Nadat ik uit m'n werk kwam meteen aangesloten. Dat is erg makkelijk. Bij de CV-ketel knip je de kabel door die naar je thermostaat loopt. Hiertussen zet je dan een meegeleverd kastje die de Thermosmart voedt (zie het als een soort power-over-ethernet injector). Aanvankelijk dacht ik dat er voor de voeding twee aparte draden nodig waren en dat ik hiervoor een nieuwe kabel moest trekken van de ketel naar de thermostaat. Dit bleek dus niet nodig gelukkig
Hierna het aanmelden van de Thermosmart op je WiFi-netwerk. Dit ging bij mij niet helemaal goed in eerste instantie (lag aan mijn router bleek achteraf). In de papieren installatiehandleiding die meegeleverd is staat bij stap 8 (nadat je alles aangesloten hebt en de ketel weer hebt aangezet) dat je met je laptop/pc moet verbinden met de Thermosmart en naar
http://169.254.1.1 moet browsen, echter kan je daar niks doen (menu-items komen niet in beeld bij mij, zowel niet in Chrome als in IE).
In plaats daarvan kun je beter naar my.thermosmart.nl gaan en een account aanmaken, en op die site de installatiemanual volgen. Die is ook gedetailleerder. Bij stap 22 verbind je dan met de Thermosmart (hij zet tijdelijk een ad hoc WiFi-AP op) en kun je hem laten verbinden met je eigen WiFi-router. Bij mij ging dit niet goed, de Thermosmart kon wel verbinden maar kreeg geen IP van de router. Uiteindelijk bleek dit (waarschijnlijk) te liggen aan het feit dat ik mijn router vastgezet had op WiFi-kanaal 13. Nadat ik die op 'automatisch' gezet heb, werkte alles

Even gecontroleerd bij de ketel en die wordt netjes aangestuurd (OpenTherm) door de thermostaat.
De ingestelde temperatuur wordt goed bereikt zonder overshoot. Hij is ook zelflerend, dus de snelheid waarmee hij opwarmt zal nog geoptimaliseerd worden (ik weet niet hoe lang dit leren duurt). Het instellen van het temperatuurprogramma gaat heel goed via de webportal. Je hebt vier programma's (antivries, niet thuis, thuis en comfort) en dat lijkt mij ruim voldoende. De gewenste temperatuur van de programma's kan je ook aanpassen.
De Android-app is al een paar dagen uit en lijkt prima te werken. De iPhone-app komt over een paar weken uit.
Tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik had hiervoor een aan/uit-klokthermostaat van Plieger maar die regeling daarvan was drie keer niks, meestal was het veel te warm (vooral in het weekend) of juist net te koud. Ik wilde al een tijdje een slimme thermostaat maar ze hadden allemaal wel een of meerdere nadelen, bijvoorbeeld abonnementskosten, geen Opentherm-ondersteuning, geen directe WiFi-verbinding etc. De Thermosmart was de enige die die nadelen niet had en daarom heb ik er toen voor gekozen. Heb er wel even op moeten wachten want het was toen een crowdfunding-project, maar het is het wel waard!