rFactor 2

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Prachtig filmpje van ddntube over de F1 1991 auto’s van ASR Formula. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2019 21:46 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De roadmap voor januari 2019 is uit:
https://www.studio-397.co...dmap-update-january-2019/
Als je het nieuws rond rFactor 2 een beetje volgt, dan staat hier niet zo veel nieuws in, maar het is een mooie opsomming van alles wat WIP is.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@marrs Wanneer wordt het 'opsplitsen' van Zandvoort in 3 tracks in de track list een keer opgelost? Deze bug zit er al in sinds september vorig jaar.
https://forum.studio-397....ayouts.61241/#post-962986
Als ik de tracks die er 'tussen staan' verwijder, dan staat er maar 1 entry voor Zandvoort, maar voeg ik dan b.v. weer Zolder toe vanuit de workshop, dan wordt Zandvoort weer 'opgesplitst'. Met de tracks Zurich, Zhuhai en Zhejiang wordt het nog erger en staat Zandvoort in de tracklist opgesplitst in 3 tracks.

Voor een officiële S397 track is dat natuurlijk niet zo netjes. Jullie kunnen natuurlijk ook al gewoon de nieuwe UI releasen, want daar zal dit zeker wel zijn opgelost veracht ik. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 09-02-2019 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 16:51
Er komt binnen een paar weken een update @PatrickC (met nog wat andere updates ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Om wat bekender te worden met rF2 e.d. heb ik voor de lol een test server opgezet:

Tweakers by JohnnyV | Test
ww: tweakers

Hier draait alle content op van de Lunar Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:58:
Er komt binnen een paar weken een update @PatrickC (met nog wat andere updates ook).
De laatste update heeft dit probleem niet opgelost. Of, komt er binnenkort nog een update?

Edit: Start rFactor 2 zojuist op en nu staat er wel 1 entry voor Zandvoort. :) Vreemd, maar wellicht komt het wel omdat ik zojuist 2 tracks via de Steam Workshop heb toegevoegd (Lester en Paul Ricard)?

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 23-02-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Race Sim Studios heeft een tijd terug al aangekondigd dat ze hun AC mods ook gaan uitbrengen voor rF2. Dit ziet er alvast veelbelovend uit! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe roadmap is uit: https://www.studio-397.co...map-update-february-2019/

Zo te lezen kunnen we binnenkort al gaan genieten van het Reiza Pack, de Tatuus cars en Formala E Gen 2. Aangezien de USF2000 één van mijn favoriete rF2 auto’s is, kijk ik misschien nog wel het meeste uit naar de Tatuus cars. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Kan niet wachten op het Reiza pack.
Ik rij het liefst met Automobilsta maar de graphics van rF2 en het gevoel van AMS lijkt mij top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@naish123 Als het goed is krijg ik het Reiza pack in ieder geval gratis. >:) Op het Reiza forum kun je je Steam ID achterlaten indien je destijds een memberschip pack hebt aangeschaft op AMS en dat heb ik gisteren dan ook maar meteen gedaan (kan t/m 31 maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
PatrickC schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:49:
@naish123 Als het goed is krijg ik het Reiza pack in ieder geval gratis. >:) Op het Reiza forum kun je je Steam ID achterlaten indien je destijds een memberschip pack hebt aangeschaft op AMS en dat heb ik gisteren dan ook maar meteen gedaan (kan t/m 31 maart).
Goed dat je het zegt. Ik heb hier helemaal geen bericht over gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
FightingAce schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:57:
[...]

Goed dat je het zegt. Ik heb hier helemaal geen bericht over gehad...
Ik ook niet maar ik kwam dit gisteren tegen op het Reiza forum toen ik even ging kijken of daar iets over het Reiza Pack stond. Als je toegang hebt tot 'Reiza 51' op het forum, dan kun je daar in een thread je steam ID achterlaten. Er staat ook een instructie bij hoe je dat kunt opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
@PatrickC Thanks, goede tip. Ik heb ook mijn SteamiD achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Hmm, ik had blijkbaar nog geen toegang gevraagd tot dat forum |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Afbeeldingslocatie: https://www.studio-397.com/wp-content/uploads/2019/03/Fanatec_Sebring_12h-300x169.jpg
Zaterdag 23 maart start om 11 uur de Fanatec 12 uur van Sebring. Aan deze race doen de beste teams mee uit de simracing community, waaronder Team Redline met niemand minder dan Max Verstappen, Rudy van Buren en vele anderen. Voor meer informatie, zie deze FB post of hou ons YouTube of Twitch account in de gaten: https://www.facebook.com/...19814801/2294308123953420

Ook als toeschouwer maak je kans op verschillende prijzen, waaronder een Fanatec Podium Series direct drive stuur! Kijk hier om mee te doen: https://gleam.io/05dTE/fanatec-sebring-12h-your-chance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik doe zelf niet mee (Kijk denk stukjes stream) maar kwam deze nog tegen:

Spottersguide:

Afbeeldingslocatie: https://www.studio-397.com/wp-content/uploads/2019/03/guide.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36
*snip* geen V&A op het forum

En even on-topic:
https://sportnieuws.nl/es...ur-sebring-simrace-video/

[ Voor 155% gewijzigd door Geronimous op 31-03-2019 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
De Reiza DLC Bundle is uit! *O*
https://forum.reizastudio...or-2-bundle-is-here.5791/
Ik heb even gekeken en alle tracks en auto’s zijn al automatisch toegevoegd aan mijn inventaris in Steam, dus die registratie eerder heeft gewerkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Alle auto’s van het Reiza pack even een paar rondjes getest en ze rijden toch wel anders dan de S397 auto’s qua FFB en physics. Misschien moet ik er nog aan wennen, maar ik vind de S397 FFB en physics prettiger rijden. Bij Reiza is het stuur een stuk ‘zwaarder’ en meer ‘direct’ wat ook resulteert in veel meer overstuur effecten. Het lukt me ook niet de banden op temperatuur te krijgen/houden. In AMS zelf heb ik dat probleem veel minder met dezelde auto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Gisteren alleen tijd gehad om de MCR te testen op Imola. Het rijdt zeker anders dan AMS. Je moet veel beter je banden opwarmen. De ffb is wat minder hoekig en wat ronder dan de 397 content.
Maar na wat wennen ben ik zeker enthousiast over het Reiza pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@naish123 En nu nog wachten op de RSS pay mods voor rF2 en de Tatuus Car Pack en laser scanned Nordschleiffe van S397. Het wordt alsmaar beter met rF2! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

PatrickC schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:31:
@naish123 En nu nog wachten op de RSS pay mods voor rF2 en de Tatuus Car Pack en laser scanned Nordschleiffe van S397. Het wordt alsmaar beter met rF2! >:)
Zit hier ook op die AC draadje hier, en probeer af en toe mee te racen. Maar moet zeggen, rFactor is toch mijn favoriet. Kan niet wachten tot die Nordschleife komt.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 01-04-2019 22:40 . Reden: typos ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MrMarcie schreef op maandag 1 april 2019 @ 22:39:
[...]

Zit hier ook op die AC draadje hier, en probeer af en toe mee te racen. Maar moet zeggen, rFactor is toch mijn favoriet. Kan niet wachten tot die Nordschleife komt.
Op het moment dat rF2 in beta kwam, toen nog door ISI, heb ik deze meteen gekocht, omdat ik veel rF1 heb gespeeld. Maar... in die tijd duurde een sessie rF2 nooit erg lang, omdat het me niet ‘pakte’ en ik het niet lekker vond rijden. Maar sinds S397 het heeft overgenomen van ISI is er erg veel veranderd en is het ook mijn favoriet geworden. Ik krijg bij S397 (net als bij Reiza trouwens) ook de indruk dat ze echt hart voor sim racing hebben en niet alleen maar dollartekens in hun ogen hebben zoals bij SMS of Codemasters. Ik heb bijvoorbeeld voor PC1 en PC2 deelgenomen aan de WMD projecten van SMS, maar toen ik te veel kritiek leverde op PC2 op het WMD forum, werd ik door een clubje site admins met ‘zero customer skills’ gebanned en ondanks dat ik full price had betaald uitgesloten van de beta test. Dat zouden S397 en Reiza nooit zo afgehandeld hebben volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
PatrickC schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:22:
[...]

Ik krijg bij S397 (net als bij Reiza trouwens) ook de indruk dat ze echt hart voor sim racing hebben en niet alleen maar dollartekens in hun ogen hebben zoals bij SMS of Codemasters. Ik heb bijvoorbeeld voor PC1 en PC2 deelgenomen aan de WMD projecten van SMS, maar toen ik te veel kritiek leverde op PC2 op het WMD forum, werd ik door een clubje site admins met ‘zero customer skills’ gebanned en ondanks dat ik full price had betaald uitgesloten van de beta test. Dat zouden S397 en Reiza nooit zo afgehandeld hebben volgens mij.
Dat gevoel heb ik ook, en ik denk dat Kunos daar wat tussen in zit. Wel denk ik dat het grotendeels komt doordat Studio397 en Reiza kleinere developers zijn waarbij er automatisch meer passie en minder financiële motivatie bij komt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Kevin Kater schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:17:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, en ik denk dat Kunos daar wat tussen in zit. Wel denk ik dat het grotendeels komt doordat Studio397 en Reiza kleinere developers zijn waarbij er automatisch meer passie en minder financiële motivatie bij komt kijken.
Klopt, maar bij Kunos vind ik wel dat het steeds commercieler wordt. Het feit dat ACC niet meer te modden is bijvoorbeeld en de keuze om over te stappen naar de Unreal engine. De Sol mod bewijst nu dat er veel meer mogelijk was met AC. Maar er moet natuurlijk wel geld verdiend worden, dus ik snap die keuzes wel van Kunos. S397 brengt hiervoor DLC's uit, die nog wel eens op kritiek stuiten als het gaat om wat deze kosten. Maar wat men dan vaak vergeet is dat ook een hoop ontwikkeling en sommige nieuwe DLC's gratis zijn. De huidge rF2 is een behoorlijk andere ervaring als die van een paar jaar terug. En als daar zo dadelijk de nieuwe UI bij komt, dan is het helemaal een 'nieuwe' game, zonder daar extra voor te moeten betalen. Zelfs het Reiza Pack heb ik helemaal gratis gekregen, omdat ik ooit bij Reiza een soort season pass had gekocht, alweer jaren geleden. Dat soort loyaliteit naar je klanten kan ik erg waarderen en maakt het voor mij ook heel gemakkelijk de volle prijs te betalen als men iets uitbrengt wat niet gratis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De nieuwe roadmap is uit met veel informatie over de nieuwe UI. Helaas geen nieuws over het Tatuus car pack.
https://www.studio-397.co...oadmap-update-march-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Hi PatrickC: heb ook zo’n seasonpack, maar is het nu dan nog steeds mogelijk die Reiza dlc gratis te downloaden? Ik had geen toegang tot developersforum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Breeker schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:22:
Hi PatrickC: heb ook zo’n seasonpack, maar is het nu dan nog steeds mogelijk die Reiza dlc gratis te downloaden? Ik had geen toegang tot developersforum.
Reiza DLC krijg je alleen als backer van de indiegogo campaign, niet als je alleen de seasonpack hebt gekocht.

Was je een backer, dan is de deadline helaas al verstreken en hiervoor is toegang tot het Beta forum nodig. De deadline was wel kortstondig verlengd vorige week, maar ik denk niet dat dat nog een keer gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Een van de betere Formule 3 mods van AC is nu ook uitgebracht voor rF2, de RSR Dallara 2017 v1.0, een samenwerking tussen RSR en ASR.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1707748143

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 09-04-2019 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
FightingAce schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:02:
[...]

Reiza DLC krijg je alleen als backer van de indiegogo campaign, niet als je alleen de seasonpack hebt gekocht.

Was je een backer, dan is de deadline helaas al verstreken en hiervoor is toegang tot het Beta forum nodig. De deadline was wel kortstondig verlengd vorige week, maar ik denk niet dat dat nog een keer gebeurd.
@Breeker @FightingAce Ik was geen backer van de Indiegogo campaign. Volgens mij kon je op een bepaald moment ook een soort 'membership' kopen en dat heb ik destijds volgens mij gedaan. Hiermee kreeg ik ook toegang tot het Beta forum en nu us gratis deze Reiza DLC voor rF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
Al sinds het begin van mijn aanschaf van rFactor 2 heb ik last van oscillation in mijn OSW Simucube stuur wanneer ik stil sta (stuur gaat heen en weer). Wanneer ik rij voelt alles wél goed aan. Heb het altijd redelijk irritant gevonden en wou het laatst maar is eens weg halen. Ik heb van alles geprobeerd, maar ben er uiteindelijk niet uit gekomen. Het viel mij op dat wanneer ik de rem harder in trap als ik stil sta, dat het dan erger wordt. Iemand een idee hoe deze oscillation weg te halen?

Wat ik o.a. heb geprobeerd:

- meer frictie,
- steering torque zero speed multiplier in controller file verlaagt

Verder:
- steering torque minimum staat op 0,
- OSW Simucube preset van Studio 397 geselecteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb geen last van vibraties bij stilstand, maar ik heb dan ook maar een licht stuur.

Anyway hieronder staan de specifieke delen van mijn settings, waar jij misschien baat bij kan hebben.

In de controller file onder de Force Feedback categorie ->

"Force Feedback":{
"Brake effects on steer axis":0,
"Brake effects strength":-10000,
"Brake spring coefficient":0.0,
"Brake spring saturation":1,
"Clutch effects on steer axis":0,
"Clutch effects strength":10000,
"Clutch spring coefficient":0,
"Clutch spring saturation":1,
"G920_workaround":false,
"Gearbox effects on steer axis":0,
"Gearbox effects strength":10000,
"Gearbox spring coefficient":0,
"Gearbox spring saturation":1,
"Ignore controllers":0,
"Jolt magnitude":1,
"Off-road multiplier":0.4137628, (auto specifiek, naar eigen calculatie, beredeneerd vanuit gewichts distributie)
"Other spring coefficient":0.0,
"Other spring saturation":0.113014, (auto specifiek, naar eigen calculatie, zwaardere auto = lager getal)
"Rumble strip magnitude":0,
"Rumble strip pull factor":1.5,
"Rumble strip update thresh":0.05,
"Rumble strip wave type":0,
"Steering effects strength":10000,
"Steering resistance coefficient":0.0,
"Steering resistance saturation":0.0031058, (auto specifiek, naar eigen calculatie, zwaardere auto = lager getal)
"Steering resistance type":1,
"Steering spring coefficient":0.0,
"Steering spring saturation":0.109190, (auto specifiek, naar eigen calculatie, zwaardere auto = lager getal)
"Steering torque capability":1.7, (Kracht maximum van MIJN stuur in Nm)
"Steering torque extrap blend":0.028934, (auto specifiek, naar eigen calculatie, zwaardere auto = lager getal)
"Steering torque extrap time":0.0070909, (een voodoo/onbepaald/getal dat temaken heeft met de updaterate/tandwielratio van MIJN stuur)
"Steering torque filter":0,
"Steering torque minimum":0.0,
"Steering torque per-vehicle mult":1,
"Steering torque sensitivity":1,
"Steering torque zero-speed mult":0.436511, (auto specifiek, naar eigen calculatie, beredeneerd vanuit gewichts distributie)
"Test_workaround":true,
"Throttle effects on steer axis":0,
"Throttle effects strength":10000,
"Throttle spring coefficient":0.0,
"Throttle spring saturation":0.125, (def value, doet niks omdat "Throttle effects on steer axis" op 0 staat)
"Type":1,
"Use thread":true,

Dit zijn mijn settings voor de 1988 Williams van de 1988 F1 mod, voor andere auto`s zijn alleen de auto specifieke settings anders. Als je daar ook mijn settings op wil uitproberen dan moet je even zeggen om welke auto het gaat.

In mijn logitech profiler staat FFB op 100%, Spring, Damper en Centreforce op 0%

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
@Kevin Kater check deze settings:https://simracingworld.info/2019/01/07/quick-reminder/ icm settings Skeijmel https://community.granite...or-2-and-simucube/644/298

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
En tevens de gratis Special Edition van de Lester track (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1716705573). Dit is een aanpassing (door Studio 397) van de Lester 2.0 track van chupacabra (https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1660770506), die speciaal voor Formula E auto’s is gemaakt/aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 22-04-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@mars Is er ergens uitleg te vinden welke button mappings je allemaal kunt doen met de nieuwe Formula E Gen 2? Op het steering wheel staan aan de rechterkant 3 mapping settings, maar voor de bovenste van de 3 is het mij nog niet gelukt om de correcte optie te vinden in het Control settings menu. De andere 2 heb ik inmiddels wel gevonden. Verder zou ook een omschrijving van wat deze mappings voor effect hebben wel handig zijn. We zijn niet allemaal doorgewinterde engineers! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Wees blij, anders kreeg je een standaard ECU via de post en moest je je eigen energie management systeem tegenaan programmeren en testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Beetje jammer als je nog maar recent de Gen2 had aangeschaft? Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat als er een nieuwe Formula E track zou worden released (toen ik de Gen2 kocht, was Monaco nog net niet aangekondigd door jullie), kopers van de Gen2 deze track voordeliger zouden kunnen aanschaffen dan als je de Gen2 nog niet zou hebben. Als trouwe klant van al jullie DLC (ik heb ze tot nu toe allemaal gekocht) ben ik nu toch wel enigszins teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
PatrickC schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Beetje jammer als je nog maar recent de Gen2 had aangeschaft? Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat als er een nieuwe Formula E track zou worden released (toen ik de Gen2 kocht, was Monaco nog net niet aangekondigd door jullie), kopers van de Gen2 deze track voordeliger zouden kunnen aanschaffen dan als je de Gen2 nog niet zou hebben. Als trouwe klant van al jullie DLC (ik heb ze tot nu toe allemaal gekocht) ben ik nu toch wel enigszins teleurgesteld.
Ben ik wel mee eens. Van de week alvast de Gen2 aangeschaft maar had beter kunnen wachten. Gaat niet om veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
naish123 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Ben ik wel mee eens. Van de week alvast de Gen2 aangeschaft maar had beter kunnen wachten. Gaat niet om veel geld.
Op RaceDepartment zijn een aantal Gen2 kopers ook al niet zo blij las ik. Bij de release van de Gen2 had men het pack toch ook al kunnen aankondigen en zelfs verkopen (had ik dan meteen gedaan)? De track moet toen al in ontwikkeling geweest zijn lijkt mij? Bij het Challengers pack kregen we de laatste auto ook pas later, dus dat is gewoon mogelijk via Steam. Het gaat inderdaad maar om een paar euro, maar de klanten die juist meteen deze DLC’s aanschaffen (en b.v. niet eerst een Steam sale afwachten), zijn hier nu het ‘dupe’. Meer een principe kwestie dus.

Ik ben altijd heel positief geweest over S397 DLC’s en de prijzen van hun DLC’s (ook op RD), maar dit is de eerste keer dat ik dan minder positief ben. De prijzen van de nieuwe packs of losse track vind ik prima, maar beloon je trouwe klanten ipv hun juist extra te laten betalen. Hopelijk doet S397 wat hiermee voor hun toekomstige DLC’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs
@PatrickC @naish123 bedankt voor jullie feedback. Ik heb uiteraard dit weekend op verschillende fora mee zitten te lezen en jullie hebben zeker een punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Uiteraard konden we deze dag niet ongemerkt voorbij laten gaan: https://www.studio-397.com/2019/05/zandvoort/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
marrs schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:20:
Uiteraard konden we deze dag niet ongemerkt voorbij laten gaan: https://www.studio-397.com/2019/05/zandvoort/
Goede timing! 8) Het ziet er naar uit dat de track nog wel aangepast gaat worden voor de F1 volgend jaar, dus hopelijk brengen jullie volgend jaar ook nog een 2020 layout uit? In ieder geval bedankt voor deze 1.0 release! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
We gaan eens rustig afwachten deze winter wat ze allemaal gaan aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Ben helemaal nieuw in rFactor2. Gisteren paar rondjes gereden op Zandvoort om eens uit te proberen. Het vreemde voor mij is wel dat ik een open wheel veel makkelijker onder controle houd in rFactor 2 dan bij F1 2019. Bij beide heb ik alle hulpmiddelen uit.

Qua tracks en auto's zie ik dat ik in de workshop moet subscriben op dingen. is dat allemaal gratis? Vast niet he :P

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gisteren de rFactor 2 demo gespeeld, ook vanwege Zandvoort, reed wel fijn met een controller dus nu aan het overwegen om hem te kopen. Is multiplayer populair, of is het vinden van een server lastig? En werkt dit met een ranking om niveau van racers gelijk te kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Xamsix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:53:
Ben helemaal nieuw in rFactor2. Gisteren paar rondjes gereden op Zandvoort om eens uit te proberen. Het vreemde voor mij is wel dat ik een open wheel veel makkelijker onder controle houd in rFactor 2 dan bij F1 2019. Bij beide heb ik alle hulpmiddelen uit.

Qua tracks en auto's zie ik dat ik in de workshop moet subscriben op dingen. is dat allemaal gratis? Vast niet he :P
Er zijn veel gratis mods te krijgen, maar ook een aantal betaalde. Verder kan je via de 'Store' nog de beschikbare dlc krijgen (tegen betaling).
Homeland schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:55:
Gisteren de rFactor 2 demo gespeeld, ook vanwege Zandvoort, reed wel fijn met een controller dus nu aan het overwegen om hem te kopen. Is multiplayer populair, of is het vinden van een server lastig? En werkt dit met een ranking om niveau van racers gelijk te kunnen houden?
Zonder goed stuurwiel/pedalen zou ik rF2 niet aanschaffen, mijn inziens gewoon zonde. Multiplayer vindt voornamelijk plaats via besloten leagues. Er is geen globale ranking en verwacht niet snel even in een multiplayer race te stappen. Er wordt schijnbaar wel gewerkt aan een nieuw multiplayer systeem, maar details daarvan zijn nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
FightingAce schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Er zijn veel gratis mods te krijgen, maar ook een aantal betaalde. Verder kan je via de 'Store' nog de beschikbare dlc krijgen (tegen betaling).

[...]

Zonder goed stuurwiel/pedalen zou ik rF2 niet aanschaffen, mijn inziens gewoon zonde. Multiplayer vindt voornamelijk plaats via besloten leagues. Er is geen globale ranking en verwacht niet snel even in een multiplayer race te stappen. Er wordt schijnbaar wel gewerkt aan een nieuw multiplayer systeem, maar details daarvan zijn nog niet duidelijk.
Hmmm het wordt dus vooral single player proberen wat snelle rondjes neer te zetten? Klinkt een beetje saai, aangezien volgens mij het spel niet heel uitgebreid is qua SP dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Xamsix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:21:
[...]

Hmmm het wordt dus vooral single player proberen wat snelle rondjes neer te zetten? Klinkt een beetje saai, aangezien volgens mij het spel niet heel uitgebreid is qua SP dingen.
Je kan heel makkelijk een raceweekend opzetten, met variabel weer. De ai is vrij goed, al hangt dat een beetje van de auto-baan combi af. En multiplayer kan heel goed, maar dan moet je dat via leagues doen. De srvn rijdt bijvoorbeeld exclusief met rf2, maar er zijn vast makkelijk andere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
FightingAce schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:33:
[...]

Je kan heel makkelijk een raceweekend opzetten, met variabel weer. De ai is vrij goed, al hangt dat een beetje van de auto-baan combi af. En multiplayer kan heel goed, maar dan moet je dat via leagues doen. De srvn rijdt bijvoorbeeld exclusief met rf2, maar er zijn vast makkelijk andere te vinden.
Thanks voor de info, ik ga er eens in duiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
i
Xamsix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:53:

F1 2019? Is die al uit dan? :P Ik ervaar trouwens hetzelfde tussen rF2 en F1 2018. In rF2 voel ik veel beter wat de auto doet, wat het ook makkelijker maakt om te anticiperen.

Ik zou je verder aanraden CrewChief te gaan gebruiken (http://thecrewchief.org/) voor de pitradio. En als je een iPad hebt is RacePad ook een mooie toevoeging (http://www.tyka.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
PatrickC schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:12:
[...]

F1 2019? Is die al uit dan? :P Ik ervaar trouwens hetzelfde tussen rF2 en F1 2018. In rF2 voel ik veel beter wat de auto doet, wat het ook makkelijker maakt om te anticiperen.

Ik zou je verder aanraden CrewChief te gaan gebruiken (http://thecrewchief.org/) voor de pitradio. En als je een iPad hebt is RacePad ook een mooie toevoeging (http://www.tyka.net/).
Haha oeps, bedoelde 2018 inderdaad. Nog eventjes geduld voor 2019.

Thanks voor de tips. Heb helaas geen iPad, maar ik zal even gaan checken wat thecrewchief precies is! Moet ook even verder duiken in bv setup van auto's etc. Tot dusver heb ik me daar bij F1 en GT Sport nooit echt mee bezig gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Xamsix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Haha oeps, bedoelde 2018 inderdaad. Nog eventjes geduld voor 2019.

Thanks voor de tips. Heb helaas geen iPad, maar ik zal even gaan checken wat thecrewchief precies is! Moet ook even verder duiken in bv setup van auto's etc. Tot dusver heb ik me daar bij F1 en GT Sport nooit echt mee bezig gehouden.
CrewChief is een pitradio en spotter in één. Ik gebruik deze bij bijna alle huidige race sims.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb sinds een kleine drie weken RFactor 2 en dat bevalt zo goed dat ik gisteren avond zelfs mij geliefde Assetto Corsa er heb afgegooid.

Het grootste probleem met RFactor 2 is het gebrek aan kwalitatief goed uitziende tracks. Je bent dan echt aangewezen op de DLC. Er zijn gelukkig ook nog wel goed uitziende mods zoals mij favoriete mod track uit Assetto Corsa Bridgehampton. De group C cars uit de steam workshop zijn ook super.

Ik gebruik ook Crewchief vergeet niet de grove taalgebruik optie aan te zetten. Mijn favoriet "Yeah, nail that fucker" als een goede inhaal actie maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
Homeland schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:55:En werkt dit met een ranking om niveau van racers gelijk te kunnen houden?
We zijn achter de schermen al een flinke tijd bezig met een complete re-write van de UI gecombineerd met een competitie systeem. Dat laatste zal gaan werken met een ranking, waardoor we rijders van gelijkwaardig niveau tegen elkaar kunnen laten racen. Ook zullen er dagelijks races zijn die meetellen voor verschillende competities, waarbij we streven naar een divers aanbod aan auto's en circuits. Dat systeem komt zeker dit jaar nog uit en als je onze maandelijkse roadmaps volgt, heb je al redelijk wat informatie bij elkaar over hoe dat er allemaal uit gaat zien. Delen ervan zijn al eerder gebruikt voor hotlap qualifiers van McLaren's Worlds Fastest Gamer, Shadow, en regionale competities zoals van ESL en A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
homernt schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:24:
Ik heb sinds een kleine drie weken RFactor 2 en dat bevalt zo goed dat ik gisteren avond zelfs mij geliefde Assetto Corsa er heb afgegooid.

Het grootste probleem met RFactor 2 is het gebrek aan kwalitatief goed uitziende tracks. Je bent dan echt aangewezen op de DLC. Er zijn gelukkig ook nog wel goed uitziende mods zoals mij favoriete mod track uit Assetto Corsa Bridgehampton. De group C cars uit de steam workshop zijn ook super.
Interessant voor mij als racesim noob, ik had nl de steamdemo van rFactor 2 vorige week uitgeprobeerd en de kwaliteit van de racecar graphics vond ik weer een afknapper. Ik neig nu toch veel meer naar AC Ultimate Edition als aankoop.
Wat is jouw reden voor deze switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
marrs schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:32:
[...]

We zijn achter de schermen al een flinke tijd bezig met een complete re-write van de UI gecombineerd met een competitie systeem. Dat laatste zal gaan werken met een ranking, waardoor we rijders van gelijkwaardig niveau tegen elkaar kunnen laten racen. Ook zullen er dagelijks races zijn die meetellen voor verschillende competities, waarbij we streven naar een divers aanbod aan auto's en circuits. Dat systeem komt zeker dit jaar nog uit en als je onze maandelijkse roadmaps volgt, heb je al redelijk wat informatie bij elkaar over hoe dat er allemaal uit gaat zien. Delen ervan zijn al eerder gebruikt voor hotlap qualifiers van McLaren's Worlds Fastest Gamer, Shadow, en regionale competities zoals van ESL en A1.
Stomme vraag en wellicht ook beetje off-topic; Waarom zijn websites van games, en in dit geval ook rFactor 2 altijd zo tegenvallend?

Zou tof zijn als je in game een nieuwe UI hebt, met ranked competities, waarbij je dan bijvoorbeeld een vette website hebt voor je game, waar men ook kan inloggen om alle stats te zien. Tevens kun je daar bijvoorbeeld ook alle tracks en auto's met specs uit de workshop weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marrs
Xamsix schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:45:
[...]

Stomme vraag en wellicht ook beetje off-topic; Waarom zijn websites van games, en in dit geval ook rFactor 2 altijd zo tegenvallend?

Zou tof zijn als je in game een nieuwe UI hebt, met ranked competities, waarbij je dan bijvoorbeeld een vette website hebt voor je game, waar men ook kan inloggen om alle stats te zien. Tevens kun je daar bijvoorbeeld ook alle tracks en auto's met specs uit de workshop weergeven.
Leuk dat je dat voorstelt, want bij het ontwerp van de nieuwe UI hebben we rekening gehouden met het feit dat je zo veel mogelijk dingen die je normaal in rF2 kunt doen, ook moet kunnen doen op het web (en dus bijvoorbeeld op je telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Toine1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:32:
[...]

Interessant voor mij als racesim noob, ik had nl de steamdemo van rFactor 2 vorige week uitgeprobeerd en de kwaliteit van de racecar graphics vond ik weer een afknapper. Ik neig nu toch veel meer naar AC Ultimate Edition als aankoop.
Wat is jouw reden voor deze switch?
Ik heb de demo zelf nooit geprobeerd maar ik had gelezen, ik dacht in een van de reviews op steam dat de demo op een oudere versie is gebaseerd(ik neem dan aan op dx9) dus die zier er sowieso minder uit. Verder neem ik deel van mijn uitspraak terug. Ik heb gisteren en vandaag nog wat gespeeld met de grafische instellingen met name op anti analysing gebied. Kost wel fps maar zorgt wel dat het er beter uitziet. En ook gezocht naar tracks buiten de steam shop om. Dat heeft o.a. goede versie van Spa, Le Mans en de Nordsleife opgeleverd toch wel drie tracks die minimaal wilt hebben. Ik zal morgen nog wel lijst plaatsen ook met tracks uit de steam shop zodat je die kan proberen voordat je besluit om geld uitgeven aan DLC.

De reden om over te stappen is dat het lekkerder rijd ik weet ook niet anders moet zeggen want ik ben wel de laatste persoon die moet vragen of de phisycs kloppen.Ik heb niet eens een rijbewijs wel lessen gehad maar aan begin van deze eeuw lang geleden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Nou als dat waar is van die rFactor2 demo op steam, dan zou ik als gamestudio, deze demo maar zo snel mogelijk vervangen door iets beters, want op basis van de huidige demo zou ik deze game nooit kopen.

Ben wel benieuwd, als je klaar bent de game optimalisatie, wat jij vindt van rF2 tov AC mbt het grafische gedeelte.

[ Voor 22% gewijzigd door Toine1 op 19-05-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Toine1 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:54:
Nou als dat waar is van die rFactor2 demo op steam, dan zou ik als gamestudio, deze demo maar zo snel mogelijk vervangen door iets beters, want op basis van de huidige demo zou ik deze game nooit kopen.

Ben wel benieuwd, als je klaar bent de game optimalisatie, wat jij vindt van rF2 tov AC mbt het grafische gedeelte.
Het probleem met RFactor 2 is dat grafisch gezien de officiële content van studio 397 erg varieert. AC kan met de SOL mod in combinatie met content manager nog grafisch opgekrikt worden. Zoek maar op YouTube daar is genoeg over te vinden.

Het ligt er aan wat je wilt als graphics het belangrijkste is dan is ACC misschien nog een optie, als je PC dat trekt, die op 29 mei uitkomt. Als phisycs het belangrijkste is RF2 maar voor de content AC gezien de grote hoeveelheid kwalitatief goede mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
homernt schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:20:
[...]

Ik heb de demo zelf nooit geprobeerd maar ik had gelezen, ik dacht in een van de reviews op steam dat de demo op een oudere versie is gebaseerd(ik neem dan aan op dx9) dus die zier er sowieso minder uit. Verder neem ik deel van mijn uitspraak terug. Ik heb gisteren en vandaag nog wat gespeeld met de grafische instellingen met name op anti analysing gebied. Kost wel fps maar zorgt wel dat het er beter uitziet. En ook gezocht naar tracks buiten de steam shop om. Dat heeft o.a. goede versie van Spa, Le Mans en de Nordsleife opgeleverd toch wel drie tracks die minimaal wilt hebben. Ik zal morgen nog wel lijst plaatsen ook met tracks uit de steam shop zodat je die kan proberen voordat je besluit om geld uitgeven aan DLC.

De reden om over te stappen is dat het lekkerder rijd ik weet ook niet anders moet zeggen want ik ben wel de laatste persoon die moet vragen of de phisycs kloppen.Ik heb niet eens een rijbewijs wel lessen gehad maar aan begin van deze eeuw lang geleden dus.
Het is grafisch volgens mij wel moderner dan het eerder is geweest. Ik vind het juist een erg aantrekkelijke simracer, omdat je alles kan opzetten zoals je wil en er genoeg goede mods bij te krijgen zijn. En je hebt de weather engine, dat je van zon naar regen kan gaan (zoals Project Cars ook kent). Ik had nog een filmpje gemaakt met rFactor 2, daar staat DX11 bij? Geen idee hoe dat ook alweer zat. Volgens mij een Monza DX11 versie en de auto's via https://www.unitedracingdesign.net/shop-1.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren is AMS2 aangekondigd en tot mijn grote verrassing hebben ze niet gekozen voor de rFactor 2 ISI gMotor2 engine, maar de Madness engine van SMS (PC2). Ik vind het jammer dat ze niet de rFactor 2 ISI gMotor2 gekozen hebben, want ik zag een samenwerking tussen Reiza en Studio 397 wel zitten. En na de release van het Reiza pack voor rF2, had ik zeker verwacht dat de nieuwe Reiza titel wel de rFactor 2 ISI gMotor2 engine zou gaan gebruiken. Maar ik weet niet of dat ooit een optie is geweest.

Op dit moment is er een enorm verschil in de physics tussen rF2 en PC2. Ik ben benieuwd of Reiza, die met AMS ook erg goede physics heeft, in staat zal zijn de physics van de Madness engine naar het niveau van rF2 te brengen. Als ze dat lukt, dan hebben ze een winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Verassende keuze inderdaad als ze het goede van beide weten te rijmen dan hebben ze denk ik wel winnaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Laser scanned Le Mans! _/-\o_ Een mooie verrassing! >:)
Ik has stiekem wel gehoopt op een snelle release van het Tatuus car pack, omdat in de vorige roadmap al werd verteld dat deze alleen nog wat tweaking en bugfxing nodig had. Nog maar even geduld hebben dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Kijken wat sneller dan je denkt betekent volgens mij had de Nordschleife er ook al moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mooie beelden van de kwalificatie in het donker voor de 24 uur van Le Mans op dit moment op Eurosport. Alvast een beetje in de stemming komen voor de laser scanned versie van het circuit in rF2. >:) Hopelijk nog een release voor dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Het zou mooi zijn als hij inderdaad vandaag of morgen nog zal verschijnen. Ik zou er geen geld op inzetten gezien hun track record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
homernt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:07:
Ik zou er geen geld op inzetten gezien hun track record.
Hoezo? Ik zie zelden of nooit een exacte release date vantevoren aangekondigd. Het is wel zo dat in de Le Mans aankondiging in de laatste roadmap de indruk wordt gewekt dat deze op korte termijn uit zou komen (".. it's coming much sooner than you think", "look out for our Road to Le Mans competition") en logisch zou zijn dat dat dan voor de 24 uur van Le Mans in dit weekend zou zijn. Maar.. S397 zegt nergens dat dat ook werkelijk zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Dat klopt geen exacte data maar de Nordschleife en nieuwe UI hadden er wel al moeten zijn als ik zo lees. Mij hoor je niet klagen als het inderdaad één dezer dagen verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Morgen wellicht meer tijdens het live interview met @marrs op RaceDepartment.
https://www.racedepartmen...ve-14-06-20-30bst.169684/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Le Mans zag er erg goed uit, met name ook tijdens schemer/nacht. Ik ben wel benieuwd hoe bumpy het echt is tov van andere versies (in andere sims). Helaas nog geen release omdat de ACO de track nog moet goedkeuren (misschien dit weekend). Dus... we zullen het vooralsnog moeten doen met live beelden... ook geen straf. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
Le Mans ziet er goed uit inderdaad.

Ik hoop dat ze plannen hebben om SMP te implementeren. Triple monitor gaming is een niche maar vooral onder de simracers populair. SMP is gewoon een must have. Het is er al een behoorlijke tijd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
glnk schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:34:

Ik hoop dat ze plannen hebben om SMP te implementeren. Triple monitor gaming is een niche maar vooral onder de simracers populair. SMP is gewoon een must have. Het is er al een behoorlijke tijd:
[YouTube: NVIDIA Special Event: Simultaneous Multi-Projection (Part 6)]
Mmm, maar zijn deze uitgestrekte beelden niet al opgelost in games als RFactor 2 en Assetto Corsa waarbij je kan aangeven op wat voor een hoek je zijschermen staan?

Of heb je het puur over betere performance met deze nieuwe techniek? Wat natuurlijk ook heel mooi zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mooie timing zo net na de finish van de race. :) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
September gaat leuk worden. Le Mans 24 uur in mijn toekomstige racerig. <3 Hoop dat die klassen goed zijn geprogrammeerd om mee te kunnen met Endurance races.

BIj mij pitten ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Disregard. Nog aan het bijkomen van de 24H.

[ Voor 90% gewijzigd door Fryslanboy op 16-06-2019 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Zojuist eerste korte test gedaan op Le Mans 24h. Met een Corvette C7 GTE tegen 19 AI (GTE/LMP2/LMP3) in een race op 60x snelheid met een totale duur van 24 minuten. Dus een 24 uurs simulatie in 24 minuten. Eerste indruk is erg goed. Performance is prima, alhoewel ik altijd problemen heb in rF2 zodra het flink gaat schemeren. M'n FPS kunnen dan zakken van een stabiele 60 FPS naar mid 30's. Als het dan weer echt donker wordt, dan wordt het weer 60 FPS stabiel. Circuit ziet er verder prachtig uit. Toen het op een gegeven moment weer licht werd, reed in net richting de Dunlop boog waar de zon net bovenuit kwam. Dan zie je pas hoe mooi rF2 er ook grafisch uit kan zien. 8) Ik had het wel wat 'bumpier' verwacht, nav het live interview op RD. Maar dat heeft wellicht ook wel wat met mijn G27 stuur te maken. Op rechte stukken voel ik namelijk weinig FFB. Als ik dan het stuur iets draai, dan voel ik de oneffenheden in het circuit wat meer. Maar.. bij Sebring voel ik de bumps wel veel beter, dus ik weet niet waar dat aan ligt.
Eerste conclusie: Top track weer van S397 _/-\o_ en z'n geld meer dan waard.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 16-06-2019 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
Het is inderdaad niet zo hobbelig als ik had verwacht na het interview met Marcel. Hoe dan ook het is niet veel anders dan de mod. Ik rij in ieder geval de zelfde rondentijden.

Op naar de Nordschleife volgens Marcel een week of zes achter deze release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Heb de rFactor 2 Le Mans versie eens geprobeert hier de eerste beelden

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Ik heb Le Mans ook gekocht en de track ziet er schitterend uit en loopt soepel met 20 AI.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marrs
Summer sale, roadmap, met wat nieuwtjes: https://www.studio-397.com/2019/06/roadmap-update-june-2019/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Tatuus pack gratis! Thanks! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Tatuus is gaaf!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marrs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Mooie review van de Tatuus auto’s.

En deze, waar Billy en Shaun erg positief zijn.

@marrs Als je deze laatste video van Billy en Shaun bekijkt... pure reclame voor jullie... en Billy en Shaun horen wat mij betreft tot de meest deskundige maar vooral ook eerlijkere reviewers op Youtube.

[ Voor 70% gewijzigd door PatrickC op 28-06-2019 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marrs
@PatrickC ik deel je mening en heb om die reden Billy voor de release al benaderd om te kijken of hij het leuk zou vinden om een review van deze auto's te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin Kater
Wow, heerlijk hoe intuïtief deze Tatuusjes rijden. Rfactor 2 blijft toch wel van alle sims qua gevoel met de auto de beste naar mijn mening. Wat mij verder opviel:

- FFB van de Tatuusjes met Halo zijn bij mij zo'n 2 keer zo zwaar dan de overige Tatuusjes. Ik heb de FFB multiplier hier ingame echt met de helft moeten terug schroeven. Klopt dit wel? Zover ik weet hebben alle Tatuusjes geen stuurbekrachtiging.

- Geluid van de banden (banden locken enz.) is wel heel erg zacht vergeleken met de andere geluiden (motor, wind). Dit heb ik niet bij andere auto's van Studio 397.

- Wanneer de auto's stil staan gaat het stuur niet meer heen en weer (oscillation). EIndelijk! Bijna alle auto's in Rfactor 2 hebben dit wel bij mij (Simucube direct drive stuur), ook eerdere officiele auto's van Studio 397 zoals bijvoorbeeld de McLaren M23. Is hier een oplossing voor bedacht waardoor toekomstige auto's dit niet meer zullen hebben?

Studio 397 is goed bezig. Met de nieuwe UI, nieuwe multiplayer systeem, Nürburgring en overige toevoegingen denk ik dat Rfactor eind dit jaar echt een mooie sim zal worden die ook meer publiek zal trekken zonder daarbij zijn essentie als hardcore sim te vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Kevin Kater schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:32:
Wow, heerlijk hoe intuïtief deze Tatuusjes rijden. Rfactor 2 blijft toch wel van alle sims qua gevoel met de auto de beste naar mijn mening.
Mee eens. Maar het ‘nadeel’ is wel dat andere racing sims ineens heel ‘vlak’ aanvoelen. :P Als ik eerst rF2 speel en hierna b.v. ACC dan mis ik dit gevoel. En ACC is verder helemaal niet verkeerd op dit vlak. Doordat je zo veel gevoel hebt in rF2, maakt dit het besturen van de auto’s een stuk ‘gemakkelijker’. Maar dat is niet altijd zo geweest. In de beginjaren van rF2 was ik meestal na een paar minuten al weer klaar met rF2. De auto’s gleden echt alle kanten op. Waarom dit nu veel beter is durf ik niet te zeggen. Sinds Studio 397 het van ISI heeft overgenomen, kan ik me niet herrinneren dat ze grote aanpassingen hebben gedaan aan de physics, FFB en tire model. Maar... ik kan me vergissen. Het rijdt in ieder geval een heel stuk beter dan in het begin. :) Of... mijn simracing skills zijn gewoon verbeterd in al die jaren! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Hallo rFactor 2 rijders. Ik rij op dit moment uitsluitend Assetto Corsa maar ben op zoek naar een simulator en league voor endurance races met rijders wissels.
Nu rFactor 2 voor 15 euro te krijgen is op steam is lijkt dit het moment om toe te slaan maar ik ben benieuwd of er een nederlanse league is voor endurance races met deze sim.
In dit topic lijken er geen races te worden georaniseert.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
R3m3d7 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 15:30:
Hallo rFactor 2 rijders. Ik rij op dit moment uitsluitend Assetto Corsa maar ben op zoek naar een simulator en league voor endurance races met rijders wissels.
Nu rFactor 2 voor 15 euro te krijgen is op steam is lijkt dit het moment om toe te slaan maar ik ben benieuwd of er een nederlanse league is voor endurance races met deze sim.
In dit topic lijken er geen races te worden georaniseert.
Iemand een idee?
Bij SRVN (https://www.srvn.nl/) wordt exclusief met rFactor 2 gereden volgens mij. Verder zit er ook een compleet nieuwe UI aan te komen, waarbij league racing volgens mij veel eenvoudiger moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@PatrickC bedankt!
Eigenlijk wel vreemd dat er op tweakers geen races worden georganiseerd met wat volgens veel kenners de beste sim is qua physics en ffb en welke ook nogeens op veel andere gebieden mee kan komen of voorop loopt. Eigenlijk lijkt het alleen grafisch en qua geluid wat achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@R3m3d7 Geen idee waarom dit zo is. Ik rijd meestal alleen tegen AI (erg goed in rF2), dus heb me hier verder nooit in verdiept. Grafisch is er de laatste jaren flink progressie geboekt met rF2 en Studio 397 is hier nog steeds mee bezig (zie ook maandelijkse roadmaps die ze uitbrengen). Ik vind het er grafisch prima uitzien, maar ik vind physics en FFB belangrijker. Qua geluid vind ik eigenlijk alleen ACC en RaceRoom Racing Experience beter dan rF2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sinds vandaag ook in het bezit van RF2 + de endurance pack en Le Mans track. Hopelijk zijn de downloads snel klaar zodat ik wat rondjes kan racen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik ben benieuwd wat je ervan vind aangezien je ook Assetto Corsa ervaring hebt @Paulus07.

Zelf ben ik niet aan een sim bebonden, ik vind AC leuk omdat er hier leuke races voor worden georgansieerd met leuke mensen en er enorm veel gratis content voor is maar endurace racen met rijderswissels zijn er niet echt mee mogelijk, waarom doen we die dan niet met rFactor, je kan er denk ik voor een investering van 50 euro een geweldig endurance seizoen mee opzetten. Racen tegen de AI is best leuk maar voor mij is het rijden tegen en met andere het leukste wat er is, ik heb met rFactor 1 endurance races gedaan met rijderswissels en hoewel dat wat apart werkte ging het wel goed en hebben we daar via simracing.nl heel veel lol mee gehad.
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste