rFactor 2

Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Paulus07 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:03:
sinds vandaag ook in het bezit van RF2 + de endurance pack en Le Mans track. Hopelijk zijn de downloads snel klaar zodat ik wat rondjes kan racen :)
Laat je niet afschrikken door de lange laadtijd van de Le Mans track. ;) Bij de eerste keer dat je die gebruikt duurt het het langst. Daarna gaat het ‘sneller’. Deze lange track loading tijden zijn wat mij betreft het zwakste punt van rF2. Zelfs op mijn erg snelle nvme SSD gaat dit langzaam, maar volgens mij heeft de snelheid van de SSD/HD weinig invloed hier op, maar is het meer CPU afhankelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 29-06-2019 21:22 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@R3m3d7 Ja, ik denk dat rF2 echt uitblinkt in endurance racen. Met de laser scanned tracks van Sebring, Le Mans en binnenkort Nordschleife al helemaal. Met de nieuwe UI komt er ook een competition system, dus misschien kunnen we wel wat opzettten als deze UI zo dadelijk wordt released. >:)
Zie ook: https://www.studio-397.co...oadmap-update-march-2019/

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 29-06-2019 21:30 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-08 15:42
@PatrickC Precies, een soort tweakers endurance serie met bv 4-6 races per jaar. Als je dat met iRacing doet moet je niet alleen de tracks en auto’s kopen die meer kosten an bij rFactor maar ook lid zijn, ik denk dat de instapkosten voor zo’n serie met rFactor 2 erg gunstig liggen en er vast meer mensen hier geintereseerd in zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
whoaaa skins!!!! :)

https://www.racedepartmen...m-24h-le-mans-2019.27178/

Nu nog de wagen zelf vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ah nice. Heb daarvan de AC versie destijds gekocht :)

Moet nog wel iets vinden voor de audio. Die staat op 100% maar is nog best zacht vergeleken met andere games.

Gevonden. Ipv in de game 5.1 audio te kiezen heb ik die nu op windows settings staan. De aston martin V12 brult nu wel over de speakers :D

Snap alleen nog niet waarom mijn wagen langzamer gaat op het rechte stuk dan een ai auto van hetzelfde merk/type. Die rijd gewoon van me weg terwijl we beide vol gas op rechte stuk gaan :S

Is niet te doen dit. Start als nummer 40 bij le mans en op het 1e rechte stuk lig ik al op plek 60 en kom ik niet meer in de buurt van de rest. Die gaan echt veel sneller :S

[ Voor 118% gewijzigd door Paulus07 op 30-06-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 23:16
@Paulus07 Welke auto rij je op Le Mans? De auto's van Studio 397 (GTE, LMP3, LMP2 class) hebben een speciale "low downforce" upgrade voor Le Mans, omdat deze auto's ook in 't echt daar met andere body kits, vleugels en gearboxes mogen rijden. Als je je auto kiest, kun je onder TUNING die upgrade activeren. Het zou goed kunnen dat dat de reden is dat je voorbij gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@marrs ah nice. Zal eens kijken. Reed in dit geval met de aston martin gt3 (uit de GT3 pack)

Hmm kan nergens iets kiezen van low downforce zoals ik zie bij youtube filmpjes.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48158215032_82608b33a1_o.png

Ook niet bij de auto zelf (zelfs niet met de default skins/varianten)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48158215132_e0837bd8fe_o.png

[ Voor 68% gewijzigd door Paulus07 op 30-06-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Die low downforce zit volgens mij alleen maar op de auto’s van het Endurance Pack. Op welk level heb je de AI staan? Verder, zijn je pedalen wel goed gecalibreerd? Misschien registreren ze wel niet full throttle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC Bij de porsche zie ik die optie idd wel terug komen met een aero optie.

pedalen staan goed en pakken ook de volledige throttle. Rem heb ik wel iets aangepast met max level:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48158233706_62cf9d72e9_o.png

AI staat nog gewoon default. Niks in aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48158312897_dfe098971c_o.png

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48158312922_a945c15328_o.png

Maar ik kom dus bij geen 1 auto in de buurt met vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 Vreemd. Ik heb alleen nog maar gereden met auto’s uit het Endurance Pack en ben dit probleem nog niet tegengekomen. Ik zal het later eens uittesten met de GT3’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
is denk de AI setting. Als ik die op 78% zet is het wel bij te houden.

Heb het nu allemaal lekker draaien en gevoel bij het rijden is erg nice :)

Nu nog even kijken of ik bij een single player race de huidige sessie settings kan opslaan. Stel ik switch een keer van wagen of track dat ik de ronde erop wel weer terug kan naar deze huidige setting om weer even snel een le mans race eruit te knallen voor 30 minuten :)

[ Voor 115% gewijzigd door Paulus07 op 30-06-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:07
weet iemand tot hoelang de summersale op de rfactor2 dlc nog loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 23:16
Ja, die loopt t/m 9 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

gisteren gebruik van gemaakt, de summersale. straks eens even testen, heb de gt3 challengers en sebring erbij genomen. ben benieuwd omdat ik alleen maar positieve verhalen lees. :)

iemand nog tips voor beginners qua settings o.i.d. (ik race vr)? :P

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 30-06-2019 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wel tof dat ze hier een SC hebben wat ik wel miste in AC bijvoorbeeld.
Nadeel is dat je dan op Le Mans wel lang niks aan het doen bent :P

Maarja was ook maar om te testen nu :)

[Video: Fun play: Testing RF2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 28-07 00:31
Het lukt me niet lemans te downloaden, LeMans 2018 v1.01 requires unknown basemod to be installed...

Iemand enig idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:36:
Wel tof dat ze hier een SC hebben wat ik wel miste in AC bijvoorbeeld.
Nadeel is dat je dan op Le Mans wel lang niks aan het doen bent :P

Maarja was ook maar om te testen nu :)

[Twitch: Fun play: Testing RF2]
Hoe voelt rf2 voor jou tov Assetto Corsa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:02:
is denk de AI setting. Als ik die op 78% zet is het wel bij te houden.
Ik heb het net nog even getest met 60 AI (allemaal GT3's) en zelf gestart op de 40e plek in de Aston Martin. AI staat bij mij op 90 en op het rechte stuk kon ik 4 auto's inhalen. Het maakt nogal uit of je 'corner exit' goed is als je het rechte stuk op komt en ook hoe goed je beide chicanes neemt. Die snelheid neem je namelijk mee de rechte stukken op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wauw, wat een goede racesim is dit! heel genuanceerde ffb maar echt stukken beter dan de rest wat ik gereden heb. erg onder de indruk.

paar vragen wel:
  • klopt het dat bijvoorbeeld bij de formula 2012 isi de drs automatisch openklapt? is dat bij alle formula car met drs-systeem zo?
  • zelfde formula car, bij de formation lap zie ik geen safety car terwijl hij zegt dat ik erachter moet blijven? bij de gt3 zag ik de safety car wel.
  • is er een mogelijkheid dat je je bandentemp ziet tijdens de race?
alvast dank! :)

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 30-06-2019 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Hoe voelt rf2 voor jou tov Assetto Corsa?
De feeling en handling van de wagens is direct nice. Lijk veel meer controle te hebben en te voelen tov een AC. Ik heb hierin niet eens wat aangepast mbt FFB of iets dergelijks. Enkel stuur en pedalen geconfigureerd mbt buttons etc (en max rem ingesteld).

Dat is een groot verschil wat erg merkbaar is.

Echter mbt de GUI/interface is het weer anders. Nou was die default bij AC ook niet heel top te noemen en ben ik heel snel overgestapt op content manager daardoor.

Echter doordat die CM zoveel handige opties heeft mbt instellen races, profielen, aanpassingen, overzicht mis je dat wel direct in elke andere game.

Zo mis ik bijvoorbeeld nog heel erg de mogelijkheid om sessie settings te kunnen opslaan of eventueel graphic settings (stel ik wil in de toekomst keer kunnen switchen tussen monitor en VR dan is het handig als je snel van profiel kan switchen ipv steeds handmatig weer aslles te moeten configureren).

Verder nog niet heel erg verdiept in mods/aanpassen van widgets op je scherm etc. Aan het aantal mods te zien op racedepartment lijkt AC hierin meer opties te bieden (of je het altijd nodig hebt is een 2e).

Maar voor nu is het naast ACC (AC tijdje niet meer aangeraakt) een game die ik lekker vind spelen offline :)

+ nog even uitzoeken wat er allemaal in zit en mogelijk is. Mis voor nu nog iets van een relative timing overzicht om te zien tegen wie je nu aan het racen bent met een endurance race/grid.

geen idee of er zoiets in zit overigens wat ik bijvoorbeeld gezien heb bij iracing videos dat je een relative timing blokje hebt met daarin ook kleuren van verschillende classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Paulus07 @dawg @R3m3d7Als je in het bezit zijn van een iPad (iPhone kan ook maar dan is je scherm een stuk kleiner), is er ook een mooie rFactor 2 companion app genaamd RacePad (http://www.tyka.net/racepad/). Erg handig om er als 2e scherm bij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Nadat ik van de week mijn nieuwe Fanatec speelgoed heb gehad, heb ik van het weekend ook Rfactor2 aangeschaft. Gelijk wat packages erbij genomen. Sebring en Le mans.

Ik speel voornamelijk in Raceroom. Ik merkte meteen het verschil qua spelen tussen mijn oude spul en de nieuwe Fanatec wheel in Raceroom. Reed allemaal veel makkelijk. Wel nog wennen hoe alles in te stellen.

Met Rfactor dus nog niet veel ervaring, maar eerste indruk is meer dan prima. Was even zoeken naar hoe ik grafisch kon opkrikken, maar dat is prima gelukt volgens mij. Ffb staat standaard op 1. Breng dit nu nog meestal terug naar 0.4 of 0.5. Vond 1 wel erg veel. Ik hoop van het weekend wat uren weer te maken in Rfactor2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@PatrickC ziet er tof uit die app. Heb alleen helaas geen appeltjes hier.
Binnenkort eens kijken of er nog wat leuks is voor simhub op de telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 16:54
Gisteren reden we bij SRVN de 7e editie alweer van ons Indy 500 event, met dank aan sponsor Thrustmaster. Was leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC ook geen ipad hier. maar ik race vr, dus zou toch geen nut hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand die met een t300 speelt en met welke FFB settings?

En nog 2 extra vragen (sorry ;p)

- Is er geen pitcrew als je in de pit staat met bv bandenwissel/tanken (al is het maar statisch? Las ergens dat je iets in de player.json kon aanpassen. Maar ook dan zie ik niks.
- Tijdens een race wil ik voor nu nog wel eens met settings tweaken. met esc heb ik dan enkel optie om naar box te gaan. En kan dan alles instellen van settings/setup etc. Maar hoe ga ik dan weer verder? Met geen mogelijkheid wordt die race button actief. Dus moet nu altijd restart race kiezen. Klopt dit?

[ Voor 82% gewijzigd door Paulus07 op 01-07-2019 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Geweldige sim dat rFactor 2 en ik heb alleen nog maar de demo geprobeert.
De force feedback is inderdaad erg goed, maar wat vooral opvalt is hoe enorm goed en leuk de AI is om tegen te rijden, die vechten met elkaar en maken af en toe een geloofwaardige fout, het is echt een sterke single player titel wat dat betreft. Bij Assetto Corsa weet je dat je eerst tot 5 moet tellen als je achteraan start om het een beetje spannend te maken omdat je anders voor t1 al het halve veld voorbij bent, zo slecht is die AI bij de start, daarna gaat het uiteraard wel goed en is de Assetto Corsa AI behoorlijk goed, maar niet zo goed als die van rFactor 2.
Ik vraag me af hoe het kan dat rFactor 2 niet groter is dan het is qua modding.
Ik heb weleens wat gelezen over dat het bandenmodel zo complex is dat een sterveling er niet mee overweg kan en dat de community om die reden deels naar Assetto Corsa is gegaan, klopt dit?

Na een avondje demo kan ik alleen maar zeggen dat dit jammer is want ik denk dat rFactor 2 in de basis meer te bieden heeft qua functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
R3m3d7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:53:
De force feedback is inderdaad erg goed, maar wat vooral opvalt is hoe enorm goed en leuk de AI is om tegen te rijden, die vechten met elkaar en maken af en toe een geloofwaardige fout, het is echt een sterke single player titel wat dat betreft. Bij Assetto Corsa weet je dat je eerst tot 5 moet tellen als je achteraan start om het een beetje spannend te maken omdat je anders voor t1 al het halve veld voorbij bent, zo slecht is die AI bij de start, daarna gaat het uiteraard wel goed en is de Assetto Corsa AI behoorlijk goed, maar niet zo goed als die van rFactor 2.
Ik heb weleens wat gelezen over dat het bandenmodel zo complex is dat een sterveling er niet mee overweg kan en dat de community om die reden deels naar Assetto Corsa is gegaan, klopt dit?

Na een avondje demo kan ik alleen maar zeggen dat dit jammer is want ik denk dat rFactor 2 in de basis meer te bieden heeft qua functies.
Ik denk dat rFactor 2 in z'n beginjaren veel sim racers en modders is verloren omdat ISI (de oorspronkelijke ontwikkelaar van rFactor 1 & 2) er een beetje een potje van maakte. In potentie zat er heel veel in (tire model, physics, FFB), maar het kwam er gewoon niet uit. Tegelijkertijd kwam AC op de markt, welke ook mod ondersteuning had en de modders community verschoof een heel stuk van rFactor1/2 naar AC. Of daar verder ook een technische reden achter zit waardoor het ontwikkelen van mods eenvoudiger zou zijn in AC tov rF2 weet ik niet (ben geen modder).

Op een gegeven moment nam Studio 397 het over en toen kwam er eindelijk meer structuur/stabiliteit in en zij hebben de afgelopen jaren flinke stappen vooruit gemaakt met rFactor 2. Dat zag je geleidelijk ook terug in de reacties op de verschillende forums (o.a. RaceDepartment). Was het eerst allemaal erg negatief wat betreft rFactor 2, dan is het nu juist omgedraaid en zijn de meeste sim racers erg positief.

Naar de toekomst gezien ben ik erg benieuwd of de nieuwe UI een nog verdere impuls kan geven aan rF2. Dat is denk ik ook wel nodig, want de concurrentie staat ook niet stil. ACC is het wat mij betreft niet geworden, omdat het te beperkt is qua content (alleen maar GT3's en maar een paar tracks) en geen modding ondersteunt. AMS2 is aangekondigd voor het einde van dit jaar, maar daar heb ik nog mijn twijfels over, omdat men voor de Madness engine van SMS is gegaan. Een hoop grafische 'pracht en praal' maar de FFB/Physics van deze engine is niet zo best als je deze vergelijkt met rF2. Maar wellicht weet Reiza dat te fixen. Maar dan nog… het lijkt er ook op dat AMS2 ook geen modding gaat ondersteunen, dus daar ligt dan het gat waarin ook rF2 kan duiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-07 21:05

MrMarcie

CFMoto 650MT

R3m3d7 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:53:

Als ik weer eens een rondje ga rijden pak ik meestal rf2 ipv AC. Denk dat rf2 soms wat minder aandacht krijgt omdat het grafisch iets minder is, maar qua rijden is het veel realistischer. Ik kom er steeds weer achter dat ik daarom rf2 veel vaker speel. Zit met smart te wachten op de ring.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nog must have tracks/wagens/skins die je anno 2019 moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Paulus07 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:15:
iemand die met een t300 speelt en met welke FFB settings?

En nog 2 extra vragen (sorry ;p)

- Is er geen pitcrew als je in de pit staat met bv bandenwissel/tanken (al is het maar statisch? Las ergens dat je iets in de player.json kon aanpassen. Maar ook dan zie ik niks.
- Tijdens een race wil ik voor nu nog wel eens met settings tweaken. met esc heb ik dan enkel optie om naar box te gaan. En kan dan alles instellen van settings/setup etc. Maar hoe ga ik dan weer verder? Met geen mogelijkheid wordt die race button actief. Dus moet nu altijd restart race kiezen. Klopt dit?
Pitcrew heb ik nog nooit gezien in rF2 en ik weet niet of je dat ergens (statisch) kunt aanzetten.

Als je de race onderbreekt met esc en dan 'exit to monitor' dan kun je de race niet hervatten en alleen een restart kiezen. Het lijkt mij ook niet logisch dat je de setup van een auto kunt veranderen tijdens de race? Wat wel mogelijk is trouwens is een race hervatten vanaf een bepaald moment in een replay. Als je replays hebt aan staan, kun je deze keizen, naar een bepaald moment in de race gaan en vanaf die plek hervatten. Of je dan ook de setup/settings kunt aanpassen heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 20:43

Distortion

Bottle to Throttle

Update v1.11 The circuit now appears under "Le Mans 24h" as "24 Heures du Mans
Circuit des 24 Heures du Mans (2018)
v1.11

- Adjusted track naming. The circuit now appears under "Le Mans 24h" as "24 Heures du Mans 2018"
- Large Performance Pass (Object / Material refactoring, Shadow / Visual Groups, LOD tweaking, Texture optimization)
- Large Nightlighting Pass (refactor of intensity, position and colour of lights and glows to match 2018 reference)
- Added animated Carousel objects
- Added Porsche advertisement to grass before Porsche Turns.
- Added nightlighting to Distance Markers, Turn Markers, Rolex Pit Lane objects and Michelin Pitwall Tower
- Added clock animation to rolex pitlane object
- Added extra trees beyond Tetre Rouge
- Road and Curb Material Pass, adjusting roughness profiles and pass on albedo maps and improvements to race groove effect.
- Reduced grip off racing line.
- Adjustments to ambient sounds
- Adjusted pit exit to be more accurate
- Added practice only audience.
- Adjusted 24h advertising frequency and added missing advert.
- Minor adjustments to some tents to improve likeness to real life objects
- Removed large street signs not present during race in real life.
- Minor foliage optimization around Indianapolis
- Fixed minor smoothing issue on Pit Building.
- Fixed floating media light
- Fixed various minor terrain issues
- Fixed some incorrect shader assignments
- Fixed night flickering on cones
- Updated Podium Material
- Low downforce package for GTE/LMP is now forced. This also means AI will use the low downforce package at default.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vreemde aanpassing van de naam van het circuit. Het is toch “Circuit de la Sarthe (2018)” waar o.a. de “24 Heures du Mans” wordt gereden? Gaan we nu circuits noemen naar de naam van een specifiek race evenement? :?

Het zou moeten zijn: The circuit now appears under "Circuit de la Sarthe" as "24 Heures du Mans 2018"

Verder natuurlijk mooi dat de nieuwe versie er is. d:)b

[ Voor 70% gewijzigd door PatrickC op 02-07-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jullie iets van een reshade draaien zoals dit bijvoorbeeld:
https://www.racedepartmen...ade-b1-technicolor.25019/

Of deze:
https://www.racedepartmen...gs-by-gniewko-v1-0.26077/

De 2e van "ReShade settings by Gniewko v1.0" Ziet er best cool uit op de le mans track :D

Dikke aanrader!!!

Zit hier partij te genieten met de Le Mans en die reshade. Heerlijk!! :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Paulus07 op 02-07-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Zo, het opzetten van een dedicated rFactor 2 server is nog niet zo makkelijk maar ik heb het voor elkaar, alles nog met default settings en is is vast nog het een en ander te tweaken.

Wie heeft er zin in een tweakers rF2 race op Zandvoort met de Radical ergens later deze week?
Kunnen we de server testen en eens een rFactor 2 race doen met andere tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

PatrickC schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:14:
Vreemde aanpassing van de naam van het circuit. Het is toch “Circuit de la Sarthe (2018)” waar o.a. de “24 Heures du Mans” wordt gereden? Gaan we nu circuits noemen naar de naam van een specifiek race evenement? :?

Het zou moeten zijn: The circuit now appears under "Circuit de la Sarthe" as "24 Heures du Mans 2018"

Verder natuurlijk mooi dat de nieuwe versie er is. d:)b
Blijkbaar wilt de ACO dat, want iRacing heeft dat ook zo. Daar heet het circuit "Circuit des 24 heures du Mans".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
R3m3d7 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:54:
Zo, het opzetten van een dedicated rFactor 2 server is nog niet zo makkelijk maar ik heb het voor elkaar, alles nog met default settings en is is vast nog het een en ander te tweaken.

Wie heeft er zin in een tweakers rF2 race op Zandvoort met de Radical ergens later deze week?
Kunnen we de server testen en eens een rFactor 2 race doen met andere tweakers.
Ik ben wel zin maar het ligt eraan wanneer. Ik heb mijn race spullen weg moeten halen van wegen een verbouwing en die wou ik vrijdag weer terug zetten. Genoeg nieuwe dingen te testen in het weekend: update Le
Mans, Tatuus en twee nieuwe layouts van Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@R3m3d7 Raceroom heeft ook een AI om je vingers bij af te likken. Volgens mij zelfs beter dan die van rFactor 2 en AMS samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:59:
@R3m3d7 Raceroom heeft ook een AI om je vingers bij af te likken. Volgens mij zelfs beter dan die van rFactor 2 en AMS samen.
Ok, zou kunnen.
Ik heb Raceroom geprobeert en hoewel het geluid geweldig was vond ik het rijden zelf wat minder.

De reden dat ik bezig ben met rF2 is omdat ik op zoek naar een sim en community voor endurace racen.
Ik zal daarnaast gewoon via tweakers Assetto Corsa blijven rijden omdat ik daar enorm veel lol mee heb en de AC organisatie op tweakers het gewoon goed en leuk regelt allemaal.

Wat AC echter niet kan bieden zijn volwaardige endurace races en ik denk dat rF2 daar de sim voor is. Ik zou graag met rF2 via tweakers af en toe een endurace race doen dus ik ben de sim zelf en de dedicated server aan het leren. Daarna kunnen we eens gaan kijken of we wat mensen bij elkaar kunnen krijgen om dit te gaan doen. Mocht het niet lukken is het jammer maar ook geen groot probleem, tot nu toe zit er 15 euro in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vraag me af of je daar mensen voor krijgt. Ik heb zelf nu 2 seizoenen VEC gereden en ik kan je zeker aanraden daar eens naar te kijken. Dat is echt grandioos, goed geregeld en volle velden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:06:
Vraag me af of je daar mensen voor krijgt. Ik heb zelf nu 2 seizoenen VEC gereden en ik kan je zeker aanraden daar eens naar te kijken. Dat is echt grandioos, goed geregeld en volle velden d:)b
Daar heb je een goed punt.
Wat kost VEC? Het ziet er wel goed uit maar voor prijzen moet je een account aanmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
15 euro voor een season pass geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat zijn overigens nog goede endurance tracks (eventueel links)?

Had gisteren ergens SPA vandaan gehaald maar dat zag er niet uit. transparante bomen etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Paulus07 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:18:
Wat zijn overigens nog goede endurance tracks (eventueel links)?

Had gisteren ergens SPA vandaan gehaald maar dat zag er niet uit. transparante bomen etc.....
Was dat deze: http://www.internationals...um/index.php?topic=4011.0

Deze is best aardig maar kan wel wat optimalisatie gebruiken op plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@homernt Zal vanavond thuis eens kijken/vergelijken.

In ander nieuws:

Zal live te volgen zijn via; https://www.twitch.tv/rfactorlive

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-jPjvuWwAAac7G.jpg:large

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 03-07-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Oof mijn hart. iRacing Lemans, Echte Le Mans en Nordschleiffe gevolgd. En nu rFactor 2 Le Mans dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 14:32
Mischien toch maar aanschaffen.
Ik heb de demo, rijd wel lekker maar nog niet overtuigend.
Nu is het spel in de sale zie ik.
Iets wat ik erbij moet hebben kwa dlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
homernt schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Was dat deze: http://www.internationals...um/index.php?topic=4011.0

Deze is best aardig maar kan wel wat optimalisatie gebruiken op plekken.
Ik heb die Spa versie idd. Maar die zag er nog wat gek uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Deel 1 van het grote interview met Marcel Offermans staat nu op RD:
https://www.racedepartmen...-interview-part-1.170416/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
artworx2010 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:44:
Mischien toch maar aanschaffen.
Ik heb de demo, rijd wel lekker maar nog niet overtuigend.
Nu is het spel in de sale zie ik.
Iets wat ik erbij moet hebben kwa dlc?
Moeten lijkt me niet, ik zou deze even bekijken vwb twee pupulaire car packs die ook in de aanbieding zijn.

YouTube: "Should I Buy rFactor 2 GT3 or Endurance?" "Free or Paid?"

Ik heb de endurance gepakt met de gratis gt3 set, ben er kort mee aan het spelen geweest maar tot nu toe erg tevreden over mijn keuze.

Vraagje over ffb strenght in rF2.
Ik moet deze nu elke keer van 1.0 naar 0.6 terugzetten, voor elke auto weer.
Kan ik dat niet ergens centraal regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:36
Ik zet het ook altijd handmatig lager per auto. Puur zodat ik dan de instellingen van m'n stuur op optimaal kan laten. Sowieso zit er ook wat verschil tussen officiele auto's en mods dus je zal wel vaker die setting willen veranderen. Maar je hebt gelijk, het houd je bezig elke keer :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De AI is wel heerlijk in deze game vergeleken met AC :)
Lekker gevechten en soms zie je ze heerlijk lompe klappers maken :D

Tot nu toe nog enkel Le Mans gereden met de astin martin en nu de Oreca 07 LMP2.
Die LMP2 is echt erg nice :D

track: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/37/
endurance pack: https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1004/

paar skins, extra ford van URD erbij en nog wat dingen en knallen maar :D

Zeker nu met de steam sale is die endurance pack wel aanrader. Heb ook de gratis variant uit de workshop maar de originele is toch fijner en lekkerder rijden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Goedemorgen mensen,

Ik lees vanaf nu ook even mee op dit draadje.

Zelf ben ik een oud rfactor 1 speler, heb ruim 10 jaar geleden actief competities georganiseerd (en meegereden) met de F1 1979 mod. Ik was enorm verslaafd hieraan, maar zoals zo vaak met dit soort dingen haakten mensen na x tijd af en dan bloedde het dood met de competitie.

Nu ben ik onlangs weer eens gaan kijken online, ik heb Automobilista en Rfactor2 aangeschaft.
Ik merk dat het qua online servers (public servers) veel minder is gesteld dan toen met Rfactor 1 en dit bied me weinig hoop moet ik zeggen.
Offline racen vind ik gewoon niet zo leuk, online is waar de kick te vinden is wat mij betreft.

Public races vind ik heel vet, georganiseerde races ook, mits de mod mij aanspreekt. Een moderne f1 mod ofzo spreekt me totaal niet aan, ik houd meer van de f1 1991 mod e.d, nostalgie is wat me veelal boeit.
Maar als ik met renault clio's ofzo kan racen dan vind ik het ook al snel mooi.

Ook merkte ik dat ik nog geen enkele online server kon joinen in Rfactor 2, ik krijg constant package meldingen. En omdat het aantal servers met rijders ook niet heel veel is, kom ik elke keer teleurgesteld uit.

Ik blijf wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25

Arfman

Drome!

Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je echt online wilt racen op hoog niveau dan moet je toch echt bij iRacing zijn. rFactor 2 is supergaaf, absoluut, maar toch vooral in besloten leagues en offline AI.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En daarom ben ik zo benieuwd of de nieuwe UI daar verandering in kan/gaat brengen. Ik zelf race eigenlijk altijd alleen tegen AI, omdat ik gewoon op elk moment wil kunnen racen zonder vast te zitten aan bepaalde dagen en tijden zoals bij online leagues vaak het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Arfman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:13:
Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je echt online wilt racen op hoog niveau dan moet je toch echt bij iRacing zijn. rFactor 2 is supergaaf, absoluut, maar toch vooral in besloten leagues en offline AI.
offtopic:
hoewel ik denk dat je gelijk hebt; iracing is behoorlijk prijzig en het heeft ook wel een beetje een elite-uitstraling. als je niet zovaak online races rijdt kan dat wel een behoorlijke drempel vormen, vermoed ik. :)

hoe hebben jullie eigenlijk de ai ingesteld? gister probeerde ik een race met gt3 op le mans, ai op 105%, agressie op 50%, limiter op 3%, maar ik werd in de tweede en/of derde bocht steeds van de baan af gereden. is 50% zo agressief? of zijn ze met 105% gewoon te snel?

of, kan natuurlijk ook, ben ik gewoon zo slecht? :P

al moet ik bekennen dat ik nog bezig ben met de setup van een paar bakken. die zijn nu nog niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 02-08 14:31
Arfman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:13:
Dat zal, maar als je er niet relatief veel tijd in stopt is het gewoon zonde. En ik vind het verdienmodel belachelijk... Racen as a service met een abonnement is prima, maar dat je dan ook nog eens apart content moet aanschaffen (die je zonder abbo niet eens kan gebruiken) gaat mij te ver. Dan geef ik liever geld uit aan dlc voor rF2 of AC.

Voordeel van league racen, iig hier op Tweakers met AC, is dat je steeds met een grotendeels vaste groep rijdt en het daarmee ook gewoon gezellig is, zeker icm het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastbikkel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Op Rfactor 1 heb ik mn mooiste races in public servers gehad. Daar snak ik naar, serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
FightingAce schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:48:
[...]

Dat zal, maar als je er niet relatief veel tijd in stopt is het gewoon zonde. En ik vind het verdienmodel belachelijk... Racen as a service met een abonnement is prima, maar dat je dan ook nog eens apart content moet aanschaffen (die je zonder abbo niet eens kan gebruiken) gaat mij te ver. Dan geef ik liever geld uit aan dlc voor rF2 of AC.

Voordeel van league racen, iig hier op Tweakers met AC, is dat je steeds met een grotendeels vaste groep rijdt en het daarmee ook gewoon gezellig is, zeker icm het forum.
Denk hetzelfde over iRacing. Dat is eigenlijk de enige moderne racing sim die ik niet speel. Als ik content aanschaf, dan moet ik daar ook mee kunnen racen (hoeft niet online te zijn, maar gewoon tegen AI), zonder dat ik daar ook nog eens maandelijks voor moet blijven betalen.

In de AC thread hier op Tweakers is het inderdaad altijd behoorlijk actief met league racing en ik vind het altijd wel leuk die verhalen te lezen over hoe geweldig de race wel niet geweest was die avond. Wie weet, gaat er hier in de toekomst ook nog wel zoiets gebeuren in deze thread en met rF2. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@PatrickC voor mij persoonlijk is de enige reden dat ik niet online race met de tweakers, discord/teamspeak. nog los van het feit dat ik twijfels heb aangaande de privacy van die apps, hou ik ook niet van praten online. :+

oh, en je moet kennelijk met je echte naam online, ook daar hou ik niet van. ik ben liever zo anoniem mogelijk.

als dat anders zou zijn zou ik vandaag nog mee doen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door dawg op 04-07-2019 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
dawg schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:00:
@PatrickC voor mij persoonlijk is de enige reden dat ik niet online race met de tweakers, discord/teamspeak. nog los van het feit dat ik twijfels heb aangaande de privacy van die apps, hou ik ook niet van praten online. :+

oh, en je moet kennelijk met je echte naam online, ook daar hou ik niet van. ik ben liever zo anoniem mogelijk.

Helemaal mee eens, want ik heb hetzelfde. :) Discord/teamspeak is wat mij betreft ook een no-go. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:08

Hupske

AFCA

Hoe zal je dan een Endurance met iemand willen doen?
Je kan toch een tweede naam gebruiken? Het is iig handiger om iemand als 'Daan' aan te spreken dan dawg' of 'balletjes gehakt'. Of het je echte naam is kan niet worden gecontroleerd. Zolang je maar reageert op je fake naam.
En je hoeft helemaal niet te praten, zolang je maar niet een crash veroorzaakt.

Maar kan je vertellen dat het allemaal wel handig is. In de Q even de persoon voor je vragen of die aan de kant kan, tenzij hij ook in hotlap zit.

Heb sinds kort ook rFactor. En verdikke het rijd wel erg lekker. Nu is het idd nog alleen tegen AI rijden, want online is er niet makkelijk een community te vinden.
Wellicht moeten we dan toch kijken of we een keer in het weekend een race van 6 uur kunnen houden met drivers change ofzo :9 Veel gasten die in AC mee rijden hebben rFactor ook in hun library staan, dus op zich zal er vast wel een keer wat mogelijk zijn.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hupske schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:28:
[...]

Hoe zal je dan een Endurance met iemand willen doen?
Je kan toch een tweede naam gebruiken? Het is iig handiger om iemand als 'Daan' aan te spreken dan dawg' of 'balletjes gehakt'. Of het je echte naam is kan niet worden gecontroleerd. Zolang je maar reageert op je fake naam.
En je hoeft helemaal niet te praten, zolang je maar niet een crash veroorzaakt.

Maar kan je vertellen dat het allemaal wel handig is. In de Q even de persoon voor je vragen of die aan de kant kan, tenzij hij ook in hotlap zit.
laat ik het zo stellen, en dan laat ik voor het gemak privacy even buiten beschouwing; in het echt praat je ook niet met andere rijders. in het echt kijk je gewoon goed om je heen en krijg je info van de race-engineer (in het geval van simracing crewchief o.i.d.).

daarnaast zie ik dan staan bij de ac community op tweakers: je moet aanwezig op teamspeak/discord. je moet met je echte naam racen. je moet helicorsa of vergelijkbaars actief hebben.

als je zoveel al moet voordat de race begonnen is heb ik er eerlijk gezegd al geen zin meer in. als ik tegen ai race praat die ook niet met mij. moet ik ook goed om me heen blijven kijken. spiegelen etc. ik vind dat eigenlijk ook gewoon bij racen horen. zoals je in dcs (combat flight sim) het zou noemen; situational awareness, en dat vereist oefening.

als je niet hoeft te praten is er ook geen reden om het te verplichten. :P

is puur persoonlijk overigens en ik begrijp ook wel dat lang niet iedereen zo denkt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 04-07-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Op welke AA setting draaien jullie overigens de game?
Heb hier AA op level 5 staan en FXAA staat standaard aan. Maar zit er ook iets van MSAA verstopt?

Kwam deze wel tegen: https://www.racedepartmen...-a-q.119019/#post-2203460

Maar in de video opties gaat het maar t/m level 5 (weet niet of dat sinds 2016 dus aangepast is tot die max 5 waardes. En wat die dan precies betekenen).

[ Voor 47% gewijzigd door Paulus07 op 04-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb maar even GT3, GT3 Challengers en Sebring in de winkelwagen gedrukt. Op de 9e maar even binnenslepen. Voelt een beetje raar aan om deze te kopen terwijl ik nog geen simrig heb, hehe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25

Arfman

Drome!

dawg schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:41:

is puur persoonlijk overigens en ik begrijp ook wel dat lang niet iedereen zo denkt. :+
De reden dat er zoveel moet is om rammers/griefers te kunnen weren. Bovendien ben je minder geneigd om gekke dingen te doen onder je echte naam dan onder een schuilnaam, dus ergens begrijp ik het wel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-02 12:34

mjmbult

Mike

Kan het niet laten even te reageren. We vragen voor het organiseren niet veel. Ik onderstreep wat hupske dennis al aangeeft; het is beter om mensen met een echte naam aan te spreken dan met een nickname. Het enige echte wat je niet moet is mee doen. Kijk gerust eens rond bij andere leagues en dan zul je zien dat je bij ons best weinig verplichtingen hebt.

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
en met een discord heb je nog wat te praten tijdens het laden van een track als le mans :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:08

Hupske

AFCA

@dawg
Je moet heel weinig. En als je eens had mee geracet, dan was je er achter gekomen waarom die moet zijn opgesteld.

Leuk en aardig dat jij zo goed kan rijden en zoveel om je heen kan kijken dat je nooit iemand aantikt. Met AI is dat niet zo erg als dat gebeurt. Maar jij wilt toch niet de persoon zijn die iemand eraf tikt en zijn race verpest omdat je niet alles in de gaten kan houden? En dat jij niet op Discord was en die persoon 10x naar je geroepen had hij naast je zat.
En het is toch heerlijk dat je gelijk je ervaringen met elkaar kan delen als een inhaal actie of iets goed gelukt is?
Een crewchief kan helaas niet zo gedetailleerd laten weten waar je tegenstander zit als helicorsa. Dit is er allemaal om ongelukken te voorkomen en ervoor te zorgen dat iedereen een leuke race heeft.
Denk alleen dat rFactor niet iets als helicorsa heeft en je dus wel afhankelijk van crewchief bent?
Sowieso moet ik nog uitzoeken hoe je de ‘apps’ kan aanpassen :p

Het zal iig leuk zijn dat we het voor elkaar krijgen om een keer een race te organiseren. Hiervoor moet ik alleen zelf andere mensen aankijken. Was er niet iemand die al servetje had opgestart?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tsja, iedereen heeft zo zijn eigen mening en dat is prima. Als het om pure sim racing zou gaan, past een Crewchief daar beter in dan zoiets als Helicorsa volgens mij. In het echte racen worden auto’s ook wel eens onbedoeld (of bedoeld) van de baan getikt, dus dat hoort er naar mijn mening ook een beetje bij...ook de teleurstelling als het je overkomt. Maar... als het gebeurt door roekeloos rijden en ook nog eens vaker gebeurt bij dezelfde persoon, kan ik me voorstellen dat je een persoon daarop wilt aanspreken en als dat niet helpt, uitsluiten van deelname.

En ik sluit me aan bij @Hupske , het zou leuk zijn om met een groepje hier ook een keertje een race te organiseren. Wat mij betreft hoeft dat dan wel niet meteen een endurance van 6 uur te zijn zoals eerder hier genoemd. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 04-07-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39

CoronelHimself

Division Brabant

Je hoeft je paspoort niet aan te leveren om te kijken of je naam wel klopt hoor. Je hoeft sowieso niet je achternaam te vermelden, 1 letter mag ook. Dus als je Klaas Klaasma heet en je noemt jezelf Jan J. Dan komt niemand erachter (mits je dan wel reageerd op de juiste naam :D ) dit verplicht op teamspeak/ discord aanwezig zijn is vooral voor mededelingen tijdens de sessies, want veel mensen lezen de chat niet. En een echt lijkende naam geeft wat meer cachet dan een nickname zoals H7d&*DJ en zeker een stuk makkelijker uit te spreken. :+

Maar zowel voor AMS, rF2 en AC geldt, als je goed online wilt racen dan zul je, je bij een league moeten aansluiten en hun regels moeten volgen. Bij de publieke servers, moet je gewoon heel veel geduld hebben.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik denk zeker dat er plek is voor rF2 naast Assetto Corsa en iRacing.
Assetto Corsa is door de ongeloofelijke hoeveelheid content en de laatdrempelige instap (het kost iets van 20-25 euro voor alle officiele content).
Het rijd gewoon goed en online racen werkt prima, daarnaast heb je hier op het forum mensen die constant leuke races organiseren en er doen genoeg leuke mensen mee om het echt te laten werken.
De sim is daarnaast goed en in heel veel manier te customizen qua looks.
Naar mijn mening is het de sim die iedereen zou moeten hebben in z'n "toolbox" omdat je bijna alles wat je zou willen rijden aan combinaties van auto's en banen wel kan vinden.

iRacing is, over het algemeen, goed maar gewoonweg prijzig ivm de concurentie. Als je variatie wil, dan moet je daar moet je flink in investeren. De kosten zijn zodaning dat je simpelweg niet van iedereen kan verwachten dat op te hoesten. En dan is, net zoals bij andere sims, niet alle content even goed, je krijgt zeker geen perfectie.

rF2 zie ik als een betere maar grafisch net wat minder mooie Assetto Corsa met minder content die een aantal missede/beperkte features van Assetto Corsa wel (goed) voor elkaar heeft.
Ik zie dit niet als de perfecte oplossing waarbij je elke paar weken iets anders gaat rijden, daarvoor is de content te beperkt imho.
Maar bij endurance races en offline racen komt rF2 zeer zeker om de hoek kijken.
De AI is zeer sterk en kan zelfs online het veld verder vullen, het weer, de ontwikkeling van de grip op de baan, rijder wissels.
Maar dat het lastig gaat worden om hier zomaar even rF2 races te organiseren is mij inmiddels wel duidelijk want er was letterlijk 1 reactie op mijn voorstel om een online race te houden op mijn rF2 server. _O-
Je probeert eens wat. ;)

Verder lijkt het mij dat er voor iedereen wel een league te vinden die aansluit op wat ze zoeken, persoonlijk vind ik de discord bij Assetto Corsa via tweakers races leuk. Het is tijdens practice altijd lachen, en in de race kan je direct je excuses aanbieden als er iets mis gaat (heb zelf nog nooit nodig gehad :X ) , en hoewel dat in het echt niet zou gaan denk ik dat er best rijders zouden zijn die dat in het echt ook wel prettig zouden vinden en in het echt kan je bv wel je hand of je middelvinger opsteken. Daarnaast zijn we geen profs maar mensen die zich na het avondeten in een simrig laten zakken en ik doe dat niet voor mijn beroep maar voor de lol en imho gaat online racen deels over de interactie met mensen die dezelfde hobby delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik ben nu nog vooral offline aan het rijden en tweaken en uitzoeken hoe het allemaal werkt. Met name pitstops etc.

Maar mocht er ergens een server zijn om gewoon af en toe alvast fun/casual te racen zal ik die ook proberen. Zal nog geen races van 3 of 6 uur gaan doen gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
R3m3d7 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:
rF2 zie ik als een betere maar grafisch net wat minder mooie Assetto Corsa met minder content die een aantal missede/beperkte features van Assetto Corsa wel (goed) voor elkaar heeft.
Ik zie dit niet als de perfecte oplossing waarbij je elke paar weken iets anders gaat rijden, daarvoor is de content te beperkt imho.
Maar bij endurance races en offline racen komt rF2 zeer zeker om de hoek kijken.
De AI is zeer sterk en kan zelfs online het veld verder vullen, het weer, de ontwikkeling van de grip op de baan, rijder wissels.
Maar dat het lastig gaat worden om hier zomaar even rF2 races te organiseren is mij inmiddels wel duidelijk want er was letterlijk 1 reactie op mijn voorstel om een online race te houden op mijn rF2 server. _O-
Je probeert eens wat. ;)
Ik vind het met die beperkte content wel meevallen. Met de officiele S397/ISI content en een behoorlijke selectie uitstekende mods (tracks/auto's) worden toch wel heel wat race klassen afgedekt naar mijn mening. Wat mis je specifiek qua content in rF2?

Wat betreft 'hier even een rF2 race te organiseren'... deze rF2 thread was voorheen lang niet zo actief, maar ik heb het idee dat er wellicht toch wel langzaam animo voor aan het ontstaan is. Wellicht is het nog iets te vroeg... ;) Ik wil me best ook in het online racen avontuur storten, maar wil eigenlijk eerst wachten op de nieuwe UI.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 05-07-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@PatrickC Wat ik kon vinden in steam workshop (zo heet dat volgens mij) leek flink minder dan ik voor Assetto Corsa kan vinden, ik zag veel formule wagens en niet zoveel variatie als Assetto Corsa te bieden heeft. Alleen via racedepartment kan je zo 200+ wagens en 500+ tracks voor Assetto Corsa downloaden.

Maar goed, dat hoeft ook niet om er plezier mee te hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R3m3d7 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:06:

Je probeert eens wat. ;)
excuus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat betreft het organiseren van races hier, vind ik dit antwoord van @marrs in het interview (deel2) op RD wel veelbelovend.
MO: The competition system we are working on provides structured multiplayer infrastructure similar to what iRacing and SRS offer. We have been developing our own system, building on the infrastructure and components from Luminis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hoe laat begint de 24 uur Le Mans rFactor. Kan het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ivysaur schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:11:
Hoe laat begint de 24 uur Le Mans rFactor. Kan het nergens vinden.
15:00 CEST, uitzending op Twitch start 14:30.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 06-07-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Hoe zit het met de wheel compatibility van rFactor 2?

Ik heb vandaag de demo hiervan gedownload en hierin werkte mijn stuur niet hoewel het wel herkend werd door RF2 (stuur is een Thrustmaster TMX). Nou lees ik in de reviews van de demo voornamelijk dat sturen niet herkend worden maar ik kan me lastig voorstellen dat de demo op dat gebied minderwaardig zou zijn aan de volledige versie.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
het is in het begin wat klooien met de demo.
Had hetzelfde met de T300.

Wat ik had gedaan is eerst bij opties een default/profiel kiezen (thrustmaster) en opslaan.
Game herstarten. En daarna werkte het wel en kon ik de rest tweaken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 06-07-2019 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Mooi om Max Verstappen over het circuit van Le Mans te zien racen in een LMP2. Als snelste gekwalificeerd en na een dik half uur racen nog steeds aan kop.
https://www.twitch.tv/rfactorlive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Max is snel, ook in de sim. Ik ben benieuwd waar hij mee rijdt. Begreep dat zijn team gesponsord werd door Fanatec dus je zou zeggen met Fanatec spullen.

BTW, graphics zien er prima uit op de stream 8)

[ Voor 14% gewijzigd door StephanL op 06-07-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Volgens mij rijdt Max met Heusinkveld pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Die zal wel het beste hebben wat er te krijgen is. Geld zal geen issue zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
BSTNjitRam schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:28:
Hoe zit het met de wheel compatibility van rFactor 2?

Ik heb vandaag de demo hiervan gedownload en hierin werkte mijn stuur niet hoewel het wel herkend werd door RF2 (stuur is een Thrustmaster TMX). Nou lees ik in de reviews van de demo voornamelijk dat sturen niet herkend worden maar ik kan me lastig voorstellen dat de demo op dat gebied minderwaardig zou zijn aan de volledige versie.
Ik liep flink te klooien met de rf2 qua instellen controllers. Was te ongeduldig en had niet door dat ik bij het instellen van de assen mijn stuur helemaal door moest draaien naar links en daarna helemaal naar rechts voordat dit als input werd gezien. Het leek er voor mij op dat hij mijn stuur helemaal niet zagomdat je de beweging nog niet ziet in dat instelscherm.

De menu’s zijn soms nog wat vaag maar ik heb gisteren weer een race met de Radical op gereden tegen AI, dit keer op Lime Rock en het is qua physics en bandenmodel echt ongeloofelijk goed. Je merkt dan dat je daardoor sneller in een rimte komt en dat je ook het gevoel hebt dat het meer aan jezelf licht als je de AI nog niet kan bijhouden. Wat een indrukwekkende sim is dit, het is soms wat lastig te omschrijven wat het nou exact is maar het voelt gewoon precies zoals je zou verwachten dat dat auto voelt.

Bedankt voor de link naar de race van Max, leuk om een beetje te volgen zo af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kom er nu pas achter dat Studio 397 gewoon in nederland zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het niet helemaal om aan te gluren. Geen livetiming, geen herhalingen enzovoort. Beetje karig zo. iRacing deed het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Maar hebben ze dit vaker gedaan of is dit nu ook voor het eerst en moeten ze nog ervaring op doen en er van leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:36
Er zijn meedere events geweest hoor, dit is een samenwerking met de mensen die de VEC runnen geloof ik. Maar herhalingen zijn mogelijk, het word alleen niet gedaan. Of mankracht te kort, of knowhow te kort, of er zijn wat bugs/problemen mee dat het niet word gebruikt. Maar inderdaad er word erg veel gemist, en ook de cameraman is niet altijd in sync met de commentatoren.

That said, rF2 ziet er op de stream wel fijn uit. Het was nog niet zo lang geleden dat het er visueel uit zag alsof het uit 2005 kwam :P

edit; Ik zag net een comment van Jimmi Allison over de livetiming, op zijn kanaal kan je de accurate livetiming vinden: https://www.twitch.tv/jimmiallison
En de race hier natuurlijk: https://www.twitch.tv/rfactorlive

[ Voor 17% gewijzigd door kevz op 06-07-2019 19:22 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand verstand van de sessie settings en de wagens/skins die je kan kiezen?
Hoe kan ik bijvoorbeeld aangeven dat bepaalde skins "Le Mans 2018" (of 2019) zijn etc zodat het wat overzichtelijker is mbt selecteren van tegenstanders? Nu staan sommige dingen door elkaar.

Nu heb ik er wel Le mans 2018 tussenstaan (voor LMP2 is dat dacht ik) maar waar/hoe wordt dit afgevangen? En kan ik daar andere skins ook onder koppelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 06-07-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Gisteren rF2 ook maar eens aangeschaft. Is m'n sim collectie zo goed als compleet. Spel detecteert m'n stuur (T300RS) wel en laadt het profiel, maar voor de rest reageert het op geen enkele input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
paragon schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:12:
Gisteren rF2 ook maar eens aangeschaft. Is m'n sim collectie zo goed als compleet. Spel detecteert m'n stuur (T300RS) wel en laadt het profiel, maar voor de rest reageert het op geen enkele input.
Had je mijn post hierboven gezien? Als je je stuur wilt mappen moet je hem helemaal doordraaien tot het einde, dan zal je zien dat hij het wel doet, ik had precies hetzelfde,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb em in ieder geval wel gezien @R3m3d7 , thanks. Ga morgen proberen of ik mijn stuur aan de praat krijg. Had vreemd genoeg verwacht dat als het spel het type stuur herkend, het ook zelf de instellingen zou mappen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 06:42

JoepW

iRacer & Home Assistant

kevz schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:42:
Er zijn meedere events geweest hoor, dit is een samenwerking met de mensen die de VEC runnen geloof ik. Maar herhalingen zijn mogelijk, het word alleen niet gedaan. Of mankracht te kort, of knowhow te kort, of er zijn wat bugs/problemen mee dat het niet word gebruikt. Maar inderdaad er word erg veel gemist, en ook de cameraman is niet altijd in sync met de commentatoren.

That said, rF2 ziet er op de stream wel fijn uit. Het was nog niet zo lang geleden dat het er visueel uit zag alsof het uit 2005 kwam :P

edit; Ik zag net een comment van Jimmi Allison over de livetiming, op zijn kanaal kan je de accurate livetiming vinden: https://www.twitch.tv/jimmiallison
En de race hier natuurlijk: https://www.twitch.tv/rfactorlive
Team Redline ligt al 1 ronde voor op p2 (y)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
iemand nog een goede setup voor de oreaca 07 en le mans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het een beetje jammer dat het zo saai is. Heb het na 2 uur eigenlijk gewoon afgezet. iRacing was een stuk leuker.

Volgend jaar maar zelf mee doen. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 07-07-2019 00:26 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste