Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

bonzz.netninja schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:13:
[...]

Als iedereen wat heel hard papegaait wordt wat precies waarheid?
Jouw samenzweringstheorie.

Heeft de monarchie achter de schermen invloed? Ongetwijfeld, maar om hoeveel invloed hebben we het precies? Waarschijnlijk hebben ze enige invloed op zaken die henzelf treffen zoals de geldstroom en zullen bepaalde onwelvallige zaken onder het tapijt worden geveegd maar beslissingen met grote maatschappelijke impact zie ik bepaald worden door politici, niet het koningshuis. En waarom zouden ze, negatieve aandacht is onwenselijk voor de status quo.

Ik vraag me trouwens ook af wat erger is, het koningshuis an sich of alle politici en oranjekneuzen die er kritiekloos tegenover staan. De laatste hebben namelijk een keus...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

En dan nog, ook al heeft ze invloed.
Ik weet niet wat ik enger vind, een koningin die invloed heeft, of allerhande lobbygroepen van bedrijven/bepaalde groeperingen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het programma van de abdicatie is net bekend geworden:
Het programma voor de troonswisseling is dinsdag bekendgemaakt door de Rijksvoorlichtingsdienst.

Op 30 april tekent koningin Beatrix in het Koninklijk Paleis in Amsterdam tussen 10.00 en 10.30 uur de Akte van Abdicatie in het bijzijn van haar familie, de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer, de ministers en de gevolmachtigde ministers van Aruba, Curaçao en Sint Maarten.

Daarna houden Beatrix, vanaf dat moment prinses, en koning Willem-Alexander een toespraak op het balkon van het paleis. Ook Máxima, op dat moment al koningin, is daarbij. Vervolgens betreden kroonprinses Catharina-Amalia, en de prinsessen Alexia en Ariane ook het balkon.

Na 14.00 uur wordt Willem-Alexander in De Nieuwe Kerk beëdigd en ingehuldigd tijdens een zogeheten verenigde vergadering van de Eerste en Tweede Kamer, waarbij hij een toespraak houdt en de eed aflegt. Daarna houdt de voorzitter van de vergadering, Fred de Graaf, een toespraak.

De Kamerleden en de afgevaardigen van de parlementen van Aruba, Curaçao en Sint Maarten kunnen daarna de eed of belofte aan de nieuwe koning afleggen. De laatste officiële activiteit rond de troonswisseling is een receptie voor autoriteiten en Kamerleden in het Koninklijk Paleis tussen 16.30 en 17.30 uur.

Het programma verschilt in volgorde niet van de troonswisseling in 1980, constateert presentator Peter van der Vorst op Twitter. "Alleen de kerk begint een uurtje vroeger en de balkonscene is twintig minuten eerder."
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...oonswisseling-bekend.html

De hele tekst is te vinden op http://www.rijksoverheid....lijk-huis/troonswisseling

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43

Quad

Doof

Wat doet het normale volk op zo'n dag eigenlijk?
Met zijn allen kijken naar de beëdiging of gewoon oranje tenten en feesten?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

Helaas geen boottochtje met de koninklijke sloep waar eerder sprake van was. Of mis ik iets...? O-)

Zal verder wel lekker druk worden in Amsterdam dit jaar... :z

* Fiber gaat vast een plekje reserveren op de Dam: 'BEZET'... :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 12:12

bonzz.netninja

Niente baffi

-tom-562 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:36:
En dan nog, ook al heeft ze invloed.
Ik weet niet wat ik enger vind, een koningin die invloed heeft, of allerhande lobbygroepen van bedrijven/bepaalde groeperingen
Uh...beide zijn niet goed.
TNW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Jouw samenzweringstheorie.

Heeft de monarchie achter de schermen invloed? Ongetwijfeld, maar om hoeveel invloed hebben we het precies? Waarschijnlijk hebben ze enige invloed op zaken die henzelf treffen zoals de geldstroom en zullen bepaalde onwelvallige zaken onder het tapijt worden geveegd maar beslissingen met grote maatschappelijke impact zie ik bepaald worden door politici, niet het koningshuis. En waarom zouden ze, negatieve aandacht is onwenselijk voor de status quo.

Ik vraag me trouwens ook af wat erger is, het koningshuis an sich of alle politici en oranjekneuzen die er kritiekloos tegenover staan. De laatste hebben namelijk een keus...
Om dat weg te zetten als samenzweringstheorie met alle negatieve associaties daarvan vind ik echt te makkelijk. Daarbij gaat het natuurlijk ook niet echt om de mate van invloed maar überhaupt het feit dat dit ondoorzichtig is en vooral ondoorzichtig wordt gelaten. Het feit dat die ondoorzichtigheid ook nog een plaats vind door een 'onschendbaar' en ondemocratisch principe als een monarch maakt het alleen maar verdrietiger.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Over beide (politieke invloed voor de Koningin en invloed van lobbygroepen) worden veel te krampachtig gedaan.

De Koningin heeft natuurlijk invloed, vooral dankzij het feit dat zij langer op haar plek zit dan de meeste politici, en omdat zij wekelijks met de premier spreekt. Aan de andere kant heeft die premier een keus. Hij is geen leider van zijn partij geworden doordat hij een willoos schaap is wat zich in een hoek laat drijven.
Bovendien is de Koningin maar één van velen die de premier beinvloeden. Een premier wordt waarschijnlijk meer door zijn vrouw en familie beinvloed dan door de Koningin. Hij wordt door vrienden beinvloed en hij wordt zeer zeker door zijn partijgenoten en topambtenaren beinvloed. Misschien beinvloeden zelfs gesprekken met zijn chauffeur hem wel. Toch wordt er om één of andere reden heel krampachtig over de "invloed" van de Koningin gedaan terwijl zij waarschijnlijk niet eens voorkomt in de Top 5 van mensen met de meeste invloed op de premier.

En wat die lobbygroepen betreft: Die worden allemaal maar over één kam geschoren maar het stikt in Nederland van de lobbies: Vakbonden, consumentenorganisaties, Vereniging Nederlandse Gemeenten, Vereniging Eigen Huis, reizigersorganisaties, milieugroepen, etc. Niks mis mee dat burgers samenwerken om invloed op de politiek te hebben. Zolang het maar open en bloot gebeurt is het prima dat politici niet in een ivoren toren blijven zitten maar in gesprek blijven met de samenleving. En aangezien ze nu eenmaal niet elke burger te woord kunnen staan zullen we het moeten hebben van belangenorganisaties die dat namens ons doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 19:56

Austin

Uit een boek

Quad schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:41:
Wat doet het normale volk op zo'n dag eigenlijk?
Met zijn allen kijken naar de beëdiging of gewoon oranje tenten en feesten?
Verschilt heel erg, er is natuurlijk een deel dat naar de beëdiging gaat kijken (al dan niet op tv) en weer een ander deel gaat gewoon koningendag vieren zoals ze elk jaar deden en dan heb je natuurlijk nog het deel dat helemaal niets met 30 april heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een 'typische' Tweaker gaat natuurlijk Koninginnedag vieren en bekijkt de kroonwisseling op iets mobiels. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik hoorde vanochtend dat er 500 "gewone burgers" uitgenodigd worden bij de inhuldiging. Er werd aan toegevoegd dat de commissaris van de koningin bepaalt wie dat dan zijn. Mijn vraag is dan: kent de commisaris van de koningin 500 "gewone burgers"?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MrSleeves schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:31:
Mijn vraag is dan: kent de commisaris van de koningin 500 "gewone burgers"?
Ik hoop maar dat hij ze niet kent, want dan zou het veel op vriendjespolitiek lijken.

Ik ga ervan uit dat dit gedelegeerd wordt aan een groepje ambtenaren die op basis van objectieve criteria een aantal mensen uitnodigen. Dat zouden bijvoorbeeld mensen kunnen zijn die zich maatschappelijk nuttig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik hoorde het net ook ja. Zodra er een 'instantie' of 'ambtenaren' of 'maatschappelijke organisaties' aan te pas komen die deze 500 'gewone burgers' gaan kiezen zijn ze zou ik zeggen per definitie niet 'gewoon' meer.

Aanmelden en loterij is strikt gesproken zelfs niet voldoende 'random'. Eigenlijk zou men random mensen moeten selecteren en die benaderen en vragen of ze willen komen (met natuurlijk onvermijdelijk enige 'backgroundcheck' i.v.m. de helaas noodzakelijke beveiliging).

Zodra je dan aan de 500 bent die willen komen en die backgroundcheck doorkomen ben je klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MrSleeves schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:31:
Ik hoorde vanochtend dat er 500 "gewone burgers" uitgenodigd worden bij de inhuldiging. Er werd aan toegevoegd dat de commissaris van de koningin bepaalt wie dat dan zijn. Mijn vraag is dan: kent de commisaris van de koningin 500 "gewone burgers"?
Elk hoeft er maar 41,7 te kennen aangezien we twaalf commissarissen van de Koning(in) hebben ;)

De voorzitter van de Eerste Kamer is er verantwoordelijk voor en hij heeft gezegd:
We hebben heel goede ervaringen op Prinsjesdag met het inschakelen van de commissarissen van de koningin die wij om beurten vragen: wilt u een aantal mensen uit uw provincie afvaardigen naar Prinsjesdag die betekenisvol zijn en met name in de sfeer van vrijwilligerswerk

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste