reden om nu de Easy te gaan scoren. Na de zomer kijken we wel weer wat er dan op de markt is, dan zijn er ook vast wat meer kinderziektes verholpen van de Easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
dvroon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:16:
Planning bij Nefit is duidelijk niet hun sterkste kant. Waren dingen de laatste maanden al een aantal keren opgeschoven, zie ik nu dat er weer zaken door zijn geschoven naar het 2e kwartaal. Begrijp trouwens niet waarom ze IOS van Apple blijkbaar als prio 1 hebben staan. Daar is dus reeds de update voor uit. Met een marktaandeel van 14 % voor IOS en een 79 % voor Andriod lijkt het me toch niet zo moeilijk om daar een juiste keuze in te maken. Maar ok het stookseizoen schiet al weer aardig op. Hebben ze dus weer wat extra rek.
Heb navraag gedaan waarom de iOS update eerder uit is gekomen dan die voor Android, want dit was volgens Nefit niet de bedoeling. De updates moeten nagenoeg gelijk komen, kan wel eens een dag verschil tussen zitten, maar geen weken zoals nu.
Ze hebben de iOS update eerder afgerond om meer te kunnen presenteren op de VSK beurs van twee weken geleden.
Dit was hun antwoord:
Gezamenlijk updates van beide platforms is ons streven. Bij de update waarin we weersafhankelijk regelen hadden toegevoegd kon u dit ook zien. Omwille van de VSK-beurs hebben we de laatste iOS update eerder gereleased dan de Android versie. Binnenkort zal de Android versie wederom gelijke functionaliteiten hebben als de iOS versie.

Apple heeft een lang app-beoordelingstraject waarbij onduidelijk is wanneer de app in de AppStore geplaatst wordt. Google heeft nog geen intensieve beoordelingstraject, maar er zijn wel berichten dat Google ook voornemend is een uitgebreidere toetsing te doen. Dit betekent dat gelijktijdige introductie afhangt van externe facturen waar Nefit geen invloed op heeft. Ik kan dus niet voor de toekomst een garantie geven dat iOS en Android altijd gelijktijdig beschikbaar zijn. Dit is echter wel ons streven.

Op mijn vraag over de ontbrekende handleidingen van app-updates kreeg ik het volgende antwoord:

Ontwikkeluitgangspunt is dat we een handleiding verstrekken voor het plaatsen van de thermostaat. De gebruiker download de app. De app moet intuïtief zijn, en daarmee ‘zelfuitleggend’. Gedachte hierbij is, dat als u een Easy op voorraad hebt en Nefit de apps actualiseert, de instructie per direct al weer verouderd is. Daarom verstrekken wij geen informatie over functionaliteiten in de meegeleverde instructie.

We geven wel een uitleg onze website: ;Nefit Easy: Hoe werkt het?;. Als er nieuwe functionaliteiten toegevoegd worden, kunt u hier ook een uitleg vinden. Bekijk bijvoorbeeld in het menu ;Aanwezigheidsdetectie; en ;Opties;. In Easy opties krijgt u meer info over de ;Openhaardfunctie;, over ;Weersafhankelijk regelen; en de ;Douchetimer;.

Waarom het wachtwoord niet te wijzigen is:

Dat klopt en een terecht punt. Enige manier om het wachtwoord te wijzigen is door een harde reset (paperclip in reset ingang thermostaat). Vanuit onze Helpdesk is al eerder het verzoek gekomen om wachtwoord in de app te kunnen wijzigen. Als de klant zijn wachtwoord met Nefit gedeeld heeft, moet de klant in staat zijn de Nefit toegang te onderbreken door het wachtwoord te wijzigen. Kortom, wordt ontwikkeld en zal in een toekomstige update toegevoegd worden.
catchingfire schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:04:
[...]

Gemiste kans Nefit om zoiets tegen het einde van het stookseizoen uit te brengen. Met steeds meer producenten die in deze markt stappen zie ik nu ook geen reden om nu de Easy te gaan scoren. Na de zomer kijken we wel weer wat er dan op de markt is, dan zijn er ook vast wat meer kinderziektes verholpen van de Easy.
Ikzelf ben eigenlijk erg tevreden en mis eigenlijk geen bijzondere dingen. Alles wat in de app zit werkt goed en nagenoeg zonder bugs. Zou eigenlijk niet weten wat de kinderziektes zijn. Om kinderziektes te voorkomen wachten ze juist met het uitbrengen van sommige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:05
Gisteren bericht gehad dat mijn Tado° onderwerg is (9 dagen vroeger dan initieel aangegeven).
Ik heb pas vorige donderdag besteld en nu al onderweg.

@Muncher: de jouwe ook onderweg?

Ik zal eens geïnstalleerd hier mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07-2022
Iemand al ervaringen met de Honeywell Evohome?

http://www.evohome.info/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik heb vandaag mijn Tado binnen gekregen en lekker enthousiast aan het aansluiten nu.. Kom ik erachter dat ik een twee-draads-systeem heb (R en W-draad, in Tado-taal schijnt dat respectievelijk L en 'omcirkelde W' te zijn) en dus de externe voeding moet gebruiken voor de thermostaat. Dat gáát wel, maar ziet er natuurlijk niet zo mooi uit..

Ik heb echter nog wel een ongebruikte ader naar de CV-ruimte lopen waar ik eventueel stroom overheen zou kunnen gaan voor de Tado, ik meende ergens iets gelezen te hebben van iemand die dat gedaan heeft op die manier, maar kan het nergens terugvinden. Kan ook voor de Nest geweest zijn, maar lijkt me hetzelfde principe. Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Twilkie schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:11:
[...]

Ik heb de mijne vorige week besteld.
Op voorhand een mailtje gedaan om te polsen naar de leveringstermijn (ik had even de Tado° tweets bekeken en zag dat de leverdatums allemaal +- 3 weken waren.
Ik heb ook 27 feb als levertermijn gekregen maar heb wel 10% korting gekregen :)
(heb wel mijn Tado° gekocht ipv gehuurd).
Ik ben net als jij benieuwd hoe de Tado gaat meevallen.
Hoop dat het meevalt want, opnieuw op twitter, ik zie wat reacties van mensen waar de Tado° niet ziet dat er iemand thuis is.
Mag ik vragen hoe je aan die 10% korting bent gekomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tado coupon code: richard_10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Torrentus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:24:
Ik heb vandaag mijn Tado binnen gekregen en lekker enthousiast aan het aansluiten nu.. Kom ik erachter dat ik een twee-draads-systeem heb (R en W-draad, in Tado-taal schijnt dat respectievelijk L en 'omcirkelde W' te zijn) en dus de externe voeding moet gebruiken voor de thermostaat. Dat gáát wel, maar ziet er natuurlijk niet zo mooi uit..

Ik heb echter nog wel een ongebruikte ader naar de CV-ruimte lopen waar ik eventueel stroom overheen zou kunnen gaan voor de Tado, ik meende ergens iets gelezen te hebben van iemand die dat gedaan heeft op die manier, maar kan het nergens terugvinden. Kan ook voor de Nest geweest zijn, maar lijkt me hetzelfde principe. Iemand tips? :)
Je kunt de Tado direct bij je ketel plaatsen en beneden alleen de draadloze temperatuur sensor. Het enige nadeel hiervan is dat je dan niet gemakkelijk bij de "Home" knop kunt. Hoewel je die eigenlijk nooit zelf nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Helaas.. mijn huis wordt warmer en warmer, maar het stopt niet meer, de warmtevraag blijft.. ook als ik de Tado helemaal uitzet. Ik heb vannochtend met een medewerker telefonisch de kabels aangesloten;

Van mijn oude thermostaat de 'R' aangesloten op de 'L' en de 'W' op de 'W-met-cirkel' , is dat goed of niet? :)

Edit: De 'W' moest op 'H-met-cirkel', zo vertelde de 'Tado-emergency-dienst' me.. De medewerker die me vannochtend verkeerde informatie gaf wordt er op aangesproken. Goede service! :D

[ Voor 27% gewijzigd door Torrentus op 05-03-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Voor de liefhebbers... De update voor Android is uit voor de Nefit Easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Oxellaar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:35:
Yesss. Dat werd tijd.Gelijk geinstaleerd. :)

Optie voor extra klokprogramma zie ik staan maar hoe werkt dat WiFi multicasting nou? Ik zie daar nergens een instelling voor. Gaat ie soms automatisch rechstreeks met de thermostaat verbinden als de Nefit server niet bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Bedankt voor de info. Zal er van het najaar nakijken als de CV weer aangaat. :) :)
Oxellaar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:35:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
synthdood schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:25:
[...]

Yesss. Dat werd tijd.Gelijk geinstaleerd. :)

Optie voor extra klokprogramma zie ik staan maar hoe werkt dat WiFi multicasting nou? Ik zie daar nergens een instelling voor. Gaat ie soms automatisch rechstreeks met de thermostaat verbinden als de Nefit server niet bereikbaar is?
Ga er vanuit dat multicasting daar voor is. Ik kan zonder internet de thermostaat bereiken als ik op hetzelfde draadloze netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyWolters

RoyWolters

Wat wil je er graag over weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07-2022
RoyWolters schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Wat wil je er graag over weten?
Ik twijfel nog tussen de Nefit Easy en Honeywell Evohome.
Momenteel lijkt de Nefit Easy meer functies te supporten dan de Evohome en staan er redelijk wat functies in de planning voor Q1. Bij de Evohome heb ik hier geen zicht op en zie ik momenteel alleen de functie om diverse zones met thermostaten te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
1 ding is zeker. De vertalingen op de verpakking van Evohome zijn echt van een bedroevend niveau. Daar heeft echt de stagiair de boel ff door Google Translate gehaald. Dat geeft niet echt een lekker gevoel als je net honderden euro's eraan uitgeeft.

Als de handleiding net zo is... dan wordt het nog spannend. Voorbeeld:

Engels:
Wireless home zoning for any heating system. How's that for comfort?

'Vertaling':
Slimme woning bestemmingsplan voor elke verwarmingsinstallatie. Hoe is dat voor comfort?

Anyway, ik heb voor dus Evohome gekozen omdat het onafhankelijke zones ondersteunt. Volgens mij doen andere systemen dat niet. Ik wil beneden de houtkachel aan kunnen hebben en toch de badkamer lekker kunnen opstoken. Nu lees ik dat Nefit Easy een openhaardfunctie heeft, maar hoe werkt dat daar dan? Je hebt toch echt in elke ruimte een communicerende temperatuurvoeler/radiatorregelaar nodig wil je dat kunnen doen?

Jammer bij Evohome dat de HR92's nog niet leverbaar zijn trouwens tot eind april. Maargoed...

[ Voor 70% gewijzigd door woekele op 10-03-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 15:22
Hier de Thermosmart een aantal dagen in huis, ik ben niet laaiend enthousiast... en dat is een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
woekele schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:26:

Nu lees ik dat Nefit Easy een openhaardfunctie heeft, maar hoe werkt dat daar dan? Je hebt toch echt in elke ruimte een communicerende temperatuurvoeler/radiatorregelaar nodig wil je dat kunnen doen?
De openhaardfunctie is eigenlijk niet meer dan een tijdelijke weersafhankelijke regeling. Zodra je de functie aanzet kijkt de thermostaat dus naar de buitentemperatuur, je kunt dan de knoppen in de woonkamer dicht draaien.
Om 12 uur in de avond gaat de regeling vanzelf weer over op het normale klokprogramma, zo kun je hem niet vergeten.
Nu schijnt het zo te zijn dat je een push bericht krijgt, op je telefoon, dat je er aan herinnert de knoppen in de woonkamer weer open te draaien. Als je thermostaatknoppen op de radiator in de woonkamer hebt is dat niet nodig, die gaan vanzelf weer open.
okzbow schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:20:
Hier de Thermosmart een aantal dagen in huis, ik ben niet laaiend enthousiast... en dat is een understatement.
En waarom bevalt hij niet? Ik denk dat er hier wel interesse is voor meer uitleg ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 10-03-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 15:22
Thermosmart ziet er mooi uit, nette portal met overzichtelijke functies.
Maar alles werkt net niet goed doordacht.

Uitzonderingen moet je altijd in de agenda plaatsen (bewerkelijk), anders wordt altijd het hoofdprogramma gevolgd. Maw er is geen mogelijkheid om daar uit te stappen.
Er is wel een pauzestand op 5c (hardcoded), maar 5c is niet een hele ideale temperatuur in de winter.

Tijdseenheden gaan in halve uren, terwijl in kwartieren veel nauwkeuriger zou zijn.
Er valt nergens te zien of er verbinding is met de thermostaat, of de cv aan het opwarmen is etc.

Daarnaast valt bij een restart of verbindingsprobleem van de modem/router de verbinding met de portal volledig weg. En die is alleen te herstellen door een harde reset van de thermostaat. Wat mij betreft een absolute no-go.

En tot slot zijn de mensen achter thermosmart niet echt meewerkend, ze vinden je eerder vervelend dan een klant die moet worden geholpen.

Ik ga iig proberen het apparaat terug te sturen en mijn geld terug te krijgen. Ik ben heel erg bereid om mee te helpen met testen en ontwikkelen, maar op deze manier is de lol er snel af en is de thermostaat zo onbetrouwbaar dat het geld (gas) gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Ik heb een Vaillant HR Solide VHR 24-28C en momenteel nog een oude analoge (kwik?)-thermostaat van Honeywell. Deze zit met 2 draadjes op pin 3 en 4 van de ketel. Ik wil nu de aan/uit-relais van honeywell gaan installeren, de BDR91.

How hard can it be dacht ik nog :P Ik lees in de handleiding van de BDR91 dat de draadjes op poort A en B van de BDR91 moeten, dat zou 24 - 230V en 5(3)Amoeten zijn. Waarom dat ene getal tussen haakjes staat, snap ik al niet.

En dan... In de handleiding van Vaillant staat dat de kamerthermostaat op pinnen 3 en 4 moet (is nu ook het geval), maar er staat ook dat het kamerthermostaatcircuit met bijgeleverde weerstand van 220 ohm 5W geschikt gemaakt kan worden voor 24V~ en 120mA (momenteel is die weerstand niet geinstalleerd,moet dat voor de BDR91 wel?). En dat het warmteversnellingselement van de aan/uit-kamerthermostaat moet ingesteld worden op 0,12A (wtf? Moet dat? Hoe doe ik dat?). En dan staat er ook nog dat er voor niet batterij gevoede klokthermostaten (is de BDR91 er zoeen?) een 24V/2V A ter beschikking is tussen klemmen 3 en 5.

Nu ben ik het spoor dus bijster. Ik hoop dat het 'gewoon' klem 3 en 4 is, zonder extra weerstanden en gedoe, maar ik check het graag ff van tevoren. En nog een noob-vraag: maakt de volgorde nog uit? Klem 3 op A en klem 4 op B, of vice versa zeg maar?

En oh ja, zo te zien moet de BDR91 sowieso ook nog op 230V. Hmmm... Had gedacht/gehoopt alleen de draadjes van de ketel, dat die genoeg voeding zouden geven.

Aub geen 'haal er een expert bij'-antwoorden :P Ik probeer het eerst hier.

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 10-03-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
woekele schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:06:
Ik heb een Vaillant HR Solide VHR 24-28C en momenteel nog een oude analoge (kwik?)-thermostaat van Honeywell. Deze zit met 2 draadjes op pin 3 en 4 van de ketel. Ik wil nu de aan/uit-relais van honeywell gaan installeren, de BDR91.

How hard can it be dacht ik nog :P Ik lees in de handleiding van de BDR91 dat de draadjes op poort A en B van de BDR91 moeten, dat zou 24 - 230V en 5(3)Amoeten zijn. Waarom dat ene getal tussen haakjes staat, snap ik al niet.
Die 5 is de piek stroom, de 3 tussen haakjes in de continu stroom die via het contact mag lopen.
En dan... In de handleiding van Vaillant staat dat de kamerthermostaat op pinnen 3 en 4 moet (is nu ook het geval), maar er staat ook dat het kamerthermostaatcircuit met bijgeleverde weerstand van 220 ohm 5W geschikt gemaakt kan worden voor 24V~ en 120mA (momenteel is die weerstand niet geinstalleerd,moet dat voor de BDR91 wel?). En dat het warmteversnellingselement van de aan/uit-kamerthermostaat moet ingesteld worden op 0,12A (wtf? Moet dat? Hoe doe ik dat?). En dan staat er ook nog dat er voor niet batterij gevoede klokthermostaten (is de BDR91 er zoeen?) een 24V/2V A ter beschikking is tussen klemmen 3 en 5.

Nu ben ik het spoor dus bijster. Ik hoop dat het 'gewoon' klem 3 en 4 is, zonder extra weerstanden en gedoe, maar ik check het graag ff van tevoren. En nog een noob-vraag: maakt de volgorde nog uit? Klem 3 op A en klem 4 op B, of vice versa zeg maar?
Geen directe ervaring met dit type toestel, maar volgens mij moet je gewoon contact 3 en 4 gebruiken.
Alles eerst zonder weerstand proberen. Een Honeywell thermostaat is volgens mij nooit polariteit gevoelig, dus welke op wie word aangesloten maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online
Dank voor je reactie. Als er geen kans is dat ik de ketel of de BDR91 opblaas met pin 3 en 4 zonder weerstand, dan ga ik dat gewoon proberen. Ik probeer ook eerst zonder 230 op de BDR91, maar dat zal sowieso wel niet werken dan.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 11-03-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Ik zag gisteren dat de softwareversie van de Easy bijgewerkt is naar 02.11.00. Geen idee wat er veranderd is, ik heb geen changelog kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

okzbow schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:24:
Thermosmart ziet er mooi uit, nette portal met overzichtelijke functies.
Maar alles werkt net niet goed doordacht.

Uitzonderingen moet je altijd in de agenda plaatsen (bewerkelijk), anders wordt altijd het hoofdprogramma gevolgd. Maw er is geen mogelijkheid om daar uit te stappen.
Er is wel een pauzestand op 5c (hardcoded), maar 5c is niet een hele ideale temperatuur in de winter.

Tijdseenheden gaan in halve uren, terwijl in kwartieren veel nauwkeuriger zou zijn.
Er valt nergens te zien of er verbinding is met de thermostaat, of de cv aan het opwarmen is etc.

Daarnaast valt bij een restart of verbindingsprobleem van de modem/router de verbinding met de portal volledig weg. En die is alleen te herstellen door een harde reset van de thermostaat. Wat mij betreft een absolute no-go.

En tot slot zijn de mensen achter thermosmart niet echt meewerkend, ze vinden je eerder vervelend dan een klant die moet worden geholpen.

Ik ga iig proberen het apparaat terug te sturen en mijn geld terug te krijgen. Ik ben heel erg bereid om mee te helpen met testen en ontwikkelen, maar op deze manier is de lol er snel af en is de thermostaat zo onbetrouwbaar dat het geld (gas) gaat kosten.
Ik kreeg van het weekend een mail van ze dat mijn order vertraagd is echter krijg ik blijkbaar een revisie 2 model waar wat kinderziektes uit zijn gehaald. Wellicht de problemen die jij hier ook beschrijft. Software maak ik mij niet zo druk om, dat kan wel verbeterd worden na verloop van tijd.
Pagina: 1 ... 3 ... 41 Laatste