| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Zal wel een pak fijner/immersiever zijn dan je oude stuur/pedalen denk ik zo.
Stukken sneller!dawg schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:19:
@PatrickC ben je inmiddels al sneller met je nieuwe spullen?
Zal wel een pak fijner/immersiever zijn dan je oude stuur/pedalen denk ik zo.
Het is meteen ook een goede core stability training geworden vanwege de veel hogere krachten, wat weer goed is voor mijn andere grote hobby… hardlopen.
Van de sims die ik met name speel (rF2, AMS2, ACC, AC) vind ik het verschil in rF2 wel het kleinste. Dat heeft wellicht ook te maken met de Fanatec recommended settings en dat rF2 gewoon ook al heel goed voelt icm een G27. Van deze sims is rF2 de enige met een ‘linear’ setting en dus niet de ‘peak’ setting. In al die settings moet ik me nog verder verdiepen, maar wilde gewoon met de aanbevolen settings starten.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Op de website staat dat ik deze wagen nodig hebt https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1940450049 en ook in bezit
Als ik naar multiplayer gaat en deze online event wilt openen zegt dat ik de MOD moet instaleren.
Iemand een oplossing of mis ik nog iets?
Vermoedelijk dan een probleem met en van de circuits, die moet je ook allemaal hebben.Evertt schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:23:
Ik heb het probleem dat ik geen online rFactor 2 Open Wheel Sprint kan spelen. https://www.studio-397.co...petition-system-season-3/
Op de website staat dat ik deze wagen nodig hebt https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1940450049 en ook in bezit
Als ik naar multiplayer gaat en deze online event wilt openen zegt dat ik de MOD moet instaleren.
Iemand een oplossing of mis ik nog iets?
[ Voor 11% gewijzigd door JeGoBE op 17-05-2022 11:47 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Probleem was dat een andere mod die niet wou instaleren omdat ik een circuit miste.JeGoBE schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:26:
[...]
Vermoedelijk dan een probleem met en van de circuits, die moet je ook allemaal hebben.
Dit was ook de reden dat sommige multiplayers ook niet deden.
Daarnaast zoek ik mij een ongans naar de weight jacker instelling. Waar kan ik die vinden? Suspension leek me logisch maar niet te vinden.
Iemand ideeën?
Wat is het filmpje?Genestealer schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:56:
Nieuwe Dallara IR-18 aan het testen. Nou heb ik lastbl van een downshift limiter (bleepjes) van 2 naar 1. Op YouTube is een filmpje van iemand die snelle rondes zet op een specifieke baan die ik ook aan het oefenen ben. Daar schakelt de bestuurder ontzettend snel terug, dat kan ik niet. IR-18 is bij mij niet zo snel met terugschakelen.. snap er niets van.
Daarnaast zoek ik mij een ongans naar de weight jacker instelling. Waar kan ik die vinden? Suspension leek me logisch maar niet te vinden.
Iemand ideeën?
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Als het goed is, kan je alleen de weight jacker op ovals veranderen. Op road banen kan je dit niet aanpassen. Dat is reglementair geregeld.Genestealer schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:56:
Iemand ideeën?
Geen idee of dit ook in rF2 zo is geregeld. Dit is in iRacing het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 27-06-2022 12:37 ]
De nieuwste Build van Rf2 heeft downshift protection voor de Dallara IR-18. Om te testen zou je even een eerdere Build van RF2 kunnen proberen, kan makkelijk via Steam.Genestealer schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:56:
Nieuwe Dallara IR-18 aan het testen. Nou heb ik lastbl van een downshift limiter (bleepjes) van 2 naar 1. Op YouTube is een filmpje van iemand die snelle rondes zet op een specifieke baan die ik ook aan het oefenen ben. Daar schakelt de bestuurder ontzettend snel terug, dat kan ik niet. IR-18 is bij mij niet zo snel met terugschakelen.. snap er niets van.
Iemand ideeën?

Some minor track updates and build hotfix are available now:
Nurburgring 2018 v2,23
- Removed offensive graffiti
New York E-Prix Track v1.23
- 2022 advertisement update
Client 9028373
Dedicated 9028384
- Fixed stretched driver labels in multiview triple screen
https://www.studio-397.co...7-and-gte-new-tyre-update
Nu nog een paar Hypercars/LMDh’s, want die MSG Le Mans game zal nog wel even op zich laten wachten.
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 05-07-2022 19:26 ]
Veel te veel arcade zeker als je rfacor 2 ben gewent.
Rfactor 2 bied veel kwaliteit op race gebiedt.
De F1 games zijn meer voor de hele F1 beleving en niet voor hardcore sim racing. Maar rFactor 2 is voor mij echter niet de game om in huidige F1 auto’s te rijden. Dan switch ik toch naar Assetto Corsa, waarvoor nu bijvoorbeeld de VRC Formula Alpha 2022 en RSS Formula Hybrid 2022 uitgekomen zijn. rFactor 2 heeft ook wel een paar moderne F1 Mods, maar die halen niet de kwaliteit van de mods in AC vind ik. AMS2 heeft trouwens ook een F1 2022, de Formula Ultra Gen2.Evertt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:14:
Vandaag F122 geïnstalleerd. Na 2ronden had ik zo deze race game is het niet.
Veel te veel arcade zeker als je rfacor 2 ben gewent.
Rfactor 2 bied veel kwaliteit op race gebiedt.
Ik heb nooit Assetto Corsa gespeeld daar kan ik niet over oordelen.PatrickC schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:25:
[...]
De F1 games zijn meer voor de hele F1 beleving en niet voor hardcore sim racing. Maar rFactor 2 is voor mij echter niet de game om in huidige F1 auto’s te rijden. Dan switch ik toch naar Assetto Corsa, waarvoor nu bijvoorbeeld de VRC Formula Alpha 2022 en RSS Formula Hybrid 2022 uitgekomen zijn. rFactor 2 heeft ook wel een paar moderne F1 Mods, maar die halen niet de kwaliteit van de mods in AC vind ik. AMS2 heeft trouwens ook een F1 2022, de Formula Ultra Gen2.
Maar misschien toch goed om te proberen.
Bedankt voor de suggestie.
rF2 Scuderia Glickenhaus SCG 007

[ Voor 45% gewijzigd door Paulus07 op 08-07-2022 11:18 ]
Zelfs met officiële licentie. Studio 397 / MSG mist hier toch wel de hypercar boot. URD heeft ook al een ‘Toyota’ hypercar namelijk.Paulus07 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:17:
https://unitedracingdesig...eria-glickenhaus-scg-007/
rF2 Scuderia Glickenhaus SCG 007
[Afbeelding]
Ze hebben wel copy/paste gedaan zo te lezen…
“Unpack the rar file and copy the rfcmp file to rfactor2/packages. Inside the game go under content, find the Moyoda and install it.”
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 08-07-2022 14:49 ]
[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 13-07-2022 19:59 ]
Ik verwacht niet dat de demo up-to-date is, maar waarom probeer je het niet gewoon?MarcoM schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:23:
Ik wil Rfactor 2 toch weer een kans geven. Is de demo op steam een waardige versie om te bekijken?
In de Steam sale, nog niet zo lang terug, was de rF2 base game met base content voor een paar euro op te pikken. Die komt in de toekomst nog wel vaker voorbij.
RF2 is nu in de sale op Steam voor een paar euro. Ik zit er zelf ook naar te kijken.MarcoM schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:23:
Ik wil Rfactor 2 toch weer een kans geven. Is de demo op steam een waardige versie om te bekijken?
Is ook een no-brainer, ware het niet dat ik pas een week of 2 geleden Assetto Corsa gekocht heb, en dit nu met veel pijn en moeite met een controller aan het testen ben.PatrickC schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:54:
@benji83 @MarcoM Voor €7,49 lijkt me dat een ‘no-brainer’. De standaard versie heeft best veel gratis content aan boord om de game uit te proberen en de Steam Workshop bevat verder nog wel een groot aantal gratis mods (kijk ook even naar de Verzamelingen/Collections). En mocht de game bevallen, dan wachten op een sale van een aantal packs.
Ik heb nog geen stuurtje, dus of het handig is nu nog een spel erbij te kopen dat ik nog niet fatsoenlijk kan gebruiken...
Zonder stuurtje wordt het wel erg lastig ben ik bang... ik zou dan eerst maar kijken om AC een beetje onder controle te krijgen, of een stuurtje aanschaffen. RF2 komt vaak genoeg als aanbieding voorbij, dus die kan je altijd nog eens oppikken dan.benji83 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:42:
[...]
Is ook een no-brainer, ware het niet dat ik pas een week of 2 geleden Assetto Corsa gekocht heb, en dit nu met veel pijn en moeite met een controller aan het testen ben.
Ik heb nog geen stuurtje, dus of het handig is nu nog een spel erbij te kopen dat ik nog niet fatsoenlijk kan gebruiken...
Precies waarom hij nog niet in het winkelwagentje zitkroegtijger schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Zonder stuurtje wordt het wel erg lastig ben ik bang... ik zou dan eerst maar kijken om AC een beetje onder controle te krijgen, of een stuurtje aanschaffen. RF2 komt vaak genoeg als aanbieding voorbij, dus die kan je altijd nog eens oppikken dan.
Stuurtje komt volgende maand, dan eerst even daarmee wegwijs worden in AC, pak ik RF2 bij de volgende sale mee.
Bedankt voor de heads up. Ik heb vorige week de demo geprobeerd. Dat is echt PlayStation 2 kwaliteit qua graphics.PatrickC schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:54:
@benji83 @MarcoM Voor €7,49 lijkt me dat een ‘no-brainer’. De standaard versie heeft best veel gratis content aan boord om de game uit te proberen en de Steam Workshop bevat verder nog wel een groot aantal gratis mods (kijk ook even naar de Verzamelingen/Collections). En mocht de game bevallen, dan wachten op een sale van een aantal packs.
Is de koop versie dan zoveel anders? Wellicht is er een filmpje waarin het duidelijk voor mij is dat de koop versie echt heel anders is. 8 Euro is natuurlijk geen probleem. Maar het is meer de tijdsinvestering om weer van alles te gaan proberen.
Filmpjes genoeg YouTube: YouTubeMarcoM schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Bedankt voor de heads up. Ik heb vorige week de demo geprobeerd. Dat is echt PlayStation 2 kwaliteit qua graphics.
Is de koop versie dan zoveel anders? Wellicht is er een filmpje waarin het duidelijk voor mij is dat de koop versie echt heel anders is. 8 Euro is natuurlijk geen probleem. Maar het is meer de tijdsinvestering om weer van alles te gaan proberen.
of streams via https://www.twitch.tv/directory/game/rFactor%202
De demo draait wellicht nog in DX9. De laatste jaren, na de introductie van DX11 in rF2 is er heel veel verbeterd op het gebied van graphics. Het hangt ook een beetje af van de tracks en auto’s die je gebruikt. Als dit recente auto’s en tracks zijn, die zijn gemaakt of geüpdatet na de grafische updates die de game heeft gehad, dan zien ze er erg goed uit wat mij betreft. Zeker als je de tijd van de dag aanpast naar vroeg in de morgen of einde middag / begin van de avond. Dat is al net als met fotografie… de mooiste beelden krijg je tijdens ‘golden hour’.MarcoM schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Bedankt voor de heads up. Ik heb vorige week de demo geprobeerd. Dat is echt PlayStation 2 kwaliteit qua graphics.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 19-07-2022 12:27 ]
Ik ben benieuwd. Ik zal het vandaag of morgen (want hete zolder met racepod) aanschaffen. Zit in de base content wel content die je kunt proberen? Of moet dat via steam workshops. Ik kwam erachter dat die steam workshops niet in de demo werken. Lijkt logisch. Maar het content model zal even wennen zijn voor me.PatrickC schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:24:
[...]
De demo draait wellicht nog in DX9. De laatste jaren, na de introductie van DX11 in rF2 is er heel veel verbeterd op het gebied van graphics. Het hangt ook een beetje af van de tracks en auto’s die je gebruikt. Als dit recente auto’s en tracks zijn, die zijn gemaakt of geüpdatet na de grafische updates die de game heeft gehad, dan zien ze er erg goed uit wat mij betreft. Zeker als je de tijd van de dag aanpast naar vroeg in de morgen of einde middag / begin van de avond. Dat is al net als met fotografie… de mooiste beelden krijg je tijdens ‘golden hour’.
[YouTube: rFactor 2 Looks Kind of Spectacular Now]
Ik heb AC, ACC, en AMS2 onder andere. Allen hebben plus en minpunten. Op zich vind ik ACC erg mooi , maar te saai met alleen maar GT3 en 4 auto's. AMS2 heeft prima selectie aan wagens, echter veel tracks zijn zielloos (geen mooi trackside details). En AC... tsja dat is een moeilijke om te verslaan. De mods voor AC zijn soms erg mooi, maar sommige tracks zijn echt niet al te best.
Is er een plek voor goede content of een rating systeem voor content in RFactor 2?
Ja, bij installatie wordt meteen een hoop content geïnstalleerd. Verder zijn er een paar mooie Collections in Steam die je kunt gebruiken en dan kun je die met één druk op de knop al die content subscriben. Zoek even terug in dit topic, want ik heb er ooit een aantal genoemd.MarcoM schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:42:
[...]
Ik ben benieuwd. Ik zal het vandaag of morgen (want hete zolder met racepod) aanschaffen. Zit in de base content wel content die je kunt proberen? Of moet dat via steam workshops. Ik kwam erachter dat die steam workshops niet in de demo werken. Lijkt logisch. Maar het content model zal even wennen zijn voor me.
Ik heb AC, ACC, en AMS2 onder andere. Allen hebben plus en minpunten. Op zich vind ik ACC erg mooi , maar te saai met alleen maar GT3 en 4 auto's. AMS2 heeft prima selectie aan wagens, echter veel tracks zijn zielloos (geen mooi trackside details). En AC... tsja dat is een moeilijke om te verslaan. De mods voor AC zijn soms erg mooi, maar sommige tracks zijn echt niet al te best.
Is er een plek voor goede content of een rating systeem voor content in RFactor 2?
PatrickC in "rFactor 2"
PatrickC in "rFactor 2"
Een oceaan aan videocontent kan je hier vinden: YouTube: YouTubeMarcoM schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]
https://www.virtual-racin...p/formula-na-2018-n81hsf/
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 20-07-2022 12:15 ]
https://www.studio-397.co...-wide-technology-raceway/
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 02-08-2022 00:00 ]
https://www.studio-397.co...ini-cooper-s-mki-group-2/
Wellicht hier even vragen, of misschien had je dat al gedaan? Volg dat topic zelf niet zo namelijk.powerboat schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:59:
Kent iemand toevallig nog andere aluminium boeren? Communicatie bij aluxprofiel kan echt wel beter.
Rigs, cockpits en wheelstands
https://www.studio-397.co...ouncing-caterham-academy/
Deze is gratis en er komen meer Caterhams bij in de toekomst.
Oeps! verkeerde topicPatrickC schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:04:
[...]
Wellicht hier even vragen, of misschien had je dat al gedaan? Volg dat topic zelf niet zo namelijk.
Rigs, cockpits en wheelstands
AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
https://www.studio-397.co...date-and-content-release/
[ Voor 35% gewijzigd door PatrickC op 09-08-2022 22:42 ]
Ttack mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1560025749
[ Voor 49% gewijzigd door PatrickC op 13-08-2022 14:40 ]
https://www.google.com/ma...CbiGLvqE-z_ze&usp=sharing
Heel veel succes @marrs met deze nieuwe uitdaging! Ben erg benieuwd waar het allemaal toe gaat leiden!
Dank je wel! Ik ben net zo benieuwd, en ik hou jullie op de hoogte.PatrickC schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:18:
[...]
Heel veel succes @marrs met deze nieuwe uitdaging! Ben erg benieuwd waar het allemaal toe gaat leiden!
https://twitter.com/Boris...&t=vcRB6_SsASyefnzYwGLkCQ
https://www.racedepartmen...re-reiza-pack-update.673/
Verder, voor bijna €15 heb je 4 tracks met in totaal 12 layouts, waarvan Imola met de 1972,1988,2001 en 2018 layouts.
https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1007/
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 24-09-2022 11:26 ]
Dank voor je uitgebreide antwoord ! Veel kennis hier. Forum net ontdekt. Ben geinteresseerd in alles rf2. De enige sim die ik tegenwoordig speel, puur voor de ervaring. Altijd in VR en meestal na afloop een soort zucht vsn "poeh wat is dit goed".. Online rijden is mij echter nog nooit gelukt, altijd wel een foutmelding over iets. Verbazingwekkend ook dat er een Nederlandse entiteit achter zit. Wellicht dat zich hier insiders bevinden ;-) houd het forum in de gaten vanaf nu...PatrickC schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:53:
@Kruit De Reiza tracks hebben niet de kwaliteit van de Studio 397 tracks van tegenwoordig, maar in juli van dit jaar werd wel aangekondigd dat de Reiza content een update gaat krijgen.
https://www.racedepartmen...re-reiza-pack-update.673/
Verder, voor bijna €15 heb je 4 tracks met in totaal 12 layouts, waarvan Imola met de 1972,1988,2001 en 2018 layouts.
https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1007/
Zit je toevallig niet ook op Discord? Daar is ook veel informatie te vinden op de rFactor 2 server en kun je vragen stellen waarop je vaak snel antwoord krijgt. En vragen stellen hier kan natuurlijk ook altijd.Kruit schreef op maandag 26 september 2022 @ 01:36:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord ! Veel kennis hier. Forum net ontdekt. Ben geinteresseerd in alles rf2. De enige sim die ik tegenwoordig speel, puur voor de ervaring. Altijd in VR en meestal na afloop een soort zucht vsn "poeh wat is dit goed".. Online rijden is mij echter nog nooit gelukt, altijd wel een foutmelding over iets. Verbazingwekkend ook dat er een Nederlandse entiteit achter zit. Wellicht dat zich hier insiders bevinden ;-) houd het forum in de gaten vanaf nu...
Zelf rijdt ik alleen tegen de AI, dus online heb ik weinig tot geen ervaring mee, maar sommige anderen hier wel. Bij online is het belangrijk dat je alle content die gebruikt wordt in de sessie met de juiste versies in je bezit hebt, ook al rijdt je zelf met content die je in je bezit hebt.
De eerste races hebben al direct meerdere splits.
Op https://www.youtube.com/c/MichiHoyer zullen er wat filmpjes komen om de mensen van LFM op weg te helpen met rfactor 2.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/FKQR8gCnKXGixdfkpTd56fkU.gif?f=user_large)
Succes!
www.simsport-racing.com
Wel bijzonder dat de Alpine auto’s los komen van de grond op een heuvel in die baan.H-Alien schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:43:
Ook maar eens mijn eerste stappen in LFM, Rf2 gezet. Ken Limerock niet echt dus eerst maar even de practice server op.
[Afbeelding]
Succes!
www.simsport-racing.com
https://www.studio-397.co...-candidate-now-available/
Enabled Alt+F4 and X closing the gamePatrickC schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:35:
De nieuwe RC is uit en het is weer een flinke update…
https://www.studio-397.co...-candidate-now-available/
Vaag dat het nog niet zo was standaard Windows functionaliteit.
Waar ik last van heb is dat als je vanuit het race menu offline terug wil naar het hoofdmenu dat hij dan naar de Windows desktop springt. En dat het niet meer reageert op muisklikken. Je kunt dan niks anders dan afmelden via ctrl+alt+del omdat als je de task manager opent via de start menu je nergens op kan klikken.
Ik heb het idee dat dit met name gebeurt als je een paar keer de race hebt herstart. Hoe dan ook soms heb ik nergens last van en de andere keer lijkt dat het iedere keer gebeurt als je terug wil.
Misschien werkt dan Alt+F4 wel maar ik denk dat hij dan heel Windows wil afsluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door homernt op 18-10-2022 10:30 ]
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 21-10-2022 18:33 ]
Wilde dat ook doen, maar ik vraag mij af welke karts hierin zitten. Men zegt "all consumer karts", maar ik kan nergens vinden welke dat zijn. Zitten er snelle tussen? Alles langzamer dan de f1 kart spreekt mij minder aan.PatrickC schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:20:
Gisteren het E-sports Kartsim pack aangeschaft (50% sale) via de In Game Store en dat werkte prima. Ik vind dit echt een goede stap van Studio397, want dit is veel toegankelijker als het via de Steam Store aanschaffen van rF2 content.
Zie: https://www.studio-397.co...ate-new-karts-and-tracks/Kruit schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:38:
[...]
Wilde dat ook doen, maar ik vraag mij af welke karts hierin zitten. Men zegt "all consumer karts", maar ik kan nergens vinden welke dat zijn. Zitten er snelle tussen? Alles langzamer dan de f1 kart spreekt mij minder aan.
De IAME KZ is erg snel, is een kart met meerdere versnellingen.
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 30-10-2022 16:07 ]
Dank, ik dacht dat deze karts juist niet ih pack zouden zitten, omdat deze nieuw zijn (ander pack). Maar zitten er wel in dus ? Dan ga ik even aanschaffen.PatrickC schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:06:
[...]
Zie: https://www.studio-397.co...ate-new-karts-and-tracks/
De IAME KZ is erg snel, is een kart met meerdere versnellingen.
Het pack is het complete aanbod van KartSim. Hierin zit dus ook de Tillotson T4 Series.Kruit schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:12:
[...]
Dank, ik dacht dat deze karts juist niet ih pack zouden zitten, omdat deze nieuw zijn (ander pack). Maar zitten er wel in dus ? Dan ga ik even aanschaffen.
https://www.studio-397.co...tsim-tillotson-t4-series/
Fantastisch ! Dank.PatrickC schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:21:
[...]
Het pack is het complete aanbod van KartSim. Hierin zit dus ook de Tillotson T4 Series.
https://www.studio-397.co...tsim-tillotson-t4-series/
Heb je wellicht nog een tip aangaande paid content van ASR mods ?https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/
Mijn huidige favouriet is deze https://www.asrformula.co...hop/williams-fw14-1991-3/ maar is gratis.
Paid mods voor rF2 koop ik echt zelden. Ik heb ooit de ASR2 gekocht. Ik moet ook zeggen dat ik ASR Formula een beetje uit het oog ben verloren sinds ze niet meer actief zijn op FB en ze ook hebben aangegeven dat nieuwe content niet meer via de Steam Workshop wordt released.Kruit schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Heb je wellicht nog een tip aangaande paid content van ASR mods ?https://www.asrformula.com/simulator/rfactor2/
Mijn huidige favouriet is deze https://www.asrformula.co...hop/williams-fw14-1991-3/ maar is gratis.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 30-10-2022 17:49 ]
[ Voor 84% gewijzigd door PatrickC op 01-11-2022 18:54 ]
https://www.studio-397.co...nouncing-ai-improvements/
Is gemaakt door zelfde team als de LMP1 ByKolles hebben ontwikkeld.PatrickC schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:11:
Verder het laatste nieuws mbt de Q4 2022 release:
https://www.studio-397.co...nouncing-ai-improvements/
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2615221052
https://www.studio-397.com/2022/11/announcing-croft-circuit
[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 03-11-2022 19:22 ]
Morgen (zaterdag) word de virtuele 6 uur van Spa gereden met onder andere Max Verstappen en Romain Grosjean.
De race wordt live uitgezonden op het YouTube-kanaal van het WEC, TraxionGG, 24 Heures Du Mans en European Le Mans Series Official. Die uitzending begint om 13:30 uur Nederlandse tijd.
https://www.formule1.nl/n...n-virtuele-6-uur-van-spa/
En volgens mij komt er nog meer, want ik zie de volgende quote op FB.
We've announced Bahrain, Croft, Thruxton, BMW BTCC and Vanwall Vandervell (so far) with release planned for Nov 7th
https://www.studio-397.com/2022/11/announcing-london-e-prix/
[ Voor 22% gewijzigd door PatrickC op 05-11-2022 18:50 ]
Ik heb gisteren de Aston Martin aangeschaft en Le Mans. Als de Aston de pitbox uit rijd stuurt hij naar rechts en maakt gelijk een spin van 180 graden met als gevolg dat hij dus met zijn neus tegen de garagebox aanstaat terwijl ik daar met andere auto's geen last van heb.
Ik neem aan dat je de auto pits gebruikt? Dat lijkt mij een bug. Even melden in de bugs thread op het officiële forum.Edwinlzv schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:45:
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb gisteren de Aston Martin aangeschaft en Le Mans. Als de Aston de pitbox uit rijd stuurt hij naar rechts en maakt gelijk een spin van 180 graden met als gevolg dat hij dus met zijn neus tegen de garagebox aanstaat terwijl ik daar met andere auto's geen last van heb.
https://forum.studio-397....p?forums/bug-reports.141/
https://www.studio-397.co...d-q4-update-now-available
[ Voor 76% gewijzigd door PatrickC op 07-11-2022 18:37 ]
LigierJSP320 v1.21
- Fixed missing driver head

Enige probleem wat ik tegenkwam is de installatie van gekochte packages in de in-game store. Ik had het Q4 2022 pack gekocht, deze werd netjes gedownload, maar daarna zag ik de content niet in de UI. Opnieuw opstarten van rF2 loste het op, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Toen ik eerder het Kart pack heb gekocht in de Sale, was deze meteen speelbaar zonder rF2 opnieuw te hoeven opstarten.
Vandaag de hele dag met de caterham op Donington Park aan het rijden geweest. Wat een gaaf autotje is dat. Oke de eerste 3 rondes stond ik meer achterstevoren als dat ik aan het rijden was maar gaandeweg kreeg ik het steeds meer onder controle en bleef ik er ook plezier in houden.PatrickC schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:25:
@Edwinlzv Dat vind ik nu juist zo mooi aan rFactor 2, dat je zelf een willekeurige combinatie van auto, circuit en AI tegenstanders kunt kiezen. AC is vergelijkbaar. Juist in een game als ACC, verlies ik vaak snel de belangstelling. Je moet voor rFactor 2 gewoon een lijst bijhouden van combinaties die je erg leuk vindt en die dan vaker rijden.
Nu alleen nog even de afstelling van het stuur (fanatec dd pro met clubsport v2.5 stuur) nakijken want volgens mij staat die niet helemaal goed.
Donington, Thruxton en Brands Hatch zijn wel tricky circuits voor de Caterham, die wegvallende bochten zorgen voor extra tail-happiness.Edwinlzv schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:43:
[...]
Vandaag de hele dag met de caterham op Donington Park aan het rijden geweest. Wat een gaaf autotje is dat. Oke de eerste 3 rondes stond ik meer achterstevoren als dat ik aan het rijden was maar gaandeweg kreeg ik het steeds meer onder controle en bleef ik er ook plezier in houden.
Nu alleen nog even de afstelling van het stuur (fanatec dd pro met clubsport v2.5 stuur) nakijken want volgens mij staat die niet helemaal goed.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2886924156
:strip_exif()/f/image/McR3kPoGCwjm12s9xIJKNmBN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2022 13:12 ]
www.simsport-racing.com
Erg spijtig.PatrickC schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:11:
Na de Monaco Formula E track, is Silverstone de 2e track die gaat verdwijnen uit rFactor 2. Met alles wat speelt rondom MSG is dit toch wel zorgwekkend.Wel benieuwd wat die nieuwe free track zal zijn, maar Silverstone mag toch eigenlijk niet ontbreken bij een sim als rF2.
[Afbeelding]
BTW ervaren jullie ook issues met "plakkende updates" in-game vooraf aan het menu? Ik heb nu 12 updates staan die blijven hangen (waarschijnlijk op 1 update). Ik kan enkel op "skip updates" drukken om verder te gaan.