Mijn tip voor de volgende Gathering of the Tweaker is...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:25

Zeror

Ik Henk 'm!

Haha!

Nee, ik bedoelde dat twee tweakers met dezelfde hobby met elkaar naar hun hobby gaan kijken. Welke verschillen en overeenkomsten ondervinden ze in de hobby die ze gemeen hebben. Waar komt de interesse vandaan, is dit bij beide personen hetzelfde etc...

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Momenteel ben ik bezig om m'n vliegbrevet te halen.
Theorie examens bij het CBR zijn achter de rug:
  • Principles of flight / Mass & Balance / Performance (Aerodynamica)
  • Meteorology
  • Aircraft General Knowledge (Vliegtuigtechniek)
  • Navigation / Flight planning & Monitoring
  • Air Law
  • Human Performance and Limitations
  • Communications
Met m'n achtergrond in de elektrotechniek / elektronica viel het me op hoeveel je daarvoor kan gebruiken tijdens een vliegopleiding. Sowieso hebben veel privé vliegers een achtergrond in de ICT, of zijn ondernemer of arts.. Maar vooral ICT. Het trekt een bepaald soort mensen aan ofzo..

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18
+1 voor blackbird.
En hier nog iemand die vast wel wat wil vertellen erover: The Flying Bald Man (maar nog maar aan 1 blogpost is toegekomen zover.. ;-)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Zo uit m'n hoofd: Een service delivery manager, een DevOps engineer, een storage consultant, een Oracle consultant, een CTO bij een groot ICT bedrijf, een eigenaar van een ICT bedrijf, een CCIE-er routing/switching, een eigenaar van een bedrijf in audio installaties voor grote evenementen, etc: Ze doen allemaal iets met ICT of techniek en hebben een vliegbrevet.

Een collega vlieger die bij dezelfde club vliegt als ik, houdt een aardig blog bij met tripverslagen en handige tips. Hij is veel verder met vliegen en mag ook op instrumenten vliegen wanneer het weer slechter is.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Een leuk idee, maar even testen: wat is de extra Tweakers touch? Want dat is wat we zoeken. Zoals bijvoorbeeld hier: video: Gathering of the Tweakers - Zweefvlieger Peter00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik weet dat RobV zijn eigen flightsim cockpit aan het bouwen is van scratch, maar weet niet hoe ver hij is en of hij zin heeft in bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Veel ICTers vliegen ook. Dat viel me gewoon op. Wetgeving voor zweefvliegtuigen is veel minder strikt dan voor de kleinere en grotere luchtvaart. Hobbymatig hardware modden in kleinere en grotere vliegtuigen is verboden. (Of je gaat een lang certificeringstraject in.)

Waar ik vlieg koop je een aandeel in een stichting op de kisten waarop je vliegt. Je betaald alleen voor stalling, brandstof en vervanging van de motor en propeller. Je hoeft geen huur te betalen en betaald alleen de kostprijs van het vliegen. In tien jaar is dit van een enkele motorzwever gegroeid naar een vloot van 8 kisten. (Ook bijvoorbeeld met glazen cockpit.) Niet echt tweaken.. Maar wel alles er aan doen om vliegen betaalbaar te houden.
sebastius schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:04:
Ik weet dat RobV zijn eigen flightsim cockpit aan het bouwen is van scratch, maar weet niet hoe ver hij is en of hij zin heeft in bezoek.
Lijkt me erg gaaf om te zien. Ik heb staan kwijlen in de Luchtvaart Hobby Shop waar ze een cockpit hadden gebouwd op basis van Project Magenta. Maar goed.. Voor 10k aan simulator hardware / software, heb je ook een vliegbrevet. Dus dan weet ik het wel :)

Die-hard hardware modden is wel minder geworden. (Of de doelgroep van Tweakers is veel breder geworden, dat zal het zijn.. :) ) Vroeger was ik regelmatig met elektronica aan het prutsen, maar die tijd is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
Ik mis TERW_DAN eigenlijk nog steeds... :P

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Steephh schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:29:
Wij ook. ;) Maar sommige mensen willen gewoon liever niet. Daar hebben we respect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Steephh schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:29:
Misschien ergens volgend jaar, na m'n verhuizing :).
De mobomuur wordt afgebroken (voor zover nog niet gedaan) en die komt in m'n eigen huis op een wat andere manier wel weer terug. Dan heb ik ook weer tijd/ruimte voor m'n casemods. Is momenteel een beetje een stapel meuk en niet meer dan dat (vooral wegens ruimte gebrek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
Oke, ik zal niet aandringen! :) En zie het vanzelf wel, mocht TERW_DAN toch willen. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Sebastius verwees me naar dit topic 'je moet wat foto's posten, man'. Dus bij deze.

Ik heb mijn eigen game chair of sim pit gebouwd voor Elite Dangerous. Ben nu 5 maanden onderweg met de build. Ik heb de joysticks (inclusief de USB firmware), de foot controller, de switch panels, het frame en de verlichting zelf gemaakt met behulp van 3D-printing en een lasercutter. Voor de stabiliteit ben ik het frame voor de 3 monitoren aan het vervangen door aluminium.

(meer info op het Elite Dangerous forum topic)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cUnDbr6l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wT3HZuJl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/skCdwmK.jpg

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Geckoo

Good news, everyone!

Atmoz
is eigenlijk tegewoordig meer een Fokker maar daar bouwt hij wel geweldige projecten (4k thuis bioscoop, automatisch temp/vochtigheid voor zijn hagedis, escape room.)
moeite waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Geckoo op 29-12-2015 13:46 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Geckoo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:35:
Atmoz
is eigenlijk tegewoordig meer een Fokker maar daar bouwt hij wel geweldige projecten (4k thuis bioscoop, automatisch temp/vochtigheid voor zijn hagedis, escape room.)
moeite waard.
Hehe, hoe toevallig... ik zocht op "Escape Room", en ik kom ineens deze post (nog niet eens zo oud) tegen >:)
Ben inderdaad ook weer op FOK! actief tegenwoordig, maar de weg naar GoT weet ik ook nog wel te vinden hoor :P

Leuk om te zien dat je m'n projecten kent :D

[edit] en leuk dat je aan me dacht natuurlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Atmoz op 06-01-2016 23:30 ]

Pagina: 1 2 Laatste