ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs
Je gaat mij niet wijs maken dat je niet ergens een uurtje vrij kan maken. Je staat notabene als voorbeeld vermeld in de TS...TERW_DAN schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:16:
[...]
Dat vraag ik me ook af eigenlijk.
Mijn moederbordmuur is vast wel interessant, maar het probleem bij mij is voornamelijk tijd op het moment. Eind mei, begin juni ben ik waarschijnlijk iedere vrije minuut bezig voor X-Life, buiten m'n eigen werk om en de reviews die ik nog had beloofd te schrijven. Als het na m'n vakantie kan heb ik vast weer een stuk meer tijd, maar dat is pas ergens in juli. Geen idee of het dan nog interessant is of niet.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
en Goeie oude (retro) consoles deel 11
Lijken mij goede topics om die vraag ook te posten.
Henkus in "Post je gameroom! - deel 3"
Tja, als jij me kan vertellen wanneer. Het is hier vooral chaotisch, op zich prima, maar dat betekent dat dit soort dingen plannen nu gewoon echt niet uitkomt. Ik vind t op zich wel leuk hieraan mee te werken (zeker als m'n kop niet op 't filmpje hoeftHooglander1 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Je gaat mij niet wijs maken dat je niet ergens een uurtje vrij kan maken. Je staat notabene als voorbeeld vermeld in de TS...
Anoniem: 258387
Waarde heeft toch niks met verzamelen te maken? Het is de verzameling zelf die het uniek maakt. Iedereen met veel geld kan een schitterende verzameling aanleggen, het zijn juist vaak de unique finds die een verzameling zo leuk maken. Of een item waar je jaren naar hebt gezocht en voor een prikkie hebt kunnen kopen of heel toevallig ineens tegenaan liep.painkill schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:59:
Op het retroforum is trouwens ook iemand met bijna alle PlayStation spellen, samen met honderden-duizenden andere spellen. Persoonlijk schat ik zijn collectie zeker wel op 25.000 euro
Dr. Retro
Jammer ook dat je direct bedragen noemt, ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn (en als hij alle PS spellen heeft is je schatting aan de lage kant)
Leuk initiatief trouwens!
[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 14-06-2012 14:24 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Maaruh... Gathering of/the tweakers? Welke stotteraar heeft die bedacht? GotT ????
Ey!! Macarena \o/
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zo is dit forum een gathering (bijeenkomst) van tweakers, terwijl de kast met Ericsson-telefoons een gathering (verzameling) van een tweaker is.
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ey!! Macarena \o/
Een van de deelnemers is toch afgehaakt, weten we nog iemand voor deze serie?
[ Voor 45% gewijzigd door zeef op 22-07-2012 14:02 ]
Leuk concept!
Maar sorry er zijn een aantal dingen waar ik mij direct aan stoor.
Audio: Bij de inleiding gaat het al mis. Voice-over lijkt gedaan te zijn op de plee. De muziek staat te hard t.o.v. de stem. Rest van het geluid is ook

Het begint stoer (keuze van logo daargelaten
Dus schoonheidsfoutjes er uit en audio bij poetsen en dan gaat het wel wat worden.
Jullie mogen nog wel een keertje bij mij langskomen voor mijn overige videokaartenzeef schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:02:
Laten we het niet langer over de naam hebben.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Hier nog een vrijwilliger: w4v3g0d in 'video: Gathering of the Tweakers - Ericsson-verzameling'zeef schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:02:
Laten we het niet langer over de naam hebben.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af......Palomar schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:51:
Deze week geen aflevering? Of is de serie afgelopen?
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
In verband met de IFA hadden wij gisteren geen aflevering geprogrammeerd staan. Aanstaande zondag is GotT weer terug.mistervis007 schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:10:
[...]
Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af......
Jej!JeffreyvMaurik schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:06:
[...]
Aanstaande zondag is GotT weer terug.
We zijn bijna klaar met het opnemen van de tweede serie Gathering of the Tweaker. We gaan misschien een derde serie maken en het leek ons een leuk idee om jullie te vragen wie of wat je wil zien. Wij gaan dan ons uiterste best doen om dat te realiseren. Let wel, het moet gaan om een Tweaker die bij het onderwerp betrokken is en de locatie moet binnen maximaal 400 kilometer van Amsterdam zijn. Hoe concreter hoe beter, namen en rugnummers zijn van harte welkom.
Ben benieuwd naar jullie ideeën!
[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 18-02-2013 10:42 . Reden: Serie 2 afgelopen ]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Heb je misschien een idee wie we zouden moeten vragen? De algemene oproep heeft niet veel opgeleverd.Tom Paris schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:48:
Een van de piloten uit Het Luchtvaart Topic - Deel 2? En dan uiteraard het vliegtuig als 'vliegende computer': hoe zit dat met software aan boord, redundancy, communicatie, etc.
Weet alleen ook niet wie je dan moet contacten.
Liefhebber van Tweakers
Mux heeft zijn eigen PSU ontwikkeld en heeft hier al eea aan prijzen voor gekregen (mux' blog: Nog een prijs gewonnen + Coe!)
Misschien leuk hem eens te contacten?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Lijk mij de beste afsluiting van zo een serie.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
davidaap123 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:27:
Eens met muddy, ik mis de .plan fotoverslagen
90710 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:45:
Idd, een kijkje in de Tweakers-keuken lijkt me een ideale afsluiting voor de serie
mux schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:47:
Hmmmm, what about zeef zelf inderdaad?
MoiZie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:38:
Waar is die "ik henk m". Eens met muddymagical!
Daar hebben we facebook voor waar we zo af en toe wat op plaatsen.MuddyMagical schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:35:
Tweakers zelf! Een repo over het serverpark, hoe de redactie werkt, video team, testlab, etc.
Lijk mij de beste afsluiting van zo een serie.
Ok, nu weer terug naar de Tweakers zelf.
[ Voor 81% gewijzigd door zeef op 27-01-2013 19:28 ]
Begrijp me goed, ik vind de serie echt fantastisch om te zien, maar moet zeggen dat ik toch nog wel het meeste respect heb voor hoe Tweakers vanaf een zolderkamer is gegroeid naar de huidige omvang. Daarom zou ik het naast super interessant ook een waardige afsluiting vinden van de serie om daar een repo over te maken.
En ik heb geen facebook...
[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 27-01-2013 22:42 ]
[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 27-01-2013 23:27 ]
Dan luidt mijn lijstje rugnummers (in niet supernuttige volgorde):
CiPHER, storagekoning
crisp, codekoning
gambieter (technisch gezien minder dan 400km van amsterdam... moet je wel wat water oversteken), W&L-koning
YellowOnline, tja... zal ik het maar zeggen? De 'natte droom' van elke tweaker
CLB, mobile-koning (laptops, telefoons)
Wiethoofd, GoT-koning
Dit zijn volgens mij allemaal wel mensen die iedereen een keer heeft gezien en dikke respect voor heeft. Stuk voor stuk hele interessante mensen die een waardige afsluiting van een seizoen GotT kunnen zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door mux op 27-01-2013 23:34 ]
Dat wou ik horen.zeef schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:25:
Het gaat om verzamelingen van de Tweakers zelf. De serie is van en voor jullie. Wij komen nog wel een keer aan de beurt. Dus, genoeg over ons.
Ik sluit me volledig aan bij het lijstje van mux hierboven!
90710
Lijkt me iig een leuke afsluiter van de serie.
[ Voor 45% gewijzigd door 90710 op 28-01-2013 07:39 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Er zitten in het Iracing topic ook mensen die een complete rijsimulator gebouwd hebben
Of een algemene overview van de memorabele zaken die zich in de HK hebben voorgedaan oid.
Daarnaast: die 400 km, is dat de grens waarbij Daniel het met zijn nieuwe BMW nog net op en neer haalt op 1 tank?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
What happens in HK stays in HKThe Eagle schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:31:
Of een algemene overview van de memorabele zaken die zich in de HK hebben voorgedaan oid.
*zucht* Kijk nou eens naar wat we tot nu toe gemaakt hebben en ga dan denken :"Wie mis ik daar nog". Niet de standaard roddel en achterklap onzin. Bedenk nou eens iemand wiens collectie je graag zou zien.The Eagle schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:31:
Misschien eens leuk om eindelijk het verhaal achter HlpDsk en/of Toverstaf naar buiten te brengen
Neuh, maar verder wil ik niet rijden voor zo'n item.Daarnaast: die 400 km, is dat de grens waarbij Daniel het met zijn nieuwe BMW nog net op en neer haalt op 1 tank?
[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 28-01-2013 12:47 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Tipje van de sluier:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er is toch net een repo geweest over een console verzamelaar? Zonder XtinctHeD te kort te doen, maar het lijkt me niet handig om er twee achter elkaar te doen.The Eagle schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:46:
Wat wellicht wel een mooie zou zijn is deze: XtinctHeD in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"
Tipje van de sluier:
[afbeelding]
Anoniem: 399
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
We like! Stuur een DM met mij en het beoogde slachtoffer er in.Orion84 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:44:
Volgens mij lopen er in de fotografie hoek ook nog wel een aantal Tweakers rond met interessante collecties aan camera apparatuur. Misschien dat dat nog wel een optie is, bijvoorbeeld incl. kijkje in de donkere kamer (iets wat voor veel tweakers een fenomeen van voor hun tijd is, maar door sommigen nog steeds actief wordt gedaan)?
Zou graag l3p toevoegen maar dat gaat helaas niet lukken.Zerfox schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:59:
What about l3p? Ik heb verschillende casemodders voorbij zien komen @Gathering of the Tweaker maar l3p is toch wel iemand die niet mag worden overgeslagen!
Je wordt op je wenken bediend. Zie huidige filmpje.Comp_Lex schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:37:
Misschien moeten jullie de eisen verlagen. Ik zit te denken aan iemand interviewen die in zijn vrije tijd met een interessant stukje software/systeem bezig is.
[ Voor 39% gewijzigd door zeef op 03-02-2013 18:52 ]
Bijvoorbeeld Mennovanw heeft een zeer indrukwekkende Canon FD en meetzoeker verzameling. Ikzelf heb eveneens ook een behoorlijke verzameling van (analoge) fotoapparatuur.
profiel: nustys bedoel check zn posts maar, continu waanzinnige foto's.
En dit komt dan van iemand die alleen af en toe gluurt in dat topic verder niks met vliegtuigofotografie heeft.
[ Voor 45% gewijzigd door Snuurtje op 10-02-2013 18:12 ]
Thanks !Snuurtje schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:09:
Kunnen jullie niet eens meelopen met Nusty? Die maakt de meest waanzinnige vliegtuigshots ooit, internationaal geroemd om zn foto's, zou graag wat over hem zien!
profiel: nustys bedoel check zn posts maar, continu waanzinnige foto's.
En dit komt dan van iemand die alleen af en toe gluurt in dat topic verder niks met vliegtuigofotografie heeft.
Maar ik bedank voor de eer

In het licht van SpriteTM en Mux en de casemodders wellicht ook leuk om een keer de andere kant van het tweak spectrum (software development) te zien.
En hij heeft natuurlijk een behoorlijk aantal tweak/hacks gemaakt voor de verschillende mobile platforms.
Prima. Ga jij als Wilson uit Home Improvement in de video terugkomen. In plaats van (voornamelijk) een tuinhek heb jij dan voortdurend een camera voor je snuffert.nustys schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:02:
[...]
Thanks !![]()
Maar ik bedank voor de eerIk sta liever achter de camera dan er voor

Ik zou een 'dagje meelopen' wel mooi vinden. Ik zou zeggen dat het het waard zou zijn om door jouw ogen momenten en plekken te kiezen. Met wat creatief camerawerk is prima te voorkomen dat je in beeld bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Dadona op 11-02-2013 14:40 ]
Too bad, toch een eer dat men graag een aflevering met je had gemaakt! Keep up the good work!nustys schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:02:
[...]
Thanks !![]()
Maar ik bedank voor de eerIk sta liever achter de camera dan er voor
Absoluut erg jammer!Snuurtje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:06:
[...]
Too bad, toch een eer dat men graag een aflevering met je had gemaakt! Keep up the good work!
ik vind dat joopc en gebrander een leuke bijzondere hobby hebben opgezet!
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Chainfire lijkt mij ook wel leuk, alleen maar 4,5 en 5 sterren apps met heel veel downloadsPuc van S. schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:22:
Als eens gedacht aan om Chainfire (die ook de N10 tablet aan jullie heeft uitgeleend) te interviewen?
In het licht van SpriteTM en Mux en de casemodders wellicht ook leuk om een keer de andere kant van het tweak spectrum (software development) te zien.
En hij heeft natuurlijk een behoorlijk aantal tweak/hacks gemaakt voor de verschillende mobile platforms.

Wise enough to play the fool
Niet alleen gaat het om het modden, maar ook om het compleet aanpassen van de PCB + inhoud (technisch dus)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Hhmm, ziet er best cool uit, thnx! Ik ga z'n topic eens even beter bekijkenRicepuppet schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:16:
Wellicht I_am_akira met zijn Portabilzing?
Niet alleen gaat het om het modden, maar ook om het compleet aanpassen van de PCB + inhoud (technisch dus)
We kunnen nog wel wat hulp gebruiken dus alle input is welkom
Zitten toch wel een paar magnifieke builds in, met enkele systemen met een capaciteit van meer dan 100 TB

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 22-09-2013 14:28 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Leuk, twee fappers in beeldZeror schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:29:
Twee Tweakers met dezelfde hobby iets doen met elkaar laten doen?
Ik zou eens kijken naar topics buiten de harde kern, denk aan een topic zoals show je auto.
Tweakers zijn niet alleen mensen die iets met computers hebben, maar ook wel eens andere interessante hobbies heeft (ik denk aan de auto's van Fietsbel bijv.).
[ Voor 38% gewijzigd door Outerspace op 22-09-2015 16:20 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
"Jellabie's Klus huis" lijkt me een nette opener!
Bijvoorbeeld Tweakers die een halve cockpit hebben gemaakt voor hun flightsim
Of bijvoorbeeld een racesim installatie die echt omhoog en omlaag e.d. gaat
- etc.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Haha!
Nee, ik bedoelde dat twee tweakers met dezelfde hobby met elkaar naar hun hobby gaan kijken. Welke verschillen en overeenkomsten ondervinden ze in de hobby die ze gemeen hebben. Waar komt de interesse vandaan, is dit bij beide personen hetzelfde etc...
Theorie examens bij het CBR zijn achter de rug:
- Principles of flight / Mass & Balance / Performance (Aerodynamica)
- Meteorology
- Aircraft General Knowledge (Vliegtuigtechniek)
- Navigation / Flight planning & Monitoring
- Air Law
- Human Performance and Limitations
- Communications
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
En hier nog iemand die vast wel wat wil vertellen erover: The Flying Bald Man (maar nog maar aan 1 blogpost is toegekomen zover.. ;-)
Een collega vlieger die bij dezelfde club vliegt als ik, houdt een aardig blog bij met tripverslagen en handige tips. Hij is veel verder met vliegen en mag ook op instrumenten vliegen wanneer het weer slechter is.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Waar ik vlieg koop je een aandeel in een stichting op de kisten waarop je vliegt. Je betaald alleen voor stalling, brandstof en vervanging van de motor en propeller. Je hoeft geen huur te betalen en betaald alleen de kostprijs van het vliegen. In tien jaar is dit van een enkele motorzwever gegroeid naar een vloot van 8 kisten. (Ook bijvoorbeeld met glazen cockpit.) Niet echt tweaken.. Maar wel alles er aan doen om vliegen betaalbaar te houden.
Lijkt me erg gaaf om te zien. Ik heb staan kwijlen in de Luchtvaart Hobby Shop waar ze een cockpit hadden gebouwd op basis van Project Magenta. Maar goed.. Voor 10k aan simulator hardware / software, heb je ook een vliegbrevet. Dus dan weet ik het welsebastius schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:04:
Ik weet dat RobV zijn eigen flightsim cockpit aan het bouwen is van scratch, maar weet niet hoe ver hij is en of hij zin heeft in bezoek.
Die-hard hardware modden is wel minder geworden. (Of de doelgroep van Tweakers is veel breder geworden, dat zal het zijn..
_@/'
Wij ook.
Misschien ergens volgend jaar, na m'n verhuizing
De mobomuur wordt afgebroken (voor zover nog niet gedaan) en die komt in m'n eigen huis op een wat andere manier wel weer terug. Dan heb ik ook weer tijd/ruimte voor m'n casemods. Is momenteel een beetje een stapel meuk en niet meer dan dat (vooral wegens ruimte gebrek)
_@/'
Ik heb mijn eigen game chair of sim pit gebouwd voor Elite Dangerous. Ben nu 5 maanden onderweg met de build. Ik heb de joysticks (inclusief de USB firmware), de foot controller, de switch panels, het frame en de verlichting zelf gemaakt met behulp van 3D-printing en een lasercutter. Voor de stabiliteit ben ik het frame voor de 3 monitoren aan het vervangen door aluminium.
(meer info op het Elite Dangerous forum topic)

| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
is eigenlijk tegewoordig meer een Fokker maar daar bouwt hij wel geweldige projecten (4k thuis bioscoop, automatisch temp/vochtigheid voor zijn hagedis, escape room.)
moeite waard.
[ Voor 19% gewijzigd door Geckoo op 29-12-2015 13:46 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Hehe, hoe toevallig... ik zocht op "Escape Room", en ik kom ineens deze post (nog niet eens zo oud) tegenGeckoo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:35:
Atmoz
is eigenlijk tegewoordig meer een Fokker maar daar bouwt hij wel geweldige projecten (4k thuis bioscoop, automatisch temp/vochtigheid voor zijn hagedis, escape room.)
moeite waard.
Ben inderdaad ook weer op FOK! actief tegenwoordig, maar de weg naar GoT weet ik ook nog wel te vinden hoor
Leuk om te zien dat je m'n projecten kent
[edit] en leuk dat je aan me dacht natuurlijk!
[ Voor 5% gewijzigd door Atmoz op 06-01-2016 23:30 ]