Ik lees net wat anders, 27 April in 2014. Zal het een vrije dag blijven?CaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:52:
Koninginnedag blijft natuurlijk gewoon Koninginnedag heten en op 30 april gevierd worden.
27 april staat op koninklijkhuis.nl, dus het is waar. Maar een goede beslissing is het niet.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Volgens mij is al meerdere malen aangetoond dat haar "snoepreisjes" bakken vol geld opleveren voor Nederlandse bedrijven.Bierkameel schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:45:
Jammer dat ze niet meteen die hele onzin afschaffen, kost alleen maar geld
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb de TV op Ned 1 aanstaan en volg het zijdelings maar er daar niets over vernomen.
Zou me dan toch verbazen.
Zou me dan toch verbazen.
Iemand die weet wat er gebeurt met De Rijp en Amstelveen? Zijn die nu in 2014 aan de beurt?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Laat maar kletsen die discussie win je nietL1nt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Volgens mij is al meerdere malen aangetoond dat haar "snoepreisjes" bakken vol geld opleveren voor Nederlandse bedrijven.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ja.JT schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:55:
Iemand die weet wat er gebeurt met De Rijp en Amstelveen? Zijn die nu in 2014 aan de beurt?
Aanname of een bron?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Bron. Postje of 5 boven je.
Krukar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:54:
[...]
Zet je TV eens aan ofzo
Koningsdag vanaf 2014 op 27 april
AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.
Foto: NU.nl/els jacobi
Koninginnedag wordt in 2013 voor het laatst op 30 april gevierd, maar zal door de inhuldiging een ander karakter krijgen.
De eerste editie van Koningsdag zal worden gevierd in Amstelveen en De Rijp. Aan die plaatsen zou de koninklijke familie in 2013 aanvankelijk een bezoek brengen.
27 april 2014 is op een zondag ook nog eens.. Bad timing!Krisp schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:54:
27 april staat op koninklijkhuis.nl, dus het is waar. Maar een goede beslissing is het niet.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
2014 al niet iig.Tito129 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:54:
[...]
Ik lees net wat anders, 27 April in 2014. Zal het een vrije dag blijven?
30e zou op een woensdag zijn, de 27 op zondag.
Iedereen massaal ziek melden op 30 april
Ecodan warmtepomp
Zowaar.
http://www.koninklijkhuis...g-vanaf-2014-op-27-april/
Dat zal Beatrix dan nog zelf besloten hebben lijkt me.
http://www.koninklijkhuis...g-vanaf-2014-op-27-april/
Dat zal Beatrix dan nog zelf besloten hebben lijkt me.
27 op een zondag? Het mooie met data en weekdagen is dat ze opschuiven mensen!
*pfff*
*pfff*
Normaal gesproken werd Koninginnedag indien op zondag al verplaatst naar zaterdag of maandag?
⏩ PVOutput☀️
Naar zaterdag.Quad schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:59:
Normaal gesproken werd Koninginnedag indien op zondag al verplaatst naar zaterdag of maandag?
Jawel hoor, geen extra dag vrij
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
⏩ PVOutput☀️
Koningsdag zal dan op zaterdag 26 april gevierd worden.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Het is gewon een verkapte bezuinigingsmaatregel!!!!!!111one
Volgend jaar 1 vrije dag minder.
Dat wordt dus dit jaar extra hard feesten op 30 april.
Ik vraag me overigens nog af of Beatrix, als zij het besluit over 'Koningsdag' in principe zelf genomen heeft, dat misschien gedaan heeft om daarmee de positie van Wilem-Alexander als Koning te bevestigen. Omdat zijn positie hem daar 'recht' op geeft.
Dat betekent natuurlijk niet dat Willem-Alexander daarna niet zelf zou kunnen besluiten om, met motivatie vergelijkbaar met die ik eerder gaf, dat toch anders te doen en de huidige Koninginnedag in ere te houden mede als eerbetoon aan zijn moeder/grootmoeder/overgrootmoeder.
De tijd zal het leren.
Dat betekent natuurlijk niet dat Willem-Alexander daarna niet zelf zou kunnen besluiten om, met motivatie vergelijkbaar met die ik eerder gaf, dat toch anders te doen en de huidige Koninginnedag in ere te houden mede als eerbetoon aan zijn moeder/grootmoeder/overgrootmoeder.
De tijd zal het leren.
Lang leve de Republiek!
Zie Willem-Alexander niet echt als goede koning
En Wilders, Rutte of Roemer wel als president?Mithrildor schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:26:
Lang leve de Republiek!
Liever een koning dan iedere paar jaar een geldverslindend mediacircus om een nieuw poppetje met de leukste glimlach en de meest populistische leugens beloftes te verkiezen. Die pandjes moeten toch onderhouden worden want monument, dus dat zijn de kosten niet.
Ik ben op 30 april jarig, en scholen zijn eigenlijk altijd op 30 april vrij. Is er nu een kans dat ik naar school moet op mijn verjaardag, of valt dat in de vakantie ofzo? Als we toch met data bezig zijn
Nou daar ben jij vanaf nu van verlost aangezien een aantal posts boven je nog genoemd wordt dat het voortaan op de 27ste plaats zal vinden. 
Niet zulke dikke parties meer op je verjaardag!
Niet zulke dikke parties meer op je verjaardag!
Ook voor een beetje broodnodige continuïteit is een Koningshuis niet verkeerd. Ook juist als 'gezicht' van Nederland richting buitenland. Verder spreekt het me wel aan dat een Minister-president nog iemand heeft waar hij niet boven staat. Anders gaan ze helemáál zo naast hun schoenen lopen.
Zie ik hier, op Facebook en Twitter allemaal reacties over het feit dat in 2014 een "vrije dag" mist
Zegt ook wel iets over de arbeidsethos in ons land.

Ik krijg hem gewoon hoor
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Plus het feit dat onze Koningin zoals eerder genoemd een goed gezicht maakt. Zet eens een president van Nederland (Balkenende, Rutte) naast Obama. Dan is vrij snel duidelijk wie de mindere is. Maar onze Koningin wordt toch op gelijke voet gezien als een Obama of Poetin. Dat geeft uitstraling. Koningin Beatrix heeft haar periode echt heel goed gedaan. Het koningshuis kost bakken met geld, maar met de deals die de Koningin met haar kennis, talen en uitstraling binnensleept, pakt het onderaan de streep volgens mij nog best goed uit voor ons landje. Gasdeal met Rusland is een goed voorbeeld.CaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:39:
Ook voor een beetje broodnodige continuïteit is een Koningshuis niet verkeerd. Ook juist als 'gezicht' van Nederland richting buitenland. Verder spreekt het me wel aan dat een Minister-president nog iemand heeft waar hij niet boven staat. Anders gaan ze helemáál zo naast hun schoenen lopen.
Ik hoop dat de Koning dit straks in dezelfde lijn voort zal zetten.
En die arbeiders hier die zeuren om een vrije dag, ga je schamen!
[ Voor 3% gewijzigd door storeman op 28-01-2013 20:46 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
school ook geen extra dag vrij D=. wel meivakantie...
Nederland kent eigenlijk vergeleken met veel Europese landen al weinig vrije dagen. Zo is 4 en 5 mei al weggenomen.PWM schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:41:
Zie ik hier, op Facebook en Twitter allemaal reacties over het feit dat in 2014 een "vrije dag" mistZegt ook wel iets over de arbeidsethos in ons land.
Natuurlijk gigantische stierenpoep, want dat zelfde 'probleem' heb je als koninginnedag op een zaterdag valt...storeman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:46:
[...]
En die arbeiders hier die zeuren om een vrije dag, ga je schamen!
In ieder geval wel genoeg reden voor een flink feest in ons land dit jaar, zoals we dat in 33 jaar niet hebben gezien. Willem is iemand die ik graag aan het hoofd van het land zie, omdat hij ook gewoon als een normale Nederlander overkomt. Natuurlijk wel weer iets wat ie van zijn moeder heeft...
En ik denk ook dat we met een jonger koningspaar (46 en 42) wat meer van het stoffige imago van het koningshuis af kunnen komen. Het nieuwe koningspaar is toch een generatie dat met de Commodore 64, televisie, mobieltjes en iPads is groot geworden.
Tja, wat wil je, als een verkeersvlieger de kroon draagt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Agree, in de ambtsperiode van de koningin hebben we pakweg 14 kabinetten versletenCaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:39:
Ook voor een beetje broodnodige continuïteit is een Koningshuis niet verkeerd. (...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
AFAIK heeft WA altijd gezegd dat Koninginnedag / Koningdag gewoon op 30 april blijft, die drie dagen maken nou ook niet echt veel uit, of wel?Eagle Creek schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:46:
Dag Koninginnedag, welkom Koningsdag op 27 april!
Beatrix heeft een mooie toespraak geleverd. Ik ben erg benieuwd hoe Koning Willem IV, of hoe hij zich ook gaat noemen, gaat regeren.
Ik kon het niet laten om deze photoshop te maken
. Dit was toch wel een van de dingen waar ik gelijk aan moest denken.
Ik kon het niet laten om deze photoshop te maken

[ Voor 47% gewijzigd door Zeror op 28-01-2013 21:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Tja, ik wou al beginnen over "Winter is coming...", maar sinds we net van de vorst af zijn...
PWM schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:41:
Zie ik hier, op Facebook en Twitter allemaal reacties over het feit dat in 2014 een "vrije dag" mistZegt ook wel iets over de arbeidsethos in ons land.
Met 30 april zou Koninginnedag tot 2050 11 keer in het weekeinde vallen. Met de nieuwe datum 27 april is dat 10 keer.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik zie hem eerder al koekhappend, gooiend met een wc pot, iets mompelen over dooie garnalen en als een houten klaas hossend in het bierhuis het land besturen...
Mja...:+
* Stoney3K trekt nog even een beugeltje open voor prins Koning Pils.vhal schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:22:
Ik zie hem eerder al koekhappend, gooiend met een wc pot, iets mompelen over dooie garnalen en als een houten klaas hossend in het bierhuis het land besturen...
Humor in Engeland :

⏩ PVOutput☀️
Lol, is dat serieus?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het zal niet serieus zijn, maar het staat er echt.BeefHazard schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:29:
Lol, is dat serieus?
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Heeft misschien te maken met de gigantische hoeveelheid vrije dagen die je al in Nederland hebt (tenzij je ambtenaar bent).PWM schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:41:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En wat je dan ook prima kan counteren met het feit dat het de komende 50 jaar 1 extra vrije dag geeft (en waarschijnlijk op 51-55 jaar break-even)MeNTaL_TO schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:30:
[...]
Heeft misschien te maken met de gigantische hoeveelheid vrije dagen die je al in Nederland hebt (tenzij je ambtenaar bent).
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Of gewoon slechte timing van Trix.CaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:41:
Onder de foto.
"Queen Beatrix of Holland, who turns 75 today,..."
Kwaliteitspers.
Het feit dat Koninginnedag op 30 april is gebleven komt in hoofdzaak door dat op 31 januari het risico op slecht weer erg groot is. Daarvoor was het op 31 augustus de verjaardag van toen Koningin Wilhelmina.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Niet alleen dat. 31 januari is ook dicht op nieuwjaarsdag en dan hebben de hulpdiensten het al druk genoeg. Bovendien komt daar in het zuiden van het land nog de logistiek rond carnaval bij... dan raken er mensen in paniek bij de Oranje- en carnavalsverenigingen.KroontjesPen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:44:
Het feit dat Koninginnedag op 30 april is gebleven komt in hoofdzaak door dat op 31 januari het risico op slecht weer erg groot is. Daarvoor was het op 31 augustus de verjaardag van toen Koningin Wilhelmina.
Bensimpel
Positieve meneer
hahahaha, +1 van mijZeror schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:17:
Beatrix heeft een mooie toespraak geleverd. Ik ben erg benieuwd hoe Koning Willem IV, of hoe hij zich ook gaat noemen, gaat regeren.
Ik kon het niet laten om deze photoshop te maken. Dit was toch wel een van de dingen waar ik gelijk aan moest denken.
[afbeelding]
😆 - Denk ook eens om ;)
.
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:10 ]
Net het fragment gekeken. Mark Rutte kan toch nog wel een puntje zuigen aan de serieuze-toespraak-kunde van Beatrix. Het contrast tussen die twee is zo groot, het lijkt wel een sketch. Wat een hoop rare overdreven hoofd- en wenkbrauw bewegingen heeft Rutte als hij zijn verhaal doet.
Verwijderd
je snap heus wel wat ik bedoelCocytus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:57:
[...]
Way to go smartpants. Nederlandse monarchie is ingesteld in 1813 / 1815
Ik moest aan wethouder Hekking denken. Wat zou Kees van Kooten hem prachtig kunnen persifleren.Goron schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:22:
Net het fragment gekeken. Mark Rutte kan toch nog wel een puntje zuigen aan de serieuze-toespraak-kunde van Beatrix. Het contrast tussen die twee is zo groot, het lijkt wel een sketch. Wat een hoop rare overdreven hoofd- en wenkbrauw bewegingen heeft Rutte als hij zijn verhaal doet.
Nee joh, Prins Pils heeft gewoon promotie gehad. 
Rutte's woorden waren niet geweldig idd.
Jammer vind ik het gebruik van het woord "respect" uit de mond van Rutte. Natuurlijk snapt iedereen wat hij bedoeld, maar respect moet je eigenlijk voor iedereen hebben. Hij bedoelt aanzien, waardering.
Overigens kon ik wel genieten van een paar minuten TV zonder verschillende shots, snel pratende presentatoren, schreeuwende muziekjes, one-liners en meer van dat gehaast. Gewoon twee mensen die iets te vertellen hebben, fijn om even tot je te nemen.
Jammer vind ik het gebruik van het woord "respect" uit de mond van Rutte. Natuurlijk snapt iedereen wat hij bedoeld, maar respect moet je eigenlijk voor iedereen hebben. Hij bedoelt aanzien, waardering.
Overigens kon ik wel genieten van een paar minuten TV zonder verschillende shots, snel pratende presentatoren, schreeuwende muziekjes, one-liners en meer van dat gehaast. Gewoon twee mensen die iets te vertellen hebben, fijn om even tot je te nemen.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
De NOS mag dan wel leren monteren en niet van die superdramatische muziekjes onder een 'terugblik' compilatie zetten, terwijl het eigenlijk het beste nieuws van dit jaar hoort te zijn natuurlijk.
We hebben een nieuwe koning, time to party like it's 1980!
We hebben een nieuwe koning, time to party like it's 1980!
Jammer dat er alleen positieve reacties te zien zijn op de nederlandse tv..
Zou weleens iemand willen zien die zwaar uit z'n plaat gaat..
Zou weleens iemand willen zien die zwaar uit z'n plaat gaat..
Zeg dat dan, is niets mis mee om republikein te zijn. Verzin alleen niet van die domme argumenten. Democratie is ook al honderden jaren oud, afschaffen dan maar?Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:57:
[...]
afschaffen het koningshuis dat wil ik ermee zeggen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het koningshuis heeft nog best nut en dat wordt veelal vergeten. het is een middel om banden aan te halen tussen landen voor zowel de bevolking als ook het bedrijfsleven en de politiek. We hebben hier ook ambassadeurs voor, maar de koning(in) is in dat licht een speciale ambassadeur van het volk.
We kunnen daarin de wijziging zien die het koningshuis heeft gekregen. Van een regerende taak tot een cerimoniele taak en nu een speciale ambassadeur van het volk. In dat licht vind ik dat het koningshuis van Nederland zijn rol wel beter heeft weten te profileren sinds de komst van Beatrix en het valt te verwachten dat de toekomst koning Willem-Alexander deze taak verder zal voort zetten.
We horen wel veel geblaat over dat het koningshuis een geldverslindend middels is, maar hierbij worden veel zaken vergeten. Zo zijn veel alndgoederen onder de bescherming van het koningshuis waardoor een belangrijk deel van de Nederlandse herkomst wordt bewaard gebleven. Ook is het te gemakkelijk om de doelen van de verschillende reizen die zowel Beatrix als ook Willem-Alexander en Maxima hebben gemaakt buiten te sluiten terwijl die toch echt in het goed van Nederland zijn.
Ik ben geen groot voorstander van het koningshuis, ik weet niet eens de namen van de dkinderen van het toekomstige koningspaar. Ik weet wel dat het te makkelijk is om stenen te gooien naar iemand waar je je niet in wilt verdiepen.
That said; Goed dat ze af treed nu ze nog capable over komt. Na lange tijd weer een koning.
We kunnen daarin de wijziging zien die het koningshuis heeft gekregen. Van een regerende taak tot een cerimoniele taak en nu een speciale ambassadeur van het volk. In dat licht vind ik dat het koningshuis van Nederland zijn rol wel beter heeft weten te profileren sinds de komst van Beatrix en het valt te verwachten dat de toekomst koning Willem-Alexander deze taak verder zal voort zetten.
We horen wel veel geblaat over dat het koningshuis een geldverslindend middels is, maar hierbij worden veel zaken vergeten. Zo zijn veel alndgoederen onder de bescherming van het koningshuis waardoor een belangrijk deel van de Nederlandse herkomst wordt bewaard gebleven. Ook is het te gemakkelijk om de doelen van de verschillende reizen die zowel Beatrix als ook Willem-Alexander en Maxima hebben gemaakt buiten te sluiten terwijl die toch echt in het goed van Nederland zijn.
Ik ben geen groot voorstander van het koningshuis, ik weet niet eens de namen van de dkinderen van het toekomstige koningspaar. Ik weet wel dat het te makkelijk is om stenen te gooien naar iemand waar je je niet in wilt verdiepen.
That said; Goed dat ze af treed nu ze nog capable over komt. Na lange tijd weer een koning.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hoewel ik het Koningshuis alle goeds toewens en ik het logisch vind dat er veel aandacht is voor de abdicatie was het af en toe wel treurnis. Jean-Pierre Geelen heeft het mooi beschreven:
Besteed dan tijd en geld aan een goede documentaire die je een week later uitzendt.
Maargoed, die trend is al een tijd aan de gang: berichtgeving om de berichtgeving ook al is er (nog) geen (nieuwe) informatie.Wat er ook in de wet staat, niemand verplicht de journalistiek tot de kolderieke aberraties die de verslaggeving van zo'n moment tekenden. Verslaggevers gingen op pad, om te kijken hoe anderen hadden gekeken.
[...]
Verslaggeefster Lidwien Gevers stond in het donker aan het hek van Paleis Huis ten Bosch. Of ze enig idee had waar Beatrix nu was, vroeg Astrid Kersseboom. Lidwien: 'Ik denk dat ze gewoon thuis is. Dit is het woon- en het werkadres van de koningin.'
Aha.
Intussen meldde het ANP: 'Vooral pers bij Huis Ten Bosch'. Waaronder Lidwien Gevers, die een uur later nogmaals in beeld kwam: 'Hoewel het nu begint te regenen, verwacht ik toch dat hier vanavond heel veel mensen zullen langskomen.'
Ze was nog niet zo beklagenswaardig als de arme Joost Karhof, die was uitgezonden naar de Dam. Het plein was verlaten, het miezerde, de wind blies stevig door het jongenshaar. Je voelde het bibberen. Hij sprak met de directeur van de Nieuwe Kerk. Niet binnen, maar buiten. Er kwamen mensen voorbij, maar die wisten volgens Joost nog van niets. Die zouden het wel horen als ze thuiskwamen, zei hij - alsof de smartphone nog niet was uitgevonden.
Een uur later regende het ook op de Dam. Karhof stond nog altijd buiten, nu met bandeonist Carel Kraaijenhof, 'de man van de traan van Maxima, kunnen we eigenlijk wel zeggen, hè? Wat vindt u van het terugtreden van de koningin?'
Beatrix boft maar, met zulke onderdanen.
Besteed dan tijd en geld aan een goede documentaire die je een week later uitzendt.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik moet wel eerlijk zeggen dan ik meer koningsgezind ben dan ik had verwacht. Niet dat ik ooit echt tegen het koningshuis ben geweest, maar ik vind de troonopvolging interessanter en leuker dan ik had verwacht. Het komt denk doordat de hele troonopvolging een leuk stuk Nederlandse geschiedenis is wat al 200 jaar aan de gang is.
Overigens zou ik niet met WA willen ruilen. Het klinkt wel leuk om prins / koning te zijn, maar een keer een biertje happen op een terrasje zit er niet in natuurlijk..
Overigens zou ik niet met WA willen ruilen. Het klinkt wel leuk om prins / koning te zijn, maar een keer een biertje happen op een terrasje zit er niet in natuurlijk..
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
QFT, ik zie ze als de PR afdeling van Nederland. En daarin doen ze het prima. Daarbij valt geldverslindend wel mee: enig idee wat een president kost? En dat iedere 4 jaar (of wellicht 5, maar zeker niet meer dan 10)?Auredium schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:31:
Het koningshuis heeft nog best nut en dat wordt veelal vergeten. het is een middel om banden aan te halen tussen l;anden voor zowel de bevolking als ook het bedrijfsleven en de politiek. We hebben hier ook ambassadeurs voor, maarde koning(in) is in dat licht een speciale ambassadeur van het volk.
Maargoed, wij zaten gister achter de laptop te kijken (geen TV in de badkamer en kinderen zaten in bad).. Dan heb je dus Journaal24 ofzo.. met een ticker onderin beeld waarin steeds voorbij kwam "Twitter-app blundert met porno"..... volgens mij was die Twitter-app niet de enige die blunderde op dat moment.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik ben het wel eens. De Nederlandse media is bijna wanhopig als het om nieuws gaat. Het komt waarschijnlijk door de enorme digitalisering die doorsijpeld in de bevolking. Veel Nederlanders hebben al lang het nieuws vanaf het internet af geplukt en dat gaat vaak ten koste van reguliere nieuwsgeving op TV en in de krant.kenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:53:
Hoewel ik het Koningshuis alle goeds toewens en ik het logisch vind dat er veel aandacht is voor de abdicatie was het af en toe wel treurnis. Jean-Pierre Geelen heeft het mooi beschreven:
[...]
Maargoed, die trend is al een tijd aan de gang: berichtgeving om de berichtgeving ook al is er (nog) geen (nieuwe) informatie.
Het gevolg daarvan is dat de Nederlandse conventionele nieuwsmedia bijna wanhopig bovenop iedere nieuwsvlok van beteknis springt en het overlaad met vaak nutteloze informatie, niet relevante berichten en dubbele achtergrond informatie. Triest eigenlijk.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik erger me tegenwoordig ook kapot aan die over elkaar buitelende media die bij god niet weten wat ze aanmoeten. Gewoon het nieuws brengen en updates plaatsen als die er zijn en vervolgens overgaan tot de orde van de dag is er niet meer bij.kenneth schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:53:
Maargoed, die trend is al een tijd aan de gang: berichtgeving om de berichtgeving ook al is er (nog) geen (nieuwe) informatie.
Je zendt de speech uit, praat met wat koningshuis-experts over wat er nu allemaal gaat gebeuren, zendt een allang opgenomen docu uit over Beatrix, die speciaal voor dit moment was gemaakt over de jaren heen en dat zou het moeten zijn. De rest is non-nieuws.
[ Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 29-01-2013 10:14 ]
Dit dus.
Hm, mij vielen twee dingen op:
- Beatrix leek aan het einde van haar toespraak ietwat emotioneel, ik meende ook een kleine stembibbering te horen.
- Ik vond het frappant dat Rutte het had over de samenwerking met de koningin, even denkende aan het recente formatieproces
.
Ik weet verder niet zo goed of ik nu zo gelukkig met WA ben, Beatrix' uitstraling van koele competentie ga ik denk ik wel missen.
- Beatrix leek aan het einde van haar toespraak ietwat emotioneel, ik meende ook een kleine stembibbering te horen.
- Ik vond het frappant dat Rutte het had over de samenwerking met de koningin, even denkende aan het recente formatieproces
Ik weet verder niet zo goed of ik nu zo gelukkig met WA ben, Beatrix' uitstraling van koele competentie ga ik denk ik wel missen.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Vind het ook grappig dat die mensen die het liefst zien dat "dat geldverslindende koningshuis" vandaag nog wordt opgeheven, morgen al geen geld meer kost.MrSleeves schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:03:
[...]
QFT, ik zie ze als de PR afdeling van Nederland. En daarin doen ze het prima. Daarbij valt geldverslindend wel mee: enig idee wat een president kost? En dat iedere 4 jaar (of wellicht 5, maar zeker niet meer dan 10)?
Die hele kliek is nog jarenlang een interessant kidnap of aanslag materiaal. Je kunt niet zeggen "Willempie, je bent geen prins meer, niet meer van adel. Zoek maar een baan net als de rest van ons en een rijtjeshuis."
Nee, je mag ze nog steeds jarenlang in de gaten houden. Met als enige verschil dat ze dan nog meer geld kosten want ze leveren niks meer op dmv staatsbezoeken e.d.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat dacht ik dus ook al te horen! Vond dat eigenlijk wel 'mooi', gewoon wat emotie. Het is toch een belangrijke beslissing!Bananenplant schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:08:
Hm, mij vielen twee dingen op:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ach de discussie over de monarchie gaat eigenlijk zelden over de kosten. Dat is helemaal niet zo'n relevant argument. Wat mij meer stoort in de monarchie is de directe en indirecte macht van een familie en het volledig gebrek aan democratische invloed daarop. PR machine..... Ook een PR machine kies ik graag zelf.L1nt schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:17:
[...]
Vind het ook grappig dat die mensen die het liefst zien dat "dat geldverslindende koningshuis" vandaag nog wordt opgeheven, morgen al geen geld meer kost.
Die hele kliek is nog jarenlang een interessant kidnap of aanslag materiaal. Je kunt niet zeggen "Willempie, je bent geen prins meer, niet meer van adel. Zoek maar een baan net als de rest van ons en een rijtjeshuis."
Nee, je mag ze nog steeds jarenlang in de gaten houden. Met als enige verschil dat ze dan nog meer geld kosten want ze leveren niks meer op dmv staatsbezoeken e.d.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
ik denk niet dat een gekozen PR-machine nou echt veel aan PR gaat opleveren in het buitenland... juist die traditie doet het hem...
Snap nog steeds niet dat mensen nu nog discussiëren over hoeveel het koningshuis kost.
Misschien kan iemand het even opzoeken, maar er is ooit een onderzoek geweest, waarbij de kosten werden berekend ten opzichte van wat het oplevert.
En de conclusie was dat het koningshuis echt veel meer oplevert, dan dat het werkelijk kost.
Mensen vergeten hoeveel goede contacten Beatrix heeft en wat ze allemaal regelt voor de Nederlandse bedrijven.
Haar laatste staatsbezoek heeft weer wat geld opgeleverd voor Nederland. Ze heeft weer een aantal opdrachten geregeld voor bijvoorbeeld baggerbedrijven.
Ik houd mijn hart trouwens vast voor de inhuldiging. Er zullen weer rellen en demonstraties komen.
Misschien kan iemand het even opzoeken, maar er is ooit een onderzoek geweest, waarbij de kosten werden berekend ten opzichte van wat het oplevert.
En de conclusie was dat het koningshuis echt veel meer oplevert, dan dat het werkelijk kost.
Mensen vergeten hoeveel goede contacten Beatrix heeft en wat ze allemaal regelt voor de Nederlandse bedrijven.
Haar laatste staatsbezoek heeft weer wat geld opgeleverd voor Nederland. Ze heeft weer een aantal opdrachten geregeld voor bijvoorbeeld baggerbedrijven.
Ik houd mijn hart trouwens vast voor de inhuldiging. Er zullen weer rellen en demonstraties komen.

[ Voor 22% gewijzigd door DNA_Saint op 29-01-2013 11:59 ]
Huub Huub Barbatruc!
Zinloze discussie altijd.
Feit: De situatie is zoals ie is. Historisch gegroeid nu eenmaal.
Vraag: Zou dit afschaffen en vervangen door een president als staatshoofd een betere situatie opleveren dan de huidige situatie?
Ik betwijfel het ten zéérste.
Willem-Alexander is de enige Nederlander die zijn hele leven klaargestoomd is om de functie van staatshoofd te vervullen, net als Beatrix vóór hem. Zullen we die taak dan maar laten vervullen door een of andere omhooggevallen wannabe die zijn ego graag gestreeld wil hebben?
Laat de functie van staatshoofd maar over aan de 'professionals', in casu de Koninklijke Familie.
If it aint broke en zo.
De huidige situatie functioneert goed. Afblijven dus.
(Ik krijg plotseling zo'n visie van een filmposter met de relevante leden van het Koninklijk Huis erop in van die serieuze 'actie-outfits' beetje in superhelden/matrix/whatever stijl met wat Koninklijke parafernalia en de Gouden Koets erbij en met "The Professionals" eronder.
)
Feit: De situatie is zoals ie is. Historisch gegroeid nu eenmaal.
Vraag: Zou dit afschaffen en vervangen door een president als staatshoofd een betere situatie opleveren dan de huidige situatie?
Ik betwijfel het ten zéérste.

Willem-Alexander is de enige Nederlander die zijn hele leven klaargestoomd is om de functie van staatshoofd te vervullen, net als Beatrix vóór hem. Zullen we die taak dan maar laten vervullen door een of andere omhooggevallen wannabe die zijn ego graag gestreeld wil hebben?
Laat de functie van staatshoofd maar over aan de 'professionals', in casu de Koninklijke Familie.
If it aint broke en zo.
De huidige situatie functioneert goed. Afblijven dus.

(Ik krijg plotseling zo'n visie van een filmposter met de relevante leden van het Koninklijk Huis erop in van die serieuze 'actie-outfits' beetje in superhelden/matrix/whatever stijl met wat Koninklijke parafernalia en de Gouden Koets erbij en met "The Professionals" eronder.
Ach, Juliana was ook erg populair en WA heeft ooit geroepen dat ie op haar wilde lijken in het uitoefenen van zijn taken. Wellicht is ie daar wat op teruggekomen maar met Max naast zich hebben ze alles in huis om als betrokken vertegenwoordigers van Nederland op te treden in binnen- en buitenland. Het hoeft niet altijd koel en afstandelijk, Beatrix kreeg juist wanneer ze wat emotie toonde in haar toespraken veel lof.Bananenplant schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:08:
Verder ben ik tegen regeringsdeelname van de kroon (niet gekozen? geen plaats voor je) maar ik kan Beatrix en WA ook wel weer bergrijpen wanneer ze zeggen dat ze geen lintenknipper op afroep willen zijn. Dus dan moet ik er maar van uitgaan dat de MP zich niet laat intimideren. Dat zal bij een nieuwe koning nog wel lukken maar ik denk dat Trix als doorgewinterd monarch (net als Elisabeth II trouwens, wat zo mooi gespeeld werd in The Queen) een verse minister(-president) zeker wel on the spot hoekjes in kan lullen en dingen kan laten zeggen/beloven waar hij later minder gelukkig mee is. Maar afschaffen is wat mij betreft niet nodig zolang het a. politiek weinig voorstelt en b. de opvolger het kán.
Maar wat als je kroonprins(es) ineens meer lijkt op Laurent van België (gelukkig is die niet de oudste) dan op Willem-Alexander? Dan zou ik toch ineens een heel stuk minder blij zijn met erfopvolging.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:03:
Van een verstandige Koninklijke Familie zou ik verwachten dat, mocht er ooit een ongeschikte kandidaat eerste in lijn zijn voor de troonsopvolging, de Koninklijke Familie er zelf intern voor zou zorgen dat die persoon afstand zou doen van dat recht en die troonsopvolging doorschuiven naar een wel geschikte kandidaat.
Maar ik verwacht dat we voorlopig weer een generatie onder de pannen zullen zijn. Met Maxima als PR kanon aan zijn zijde moet Willem-Alexander de klus wel kunnen klaren lijkt me.
Maar ik verwacht dat we voorlopig weer een generatie onder de pannen zullen zijn. Met Maxima als PR kanon aan zijn zijde moet Willem-Alexander de klus wel kunnen klaren lijkt me.
Ik denk dat Laurent zo is, zoals die is, puur OMDAT hij niet de oudste is. Een troonopvolger wordt gewoon gedrild voor de troonopvolging en ze zorgen daar echt wel dat diegene dan niet helemaal los geslagen is.Bundin schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:12:
[...]
Maar wat als je kroonprins(es) ineens meer lijkt op Laurent van België (gelukkig is die niet de oudste) dan op Willem-Alexander? Dan zou ik toch ineens een heel stuk minder blij zijn met erfopvolging.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
disclaimer, ik ben een belg en begrijp dat NL'ers om een of andere reden grote fans zijn van het koningshuis. Ik heb ook eens ergens gelezen dat ze bij jullie een soort van echte job moeten uitoefenen en niet zomaar gratis geld krijgen, maar daar weet ik het fijne niet van.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:03:
...
...
Het verbaast me telkens weer om voorstanders van zo'n middeleeuws principe te ontmoeten. De ultieme loterij: Ben jij geboren uit de schoot van deze twee personen, dan zullen wij je de rest van je leven voorzien in een riante verloning, kastelen, begeleiding van politie/leger, enzovoort. Zonder dat je ooit 1 vinger moet uitsteken.
Het bijna halucinante antwoord daarop is meestal "maar ze doen toch niets, ze hebben toch geen verantwoordelijkheid (sic)", ze zijn maar een symbool.
Alsof dat het goedpraat. Alsof je een stel gouden teken op je reet hebt hangen, waar je op tijd en stond de rode loper voor uitrolt. Miss belgie/Miss nederland is ook maar een symbool. Overladen we haar dan ook maar met kastelen en wat nog allemaal?
Doug Stanhope kan het beter verwoorden dan ik: http://youtu.be/WpMHRkIkjWY
Middeleeuws of 'diep geworteld in historische traditie'?
Of dat het niet 'democratisch' zou zijn. Alsof de democratie in elk opzicht perfect functioneert. Het 'werkt'! Dat is wat mij betreft belangrijker/het belangrijkst.
Ja natuurlijk leiden ze een geprivilegieerd leven. Maar daar staat ook een keerzijde tegenover. Je kunt niet zomaar alles doen wat je wilt. Er wordt heel erg op je gelet. Hij mag dan wel van goud zijn maar het is nog steeds in zekere zin een kooi waar ze in leven. En nu zal Willem-Alexander net als zijn moeder enkele decennia met een volle agenda tegemoet gaan.
Zolang de Koninklijke Familie haar taken en de functie die zij kunnen vervullen ten behoeve van het Nederlandse belang goed begrijpt en adequaat uitvoert is de meerderheid van de Nederlandse bevolking prima tevreden met de status quo.
Je weet wat je hebt. Je weet niet wat je krijgt als je het afschaft.
Of dat het niet 'democratisch' zou zijn. Alsof de democratie in elk opzicht perfect functioneert. Het 'werkt'! Dat is wat mij betreft belangrijker/het belangrijkst.
Ja natuurlijk leiden ze een geprivilegieerd leven. Maar daar staat ook een keerzijde tegenover. Je kunt niet zomaar alles doen wat je wilt. Er wordt heel erg op je gelet. Hij mag dan wel van goud zijn maar het is nog steeds in zekere zin een kooi waar ze in leven. En nu zal Willem-Alexander net als zijn moeder enkele decennia met een volle agenda tegemoet gaan.
Zolang de Koninklijke Familie haar taken en de functie die zij kunnen vervullen ten behoeve van het Nederlandse belang goed begrijpt en adequaat uitvoert is de meerderheid van de Nederlandse bevolking prima tevreden met de status quo.
Je weet wat je hebt. Je weet niet wat je krijgt als je het afschaft.
Grote wijzigingen in een staat doorvoeren om principiële redenen terwijl de nadelen beperkt zijn en de voordelen van het nieuwe systeem niet bewezen zijn, daar is niet iedereen fan van.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:05:
Het verbaast me telkens weer om voorstanders van zo'n middeleeuws principe te ontmoeten.
En de leeftijd van een principe staat natuurlijk los van de wenselijkheid ervan. "Heb uw naaste lief" is van ver voor de middeleeuwen maar om het nu maar af te schaffen?
Ik vind de monarchie wel best, als Nederland morgen zou worden uitgevonden dan zou een republiek beter zijn.
Verwijderd
Ik vind een constitutionele republiek het mooiste systeem (youtube eens op ‘american form of government’).
Niet perfect natuurlijk, maar liever dat dan een monarchie.
Het is waar dat het koningshuis veel opdrachten binnensleept, maar je weet ook niet hoeveel opdrachten Nederland binnenharkt zonder koningin, er is geen experiment wat dat betreft.
Nederland was vroeger ook meer dan 200 jaar een vrije republiek.
Het is waar dat het koningshuis veel opdrachten binnensleept, maar je weet ook niet hoeveel opdrachten Nederland binnenharkt zonder koningin, er is geen experiment wat dat betreft.
Verwijderd
Mja, toch zie ik er geen voordelen in. Een willekeurige persoon (want het is uiteindelijk totale willekeur) krijgt zomaar de macht om zich te bemoeien met de democratische principes. Puur omdat hij uit de juiste schoot komt.
In BE maken we het dan ook mee dat deze gouden teek beslist dat bepaalde politieke partijen wel of niet mogen meedoen. Ongeacht het aantal kiezers.
En dat " Je kunt niet zomaar alles doen wat je wilt. Er wordt heel erg op je gelet. ", dat valt nogal mee hoor.
Willem-Alexander heeft als ik het zo lees ook gewoon een fijne studententijd gehad. Daarbovenop moest hij niet op een gulden meer of minder kijken, wat voor veel studenten toch een droom blijft.
Laurent (BE) doet ook gewoon waar hij zin in heeft en het lijkt me dat de prinsjes in Engeland zich in hun jeugd ook niet al te veel aantrokken van al dat "op je letten"
Ik weet ook wel dat de democratie slechts een schijndemocratie is, maar zaken als een koningshuis? Dat is gewoon de mensen belachelijk maken. Zo van "Kijk eens hoe goed! Wij hebben een democratie! Iedereen is gelijk! Behalve dit gezinnetje, die zijn beter dan jullie".
Daarbovenop druist het nog eens in tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, zowel ten voor- als ten nadele van de koninklijke familie.
In BE maken we het dan ook mee dat deze gouden teek beslist dat bepaalde politieke partijen wel of niet mogen meedoen. Ongeacht het aantal kiezers.
En dat " Je kunt niet zomaar alles doen wat je wilt. Er wordt heel erg op je gelet. ", dat valt nogal mee hoor.
Willem-Alexander heeft als ik het zo lees ook gewoon een fijne studententijd gehad. Daarbovenop moest hij niet op een gulden meer of minder kijken, wat voor veel studenten toch een droom blijft.
Laurent (BE) doet ook gewoon waar hij zin in heeft en het lijkt me dat de prinsjes in Engeland zich in hun jeugd ook niet al te veel aantrokken van al dat "op je letten"
Ik weet ook wel dat de democratie slechts een schijndemocratie is, maar zaken als een koningshuis? Dat is gewoon de mensen belachelijk maken. Zo van "Kijk eens hoe goed! Wij hebben een democratie! Iedereen is gelijk! Behalve dit gezinnetje, die zijn beter dan jullie".
Daarbovenop druist het nog eens in tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, zowel ten voor- als ten nadele van de koninklijke familie.
Verwijderd
Hoe zijn ze er in godsnaam op gekomen om ineens een koning(in) te installeren? The stupidity of man...Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
Ik ga eens wat googlen...
Eigenlijk is een belangrijk deel ook cultuur. En waarom speelt het elftal in het oranje?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:05:
[...]
disclaimer, ik ben een belg en begrijp dat NL'ers om een of andere reden grote fans zijn van het koningshuis. Ik heb ook eens ergens gelezen dat ze bij jullie een soort van echte job moeten uitoefenen en niet zomaar gratis geld krijgen, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ik vind het niet erg sterk; hij heeft zich i.i.g. niet ingelezen op het onderwerp.Doug Stanhope kan het beter verwoorden dan ik: http://youtu.be/WpMHRkIkjWY
Om welke democratische principes gaat het dan (al vond ik het niet erg dat Beatrix zich bemoeide met dat hele informeren)?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:35:
Mja, toch zie ik er geen voordelen in. Een willekeurige persoon (want het is uiteindelijk totale willekeur) krijgt zomaar de macht om zich te bemoeien met de democratische principes. Puur omdat hij uit de juiste schoot komt.
Nee, onderdeel zijn van Frankrijk.. da's een goed plan...Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:37:
[...]
Hoe zijn ze er in godsnaam op gekomen om ineens een koning(in) te installeren? The stupidity of man...
Ik ga eens wat googlen...
[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 29-01-2013 14:41 ]
Interessante nickname heb jij gekozen gezien je ideeën.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
Ik vind een constitutionele republiek het mooiste systeem (youtube eens op ‘american form of government’).
Ik ben pro-monarchie zoals wij 'm hier hebben (een échte middeleeuwse monarchie waar de Koning het voor het zeggen heeft en verder niemand zie ik ook niet zoveel in). Het geeft een bepaalde stabiliteit aan je land. Als je kijkt naar de VS, dat land waait elke paar jaar compleet de andere kant op omdat ze daar elke vier jaar potentieel een complete tegenstelling als staatshoofd verkiezen. En kijk wat voor tweedewereldland dat geworden (of eigenlijk gebleven natuurlijk) is.
[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 29-01-2013 14:48 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Kinderen slaan met je riem was ook ooit diep geworteld in historische traditieCaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:19:
Middeleeuws of 'diep geworteld in historische traditie'?
Een beetje een non-argument. of het nu perfect is of niet, democratie is het bestel waar we met z'n allen voor kiezen. Met Word kan je makkelijker een brief typen dan met een typemachine. Dat Word bugs bevat doet daar geen afbreuk aan.Of dat het niet 'democratisch' zou zijn. Alsof de democratie in elk opzicht perfect functioneert. Het 'werkt'! Dat is wat mij betreft belangrijker/het belangrijkst.
Zie mijn vorige reactieJa natuurlijk leiden ze een geprivilegieerd leven. Maar daar staat ook een keerzijde tegenover. Je kunt niet zomaar alles doen wat je wilt. Er wordt heel erg op je gelet. Hij mag dan wel van goud zijn maar het is nog steeds in zekere zin een kooi waar ze in leven. En nu zal Willem-Alexander net als zijn moeder enkele decennia met een volle agenda tegemoet gaan.
De koninklijke familie heeft volgens mij geen bestaanrecht (in de huidige vorm - wel als gewone personen natuurlijk) en zou dus geen taken van deze orde zomaar toebedeeld moeten krijgen.Zolang de Koninklijke Familie haar taken en de functie die zij kunnen vervullen ten behoeve van het Nederlandse belang goed begrijpt en adequaat uitvoert is de meerderheid van de Nederlandse bevolking prima tevreden met de status quo.
Je weet wel wat je dan krijgt. Een persoon die je kan wegstemmen als zijn/haar aanpak je niet zint.Je weet wat je hebt. Je weet niet wat je krijgt als je het afschaft.
ScherpCyBeR schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:45:
[...]
Interessante nickname heb jij gekozen gezien je ideeën.
Overiegens net de video gezien (zat gisteren in de auto) en ik hoop echt dat dat niet haar werkkamer is ... een gemiddeld studentenhok heeft meer uitstraling dan dit ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Omdat ze een kleur moesten kiezen? En oranje lag voor de hand ivm jullie geschiedenis?MrSleeves schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:38:
[...]
Eigenlijk is een belangrijk deel ook cultuur. En waarom speelt het elftal in het oranje?
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Maar wat bedoel je met zich niet ingelezen te hebben?[...]
Ik vind het niet erg sterk; hij heeft zich i.i.g. niet ingelezen op het onderwerp.
In BE - ik ken de situatie niet voldoende in NL - ondertekend de koning de wetten. Geen idee waarom.[...]
Om welke democratische principes gaat het dan (al vond ik het niet erg dat Beatrix zich bemoeide met dat hele informeren)?
Hij bemoeit zich met regeringssamenstelling.
Doet op zijn manier aan politiek, ondanks dat hij dat niet mag.
Aan het trollen?[...]
Nee, onderdeel zijn van Frankrijk.. da's een goed plan...
Dat de (schijn)democratie in BE spaak loopt is duidelijk. Maar dat het concept van "koninklijke familie" in de verste verte niets te maken heeft met een democratie, zou toch ook duidelijk moeten zijn.
Net zoals David Bowie zijn comeback heeft geheim kunnen houden... Iedereen moest een contract tekenen, zelfs de koffiedame. Hij is alvast goed in zijn opzet geslaagd!Phehistyr schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:29:
[...]
Er zullen echt zoveel mensen bij betrokken zijn dat je dat niet geheim gaat houden hoor.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Hier ook. Omdat dat zo in de grondwet staat (Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815, artikel 47).Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:54:
[...]
In BE - ik ken de situatie niet voldoende in NL - ondertekent de koning de wetten. Geen idee waarom.
Hier niet meer. Of dat goed is of niet, ik ben er nog niet uit.Hij bemoeit zich met regeringssamenstelling.
De Koning staat hier aan het hoofd van de regering. Dat lijkt mij per definitie "aan politiek" doen.Doet op zijn manier aan politiek, ondanks dat hij dat niet mag.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Waarom dan niet rood-wit-blauw?Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Omdat ze een kleur moesten kiezen? En oranje lag voor de hand ivm jullie geschiedenis?
Hij heeft het alleen over middeleeuwse tovenaars e.d. Je kan echt wel betere grappen verzinnen als je weet over wie je het hebt (zoald de grap die de Daily Mail uithaalde met Charles).[...]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Maar wat bedoel je met zich niet ingelezen te hebben?
Zonder koningshuis en hulp vanuit Engeland was Nederland (en België) onderdeel gebleven van het Franze Keizerrijk..[...]
Aan het trollen?
Dat de (schijn)democratie in BE spaak loopt is duidelijk. Maar dat het concept van "koninklijke familie" in de verste verte niets te maken heeft met een democratie, zou toch ook duidelijk moeten zijn.