Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Jij mag hem aan doenBiersteker schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:40:
Moet de vlag uit bij dit soort aangelegenheden?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Maakt dat iets uit? Of klim jij na de toespraak naar zolder om de vlag te halen?Biersteker schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:40:
Moet de vlag uit bij dit soort aangelegenheden?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat ze hem laten inslapen? Dat zou wel een klapper zijn als iedereen verwacht dat het om de kroon gaat....
De Nederlandse reservebelgen (Limburgers) worden teruggegeven aan België?Rossi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:58:
De oorlog wordt verklaard aan Walonië en we annexeren per direct Vlaanderen.
Ja, want oorlog met Groot-Britannië zitten we allemaal op te wachtenRossi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:58:
De oorlog wordt verklaard aan Walonië en we annexeren per direct Vlaanderen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dan is het sowieso na zonsondergang en dat "mag" niet (tenzij je hem bijlicht, echt!).Jeroenneman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:40:
[...]
Maakt dat iets uit? Of klim jij na de toespraak naar zolder om de vlag te halen?
Overigens is er sowieso geen "vlagplicht" voor burgers, wel is er een vlaginstructie
[ Voor 13% gewijzigd door SuBBaSS op 28-01-2013 18:45 ]
Eerste waar ik aan dacht ook, maar waarom zou Rutte er dan achteraan komen..nooberke schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:41:
Kan het ook niet over Friso gaan?
Dat ze hem laten inslapen? Dat zou wel een klapper zijn als iedereen verwacht dat het om de kroon gaat....
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Als dank/steunbetuiging ?m0nk schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:45:
[...]
Eerste waar ik aan dacht ook, maar waarom zou Rutte er dan achteraan komen..
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Iemand moet de schakelaar omgooienm0nk schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:45:
[...]
Eerste waar ik aan dacht ook, maar waarom zou Rutte er dan achteraan komen..
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Die Britten zijn niet meer wat het geweest is en we hebben ook een reputatie van Engelsen verslaan.anandus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:44:
[...]
Ja, want oorlog met Groot-Britannië zitten we allemaal op te wachten
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik dacht dat ze dat niet zouden doen, iets met geloof? Dat herinner ik me van het topic hier over Friso.nooberke schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:41:
Kan het ook niet over Friso gaan?
Groot verschil tussen doop en kroning inhuldiging (of huwelijk, was ie ook niet bij). Doop wordt gezien als een familie-aangelegenheid, trouwen en inhuldiging als staatszaken. En omdat ie niet bij het huwelijk was, wat meer nog dan een inhuldiging zijn dochter's dingetje was (dit draait toch vooral om WA), lijkt het me uiterst waarschijnlijk dat ie er dus niet bij zal zijn.SgtElPotato schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:30:
[...]
Erg kort door de bocht.
Hoewel hij bij de bruiloft niet aanwezig mocht zijn, was hij wel aanwezig bij de doop van zijn kleinkinderen.
Als ze niet willen dat er een voormalig moordenaar ( niet direct maar de oorzaak van vele verdwijningen ) aanwezig is, had Willem maar wat vooronderzoek moeten doen. Ik neem toch aan dat dat normaal is in de koninklijke kringen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Nee ze had het warm en wilde net wat uitdoen, toen werd het beeld ineens verandert helaasVihaio schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:04:
Zei ze nou dat het op de Caraïben warm is?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 28-01-2013 19:12 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Verwijderd
Nee want de dag is vernoemd naar JulianaEDIT schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:06:
Wordt het nou ook "Koningsdag"?
Verwijderd
Ze heeft meer te doenIrcghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:06:
Ik vind het wel een beetje een korte toespraak, sorry dat ik zo aan het zeiken ben misschien. Maar ik had toch meer verwacht over zo'n bijzonder moment.
Toch maar ceremonieel koningschap.
Daar is de eerste al..
[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 28-01-2013 19:07 ]
Waarom zou je zo'n in feite vrij eenvoudige en heldere boodschap langer maken dan nodig? Uiteindelijk valt er verder niet zo heel veel over te zeggen. Uiteraard spreekt ze even haar dank uit en dergelijke, maar wat verwacht je nog meer? Een eindeloze monoloog over hoe geweldig ze het wel niet heeft gevonden?Ircghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:06:
Ik vind het wel een beetje een korte toespraak, sorry dat ik zo aan het zeiken ben misschien. Maar ik had toch meer verwacht over zo'n bijzonder moment.
Klopt... Je zag al dat Rutte iets langer aan t praten was, maar voegde mijn inziens weinig toe.Dick schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:08:
[...]
Waarom zou je zo'n in feite vrij eenvoudige en heldere boodschap langer maken dan nodig? Uiteindelijk valt er verder niet zo heel veel over te zeggen. Uiteraard spreekt ze even haar dank uit en dergelijke, maar wat verwacht je nog meer? Een eindeloze monoloog over hoe geweldig ze het wel niet heeft gevonden?
Dan zal binnenkort W.A. nog een interview afgeven
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nou ja ik zou verwachten dat ze meer terugblikt en uitwijdt op momenten die haar hebben geraakt, zowel positief en negatief. Verder misschien meer een hart onder de riem steken van de burgers en dergelijke.Dick schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:08:
[...]
Waarom zou je zo'n in feite vrij eenvoudige en heldere boodschap langer maken dan nodig? Uiteindelijk valt er verder niet zo heel veel over te zeggen. Uiteraard spreekt ze even haar dank uit en dergelijke, maar wat verwacht je nog meer? Een eindeloze monoloog over hoe geweldig ze het wel niet heeft gevonden?
Kijk naar verschillende toespraken van presidenten en Koningen en Koninginnen, het kan mooier beter en dieper.
De RTL volgt direct en staat ok op De DamZeroTwo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:10:
De NOS gaat nou alvast op de Dam staan om de stemming te peilenmoet toch niet gekker worden..
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Waarom die Rutte er achteraan kwam snap ik niet, dat voegde helemaal niets toe.
Ze hadden ook wel een iets minder sobere plek mogen uitkiezen hoor.Ircghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:02:
Jup, ze klinkt een beetje futloos of ligt dat aan mij?
Is dat niet waar kamerleden goed in zijn? Lange verhalen houden die niks toevoegen...Krukar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:11:
Tja, zat er aan te komen natuurlijk. Heldere toespraak op zich.
Waarom die Rutte er achteraan kwam snap ik niet, dat voegde helemaal niets toe.
My iRacing
Het leek in een wachtkamer van een crematoriumIrcghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:12:
Heb alleen geluisterd, waar was ze gepositioneerd?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
In een kamer achter een tafeltje/buro.Ircghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:12:
Heb alleen geluisterd, waar was ze gepositioneerd?
ja ik had ook liever gehad dat ze in een cafe zat en je op de achtergrond WA zag die een zuip wedstrijd met Rutten had.
Nee begraafplaats. Koningen en koninginnen worden begraven.BtM909 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:13:
[...]
Het leek in een wachtkamer van een crematorium
Blijft Koninginnedag in tact?
Jazeker, het is vanwege Koningin Juliana.hyptonize schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
De belangrijkste, onbeantwoorde vraag blijft natuurlijk:
Blijft Koninginnedag in tact?
[ Voor 36% gewijzigd door Ircghost op 28-01-2013 19:16 ]
My favorite programming language is solder.
Op de lange termijn uiteraard zoals hij blijft, is immers de verjaardag van haar moeder..

Ik had zo gehoopt dat ze na 200 jaar monarchie de conclusie had getrokken dat het niet toch niets is.
Nu wordt de keuze: grotere euromunten voor Koning Willem de Vierde of slaan we dat over en komt ie alleen op de gulden.
Zijn ze gestopt met bijzetten? De toespraak om dat aan te kondigen heb ik blijkbaar gemist.DanielWW2 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:14:
[...]
Nee begraafplaats. Koningen en koninginnen worden begraven.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
argro schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:17:
[...]
Zijn ze gestopt met bijzetten? De toespraak om dat aan te kondigen heb ik blijkbaar gemist.
Nee, want bij de troonopvolging bepaalt W.A. of hij het zo overneemt... Net zoals Beatrix dat heeft gedaanIrcghost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:15:
Jazeker, het is vanwege Koningin Juliana.
De discussie over de achtergrond doet me denken aan deze aflevering van Yes Prime Minister. Als je niets nieuws te melden hebt, dan een abstracte achtergrond met felle kleuren en kleding en spannende muziek (om af te leiden van het gebrek aan nieuwswaardigheid), en als je spannende of controversiele plannen hebt, dan een veilige achtergrond en conservatieve kleding, en muziek
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
1) Waarom was het "prins" Claus en wordt het "koningin" Maxima?
2) Waarom analyseren jullie Nederlanders die toespraak kapot? Ze heeft haar zegje gedaan. Er is weinig inhoud dus maar de omgeving, lengte, woordkeuze, onderwerpen bespreken?

Hoezo jullie Nederlanders? Lekker generaliserendthommich schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:19:
Als belg heb ik volgende vraag:
2) Waarom analyseren jullie Nederlanders die toespraak kapot? Ze heeft haar zegje gedaan. Er is weinig inhoud dus maar de omgeving, lengte, woordkeuze, onderwerpen bespreken?
Vaak bu'j te bang!
Maar goed, ik denk dat het juist interessant is om te analyseren, achter woorden zitten veel meer. Zoals hierboven wordt aangegeven kun je kijken naar haar uiterlijk, achtergrond, haar gezichtsuitdrukkingen en dergelijke
[ Voor 68% gewijzigd door Ircghost op 28-01-2013 19:22 ]
Een Oranje-Nassau of eigenlijk Nassau-Dietz (familienaam) moet altijd het staatshoofd zijn. Een koning staat boven een koningin en dat is waarom Claus prins bleef.thommich schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:19:
Als belg heb ik volgende vraag:
Geen idee.
[ Voor 24% gewijzigd door Bundin op 28-01-2013 19:24 ]
Jaa lang leve Yes Minister! Sir Humphrey is mijn held; de Minister is natuurlijk een beetje een idioot. Hoewel hij soms toch ook wel wint. Vond Rutte's toespraak net zo klunzig overkomen als de Minister meestal is. Iets te joviaal en met nèt de foute clichés, terwijl Beatrix natuurlijk precies de juise clichés gebruikte.gambieter schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:19:
[...]
De discussie over de achtergrond doet me denken aan deze aflevering van Yes Prime Minister. Als je niets nieuws te melden hebt, dan een abstracte achtergrond met felle kleuren en kleding en spannende muziek (om af te leiden van het gebrek aan nieuwswaardigheid), en als je spannende of controversiele plannen hebt, dan een veilige achtergrond en conservatieve kleding, en muziek.
En volgens mij is dat overal in Europa hetzelfde. Lizzy's man, heette die niet Prince Edward of zo? In België is het vast net zo.Bundin schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
Préséance (heet dat blijkbaar op z'n Frans, Order of Precedence in 't Engels). Koning > koningin, want mannetje > vrouwtje in het verleden. En omdat hij aangetrouwd was moest ie dus een lagere titel hebben dan zij want zij is het staatshoofd en niet hij. Dat werd dus Prins.
Als Willem-Alexander vroegtijdig komt te overlijden, blijft Maxima dan koningin? En wat was er gebeurd als Beatrix eerder was overleden als Claus?Bundin schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:22:
Préséance (heet dat blijkbaar op z'n Frans, Order of Precedence in 't Engels). Koning > koningin, want mannetje > vrouwtje in het verleden. En omdat hij aangetrouwd was moest ie dus een lagere titel hebben dan zij want zij is het staatshoofd en niet hij. Dat werd dus Prins.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Staatsrechtelijk is de functie van staatshoofd "Koning".
Beatrix is nu Koning (zoals de functie van het staatshoofd in de grondwet wordt aangeduid, met hoofdletter dus.) Als we het over de persoon van Beatrix hebben, zeggen we (uiteraard) ‘koningin’, omdat ze vrouw is.
Straks wordt Willem-Alexander Koning. En als we het over de persoon van Willem-Alexander hebben, zeggen we (uiteraard) ‘koning’, omdat hij man is. De echtgenote van een koning is koningin, met een kleine ‘k’ dus. Maar ‘koningin’ is geen staatsrechtelijke functie.
Je zou dus straks kunnen zeggen: de Koning leest de troonrede voor en de koning is (samen met de koningin en hun kinderen) op wintersportvakantie.
Als Amalia Koning wordt (en we zullen haar als persoon dan natuurlijk aanduiden als ‘koningin’), zou het natuurlijk verwarrend zijn als haar man ‘koning’ genoemd wordt. Dan is namelijk niet meer duidelijk:
- hebben we het hier over een staatshoofd (de Koning) of
- hebben we het over de echtgenoot van de Koning

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 28-01-2013 19:30 ]
Verwijderd
En als je verhaal haalt , weet ie van niks...DJSmiley schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:05:
Dus dan krijgen we na 30 april boze brieven 'In naam der koning'
Mooie soep! LOL
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helder, dank je!Bundin schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:28:
Nee, Maxima is alleen koningin omdat haar man toevallig Koning is. Als WA komt te overlijden zal ze (waarschijnlijk, kan ook iemand anders worden) als Koningin-regentes Maxima waarnemen totdat Amalia WA echt opvolgt.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
He dat wist ik nietKrukar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:28:
koningin Maxima heeft helemaal niets te maken met mannetje > vrouwtje, maar heeft een staatsrechtelijke oorsprong.
Staatsrechtelijk is de functie van staatshoofd "Koning".
Beatrix is nu Koning (zoals de functie van het staatshoofd in de grondwet wordt aangeduid, met hoofdletter dus.) Als we het over de persoon van Beatrix hebben, zeggen we (uiteraard) ‘koningin’, omdat ze vrouw is.
Straks wordt Willem-Alexander Koning. En als we het over de persoon van Willem-Alexander hebben, zeggen we (uiteraard) ‘koning’, omdat hij man is. De echtgenote van een koning is koningin, met een kleine ‘k’ dus. Maar ‘koningin’ is geen staatsrechtelijke functie.
Je zou dus straks kunnen zeggen: de Koning leest de troonrede voor en de koning is (samen met de koningin en hun kinderen) op wintersportvakantie.
Als Amalia Koning wordt (en we zullen haar als persoon dan natuurlijk aanduiden als ‘koningin’), zou het natuurlijk verwarrend zijn als haar man ‘koning’ genoemd wordt. Dan is namelijk niet meer duidelijk:
- hebben we het hier over een staatshoofd (de Koning) of
- hebben we het over de echtgenoot van de Koning
Vaak bu'j te bang!
Lizzy's man heet prins Philip. Die heeft het koningshuis hier een menselijk gezicht gegeven door zijn soms oerbotte/lompe manier van uitdrukken en de "gaffe's" (uitglijders). Mooi overzicht:Cerberus_tm schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:26:
En volgens mij is dat overal in Europa hetzelfde. Lizzy's man, heette die niet Prince Edward of zo? In België is het vast net zo.
To a child while visiting a space shuttle: 'You'll never fly in it, you're too fat.'
On hearing Madonna would perform at an event: 'Are we going to need earplugs?'
1967: 'I would like to go to Russia, although the bastards murdered half my family.'
1984, when accepting a gift from a woman in Kenya: 'You are a woman aren't you?'
Johann Sebastian Bach
Ons koningshuis is nu niet bepaald populair, dus ken er ook niets vanafCerberus_tm schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:26:
[...]
En volgens mij is dat overal in Europa hetzelfde. Lizzy's man, heette die niet Prince Edward of zo? In België is het vast net zo.
Dank voor de verheldering iedereen!
Het wordt 27 april koningdag
[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 28-01-2013 19:46 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Haha. Die over Madonna en de Russen vind ik volledig terecht. Dat kind en die vrouw—nee, dat kan echt niet, wat een dombo. No offence. Maar hij is een prins in elk geval, geen koning.gambieter schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:35:
[...]
Lizzy's man heet prins Philip. Die heeft het koningshuis hier een menselijk gezicht gegeven door zijn soms oerbotte/lompe manier van uitdrukken en de "gaffe's" (uitglijders). Mooi overzicht:
[...]
Uhh Bea is superpopulair! Mochten we weer een republiek worden, dan zou ze met extreem gemak tot democratische Stadhouder kunnen worden gekozen.thommich schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Ons koningshuis is nu niet bepaald populair, dus ken er ook niets vanaf
Dank voor de verheldering iedereen!
De populariteit van koningin Beatrix is het afgelopen jaar verder gestegen. Van de ondervraagden is 81 procent "tevreden" tot "zeer tevreden" over de koningin. In 2010 was dat 76 procent en in 2011 77 procent. Dat blijkt uit de Koninginnedagenquête 2012 van de NOS, uitgevoerd door het bureau Ipsos Synovate.
[ Voor 9% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-01-2013 19:49 ]
Oh, wacht...ja, jammer dat het daar even een beetje anders gaat. Komt wellicht wel weer goed.

*Uhum*
Ten eerste is het natuurlijk al lang ook een soort 'Koningshuisdag' geworden.
Ten tweede zou Willem-Alexander uitdragen dat hij zich iets té belangrijk zou vinden als hij het in Koningsdag zou veranderen. Dat zou minder goed overkomen vermoed ik. Doet ie vast niet.
Ten derde is er helemaal niets mis met een beetje 'traditie'.
Ten vierde is het feit dat gedurende een aaneengesloten periode sinds 1890 (of 1898) ons land door Koninginnen is geregeerd met daarin o.a. twee wereldoorlogen een gegeven dat vele mensen best als iets beschouwen dat 'gememoreerd' mag worden. Die functie zal Koninginnedag dan ook kunnen blijven houden.
Zet je TV eens aan ofzoCaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:52:
Koninginnedag blijft natuurlijk gewoon Koninginnedag heten en op 30 april gevierd worden.
Ten eerste is het natuurlijk al lang ook een soort 'Koningshuisdag' geworden.
Ten tweede zou Willem-Alexander uitdragen dat hij zich iets té belangrijk zou vinden als hij het in Koningsdag zou veranderen. Dat zou minder goed overkomen vermoed ik. Doet ie vast niet.
Ten derde is er helemaal niets mis met een beetje 'traditie'.
Ten vierde is het feit dat gedurende een aaneengesloten periode sinds 1890 (of 1898) ons land door Koninginnen is geregeerd met daarin o.a. twee wereldoorlogen een gegeven dat vele mensen best als iets beschouwen dat 'gememoreerd' mag worden. Die functie zal Koninginnedag dan ook kunnen blijven houden.
Koningsdag vanaf 2014 op 27 april
AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.
Foto: NU.nl/els jacobi
Koninginnedag wordt in 2013 voor het laatst op 30 april gevierd, maar zal door de inhuldiging een ander karakter krijgen.
De eerste editie van Koningsdag zal worden gevierd in Amstelveen en De Rijp. Aan die plaatsen zou de koninklijke familie in 2013 aanvankelijk een bezoek brengen.
Owh?CaptJackSparrow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:52:
Koninginnedag blijft natuurlijk gewoon Koninginnedag heten en op 30 april gevierd worden.
Rtlnieuws meldde anders 10 min geleden anders.