Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ja, daar ben ik intussen ook achter gekomen en weet ook niet of ik daar blij mee moet zijn.
Bij storingen zal het inderdaad niet werken, het zal moeten blijken of dit een probleem is.
Tot nu toe geen enkele storing opgemerkt.

Ik ga maandag de dealerlijn eens bellen om meer duidelijkheid te krijgen.

Edit: Weet iemand hoe ik kan zien hoe en waarmee de thermostaat of app communiceert?

[ Voor 19% gewijzigd door Oxellaar op 03-11-2013 17:23 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Ik ben benieuwd naar de informtie die je krijgt! Hou me op de hoogte.
Ik heb zelf inmiddels het dataverkeer van app en thermostaat een keer gelogd.
Ik kan dat doen via mijn wifirouter/adsl-modem.
Ze gebruiken (een soort?) xmpp/jabber protocol om de berichten door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Wifi schakel ik 's nachts automatisch uit via een tijdschema op de router (dat scheelt weer een paar Wh). Wat vindt de Nefit Easy daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Niet aan gedacht, maar ik doe dat ook. Geen last van gehad.
Het programma zit overigens sowieso wel in het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vandaag een ruim half uur met de Nefit dealerlijn gebeld.....

Anders dan wat ik eerder verwachte is de Easy eigenlijk niet meer dan een doorgeefluik en bedieningspaneel.
Instellingen zoals tijdprogramma staan niet in de thermostaat, maar op een server van Nefit.
Nefit heeft dit gedaan om minder geheugen op de thermostaat in beslag te nemen.
De server geeft een seintje aan de Easy zodra de volgende wijziging in het programma komt.
Als er geen wifi verbinding is, zal het klokprogramma niet naar de volgende stap kunnen.
Hou hier dus rekening mee bij het 's nachts uitschakelen van wifi.
Hij gaf ook eerlijk toe dat bij een storing alle thermostaten niet meer werken op het tijdprogramma en dat ze er natuurlijk alles aan doen om dat te voorkomen. Handbediening is wel ten alle tijden mogelijk
Ze zijn verplicht om na de verkoop van de laatste Easy thermostaat nog 15 jaar lang deze servers in de lucht te houden. Dit is ook de verwachte levensduur van de thermostaat.

De data werd volgens hem nergens voor gebruikt, hij verwachte niet dat in de toekomst daar verandering in komt.
Wat is het waard om te weten dat bij jouw of bij mij om 6.30 de kachel naar 19 graden gaat, of dat de plaatselijke voetbalvereniging de kleedkamers op zaterdagmorgen om 9 uur worden verwarmd. De policy was net goedgekeurd om de thermostaat uit te brengen in nog 20 landen, ze hebben grootse plannen. Het hele Easy project is trouwens een eigen project van Nefit zelf, niet van Bosch.
Bosch vond het zelfs een zeer slecht idee om de thermostaat op de markt te brengen. Nefit is er al ruim drie jaar mee bezig. Ze zijn deze weg ingeslagen omdat de HR-ketel eigenlijk is uitontwikkeld, het maximale is bereikt qua efficiëntie. (109%)

Verder zijn ze bezig om de Easy geschikt te maken voor cascade systemen. Ook komt er een webpagina waar je meerdere thermostaten tegelijk kan programmeren, bijvoorbeeld voor vakantieparken.
Die man van Nefit liet ook doorschemeren dat ze bezig zijn om het Evohome systeem van Honeywell te kunnen koppelen aan de Easy. De Easy stuurt de ketel aan, Evohome de radiatoren, ben benieuwd!

Vannacht komt er voor een willekeurig aantal thermostaten een firmware update met meer mogelijkheden.
De update is net uit de beta fase en word verspreid over een week of drie uitgebracht.
Als het goed is zit hier de weersafhankelijke regeling in, het plaatselijke weer word trouwens opgehaald via WeatherOnline
We zitten nu bij versie 02.09.00, de versie kun je aflezen als je van rechts naar links over het scherm veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

@hierboven;
Mooi verhaal van Honeywell....
Het is gewoon een nieuwe versie van een allang bestaand product.
Hier staat al bijna 2 jaar een EvoHome set en werkt naar VOLLE tevredenheid :)
Enige echte toevoeging is dat hij nu ook via de mobiel te bereiken is.

Waar ik zelf nog wel benieuwd naar ben, is of ik mijn huidige basisstation kan vervangen met de nieuwe EvoHome zonder alle sensoren, kleppen, modules te moeten vervangen.
Heb mij vanmorgen al blij gezocht naar documentatie van het nieuwe systeem, maar er is nog niets te vinden....(althans, ik kan het niet vinden)

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:16

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Oxellaar schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:43:

Anders dan wat ik eerder verwachte is de Easy eigenlijk niet meer dan een doorgeefluik en bedieningspaneel.
Instellingen zoals tijdprogramma staan niet in de thermostaat, maar op een server van Nefit.
De server geeft een seintje aan de Easy zodra de volgende wijziging in het programma komt.
Dat is dus wel een privacy/veiligheidsrisico. Een keer een inbraak en je kunt dus zien wie er met vakantie is.
Lijkt me niet wenselijk. Dus het wordt voor hackers easy om te zien wie wanneer thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

@niki_lauda;
Google; weet waar je telefoon is (locatie bekend en dus of je wel/niet thuis bent)
Mobiele provider; weet waar je telefoon is (locatie bekend en dus of je wel/niet thuis bent)
Kabelaar; weet waar jij naar kijkt (Als de TV op "normale" tvkijk tijd uitstaat kan men daar conclusies uit trekken)
SlimmeMeter; kan informatie geven over energieverbruik (en dus of er iemand thuis is)
Afwezigheidsassistent op werk
Rooster/planning systeem op werk
Auto wel/niet voor de deur
Internet Provider weet of er wel/geen uitgaande verzoeken zijn.
O en de leukste; Boefjes die takje tussen ramen/deuren steken. Als die takjes na 3 dagen er nog tussen zitten dan is er 3 dagen niemand door die duer gegaan of is het raam zolang niet open geweest _/-\o_ (die jongens zijn zo dom nog niet ;) )
etc. etc. etc.

Als je in een grot gaat zitten, kunnen ze met een IR cam zien of je een vuurtje aan hebt staan..... Er zijn, op het niveau van de gemiddelde particulier, geen geheimen meer..

[ Voor 19% gewijzigd door Freemann op 07-11-2013 19:26 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48

(uitgebreide inhoud verwijderd)
Bedankt voor je uitgebreide verslag, waar de Easy in mijn gedachten al aan de muur hing heeft me dit toch aan het twijfelen gebracht, voornamelijk omdat het programma zelf niet in de thermostaat staat. Ze kunnen nog zo'n goed verhaal hebben over hoe lang de servers blijven draaien etc, problemen hiermee komen altijd als je het niet wilt hebben (winter) en je niet thuis bent om iets handmatig aan je thermostaat in te stellen.

Aan de andere kant is dit bij andere fabrikanten die gebruik maken van een portal of app niet per definitie anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Zit wat in wat in wat je daar zegt....

Maar een "domme" Honeywell vision werkt ook niet meer als de batterij leeg is.
Als dat gebeurt wanneer je niet thuis bent zit de boel ook in de kou ;)
En om nog even door te gaan in Freeman-style.... ;)
Als morgen de banken weer een ddos aanval krijgen ligt het betaalverkeer ook helemaal plat.
We zijn al erg zwak en kwetsbaar, dus dit kan er nog wel bij.

En ben niet zo heel erg bang dat de servers voor goed plat gaan, Nefit gaat nog veel meer in deze richting ontwikkelen.
En ik zie de Easy over 5 jaar toch niet meer bij mij aan de muur hangen, er is dan al lang en breed een beter systeem ;)
Als mede Tweaker moet je dat toch weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Als er geen wifi verbinding is, zal het klokprogramma niet naar de volgende stap kunnen.
Even mijn bedenkingen als techneut: Minder geheugen? Wat kost een tijdprogramma nu? 2 bytes voor tijdstip schakelmoment, 1 byte voor temperatuur preset (of een paar bitjes), Dat maal 6 = 18 bytes per dag => 126 bytes per week, weet je wat, we ronden het af op 256 bytes... Volgens mij kosten de verschillende screens/bitmaps al veel meer ruimte.

Zou Nefit/Bosch het risico willen lopen dat door een slechte WiFi / internet verbinding het klokprogramma niet werkt?

Ik ga het vanacht eens proberen, ik hoop dat dit niet klopt.
Edit: Zojuist de wifi eens uitgezet en ik zie dat de rood/blauwe rand ter indicatie van het programma wel netjes aanwezig blijft, dus dat programma werkt. Maar we gaan het zien, morgen om 6:50 moet de nefit aanspringen, wifi staat dan uit.
We zitten nu bij versie 02.09.00, de versie kun je aflezen als je van rechts naar links over het scherm veegt.
Ik krijg hier slechts het zeempje te zien met de aftelklok.

[ Voor 8% gewijzigd door xx77qq op 07-11-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat je easy doet morgen, hoop dat hij gewoon door draait natuurlijk.
Heb geen idee hoe groot het geheugen is van de Easy, maar toch wel groot genoeg om een tijdprogramma in op te slaan lijkt mij.

Als je geen versie ziet staan heb je waarschijnlijk een oudere firmware.
Ik heb vanwege een kleine bug een firmware gepushed gekregen, mijn Easy gaf na elke douchebeurt aan dat er een kraan drupte.
Heb hierover contact gehad met Nefit.
Dmv het doorgeven van adres en serienummer kreeg ik binnen een paar uur een update, welke de bug verholpen heeft.
Sinds die update kan ik mijn firmware versie zien in het schoonmaak scherm.
Misschien gaat hij bij jouw morgen, door de lange offline tijd, controleren op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Niet online
Oxellaar schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:27:
Ik ben benieuwd wat je easy doet morgen, hoop dat hij gewoon door draait natuurlijk.
En de verwarming was gewoon warm. Het leek me al zo vreselijk omslachtig en foutgevoelig om het schakelmoment vanaf de server te laten komen.

Verder een leuk dingetje de Easy. Heb alleen last van een overshoot, er staat een offset van -0.4 graden in (ivm. positionering) en het lijkt alsof deze niet goed meegenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Gelukkig dat hij ook standalone kan draaien, niet meer dan logisch eigenlijk.
Klokprogramma zit dus wel gewoon in de thermostaat.

Een continu overshoot is niet goed, zeker niet met een offset van - 0,4
Een halve graad overshoot bij opstoken van een hele graad of meer is vrij normaal.
Nagenoeg elke modulerende thermostaat doet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Niet online
Oxellaar schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:57:
Gelukkig dat hij ook standalone kan draaien, niet meer dan logisch eigenlijk.
Klokprogramma zit dus wel gewoon in de thermostaat.

Een continu overshoot is niet goed, zeker niet met een offset van - 0,4
Een halve graad overshoot bij opstoken van een hele graad of meer is vrij normaal.
Nagenoeg elke modulerende thermostaat doet dat.
Ik moet zeggen die overshoot lijkt inderdaad met het opwarmen te zijn. Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
xx77qq schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:10:
[...]

En de verwarming was gewoon warm. Het leek me al zo vreselijk omslachtig en foutgevoelig om het schakelmoment vanaf de server te laten komen.
Goed om te weten, dat verandert de zaak weer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Ik had (van een verkoper welliswaar) ook te horen gekregen dat er geen gevens door Nefit werden opgeslagen. Gelukkig dus dat het programma wel degelijk gewoon in de thermostaat zit.
Ik heb wel een keer een portscan gedaan, waarbij het lijkt dat poort 80 connecties accepteert (en gelijk weer verbreekt). Integenstelling tot andere poorten. Daaruit had ik geconcludeerd dat het ding nog een webinterface gaat krijgen (rechtstreeks dus, en niet via een portal van Nefit).
Als het verhaal van de dealerlijn helemaal klopt vind ik het wel een groot nadeel. Serverproblemen, oke...irritant. Maar Nefit zou ook zijn koers kunnen wijzigen (verplicht 15 jaar, door wie?) of gekker: failliet kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Failliet gaan is wel heel ver gezocht, elk bedrijf kan failliet gaan.
Als je alles zo gaat bekijken, dan kun je niet veel meer kopen.

En over die 15 jaar maak ik geen drukte, mijn vorige thermostaat, een Moduline 400, ligt na drie jaar al in de kast. ;)
Daarbij is tegen die tijd mijn huidige ketel 18 jaar oud. Weet zeker dat er voor die tijd een warmtepomp voor in de plek staat. Dan is de Easy ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Ver gezocht? Hoezo? Er gaan wel meer bedrijven failliet helaas.
Ik had vragen gesteld en op basis daarvan geconcludeerd dat ik alles in eigen beheer zou hebben. Dat is helaas niet zo. Ik heb graag wel alles in eigen beheer om zo min mogelijk afhankelijk te zijn van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel ook wel wat voor de Easy,maar het werkt natuurlijk weer niet op de stadsverwarming.
Hier in huis een Honeywell 2-weg regelklep

De vraag is ook of het nieuwe Single-Zone pakket van honeywell a 299 ook voor de stadsverwarming geschikt is.Is trouwens een duur grapje daar ik in huis 19 radiators heb.

Heb trouwens net her en der de danfoss living eco geplaatst omdat ik hoorde dat er met de living connect nog al problemen zijn.Beide zijn trouwens niet leverbaar op dit moment bij danfoss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:56:
Ik ben van Thermosmart (voorheen i-Thermostat) en wil jullie even een kleine update geven.

Er is veel gebeurd sinds we onze eerste producten in maart 2012 hebben uitgezet. De reacties die we krijgen van de gebruikers zijn positief. Het grote manco wat ervaren wordt is het gemis aan Opentherm. Nu zagen we dat wel aankomen, in Nederland is Opentherm een must, dus zijn we afgelopen jaar druk geweest met de implementatie ervan.

Daarnaast krijgen we veel commentaar op het abonnement dat we wilden gaan voeren (25 euro/jaar). Daarom hebben we afgelopen vrijdag aangekondigd het abonnement te laten vallen. De thermostaat, app en portal kan je dus blijven gebruiken zonder te betalen. Wij denken dat we aanvullende (betaalde) services kunnen ontwikkelen waarmee we de onderhoudskosten aan onze servers kunnen betalen.

De Thermosmart die nu via crowd funding verkocht wordt is dus onafhankelijk van energiemaatschappijen, abonnement vrij, heeft naast aan/uit ook Opentherm en kost 225,- als je nu koopt.

Kijk op http://www.oneplanetcrowd.nl/project/thermosmart

[afbeelding]
Ik heb zaterdag de Thermosmart gekocht en ben benieuwd! Het ziet er allemaal goed uit. Ik heb al een hoop slimme thermostaten bekeken maar ze hebben allemaal wel een nadeel (bijv. abonnement, geen opentherm of geen wifi) en de Thermosmart heeft alles wat ik zoek.

Vraag: is of wordt de Thermosmart te bedienen van buitenaf (bijv. dmv een 'HTTP GET') zodat de thermostaat gekoppeld kan worden aan een eigen domoticasysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Van de week een mailtje naar Honeywell gestuurd of de nieuwe EvoTouch backwards compatible is met de huidige EvoTouch en andere aanhangende kleppen, thermostaten, modules.

Ben benieuwd en laat jullie weten wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Ben een beetje teleurgesteld in de Slimme Thermostaat van ICY, sinds de laatste update naar C.5 lijkt de weekklok niet goed te functioneren. De klok schakelt niet in rust op het tijdstip wat aangegeven is in de thermoassistant applicatie. Daarbij is het vervelend dat er geen manier is om te downgraden dus ik moet wachten totdat zij met een update komen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 11-11-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
paQ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:50:
voor de nest-users, check even www.nested.eu
Dat is een third party 'tijdenserver' waardoor de tijdschema's gewoon kloppen, er een accurate tijd wordt doorgegeven, maar ook locatie, en dus anticipatie op het weer.

Ik heb me vanmiddag aangemeld, en na 30 minuten werkte alles.
nadelen:
12 euro per jaar / 36 onbeperkt*
accurate informatie op app en nest.com alleen in hetzelfde netwerk

voordelen:
30 dagen gratis
de schema's kloppen *O*
geen gekloot met terugrekenen en zomer-/wintertijd
weeranticipatie (mocht je slecht geïsoleerd wonen)

*na een maand doe ik even een jaar voor 12 euro. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat nest een keer besluit wereldwijde tijdzones te ondersteunen.
Zeker met de nieuwe rook CO gadgets van nest, die weer samenwerkt met de nest thermostaat.
De nieuwe app van Nest op Android heeft een aantal nieuwe functies.
Waaronder je land te kiezen EN locatie!
Dus je tijd komt goed te staan en de app heeft dan ook per direct de temperatuur al correct weer met bewegende achtergrond.

Het geheel is wel ferm opgesmukt mede waarschijnlijk voor de nieuwe Protect van Nest.

Hier werkt er mijn 1st gen Nest Thermostat er goed mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik wilde het ook net posten, ideaal dat nu ook west europa ondersteund wordt door de app/thermostaat :)
Alleen hoe kun je nu de dagen programmeren? het duurde even met inladen, nu zijn alle functies beschikbaar.

Erg mooie update, alles lekker duidelijk en in de lijn van iOS 7. Erg tevreden!

[ Voor 52% gewijzigd door Fietsbel op 17-11-2013 21:11 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Miki schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:17:
Ben een beetje teleurgesteld in de Slimme Thermostaat van ICY, sinds de laatste update naar C.5 lijkt de weekklok niet goed te functioneren. De klok schakelt niet in rust op het tijdstip wat aangegeven is in de thermoassistant applicatie. Daarbij is het vervelend dat er geen manier is om te downgraden dus ik moet wachten totdat zij met een update komen :(
Uiteindelijk zelf de boel opgelost. De oude thermoassistent software van ICY uit een back-up opgesnord en de thermostaat opnieuw laten synchroniseren en warempel synchronisatie alles weer precies op tijd.
Het is alleen een beetje jammer dat ik er als eind gebruiker zelf maar achter moet komen en dat het technisch team er nog niet op gekomen was :/

Anyway voor OSX gebruikers raad ik aan om met TA 2.3 de thermostaat bij te werken nar C.5 en dan weer te downgraden naar TA 1.0 en opnieuw je klok synchroniseren.

Kan de Nest ook werken met Nuon stadsverwarming dat jullie weten?

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-11-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Welke stadsverwarming thermostaat heb je nu?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Een slimme thermostaat van ICY aangesloten op een honeywell regelmodule vc8015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05-2021
Begrijp de informatie van Nefit die je hebt gekregen niet. Zowel in de brochure als op de site staat duidelijk dat het programma op de thermostaat wordt opgeslagen. Is ook simpel te testen. Haal je WiFi router even los van het internet (stekker er uit) en maak verbinding via de smartphone. Bij mij werkt dan alles nog.

Hou hier dus rekening mee bij het 's nachts uitschakelen van wifi.
Hij gaf ook eerlijk toe dat bij een storing alle thermostaten niet meer werken op het tijdprogramma en dat ze er natuurlijk alles aan doen om dat te voorkomen. Handbediening is wel ten alle tijden mogelijk
Ze zijn verplicht om na de verkoop van de laatste Easy thermostaat nog 15 jaar lang deze servers in de lucht te houden. Dit is ook de verwachte levensduur van de thermostaat.

De data werd volgens hem nergens voor gebruikt, hij verwachte niet dat in de toekomst daar verandering in komt.
Wat is het waard om te weten dat bij jouw of bij mij om 6.30 de kachel naar 19 graden gaat, of dat de plaatselijke voetbalvereniging de kleedkamers op zaterdagmorgen om 9 uur worden verwarmd. De policy was net goedgekeurd om de thermostaat uit te brengen in nog 20 landen, ze hebben grootse plannen. Het hele Easy project is trouwens een eigen project van Nefit zelf, niet van Bosch.
Bosch vond het zelfs een zeer slecht idee om de thermostaat op de markt te brengen. Nefit is er al ruim drie jaar mee bezig. Ze zijn deze weg ingeslagen omdat de HR-ketel eigenlijk is uitontwikkeld, het maximale is bereikt qua efficiëntie. (109%)

Verder zijn ze bezig om de Easy geschikt te maken voor cascade systemen. Ook komt er een webpagina waar je meerdere thermostaten tegelijk kan programmeren, bijvoorbeeld voor vakantieparken.
Die man van Nefit liet ook doorschemeren dat ze bezig zijn om het Evohome systeem van Honeywell te kunnen koppelen aan de Easy. De Easy stuurt de ketel aan, Evohome de radiatoren, ben benieuwd!

Vannacht komt er voor een willekeurig aantal thermostaten een firmware update met meer mogelijkheden.
De update is net uit de beta fase en word verspreid over een week of drie uitgebracht.
Als het goed is zit hier de weersafhankelijke regeling in, het plaatselijke weer word trouwens opgehaald via WeatherOnline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
dvroon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:12:
Begrijp de informatie van Nefit die je hebt gekregen niet. Zowel in de brochure als op de site staat duidelijk dat het programma op de thetmostaat wordt opgeslagen. Is ook simpel te testen. Haal je WiFi router even los van het internet (stekker er uit) en maak verbinding via de smartphone. Bij mij werkt dan alles nog.

(Wel ook WiFi op de smartphone gebruiken natuurlijk.)
[...]

• dvroon
Nog een aanvulling:

De weersafhankelijke regeling komt nog. Helaas gaat dit nog even duren, de planning is opgeschoven.
Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat bepaalde functies nog in de testfase zitten. Zodra deze de testfase goed doorlopen zullen zij gelanceerd worden. We willen liever iets afleveren als het helemaal goed is dan dat er achteraf nog aanpassingen gedaan moeten worden vanwege klachten. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Kooiman
Consumentenservice

Nefit

Die infolijn informatie begrijp ik dus steeds minder. Klopt dus niet veel van die informatie.
dvroon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:12:
Begrijp de informatie van Nefit die je hebt gekregen niet. Zowel in de brochure als op de site staat duidelijk dat het programma op de thermostaat wordt opgeslagen. Is ook simpel te testen. Haal je WiFi router even los van het internet (stekker er uit) en maak verbinding via de smartphone. Bij mij werkt dan alles nog.

[...]

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
Werkt de Nefit Easy ook met een Vaillant EcoTEC plus cv-ketel ?

• dvroon
Wat ik van Nefit begrijp komt er volgend jaar een adapter.

ref: Nefit Easy Connect adapter (voor cv-ketels van andere merken en oudere Nefit HR-ketels)
Eerste kwartaal 2014
hgeert schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:48:
Werkt de Nefit Easy ook met een Vaillant EcoTEC plus cv-ketel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Miki schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:50:
Een slimme thermostaat van ICY aangesloten op een honeywell regelmodule vc8015.
Volgens mij moet dit wel kunnen, al kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen. Maar de Nest werkt eigenlijk op elk toestel waar de ICY ook op werkt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar een slimme thermostaat. De Nest sprak mij wel het meest aan. Belangrijkste waar ik op zoek naar ben is om van buitenaf (buitenshuis) de temperatuur te kunnen regelen. En als ik het goed heb kan de Nest dit.

Aangezien ik de ballen verstand heb van cv's/thermostaten vroeg ik me het volgende af:
  • Is er bepaalde bekabeling nodig om de nest te ondersteunen ? Heb mijn huidige thermostaat open geschroefd om te kijken naar te bekabeling en daar zag ik R en W draden.
    Volgens de Nest site overigens zou dit voldoende moeten zijn, maar better safe than sorry.
En klopt het dat deze alleen via de US te bestellen is of is er ondertussen ook een EU dealer die deze thermostaat kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Niet online
Dit staat in de aanvullende voorwaarden voor het gebruik van de Nefit Easy (link).

Let op wat er in bepaling 5.8 staat....
Kort samengevat:
Alle gegevens die Nefit verzamelt met de Easy zijn en blijven eigendom van Nefit en kunnen voor alle doelen worden gebruikt...

Ben benieuwd hoe zich dit verhoudt tot de privacywetgeving.
Weet iemand hoe het zit met de beveiliging van de Easy? Hoe verloopt de communicatie met Nefit servers?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:19
Kets_One schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:23:
Dit staat in de aanvullende voorwaarden voor het gebruik van de Nefit Easy (link).

Kort samengevat:
Alle gegevens die Nefit verzamelt met de Easy zijn en blijven eigendom van Nefit en kunnen voor alle doelen worden gebruikt...

Weet iemand hoe het zit met de beveiliging van de Easy? Hoe verloopt de communicatie met Nefit servers?
Okay privacy is een issue. Maar wat zouden ze nu werkelijk opslaan? Dat de een van 20gr houdt en de ander van 21gr. Als je chat met iemand worden ook al je gesprekken op servers opgeslagen.

Voor zover ik kan zien bij de open source licencies communiceert de easy via een soort chat protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Als je al bang bent voor het feit dat iemand kan zien dat het 21 graden is bij je, zou ik maar geen mobiel gebruiken en helemaal geen internet.
Kets_One schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:23:

Kort samengevat:

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gegevens worden gewoon verkocht aan Google gekoppeld aan je ip-adres.
Aan de hand van je stookgedrag is dan bekend of je een type bent van de warme sokken en truien en krijg je dergelijke reclame op je scherm als je sites met reclame bezoekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Als het dan maar goede truien zijn. Kan de thermostaat wat lager. :) :)
nokiaan958GB schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:49:
Gegevens worden gewoon verkocht aan Google gekoppeld aan je ip-adres.
Aan de hand van je stookgedrag is dan bekend of je een type bent van de warme sokken en truien en krijg je dergelijke reclame op je scherm als je sites met reclame bezoekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik ben aan het zoeken naar een slimme thermostaat, en het viel me op dat Tado nu een Nederlandse shop heeft (afgaande op de URL): https://www.tado.com/nl/shop/#/startpage

In het verleden was er altijd sprake van een abonnement, maar nu hebben ze twee opties:
1) Huur a €8,25/maand
Monthly fees will be charged anually in one amount (12 months x €8.25 = €99.00) In case you have not saved at least €120.00 in heating costs after the first year, we will refund you all costs incurred during the last 12 months. No questions asked.
2) Eenmalige koop a €299 en geen abonnementskosten

Kan een van de Nederlandse proefkonijnen delen hoe goed Tado bevalt?

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Hm, die Tado° ziet er inderdaad wel leuk uit (enkel de 'thermostaat' zelf iets minder... )
Die ga ik in het oog houden :)
Reviews zijn ook positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
Gebruik de Tado nu een klein half jaar. Ben er blij mee!!

- Design/kwaliteit van de thermostaat zelf is idd niet super. Maar hang ergens aan de muur en je hebt er geen omkijken naar.
- Stel eenmalig schedules in (dag, nacht, werkdagen, weekend) en wat voor temperatuur je wilt als je thuis of weg bent.
- Tado berekent aan de hand van GSM mast berekening, Wifi punten en af en toe GPS wie er wel of niet thuis is en past temp. aan. Het leuke is...hoe verder je van huis bent.....hoe meer de temp. thuis zakt (instelbaar).

De locatie services werkten in het begin niet helemaal goed....maar de laatste updates hebben die problemen verholpen. Mijn vriendin en ik gebruiken allebei een iPhone en Tado detecteert inmiddels uitstekend wie wanneer thuis is of weg....en past temp. aan.
Volgens Tado zou dit op jaarbasis de stookkosten met ongeveer 25% moeten verminderen.

Cheers,
Rob

Edit: Moet nog even een groot nadeel toevoegen..... En dit zijn de jaarlijks terugkerende abonnementen kosten... Mocht de vermindering op stookkosten idd 25% zijn.....dan zijn die abonnement kosten natuurlijk minder relevant.....maar moet nog even wachten voordat ik daadwerkelijke winst weet van Tadooooootje!

[ Voor 14% gewijzigd door robv73 op 03-12-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb een AGH TR01 thermostaat hangen (manual http://www.eteck.nl/uploa...-thermostaat.original.pdf) en ik zou deze ook graag willen vervangen. Als ik deze open maak zie ik ook enkel alleen een rood en wit gekleurd kabeltje, maar verder geen aanduidingen op de pcb, terminals of een stickertje. Dus 100% zeker of het rode en witte kabeltje voor thermostaat functies 'R' en 'W' staan weet ik dus niet. Is er iemand die zich hier over zou willen buigen?

Het is onderdeel van een WKW warmtepomp installatie in een appartementen complex, en ik zou deze graag voor The Nest willen vervangen. Vermoedelijk is dit de unit http://klimaatregeling.da...MPDF/VFHEE110_AGH_WKW.pdf aangezien de cover met speciale schroeven vast zit en er verder geen labels aanhangen. The Nest heeft ondersteuning voor warmtepompen, maar ik durf zo niet te zeggen of hij met mijn systeem gaat werken en ook met name het aansturen van de koeling aangezien daar normaal aparte kabels voor lopen.

Iedere hulp is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
robv73 schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:36:
Gebruik de Tado nu een klein half jaar. Ben er blij mee!!

[...]
Ik heb even met de support gemailt, blijkbaar is mijn verwarming niet compatibel :(
Mijn thermostaat heeft maar 2 draden en in die filmpjes hebben ze er allemaal 3.
Plus dat mijn warm water ook erop hangt, daar kan de Tado niks mee...
Edit: Moet nog even een groot nadeel toevoegen..... En dit zijn de jaarlijks terugkerende abonnementen kosten... Mocht de vermindering op stookkosten idd 25% zijn.....dan zijn die abonnement kosten natuurlijk minder relevant.....maar moet nog even wachten voordat ik daadwerkelijke winst weet van Tadooooootje!
Hoezo, jaarlijks abonnement?
Als je het ding koopt, is het toch een éénmalige aankoop en niks anders? :?

edit:

Ah, als je 'huurt' is het jaarlijks te betalen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 05-12-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
@Fire69: De keuze voor aanschaf is er pas sinds kort. Paar maanden geleden kon je alleen huren voor 99 euro per jaar....als "beta-tester".....kreeg je een matige korting van 19 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Goed nieuws voor de mensen met een Nefit Easy thermostaat.
De verdere uitbreidingen qua mogelijkheden, zoals weersafhankelijk regelen zijn gratis geworden.
Dit vanwege de uitstel van de update, soort goedmakertje dus :*)

Het gaat om de volgende opties

1. Openhaard functie
2. Douchetimer
3. Extra klokprogramma's
4. Grafische weergave gasverbruik
5. Weersafhankelijk regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:22

thaMini

Tool !!

Doet de douchetimer wat ik denk dat het doet? Warm water uit na x minuten? Dat zou evil zijn })

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Inmiddels toch de Nest thermostaat gekocht (en gelijk maar een nieuwe Nest Protect vanuit de UK). Gisteravond alles geïnstalleerd en het werkt perfect!

Mijn CV bleekt geen modulerend model, maar een ouderwets uit/aan model en levert voldoende spanning om de Nest op te laden zonder extra power converter. Met de ondersteuning van Nederlandse postcodes, en dus tijdzones zijn er weinig wensen meer over (24 uurs formaat zou leuk zijn)

De Nest rookmelder is ook een leuke gadget, maar denk dat hier wel snel de lol afgaat. De pathlight functie is net niet fel genoeg om echt de gang te verlichten als je er in het donker loopt en uiteindelijk blijft het natuurlijk gewoon een rookmelder :)

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Ja die path light vond ik ook wel interessant anderzijds heb je dus ook een lampje van philips wat je in een stopcontact steekt en op beweging reageert, maar de functie om dat alleen 's nachts te laten werken ontbreekt dan. Wat wel interessant zou zijn is dat er voor de nest protect een api zou uitkomen zodat die functie ook door de philips hue lampen overgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Of door ITFFF.

If 'huis in de fik', then turn on 'licht slaapkamer'

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare wifi thermostaat, maar de meeste die ik vind zijn toch meer dan 200 euro, met allemaal features die ik eigenlijk niet zo belangrijk vind. Voor mij is het op afstand kunnen regelen van de temperatuur het meest belangrijk, en zodoende kwam ik deze simpele wifi thermostaat van Honeywell tegen:

http://www.homedepot.com/...WF/203556922#.UqhNSWRDsTE

Dit is echter een amerikaans model, is dit compatibel met nederlandse ketels?

Bestaat er eigenlijk ook een nederlandse aanbieder van simpele wifi thermostaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:17
Waarschijnlijk loop je daar tegen hetzelfde probleem aan als bij bijvoorbeeld een Nest. Deze zijn gericht op de Amerikaanse markt waar veel al Cool/Heating systemen worden gebruikt en de thermostaten niet modulerend zijn en het voordeel wat je er mee zou kunnen behalen (deels) komt te vervallen. Correct me if I'm wrong.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Hmm, (mijn) eerste nefit-easy storing...
Er stond een wereldbolletje met een kruisje in beeld. Dat ging niet meer weg. Vervolgens maar even herstart. Connectie met internet is ok, zegt ie, maar blijft staan in synchronising.
Meer mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08 13:15
wberkel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:17:
Hmm, (mijn) eerste nefit-easy storing...
Er stond een wereldbolletje met een kruisje in beeld. Dat ging niet meer weg. Vervolgens maar even herstart. Connectie met internet is ok, zegt ie, maar blijft staan in synchronising.
Meer mensen met problemen?
Ja hier hetzelfde probleem. Na reset ook blijft ie synchronizen. Dus verwarming ook uit. Lekker in de winter zo. Ik wacht nog even anders snel oude thermostaat terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier

Hoe heb je het opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
nog geen oplossing. Reset helpt niet. Loskoppeling ook niet. Heb dat ding net 4 dagen. Dat beloofd wat goeds.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
oude thermostaat even teruggezet. Tjonge jonge. Morgen eens een hartig woordje spreken met nefit. Dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Ik heb het nu opgelost door, tijdens het opstarten van de easy, mijn wifi-router even uit te zetten. Dan krijg je de mogelijkheid om naar handbedieningsmodus te gaan.
Hoe ik er nu achter kom wanneer het weer werkt weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
tja maar zijn je programma's dan ook weg? Denk het wel. Dat is niet echt fraai zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Ik weet niet of mijn programma's weg zijn, maar ik kan ze in ieder geval niet benaderen op dit moment. Misschien had ik hem niet opnieuw moeten starten :(
Ik vind het ook allerminst fraai!

Edit:
Pfeh... en het werkt weer! Programma's zijn niet helemaal weg, waren alleen niet bereikbaar blijkbaar. (Terwijl ze volgens Nefit lokaal worden opgeslagen!)

[ Voor 31% gewijzigd door wberkel op 11-12-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ineens weer beeldig,
verwarming loopt in elk geval, heb wel nog steeds de wereldbol met kruisje en geen wifi
kan de easy wel zien op de tablet, heb alle instellingen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
ik moest alles opnieuw instellen. Grrrr. Hopelijk gebeurt dit niet vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is de Nefit niet te gebruiken wanneer er geen wifi signaal is? begrijp ik dat nou goed

39

• dorenberg
Nou gisteren had ik wel wifi en internet verbinding, maar er was blijkbaar geen connectie met de server van Nefit om een of andere reden.

Dus thermostaat was niet te benaderen via de app (in mijn geval android telefoon)

Alles blijft gewoon doorlopen volgens mij, zolang je maar niet reset of opnieuw start. Dan kom je niet meer in het menu en heb je dus pech.

Dus bij ons in huis merkte ik dat het, na een opnieuw start en een reset om het probleem te tackelen, daarna begon af te koelen. Ik denk dat de storing ongeveer 2.5 uur geduurt heeft in totaal. Maar voor mij genoeg reden om snel even de oude thermostaat terug te plaatsen.

Reactie op het probleem vanuit nefit was zoals gehoopt erg snel. Via facebook werd er meteen gecommuniceerd op de problemen die meerdere gebruikers hadden.

Buiten dit vind ik dit een kwalijke zaak en ben ik van mening dat er een firmware update moet komen voor als dit voorkomt dat je wel naar je klokprogramma's moet kunnen of in ieder geval de handbediening. Mij is dat niet gelukt en zat ik gewoon vast.

[ Voor 3% gewijzigd door dorenberg op 12-12-2013 07:32 ]

• wberkel
Blijkbaar kan je dus wel naar de handbediening als er geen internetverbinding is, behalve in dit geval, waarbij de easy bleef hangen (mogelijk als gevolg van de toestand van de server).
Dat is niet goed.
En ik begrijp ook niet waarom je alleen naar handbediening zou kunnen.
Nefit geeft zelf aan dat alle data netjes op de thermostaat zelf is opgeslagen. Dus dan zou het klokprogramma moeten kunnen werken. Waarom blijft ie dan hangen op 'synchronising' (lees: wat valt er te syncen)

• dorenberg
ja precies. Misschien de tijd? Maar daar zou je ook een externe server voor kunnen laten aanspreken zoals ook gebeurd voor mijn router en nas.

En ik neem niet aan dat het de bedoeling is om de router van stroom af te halen om alleen naar handbediening te kunnen. Veel te omslachtig.

• Oxellaar
  • Niet online
Ik kon gisteren gewoon naar handbediening toen ik zag dat de verbinding weg was.
Dus te bedienen op de thermostaat zelf, app werkte niet natuurlijk.
Wat je alleen niet moet doen op dat moment is hem van de muur pakken.
Hij gaat dan opnieuw opstarten en kan dat niet afronden, daar blijft hij op hangen waarna hij niet te bedienen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 12-12-2013 17:37 ]

• dorenberg
tja en dat moet natuurlijk ook niet mogen. Zoiets moet toch foolproof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Niet van de muur pakken nu dan... weer storing! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

gaat lekker, hangt er net een paar uur en helaas... nefit=nietfit :P

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Had gisteren gebeld na weer een storing. Was nood onderhoud op hun servers. Dus alles maar laten hangen en niet aangekomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Hmm, de eerste weken ging het prima, maar zojuist ging het weer mis.
Ik zag toevallig dat de easy spontaan opstartte. Daarna stond hij op handbediening en 15 graden.
Ik kan hem nu ook niet meer op het klokprogramma zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Hier geen problemen gelukkig. Dan zal het waarschijnlijk toch iets bij jou zelf zijn ipv bij hen op de server. Wel vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Nee, Nefit heeft inmiddels bevestigd dat er vanmorgen 'even geen verbinding' is geweest.
Zojuist zag ik toevallig weer een wereldbol met kruisje, maar dat herstelde zich ook snel.
Erg stabiel komt het op mij niet over op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
we kunnen alleen maar hopen dat ze een verbeterde stabiliteit aan het bouwen zijn of misschien wel nieuwe functies aan het implementeren zijn. Mocht het de spuigaten gaan uitlopen dan kan ik alsnog de domme thermostaat terug zetten, al is dat niet de bedoeling natuurlijk.

Heb jij android of ios? Op android heb ik blijkbaar niet alle functies die ios wel heeft blijkbaar zoals een aanwarmfunctie en de keuze uit een schaalverdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Zojuist (werd!) ik gebeld door Nefit.
Ze zijn op dit moment bezig alle easy's te updaten. Gedurende die periode kan het nog een paar keer gebeuren dat de verbinding kort weg is.

Nog voor de feestdagen komt er een update van zowel de android als de ios app.

'Synchronising' slaat puur op de klok.
Er komen nog updates waardoor alles lokaal gaat werken en de easy ook de tijd via de app lokaal kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Zojuist bij de iPad een update ontvangen voor de Easy app.
Zit nu ook Weersafhankelijk regelen in, kan hier een hoop op instellen. Voorlopig nog maar niet aan gezet, want je kunt best aardig wat zaken hier instellen en moet mezelf hier eerst eens in verdiepen. Iemand hier toevallig tips over.

Update is alleen op m'n Android nog niet aangekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Yihaaa schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:03:
Zojuist bij de iPad een update ontvangen voor de Easy app.
Zit nu ook Weersafhankelijk regelen in, kan hier een hoop op instellen. Voorlopig nog maar niet aan gezet, want je kunt best aardig wat zaken hier instellen en moet mezelf hier eerst eens in verdiepen. Iemand hier toevallig tips over.

Update is alleen op m'n Android nog niet aangekomen :(
Kun je misschien wat screenshots posten hier van de instellingen in de ios app?
Ik kan je dan wellicht verder helpen met het instellen van WA regeling.
wberkel schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:51:
Zojuist (werd!) ik gebeld door Nefit.
Ze zijn op dit moment bezig alle easy's te updaten. Gedurende die periode kan het nog een paar keer gebeuren dat de verbinding kort weg is.

Nog voor de feestdagen komt er een update van zowel de android als de ios app.

'Synchronising' slaat puur op de klok.
Er komen nog updates waardoor alles lokaal gaat werken en de easy ook de tijd via de app lokaal kan ophalen.
Ik heb inderdaad een update van mijn Easy gehad vandaag. Gisteren had ik nog versie 02.09.00, toen ik net keek had ik versie 02.10.00.
Mis mijn WA regeling behoorlijk en had mijn Moduline 400 al weggegeven aan mijn schoonouders, zat dus echt zonder.

[ Voor 28% gewijzigd door Oxellaar op 18-12-2013 23:26 ]

• dorenberg
Hier op android nog niets ontvangen helaas. Ben benieuwd. Firmware straks eens bekijken

• dorenberg
Nog steeds 02.09.00 helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Android update voor de Easy is uit, haal hem net binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
yep ik ook. Eindelijk zelf aanwarmfunctie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Inderdaad heb hier de Android update ook binnen!

[ Voor 3% gewijzigd door Yihaaa op 20-12-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Oxellaar schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:18:
[...]

Kun je misschien wat screenshots posten hier van de instellingen in de ios app?
Ik kan je dan wellicht verder helpen met het instellen van WA regeling.

[...]

Ik heb inderdaad een update van mijn Easy gehad vandaag. Gisteren had ik nog versie 02.09.00, toen ik net keek had ik versie 02.10.00.
Mis mijn WA regeling behoorlijk en had mijn Moduline 400 al weggegeven aan mijn schoonouders, zat dus echt zonder.
Ik krijg geen plaatje bij het bericht aangehangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Een plaatje posten is toch niet zo heel moeilijk, heb je geen dropbox of iets dergelijks?
Gebruik Photobucket of wat dan ook, mogelijkheden genoeg

Een WA regeling is per installatie en comfortwensen anders in te stellen. Het zal ook niet in één keer goed zijn, naregelen is eigenlijk altijd nodig.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11140166/Screenshot_2013-12-21-13-14-37.jpg
Dit zijn mijn instellingen.
Eindpunt stooklijn: Watertemp @-10 graden buiten (of -15, Nefit heeft dit helaas niet opgegeven)
Voetpunt stooklijn: Watertemp @+20 graden buiten (of +15)
Mini en maximale aanvoer lijkt mij logisch, is puur een begrenzing
Ruimte invloed beïnvloed, positief of negatief, de gewenste aanvoertemperatuur.

Voorbeeld: invloed = 3, dan gaat de gewenste aanvoertemperatuur 3 graden omlaag per graad dat de gewenste ruimtetemperatuur word overschreden.
dorenberg schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:22:
yep ik ook. Eindelijk zelf aanwarmfunctie uitzetten.
Was ook het eerste wat ik deed. Heb jij trouwens nog steeds die 09 firmware?
Vroeg mij zomaar af of de update van de app wel met die versie kan samenwerken.

De buitentemperatuur klopt trouwens wel heel erg goed, hij geeft exact dezelfde waarde aan als de buitenvoeler aan de ketel. Morgen eens kijken of de thermostaat de buitentemp wel echt van Weatheronline haalt en niet stiekem van de ketel zelf.

Verder mag er grafisch nog wel wat verbeterd worden aan de weersafhankelijke instellingen, zou liever dezelfde grafiek zien als op de Moduline 400.

[ Voor 100% gewijzigd door Oxellaar op 23-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Nou ik heb ondertussen ook de 02.10.00 firmware. Maar kan echter geen verwarmingparameters vinden. Heb dan ook geen Nefit ketel maar een Bosch HRC II 35. Dus misschien kan dit niet ingeregeld worden bij deze ketel.

Toch gevonden maar geen idee wat ik ermee moet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door dorenberg op 22-12-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me meer een Nefit topic te worden? splitsen?

Nog mensen die ervaring hebben met Tado°?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vond Die Tado super, maar blijkbaar kan hij met mijn ketel niet overweg... volgens mij kan hij ook geen warm warm regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Als je zelf al een voeler hebt zal hij die gebruiken. Zie hier onder:

Weersafhankelijk regelen
Heeft Nefit Easy een weersafhankelijke regeling?
Ja, dit is één van de in-app opties. Deze functie kunt u eenvoudig downloaden via de AppStore of Google Play. Kijk hier voor de beschikbaarheid van deze in-app optie. Indien er een buitensensor is aangesloten, wordt deze uitgelezen. Anders wordt de temperatuur van het internet uitgelezen.

Werkt Nefit Easy weersafhankelijke regeling ook met een gewone buitenvoeler?
Ja, dit werkt ook met een gewone buitenvoeler. Als de buitenvoeler is aangesloten, worden deze waarden gebruikt. Is er geen buitenvoeler aangesloten, dan haalt Easy de lokale buitentemperatuur van internet.
Oxellaar schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:47:
Een plaatje posten is toch niet zo heel moeilijk, heb je geen dropbox of iets dergelijks?
Gebruik Photobucket of wat dan ook, mogelijkheden genoeg

Een WA regeling is per installatie en comfortwensen anders in te stellen. Het zal ook niet in één keer goed zijn, naregelen is eigenlijk altijd nodig.

[afbeelding]
Dit zijn mijn instellingen.
Eindpunt stooklijn: Watertemp @-10 graden buiten (of -15, Nefit heeft dit helaas niet opgegeven)
Voetpunt stooklijn: Watertemp @+20 graden buiten (of +15)
Mini en maximale aanvoer lijkt mij logisch, is puur een begrenzing
Ruimte invloed beïnvloed, positief of negatief, de gewenste aanvoertemperatuur.

Voorbeeld: invloed = 3, dan gaat de gewenste aanvoertemperatuur 3 graden omlaag per graad dat de gewenste ruimtetemperatuur word overschreden.

[...]

Was ook het eerste wat ik deed. Heb jij trouwens nog steeds die 09 firmware?
Vroeg mij zomaar af of de update van de app wel met die versie kan samenwerken.

De buitentemperatuur klopt trouwens wel heel erg goed, hij geeft exact dezelfde waarde aan als de buitenvoeler aan de ketel. Morgen eens kijken of de thermostaat de buitentemp wel echt van Weatheronline haalt en niet stiekem van de ketel zelf.

Verder mag er grafisch nog wel wat verbeterd worden aan de weersafhankelijke instellingen, zou liever dezelfde grafiek zien als op de Moduline 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ik had al een flauw vermoeden dat hij ze allebei kan gebruiken.
Met de voeler aangesloten gaf de app exact de buitentemperatuur van de buitenvoeler aan.
Als ik de buitenvoeler los maakte, dan had ik een hele kleine afwijking tov de buitenvoeler.

Alleen maar mooi, ik gebruik liever de waarde bij mij tegen de achtergevel, dan die van een weerstation in de buurt. Verder wel mooi dat ze beide te gebruiken zijn.

Verder heb ik nog navraag gedaan over de buitentemperatuur die bij het voetpunt en eindpunt van de stooklijn hoort. Het voetpunt is 20 graden en het eindpunt is -10 graden als buitentemperatuur.
Ze zouden deze info nog toevoegen bij een latere update.

[ Voor 23% gewijzigd door Oxellaar op 24-12-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Heb mezelf ook een Nefit Easy kado gedaan. De basisfuncties werken erg makkelijk alleen een wat uitgebreidere handleiding voor de app zou wel welkom zijn. Wat ik me afvraag bijvoorbeeld is of ik een weersafhankelijke regeling kan combineren met een klokprogramma, wat gebeurd er als je tapwater het cv programma laat volgen?

Daarnaast viel het me vandaag bij thuiskomst op dat het erg warm was in huis, en toen ik de temperatuur handmatig verlaagde op de thermostaat bleef de ketel stoken. Hierna viel de Easy uit, kon even geen verbinding maken met de ketel en startte vervolgens normaal op. Alles werkte weer, alleen de waterdruk werd niet weergegeven (wel op de ketel zelf). Gezien de temperatuur in huis is het net alsof de thermostaat was vastgeslagen en een tijdje op vol vermogen heeft lopen stoken; na opnieuw opstarten was het ruim 23 graden waar 21,5 was ingesteld. Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
Het gebrek aan een goede handleiding kan ik helemaal onderschrijven. Er is wat documentatie maar beperkt en verder wat, voor een deel al achterhaald, YouTube video info op de site. Ook zit er verschil in de app tussen die voor de iphone en Android waar ik nog geen duidelijk overzicht op heb.. Ik de laatste tijd zitten stunten met de nieuwe “aanwezigheidsfunctie” functie. Staat leuk omschreven in de reclame maar blijkt toch wat meer voeten in de aarde te hebben. Kort gezegd, als je alleen WiFi op telefoon of tablet gebruikt kun je dit wel vergeten voorlopig. Een 3g og 4g mobiel internet abbo is dan nodig. Daar kom je dan door schade en schande achter, maar om dan weer naar het oude klok progamma terug te gaan kun je dus ook nergens vinden. Het is uiteindelijk wel gelukt maar met veel try and error.
Het gebruik van de weersafhankelijk functie maak Nefit zich er wel erg gemakkelijk van af. Hun antwoord is dat je dat maar met de installateur moet opnemen. Nu kan ik me dat aan een kant wel voorstellen want het heeft wel wat voeten in de aarde. De capaciteit van alle radiatoren in de alle ruimtes moet goed berekend zijn. Verder moeten alle radiatoren van een thermostaat kraan zijn voorzien. Ook moet de installatie moet van een bypass zijn voorzien waardoor, er indien alle radiatoren dicht zin, toch nog circulatie kan zijn. Alles moet dan ook nog een beetje ingeregeld worden. Kan trouwens een oorzaak zijn dat bij jouw de boel op hol sloeg, de temperatuur in de ruimte waar de thermostaat zit heeft dan geen of weinig relatie met wat er ingesteld staat.
Maar waarom niet een goede handleiding maken waarna de klant zelf kan beoordelen of hij zelf aan de slag gaat of de installateur laat komen.
Om kort te zijn: Het is een leuk ding maar ik heb zelf het gevoel in een grote Beta release aktie te zitten.
nbch schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:00:
Heb mezelf ook een Nefit Easy kado gedaan. De basisfuncties werken erg makkelijk alleen een wat uitgebreidere handleiding voor de app zou wel welkom zijn. Wat ik me afvraag bijvoorbeeld is of ik een weersafhankelijke regeling kan combineren met een klokprogramma, wat gebeurd er als je tapwater het cv programma laat volgen?

Daarnaast viel het me vandaag bij thuiskomst op dat het erg warm was in huis, en toen ik de temperatuur handmatig verlaagde op de thermostaat bleef de ketel stoken. Hierna viel de Easy uit, kon even geen verbinding maken met de ketel en startte vervolgens normaal op. Alles werkte weer, alleen de waterdruk werd niet weergegeven (wel op de ketel zelf). Gezien de temperatuur in huis is het net alsof de thermostaat was vastgeslagen en een tijdje op vol vermogen heeft lopen stoken; na opnieuw opstarten was het ruim 23 graden waar 21,5 was ingesteld. Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Inderdaad. Ik kan dit helemaal bevestigen. Thuis vaak gewoon de wifi aan staan op de foon, dus dat is dan niet handig voor de Easy. De weersafhankelijk inregeling durf ik me niet aan te wagen. Te veel variabelen waar ik geen verstand van heb en ook de info niet gevonden krijg.
De klokprogramma's werken vooralsnog prima. Alleen heb ik het gevoel dat het wat kouder in huis is dan met de oude thermostaat. Temperatuur lijkt hetzelfde te zijn na metingen te vergelijken, maar qua gevoel toch anders.
dvroon schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:36:
Het gebrek aan een goede handleiding kan ik helemaal onderschrijven. Er is wat documentatie maar beperkt en verder wat, voor een deel al achterhaald, YouTube video info op de site. Ook zit er verschil in de app tussen die voor de iphone en Android waar ik nog geen duidelijk overzicht op heb.. Ik de laatste tijd zitten stunten met de nieuwe “aanwezigheidsfunctie” functie. Staat leuk omschreven in de reclame maar blijkt toch wat meer voeten in de aarde te hebben. Kort gezegd, als je alleen WiFi op telefoon of tablet gebruikt kun je dit wel vergeten voorlopig. Een 3g og 4g mobiel internet abbo is dan nodig. Daar kom je dan door schade en schande achter, maar om dan weer naar het oude klok progamma terug te gaan kun je dus ook nergens vinden. Het is uiteindelijk wel gelukt maar met veel try and error.
Het gebruik van de weersafhankelijk functie maak Nefit zich er wel erg gemakkelijk van af. Hun antwoord is dat je dat maar met de installateur moet opnemen. Nu kan ik me dat aan een kant wel voorstellen want het heeft wel wat voeten in de aarde. De capaciteit van alle radiatoren in de alle ruimtes moet goed berekend zijn. Verder moeten alle radiatoren van een thermostaat kraan zijn voorzien. Ook moet de installatie moet van een bypass zijn voorzien waardoor, er indien alle radiatoren dicht zin, toch nog circulatie kan zijn. Alles moet dan ook nog een beetje ingeregeld worden. Kan trouwens een oorzaak zijn dat bij jouw de boel op hol sloeg, de temperatuur in de ruimte waar de thermostaat zit heeft dan geen of weinig relatie met wat er ingesteld staat.
Maar waarom niet een goede handleiding maken waarna de klant zelf kan beoordelen of hij zelf aan de slag gaat of de installateur laat komen.
Om kort te zijn: Het is een leuk ding maar ik heb zelf het gevoel in een grote Beta release aktie te zitten.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Dus gezien dat al die ogenschijnlijk leuke extra features niet echt bruikbaar zijn is het momenteel een gewone thermostaat die met een app wat handiger te programmeren is maar wel regelmatig op hol slaat wat leidt tot een te koud danwel te warm huis?

Hmm... of ik daar nu 200+35(de easy connector die nog ooit uit schijnt te komen) voor over heb...

Krijg van al het bovenstaande ook niet de indruk dat de Easy easy te configureren is...

[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 08-01-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
dorenberg schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:25:
Inderdaad. Ik kan dit helemaal bevestigen. Thuis vaak gewoon de wifi aan staan op de foon, dus dat is dan niet handig voor de Easy. De weersafhankelijk inregeling durf ik me niet aan te wagen. Te veel variabelen waar ik geen verstand van heb en ook de info niet gevonden krijg.
De klokprogramma's werken vooralsnog prima. Alleen heb ik het gevoel dat het wat kouder in huis is dan met de oude thermostaat. Temperatuur lijkt hetzelfde te zijn na metingen te vergelijken, maar qua gevoel toch anders.

[...]
De klokprogrammas werken ideaal, ook qua instellen. Hiervoor had ik een Moduline 300 en dat vind ik een draak van een apparaat om in te stellen, ik kreeg het bijvoorbeeld niet soepel voor elkaar om in plaats van om 0630 om 0900 de kachel aan te laten slaan in de vakantie. Met de Easy is dat geen probleem. Ook de bediening op afstand vind ik ideaal.

Het leek mij een vooruitgang om het klokprogramma te combineren met de weersafhankelijkheid, maar exact om bovenstaande reden heb ik deze nog niet ingesteld, simpelweg omdat ik geen idee heb hoe ik dit (goed) in moet stellen, en hoe ik het in zou moeten regelen. Daarnaast is de installatie technisch niet helemaal klaar voor volledig weersafhankelijk stoken door het ontbreken van een bypass en voldoende thermostaatkranen. De reden dat mijn thermostaat vast liep lijkt me dan ook niet hieraan gerelateerd.
catchingfire schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:49:
Dus gezien dat al die ogenschijnlijk leuke extra features niet echt bruikbaar zijn is het momenteel een gewone thermostaat die met een app wat handiger te programmeren is maar wel regelmatig op hol slaat wat leidt tot een te koud danwel te warm huis?

Hmm... of ik daar nu 200+35(de easy connector die nog ooit uit schijnt te komen) voor over heb...
Met de basisfunctionaliteiten ben ik vrij tevreden, en het is zeker een vooruitgang na de Moduline 300, maar alternatieven hadden dit wellicht ook of zelfs beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
nbch schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:00:
Wat ik me afvraag bijvoorbeeld is of ik een weersafhankelijke regeling kan combineren met een klokprogramma, wat gebeurd er als je tapwater het cv programma laat volgen?
Ja, het klokprogramma werkt altijd, zowel in ruimte als weersafhankelijk.
En in de app staat volledig uitgelegd wat er met tapwater gebeurt als je dat het klokprogramma laat volgen.
Gewoon even op de tekst "Volgt cv-kolkprogramma" drukken, dan krijg je de uitleg.
Dat geld voor elke instelling in de app, gewoon even drukken op de tekst naast de aan/uit knop.
dvroon schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:36:
Die handleiding zit gewoon in de app, behalve voor weersafhankelijk. De reden daarvoor geef je zelf al aan, daar moet je installatie geschikt voor zijn. Vandaar dat ze ook naar de installateur verwijzen, niets mis mee.
Verder is WA regelen niets nieuws en is er genoeg info over te vinden op internet
catchingfire schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:49:

Krijg van al het bovenstaande ook niet de indruk dat de Easy easy te configureren is...
Alle functies die er zijn werken gewoon goed. Alleen de aanwezigheidfunctie gebruik ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Ik heb de Easy al van voor de release en heb nog nooit een op hol geslagen thermostaat gehad, te warm of te koud heb ik nooit last van gehad. Dus dat lijkt mij niet een algemeen voorkomend iets.
Ik weet niet wat je nog extra zou willen configureren, maar hier werkt de Easy foutloos.
Ik sta er juist van te kijken dat ze zo'n net product afleveren zonder al te veel bugs. Zeker als je bedenkt dat het de eerste thermostaat is met deze mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 11-01-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Bij mij staat de Easy in bestelling en wordt pas afgehaald als de adapter binnen is.
Is het warm water zo te programmeren dat alleen voor het slapen gaan en net voor het opstaan het water opgewarmd wordt?
De rest van de dag vind ik het niet nodig om een 25 liter boiler op temperatuur te houden.
Verder schrik ik wel een beetje van de negatieve reacties hier. Een adapter zal geen positieve bijdrage leveren lijkt me...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Positive reacties worden meestal niet op een forum gezet, vaak overheerst het negatieve.
Ik ben in ieder geval een positieve gebruiker

Pagina: 1 2 ... 41 Laatste